ini blog aku yang punya...suka hati aku lah apa aku nak kata....maki hamun ke...carut ke...kata nista ....aku punya suka...tak suka....please get out dari sini....ada faham....


saje nak bagi tau....blog ini bukan pro pakatan rakyat...dan jauh panggang dari api....penyokong parti kongkek negara ( BN ) ...dan tiada kena mengena dengan mereka yang dah mampos......muakakakaka!!!
SOKONG HIMPUNAN BLACKOUT 505.......JOM LIKE DI SINI

.

Search This Blog

terNOW...!!!!

SPR semakin merapu dengan menghalalkan pengundi hantu....bermakna mengalakkan pilihanraya yang kotor....apakah tindakan anda semua ?

petisyen melalui blog ini : jika perhimpunan aman blackout 505 dan petisyen pilihanraya masih gagal untuk mengalahkan penipuan yang di lakukan oleh SPR dan UMNO - BN...wajar kita sebagai rakyat lancarkan BERSIH 4.0 dan turun ke jalanraya..!!

31 January 2011

dari tunisia ke mesir dengan revolusi rakyat...Masa kamu bakal tamat wahai regim zionis UMNO 1 malaysia....tunggu lah...

Masa kamu sudah tamat wahai Hosni Mubarak (boneka Israel)

Selepas Runtuhnya Beberapa berhala besar di sekitar Kaherah akibat dari kebangkitan Rakyat Mesir tidak mustahil beberapa hari lagi akan runtuh pula kerajaan Berhala Hosni Mubarak..
.

Egyptian demonstrators demanding the ouster of President Hosni Mubarak carry the body of a dead comrade wrapped in the Egyptian flag past Egyptian army tanks during his funeral in Cairo on January 29, 2011.

CAIRO, EGYPT - JANUARY 29: Protestors ride an armoured personnel carrier towards the Nile on January 29, 2011 in Cairo, Egypt. Tens of thousands of demonstrators have taken to the streets across Egypt in Cairo, Suez, and Alexandria to call for the resignation of President Hosni Mubarak. Riot police and the Army have been sent into the streets to quell the protests, which so far according to health officials have claimed at least 45 lives and left more than a two-thousand injured. The cabinet has formally resigned, but protesters are seeking a regime change with the resignation of Mubarak. Whilst the Army has deployed tanks and Armoured Personnel Carriers (APCs) to the streets there has been little implementation of them, and soldiers have interacted peacefully with passing marchers. The government has installed a curfew, blockaded access to the Giza pyramids with tanks and APC's and taken measures to secure museums from looters.

Egyptian anti-government protesters pray in front of an Egyptian army tank during a protest in Tahrir square in Cairo, Egypt, Saturday, Jan. 29, 2011.

Egyptian demonstrators demanding the ouster of President Hosni Mubarak gather around Egyptian army tanks deployed in Cairo on January 29, 2011.

Egyptian demonstrators demanding the ouster of President Hosni Mubarak shouts slogans on top of Egyptian army tanks in Cairo on January 29, 2011.

Egyptian demonstrators demanding the ouster of President Hosni Mubarak shouts slogans on top of Egyptian army Armoured Personnel Carriers (APC) in Cairo on January 29, 2011. Graffiti reads: ' Down With Mubarak'AFP PHOTO/MOHAMMED ABED.

Smoke billows from a building adjacent to the Egyptian museum in the central Tahrir square in Cairo on January 29, 2011 as thousands of anti-regime demonstrators continue to pour onto Cairo's streets, demanding President Hosni Mubarak stand down the day after the veteran leader ordered the army to tackle the deadly protests.

A protester reaches out as a soldier holds a child during a demonstration in Cairo January 29, 2011. Thousands of angry Egyptians rallied in central Cairo on Saturday to demand that President Hosni Mubarak resign, dismissing his offer of dialogue and calling on troops to come over to their side.

A protester reaches out as a soldier holds a child during a demonstration in Cairo January 29, 2011. Thousands of angry Egyptians rallied in central Cairo on Saturday to demand that Egypt's President Hosni Mubarak resign, dismissing his offer of dialogue and calling on troops to come over to their side.

Egyptian anti-government protesters pray in front of an Egyptian army tank during a protest in Tahrir square in Cairo, Egypt, Saturday, Jan. 29, 2011.

An anti-government protester holds a sign reading "Game Over" in Tahrir square in downtown Cairo, Egypt, Saturday, Jan. 29, 2011. Thousands of anti-government protesters returned to Cairo's central Tahrir Square, chanting slogans against Egyptian President Hosni Mubarak and demanding his departure.

People demonstrate in support of the Egyptian people's protests against the regime of President Hosni Mubarak in front of the White House in Washington on January 29, 2011. The embattled Mubarak tapped Egypt's military intelligence chief as his first-ever vice president and named a new premier as a mass revolt against his autocratic rule raged into a fifth day. Fresh riots in several cities left three protesters dead in Cairo and three police in the Sinai town of Rafah, bringing to at least 51 the number of people killed nationwide since the angry protests first erupted on January 25.

People demonstrate in support of the Egyptian people's protests against the regime of President Hosni Mubarak in front of the Egyptian embassy in Washington on January 29, 2011. The embattled Mubarak tapped Egypt's military intelligence chief as his first-ever vice president and named a new premier as a mass revolt against his autocratic rule raged into a fifth day. Fresh riots in several cities left three protesters dead in Cairo and three police in the Sinai town of Rafah, bringing to at least 51 the number of people killed nationwide since the angry protests first erupted on January 25.

People protest at a rally against Egypt's President Hosni Mubarak outside the United Nations building in New York January 29, 2011. The United States told Mubarak on Saturday it was not enough to simply "reshuffle the deck" with a shake-up of his government and pressed him to make good on his promise of genuine reform.

ternyata mahathir nak sangat mampos sebagai firaun.....!!!!

Dr M: Islam Nik Aziz lebih teruk dari Islam nasionalis



Bekas perdana menteri Tun Dr Mahathir Mohamad menyifatkan kepercayaan agama Mursyidul Am PAS Datuk Nik Aziz Nik Mat - yang disebutnya sebagai 'Islam Nik Aziz' - lebih teruk daripada 'Islam nasionalis'.

"Sesungguhnya Islam Nik Aziz lebih teruk dari Islam nasionalis," kata Dr Mahathir.

Beliau rela mempertahankan (menteri mentor Singapura) Lee Kuan Yew dengan menganggap cadangan Lee Kuan Yew supaya orang Islam Singapura tidak terlalu kuat berpegang kepada ajaran Islam adalah tidak seburuk dari Islam nasionalis Melayu."

Sehubungan itu, Dr Mahathir berkata, bayangkan sahaja pendekatan Islam bawah pemerintahan Nik Aziz ketika beliau duduk sebaris dengan pemimpin lain dalam Pakatan Rakyat seperti Lim Guan Eng (setiausaha agung), Karpal Singh (pengerusi) dan Lim Kit Siang (penasihat).

"Jika pendapat rakan bukan Islam Nik Aziz menuntut supaya amalan ajaran Islam dilonggarkan, Nik Aziz mungkin bersetuju kerana Islam nasionalis lebih teruk daripada Lee Kuan Yew," sindir Dr Mahathir.

Pada 27 Januari lalu, Utusan Malaysia juga melaporkan Nik Aziz mengeluarkan kenyataan itu dengan membandingkan dengan sikap segelintir orang Melayu di negara ini yang membuang sama sekali Islam dan mengambil pendekatan nasionalisme.

Melayu pecah tiga

Menulis di blognya hari ini, Dr Mahathir berkata, hasil perjuangan nasionalisme Melayulah banyak nilai Islam diterapkan dalam pemerintahan jika dibanding dengan pengamalan di zaman British yang mana ramai pembesar Melayu minum arak, pekerja Melayu minum todi dan ramai yang tidak sembahyang.

"Teruk sangatkah orang nasionalis ini dalam mengamal ajaran Islam?" soal Dr Mahathir lagi.

Beliau juga sebaliknya membidas menteri besar Kelantan itu dan PAS yang hasil terbesarnya didakwa memecahbelahkan orang Islam di negara ini, termasuk melalui penubuhan parti Islam itu sendiri.

Sokongan kepada parti Melayu Semangat 46 suatu masa dulu, juga menyebabkan orang Melayu berpecah menjadi tiga.

"Tidak cukup dengan ini Nik Aziz sanggup bekerja keras dengan DAP untuk menubuh Pakatan. Bahawa dahulu PAS mendakwa kerjasama Umno dengan orang bukan Islam menjadikan mereka kafir dilupakan sahaja kerana ingin menjadikan Pakatan musuh Umnoyang kuat.

"Dengan cara ini Nik Aziz menentukan kali ini perpecahan orang Melayu Islam kepada tiga pasukan yang lemah menjadi kekal," coret Dr Mahathir sambil menambah ajaran bahawa orang Islam itu bersaudara tidak

Jelas bahawa Tun Dr Mahathir ialah golongan yang tidak tahu tentang Islam apabila menjuzukkan Islam sebagai Islam Nasionalis dengan Islam Nik Aziz.

Islam itu satu, Islam itu ad-deen, Islam itu satu tatacara hidup.

Apabila kita menyebut "tatacara hidup" agaknya tatacara hidup siapakah yang menepati tacatacara kehidupan Islam? Nik Azizkah atau Mahathir?

Begitu juga dengan sistem berkerajaan. Sistem kerajaan siapakah yang mengikut acuan Islam? NikAzizkah atau Mahathir?

Jangan lupa Mahathirlah merupakan Perdana Menteri yang secara terang-terangan mengakui bahawa beliau menyekat pembangunan di Kelantan kerana Kelantan diperintah oleh PAS.

Jangan lupa Mahathirlah merupakan Perdana Menteri yang telah menghapuskan royalti minyak Petronas Ke Terengganu dan Kelantan setelah pada tahun 1999, Terengganu dan Kelantan jatuh ke tangan PAS.

Tidakkah ciri-ciri pemerintahan TDM itu yang menganiaya dan menindas PAS yang dianggotai 100% umat Islam itu lebih dasyat dari pemerintahan kafir?

PAS tidak semudah itu dapat mengampunkan dosa itu.

Ada yang menyanjung anda begitu hebat kerana adanya Putrajaya, Twin Tower dan lain-lain. Ya memang hebat, sehingga orang terpukau dengan kehebatan itu.

Tetapi ingat dan sedarlah di Mesir, Firaun itu juga hebat yang telah memajukan rakyat di zamannya, malah mempunyai Piramid yang sehingga sekarang masih tegap wujud, tetapi di sisi Allah Firaun itu dilaknat Allah - tercatat di dalam Al-Quran - yang sehingga kini mayatnya tidak diterima bumi!


gb

Rupa - Rupanya bapak anak haram sekolah hamil buta kayu berpolitik....!!!!



Ketua Pemuda Pas Melaka, Ustaz Kamarudin Sidek sebelum ini mempersoalkan tindakan Ketua Menteri Melaka, Datuk Seri Muhd. Ali Rustam yang mengadakan perjumpaan dengan jentera pilihanraya Umno/BN di Dewan Politeknik Merlimau.

Politeknik Merlimau merupakan premis kerajaan yang dibina hasil daripada duit rakyat tanpa mengira fahaman politik.Jika Umno/BN boleh guna maka PAS,PKR dan DAP sepatutnya boleh guna sama. Namun, semua tu mustahil selagi Umno/BN berkuasa yang menganggap semua premis dan prasarana serta aset milik kementerian, jabatan dan agensi kerajaan adalah milik Umno/BN.

Saya tak nak sentuh isu Umno/BN guna premis kerajaan kerana kita tahu kalau Umno/BN tak boleh guna premis kerajaan seperti di negeri ditadbir Pakatan Rakyat mereka akan melalut dan meragam tak tentu pasal.

Apa yang saya hendak bangkitkan, Umno/BN menafikan bahawa perjumpaan di Dewan PoliteknikMerlimau bukan program politik tetapi dialog pemimpin bersama rakyat.

Perkara itu turut dinafikan Setiausaha Khas IPTA/S Majlis Belia Malaysia, Shahrul Azuwar Abdul Aziz.

Cuma saya nak tanya yang ramai-ramai bertudung dan berbibir pink dan merah serta berbaju biru dengan cop keris tak bersarung dan dacing senget sebelah tu apa? Kalau bukan perjumpaan dengan jentera Umno/BN, perjumpaan apa pula? Perjumpaan dengan hantu raya?

atsixty-zakriali

baru sehari menang prk dah naikkan harga minyak....babi sial ,pukimak , sundal dan pantat ko UMNO-APCO-BN....inikah balasan orang yang mengundi kamu....padan muka...masih tak sedar diri di tipu hidup hidup penghianat agama dan melayu ini...!!!



Harga petrol RON97 akan dinaikkan 10 sen berkuatkuasa tengah malam ini menurut satu sumber industri.

Dengan kenaikan itu, harga petrol RON97 akan meningkat menjadi RM2.50 seliter (RM2.40 sebelumnya).

Ini merupakan kenaikan harga yang keempat berturut-turut bagi petrol RON97.

Kenaikan harga ini juga dilakukan sehari selepas pilihan raya kecil DUN Tenang yang berlangsung semalam.

Semenjak tahun lalu, harga RON97 mula dinaikkan kepada RM2.15 pada 2 November, RM2.30 pada 1 Disember dan terus meningkat kepada RM2.50 pada 4 Januari tahun ini.

Harga bagi petrol RON97 yang banyak digunakan oleh kenderaan berkuasa tinggi, tidak ditetapkan kerajaan kerana ia diapung mengikut pasaran minyak dunia semasa.

Apungan itu diperkenalkan tahun lalu dan satu gred baru petrol RON95 turut diperkenalkan.

Harga bagi RON95 kini ditetapkan pada kadar RM1.80 seliter.

Pengurangan subsidi bagi bahan keperluan seperti petrol telahpun mula diperkenalkan melalui Unit Pengurusan Prestasi dan Pelaksanaan (PEMANDU) sejak awal tahun lalu.

Badan berkenaan ditubuhkan bagi mengurangkan beban subsidi negara.



penyapu sial

jika terjadi kerusuhan dan kekacauan di negara ini angkara kenaikan barangan yang terkawal di mana rakyat semakin sengsara....dan di biarkan pukimak pukimak UMNO-APCO ini....seperti yang berlaku di Tunisia dan Mesir....cari aje ke lubang cacing pemimpin pemimpin lahanat ini....tangkap dan ajar dia cukup cukup sampai mampos....!!!!

dasar pukimak... Bot polis, tentera, Pertahanan Awan dan juga Bomba & Penyelamat membantu kemenangan BN di prk DUN Tenang...!!!

Kejayaan Barisan Nasional (BN) dalam pilihan raya kecil Tenang adalah kerana kejayaannya membawa keluar seramai mungkin para penyokong utamanya di Felda dan kampung Melayu walaupun kawasan mereka dilanda banjir.

Bot polis, tentera, Pertahanan Awan dan juga Bomba dan Penyelamat bergegas di bawa ke sana. Lihat hasil keputusannya.

BN Menang di Tenang....bukti orang felda memang sanggup dan mudah kena kencing dengan kerajan pukimak najib...!!!



Teman masih lagi memikirkan..


Betapa mudahnya pengundi-pengundi di Felda Sungai Buaya semasa PRK Hulu Selangor dahulu..
Najib hanya berjanji..
"Hari ni saya bagi tuan-tuan RM1000, esok kalau calon BN Kamalanathan menang, Tuan-tuan akan dapat lagi RM49000!! Ini janji saya..."

Akhirnya Kamalanathan menang..
Adakah pengundi-pengundi tu dapat balance RM49000 tu?
Tak dapattt!!

Itu duit sendiri tu..
harus diingat.. RM50000 tu duit peneroka yang jual tanah tuh!
Pun kena tipu dengan Perdana Menteri tuh!
Belum cerita nak minta duit Perdana Menteri tu sendiri!
Lagi jauh lahh!!

Dalam keadaan sangat jelas UMNO-BN menipu pengundi di Sg Buaya Hulu Selangor..
Pengundi-pengundi di Felda Tenang masih lagi setia mengundi BN di PRK Tenang hari ini!
Kalau bukan jahil, apa lagi yang kita nak letak?
Kalau bukan jahil muraqab, jahil apa lagi yang kita nak letak?
Kalau bukan kurang cerdik.. apa lagi perkataan yang kita nak letak?

Teman sendiri kahwin dengan orang felda,
hidup dengan masyarakat felda..

Tapi teman tak faham apa yang dikehendaki oleh orang-orang Felda..
Mohon komen semua untuk posting ini..
Sama-sama kita raikan.. "Bagaimana Mahu Menyedarkan Orang UMNO Felda?"

Hebatnya seluruh jentera Kerajaan Najib yang TIADA PELIR cuma mampu menewaskan Seorang Wanita...muakakaka...!!!



kerajaan UMNO-APCO pukimak najib memang tak ade PELIR....!!!!

Kerajaan Malaysia beserta beberapa Kementerian dan agensinya' yang telah menewaskan calon wanita PAS yang mewakili PR di dalam PRK Dun Tenang yang diumumkan malan tadi.

Calonnya, Mohd Azahar Ibrahim mengalahkan calon PAS Normala Sudirman dengan majoriti 3, 707 dengan mendapat undian 6, 699 manakala Normala memperoleh 2,992 undi. Bumi Tenang dibanjiri air sehingga ke tengah Pekan Labis iaitu banjir terburuk di kawasan tersebut, namun majoriti pengundi tetap yakin bahawa Kerajaan Bn adalah kerajaan terbaik buat mereka dan Labis khususnya tetap dilihat maju di bawah Bn.

Majoriti di Labis juga berpendapat bahawa `ketuanan Melayu' mesti dipertahankan, walaupun beberapa pemimpin di kalangan mereka memperlekehkan hukum Islam. Melayu lebih penting dari segalanya, sebab itu seperti biasa kawasan Felda tetap aset penting pendukung `ketuanan Melayu'. Alhamdulillah, di saat ramai Melayu tidak peka terhadap hukum Islam, DAP dan pengundi-pengundi Cina bersatu dengan PAS mempertahankan maruah Islam dari terus dicemari oleh mulut beberapa pemimpin mereka.


Ini satu perkembangan baik buat PAS dan PR. Islam semakin difahami oleh mereka dan biarlah Chua Soi Lek, Muhyiddin, Rais atau Isa Samad yang merasa amat sukar memahaminya. Majoriti pengundi-pengundi di Tenang juga merasakan perjuangan Islam tidak mempunyai tempat di sini terutamanya di kawasan felda. Sebab itu, hairan apanya jika kita lihat remaja-remaja di kawasan felda teramat baik akhlak mereka. Tiada masalah sosial di felda dan felda itu sendiripun bersih sebersihnya. Justeru, memang wajar Ahmad Maslan tidak menyahut cabaran ANAK untuk berdebat berkenaan isu felda. Ini adalah kerana majoriti penduduk felda tetap yakin felda bersih. Tidak lama lagi seluruh felda akan mendapat WIFI percuma sepertimana kem tentera di Bagan Pinang telah mendapat WIFI, kolam renang dan Padang Futsal yang dijanjikan dulu (?)

Sekali lagi tahniah buat Kerajaan tiada PELIR 1 Malaysia di bawah Najib dan ternyata jentera kerajaan mereka amat kuat  sehingga cuma mampu menewaskan seorang wanita dari PAS ...

tahniah juga kepada peneroka felda kerana telah sanggup  mengadaikan maruah dengan mengencingkan islam  dan melantik  pemimpin kaki kencing yang mampu mengadaikan seluruh tanah felda....!!!!

ahhh..lupakan sementara kekalahan di prk DUN Tenang.....Jom mai kita londeh sikit kain betina sundal ini...!!!!

UMMI - DULU BANKRAP, SEKARANG DAH POKAI KOT....



kahkahkah bukan takat bangkap idea nak carik duit, tapi memang seorang bankcrupt atau bahasa mudahnya MUFLIS/ HUTANG TAK RETI BAYAR... hahahaha

cuma tertanya mana tetiba datang duit untuk bayar hutang? harharhar? ini misti ada orang bagi, TUAN ALI bapa Ummi tak bagi duit kat ummi pasal tak ngaku anak, suami nak bagi? haram dia nih mana ada kawen lagi, dengar citer masih dara... hak! baginda nak bagi? dulu leh la nak bagi masa baginda ngaku ini teman seseks... skang tak dengar lagi.. hahaha adik beradik nak bagi? hahaha Ummi nih siap nak saman adik beradik dia lagi adallah... tak kenang budi punya adik beradik... hahaha!

jom baca berita dolu2, zaman takde internet so dengan mudah Mahathir waktu tu nak tipu, hotel tak pernah ujud pun boleh jadi tempat berlaku kes liwat.. hahaha


Harakah

Ikhsan: Harakah

Selepas Azizan Abu Bakar ditangkap khalwat dan dijatuhi hukuman tiga bulan penjara, Ummi Hafilda pula diisytiharkan muflis di Mahkamah Tinggi 6 Oktober lalu kerana gagal membayar hutang RM300,000 kepada Uni-Grand (M) Bhd, sebuah syarikat papan tanda.

Kedua-duanya adalah saksi utama dalam kes tuduhan rasuah terhadap bekas Timbalan Perdana Menteri, Dato' Seri Anwar Ibrahim yang sedang menjalani hukuman penjara di Sungai Buluh.

Anwar juga sedang dibicarakan berhubung kes dakwaan liwat di Mahkamah Tinggi.

Perintah muflis terhadap Ummi Hafilda dikeluarkan oleh Penolong Pendaftar Kanan, Kalyana Kumar dalam kamarnya di Mahkamah Tinggi Sivil Wisma Denmark di sini.

Sementara itu, Naib Ketua Dewan Pemuda PAS Pusat, Salahudin Haji Ayob mengingatkan kerajaan agar lebih berhati-hati pada masa hadapan bagi memastikan saksi-saksi yang terlibat dalam sebarang kes di mahkamah tidak dipersoalkan oleh orang ramai.

"Rakyat melihat dan menilai kewibawaan saksi-saksi yang terbabit dan rakyat juga mahu supaya keutuhan mahkamah dalam membuat penghakiman dan menjatuhi sebarang keputusan itu dapat membuktikan keadilan telah dijalankan dan benar-benar dilihat telah dilaksanakan," katanya.

Sumber: Bagindareformasi

UMNO-BN-APCO kalau bertanding prk tanpa menipu atau manipulasi segala kemudahan yang ada tak boleh ke...???

Keputusan sukar diterima




Keputusan rasmi, BN mendapat undi 6,699, PAS pula 2,992 undi. Maka, majoriti BN ialah 3,707. Bandingan pilihan raya 2008, BN memperolehi 6,367 undi dan PAS pula meraih 3,875 undi dan majoriti BN sebanyak 2,492. Maka pilihan raya kecil kali ini menyaksikan perubahan undi ialah BN bertambah 332 dan PAS merosot 883 undi. Justeru perubahan majoriti BN sebanyak 1,215 undi.

Apakah makna perubahan ini? Bagi BN ia suatu peningkatan sokongan dan PAS pula adalah suatu kemerosotan sokongan. Kenapakah PAS merosot?

Satu daripada punca adalah sebahagian pengundi PAS 2008 telah kembali kepada BN (mungkin seramai 332 undi yang menambah kepada BN) itu telah diugut berikutan ada kes-kes dilaporkan demikian. Bakinya lagi, seramai 551 mungkin tidak keluar/tidak balik mengundi atau kerana terkandas banjir. Jumlah ini dikatakan sama dengan jumlah PAS yang dikesan berada di luar.

Justeru itu, kemungkinan pengundi tidak dapat balik mengundi disebabkan terkandas banjir adalah logik. Namun ada yang berkata, rahmat banjir itu telah memberi kesempatan kepada BN.

Ini berikutan BN begitu ghairah untuk menang, lantas semua jentera kerajaan, termasuk askar, JPA3 dan Rela digunakan untuk mengangkut pengundi. Tanpa jentera ini, akan ramai pengundi BN tidak sedia keluar mengundi. Sedangkan PAS tidak dapat menggunakan semua kemudahan jentera kerajaan itu. Kelemahan ini menyebabkan pengundi PAS ramai terperangkap dalam banjir.

Inilah realiti kemenangan BN yang pada sikap saya adalah sukar terima. Hanya Allah lebih tahu segala-gala yang berlaku."


wanibrah

30 January 2011

Rasmi: Tahniah...BN kekal menang menipu di DUN Tenang...setelah bermimggu mingu menfitnah di media pengampu dan setelah RM1.6 Billion di taburkan untuk menipu peneroka felda...!!!



Keputusan rasmi mengesahkan Barisan Nasional (BN) berjaya mengekalkan kerusi DUN Tenang, Johor pada pilihan raya kecil hari ini, yang terganggu disebabkan hujan lebat dan banjir.

Calon BN Mohd Azahar Ibrahim memperoleh 6,699 undi manakala calon PAS Normala Sudirman mendapat 2,992 undi.

Majoriti diperoleh BN 3,707 undi.

Sebelum ini BN meletakkan sasaran untuk mencapai majoriti 5,000 yang pernah diperoleh pada 2004.

Pada pilihan raya umum Mac 2008, calon BN menewaskan PAS dengan kelebihan 2,492 undi.

Terdahulu kira-kira dua jam sebelum keputusan rasmi diumumkan, beberapa pemimpin Pakatan Rakyat juga menghantar mesej Twitter bahawa calon BN telah memenangi pilihan raya kecil kali ini — yang ke-14 semenjak 2008.

“Tahniah BN berjaya memenangi dan mempertahankan DUN Tenang. Selamat bertugas kepada YB Azhar,” kata Naib Presiden PAS Datuk Mahfuz Omar.

Dalam pada itu akaun Twitter Normala pula membawa mesej, “secara peribadinya saya berbangga dengan perjuangan dan petugas yang komited bersama (tema) Ubah Sekarang... terima kasih kepada semua (yang) bantu saya.”

Berbanding Mac 2008, peratusan keluar mengundi kali ini cuma 67 peratus atau 9,833 pemilih tunai tanggungjawab mereka, dikaitkan dengan faktor cuaca.

Seramai 73 peratus keluar mengundi pada pilihan raya umum 2008.

Keputusan itu diumumkan oleh Pegawai Pengurus Pilihan Raya Kecil DUN Tenang Md Asri Amir di Dewan Serbaguna Majlis Daerah Labis pada kira-kira pukul 10.05 malam.

Keputusan itu yang pada mulanya dijangka diumumkan seawal pukul 8 malam bagaimana terlewat sedikit disebabkan kelewatan tiba beberapa peti undi akibat banjir besar yang melanda kawasan DUN berkenaan hari ini.

Turut berada di dewan berkenaan untuk meraikan kemenangan calon BN ialah Timbalan Perdana Menteri Tan Sri Muhyiddin Yassin, Menteri Besar Johor Datuk Abdul Ghani Othman yang juga pengarah pilihan raya BN DUN Tenang dan Setiausaha Agung Umno Datuk Seri Tengku Adnan Tengku Mansor.

Sebaik keputusan diumumkan, Mohd Azahar, yang berkemeja batik biru dan bersongkok, dijulang oleh para penyokongnya yang turut melaungkan “Hidup BN!”

Pilihan raya kecil DUN Tenang itu diadakan berikutan kematian penyandangnya Datuk Sulaiman Taha pada 17 Disember lalu.



penyapu sial


ternyata pengundi yang memenangkan UMNO/BN sangat seronok di tipu hidup hidup oleh parti pukimak macam ini...dengan segala barangan keperluan sentiasa di naikkan oleh pimpinan yang tak bertanggungjawab ...maka tak mendatang kesan kepada mereka...sesungguh mereka ini orang yang kaya raya...tu pasal barang naik dia peduli apa...kalau pemimpin yang mengadai tanah orang tanpa izin boleh dengan rela sanggup di pilih...inikan pemimpin yang terlibat membunuh altantuya atau yang merogol amahnya...tidak menjadi kesalahan atau dosa memilihnya...

maka dengan jelas pengundi melayu di sana menolak islam...maka yang bukan islam...terutamanya yang berbangsa cina rela kes TBH tinggal dalam lipatan sejarah tanpa pembelaan...maka orang yang di tuduh mendapat MC secara tak sah lebih hina,,,dari orang yang kerja mengadai tanah orang...atau yang merogol amahnya....itulah mindset UMNO dan umat totoknya

kalau tak mau jadi macam mesir dan tunisia...sila Bebaskan SPR dan media dari cengkaman parti yang memerintah...!!!



Pemerintahan BN di gesa segera membuka ruang demokrasi yang adil di Malaysia dengan membebaskan SPR dan media daripada cengkaman parti pemerintah seterusnya bersedia untuk berhadapan dengan Pakatan Rakyat di padang yang sama rata.

Kita tidak mahu situasi tegang sedemikian (di Mesir dan Tunisia sekarang) berlaku di negara ini bagi mengulas apa yang berlaku di Tunisia dan Mesir sekarang.

Tetapi dunia membuktikan ketegangan di antara rakyat dan pemerintah itu berpunca daripada sikap pemerintah itu sendiri,...

Di Mesir, katanya, umum mengetahui bahawa demokrasi telah dicabul teruk dan pentadbiran Presiden Hosni Mubarak mesti bertanggungjawab terhadap pencabulan tersebut dan bersedia berhadapan dengan desakan rakyat supaya beliau meletakkan jawatan.

Penyelesaian terhadap kemelut ini boleh berlaku dengan dibukanya pintu demokrasi yang tulen dan diadakan pilihanraya yang telus di Mesir..

Kepada kerajaan Barisan Nasional di Malaysia, perlu diperingatkan supaya mengambil iktibar terhadap apa yang berlaku di Tunisia dan Mesir pada hari ini.

Apabila pemerintah mencabul amalan demokrasi, menyeleweng kewangan negara dan bersifat zalim terhadap rakyat, maka kebangkitan rakyat tidak dapat dibendung lagi.

Maka pemerintahan BN, perlu segera membuka ruang demokrasi yang adil di Malaysia dengan membebaskan SPR dan media daripada cengkaman parti pemerintah seterusnya bersedia untuk berhadapan dengan Pakatan Rakyat di padang yang sama rata.

 

Pegawai kerajaan pegang jawatan dalam Parti...hanya yang menjadi ahli PUKI-MAK UMNO-APCO yang boleh...!!!



Berikut adalah biodata Calon UMNO/BN Tenang seperti dilaporkan oleh Harian Metro

Dari biodata tersebut, kita boleh lihat bahawa beliau seorang pegawai kerajaan bergred 41 ke atas... kerana beliau memiliki ijazah.

Dan kita sudah maklum dibawah perintah am, pegawai kerajaan gred 41 keatas tidak boleh terlibat secara aktif dalam politik... kecuali yang dilongarkan baru baru ini.

(semua pegawai Kerajaan dalam Kumpulan Pengurusan dan Ikhtisas, anggota-anggota Perkhidmatan Polis dan anggota-anggota Perkhidmatan Penjara adalah samasekali ditegah daripada mengambil bahagian yang cergas dalam politik seperti menjadi Ahli Jawatankuasa parti politik baik di peringkat kebangsaan, negeri atau daerah).....kecuali jadi ahli PUKI-MAK UMNO-APCO aje yang boleh....!!!

Tetapi larangan itu pada realitinya hanya pada penyokong parti Pembangkang sahaja.. dan bukti jelas bahawa pegawai kerajaan boleh memegang jawatan politik dan aktif dalam politik jika ianya adalah parti UMNO dan BN.. Bukankah ini satu double standard???

Ini biografi calon BN tersebut... lihat pada Jawatan didalam parti dan tahunnya serta pekerjaan serta tahunnya.. :

BIODATA:

PARTI: Umno
NAMA: Mohd Azahar Ibrahim
UMUR: 39 tahun
TEMPAT LAHIR: Labis, Segamat
ALAMAT: No 19, Jalan Tenang 85300 Labis, Segamat

AHLI KELUARGA:
ISTERI: Tuty Roshizana Tumin
UMUR: 31 tahun
PEKERJAAN: Suri rumah ANAK: Nur Aina Maisara, 6; Nur Arisha Najwa, 3; Muhammad Haikal, 8 bulan

KELULUSAN: Ijazah Sains Politik (Kepujian) Portsmouth, United Kingdom, 1996; Diploma Pentadbiran Awam, Institut Teknologi Mara, Melaka, 1993

PEKERJAAN: Penolong Pentadbir Tanah Daerah Kecil (ADO) Rengit, Batu Pahat (2006-2011); Penolong Pentadbir Tanah Segamat (2000-2006); Penolong Pentadbir Tanah Kluang (1997-2000)

JAWATAN DALAM PARTI: Bendahari Pemuda Umno Bahagian Labis dan Ketua Umno Cawangan Kampung Paya Merah, Labis (2004-2008)

PERTUBUHAN: Penasihat Pertubuhan Kebajikan Islam Malaysia (Perkim) cawangan Rengit (2006-sekarang); Setiausaha Jawatankuasa Penyelarasan Mukim-mukim Dun Rengit (2000 - sekarang), Pengerusi Belia 4B Labis (2001 - 2005), Ahli Jawatankuasa Yayasan Tenang (2000 - sekarang)"

Silap cetak, najib kena ambil tindakan dan Muhyiddin perlu bertanggungjawab ( letak jawatan lagi baik...!!!)



najib...pukimak ko...jangan menjerit dan melolong mencari salah pembangkang sedang kesalahan atau kesilapan dalam kem sendiri yang menyebabkan kerugian kepada rakyat tidak di ambil peduli....!!!

Timbalan Perdana Menteri, Tan Sri Muhyiddin Yasin yang juga menteri pelajaran perlu memberi penjelasan terperinci berhubung kesilapan mencetak 400 ratus ribu buku teks KSSR bahasa Inggeris tahun 1 sehingga menyebabkan buku itu ditarik balik...



TPM mulut tong taik....wajar di pecat dari dua dua jawatan yang di sandang...kerana mulut celupar macam burid ayam....kesilapan dalam bidang tanggungjawab sendiri buat buat tak nampak...sibuk cari kesalahan orang lain...najis dalam seluar dalam sendiri pun dah tak nampak...lagi besar pukimak menteri kerajaan UMNO-APCO seekor ni...!!!


Muhyiddin selaku menteri yang bertanggungjawab perlu menjelaskan kerugian yang mencecah hampir RM4 juta itu.

Beliau adalah individu yang bertangungjawab ke atas kesilapan sehingga memberikan kesan implikasi bukan sahaja terhadap pelajar sekolah malah ke atas implikasi ekonomi.




Ini jelas merupakan satu pembaziran yang membabitkan jumlah wang yang begitu besar, jumlah RM4 juta ini jelas menunjukan timbalan perdana menteri yang juga menteri pendidikan mengambil sikap endah tidak endah.

Dan sikap melepaskan batuk di tangga dalam usaha kerajaan memberi ingatan kepada rakyat supaya berhemah dan berjimat cermat dalam berbelanja tetapi dalam hal ini wang itu dihabiskan begitu sahaja...

Akhbar semalam melaporkan, kementerian pelajaran akan menarik balik hampir 400,000 buku teks KSSR bahasa Inggeris tahun 1sekolah kebangsaan kerana mengandungi pelbagai kesalahan dan menggantikan dengan buku teks cetakan baru, Mac depan.

Harga seunit buku teks KSSR bahasa Inggeris tahun satu adalah RM8.20 dan jika mengambil kira keperluan hampir 400,000 naskah maka jumlahnya mencecah RM4 juta.

Ditanya apa tindakan yang patut diambil kepada pihak terbabit berhubung kerugian ini, kita menegaskan Muhyiddin perlu dipertanggungjawabkan.

Kalau berlaku di mana-mana negara, sudah pasti menteri berkenaan harus meletakan jawatan dan mengambil sikap tindakan bertanggungjawab kerana ia membabitkan wang rakyat yang begitu besar.

Sebab itu kita memberi ingatan dan teguran yang keras kepada TPM jangan  mengambil mudah jawatan TPM dan juga menteri pelajaran dan jangan sibuk menyerang pembangkang dan sibuk berpolitik.

"Begitu juga  menteri kewangan, Datuk Seri Najib (Razak) harus mengambil tindakan yang tegas, paling tidak pun memberi kata-dua kepada menteri pelajaran supaya perkara ini tidak berlaku lagi...

Perkara yang menyebabkan kejadian itu masih belum diketahui puncanya sama ada disebabkan kesilapan manusia atau masalah percetakan namun kesilapan itu tidak sepatutnya berlaku.

Sesuatu benda itu bila diterbitkan mesti tepat, kerana ia akan menyebabkan pembaziran, kalau kita hendak fokus kepada kualiti asasnya buku yang hendak dikeluarkan perlu ada kualiti.

Kita kena pastikan bahawa dalam proses percetakan sesuatu buku untuk pelajar itu kita tidak boleh lupa kepada kualiti....

1 malaysia....rakyat di sembelih di dahulukan....pukimak najib kalau dah pernah bunuh orang tak heran kalau dia tergamak tipu rakyat....!!!



Cukai GST=RM4.02 setiap bulan

Najib berkata, "Atas semangat 1Malaysia, yang mana Rakyat Didahulukan dan Pencapaian Diutamakan, saya telah meminta para pemegang konsesi mengkaji semula struktur tol bagi konsesi masing-masing sebagai langkah membantu kerajaan memakmurkan negara dan mengurangkan bebanan rakyat.

"Menyahut seruan kerajaan ini, dua orang ahli korporat yang juga pemegang saham terbesar sebuah syarikat konsesi tol telah tampil mengemukakan satu cadangan penstrukturan tol melalui perolehan aset-aset konsesi yang akan memberi impak yang besar kepada rakyat.

"Berdasarkan cadangan ini, saya dengan sukacitanya memaklumkan bahawa tiada kenaikan tol untuk lima tahun akan datang bagi Lebuhraya Kuala Lumpur-Karak dan Lebuhraya Pantai Timur Fasa 1 yang dicadangkan bakal dimiliki oleh dua orang ahli korporat tersebut," kata beliau pada sidang akhbar di Bangunan Perdana Putra di sini.


Hoi!... korang perasan tak yang Najib dah main-mainkan korang... Yang dia umum tol tak naik tu untuk orang ulang-alik ke negeri Najib dan Pantai Timur jer!... Berapa ramai pengguna tol yang menggunakan perkhidmatan ke pantai timur berbanding lebuhraya PLUS, LDP, Kesas dan sewaktu dengannya. Apasal Najib tak umum sekali tiada juga kenaikan serta dikecualikan bayaran kepada pengguna jalanraya dari Labis ke Segamat.

Najib cuma bagi jaminan tak naikkan harga tol tapi korang dah terkena sebab mulai bulan ini, korang dah dikenakan cukai GST pada bil Astro dan lain-lain bil utilities. Padan muka korang yang setia tak bertempat pada dacing senget selaku pelopor Barang Naik.

Kalau 1 bulan kerajaan Najib berjaya kutip RM4.02 seorang, bayangkan jika pengguna Astro ada 1 juta orang. RM4.02 X 1 bulan X 1 juta pengguna = RM4.02 juta. Itu baru cukai bil Astro. Macam mana dengan bil-bil utilities yang lain serta barang-barang keperluan harian yang akan dikenakan GST nanti.

Itu hari kabinet Najib kata, GST tak akan dilaksanakan dalam masa terdekat. Sekarang kan dah kena dengan bil Astro.

Lu orang pikirlah sendiri bagaimana liciknya pentadbiran Najib perdaya korang. Patut pun Najib mampu sogok setiap kali diadakan pilihanraya kecil kerana Najib ada wang tersembunyi. Dia turunkan yang itu tetapi dia naikkan yang ini.

Kah!...3X. Inilah hasil tarbiyah penasihat Apco kepada kerajaan Barang Naik.

payahsungguh

pundek gobala jadi katak...memang dah di jangka....dasar penghianat perjuangan rakyat....!!!

Anwar sudah jangka Gobala akan keluar parti



memang patut pun dah kena sepak dan terajang...dasar penghianat tak sedar diri...betul betul keling pariah ini orang....!!!

Ketua Umum Parti Keadilan Rakyat (PKR) Datuk Seri Anwar Ibrahim berkata beliau telah lama menjangka Anggota Parlimen Padang Serai N. Gobalakrishnan akan keluar daripada parti itu.

Katanya tindakan Gobalakrishnan itu juga tidak menjejaskan PKR.

"Dia dah keluar tak apalah, biar kita teruskan," katanya kepada pemberita selepas majlis Wacana Memperkasa Fikrah Rakyat, di Shah Alam hari ini.

Ketua pembangkang itu diminta mengulas tindakan Gobalakrishnan yang dilapor meninggalkan PKR dan melepaskan semua jawatannya dalam parti tersebut, semalam.

Mengulas lanjut, Anwar berkata pucuk pimpinan parti itu bagaimanapun masih belum menerima surat rasmi daripada Gobalakrishnan berkenaan perkara tersebut.

Setakat ini beliau hanya mengumumkan perkara itu menerusi laman sosial Twitter dan setiausaha agung parti Saifuddin Nasution Ismail telah mengarahkan beliau memberi penjelasan berhubung perkara tersebut, kata Anwar.

Dalam satu kenyataan menerusi Twitter, Gobalakrishnan - bekas calon naib presiden PKR - berkata tindakannya itu disebabkan hilang keyakinan terhadap kepimpinan parti.

- Bernama

LEMBU LOMPAT PARTI ...2 EKOQ DI SAH MENGINTAI DAN BERMANJA MANJA DI KEM LEMBUMNO....!!!!



BERSEMPENA DENGAN PILIHANRAYA KECIL DUN TENANG

INI BERITA BELUM MASUK TV3SUKU

INI BERITA BIASA DIMAINKAN MEDIA UMNOGOK

SETIAP KALI ADA PILIHANRAYA...

KAH! KAH! KAH!

KESIAN MAT-MAT LEMBU TU

PADAHAL DEPA CUMA MAKAN RUMPUT DI TEPI BENDERA UMNOGOK

KENA SPIN BERITA KATA DEPA NAK MASUK UMNGOK..

KAH! KAH! KAH!

tak dapat tanduk telinga di pulas....akhir padan muka kena pulang paku buah keras....Klinik Keluarga Sahkan Suami Normala Sakit



Pusat Perubatan Keluarga, Jalan Segamat, di sini menafikan pihaknya menjual sijil cuti sakit (MC) kepada suami calon Pas, Normala Sudirman yang dikatakan mengalami masalah kemurungan.

Pakar perubatan, Dr Siti Juriah Kusni mengesahkan kliniknya ada mengeluarkan cuti sakit berkenaan kepada Maarof Abd Mutalib berikutan tahap kesihatannya yang lemah.

"Maarof diberikan cuti sakit selama dua hari memandangkan perlu rehat secukupnya kerana mengalami simptom demam, batuk dan selsema.

"Pemeriksaan mendapati Maarof juga kelihatan begitu lesu dan tidak bermaya serta memaklumkan turut mengalami tekanan," katanya ketika ditemui Sinar Harian semalam.

Menurutnya, sebagai doktor, beliau ada bertanyakan punca tekanan itu dan Maarof berkata ia berkaitan hal pertukarannya ke Johor Bahru.

“Akibat memikirkan hal itu, beliau terlalu tertekan sehingga tidak dapat tidur malam. Oleh yang demikian, saya memberikannya cuti sakit selama dua hari, iaitu pada 6 dan 7 Januari,” katanya.

Dr Siti Juriah berkata, berikutan masalah tekanan yang dialaminya, beliau cadangkan Maarof mendapat khidmat pakar psikitrik dengan merujuk masalah itu ke Klinik Kesihatan Bandar Putra Segamat untuk pemeriksaan lanjut.

“Bimbang masalah tekanan itu berterusan, saya mencadangkan beliau berjumpa doktor,” katanya.

Bagaimanpun, Dr Siti Juriah memaklumkan tidak mengetahui sama ada Maarof mendapatkan khidmat pakar psikitrik seperti mana yang dicadangkannya sehingga mengetahuinya melalui laporan akhbar, semalam.

Menurut Dr Siti Juriah, semua ahli keluarga Maarof mendapatkan khidmat di pusat perubatan itu, yang dibuka sejak 15 tahun lalu.

“Dua tiga hari selepas penamaan calon, tiga anak Normala juga mendapatkan rawatan selepas menghidap simptom demam, batuk dan selsema.

“Mereka kelihatan lesu, tidak bermaya dengan dihantar oleh Maarof mendapatkan rawatan,” katanya.

Status kesihatan Maarof menjadi persoalan apabila beliau dilaporkan mengambil cuti sakit sehingga 21 hari sepanjang bulan ini.

Perkara itu didedahkan menerusi sebuah blog, http://marahku.blogspot.com/ yang mendakwa Maarof mengambil cuti sakit selama dua hari pada 6 dan 7 Januari dari Pusat Perubatan Keluarga di Jalan Segamat, Labis, Johor.

Ia diikuti dengan cuti sakit selama dua minggu bermula 10 hingga 23 Januari yang dikeluarkan oleh Klinik Kesihatan Bandar Putra, Segamat dan tambahan cuti lima hari lagi yang diperoleh dari pusat kesihatan sama.

Ketiga-tiga salinan surat sakit yang dikeluarkan kepada Maarof itu turut dimuat naik ke dalam blog tersebut menerusi entri bertajuk ‘PRK Tenang: Normala’s cheating husband has been keeping secrets from her’ yang disiarkan semalam. -SH



penyapu sial

besar kemaluan puak puak umno keparat...

1.mc tu adalah sah dan di peraku bahawa suami normala memang tak sihat...tak semestinya tak sihat duduk di rumah aje...keselamatan dan kehormatan isteri perlu di jaga...takut nanti mendatangkan fitnah bila tanpa suami mengiringi...

2.suami normala sakit berpunca dari tindakan UMNO mengheret kementerian pelajaran dalam kancah politik melalui pengarah pendidikan johor sekapal jawa tempe totok khir toyol,markom giran...kalau tak di tukarkan 24 jam ke johor bharu kerana gagal mengawal isteri...pasti beliau tak mengambil mc begitu lama...

menteri perogol amah tumpang sekaki...hina islam dan perlekeh Nik Aziz........!!!

Rais gesa Melayu, Islam tidak diperlekeh Nik Aziz



mak ooiii...dah bersalaman...mazhab mana hang ikut...perogol ni berbisik...malam nanti boleh datang rumah ya...kita bincang penganti amah rumah saya...awak kerjalah kat umah saya ya...nanti saya minta izin rogol awak pulak...muakakakaka...!!!

Menteri Penerangan Komunikasi dan Kebudayaan Datuk Seri Rais Yatim menegaskan pelakuan seperti Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat yang menyifatkan mereka yang tidak mengundi PAS sebagai orang jahiliah hanya dilakukan ketika zaman jahiliah.

Beliau berkata Mursyidul Am PAS itu tiada hak untuk menentukan siapa yang masuk syurga atau neraka, jauh sekali melabelkan mengundi yang memilih parti lain selain PAS sebagai orang jahiliah.

"Ini adalah kata-kata yang tidak wajar dikeluarkan oleh seorang Mursyidul Am dan saya percaya ramai di dalam PAS tidak setuju dengan pandangan beliau. Menteri Besar itu akhir-akhir ini sudah jadi pengeluar fatwa sendiri," katanya kepada pemberita selepas merasmikan Karnival Karangkraf 2011 di Shah Alam hari ini.

Nik Abdul Aziz yang juga Menteri Besar Kelantan dikatakan mengeluarkan perkataan jahiliah itu pada sidang media di Kampung Redong di Labis dua hari lalu, semasa berkempen dalam pilihan raya kecil Dewan Undangan Negeri (DUN) Tenang.

Sehubungan itu, Rais berkata sudah sampai masanya orang Melayu dan Islam khususnya menilai Mursyidul Am PAS itu dengan sebaiknya dan tidak lagi diperlekehkan oleh beliau.

"Sekarang, setiap yang bernama Melayu dan Islam harus kerjakan sesuatu yang lebih dalam iaitu memahami agama kita dan tolong cari dalam al-Quran atau Hadis bahawa seseorang yang tidak memilih partinya (PAS) dia langsung menjadi seorang yang jahil atau tidak".

Rais berharap pengundi di Tenang tidak terperdaya dan membiarkan diri mereka diperkotak-katikkan dengan kenyataan Nik Abdul Aziz itu. - Bernama


Manusia boleh dinilai sebagai ahli syurga atau neraka berdasarkan perlakuan dan sikap yang mereka tunjukkan semasa di atas dunia lagi.

Telah banyak disampaikan oleh Allah dan RasulNya melalui Al-Quran dan Hadith mengenainya, tetapi adakah para penimpin UMNO khususnya Rais Yatim sendiri ada membaca Al-Quran dan Hadith?

Apabila tiada membaca kedua-duanya memanglah tak ditemui ayat-ayat mengenai ahli-ahli syurga dan neraka, dan justerunya boleh langgar semua hukum-hukum Islam hatta sampai menzalimi dan berlaku kejam ke atas sesama umat.

Kerana enggan untuk membaca Al-Quran dan Hadithlah maka wujud sistem pemerintahan UMNO BN yang berlagak bijak dan berlagak pandai, menganggap mereka lebih bijak dan lebih pandai daripada Tuhan mereka. Memperlakukan sewenang-wenangnya ke atas rakyat tanpa memperdulikan neraca pahala-dosa.

Itulah jahiliyah namanya. Maka Allah sendiri yang menzalimkan, memfasiqkan dan mengkafirkan mereka melalui ayat-ayatnya. ". . . . . . . Waman lam yahkum bima anzalallah, faulaika humul kafirun. . . . . . .Waman lam yahkum bima anzalallah, faulaika humuldh dhalimun. . . . . . . Waman lam yahkum bima anzalallah, faulaika humul fasiqun." (QS. Al Maidah, 5 : 44, 45, 47).

Jangan marah TGNA, marah Tuhan yang tuduh demikian.

29 January 2011

Semua Kedai WAJIB ada WIFI....maka dengan segera Malaysia menjadi Tunisia...muakakaka...!!!



Mulai tahun depan semua premis perniagaan WAJIB (tak sedia HARAM HUKUMNYA) ada Kemudahan Internet Tanpa Wayar WIFI. Kedai yang tak ada WIFI, Lesen Perniagaan Mereka TIDAK akan diperbaharui. Jadi macam Tunisia lah nampaknya Malaysia ni. SIAPA YANG UNTUNG BILA SEMUA KEDAI ADA WIFI? Pengguna atau Pemegang LESEN WIFI?

WIFI lebih WAJIB dari status HALAL untuk RESTORAN, KAFE dan HOTEL!!!




Wajib sedia jalur lebar

Utusan Malaysia 28 Jan 2011


KUALA LUMPUR 27 Jan. - Setiap projek pembangunan perumahan baru di ibu negara kini disyaratkan menyediakan kemudahan jalur lebar berkuat kuasa hari ini.

Datuk Bandar Kuala Lumpur, Datuk Seri Ahmad Fuad Ismail berkata, peraturan itu akan membolehkan lebih ramai isi rumah mendapat kemudahan capaian internet yang lebih baik.

Ahmad Fuad berkata, PREMIS PERNIAGAAN PULA AKAN DISYARATKAN MENYEDIAKAN KEMUDAHAN INTERNET TANPA WAYAR UNTUK PENGUNJUNG PADA TAHUN DEPAN.

"SEKIRANYA PREMIS-PREMIS INI BERDEGIL, KITA TIDAK AKAN MEMBERI LESEN ATAU LESEN PERNIAGAAN MEREKA TIDAK AKAN DIPERBAHARUI, ARAHAN INI AKAN BERKUAT KUASA PADA TAHUN DEPAN," katanya.


utusan mampos...

bro....nyamuk betina simpanan UMNO-APCO pemegang oskar 13 trofi putar alam pembahawa penyakit berbahaya ...13 tahun dia simpan penyakit tak kebah kebah langsung....!!!

Di antara nyamuk Raja Namrud atau nyamuk pembawa penyakit



SEMAKIN hampir tarikh mengundi di PRK Dun Tenang, maka muncul lagi wanita ini. Ummi Hafilda yang juga adik kepada Timbalan Presiden PKR Azmin Ali yang juga dikatakan telah di`buang' dari status anak kepada Arwah ayahnya hari ini hadir di Ibu Pejabat Polis DiRaja Malaysia Bukit Aman untuk berjumpa dengan Pengarah Jabatan Siasatan Jenayah (JSJ) Datuk Seri Mohd Bakri Zinin dan membuat laporan polis tentang beberapa isu fitnah yang dihadapinya.

Ummi bagaimanapun gagal berjumpa mahupun membuat laporan polis dengan Bakri kerana beliau difahamkan Bakri mempunyai urusan penting yang lain. “Kita sudah buat temu janji hari ini dengan Datuk Seri (Bakri) malangnya beliau ada urusan penting lain dan kita akan buat satu lagi temu janji yang baru pada satu tarikh yang akan diberitahu kelak,” kata peguam mewakili Ummi Mohd Khairul Azam Abdul Aziz ketika ditemui FMT.

Mengapa Ummi memilih untuk berjumpa terus dengan Datuk Bakri? Apa salahnya beliau membuat laporan Polis sahaja dan sertakan apa yang patut beliau sertakan tanpa berbincang dengan Pegawai Atasan Bukit Aman ini? Perlu bincang apa lagi, buat laporan dan biarlah Polis lakukan siasatan sepertimana orang lain tanpa berjumpa dan berbincang terlebih dahulu dengan Pegawai tersebut.

Kisah `nyamuk' dengan Raja Namrud kununnya dijadikan alasan untuk wanita berumur ini untuk menjatuhkan karier politik DS Anwar. Beliau lupa, nyamuk yang diutuskan Allah bagi menghapuskan Raja Namrud adalah kerana raja tersebut zalim. Itu bukan nyamuk biasa jauh sekali untuk dibandingkan dengan wanita yang mengaku Islam tetapi tidak menutup aurat ini. Beliau boleh menjadi `nyamuk' tetapi mungkin sebagai `nyamuk' pembawa penyakit iaitu penyakit fitnah.

Wanita tua yang malang ini terus membuat fitnah ke atas abang dan kakak iparnya. Beliau mendakwa Azmin telah melacurkan isterinya kepada DS Anwar. Baca di sini. Untuk pengetahuan, wanita malang ini telah diberi kesempatan untuk menjadi Saksi Pendakwa semasa kes Liwat 1 dahulu, tetapi tiada apa pun yang mampu beliau buktikan untuk mensabitkan salah laku samada DS Anwar mahupun abangnya Azmin dan kakak Iparnya Shamsidar. Malahan, Azmin tampil dengan berani untuk mengadakan ujian DNA ke atas salah seorang anaknya yang dituduh adalah hasil kecurangan isteri beliau bersama DS Anwar, namun terbukti anak itu adalah anak Azmin dan Shamsidar. Keterangan wanita tua ini hancur lebur di mahkamah.

Kini beliau muncul kembali dengan membuka semula cerita lama yang diperbaharui. Meloyakan tekak bila melihat wanita tua ini membuat muka sedih menceritakan dirinya yang kununnya telah hilang maruah dan diaibkan. Siapa yang aibkan diri kamu jika bukan kerana perbuatan kamu sendiri? Baru-baru ini dikatakan Azwan Ali juga adik beliau turut meloya dengan perangai wanita tua ini. Kesihan nasibnya seperti sampah terbuang di lorong Hj Taib.


wfauzdin

Salam Dengan Bersarung Tangan - Apakah Soi Lek Pura-pura Tidak Tahu atau berpakat dengan UMNO-APCO haramjadah buat buat tak tau...????



Saya orang biasa, dan saya juga amat rapat dengan kawan-kawan India dan Cina. Maka saya sangat tidak suka dan amat benci mana-mana pemimpin tidak kira Umno, PAS, PKR, MCA, DAP, Gerakan, BEBAS atau apa saja yang ingin jadi hero politik dengan memainkan isu agama, kaum dan adat resam budaya.

Mereka ini adalah pengkhianat negara kerana apabila berlaku salah faham agama, rusuhan kaum atau pergaduhan atau pembuhan sesama rakyat jelata; mereka tetap selamat.

Mungkin lari keluar negara, dan rakyat yang tidak tahu apa-apa yang akan menjadi mangsa. Kelak pihak polis dan tentera menjadi mangsa untuk mengawal negara yang darurat! Sebab itu saya menggelarkan mereka ini pengkhianat kepada negara dan rakyat marhain.

Saya seorang Islam, saya bukan sahaja faham akan amalan agama Cikgu Normala itu tetapi amat faham dan boleh jelaskan dengan terperinci. Iaitu :

• seorang perempuan Islam pada dasarnya tidak boleh bersentuhan dengan mana-mana lelaki yang dia boleh berkahwin(bernikah). Lelaki ini digelar 'mahram' dalam istilah Islam. Lelaki sebegini tidak kira apa bangsa, agama dan keturunan pun bahkan kalau orang Melayu Islam sendiri pun tidak boleh bersalaman dengan Cikgu Normala.

• lelaki yang boleh seseorang wanita Islam bersalaman/bersentuh kulit dengannya , digelar lelaki ini 'muhrim' dalam istilah Islam. Muhrim ini diharamkan (tidak boleh) berkahwin dengan wanita Islam tersebut. Contoh muhrim ialah; bapa kepada wanita Islam itu, abang wanita itu, adik lelakinya, bapa mertua wanita itu, anak-anaknya (tidak kira lelaki atau wanita), dll..(banyak lagi).

• Namun dalam Islam, ada kes tertentu khas yang dibolehkan wanita itu menyentuh lelaki lain atas kepentingan umat manusia contohnya dalam perubatan, dalam kecemasan, darurat dan yang seumpamannya.

• Wanita Islam boleh bersalaman tanpa memakai sarung tangan dengan semua wanita tidak kira apa bangsa dan agama pun. Cuma Cikgu Normala apabila turun berkempen dan takut kalau-kalau ada lelaki yang ingin bersalaman; maka beliau terus saja siap sedia memakai sarung tangan untuk majlis dengan rakyat.

Isu yang berlaku ini kerana:

Presiden MCA itu tidak faham nilai sebenar amalan ajaran Islam. Juga sepatutnya menteri kabinet Islam telah pun menerangkan kepada beliau. Apa peranan Datuk Jamil Khir dan Datuk Mashitah?

• Di zaman Almarhum Tunku Abdul Rahman, isu ini tidak berlaku. Sebabnya PERKIM telah memainkan peranannya dengan baik agar semua orang-orang bukan Islam memahami budaya amalan Islam.

• Atau adakah Presiden MCA itu sengaja pura-pura tidak tahu dan ingin menjadi juara politik? Saya tidak ada masalah memohon maaf kalau beliau memang tidak tahu. Saya bersikap terbuka untuk bercakap dengan beliau.

Apakah Presiden MCA ini sengaja besarkan isu ini? Kenapa Ratu Elizabeth memakai sarung tangan ketika bersalaman dengan orang lain, serata dunia, dengan semua pemimpin negara (bukan rakyat biasa pun), Datuk Seri Chua Soi Lek tidak bising?


Ibni Khalid Jurait

Normala bukan betina puaka dan pukimak macam rosmah ......



TIADA isu lagi untuk Umno menyerang kredibiliti calon PAS, Puan Normala Sudirman yang jauh lebih baik daripada calon Umno/Bn, Azhar yang tercemar akibat kes kecuaian dan salahguna kuasa di dalam kes lelongan tanah itu. Akhirnya, Umno mensasarkan suami calon PAS iaitu Ma'arof Abd Talib kununnya menyalahgunakan cuti sakit.

Ini merupakan satu tekanan buat calon PAS dan suaminya yang kini dilihat semakin mendapat sokongan dari pengundi-pengundi di Dun Tenang. Apakah benar cuti sakit itu disalahgunakan? Di dalam peraturan cuti sakit bagi kakitangan kerajaan, apakah ada larangan tertentu buat mereka yang mendapat cuti sakit sehingga menemani isterinya melakukan lawatan pun diangap salah?

Adakah selama ini sesiapa yang mendapat cuti sakit mesti berada di rumah berehat atau tidor sepanjang masa? Siapa boleh menafikan tugas dan tanggungjawab suami adalah berada di sisi isteri bagi menjaga keselamatannya? Isteri pula mesti ditemani suami ataupun muhrimnya hatta menunaikan fardhu Haji sekalipun. Apatah lagi, jika si isteri berjuang dan terpaksa menemui berbagai jenis manusia di merata pelosok kampung, wajarkah si suami membiarkan si isteri keseorangan?

Puan Normala Sudirman tidak tergamak meniru Rosmah Mansor yang merayap merata luar negara dan menginap di hotel mewah tanpa sang suami. Biarlah Rosmah berperangai begitu kerana Najib `redha'.

Sebelum ini, jabatana pelajaran negeri mengeluarkan notis menukarnya ke sebuah sekolah di Johor Bahru, selepas tercetus spekulasi yang isterinya bakal dipilih sebagai calon PAS dalam pilihan raya kecil DUN Tenang. Apa pun, kita mengharapkan ini semua tidak melemahkan semangat Puan Normala dan suaminya.

Kita berbangga kerana suami Puan Normala amat bertanggungjawab terhadap isterinya. Muhyiddin jelas menghina profesyen kedoktoran yang memberikan cuti sakit seolah-olah pengesahan dari doktor kerajaan itu diragukan

TPM kandang babi....si babi sundal muhyiddin heret kementerian pelajaran terlibat kempen politik UMNO-APCO......

Suami Normala disiasat atas dakwaan salahguna MC




Kementerian Pelajaran akan menyiasat dakwaan bahawa Ma'arof Abd Talib - suami calon PAS dalam pilihan raya kecil DUN Tenang - telah menyalahgunakan sijil sakit (MC) untuk 'berkempen' membantu isterinya.

Timbalan Perdana Menteri Muhyiddin Yassin yang juga menteri pelajaran, berkata, Pengarah Jabatan Pelajaran Negeri Johor Markom Giran diberi tanggungjawab untuk melakukan siasatan itu.

"Pengarah (Jabatan Pelajaran Negeri Johor) boleh siasat, sama ada ada asas cuti sakit itu diberi, walaupun boleh diberi adakah terdapat asas yang benar yang dia sakit.

"Kalau dia dapat cuti sakit, dia terlantar, 21 hari (jumlah cuti sakit yang diberikan kepada Makrof) terlantar, tetapi turun redah dengan calon PAS, yang juga isteri dia," katanya kepada sidang media di Sekolah Menengah Kebangsaan Kamarul Ariffin di Labis, hari ini.

Beliau juga mengesahkan siasatan akan dijalankan oleh bahagian pentadbiran Jabatan Pelajaran Johor.

Bukan sasar Ma'arof

Bagaimanapun, katanya, siasatan tersebut tidak bermaksud pihaknya mensasarkan Ma'arof kerana isterinya - Normala Sudirman - menjadi calon PAS di Tenang.




Jika Ma'arof - juga seorang guru - mahu menemani isterinya, ia adalah haknya untuk berbuat demikian, tegas Muhyiddin.

Bagaimanapun, katanya, isunya adalah mengenai dakwaan menyalahgunakan sijil sakitnya.

Timbalan Perdana Menteri berkata, siasatan terhadap Ma'arof itu bukan disebabkan kerana beliau menyokong isterinya, tetapi berkemungkinan terdapatnya elemen penyalahgunaan hak untuk mendapatkan cuti sakit.

"Pada zahirnya sudah ada petanda penyalahgunaan," kata beliau sambil menambah, Pengarah JPN Johor akan mendapatkan laporan daripada pengetua atau guru besar di mana Ma'arof bertugas.

"Dari segi pentadbiran, kita siasat sama ada dia salahgunakan peruntukan dalam Pekeliling Kerajaan, Peraturan Perkhidmatan, Perintah Am Bab B," kata beliau.

tenang by election nomination day 220110 mohd azahar ibrahim md asri amir normala sudirmanSebelum ini, jabatan pelajaran negeri mengeluarkan notis menukarnya ke sebuah sekolah di Johor Bahru, selepas tercetus spekulasi yang isterinya bakal dipilih sebagai calon PAS dalam pilihan raya kecil DUN Tenang.

Bohong

Ma'arof bertugas sebagai guru di Sekolah Menengah Kebangsaan Tenang Station.

Ditanya kemungkinan suami calon PAS itu boleh dikenakan tindakan, Muhyiddin berkata, Kementerian Pelajaran mempunyai peruntukan untuk mengambil tindakan tatatertib terhadap kakitangannya yang melanggar peraturan.



"Adakah sifat sebegini sesuatu yang kita hormati atau tidak," katanya.

Pilihan raya kecil DUN Tenang akan diadakan pada Ahad ini, berikutan kematian penyandang kerusinya daripada BN, Datuk Sulaiman Taha pada 17 Dis tahun lalu akibat jangkitan kuman dalam darah dan kencing manis.

Pilihan raya kecil itu akan menyaksikan pertandingan dua penjuru antara calon Barisan Nasional (BN) Mohd Azahar Ibrahim dan Normala, yang juga merupakan seorang bekas guru...mkini



penyapu sial


hebat benar babi sundal muhyiddin nie berkempen....ko nie sebagai TPM atau timbalan presiden parti...kalau sebagai TPM tak layak cakap mcm tu tanpa siasatan menyeluruh...apa punya banggang menteri menteri di negara ini bila bercakap nafas baunya celah jubor saifol liwat...abis seluruh kementerian kerajaan jadi jentera UMNO/APCO pukimak menentang pembangkang...MC pun jadi isu...agaknya kalau kantoi pasai isu MC...tak boleh la jadi calon yang layak memenangi dun tenang mewakili rakyat...pukimak ,babi sial punya muhyiddin  dan umno....yang jual tanah hak orang,rasuah politik wang dalam parti dan bunuh altantuya ...mengapa???...di bolehkan pulak...sedang bapak menteri perogol amah pun tak bersihkan diri di mahkamah...jadi jangan sibuk pasal isu remeh temeh macam tu..siasat baru tau...dan jangan asik nak berpolitik...sampai hilang kewarasan berfikir...!!!

lagi satu banggang dan nampak melampau...ada ke patut si pukimak muhyiddin nie suruh si pelaku jenayah politik markon girang pengarah pelajaran johor yang terlibat berkempen untuk UMNO-APCO menyiasat  suami normala...lagi nampak berat sebelah......mak ooiiii....besar betul konspirasi ko orang...ini macam si kepala perompak suruh adu kecurian barang kepada kepala penyamun.....muakakakaka...yang jadi mangsa tetap mangsa kecurian....!!!!

puak UMNO-APCO kaki kencing...mc punya hal jadi isu....pengarah pelajaran johor terlibat kempen dan calon UMNO-APCO prk DUN Tenang gadai tanah orang....mana lebih besar isunya...!!!





hoiii...mangkuk ...mc macam nie boleh ke...???....UMNO-APCO  punya mc...muakakaka...sure calon dia patut duduk rumah tak perlu  bertanding prk tenang....!!!!

Tindakan sebuah sekolah menengah di Labis yg mendedahkan dokumen peribadi seorang gurunya berhubung laporan cuti sakit dan dijadikan bahan kempen Umno BN bagi Pilihan Raya Kecil (PRK) Tenang adlah sangat sangat di kesali..

Tindakan tersebut juga boleh menjejaskan imej guru berkenaan dan menghilangkan keyakinan pekerja terhadap majikannya.

Sijil cuti sakit adalah dokumen rasmi yang sepatutnya hanya di ketahui oleh pesakkit (guru tersebut) dan majikannya.

Ini kerana dokumen tersebut mengandungi maklumat sulit antara doktor dan pesakitnya, termasuk diagnosis pesakit.

Hanya pesakit atau doktor yang diizinkan oleh pesakit boleh mendedahkan maklumat itu kepada pihak ketiga...

Kekesalan itu dizahirkan ekoran Umno BN kini didakwa berkempen memburuk buruk  pembangkang menggunakan sijil sakit, Maarof Abdul Mutalib iaitu suami kepada calon PAS bagi PRK Tenang, Normala Sudirman.

Sijil sakit berkenaan juga turut disiarkan di sebuah blog pro Umno dan laporannya membayangkan Maarof sedang berdepan masalah kesihatan yang serius.

Selain blog, laporan akhbar pro Umno, Utusan Malaysia hari ini juga turut memainkan isu sama dengan memaparkan tajuk 'Suami Normala sakit kritikal?'.

Laporan itu mempersoalkan status kesihatan Maarof kerana mengambil cuti sakit sehingga 21 hari sepanjang bulan ini.

Selain itu,Tindakan Timbalan Menteri Pelajaran Datuk Dr. Puad Zarkashi yang merestui tindakan sekolah berkenaan dan terus membuat kenyataan seolah-olah guru tersebut telah melakukan kesalahan tanpa usul periksa.

Tindakan Timbalan Menteri ini sangatlah tidak profesional. Beliau wajar memohon maaf kepada guru berkenaan...

Selain Puad, kita  juga katanya terkejut dengan tindakan Timbalan Menteri Kesihatan, Datuk Rosnah Abd Rashid Shirlin yang mempertikaikan pegawai perubatan yang merawat dan mengeluarkan sijil cuti sakit kepada guru berkenaan.

Rosnah tidak berhak campurtangan dalam urusan kerja profesional doktor berkenaan.

Percubaan mencampuri dan mengganggu tugas seorang doktor untuk tujuan mempengaruhi cara rawatan yang dilakukan oleh doktor sangat tidak bermoral dan amat terkutuk.

Datuk Rosnah harus tahu batas kuasa beliau di Kementerian Kesihatan.

Timbalan Menteri atau sesiapa juga pegawai atasan, harus memberi sokongan dan perlindungan kepada pegawai dan kakitangan dibawah tanggunjawab mereka manakala sebarang perlanggaran tatatertib harus disiasat di peringkat dalaman jabatan dan bukannya dengan mengeluarkan kenyataan yang melulu.

Sehubungan itu kita  meminta pihak Persatuan Perubatan Malaysia (MMA) dan Majlis Perubatan Malaysia (MMC) mengambil tindakan terhadap pihak yang sengaja menjatuhkan maruah pengamal perubatan di bawah kawalan mereka.

Seseorang doktor boleh menyaman pihak yang mempertikaikan sijil cuti kepada pesakitnya. Pihak sekolah yang mendedahkan sijil cuti sakit itu juga boleh didakwa kerana surat sijil sakit itu adalah sepatutnya sulit dan tidak didedahkan kepada pihak awam.



wooiii....mangkuk babi umno -apco....yang ini apa citer...tengok dan baca di bawah ini....jangan hanya pandai cari isu yang remeh temeh yang tiada kena mengena calon yang bertanding....hai..tak kan MC semesti duduk di rumah aje...alamat tak berasap la dapur????





tiada maruah dan integriti ....calon UMNO-APCO prk dun Tenang di gesa tarik diri....Siakap Senohong Gelama Ikan Duri. Bercakap Bohong Lama-Lama jadi Menteri.....

katak pelabuhan kelang....Mahkamah nasihat SPR tunggu dulu....skrip nie semua orang dah boleh baca....selagi UMNO-APCO memerintah....!!!!




Badrul Hisham Abdullah gagal mendapatkan perintah interim untuk menghalang Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) daripada mengisytiharkan pilihan raya kecil bagi kerusi DUN Pelabuhan Klang.

Bagaimanapun, Hakim Mahkamah Tinggi Shah Alam, Suraya Othman
berkata adalah lebih baik bagi SPR menunggu sehingga selesai permohonan Badrul Hisham untuk mendapatkan perintah injunksi.

Suraya akan mendengar permohonan Badrul Hisham untuk mendapatkan injunksi terhadap SPR pada 7 Februari, tetapi suruhanjaya itu dijadualkan membincangkan kekosongan kerusi itu malam ini.

Suraya berkata, pihak-pihak yang dinamakan, perlu mengambil tindakan sepatutnya, terutama defenden kedua, SPR, hanya boleh mengambil sebarang tindakan selepas kes tersebut didengar pada 7 Februari, demikian menurut peguam Abu Bakar Isa Ramat.

Kerusi DUN Pelabuhan Klang diisytiharkan kosong oleh speaker DUN Selangor, Datuk Teng Chang Khim pada 19 Januari lalu.

Menurut Teng, ia ekoran penyandang kerusi tersebut, Badrul Hisham, tidak menghadiri sidang dewan tanpa cuti selama lebih enam bulan.



penyapu sial


satu lagi wayang kulit mahkamah kanggaroo dan anjing belaan babi negara....serupa dengan kes kota seputih...kaki ponteng puak sendiri tentu dapat pembelaan....lebih lebih lagi kawasan tu kawasan pembangkang....depa kecut teloq dengan prk...depa berani kalau ada ADUN depa yang mampos...itu pun kerana terpaksa...!!!

28 January 2011

bakal kena tipu...Muhyiddin pukimak bagi rasuah penduduk Tenang RM 30 juta....jadi jangan pilih UMNO-APCO-BN...!!!



Muhyiddin Yassin tidak kekok mencedok nasi kepada orang ramai yang hadir pada majlis Jamuan Malam di Sekolah Jenis Kebangsaan Cina Ai Chee, Tenang Stesyen, Labis malam tadi.

Muhyiddin Yassin tidak kekok mencedok nasi kepada orang ramai yang hadir pada majlis Jamuan Malam di Sekolah Jenis Kebangsaan Cina Ai Chee, Tenang Stesyen, Labis malam tadi.

LABIS, 28 Jan — Timbalan Perdana Menteri mengingatkan pengundi pada pilihan raya kecil Dewan Undangan Negeri (DUN) Tenang agar tidak membuat kesilapan dengan memastikan calon Barisan Nasional (BN), Mohd Azahar Ibrahim menang Ahad ini.

Tan Sri Muhyiddin Yassin, yang juga Timbalan Pengerusi BN, berkata usaha membawa pembangunan ke DUN Tenang akan berhadapan dengan masalah jika pengundinya memilih calon pembangkang sebagai wakil rakyat mereka.

“Jangan membuat kesilapan dengan mengundi calon PAS, kerana kedua-dua kerajaan negeri dan kerajaan pusat adalah di bawah Barisan Nasional. Jika memilih pembangkang sebagai wakil rakyat maka usaha membangunkan Tenang akan berhadapan dengan masalah,” katanya di sini.

Beliau berkata demikian pada majlis makan malam Tahun Baru Cina di Sekolah Jenis Kebangsaan Cina Ai Chun di Tenang Stesen di sini, yang turut dihadiri Timbalan Menteri Pertanian dan Industri Asas Tani Chua Tee Yong, yang juga Ahli Parlimen Labis.

Pilihan raya kecil DUN Tenang pada Ahad ini menyaksikan pertembungan satu lawan satu antara calon BN, Mohd Azahar dengan calon PAS, Normala Sudirman.

Pada pilihan raya umum 2008, Sulaiman mengalahkan calon PAS, Mohd Saim Siran dengan kelebihan undi sebanyak 2,492.

Muhyiddin berkata kerajaan memperuntukkan RM30 juta untuk melaksanakan pelbagai projek pembangunan demi kepentingan rakyat di DUN Tenang, namun bersedia menambah peruntukan itu jika tidak mencukupi.

Pembangkang, menurutnya tidak berkemampuan memerintah negara sebagaimana dilakukan BN kerana Parti Keadilan Rakyat (PKR), PAS dan DAP diibaratkan seperti “tidur satu bantal tetapi mimpi lain-lain.”

Beliau berkata PAS mahu mewujudkan negara Islam di Malaysia, tetapi DAP, rakannya dalam pakatan pembangkang, menentang keras cadangan itu dengan Pengerusi Kebangsaan parti itu, Karpal Singh mahu PAS “langkah mayatnya dahulu.”

Timbalan Perdana Menteri berkata sebagai bapa yang mempunyai empat anak, beliau turut bersedih dengan apa yang berlaku terhadap mendiang Teoh Beng Hock, pembantu khas seorang anggota Exco kerajaan negeri Selangor.

“Saya ada empat orang anak dan jikalau anak kita mati, kita bersedih. Saya juga manusia ada perasaan, sebab itu kerajaan menubuhkan suruhanjaya kerana kita mahu mencari kebenaran,” kata beliau.

Kelmarin, Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak mengumumkan penubuhan sebuah suruhanjaya untuk menyiasat kematian Teoh, yang mayatnya ditemui selepas dia disoal siasat oleh Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia dua tahun lepas.

Sementara itu, pada majlis sambutan perayaan Ponggal anjuran MIC Bahagian Labis di Dewan Sekolah Jenis Kebangsaan Cina Labis, Muhyiddin berkata kerajaan akan melaksanakan program bagi meningkatkan pendapatan masyarakat India.

Beliau berkata Program Menjana Pendapatan masyarakat India itu akan menyaksikan setiap keluarga India negara ini melaksanakan satu projek yang akan meningkatkan pendapatan mereka sekeluarga. — Bernama



penyapu sial


memang pukimak si muhyiddin nie...baca kata kata si setan nie...

“Jangan membuat kesilapan dengan mengundi calon PAS, kerana kedua-dua kerajaan negeri dan kerajaan pusat adalah di bawah Barisan Nasional. Jika memilih pembangkang sebagai wakil rakyat maka usaha membangunkan Tenang akan berhadapan dengan masalah,” katanya di sini.


ugut dah satu hal....kedua ...kerajaan pusat nak amalkan rasuah...manakala kerajaan negeri dari pihak pembangkang...menentang amalan rasuah...memang lah tak sekufu...kerajaan pusat pukimak UMNO -BN nie kalau boleh kerajaan negeri nak sekepala dengan mereka....JADI PENYELESAIAN TOLAK KERAJAAN UMNO-APCO DI PUSAT DAN DI PERINGKAT NEGERI...!!!


Satu lagi taktik beli undi? MACC atau SPRM apa kata anda? ...NAMPAKNYA SPRM LAGI BESAR PUKI MAK DIA...SIALLLL....!!!!

Kepada pengundi Tenang, biar bertenang sbab semua bisa dibeli. Maruah, kepercayaan dan masa depan anda dan negara..

alahai muhyiddin puki mak ko lah RCI di tubuhkan untuk mencari kebenaran kematian TBH....

“Saya ada empat orang anak dan jikalau anak kita mati, kita bersedih. Saya juga manusia ada perasaan, sebab itu kerajaan menubuhkan suruhanjaya kerana kita mahu mencari kebenaran,” kata beliau.


dah tentu dia mati kat banggunan SPRM...apa lagi yang nak ko orang nak tipu...arrrr...budak tadika boleh la ko tipu....!!!

nyamuk betina sundal singkap kain lagi.....jangan main dengan saya....muakakakaka....!!!

Anwar, jangan anggap saya ‘nyamuk’: Ummi




Saksi kes Liwat I membabitkan Ketua Pembangkang Datuk Seri Anwar Ibrahim pada tahun 1998, Ummi Hafilda Ali memberi amaran kepada pihak pembangkang supaya tidak meganggap dirinya sebagai ‘nyamuk’.

Malah Ummi berkata dirinya mungkin akan menjadi salah satu penyumbang utama kepada kejatuhan karier politik Anwar.

Kalau kaji sejarah Raja Namrud yang menganggap dirinya Tuhan pada zaman Nabi Ibrahim, nyamuk yang kecik itu boleh membawa kemudaratan.

“Jadi Anwar jangan aggap saya nyamuk kerana dia boleh hilang kuasa, kedudukan, integriti sebagai pemimpin, dan segala-galanya.

“Apabila kembalinya ‘nyamuk’ ini, mungkin ‘nyamuk’ ini mungkin akan membawa kepada ‘kematiannya’ dari segi karier politik,” katanya kepada pemberita ketika mengulas respon Anwar apabila dipelawa berdebat berhubung kebenaran kes salah laku seks.

Ummi Hafilda yang juga adik kepada Timbalan Presiden PKR Azmin Ali hari ini hadir di Ibu Pejabat Polis DiRaja Malaysia Bukit Aman untuk berjumpa dengan Pengarah Jabatan Siasatan Jenayah (JSJ) Datuk Seri Mohd Bakri Zinin dan membuat laporan polis tentang beberapa isu fitnah yang dihadapinya.

Fitnah jenayah

Antaranya, menurut Ummi berhubung fitnah jenayah yang dilakukan saksi kes yang sama 13 tahun lalu, Baginda Minda dan Raja Kamaruddin Raja Abdul Wahid yang dikenali sebagai ‘Raja Komando’ terhadap dirinya.

Katanya, Baginda yang tidak pernah dikenalinya secara peribadi telah memfitnah beliau berzina dengannya dilaman blog dan media arus perdana walaupun dirinya telah melakukan sumpah laknat 10 tahun yang lalu.

Begitu juga dengan ‘Raja Komando’ yang mengheret setiausaha politik perdana menteri ketika itu Tun Dr Mahathir Mohammad, Datuk Aziz Shamsudin yang beliau kononnya menggelarkan dirinya pelacur namun dinafikan Datuk Aziz, katanya.

“Saya menganggap Baginda dan Raja Komando adalah saksi palsu yang telah dibawa oleh Anwar dalam mahkamah dan kita akan bongkarkan imbuhan yang mereka peroleh setelah mengaibkan dan memfitnah saya.

“Saya ada bukti dimana Raja Komando ini dilantik sebagai Pengerusi Kumpulan Semesta Sdn Bhd (KSSB) yang menguruskan semua projek pasir di Selangor. Saya juga mendapat maklumat Baginda diberikan tanah di Selangor,” katanya.

Selain itu, Ummi juga mahu membuat laporan polis bersama bukti yangakan diserahkan supaya siasatan dijalankan terhadap kekayaan yang diperoleh Azmin dan isterinya, Shamsidar Taharin dalam keadaan yang ‘mencurigakan’.

“Saya memohon polis menyiasat segala kekayaan Azmin dan Shamsidar yang melampaui batas luar biasa di mana Azmin dengan rela telah melacurkan isterinya kepada Timbalan Perdana Menteri ketika itu yang merangkap Menteri Kewangan bagu tujuan mendapatkan kekayaan secara haram melalui pemberian peruntukan saham yang bernilai jutaan ringgit.

“Saya menncabar Azmin dan Anwar bahawa saya pernah menerima apa-apa imbuhan daripada mana-mana tokoh politik sedangkan saya mempunyai bukti dia yang sering berkonspirasi dan sering memberi upah kepada mana-mana individu untuk bersubahat dengan mereka,” katanya.

Sumpah laknat

“Saya mencabar Azmin dan Amwar membuat laporan polis fitnah jenayah ke atas saya sekiranya apa yang akan saya laporkan ini hanya fitnah semata-mata. Saya dah buat sumpah laknat, Saiful (Bukhari) dah buat, kenapa mereka tak berani buat?,” katanya.

Ditanya pemberita tujuan membuat laporan polis setelah 13 tahun berlalu, Ummi berkata dirinya selama ini sudah cukup bersabar kerana isu ini membabitkan abangnya sendiri.

“Pada ketika Anwar dipenjara saya fikir cukuplah, sebolehnya saya tak mahu heret abang dan (kakak) ipar saya tetapi mereka melampaui batas malah kesabaran saya itu diambil kesempatan untuk memfitnah dan menghina saya.

“Saya bersabar dan fikir mungkin selepas lima atau enam tahun, Azmin akan datang kepada saya dan berkata “Ummi, I am sorry” sudah cukup.

“Saya tidak akan buka mulut lagi selepas itu tetapi sampai hari ini orang masih memfitnah saya sebagai perempuan jalang, pelacur dan tidak bermaruah. Saya inginkan kebenaran supaya yang benar ditegakkan dan yang bersalah itu didakwa dimahkamah.

Telah sampai masanya saya membersihkan nama saya…cukuplah, ini maruah saya yang akan saya bawa sampai akhir hayat saya,” katanya.

Ummi, penulis surat “Perihal Salah Laku Timbalan Perdana Menteri” bertarikh 5 Ogos 1997, turut mahu membuat laporan fitnah jenayah terhadap beberapa blogger pembangkang yang memfitnah dirinya.

Blogger itu termasuk ‘Tukar tiub’, ‘Tranungkite’, ‘Ruang bicara pria malaya’, dan akhbar Media Rakyat yang berniat jahat menyiarkan gambarnya dimuka depan akhbar bertajuk ‘Kisah dalam kain diselak’.

“Saya memberi amaran kepada mana-mana blogger supaya lebih bertanggungjawab kerana saya akan heret mereka ke muka pengadilan.

Buktikan saya perempuan sedemikian. Buktikan atau sama ada kamu tarik balik kenyataan atau kamu akan berhadapan dengan saya, atau ke penjara,” katanya.

Sementara itu, Ummi selepas bercakap dengan pemberita bagaimanapun gagal berjumpa mahupun membuat laporan polis dengan Bakri kerana beliau difahamkan Bakri mempunyai urusan penting yang lain.

“Kita sudah buat temu janji hari ini dengan Datuk Seri (Bakri) malangnya beliau ada urusan penting lain dan kita akan buat satu lagi temu janji yang baru pada satu tarikh yang akan diberitahu kelak,” kata peguam mewakili Ummi Mohd Khairul Azam Abdul Aziz ketika ditemui FMT.






penyapu sial

ada 2 pilihan....saman balik si betina yang dah muflis nie....poket dah kontang...so melacur lagi dengan abang abang UMNO-APCO...dua dua dapat ....pulusss pun dapat...rotan pendek penyedap pun dapat....jangan kasi can dia benafas lagi...apa punya gila nyamuk betina nie...

kedua...jangan layan betina sundal nie....bila time pilihanraya aje tiba tiba menanguk di air keruh....pelacur bermusim lah katakan....sudah lah ummi bawak banyak2 taubat nasuha...banyakkan amal ibadat...sedarlah diri tu dah tua...daging dah mula ganyut...sementara nyawa masih ada....

teruk hang nanti kat akhirat nanti kena dakwa...kalau tak bertaubat....!!!


lagi satu wa nak ingat...kalau masih nak saman depa semua tu...ingat ingat sikit...teruk nanti hang nanti kena tibai...tak tau la kalau mahkamah yang hang pakai 100% kanggaroo cap dacing pembelit.

itulah UMNO...asik berkubu...nasib baik tak mampos....untung ada orang PAS menolong



Blogger umno terus memainkan fitnah kononnya cikgu mala tak mahu meranduk air takut lemas, dengan menggunakan pelbagai perkataan fitnah, bagaimana tokai nak jadi YB kat tenang, air naik paras buku lali dah lemas, malas sangat excise, blogger umno lemas semalam sebab air naik mendadak, segala bahan kempen celaka hanyut dalam banjir semalam.


banyak rahmat rupanya daripada berlaku banjir. umno celaka banyak kehilangan bahan kempen fitnah. markas umno nyaris nak tenggelam dan pertugas nasib baik tak lemas, kalau tak banyak trajedi pula akan berlaku. mesti blogger celaka umno tuduh pas buat longkang tersumbat. kawasan kubu kuat umno rupanya tak tahan dengan air banjir. kubu kuat umno hampir tenggelam, bodoh dan bangang punya umno, kalau tahu kubu kuat buatlah sistem perparitan yang betul tak adalah linking semacam je. hujan dua titik dah lemas. belum hujan seminggu mau pecah empangan.

inilah umno, dalam kubu kuat sengaja dibina benteng untuk menderaskan lagi air bertakung. akibat air bertakung seluruh kawasan kubu kuat hampir musnah dan hampir meragut nyawa. umno berkampung dalam kubu kuat dan hampir mati kerana air semakin naik, pertolongan yang dijanjikan tak kunjung tiba. nasib baik ada orang pas menghulur simpati tanda ehsan sesama insan. kalau tak umno pasti lagi cepat mampus ditenang. orang pas tak sempat nak berkempen semalam sebab menolong pertugas bilik gerakan umno dari dihanyutkan arus deras. kasihan pertugas tepinga bila yang datang orang pas bukannya kaum dancing. mau tak mau terpaksalah menerima walaupun malu malu alah. kalau tak kerana banjir pasti pertugas umno tak pernah berjumpa dengan pertugas pas yang tidur berlengankan tangan sendiri. menahan kesejukan malam dengan baju nipis tshirt pagoda. baru semalam pertugas umno dapat bermesra walaupun dah lama berperang dimana mana jua di prk diadakan


fzt

27 January 2011

muakakakaka....UMNO memang Lebih Teruk Dari Lee Kuan Yew



Orang Melayu di Malaysia yang menolak Islam dan mengambil pendekatan nasionalisme lebih teruk daripada menteri mentor Singapura, Lee Kuan Yew.

Ini kerana Lee hanya meminta umat Islam di republik itu tidak terlalu berpegang kuat kepada ajaran Islam berbanding segelintir orang Melayu di negara ini yang membuang sama sekali Islam dan mengambil pendekatan nasionalisme.

Mngulas gesaan Lee supaya umat Islam di republik berkenaan tidak terlalu berpegang pada ajaran Islam bagi membantu proses integrasi dan pembangunan negara tersebut.

Pandangan itu terkandung dalam buku terbaru tulisannya “Lee Kuan Yew: Hard Truths to Keep Singapore Going”.

Sejak awal minggu ini kenyataan Lee itu diselar oleh beberapa pertubuhan bukan kerajaan (NGO) di negara ini yang menyifatkannya sebagai satu pandangan primitif.

Kenyataan tersebut memperlihatkan bekas perdana menteri Singapura itu mempunyai sifat Islamofobia dan cuba mengajar orang Islam tentang agama mereka.

Pandangan Lee bahawa Islam menjadi penghalang kepada integrasi dan pembangunan di Singapura tidak ubah seperti musuh yang melihat Islam dengan api dendam serta permusuhan berpanjangan.

Sementara itu  Presiden MCA,...yang juga presiden ahli politik lucah filem biru... Datuk Seri Dr Chua Soi Lek supaya turut mempersoalkan pemakaian serban di kalangan masyarakat Sikh dan tidak hanya mempermain-mainkan larangan bersalam antara wanita Islam dengan lelaki bukan muhrim.

Islam menetapkan lima perkara yang wajib dijaga antaranya larangan bersalam antara lelaki dan wanita bukan muhrim kerana ia boleh mengundang kepada perlakuan negatif lain termasuk zina akibat daripada pergaulan bebas.

Kenapa dia mempermainkan jabat tangan (bersalam) orang Islam.

Cuba dia sentuh soal serban orang Sikh, tengok orang Sikh jawab macam mana. Kalau tak berani, jangan cakap benda-benda macam ini...

takut kena guling macam di Tunisia...kerajaan pukimak UMNO-APCO pinda akta mesin cetak...!!!



Pindaan Akta Cetak yang dicadangkan oleh UMNO baru baru ini mahu dilebarkan penindasannya merangkumi media internet. Ini menunjukkan betapa takutnya UMNO dengan peristiwa yang berlaku di Tunisia baru baru ini.

Segala yang buruk di Tunisia sedang berlaku di Malaysia juga (i.e. pengangguran, kenaikan harga barang, makanan yang semakin mahal dsbnya)

Kita pasti UMNO juga membaca berkenaan bahawa Revolusi Tunisia. Revolusi Tunisia berlaku tanpa penganjur. Regim Ben Ali menghadapi kesukaran menangkap penganjur revolusi kerana mereka sendiri tidak tahu siapa penganjurnya.

Rakyat Tunisia yang berdemo itu cuma mendapat pentunjuk dari beberapa laman Facebook dan Twitter. Arahan-arahan yang datang dari laman-laman ini cukup untuk menjana revolusi di seluruh Tunisia. Kerajaan Ben Ali pula terkapai-kapai mencari siapakah yang dibelakang laman-laman ini.

Akhirnya kerajaan Ben Ali mengambil keputusan untuk menembak para demonstran dengan peluru hidup sehingga menyebabkan beratus-ratus rakyat Tunisia terkorban. Ia membawa kepada jatuhnya regim diktator pro Amerika pimpinan Ben Ali.

Perkara yang sama juga sedang berlaku di Mesir dan beberapa negara negara Arab lain. UMNO memerhatikan perkara ini dengan risau dan gusar. Mereka juga tidak mahu internet menjadi alat untuk menjatuhkan regim diktator UMNO di Malaysia.

Maka, langkah pertama adalah meminda Akta Cetak untuk memasukkan media internet sebagai media yang boleh dikengkang oleh UMNO dan BN.

Mereka tidak sanggup media internet menjadi alat kepada kejatuhan UMNO dan BN....dan kemudian satu hari pasti jika gerakan menentang pemerintah yang zalim di negara ini sukar di kekang,,,pasti barua dan pecacai kerajaan pukimak ini akan menembak dengan peluru hidup jugak...bila mana kebangkitan rakyat tidak dapat di bendung lagi...

Benarlah sudah UMNO-APCO lidah bercabang...demi politik kotor mereka....sanggup kencing dan berakkan atas kepal sultan dan raja raja....!!!



Persidangan DUN Selangor kelmarin  membuktikan dengan jelas dan terang bahawa UMNO adalah parti "Lidah Bercabang". Di satu sudut membuat tuduhan yang begitu ganas kepada Pakatan Rakyat kononnya kita ini tidak hormat dan derhaka pada Raja-Raja Melayu.

Tapi, apabila Pakatan Rakyat mahu mengembalikan kuasa Raja melantik SUK, UMNO dengan bangganya MENOLAK.

Ertinya UMNO mengutamakan undang-undang ciptaan Mamak Bendahara dari mengembalikan kuasa Raja-Raja Melayu.

Benarlah  nasihat seorang : "Kalau ada orang UMNO kata "Allah itu satu" pun kamu jangan percaya. Bukan kerana kata-kata dia itu salah tapi kerana yang berkata itu adalah UMNO"

Mulai hari ini UMNO tidak boleh lagi mengaku sebagai pejuang Raja-Raja Melayu kerana UMNO menolak pengembalian kuasa Raja-Raja Melayu dalam perlantikan SUK.

tiada maruah dan integriti ....calon UMNO-APCO prk dun Tenang di gesa tarik diri....Siakap Senohong Gelama Ikan Duri. Bercakap Bohong Lama-Lama jadi Menteri.....



Calon Umno-BN Mohd Azahar Ibrahim  di gesa agar menarik diri daripada bertanding pilihan raya kecil DUN Tenang atas alasan bekas Penolong Pentadbir Tanah Daerah Kecil Rengit itu berhadapan tindakan saman — berkaitan isu tanah — yang akan didengar bulan depan.  Mohd Azahar perlu berbuat demikian kerana akibat kecuaian dan kelalaian beliau ketika menguruskan hal tanah di daerah Segamat lapan tahun lalu.

Mohd Azahar ketika itu memegang jawatan Penolong Pentadbir Tanah Daerah Segamat.

Akibat kecuaian dan kelalaian Mohd Azahar dalam menguruskan tanah di kawasan itu seorang penduduk di Segamat telah menjadi mangsa sehingga menyebabkan tanah tersebut dilelong kepada pihak ketiga.

Bagaimanapun keputusan mahkamah tidak memihak kepada Mohd Azahar.

Menurut Salahuddin, saman tersebut dibuat oleh pihak ketiga yang telah membeli tanah seluas lapan ekar yang berharga RM70,000.

Pendengaran kes tersebut ditetapkan 7 Februari ini di Mahkamah Tinggi Muar.

Mohd Azahar semalam berkata perkara tersebut telah selesai dan berkata beliau hanya bertindak mengikut prosedur yang ditetapkan.

Bagaimana calon Umno-BN dengan mudah menyatakan isu tersebut sudah selesai sedangkan akibat kecuaian, kelalaian dan penyalahgunaan kuasa telah menyebabkan pembeli (tanah itu) yang membeli secara tidak sah menyaman calon Umno-BN, Pentadbir Tanah Daerah Segamat, Pejabat Tanah Daerah Segamat dan kerajaan negeri Johor sebagai defendan bagi menuntut ganti rugi berjumlah lebih kurang RM1.5 juta.

Bagaimanakah calon Umno-BN dengan mudah menyatakan isu tersebut telah selesai sedangkan dalam tuntutan ke atas keempat-empat defendan, calon Umno-BN dinamakan sebagai defendan pertama dan kes tersebut telah didaftarkan di Mahkamah Tinggi Muar.

Bagaimanakah calon Umno-BN menyatakan kes tersebut telah selesai sedangkan Mahkamah Tinggi Muar telah pun menetapkan tarikh pendengaran kes tuntutan ke atas calon Umno-BN dan tiga yang lain pada 7 Februari ini...

Demi menjaga imej dan kredibiliti Mohd Azahar perlu menarik diri.

Berdepan dengan fakta-fakta  satu-satunya jalan keluar bagi calon Umno-BN untuk membersihkan nama jika masih ada saki-baki intergriti dan harga diri adalah dengan menarik diri sebagai calon.

Bagaimanakah calon yang terpalit dengan isu penyalahgunaan kuasa sebagai penjawat awam dan kini berdepan isu tuntutan RM1.5 juta...

Kita juga meminta Timbalan Perdana Menteri Tan Sri Muhyiddin Yassin agar memberikan penjelasan mengenai pemilihan Mohd Azahar sebagai calon Umno-BN.

Selain itu, menggesa Muhyiddin menjelaskan tentang penjualan tanah tersebut yang dijual di bawah harga pasaran.

Mengapa calon Umno-BN bagi pilihan raya kecil Tenang Mohd Azahar Bin Ibrahim sebagai Penolong Pentadbir Tanah Daerah Segamat telah gagal memberi notis pendengaran kes lelongan tanah penduduk? Mengapa nilai tanah yang di lelong dengan harga RM70,000 dibawah harga pasaran?

Mengapa rayuan penduduk untuk mengelakkan lelongan tanah dengan membuat bayaran RM10,000 kepada bank tidak dilayan oleh Mohd Azahar? Mengapa hanya seorang pembina tanah sahaja yang hadir pada masa lelongan tersebut berlaku? Mengapa Mohd Azahar diturunkan pangkat daripada Pejabat Daerah Segamat kepada Pejabat Daerah Kecil Renggit?

Berapa kerugian yang ditanggung oleh Pejabat Tanah Daerah Segamat akibat kecuaian pegawainya menguruskan urusan tanah tersebut? Mengapa Umno sanggup menghampakan ahli-ahlinya dengan meletakkan calon yang telah terbukti bersalah di mahkamah dalam pilihanraya kecil Tenang?...

Pada pilihan raya kecil DUN Tenang ini, Pakatan Rakyat meletakkan Normala Sudirman, Ketua Muslimat PAS Labis sebagai calon manakala BN pula diwakili Mohd Azahar.


Calon BN TEnang kata kes beliau telah pun selesai di Mahkamah. Namun dokumen-dokumen di bawah menunjukkan kes beliau MASIH BELUM SELESAI lagi di Mahkamah.

Kata orang tua-tua:

Siakap Senohong Gelama Ikan Duri. Bercakap Bohong Lama-Lama Mencuri