ini blog aku yang punya...suka hati aku lah apa aku nak kata....maki hamun ke...carut ke...kata nista ....aku punya suka...tak suka....please get out dari sini....ada faham....


saje nak bagi tau....blog ini bukan pro pakatan rakyat...dan jauh panggang dari api....penyokong parti kongkek negara ( BN ) ...dan tiada kena mengena dengan mereka yang dah mampos......muakakakaka!!!
SOKONG HIMPUNAN BLACKOUT 505.......JOM LIKE DI SINI

.

Search This Blog

terNOW...!!!!

SPR semakin merapu dengan menghalalkan pengundi hantu....bermakna mengalakkan pilihanraya yang kotor....apakah tindakan anda semua ?

petisyen melalui blog ini : jika perhimpunan aman blackout 505 dan petisyen pilihanraya masih gagal untuk mengalahkan penipuan yang di lakukan oleh SPR dan UMNO - BN...wajar kita sebagai rakyat lancarkan BERSIH 4.0 dan turun ke jalanraya..!!

31 August 2010

hah .....masjid di seluruh dunia di cemari....UMNO pukimak nak buat apa pulak nie ....!!!!



Ketika dunia Islam lain bergerak pantas menggamit umat manusia kepada Islam tetapi pemerintah UMNO masih lagi bagai katak didalam gelas kaca. Mereka melihat perkembangan drastik orang memeluk Islam khususnya di Eropah dan Amerika hatta menjangkau 200% tetapi di Malaysia, Islam di ISAkan oleh UMNO. Terkongkong dalam selaput yang dicipta oleh UMNO sendiri. Sudahlah perkembangan Islam lambat bahkan ramai pula orang melayu yang murtad. Ini disebabkan sikap dan cara berpolitik UMNO yang tidak menguntungkan Islam tetapi hanya sekadar keuntungan sementara yang ingin diraih oleh UMNO-BN. Sentiasa mengapi-apikan perbalahan agama dan kaum demi meraih politik murahan.

Ketika Majlis fatwa telah mengeluarkan hukum berkait keharusan bukan Islam mengunjungi masjid sebagaimana yang diputuskan oleh Muzakarah Jawatankuasa Fatwa Majlis Kebangsaan Bagi Hal Ehwal Ugama Islam Malaysia Kali Ke-90 yang bersidang pada 1 Mac 2010 telah membincangkan Hukum Pelancong Bukan Islam Memasuki Masjid Dan Ruang Solat Utama Di Dalam Masjid. Muzakarah telah memutuskan bahawa pelancong bukan Islam diharuskan memasuki masjid dan ruang solat dengan syarat mendapat keizinan pihak pengurusan masjid dan perlakuan serta tingkah laku mereka tidak mencemarkan kesucian masjid dan sentiasa terkawal dan beradab. Walaubagaimanapun, perbuatan berdoa atau bertafakur oleh pelancong bukan Islam mengikut cara agama mereka dalam keadaan yang boleh menimbulkan fitnah adalah dilarang.

1. Dalam hal-hal yang berkaitan ibadah, sensitiviti umat Islam sangat tinggi dan nilai-nilai ta'abbudi amat dititikberatkan oleh masyarakat Islam.

2. Umat Islam dibenarkan melakukan ibadah sembahyang walaupun di dalam gereja kerana Saidina Umar al-Khattab pernah melakukannya. Umat Islam perlu bersikap tasamuh dan tidak terlalu rigid dalam membenarkan orang bukan Islam mendekati masjid.

3. Keindahan Islam boleh ditunjukkan kepada orang bukan Islam melalui lawatan mereka ke masjid-masjid selaras dengan peraturan dan garis panduan yang telah ditetapkan oleh pengurusan masjid.

4. Sikap membenarkan orang bukan Islam memasuki masjid tidak boleh disamakan dengan sikap tidak membenarkan penggunaan kalimah Allah oleh Kristian kerana konsepnya adalah berbeza.

Dan memang itu pun yang dilakukan oleh umat Islam diluar Malaysia yang merupakan amalan yang dilakukan sendiri oleh Rasulullah Saw dan para sahabat. Masjid merupakan pusat pemerintahan, pusat pentadbiran, pusat kehakiman, tempat ibadah, tempat pertemuan duta-duta asing yang ingin menemui Rasulullah Saw maupun khalifah selepas baginda.

Kita lihat gambar-gambar dibawah bagaimana menggambarkan perkembangan dakwah yang pesat terhadap mereka yang bukan Islam yang menjadikan masjid sebagai pusat maklumat dan penyebaran Islam dinegara selain Negara kita. Bagi UMNO semua ini adalah pencemaran terhadap kesucian masjid dan penghinaan terhadap Islam.

1. Masjid Lakemba di Sydney yang merupakan antara tertua dan terbesar. Mereka mengundang bukan Islam serta memberi penjelasan berkait kekeliruan tentang Islam. Mereka sentiasa mengadakan hari terbuka yang member banyak manfaat dakwah. Sheikh Yahya Safi, sebagai imam yang merupakan kelahiran lubnan menyebut ianya memberi ruang untuk berdialog serta menolak salah-faham terhadap Islam. Bahkan ramai yang terbuka hati dan mendapat hidayah dan memeluk agama Islam









2. Lebih 2,000 masjid di Jerman telah mengadakan Hari khusus pada hari Rabu dan terbuka kepada umum termasuk bukan Islam untuk mengunjungi masjid, melihat ibadah umat Islam dan bertanyakan tentang Islam.





3. 3 May 2010, pihak Masjid Makkah di United Kingdom telah mengadakan pameran Islam secara tahunan dan dikunjungi oleh rombongan setiausaha kerajaan Alan Johnson. Mereka sempat melawat dan megadakan dialog dan perbincangan didalam masjid tersebut.








4. Sempena Ramadhan The Golden Mosque Lower Sheriff Street, Rochdale telah mengadakan hari terbuka dengan mengundang orang ramai termasuk bukan Islam untuk berbuka puasa dan mendapat taklimat tentang islam didalam masjid yang dikendalikan oleh imam selaku pengerusi masjid iaitu Tahir Mahmood.



5. Pusat Islam London .Terletak di Regent Park yang sibuk dengan orang-ramai khususnya hari jumaat yang menampung 10,000 jamaah. Para pelawat akan diberi penerangan oleh Pegawai Perhubungan Awam pusat Islam tersebut iaitu Omar Saddique. Beliau memberi penjelasan tentang Islam dan setiap persoalan yang diutarakan oleh para pelawat didalam masjid tersebut.








6. Di Durban, Masjid dan selaku Pusat Islam yang pernah diasas dan dikelolakan oleh Syeikh Ahmad Deedat iaitu IPCI, seorang pendakwah tersohor telah menyediakan hari lawatan khusus kepada non muslim sebagai Mosque Tours dan memberi penjelasan tentang ibadah dan penerangan tentang islam dan perbandingan agama. Khususnya amalan para nabi yang ditinggalkan oleh Yahudi dan nasrani tetapi diamalkan oleh umat Islam seperti membuat kasut sebelum masuk ke tempat suci (masjid), berwudhu dengan membersih diri, kiblat, cara iabadah dengan sujud dan ruku’ yang merupakan amalan para nabi semenjak bani Israel lagi. Ramai yang tertarik dan akhirnya memeluk Islam disitu.



7. Lihat bagaimana Obama sendiri yang menziarahi masjid turut membuka kasut beliau untuk masuk ke ruang solat. Bahkan Pope sebagai ketua agama Kristian Khatolik juga masuk ke masjid dalam lawatannya ke negara Arab. Kalau berlaku di Malaysia nescaya berlakulah kiamat.





8. Masjid al-Azhar sendiri membenarkan pelawat bukan Islam memasuki ruang dalaman masjid termasuklah Putera Charles dan Lady Diana dengan ditemani oleh Syeikh Azhar ketika itu iaitu Syeikh Tantawi. Kalau kat Malaysia mungkin Majlis Agama menghambat mereka kot?.






Bahkan banyak masjid-masjid lain diseluruh dunia menganjurkannya. Termasuk di Malaysia sendiri kecuali apabila timbulnya isu YB DAP dari parlimen Serdang Teo Nie Ching dengan kejadian masuk ke Surau Huda di Kajang. Beliau telah mendapat keizinan drp pihak pengurusan surau utk memasuki ruang solat bagi menyampaikan bantuan kpd surau tersebut dan bukannya member tazkirah tetapi sekadar ucapan sempena pemberian bantuan kepada surau tersebut. Beliau juga turut berbuka puasa bersamaah muslimat disitu. Ia telah dipolitikkan oleh UMNO-BN sebagai mencemari tempat suci Islam.

Apakah hukumnya yang sebenar?


Hukum bukan Islam masuk MASJIDIL HARAM

Majoriti ulama melarang bukan Islam memasuki masjidil haram atas larangan yang terdapat di dalam ayat al-Quran:-


يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُواْ إِنَّمَا الْمُشْرِكُونَ نَجَسٌ فَلاَ يَقْرَبُواْ الْمَسْجِدَ الْحَرَامَ بَعْدَ عَامِهِمْ هَـذَا
Ertinya : Hai orang-orang yang beriman, sesungguhnya orang-orang yang musyrik itu kotor, maka janganlah mereka mendekati Masjidil haram sesudah tahun ini.. (At-Taubat : 28)


Berdasarkan dua ayat ini, majoriti ulama dari kalangan mazhab maliki dan Syafie melarang bukan Islam memasuki Masjidil Haram, namun demikian dibenarkan bagi ahli Kitab (Kristian dan Yahudi) untuk memasukinya dengan syarat-syarat tertentu.


Satu lagi adalah :-


أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُواْ لاَ تَقْرَبُواْ الصَّلاَةَ وَأَنتُمْ سُكَارَى حَتَّىَ تَعْلَمُواْ مَا تَقُولُونَ وَلاَ جُنُبًا إِلاَّ عَابِرِي سَبِيلٍ حَتَّىَ تَغْتَسِلُواْ
Ertinya : "Hai orang-orang yang beriman, janganlah kamu salat, sedang kamu dalam keadaan mabuk, sehingga kamu mengerti apa yang kamu ucapkan, (jangan pula hampiri mesjid) sedang kamu dalam keadaan junub, terkecuali sekedar berlalu saja." ( 4:43 )


Imam Abu Hanifah pula menyatakan non-muslim dibenarkan untuk memasuki masjidil haram sekadar lalu, namun tidak dibenarkan untuknya duduk dan menetap di sana (sebagaimana sebahagian umat Islam); ini kerana beliau berpandangan, ‘kotor' yang disebut di dalam ayat itu hanyalah membawa maksud kekotoran syirik yang melibatkan hati bukannya kekotoran fizikal. Lebih dari itu, Ibn Hajar menyatakan mazhab Hanafi membenarkan bukan Islam memasuki masjid tanpa syarat.
Imam Ahmad Hanbal pula menyatakan bukan Islam hanya dibenarkan untuk memasuki masjidil haram dan lainnya setelah mendapat kebenaran dari umat Islam atas tujuan-tujuan yang munasabah seperti pembinaan dan maintainance. Beliau mengambil dalil iaitu penduduk Taif dibenarkan oleh nabi s.a.w untuk menetap dan tinggal di masjid sebelum mereka memeluk Islam.

Rasulullah juga diriwayatkan menerima tetamu Kristian dari Najran di dalam masjid Madinah, malah ketika itu mereka juga diizinkan oleh Nabi s.a.w untuk menunaikan sembahyang mereka di dalam masjid, nabi menyebut kepada sahabat
"Biarkan mereka (untuk menyelesaikan sembahyang mereka)"
Selain itu, Imam Al-Bukhari juga ada membawakan sebuah hadis yang menyebut bagaimana seorang bukan Islam bernama Thamamah ibn Athal, diikat oleh Rasulullah di dalam masjid (ditangkap atas kesalahan tertentu),


بعث رسول اللَّهِ خَيْلًا قِبَلَ نَجْدٍ فَجَاءَتْ بِرَجُلٍ من بَنِي حَنِيفَةَ يُقَالُ له ثُمَامَةُ بن أُثَالٍ فَرَبَطُوهُ بِسَارِيَةٍ من سَوَارِي الْمَسْجِدِ
Ertinya : Rasulullah s.a.w menghantar seorang berkuda di arah Najd, maka terlihat seorang lelaki dari Bani Hanfiah ( sedang mengintip) yang bernama Thumamah Bin Uthal, lalu diikatnya di satu tiang dari tiang-tiang masjid ( Riwayat Al-Bukhari & Muslim )

Selepas tiga hari, akhirnya setelah dia melihat bagaimana umat islam beribadah dan keramahan umat Islam kepadanya yang sentiasa bertanya keadaannya, dia akhirnya memeluk Islam kerana tertawan melihat keindahan kehidupan dan ibadah umat Islam.

HUKUM MASUK MASJID SELAIN MASJIDIL HARAM

Imam Ibn Hajar Al-‘Asqolani ketika menghuraikan isu ini mengatakan mazhab Maliki tetap MELARANG bukan Islam memasuki masjid manakala Mazhab Syafie, Hanbali dan Hanafi membenarkan bukan Islam untuk memasuki masjid-masjid lain dengan syarat-syarat tertentu. Beliau juga menegaskan kebenaran ini cukup kuat dari dalil tawanan perang bernama Thumamah tersebut.
Imam Nawawi menghuraikan :
Melihat kepada hadis ini, harus hukumnya mengikat tawanan dan menahannya serta harus juga seorang yang bukan Islam untuk memasuki masjid. Mazhab Syafie : menyatakan keharusannya dengan syarat terdapat keizinan dari umat Islam sama ada kafir itu dari kalangan ahli Kitab atau selainnya. Namun Khalifah Umar bin Abd Aziz, Qatadah dan Imam Malik tidak mengharuskannya. (Syarah Sohih Muslim, 12/87)

Imam Al-Mawardi As-Syafie membawakan pula teks kata-kata Imam Syafie dalam hal ini iaitu :-

ولا بأس أن يبيت المشرك في كل مسجد إلا المسجد الحرام
Ertinya : Tiada masalah untuk seorang bukan Islam menetap di setiap masjid kecuali masjidil Haram. ( Al-Hawi Al-Kabir, 2/268)

Permasalahannya hanya satu kerana si pelaku bukan UMNO. Kalau UMNO dia menjadi halal semata. Ketika orang lain dilarang berceramah didalam masjid tetapi untuk UMNO halal. Ketika orang lain haram mendedahkan aurat dalam masjid tetapi jika UMNO jadi halal. UMNO nampaknya hanya layak menjadi terompah untuk ke jamban masjid sahaja. Inilah sebenarnya punca pencemaran terhadap Islam di Malaysia sebagai wakil penjajah selepas kemerdekaan. Munasabahlah mereka mengambil APCO Zionis sebagai penasihat hanya untuk mengkucar-kacirkan umat Islam di Malaysia. Penaja 1 Malaysia ini sebenarnya pengamal teroris di Malaysia.


ustsaifulbahri

Tok Guru Minta Teo Lawat Lebih Banyak Surau



Nampaknya, Tok Guru Nik Aziz bukan sahaja Tok Guru pada orang Islam, tetapi sudah menjadi Tok Guru kepada masyarakat bukan ISlam di MAlaysia.

Ini kerana kalau di awal 80an, masyarakat Islam mulai sedar akan kegagalan sekularisma, di abad ke 21 ini, orang bukan Islam pula mulai sedar akan kegagalan sekularisma.

Baru minggu lepas, seorang pengacara TV terkenal di Amerika bernama Glenn Beck menganjurkan perhimpunan yang berjaya mengumpulkan ratusan ribu orang di perkarangan "Capitol Hill" di Washington DC. Tujuan perhimpunan tersebut adalah untuk memulakan gerakan supaya rakyat Amerika kembali kepada cara hidup keagamaan.

Glenn Beck menyatakan sepanjang 50 tahun Amerika membuang agama ke dalam longkang (yang bermula dengan gerakan "Hak Asasi" yang dipimpin Martin Luther King), Amerika telah membuang agama dari kehidupan sehari-hari mereka atas nama sekularisma. Setelah 50 tahun membuang agama, apa yang rakyat Amerika dapat hanyalah kehancuran dan kemusnahan semata-mata. Amat sedikit yang mendapat keuntungan dan ramai yang merana dan menderita.

MAka di Malaysia pun trend ini menular juga. Rakyat bukan ISlam di Malaysia juga merasa akan kesan dari kegagalan Sekularisma. MAka, dengan tindakan beberapa surau dan masjid serta PAS2 Kawasan, mereka telah menjemput pimpinan2 kaum bukan Islam dari DAP untuk turut serta majlis berbuka puasa atau apa-apa aktiviti surau.

Bagi saya, pimpinan2 DAP ini mendapat ketengan apabila mereka bersama-sama orang Islam berbuka puasa dan duduk dalam majlis kita. Bagi saya, kalau generasi kaum Cina dan India tidak memasuki ISlam pun, usaha yang kita lakukan sekarang adalah untuk memikat anak-anak serta keturunan mereka bersama-sama di dalam bahtera Islam di Malaysia.

Apa yang UMNO tahu pasal Islam dan dakwah. Mereka hanya tahu menghalalkan apa yang diharamkan Islam sahaja.

Wallahulam



tulang besi

riuh....syaitan raba raba buntut nak ajar presiden iran jadi bapak syaitan raba raba buntut.....wa ka ka waka ka ka

Riuh di ibu negara tentang topic ini,semua orang sedang membincangnya.Khabarnya Datuk Seri Jamaluddin Jarjis Ahli Parlimen Rompin dan Dato Mohd Nasir Fikri Ahli Parlimen Kuala Nerus masing-masing telah dilantik sebagai Penasihat Khas kepada Presiden Iran Mahmoud Ahmadinejad.

Nasir dikhabarkan dilantik sebagai Penasihat Khas Ekonomi dan Jamaluddin dilantik sebagai Penasihat Khas Politik.Hubungan rapat mereka berdua sudah lama diketahui kerana setiap kali presiden Iran itu bertandang ke Malaysia pastinya mereka berdua yang menjemputnya.

Hal ini pastinya menjadi suatu isu kerana,ramai yang akan mempersoalkan kelayakkan mereka dan juga ini merumitkan lagi keadaan malaysia dalam isu berkaitan dengan negara itu.


ekoalam

Apa UMNO pukimak boleh buat....Seorang Lagi ADUN Wanita DAP Masuk Masjid.....!!!!























Panas! Itulah yang boleh diperkatakan terhadap gambar wakil rakyat pembangkang ini. Biar pun isu panas susulan kes Ahli Parlimen Serdang, YB Teo Nie Ching berada dalam dewan solat Surau Al-Huda, Kajang Sentral belum berakhir. Kini satu lagi kejutan berlaku, gara-gara tindakan wakil rakyat DAP. Namun, sekali ini ia agak berbeza dan pastinya memberi tamparan hebat kepada puak-puak UMNO BN sebenarnya.

Kini heboh dilaman facebook gambar YB Hannah Yeoh (foto), Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) kawasan Subang Jaya pula masuk ke dalam sebuah masjid di ibu negara. Menurut sumber beliau dipercayai hadir untuk program Iftar Ramadhan disamping menyampaikan sumbaangan derma untuk satu majlis berbuka puasa di Masjid Al-Falah dekat sini.


Apa yang menarik, gaya dan penampilan beliau mengalahkan pemimpin wanita UMNO yang kononnya Islam itu sendiri. Dengan mengenakan baju kurung Melayu dan bertudung, YB Hannah dilihat sungguh anggun bergaya untuk bersama rakyat disitu.

Jika sebelun ini, YB Teo Nie Ching dipertikaikan kerana masuk ke dalam masjid kemudian berucap di ruang solat utama tanpa menutup aurat. Kini segalanya jauh berbeza sama sekali. Dengan penampilan yang penuh adab dan tatasusila itu, apakah akan ada lagi suara-suara sumbang yang mempertikaikan orang bukan Islam masuk ke dalam surau-surau dan masjid seperti yang digembar-gemburkan sekarang ini.

Malah, penampilan YB Hannah Yeoh dilihat lebih Islamik daripada sebilangan besar pemimpin Wanita UMNO yang kononnya mahu bercakap soal Islam itu sendiri. Kini, terbukti bahawa puak-puak UMNO BN mula "terdiam membisu" tanpa sebarang hujjah lagi untuk mempertikaikan "larangan orang bukan Islam" masuk ke dalam rumah Allah itu.

Ternyata lidah mereka kelu tanpa sebarang kata-kata melihat apa yang berlaku ini. Soalnya sekarang, apakah mereka mahu terus meracau dan mahu mempolitikkan isu ini agaknya?



YB Hannah Yeoh sempat bergambar kenangan dengan muslimat yang hadir

Sesungguhnya apa yang berlaku ini pasti akan membuatkan puak-puak UMNO tidur tak lena. Mereka kononnya ingin memainkan isu ini bagi membuktikan bahawa pemimpin DAP menghina agama Islam. Tetapi hakikat yang berlaku adalah sebaliknya. Malah, pemimin Cina dalam DAP lebih memahami dan menghormati kesucian agama Islam itu sendiri.

Melihat aksi YB Hannah ini, terkadang kita merasa sudah tiba masanya perpaduan sesama rakyat Malaysia itu menjadi agenda dan pokok utama Pakatan Rakyat. Perpaduan yang dicanang-canangkan dalam UMNO tidak mungkin akan berlaku kerana mereka lebih berselera untuk menggunakan "bangsa" sebagai alat perpaduan. Walhal, Islam itulah sepatutnya yang paling utama. Inilah yang berlaku, apabila Islam difahami maka orang bukan Islam tiada masalah dengan Islam.

Cuma, puak-puak UMNO yang gunakan media mereka untuk menakutkan rakyat sebenarnya.



pahangdaily

cakap tak serupa bikin malikul sembab....Tindakan tegas ke atas perbuatan yang mencetuskan sentimen perkauman

Timbalan Perdana Menteri, Tan Sri Muhyiddin Yassin menyeru pihak berkuasa untuk mengambil tindakan tegas sekiranya terdapat mana-mana pihak yang membangkitkan sentimen perkauman di negara ini supaya ia tidak mencetuskan akibat yang buruk. Beliau berkata tindakan tegas harus dikenakan secara berterusan sungguhpun ia sudah lama berkuatkuasa.

Hal ini kerana sekiranya perbuatan sedemikian berterusan, rakyat akan berasa gelisah dan akan menyebabkan ketidakseimbangan di kalangan masyarakat. Muhyiddin berkata demikian berikutan pemuda dari Muar, Johor yang dikenali sebagai Namewee menghasilkan video klip yang menyentuh isu perkauman.

Sementara itu, Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak juga berkata perhatian serius perlu diberikan kepada isu sedemikian kerana perbuatan sebegini boleh membangkitkan perasaan bimbang dan gelisah di kalangan rakyat.


penyapu sial

Wahhhh.... sudah masuk babak seterusnya, babak PUJUK MEMUJUK. Muhidin pak din, Pengetua yang Rasis pun you belum buat action.

Biasalah strategi UMNO, BUAT KACAU dahulu , lepas tu pura-pura memujuk/jadi HERO, cuba mengelabui rakyat. Rakyat yang TIDAK BERAKAL seprti UMNO akan ikut je.

Siap menangis,.Teringat drama kak fidah dgn cchdet dahulu kala, lakonan hebat, sepanjang zaman. Kejap lagi pencacai UMNO akan bersuara, berpadu suara ' KITA HARUS MEMPERTAHANKAN PERPADUAN< KITA HARUS MENCINTAI MALAYSIA< INI BUMI KITA, TEMPAT LAHIR KITA' hahahahaha. PM Najib dah bersuara ke? sebentar lagi keluar la tu, BAB MERDEKA, GERENTI PUNYA.

jamil khir , menteri yang terkena tempias air kencing firaun atau akalnya tersepit di celah jubor sayfool....!!!!

Tindakan pembangkang menggunakan tempat beribadat mencetuskan kemarahan umat Islam

Menteri di Jabatan Perdana Menteri Datuk Seri Jamil Khir Baharom berkata tindakan pakatan pembangkang yang mempergunakan tempat ibadat seperti masjid dan surau sebagai tempat berpolitik akan mencetuskan kemarahan umat Islam di negara ini.

Beliau mengambil contoh nama Ketua Menteri Lim Guan Eng yang digunakan dalam solat khutbah Jumaat dan ahli DAP yang berucap di surau sebagai contoh yang bukan sahaja mengelirukan rakyat malah membangkitkan kemarahan pelbagai pihak.

Akibatnya, kerajaan terpaksa tampil untuk menjelaskan situasi sebenar supaya tiada masalah besar akan berlaku sehingga mencetuskan pergeseran.



penyapu sial

lancau la...khir...

Kata pandai agama tapi sebenarnya jahil bagi orang bernama Khir Johari ataupun cuma mengikut telunjuk pemimpin atas hingga sanggup merelakan diri menjadi jahil. Minta beliau rujuk hadis dan al Quran terlebih dahulu sebelum buat apa2 kenyataan untuk tatapan masyarakat, bukannya mengenepikan fakta demi survival pemerintah, agama wajib didahulukan dari segala2nya hatta terpaksa kehilangan gaji bulanan yang lumayan sekalipun.

Pembangkang tidak pernah menggunakan rumah ALLAH untuk kepentingan diri sendiri, cuma apa yang pengikut parti pembangkang lakukan cuma menjemput orang yang bukan Islam hadir ke surau dan masjid dengan harapan mereka lebih memahami tentang agama Islam juga jika ada memberi sedikit sumbangan berbuka dalam bulan yang mulia ini, apa isunya ?

Jika ada pengikut fanatik PAS atau PKR yang mendoakan untuk kesejahteraan pemimpin yang bukan Islam pun apa salahnya ? cuma mungkin tempat je yang tak sesuai, akan tetapi berdoa untuk orang yang bukan Islam tidak pernah pun melanggar hukum hakam dalam agama Islam selagi pemimpin tersebut tidak memerangi agama Islam, bagi tau sat bila pulak LIM GUAN ENG menentang Islam secara terang terangan selama ini ? Wahai Khir Johari, anda dianggap sebagai orang yang arif dalam agama di M'sia, jangan kerana pangkat dan jawatan yang dikejar hingga anda buat2 lupa tentang tuntutan dan batas2 dalam Islam yang sebenarnya.

Namewee harus dibuang negeri, cadang PERKOSA....

Presiden Pertubuhan Pribumi Perkasa Malaysia (Perkasa), Datuk Ibrahim Ali menggesa kerajaan untuk mengambil tindakan tegas termasuk 'buang negeri' ke atas Wee Meng Chee atau lebih dikenali sebagai Namewee yang berasal dari Muar, Johor kerana menghasilkan klip video yang berbaur hasutan berjudul Namewee F*** Racism Malaysia Nah!!!

Beliau berkata tindakan tegas harus dikenakan ke atas Namewee untuk menunjukkan bahawa kerajaan serius dalam menangani isu perkauman. Ibrahim Ali berkata tindakan Namewee adalah provokasi dan jelas membuktikan bahawa pemuda itu masih belum insaf berikutan penggubahan lirik lagu Negaraku kepada Negarakuku sebelum ini.



penyapu sial



KAMU PUN PATUT JUGA DI-BUANG NEGERI

Ibrahim ali ni tak sedar ke, mengata orang lebih2, dia tak sedar ke Persepsi orang kat dia- raja sondol RASIS.

Pasai apa hang tak surh buang negeri pengetua RaSis tu IBRAHIM ALI? Pasai apa hang tak perintahkan juak-juak hang tu buang negeri ah chua? Pasai Name wee kecil?bukan..???

BILA AYAM UMNO BERTELUR....SEKAMPUNG RIUH,TAHI PULAK BERTERABUR...



Ramadhan 1431 Hijrah boleh dianggap antara Ramadhan yang tegang.Pokok pangkalnya adalah apabila Ahli Parlimen Serdang(DAP) dikatakan memberikan tazkirah di surau Al-Huda Kajang.Wah,pelik sungguh bunyinya!Adakah imam di surau itu kurang waras akalnya?Membenarkan orang bukan Islam memberi tazkirah?adakah sudah tiada ustaz atau ulama di Selangor?Kenapa tidak dijemput sahaja 40 orang ulama muda memberikan tazkirah?kan itu lebih pantas....

Kalaulah benar,Teo Nie Ching si amoi Cina itu mampu memberikan tazkirah,aku pun mahu mendengarnya.Itu sudah kira baik!Mungkin boleh setanding Ustazah Mashitah sahaja nanti gayanya.Wah,ini hebat.Baru beberapa tahun berkawan rapat dengan pemimpin Pas sudah bisa berceramah.Ini mengalahkan ustazah-ustazah lulusan Mesir!Cuba fikir ya saudara,apakah tajuk tazkirah yang diberikan pada hari itu?Bahaya judi atau keperluan mewujudkan khilafah islamiah?Nah,aku sendiri pun tidak tahu.Isu mulanya pun aku tidak tahu.Tahu-tahu sahaja,sudah heboh satu negeri mengenai amoi ini.Benarkah dia beri tazkirah?

Facebook adalah kedai kopi maya.Kadang-kadang,orang berdebat,kutuk mengutuk lagaknya lagi radikal dari kedai kopi.Aku meneliti cakap-cakap rakan facebookku yang proumno.Berapi-api sekali.Cina babi,balik Tongsan,Racist dan macam-macam lagi.Itu masih dikira biasa.Telingaku sudah biasa mendengar rhatib sebegini.Zikir perkauman itu telah lama berdendang.Tapi,bila masuk soal sentimen keagamaan,ini yang menjadi pening!Diapi-apikan orang ramai tentang si kafir pijak tempat sujud orang Islam,tidak tutup aurat di rumah Allah,kafir cuba mengotori rumah Allah dan kafir permain agama.Kata orang,gambar kadang-kala memberi seribu persepsi dan makna.Aku cuba perhatikan daripada gambar,di manakah bahagian yang dikatakan mempermainkan agama tersebut.

Dia cuma menyampaikan sumbangan kepada surau.Sebagai meraikan orang yang menyumbang,lalu ajk surau beri kebenaran kepada dia berucap.Aku tidak nampak salahnya!Kalau imam besar masjid negara yang mempertikai tindakan imam dan qariah surau,aku boleh terima.Tapi yang asyik bising ialah puak2 ketuanan Melayu,yang masjid dan surau entahkan pijak atau tidak.Bila orang dangkal cuba berfatwa,jadilah orang jahil bercakap tanpa ilmu.Ya,aku pun tak begitu reti dalam bab fekah sebegini,halalkah atau haramkah?Tapi aku diam sahaja,buat seperti resmi orang bodoh.Jangan jadi resmi bongkak,akhirnya jadi bodoh sombong.

Kalaulah puak2 islam umno ini menjadi komuniti islam eropah,aku rasa,sampai bilapun islam tak berkembang.Tapi puak islam di sana sangatlah terbuka.Mereka mengalukan kedatangan non-muslim ke masjid,malah ada yang memberi nashkah al-quran terjemahan untuk pemahaman;satu strategi dakwah,merapat ukhuwah,mencari redha Allah.Tapi Islam Umno(islam hadhari) hanyalah memberi susah,menjauhkan orang dari cahaya islah!

Apapun,ada bagusnya isu ini timbul.Pertama,kita boleh menyaksikan kedangkalan orang UMNO berfikir.dan lebih daripada itu,kita sendiri sebagai umat Islam boleh memahami soal fekah sebegini dengan lebih mendalam.

propartiislammalaysia.blogspot.com

30 August 2010

UMNO....beruk mak yee yang kumpul dosa dalam bulan ramadhan

Kepimpinan Umno lebih rela kutip dosa daripada pahala yang dijanjikan oleh Allah SWT sepanjang Ramadhan dengan melemparkan fitnah semata-mata supaya rakyat terus memarahi kerajaan Pakatan Rakyat.

Umno juga sengaja mencari publisiti murahan mengaibkan individu yang dilihat janggal selama ini apabila berkhutbah dengan menyebut nama bukan Islam untuk mendapatkan hidayah.

Selain itu, mereka sanggup pula menyanggah keputusan Muzakarah Fatwa Kebangsaan bagi Hal Agama Islam Malaysia yang mengharus kemasukan pelancong bukan Islam ke masjid dan ruang solat asalkan mendapat persetujuan jawatankuasa dengan perlakuan dan tingkah laku tidak mencemarkan kesucian masjid serta sentiasa terkawal dan beradab.

Kepimpinan Umno lebih nampak dosa dari pahala yang dijanjikan oleh Allah SWT di bulan Ramadhan. Sepatutnya mereka tidak bertindak begitu seandainya mereka bijak.

Pemimpin Umno memang ketandusan idea sehingga melakukan kesalahan yqang disifatkan memberikan bola tanggung untuk pembangkang membidas dengan sepakan kuda sepertimana aksi pemain sepak takraw Thailand.

Segala tuduhan terhadap dua isu terbaru itu jelas menunjukkan kejahilan para pemimpin Umno sendiri malahan menimbulkan rasa tidak puas hati sebahagian ahli Umno yang bijak menggunakan fikiran.

Sebenarnya, tindakan itu yang dianggap Umno boleh memerangkap PAS dan Pakatan Rakyat tetapi sebaliknya menjatuhkan maruah parti asobiah itu sendiri yang kononnya mewakili serta mementingkan orang Melayu selama memerintah melebihi 53 tahun setelah negara mencapai kemerdekaan.

Sehubungan itu, Umno di desak supaya berhadapan dengan PAS dan Pakatan Rakyat secara 'anak jantan' dalam gelanggang politik dengan tidak mencampuradukkan isu perkauman dan agama untuk meraih simpati orang Melayu.

Jika Umno 'anak jantan' sila berada dalam gelanggang sebenar dan jangan pula kerana terlalu terdesak gunakan orang luar untuk menyerang dan memukul Pakatan Rakyat.

UMNO..... beruk yang telan mercun....

Umno kini tidak ubah seperti seekor beruk yang tertelan mercun sehingga mulutnya terpaksa dijahit akibat letupan ketika bermain bersama tuannya.

Apa tidaknya, semua bahan dakyah yang direka khas untuk memecahbelahkan PAS dan Pakatan Rakyat mahupun memperlihatkan kepada dunia bahawa PAS tidak patriotik terhadap negara akhirnya memakan diri Umno.

kenyataan demi kenyataan pimpinan Umno dan Barisan Nasional (BN) semakin hari kian berkumandang di dada akhbar atau media elektronik menghentam PAS dan Pakatan Rakyat.

Umno tidak ubah seperti beruk yang menelan mercun sehingga mulutnya terpaksa dijahit kerana bahan itu meletup. Bila tuan beruk membakar mercun, dia baling ke atas, maka beruk ingatkan benda apa, lalu melompat dan terus memasukan ke dalam mulutnya.

“Apa lagi, pecah mulut binatang tersebut"

Rakyat kini sudah matang berpolitik dan tidak menunjukkan reaksi terhadap isu yang ditimbulkan Umno itu.

Umno BN begitu cemburu apabila melihat PAS bersama DAP duduk sepentas bercakap soal kebajikan rakyat, penyelewengan, penipuan pemimpin Umno dan banyak lagi.

Fenomena itu yang membimbangkan Umno dan BN. Mereka kecut bila berhadapan dengan pembangkang seperti PAS yang tahu di mana kelemahan parti asobiah itu.

Ketakutan Umno kepada PAS bertambah teruk apabila PAS berjaya menubuhkan Dewan Himpunan Penyokong PAS yang kini berperanan sebagai sebuah sayap terbaru parti untuk berhadapan dengan BN pada masa depan.

wa ka ka wa ka ka....UMNO sambut Nazi meraikan kemerdekaan di malaysia....!!!!

http://mstar.com.my/archives/homepage/2010/8/30/016165244.jpg
http://img.timeinc.net/time/photoessays/2008/adolf_hitler/adolf_hitler_02.jpg

UMNO memang besar pukimak....dalam bulan ramadhan pun sanggup main politik keji...!!!!

Umno tentang Majlis Fatwa ..

Tindakan Umno mengapi-apikan isu bukan Islam memasuki Masjid dilihat menentang keputusan muzakarah Jawatankuasa Fatwa Majlis Kebangsaan Bagi Hal Ehwal Ugama Islam Malaysia,

Mengulas laporan muka depan Utusan, yang mempolitikkan kunjungan Ahli Parlimen Serdang Teo Nie Ching ke Surau Al-Huda di Kajang Ahad lalu.

Muzakarah Kali Ke-90 jawatankuasa tersebut yang bersidang pada 1 Mac 2010 lalu telah memutuskan bahawa pelancong bukan Islam diharuskan memasuki masjid dan ruang solat dengan syarat mendapat keizinan pihak pengurusan masjid dan perlakuan serta tingkah laku mereka tidak mencemarkan kesucian masjid dan sentiasa terkawal dan beradab.

Walaubagaimanapun, mengikut keputusan itu, perbuatan berdoa atau bertafakur oleh pelancong bukan Islam mengikut cara agama mereka dalam keadaan yang boleh menimbulkan fitnah adalah dilarang.

Nyatalah histeria Umno dan konco-konconya itu memalukan umat Islam dengan tindakan mereka yang bukan-bukan sehingga perkara yang diputuskan halal pun diharamkan oleh mereka,

Keharusan tersebut juga sebagai cara menunjukkan keindahan Islam kepada bukan Islam.

Umat Islam juga dibenarkan melakukan ibadah sembahyang walaupun di dalam gereja kerana Saidina Umar al-Khattab pernah melakukannya.

Umat Islam janganlah mengizinkan diri mereka diperbodohkan oleh politik perkauman Umno,

Dalam pada itu Teo Nie Ching menjelaskan beliau hanya mahu menyampaikan sumbangannya bagi memperbaiki pagar seperti yang diminta oleh pihak pengurusan surau tersebut.

Mengenai tindakan memasuki ruang solat utama di surau itu, Teo berkata, beliau hanya memenuhi jemputan.

Pada hari tersebut mereka menjemput saya masuk.

Saya tidak dinasihatkan oleh (pengurusan) surau untuk memakai tudung. Saya (pun pada mulanya) tidak menyangka saya boleh masuk surau itu," jelasnya.

sebaldi air untuk menyedarkan pesuruhjaya PAS Selangor dari mmpi sekelambu dengan kaki buntut UMNO....!!!!



PAS kaji saman Utusan, Mais fitnah isu MP Serdang kunjung surau

PAS mengkaji tindakan undang-undang terhadap Utusan Malaysia dan pihak-pihak terbabit termasuk Majlis Agama Islam Selangor (Mais) berhubung isu kontroversi kunjungan Ahli Parlimen Serdang Teo Nie Ching ke Surau Al-Huda, Kajang.

Naib Presiden PAS Datuk Mahfuz Omar berkata laporan akhbar arus perdana itu yang mengatakan Teo memberikan bantuan kepada ahli PAS di surau tersebut adalah satu penipuan dan fitnah yang sengaja diperbesarkan.

“Kita telah bincang perkara ini dalam mesyuarat (bulanan) PAS hari ini dan kita serahkan kepada peguam untuk mengkaji perkara ini terlebih dahulu sebelum membuat keputusan muktamad.

“Selain Utusan Malaysia kita juga akan ambil tindakan kepada pihak yang menyebarkan fitnah termasuk Majlis Agama Islam Selangor (Mais) kerana tidak menyiasat perkara ini terlebih dahulu,” kata beliau ketika ditemui pada majlis pelancaran Kempen Anti Saman Ekor (KASE) di pekarangan Plaza Tol Sungai Besi di sini petang ini.

Beliau berkata, PAS juga akan membantu pengurusan Surau Al-Huda untuk mendapatkan keadilan dan mungkin tindakan sama akan diambil kepada pihak-pihak terbabit.

“Ya, kita juga akan dapatkan kebenaran bagi pihak pengurusan surau itu, kalau apa yang dilaporkan itu fitnah kita juga akan ambil tindakan undang-undang.

“Apa yang saya faham Utusan Malaysia membuat laporan palsu apabila mengatakan Teo menyambaikan sumbangan kepada ahli PAS, memberi tazkirah dan juga memberi ucapan politik,

“Sedangkan beliau (Teo) hanya dijemput untuk memberikan ucapan selepas memberikan sumbangan kepada surau tersebut untuk memperbaiki pagar di kawasan surau itu. Apa yang dilaporkan itu adalah satu penipuan yang nyata,” katanya.

Mais mendakwa tindakan Teo itu telah menimbulkan kemurkaan Sultan Selangor Sultan Sharafuddin Idris Shah yang menitahkan Mais menyiasat dan mengambil tindakan sewajarnya ke atas pengurusan surau tersebut.

Majlis itu juga telah mengambil alih pengurusan surau itu.

Dalam kenyataannya malam tadi, Mursyidul Am PAS Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat mempertahankan tindakan Teo menyampaikan sumbangan dan tazkirah di ruang solat surau itu yang terletak di Kajang Sental.

Menteri Besar Kelantan itu berkata tindakan anggota Dewan Rakyat tersebut tidak menyalahi hukum Islam, malah sebaik-baik cara untuk mendekatkan mesyarakat bukan Islam kepada Islam.

“Tidak salah orang bukan Islam termasuk wanita masuk dalam masjid sama ada untuk berucap atau apa sahaja asalkan berpakaian sopan bagi bukan Islam dan menutup aurat bagi orang Islam,” katanya.

Mahfuz yang juga Ahli Parlimen Pokok Sena menegaskan bahawa Mais boleh menyerahkan surat amaran tetapi bukan kepada Teo, sebaliknya Majlis Muzakarah Fatwa.

“Majlis Muzakarah Fatwa telah mengeluarkan fatwa pada Mac tahun ini dengan mengatakan orang bukan Islam boleh memasuki kawasan masjid tetapi mesti mendapatkan kebenaran daripada pengurusan masjid terlebih dahulu.

“Dalam isu Teo ini juga sama kerana beliau telah mendapatkan kebenaran sebelum memasuki kawasan surau itu.

“Jadi ia bukan satu kesalahan, kalau Mais nak beri surat amaran beri kepada Majlis Muzakarah Fatwa bukan Teo kerana yang keluarkan fatwa adalah jawatankuasa itu,” tegasnya.

Dalam satu kenyataan semalam, Teo menjelaskan bahawa kehadirannya di Surau Al-Huda hanya bertujuan menghulurkan bantuan berbentuk sumbangan kerajaan negeri bagi memperbaiki pagar surau berkenaan dan berbuka puasa bersama anggota jawatankuasa serta jemaah surau.

“Oleh kerana saya telah dijemput untuk memberi sepatah dua kata, saya dengan secara ikhlas memberi sedikit penjelasan mengenai program pendidikan kerajaan negeri yang memanfaatkan rakyat Selangor,” katanya.

Mengulas lanjut, Mahfuz berkata tindakan memperbesarkan isu itu boleh memberikan persepsi buruk terhadap Islam.

“Orang bukan Islam melihat akan perkara ini dan tindakan pemimpin Barisan Nasional terutamanya Umno memperbesarkan isu ini akan memberikan tanggapan negatif terhadap agama Islam,” kata beliau yang juga Pengerusi KASE.

Dalam pelancaran KASE itu sebanyak 5,000 risalah diedarkan kepada pengguna jalan raya.

KASE telah dilancar 2 Ogos lalu dalam usaha PAS membela nasib mereka yang menjadi mangsa saman ekor. -TMI


Dalam kecoh-kecoh isu wakil rakyat DAP masuk ke surau, GB ingin tahu dimanakah Pengerusi Jawatankuasa Tetap Hal Ehwal Agama Islam, Adat-Adat Melayu, Infrastruktur dan Kemudahan Awam, Datuk Dr Hasan Ali yang juga Pesuruhjaya PAS Selngor?

Pimpinan PAS Selangor selama ini dikaitkan dengan kumpulan Kerajaan Perpaduan dalam PAS. Apakah mereka cuba "play safe" di dalam isu ini kerana rakannya, Pengarah JAIS, Khusrin Munawi (Penyokong tegar UMNO) telah pun membuat kenyataan melarang orang bukan Islam memasuki ruang solat di dalam surau dan masjid?

Setelah berhari-hari isu ini dibincangkan dengan begitu hangat oleh semua pihak tanpa kelibat PJ PAS Selangor sehingga Naib Presiden PAS Pusat pula membuat kenyataan untuk menyaman Utusan dan MAIS? Ahli PAS seluruh negara saya kira menyetujui tindakan PAS untuk menyaman pihak terbabit, tetapi Pesuruhjaya PAS Selangor yang membisu mungkin perlu dicurahkan sebaldi air panas untuk disedarkan dirinya.

Dan seperti biasa juga pimpinan PAS Pusat pun berdiam diri terhadap kebisuan Pesuruhjaya PAS Selangor tersebut di dalam isu besar ini....

gb

siri mengkantoi dengan pukimak UMNO....gambar dan video mendedahkan segalanya....!!!!



29 August 2010

DAP lebih hormat Islam dari UMNO.....

Meneliti semula beberapa peristiwa yang berlaku sepanjang Ramadan ini, aku mula merasa mual dan muak dengan gelagat pemimpin dan pencacai UMNO yang terus menerus dengan agenda bathil mereka.

UMNO sudah nyata sudah hilang deria untuk mendengar dan mentaati, sudah tidak gerun lagi dengan amaran ALLAH, sudah tidak merasa keperitan seksaan mati walaupun baru berlaku kes bunuh dan bunuh diri di kalangan mereka dan sudah hilang keyakinan dengan janji tawaran istimewa Ramadan.


Pencacai UMNO menuduh MP DAP yang memasuki surau untuk menyampaikan bantuan sempena Ramadan tempah hari bertelanjang sedangkan hampir setiap hari wanita dan puteri UMNO kelihatan bertelanjang di sana sini termasuk juga di dalam masjid.

Sebelum itu, dihebohkan kisah seorang khatib bedoa kepada orang kafir di dalam khutbah jumaat yang kemudiannya dihukum haram oleh UMNO kerana melanggar etika khutbah.kebetulan yang didoakan itu adalah pemimpin DAP seperti mana MP yang masuk surau.

Makin pelik kejadian di Ramadan kali ini, DAP semakin hampir dengan Islam pada ketika pemimpin veteran mereka terus menerus membantah negara Islam dan hudud tetapi UMNO pula mula menjauhi diri mereka dengan agama.Malang kerana perbuatan UMNO ini berlaku di bulan Ramadan yang penuh barakah.perbuatan menukar fatwa dan hukum agama sesuka hati mereka, perbuatan meyebarkan pembohongan demi pembohongan dilakukan UMNO di bulan Ramadan sedangkan di bulan Ramadan ini jugalah sambutan merdeka negara akan diadakan.

Malang bagi UMNO kerana tidak menyedari bahawa di bulan Ramadanlah terdapatnya peluang untuk mendapat kemerdekaan yang sejati tetapi walaupun mereka beriya iya untuk membuat persediaan menyambut merdeka, mereka juga meneruskan agenda menyebarkan kebahtilan yang bakal mengundang kemurkaan ALLAH(jauh lebih dasyat dari kemurkaan Sultan).

ALLAH maha berkuasa menentukan segalanya.Siapa sangka pada ketika UMNO memilih untuk menjauhkan diri dan agama, tiba tiba DAP yang sebelum ini dikenali sebagai anti Islam mula mendekatkan diri mereka dengan Islam.Tidak ada pemimpin politik hatta dari PAS yang pernah didoakan dalam mana mana khutbah jumaat sebelum ini.TGNA menjadi MB Kelantan lebih 20 tahunpun tidak pernah didoakan dalam khutbah.begitu juga Mahadir yang hebat menjadi PM Malaysia begitu lama juga tidak pernah didoakan oleh khatib.Tetapi LGE, pemimpin DAP yang juga KM Penang mendapat penghormatan itu sejak dua tahun yang lalu, satu tempoh yang hampir sama dengan tempoh beliau menjadi KM.

Begitu juga dengan masjid dan surau mula dikunjungi oleh pemimpin DAP untuk menyampai bantuan (bukan untuk berkempen seperti Rosmah dan lain lain pemimpin UMNO) serta untuk sama sama menyertai majlis berbuka puasa bersama sama orang Islam.Tetapi sekali lagi UMNO memilih untuk menjauhkan diri dari agama apabila menuduh pemimpin DAP yang bukan Islam dilarang dari memasuki ruang solat utama masjid dan surau kerana alasan junub atau wanita didatangi haid.

Begitu cepat mereka mengubah fatwa kerana baru tahun lepas, jakim mengatakan harus bagi orang bukan Islam memasuki ruang utama solat masjid.Begitu juga tuduhan pencacai mereka bahawa yang masuk surau itu bertelanjang turut mengandungi unsur mengubah hukum sama seperti permintaan Noh Omar agar kerajaan PR Selangor mengharamkan rumah urut sepanjang Ramadan ini.Cepat benar UMNO dalam soal mengubah hukum tanpa mereka sedar bahawa mereka semakin jauh dari agama dan DAP yang mereka dakwa anti Islam itu semakin hampir pula dengan Islam.

MAIS ATAU JAIS KEDUA DUANYA IKUT PERANGAI BABI....!!!!

NAK IKUT NABI, ATAU NAK IKUT MAIS ATAU JAIS?

[1]

utusan meroyan kata;

KUALA LUMPUR 28 Ogos - Kesucian masjid terus dinodai oleh pembangkang apabila Khamis lalu Ahli Parlimen Selayang, William Leong Jee Keen pula diberi kebebasan berada di saf paling hadapan di Masjid at-Taqwa, Selayang Baru.

komen:

Zaman nabi SAW, orang kafir masuk ke dalam masjid nabawi, tanpa wujud larangan dari nabi SAW. dalam hadis dinyatakan bahawa Sumamah bin Usal telah diikat di tiang masjid ketika dia belum memeluk islam.

[2]

utusan meroyan kata;

Perbuatan wakil rakyat daripada Parti Keadilan Rakyat (PKR) itu bukan sahaja memperkecilkan arahan Majlis Agama Islam Selangor (MAIS) yang melarang orang bukan Islam memasuki ruang solat tetapi turut menghina kesucian agama Islam.

komen:

MAIS perlu ikut Nabi SAW. Jika MAIS tidak ikut Nabi, maka sebarang arahan MAIS adalah tertolak. Jika MAIS tetap pertahankan pendirian yang bercanggah dengan Nabi, maka itu adalah sesat lagi menyesatkan.

Orang bukan islam masuk ke dalam ruang solat, tidak dikira sebagai menghina kesucian agama Islam, sebaliknya ia adalah kemuliaan masjid yang diajar oleh nabi SAW.

Jika MAIS tetap menyatakan bahawa membenarkan orang bukan Islam adalah menghina agama islam, samalah mereka menyatakan nabi SAW menghina agama islam. ini kerana, Nabi SAW membenarkan ramai orang bukan islam masuk masjid.

[3]

utusan meroyan kata;

Semalam, Pengarah Jabatan Agama Islam Selangor (JAIS), Datuk Mohammed Khusrin Munawi berkata, orang bukan Islam tidak dibenarkan memasuki ruang solat utama kerana mereka tergolong dalam berkeadaan hadas besar.

komen:

inilah kenyataan yang paling bodoh aku pernah dengar. Zaman nabi SAW, baginda membenarkan orang bukan islam masuk ke masjid. Apakah orang kafir zaman Nabi SAW itu mandi hadas besar? hello brother, kalau kafir mandi wajib pun, mandi dia tak sah.

sekian

Wallahu 'Alam

Al-bakistani

nie lagi kurang ajaq dan nak mampos agaknya ...bukan sekadar tazkirah...sembahyang dari makhluk asing pun depa tibai jugak....!!!

Bila aku baca blog sahabat kita nie teringat aku berkenaan isu yg UMNO dok Bising2kan dimana orang bukan islam tak bolek masuk ke dalam masjid....

cuba bayangkan jika hukum yang mereka berikan itu bagaimanakah pula dengan perkara yang dilakukan oleh pak guard nie... kira beliau lagi bersalah dimana bukan saja bagi masuk dalam masjid tapi  yang ajaq puak-puak kapiaq tu cara bersembahyang...

nie kira depa tu menghina akan sembahyang kita dimana ayaq sembahyang tak ambik.. tak mandi wajib... tak tutup aurat... eishhhh banyak dosa ooooo....

CUBA SEMBAHYANG



Pengawal keselamatan di Masjid Negeri Sabah membawa sekumpulan pelancong dari luar negara ke dewan solat masjid. Tidak sekadar menunjukkan keindahan masjid, tetapi mengajak mereka mencuba pergerakan solat.

Saya ketika itu tengah bertadarrus dengan seorang rakan, tersenyum melihat gelagat pengawal itu sendiri berbahasa dengan bahasa isyarat dengan pelancong dari Asia Timur. Memang tidak sempurna ‘ajaran’ sekuriti itu, tapi barangkali satu pendedahan berguna buat mereka untuk mengenal Islam lebih jauh selepas ini.

Foto kurang jelas, dirakam dengan kamera telefon sahaja.

AnakKedah

wooiiii.....geng mamak dah jadi ahli UNITED MONKEY NO OTAK ......

Woihhhhhhh ini berita bagossss.....dah nak mamposss..... persatuan mamak, KIMMA sudah diterima jadi ahli parti yahudi melayu.

BACA BAWAH:



Mesyuarat Majlis Tertinggi (MT) Umno hari ini menerima Kongres India Muslim Malaysia (Kimma) sebagai ahli bersekutu Umno.

Sehubungan itu, menurut Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak yang juga adalah presiden Umno, Kimma akan mendapat beberapa keistimewaan seperti dijemput sebagai pemerhati pada mesyuarat agung Umno dan mesyuarat perwakilan bahagian jika mereka mempunyai wakil di bahagian tersebut.

"Tetapi mereka tidak boleh terlibat dalam urusan Umno. <--- Ye kerrrrr....aaaaaaa

"Mereka juga bersetuju dan menyokong segala dasar (yang dibuat) oleh kerajaan dan MT," katanya.

Menurut Najib lagi, Kimma juga berperanan untuk membantu menguatkan Umno dan BN.

- mkini,.

BRO.......MAMAK KAYA WOO..BANYAK DUIT..RESTORAN MAMAK SAJA ADA BERAPA RATUS PULOH RIBU DI MALAYSIA NIH..MEMANG SUDAH JADI TABONG DUIT UMNGOK/BN

LAGI 1...SENANG LA PASNIH NAK IMPOT MAMAK DARI BENUA INDIA..SOS BEB...BANTUAN UNDI UNTUK UMNGOK ADALAH PASTINYA AKAN DATANG DARI BENUA INDIA...UNDI HANTU MAMAK IMPOT INDIA AKAN JADI TALIAN HAYAT PENYELAMAT PARTI YAHUDI LAKNATULLAH UMNO/BN.,.TAKKAN HILANG MELAYU DI DUNIA./WKAHKAA.CUMA MAMAK JER YANG BERKUASA...ERRRK..MAHADER TU BUKAN KE MAMAK?

kah kah kah kah.....mampos melayu UMNO yahudi laknatullah.....!!!!

UMNO besar pukimak dia dalam bulan posa....!!!!



Ni gambaq PM Malaysia rosmah dalam masjid.Agak-agak korang apa hukumnya masuk masjid tak tutup aurat dan juga apa hukum tak tutup aurat? Sudah tentulah API NERAKA jawabnya kan!!!

Ini bukan setakat yang berdiri tu jer... tak bleh masuk masjid sebab tak tutup aurat, yang ramai2 duduk tu pun tak boleh masuk masjid jugak....

Gua tak kira... kat masjid mana nih..., gua nak repot kat Sultan.... hahahaha....

Pastuh, kecoh pulak bila pemimpin PR dari bukan islam masuk surau, kasi tazkirah nasihat kat rakyat agar tak terus jadi mangsa kemungkaran parti yahudi melayu laknatullah...di sini sapa yang nampak lebih kepada islam?bukankah islam itu alat untuk mencegah kemungkaran? antara kemungkaran adalah sepert bunuh orang dengan C4...kehekehke..tak tutup aurat pun 1 kemungkaran jugak kan?..bersentuhan kulit bukan muhrim tu buleh bawakpahala ke? errr.apa kato pm 1 malaysia rosmoh dan wanita/puteri UMNgok parti yahudi laknatullah






"Cara wanita /puteri umno berpakaian"





1001 Gelagat GEISHA puteri UMno






* puteri umno selayang

cuba cari apa yang tak kena dalam gambar ni.aku bagi keyword: etika pakaian wanita islam

Tengok la gambaq kat atas tuh. dan lu orang sendiri pikir
Puasa tetap puasa beb.berjuang tetap berjuang...perang Badar di zaman nabi pun dalam bulan ramadhan..apa hyang aku buat ni hanya untuk peringatan untuk umat islam agar tidak terus terpedaya dengan drama Kerajaan Laki Bini yahudi APCO Laknatullah.

Kalau camni la..baik je Najib undur dari PM , tarbiyah isteri sendiri..errk...diri sendiri pun terpalit dengan segala 1001 noda dosa hitam sejak zaman remaja, .zaman dok di UK...zaman jadi MB Pahang..dan lain-lain..kehkehkee


"Wahai Nabi, suruhlah isteri-isterimu dan anak-anak perempuanmu serta perempuan-perempuan yang beriman, supaya melabuhkan pakaiannya bagi menutup seluruh tubuhnya (semasa mereka keluar); cara yang demikian lebih sesuai untuk mereka dikenal (sebagai perempuan yang baik-baik) maka dengan itu mereka tidak diganggu. Dan (ingatlah) Allah adalah Maha Pengampun, lagi Maha Mengasihani." (Surah Al-Ahzab : Ayat 59)[4]

“ Wahai anak-anak Adam! Sesungguhnya Kami telah menurunkan kepada kamu (bahan-bahan untuk) pakaian menutup aurat kamu dan pakaian perhiasan dan pakaian yang berupa takwa itulah yang sebaik-baiknya. Yang demikian itu adalah dari tanda-tanda (limpah kurnia) Allah (dan rahmatNya kepada hamba-hambaNya) supaya mereka mengenangnya (dan bersyukur). (Surah Al-A’raaf : Ayat 26)[2] ”
“ "Dan katakanlah kepada perempuan-perempuan yang beriman supaya menyekat pandangan mereka (daripada memandang yang haram) dan memelihara kehormatan mereka dan janganlah mereka memperlihatkan perhiasan tubuh mereka kecuali yang zahir daripadanya; dan hendaklah mereka menutup belahan leher bajunya dengan tudung kepala mereka; dan janganlah mereka memperlihatkan perhiasan tubuh mereka melainkan kepada

* suami mereka atau
* bapa mereka atau
* bapa mertua mereka atau
* anak-anak mereka, atau
* anak-anak tiri mereka atau
* saudara-saudara mereka atau
* anak bagi saudara-saudara mereka yang lelaki atau
* anak bagi saudara-saudara mereka yang perempuan, atau
* perempuan-perempuan Islam atau hamba-hamba mereka atau
* orang gaji dari orang-orang lelaki yang telah tua dan tidak berkeinginan kepada perempuan
* kanak-kanak yang belum mengerti lagi tentang aurat perempuan

dan janganlah mereka menghentakkan kaki untuk diketahui orang akan apa yang tersembunyi dari perhiasan mereka dan bertaubatlah kamu sekalian kepada Allah, wahai orang-orang yang beriman, supaya kamu berjaya." (Surah An Nur : Ayat 31)[3]


Yang paling celakanya di bawah  sini.


Wakil PERKASA Selangor cuba memberi rasuah RM 1000.00 kepada Jawatankuasa Surau Al-Huda Kajang untuk panaskan lagi keadaan ?

Wakil PERKASA Selangor cuba memberi rasuah RM 1000.00 kepada Jawatankuasa Surau Al-Huda Kajang Sentral agar mengembalikan semula bayaran yang telah mereka terima dari MP Serdang Cik Teo Nie Ching tempoh hari.

Jawatankuasa enggan menerima kerana tidak mahu isu ini disensasikan sebagai modal politik pihak tertentu. Jawatankuasa bagaimana pun sentiasa berlapang dada untuk menerima sebarang bentuk bantuan memandangkan surau yang baru sahaja dibina hasil dari derma orang ramai masih lagi berterusan menerima derma dari orang ramai.

“Kepada sesiapa yang ingin menghulur derma kami sentiasa alu-alukan. Namun kami tidak mahu isu ini dipolitikkan.” demikian dijelaskan oleh salah seorang jawatankuasa surau tersebut.

Mengenai tindakan MAIS mengambil alih surau tersebut, beliau berkata belum menerima sebarang surat hitam putih untuk diambil tindakan. Jawatankuasa tidak mempunyai masalah sekiranya pihak MAIS ingin mengambil alih surau tersebut memandangkan jawatankuasa yang dilantik bersifat sukarela disamping bersikap bertanggungjawab menerima amanah menguruskan surau tersebut. Namun pihak jawatankuasa berharap pihak MAIS tidak terburu-buru mengambil tindakan takut terpengaruh dengan asakkan sesetengah pihak yang cuba mensensasikan isu ini. Pihak MAIS juga disarankan mendengar penjelasan dari semua pihak yang terlibat ... DUN26 BANGI

Celaka ... itu lah ungkapan yang aku dapat keluarkan pada wakil PERKASA yang cuba meRASUAH AJK Surau Al Huda Kajang seperti yang dilapurkan. Mereka cuba memperbesarkan lagi isu ini. Apa yang PERKASA cari? Membenci bukan Melayu?

Bro Berahim katak, tengok-tengok sikit anak buah kat bawah ni, jangan buat kerja kurang -ajar macam tu ...

UMNO parti pelampau agama yang sedang nazak tunggu mamposssssss.....!!!!



PAS: BN serang MP Serdang guna isu ‘murahan’

Naib Presiden PAS Salahuddin Ayub mendakwa Barisan Nasional (BN) mengamalkan dwistandard mengkritik Ahli Parlimen Serdang Teo Nie Ching berhubung kunjungannya ke Surat Al-Huda di Kajang, Ahad lalu.

“(Sebenarnya) satu kebiasaan bagi pemimpin parti-parti komponen BN seperti MCA, MIC, Gerakan, Sabah dan Sarawak untuk datang ke masjid dan memberikan ucapan,” kata Salahuddin (picture) kepada The Malaysian Insider hari ini.

Oleh itu kata beliau, apabila pemimpin BN melakukannya ia tidak dijadikan isu.

“Bagaimanapun apabila Pakatan Rakyat (PR) melakukan, ia dijadikan isu. Ini publisiti murahan bagi mereka,” kata beliau lagi.

Ahli Parlimen Kubang Kerian ini berkata serangan BN ke atas Teo menunjukkan perikatan itu semakin menjadi sebuah parti “rasis”.

“Mereka (BN) lebih rasis dan ektremis (sekarang),” katanya lagi sambil menambah, “tiada masalah dengan (tindakan Teo masuk ke surau).”

Dalam satu kenyataan tengah hari tadi, Teo menjelaskan bahawa kehadirannya di Surau Al-Huda hanya bertujuan menghulurkan bantuan berbentuk sumbangan kerajaan negeri bagi memperbaiki pagar surau berkenaan dan berbuka puasa bersama anggota jawatankuasa serta jemaah surau.

“Oleh kerana saya telah dijemput untuk memberi sepatah dua kata, saya dengan secara ikhlas memberi sedikit penjelasan mengenai program pendidikan kerajaan negeri yang memanfaatkan rakyat Selangor.

“Saya kesal perkara ini telah menimbulkan perasaan resah antara umat Islam dan isu ini telah diperhangatkan oleh pihak tertentu atas sebab-sebab politik,” kata beliau.

Teo turut menegaskan bahawa lawatannya ke surau berkenaan tidak berniat politik dan tidak bermotif untuk menyebabkan kesucian surau dan masjid dipersoalkan.

Beliau turut menyambut baik pesanan dan nasihat daripada semua pihak mengenai perkara tersebut dan akan lebih berhati-hati supaya tidak menimbulkan perasaan kurang senang dan perselisihan faham di kalangan umat Islam pada masa akan datang. -TMI


'Tazkirah' di surau: Teo mohon maaf

Ahli parlimen Serdang, Teo Nie Ching yang mencetuskan kontroversi apabila lawatannya ke Surau Al-Huda Kajang pada Ahad lalu dilaporkan oleh Utusan Malaysia sebagai 'tazkirah' di surau, hari ini memohon maaf.

Katanya, beliau menyesal kerana lawatan ikhlasnya itu telah menimbulkan perasaan keresahan antara umat Islam negara ini dan lebih malang lagi apabila ada pihak-pihak tertentu mengeksploitasikannya untuk kepentingan politik mereka.

“Saya juga akan memajukan penjelasan dan permohonan maaf kepada Duli Yang Maha Mulia Sultan Sharafuddin Idris Shah Al-Haj ibni Almarhum Sultan Salahuddin Abdul Aziz Shah Al-Haj, Sultan Selangor Darul Ehsan mengenai perkara ini,” katanya dalam satu kenyataan.

Menurut ahli parlimen dari DAP itu, pada Ahad, 22hb Ogos, selaku wakil rakyat kawasan itu beliau telah mengunjungi surau al-Huda dengan tujuan menghulurkan bantuan kewangan sumbangan kerajaan negeri Selangor bagi memperbaiki pagar surau dan juga sumbangan berbuka puasa bersama ahli jawatankuasa dan jemaah surau.

“Oleh kerana saya telah dijemput untuk memberi sepatah dua kata, saya dengan secara ikhlas memberikan sedikit penjelasan mengenai program pendidikan kerajaan negeri yang memanfaatkan rakyat Selangor.,” katanya.

Ikhlas dan murni

Teo menegaskan lawatannya itu adalah “secara ikhlas dan murni serta tidak berniat politik” dan “tidak bermotif untuk menyebabkan kesucian surau dan masjid dipersoalkan”.

Beliau yang kesal dengan tindakan pihak yang berkepentingan yang cuba mempolitikkan lawatannya itu berkata akan lebih berhati-hati pada masa depan.

“Saya menyambut baik pesanan, peringatan dan nasihat dari semua pihak mengenai perkara tersebut, dan akan dengan segala upaya, menjalankan tugas saya dengan lebih berhati-hati supaya tidak menimbulkan perasaan kurang senang dan perselisihan faham di kalangan umat Islam pada masa yang akan datang.

Semalam, pengerusi Majlis Agama Islam Selangor (Mais), Datuk Mohamad Adzib Mohd Isa berkata Sultan Selangor dilaporkan amat murka dan dukacita terhadap laporan akhbar berhubung 'tazkirah' Teo di surau berkenaan.

Sehubungan itu, katanya Mais dititahkan bertindak tegas, termasuk mengambil alih surau itu dan menguruskan pentadbirannya dengan serta merta.

Mohamad Adzib juga berkata, surat amaran akan juga diberikan kepada Teo supaya mengambil perhatian terhadap perkara itu dan tidak mengulanginya lagi.-mk


Silat UMNO untuk memperalatkan agama di dalam isu surau di Kajang menunjukkan ketempangannya yang akhirnya menikam dirinya sendiri.

Rakyat yang bukan-Islam melihat telatah UMNO - dan masing-masing mengangguk bahawa UMNO adalah sebuah parti pelampau - yang akan menggunakan setiap ruang untuk kepentingannya.

Malah bukan Islam semakin takut untuk bersama UMNO kerana tindakan mereka akan sentiasa dicurigai dan sentiasa dieksploitasi demi mendapatkan sokongan politik kepada mereka.

UMNO dilihat terlalu terdesak kini ... terdesak dan sedang nazak..


gb

mufti Perak berfatwa cibai .....Sesetengah sanggup berbuat apa sahaja demi memperjuangkan ideologi parti

Mufti Perak,Tan Sri Harussani Zakaria berasa gelisah kerana terdapat sesetengah pihak yang sanggup berbuat apa-apa sahaja demi memperjuangkan ideologi parti politik masing-masing. Beliau berkata tindakan menjemput orang bukan Islam ke dalam surau bagi tujuan ceramah membuktikan ketaksuban mereka terhadap perjuangan politik.

Justeru, Harussani berasa bimbang kerana menyifatkan tindakan berkenaan mungkin akan memudaratkan institusi agama Islam serta masyarakat. Oleh itu, perbuatan yang mencemarkan Islam perlu dihentikan serta-merta kerana orang kafir akan mencari peluang untuk memburukkan agama Islam.

Beliau berkata demikian mengulas perbuatan ahli Parlimen Serdang daripada DAP, Teo Nie Ching berkebaya pendek tanpa tudung yang masuk ke ruang solat dalam majlis penyampaian bantuan kepada ahli PAS.




penyapu sial

KENAPA KAMU TIDAK KOMEN PULA PASAL ISU JUDI  BOLA DULU ?

NAMPAK SANGAT KAMU NI "ANJING" KEPADA  UMNO.

DAH "ANJING" TU TETAP "ANJING" LAH.

wa ka ka wa ka ka wa ka ka.....orang 'BIRU' sapu bantuan bumbung 'BIRU'



Dua tahun lalu, ketika mula menerajui kerajaan Barisan Nasional (BN) Terengganu selepas Pilihan Raya Umum (PRU) ke-12, Menteri Besar Terengganu, Dato’ Seri Ahmad Said berikrar akan menyelesaikan masalah bantuan atap rumah di negeri ini.

Ungkapan serta janji-janji ‘manis’ tersebut dibuat pada Majlis Perjumpaan Menteri Besar dengan Kakitangan Awam Negeri Terengganu di Dewan Besar Wisma Darul Iman, 17 April 2008.

Beliau sebagai berkata kerajaan negeri akan segera mengeluarkan peruntukan RM200 ribu bagi setiap Dewan Undangan Negeri (Dun) bagi menggantikan atap-atap rumah yang bocor.

“Saya (Menteri Besar) merasa dukacita, melihat keadaan bila pendapatan kita (kerajaan) lebih sedikit, banyak projek-projek besar yang menjadi kebanggaan kita, tapi rakyat masih lagi duduk di rumah yang beratap bocor.

“Saya mahu lihat suatu ketika nanti, tiada lagi zink yang merah warnanya bukan merah sebab cat, tapi kerana berkarat dan saya telah arahkan wakil rakyat untuk pastikan rumah yang beratap bocor diganti.

“Tahun depan (2009) saya akan sediakan peruntukan lebih besar kerana saya mahulihat dalam tempoh saya diberi amanah sebagai Menteri Besar, tidak ada lagi rumah yang bocor di negeri Terengganu,” ujarnya.

Namun begitu, hakikatnya tidak berlaku penambah-baikan dari ‘wawasan’ tersebut meski pun peruntukan kini mencecah RM500 ribu setahun dan rakyat masih dibelenggu dengan masalah atap bocor.

Tinjauan mendapati masih ramai di kalangan rakyat di negeri ini tersisih serta dinafikan hak mendapat bantuan atap ‘biru’ yang disediakan oleh kerajaan.

Seorang penduduk Kampung Habib Mohsin Kuala Kemaman dekat sini, Saudara Ahmad Ariffin Mohamad, 39, saban hari mengeluh masalah atap rumahnya yang berlubang hampir 70 peratus.


(Gambar ; Ariffin menunjukkan atap rumahnya yang bocor, gambar atas, sebuah rumah 'orang biru' di Pasir Gajah menerima bantuan atap biru)

Katanya, keadaan menjadi kelam kabut apabila tiba waktu hujan yang menyebabkan tidak ada lagi tempat kering dan selamat.

“Ini rumah peninggalan nenek yang menjadi tempat berteduh sejak lebih 30 tahun lalu dan hampir 70 peratus atap rumah bocor ditembusi cahaya matahari.

“Saya rasa pelik kenapa rumah orang lain boleh bantuan tetapi hak saya dinafikan untuk mendapat bantuan dan subsidi,” ujarnya

Beliau yang bekerja sebagai buruh kasar dengan pendapatan tidak tetap tidak mampu untuk membaiki rumah yang dihuni bersama isteri serta empat anaknya.

Menurutnya, permohonan mendapatkan rumah Projek Perumahan Rakyat Termiskin (PPRT) juga tidak dilayan pihak berkenaan.

Ini kerana, kata beliau rumah papan yang didiami kini sekeluarga terlalu uzur serta menumpang di atas tanah orang.

Rakannya, Alwi Jusoh, 48, mendakwa pengagihan bantuan atap rumah tersebut hanya diutamakan kepada kroni terdekat dengan Jawatankuasa Kemajuan dan Keselamatan Kampung (JKKK) sahaja.

Menurutnya, terdapat pihak-pihak tertentu yang pernah menerima bantuan atap biru tersebut melebih sekali.

“Saya ada bukti dan boleh tunjuk di mana rumah (pemilik) yang dapat bantuan atap biru kerajaan lebih dari sekali.

“Mereka (JKKK) hanya beri kepada kroni dan keluarga terdekat sahaja dan orang lain dinafikan hak meski pun layak,” ujarnya.

Katanya, terdapat penerima bantuan atap biru membuat pagar rumah pun dengan lebihan dari pemberian atap tersebut.

BO

berita gempar lagi...geng BN main konda kondi sambil ugut nak keluar parti....!!!!

Akhirnya Ku sepi Sendiri!!!!!!!


Semalam.......Ketua PKR Bukit Bintang, 15 anggota sertai Umno-M/Insider

KUALA LUMPUR, 26 Ogos — Ketua Bahagian Parti Keadilan Rakyat (PKR) cabang Bukit Bintang di Wilayah Persekutuan Mahmood Abdullah bersama 15 anggota yang sebahagiannya adalah Anggota Jawatankuasa (AJK) cabang berkenaan hari ini mengumumkan keluar parti dan menyertai Umno, berkuatkuasa serta-merta.

Borang menyertai Umno itu diserahkan kepada Timbalan Pengerusi Umno Wilayah Persekutuan Datuk Raja Nong Chik Raja Zainal Abidin serta disaksikan Ketua Penerangan Umno Datuk Dr Mohd Shafie Abdullah dan Ketua Umno Bahagian Cheras Datuk Wira Syed Ali Al-Habshee.

Mahmood berkata keputusan keluar parti itu dibuat tanpa adanya rasa benci atau rasa tidak puas hati terhadap sesiapa sebaliknya ia diputuskan demi untuk mengukuhkan bangsa Melayu dan agama Islam yang secara konsisten diperjuangkan Umno

Hari Ini........

Jika Majoriti UMNO Sokong Perkasa, Saya Keluar Parti - Khairy Jamaludin

KUALA LUMPUR, 26 Ogos — Ketua Pemuda Umno Khairy Jamaluddin memberi amaran beliau akan meninggalkan parti itu jika majoriti ahlinya menyokong pertubuhan bukan kerajaan Melayu, Perkasa yang ditubuhkan selepas pilihan raya umum 2008.

Menyangkal tanggapan Ahli Parlimen Shah Alam dari PAS Khalid Samad bahawa Umno kini “tenggelam” di sebalik aktiviti Perkasa yang dipimpin Datuk Ibrahim Ali, Khairy berkata, bukan setiap ahli parti dominan Barisan Nasional itu menyokong pertubuhan tersebut.

“Jika wujud situasi di mana mereka (ahli Umno) memilih Perkasa berbanding saya, saya akan keluar,” kata Khairy yang juga Ahli Parlimen Rembau di sini semalam.

Keluar BN: Keputusan di tangan presiden Supp-Mkini

Persoalan sama ada masyarakat Cina di Sarawak tanpa wakil dalam kerajaan BN jika Parti Rakyat Bersatu Sarawak (Supp) memutuskan untuk menarik diri daripada BN, hendaklah ditujukan kepada presiden parti, kata naib presiden Supp Datuk Yong Khoon Seng.

Yong, yang juga timbalan menteri kerja raya berkata beliau tidak wajar untuk memberikan pandangannya mengenai isu itu pada ketika ini kerana ia mungkin menjejaskan keseimbangan parti majoriti Cina itu, antara empat anggota parti campuran di Sarawak.



Warghh!!Kah..Kah..Kesian Betul United MuNkEeE...kah...kah.....kah...

Esok Bila "Be End" akan di pengerusikan oleh Ibrahim ali.........

Sekor - Sekor Mangkuk Ayun Angkat Kaki.....

Semalam 15 ekor ahli PKR masuk United MuNkEeE.......

Besok 3-4 Gerombolan Geng United MuNkEeE angkat Kaki Cabut Lari!!!!

Lepas tu serbu Pejabat Pakatan Rakyat Mintak Borang kasi Ramai - ramai Isi....




warghhh...kah...kah..Yang tinggal hanyalah Noh Omar dan Muhyiddin tengah lepak Main Konda - Kondi ..kah....kah



lss

kerajaan bini najib boros....pegawai banci kena kelentong....!!!!

Beribu Pegawai Banci Belum Dapat Elaun dijanjikan



Lebih seribu orang Pegawai Banci Penduduk 2010 di negeri ini bakal berputih mata dan kemungkinan besar tidak dapat "duit raya" seperti yang dijanjikan. Ini berikutan elaun banci mereka bermula dari 6 Julai hingga 22 Ogos baru-baru ini masih "tergantung" dan tiada tanda-tanda untuk dibayar sebelum Aidil Fitri ini.

Maklumat ini sungguh mengejutkan sebenarnya. Pegawai banci yang hanya bekerja secara sambil dalam tempoh tertentu itu sepatutnya tidak dilayan sedemikian rupa. Kini ramai yang sangsi untuk menyambung tugas mereka, kerana segala hasil titik peluh mereka seolah-olah tidak dihargai.

Kami cuba memantau perkara ini untuk mencari punca sebenar kenapa ini berlaku. Menurut seorang pembanci, mereka kini umpama "peminta sedekah" untuk menagih simpati agar dibayar elaun gaji tersebut. "Apalah gunanya penat lelah, jika kami diperlakukan sedemikian rupa.


Memang bayarannya tidak tinggi, setiap orang hanya mendapat elaun sekitar RM1,000 lebih sahaja untuk tempoh tersebut. Tetapi kami amat memerlukan wang itu untuk perbelanjaan menjelang perayaan nanti", kata seorang pembanci yang tidak mahu namanya disiarkan.


Menurut beliau, dia sudah penat berkejar ke Pejabat Daerah Dan Tanah Kuantan untuk bertanyakan tentang elaun tersebut. "Di pejabat daerah dan tanah, kami diarahkan ke pejabat SUK Pahang. Di situ kami diberitahu bahawa elaun masih belum diproses dan mereka mahu kamu bertanya terus kepada Setiausaha Kerajaan Negeri", kata seorang pembanci lain.

"Apa maknanya semua ini. Kami bukannya hamba abdi yang perlu dilayan begitu rupa. Tambahan pula di bulan Ramadhan yang mulia ini. Kami mahu menuntut hak kami, itu saja!", katanya.

Apa yang berlaku ini amatlah malang sekali. tambahan pula kami difahamkan peruntukan oleh kerajaan pusat berjumlah hampir RM15 juta bagi tujuan tersebut telah diterima oleh kerajaan negeri.

Soalnya. mana pergi kesemua wang tersebut dan kenapa ditahan elaun para pembanci itu?.



pahang daily

Samseng kacang parpu !!



PDC Senior assistant manager (Property Division) Roslan Hasan said in a statement that the corporation had yet to receive any payment from Mohamed Ghani for the rental of stalls in the Komtar Ramadan bazaar.
star 27th August 2010

Gurkah-gurkah politik di'port' boleh dikatakan sangat-sangat mengenali mamak sorang ni, dan kenal dengan dia pun memang cukup lama. Kalau dia bercakap...nadanya cukup menyakitkan, seolah-olah dia seorang yang cukup-cukup jahat. Asal kalam keluar dari mulut dia, asyik nak pukul orang itu, pukul orang ini. Orang itu tak betul, orang ini tak betul.

Jadi gurkah-gurkah politik di'port' tidak terkejut bila dia kini kesaorangan diri selepas semua peniaga-peniaga di Bazaar Ramadan itu mula menjauhkan diri sedikit demi sedikit darinya selepas cerita sebenar terbongkar.

Dia juga sudah habis modal nak counter attack Lim Guan Eng berhubung dengan isu peniaga-peniaga Bazaar Ramadan di Komtar ini lalu mengajak Lim Guan Eng bertumbuk bila Guan Eng kata yang dia masih belum menjelaskan bayaran yang dikutipnya dari peniaga-peniaga ini kepada JKKK Timur Laut pada satu mesyuarat.

Gurkah-gurkah politik di'port' begitu kesal dengan sikap samseng 'kacang parpu' si mamak ni yang tak menghormati Lim Guan Eng sebagai Ketua Menteri dengan mengambil jalan yang pendek akal. (orang Penang kata tak dak akaiii..!! punya budak..!!)

Si Ghani telah mengeluarkan kenyataan untuk ajak Guan Eng bertumbuk diatas kapisitinya sebagai Naib Presiden KMA (Komtar Merchants Association) dan gurkah-gurkah politik di'port' nak tanya, adakah kenyataan cabaran bertumbuk dari Ghani ini telah mendapat kelulusan Lembaga Pengarah KMA?

Ghani berkata yang Guan Eng telah menuduhnya menggelapkan wang kutipan sewa itu tanpa bukti. Jadi kalau dia betul maka dia perlulah lawan dengan Guan Eng melalui mahkamah bukan dengan cara ajak bertumbuk.

Hanya orang yang 'kurang ajar dan biadap' dan orang yang tak ada otak sahaja akan bertindak seperti itu dengan seorang Ketua Menteri.

Sejak PRU-12 yang lepas, gurkah-gurkah politik di'port' perasan yang mamak Ghani ini adalah sebahagian daripada orang-orang yang amat tidak puas hati yang tidak dapat menerima kenyataan bahawa Penang sudah dibawah pentadbiran kerajaanPakatan Rakyat yang sedang menuju kearah yang lebih baik.

"Tolong lah Ghani...hang kawan kami jadi, jangan lah jadi orang yang tak ada otak dan suka menimbulkan kekacauan. Hang akan akan terkejut kalau hang tau bukan semua peniaga-peniaga tadi dan orang-orang yang ikut demonstrasi hari itu akan sama-sama nak ikut kepala otak hang..!"


dollah yankee

28 August 2010

penyamun tanah anak beranak.... Serawak rugi lebih RM300 juta



Sebuah syarikat yang dimiliki oleh anak-anak Ketua Menteri Sarawak, Tan Sri Abdul Taib Mahmud berjaya memperolehi tiga bidang tanah di Kuching pada harga yang tersangat rendah. Tindakan itu menyebabkan kerajaan negeri itu kehilangan potensi pendapatan RM300 juta.

Ahli parlimen Bandar Kuching Chong Chieng Jen yang membuat pendedahan itu berkata kerajaan negeri telah memperuntukkan seluas 269 ekar di bandaraya itu kepada Monarda Sdn Bhd pada harga yang jauh lebih rendah daripada harga pasaran iaitu pada kadar purata RM291,000 bagi setiap ekar.

"Harga pasaran adalah dalam lingkungan RM1.5 juta dan RM2 juta bagi setiap ekar. Jika dijual secara tender, kerajaan negeri akan memperolehi pendapatan antara RM400 hingga RM500 juta,” katanya kepada Malaysiakini, hari ini.

Sebaliknya, Monarda, yang mempunyai modal berbayar RM100 hanya perlu bayar RM78.28 juta untuk tiga bidang tanah itu,” katanya.

"Kami tuntut kerajaan negeri beri penjelasan penuh dan bertanggung-jawab kepada rakyat Sarawak,” kata Chong yang juga adalah setiausaha DAP Sarawak.

Modal berbayar RM100

Tiga bidang tanah itu terletak bersebelahan lapangan terbang antarabangsa Kuching berhampiran Stutong. Terdapat pangkalan tentera udara di lokasi yang sama.

Monarda diterajui oleh ank sulung Taib - Abu Bekir, yang memegang 52 saham dan seorang yang dikenali sebagai Choong Sun Nam, yang memiliki 12 saham.

Pemegang saham lain termasuk, anak perempuan Taib - Jamilah dan Hanifah Hajar, serta menantunya Anisa Hamidah Abdullah, yang masing-masing juga memegang 12 saham.

Chong, yang mengesan kaitan keluarga Taib itu melalui semakan pendaftaran tanah dan syarikat berkata pengasingan tanah itu adalah yang terbesar pernah dilakukan.

"Tanah ini sekarang adalah kosong dan Monarda tidak menjalankan sebarang urusniaga sejak ia ditubuhkan,” katanya.

Awal tahun ini, tiga aduan dibuat kepada Suruhanjaya Anti Pencegahan Rasuah Malaysia yang mendakwa Taib dan keluarganya menggunakan kedudukan mereka bagi menguasai empayar hartanah bernilai RM3 bilion.

Dua dokumen didedahkan di laman sesawang Sarawak Report yang mendakwa Taib menggunakan proksi bagi mengawal kepentingan sebuah syarikat yang berpangkalan di Amerika Syarikat, Sakti International Corporation, yang ketika itu bernilai US$80 juta (RM250 juta).

Malaysiakini

kerajaan najib boros...kakitangan awam jadi mangsa,,,,so Kakitangan awam kata,No money?..No work!

Gurkah-gurkah politik di'port' kata yang kerajaan yang memerintah hari ini, semakin hari semakin teruk, sebab berita yang terkini ialah JPA sudah arahkan pembekuan kerja-kerja lebih masa atau kerja overtime kepada kakitangan-kakitangan kerajaan.

Ini disebabkan sudah timbul rasa tidak puas hati dikalangan kakitangan-kakitangan kerajaan yang mana mereka diarahkan untuk kerja over-time oleh Ketua Jabatan mereka tapi tak akan dapat bayaran sebab kantung kerajaan sudah kering, sudah tidak ada wang mau dibayar, akaun semua sudah jadi debit, akaun sudah jadi negatif, akaun sudah jadi tolak ..Kah..Kah..Kah..

Kena tunggu peruntukan tahun depan pula tengok macam mana dan kena tengok pula budget 2011, berapa jabatan akan dapat.

Setelah penat mendengar rungutan dan hamun dari kakitangan yang buat OT ini tapi tak dapat dibayar, Ketua Jabatan sudah datang idea ganti bayaran OT itu dengan cuti tahunan.

OT yang dibuat dan diganti dengan cuti ini pula hanya akan dibenarkan oleh Ketua Jabatan sekiranya benar-benar diperlukan seperti kerja-kerja kecemasan yang tidak boleh tunggu.

Hellooo ... kakitangan awam seperti pemandu dan buruh ini buat OT untuk dapat duit cash, nak tampong beban ekonomi mereka, bukan mahu cuti.

Apa pun gurkah-gurkah politik di'port' tumpang sedih sebab nasib kakitangan kerajaan yang jadi ahli kesatuan CUEPACS sudah dapat presiden yang tak dapat berfikir dengan panjang, yang langsung tak dapat membantu ahli-ahlinya dalam perkara ini.

Sepatutnya kerajaan yang kena jaga kakitangan ini, tetapi sudah terbalik pulak bila kakitangan ini pulak yang kena kerajaan, buat kerja free, buat kebajikan, tolong kerajaan.. Kah..Kah..Kah..

Kalau sampai buat OT pun tak mampu nak bayar, memang kerajaan Najib hari ini sudah teruk !


dollah yankee

Tidak salah MP DAP Serdang berada di surau




Pemimpin PAS mempertahankan langkah Ahli Parlimen Serdang Teo Nie Ching yang mengunjungi sebuah Surau Al-Huda di Kajang Ahad lalu yang kini dipertikaikan oleh pihak-pihak tertentu termasuk Perkasa dan Umno.

“Tidak menjadi satu kesalahan atau masalah bagi wakil rakyat bukan Islam mengunjungi masjid atau surau untuk memberi bantuan,” kata Naib Presiden PAS Datuk Mahfuz Omar ketika ditemui The Malaysian Insider di sini hari ini.

Mahfuz yang juga Ahli Parlimen Pokok Sena berkata, jika hendak mempertikaikan wakil rakyat itu tidak memakai tudung, tindakan tidak mengenakan tudung, “ia tidak mengharamkan seseorang daripada datang ke masjid.”

“Cuma ia menjadi adap, bukan syarat (mengenakan tudung) apabila masuk ke masjid, surau... bukan syarat tetapi adap,” kata beliau.

Terdahulu beliau menyampaikan takzirah di masjlid bandar Kinrara selepas solat Jumaat.

“Ketika di masjid Kinrara, saya ada menimbulkan contoh, bagaimana masjid ini kemungkinan dibina oleh seorang Cina walaupun projeknya diperoleh oleh seorang Bumiputera, dan pekerja-pekerjanya mungkin dari Myanmar, yang bukan beragama Islam.

“Adakah kita melarang dia daripada memasuki masjid dan surau ketika sedang dibina?” kata Mahfuz sambil menambah, dalam kes Teo beliau sebenarnya dibenarkan oleh pengurusan surau.

“Dari hukum tidak menjadi masalah... sama seperti isu doa, membaca doa untuk bukan Islam, bukan satu kesalahan, kita minta hidayah, tetapi isu itu dipolitikkan,” kata beliau lagi.

Teo dipetik sebagai berkata beliau tidak faham sebab kunjungannya ke surau itu menjadi kontroversi dan “dipermainkan-mainkan” kerana hanya berniat ikhlas.

“Kunjungan ke surau Al-Huda, Kajang adalah satu lawatan yang mesra, (dan) ikhlas untuk berjumpa dengan penduduk di situ. Mereka menerima kehadiran saya,” kata wakil rakyat penggal pertama ini.

Utusan Malaysia dalam laporan muka depan hari ini memetik Pengarah Jabatan Agama Islam Selangor Datuk Mohammed Khusrin Munawi berkata, perkara tersebut tidak harus berlaku kerana orang bukan Islam tidak dibenarkan memasuki masjid dan surau, apatah lagi ruang solat utama kerana mereka dikategorikan seperti wanita yang didatangi haid.

Teo menjelaskan beliau hanya mahu menyampaikan sumbangannya bagi memperbaiki pagar seperti yang diminta oleh pihak pengurusan surau tersebut.

Mengenai tindakan memasuki ruang solat utama di surau itu, Teo berkata, beliau hanya memenuhi jemputan.

“Pada hari tersebut mereka menjemput saya masuk,” katanya.

Ditanya kenapa beliau tidak memakai tudung ketika memasuki surau, Teo yang juga Timbalan Setiausaha Publisiti DAP menjelaskan:

“Saya tidak dinasihatkan oleh (pengurusan) surau untuk memakai tudung. Saya (pun pada mulanya) tidak menyangka saya boleh masuk surau itu.

“Pada kebiasaannya saya hanya berada di luar surau sahaja. Ini bukan kali pertama saya ke surau itu. Sebelum ini saya berada di luar,” katanya yang sudah mengunjungi beberapa surau sepanjang Ramadan yang bermula 11 Ogos lalu.

Dalam laman webnya Teo berkata:

“Beliau yang hadir berbaju kebaya disambut oleh Pengerusi Surau Ustaz Azemi Ahmad dan ahli dan kariah surau sebaik sahaja selesai ibadah solat sunat tarawih dikerjakan.”

Teo berharap dengan kunjungan beliau kali ini akan menambah lagi kemesraan dan persahabatan di antara masyarakat berbilang kaum.

“Beliau juga mengumumkan bahawa kerajaan negeri Selangor ada membuat penawaran bantuan pinjaman pelajaran kepada lepasan-lepasan SPM di mana pinjaman yang terbuka kepada permohonan anak-anak negeri Selangor ini akan berubah menjadi biasiswa jika keputusan peperiksaan peminjam di universiti adalah cemerlang.

“Beliau menyeru kepada semua agar mengambil peluang tersebut supaya tiada anak-anak yang tercicir untuk memasuki ke universiti semata-mata disebabkan masalah kewangan,” kata laman web itu



penyapu sial


Orang-orang Islam harus berfikiran terbuka dan bebas berlandaskan al-kitab, bukannya terikut-ikut dengan pemikiran politik kepartian yang sempit. Jangan jadi jumud dan mempolitikkan agama sehingga ternoda kesuciannya. Orang bukan Islam memasuki surau atau masjid bukan sesuatu yang pelik di sebuah negara berbilang kaum dan agama seperti Malaysia. Mempolitikkan perkara ini tidak akan membuatkan kita menjadi lebih bijak.

Selama ini masjid dan surau pun siapa yang buat? Terang-terang UMNO beri kontrak kepada orang bukan Islam yang membenanya. Saya sendiri pernah menyaksikan sebuah masjid ditempat saya dicat seluruh bangunan oleh orang bukan Islam dan menggunakan berus yang diperbuat daripada bulu kinzir. Apabila saya suarakan bantahan kepada jawatankuasa masjid tersebut sebaliknya saya pula yang dimarahi. Ada tak sesiapa disini yang boleh beri komen?


"Muzakarah Jawatankuasa Fatwa Majlis Kebangsaan Bagi Hal Ehwal Ugama Islam Malaysia Kali Ke-90 yang bersidang pada 1 Mac 2010 telah membincangkan Hukum Pelancong Bukan Islam Memasuki Masjid Dan Ruang Solat Utama Di Dalam Masjid. Muzakarah telah memutuskan bahawa pelancong bukan Islam diharuskan memasuki masjid dan ruang solat dengan syarat mendapat keizinan pihak pengurusan masjid dan perlakuan serta tingkah laku mereka tidak mencemarkan kesucian masjid dan sentiasa terkawal dan beradab. Walaubagaimanapun, perbuatan berdoa atau bertafakur oleh pelancong bukan Islam mengikut cara agama mereka dalam keadaan yang boleh menimbulkan fitnah adalah dilarang."

27 August 2010

banyak cantikkkk.....Dakwaan terhadap Umno Pulau Pinang perlu ditarik balik

Pihak yang menuduh sebarangan terhadap Umno Pulau Pinang dengan mendakwa cawangan itu terdesak sehingga membangkitkan isu penggunaan nama Ketua Menteri, Lim Guan Eng dalam doa khutbah Jumaat harus menarik balik kenyataan mereka.

Menurut Pengerusi Badan Perhubungan UMNO Pulau Pinang, Datuk Seri Dr. Ahmad Zahid Hamidi, cawangannya tiada niat untuk mempersoalkan hal ehwal agama di Pulau Pinang tetapi hanya bertujuan memastikan kesucian agama Islam dan masjid supaya tidak dicemari oleh pihak yang tidak bertanggungjawab.

Beliau berkata tindakan Zakaria Ahmad hanya akan mengelirukan dan menjatuhkan imej agama Islam. Sehubungan itu, Ahmad Zahid berharap Majlis Fatwa Kebangsaan boleh mencapai keputusan rasmi berhubung isu berkenaan.

Dalam satu majlis yang diadakan di Kuala Lumpur, Zahid menyeru agar khatib yang berkaitan dengan isu berkenaan memohon maaf secara terbuka kepada Yang di-Pertuan Agong. Beliau juga bertambah tindakan Zakaria Ahmad yang tidak menghormati Yang di-Pertuan Agong tidak boleh dimaafkan begitu sahaja kerana dengan sengaja tidak menyentuh nama baginda sebagai ketua negara dan ketua agama Islam



penyapu sial

Berapa ratus kali Umno memalukan dan menghina sultan dan YDPA? Boleh dimaafkan ke?? Ingat ke atau buat2 tak ingat..

Umno lah satu2 parti di malaysia yang mencabar YDPA dan orang Umno lah yang kata " NATANG' terhadap sultan terengganu, Umno juga yang meminta harta raja2 dan sultan disiasat, Umno juga yang meminda perlembangan dan mengurangkan kuasa raja2. Adakah Semua penderhakaan UMNO yang telah dilakukan boleh dimaaf begitu sahaja...????


APA PUNYA BENGGONG MENTERI SURUH ORANG MINTA MAAF TANPA SALAH, SEPATUT-NYA MENTERI YANG PATUT MINTA MAAF PADA ORANG MELAYU PULAU PINANG DAN YANG DI-PERTUAN AGONG

kunun kununnya.....Umno sedia berbincang untuk menjayakan dasar pelaksanaan dasar gaji minimum

Umno sedia berbincang dengan Kementerian Sumber Manusia untuk menjayakan pelaksanaan dasar gaji minimum terutamanya dalam sektor perkilangan. Menurut Ketua Penerangannya, Datuk Ahmad Maslan, pelaksanaan itu merupakan salah satu langkah untuk memastikan semua pekerja dalam sektor swasta mendapat gaji yang selaras dengan taraf hidup masa kini.

Gaji pokok sebanyak RM300 yang diterima oleh kebanyakan pekerja sektor perkilangan di Malaysia yang sudah ditetapkan oleh majikan 35 tahun lalu adalah terlalu rendah dan jumlah itu nyata berada di bawah tahap kemiskinan iaitu kira-kira RM700 sebulan.


penyapu sial


Umno dan Kementerian Sumber Manusia adalah golongan yang sama bodoh. Kebanyakkan rakyat malaysia yang berkerja disektor swasta masih menerima gaji pokok dalam lingkungan rm300 hingga rm400 kecuali beberapa kilang mega yang menjanjikan gaji pokok rm 600 keatas..

Gaji ini hanya layak diberikan kepada pekerja 30 hingga 35 tahun dahulu.. Pada era jika seorang pekerja menerima ini gaji pokok 300 sebulan pasti tak cukup makan dan hidup serba kekurangan tambah yang sudah kahwin dan mempunyai beberapa anak.. Majikan2 pula mengaut keuntungan berlipat kali ganda hasil dari memerah keringat pekerja2 ini namun mereka menerima gaji yang tidak setimpal dengan kerja yang dilakukan... Mampus lah rakyat malaysia, sudah berapa puluh kali harga minyak sudah naik
(dikurangkan subsidi dalam bahasa Umno) dan harga barangan turut naik namun pekerja masih menerima hasil seperti 35 tahun dulu semasa kilang mula2 dibuka di shah alam...

Ini ke juara rakyat?

tiada kuda tunggangan dalam PR....tapi banyak kuda tunggangan dalam BN.....



Penulis selalu sahaja mendengar BN berkata kepada orang Melayu bahawa PAS ialah kuda tunggangan DAP dan kepada orang Cina pula BN akan berkata bahawa DAP ialah kuda tunggangan PAS.

Ungkapan sebegini ialah taktik BN untuk memecahbelahkan Pakatan Rakyat dengan tujuan melaga-lagakan PAS dan DAP dan juga untuk mengurangkan sokongan kepada kedua-dua parti itu. Taktik ini amat merbahaya sebab ada ramai pengundi Melayu dan Cina yang akan termakan umpan tersebut.

BN telah berkata bahawa PAS menggunakan DAP dengan tujuan mendapat sokongan kaum Cina supaya boleh mendapat undi yang cukup untuk menerajui pucuk pimpinan di Putrajaya dengan tujuan untuk melaksanakan Hukum Hudud dan oleh itu adalah merbahaya untuk kaum Cina menyokong PAS.

Sementara itu, kepada pengundi Melayu pula, BN berkata bahawa DAP memperkudakan PAS dan BN berharap bahawa ungkapan ini akan membuat orang Melayu marah terhadap PAS seolah-olah PAS sebagai sebuah parti Islam dan Melayu telah hilang kuasa Melayu dan telah tunduk kepada kaum Cina.

Penulis ingin mengingatkan semua rakyat Malaysia bahawa didalam Pakatan Rakyat, tiada terdapat kuda tunggangan sebab dalam Dasar Pakatan Rakyat yang telah ditandatangani oleh Anwar Ibrahim, Ustaz Hadi Awang dan Lim Kit Siang, semua parti dalam Pakatan Rakyat adalah sama pangkat dan sama taraf serta kedudukannya.

PAS, DAP dan PKR akan akur kepada prinsip-prinsip yang adil dan saksama dalam manifesto Dasar Pakatan Rakyat ini sebab Dasar Pakatan Rakyat ini bertujuan mempertahankan dan mengukuhkan prinsip-prinsip Perlembagaan Persekutuan dan dasar ini juga menjamin hak semua rakyat Malaysia, tidak kira bangsa dan agama, seperti yang telah termaktub dalam Perlembagaan Persekutuan.

Tidak seperti didalam BN dimana Umno ialah tuan besar dan MCA, MIC dan Gerakan selalu sahaja mesti akur kepada kehendak tuan besar Umno. Setiap kali apabila MCA atau Gerakan mengeluarkan sesuatu kenyataan yang tidak sedap didengar oleh Umno, Umno akan menegur mereka dan dengan serta-mertanya mereka pun akan menarik-balik kenyataaan tersebut. MIC pula tidak berani bersuara dari dulu, kini dan akan begitu selama-lamanya.

Penulis berpendapat di dalam BN saja yang terdapat kuda tunggangan dimana MCA, Gerakan dan MIC telah diperkudakan oleh Umno untuk mendapat sokongan bangsa bukan-Melayu. Umno perlukan MCA, Gerakan dan MIC untuk 'sweet talk' kaum Cina dan kaum India dengan tujuan untuk meraih sokongan kaum Cina dan kaum India bagi Umno/BN. Itu sahaja. Dan jawapan MCA, Gerakan dan MIC ialah, 'yes sir, yes sir, thank you sir.'

Rakyat Malaysia mesti berfikir dengan matang dan jangan terpedaya oleh ungkapan-ungkapan BN yang penuh dengan muslihat itu. Kerjasama diantara 3 parti dalam Pakatan Rakyat itu adalah amat erat dan bagus sekali dimana semua ahli-ahli parti diberi peluang bersuara dan mengemukakan pendapat, tidak seperti dalam BN dimana Umno mentadbir dengan kuku besi dan MCA, Gerakan dan MIC terpaksa berkata 'ya' sepanjang masa.

Penulis ingin menekankan sekali lagi disini bahawa tiada terdapat kuda tunggangan dalam Pakatan Rakyat sebab Pakatan Rakyat mengamalkan prinsip-prinsip demokrasi yang kukuh, adil dan saksama dan bertujuan menegakkan keadilan untuk semua rakyat Malaysia. Maklumlah, nama Pakatan ialah Pakatan Rakyat dimana keadilan dan kemakmuran untuk rakyat adalah diperjuangkan bersama dan ialah tumpuan utama Pakatan.


Selena Tay
Penulis adalah ahli Dewan Himpunan Penyokong PAS Pusat

BTN...akar umbi perkauman berleluasa dengan restu UMNO.....!!!!

BTN Punca Kakitangan Kerajaan Menjadi Ektremis Kaum




Biro Tatanegara (BTN), sebuah unit propaganda Umno-Barisan Nasional di bawah Jabatan Perdana Menteri dipersalahkan atas kewujudan sikap perkauman dikalangan kakitangan kerajaan yang diloihat semakin menjadi dewasa ini.

Ahli Parlimen Shah Alam, Khalid Samad mendakwa kem latihan BTN yang diwajibkan ke atas semua kakitangan kerajaan dan juga golongan pelajar pada asasnya mengajar dan memupuk nilai ekstremis 'Ketuanan Melayu' dan mengutuk kaum lain sebagai satu kaedah lapuk Umno-BN mengekalkan undi Melayu.

Kata beliau atas sifat modul kursus yang dijalankan BTN yang menjurus kepada pengajaran ekstremisme kaum menyebabkan kerajaan negeri Pakatan Rakyat Selangor mengambil langkah drastik menghentikan penghantaran pegawai dan kakitangan awam kerajaan negeri menghadiri mana-mana kursus yang dianjurkan agensi itu.

Khalid juga merujuk kepada kejadian seorang pengetua di sebuah sekolah menengah di Kulai, Johor yang didakwa mengeluarkan kenyataan berbaur perkauman terhadap pelajar Cina dan India baru-baru ini.

"Walaupun setelah lebih 50 tahun Merdeka, bagaimana pula seorang guru yang bekerja untuk kerajaan Umno-BN boleh berkata sebegitu? Ini jelas menunjukkan sistem pengajaran guru itu sendiri salah pada dasarnya," kata Khalid ketika menjawab soalan peserta pada 'Ramadhan Forum' yang dianjurkan oleh majalah Leaders di sebuah hotel di sini semlam.

Khalid berkata melalui dasar 'Ketuanan Melayu' kerajaan Umno-BN menakut-nakutkan orang Melayu dengan propaganda kemungkinan perkelahian antara kaum akan tercetus jika mereka tidak terus menyokong Umno-BN.

"Apabila sebahagian rakyat menjadi takut untuk mengundi pembangkang manakala sebahagian lagi menjadi ekstremis Melayu, maka tujuan Umno-BN dan dasarnya telah tercapai iaitu meraih undi dengan apa cara sekalipun," jelas beliau.

Beliau menganggap kejadian di mana dua pengetua masing-masing di Kulai dan Bukit Selambau mencemuh pelajar Cina dan India dilihat sebagai sebahagian daripada rencana teliti yang telah lama dirancang oleh Umno-BN.

Khalid berkata tindakan membangkitkan isu perkauman adalah senjata terahkir Umno-BN apabila sedar majoriti rakyat sudah tidak lagi yakin terhadap kepimpinan mereka.

"Rakyat bukan macam dahulu, mereka boleh lihat sendiri dan sedar pembangunan yang di bawa oleh kerajaan Umno-BN selama lebih 50 tahun ini hanyalah satu gimik untuk meraih undi dan satu kaedah memberikan projek pembangunan kepada kroni-kroni Umno-BN," tegas beliau lagi. -SK