ini blog aku yang punya...suka hati aku lah apa aku nak kata....maki hamun ke...carut ke...kata nista ....aku punya suka...tak suka....please get out dari sini....ada faham....


saje nak bagi tau....blog ini bukan pro pakatan rakyat...dan jauh panggang dari api....penyokong parti kongkek negara ( BN ) ...dan tiada kena mengena dengan mereka yang dah mampos......muakakakaka!!!
SOKONG HIMPUNAN BLACKOUT 505.......JOM LIKE DI SINI

.

Search This Blog

terNOW...!!!!

SPR semakin merapu dengan menghalalkan pengundi hantu....bermakna mengalakkan pilihanraya yang kotor....apakah tindakan anda semua ?

petisyen melalui blog ini : jika perhimpunan aman blackout 505 dan petisyen pilihanraya masih gagal untuk mengalahkan penipuan yang di lakukan oleh SPR dan UMNO - BN...wajar kita sebagai rakyat lancarkan BERSIH 4.0 dan turun ke jalanraya..!!

31 December 2010

khusrin jadi lembu najib dan LEMBUMNO untuk hancurkan kerajaan PR Selangor....!!!!



khusrin .....muka serupa babi....jadi LEMBUMNO....!!!

Kerajaan persekutuan  di dakwa cuba membubarkan DUN Selangor melalui pelantikan Datuk Mohd Khusrin Munawi sebagai setiausaha kerajaan (SUK).

Khusrin yang merupakan bekas setiausaha sulit kepada menteri besar sebelum ini Tan Sri Muhammad Mohd Taib, terhutang budi kepada perdana menteri Datuk Seri Datuk Najib Razak dan bukannya kepada negeri itu.

Najib pula berniat untuk mewujudkan kekacauan di negeri itu dan memaksa pembubaran DUN.

Kebimbangan yang  timbul berikutan desas-desus berhubung langkah Selangor dan negeri-negeri dikuasai Pakatan Rakyat untuk tidak membubarkan DUN sekiranya Najib mahu mengadakan pilihan raya mengejut.

SUK negeri Perak sebelum ini memainkan peranan utama dalam menumbangkan pentadbiran Pakatan di negeri itu pada awal 2009.

Kita  bimbang keadaan sama akan berlaku di Selangor ekoran pelantikan Khusrin ke jawatan tersebut memandangkan bekas pengarah Jabatan Agama Islam itu lemah dari segi kelayakan.

Jadi Khusrin dilantik ke jawatan itu untuk mewujudkan masalah kepada pentadbiran negeri

syabas chegubard....anda pejuang sejati berpegang kepada prinsip bukan macam si gobala pejuang taik minyak.....!!!

Keadilan Rembau menyambut baik kenyataan chegubard




Saya bagi pihak keadilan rembau menyambut baik dan mempertahankan kenyataan chegubard.

Kenyataan che'GuBard dalam satu sidang media di bkt mertajam menunjukkan che'GuBard seorang yang berprinsip. Antara isi penting kenyataan cheGuBard ialah berterima kasih dan hargai lantikan, memohon maaf terpaksa menolak kerana masih menanti keputusan siasatan dan tindakan terhadap pemilihan 2010 dan memberi jaminan w/pun menolak jawatan lantikan jawatan pusat namun komitmen terhadap parti dan perjuangan tidak berkurang

Sesungguhnya keadilan rembau bersama dengan semangat ini.

tidak siapa antara kita menafikan bahawa umno-bn harus dijatuhkan demi menyelamatkan negara dr kezaliman dan kerakusan penyelewengan. Namun jauh dr itu sebelum memasuki putrajaya parti yg sama kita dokong ini juga harus didesak menjadi parti yg terbaik dalam menjamin hak demokrasi dan ketelusan demokrasi.

Sistem pemilihan 1 ahli 1 undi ini baik, yang salah bukan sistem tp proses. Tumpuan kita bukan kelemahan tetapi penipuan yang harus diambil tindakan.

Bersetuju,dgn kalau yg salah sekelompok kecil jgn dihukum semua ttp jgn juga lepaskan kelompok kecil yg salah Itu dr hukuman kerana jika dibiar itulah punca masalah yg besar.

Kenyataan chegubard harus dilihat dari aspek positif. Keadilan bukan spt 'parti tua' yang hanya mengangguk sahaja.

InsyaAllah apa yg berlaku akan menjadikan kami di Keadilan rembau lebih bersatu dan gigih dalam menyusun jentera dan program-program ke arah memerdekakan parlimen dan kerusi-kerusi DUN di bawah Rembau dari cengkaman BN.

Md Sani md shah
Ketua amk
Rembau

sampah dan najis dari keling pukimak nie dah melampau....pecat aje dia dari PKR....!!!!

Gobala Makin "Liar"! Mana Semangat Reformasi?



Ahli Parlimen Padang Serai N Gobalakrishnan dari Parti Keadilan Rakyat(PKR) semakin “liar” hari ini apabila mengadakan sidang akhbar bersama pemimpin MIC dan penyokong Barisan Nasional(BN) untuk melontar fitnah berbentuk rasis terhadap Datuk Seri Anwar Ibrahim.

Gobala memperhebatkan serangannya terhadap Ketua Umum PKR itu setelah beliau tidak dilantik menjadi naib presiden PKR susulan pemilihan parti bulan lalu.

Ahli Parlimen itu mengecam keputusan PKR melantik peguam dan aktivis masyarakat N.Surendran dan sebagai naib presiden PKR.

Beliau mendakwa Surendran dilantik walaupun beliau bukan ahli PKR, malah membuat tuduhan sebelum ini bahawa peguam muda itu tidak berjasa kepada kaum India.

Hari ini Gobala sekali lagi mensasarkan Anwar pada sidang akhbar yang dihadiri bersama oleh wakil Pemuda MIC S. Subramaniam dan wakil Gerakan Anti Samy Vellu K.P. Samy di sebuah restoran di Petaling Jaya.

Kehadiran Gobala bersama penyokong-penyokong Barisan Nasional itu dilihat petanda jelas beliau mencabar PKR untuk mengenakan tindakan displin terhadap beliau.

Beliau diuar-uarkan akan menyertai parti KITA pimpinan Datuk Zaid Ibrahim pada bulan depan.

Pada sidang akhbar pagi tadi, Gobala sekali lagi menuduh Anwar sebagai anti-Hindu dan mendakwa Ketua Pembangkang itu kononnya menutup sebuah kuil Hindu di Petaling Jaya pada tahun 2008.

Dalam membuat tuduhan itu, Gobala tidak menjawab kenapa beliau membuat tuduhan itu hanya sekarang, setelah gagal dilantik menjadi Naib Presiden PKR.

Hakikat ialah Majlis Bandaraya Petaling Jaya membekukan kerja-kerja mengubah suai kuil itu setelah tapak berkenaan di landa masalah hakisan tanah dan tanah runtuh.

Ahli Parlimen Kapar S.Manikavasagam menolak tuduhan-tuduhan Gobala dan menegaskan tidak ada sebarang campurtangan politik bersabit kuil Sivan di Petaling Jaya.

"Tidak pernah Anwar tutup mana-mana kuil. Ini tidak benar dan fitnah. Bagi saya Anwar tidak pernah tutup kuil. Kuil Bukit Gasing memang ada masalah tanah runtuh. Kita khuatir jika berlaku sesuatu yang tidak diingini, mereka semua akan salahkan kerajaan Pakatan Rakyat," beliau memberitahu Tv Selangor.

Manikavasagam berkata orang ramai masih dibenar menunaikan ibadat di kuil itu cuma kerja-kerja pengubahsuaian dibekukan sehingga MBPJ mengemukakan hasil siasatanya.

"Jadi kita mahu tunggu laporan daripada Majlis, kalau tiada masalah kita buka. Kalau satu kuil ditutup, saya orang pertama yang akan bising. Tapi dalam isu ini saya tahu kenapa kuil ini ditutup kerana takut kejadian tanah runtuh. Kita selalu fikir pasal keselamatan. Dalam isu ini, Anwar tidak tutup kuil," tambah beliau.

Manikavasagam berkata Gobala tidak berpegang kepada kebenaran apabila menuduh anwar anti-Hindu.

"Siapa cakap Anwar anti-Hindu? Saya diberi bertanding di Kapar, kalau Anwar anti Hindu tidak akan beliau namakan saya calon untuk pilihanraya 2008. Sivarasa (Rasiah) bertanding juga. Kalau dia anti India, tidak ada seorang pun yang akan bertanding. Gobala pun tidak akan bertanding. Saya rasa tidak benar. Saya pun tidak tahu apa YB Gobala fikir,"kata beliau.

Manikavasagam menggesa Gobala supaya menerima keputusan parti melantik Surendran sebagai naib presiden dan memberi tumpuan kepada perjuangan parti.

"Saya pun kecewa tapi ini keputusan parti, Presiden dan Ketua Umum. Kecewa memang ada, saya setuju Gobala, Xavier, Sivarasa dan Suresh kecewa, kami semua bertanding. Tapi ini keputusan daripada parti, kita kena akur dan terima. Saya terima," kata beliau

Hakikat ialah Surendran layak untuk memegang jawatan itu kerana rekodnya sebagai seorang aktivis dan peguam yang banyak membantu masyarakat terpinggir.

"Surendren memang seorang yang rajin, selalu perihatin isu masyarakat. Dia layak. Saya yang bawa dia masuk dalam parti,” tegas Manikavasagam.

undang undang dan peraturan di celah burid UMNO....sultan dan raja raja jadi babi tunggangan UMNO....dengan kata lain UMNO kencingkan atas kepala sultan atau raja raja....!!!



Apa yang berlaku dan bagaimana isu tersebut dimainkan di media seolah-olah ada agenda jahat untuk melaga-lagakan Kerajaan Negeri dengan pihak Istana Selangor.

Sebagai rakyat DYMM Sultan Selangor yang setia, kita memperakui bahawa kuasa eksekutif boleh dijalankan oleh DYMM Sultan Selangor atau Majlis Mesyuarat Kerajaan (MMKN) atau mana-mana ahli MMKN yang diberikuasa oleh MMKN sebagaimana dinyatakan dalam Fasal 50, Undang-Undang Tubuh Kerajaan Selangor 1959.

Di bawah Fasal 55 (1), Undang-Undang Tubuh Kerajaan Selangor 1959, baginda DYMM Sultan Selangor hendaklah menjalankan fungsi baginda mengikut nasihat MMKN atau mana-mana ahli MMKN yang bertindak di bawah kuasa am MMKN, kecuali diperuntukkan selainnya oleh Perlembagaan Persekutuan atau Undang-Undang Tubuh Kerajaan Selangor 1959. Ini adalah selaras dengan kedudukan baginda sebagai Raja Berperlembagaan.

Kuasa budi bicara baginda adalah sepertimana yang dinyatakan dalam Fasal 55 (2) (a) – (g) Undang-Undang Tubuh Kerajaan Selangor 1959, dan mana-mana lain peruntukan yang memberikan kuasa budi bicara kepada baginda oleh Perlembagaan Persekutuan atau Undang-undang Tubuh Kerajaan Selangor 1959.

Setelah menyemak Undang-Undang Tubuh Kerajaan Selangor 1959, kita dapati pelantikan Setiausaha Kerajaan Selangor sebagaimana yang diperuntukkan oleh Fasal 52 (1), hendaklah dibuat oleh Suruhanjaya Perkhidmatan yang berkenaan. Fasal tersebut tidak menyatakan perlunya untuk mendapat perkenan DYMM Sultan Selangor.

Tetapi berdasarkan laporan Berita Harian tersebut, Setiausaha Sulit kepada DYMM Sultan Selangor telah menyatakan pelantikan Setiausaha Kerajaan Selangor perlu disembahmaklum dan mendapat perkenan baginda oleh kerana baginda adalah kuasa eksekutif di Negeri Selangor (sebagaimana yang dinyatakan dalam Fasal 50).

Ini jelas sekali bahawa kuasa Suruhanjaya Perkhidmatan berkenaan yang dinyatakan dalam Fasal 52 (1) telah dibaca sekali dengan Fasal 50 yang memberikan kuasa eksekutif kepada baginda.

Persoalannya, mengapa Setiausaha Sulit kepada DYMM Sultan Selangor tersebut tidak membaca Fasal 50 dan 52 (1) tersebut bersekali dengan Fasal 55 (1) yang mengkehendaki baginda DYMM Sultan Selangor bertindak mengikut nasihat MMKN dalam menjalankan mana-mana fungsi baginda?

Perlembagaan atau Undang-Undang Tubuh hendaklah bukan sahaja dibaca secara tersurat (literal) tetapi juga hendaklah mengikut konvensyen (adat dan adab perlembagaan). Konvensyen adalah sesuatu yang tidak bertulis tetapi menjadi amalan dan ianya dianggap “daging yang membaluti kerangka perlembagaan” (the flesh that covers the bare bones of the constitution).

Ia adalah satu kiasan yang mengibaratkan perlembagaan sebagai satu rangka bernyawa yang hanya lengkap dan berfungsi dengan sempurna sekiranya ianya dibaluti oleh tubuh. Bolehkah satu benda bernyawa berfungsi dengan rangka sahaja tanpa daging tubuhnya?

Oleh itu, di sini kita  menegaskan bahawa:

Setiausaha Sulit kepada DYMM Sultan Selangor dan/atau mantan Ketua Pembangkang Dewan Negeri Selangor bukanlah pihak berkuasa (authority) yang selayaknya menafsir Undang-Undang Tubuh Kerajaan Selangor mengikut tafsiran sendiri;

baginda DYMM Sultan Selangor selaku Raja Berperlembagaan hendaklah mendapat nasihat dan bertindak mengikut nasihat MMKN dalam menjalankan fungsi baginda seperti yang dinyatakan dalam peruntukan Fasal 55 (1) dan (1A), Undang-undang Tubuh Kerajaan Selangor 1959;

pelantikan Setiausaha Kerajaan Selangor oleh Suruhanjaya Perkhidmatan yang berkenaan hendaklah bukan sahaja menyembahmaklum dan mendapat perkenan baginda DYMM Sultan Selangor tetapi juga mengambilkira bahawa baginda adalah Raja Berperlembagaan yang hendaklah bertindak mengikut nasihat MMKN yang lazimnya diwakili oleh YAB Dato’ Menteri Besar Selangor; dan

pelantikan Setiausaha Kerajaan Selangor bukanlah termasuk dalam kuasa budi bicara baginda DYMM Sultan Selangor yang dinyatakan oleh Fasal 55 (2) yang membolehkan baginda bertindak tanpa merujuk dahulu kepada dan mendapat nasihat dari MMKN yang sekian lamanya diwakili oleh YAB Dato’ Menteri Besar Selangor.

Sekiranya perkara ini telah dijalankan mengikut peruntukan dan konvensyen (adat dan adab) perlembagaan dengan melibatkan DYMM Sultan Selangor selaku Ketua Negeri, YAB Dato’ Menteri Besar Selangor selaku Ketua Kerajaan Negeri dan Suruhanjaya Perkhidmatan yang berkenaan selaku pihak yang dipertanggungjawabkan membuat pelantikan, kita percaya maka sudah tentu tidak timbul isu berkenaan pelantikan Setiausaha Kerajaan Selangor yang baru.

Demi menjaga keharmonian dan keberlansungan pentadbiran Negeri Selangor yang tercinta ini, harapan saya janganlah mana-mana institusi yang sewajarnya, dibelakangi dalam perkara berkaitan pelantikan jawatan utama Kerajaan Negeri Selangor. Apakah boleh pula sekiranya jawatan Ketua Setiausaha Negara dilantik oleh SPB Yang di-Pertuan Agong tanpa merujuk dahulu kepada YAB Perdana Menteri?

Jika ada pihak yang hanya melihat peruntukan perlembagaan atau undang-undang tubuh secara tersurat sahaja tanpa mengambilkira konvensyen, pastinya SPB Yang di-Pertuan Agong boleh mengisytihar darurat tanpa perlu mendapat nasihat dari Jemaah Menteri yang diketuai oleh YAB Perdana Menteri. Ini peruntukan yang tersurat dalam Perkara 150, Perlembagaan Persekutuan.

Namun hakikatnya, dan mahkamah juga telah menyatakan bahawa, mengikut konvensyen, SPB Yang di-Pertuan Agong tidak boleh mengisytihar darurat tanpa dinasihati oleh YAB Perdana Menteri yang mewakili Jemaah Menteri.

Mengapa diperingkat persekutuan SPB Yang di-Pertuan Agong perlu bertindak mengikut nasihat YAB Perdana Menteri dalam perkara yang secara tersurat tidak pula menyebut baginda perlu mendapat nasihat YAB Perdana Menteri tetapi di Negeri Selangor, seolah-olah DYMM Sultan Selangor boleh bertindak tanpa mendapat nasihat YAB Dato’ Menteri Besar hanya dengan alasan bahawa peruntukan undang-undang tubuh tidak menyatakan secara jelas baginda perlu merujuk kepada YAB Dato’ Menteri Besar? Adakah SPB Yang DiPertuan Agong sahaja Raja Berperlembagaan di dalam Negara ini?

Ini adalah jelas satu tindakan yang berpilih dan tidak sama-rata. Gambaran yang terpampang kepada rakyat adalah dua layanan yang berbeza; satu untuk Pakatan Rakyat dan satu untuk Barisan Nasional.

Jadi kita  mengajak semua pihak untuk mengingati episod memalukan di Negeri Perak, berkenaan tindakan menggantung ADUN Bebas pro-BN oleh Speaker Perak telah dicabar di mahkamah, tetapi dalam kes penggantungan ahli parlimen dari Pakatan Rakyat seperti Dato’ Sri Anwar Ibrahim, menteri berhujah bahawa kuasa Speaker Dewan Rakyat tidak boleh dicabar di mahkamah.

Begitu juga dalam pelantikan Setiausaha Kerajaan Negeri yang lain. Mengikut amalan dan konvensyen, ianya akan dirujuk dan dibincangkan antara Ketua Negeri dan Ketua Kerajaan. Tetapi, apabila Negeri Selangor yang diperintah Pakatan Rakyat, amalan dan konvensyen ini tidak dibuat.Kita yakin dan percaya rakyat Selangor mahu YAB Dato’ Menteri Besarnya dihormati oleh semua pihak termasuk pihak istana. Rakyat akan menolak sebarang tindakan “beraja di mata, bersultan di hati” oleh mana-mana pihak yang bertindak sewenang-wenangnya, tidak kira sama ada oleh raja yang berjiwa rakyat atau rakyat yang berjiwa raja.

Janganlah kerana hendak menegakkan benang yang basah, institusi negeri yang dihormati rakyat dijadikan perkakas oleh mana-mana pihak berkepentingan. Kita meneliti juga kenyataan Setiausaha Sulit tersebut yang menyatakan baginda DYMM Sultan Selangor seorang sultan yang tegas dan tidak berganjak dari keputusan yang telah dibuat. Bagaimana sekiranya keputusan yang dibuat atau cara keputusan itu dibuat adalah salah? Adakah baginda masih tidak akan berganjak? Harapan kita supaya ketegasan tidak dikelirukan dengan ego.

Dalam sejarah telah terbukti, apabila rakyat bangkit menentang Raja, biarpun beribu tahun kebangkitan itu berlansung akhirnya kebenaran akan menghenyak ketidakadilan. Rakyat akan menang dalam peperangan menentang ketidakadilan! Didoakan agar ia tidak berlaku di Selangor.

UMNO mempolitikkan timnas malaysia juara piala suzuki di prk Tenang ....????

Akan Ke Tenangkah Piala Suzuki Untuk Membantu Kempen PIilihanraya BN/UMNO ?



Diakatakan Piala Suzuki yang dimenangi oleh Malaysia akan berhijrah ke TENANG Johor bagi menaikan semangat dan membantu kempen pilihanraya BN/UMNO kepada penduduk disana pada sa'at pilihanraya kecil diadakan

BN/UMNO dikatakan juga berura-ura mahu berhijrah ke TENANG untuk membantu kempen politik secara halus, ini menunjukkan bahawa kemenangan Malaysia adalah hasil kemampuan BN/UMNO mengasuh pasukan bola sepak negara sebagai simbol MALAYSIA BOLEH

M Rajagopal dikatan tidak akan bersetuju dengan cadangan tersebut kerana ushanya jangan dikaitkan dengan kepentingan politik dan dia sanggup meletakkan jawatannya sebagai jurulatih bila sepak negara, selain dari itu kebanyakan pemain yang ada pada teamnya adalah dari fahaman politik yang berlainan dan dia tidak mahu ada diantara para pemainnya terguris hati kemudian menjadikan pasukan itu menjadi hancur kerana mempolitikkan bola sepak sebagaimana yang berlaku pada piala Malaysia di Kelantan dulu

Kita tengok nanti sama ada usha membawa dan mempolitikkan piala SUZUKI ini berjaya dipolitikkan oleh BN/UMNO di TENANG, apa yang kita maklum kebanyakan pemain negara adalah dari kumpulan anak muda yang pandangan politik mereka adalah termaklum (Trend anak muda kepada PR)

30 December 2010

Umno-Yahudi pengganas politik malaysia, ketepikan kehendak rakyat



Tindakan kerajaan pusat melantik Datuk Khusrin Munawi sebagai setiausaha kerajaan (SUK) negeri Selangor membuktikan bahawa Umno lebih pentingkan politik mereka dari menjaga kepentingan rakyat negeri itu.

Semua orang yakin dan percaya bahawa kemasukan Khusrin tidak ada maksud lain melainkan untuk menggagalkan segala usaha yang dirancang oleh kerajaan Pakatan Rakyat negeri itu.

Selain membelakangi semangat faderalisme, perlantikan itu juga merupakan percubaan Umno mensabotaj kerajaan negeri dalam usaha merampas kembali Selangor pada Pilihan Raya Umum (PRU) ke-13 yang disebut-sebut akan berlaku awal tahun hadapan.

Perlantikan itu bukan sahaja tidak menghormati rakyat Selangor, malah nak sabotaj usaha kerajaan Pakatan Rakyat.

Ini menunjukkan betapa tidak demokrasinya kerajaan BN yang telah mengancam faderalisme....

Khusrin yang kini Pengarah Jabatan Agama Islam Selangor (Jais), dilantik sebagai Setiausaha Kerajaan Negeri Selangor yang baru, berkuatkuasa 1 Januari.

Beliau menggantikan Datuk Ramli Mahmud, 56, yang akan menamatkan perkhidmatan pada 31 Disember ini.

Perlantikan itu bagaimanapun dipertikai pihak kerajaan negeri yang mendakwa tidak dimaklumkan kepada Menteri Besar, Tan Sri Khalid Ibrahim.

Dalam pada itu, kita secara peribadi menasihatkan Khusrin agar menolak perlantikan tersebut jika beliau bermaruah.

Menerima jawatan itu hanya akan menjadikan diri beliau sebagai musuh rakyat negeri itu yang telah memilih Pakatan Rakyat sebagai kerajaan negeri.

Islam ajar kita, macam kenduri lah, kalau orang tak jemput, tak payah la nak datang.

Jadi kalau orang tak nak kat kita, tak payah la nak kedepan juga seperti, hidung tak mancung, pipi tersorong-sorong,...

Tindakan Khusrin sebagai pengarah Jais sering di pertikai sebelum ini  khususnya dalam isu orang bukan Islam memasuki masjid yang pernah menghangatkan politik tanah air baru-baru ini.

Khusrin dakwanya dilihat berpihak kepada Umno BN dalam banyak tindakannya khususnya berkaitan pentadbiran dan pengurusan hal ehwal agama di negeri itu.

Dalam isu orang bukan Islam memasuki masjid,  Khusrin bermati-matian mendakwa tindakan pemimpin Pakatan Rakyat itu salah, namun berdiam diri bila perkara sama berlaku kepada Umno BN.

Kita rasa itulah sebab kenapa dia dilantik oleh Umno sebagai SUK walaupun dari segi kelayakan, dia tidak penuhi kreteria...

Raja raja dan sultan tak sedar diri ...UMNO pukimak beraja di mata bersetan di hati...



Terlalu malang andainya Sultan dan Raja-Raja Melayu bertindak sesuatu bersandarkan kepentingan sesuatu kaum atau golongan yang berkepentingan demi mengekalkan kuasa politik mereka. Sejarah telah banyak membuktikan betapa kealpaan, kerakusan dan ketidakadilan para Sultan terdahulu berakhir dengan malapetaka menimpa jajahan mereka.

Rangkaian peristiwa hitam yang menimpa rakyat Malaysia sejak berpuluh tahun telah membuktikan betapa campurtangan institusi Raja-Raja Melayu dalam alunan politik negara lebih banyak membawa bahana daripada ceria.

~ YB. Nik Nazmi Nik Ahmad

Saya mengikuti kemelut terbaru melanda perlantikan Setiausaha Kerajaan Negeri Selangor atas beberapa sebab. Pertama, tentulah sebagai rakyat Selangor yang cintakan Perlembagaan. Kedua sebagai wakil rakyat yang berinteraksi dengan perkhidmatan awam Selangor secara berterusan. Ketiga sebagai anak seorang pesara kerajaan.

Bapa saya bekerja dengan Kerajaan Persekutuan sejak beliau tamat belajar pada tahun 1958 hinggalah beliau besara 30 tahun kemudian. Beliau merupakan anggota Malayan Civil Service ketika negara masih baru-baru merdeka, dan bersara sebagai Pegawai Tadbir dan Diplomatik semasa memegang jawatan Ketua Setiausaha Kementerian Tenaga, Telekom dan Pos.

Perlantikan Setiausaha Kerajaan Negeri Selangor adalah di bawah Suruhanjaya Perkhidmatan Awam di peringkat Kerajaan Persekutuan. Bab 3 LII (1) Undang-Undang Tubuh Negeri Selangor menyebut:

“Maka hendaklah diwujudkan jawatan Setiausaha Kerajaan, Penasihat Undang-Undang Negeri dan Pegawai Kewangan Negeri; dan perlantikan ke jawatan-jawatan itu hendaklah dibuat oleh Suruhanjaya Perkhidmatan yang berkenaan dari kalangan anggota mana-mana perkhidmatan awam yang relevan.”
Justeru kenyataan sesetengah pihak bahawa DYMM Sultan ataupun Menteri Besar mempunyai kuasa melantik Setiausaha Kerajaan Negeri tidak timbul. Undang-Undang Tubuh tidak menyebut kedua-dua pihak.

Namun tindakan Ketua Setiausaha Negara Tan Sri Mohd Sidek Hassan mengumumkan perlantikan Pengarah JAIS Dato’ Mohd Khusrin Munawi sebagai Setiausaha Kerajaan Negeri Selangor hanya melalui memaklumkan Sultan tanpa memaklumkan Menteri Besar Selangor boleh dianggap melanggar protokol.

Adakah Menteri Besar, Ketua Kerajaan di mana Khusrin akan berkhidmat sebagai pegawai kerajaan paling kanan wajar dimaklumkan melalui media? Undang-Undang Tubuh menyebut bahawa Setiausaha Kerajaan Negeri harus mengangkat sumpah di hadapan Menteri Besar – menggambarkan hubungan yang sepatutnya wujud antara beliau dan Menteri Besar, bebas tetapi saling hormat-menghormati untuk melancarkan jentera kerajaan.

Protokol sebenarnya, walaupun Suruhanjaya Perkhidmatan Awam yang punya kuasa melantik Setiausaha Kerajaan Negeri, tetapi sewajarnya dimaklumkan kepada Sultan dan Menteri Besar sebelum mengeluarkan kenyataan media.

Apatah lagi apabila kita mengambilkira bahawa Khusrin sebagai Pengarah JAIS dikenali dengan sikapnya yang seolah-olah ingin sabotaj Kerajaan Negeri Selangor selama ini.

Ramadan lepas, misalnya, Datuk Seri Najib Tun Razak ingin mengadakan program UMNO di Masjid al-Ihsan, Taman Medan. Hanya ketegasan nazir masjid yang mengikut titah DYMM Sultan yang tidak mahu masjid dipolitikkan berjaya mempertahankan kesucian masjid. Khusrin sendiri terlibat melobi agar program UMNO tersebut dibenarkan, sedangkan sebelum ini pelbagai sekatan dikenakan sekiranya pemimpin PAS atau KEADILAN ingin mengadakan program ilmiah di masjid.

Khusrin jugalah yang engkar dengan keputusan Majlis Fatwa Kebangsaan dan menimbulkan kontroversi berikutan lawatan Ahli Parlimen Serdang Teo Nie Ching ke Surau al-Huda, Kajang. Khusrin diam membisu pula apabila Ahli Parlimen Hulu Selangor P. Kamalanathan menyampaikan cek di Masjid Sungai Tengi, Hulu Selangor.

Sebelum itu Khusrin ‘menempa nama’ dengan kes penangkapan bekas mufti Perlis, Dr. Asri Zainal Abidin dalm majlis yang turut dihadiri wakil rakyat Pakatan.

Adakah individu yang sanggup menjadi perkakas politik dan mempermainkan sentimen agama layak menjadi Setiausaha Kerajaan Negeri Selangor?
Kerajaan Negeri sudahpun menghantar tiga calon daripada pegawai-pegawai kanan di negeri Selangor untuk menjadi calon Setiausaha Kerajaan Negeri yang baru. Ketiga-tiga nama dipilih selepas melalui mekanisme pemilihan Kerajaan Negeri yang sudah dimaklumkan kepada Setiausaha Kerajan Negeri yang ada hari ini.

Dari segi rekod Khusrin juga wajar dipertikai. Khusrin sendiri sekadar dalam gred Jusa C, justeru melangkah Jusa B untuk menjawat Setiausaha Kerajaan Negeri yang bergred Jusa A.

Khusrin sekadar menghabiskan 3 daripada 27 tahunnya sebagai Pegawai Tadbir dan Diplomatik di peringkat Persekutuan, selebihnya beliau cuma berkhidmat di negeri Selangor.
Seolah-olah kelayakan Khusrin hanyalah sikapnya yang memang menentang Kerajaan Negeri yang diambilkira!

Kerajaan Persekutuan kelihatan begitu terdesak untuk mendapatkan semula Selangor dan sanggup mengheret istana semata-mata untuk kepentingan sempit politik mereka.

Di Perak, Dato’ Dr Abdul Rahman Hashim sememangnya Setiausaha Kerajaan Negeri sejak sebelum PRU-12 lagi. Apabila Kerajaan Pakatan Rakyat mengambilalih tampuk pemerintahan Perak, beliau kekal di jawatannya.
Ketika Kerajaan Negeri pimpinan Datuk Seri Nizar Jamaluddin dirampas pada Februari 2009, Dr Rahman memainkan peranan penting untuk memastikan agenda BN terlaksana. Perkembangan di Selangor menyaksikan seolah-olah Najib membuat rancangan yang sama, apatah lagi selepas rombakan pengerusi perhubungan UMNO menyaksikan Najib kekal sebagai Pengerusi Perhubungan UMNO Selangor!

Kerajaan Negeri Kelantan juga menghadapi masalah ketika Datuk Wan Hashim Wan Daud menjadi Setiausaha Kerajaan Negeri.
Jelas sekali peranan Setiausaha Kerajaan Negeri, sebagai ketua perhidmatan awam di sesebuah negeri amat penting bagi memastikan perjalanan kerajaan. Mustahil Kerajaan Negeri dapat berfungsi dengan baik dengan Setiausaha Kerajaan yang sememangnya mempunyai agenda yang bertentangan dengan Menteri Besar dan Kerajaan Negeri.

Di sebalik sepak terajang politik sempit, kesan kemelut ini ialah semangat Federalisme yang diperjuangkan bapa-bapa kemerdekaan kita dan termaktub dalam Perlembagaan Persekutuan semakin punah. Kesannya, jika tidak diubati, akan berpanjangan sehingga membelengu anak cucu kita.

Saya terhibur melihat ada pihak UMNO cuba menyebut tentang Perlembagaan dan Undang-Undang Tubuh dalam hal ini. Jelas sekali mereka tak faham semangat Perlembagaan tersebut. Apatah lagi, apabila menggantung ahli Parlimen, melantik JKKKP mahupun menafikan royalti negeri Kelantan, tak pernah pula UMNO merujuk Perlembagaan!

Sekali lagi saya ulang, jangan ada pula yang cuba mainkan kononnya sesiapa yang mempertikai perlantikan Khusrin sebagai anti-istana. Tindakan Datuk Seri Najib yang mengheret KSN dan Istana Selangorlah yang wajar dipertikai!

hanya orang tak waras totok kepada UMNO aje yang tolak.....

Bagi kita hanya orang tidak waras yang menolak tawaran program 100 hari PR memerintah. Ini kerana semua program yang ditawarkan itu benar-benar memberikan kesejahteraan kepada rakyat.

Orang yang tidak waras sahaja menolak tawaran kebajikan tersebut. Antara tawaran yang jelas memberikan kelebihan dan meringankan beban rakyat ialah tawaran penghapusan tol dan menaikkan elaun guru-guru sebanyak RM500.

Negara tidak akan bankrap sekiranya Pakatan Rakyat (PR) melaksanakan apa yang telah dipersetujui dalam Konvensyen Pakatan Rakyat (PR) ke-2, baru-baru ini.

Begitu juga dengan cadangan untuk memansuhkan tol serta pembayaran kepada para pendidik.

10 janji yang dinyatakan oleh PR bukannya satu retorik politik. Ia juga bukannya omongan kosong yang akan memufliskan negara. Apa yang kita nyatakan adalah hasil dari perkiraan dan congak yang telah dilakukan oleh kepimpinan sebelum ianya dijadikan sebagai satu matlamat untuk dicapai sekiranya PR berjaya memerintah negara.

Sepatutnya Umno dan Barisan Nasional (BN) tidak harus merasa gentar dengan janji yang kita buat sebagai sebuah kerajaan yang akan memerintah negara sekiranya berjaya memenangai pilihan raya umum yang akan datang.

Dakwaan Timbalan Perdana Menteri, Muhyiddin Yassin bahawa negara akan muflis sekiranya apa yang dicadangkan oleh PR dalam janji 100 hari itu dilaksanakan juga merupakan lemparan dakwaan yang meleset.

Negara akan bertambah bankrap sekiranya sokongan terus diberikan kepada BN untuk memerintah negara.

Dengan kuasa yang ada pada BN maka rasuah akan berleluasa, korup dan penyelewengan akan bertambah parah.

Rakyat akan menjadi mangsa apabila harga barangan dinaikkan hasil dari tindakan pemimpin BN yang tidak cekap mentadbir negara.

Selama ini pun kita telah merasai bagaimana kenaikan harga barangan keperluan yang memberi kesengsaraan kepada rakyat dalam jangkamasa panjang.

Sekiranya kita tidak mahu kuasa disalahgunakan oleh BN yang memimpin, maka rakyat mesti yakin dan mengubah sokongan mereka secara drastik kepada PR.

Fakta : Bagaimana PR selamatkan duit rakyat untuk pulangkan kepada rakyat? Jawapannya menghapuskan subsidi kepada syarikat penjana bebas IPP (RM20 bilion dapat diselamatkan); menghapuskan rasuah, penyelewengan (Selamatkan RM20 bilion setahun); menghentikan projek-projek membazir seperti (Pembinaan Menara Warisan, baik pulih rumah Najib - RM65juta dan lain-lain).

top scorer juara piala suzuki AFF....oppsss top scorer menteri perogol dilindungi pak lah dan KPN....????



Pendedahan oleh WikiLeaks terhadap insiden perogolan seorang pembantu rumah warga Indonesia oleh seorang menteri dalam kerajaan Barisan Nasional telah menambah cemar nama negara.

Nama Malaysia sememangnya telah tercemar teruk lantaran berbagai insiden buruk terutama amalan rasuah, salahlaku para menteri, tinkahlaku dan perangai sundal beberapa isteri menteri serta pembunuhan warga Mongolia yang dipercayai presiden Umno dan isterinya terlibat sama.


Dalam kes yang dipercayai berlaku sekitar awal tahun 2007, lamanweb WikiLeaks telah membuat pendedahan yang silap dengan mengata hanya seorang menteri kabinet Abdullah Badawi yang terlibat. Berdasarkan kepada keadaan semasa, rakyat bolih saja membuat persepsi sekurang-kurangnya tiga jantan jalang yang terlibat. (lihat suspects di sini)

Persepsi ini beralaskan keadaan di mana perdana menteri pada ketika itu tidak mengambil apa-apa tindakan terhadap menteri berkenaan sekalipun dia dipercayai mengetahui perogolan itu berlaku. Ketua Polis Negara pada masa kejadian rogol itu terjadi adalah Musa Hasan. Sesuatu yang amat memalukan pasukan Polis apabila kejadian seperti itu gagal ditangani dengan jujur oleh PDRM.



Join project with Abdullah Badawi



Its ok for the minister to rape. We shared!!

Dalam keadaan dimana Abdullah Badawi yang terkenal dengan perangainya meraba tubuh wanita Cina di Monson Cup dan Musa Hasan yang amat popular dengan perangai membodek pemimpin Umno, tidaklah mustahil sekiranya kerajaan Umno/BN gagal memberi penjelasan dalam isu ini, maka rakyat akan menganggap Abdullah Badawi dan Musa Hasan turut sama dalam kes rogol berkenaan kerna itulah mereka berdua mendiamkan kes tersebut.

Demi membersihkan nama para menteri dan PDRM, tindakan dan siasatan segera wajar dilakukan, kalau tidak.... rakyat akan terus beranggapan Musa Hasan dan Dollah Badawi tumpang semangkok selepas mungkin izin tanpa rela oleh Rais Yakin agaknya!

menteri perogol amah senang di cari....boleh di tuding dengan jari....silap silap terkena menteri kepala botak nazri....muakakakakakaka....!!!!

Menjelang tahun 2010 melabuh tirai, tiba-tiba negara dikejutkan dengan satu peristiwa yang amat memalukan iaitu satu dakwaan yang dibuat oleh Badan NGO Migrant CareIndonesia terhadap Menteri Senior Malaysia semasa zaman Islam Hadhari ciptaan Pak Lah.

Jika ianya benar dakwaan itu yang sudah diketahui sejak 2007 oleh Jabatan Perdana Menteri, Kedubes Indonesia dan Kedubes Amerika di Jakarta sudah pasti memalukan dan mencemarkan imej Malaysia di kaca mata dunia Islam. Mengapa tidak?

Bukankah ketika itu kempen Islam Hadhari rancak dikempenkan.
Timbul persoalan mengapa Kerajaan Indonesia juga turut "menyapu " kes ini di bawah karpet? Berbeza dengan cara Kedubes Indonesia begitu cepat dan peka dengan kes amah-amah yang disiksa oleh majikan Malaysia. Adakah Kedubes juga turut takut kerana membabitkan Menteri Senior Malaysia?

Kes ini perlu disiasat setelus-telusnya. Pihak Indonesia dan Malaysia perlu bertindak segera. Ini membabitkan imej dan moral. Pendakwaan perlu disegerakan.

Keselamatan untuk si mangsa perlu dimaksimakan. Patutlah si mangsa sangat takut dengan kes ini dibongkarkan kerana baru setahun pengeboman Altahtunya berlaku.

Nampaknya Kabinet Menteri kita penuh "warna-warni".

Siapakah agaknya Menteri Senior kita yang menghiasi "warna-warni" terakhir menjelang 2010 melabuh tirai?

Yang pastinya ianya bukan Samy Vellu dan JJ !

kempen tak nak bapak perasuah bagan pinang jadi pengikis wang felda....!!!



Persatuan Anak Peneroka Felda Kebangsaan(ANAK) akan menggerakkan kempen pungutan tandatangan seluruh warga Felda sebagai membantah pelantika Tan Sri Isa Samad sebagai pengerusi baru Felda.




Presiden ANAK, Mazlan Aliman (atas) berkata, gerakan mengutip tandatangan itu akan bermulai 1 Januari depan.

Tandatangan tersebut akan diserahkan sendiri kepada Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak dalam tempoh sebulan.

Mazlan memberitahu demikian dalam satu kenyataan hari ini sebagai mengulas pelantikan Isa sebagai pengerusi baru Felda.

"Jika ianya gagal melembutkan pendirian perdana menteri, satu memorandum akan diserah kepada Yang di-Pertuan Agong untuk memohon campurtangan seri paduka," tambahnya.

Di samping itu, katanya, pelbagai bentuk kempen akan dilakukan bagi mempastikan Isa (kanan) tidak akan dinobatkan sebagai pengerusi baru Felda.

"Perdana menteri telah melakukan kesilapan besar atas perlantikan ini. Katakan tidak kepada Isa Samad!" tambahnya.

Menurut Mazlan, beliau telah menerima puluhan SMS dan panggilan telefon membantah perlantikan Isa dan mendesak supaya sesuatu dilakukan.

"Justeru menjaga kepentingan warga Felda, saya mewakili warga Felda mendesak perdana menteri menarik balik perlantikan Tan Sri Isa sebagai pengerusi Felda.

ANAK sangat dukacita dengan pengumuman perlantikan Isa (kanan) kerana beliau mempunyai rekod yang buruk, untuk menerajui Felda yang merupakan sebuah GLC terpenting milik Orang Melayu.

Mazlan berkata, Isa pernah disabitkan dengan tuduhan politik wang ketika bertanding jawatan naib presiden Umno pada 2004 yang mendapat liputan meluas mengenainya.

Berikutan itu, katanya, Isa digantung keahliannya dalam Umno selama enam tahun.

"Kenapa tidak dilantik di kalangan mereka, yang sekurang-kurangnya boleh menandingi pencapaian Tan Sri Raja Alias, bekas pengerusi Felda dulu," tambahnya.

RAMPASAN KUASA BAKAL BERLAKU DI SELANGOR .......muakakakakakaka....!!!!



Sub-kontraktor hospital Shah Alam tuntut hutang RM10j

1. UMNO  UGUT ISTANA SELANGOR..(MUNGKIN LAH)

2. TAUKE JUDI UMNO/APCO TOLONG BAYAR HUTANG/SETEL MASALAH SYARIKAT ADIK SULTAN SELANGOR YANG DISAMAN RM10 JUTA..GANJARANNYA..SUK SELANGOR!!! (MUNGKINLAH)

Sub-kontraktor pembinaan Hospital Shah Alam, GMH Healthcare, telah menghantar surat tuntutan hutang pinjaman berjumlah RM10 juta, kepada kontraktor turnkey pembinaan hospital bernilai RM482 juta itu - Sunshine Fleet.

Sehubungan itu, Sunshine Fleet milik adik Sultan Selangor - Tengku Putri Arafiah Sultan Abd Aziz Shah - berdepan dengan kemungkinan diisytihar muflis kerana didakwa gagal membayar balik hutang tersebut. Perkembangan terbaru ini mungkin mengakibatkan kelewatan menyiapkan pembinaan hospital tersebut.

GMH telah mengeluarkan notis tuntutan itu, bertarikh 31 Mac mengikut Seksyen 218 Akta Syarikat 1965, kepada Sunshine Fleet milik adik Sultan Selangor, Tengku Putri Arafiah Sultan Abd Aziz Shah.

Seksyen tersebut menyebut bahawa mahamah boleh mengeluarkan perintah penggulungan sekiranya syarikat terbabit gagal membayar hutangnya. Jika perintah itu dikeluarkan, aset syarikat berkenaan akan dirampas dan digunakan untuk membayar hutangnya,

Dalam surat tersebut yang diserahkan kepada Sunshine Fleet Khamis lalu, GMH menuntut syarikat Tengku Arafiah - yang merupakan kontraktor utama projek pembinaan Hospital Shah Alam - membayar jumlah dihutang berkenaan.

Sunshine Fleet dimiliki oleh Tengku Arafiah (70%), anak lelakinya Putera Azamuddin Shah Abdul Aziz (10%), dan bapa saudaranya, Tengku Abdul Samad Shah Sultan Salahuddin Abdul Aziz.

Selepas memenangi kontrak tersebut pada 2007, projek itu disub-kontrak oleh Sunshine Fleet kepada syarikat pembinaan Isyoda. Bagaimanapun Isyoda gagal menyiapkan projek tersebut selepas ia dinyah-senarai dari Bursa Malaysia, dan kini dalam proses diisytiharan muflis.

Projek tersebut kemudiannya disub-kontrak kepada GMH.

GMH mendakwa, selepas ia mengambil alih projek tersebut tahun lalu daripada Isyoda, ia telahmembayar RM10 juta bon dengan Jabatan Kerja Raya bagi pihak Sunshine Fleet.

Menurut prosedurnya, bon tersebut perlu dibayar oleh kontraktor turnkey Sunshine Fleet selaku pemegang kontrak utama.

Sunshine Fleet mempunyai tempoh 21 hari dari tarikh menerima surat tersebut, untuk membayar balik RM10 juta atau berdepan dengan tindakan selanjutnya.

nik aziz dah bagi can....tapi ceh memang kurang ajar dan biadap ....geng perpaduang dalam PAS masih ada hati nak berzina dengan UMNO haramjadah....!!!!

  • Perjumpaan Dalam Gelap Dgn UMNO Diteruskan oleh "Geng Perpaduang" dalam PAS



Terkejut saya membaca posting Facebook dari YB Abdul Fatah Haron seperti di atas. Saya tak sangka agenda "PERPADUANG" masih wujud. Kalau YB Fatah berani mengeluarkan kenyataan terbuka sebegini, ertinya maklumat ini sudah tentunya sahih dan benar.

Aktiviti perjumpaan dalam gelap sememangnya sedang diteruskan. Maklumat saya dapat dari "dalaman PAS", ianya diteruskan dan ianya berlaku baru-baru ini di Kuala Terengganu. Perjumpaan yang berlaku sebelum Presiden pergi ke London untuk melancarkan PAS Representative Council. Perjumpaan itu telah menjemput Tok Guru Nik Aziz untuk hadzir dan beliau tiba dalam keadaan Presiden dan Timbalan Presiden sedang menunggu bersama-sama Presiden dan Timbalan Presiden UMNO.

(Sebab apa berlaku di Kuala Terengganu, saya tak boleh terang, bahaya)

Syukur dalam perjumpaan tersebut, Tok Guru Nik Aziz telah "membasuh" semua yang hadzir dengan memberi hujjah yang mantap bahawa masalah umat Melayu di Malaysia adalah berpunca dari UMNO. ALLAHUAKBAR!!!!!!

Saya hairan, bagaimana kepimpinan tertinggi dalam PAS masih mahu berkhalwat dan ber"zina" dengan pemimpin2 UMNO yang telah meluluskan lesen judi bola. Adakah mereka tidak sedar mereka telah memungkiri janji yang mereka buat pada Jun 2009 lepas?

Bukankah keputusan perjumpaan khas Jun 2009 menyatakan isu kerajaang perpaduang telah ditamatkan. (Lihat video di bawah)

TAPI, MENGAPA PERJUMPAAN DALAM GELAP SEPERTI INI MASIH BERLAKU??? Mengapa mahu terus menipu dan memperdayakan ahli-ahli serta penyokong kamu? Sudahlah dulu kamu tipu, sekarang ni kamu mahu menipu lagi?

Kalau kepimpinan PAS tidak dibersihkan dari mereka yang sudah dibeli oleh korporat2 UMNO, selagi itulah PAS akan ditunggang oleh UMNO seperti kuda.





tb



penyapusial


Alhamdulillah TG NIk Aziz basuh mereka semua.MMg UMNO lah punca masalah kepad umat melayu ni.UMNO perlu dibuang terus dari persada politik Malaysia..

Sepatutnya UMNO jgn diberi muka langsung.Perhatikan sikap biadap dan kurang ajar UMNO melantik SUK Selangor dan membeelakangkan Kerajaan Negeri.Tak tau la saya siapa mereka dlm PAS ni yg  masih berkenan sgt nak berzina  dgn UMNO

28 December 2010

Ketuanan Melayu fahaman Yahudi



Konsep "Ketuanan Melayu" yang membawa maksud orang-orang Melayu lebih mulia dari bangsa-bangsa lain di negara ini seumpama fahaman yang diamalkan oleh bangsa Yahudi.

Dari segi sejarah tidak ada Ketuanan Melayu. Malahan pada zaman kerajaan Melayu Melayu , Melayu di hina oleh orang Melayu sendiri.

Istilah ini perlu ditukar seperti Islam Hadhari, istilah itu ‘telah memakan tuan (kerajaan) sendiri....

Istilah itu lebih banyak menimbulkan kekeliruan. Boleh tolong kaum tetapi jangan sampai meruncingkan hubungan dengan kaum lain.

Kita bimbang istilah Melayu menjadi lebih keliru. Tafsiran agama berdasarkan kaum menjadikan semua pihak keliru,.....

Apa yang hendak dipertahankan di sebalik ketuanan orang Melayu? Jika ia bermaksud keistimewaan gunakan saja perkataan keistimewaan."

‘Ketuanan bermaksud pemilikan’
Ketuanan Melayu bukan bermaksud "Malay Supremacy".

Istilah itu pertama kali digunakan oleh perdana menteri pertama, Tunku Abdul Rahman pertama kali menggunakan perkataan ini untuk menggambarkan pemilikan orang Melayu terhadap negara ini.

Justeru itu, kita mengesyorkan semua pihak agar tidak membuat terjemahan secara literal dan menggunakan contoh istilah ‘land lord’ yang diterjemah sebagai ‘tuan tanah’ dan bukannya ‘tun tanah’.

Polemik sekarang tidak lebih dari gegaran politik yang dibuat oleh tiga kumpulan iaitu ‘ahli politik, cendikiawan dan kumpulan bukan Melayu yang menangguk di air keruh’.

Umno kerana berjaya mewujudkan polemik ini untuk mengekang sokongan dengan menonjolkan diri sebagai juara masyarakat Melayu.

Mereka mencipta konsep ketuanan Melayu dan menimbulkan kegusaran bahawa kuasa orang Melayu akan hilang tanpa Umno....serupa dengan yahudi yang tidak mau hilang sokongan dari bangsanya....

Nak jadi pagar kunun...akhirnya BN pulak yang makan padi



Perlembagaan  adalah undang-undang utama yang juga undang-undang tertinggi. Undang-undang menjadi penanda aras untuk semua; baik kerajaan, Parlimen atau rakyat atau siapa saja.

Meskipun begitu perlembagaan hanyalah sebuah dokumen. Ia bukan sebuah lampu ajaib sebagaimana dimiliki Aladin. Ini bermakna untuk menghidupkan segala peraturan dan nilai yang terkandung di dalam perlembagaan itu kita semua perlu komited dengannya. Perlembagaan Persekutuan, melalui Seksyen 1 Jadual Keenam mewajibkan hakim-hakim berikrar untuk “memelihara, melindungi dan mempertahankan” perlembagaan. Anggota Kabinet dan Ahli-ahli Parlimen juga diminta berbuat demikian.

Prosiding di Parlimen telah pun diatur oleh Perlembagaan. Sama ada secara langsung melalui peruntukan di bawahnya atau melalui Perintah Tetap yang dibuat Parlimen atas autoriti Perlembagaan. Jika begitu mengapa berlaku kekecohan berlaku di Parlimen selepas Ketua Pembangkang Datuk Seri Anwar Ibrahim digantung pada 2 Disember lalu?

Sudah pasti di sana ada peruntukan atau amalan yang telah termaktub sekian lama dilanggar atau tidak dipedulikan. Pihak Barisan Nasional (BN) menyebut kuasa mutlak speaker. Mereka begitu emosional sehingga Datuk Seri Nazri Aziz sampai ke tahap memperbodohkan Ahli-ahli Parlimen Pakatan Rakyat khususnya Karpal Singh yang mewakili Anwar.

Memang kuasa speaker, sebagaimana juga prosiding dalam dewan, tidak boleh dibawa ke mahkamah. Tetapi yang jadi masalah di sini ialah apa yang berlaku di Perak: mahkamah memutuskan prosiding dalam Dewan dan kuasa speaker boleh dibawa ke mahkamah. Alasan yang diberikan ketika itu ialah perlembagaan ialah undang-undang tertinggi dan dewan berada di bawah perlembagaan.

Tafsiran yang betul ialah mahkamah tidak boleh campur urusan Dewan kerana itulah yang disebut oleh Perlembagaan. Dan undang-undang ini sebenarnya telah pun dipakai mahkamah sebelum berlaku krisis politik di Perak pada 2009. Sebagaimana dalam soal kedudukan menteri besar, mahkamah dengan tiba-tiba memberi tafsiran baru yang menyebabkan undang-undang kita jadi tunggang-langgang. Suka saya menyebut di seluruh Komanwel, termasuk di Amerika Syarikat, undang-undang yang betul ialah Dewan mempunyai kedudukan dan autonomi yang tidak diganggu oleh mahkamah. Betul atau tidak keputusan itu mahkamah tidak akan campur.

BN cuba membawa balik undang-undang asal. Malam Selasa lepas Nazri muncul dalam televisyen untuk menghujah kedudukan itu. Saya tidak pasti apa yang Barisan akan buat selepas ini kiranya isu kerusi BN yang terbatal dalam DUN Kedah – yang juga menyentuh kuasa speaker – timbul lagi.

Di negara-negara maju seperti United Kingdom soal-soal seperi kuasa speaker ini tidak jadi isu. Semua orang terima dan hormat. Hanya negara-negara seperti Malaysia sahaja orang bergaduh tentang kuasa speaker. Dan sebelum ini kita sudah menyaksikan begitu ramai Ahli Parlimen digantung: Fan Yew Teng, Lim Kit Siang, Karpal Singh, Fong Po Kuan dan Gobind Singh. Cuma apabila yang terkena itu Zambry, lain pula undang-undangnya. Tetapi apabila yang terkena Anwar, Karpal, Sivarasa dan Azmin kita diminta menerima undang-undang asal.

Di negara-negara parlimennya bertaraf dunia apa dibincangkan ialah apakah benar Apco yang dikatakan ada hubungan dengan regim Yahudi itu benar-benar mempunyai peranan dalam pembentukan slogan 1Malaysia? Untuk itu Anwar perlu diberi ruang untuk mengemukakan bukti yang ada padanya. Kita perlu ingat, dalam sistem demokrasi berparlimen yang kita amalkan kerajaan memerintah adalah milik Dewan. Dengan itu ia perlu menjawab soalan Dewan. Sebab itu adalah salah bagi Dewan menafikan ruang untuk Anwar bercakap.

Dari segi politik penafian itu menggambarkan yang BN tidak berani berhadapan dengan kenyataan. Dan ini pelik kerana Barisan masih mempunyai majoriti dalam Dewan. Kalau apa yang dikatakan Anwar itu benar sekalipun apa yang BN hendak takutkan? Dalam sistem kita majoriti adalah segala-galanya.

perasuah besar jadi pengerusi felda... kaw tim belit peneroka dan kikis wang felda sambil .balas budi tutupi skandal bodi najib dengan ziana zain ka....!!!!



Perlantikan Tan Sri Isa Samad sebagai pengerusi Felda, berkuat kuasa 1 Januari 2011, di sifatkan sebagai satu lagi pencapaian Bidang Keberhasilan Utama Negara (NKRA) yang diuar-uarkan oleh Datuk Seri Najib Tun Razak yang dilancarkan pada 20 Januari 2010. Antara NKRA telah diputuskan oleh Kabinet ialah membanteras rasuah melalui Bahagian Undang-Undang, Jabatan Perdana Menteri.

KIta merasa hairan Perdana Menteri yang terkenal dengan berbagai-bagai slogan retorik, untuk membuat pembaharuan (transformasi), tiba-tiba boleh melantik Tan Sri Isa Samad yang pernah disabitkan dengan rasuah pada 24 Jun 2005 oleh Panel Lembaga Disiplin UMNO yang dipengerusikan oleh Tan Sri Tengku Ahmad Rithauddeen Ismail.

Beliau telah dijatuhkan hukuman penggantungan keahlian selama 6 tahun. Mohd Isa telah disabitkan bersalah atas 5 pertuduhan daripada 9 pertuduhan. Antara pertuduhan yang dikemukakan adalah berhubung amalan rasuah termasuk membabitkan penganjuran pertemuan, mengadakan majlis makan dan memberi wang untuk membeli undi. Perbuatan rasuah ini telah dilakukan oleh Mohd. Isa melalui agennya merangkap Setiausaha Politik beliau, Salim Shariff ketika bertanding jawatan Naib Presiden UMNO pada pemilihan September tahun 2004.

Pemilihan ini menggambarkan Datuk Seri Najib seolah-olah tidak nampak di kalangan ahli umno seramai 3.5 juta orang, melainkan beliau hanya nampak insan yang bernama Tan Sri Isa Samad sahaja. Apa rahsianya beliau dipilih hanya Allah dan Datuk Seri Najib sahaja yang tahu.

Perlantikan ini menggambarkan inilah watak sebenar Datuk Najib dalam hal memerangi rasuah. Memang kita jarang kedengaran Presiden Umno sekarang ini bercakap tentang memerangi rasuah secara ageresif, berbanding dengan zaman Tun Abdullah, walaupun nampak lembut, sekurang-kurangnya zaman Tun Abdullah ada juga daya usaha menubuh Institut Integriti Malaysia, Badan Pencegah Rasuah (BPR) ditukar kepada SPRM Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM).

Patutlah usaha untuk memerangi rasuah tidak berjaya, malahan semakin parah. Malaysia masih kekal di tangga ke-56 pada Indeks Persepsi Rasuah yang dijalankan oleh Transparency International (TI) tetapi mata yang dikutipnya terus merosot daripada 4.5 kepada 4.4.

Markah itu membuktikan bahawa negara telah gagal mencapai sasaran Bidang Keberhasilan Utama Negara (NKRA) yang meletakkan sasaran mereka daripada 4.5 kepada 4.9 daripada markah maksimum -10 mata.



ini dia wajah sebenar  isa samad.....

Isa Samad perampok duit babi rupanya...????






laaaa patut pun si najib anak haramjadah  nie  beria ria benar melantik jadi pengerusi felda...

bagai pemakan komisen haram melantik orang kanannya perasuah besar joli sakan wang felda....sambil balas budi....


skandal oh skandal...coverline  najib bersuntut dengan .Ziana Zain, rupanya....

Pelantikan penjaga babi jabatan agama selangor sebagai SUK....trojan horse perampas kuasa.....



penjaga babi  aka penyundal jabatan agama selangor.....muka pun macam sundal.....fuck u.!!!

Pelantikan Pengarah Jabatan Agama Islam Selangor ( penjaga babi )  Datuk Mohd Khusrin Munawi sebagai Setiausaha Kerajaan Negeri yang baru belum muktamad.

Ini kerana , selain  tidak dimaklumkan mengenai pelantikan itu kerajaan negeri juga telah menubuhkan sebuah panel temuduga yang menyenarai pendek tiga nama.

Senarai nama itu telah dihantar kepada Sultan Sharafuddin Idris Shah untuk mendapat perkenan baginda, kata Abdul Khalid dalam satu kenyataan, di sini hari Isnin.

Abdul Khalid berkata beliau juga akan mengadap Sultan Selangor itu pada Rabu ini berhubung perkara tersebut.

Pelantikan Mohd Khusrin diumumkan Ketua Setiausaha Negara Tan Sri Mohd Sidek Hassan dalam satu kenyataan hari ini, bagi menggantikan Datuk Ramli Mahmud, 56, yang akan menamatkan perkhidmatan pada 31 Dis ini.

Pelantikan Mohd Khusrin, 54, berkuatkuasa 1 Jan depan. -- BERNAMA


belum apa apa  dah tunjuk besar kepala....memang dasar pukimak khusrin nie...

Kerana jemput Ustaz Hadi, Khusrin beri amaran

GOMBAK, 27 Dis: Kerana menjemput Presiden PAS, Datuk Seri Tuan Guru Abdul Hadi Awang memberikan tazkirah di suraunya, pengerusi Surau Al Ehsan, Taman Samudera dekat sini diberikan surat tunjuk sebab oleh Pengarah Jabatan Agama Islam Selangor (Jais), Datuk Mohamad Khusrin Munawi.

Amaran itu diberikan Khusrin melalui satu surat yang ditandatangani beliau bertarikh 17 Disember lalu.



(Gambar: Surat yang ditandatangani Khusrin yang ditujukan kepada Pengerusi Surau Al Ehsan)

Melalui surat itu, Khusrin memberikan amaran kepada pengerusi surau itu kerana menjemput penceramah tanpa tauliah iaitu Datuk Seri Tuan Guru Abdul Hadi Awang untuk berceramah di masjid itu pada 22 November 2010 yang lepas.

Hari ini Bernama melaporkan Khusrin telah dilantik sebagai Setiausaha Kerajaan Negeri Selangor yang baru iaitu ketua pentadbir kepada kerajaan negeri Selangor yang ditadbir oleh Pakatan Rakyat itu.

Namun begitu, pejabat Menteri Besar Selangor dalam kenyataannya menjelaskan perlantikan itu belum muktamad kerana cadangan perlantikan Khusrin oleh Ketua Setiausaha Negara tidak pernah dimaklumkan kepada Menteri Besar, Tan Sri Khalid Ibrahim.

Justeru, Menteri Besar telah menghantar surat kepada DYMM Sultan Selangor memaklum bahawa beliau tidak dihubungi tentang cadangan tersebut.

Dalam pada itu Kerajaan Negeri Selangor telah mengadakan proses pemilihan bagi jawatan tersebut dengan menubuhkan sebuah panel temuduga sejajar dengan nota amalan (practice notes). Panel tersebut telah memilih tiga nama yang difikirkan sesuai untuk menjawat jawatan tersebut.

Menteri Besar kemudiannya telah menghantar tiga nama tersebut kepada DYMM Tuanku Sultan untuk mendapat perkenan. Sehubungan itu, Menteri Besar akan mengadap DYMM Tuanku Sultan pada 29 Disember 2010.

Dalam suratnya kepada pengerusi surau Al Ehsan ini, Khusrin berkata, jabatannya (Jais)m akan mengambil tindakan terhadap pengerusi surau itu di bawah peruntukan kaedah-kaedah pegawai masjid dan jawatankuasa kariah (Selangor) pindaan 2001 jika gagal memberikan penjelasan dan alasan yang munasabah.

Menjadi satu amalan biasa bagi mana-mana surau khasnya di negeri untuk menjemput para penceramah yang dianggap mengetahui hal ehwal agama untuk memberikan tazkirah di surau mereka.

Tazkirah biasanya diberikan selepas sembahyang Maghrib sambil menunggu waktu Isyak tiba iaitu kira-kira 30 hingga 45 minit.

Abdul Hadi yang juga Presiden PAS telah memberikan tazkirah di surau itu pada 22 November lalu dan kira-kira sebulan selepas itu jawatankuasa surau melalui pengerusinya menerima amaran ini.

Sebelum ini, ketika majlis perasmian Masjid Bandar Tasik Puteri, Rawang, Khusrin dalam ucapannya telah memberikan amaran, pihaknya tidak akan teragak-agak menukar balik AJK Masjid yang dipilih oleh ahli kariah jika mereka tidak mematuhi arahan pihaknya.

"Tuan-tuan kena ingatan sistem perlantikan nazir dan AJK masjid di Selangor adalah satu-satunya kaedah yang berlaku di negara ini.

"Para nazir perlu patuh dan memberikan komitment kepada Majlis Agama Islam Selangor sebagai tanda terima kasih kerana mereka yang melantik tuan-tuan," katanya.

Apabila Pakatan Rakyat mengambil alih kerajaan negeri Selangor, sistem pemilihan AJK masjid dan surau dibuat secara demokrasi dan pihak yang dipilih anak-anak kariah akan dilantik oleh Majlis Agama Islam Selangor berbanding sebelum ini pemilihan dibuat melalui perlantikan terus bukan pemilihan secara demokrasi. -harakahdaily


Semua rakyat tahu, tindakan KSN untuk melantik Khusrin sebagai SUK Selangor hanyalah untuk memenuhi satu agenda - rampas Selangor dari Pakatan Rakyat.

Trojan dihantar terlebih dahulu sebelum rampasan dimulakan.

engak susah di cari pelaku pak menteri itu....bila dia mengelabah dan mencari salah orang lain maka itu lah perlakunya.....UMNO kan macam itu...selagi boleh di sorok...bila terbongkar dia mengalabah....!!!!

Kes perkosa bermula bila adik mangsa buat aduan...



bukan gitu pak rais....atau kamu memang pelakunya....muakakakakaka....!!!!

Kisah seorang pembantu rumah Indonesia dirogol oleh majikannya yang merupakan seorang menteri bermula apabila sebuah badan kebajikan dan hak asasi manusia, Migrant Care, menerima sepucuk surat aduan daripada adik mangsa.

Surat tanpa tarikh yang ditaip dengan mesin taip biasa itu mendakwa kakaknya yang bernama Robengah telah diperkosa oleh seorang menteri kerajaan Malaysia beberapa kali.

"Kakak saya telah diperkosa oleh majikannya Pak Menteri beberapa kali. Hingga satu hari tanggal 19/02/07, kuasa Allah perbuatan kejinya itu telah terlihat oleh Datin isterinya yang sangat baik melayan semua pembantu rumah. Datin telah hantar kakak saya pulang ke Indonesia keesokannya, tanggal 20/02/07," cerita adik mangsa kepada badan yang menjaga kebajikan pekerja Indonesia yang bekerja di luar negeri itu.

Melalui surat inilah, Migrant Care telah menyiasat laporan ini dengan menghantar tiga sukarelawannya ke rumah Robengah yang terletak di Banjarnegara, Jawa Tengah, Indonesia.

Migrant Care adalah Perhimpunan Indonesia untuk Buruh Migran Berdaulat
(Member of Migrant Forum in Asia and International NGO Platform on Migrant Workers' Convention) yang beralamat di Jl. Pulo Asem I C No 15 RT 015 RW 001 Jati, Jakarta Timur 13220 Indonesia.

Banyak kes yang berjaya diselesaikan oleh mereka dalam menjaga kebajikan pekerja Indonesia di Malaysia. NGO ini juga membantu rakyat Malaysia yang ingin mencari saudara mara mereka di Indonesia sebagaimana yang berlaku kepada keluarga Azreen Che Ishak, gadis dari kampung Sawah, Rantau, Negeri Sembilan yang dibawa ke Lombok, Indonesia.

Perjalanan ke Banjarnegara pada 24 Julai 2007 merupakan satu perjalanan yang panjang bagi para sukarelawan ini. Ia bermula sehari sebelum itu lagi apabila mereka bertolak dari Jakarta ke Jawa Tengah pada 23 Julai. Namun, demi tugas, mereka ke sana untuk mengesahkan laporan yang mereka terima itu.

Ketika dalam perjalanan, mereka terngiang-ngiang kata-kata rayuan adik mangsa rogol ini yang meminta kasihan belas agar kehormatan wanita Indonesia ini dibersihkan.

"Tolong kami Pak. Bersihkan kehormatan wanita Indonesia yang mencari rezeki buat anak-anak yang sekolah. Apakah memperkosa pembantu rumah pekerja asing yang tak bisa baca dan tak bisa tulis, adalah satu budaya orang kenamaan di Malaysia," rayu adik mangsa dalam surat aduan itu.

Melalui alamat yang diberikan adik mangsa itu, mereka berjaya menemui Robengah yang sedang sibuk mempersiapkan makanan untuk pekerja yang sedang mempersiapkan rumah baru mereka.

Mereka ke sana untuk mendapatkan cerita sebenar dari mangsa sendiri. Ini kerana, surat aduan itu penuh keyakinan kakaknya akan ceritakan segala-galanya.

"Kakak saya akan ceritakan segala-galanya. Saya sertakan foto majikannya bersama kakak saya yang berdiri disebelahnya (bertudung biru) bersama pembantu rumah yang lain dan Datin isterinya," cerita surat aduan itu lagi.

Namun mereka bertiga juga teringat pesan adik mangsa itu. Ini kerana, beliau bimbang kes yang berlaku kepada wanita Monggolia, Altantuya Shariibuu berulang kepada kakaknya.

"Tolong bapak rahsiakan alamat kakak saya kerana Pak Menteri itu punya banyak wang dan kenalan di Indonesia. Khuatir nanti keluarga kakak saya akan diapa-apakan seperti kasus Altantuya di Malaysia," tulis adik mangsa itu lagi.

Mereka bertiga sampai di rumah Robengah kira-kira jam 11 pagi. Namun, suasana yang ada tidak membolehkan isu pemerkosaan ini ditanya terus kepadanya sehingga jam lewat petang. Ini kerana suami serta dua anaknya sentiasa berada di sisinya.

Mereka hanya berjaya mendapat sejarah kerja Robengah di rumah majikannya di Kuala Lumpur selama lapan tahun itu. Dalam pada itu, mereka juga sempat bergambar bersama.

Namun, selepas pulang ke rumah salah seorang dari mereka iaitu kira-kira jam 8.30 malam, mereka menelefon Robengah melalui anaknya.

Dalam perbualan telefon itulah, Robengah mengaku diperkosa majikannya. Tetapi beliau meminta sangat-sangat isu pemerkosaan itu tidak diperbesarkan kerana dia malu dan takut.

Maklumlah, dia hanya orang kecil sedangkan Pak Menteri itu orang besar dan berpengaruh.

Suami Robengah juga menelefon mereka semua supaya isu ini tidak diperbesarkan dan menganggap ini adalah satu cobaan untuk keluarganya.

Pada 26 Julai sekali lagi para sukarelawan ini menelefon Robengah melalui ibu pejabat mereka di Jakarta.

Robengah kali ini juga meminta agar ia tidak diperbesarkan namun dia mengesahkan telah diperkosa menjelang pulang ke kampung halamannya.

Menurut adiknya, kali terakhir Robengah diperkosa pada 19 Februari 2007 dan kejadian ini telah terbongkar apabila dilihat sendiri oleh isteri menteri ini.

Robengah kemudiannya telah dihantar pulang oleh isteri menteri itu pada keesokan harinya iaitu pada 20 Februari 2007.

Selepas membuat penyiasatan dan menemubual mangsa inilah, Migrant Care telah mengeluarkan satu kenyataan media pada 1 Ogos 2007. Ia telah ditandatangani oleh tiga orang iaitu Wahyu Susilo (Policy Analyst), Anis Hidayah (Executive Director) dan Alex Ong (Country Director).

Kenyataan ini telah disiarkan kembali oleh Tenaganita, sebuah NGO hak asasi pekerja pada 26 Disember baru-baru ini selepas dokumen siasatan kes ini didedahkan oleh WikiLeaks.

Dokumen siasatan kes pemerkosaan ini dikatakan telah sampai ke kedutaan Indonesia di Kuala Lumpur, kedutaan Amerika di Jakarta dan pejabat Perdana Menteri ketika Datuk Seri (kini Tun) Abdullah Ahmad Badawi adalah Perdana Menterinya.

Berdasarkan dokumen dari kedutaan Amerika inilah WikiLeaks mendedahkan kembali kes ini kerana dokumen yang didedahkan oleh WikiLeaks semuanya daripada dokumen yang bocor dari Amerika.

Pendedahan ini kemudiannya diangkat oleh blogger Rocky Bru (Ahirudin Atan), pemimpin akhbar The Malay Mail, dalam blognya baru-baru ini.

Bermula dari situlah Harakahdaily menyiasat kes ini dan mendapat cerita ini. Menurut maklumat awalnya, menteri ini sudah bersara tetapi selepas disiasat rupanya menteri ini masih kekal dalam kabinet Datuk Seri Najib Razak sekarang. -harakahdaily

mangkuk tepin UMNO ni kata banggunan runtuh perkara biasa....dapat peluang baru dengan banggunan baru.....rahmat ....cilako buat projek dengan rasuah dan penyelewengan yang baru.,,,,,lahabau !!!!

Hebatnya jawapan Timbalan Pengerusi UMNO baru dalam sidang DUN Terengganu



Pengerusi Jawatankuasa Infrastruktur dan Kemudahan Awam negeri Terengganu, Yahya Khatib Mohamad (gambar), berkata kejadian bangunan atau pembinaan runtuh yang berlaku di negeri ini adalah satu perkara biasa. Bahkan, katanya, beliau berasa bersyukur kerana katanya ia merupakan satu rahmat kepada rakyat negeri Terengganu

Yahya berkata demikian ketika menggulung perbahasan Bajet 2010 dalam Sidang Dewan Undangan Negeri (DUN) Terengganu yang berlangsung di Wisma Darul Iman, kira-kira jam 1 tengahari tadi, 23 Disember, 2009.

Beliau berkata demikian ketika menjawab soalan tambahan yang dikemukakan oleh Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Wakaf Mempelam, Haji Mohd Abdul Wahid Endut. Wahid yang bangun untuk meminta penjelasan sebab-sebab berlakunya kejadian bumbung runtuh pada Terminal Pengangkutan Awam Kuala Berang kelmarin, 21 September, 2009.

Malangnya soalan Wahid tidak dijawab oleh Yahya yang hanya menjawab sambil lewa dan mengatakan apabila berlakunya bangunan atau pembinaan runtuh, ia merupakan rahmat kepada rakyat Terengganu kerana akan mendapat peluang yang baru dan bangunan yang baru.

27 December 2010

UMNO memang kepala butoh...kencingkan rakyat tak sudah sudah....yang sundalnya penyokong dan pemberi undi nya yang haramjadah....!!!!




Tak habis habis rakyat dikencing, tapi tak serik serik Umno dijilat...

Duit dah habis selepas rasuah kroni dengan projek. Duit dah habis kroni mula tarik harga. Duit dah habis sebab negeri negeri kaya jatuh ke tangan pembangkang. Duit dah habis sebab bangang dalam pengurusan. Duit dah habis sebab ketirisan melampau. Duit dah habis sebab rasuahkan rakyat dengan pembangunan yang tak seimbang. Duit dah habis sebab bini kaki shopping.

Bila kantong tengah kering ni... kena kreatif cari duit. Duit kena masyuukk baru kroni senyum sedia. Duit kena masyuukk baru ahli parti jadi semangat. Duit kena masyuukk boleh kerja parti berjalan. Duit kena masyuukk baru negara boleh diuruskan. Duit kena masyuukk baru sokongan dapat dipertahankan.

Tapi nak buat camana, bangsa Umno memang bangang. Idea kurang. Yang depa tau, rakyat ditekan untuk cari makan. Mulut rakyat disuap pisang masam, juboq dikait duri. Rakyat yang sekian lama digula gulakan Umno kini kian sedar diri. Tinggal ahli ahli parti bangsa Umno semenanjung ni saja yang masih lagi bangang dan mahu dibangangkan oleh pemimpin bangsa Umno yang bangang.

Beratus-ratus masalah rakyat terbengkalai termasuk isu saman ekor yang sudah berlanjutan bertahun lamanya. Menteri menteri Najib yang korup idea dah mula cadangkan satu lagi cara menghisap darah rakyat Malaysia dengan mahu menswastakan pula sistem pengutipan saman ini. Cara mudah kutip duit yang habis di joli. Cara mudah paksa rakyat tolong kerajaan.

Tak habis habis menteri Najib tunjuk bodoh dengan cara memeras rakyat, baru sangat lagi harga petrol ditingkatkan. Harga barang keperluan pengguna naik mendadak, perkhidmatan anak sekolah atau mak bapak kerja pun turut naik. Utiliti pun nak kena penaik. Semuanya akan naik kecuali gaji pekerja pekerja yang terpaksa berbelanja lebih dengan gaji kecil...

Hadiah penyapu buruk Najib kepada rakyat Selangor dan warga Felda...



Aku pernah tulis di sini, kalau ikut aku...paling kuat Khusrin cuma layak jaga muzium. Sebabnya, apa yang ada dalam muzium adalah benda lama dan benda mati. Khusrin tak boleh jaga benda hidup...sebab dia kayu. Tapi BN nak sabotaj Pakatan Rakyat di Selangor, Khusrin juga yang dipilih jadi SUK. Niat sebenor KSU letak Khusrin di kerusi SUK kerana nak jaga kepentingan UMNO di Selangor dan nak jatuhkan kerajaan Pakatan Rakyat. Semua mangkok dalam dunia nipun tahu niat suci KSU ni..he he!!

Satu lagi cerita yang ada nilai berita hari ini ialah kisah Md Isa Samad, VP Umno yang dikenakan tindakan kerana rasuah dalam parti itu (parti itu memang rasuah dah) sebagai Pengerusi FELDA.

La la la la....

Aku sebebenonye seronok dengan apa yang Najib buat ni.

Dia lupa, PRU12 dulu Khir Toyo bagi penyapu kepada YDP Hulu Langat. Apa jadi? BN bukan sahaja kehilangan Selangor malah kehilangan kerajaan pusat.

Hari ni dia bagi Khusrin kepada Selangor. Aku percaya BN bakal tersungkur lebih teruk di Selangor.

Dia bagi Md Isa Samad kepada FELDA. dia bakal kehilangan undi FELDA pada PRU13 akan datang.

Pada aku...Khusrin dan Md. Isa Samad lebih teruk dari penyapu buruk Khir Toyo. He he...


http://kopitiam-bang-nan.blogspot.com




penyapu sial


kalau aku pulak.....depa semua nie penyamun umno haramjadah ....lebih baik di libas dengan penyapu sial aje...bior hilang sialnya

Felda makin bangkrap....bila perasuah UMNO jadi pengerusi FELDA....!!!



Apa sudah jadi dan akan berlaku terhadap FELDA bila bekas Menteri Besar Negeri Sembilan, Tan Sri Mohd Isa Abdul Samad dilantik sebagai Pengerusi Lembaga Kemajuan Tanah Persekutuan (FELDA) berkuatkuasa, 1 Januari 2011. Itulah persoalan yang pertama berligar dikepala saya hari ini.

Menurut kenyataan Pejabat Perdana Menteri hari ini, pelantikan itu dibuat berdasarkan keyakinan kerajaan terhadap kemampuan Mohd Isa untuk memberi perkhidmatan yang cemerlang dan efektif.

Perlah diingatkan pada 24 Jun 2005, Panel Lembaga Disiplin UMNO yang dipengerusikan oleh Tan Sri Tengku Ahmad Rithauddeen Ismail telah menjatuhkan hukuman penggantungan keahlian selama 6 tahun kepada Naib Presiden UMNO, Tan Sri Mohd. Isa Abdul Samad.

Mohd Isa telah disabitkan bersalah atas 5 pertuduhan daripada 9 pertuduhan asal rasuah (politik wang). Antara pertuduhan yang dikemukakan adalah berhubung amalan rasuah termasuk membabitkan penganjuran pertemuan, mengadakan majlis makan dan memberi wang untuk membeli undi.

Saya sebeutkan ini kerana untuk mengigatkan inilah orangnya yang telah dilantik kejawatan yang penting dalam FELDA dalam keadaan FELDA memerlukan orang yang boleh membersihkan kemelut yang berlaku dalam agensi kerajaan itu.

Mohd Isa menggantikan Tan Sri Dr Mohd Yusof Noor yang dilantik sebagai Penasihat kepada Menteri yang bertanggungjawab ke atas FELDA. Menurut kenyataan itu, Perdana Menteri mengucapkan penghargaan dan terima kasih kepada Mohd Yusof di atas perkhidmatan beliau menerajui FELDA bermula dari 1 Julai 2001 hingga 31 Disember 2010
Di bawah kepimpinan Mohd Yusof, FELDA sudah mengalami transformasi membanggakan serta menempa pelbagai kejayaan, sekali gus menjadi penyumbang ekonomi negara, menurut kenyataan itu.

Mohd Isa, yang menjadi Menteri Besar Negeri Sembilan selama 22 tahun dari 1982 hingga 2004, adalah bekas Menteri Wilayah Persekutuan dan bekas Naib Presiden UMNO.

Beliau adalah Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Bagan Pinang dalam kawasan Parlimen Teluk Kemang Negeri Sembilan.

Beliau menang besar dalam pilihan raya kecil kawasan itu pada 11 Oktober 2009 mengalahkan calon PAS, Zulkefly Mohamad Omar dengan majoriti 5,435 undi

sape menteri cabul yang rogol amahnya...rais yatim,jarjis menjarjis atau menteri porno UMNO/BN yang kaki dot dot dot.....muakakakakakaka....!!!!



kalau dia nilah menteri pada mase tu...confirm 100% aku tuduh dia....pasal apa...ada kes dia masuk 5 jari tangan...ke juboq waitres kat hard rock cafe....

Soalan siapakah menteri yang terlibat merogol seorang pembantu rumah Indonesianya kini menjadi persoalan paling hangat diperkatakan ekoran pendedahan kembali isu ini oleh WikiLeaks.

Laporan awal Harakahdaily mengenai hal ini telah menjadi berita paling hangat dan paling ramai dibaca oleh pelayar Harakahdaily.



muakakakaka....muka kereput seribu....mana tau ....nafsu muda sentiasa...boleh njadi juga...pasal anak yatim dah jadi piatu....tala aje tak sape yang tau....!!!

Dalam laporan itu, Harakahdaily melaporkan kembali tulisan pemimpin akhbar pro BN, Rocky Bru atau nama sebenarnya Ahirudin Atan dalam blognya mengenai peristiwa seorang menteri merogol pembantu rumahnya pada tahun 2007 lalu.

Namun menteri berkenaan selamat walaupun laporan mengenainya sampai ke Kedutaan Indonesia, Kedutaan Amerika bahkan juga ke pejabat Perdana Menteri waktu itu, Datuk Seri (kini Tun) Abdullah Badawi.

Semalam, NGO Tenaganita menyiarkan kembali satu kenyataan akhbar yang pernah dibuat oleh Migrant Care, sebuah badan kebajikan pekerja Indonesia yang mengesahkan kejadian yang berlaku pada tahun 2007 itu.

Kenyataan yang ditandatangani oleh Wahyu Susilo (Policy Analyst), Anis Hidayah (Executive Director) dan Alex Ong (Country Director) dibuat pada 1 Ogos 2007.




tu dia menteri porno...kaki dangdut UMNO....tak lekang dek panas...tak reput dek nafsu...muakakakaka....boleh jadi suspek yang di kehendaki....!!!!

Dalam kenyataan akhbar itu, Migrant Care berkata, pembantu rumah Indionesia itu bernama Robengah dan ketika itu dia berada di bawah penyeliaan Migrant Care.

Dalam kenyataan itu juga, Migrant Care menamakan RELA sebagai salah satu badan yang sangat dimarahi oleh warga Indonesia walaupun Malaysia dan Indonesia mempunyai hubungan diplomatik yang sangat baik.

Satu blog popular, Tukartiup juga kini memainkan sentimen siapakah perogol bertaraf menteri itu?

Sebelum ini, Harakahdaily melaporkan, menteri berkenaan telah bersara namun menurut maklumat terbaru, dia masih berada dalam kebinet kerajaan Malaysia sekarang.

Sementara itu, Country Director Migrant Care, Alex Ong (gambar) ketika dihubungi Harakahdaily hari ini mengesahkan kejadian itu.

"Beliau dirogol pada 19 Februari 2007 di Kuala Lumpur. Kemudiannya dihantar balik ke Indonesia pada 20 Februari 2007," kata Alex kepada Harakahdaily.

Selepas mendapat maklumat dari orang ramai, kata Alex, Migrant Care telah menjejak mangsa ini ke kampungnya yang terletak di Banjar Negara, Jawa Tengah.

"Dua kakitangan kami telah menemui dan mewawancara beliau pada 23 Julai 2007 di Banjarnegara," kata Alex lagi. Migrant Care kemudiannya telah mengeluarkan kenyataan media pada 1 Ogos 2007.

Ketika ditanya, apa berlaku selepas itu, Alex memberitahu, tindakan susulan tidak boleh diambil kerana wanita berkenaan tidak mahu diganggu kerana tidak mahu malu dan juga akibat dari ketakutan.

"Dia telah diminta bersumpah untuk tidak memecahkan rahsia itu jika tidak akan disumpah tiga keturunan," cerita Alex kepada Harakahdaily.

1Malaysia hanya retorik dan senjata Umno untuk menipu melayu dan kaum kaum lain di negara ini....!!!!



Kenyataan 1 Malaysia bukan alat politik oleh Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak terus dibidas ....

Ini kerana  1 Malaysia itu hanya untuk kepentingan politik Umno walaupun umum mengetahui apa yang diperjuangkan oleh parti itu sendiri sehingga mengabaikan kaum lain di negara ini.

Ia memanglah dilakukan atas dasar kepentingan politik Umno-BN apabila ia nampak ekstrem dari segi persoalan perkauman ini. Lalu timbul persoalan formula 1 Malaysia ini seolah nak hilangkan isu perkauman yang diperjuangkan selama ini maka ia dikemukakan atas kepentingan politik....

Semalam Najib mendakwa 1 Malaysia tidak mempunyai tujuan politik tetapi adalah untuk menyatukan masyarakat berbilang kaum di negara ini bagi menjawab keputusan Kerajaan Selangor mengharamkan penggunaan logo 1 Malaysia kecuali untuk tujuan perniagaan.

Hakikatnya keadaan dalam negara ini makin teruk sejak pengenalan slogan 1 Malaysia, rakyat didahulukan pencapaian diutamakan kerana ia hanya bersifat retorik semata.

Retorik mengenai perkauman, ektremisme dan penindasan kaum yang bertentangan dengan prinsip 1 Malaysia datang dari Umno sendiri sehingga timbul persoalan mengenai komitmen dan keikhlasan Najib dalam mengamalkan 1 Malaysia yang sebenar.

Umno-BN sememangnya tidak mampu membawa konsep kesatuan kaum kerana mereka sendiri tidak dapat bersatu dan hanya memperjuangkan kaum masing-masing.

Dari sudut itu yang dipertikaikan ialah sejauh mana BN boleh melaksanakan atau menghayati wawasan itu sedangkan kita lihat mereka ini terdiri dari parti komponen setiap kaum yang memperjuangkan kepentingan kaum mereka sendiri. Maka falsafah BN itu sendiri bercanggah dengan semangat 1 Malaysia itu....

Justeru, itu dasar 1 Malaysia ini hanya merugikan Najib dan Umno-BN sendiri.

Kita yakin rakyat dapat menilai bagaimana perbezaan penghayatan keadilan dan kesamaan kaum sebenar Pakatan Rakyat dan retorik 1 Malaysia Umno-BN.

Bila mereka menonjolkan dasar seperti ini, ia sekali lagi senjata makan tuan. Ia dikemukakan atas kepentingan politik BN dan akhirnya ia akan menikam balik Umno-BN...

Sejak 20 bulan konsep itu diperkenalkan, matlamat perpaduan pelbagai kaum yang diperkatakan Najib itu langsung tidak tercapai.

Malah  1Malaysia Najib masih mendokong pemikiran politik lama Umno iaitu memainkan sentimen perkauman.

Jika benar Umno mengamalkan semangat 1Malaysia, kenapa Umno masih bersikap double standad dalam banyak hal terhadap Pakatan Rakyat.

Jabatan Pelajaran larang sekolah di Kedah gantung gambar Menteri Besar (Datuk Seri Azizan Razak), habis kenapa Umno bising tentang lambang 1Malaysia.

Mereka larang semua ahli parlimen dan ADUN Pakatan Rakyat masuk sekolah, tetapi kenapa Umno boleh?  dan adakah itu konsep sebenar 1Malaysia Najib.

Selain itu  matlamat 1Malaysia untuk membangunkan negara tidak lebih dari slogan politik semata-mata.

Ini kerana, realiti yang berlaku menunjukkan kerajaan persekutuan pimpinan Najib masih mengamalkan diskriminasi terhadap wakil rakyat dan negeri-negeri Pakatan khususnya dalam penyaluran peruntukan.

Mengapa Ahli PR dinafi peruntukan? Kenapa pimpinan Pakatan tidak boleh masuk sekolah? kenapa gambar Ketua Menteri, Menteri Besar tak boleh digantung di sekolah?

Jelas sudah, 1Malaysia adalah  retorik dan senjata politik UMNO semata mata

Tikus Professional...?????.....muakakakakaka....Nak Baiki Labu 1Malaysia Yang Cacat



konsep 1Malaysia ibarat “rumah siap pahat berbunyi.” Kerja-kerja ubahsuai, memugar hujah untuk memberi gambaran lebih jelas mula dilakukan.

Pejabat Perdana Menteri terpaksa merekrut pakar-pakar tempatan untuk memberi wajah baru kepada konsep 1Malaysia yang terjebak dalam debat apakah ia idea original Najib atau syarikat perunding Amerika, Apco Worldwide.

Isu itu jadi rumit kerana konsep yang dilahirkan oleh Najib itu terlalu mirip slogan 1Israel yang dikaitkan dengan Apco. Apapun sebelum “nasi menjadi bubur”, Najib perlu menyelamatkan idea 1Malaysia daripada jadi bahan tertawa dan ejekan Pembangkang dan sebilangan besar rakyat yang masih “kurang faham dan keliru” seperti kata Dr Mahathir.

Terbaharu, peneraju Media Prima Sdn Bhd, Datuk Seri Ahmad Farid Ridzuan dan lima “hulubalang” medianya dipinjamkan khidmat mereka ke Jabatan Perdana Menteri untuk membantu menggilap idea yang belum ranum Najib itu. Mungkin ini adalah satu contoh kerjasama sektor swasta dan awam yang cukup intim.

Sekaligus langkah ini mungkin mengalih dan juga memadamkan curiga rakyat terhadap dakwaan bahawa Najib menggunakan dana awam untuk melonjakkan imej beliau, partinya dan kerajaan BN dengan membayar RM77 juta kepada Apco.

Input daripada pakar tempatan ini menyusuli hakikat bahawa bekas koresponden Reuters, Abdul Jalil Hamid yang sebelum ini berkhidmat dengan Suruhanjaya Sekuriti juga dipinjamkan khidmatnya kepada Pejabat Perdana Menteri. Iltizam Najib untuk meleraikan serabut berhubung isu 1Malaysia memang agak ketara.

Namun di sebalik ikhtiar ini bersimpul pula pelbagai persoalan. Misalnya, dalam keghairahan menyebarkan idea 1Malaysia, TV3 di bawah pimpinan Farid Ridzuan didenda oleh Suruhanjaya Multimedia tahun ini kerana menyiarkan promo AidilFitri yang mengelirukan mengenai Islam dan hubungannya dengan agama lain.

Tayangan promo itu terpaksa ditarik balik oleh TV3 apabila mendapat protes orang ramai. Banyak pihak menyifatkan bahawa idea 1Malaysia yang cuba dipaparkan oleh TV3 di bawah pimpinan Farid itu sebagai “tergeliat” daripada maksud sebenar Najib mengetengahkan konsep 1Malaysia.

Maka timbul persoalan, kini ketua Media Prima yang pernah didenda oleh pihak kerajaan ini direkrut oleh penasihat-penasihat Najib untuk menyemarakkan idea 1Malaysia. Tidakkah itu ada risikonya? Apa jaminannya pemikiran liberal Farid dan lima hulubalang medianya akan sekali lagi tidak boleh diterima masyarakat?

Jika “pisang berbuah dua kali” siapa yang hendak mendenda Jabatan Perdana Menteri?

Jika Dr Mahathir risau konsep 1Malaysia masih kelam dan mengelirukan rakyat, tidakkah patut bekas perdana menteri itu lebih risau jika beliau tahu Farid diberikan tugas untuk “membaiki labu” 1 Malaysia yang ternyata cacat ini?

Namun begitulah perangai Umno dan BN; sukar dan sering keberatan untuk belajar dari sejarah. Maka bak kata Dr Mahathir sendiri, sesuatu kerja jika dilakukan berulang kali akan kekal menjadi kemahiran bagi diri seseorang. Lantas berterusanlah Umno-BN wujud dalam kepompong “mediocrity” atau lembam.

Oleh kerana penghijrahan Farid ke Jabatan Perdana Menteri ini dibuat agak secara besar-besaran mulai 1 Januari 2011, adakah itu petanda bahawa pilihanraya umum ke-13 makin hampir? Atau, mungkinkah ia akan menjadi sebab mengapa Najib perlu menangguhkan pilihanraya umum ke satu tempoh yang lebih lama lagi kerana idea 1Malaysianya mungkin menjadi bertambah “kalut dan langsung tidak dapat difahami” oleh lebih ramai rakyat?

Namun, yang pasti ramai warga Media Prima yang menghela nafas lega kerana Farid yang selama ini begitu tekun dan taat melaksanakan tugas-tugas propaganda di syarikat itu demi peluang duduk semeja dan sebaris pemimpin-pemimpin kerajaan sehingga ramai yang merasa tertekan kerana ketaatannya, sudah dapat disisihkan.

26 December 2010

MEMALUKAN...JIKA DAP BOLEH DI AJAK BERBINCANG NEGARA ISLAM - KENAPA UMNO DENGAN JELAS MENOLAK ISLAM....!!!



tu dia benatang benatang UMNO yang menolak islam.....!!!

APABILA Karpal Singh menyebut di dalam Konvensyen PR baru-baru ini bahawa DAP bersedia bertemu dan berbincang dengan PAS berkaitan isu Negara Islam, maka ianya merupakan satu kejayaan besar buat PAS. Mengikut lojik akal, mana mungkin tokoh DAP yang terkenal lantang dan dituduh kununnya anti Negara Islam oleh Umno itu sanggup untuk berbincang tentang isu Negara Islam? Sepatutnya Umno yang tampil mohon berbincang atau bermuzakarah dengan PAS berkaitan itu tersebut kerana Umno dikatakan parti orang-orang Melayu yang mengaku Islam.

Tetapi, Umno hanya mahu berbincang atau bekerjasama dengan PAS darihal perpaduan Melayu sahaja. Umno teramat takut untuk berbincang atau bermuzakarah jauh sekali untuk berdebat dengan PAS berkaitan isu agama. Jelas di sini, DAP lebih berminat untuk mengetahui tentang Negara Islam yang ingin diwujudkan oleh PAS itu. Soal DAP mahu terima atau tidak kemudiannya itu soal lain, sekurang-kurangnya DAP sanggup mendengar dari PAS tentang Negara Islam walaupun Lim Kit Siang, Lim Guan Eng atau Karpal Singh bukan berugama Islam. Pernahkah kita dengar Najib, Muhyiddin mahu pun Jamil Khir Baharom ingin berbincang atau bermuzakarah dengan PAS tentang Negara Islam?

Sekiranya pemimpin DAP itu akhirnya menolak Negara Islam, itu tidak menjadi hairan kerana mereka bukan dari yang beriman dengan hukum yang diturunkan oleh Al-Quran. Yang menjadi hairannya mengapa pemimpin Umno yang mengaku Islam dan beriman dengan Al-Quran itu tidak mempunyai keberanian seperti Karpal Singh? Tidak malukah Umno dengan DAP?


wfauzdin

BN usah jadi gengster, PR mampu laksana Program 100 Hari




Mursyidul Am PAS Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat berkata Program 100 Hari yang dikemukakan Pakatan Rakyat pada konvensyen mereka Ahad lepas hanya akan dilaksanakan setelah pakatan pembangkang mengambil alih pentadbiran negara.

“Kita akan laksanakan bila pakatan dapat memerintah negara... tunggulah dulu... jangan nak jadi gengster,” kata Nik Aziz kepada pemberita selepas majlis perkahwinan perdana anjuran kerajaan negeri melibatkan 101 pasangan baru di Pusat Tarbiyah PAS Kelantan di sini hari ini.

Dipetik Bernama, beliau mengulas kenyataan Timbalan Perdana Menteri Tan Sri Muhyidin Yassin semalam yang mencabar Ketua Pembangkang Datuk Seri Anwar Ibrahim supaya melaksanakan kenaikan gaji bagi pegawai-pegawai awam di negeri-negeri yang ditadbir oleh pakatan pembangkang dahulu sekiranya pembangkang benar-benar prihatin dengan nasib penjawat awam.

Malah, Timbalan Perdana Menteri juga menolak dakwaan Anwar bahawa beliau memperlekehkan peranan guru apabila mempertikaikan tawaran pembangkang untuk memperkenalkan imbuhan khas RM500 seorang setiap bulan.

Kelmarin Anwar menegaskan negara tidak akan muflis hanya dengan Pakatan membayar RM500 kepada setiap guru.

Sehubungan itu, Nik Aziz yang juga Menteri Besar Kelantan meminta kerajaan Barisan Nasional (BN) menunggu sehingga pakatan pembangkang menerajui negara untuk melaksanakan resolusi itu.

Resolusi itu mengandungi sembilan perkara termasuk pengurusan negara, ekonomi dan pendidikan yang akan dilaksanakan dalam tempoh 100 hari jika pakatan pembangkang menang pada pilihan raya umum ke-13 nanti.

Antaranya mengarahkan Khazanah Nasional Berhad dan Kumpulan Wang Simpanan Pekerja (KWSP) menyempurnakan pengambilan alih aset lebuh raya oleh kerajaan dengan tujuan menghapuskan tol, merombak struktur subsidi bagi mengurangkan subsidi kepada swasta dengan memindahkannya bagi menampung perbelanjaan subsidi rakyat, menaikkan imbuhan perguruan RM500 sebulan dan melupuskan Felda Plantations bagi membuka ladang yang diuruskannya kepada generasi kedua dan ketiga Felda.

Nik Aziz berkata apa yang penting dalam mentadbir negara ialah memerintah untuk rakyat dan menjamin kesejahteraan mereka.

Beliau juga berkata PAS akan melaksanakan pentadbiran Islam mengikut acuannya seperti yang ditetapkan dalam Islam.

Mengenai perkahwinan, beliau menasihatkan pihak keluarga wanita mengenakan hantaran atau mas kahwin yang rendah serta berpatutan kepada pihak lelaki dan bukan membebankan mereka.

“Saya kahwin dulu hantaran RM100 sahaja untuk isteri saya. Malahan siapa nak kahwin anak saya, saya minta RM1,000 saja,” katanya.

Beliau berkata perkahwinan penting bagi mengelakkan gejala sosial buang anak dan zina dalam masyarakat.



penyapu sial


memang betul Tok Guru, umno umno ini memang Samseng.. ...dulu, kini dan selama nya samseng.

Tok Guru, insyaAllah majoriti rakyat Malaysia sokong Tok Guru.

Cabar anwar.....ternyata Muhyiddin yang nampak bodoh ....

Tawaran 100 hari Pakatan Rakyat yang terkandung dalam Buku Jingga yang dilancar dan diperhalusi dalam Konvensyen Pakatan Rakyat kali ke 2 di Kepala Batas minggu lepas terus mendapat perhatian dan komen dari pemimpin UMNO dan BN. Untuk sekian kalinya Muhyiddin Yassin membuat ulasan mengenai isu berkenaan dengan mencabar Ketua Pembangkang, Anwar Ibrahim supaya menaikkan gaji sebanyak RM500 kepada kakitangan awam di negeri-negeri yang ditadbir oleh Pakatan Rakyat.

Muhyiddin beralasan langkah itu wajar demi membuktikan keikhlasan kerajaan negeri di bawah Pakatan Rakyat membela nasib kakitangan awam serta pegawai-pegawainya.

Dia mempersoalkan adakah Anwar sanggup berbuat demikian, dan kita  lihat sebagai soalan orang terdesak dan hilang hujah dan fakta. Muhyiddin kelihatan sangat goyah dengan isu ini sehingga mengeluarkan kenyataan untuk memperlekehkan satu tawaran Pakatan Rakyat yang difikirkan oleh muhyiddin tidak masuk akal sedangkan semua kakitangan kerajaan sedang menunggu untuk memberi undi kepada Pakatan Rakyat dalam PRU ke 13.

Kepada semua guru dan kakitangan kerajaan sekiranya anda memberi undi kepada Pakatan Rakyat nescaya PR  akan menunaikan sebagaimana yang dijanjikan dan sekiranya PR engkar wajar di  kembalikan kuasa itu kepada BN palam PRU ke 14. Tetapi yang pasti BN tidak menjanjikan sesutu untuk membela nasib kakitangan kerajaan dan itulah satu keterbukaan kami untuk membela nasib anda.

Muhyiddin nampaknya mempertahankan dirinya sendiri dengan dakwaan Anwar yang kesal dengan kenyataannya sebelum ini apabila menyebut bahawa tindakan Pakatan Rakyat memperkenalkan imbuhan khas pendidik sebanyak RM500 seorang setiap bulan akan menyebabkan Malaysia muflis.

Sebenarnya yang menyebabkan kerajaan muflis adalah kesan dari amalam berbelanja boros, rasuah, penyalagunaan kuasa, kronisme, nepotisme dan pelbagai penyelewengan lain selama UMNO dan BN masih berkuasa di Malaysia.

alasan dangkal Muhyiddin dengan janji Pakatan Rakyat memberi imbuhan kepada kakitangan kerajaan sebanyak RM 500 negara menjadi muflis adalah tidak masuk akal.

Selain itu cabaran untuk dilaksanakan di negeri yang di perintah oleh pakatan laksanakan dahulu adalah diluar tajuk perbincangan sebenar kerana janji Pakatan dalam Buku Jingga adalah selepas Pakatan Rakyata mengusai Putera Jaya.

Kekayaan negara terselah dengan banyak pendedahan termasuk apa yang dipersolkan mengenai Hasil minyak yang berjaya dikutip oleh Kerajaan semenjak zaman Tun Hussein Onn adalah dianggarkan RM456 billion. Soalnya sekarang, kemanakah wang tersebut telah dibelanjakan?

Jumlah hasil negara adalah termasuk apa yang dipanggil Kumpulan Wang Disatukan dari pelbagai sumber termasuklah hasil judi . Jumlah sangat besar dan lebih dari mampu untuk membela nasib pekerja sektor awam yang dipertikaikan Muhyiddin.

Kita  yakin dengan pengalaman Anwar yang pernah menjawat jawatan Timbalan Perdana Menteri dan menteri kewangan, bahawa tawaran yang dibuat oleh Pakatan Rakyat adalah yang termasuk dalam kemampuan kewangan negara.

Nampaknya Muhyiddin nampak makin bodoh dengan kenyataan terbarunya untuk menegakkan benang basahnya berulang kali.

Semuga kenyataan Muhyiddin berulang kali dalam soal yang sama menyakinkan lagi bahawa BN tidak perihatin kepada para guru dan kakitangan awam yang banyak berjasa kearah memacu pembangunan dan kestabilan negara kita selama ini.

babi sial punya UMNO....sibuk pasal larangan pamer logo 1 malaysia di Selangor....tapi buat buat pekak babi larangan gambar MB kedah di pamerkan di sekolah sekolah di kedah....!!!!!

Tindakan pengharaman gambar Menteri Besar, Datuk Seri Azizan Abdul Razak daripada dipamerkan di sekolah-sekolah di bawah Kementerian Pelajaran tidak pernah dibangkitkan Kerajaan Negeri.

Exco Perumahan dan Kerajaan Tempatan, Kerja Raya, Pembangunan Luar Bandar dan Basmi Kemiskinan, Datuk Ir Phahrolrazi Zawawi, yang juga Timbalan Pesuruhjaya Pas I Kedah, berkata, tiada perubahan berlaku selama hampir tiga tahun Pakatan Rakyat diterajui Pas mentadbir Kedah.

Perkara itu tidak dibangkitkan atau dipersoalkan Kerajaan Negeri meskipun jelas menunjukkan tindakan itu bermula daripada Kerajaan Pusat.

Kita  berasa kesal kerana hampir tiga tahun pemerintahan Pakatan Rakyat (PR) di negeri ini, gambar Menteri Besar tidak dibenarkan dipaparkan di sekolah-sekolah terbabit...


Kerajaan Pusat hanya bersuara apabila Kerajaan Selangor mengharamkan penggunaan logo 1Malaysia.

Menteri Besar adalah ketua kerajaan dan tidak menjadi satu kesalahan sekiranya dipaparkan di sekolah-sekolah kerana ia tidak bermaksud Kerajaan Negeri ingin berpolitik di sekolah.

Jika gambar Menteri Besar dihalang daripada dipamerkan di sekolah, kesannya pelajar sekolah tidak akan mengenali siapa Menteri Besar mereka...agaknya MB besar UMNO boleh kot....walaupun dah tak jadi MB....

Pengharaman itu dibuat sejak PR diterajui Pas mengambil alih tampuk pemerintahan di negeri ini.

Memang sekolah bawah Kementerian Pelajaran, tidak dibenarkan mempamerkan gambar Menteri Besar Kedah.

Bagaimanapun, kita tidak pasti ia arahan daripada siapa,....yang pasti ini memang kerja UMNO -APCO haramjadah....

kumpul harta banyak mana...tak leh bawak liang kuboq....tapi bawak bencana pepecahan kekeluargaan berebutkan harta peninggalan yang tak berkesudahan....



Di saat begini, harta sebanyak manapun tidak ada  apa-apa maknanya lagi.

Kalau seseorang ketua negara itu yang kerjanya adalah memerintah serta menguruskan negara dan dalam masa yang sama mengumpul harta yang teramat banyak, sudah tentu sumber dari mana datangnya harta itu menjadi satu persoalan.

Perasuah hanya akan digelar perasuah secara formal apabila ia didapati bersalah selepas diadili. Mungkin masih ada ramai lagi pemimpin yang rasuah yang mengaut keuntungan negara untuk diri sendiri di serata dunia, tapi jika tiada bukti maka selamatlah dirinya dari digelar perasuah di atas dunia ini.


Dalam sejarah, terdapat beberapa peminpin yang direkodkan jumlah aktiviti rasuahnya. Suharto menjadi orang yang teratas dalam senarai jumlah harta yang dikumpulkannya. Lihat senarai pemimpin di bawah diikuti dengan jumlah harta dikumpul:

1. Suharto, Indonesia - USD15 hingga USD35 billion
2. Ferdinand Marcos, Filipina - USD5 hingga USD10 billion
3. Mobutu Sese Seko, Congo - USD5 billion
4. Sani Abacha, Nigeria - USD2 hingga USD5 billion
5. Slobodan Milosevic, Yugoslavia - USD1 billion
6. JC Duvalier, Haiti - USD300 hingga USD800 juta
7. Alberto Fujimori, Peru - USD600 juta
8. Pavlo Razarenko, Ukraine - USD114 hingga USD200 juta
9. Arnoldo Aleman, Nicaragua - USD100 juta
10. Joseph Estrada, Filipina - USD78 hingga 80 juta

Rakyat negara Filipina adalah yang paling malang sekali apabila dalam top 10 pemimpin korup, pemimpin negaranya isi dua nama.

Suharto sudah tinggal kenangan, banyak harta yang dikumpulnya tetapi pasti satu senpun tidak dibawa bersamanya ke dalam kubur.

pemimpin kita...?????.....muakakakakakka.....depa pun ada hati nak berlumba lumba kejar ranking di atas....ntah ntah dalam ranking ke 11 yang tak tersenarai di atas....komisen kapal selam buruk...menara warisan 100 tingkat ,projek banggunan dan stadium runtuh serta projek nuklear untuk jadikan  cernobil malaysia....boleh jadi pemimpin kita di kedudukan yang teratas ....muakakakakakaka...!!!!!

UMUM BONUS RM 100.9 JUTA:PM najib menipu...peneroka tertipu lagi....

Melihat kepada angka RM100,916,600 bonus Felda yang diumumkan oleh PM 1Malaysia hari ini, ramai peneroka mungkin sudah mula memasang angan-angan. Tukar kereta baru, tukar langsir baru, pergi shopping dengan anak cucu atau pun pergi makan young tau fu..

Mungkin angka lebih RM 100 juta sengaja dipilih nak melupakan fobia sekejap janji 100 hari Pakatan Rakyat jika berjaya memerintah negara selepas PRU ke 13. Mungkin juga kebetulan dengan pilihanraya kecil DUN Tenang yang pengundinya ramai terdiri daripada peneroka Felda.

Kalau ikut statistik sehingga November 2009, jumlah peneroka seluruh Malaysia ialah seramai 112635 orang. Daripada jumlah itu hanya 94,281 atau 83.70 peratus yang dapat bonus. Selebihnya masuk angin keluar asap! Dijangkakan setiap peneroka hanya menerima RM 400 - RM 1200 sahaja. Jumlah yang sangat kecil berbanding harga sawit yang sekarang melambung di pasaran dunia.

Untuk peneroka Felda tak sampai RM 1200 maksimum, tetapi berapa pula bonus staf Felda dan Felda Plantations? Paling kurang bonus mereka tidak kurang 2 bulan gaji! Tak percaya pergi tanya saudara mara yang kerja dengan Felda.

Inilah yang selalu dibangkitkan, ke mana pergi untung Felda? Jika PM 1Malaysia berani sila beritahu pada pengundi di Dun Tenang nanti berapa untung Felda dan ke mana duit tersebut dibelanjakan.

Semua ini sudah cukup membuktikan bahawa keringat dan hasil peneroka diperah secukupnya tetapi malangnya mereka cuma dapat sisa-sisa daripada hasil yang diperolehi. Tetapi peneroka Felda jangan kecil hati kalau tidak mana kerajaan 1Malaysia nak cari duit bayar firma Yahudi Apco Worlwide RM 77 juta setahun....Peneroka sepatutnya rasa bangga...Keranamu Malaysia...


angkasanuri