ini blog aku yang punya...suka hati aku lah apa aku nak kata....maki hamun ke...carut ke...kata nista ....aku punya suka...tak suka....please get out dari sini....ada faham....


saje nak bagi tau....blog ini bukan pro pakatan rakyat...dan jauh panggang dari api....penyokong parti kongkek negara ( BN ) ...dan tiada kena mengena dengan mereka yang dah mampos......muakakakaka!!!
SOKONG HIMPUNAN BLACKOUT 505.......JOM LIKE DI SINI

.

Search This Blog

terNOW...!!!!

SPR semakin merapu dengan menghalalkan pengundi hantu....bermakna mengalakkan pilihanraya yang kotor....apakah tindakan anda semua ?

petisyen melalui blog ini : jika perhimpunan aman blackout 505 dan petisyen pilihanraya masih gagal untuk mengalahkan penipuan yang di lakukan oleh SPR dan UMNO - BN...wajar kita sebagai rakyat lancarkan BERSIH 4.0 dan turun ke jalanraya..!!

30 November 2009

Hakim tarik diri, kes Anwar saman Mahathir ditunda

Mahkamah Persekutuan menangguhkan kes saman Ketua Pembangkang Datuk Seri Anwar Ibrahim terhadap bekas Perdana Menteri Tun Dr Mahathir Mohamad dan kerajaan persekutuan sehingga Khamis ini.

Penangguhan dibuat pagi tadi ekoran keputusan salah seorang daripada tiga anggota panel hakim memutuskan untuk menarik daripada mendengar kes itu.

Hakim Datuk Hashim Yusoff secara sukarela memutuskan menarik diri selepas peguam Anwar, Karpal Singh membangkitkan kemungkinan akan ada unsur bias.

Hashim pernah duduk dalam panel yang mendengar rayuan kes liwat Anwar di Mahkamah Rayuan pada 2003.

Pengganti Hashim hanya akan diketahui Khamis ini.

Pada Jun 2008, Mahkamah Persekutuan memberikan lampu hijau kepada Anwar untuk mencabar kesahihan dari segi Perlembagaan, pemecatannya daripada jawatan Kabinet 10 tahun lalu oleh Dr Mahathir.

Anwar merayu kepada Mahkamah Persekutuan terhadap keputusan Mahkamah Tinggi bahawa pemecatannya sebagai Timbalan Perdana Menteri dan Menteri Kewangan adalah sah pelaksanaannya dari segi undang-undang oleh Dr Mahathir.

Mahkamah Persekutuan akan menentukan dua persoalan undang-undang sama ada pemecatan Anwar tidak mengikut Perlembagaan, dan sama ada Dr Mahathir boleh memecat timbalannya tanpa terlebih dahulu menasihatkan Yang di-Pertuan Agong.

Mahkamah akan memutuskan, pertama sama ada peruntukan Artikel 43(5) Perlembagaan Persekutuan secara khusus mengehendaki Yang di-Pertuan Agong merupakan kuasa yang membatalkan pelantikan Anwar sebagai Timbalan Perdana Menteri dan Menteri Kewangan dalam Kabinet dengan berdasarkan prinsip bahawa hanya pihak yang berkuasa yang melantik mempunyak hak untuk membatalkan sebarang pelantikan yang dibuatnya.

Dan kedua, sama ada pemotongan nama Anwar daripada jawatan Timbalan Perdana Menteri dan penggantian nama perayu (Anwar) dengan nama responden Dr Mahathir sebagai menteri kewangan melalui perintah Menteri-menteri Kerajaan Persekutuan 1998 dapat membaiki ketidakpatuhan responden pertama terhadap peruntukan jelas dalam perkara tersebut.

Pada Dis 23, 1998, Mahkamh Tinggi menolak saman Anwar terhadap Dr Mahathir dan kerajaan, untuk terus membatalkan permohonannya bagi satu perintah mengisytiharkan keputusan Dr Mahathir memecatnya daripada jawatan Kabinet pada 2 September 1998 sebagai salah dari segi undang-undang, tidak sah dan batal.

Anwar menegaskan bahawa pembatalan pelantikannya patut dilakukan Yang di-Pertuan Agong yang bertindak atas nasihat perdana menteri dan pembatalannya tidak boleh dikuatkausakan oleh perdana menteri tanpa persetujuan Yang di-Pertuan Agong terlebih dahulu.

Mahkamah Rayuan mengesahkan bahawa pemecatan Anwar daripada jawatan Kabinet dilakukan mengikut undang-undang oleh Dr Mahathir memandangkan kuasa untuk melantik dan memecat menteri terletak pada perdana menteri.

Rakyat masih perlukan Nik Aziz

“Saya tidak akan lepaskan jawatan... kecuali disebabkan keuzuran sangat.” Demikian tegas Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat (gambar) meskipun bertubi-tubi diasak agar melepaskan jawatannya sebagai Menteri Besar ekoran siri krisis yang melanda kerajaan negeri kebelakangan ini.

Beliau yang menyandang jawatan tersebut hampir 20 tahun tidak akan bertindak untuk mengambil jalan pintas lebih-lebih lagi ketika kemelut sedang melanda pentadbiran kerajaannya.

Malah beliau sama sekali tidak akan akur pada desakan pelbagai pihak terutama pihak musuh sendiri biarpun pelbagai alasan diberi termasuk perkhidmatannya yang sudah begitu lama.

Bagi Nik Aziz, soal lama ataupun baru tempoh kepimpinannya beliau tidak wajar untuk dijadikan isu memandangkan masih ramai pemimpin politik ataupun kerajaan yang lebih lama berkhidmat berbanding beliau.

“Mahathir jadi Perdana Menteri 22 tahun, Taib Mahmud, Ketua Menteri Sabah lebih lama dari Mahathir. Malah Rasulullah dulu meneruskan perjuangannya hingga ke akhir hayat.

“Inikan saya belum sampai 20 tahun, masih terlalu kecil,” tegas beliau di samping turut mengakui Kelantan tidak ketandusan tokoh daripada golongan pelapis bakal menggantinya apabila beliau mengundur diri.

Kontroversi personaliti Nik Aziz masih hangat dibicarakan sehingga kini ekoran beberapa isu yang timbul dalam pentadbirannya sejak kebelakangan ini telah melatahkan segelintir kepimpinan Umno negeri berterusan menyerang batang tubuhnya.

Pun begitu, pendirian Nik Aziz itu disambut baik Dewan Pemuda PAS Kelantan dan berharap keputusan Nik Aziz itu sekali gus dapat memadamkan segala kontroversi.

Timbalan Ketuanya, Ahmad Baihaqi Atiqullah memberitahu Dewan Pemuda PAS Kelantan kesal dengan sesetengah media massa dengan lantang menyerang kepimpinan PAS negeri menerusi berita berunsur provokasi di mana sumbernya tidak spesifik dan tidak pernah terkandung dalam laporan mesyuarat Badan Perhubungan PAS Negeri.

Serentak dengan itu juga, Setiausaha Perhubungan PAS Negeri Zaki Ibrahim semasa ditemui pada majlis korban Aidiladha memaklumkan PAS Kelantan akan terus mempertahankan jawatan Nik Aziz sebagai Menteri Besar Kelantan selain sebagai Mursyidul Am dan Pesuruhjaya PAS Negeri walaupun pelbagai tekanan dihadapinya susulan kemelut yang melanda pentadbiran kerajaan negeri.

Zaki yang juga Timbalan Speaker Dewan Undangan Negeri Kelantan berkata tiada alasan untuk Nik Aziz melepaskan jawatannya memandangkan rakyat negeri ini sentiasa memerlukan kepada kepimpinan tokoh ulama disegani di peringkat dunia itu.

“Lagipun mereka yakin kekuatan mental dan fizikal Tok Guru sentiasa berupaya menerajui perubahan dalam kepimpinannya demi rakyat khasnya di Kelantan,” katanya yang turut percaya kemelut yang melanda pentadbiran negeri itu juga dapat diselesaikan dengan baik oleh Nik Aziz.


tahniah TGNA, sememangnya tunjang perlu kukuh, baru pohon boleh berdiri megah. angin ciptaan tuhan, selagi pohon bertasbih kepada tuhan dan rasulnya InsyaAllah nilai yang ada pada pokok itu akan bertambah tinggi dan dimuliakan. bertambah tinggi dan besarnya saiz pokok itu nilainya mungkin tidak terkira. pokok memberikan kehidupan, tiada pokok bumi bertambah panas, udara dipenuhi dengan racun. tanah-tanah menjadi tandus. haiwan-haiwan tiada tempat berteduh. burung-burung tiada tempat membuat sarang. tiada buah untuk dimakan. manusia kelaparan manusia bertambah lemah, dan jangka hayat bertambah pendek. hanya kerana tunjangnya seluruh kehidupan menikmati akan rahmatNya

kenyataan Najib ..PeeeMmmmm paling banggang...di CHOGM...!!!!

Kenyataan Paling Bangang Najib Yg Memecahkan Perut Peserta CHOGM!!




















Port of Spain...cantik, tapi PM kita buat kenyataan tidak cantik dari sana

Ketika diminta mengulas isu doa TG Nik Aziz terhadapnya, maka berkatalah Datuk Seri Najib yang kini sedang menghadiri sidang CHOGM di Port of Spain:

"Apa juga nama yang diberi, royalti atau wang ihsan, jumlahnya tetap sama. Dan rakyat Kelantan yang akan terima, bukan kita akan guna untuk tujuan lain."

Saya tergelak besar apabila membaca kenyataan Najib itu. Maksud Najib, nama sama ada royalti atau ihsan tidak penting, kerana jumlah yang diberi tetap sama! Jadi jika boss saya kata, 'oooi mat...hang ambiklah duit sepuluh ribu ni, ikut suka hang lah, nak ambil terus tak apa, nak bayar balik pun tak apa, sebab jumlahnya sama saja', apakah saya akan angguk kepala macam orang bodoh atau rasa sangsi dan tanya dia balik, 'boss...betulkah apa yang boss cakap tu?'

Saya kira jika kenyataan Najib ini dikeluarkan di depan ketua-ketua negara asing dalam sidang CHOGM, pasti ramai yang ketawa hingga boleh gugur lampu-lampu cantik yang sedang menyinari bilik persidangan. Itu pasti dicatat CHOGM sebagai kenyataan paling bangang dari seorang PM paling bangang di dunia!

Najib pasti tahu, malah amat tahu apa perbezaan antara wang ihsan dan royalti. Amaun memang satu isu, tapi namanya juga adalah satu isu yang lebih besar. Malah kebanyakan rakyat Malaysia yang tidak buta huruf pun tahu apa bezanya antara wang ihsan dan royalti. Sebab itu saya tidak ingin menerangkan sesuatu yang sudah jelas lagi bersuluh itu dalam blog ini.

Jadi maksud Najib nama tidak penting, sama ada namanya wang ihsan atau royalti. Cuba tanya Saiful yang pernah jumpa Najib minta wang biasiswa itu, antara wang biasiswa dan wang pinjaman, mana dia hendak? Tentulah jawabnya wang biasiswa, kecuali Saiful itu terlalu bangang dia akan menjawab dia mahu pinjaman. Itu jawapan yang boleh dijangkakan dari Saiful yang mengaji tidak habis itu, jika tanya orang yang mengaji habis, pasti jawapannya lebih cerdik!

Sekarang jika Najib betul-betul hendak menegakkan pendapatnya bahawa nama royalti dan ihsan tidak penting kerana jumlahnya sama, cuba beliau beritahu kerajaan negeri Sabah dan Sarawak bahawa wang royalti yang mereka terima akan diganti dengan wang ihsan. Lepas itu lihat apa reaksi kerajaan-kerajaan negeri itu - sama ada mereka setuju atau melompat setinggi Gunung Kinabalu? Silap-silap haribulan jika Najib berkata begitu bukan saja Gunung Kinabalu pun bakal retak, tapi hubungan Sabah dan Sarawak dengan Kerajaan Pusat pun bakal retak! Ini kerana yang menjadi isu bukan sangat jumlahnya, tapi bagaimana peruntukan itu disalur dan digunakan menerusi mekanisme wang ihsan dan royalti yang sangat jauh berbeza itu.

Lagi pun jika wang royalti dan ihsan itu sama saja, mengapa Najib sukar hendak menukarkan wang ihsan kepada royalti? Jika nama ihsan itu tidak penting, justru tukarkanlah kepada royalti, apa susahnya?

Aduhai Najib, apabila buat kenyataan dari Port of Spain itu, janganlah buat kenyataan bagai orang mabuk anggur masam yang banyak di jual di kedai-kedai tepi jalan bandar peranginan Trinidad & Tobago itu. Takut nanti ketua-ketua negara Komanwel tergelak besar dan pecah perut kerana nampak anak Tun Razak itu sebagai PM Komanwel paling bangang dengan kenyataannya yang paling bangang!

~ pendikar gunung kriang

Pekak badak....sengaja gunakan media untuk selesai isu....menunjukkan sengaja sabotaj PAS maupun PR.....????

Sudah! Sudah! Sudah! , Jangan Gunakan Media Selesai Isu!

Sudah berapa kali saya catatkan dalam blog ini tentang kesilapan kita semua menggunakan media bagi menyelesaikan masalah. Mengapa begitu degil ahli dan pimpinan kita.Mengapa masih mahu menggunakan media untuk menyelesaikan isu dalaman parti. Mengapa masih menyuakan leher kita kepada media untuk disembelih dan digulai.

Bukan sekadar di dalam blog ini, saya juga sudah bercakap 2 kali dalam 'forum' di peringkat Nasional tentang bahayanya bercakap kepada media mengenai isu-isu dalaman parti. Pertama ketika bercakap pada Muktamar PAS tahun ini di Stadium Malawati dan kedua pada Seminar Pemerkasaan PAS di Taman Melewar baru-baru ini.

Mungkin suara kerdil saya ini tidak berguna dan 'hampas'. Namun di saya yakin adalah lebih baik tidak semua berdiam diri dan tidak bercakap kepada media dalam isu-isu sensitif dan isu dalaman. Lebih baik kita selesaikan secara syura dalam parti kita. Dalam ini diam lebih dari baik dari pok pek pok pek.

Mutakhir ini kita lihat masih ramai yang suka bercakap kepada media. Seumpama media menjadi penyelesai segala masalah. Sehingga kadang-kadang mereka yang bercakap kepada media ini tidak sedar bahawa percakapan mereka itu sebenarnya menjadi senjata tajam memakan tuan sendiri. Mereka lupa bahawa lebih baik komen mereka itu ditujukan kepada kerajaan BN yang zalim dan jahat serta tidak adil ini.

Banyak kali isu yang boleh mereka sentuh berkenaan kerajaan BN. Namun yang dipeliknya mereka ini lebih suka bercakap tentang isu dalaman bila di'provok' dan diasak oleh media.


Oleh Sofi Wahab

Selangor Dah Haramkan...baru hang terkedu nak buat rombakan...!!!!


Kabinet Setuju Sukatan BTN Dirombak

Kabinet hari ini bersetuju untuk merombak semula sukatan program kontroversi Biro Tata Negara (BTN) setelah ia dilihat menyebarkan sentimen perkauman dan menyuntik kepentingan politik Barisan Nasional.

Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Datuk Seri Mohamed Nazri Aziz berakta keputusan jemaah menteri itu dibuat bagi menjadikan kursus berkenaan lebih merangkumi pelbagai kaum dan tidak menjadi sumber perpecahan.

"Jadi saya bersetuju ia sewajarnya dirombak agar kurikulumnya selari dengan konsep 1Malaysia kerana kita telah membelanjakan terlalu banyak wang (untuk menjayakannya)," katanya di lobi Parlimen.

beliau berkata, arahan rombakan berkenaan dipercayai telah disampaikan kepada Ketua Setiusaha Negara.

Kerajaan Negeri Selangor minggu Rabu lalu menghentikan penyertaan pegawai agensi kerajaan negeri dan penuntut di institusi pendidikan milik kerajaan negeri dari menyertai kursus biro itu berkuatkuasa serta merta.

Langkah berkenaan dibuat bagi melindungi mereka daripada tarbiyah ekstrem BTN yang mengajak kepada perpecahan dan ketegangan kaum.

Langkah berkenaan turut diambil Kerajaan Negeri Pulau Pinang yang melihat BTN tidak lebih daripada saluran proses diktriisasi BN bagi melahirkan fenomena perkauman yang melampau.

tvs

Geng pemuda Dubuk buat demo....foto guan eng jadi mangsa....kenapa pulau batu putih tak buat demo....apa korang tak adaq teloq ka...!!!!

Pemuda BN demo, bakar foto Guan Eng

Sekumpulan kira-kira 100 penyokong Pemuda BN berkumpul di depan bangunan DUN Pulau Pinang dan membakar foto Ketua Menteri Lim Guan Eng bagi membantah kerajaan pimpinannya.

Ia dianjurkan sebagai membantah kerajaan negeri yang didakwa "tidak cekap dan teragak-agak membuat keputusan" bagi menyelesaikan masalah rakyat dan juga gagal menunaikan janji pilihan raya umum 2008.

Dikepalai oleh ketua Pemuda Umno Pulau Pinang, Norman Zahalan, tunjuk perasaan itu bermula kira-kira 12.15 tengah hari dan berakhir hampir sejam kemudian ketika sidang DUN Pulau Pinang sedang berlangsung hari ini.

Penunjuk perasaan menaikkan sepanduk anti-kerajaan berhubung dakwaan tidak cekap mengendalikan beberapa masalah seperti Kampung Buah Pala, Rumah Hijau Mak Mandin dan juga projek kontroversi menebus guna tanah.

malaysiakini

hang nak musyil apa najib ooiiii....minta komisen,bunuh altantuya dan sekat royalti...tak kan tak boleh fikir no...!!!!

Najib musykil doa bala Nik Aziz

Datuk Seri Najib Razak berkata beliau tidak akan meminta Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat memohon maaf berhubung hasrat menteri besar Kelantan itu berdoa kepada Allah supaya memusnahkan masa depan beliau dan Umno jika kerajaan pusat enggan memberi royalti minyak kepada Kelantan.

Perdana menteri berkata Nik Abdul Aziz perlu sedar ramai umat Islam melihat kenyataannya (Nik Abdul Aziz) itu sebagai keterlaluan dan tidak melambangkan semangat keislaman.

"Saya tidak faham mengapa perlu berdoa sedemikian sebab memang kita bagi wang ihsan kepada rakyat Kelantan.

"Apa juga nama yang diberi, royalti atau wang ihsan, jumlahnya tetap sama. Dan rakyat Kelantan yang akan terima, bukan kita akan guna untuk tujuan lain," kata perdana menteri kepada wartawan Malaysia ketika ditanya mengenai perkara itu di Port of Spain semalam.

Najib berkata sebelum ini pun kerajaan pusat memperuntukkan lebih RM7 bilion di bawah Rancangan Malaysia Kesembilan untuk rakyat Kelantan walaupun negeri itu diterajui pihak lain.

"Jadi, macam mana pula mereka nak tuduh kita ni tidak adil dan sebagainya," katanya yang berada di sini untuk menghadiri Sidang Kemuncak Ketua-ketua Kerajaan Komanwel (CHOGM) 2009 yang berakhir semalam.

Menurut perdana menteri, segala isu boleh dibincang untuk mencari jalan penyelesaian, dan bukannya digunakan untuk mencetus pergaduhan.

"Berbalah sesama sendiri merupakan sesuatu yang tidak diterima dalam Islam, begitu juga bila kita mengutuk orang lain tanpa asas," kata Najib.

Beliau sebelum ini dilaporkan berkata kerajaan pusat akan memberi wang ihsan kepada kerajaan Kelantan mulai tahun hadapan bagi hasil pengeluaran minyak di luar pesisir pantai negeri itu.


penyapu sial

ha ha ha...wang ihsan....ha ha ha...mcm biase aku dengar ayat ini....wang ehsan di salur ke mana najib...???....sape di dalamnya....JKKKP..ke...????...ni kira kerajaan dalam kerajaan....duit tu tak sampai la kat sepenuh rakyat Kelantan dapat manafaatnya....jangan buduhkan semua orang....kroni hang yg merasa....rakyat marhaen yang lain melopong papa kedana.....serupa mcm rakyat trengganu jugak......!!!!....banggang punya mat monggol...!!!!

Bukan aje Rakyat Kelantan Bahkan Rakyat Monggolia sudah lama berdoa....

Heboh dipersoalkan tentang doa Tuan Guru Nik Aziz kepada Allah supaya memusnahkan masa depan Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak dan Umno jika kerajaan pusat enggan memberi royalti minyak kepada Kelantan, yang disifatkan sebagai sesuatu yang tidak betul.

Tok Mufti dan Pak Menteri masing-masing berebut nak bodek Najib konon!Nampaknya mereka ini mulai gerun kepada doa orang-orang yang dizalimi!Macamana tidak gerun

Anda bayangkanlah, bukan Tok Guru Nik Aziz seorang sahaja yang berdoa demikian, malah seluruh rakyat Kelantan yang menuntut hak royalti tersebut dan yakin mereka sedang dizalimi turut mengaminkan doa tersebut. Doa orang yang dizalimi, Allah angkat hijjabnya dan mudah dimakbulkan! Masya' Allah!

Betapa pula rakyat di Monggolia.Tentu seluruh rakyat negeri itu menyokong TGNA yang mendoakan kemusnahan Najib! Mereka dah lama doakan kemusnahan Najib.Dalam berjuta-juta yang berdoa dan yang yang mengaminkan itu, cukuplah Allah kabulkan doa seorang sahaja daripada makhluknya itu.Hanya cepat dan lambatnya sahaja.Allah Maha Perkasa akan tentukan.

BERBUAT ZALIM...DAH PATUT ALLAH SWT BINASAKAN NAJIB

YA ALLAH, BINASAKAN NAJIB KERANA DIA ZALIM !!

Najib telah menzalimi rakyat kelantan. Hak royalti telah bertukar menjadi wang ehsan. Ia merupakan satu pengkhianatan yang berlaku kepada rakyat negeri kelantan.

Di negeri di bawah pemerintahan UMNO, hak royalti ini tidak dinafikan. Sebaliknya, penafian hak ini berlaku, pada negeri dibawah kepimpinan PAS yang mahukan islam menjadi asas pemerintahan.

Memandangkan kezaliman ini dilakukan, menyebabkan Tuan Guru nik Abdul Aziz yang merupakan ketua kerajaan negeri kelantan telah berdoa, agar memberi kebinasaan kepada najib ekoran kezaliman yang dilakukan terhadap rakyat kelantan itu.

Persoalannya, apakah tindakan Tuan guru itu salah?

Bagi memastikan dakwaan itu, dikemukakan hujjah-hujjah berikut;

PERTAMA;

Di awal dakwah, nabi SAW naik atas bukit safa, lalu berucap di atas bukit tersebut untuk menyampaikan kandungan dakwah nabi SAW. Di saat itu, Abu lahab marah dengan dakwah nabi SAW, menyebabkan beliau telah mengambil batu dan membaling ke arah nabi SAW.

Tindakan Abu Lahab tersebut dibenci oleh Allah, menyebabkan Allah menurunkan firman-Nya;

تَبَّتْ يَدَا أَبِي لَهَبٍ وَتَبَّ

Maksudnya;
"celakalah kedua tangan abu Lahab, dan sememangnya Abu lahab adalah celaka"

(Surah Al-lahab : 1)

KEDUA:

Firman Allah;

وَمَنْ أَظْلَمُ مِمَّنِ افْتَرَى عَلَى اللَّهِ كَذِبًا أُولَئِكَ يُعْرَضُونَ عَلَى رَبِّهِمْ وَيَقُولُ الْأَشْهَادُ هَؤُلَاءِ الَّذِينَ كَذَبُوا عَلَى رَبِّهِمْ أَلَا لَعْنَةُ اللَّهِ عَلَى الظَّالِمِينَ

Maksudnya;
"Dan siapakah yang lebih zalim daripada orang yang membuat-buat dusta terhadap Allah? Mereka itu akan dihadapkan kepada Tuhan mereka, dan para saksi akan berkata: "Orang-orang inilah yang telah berdusta terhadap Tuhan mereka." Ingatlah, laknat Allah (ditimpakan) atas orang-orang yang zalim"

(Surah Hud : 18)

KETIGA;

Firman Allah;

أُولَئِكَ جَزَاؤُهُمْ أَنَّ عَلَيْهِمْ لَعْنَةَ اللَّهِ وَالْمَلَائِكَةِ وَالنَّاسِ أَجْمَعِينَ

Maksudnya;
"Mereka itu (orang yang zalim), balasannya ialah: bahwasanya la'nat Allah ditimpakan kepada mereka, (demikian pula) la'nat para malaikat dan manusia seluruhnya"

(Surah Al-Imran : 87)

KEEMPAT:

Imam Al-Bukhari ada meriwayatkan hadis, bahawa nabi SAW ada berdoa dalam qunutnya;

اللَّهُمَّ الْعَنْ فُلَانًا وَفُلَانًا وَفُلَانًا

Maksudnya;
"Ya Allah, berilah laknat kepada fulan, fulan dan fulan"

Doa ini dibaca oleh nabi SAW setelah membaca;

سَمِعَ اللَّهُ لِمَنْ حَمِدَهُ رَبَّنَا وَلَكَ الْحَمْدُ

Maksudnya;
"telah mendengar oleh Allah terhadap mereka yang memujinya. Wahai tuhan, kepujian itu layak untuk kamu" (Al-Bukhari : 3762)

KELIMA;

Imam At-tarmizi ada meriwayatkan hadis, bahawa Nabi SAW ada berdoa dalam peperangan uhud;

اللَّهُمَّ الْعَنْ أَبَا سُفْيَانَ اللَّهُمَّ الْعَنْ الْحَارِثَ بْنَ هِشَامٍ اللَّهُمَّ الْعَنْ صَفْوَانَ بْنَ أُمَيَّةَ

Maksudnya;
"ya Allah, berilah laknat terhadap Abu Sufyan. Ya Allah, berilah laknat terhadap Al-haris bin Hisyam. Ya Allah, berilah laknat terhadap Safwan bin Umayyah"

Ekoran doa nabi SAW itu, menyebabkan Allah SWT menurunkan firman-Nya;

لَيْسَ لَكَ مِنَ الْأَمْرِ شَيْءٌ أَوْ يَتُوبَ عَلَيْهِمْ أَوْ يُعَذِّبَهُمْ فَإِنَّهُمْ ظَالِمُونَ

Maksudnya;
" Tak ada sedikitpun campur tanganmu dalam urusan mereka itu atau Allah menerima taubat mereka, atau mengazab mereka karena sesungguhnya mereka itu orang-orang yang zalim."

(Surah Al-Imran : 128)

Kemudian dari turunnya ayat ini, menyebabkan mereka yang nama-nama mereka disebut oleh nabi dalam doa tersebut bertaubat. Dan Allah telah mengampun dosa mereka, bahkan selepas itu, mereka menjadi orang islam yang baik. (At-tarmizi : 2930)

KEENAM;

Imam At-tibrani meriwayatkan hadis. Bahawa nabi SAW berdoa ketika baginda takut/bimbang terhadap sesuatu kaum;

اللَّهُمَّ إِنَّا نَعُوذُ بِكَ مِنْ شُرُورِهِمْ، وَنَدْفَعُكَ فِي نُحُورِهِمْ

Maksudnya;
"Ya Allah, sesungguhnya kami berlindung dengan kamu daripada segala kejahatan mereka, dan kami minta pertahanan kamu pada tengkok-tengkok mereka" (Al-Mukjam Al-kabir : 1579)

* maksud dengan doa "kami minta pertahanan kamu pada tengkok-tengkok mereka", adalah doa agar mereka binasa.

ISTIDLAL

Dari Ayat-ayat al-quran dan hadis-hadis nabi SAW ini, dilihat bahawa Allah sendiri membenarkan ungkapan celaan dan laknat diberikan kepada mereka yang zalim. Bukan sekadar itu sahaja, mendoakan agar diberikan laknat kepada mereka terbabit pun dibenarkan dalam islam.

Makanya, terlebih dibenarkan dalam islam apabila mendoakan kecelakaan seseorang itu 'dita'liqkan' dengan sesuatu amalan kezaliman yang bakal dilakukan. Ia sedikit sebanyak, merupakan salah satu cara untuk mencegah seseorang itu daripada melakukan kezaliman.

Sabda nabi SAW;

انْصُرْ أَخَاكَ ظَالِمًا أَوْ مَظْلُومًا فَقَالَ رَجُلٌ يَا رَسُولَ اللَّهِ أَنْصُرُهُ إِذَا كَانَ مَظْلُومًا أَفَرَأَيْتَ إِذَا كَانَ ظَالِمًا كَيْفَ أَنْصُرُهُ قَالَ تَحْجُزُهُ أَوْ تَمْنَعُهُ مِنْ الظُّلْمِ فَإِنَّ ذَلِكَ نَصْرُهُ

Maksudnya;
"tolonglah saudara kamu yang zalim dan yang kena zalim"

Seorang lelaki bertanya, "wahai rasulullah, aku akan menolong seseorang yang dizalimi. Bagaimana pula, hendak menolong orang yang zalim?"

Jawab nabi, "berhentikan dia daripada melakukan kezaliman, maka itu adalah cara kamu menolong dia" (Al-bukhari : 6438)

Dari hadis ini, amat nyata bahawa nabi SAW menyatakan bahawa perlu dilakukan tindakan yang boleh memberhentikan seseorang yang zalim itu daripada dia melakukan kezaliman.

Justeru, jika dengan cara menyebut akan berdoa kebinasaan terhadap orang yang zalim dapat memberhentikan dia dari melakukan kezaliman, maka itu merupakan tindakan yang tidak salah dalam islam, malahan ia adalah sesuatu yang disyariatkan dalam islam.

Sekian

Wallahu 'Alam

Al-Bakistani

29 November 2009

kolonel Mat...????....nasharuddin MAT isa.....?????.....sesuai dengan panggilan tu...ha ha ha....kolonel pembuntut UMNO...!!!!

"Kolonel Mat" tu Adalah Task Force 2010 laa.

Kalau nak sebut Task Force 2010 (TF2010), orang kampung susah nak ingat. Sebab perkataan dia bukan perkataan inggeris yang orang kampung biasa terdedah. Dan meman semenjak august tahun 2009 lagi kita sudah tahu pergerakan TF2010 memang mengarah kepada menjatuhkan Tok Guru. Dan sememangnya nama Arifahmi telah disebut oleh mereka berulang-ulang kali.


Segala penyiasatan dari SPRM ini dimulakan oleh pihak2 JPM atas respon kepada tindakan Tok Guru mempersoalkan serta meminta 3 orang agen perpaduang di Pusat dibersihkan sama sekali.

Dan yang amat mereka takut adalah agen utama mereka, yakni di Selangor itu, terkorban dahulu. Ini kerana beliau adalah komponen kepada perancangan mereka yang paling utama kerana tanpa beliau perancangan TF2010 akan menemui kegagalan.

BAgaimana mereka boleh menambah sokongan mereka di kalangan perwakilan dan pimpinan2 PAS Kawasan kalau tanpa "pengeras". Dan "pengeras" itu hanya boleh datang dari wakil Selangor mereka.

Demi melemahkan usaha membuang wakil Selangor TF2010, maka isu Arifahmi ini DIPERCEPATKAN meletupnya. Jadi, diharap orang akan melupakan isu pembersihan geng perpaduang dari PAS Pusat.

Sekarang nampaknya seperti Tok Guru berada dalam keadaan bertahan. Apa yang diharapkan oleh TF2010 dan geng Perpaduang adalah supaya isu kejahatan geng Perpaduang tidak lagi diingati oleh para perwakilan dan ahli PAS.

Bagi saya, Tok Guru mesti naikkan kembali isu pembersihan Geng Perpaduang ini demi menyelamatkan PAS.

Kemelut Kelantan dan "geng Perapaduang" di PAS Pusat adalah sepupu sepipit. Mereka adalah saling terkait dan kaitan mereka terletak di Jabatan Perdana Menteri.

Ia bukan isu yang berpisah antara satu sama lain. Maka Tok Guru tidak boleh menjadi lemah semangat atas isu PMBK ini. Ini kerana "target" utama TF2010 adalah di PAS PUsat dan bukannya Kelantan.

Kelantan adalah satu "diversion" semata-mata. Yang paling utama adalah menyelamatkan 3 agen Perpaduang yang telah dinamakan oleh Tok Guru dalam entri blog beliau tempohari.

Jangan hilang hala tuju, wahai Tok Guru. Pembersihan geng Perpaduang di PAS Pusat wajib diteruskan demi mengagalkan perancangan UMNO dan Barisan Najis.

Juga, artikel dari Kickdefella itu bagus kerana tujuannya untuk melindungi imej arwah bapanya. Tapi saya yakin, Tok Guru tiada niat untuk menamakan bapa Kickdefella sebagai dalang di belakang konspirasi ini.

Wallahualam bissawab

Tulang Besi

UMNO Gerun Dengan Doa TGNA....sementara mufti duitan yang hanya pandai membodek aje...!!!!

Akhbar arus perdana bising-bising mengenai isu DOA TuanGuru. Dilaporkan kononnya tokoh agama dan ulama membidas hasrat Mursyidul Am Pas, Datuk Nik Aziz Nik Mat yang mahu berdoa kepada Allah supaya memusnahkan masa depan Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak dan Umno jika Kerajaan Pusat enggan memberi royalti minyak kepada Kelantan.

Kononnya perbuatan sedemikian adalah haram di sisi Islam tanpa mengira pelakunya berpangkat dan berkedudukan, apatah lagi pihak dimaksudkan itu saudara seagama dan seorang pemimpin beragama Islam.

Bersuara juga ulamak pengampu iaitu Mufti Perak, Tan Sri Dr Harussani Zakaria, berkata umat Islam sepatutnya berdoa dan memohon kepada Allah supaya memberikan hidayah, kesejahteraan serta keselamatan terhadap orang lain, terutama saudara seagama, bahkan kepada orang kafir.

Beliau berkata, umat Islam tanpa mengira kedudukan, pangkat, jawatan atau fahaman politik wajib mematuhi hukum Islam yang mengharamkan perbuatan mendoakan kemusnahan saudara seagamanya.

Katanya lagi:

"Berdoa meminta Allah memusnahkan kehidupan dan masa depan orang lain tidak boleh, haram dan berdosa besar. Kalau kepada kafir harbi (tidak tunduk kepada pemerintahan kerajaan Islam) tidak mengapa.

Persoalan pertama yang perlu dijawab oleh mufti berkenaan ialah apakah pemerintahaan kerajaan negara ini pemeritahan kerajaan Islam, yang kedua apa hukumnya pemerintah yang zalim yang merompak hak rakyat dan yang ketiga siapa kafir harbi di dalam negara ini?

Yang pertama, perlu diakui pemerintahan negara ini bukan pemerintaan kerajaan Islam. Buktinya banyak:


(Kenyataan Tun Dr. Mahathir kepada wartawan pada 3hb Mac 1994 di Nilam Puri, Kelantan Darul Naim): Hukum rejam kepada penzina adalah primitif

(Kenyataan Najib Razak pada 20hb April 1983 kepada para wartawan): Negara akan huru-hara sekiranya undang2 Islam dilaksanakan -

(Ucapan Tun Dr. Mahathir pada 30 April 1992 di perjumpaan Ketua2 UMNO bahagian Johor). Saya nak tahu siapakan di antara ahli2 Pas yang sanggup memotong tangan orang jika hudud dilaksanakan di Kelantan. Barangkali Nik Aziz akan melakukannya. Jika benar kita nak tengok apa yang berlaku selepas hukum itu nanti.

(Ucapan Tun Dr. Mahathir pada 14 Ogos 1994 di Pasir Mas Kelantan). Sukar dilaksanakan hukum syarak kerana masyarakat Malaysia bukan seratus peratus Islam.

(Ucapan Tun Dr. Mahathir pada 3 Mac 1994 di Pusat Bahasa Arab, Nilam Puri, Kelantan). Apakah hukum hudud mesti dilaksanakan juga walau apa pun keadaan sehingga mendatangkan mudarat kepada orang Islam. Apakah dalam keadaan Islam sudah lemah, hukum2 yang boleh melemahkan lagi orang Islam mesti dilaksanakan? – Ucapan Tun Dr. Mahathir pada 3 Mac 1994 di Pusat Bahasa Arab, Nilam Puri, Kelantan)

(Ucapan Tun Dr. Mahathir pada 3 Mac di Pusat Bahasa Arab, Nilam Puri, Kelantan) Hudud tidak boleh dilaksanakan kerana sukar mendapat saksi yang tidak fasik. -

(Tun Dr. Mahathir Mohamad, temubualnya dengan media massa, 14 Julai 1992) “Apabila hukum rejam batu sampai mati kepada penzina dan potong tangan kepada pencuri, nescaya ramailah rakyat Islam yang mati dan kudung tangan.Ini sangat memalukan ummat Islam, kerana orang bukan Islam akan sempurna sifatnya dan boleh meneruskan kerja.”

(Sulaiman Daud, temubualnya dengan media massa, 20 Ogos 1993)” Pada pendapat saya, undang-undang Islam tidak sesuai dilaksanakan di Malaysia sekarang. Lebih baiklah undang-undang yang ada dikekalkan

(Tun Dr. Mahathir Mohamad, ucapannya di Pusat Bahasa Nilam Puri, Kelantan, 3 Mac1994. “Saya cabar Kelantan laksana hukum hudud di depan orang bukan Islam.”

(Tun Dr. Mahathir Mohamad, ucapannya di Pusat Bahasa Nilam Puri, Kelantan, 3 Mac 1994) Hudud tidak boleh dilaksanakan kerana sukar mendapat saksi yang tidak fasik

(Tun Dr. Mahathir Mohamad, ucapannya di Pasir Mas, 14 Ogos 1994). “Al-Quran perlu ditafsirkan semula untuk disesuaikan dengan keadaan masa kini.”

(Tun Dr. Mahathir Mohamad, temubualnya dengan media massa selepas sidang Majlis Tertinggi UMNO, 1994). “Saya akan mempastikan bahawa negeri-negeri yang diperintah oleh Barisan Nasional tidak akan melaksanakan hukum hudud.”

(Tun Dr. Mahathir Mohamad, ucapannya di Pasir Mas, Kelantan, 14 Ogos 1994). “Kerja yang paling sesuai bagi Tok Guru (ulama’) ialah mengajar, bukan mentadbir.”

.(Tun Dr. Mahathir Mohamad, ucapannya di Pasir Mas, Kelantan, 14 Ogos 1994). “Sukar dilaksanakan hukum syarak kerana masyarakat Malaysia bukan seratus peratus Islam”.

(Tun Dr. Mahathir Mohamad, ucapannya di Pasir Mas, Kelantan, 14 Ogos 1994). “Kita (Kerajaan Pusat) akan ambil tindakan jika Kelantan meneruskan usaha melaksanakan hudud.”

(Tun Dr. Mahathir Mohamad, kenyataannya kepada wartawan, 30 April 1992). “Bukan kerana dengan melaksanakan hukum hudud saja kita boleh menjadi Islam. Kita tengok banyak negara Islam yang tidak melaksanakan hukum hudud,tetapi tidak bermakna mereka tidak Islam.”

(Tun Dr. Mahathir Mohamad, temubualnya dengan wartawan, 18 Ogos 1991. “Perlaksanaaan hukum hudud boleh menyebabkan umat Islam menjadi mundur kerana tidak boleh bersaing dengan orang bukan Islam apabila orang Islam dipotong tangannya dan dilakukan hukum hudud yang lain, sedangkan orang bukan Islam tidak dikenakan.”

(Tun Dr. Mahathir Mohamad, bercakap kepada wartawan, 24 April 1992) . “Jika mereka hendakkan sangat hukum hudud, mereka kenalah cuba hukum mereka sendiri atau mahkamah mereka sendiri. Mereka seronok nak potong tangan orang, seolah-olah jika tidak potong tangan, tidak Islam. Sekarang kita nak tengoklah mereka boleh buat atau tidak.”

(Datuk Seri Najib Tun Razak, bercakap kepada wartawan, 20 April 1992): “Kerajaan Kelantan harus dipertanggungjawab jika berlaku huru hara, ketidakstabilan politik, perpecahan di kalangan umat Islam dan kegelisahan
rakyat apabila hukum hudud dilaksanakan di negeri itu.rakyat harus menyoal perlaksaaan hukum itu menguntungkan atau menyebabkan perpecahan pertentangan dan ketidakstabilan politik. Tidak semua negara Islam mengamalkan hukum hudud, bahkan ada negara Islam lebih makmur tanpa hukum itu.”

(Dr. Tun Dr. Mahathir Mohamad, ucapannya di Papar, Sabah, 2 Mei 1992). “Bagaimana kita boleh maju kalau orang Islam sudah tidak ada tangan dan kaki? Bagaimana mereka mahu bersaing dengan bangsa-bangsa lain, kalau sifatnya sudah tidak cukup? Hukum hudud tidak sesuai dilaksanakan di negara ini yang mempunyai rakyat berbilang kaum dan agama.”

(Datuk Dr. Yusuf Nor, temubualnya dengan Radio Tiga Ibu Kota, 6 Mac 1994) “Sebarang undang-undang yang dilaksanakan di Malaysia sekarang yang selaras dengan undang-undang Islam boleh dianggap sebagai undang-undang Islam.”

(Dr. Tun Dr. Mahathir Mohamad, ucapannya di Pasir Mas, Kelantan, 14 Ogos 1994). “Melaksanakan hukum hudud sehingga melemahkan orang Islam sehingga menjadi masyarakat kucar kacir dan ditindas oleh orang lain tidaklah secucuk dengan ajaran Islam.”

(Tun Dr. Mahathir Mohamad 2/5/92) ‘Bagaimana kita boleh maju kalau orang Islam rakyat Islam yang mati dan kudung sudah tiada tangan dan
kaki. Bagaimana mereka mahu bersaing dengan bangsa-bangsa lain kalau sifatnya sudah tidak cukup. Hukum Hudud tidak sesuai dilaksanakan di negara ini yang mempunyai rakyat berbilang kaum dan agama’.

(Dato’ Seri Najib Tun Abd Razak 20/4/93) ‘Negara akan huru-hara sekiranya undang-undang Islam dilaksanakan’.

(Dato’ Seri Abdullah Ahmad Badawi: 13/11/99) ‘Apa erti negara Islam jika mundur’.




Persoalan kedua kezaliman pemerintahan BN terhadap rakyat Kelantan dengan merompak royalti minyak mereka dengan tidak mematuhi perjanjian.

Pemerintah yang zalim wajar ditentang. Apatah lagi pemerintah yang ada melakukan rampasan kuasa ke atas sebuah negeri yang telah dipilih oleh rakyatnya. Kezaliman pemerintah itu perlu ditentang walaupun ia dilakukan ke atas bukan-Islam sekalipun.

Kerana prinsip Islam adalah jelas.

Suratul-Maidah : 8

Wahai orang-orang yang beriman, hendaklah kamu semua sentiasa menjadi orang-orang yang menegakkan keadilan kerana Allah, lagi menerangkan kebenaran dan jangan sekali-kali kebencian kamu terhadap sesuatu kaum itu mendorong kamu kepada tidak melakukan keadilan. Hendaklah kamu berlaku adil (kepada sesiapa jua) kerana sikap adil itu lebih hampir kepada takwa dan bertakwalah kepada Allah, sesungguhnya Allah Maha Mengetahui dengan mendalam akan apa yang kamu lakukan.

Ketiga : Siapa Kafir harbi di negara ini?

Banyak tuduh-menuduh siapa kafir harbi. Golongan UMNO kata DAP Kafir Harbi sebab ketuanya Karpal Singh pernah mengeluarkan kenyataan, langkah mayatnya sebelum dapat ditegakkan negara Islam. Jika demikian apa kurangnya dengan kenyataan pemimpin-pemimpin MCA?

















Jadi jangan tunjuk kepada orang lain jika rakan anda sendiri lebih lama dah tentang Islam.

Ia hanya persoalan persepsi terhadap Islam yang telah dikelirukan UMNO sekian lama kepada orang bukan Islam - sepertimana ucapan-ucapan pemimpin UMNO yang jahil seperti quotation yang banyak tadi.

Kegentaran UMNO terhadap doa TGNA adalah akibat dari kezaliman yang mereka sedar mereka telah lakukan.

sumber GB...

puteri ronggeng UMNO trengganu dah mula mengoda ...ada can ke jadi bini muda PAS trengganu...????

Apa Muslihat Puteri UMNO Puji PAS Terengganu?

PAS Terengganu mungkin "terangkat" sikit apabila mendapat pujian dan diampu Puteri UMNO Terengganu.

Mengikut berita Sinar Harian edisi Terengganu, Pas Terengganu diakui mempunyai kelebihan dan kekuatan tersendiri di sini.

Ketua Penerangan Puteri UMNO Bahagian Kuala Terengganu, Farahida Fauzi (foto) berkata, Pas mampu bergerak sendiri dalam misi dan perjuangan mereka tanpa mengharapkan bantuan Parti Keadilan Rakyat (PKR) serta DAP.

Menurutnya, PKR dan DAP dilihat tidak membantu Pas menawan Terengganu, sebaliknya merosakkan parti itu dengan pelbagai kecelaruan yang sering ditimbulkan parti.

“Pas sebenarnya sudah tersilap langkah apabila menjalinkan kerjasama dengan PKR dan DAP kerana mereka hanya merosakkan Pas, bukannya membantu parti itu untuk sama-sama tawan negeri ini,” katanya.



Jika PAS Terengganu merasakan apa yang disebutkan oleh Ketua Puteri UMNO itu benar (kerana setakat ini belum ada sanggahan dari pemimpin PAS Terengganu), maka wajar DAP dan PKR tidak menganggu PAS Terengganu kerana keterlibatam PKR dan DAP dilihat tidak membantu Pas menawan Terengganu, sebaliknya merosakkan parti itu.

PAS Terengganu jangan cepat naikkan ekor, tapi hendaklah cepat jawab kenyataan Puteri UMNO itu sebelum PKR dan DAP berpersepsi memang sudah ada apa-apa PAS dan UMNO Terengganu terutama dengan Puterinya. Dan kemudian meninggalkan PAS Terengganu sendirian "bersanding" dengan Puteri UMNO yang ditugaskan oleh Bapak Puteri UMNO menghancurkan PAS Terengganu.

mungkinkah nanti  tidak lagi kelihatan bendera PKR dan DAP di dalam PRK dan PRU di Terengganu seperti yang kita saksikan di Kuala Terngganu tempohari.

Puteri ni dah hulur umpan, ada sesiapa nak makan? Geng UG tak terliur ke tengok umpan ni? kah! kah!! kah!!!

Kita cabar UG tawan terengganu dari UMNO, kalau ambil puteri UMNO jadi bini muda pun kita sokong...

Nik Aziz Pertahankan Doanya,......najib dan kuncunya wajar di laknat Allah SWT....

Nik Aziz Pertahankan Doanya, Sedia Berdepan Ulamak Yang Menentangnya

Mursyidul Am PAS Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat tetap mempertahankan bahawa tidak salah daripada segi agama Islam jika mendoakan seseorang itu dilaknat Tuhan jika mereka mempunyai niat jahat terhadap seseorang lain.

Menteri Besar Kelantan itu berkata beliau sanggup berhadapan dengan ulama yang membidas serta mengkritik kenyataannya itu dan mengingatkan beliau bahawa perbuatan sedemikian adalah haram di sisi Islam.

Jumaat lepas, Nik Abdul Aziz berkata beliau akan berdoa kepada Allah supaya memusnahkan masa depan Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak dan Umno jika kerajaan pusat enggan memberi royalti minyak kepada Kelantan, yang disifatkan sebagai sesuatu yang tidak betul.

Menteri Besar Kelantan itu turut menjelaskan kenyataannya itu.

"Doa yang dimaksudkan itu (kepada Perdana Menteri) hanya meminta Allah memperbetulkan fikiran Perdana Menteri,(Datuk Seri Najib Tun Razak) iaitu beri (royalti) gas dan petrol kepada Kelantan, kalu tak beri juga, bermakna beliau berniat tak baik.

"Niat tak baik itulah yang saya minta dilaknatkan Tuhan tu...," katanya.


dan...apa pula kata mufti mata duitan dan nyanyuk dari Perak....

Mufti Perak Tan Sri Dr Harussani Zakaria, dalam laporan media hari ini dipetik sebagai berkata umat Islam sepatutnya berdoa dan memohon kepada Allah supaya memberikan hidayah, kesejahteraan serta keselamatan terhadap orang lain, terutama saudara seagama, bahkan kepada orang kafir. -BERNAMA

APA KATA SISTER (SATAN) IN ISLAM .... LELAKI MELAYU KAHWIN LELAKI INGGERIS....????



LELAKI MELAYU KAHWIN LELAKI INGGERIS!
Saturday, November 28, 2009 Labels: Fatwa, Islam, Sister in Islam.

1) [Kosmo] dan [The Sun (UK)] melaporkan seorang lelaki Melayu telah ‘berkahwin’ dengan seorang lelaki Inggeris.

2) Lelaki Melayu itu bernama Mohammed Fazdil Bin Min Bahari, berumur 36 tahun dan kini dikenali sebagai Fatine.

3) Lelaki Inggeris itu pula berumur 30 tahun dan dikenali sebagai Ian Young.

4) Perkahwinan ‘sejenis’ mereka telah didaftarkan di Derby, England sambil disaksikan oleh saudara terdekat Ian Young.

5) Mohammed Fadzil (Fatine) yang masuk ke negara itu melalui visa lawatan telah diarahkan pulang ke Malaysia kerana tempoh visanya telah tamat.

6) Ian Young dilaporkan bimbang dengan keselamatan ‘isterinya’ jika kembali semula ke Malaysia kerana undang-undang Malaysia tidak membenarkan perkahwinan sejenis.

Persoalannya kini,

1) Apakah status agama Mohammed Fadzil? Adakah dia sudah memeluk agama lain? Adakah dia sudah meninggalkan agama Islam?

2) Apakah pendirian Kerajaan Malaysia tentang insiden yang memalukan ini?

3) Apakah komen ‘Sister In Islam’? Adakah mereka akan menyokong dan membela tindakan Mohammed Fadzil?

4) Apakah tindakan yang patut dikenakan pada Mohammed Fadzil jika dia pulang ke Malaysia?

5) Adakah isu ini hanya isu kecil di Malaysia?


























nuraflah

undang undang lubang taik UMNO-BE END....tak hadir sidang dun aka parlimen...aku punya suka lah...!!!!

PM Vanuatu Hilang Jawatan Kerana Tidak Hadir Sidang Parlimen


Di luar negara, PM pun hilang jawatan kerana langgar undang-undang parlimen.
Parlimen sesebuah negara itu begitu tinggi martabatnya...
Di Malaysia undang-undang macam sampah...
Parlimen macam pondok-pondok..
Kalau melibatkan kerajaan BN undang-undang dan dewan sendiri tidak dihormati...
Speaker tiada kuasa...
Hinggakan di Kota Siputeh sendiri pun boleh dipertikaikan kekosongan kerusi?!.
Inilah masalah bila Undang-undang 1Malaysia yang digunakan double standard
Undang-undang haprak!!


Bekas Perdana Menteri Vanuatu, Edward Natapei

Perdana Menteri sebuah negara di salah satu kepulauan Pasifik yang kecil, Vanuatu telah menanggung aib dan kehilangan pekerjaannya, selepas dia kehilangan kerusinya di parlimen kerana tidak menyerahkan surat tidak hadir kepada dewan.

Perdana Menteri Edward Natapei telah melanggar satu peraturan sebagai ahli parlimen di Vanuatu, dimana seorang ahli parlimen akan kehilangan kerusi jika mereka tidak hadir tiga kali berturut-turut di persidangan parlimen tanpa memberitahu speaker sebab ketiadaan mereka.

Apa yang perlu dilakukannya kerana urusan rasmi hanyalah dengan menyerahkan satu nota pemberitahuan yang bertandatangan untuk memaklumkan mengapa beliau tidak dapat hadir. Tetapi, kerana satu kesilapan yang disebut seorang penganalisis sebagai 'flabbergasting', pejabat Perdana Menteri terlepas pandang undang-undang ini - dan ini menyebabkan Natapei telah kehilangan kerusinya, dan negara Vanuatu berada di dalam krisis politik.

Kabinet Natapei dengan segera mengadakan persidangan tergempar, manakala Natapei yang sedang menghadiri sidang kemuncak Komanwel di Trinad dan Tobago segera pulang ke Vanuatu.

Vanuatu kini dipimpin oleh kerajaan sementara sehingga parlimen itu memilih seorang perdana menteri yang baru pada minggu depan.

Sumber : www.metro.co.uk

nama aje ulamak PAS...tapi tak tau malu ke...tak ikut cara zaman nabi SAW memilih pemimpin...!!!

BEREBUT NAK JAWATAN?

Jika mahu dibandingkan dengan salaf soleh yang berjuang islam, amat jauh beda dengan orang sekarang yang berjuang islam. Abu Bakar mati-matian menolak jawatan khalifah, waima beliau layak. Omar yang tersangat layak, tidak semena-mena menyokong cadangan Abu Ubaidah untuk dilantik Abu Bakar menjadi Khalifah.

“sekiranya ada nabi selepasku, sudah pasti nabi itu adalah Omar” ucapan Nabi SAW yang kedengaran ke telinga Abu Bakar, menyebabkan Abu Bakar agak berat menerima jawatan Khalifah setelah kewafatan Nabi. Pada Abu Bakar, selepas Nabi SAW, Omar amat layak untuk jawatan tersebut. jika tidak, masakan Nabi SAW mengeluarkan kenyataan sedemikian rupa.

Waima kenyataan sebegini menandakan kelayakan Omar untuk memegang jawatan Khalifah, ternyata Omar lebih mementingkan keuntungan umat Islam berbanding keseronokkan dalam memegang kuasa. Justeru, Omar menolak dari menerima jawatan tersebut, malahan memberi sokongan penuh terhadap cadangan untuk dilantik Abu Bakar sebagai Khalifah Islam pertama, selepas kewafatan Nabi SAW.

Kisah sebegini berlaku, dikala Nabi SAW sudah pun wafat. Pun begitu, ia berada dalam proses pengkebumian. Memandangkan urusan pentadbiran politik merupakan sesuatu yang penting, menyebabkan perbincangan tentang pengganti Nabi SAW semakin rumit yang melahirkan kelewatan dalam mengkebumikan jenazah nabi SAW.

JAWATAN MB KELANTAN

Cerita sebegini mustahil berlaku di kalangan manusia yang sedang berebut jawatan MB di Kelantan? Waima Tuan Guru masih sihat, sudah kedengaran suara-suara ‘bangsat’ kearah itu.

Apa yang dapat dilihat, di saat ini, rakyat kelantan sedang berhadapan dengan satu isu yang amat besar, iaitu mereka ‘dirogol hak’ dalam isu minyak, tiba-tiba seorang pimpinan PAS berjawatan exco, malahan bertitle ulama boleh mengeluarkan kenyataan yang berbau “tamak jawatan” untuk jawatan MB kelantan.

Bukankah, orang yang berbicara tersebut seorang exco? Justeru, kenapa tidak digunakan ruang dalaman kerajaan untuk menyelesaikan permasalahan yang mahu dibangkitkan? Ini kerana, sebarang kenyataan yang dilontarkan oleh seseorang exco kerajaan menerusi media, sudah pasti ia akan melahirkan polimik. Jika mahu dilontarkan juga ke alam media, dicadangkan letak sahaja jawatan exco, kemudian buatlah sebanyak mungkin kenyataan media di luar kawalan kerajaan.

Ini kerana, kenyataan media seperti ini, akan melahirkan polimik kerajaan sepertimana keadaan yang agak sama berlaku dalam isu yang melibatkan Hasan Ali yang tergila-gila mahu jadi MB yang bersuara dalam isu selcat pada satu hari raya Aidil fitri baru-baru ini.

Apa sudah jadi dengan sebilangan besar ulama-ulama dalam PAS? kelihatan ”hub ar-riasah” sudah menjalar masuk dalam jiwa mereka. Mereka sudah tidak lagi tidak dilihat sebagai pejuang hak rakyat, tetapi dilihat sebagai manusia yang tidak sabar hendak memegang sesuatu jawatan penting. Contohnya seperti Isu minyak. Dilihat, ia tidak disuarakan dengan serius oleh ulama-ulama ini, tetapi disuarakan oleh golongan bukan ulama.

Jika keadaan ini berlaku, tunggulah kejatuhan kepimpinan ulama di masa akan datang...

Sekian

p/s : Mungkin ulama-ulama terbabit tidak pernah terbaca hadis Nabi SAW berikut;

يَا عَبْدَ الرَّحْمَنِ بْنَ سَمُرَةَ لَا تَسْأَلْ الْإِمَارَةَ فَإِنَّكَ إِنْ أُوتِيتَهَا عَنْ مَسْأَلَةٍ وُكِلْتَ إِلَيْهَا

Maksudnya;
”Wahai Abdur Rahman bin Samurah, jangan kamu meminta jawatan. Ini kerana, jika kamu diberinya dalam sesuatu masalah, akan diwakilkan kepada diri kamu (tanpa dapat pertolongan dari Allah)” (Al-Bukhari : 6132)

Juga satu pesanan penting dari Nabi SAW;

مَنْ طَلَبَ قَضَاء الْمُسْلِمِينَ حَتَّى يَنَالهُ ثُمَّ غَلَبَ عَدْله جَوْره فَلَهُ الْجَنَّة ، وَمَنْ غَلَبَ جَوْره عَدْله فَلَهُ النَّار

Maksudnya;
”Barangsiapa meminta sesuatu urusan orang islam, sehingga dia mendapatnya. Kamudian keadilannya melebihi kezalimannya, maka baginya syurga. Sebaliknya, jika kezalimannya melebihi keadilannya, maka baginya neraka” (Abu Daud : 3104)

Wallahu ’Alam

Al-Bakistani

kroni punya hal...3 projek terbengkalai pun tak apa

Kerana kroni, tiga projek di Port Dickson terbengkalai

Ahli Majlis Pimpinan Tertinggi PKR Badrul Hisham Shaharin mendesak kerajaan persekutuan menghentikan amalan kronisme dalam menaik taraf kawasan pelancongan Port Dickson.

Baginya, amalan kronisme dengan memberi tender secara tertutup kepada pihak tertentu merugikan rakyat dan negara.

Badrul mengulas kegagalan tiga projek iaitu membina dualebuh raya yang baru - Lebuh raya Seremban Port Dickson, Lebuh Raya Persekutuan 5 di Pasir Panjang dan projek penaiktarafan jalan raya utama dari Linggi ke Pasir Panjang.

Ketiga-tiga projek mega itu yang mula dibina pada 14 Februari 2005 dan dijadualkan siap pada 12 Ogos 2007, masih terbengkalai sehingga sekarang.

Badrul yang juga dikenali sebagai blogger CheguBard (http://chegubard.blogspot.com) mendedahkan kontraktor terbabit adalah Hartajaya-Genting Timur-AMR Sdn. Bhd.

Beliau mendedahkan, syarikat kontraktor terbabit turut diberikan peluang menyiapkan projek-projek mega itu sehingga bulan depan, tanpa sebarang denda sebagaimana yang dipersetujui antara kerajaan-kontraktor sebelum ini.

Beliau mendakwa ketirisan RM10 billion hingga RM20 billion setahun dalam belanjawan negara tahun lepas disebabkan beberapa projek terbengkalai seperti yang didedahkannya itu.

"Isu utama (adalah) runding terus...bila tender tertutup, syarikat kontraktor yang dapat projek belum tentu kompiten dan layak," tegas Badrul ketika dihubungi petang tadi.

"Bila runding terus, syarikat kroni yang dapat anugerah (projek) itu akan runding, reka jalan (dan) dia tetapkan (sebut) harga dan terus bina walaupun dia (syarikat) itu ada rekod gagal."

Beliau yang juga Pengerusi Solidariti Anak Muda Malaysia (SAMM) mendakwa kerajaan sanggup memberi fasiliti dan keistimewaan kepada beberapa syarikat kontraktor yang dilihat kroni beberapa pemimpin tertentu Umno.

Beliau turut mendesak Perdana Menteri Malaysia yang juga Menteri Kewangan, Datuk Seri Najib Tun Razak menjelaskan amalan kronisme di Port Dickson tersebut.

"Najib 1Malaysia kena jelaskan tentang kerja buat kroni-kroni ini kerana projek di Port Dickson bukan di bawah kuasa kerajaan negeri, (sebaliknya) di bawah Persekutuan (khususnya) Kementerian Kewangan," tegasnya.

"Sepatutnya beberapa projek itu siap Disember ini, itu pun tarikh yang ditunda (oleh) kementerian (pimpinan) Najib tanpa ada sebarang denda...apa yang dilihat sekarang, baru 60 peratus siap."


harakahdaily

pembuntut UMNO dalam PAS pun nak "share" berjudi ke...????

Hari Ini Dalam Sejarah: Loteri UMNO 1951

Kepada puak-puak "Kerajaang Perpaduang" dalam PAS. Marilah kita mengimbas kembali kepada tahun 1951 di saat UMNO secara rasmi menjadikan Lotteri Kebajikan UMNO sebagai salah satu sumber kewangan UMNO yang penting. Ertinya halal dan haram dalam UMNO tidak pernah menjadi masaalah sejak penubuhannya mereka lagi. Malahan, UMNO telah membaham duit haram sejak sebelum Merdeka lagi.

Pihak Malaysiawaves mengucapkan ribuan terima kasih kepada blog no2umno dan AlBakistani kerana memberikan kita sumber sejarah yang begitu berharga. Barulah kita tahu siapa sebenarnya UMNO. Telunjuk lurus, kelingking berkait, duri dalam daging, talam dua muka dsbnya.

Kat luar cakap nak memperjuangkan Islam tapi sejak penubuhan mereka lagi kuat makan duit haram.

Saya pernah membaca satu buku dari Terence Gomez (kalau tak silap saya) di mana beliau telah membuat kajian bagaimana UMNO telah menggunakan duit judi sebagai usaha membentras kemelesetan ekonomi pada tahun 80an. Terence Gomez berkata beliau hairan bagaimana orang-orang seperti Daim Zainuddin dan Mahathir serta UMNO yang mengaku Islam boleh bergelumang dalam dosa judi dengan begitu mendalam sekali.

Tak heran lah, generasi UMNO (yakni mereka yang dilahirkan, dibesarkan serta dididik dalam UMNO) seperti Najib Tun Razak boleh meluluskan 10 lesen judi baru dalam bulan pertama beliau menduduki kerusi Menteri Kewangan.

Parti seperti inilah yang hendak diadakan "Kerajaan Perpaduan" oleh PAS? Hmmmm apa la punya bengap diorang ni.

(Bermula artikel dari no2umno)BONGKAR !!! UMNO HALALKAN JUDI DENGAN NAMA KEBAJIKAN?
In Belit BN Belit UMNO, Islam Hadhari on March 3, 2008 at 9:51 am

al-bakistani.blogspot.com

Di sini dipaparkan surat resmi yang UMNO keluarkan sebagai pembuktian bahawa UMNO menghalalkan judi.

Surat pada lampiran (a) adalah surat yang dikeluarkan oleh SETIAUSAHA LOTERI KEBAJIKAN UMNO kepada Bendahari UMNO Malaya, Tuan Sheikh Ahmad bin Mohd Hashim, iaitu bapa kepada Datuk Seri Mohd Radzi Sheikh Ahmad, Menteri Sumber Asli dan Alam sekitar( juga terlibat dalam kes Memali).

Surat Resmi ini dikeluarkan pada 1953, menandakan UMNO semenjak itu sudah beramal dengan judi sehingga ke hari ini.

Di lampiran (b) pula, dipaparkan satu keratan Akhbar utusan Melayu bertarikh 1951, menyatakan tentang fatwa yang telah dikeluarkan oleh Mufti Pulau Pinang, iaitu Tuan Haji Abdullah Fahim bahawa Judi loteri yang UMNO gunakan itu adalah HARAM.

Pada 1951 fatwa loteri haram telah dikeluarkan, tapi pada tahun 1953 loteri tetap dijadikan sumber ekonomi UMNO lagi. ini menandakan UMNO adalah parti yang tidak pernah hirau halal atau haram.

Tahukah anda, siapakah TUAN HAJI ABDULLAH FAHIM, mufti Pulau Pinang itu?

Abdullah fahim merupakan datuk kepada Perdana Menteri Malaysia Sekarang, iaitu Abdullah Ahmad Badawi.

Abdullah Ahmad Badawi hanya di masyhurkan sebagai cucu tok guru, tapi sedikit pun ilmu dari datuknya tidak diambil……..

LAMPIRAN (a)






























LAMPIRAN (b)














Terjemahan tulisan Jawi dari Akhbar Utusan Melayu 20/8/1951.

Pulau Pinang-19 ogos – Loteri UMNO kalau seperti yang biasa di buat oleh Kelab-kelab Lumba Kuda itu, maka pihak ahli-ahli ‘Alim Ulama Pulau pinang dan Seberang Perai adalah menghukumkan HARAM, kerana cara perjalanan Loteri itu dita’rifkan masuk kedalam bab perkataan “JUDI” yang tersebut didalam Al-Quran.

Demikian keputusan muktamad persidangan Khas Ahli-ahli Alim Ulama Pulau pinang dan Seberang Perai yang telah dilangsungkan di Madrasah Al-khairiyyah, pokok Sena, Seberang Perai semalam dengan di hadiri oleh kira-kira 50 orang Alim Ulama dan pemerhati-pemerhati dipengerusikan oleh TUAN HAJI ABDULLAH FAHIM, Mufti Pulau Pinang dan Seberang Perai

Al Bakistani

(Nota Editor:Lantaran dari polisi2 UMNO menghalalkan judi ini, maka lahirlah generasi-generasi Melayu yang tak malu beratur kat kedai Sports Toto untuk beli judi seperti di bawah:


























Hahahahaha UMNO parti pembelot kepada Islam dan Orang Melayu. Kalau nak harap UMNO haramkan judi, kucing tumbuh tanduk lah. Lebih cepat kita tunggu Karpal masuk Islam dari UMNO nak haramkan judi dan arak pada orang Melayu.

Kalau jadi Kerajaang Perpaduang kelmarin, nanti terpaksalah Ketua Pemuda PAS(misalnya) baca doa selamat apabila Sports Toto ke, Magnum ke, Calrsberg ke buat kenduri doa selamat. Maklumlah, dah nama kerajaang perpaduang, kenalah jaga hati kawan-kawan)



Tulang Besi

demi politik sempit haramjadah UMNO....BTN cuba di pertahankan....!!!!

Kenapa Pemimpin Umno Beria- Ia Mempertahankan BTN ?

Sehari dua ni polemik tentang BTN hangat diperkatakan. Setakat ini pimpinan Pakatan Rakyat sama ada dari PAS, PKR dan DAP sebulat suara dan senada meminta BTN dimansuhkan. Bagi mereka yang pernah menghadiri kursus BTN mengakui bahawa BTN merupakan program perkauman dan propaganda politik murahan Umno.
Jadi langkah kerajaan Pakatan Rakyat Selangor mengharamkan BTN ibarat menggugat segala kempen dan kempen murahan Umno terutama terhadap pelajar pengajian tinggi yang baru menamatkan pengajian atau kepada kakitangan kerajaan yang baru berkhidmat.

Saya merupakan pelajar IPTA yang terselamat dari program BTN. Walaupun sebelum ini pernah diugut oleh pihak pentadbiran universiti bahawa jika tidak mengikuti kursus BTN akan berhadapan kesukaran untuk mendapat kerja. Ternyata itu semua cuma pembohongan dan taktik lapuk semata-mata. Bagi rakan-rakan yang pernah mengikuti BTN rata-rata meluahkan rasa kesal kerana BTN dijadikan alat UMNO untuk 'membasuh' pemikiran supaya menyokong Umno.

Jadi tidak hairanlah hanya Umno sahaja yang beria-ia dan bermati-matian mempertahankan BTN. Manakala pimpinan MCA,MIC dan Gerakan serta komponen BN yang lain hanya membisu dan tidak mengulas apa-apa tentang kewajaran BTN diteruskan.

Gelagat pemimpin Umno menggunakan BTN untuk kepentingan politik sempit sebenarnya tindakan terdesak dan menyalah gunakan duit rakyat yang menjadi pembayar cukai. Tindakan berkenaan bukan sahaja tidak beretika tetapi juga melampaui batas. Jika mereka berani sila buat kajian atau tinjauan berapa peratus rakyat negara ini yang bersetuju kursus BTN diteruskan dan berapa peratus yang setuju Umno menggunakan duit rakyat sebagai sumber menyebar propaganda mereka.

Untuk makluman pembaca blog dan pemimpin Umno yang beria-ia mempertahankan BTN, saya baru-baru ini telah diundang untuk menyertai satu kumpulan 'think tank' untuk menjadi penceramah kepada kakitangan kerajaan yang baru berkhidmat dan pelajar universiti yang sedang mengikuti pengajian di pusat pengajian tinggi. Apa yang lebih melucukan saya melepasi tapisan keselamatan dan senarai penceramah yang 'black list' pro pembangkang.Saya diminta agar 'membasuh' pemikiran kedua-dua golongan ini supaya menyokong kerajaan (Umno@BN). Insyaalllah saya akan guna kesempatan ini untuk menjelaskan betapa teruknya kerajaan umno@BN yang ada sekarang yang menjadi penyumbang kepada pelbagai masalah dan kegawatan sosial, politik dan ekonomi yang melanda negara.


Oleh Angkasanuri

28 November 2009

BTN tidak perlu dihentikan - Hishammuddin



nah kau....ketawa harimau ( tiger beer ) terbahak bahak si sotong ni.....!!!!

Menteri Dalam Negeri, Datuk Seri Hishammuddin Tun Hussein menegaskan, kursus dan modul yang diperkenalkan dalam BTN sebenarnya penting dalam menerapkan dan memupuk semangat cintakan negara di kalangan rakyat.

"Ia penting dalam membina sebuah negara yang maju dan utuh. Saya sebenarnya hairan kenapa baru sekarang parti pembangkang menimbulkan tuntutan seperti ini walhal kursus BTN telah lama wujud.

"Ini mungkin berlaku kerana mereka ketandusan isu selain ingin mengalih perhatian daripada masalah dalaman yang mereka hadapi sekarang,'' katanya.

Beliau berkata demikian selepas merasmikan Majlis Korban Peringkat Parlimen Kuala Nerus di Masjid Kampung Tok Jembal di sini hari ini.


penyapu sial

Menteri Dalam Negeri, Datuk Seri Hishammuddin Tun Hussein menegaskan, kursus dan modul yang diperkenalkan dalam BTN sebenarnya penting dalam menerapkan dan memupuk semangat cintakan negara UMNO di kalangan rakyat.

Jangan hairan, itu salah satu sifat UMNO, semua yang diaorang buat betul, jangan tegur, diaorang akan pertahankan, dengan mencari kesalahan orang lain.

Saya telah hadir 2 kali program BTN, panggilan kali ketiga tak pergi, cuti sakit hahahaha.
Hanya orang yang buta mata hati akan kata program ini baik, soalan yang pertama penceramah "dalam dewan ni ada bangsa lain tak?" lepas tu merapu, Idris Jauzi ke?, Ust. Yusuf ke? Nordin Kardi ke? semua sama. Kuasa, ketuanan, agama, kedaulatan semua disebut, tapi..............batu api. PM baik, Menteri-menteri baik, kerajaan yang memerintah baik, semua isu yang timbul hanya modal lapok pembangkang. Bayangkan yang menyampaikan tu, orang-orang yang ada Phd, Masters alahai mana lah otak diorang.

Surat Daripada Nik Amalina Nik Abdul Aziz

Isteri kepada Abdul Ariffahmi seperti yang tersiar di dalam blog YB Dr. Siti Mariah. Nik Amalina adalah anak perempuan kepada Tuan Guru Nik Abdul Aziz, YAB. Menteri Besar Kelantan. Sila baca.

Salam Ukhuwah,

Hampir empat hari berlalu…ujian yang cukup mencabar bagi kami…InsyaAllah kami tanamkan semangat bahawa ujian ini ada hikmahnya buat kami. Sehinggalah ke saat ini kami masih mampu menjalani kehidupan sepertimana biasa, masih boleh bergelak ketawa bersama anak-anak dan juga tetap bersembang bersama Tok Guru dan Bonda tersayang, serta berborak mesra bersama adik-beradik yang lain daripada kedua-dua belah pihak, yang tentunya tidak pernah keputusan memberi kata-kata semangat juang buat kami serta doa yang berpanjangan buat kesejahteraan kehidupan kami sekeluarga. Terima kasih untuk kalian!

Isu ini sedikit sebanyak mengundang kesedihan dikalangan kami sekeluarga. Ia mampu menjadi satu isu yang membuatkan kami semua membincangkannya dari pelbagai sudut. Walaupun kami sedih, kami tetap tenang. Kami tidak perlu berduka berlama-lama, kami harus bangun! Kami ingin bangun membuktikan kebenaran! Langkah kami belum mati, kami akan sentiasa maju ke hadapan! Datangnya kami dari keluarga yang dimuliakan, dan sesungguhnya kami tidak sesekali rela keluarga kami dihina.

Alhamdulillah, saya mempunyai sebuah keluarga yang matang. Semuanya tenang dalam mengharungi suasana laluan yang sukar ini. Kami dididik, selain ditarbiah baik bahawa jangan sesekali berbuat jahat, malah berusahalah untuk sentiasa berbuat kebaikan. Ia adalah sesuatu yang konsisten antara kehidupan di dunia menuju ke akhirat. Ayahanda sentiasa berdoa dan mengajar kami supaya mendoakan agar ‘jadikanlah kami semua imam kepada orang-orang yang bertaqwa’. InsyaAllah…

Apabila saya menjengah dunia, ditakdirkan saya berada dalam sebuah keluarga yang dikenali ramai. Saya memang bertuah kerana hampir memiliki segala-galanya di dalam kehidupan dunia ini, tapi semuanya adalah secara bersederhana. Saya seorang yang cintakan kedamaian, dan sesungguhnya onar yang berlaku dalam isu ini sungguh menjerut rasa di hati saya. Jiwa saya sentiasa menuntut untuk berbuat kebaikan, mungkin kerana ia hasil dari didikan kedua ibubapa saya, malah dengan akal yang sudah cukup sifatnya di usia saya sekarang, saya sentiasa cuba untuk tidak mencalit arang kepada kedua ibubapa saya yang masyhur itu. Kadangkala datang juga rasa ketidakadilan berlaku dalam kehidupan ini, namun belajarlah menerima hakikat bahawa, dalam kebertuahan itu masih ada kecacatannya.

Saya hidup didalam sebuah keluarga yang sering sahaja diuji. Dari sekecil-kecil ujian sehinggalah ke sebesar-besar ujian. Ia bergerak seiring dengan waktu saya membesar. Hari ini giliran saya pula menerima ujian yang hebat ini. Ia begitu mengasak fikiran kerana kelihatan mampu menguasai dunia realiti dan maya.

Saya tahu saya bukan bersendirian menghadapi ujian ini. Saya dan suami punya ‘pasukan’ yang kuat untuk menyokong kami dari mana-mana sisi sekalipun. Apa yang penting, kami tahu Allah swt hanya memberikan ujian ke atas hamba-hambaNya mengikut kemampuan hambaNya itu. Barangkali ia suatu ‘alarm’ kepada kami agar kami kembali muhasabah diri dalam meniti hari-hari yang berlalu dan juga yang mendatang. Mungkin ini saat terbaik dalam kehidupan kami, untuk kami terus merendahkan jiwa kami kepada Maha Pencipta kami, untuk kami menginsafi diri, lantas menitis air mata yang kadang-kala kami lupa untuk menghulurkan keikhlasan kami kepada Mu ya Allah…Pinta kami semoga Tuhan tidak pernah memandang enteng kepada kami walau dalam keadaan bagaimana pun keadaan kami ini. InsyaAllah…

Tatkala kita semua menghampiri saat-saat bahagia menghampiri Hari Raya Korban, jiwa saya turut tersentuh mengenangkan ada situasi yang perlu dikorbankan. Ia bukanlah situasi yang mudah, tapi bukanlah sukar untuk saya menerima pengunduran suami saya, Ir Abdul Ariffahmi Ab Rahman dari jawatan CEO PMBK beberapa hari yang lalu. Saya menerimanya dengan hati yang tenang walaupun sedikit kecewa dengan situasi yang tidak memihak kepadanya.

Saya tetap optimis mengharapkan bahawa masih ada sinar yang akan menyelubungi kami sekeluarga. Walaupun ia sebuah memori yang pahit, saya tetap menerimanya dengan lapang hati. Namun terselit di jiwa saya rasa terkilan bahawa masih ada manusia di dalam kelambu PAS yang begitu rakus membaham sesama sendiri sehingga sanggup melukakan hati seorang tua yang juga Mursyidul Am PAS, merangkap Menteri Besar Kelantan, merangkap Tok Guru yang disayangi segenap lapisan masyarakat, yang tentu-tentunya beliau adalah Ayahanda saya yang tercinta. Jauh di sudut hati saya, sesungguhnya saya tidak rela ia terjadi begitu namun saya tetapkan pendirian bahawa yang terjadi itu ada hikmahnya dan barang tentu kita hanya merancang, sesungguhnya perancangan Allah itulah yang terbaik!

Dalam menghadapi kemelut ini, ramai sahabat-sahabat yang telah menghubungi saya bertanyakan khabar berita. Ada yang sekadar menghantar sms, ada pula yang sanggup melambungkan bil handphone mereka dengan bersoal-jawab bersama saya, tidak kurang yang sanggup datang ke rumah untuk mendengar saya ‘berceramah’. Paling saya hargai ada sepasang suami isteri dari Terengganu yang sanggup langsung ke rumah saya demi untuk mencari kebenaran. Pada waktu itu mereka semua menyatakan sokongan padu bahawa kami berada di pihak yang benar!

Hati saya tetap lapang meniti hari-hari yang penuh cabaran. Dalam menyusuri kemelut ini, saya dan suami sering berbincang kemungkinan-kemungkinan yang mungkin kami akan hadapi nanti. Walaupun begitu, kami tidak merancang apa-apa dan kami tiada perancangan ke atas kemungkinan-kemungkinan itu kerana kami masih optimis kami sentiasa di pihak yang benar. Namun siapa tahu kebenaran itu boleh tertimbus oleh kebatilan yang terancang!

Bukan sedikit kesan negatif yang terpaksa kami terima dari kemelut yang terancang ini. Perancangan kejahatan ini telah menemui titik noktahnya yang pertama! Namun saya tahu perancangan jahat ini masih belum menemui titik noktah penyudahnya!

Saya sentiasa bersedia menjadi sayap kanan kepada suami tercinta. Selagi saya yakin dia berada di pihak yang benar saya tetap akan padu menyokongnya. Bukan hanya dia yang membina keyakinan saya, namun saya masih ada keluarga yang jitu memperteguhkan kebenaran yang tercipta.

Saya sentiasa ada untuk menyokong segala gerak kerja suami saya dalam membangunkan negeri Kelantan yang tercinta ini. Saya sentiasa mahu menyuntik semangat kepada dirinya untuk bergerak maju menongkah arus membina kekuatan baru bagi negeri Kelantan ini. Saya sentiasa di sisinya untuk memberi idea yang terbaik dalam segala aspek kehidupan kami.

CEO

Hari ini suami saya masih CEO PMBK. Bagi saya pencapaiannya sungguh memberansangkan. Ia sebuah pencapaian yang boleh dibanggakan kepada keluarga kami. Kami semua mengalu-alukan pencapaiannya itu. Namun siapa tahu akhirnya dia mampu dijatuhkan oleh satu fitnah yang terancang hebat.

Pada suatu hari dia memaklumkan kepada saya bahawa ayahanda telah melantiknya ke jawatan CEO. Saya mengucapkan tahniah. Apabila ada luang masa untuk berbicara dengannya saya mengingatkannya bahawa ini adalah suatu amanah yang besar. Bukan hari itu saja saya mengingatkanya, tapi sering! Saya sendiri mahu dia menjadi seorang CEO yang berjaya. Saya mahu dia sentiasa di landasan yang betul dan benar. Saya mahu dia dihormati kawan mahupun lawan. Bukan niat saya untuk menyibuk perihal kerjayanya, tapi saya tahu kemungkinan-kemungkinan yang mungkin berlaku kerana saya tahu apa itu politik!

Pelantikan suami saya ke ‘kerusi panas’ PMBK adalah daripada sokongan ayahanda tercinta. Saya bersetuju untuk suami memberi persetujuan kepada ayahanda menerima jawatan itu selepas hampir empat kali ayahanda menyuarakannya dalam tempoh setahun yang berlalu. Pada saat itu, saya pasti kelayakan dan kewibawaan suami saya adalah menjadi titik penentu ayahanda memilih dia untuk menerajui takhta PMBK.

Siri perlantikan ke ‘kerusi panas’ ini bukan berlangsung sebulan dua, namun ia memakan masa selama setahun dua. Apabila namanya dicadangkan oleh ayahanda, saya memberi nasihat untuk dia memikirkan semasak-masaknya. Saya meyakininya bahawa, terima jika berkemampuan, dan tolaklah jika ia suatu amanah yang tidak mampu digalas. Perasaanya ketika itu bersimpang-siur. Saya sentiasa disisinya untuk sebarang pandangan yang sihat, menerima amanah bukan seperti mendapat habuan yang indah, itulah ingatan saya kepadanya. Akhirnya dia memilih untuk menjawab ‘YA!’. Saya meyakini diri bahawa dia adalah calonnya untuk jawatan panas itu. Keluarga turut menyatakan sokongan. Dalam tempoh mendokong amanah besar itu saya akur kepada kehebatannya dan saya tahu dia boleh menjangkau impian besar ayahanda dalam menerajui bumi Kelantan ini.

Kami menjalani kehidupan seperti biasa walaupun selepas suami saya digelar CEO. Saya tetap berfungsi sebagai seorang suri kepada sebuah rumahtangga dengan menjalankan tugas-tugas rutin saya. Kadangkala kami berkunjung ke rumah ayahbonda. Ada masanya kami berbincang, apa saja isu yang terluah di meja makan yang kami panggil ‘persidangan meja bulat’. Tiada apa yang pelik selepas perlantikan itu, sekadar isu yang telah kami jangkakan, ada yang tidak bersetuju dengan perlantikan itu! Kami tetap juga bersabar menghadapi hari-hari mendatang.

Segala kemungkinan yang mungkin berlaku hasil dari perlantikannya itu telah cuba kami hadap bersama. Apa yang pasti kami sedar bahawa fitnah akan sentiasa mengekori kami setiap masa. Kami cuba untuk membuat yang terbaik. Saya yang sentiasa optimis tidak pernah memikirkan bahawa suatu hari nanti dia akan kecundang. Saya sentiasa berkeyakinan bahawa apa yang baik akan dibalas baik. Saya sentiasa menyokongnya untuk berbuat segala jenis perkara kebaikan, bukan setakat kerana kebaikan itu adalah baik, tetapi beringat-ingatlah bahawa kita sentiasa diperhatikan, baik dari kacamata kawan mahupun lawan kerana kita adalah ‘public figure’.

Saya sendiri tidak mendambakan kesenangan apabila suami saya dilantik menjadi CEO. Namun lumrah kehidupan, setiap kejayaan itu dirai dengan sebuah kegembiraan. Suami saya juga dikenali sebagai KJ Kelantan. Mana samanya? Tentunya suami saya lebih cerah, jika adapun sebenarnya dia bukan berkulit cerah. Bagi saya suami saya seorang yang terbuka, walaupun agak sukar untuk menerima kritikan, tapi dia bersedia untuk berhadapan mendengar sebarang kritikan.

Saya sentiasa memberi ingatan kepadanya. Saya kenal suami saya. Dia seorang yang maju ke hadapan. Dengan ilmunya sebagai seorang Jurutera menjadikan dia seorang yang kritis dan kreatif. Dia seorang yang sukakan cabaran. Kerana sukakan cabaran itulah dia sanggup menggalas jawatan penting yang disuakan kepadanya. Saya yakin dengan jawatan yang disandangnya itu mampu memberi ‘kuasa’ baru kepada daya saing negeri Kelantan.

Selain membawa watak sebagai isteri penyeri sebuah rumahtangga, saya juga sentiasa bersedia untuk memberi idea yang terbaik buat suami. Sebagai isteri, saya mahu dia menjadi suami terbaik didalam rumahtangga saya. Saya juga berusaha untuk memberi yang terbaik kepada kerjayanya. Saya sentiasa memberi idea yang segar kepadanya. Saya juga cuba membawa watak seorang sahabat yang dinamis selain daripada saya mencuba untuk menjadi seorang isteri solehah kepadanya.

Selain dari sokongan yang diberikan oleh ayahanda, saya tahu suami saya punya semangat yang tinggi dalam kemahirannya. Dia seorang yang berkeyakinan tinggi di atas apa yang dia mahukan. Dia sentiasa yakin dengan setiap keputusan yang dibuatnya. Tidak semua saya boleh bersetuju dengan segala tindakannya, namun saya berani memberi kerelaan kerana saya tahu rasional dia berbuat demikian. Saya iring dengan teguran-teguran yang membina agar dia tidak tersasar haluan. Saya mahu saya sendiri berfungsi adil kepada rakyat Kelantan kerana suami saya mensasarkan sesuatu yang lebih baik kepada mereka. Saya bangga kerana setiap apa yang dia lakukan adalah untuk kesejahteraan masa depan rakyat Kelantan. Saat itu, saya membina keyakinan yang lebih baik bahawa ini adalah keputusan terbaik ayahanda kerana dengan pengetahuan politik yang lumat, beliau tahu apa sebenarnya yang beliau mahukan. Bukan sahaja kecemerlangan akademik menantunya itu, bahkan lebih dari itu, iaitu sebuah keikhlasan untuk patuh dan taat pada setiap kemahuannya.

Tidak perlu untuk saya menutur kata bahawa saya menyokong segala gerak kerjanya, cukup sekadar saya menghargai kehidupannya yang sibuk. Saya tahu dia seorang yang kuat semangat dan saya juga tahu dia bekerja sehingga lewat pagi kerana sebuah kerelaan.

Namun sebuah impian yang tinggi tidak mudah kesampaian. Ia hampir karam di tengah jalan. Suami saya diserang fitnah bertalu-talu, tempiasnya memercik kepada ayahanda tercinta. Tidak berhenti di situ saja, ia terus menjalar menjengah nama bonda, saya sendiri, anak-anak, dan sesungguhnya saya sungguh bersimpati kepada nasib kakitangan PMBK yang turut dicerca sedemikian rupa. Saya merakam simpati kepada situasi yang tidak terduga ini.

Nasib masih menyebelahi kami kerana masih ada sokongan yang kuat buat kami. Terima kasih kepada ayahbonda kerana mempusakakan kepada saya semangat yang kental. Ayahanda tegar bertahan dengan keputusan, bonda meraih kekuasaan tuhan. Saya bertahan dengan sebuah pengharapan. Namun masih samar kelihatan jalan keluar dari kemelut ini. Suami saya tetap bertahan melawan arus yang kian mencengkam.

Ada saatnya ketika itu saya sekeluarga bersedih. Sebuah kerumitan buat kami semua. Namun kami sentiasa optimis masih ada sinar di penghujung cerita ini. Kami diuji, dan kami cuba menerima ujian ini dengan redha. Datangnya kami daripada sebuah keluarga yang berilmu dan beriman. Kami tahu benar untuk membezakan yang mana kawan dan yang mana lawan. Namun ia sukar, kerana kami terpaksa melawan musuh yang bergelar kawan. Kawan yang makan kawan. Kawan yang menggigit dalam diam, antara sedar dengan tidak, dia terus menghadam, sehingga terjadilah seperti hari ini…

KEMELUT

Pada hemat saya, isu PMBK tercetus hasil dari perselisihan peribadi. Ada seorang kakitangan yang tidak berpuas hati dengan gaji yang ditagihnya untuk menjadi seorang bos di anak syarikat PMBK. Ia bukan masalah luaran yang besar tapi masalah dalaman yang hanya membabitkan seorang kakitangan sahaja. Seorang sahaja! Jawapannya mudah, gaji yang ditagihnya adalah terlalu tinggi, lebih tinggi dari gaji bos PMBK.

Makin hari dia membuat onar demi onar. Dia mula membuat rancangan demi rancangan. Serangannya sering menjadi kerana ia kejahatan yang dirancang rapi. Lebih-lebih lagi dia mempunyai back-up yang kukuh dari seorang ‘bos lain’. Makan gaji dengan orang lain, bekerja untuk orang lain. Inilah masalahnya!

Tidak perlu diperkenalkan lagi, namanya sudah masyhur satu alam, semasyhur nama suami saya sendiri. Dia sendiri yang mencipta kemasyhuran itu. Dia sendiri yang membuat publisiti murahan itu. Tanpa sebarang iklan. Tanpa sebarang bayaran. Percaya saja jika anda mahu. Tapi, jika anda seorang yang WARAS, AWAS! ada perangkap di hujung pena itu. Seorang yang digelar Kickdefella berjaya membawa semua watak yang diarahkannya sendiri. Mahu jadi apa? Seorang gila? Kurang siuman? Tiga suku? Katakan saja. Semestinya anda tidak kempunan untuk menjiwai peranannya itu. Namun saya masih reserve, kerana saya tahu dia seorang yang kreatif.

Apa yang saya tahu dia seorang umno. Kalangan rakan siber saya tidak menyebut umno, tapi lebih glam katanya jika disebut umngok! Saya tidaklah berminat untuk mengetahui detail tentang dirinya, tapi saya tahu dia bekerja untuk seorang Exco Kerajaan Kelantan. Pada awal kemunculannya di Kelantan, saya begitu tertarik dengan buah tangannya menghasilkan sebuah buku – yang saya lupa tajuknya – yang memaparkan pelbagai gaya ayahanda saya dalam pelbagai acara yang dihadirinya. Itu dulu. Sekarang lain. Kreatifnya itu sudah tersasar. Kali ini dia bukan lagi menghasilkan sebuah buku, tapi sebuah…filem barangkali…yang terlalu banyak dongengnya yang langsung tidak berpijak di bumi realiti.

Saya sendiri mengagumi hasil seninya terlebih dahulu sebelum mengenali empunya diri. Pertama kali saya mengenalinya ketika saya menemani suami yang mahu mencari samping untuk di pakai pada hari raya, kebetulan dia dan isterinya juga begitu. Tanggapan pertama saya, dia seorang yang baik walaupun saya agak terkejut melihat kepada isterinya, sungguh daring bagi rakyat Kelantan. Tapi jika ia boleh dikatakan satu fesyen, masih lagi boleh dimaafkan. Namun jika dilihat dari sudut agama, ia tidak menurut perintah tuhan. Dengan kata lain, berdosa.

Saya pernah diberitahu dia peminum arak tegar. Hearsay…so, jangan percaya sehingga saya dan anda melihatnya sendiri, ok…? Tapi mabuknya dalam penulisan sungguh menjadi-jadi. Semuanya bagaikan sel-sel otaknya telah rosak teruk jika dia benar-benar seorang peminum. Kesian…Hanya orang yang mabuk juga yang boleh percaya apa yang ditulisnya.

Jangan cuba membuka aib orang jika aib sendiri sudah tidak tertanggung badan. Semua orang ada aibnya, maka berpada-padalah! Kami yang dididik secara Islam tidak betah untuk bercakaran bagi membuka aib masing-masing, tapi adakalanya syaitan itu terlalu kreatif. Kami takut digoda sehingga melebih-lebih membuka aib saudara seIslam. Jangan sehingga perlu disaman, nanti anda pula diisytihar bankrupt. Tapi tunggulah masanya, kebenaran itu akan bersinar jua. Kami masih boleh bersabar walaupun sabar kami kian menipis. Hidup ini ada maruahnya! Tunggulah harinya! Kami yakin Allah itu Maha Adil. Jika kami tidak mampu membalasnya, kami berkeyakinan penuh bahawa balasan Allah itu adalah sebaik-baik pembalasan.

Jangan kerana satu isu picisan, anda menjadi kurang siuman. Jadilah seorang manusia yang adanya dikagumi, hilangnya ditangisi. Datanglah Kickdefella mengadap suami saya. Suami saya sudah menjemputnya terlebih dahulu di suatu ketika yang harinya masih mampu dibilang perginya. Tapi tiada pula datangnya. Dayuskah anda? Pengecutkah anda sehingga seringkali bertukar ID dalam blog sendiri?

Anda mampu menjadi seorang yang bertuah kerana anda mudah untuk menjenguk Tok Guru. Alangkah beruntungnya jika anda tahu merebut peluang keemasan ini. Tapi sebaliknya, anda sendiri memilih untuk rugi di dunia, jika dunia itu konsisten ke akhirat, maka rugilah juga anda di sana. Tidak terdetikkah di hati anda rasa sedikit bersalah? Jangan pula menyalahkan orang yang sudah tentu salahnya itu sudah terang kelihatan, tapi di mana letaknya akal waras anda? Fikir-fikirkanlah jika masih ada sel otak anda yang masih baik berfungsi.

Terima kasih saya ucapkan kepada semua yang menyokong perjuangan kami. Terima kasih kepada ayahbonda yang banyak mendoakan kesejahteraan kami.

Tahniah kepada suami saya yang sentiasa taat dan patuh kepada setiap butir bicara ayahanda. Saya sentiasa disisinya untuk sentiasa menyokong kebenaran yang dipertahankannya. Hidup ini ada maruahnya. Berdiam diri bukan bermakna kalah. Berbuat bising bukan satu kemenangan. Diamlah untuk berbicara kepada tuhan yang Maha Mendengar.

Takziah kepada manusia hebat pembentang kejahatan. Usah berselindung disebalik wartawan-wartawan yang berbayar. Walaupun bunga tahi ayam itu cantik, ia tetap busuk!

Buat suami saya, lapangkan hati, tenangkan fikiran. Saya percaya masanya tidak lama untuk sebuah kebenaran tercipta. Berundurlah setapak dengan bermaruah untuk menjangkau terjahan yang lebih jauh. Saya kagum! Tidak sia-sia membiarkan kosong kerusi panas di Darul Digital, kerana jika diisi, skripnya mungkin lebih parah. Sedarlah sahabat semua bahawa Kickdefella itu penipu besar di abad ini.

Saya mungkin tidak terlepas dari sebarang kutukan, tapi saya sudah bersedia demi sebuah kebenaran yang perlu dinyatakan. Demi untuk kami sekeluarga. Ini adalah jihad saya. Saya punya kuasa jemari untuk meluahkannya.

Suami saya adalah pemimpin saya. Dia ketua keluarga bagi rumahtangga saya dan saya punya hak untuk mempertahankannya. Andai dia didapati bersalah, ada hukuman menantinya. Tapi untuk berserah kalah, itu bukan jantannya.

Fitnah ini melingkari kami sudah hampir tiga minggu. Saya mengharapkan ia beransur pergi sebagaimana perginya banjir dari bumi Kelantan ini. Suami saya masih muda, masih bersemangat dalam mencapai impiannya. Saya optimis masih ada peluang untuknya melangkah jauh ke hadapan, meninggalkan hari ini dengan sebuah kejayaan. Saya tetap teguh di sisinya hingga ke akhir hayat kami. InsyaAllah terbentang luas rezeki untuk kami.

Ini luahan hati seorang isteri…

Untuk ayahanda tercinta, terima kasih kerana memberikan kepercayaan kepada kami. Menantu ayah ini adalah pilihan terbaik sebenarnya. Tapi apakan daya…Terima kasih ayah kerana menerajui bumi Kelantan yang mana keberkatannya terserak kepada zuriat kami. Kepada bonda, terima kasih atas segala-galanya. Anakanda tahu bonda banyak menitis air mata mendoakan kesejahteraan kami…

BTN....BARUA TOTOK NEGARA....Memang Memperbodohkan Para Peserta...

Saya menghadiri (diwajibkan) kursus BTN di Pusat Pertanian di Sungai Udang Melaka pada tahun 80an.Waktu itu usia diawal 30an. Waktu itu otak adalah otak umno.

Masih terbayang kursus itu yang bercampur gaul lelaki dan perempuan yang mana sebahagiannya telah berkahwin.

Tak dapat saya lupakan bagaimana para peserta masuk kedalam kawasan pertanian yang belum dibersihkan . Kami dikerah masuk kesitu sekitar pukul 2 pagi tanpa apa2 bekalan termasuk tiada lampu picit. Salah satu halangan ialah kena melintas parit yang dalamnya setinggi saya. Parit itu kering. Orang lelaki tiada masalah. Para peserta perempuan (termasuk isteri orang) terpaksa diberi bantuan oleh peserta lelaki. Jadi kenalah orang lelaki peluk pangkal peha mereka dan angkat keatas. Yang mana besar badannya kenalah kami angkat menggunakan bahu.

Disitu dapat kita lihat usaha-usaha halus untuk meliberalkan peserta dalam hal-hal agama. Bolehkah kita peluk bukan muhrim kita seperti itu ? Tapi itulah yang dilakukan. Tentunya sia-sia peserta bercengkang mata kerana mengikut ibadah qiamullail yang diadakan.

Selama seminggu peserta diwajibkan menyanyi lagu ( saya dah lupa tajuknya). Rasanya lagu itu masih dinyanyikan oleh peserta hingga sekarang. Senikata lagu itu menceritakan bagaimana tanah-tanah kita telah tergadai . Yang tinggal pada kita hanyalah kuasa. Waktu itu saya terfikir wajarkah kami yang tiada kuasa dalam urusan tanah apatah lagi meluluskannya diapi-apikan sebgitu rupa.

Siapakah yang patut menyanyikan lagu ini ? Di Johor siapakah yang menjual tanah2 kepada taukeh2 Singapura? Di Negeri Sembilan MB baru memaklum tanah2 di Nilai habis terlepas kepada taukeh2. Siapa punya kerja semua ini ? Maka tanah2 yang terlepas ketangan orang lain ini angkara siapa ? Bukankah angkara para pemimpin umno ? Malangnya kami yang tiada kaitan disuruh nyanyikan lagu ini setiap pagi.Motifnya tentu sekali ialah untuk menimbulkan rasa benci kepada cina dan menanamkan rasa cinta kepada umno.

Hari ini tentu sekali budak-budak mentah yang dikumpulkan dipusat latihan BTN mudah dipengaruhi dengan dakyah2 para petugas BTN yang mana mereka ini adalah penyokong tegar @ totok umno. Ka;lau dibangku sekolah mereka tidak mampu memberi hujah dan pandangan tentang isu2 semasa , jadi di pusat BTN tentu sekali mereka tak ubah seperti lembu dicucuk hidung. Melalui kursus BTN inilah umno berjaya menguasai sokongan golongan muda yang cetek pengalaman ini.

Kalaulah benar kursus BTN ini punya niat murni, mengapa orang cina dan india tidak dipanggil mengikuti kursus ?

Oleh: Iqbal

macam cibai....lagu BTN rupanya lagi UMNO....penghianat melayu.....!!!!

Anak kecil main api... Chait!

Anak kecil main api.. Terbakar hatinya yang sepi.. airmata darah bercampur keringat, bumi dipijak milik orang"

Rangkap awal lagu yang amat teman gemari dan hayati masa sekolah dulu..
Setiap pagi Jumaat kami akan berkumpul di hadapan asrama untuk 'Weekly Assembly' pelajar asrama..

"Indahnya bumi kita ini, Warisan berkurun lamanya.. Hasil mengalir ke tangan yang lain, peribumi.. merintih sendiri"

Wah! Teman pernah mengalirkan airmata!!! dek kerana lirik ini!!
Tidak sayangkah teman kepada bangsa melayu ini?

Rasis kah teman?

"Kini kita cuma tinggal kuasa yang akan menentukan bangsa,
bersatulah hati bersama berbakti pulih kembali harga diri"

Cheh!!! Lagu UMNO rupanya!!

52 tahun memerintah Malaysia..
Membodohkan melayu dengan lagu-lagu macam nie..
Mengkhianati bangsa sendiri dengan cara memainkan sentimen asabiyah dan perkauman yang sangat tinggi!

Hingga mengatasi rasa kecintaan agama Islam itu sendiri..

Alhamdulillah.. Syukur ku pada-Mu Ya Allah..
Kerana diberikan hidayah..
Dapat menilai antara hak dan batil
Dapat melihat antara asabiyah dan Islam!
Benarlah! Hanya Islam yang akan memelihara bangsa
Tetapi bangsalah yang akan merosakkan Islam!

UMNO..UMNO..
Bagus pun BTN diharamkan di Selangor...


sumber...sunsnake08

27 November 2009

BNM siasat pemindahan RM10 juta oleh MB NS

Bank Negara (BNM) sedang menyiasat seorang pengurup wang tempatan yang didakwa terbabit dalam pemindahan RM10 juta ke London oleh Menteri Besar Negeri Sembilan, Datuk Seri Mohamad Hasan pada 2008.

BNM mengesahkannya semalam tetapi enggan mengulas lanjut kerana siasatan masih berjalan.

"Sebagai sebahagian daripada prosedur siasatan, pihak bank akan memaklumkan kepada pihak berkuasa yang berkenaan hasil siasatanya yang di luar bidangkuasa Bank Negara untuk tindakan mereka selanjutnya.

"Sebaik sahaja siasatan siap, BNM akan merujuk perkara itu kepada pejabat Peguam Negara," katanya dalam satu kenyataan kepada Malaysiakini.

Sebelum ini, pengarah strategi PKR, Tian Chua mendakwa Mohamad mungkin telah melanggar undang-undang pembankan negara kerana didakwa memindahkan RM10 juta melalui seorang pengurup wang.

Tian Chua juga mendedahkan bahawa Mohamad telah menggunakan perkhidmatan Salamath Ali Money Changer Sdn Bhd untuk memindahkan wang tersebut ke London.

Semalam, BNM berkata Salamath Ali telah melanggar Seksyen 30 Akta Pengurupan Wang 1998 dan lesennya telah dibatalkan pada 26 Oktober.

Mohamad yang juga ADUN Rantau, menjadi sasaran pembangkang sewaktu sidang dewan undangan negeri yang sedang berjalan.

Bagaimanapun, beliau enggan memberi penjelasan berhubung perkara itu.

Wakil rakyat pembangkang juga menggesa Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) supaya menyiasat perkara itu.

fitnah dajjal UMNO kepada PAS seumpama kesialan seluruh umat manusia....

Musuh Saya Adalah UMNO dan Task Force 2010, bukan PAS.



















(Leftenan Jeneral Dato’ Wan Abu Bakar Omar, Ketua kepada Nasharuddin Mat Isa di dalam “Agenda Melayu”- Kickdefella)

Ramai yang memarahi saya, tuduh saya pemecah belah jemaah, tuduh saya pemecah rahsia jemaah, tuduh saya tiada akhlak jemaah. Hanya kerana saya mendedahkan pembohongan serta korupsi beberapa pemimpin-pemimpin PAS yang telah menjual maruah mereka pada UMNO.

Apa yang saya buat hanyalah mengagalkan perancangan UMNO untuk merosakkan serta memperkudakan PAS. UMNO berjaya membeli serta mempergunakan beberapa pimpinan2 PAS dan saya menentang pimpinan2 PAS itu.

Usaha saya tidak sama sekali mahu melemahkan PAS atau menjahanamkan PAS. Usaha saya adalah untuk menyelamatkan PAS dan saya bersyukur Allah SWT telah membantu saya sepanjang saya membuka blog ini.

Saya telah pergi di hadapan Kaabah meminta ilham dari Allah SWT samada saya patut meneruskan usaha saya atau tidak. Alhamdulillah, ilham yang saya dapat itu positif menyuruh saya meneruskan usaha saya. Saya yakin Allah SWT akan memberikan bantuanNya kepada usaha saya lebih-lebih lagi saya tidak dapat satu sen pun dari mana-mana pihak di dalam melakukan perkara ini. Segala kos saya tanggung dengan rezeki yang saya dapat dari Allah, Tuhan Semesta Alam.

(Siapa Task Force 2010, sila baca di sini)

Fitnah Task Force 2010 kepada PAS Seakan Fitnah Dajjal kepada Manusia

Sewaktu Dajjal turun nanti, manusia akan terbahagi kepada dua kumpulan: Yang Beriman dan Yang Kufur. TIADA MUNAFIK pada masa itu kerana semua yang munafik akan menzahirkan kekufuran serta keraguan mereka.

Begitulah juga fitnah Task Force 2010 ini. TF2010 menggantung “godaan-godaan” mereka dalam bentuk wang, pangkat, populariti dsbnya. Seperti juga Dajjal nanti yang memegang “syurga” di tangan kiri dan “neraka” di tangan kanan.

Setiap yang beriman akan nampak perkataan “Kaf”, “Fa” dan “Ra” di atas dahi Dajjal dan akan terjun ke “Neraka” Dajjal bila diberi pilihan. Yang munafik dan kuffur berebut2 hendak terjun ke tangan kiri Dajjal kerana mereka sangka itu adlaah syurga yang hakiki.

Saya baru faham mengapa para Anbiya sejak zaman Nabi Idris lagi berdoa supaya dilindungi dari fitnah Dajjal. Ini kerana fitnah Dajjal ini lebih buruk dari segala fitnah yang pernah dilihat Manusia sebelum ini hatta fitnah Firaun sekalipun. Selama ini saya bertanya-tanya kenapa Nabi Musa berdoa meminta dilindungi fitnah dajjal sedangkan jarak Nabi Musa dengan keluarnya Dajjal begitu jaaaauuuhhhh.

Task Force 2010/UMNO adalah AGEN DAJJAL. Mereka beroperasi dengan “modus operandi” Dajjal dan ada sebahagian kepimpinan PAS yang telah terjun dalam “tangan kiri” Agen Dajjal ini.

Mereka-mereka inilah yang saya tentang habis-habisan.

Mengapa? Kerana saya mahu menyelamatkan PAS dan saya mahu menyelamatkan Islam serta Amar Maaruf dan Nahi Mungkar.
Saya tak rela PAS diperkudakan hanya kerana mahu mengkayakan beberapa kerat kepimpinan PAS Pusat.

Saya memohon segenap ahli dan penyokong PAS supaya mendoakan usaha saya berjaya dan mendapat hasil yang diingini serta saya dan keluarga saya dilingungi Allah SWT hendaknya.

Baru-baru ini di Kelantan adalah seorang itu menulis kononnya Husam Musa adalah sebab Tok Guru Nik Aziz dimalukan. Saya nak tanya si penulis, mana dia dapat kereta-kereta mewah yang dia miliki sekarang ini? Apa income yang dia dapat dan dari mana income itu yang membolehkannya mempunyai kereta2 yang begitu mewah?

Sekian, Wallahualam bissawab

Tulang Besi

JIHAD MEMALI TETAP MEMBARA WALAU PUN DI FITNAH



Jika Allah memuliakan dan mengangkat tinggi martabat para syuhada dengan segala pujian dan keistimewaan, sewajarnya mereka yang memfitnah dan memburuk-burukkan para syuhada perlu dikutuk dan dicela serta dihadapkan dengan peringatan dan hukuman tegas.

Sebagaimana hidupnya roh para syuhada di sisi Allah, seperti itulah hidupnya roh perjuangan Islam di kalangan pendokong sejati PAS.

Lantaran tulisan dan kedegilan penulis Zulkifli Manzor dan majikannya akhbar Kosmo! kerana memfitnah para syuhada Memali dalam siaran mereka 26 Oktober lalu, majlis peringatan peristiwa Memali yang telah dua tahun tidak diadakan kerana halangan pihak tertentu, kembali diadakan.





Lanjutan tindakan pembelaan yang dilakukan para pendokong PAS melalui laporan polis, demonstrasi, kenyataan media dan penyerahan memorandum pada 26 dan 27 Oktober lalu, atas inisiatif Dewan Pemuda PAS Negeri Kedah, majLis tersebut telah diadakan semula pada tanggal peringatan peristiwa itu 19 November lalu.



Bermula dengan himpunan pemuda di pusara syuhada di Parit Panjang, di sini selepas solat Asar membacakan doa serta mendengar taujihat dari pimpinan Pemuda PAS Kedah, acara diteruskan dengan ‘Konvoi Syuhada’ yang disertai 30 buah kereta dan lebih 100 motosikal menuju ke Kampung Memali.






Konvoi pimpinan Ketua Pemuda PAS Kedah, Ustaz Ahmad Yahya yang ‘disambut’ dengan laungan azan Maghrib itu kemudiannya menyertai solat jamaah dan solat sunat serta bacaan tahlil dan yasin pimpinan Tuan Guru Salleh Musa di Madrasah Islahiah Diniah (MID), Kampung Memali.




Pada malamnya, ceramah yang dipenuhi kira-kira 10,000 hadirin bertemakan “Memali Difitnah Lagi” telah menampilkan para pemidato terdiri dari Ahli Jawatankuasa Kerja PAS Pusat, Mohamad Sabu; Ketua Pemuda PAS Pusat, Ustaz Nasarudin Hassan dan Timbalannya, Ustaz Azman Shafawi Abd Rani selain Pengerusi MID, Senator Muhamad Yusuf Husin dan Ustaz Ahmad Yahya.


Turut menyampaikan pidato ialah khatib cilik, Muhammad Fathillah Yusri, 7 tahun yang merupakan pelajar MID. Majlis juga turut diisi dengan persembahan nasyid syuhada oleh kumpulan nasyid anak-anak Memali dan juga penyampaian cenderahati kepada balu As-syahid Ustaz Ibrahim Mahmud, Solehah Husin.



selanjutnya

Tujuan Sebenar geng pengembara pembuntut UMNO....!!!!

Siri Pendedahan Rakaman Dialog Hasan Ali/NAsa Bersama Blogger UMNO/PAS: Tujuan Sebenar Kerajaan Perpaduan (UG)

DI bawah diberikan satu sebab berkaitan dengan Kerajaan Perpaduan (UG) yang selama ini tidak pernah diberitahu kepada kita oleh mana-mana pemimpin PAS. Yakni, tujuan asal UG ini adalah membolehkan PAS berbincang dengan UMNO. Ertinya, agenda Muzarakah adalah agenda di sebalik agenda UG. DEngan kata lain, Kerajaan Perpaduan = Muzakarah = Kerjasama PAS-UMNO di belakang Pakatan Rakyat.

Walaupun Ustaz NAsa kerap kata tiada cadangan langsung untuk bawa PAS masuk UMNO, harus disedari bahawa ini adalah trick juga. Tiada siapa yang kata ada usaha membawa ahli2 PAS masuk UMNO. Apa yang berlaku adalah usaha membawa PAS bersama dengan UMNO dalam satu bentuk kerjasama.

Ustaz Nasa juga cuba untuk menafikan isu UG ni dah mati sebelum Tok Guru mengamuk. Dia kata isu ni dah mati 5 bulan selepas ianya pertama kali diungkapkan oleh Presiden. Tapi, hakikatnya, Tok Guru marah pada kenyataan NAsaruddin yang ini:

“That is the opinion of Tok Guru, but in the organisation we take the party’s stance. Now there isn’t actually any concrete decision made by the party with regards Umno. The issue will be decided by the party,” he said (Petikan dari berita Malaysian Insider 7/6/09 bertajuk "No.2 says Tok Guru is not PAS")


Lantaran dari kenyataan Nasa ini menyebabkan Tok Guru menyuruh Nasa masuk UMNO kalau mahu meneruskan agenda Kerajaan Perpaduan.

Tok guru tahu agenda ini masih hidup dan segar bugar. Tok Guru terpaksa membunuh agenda ini dengan tangannya sendiri.

Sebelum mendengar rakaman di bawah, dinasihatkan supaya mendengar rakaman yang berkaitan dengan bermulanya MUZAKARAH dengan UMNO di sini.

Untuk download sila klik di sini. File ini boleh disimpan dalam handphone atau Blackberry





tulang besi