ini blog aku yang punya...suka hati aku lah apa aku nak kata....maki hamun ke...carut ke...kata nista ....aku punya suka...tak suka....please get out dari sini....ada faham....


saje nak bagi tau....blog ini bukan pro pakatan rakyat...dan jauh panggang dari api....penyokong parti kongkek negara ( BN ) ...dan tiada kena mengena dengan mereka yang dah mampos......muakakakaka!!!
SOKONG HIMPUNAN BLACKOUT 505.......JOM LIKE DI SINI

.

Search This Blog

terNOW...!!!!

SPR semakin merapu dengan menghalalkan pengundi hantu....bermakna mengalakkan pilihanraya yang kotor....apakah tindakan anda semua ?

petisyen melalui blog ini : jika perhimpunan aman blackout 505 dan petisyen pilihanraya masih gagal untuk mengalahkan penipuan yang di lakukan oleh SPR dan UMNO - BN...wajar kita sebagai rakyat lancarkan BERSIH 4.0 dan turun ke jalanraya..!!

30 April 2011

pengarah JAWI pun ada saham terkena sumpah laknat..percayalah...!!!!



Kehadiran Pengarah Jabatan Agama Islam Wilayah Persekutuan (Jawi), Datuk Che Mat Che Ali (gambar) pada majlis sumpah laknat Datuk Shazryl Eskay Abdullah kelmarin wajar di persoalkan.Jabatan agama itu sepatutnya menghalang dan bukan merestui perbuatan itu.

Apatah lagi , menurut undang-undang Islam, kes berkaitan fitnah jatuh dibawah hukum Qazaf dan ianya telahpun difailkan di Jawi.

Kita hairan kenapa ada pengarah Jawi, kenapa beliau ada di sini. Adakah beliau cuba membuat satu undang-undang baru dalam konteks syariah Islam yang telah jelas diperincikan dalam undang-undang,..

Terdahulu majlis sumpah laknat Eskay yang berlangsung di sini semalam bertukar kecoh dan terpaksa dibatalkan.

Ahli perniagaan itu juga tidak hadir ke masjid tersebut untuk majlis itu seperti yang didakwa sebelum ini.

Bagaimanapun, dalam kekecohan itu AMK ternampak pengarah Jabatan Agama Islam Wilayah Persekutuan, Datuk Che Mat Che Ali berada di sebelah mimbar.Che Mat kemudian kelihatan keluar melalui pintu di belakang mimbar.

Nampaknya Jawi bersedia menjadi alat kepada pemerintah Umno dan Barisan Nasional untuk bersekongkol a dalam perkara taghut, yang boleh merosakkan masyarakat..


penyapu sial

Sesiapa juga yang merestui dan membantu proses sumpah laknat yang dilakukan oleh manusia yang bernama Shazryl Eskay Abdullah akan terkena laknatullah juga.

Termasuklah UMNO sebagai parti yang mendokong perbuatan fitnah ketiga-tiga Datuk T tersebut, pihak polis, Pengarah JAWI, blogger pencacai UMNO, pihak media cetak dan eletronik dan orang perseorangan.

Hancur dan binasalah kesemua mereka nanti. InsyaAllah. Orang beriman amat yakin mengenainya.

Ternyata juga Pengarah JAWI ni sekadar cari makan.Takkan dia nak gigit tangan yang beri dia makan.Dia tau pun tentang Hukum Qazaf.tapi....macam mufti haram sani..jugak...demi cari makan sanggup jadi penjlat jubor najib dan rosmah

Tengok muka Mamat ni pun memang dia gunakan Islam untuk cari makan saja. Dia juga pemegang saham yang bakal terima dividen lumayan di Padang Mahsyar nanti!!

Video seks: MP Kapar terima CD dari Thai...polis dubur rosmah mansur dan datuk temberang sandiwara UMNO...!!!



Ahli Parlimen Kapar S. Manikavasagam mempertikaikan PDRM selepas beliau menerima cakera padat (CD) yang mengandungi rakaman aksi seks penuh, si pelakunya didakwa mirip Datuk Seri Anwar Ibrahim, dari Thailand semalam.

Manikavasagam (gambar) , wakil rakyat PKR, juga mempersoalkan bagaimana CD berkenaan masih boleh disebarkan sedangkan “Datuk T” mendakwa rakaman asal sudah pun diserahkan kepada polis bulan lalu.

Beliau mengesahkan telah menonton CD itu empat kali, sekali gus menegaskan lelaki yang dimaksudkan bukan Anwar.

Wakil rakyat penggal pertama itu menerima CD itu semalam yang dihantar ke pejabatnya.

“Saya telah melihat VCD ini tiga kali dan saya juga menonton sekali lagi pagi ini. Tetapi, sah si pelakunya bukan Datuk Seri Anwar Ibrahim. Rupa bentuk fizikal dan rambutnya semua berbeza,” kata beliau kepada pemberita di sini.

“Ini adalah CD penuh, jadi mahu minta polis menyiasat dan saya juga ada menyatakan dalam laporan polis bahawa Datuk T telah memberi CD asal kepada polis, tetapi kemudian CD ini masih disebarkan?” kata beliau kepada pemberita selepas membuat laporan di ibu pejabat polis daerah Dang Wangi di sini.

Katanya, CD itu membuktikan bahawa polis tidak boleh dipercayai dan mahu satu badan bebas menyiasat kes ini.

“Saya tidak yakin dengan polis (lagi) kerana jika CD asal sudah diserahkan, maka bagaimana (salinan) boleh ada untuk disebarkan? Saya telah minta supaya sebuah badan bebas dibentuk untuk siasatan,” kata beliau bersama Naib Presiden PKR N. Surendran, yang juga seorang peguam.

Bagaimanapun, apabila ditanya sama ada CD itu asal atau sebaliknya, Manikavasagam menafikan beliau ada menonton video seks asal.

“Saya tidak melihat video tersebut, tetapi selalu keluar di TV3 dan ia sama,” katanya.

Surendran menambah, sampul surat yang mengandungi CD itu diemel dari Thailand.

“Tanda pos pada sampul surat adalah dari Thailand, jadi adalah jelas mereka di belakang cuba untuk mengelak pergerakan mereka dikesan.

“Mereka sangat takut bahawa kami akan mengesan siapa di belakangnya kerana jika anda ikut kesemua kaitan ini, anda akan lihat bahawa ia menunjukkan Umno dan BN,” kata Surendran.

Semalam, salah seorang “Datuk T” iaitu ahli perniagaan Datuk Shazryl Eskay Abdullah melakukan sumpah laknat berhubung isu video seks di Masjid Amru al-As, Bandar Baru Sentul.

Turut hadir dua lagi “Datuk T”, bekas ketua menteri Melaka Tan Sri Abdul Rahim Thamby Chik dan bekas bendahari agung Perkasa Datuk Shuib Lazim.

Kelmarin, rakaman video seks yang tidak diedit dimuat naik di YouTube, dilihat sebagai langkah mengenakan tekanan ke atas Ketua Pembangkang itu yang sejak sebulan lalu menafikan beliau sebagai si pelaku dalam aksi seks terbabit.

Rakaman video itu dibahagi kepada empat segmen dan berlarutan kira-kira empat minit dan 28 saat. Dalam video itu, seorang wanita pada awalnya dilihat mengadakan seks oral dengan seorang lelaki mirip Anwar.

Kedua-dua mereka kelihatan mengadakan hubungan seks kira-kira lima minit.

Rakaman tidak diedit ini yang disebarkan hari ini termasuk sedutan klip yang telah pun dimuat naik dua kali termasuk yang terbaru semalam.

Video seks 21 minit itu buat kali pertama dipertontonkan kepada wakil media terpilih di hotel Carcosa Seri Negara di sini, 21 Mac lalu.

Pada sidang media 24 Mac lalu, Rahim berkata rakaman video seks itu didedahkan untuk membuktikan “lelaki yang mahu menjadi perdana menteri itu tidak layak.”

Polis sedang menyiasat “Datuk T” di bawah Seksyen 292 Akta Kanun Keseksaan kerana kesalahan mengedar bahan lucah.

Awal minggu ini, Timbalan Ketua Polis Negara Datuk Khalid Abu Bakar berkata pihaknya masih menjalankan siasatan dan yakin akan menyerahkan hasil siasatan kepada pejabat Peguam Negara minggu ini.

Beliau juga berkata akan “mendedahkan” identiti pelaku pada masa yang sesuai.

Khalid berkata polis telah memulakan siasatan terhadap penyebaran sedutan klip kedua video seks oleh beberapa portal dan blog sejak tengah hari kelmarin.

Khalid berkata pihaknya dengan kerjasama Suruhanjaya Komunikasi dan Multimedia Malaysia (MCMC) sedang mengenal pasti pihaknya yang bertanggungjawab memuat naik bahan itu di YouTube.

Satu rakaman klip video hitam putih aksi seks yang dikatakan membabitkan seorang pemimpin tertinggi pembangkang telah dimuat naik dalam laman Internet tiga hari lalu.

Sedutan klip video dengan durasi satu minit 47 saat itu menampilkan seorang lelaki dan wanita dalam keadaan bertuala dan kemudian berbogel sebelum lelaki itu memakai seluar.

Pada 4 April lalu, satu klip video berdurasi yang sama tersebar luas di Internet.

UMNO gigolokan awie...kaki tahi arak,kaki khalwat dan kepala samseng cuba tarbiyah Bob Lokman...sedar dirilah beb..neraka jahanam tengah tunggu anda jika tidak bertaubat...!!!.

Bob usah hipokrit, riak’




KUALA LUMPUR: “Jangan hipokrit, jangan cari publisiti murahan dan jangan riak,” kata penyanyi kumpulan Wings, Awie kepada pelakon dan pengacara, Bob Lokman yang kebelakangan ini dikatakan kerap ‘menyerang’ dunia hiburan selepas bersara daripada bidang itu.

Awie atau nama sebenarnya Ahmad Azhar Othman, 43, berkata jika Bob mahu mencari ilmu akhirat, tidak perlu dia mencari publisiti dengan usahanya itu kerana itu bukan perbuatan yang baik.

Awie turut menegur Bob yang nama sebenarnya Mohd Hakim Lokman, 47, supaya memberikan tumpuan terhadap dunia baru yang beliau cari dan pada waktu sama tidak menyerang dunia hiburan yang beliau ceburi sebelum ini.

“Dia (Bob Lokman) pernah menjalani kehidupan dalam dunia hiburan ini untuk tempoh belasan tahun lamanya dan memperoleh pendapatan daripada dunia yang beliau kutuk ini.

“Apa yang saya hendak ingatkan Bob supaya tidak melakukan perbuatan yang boleh memalukan diri sendiri, bak kata pepatah meludah ke langit terkena muka sendiri.

“Kita pernah sama-sama ‘cari makan’ dalam bidang sama, tetapi apabila rasa nak beralih arah kenapa pula dia nak kutuk bidang yang pernah digelumangi,” katanya yang mendakwa mengenali Bob Lokman sejak 1985. -hm


penyapu sial


Bob Lokman telah memperolehi hidayah Allah yang kemudian menyeru dan mengajak sekalian rakannya untuk tinggalkan dunia hedonistik tetapi Awie masih terbelenggu di dalam dunianya itu.

Bob Lokman melaksanakan kewajipannya sebagai umat Islam sesuai dengan bimbingan hidayah yang diperolehinya tetapi Awie pula cuba menjadi batu penghalang untuk kerja dakwah yang Bob lakukan.

Memang masing-masing pernah sama-sama cari makan melalui hiburan, cuma satu telah berjaya melepaskan dirinya dari gelombang syaitaniah sementara seorang lagi masih sayang untuk meninggalkannya.

Kenyataan bodoh Awie terletaknya di sini:

mahu mencari ilmu akhirat, tidak perlu dia mencari publisiti dengan usahanya itu kerana itu bukan perbuatan yang baik

Berdakwah bukan mencari publisiti. Di situ KEJAHILAN Awie yang ketara. Ia adalah tanggungjawab kolektif setiap Muslim dalam melaksanakan kewajipan itu. Ia adalah satu tuntutan di dalam agama sepertimana firmanullah:

“Dan hendaklah ada diantara kalian segolongan ummat (jemaah) yang menyeru kepada kebaikan, menyeru kepada yang Ma’ruf, dan mencegah kemungkaran, dan merekalah orang-orang yang beruntung.” (Surah Ali-Imran, ayat 104)

Kemudian Awie berkata lagi:

“Kita pernah sama-sama ‘cari makan’ dalam bidang sama, tetapi apabila rasa nak beralih arah kenapa pula dia nak kutuk bidang yang pernah digelumangi,”

Kita perlu jujur dengan diri sendiri. Perbuatan salah yang dilakukan masa lampau perlu ditinggalkan malah perlu dikutuk. Kalau dahulu jahiliyah, maka perbuatan jahiliyah itu hendaklah ditinggalkan habis dan membenterasnya sepertimana yang Rasulullah tunjukkan kepada umat Islam teerdahulu. Peminum-peminum arak zaman Rasulullah apabila turunnya ayat mengenai pengharaman arak, terus membuang semua arak yang tersimpan di dalam tempayan-tempayan dan kemudian menyeru orang lain tidak meminumnya lagi.

Awie dan sekalian penyokongnya, yang masih mahu meneruskan amalan jahiliyah yang mereka telah lalui selama ini dan kemudian menjadi penentang kepada golongan yang menyeru ke arah kebaikan dan melarang kejahatan

Mereka perlu diheret masuk ke kelas Fardhu Ain segera supaya belajar ugama Islam dengan lebih mendalam dan jangan bercakap ikut sedap rasa sehingga mengumpul lebih banyak dosa sedangkan pahala belum sebanyak mana.

Dulu dia (Awie) pernah mengkritik Akhil Haiy atas sebab yang sama, dan kini Saudara Bob Lokman pula dikritik kerana berdakwah kepada golongan artis. Nampaknya bukan sahaja dipentas politik kita bertembung dengan puak2 jahiliyah tapi dalam pentas hiburan juga kita akan bertembung dengan puak jahiliyah.

Berhibur tu tiada salahnya tapi Awie perlu ambil perhatian dari segi syarak, adakah dia (Awie) mahu trus hidup dalam kegelapan dunia artis yang berlandaskan hawa nafsu. Setiap perbuatan ada batasnya termasuklah didalam berhibur. Tak salah berhibur tapi ada batasannya....

taktik busuk najib untuk meliwat PAKATAN RAKYAT.....Najib sekali lagi ajak PAS sertai Parti Butoh Naik ( BN )



Datuk Seri Najib Razak meneruskan usahanya dengan hari ini sekali lagi mempelawa PAS agar menyertai BN sambil berkata, sudah tiba masanya PAS meninggalkan DAP atas alasan ternyata tidak pernah sekalipun memperjuangkan Islam.

“Kenapa buat baik dengan DAP? Adakah DAP boleh perjuangkan Islam?

“Hadi (Presiden PAS, Datuk Seri Abdul Hadi Awang), cukup-cukuplah dengan DAP, tinggalkan DAP, masuk BN,” kata Perdana Menteri ketika berucap pada majlis Perjumpaan Mesra Perdana Menteri Bersama Rakyat Dewan Undangan Negeri kawasan Manir di Kampung Pulau Bahagia dekat sini.

Najib (gambar) mengadakan lawatan kerja ke Terengganu hari ini.

Laporan Utusan Online memetik Najib memberitahu masa depan Malaysia sebenarnya lebih terjamin menerusi kepimpinan kerajaan BN dan Umno.

Kata Presiden Umno, parti itu yang akan menyambut ulang tahun penubuhan 11 Mei ini berkata ia lahir di istana dan bukannya lahir di jalanan seperti Parti Keadilan Rakyat (PKR).

Katanya, rakyat telah bijak untuk menilai kepimpinan yang benar-benar dapat memperjuangkan agenda bangsa, agama dan negara.

Pelawaan BN-Umno hari ini bukan sesuatu yang baru khususnya sejak selepas pilihan raya umum ke-12 8 Mac 2008.

Ini termasuklah satu pertemuan membabitkan empat pemimpin kanan - masing-masing dua dari Umno dan PAS sempena majlis santapan bersama Yang di-Pertuan Agong di Istana Terengganu di Kuala Lumpur.

Bagaimanapun menjelaskan isu di sebalik pertemuan 24 Disember itu, Ketua Umum Pakatan Rakyat Datuk Seri Anwar Ibrahim pada 13 Januari lalu berkata, PAS telah mengulangi jaminan kepada rakan-rakannya dalam perikatan itu parti Islam itu tiada rancangan untuk menjalin kerjasama politik dengan Umno.

Anwar memberitahu, Hadi telah memberi penjelasan mengenai objektif pertemuan di Istana Terengganu.

“Kami berpuas hati dengan penjelasan. Sebagaimana dikatakan oleh (Mursyidul Am PAS Datuk) Nik Aziz (Nik Mat), PAS komited untuk bersama dengan Pakatan Rakyat.

“Tidak perlu untuk kita membangkitkan isu ini lagi atau meragui mereka,” kata beliau.

Bagaimanapun seminggu sebelum itu, Najib mengambil langkah untuk tidak mendedahkan hasil pertemuan bersama pemimpin 24 Disember lalu, yang dihadiri atas jemputan Yang di-Pertuan Agong Tuanku Mizan Zainal Abidin.

Nik Aziz, yang tegas dengan pendirian menolak idea kerajaan campuran antara PAS-Umno, juga hadir pada pertemuan itu.

Nik Aziz, Menteri Besar Kelantan, telah berulang kali menekankan bahawa PAS tidak akan kembali menjalin kerjasama politik dengan Umno atas alasan telah dikhianati pada akhir 1970-an.

PAS pernah menyertai BN pada 1974 atas jemputan perdana menteri ketika itu Tun Abdul Razak, yang juga bapa kepada Najib.

PAS membentuk kerjasama dengan DAP dan PKR untuk mewujudkan perikatan PR pada April 2008.

Justeru PAS mengetuai kerajaan negeri Kelantan dan Kedah sekarang, Pulau Pinang pula wakil dari DAP manakala Selangor pula pemimpin PKR.

Selain pemimpin Umno sendiri Mufti Perak Tan Sri Harussani Zakaria juga pernah mengatakan kesediaan mahu menjadi orang tengah antara PAS-Umno.Pelawaan BN-Umno hari ini bukan sesuatu yang baru khususnya sejak selepas pilihan raya umum ke-12 8 Mac 2008.

Ini termasuklah satu pertemuan membabitkan empat pemimpin kanan - masing-masing dua dari Umno dan PAS sempena majlis santapan bersama Yang di-Pertuan Agong di Istana Terengganu di Kuala Lumpur.

Bagaimanapun menjelaskan isu di sebalik pertemuan 24 Disember itu, Ketua Umum Pakatan Rakyat Datuk Seri Anwar Ibrahim pada 13 Januari lalu berkata, PAS telah mengulangi jaminan kepada rakan-rakannya dalam perikatan itu parti Islam itu tiada rancangan untuk menjalin kerjasama politik dengan Umno.

Anwar memberitahu, Hadi telah memberi penjelasan mengenai objektif pertemuan di Istana Terengganu.

“Kami berpuas hati dengan penjelasan. Sebagaimana dikatakan oleh (Mursyidul Am PAS Datuk) Nik Aziz (Nik Mat), PAS komited untuk bersama dengan Pakatan Rakyat.

“Tidak perlu untuk kita membangkitkan isu ini lagi atau meragui mereka,” kata beliau.

Bagaimanapun seminggu sebelum itu, Najib mengambil langkah untuk tidak mendedahkan hasil pertemuan bersama pemimpin 24 Disember lalu, yang dihadiri atas jemputan Yang di-Pertuan Agong Tuanku Mizan Zainal Abidin.

Nik Aziz, yang tegas dengan pendirian menolak idea kerajaan campuran antara PAS-Umno, juga hadir pada pertemuan itu.

Nik Aziz, Menteri Besar Kelantan, telah berulang kali menekankan bahawa PAS tidak akan kembali menjalin kerjasama politik dengan Umno atas alasan telah dikhianati pada akhir 1970-an.

PAS pernah menyertai BN pada 1974 atas jemputan perdana menteri ketika itu Tun Abdul Razak, yang juga bapa kepada Najib.

PAS membentuk kerjasama dengan DAP dan PKR untuk mewujudkan perikatan PR pada April 2008.

Justeru PAS mengetuai kerajaan negeri Kelantan dan Kedah sekarang, Pulau Pinang pula wakil dari DAP manakala Selangor pula pemimpin PKR.

Selain pemimpin Umno sendiri Mufti Perak Tan Sri Harussani Zakaria juga pernah mengatakan kesediaan mahu menjadi orang tengah antara PAS-Umno.



penyapu sial


anak bapak kepala butoh....dulu zaman bapak dia ,PAS kena tendang....kini anak haram dia najib nak ikut jejak beliau....kepala butoh la...

Kenapa buat baik dengan DAP? Adakah DAP boleh perjuangkan Islam? '
Sekurang-kurangnya DAP tidak main politik kotor seprti menuduh musuh meliwat, buat sex dengan pelacur dan lain2 tuduhan.. minta maaflah UMNO..

eskay dan datuk temberang vs bapak syaitan.....Syaitan Juga Bersumpah



Allah berfirman dalam Surah AL-A'RAAF, ayat 20

Setelah itu maka syaitan membisikan (hasutan) kepada mereka berdua supaya (dapatlah) ia menampakan kepada mereka akan aurat mereka yang ( sekelian lama) tertutup dari pandangan......

ayat 21,

Dan ia bersumpah (dengan berkata) "sesungguhnya aku adalah dari mereka yang memberi nasihat kepada kamu berdua"

Wahai mufti-mufti Malaysia!!! Tolonglah hamba yang hina dan dhaif ini, agar kamu semua memberikan penerangan mengenai SUMPAH yang telah Allah nyatakan dan yang telah Nabi SAW bersabda;

Muka surat 86. Juz kedua; surah Al Baqarah ayat 224. TAFSIR PIMPINAN AR RAHMAN; Dikeluarkan oleh JAKIM

Dan janganlah kamu jadikan(nama) ALLAH dalam sumpah kamu sebagai benteng yang menghalangi kamu daripada berbuat baik, dan bertaqwa, serta mendamaikan perbalahan antara sesama manusia. Dan ingatlah , ALLAH sentiasa mendengar, lagi sentiasa mengetahui.

(88) Ayat ini melarang supaya kita jangan bersumpah dengan nama ALLAH.

HADIS NABI SAW pula:

" Barang siapa yang bersumpah atas suatu sumpahan, lalu dilihatnya ada hal yang lebih baik dari itu, hendaklah dia lakukan pekerjaan yang lebih baik itu, dan hendaklah dia membayar kaffarah sumpahnya"

(Diriwayatkan oleh Bukhari dan muslim)

"Tidak ada nazar dan tidak ada sumpah pada perkara yang tidak dikuasai oleh anak Adam , dan tidak pula dalam hal yang maksiat kepada Allah dan tidak pula dalam hal yang memutuskan silaturrahim"

(Diriwayatkan oleh Abu Daud, Ibnu Majah dan Imam Ahmad)

Akhir kata kalau kamu para mufti mengamalkan Mazhab Iman Shafie maka tolonglah kamu para mufti , PEGANGLAH kata -kata Iman Syafie;

" Aku tidak pernah memakai sumpah, baik pada yang benar ataupun pada yang dusta"

Sekiranya kamu sermua berpegang pada mazhab Syafie maka cepat-cepatlah keluar fatwa!!!"

TV3SUKU PORNO BIKIN ROSAK MINDA



Terkedu..terjijik..termalu...alahai tanahair tumpah darahku..

Terkedu bila menonton buletin utama semalam..percuma mendapat dosa melihat adegan yang tidak senonoh..

Terjijik bila melihat rakus dan biadabnya stesyen penyiaran yang menggunakan sewenang wenangnya masa siaran perdana untuk memperlihatkan video lucah semata mata atas kepentingan politik..di mana nilai akhlak..di mana dicampakkan tata susila..di longkang mana ditendangnya etika kerja..

Termalu sendiri bila anak seusia 7 tahun bertanya.."apa tu umi???"...waduh!! Rosak minda anak anak..

Mutaakhir ini terasa seperti bukan duduk di Malaysia yang diwar warkan sebagai negara Islam. Video lucah ada di mana mana. Di kaca tv,di akhbar akhbar, di internet.. Kalau dulu video lucah menjadi sesuatu yang sangat sensitif dan salah tapi sekarang bukan lagi satu kesalahan..

Memalukan! Mana suara pemimpin negara? Mana suara menteri dan timbalan lulusan Agama? Kalau pemimpin gereja khatolik boleh membidas dalam isu ini, kenapa yang berlulusan Al Azhar membisu?

Apa nak jadi dengan negara ini? Atas alasan 'mencari kebenaran" kelucahan dibenarkan..atas alasan "menegakkan kebenaran" sumpah menjadi mainan..atas alasan "membenarkan kebenaran" keaiban terus dipopularkan...

Apa nak jadi dengan negaraku?? Apa nak jadi dengan anak anakku??

ummusumaiyahmenulis




penyapu sial

yang berkelulusan al azhar dah jadi pukimak....nampaknya lagi mulia pemimpin gereja katholik menyatakan kebenaran...inilah akibat bila 40 ulamak muda terminum air kencing firaun....dah jadi 40 penyamun hatta boleh jadi 40 peliwat satu hari nanti...!!!

sumpah POCONG yang tak ada nilai...biarkan si fasik terjun ke neraka dengan pocong pocongnya....!!!



Tak tahu lah siapa yang menjadi penasihat kepada Dogol 3 Ekor ini. Bagi lapisan masyarakat berilmu apa yang ingin dilakukan ( bersumpah ) adalah tindakan CUBA MENEGAKKAN BENANG YANG BASAH.

Jelas pihak yang beria-ia nak bersumpah adalah golongan yang jahil agama. Apa yang mereka ingin lakukankan hanya mampu mempengaruhi golongan -golongan tua dan kelompok yang kurang berpendidikan.

Kalau dah maksiat dah menjadi sebahagian hidup, bermakna seseorang itu tidak hairan dengan ancaman azab yang menanti. Maknanya dosa tidak menjadi hal kepada dirinya. Biarpun sekajang azab disenaraikan dan dibacakan kepada simaksiat itu.

Oleh itu jika seseorang yang seperti digambar diatas , tampil membuat sumpah , apakah sumpah itu dibuat dengan penuh keinsafan ? Kalau diperingatkan sekiranya sumpah itu dusta dan bohong bermakna DOSA BESAR MENANTINYA , apakah ancaman ini menakutkannya? Sedang dalam hidupnya memang sentiasa bergelumang dengan dosa , lalu ditambah SATU DOSA LAGI apa dia kisah .

Sebab itu sumpah sifasik tidak mempunyai nilai. Memandangkan sumpah berskasikan Allah , maka Allah jua yang maha mengetahui nilai sumpah itu. Jika latarbelakang si yang membuat sumpah itu tidak memiliki ciri2 orang beriman , maka adalah bodoh sekiranya ada yang mempercayai akan sumpah yang dibuatnya itu.

Kalau TGNA ke ..TGHH ke atau Dr. Harun Din yang membuat sumpah , sah ianya benar. Tiada keraguan. Sebaliknya kalau Umi Halfida yang buat sumpah , apakah kita mahu mempercayainya?...sumpah pocong umi...seluruh keturunan jin pun tak akan  percaya...mukakaka...!!!!

Dah macam zaman aku dan kawan2 budak2 dulu. Tahun 60an. Bila orang tak mahu percaya apa yang kita katakan mula lah kami bersumpah. Rupanya orang2 tua sekarang dah jadi macam2 budak260an . Sikit2 sumpah. Dia sangka ALLAH suka dengan perbuatannya itu. Kalau dia orang yang beriman pasti sumpah tidak jadi mainan.

Yang pasti , sumpah POCONG  si fasik tak akan membuka hati manusia untuk mempercayainya. Yang jelas sumpah ini adalah usahanya yang terakhir setelah tindak tanduknya melantun kemukanya semula.

dan tak guna kita semuanya  cuba menghalangnya...tak membawa faedah pun...akhirnya laknat akan menimpa diri...biarkan dia terjun ke neraka dengan pocong pocongnya....!!!

benggong dan banggangnya datuk temberang dan juak juak UMNOPORNO keparat...!!!



Ada satu perkara yang orang kita terutamanya bangsa melayu dijadikan kesukaan dan kebanggaan mereka – atau boleh disebut juga menjaga tepi kain orang

Pertama, mari kita lihat apa yang berlaku bila sesuatu perkara tidak elok seperti khalwat, bersekedudukan, apatah lagi zina berlaku di kawasan mereka. Lebih-lebih lagi sipelaku tertuduh melibatkan orang terkenal atau seleberiti. Perhatikan kes Norman hakim, kes pegawai besar kerajaan dan lain-lain kes yang melibatkan orang besar-besar. Bagaimana respon jiran tetangga menghadapi kes menjolok hati dan mata sebegini.

Berbalik kepada isu DSAI

Mudah. Sebetulnya cukup mudah. Sekiranya benarlah Anwar Ibrahim sanggup melakukan kerja-kerja keji sedemikian rupa. Jalan penyelesaiannya cukup mudah… dalam kes saiful – sebetulnya tidak perlu adakan sesi sidang akhbar, tak perlu ulang alik tengok tempat kejadian, tak perlu usung tilam, tak perlu tengok / kaji imej cctv, jumpa doctor 2,3 hospital, jumpa polis, tak perlu curi sample DNA anwar, tak perlu smpai x mandi 2,3 hari, tak perlu bagi statement dijubur sampai 8 kali…jumpa pulak PM, jauh sekali bersumpah sumpah Permatang Pauh.

Begitu juga dalam kes video sek, trio datok T, sebenarnya tidak perlu ke sri carcosa menayangkan aksi  yang tak seberapa itu, ditayang pula babak ke babak, tak perlu buat tayangan sewaktu pilihanraya Sarawak, tak perlu rakam hitam putih, tak perlu siperut boroi, sekejap rambut panjang sekejap pendek, tak perlu tulis siam, tak perlu adakan sidang akhbar, tak perlu eskay rela serah DNA. Tak perlu bersumpah laknak lagi kerana kita sedia maklum sampai mati pun anwar tak akan bersumpah. Bilamana perkara semudah itu tidak dapat dilakukan maka jadilah semuanya caca marba. Daripada jururawat HKL, tuan sarjan, hinggalah kepada PM. Semuanya terpaksa bersilat lidah untuk memikirkan menjawab persoalan mudah ini.

Mudah yang bagaimana?

Begini… andainya anwar itu memang sejak dulu kala lagi kerjanya itu – mengapa tidak seorang pun dapat menghidu perbuatannya ini kecuali setelah disepak keluar dari PKR? Mengapa banggang sangat  mereka?… Mengapa sebelum berlakunya apa-apa atau ketika mahu berlakunya apa-apa, tidak dihubungi pejabat agama…. mengapa? pikul aje talipon mengadu kejadian – sudah tentu kerana anwar ini benar-benar musuh negara, perosak bangsa, tak sampai setengah jam orang pejabat agama akan berpusu2 ke lokasi kejadian, menyaksikan dan menangkap anwar…. apa punya bengong tidak memikirkan perkara semudah itu….

Mudahnya bagaimana?

Begini…paling mudah. Eskay ada didalam menyaksikan pesundalan ini. Mengapa eskay tidak pikul talipon pejabat agama, mengadu hal kejadian? Sipolan bin sipolan sedang bersundal, sila datang segera…nah sekali lagi bala tentera pejabat agama dikerahkan untuk mendakwa sipenyundal. Sama seperti kes saifol tadi…. Cuma bezanya eskay dilihat bersubahat kerana membiarkan saja adengan itu berlaku…. apa kejadahnya dirakam pula… jika ambil langkah mudah, pikul saja talipon pejabat ugama…perangkap anwar dengan bersaksikan orang pejabat agama…eskay sudah relex bersama troinya…selesai kes…. apa punya baanggang…. bengong tak sudah-sudah….

Apakah tika itu pejabat agama tutup? Line talipon kena potong? Orang pejabat agama mogok sebab bonus tak dapat? Orang pejabat agama malas angkat talipon? Orang pejabat agama kebanyakannya sokong anwar ibrahim? atau saifol, eskay tak ada nombor talipon pejabat agama? bertanyalah….takkan itupun tak tau….


memang  banggang...skrip benggong  dari orang yang banggang....yang mempercayai lebih benggong dan banggang...!!!

29 April 2011

Kita Semua Sedang Menanti Bala



kita semua menanti bala besar yang akan menimpa negara dan rakyat atas kecelakaan yang kita undang sendiri. Bala sedang mara manakala kita semua sedang leka.

Nasib atau keadaan kita persis lembu yang tertambat kejap dengan seutas tali pendek sedang padang di sekelilingnya sedang dibakar api.
Apa pula menyala dan marak menyala dengan ganas dan rakus. Angin pula kian gila bertiup. Begitulah keadaan dan nasib Melayu hari ini.

Tunggulah kita semua akan merasai pedih dan azab atas kecelakaan yang kita tempa. Kalaulah kita tidak sempat menikmati kesakitan itu kerana nyawa dicabut Tuhan di tengah pkerjalanan anak cucu kita akan merasainya sebagai mewakili kita atas kezaliman yang kita sendiri lakukan.

Sebenarnya segala macam kezaliman sudah berlaku di atas bumi kita. Tidak ada satu pun dari sekian banyak tanda tanda kezaliman yang akan membawa kepada kemusnahan yang belum berlaku, semuanya sudah berlaku atau sedang bermula. Zaman jahiliah yang dibenci dan dicemuhi akan menjelma sepenuhnya di tanah air ini.

Bangsa Mekayu tanpa sedar dikifarahkan oleh Allah. Kita sebenarnya sedang menanggung kemusnahan, menanti bumi hancur sahaja lagi.

Agama, budaya, peradabatan kita sudah jahanam. Orang Melayu sudah tidak ada 'basa', akal budi dan maruah lagi. Semuanya sudah ditelanjangkan dan kemaluannya dilihat sendiri. Keaibannya digantung di muka pintu rumahnya.

Kita semua sudah menutup rapat pintu syurga dan membuka pintu neraka. MasyaAllah. Tangan kita semua telah kita satukan untuk membuka penyelak pintu neraka dan sedang membimbing tangan anak beranak menuju ke dalam kilauan apa haram.

Apakah tuhan menyediakan neraka sebahagiannya untuk bangsa Melayu? Kenapa tidak, kita mengaku beriman tetapi tidak berpegang kepada agama. Kita mengakui Islam tetapi tidak mempunyai tingkah laku sebagai orang Mukmim.

Mekayu menjadi bangsa penzalim, pendendam dan pemakan daging sendiri. Melayu rela dan tergamak mengkhinati sesama sendiri. Tidak ada kasih sayang lagi sesamanya. Tidak ada lagi hormat menghormati. Tanpa kita insaf dan sedar kitalah membunuh segala akal budi itu.

Manalah ada maruah lagi, bila kita selek dan tunjukkan semua kejelakan dan kehuduhan diri kita. Kita pertunjukkan sifat buruk bangsa kita kepada dunia.

Orang Melayu sebenarnya sudah dedil, merasa apa yang dilakukannya sudah baik, terhormat dan bijak.Sebenarnya ianya bodoh sebodohnya.
bangsa yang menjadi agen penyebar fitnah.

Menuduh di antara satu sama lain menjadi pembunuh, pengkhianat, pemaksiat dan penggali kubur bangsa sendiri. Melayu tidak tahu malu kepada kawan dari kaum dan keturunan lain. Semuanya kebejatan dan kejekkan bangsa Melayu sudah melakukannya.

Apa yang tidak berlaku lagi? Pembunuh fizikal, pembunuh karektor sudah pun berlaku dan ia akan terus berlaku sampai tertutupnya pintu syurga.

Kenapa ini berlaku kerana tamak haloba. Orang Melayu menjadi temoo kepada kuasa. Melayu yang jahil mengira kuasa dan kedudukan adalah kemuncak pencariannya dalam hidup.

Inilah Melayu yang saya selalu anggap suku manusia di dunia ini yang separuh masak. Bangsa yang cerdik tidak boleh ditunjang dan bodohnya serta bebal tidak boleh diajar.

Eskay Pegang Quran Terbalik dan bersumpah merepek



Ahli perniagaan, Datuk Shazryl Eskay hari ini melafaz sumpah laknat dengan memegang naskah Al-Quran terbalik, sebelum diperbetulkan oleh seorang pendakwah bebas di Masjid Amru Al-As Sentul petang tadi.

Beliau bagaimanapun gagal mncapai hasrat mengambil sumpah bahawa Anwar adalah pelaku dalam video lucah yang ditayangkannya selepas dinasihati oleh pendakwah Firdaus Supri mengenai nas-nas Islam.

"Saya nak beritahu, sumpah ini tidak boleh digunakan dalam menuduh seseorang berzina kerana ia tiada dalam syariat Islam," kata beliau kepada Eskay sebelum menyerahkan senaskah buku mengenai hukum Qazaf kepada ahli perniagaan itu.

Firdaus kemudian membetulkan cara Eskay memegang Al-Quran sebelum ahli perniagaan itu menyempurnakan sumpah laknat bahawa beliau ada dalam rakaman video lucah yang diedarkan menerusi Internet sejak 4 April lalu.

Eskay, bekas Ketua Menteri Tan Sri Abdul Rahim Thamby Chik dan bekas Bendahari Perkasa Shuib Lazim hadir di masjid itu memakai baju kalis peluru seolah-olah keselamatan mereka terancam.

Rahim semalam berkata beliau dan Shuib telah mewakilkan Eskay untuk membuat sumpah laknat itu bagi pihak mereka.

Terdahulu, Pengerusi Masjid Amru Al-As Bandar Baru Sentul, Abdul Razak Hussin mengesahkan bahawa majlis sumpah laknat itu dibatalkan apabila gandingan Datuk T itu tidak hadir.

Selesai upacara mengangkat sumpah laknat, tiga Datuk T itu bergegas meninggalkan masjid tanpa menjawab soalan pemberita.

Terdahulu keadaan selepas solat Jumaat menjadi kecoh seketika apabila sekumpulan jemaah memasuki ruang solat dan menuntut penangkapan Eskay kerana menabur fitnah bersabit video lucah itu.

Hadir bersama mereka adalah Ketua Angkatan Muda Keadilan Samsul Iskandar Md Akin.

Shamsul Iskandar Md Akin berkata Eskay memperalatkan sumpah laknat dan membelakangkan hukum Qazaf yang jauh lebih sesuai untuk kes-kes fitnah.

AMK telah menfailkan pertuduhan Qazaf terhadap Datuk T, kerana menfitnah Anwar dan isterinya yang juga Presiden Parti Keadilan Rakyat.

Shamsul kesal kerana pihak berkuasa Islam seolah-olah merestui sumpah laknat Eskay.

"Saya hairan dengan kehadiran pegawai Jawi sedangkan penyiasatan dikatakan sedang dilakukan oleh Jawi tentang kes Qazaf saya.

"Ini bukan caranya, kita ada Mahkamah dan (sumpah) ini bukan cara yang betul," kata Shamsul kepada media.

hebat sungguh ...polis pondan jaga eskay bersumpah laknat ke atas dirinya....polis dan datuk temberang 2 x 5 edar dan tayang video lucah...!!!



Ahli Perniagaan Datuk Shazryl Eskay Abdullah akhirnya melafazkan sumpah laknat di Masjid Amru Al-As, Bandar Baru Sentul sebelum waktu Asar siang tadi.

Bagaimanapun hanya beliau seorang sahaja melafazkan kalimah sumpah itu walaupun uturut ditemani dua lagi rakannya iaitu bekas ketua menteri Melaka, Tan Sri Abdul Rahim Thamby Chik dan bekas bendahari PERKASA, Datuk Shuib Lazim.

"A'uzubillahi minal syaitanirrajim. Bismillahirahma nirrahim. (Mengucap 3 kali). Pada hari ini, 29 April 2011, dengan nama Allah yang Maha Pemurah lagi Maha Penyayang, saya Shazryl Eskay Abdullah berikrar dan bersumpah seperti berikut: A'uzubillahi minal syaitanirrajim, wallahi, wabillah, watallahi, aku bersumpah bahawa aku dan Datuk Seri Anwar Ibrahim berada dalam paparan video yang dirakamkan pada 21 Februari 2011. Datuk Seri Anwar Ibrahim adalah pelaku dalam video tersebut. Sekiranya aku melakukan fitnah, maka Allah akan melaknat akanku."

Majlis itu dilakukan dalam keadaan semua pintu ke ruang solat masjid itu ditutup dan dikawal ketat pihak polis.

Selepas selesai melakukan sumpah tersebut, Eskay, Rahim dan Shuib beredar dengan kawalan ketat pihak polis, melalui pintu belakang masjid.



penyapu sial

aku kata polis pondan sebab apa....kalau dia ada kote tangkap dan dakwa 3 ekor setan kecil UMNO tu...dah terang lagi bersuluh...babi babi sundal tu bersalah kerana mengedar dan menayang video lucah di khalayak ramai...!!!

tolong UMNOPORNO nak bunuh melayu....UMNO buat kami jadi paria....!!!!



Pada tahun 1979 dulu, ahli-ahli UMNO yang terdiri dari Pak Ya Kapak, Mohamad Said, Ahmad Jalel dan Pak Lang Bakar sanggup pinjam duit bank untuk siapkan bangunan UMNO Bahagian Pendang yang dok ada la ni.

Ahli-ahli UMNO tersebut pinjamkan duit (yang depa pinjam dari bank tu)kepada UMNO Bahagian, bukan sikit RM15 ribu. Malangnya bila siap bangunan UMNO Bahagian tak mau bayaq balik dekat depa sampai la ni

Ahli-ahli UMNO tu terhutang dengan bank. Bank ambik tindakan dekat depa termasuk melelong tanah yang depa cagarkan waktu buat pinjaman dulu.

Mereka pergi minta tolong dengan Najib. Najib tak layan suruh pi jumpa UMNO negeri. Mereka nak jumpa Pengerusi Perhubungan UMNO Kedah, Datuk Ahmad Bashah Md Hanipah. Malang sungguh, surat dan telefon kepada Ahmad Bashah juga tidak dilayan.

“Inikah budaya kerja pemimpin di peringkat negeri?” mereka mula meluahkan rasa hati.

"Kami sedih kerana kami dulu adalah penyokong kuat UMNO dan sanggup mengeluarkan wang demi semangat tinggi untuk membina pejabat UMNO Pendang. Tetapi sekarang UMNO buat kami seperti PARIA dan jika kami tidak mempunyai pilihan lain, kami sanggup untuk bawa tikar bantal untuk tidur di pejabat UMNO yang dibina menggunakan wang kami," ujar Mohamad Said, seorang dari mangsa kezaliman UMNO itu.


kedahlanie

Video Seks Versi Tanpa Edit sepadan rahim tamby kote kecik....!!!



Jika dilihat dari jauh gambar dari video itu hitam putih itu nampak seolah-olah ia mirip Ketua Pembangkang. Disebarkan bertujuan untuk mengaibkan Anwar. Tetapi penelitian yang lebih rapi dengan apa kaedah sekalipun akan menjurus kepada rumusan bahawa ia bukan Anwar malah lebih mirip kepada rahim tamby kote kecik..sepadan bukan...cubalah renung betol betol...!!!

Hanya si bengong yang mabuk, yang tembel matanya dan yang busuk hatinya akan menyatakan ia Anwar Ibrahim!


Rakaman video seks yang tidak diedit  yang kunun kununnya  menggambarkan Datuk Seri Anwar Ibrahim dimuat naik di YouTube awal hari ini, langkah yang dilihat sebagai usaha mengenakan tekanan ke atas Ketua Pembangkang itu yang sejak sebulan lalu menafikan beliau sebagai si pelaku dalam aksi seks terbabit ternayata sebaliknya apabila wajah si pelaku sepadan pulak dengan rahim tamby kote kecik...bekas KM Melaka yang  secara sah terlibat 110% merogol gadis bawah umur...!!!

Rakaman video itu dibahagi kepada empat segmen dan berlarutan kira-kira empat minit dan 28 saat.

Dalam video itu, seorang wanita pada awalnya dilihat mengadakan seks oral dengan seorang lelaki  yang kununnya mirip Anwar.

Kedua-dua mereka kelihatan mengadakan hubungan seks kira-kira lima minit.

Rakaman tidak diedit ini yang disebarkan hari ini termasuk sedutan klip yang telah pun dimuat naik dua lali termasuk yang terbaru semalam.

Video seks 21 minit itu buat kali pertama dipertontonkan kepada wakil media terpilih di hotel Carcosa Seri Negara di sini, 21 Mac lalu oleh “Datuk T”.Tindakan muat naik ini merupakan perkembangan terbaru hari ini selepas petang tadi ahli perniagaan Datuk Shazryl Eskay Abdullah — salah seorang “Datuk T” mengumumkan bahawa beliau akan melakukan sumpah laknat selepas solat Jumaat..

Bagaimanapun kandungan tersebut telah digugurkan kerana tindakan memuat naik bahan itu melanggar syarat penggunaan ruang YouTube.

Dua “Datuk T” yang lain ialah bekas ketua menteri Melaka Tan Sri Abdul Rahim Thamby Chik dan bekas bendahari agung Perkasa Datuk Shuib Lazim.

Pada sidang media 24 Mac lalu, Rahim berkata rakaman video seks itu didedahkan untuk membuktikan “lelaki yang mahu menjadi perdana menteri itu tidak layak.”??????..tidak layak kerana berdendamkah..????

Sementara Shazryl mengadakan sidang media mengenai sumpah laknat itu, Anwar memberi keterangan tambahan, kali kedua, kepada polis dan kemudian memberitahu pemberita bahawa Datuk Seri Najib Razak menggunakan rakaman video seks sebagai senjata utama untuk memastikan Barisan Nasional (BN) kekal berkuasa.

Pemimpin kanan Pakatan Rakyat itu berkata demikian ekoran kegagalan pihak berkuasa mengambil tindakan terhadap individu yang mendedahkan rakaman video seks itu yang didakwa beliau sedang melakukan aksi seks dengan seorang pelacur warganegara China.

Kata Anwar, ia menunjukkan Perdana Menteri itu akan menggunakan “semua kuasa yang ada” untuk menjatuhkan beliau.

Anwar juga menegaskan tidak akan menyahut cabaran Shazryl untuk melakukan sumpah laknat bagi membuktikan beliau bukan lelaki dalam rakaman video seks itu.

“Boleh anda tunjukkan ia hukum syarak yang mana? Tidak tahu? Jadi tidak perlu,” katanya kepada pemberita ketika mahu meninggalkan balai polis.

Polis menyiasat “Datuk T” di bawah Seksyen 292 Akta Kanun Keseksaan kerana kesalahan mengedar bahan lucah....no action talk only...polis pondan tak ada kote...!!!!

Timbalan Ketua Polis Negara Datuk Abdul Khalid Abu Bakar berkata pihaknya masih menjalankan siasatan dan yakin akan menyerahkan hasil siasatan kepada pejabat Peguam Negara minggu ini.

Beliau juga berkata akan “mendedahkan” identiti pelaku pada masa yang sesuai.masa sesuai????...kepala butoh...!!!...masa sesuai untuk menokok tambah  cerita fitnah video seks...polis terlibat sama...!!!

Khalid berkata polis telah memulakan siasatan terhadap penyebaran sedutan klip kedua video seks oleh beberapa portal dan blog sejak tengah hari semalam

Khalid berkata pihaknya dengan kerjasama Suruhanjaya Komunikasi dan Multimedia Malaysia (MCMC) sedang mengenal pasti pihaknya yang bertanggungjawab memuat naik bahan itu di YouTube.

Satu rakaman klip video hitam putih aksi seks yang dikatakan  kunun kununnya  membabitkan seorang pemimpin tertinggi pembangkang telah dimuat naik dalam laman Internet semalam.

Sedutan klip video dengan durasi satu minit 47 saat itu menampilkan seorang lelaki dan wanita dalam keadaan bertuala dan kemudian berbogel sebelum lelaki itu memakai seluar.

Klip video tersebut dimuat naik dalam laman YouTube dan blogger Papagomo, www.papagomo.com kira-kira 1.30 tengah hari semalam....blogger pukimak umno kaki  tunggak arak merata rata

Sebelum ini pada 4 April lalu, satu klip video berdurasi yang sama tersebar luas di Internet.





Ini adalah bahagian ketiga daripada video seks tersebut yang dibocorkan di internet, tetapi tidak seperti dua klip sebelum ini, empat klip terbaru itu memaparkan aksi seks.

Bagaimanapun, video yang dimuatkan oleh "rabiaab11" telah dikeluarkan dari Youtube kerana ia melanggarkan polisi lamanweb tersebut berhubung kandungan berunsur seks.

Berdasarkan maklumat pada Youtube, empat klip tersebut dimuatkan antara jam 2 petang hingga 6 petang semalam.

Video memaparkan beberapa aksi sek termasuk aksi wanita terbabit melakukan seks oral ke atas lelaki dalam klip tersebut.

Pihak media arus perdana, cetak dan eletronik, terus-menerus memberi liputan besar-besaran terhadapnya tetapi tidak ada satu pun media arus perdana berani untuk mendedahkan rakaman dekat wajah-wajah yang dikatakan mirip Anwar tersebut seperti yang blog ini pernah dedahkan sebab memang ternyata apabila dilakukan sedemikian, tidak ada persamaan lansung dengan Anwar. Betapa besar PENIPUnya mereka semua itu

bersumpah untuk bersihkan diri dan bukan bersumpah berkepala butoh untuk mengaibkan orang lain...!!!



Sumpah di dalam Islam memadai dengan melafazkan lafaz sumpah dengan nama Allah iaitu Wallahi, Wabillahi dan Watallahi serta tidak perlu memegang atau mengangkat al-Quran.

Ini adalah kerana perbuatan tersebut adalah bertentangan dengan ajaran Islam dan budaya tersebut adalah budaya orang Kristian bersumpah dan mereka bersumpah memegang bible.ubahalah memerlukan kehadiran kedua-dua pihak yang bertentangan berada di dalam satu majlis.

Seorang individu akan melafazkan sumpah dengan nama Allah dan menyatakan bahawa beliau akan dilaknat oleh Allah di dunia dan akhirat sekiranya dia tidak bercakap benar.
Sumpah ini kemudiannya akan diikuti oleh satu pihak yang satu lagi yang akan bersumpah dengan nama Allah dan sekiranya beliau tidak berkata benar maka laknat Allat akan turun padanya di dunia dan di akhirat. ”Dengan kata lain dengan sumpah ini, kedua-dua pihak akan saling sumpah menyumpah dan cabar mencabar supaya diturunkan laknat kepada sesiapa yang berbohong..

Di dalam Islam sumpah seperti ini dibenarkan bagi tujuan untuk membersihkan diri seseorang itu daripada sesuatu tuduhan (tohmah) dan sumpah tersebut dipanggil sumpah tohmah. Sumpah ini sangat besar kesannya kerana dibuat atas nama Allah dan laknat Allah akan menimpa pembuat sumpah tersebut di dunia dan akhirat. Walaubagaimanapun sumpah seperti ini adalah bertujuan semata-mata bagi membersihkan nama seseorang dari sebarang tohmah dan ianya bukan suatu kaedah untuk menuduh orang lain atau mensabitkan seseorang itu bersalah.

Ini adalah kerana di dalam Islam serta perundangan negara kita ada kaedah serta undang-undang yang telah digariskan bagi mendakwa seseorang itu melakukan sesuatu kesalahan. Di dalam undang-undang Jenayah Syariah, kaedah yang ditetapkan bagi menyatakan seseorang yang dituduh itu melakukan sesuatu kesalahan adalah dengan pihak pendakwa atau orang yang membuat tuduhan mengemukakan bukti ke Mahkamah. Oleh itu, beban untuk membuktikan suatu dakwaan itu adalah terletak kepada orang yang mengemukakan dakwaan, dan mengkehendaki Mahkamah percaya akan kewujudan perkara di dalam dakwaan tersebut.

Ini selaras dengan peruntukan seksyen 73 (1) Akta Keterangan Mahkamah Syariah (Wilayah-Wilayah Persekutuan) 1997 memperuntukkan – ”Sesiapa yang berhasrat supaya mana-mana Mahkamah memberikan penghakiman tentang apa-apa hak atau tanggungan di sisi undang-undang yang bergantung kepada kewujudan fakta yang ditegaskan olehnya, mestilah membuktikan fakta itu wujud.”

Selanjutnya Akta yang sama menyatakan cara memberikan keterangan di dalam kes-kes jenayah syariah, keterangan hendaklah diberikan oleh pendakwa dan tertuduh, melainkan jika tertuduh mengaku salah. Seksyen 87 (3) Akta Keterangan memperuntukkan bahawa – ”Dalam kes jenayah, keterangan hendaklah diberikan bagi pendakwa dan bagi tertuduh melainkan jika tertuduh mengaku salah.”

Oleh yang demikian, sesuatu dakwaan terhadap sesuatu kes itu hendaklah dibuktikan ke Mahkamah melalui proses pendakwaan oleh pihak yang mendakwa. Adalah menjadi beban kepada pihak yang mendakwa untuk membuktikan segala dakwaan atau tuduhan di Mahkamah. Sesuatu dakwaan atau pertuduhan tersebut hendaklah dibuat di Mahkamah dan bukannya di tempat-tempat awam atau di Masjid. Ini adalah kerana masjid adalah tempat yang suci untuk umat Islam beribadat dan bukannya menjadi tempat atau gelanggang bagi menyatakan kebenarannya sesuatu dakwaannya itu adalah benar.

Orang mendakwa perlu mengemukakan bukti bagi menyokong dakwaannya samada bukti tersebut adalah berbentuk saksi yang memberikan keterangan atau dokumen sebagai contoh laporan perubatan. Ini adalah penting bagi menyokong dakwaannya dan bukannya hanya bersumpah. Di dalam prinsip keterangan Islam sumpah sebenarnya terletak kepada pihak yang kena dakwa dan bukannya orang yang mendakwa selari dengan prinsip Islam iaitu ”Keterangan pada pihak yang mendakwa dan sumpah kepada pihak yang mengingkarinya.”

Di dalam jenayah Islam kes-kes yang melibatkan qisos seperti membunuh para fuqaha masih tidak sepakat dalam menerima sumpah sebagai dalil mensabitkan jenayah. Imam Malik, Syafie dan Ahmad berpendapat, sumpah diterima oleh Islam sebagai dalil atau bukti jenayah ke atas tertuduh jika tiada bukti lain, atau bukti tidak cukup. Sedangkan Imam Abu Hanifah berpendapat sumpah bukan suatu bukti atau dalil mensabitkan jenayah, tetapi satu cara bagi menafikan tuduhan yang dibuat oleh pendakwa ke atas tertuduh. Jenayah qisos yang dibolehkan bersumpah dalam mensabitkan jenayah hanyalah dalam jenayah membunuh sahaja.

Dalam kes-kes yang melibatkan hudud (zina, qazaf (menuduh zina), minum arak, mencuri, samun, memberontak dan murtad), sumpah hanya diterima sebahagian kecil ulama’ dalam kes-kes tertentu seperti qazaf dan mencuri sahaja.

Manakala di dalam kes qazaf (menuduh zina), menurut Mazhab Shafie, sekiranya pendakwa tidak mempunyai apa-apa keterangan atau tidak cukup bukti, maka tertuduh boleh diminta bersumpah menafikan dakwaan itu. Jika tertuduh bersumpah, maka gugurlah dakwaan itu. Walaubagaimanapun, Imam Malik dan Ahmad tidak menerima langsung sumpah sebagai satu bukti mensabitkan kesalahan qazaf.

Di dalam kes melibatkan curi, menurut Mazhab Shafie, sekiranya kesalahan mencuri tidak dapat dibuktikan maka pihak tertuduh boleh diminta bersumpah. Jika tertuduh enggan, pihak yang kena curi boleh bersumpah al-yamin al-mardudah. Tetapi pandangan ini tidak diterima oleh mazhab-mazhab yang lain. Imam Malik, Abu Hanifah dan Ahmad berpendapat sumpah hanya boleh diterima dalam kes-kes mal atau sivil sahaja.

Dalam kes-kes mal atau sivil, yakni yang melibatkan yakni yang melibatkan pertikaian suami isteri atau rumahtangga, atau perebutan harta, sumpah perlu dilakukan dalam Mahkamah setelah diperintahkan oleh Hakim untuk berbuat demikian. Seksyen 87 (1) dan (2) Akta Keterangan Mahkamah Syariah Wilayah Persekutuan 1997 memperuntukkan:- ”Dalam kes mal, keterangan hendaklah diberikan oleh Plaintif dan Defendan, dan jika Defendan menafikan tuntutan terhadapnya, dia hendaklah dikehendaki mengangkat sumpah mengikut Hukum Syarak.”

”Jika Defendan mengangkat sumpah di bawah subseksyen (1), tuntutan yang dibuat oleh Plaintif hendaklah ditolak.”

”Jika Defendan enggan mengangkat sumpah, maka Mahkamah bolehlah meminta Plaintif mengangkat sumpah dan dengan sumpah itu tuntutannya hendaklah diterima.”

Di dalam kes-kes yang melibatkan jenayah syariah seperti liwat, khalwat serta persetubuhan luar nikah hendaklah dibuktikan oleh pihak pendakwa di Mahkamah dan pihak yang dituduh boleh untuk menafikan tuduhan tersebut melalui keterangan dan boleh bersumpah sekiranya diperintah oleh Hakim berbuat demikian. Namun demikian sumpah tersebut tidak mengikat hakim di dalam membuat keputusan sabitan kesnya. -HD


Eskay mahu sumpah laknat bersama Anwar

Ahli perniagaan Datuk Shazryl Eskay Abdullah bersedia bersumpah laknat dalam majlis bersama Datuk Seri Anwar Ibrahim bahawa ketua pembangkang merupakan pelaku dalam video seks yang didedahkannya.

Shazryl berharap dapat bersama-sama melakukan sumpah itu di Masjid Amru Al-As Bandar Baru Sentul di Sentul selepas solat Jumaat esok.

"Saya juga mempelawa semua pihak yang meragui kebenaran ini untuk turut hadir menyaksikan upacara tersebut," katanya.

Bagaimanapun, belum pasti sama ada dua lagi anggota Datuk T - bekas ketua menteri Melaka Tan Sri Abdul Rahim Thamby Chik dan bekas bendahari Pertubuhan Pribumi Perkasa Negara (PERKASA) Datuk Shuib Lazim - akan turut serta mengambil tindakan sama.

"Kalau diperlukan (mereka bersumpah), kenapa tidak?" kata Shazryl Eskay ketika ditanya sama ada Abdul Rahim dan Shuib akan turut bersumpah.

Rahim yang turut hadir dalam sidang media di sebuah hotel di Kuala Lumpur bersama Shuib bagaimanapun menyampuk:

"Eskay (bersumpah) wakili semualah."

'Atas nama Allah, Rasulullah'

Menurut Shazryl Eskay lagi, tindakannya esok bergantung kepada pandangan tokoh agama yang akan menyaksikannya.

Beliau bagaimanapun enggan menamakan pihak berkenaan.

Shazryl Eskay juga bersumpah, tindakannya menayangkan video seks itu bukan fitnah bagi memenuhi kepentingan peribadi atau pihak-pihak tertentu.

"Demi Allah yang maha mengetahui, tindakan yang kami (Datuk T) ambil ini semata-mata bertujuan menzahirkan kebenaram dan bukan sekali-kali memfitnah atau bagi memenuhi kepentingan pihak-pihak tertentu atau kepentingan peribadi kami sendiri," katanya.

Beliau yang mengakui mengenali Anwar secara peribadi juga berkata, "atas nama Allah, Rasulullah, rakyat dan anak cucu kita", beliau dan rakan-rakannya bertangungjawab sepenuhnya atas pendedahan itu. -mk

28 April 2011

video lucah bahagian 2...polis kepala butoh bersekongkol dengan datuk T....!!!



Satu lagi klip video lucah Datuk T disebarkan di Internet menerusi Youtube,menguatkan hujah bahawa kempen untuk menfitnahkan Ketua Pembangkang Datuk Seri Anwar Ibrahim diperhebatkan.

Video 1 minit 46 saat itu yang berjudul 'Papa Nurul Izzah Part II' dimuat naik di Youtube sejak jam 1.30 tengahari tadi dan telah pun dimuatkan di pelbagai blog pro-Umno dengan komen-komen menjijikan blogger berkenaan.

Kita percaya polis dan gandingan Datuk T bersekonggol memuatkan video itu di Internet.

Penyebaran bahagian kedua atau ketiga sekali pun bukan merupakan satu perkara baru dan tidak memeranjatkan kerana perkara tersebut dilakukan oleh pihak polis sekali dengan bantuan Datuk T...

Datuk T sendiri mengakui video asal ada pada tangan mereka dan telah diserahkan kepada polis.Apabila video itu tersebar kepada awam, jelas sekali ia adalah perbuatan pihak polis sendiri dengan kerjasama Datuk T...

Perkara ini tidak sepatutnya berlaku kerana pihak polis masih belum lagi menyelesaikan siasatan mereka..Klip bahagian dua didedahkan pada hari sama ahli perniagaan Datuk Shazryl Eskay menyerahkan DNAnya untuk “memperketatkan” fakta kes.

Bahagian pertama video lucah itu dimuat-naik pada 4 April lalu menunjukkan babak awal sebelum perlakuan seks dimulakan.Bahagian kedua video ini pula menunjukkan bahagian akhir.

Gandingan 'Datuk T” iaitu Tan Sri Rahim Thamby Chik, Datuk Shazryl Eskay Abdullah dan Datuk Shuib Lazim mendakwa mereka mendedahkan pelaku dalam video itu sebagai Anwar kononnya kerana “mahu menyelamatkan negara” ....kepala butoh nak selamatkan negara...kecuali nak selamat pukimak dia...!!!

Seorang bekas pengawal Allahyarham Tan Sri Megat Junid Megat Ayob mendedahkan Eskay mengugut untuk “membinasakan” Anwar kerana enggan membantunya berhubung sebuah kes saman.

Rahim pula didedahkan sebagai menyimpan dendam terhadap Anwar kerana terpaksa meletak jawatan sebagai Ketua Menteri Melaka pada tahun 1994 bersabit dakwaan merogol seorang pelajar berusia 15 tahun.

Persepsi umum bahawa video itu adalah fitnah Umno semata-mata diperkuatkan dengan tiadanya tindakan ke atas gandingan Datuk T sungguhpun terbukti mereka melakukan jenayah mengedar bahan lucah dan mengugut Ketua Pembangkang.

Akibat dari pihak polis tidak mengambil tindakan ke atas Datuk T, maka ini mengukuhkan lagi tanggapan awam bahawa video itu bermotif politik yang membabitkan pemimpin Barisan Nasional dengan kerjasama pihak polis sendiri...

Mengenai tindakan polis mengambil DNA Eskay, Saifuddin memnyifatkannya sebagai helah semata-mata untuk mengaburi agenda sebenar Peguam Negara Tan Sri Abdul Gani Patail.

Siasatan itu kononnya DNA diambil dan sebagainya hanyalah satu lakonan semata-mata… seolah-olah pihak polis sedang bertindak ke atas salah seorang Datuk T iaitu Datuk Eskay. Walaupun kesalahan mereka (Datuk T) sangat jelas di bawah Seksyen 292 tetapi siasatan polis kelihatannya tidak menjurus ke arah itu.

Walaupun polis selesai menjalankan siasatan, Pejabat Peguam Negara Tan Sri Abdul Gani Patail tidak berpuas hati dan dua kali mengarahkan siasatan lanjut dijalankan, sekali gus menimbulkan spekulasi mengenai motif Gani.

Ahli Parlimen Sungai Petani Johari Abdul dan Pengerusi Solidariti Anak Muda Malaysia Badrul Hisham Shaharin yang menyaksikan video penuh 21 minit itu menolak bahawa pelaku itu Anwar berasaskan susuk tubuh dan bahasa tubuh pelaku.

polis tak sorok balik semak....tapi saman ekor terus jugak....

566 kamera canggih rakam pemandu laju



Awas kepada pemandu yang suka memandu laju tetapi sering mempertikai saman ekor kerana kononnya ia tidak adil. Menjelang akhir tahun ini mereka akan diperhatikan oleh 566 kamera statik berteknologi tinggi yang boleh merakam wajah pemandu dan jenis kenderaan dengan jelas walaupun memandu melebihi 100 kilometer sejam.





Kamera berteknologi Jerman itu adalah satu daripada komponen Sistem Penguatkuasaan Elektronik (AES) yang akan dipasang oleh Jabatan Pengangkutan Jalan (JPJ) di lokasi strategik, terutama kawasan berisiko kemalangan di seluruh negara bagi memerangkap pemandu melebihi had laju.

Selain kamera, pemandu juga diawasi 266 kenderaan penguat kuasa elektronik yang dilengkapi kemudahan canggih bagi memantau pesalah trafik dan menahan mereka yang tidak mematuhi peraturan jalan raya.

Timbalan Menteri Pengangkutan, Datuk Abdul Rahim Bakri, berkata prosedur operasi standard (SOP) bagi mewujudkan ketelusan dalam penguatkuasaan peraturan itu membabitkan pemasangan papan tanda amaran bagi membolehkan pemandu mengetahui kewujudan kamera perangkap laju seperti diamalkan di negara maju.

“Saman yang dikeluarkan nanti adalah berasaskan gambar yang dirakam pemegang konsesi penyumberluaran yang dilantik kerajaan dan wajib disahkan agensi penguat kuasa, iaitu JPJ sebelum notis saman dikeluarkan.

“Gambar yang dirakam ini lebih tepat... tidak kabur, walaupun pandu kereta lebih 100 kilometer sejam.

“Ia akan beroperasi selewat-lewatnya hujung tahun ini dan dijangka meningkatkan persepsi kebarangkalian ditangkap ke tahap 90 peratus,” katanya ketika dihubungi semalam.

Beliau diminta mengulas usaha kerajaan mengurangkan kemalangan jalan raya di samping kaedah baru diguna pakai pihak berkuasa termasuk mengeluarkan saman pada hari sama kesalahan dilakukan.

Ditanya kos dibelanjakan kerajaan untuk menyediakan kemudahan AES itu, Abdul Rahim berkata, kerajaan tidak mengeluarkan peruntukan sebaliknya dua syarikat konsesi dilantik menanggung kos berkenaan menerusi perolehan diterima daripada kutipan saman.

Mengulas lanjut cadangan notis saman dikeluarkan pada hari sama kesalahan dilakukan, Abdul Rahim berkata sukar bagi pihak berkuasa seperti polis mengeluarkan saman trafik pada hari sama, terutama membabit kesalahan memandu laju yang banyak dilakukan di lebuh raya.

“Polis perlu ambil masa untuk proses dan hantar surat. Kalau saman letak kenderaan atau sekatan jalan tidak ada masalah surat saman dikeluarkan pada masa itu juga. Tidak ada sistem di dunia boleh bagi saman pada ketika itu juga. Polis tidak ada ‘kepak’ untuk kejar kenderaan itu bagi surat saman,” katanya. -BH


jangan lupa....

"Kita tidak lagi menyorok balik tiang, kita saman terus dan kalau sudah kena saman jangan lupa bayar,"

Kini mereka menyatakan:

Tidak ada sistem di dunia boleh bagi saman pada ketika itu juga. Polis tidak ada ‘kepak’ untuk kejar kenderaan itu bagi surat saman

Kedua-dua kenyataan di atas saling bertentangan.


hanya mahkamah yang berhak menentukan samada tindakan polis berkenaan betul atau salah.

Yang penting di dalam isu ini ialah Polis dan JPJ TIDAK BERHAK menyenaraihitamkan kenderaan atau pemandu dan menghalang mereka memperbaharui lesen atau cukai jalan.

Mahkamah telah membuat keputusan di dalam kes Leonard Lim Yaw Chiang lwn Director of Jabatan Pengangkutan Jalan Negeri Sarawak & Anor [2009] 6 CLJ 280 yang telah memutuskan bahawa tindakan JPJ menghalang pemilik kenderaan memperbaharui cukai jalan di bawah Seksyen 17(1)(d) Akta Pengangkutan Jalan 1987 (APJ 1987) tanpa siasatan dan alasan yang wajar adalah salah di sisi undang-undang dan bertentangan dengan Perkara 13 Perlembagaan Malaysia.



penyapu sial


Tak payah la nak cakap pasal kamera berkuasa tinggi kalau setakat gambar hitam putih.

''Ditanya kos dibelanjakan kerajaan untuk menyediakan kemudahan AES itu, Abdul Rahim berkata, kerajaan tidak mengeluarkan peruntukan sebaliknya dua syarikat konsesi dilantik menanggung kos berkenaan menerusi perolehan diterima daripada kutipan saman.''

-lepas ni lagi banyak saman la jawabnya.

Pukimak UMNO....bukan tanah puchong aje tak sempat nak di jual....tu ha...singapura tanah siapa...tanah orang melayu bukan...???....siapa yang jual kepada cina singapura....???...PAS,DAP atau PKR....???...tentu pukimak pukimak ini tak mampu nak menjawab punya...!!!!!



tokeh ikan dari melaka nie kaw tim dengan UMNO jual tahan melayu singapura kepada cina singapura....apa UMNO tak reti bahasa ke..???....pulau batu putih dan next pulau pisang...selagi UMNO tidak di gulingkan dari memerintah negara...!!!

Pakatan Rakyat terutama PAS sering dituduh UMNO menjual hak Melayu kerana baik dengan DAP.

Malangnya, bukti di bawah menunjukkan sebaliknya. Sebidang tanah rezab Melayu di atas nama UMNO Bahagian Puchong telah cuba digadai/dijual kepada sebuah syarikat milik bukan Bumiputra.

Mujur kerajaan Selangor diperintah Pakatan Rakyat menjadikan percubaan UMNO Puchong ini digagalkan. Terselematlah sebidang tanah rezab Melayu walaupun ianya di bawah nama UMNO Bahagian Puchong.

Klik di atas imej dibawah untuk melihat imej dibawah dengan lebih jelas.

UMNO Puchong pula dipimpin oleh Dato Satim Diman, yang sekarang ini adalah Ketua Pembangkang di Dewan Undangan Negeri Selangor.

Tak sangka. Ku ingat panas sampai ke petang, rupanya hujan di tengah hari.

Bayangkan. Ni dalam keadaan UMNO tidak memerintah Selangor. Kalau ditakdirkan mereka masih memerintah, habislah tanah rezab Melayu di Selangor ni tergadai demi mengkayakan kroni dan UMNOPUTRA.













mv

Kuasa Peguam Negara Lagi Besar Dari Perdana Menteri....kuasa PM perlu mandat 5 tahun sekali ....kuasa peguam negara...selagi tak mampos mampos lagi...!!!




Perbicaraan kes liwat Datuk Seri Anwar Ibrahim menzahirkan satu realiti – orang yang paling berkuasa di negara ini mungkin bukan Perdana Menteri.

Ini kerana Datuk Seri Najib Tun Razak terpaksa meraih mandat daripada rakyat setiap lima tahun dan menjawab kepada Parlimen apabila perlu.

Orang yang tidak perlu berbuat demikian adalah Peguam Negara . Jawatan itu kini disandang oleh Tan Sri Abdul Gani Patail.

Beliau tidak perlu ke Parlimen, tetapi hanya ke pejabat Perdana Menteri dan hadir pada mesyuarat Kabinet untuk memberi nasihat dan penjelasan dari masa ke semasa.

Pejabat Peguam Negara di Malaysia mempunyai kuasa mutlak untuk menentukan pihak mana yang perlu diheret ke mahkamah, yang mana boleh dilepaskan.

Peguam Negara juga berhak menentukan pertuduhan apa yang harus dikenakan terhadap seseorang, tidak kira jika pertuduhan itu menyimpang daripada laporan polis yang dibuat oleh pengadu.

Semalam Ketua Pendakwaraya Yusuf Zainal Abideen mengesahkan kuasa mutlak pendakwaan di tangan Gani apabila beliau berhujah pada perbicaraan liwat Datuk Seri Anwar Ibrahim.

Zainal mengaku dalam laporan polisnya, pengadu Saiful Bukhari Azlan mendakwa beliau DIPAKSA melakukan hubungan seks itu.

Namun, Peguam Negara menggunakan kuasa yang ada padanya untuk mendakwa Anwar atas tuduhan kononnya beliau dan Saiful melakukan seks luar tabii secara SUKARELA.

Yusuf memberitahu mahkamah bahawa Peguam Negara mempunyai kuasa mutlak untuk mendakwa Anwar di bawah apa juga undang-undang.

Malah, mengikut Yusuf, sekali pun Saiful “menukar” ceritanya, ia tidak menjejaskan pendakwaan selagi ada “bukti” untuk menyokong tuduhan itu.

Begitu besar kuasa yang ada pada Peguam Negara. Persoalan yang lojik yang akan ditanya oleh rakyat adalah apa jadi dengan laporan polis Saiful bahawa beliau dipaksa melakukan perbuatan itu?

Bagaimana fakta penting ini boleh diketepikan begitu sahaja oleh Peguam Negara…jika benar motif utama beliau adalah menegakkan kebenaran semata-mata, demi memberi keadilan kepada pengadu dan tertuduh.

Namun persoalan ini tidak akan dijawab, kerana Peguam Negara tidak bertanggung jawab kepada Parlimen.

Tidak ada ruang untuk rakyat atau wakil rakyat memperinchi hubungan Peguam Negara dengan Pejabat Perdana Menteri dan kaitannya dengan keputusan-keputusan pendakwaan yang dibuat.

Pada tahun 1994, Peguam Negara ketika Tan Sri Mohtar Abdullah mengambil keputusan untuk menggugurkan tuduhan rogol terhadap Tan Sri Rahim Thamby Chik atas alasan “kurang bukti” beliau melakukan jenayah itu terhadap gadis berusia 15 tahun.

Sebaliknya yang didakwa adalah Lim Guan Eng yang kini Ketua Menteri Pulau Pinang. Beliau dipenjara 18 bulan kerana mendedahkan perlakuan Rahim.

Tan Sri Mohtar adalah juga Peguam Negara yang bertanggungjawab untuk tidak mendakwa Rahim atas tuduhan rasuah RM40 juta, sekaligus menolak segala bukti-bukti yang telah dikumpulkan oleh Badan Pencegah Rasuah.

Jelas kuasa Peguam Negara adalah mutlak. Pejabat Peguam Negara menggunakan pertimbangan sendiri yang “rahsia dan agak istimewa” tetapi tidak menjanjikan ketelusan dan keadilan serta kesamarataan yang menjadi tonggak prinsip keadilan.

Rekod tiga Peguam Negara terakhir, Tan Sri Abu Talib Othman, Mohtar dan Gani tercemar kerana cara mereka menggunakan kuasa-kuasa mutlak yang diberikan kepada mereka.

Mereka dilihat bersekongkol dengan pemerintah yang mahu menjayakan agenda sempit politiknya.

Contohnya peranan Abdul Talib dalam pemecatan Ketua Hakim Negara ketika itu, Tun Salleh Abbas dan lima hakim lain pada tahun 1984.

Dalam kes Anwar, Gani menjadi sasaran utama kerana dituduh membawa pendakwaan yang rapuh dalam fitnah liwat pertama pada tahun 1998 dan ulangannya pada masa sekarang.

Rasanya tidak perlu menoleh terlalu jauh kebelakang untuk memperinchi rekod Gani. Dakwaan yang dibuat oleh Datuk Mat Zain Ibrahim, pengawai penyiasat polis dalam kes mata lebam Anwar bahawa Gani mereka-cipta bukti dalam kes Ketua Pembangkang adalah dalam pengetahuan umum.

Anehnya, dakwaan-dakwaan itu tidak pula mengundang sebarang pendakwaan daripada Gani, walaupun ia memberi tamparan hebat kepada kewibawaan pejabat Peguam Negara.

Pada tahun 1998, peguam kepada Datuk S.Nallakarupan, Manjeet Singh Dhillion mendedahkan Gani menuntut supaya Nalla merekacipta bukti terhadap Anwar kononnya Nalla membekalkan pelacur kepada Anwar.

Berikut petikan surat rasmi yang dihantar oleh Manjeet kepada Peguam Negara ketika itu Datuk Mohtar :

“That in exchange for a reduction of the present charge to one under the Arms Act he wanted Nallakaruppan to co-operate with them and to give information against Anwar Ibrahim, specifically on matters concerning several married women. Dato Gani kept changing the number of women and finally settled on five, three married and two unmarried. That he would expect Nallakaruppan to testify against Anwar in respect of these women.”

Terjemahan: Bahawa sebagai syarat untuk mengurangkan tuduhan (daripada Akta Keselamatan Dalam Negeri) kepada Akta Senjata Api beliau mahukan Nalla memberi keterangan terhadap Anwar, khususnya membabitkan beberapa wanita yang bersuami. Datuk Gani mengubah-ubah jumlah wanita yang harus dinyatakan oleh Nalla dan akhirnya mahukan Nalla memberi keterangan supaya Anwar mengadakan hubungan dengan lima wanita, tiga yang bersuami dan dua lagi belum kahwin.

Hanya Datuk Mohtar tahu kenapa beliau tidak mengambil tindakan terhadap Manjeet kerana membuat tuduhan begitu serius terhadap Gani.

Hanya Gani tahu kenapa beliau sendiri tidak mengambil sebarang tindakan terhadap Manjeet ketika itu, mahupun sekarang.

Mohtar sudah pun meninggal dunia namun Gani masih hidup dan malah mempunyai lebih kuasa sekarang untuk mempertahankan kewibawaan dan keluhuran kerusi Peguam Negara yang disandangnya.

Seseorang pengamal undang-undang, tidak kira sama ada pendakwaraya, peguambela atau hakim tidak boleh menghalalkan matlamat dengan apa cara pun.

Keadilan hanya boleh ditegakkan apabila pengamal undang-undang tidak dipengaruhi oleh sesiapa dan tidak menjadi sebahagian daripada agenda politik mana-mana pihak.

Setiap tindakan yang diambil haruslah konsisten dan bebas daripada sebarang telunjuk pemerintah, jika tidak keluhuruan sistem undang-undang itu pasti tercalar dan ternoda sehingga sukar disucikan semula.

Apa yang jelas ialah pejabat Peguam Negara kini disifatkan sebagai cabang pemerintah yang begitu berkuasa dan kebal daripada perincian rakyat. Tindak-tanduk Peguam Negara tidak boleh dipersoalkan oleh rakyat mahupun Parlimen.

Keruntuhan badan kehakiman mana-mana negara berakar umbi daripada keputusan-keputusan pendakwaan oleh Peguam Negara yang dicemari dengan pertimbangan politik kerajaan memerintah. Malaysia tidak terkecuali daripada hakikat ini.

Begitu juga keluhuran sistem keadilan akan sentiasa terpelihara jika Peguam Negara melihat diri beliau sebagai penjawat awam (public servant) dan bukannya kakitangan kerajaan dengan maksud yang sempit.

TVS

polis kepala butoh nak masa lebih untuk siasat video seks....nak lebih masa untuk siasat ke atau nak lebih masa untuk reka bahan bukti palsu untuk kenakan DSAI....??????



anjing kepala butoh menyalak minta lebih masa...pukimak ko...!!!

Polis masih menjalankan siasatan berhubung rakaman video lucah yang didakwa melibatkan individu mirip seorang pemimpin pembangkang kerana ia memerlukan penelitian bagi melengkapkan siasatan, kata Timbalan Ketua Polis Negara Datuk Khalid Abu Bakar.

"Berilah masa kepada polis untuk meneruskan siasatan serta tidak perlulah polis mendedahkan apa yang mereka lakukan dalam siasatan itu dari sehari ke sehari," katanya kepada Bernama.

"Kita jalankan kerja kita dan apa juga keputusannya kemudian akan diumumkan kalau bukan kita pihak Peguam Negara akan umumkan," katanya dalam sidang media selepas melancarkan Majlis Sehari Bersama Polis di Ibu Pejabat Polis Kontinjen Selangor, di Shah Alam hari ini.

Rabu lalu, Pejabat Peguam Negara mengarahkan polis menyemak dan menambah maklumat berhubung kertas siasatan rakaman aksi seks itu.
Ketua pendakwa Pejabat Peguam Negara, Tun Abdul Majid Tun Hamzah berkata kertas siasatan dikemukakan pada 19 April itu telah dikembalikan pada hari yang sama.

"Saya telah berikan polis arahan supaya menyiasat lanjut. Kita tidak memberikan mereka sebarang tempoh masa untuk melengkapkan siasatan.

"Ini kali kedua kertas siasatan dipulangkan kepada polis,” kata Tun Majid (kanan).

Beliau bagaimanapun tidak mendedahkan bahagian-bahagian yang memerlukan siasatan lanjut. Apabila ini dilakukan, ia bermakna ini kali ketiga bagi polis mengemukakan kertas siasatan mereka ke Pejabat Peguam Negara buat kali ketiga.

NONE

dah lah polis kepala butoh...akhbar pukimak macam nie pun berperangai kepala butoh....editor akhbar dia nie....orang melayu islam ke orang melayu kafir lahanat...???tak tau hukum islam ke...???

Ketua Polis Negara Tan Sri Ismail Omar yang mengesahkan perkara itu berkata pihaknya sudah menghantar kertas siasatan berhubung kes tersebut minggu lalu tetapi diminta membuat semakan terhadap beberapa perkara.

Ismail juga minggu lalu berkata polis telah mengenalpasti individu dalam aksi seks berkenaan dan mereka mempunyai bukti yang mencukupi serta pita tersebut adalah tulen.
Akhbar milik Umno - Berita Harian pada Rabu lalu yang memetik sumber polis juga melaporkan lokasi video seks tersebut dirakamkan - telah dikenalpasti iaitu di sebuah kondominium di pinggir Kuala Lumpur.

Selain itu, wanita dalam rakaman video seks itu dikatakan adalah dipercayai seorang pelajar di sebuah institusi pengajian tinggi swasta di ibu negara.

Pada 21 Mac lalu, video berkenaan dipertontonkan kepada beberapa wartawan terpilih oleh satu kumpulan dikenali sebagai 'Datuk T' di Carcosa Seri Negara.


azlan

tiga jahanam geng datuk temberang kebal dari undang undang....undang undang negara atas kepala jubor emak bapak dia punya


Trio 'Datuk T' itu ialah bekas Ketua Menteri Melaka Tan Sri Abdul Rahim Thamby Chik, ahli perniagaan Datuk Shazryl Eskay Abdullah serta bekas Bendahari Pertubuhan Pribumi Perkasa Malaysia (PERKASA) Datuk Shuib Lazim.

25 April 2011

Tunisia ada Leila Trabelsi......ejen Israel....malaysia ada UMNO-APCO...ejen yahudi....sama hebat ...sama ligat ...dua dua dah patut kasi lipat...!!!!

Isteri mantan Presiden Tunisia didakwa jadi ejen Israel




BONEKA ISRAEL?:

Cik Leila Trabelsi yang kelihatan bersama suaminya, Encik Zine El Abidine Ben Ali,
didakwa menjadi ejen agensi perisikan Israel, Mossad. -- Foto AFP

Seorang pengawal peribadi mantan Presiden Tunisia Zine El Abidine Ben Ali mendedahkan bahawa isteri Encik Ben Ali, Cik Leila Trabelsi, sebenarnya adalah ejen kepada agensi perisikan Israel, Mossad, dan menjadi dalang di sebalik pembunuhan beberapa tokoh kanan Palestin.

Dalam pengakuannya, pengawal peribadi itu, Encik Abdul Rahman Subir, mendedahkan rahsia yang disimpan oleh Setiausaha Negara di Kementerian Dalam Negeri Tunisia pada 1990, Encik Muhammad al Arab Mahjoubi.

'Beliau berkata bahawa Ben Ali dan Leila Trabelsi terbabit dengan badan perisikan Israel itu dan mereka adalah boneka Mossad. Pasangan itu terbabit dalam pembunuhan pemimpin Palestin di Tunisia,' katanya.

Encik Subir juga mendedahkan hakikat menakutkan mengenai rejim pemerintahan Encik Ben Ali dan tindakan jenayah yang dilakukannya sehingga menyebabkan mantan presiden itu, isteri dan bekas pemimpin keselamatannya kini menghadapi pendakwaan.

'Leila Ben Ali merekrut dua ejen perisikan Tunisia pada 1991 bagi membolehkan mereka membunuh seorang ahli perniagaan terkenal, yang menjadi rakan rapat Ben Ali, kerana beliau membantah keras perkahwinan mereka,' kata Encik Subir.

Encik Subir juga mendedahkan maklumat baru mengenai kekayaan lain yang ditemui di Istana Carthage.Menurutnya, 'kekayaan' itu lebih besar berbanding dengan yang ditemui sebelumnya.

Cik Leila dilaporkan mencuri emas seberat 1.5 tan dari Bank Pusat Tunisia sebelum meninggalkan negara itu dan menuju Jeddah, Arab Saudi, lapor sebuah akhbar Perancis.

Jumlah jongkong emas itu mempunyai nilai bersamaan 45 juta euro ($80 juta).

Akhbar di Perancis melaporkan Gabenor Bank Pusat pada mulanya enggan memberinya emas itu. Namun, apabila Cik Leila menelefon suaminya untuk 'meyakinkannya' beliau membenarkan jongkong emas itu dibawa keluar.

Cik Leila, seorang pendandan rambut yang miskin, adalah isteri kedua Encik Ben Ali.

Beliau mengahwini mantan presiden itu pada 1992 dan menjadi 'Wanita Pertama' Tunisia yang baru. -- Agensi.



penyapu sial

dengan RM 77 juta setahun untuk ejen yahudi UMNO-APCO sanggup bayar...jelas sudah mereka ini memang talibarut yahudi di nusantara ini yang tak pernah di buat oleh pimpinan sebelum ini...

bila dua geng putar alam dan bapak penipu spin....Eskay kata ‘hotel dan pelacur’. Polis kata ‘kondo dan pelajar’




Terdapat banyak percanggahan antara kenyataan yang dikeluarkan pihak Polis Diraja Malaysia dan kenyataan yang dibuat salah seorang Trio Datuk T, Datuk Eskay Shazryl Abdullah berhubung video seks palsu membabitkan Ketua Pembangkang. Ahli Parlimen Sungai Petani, Datuk Johari Abdul berkata demikian mengulas kenyataan Timbalan Ketua Polis Negara, Datuk Khalid Abu Bakar semalam, bahawa polis mengambil masa untuk menyiasat video tersebut.

Eskay sebut kepada saya (kejadian itu) berlaku di Club House. Itu dia sebut kepada saya. Saya tidak tahu kalau dia sebut hotel kepada media.

“Polis tak perlu pergi jauh-jauh pun. Pergi cari mana-mana club house dulu.

“Tetapi polis kata kondo, mana yang betul. Saya tak nak mengajar polis. Polis sepatutnya mendapatkan ketetapan Eskay dulu, kenapa susah sangat. Kecualilah kalau mereka mahu melindungi sesuatu,” katanya ketika dihubungi keadilandaily.com.

Johari turut mempersoal kenyataan Polis bahawa pelaku wanita dalam video berkenaan adalah seorang pelajar swasta di ibu negara.

“Eskay kata pelacur, kemudian polis kata student. Yang mana betul ni? Sebab itu saya minta polis supaya siasat dulu, kerana lagi banyak buat statement lagi banyak nampak tembelang mereka,” katanya yang juga anggota Majlis Pimpinan Pusat KEADILAN.

Johari adalah satu-satunya ahli parlimen Pakatan Rakyat yang ditunjukkan rakaman video seks itu oleh Trio Datuk T yang terdiri daripada Eskay, Bekas Ketua Menteri Melaka, Tan Sri Abdul Rahim Tamby Chik dan bekas bendahari Pertubuhan Pribumi Perkasa, Datuk Shuib Lazim, 21 Mac lalu.

Namun beliau menafikan sekeras-kerasnya pelaku lelaki dalam rakaman video berkenaan adalah Datuk Seri Anwar Ibrahim berdasarkan bentuk tubuh dan lenggok pelaku tersebut.

Justeru Johari ketika dihubungi memberi amaran kepada pihak polis supaya tidak bermain politik dan laksanakan tugas dengan penuh tanggungjawab serta profesional.

“Saya mendesak dan menasihati pihak polis supaya lengkapkan siasatan secara profesional sebelum membuat sebarang kenyataan. Kalau dah kenal pasti individu dalam video itu, tak payah buat kenyataan. Kerja polis adalah siasat secara profesional.

“Polis jangan main politik, polis sepatutnya lanksanakan tanggungjawab dengan profesional. Kerja polis adalah menjaga keselamatan dan keyakinan rakyat. Kepercayaan orang ramai terhadap polis sangat tinggi, tetapi rakyat di bawah sudah hilang keyakinan,” katanya.

Laporan media sebelum ini menyatakan bahawa polis sudah mengenal pasti identiti wanita yang dikaitkan dalam video berkenaan iaitu seorang pelajar sebuah kolej swasta di ibu kota, berusia 26 tahun yang juga seorang warga China.

Polis juga menyatakan rakaman itu dikenalpasti dilakukan di sebuah kondominium.

Ia bertentangan sama sekali dengan kenyataan Eskay bahawa wanita berkenaan adalah seorang pelacur warganegara China dan kejadian tersebut berlaku di sebuah hotel di ibu negara.


Rusnizam Mahat

24 April 2011

kerajaan sendiri tak betul jangan nak salahkan pembangkang....kalau saban hari di saji dengan pembanggunan video lucah dan liwat....rakyat semakin meluat!!!!

MENTERI BN YANG BENGONG SALAHKAN PEMBANGKANG




Parti pembangkang dilihat mengambil kesempatan di sebalik projek pembangunan kerajaan Barisan Nasional (BN) untuk kepentingan politik mereka, kata Menteri Penerangan Komunikasi dan Kebudayaan Datuk Seri Dr Rais Yatim.

Beliau berkata pembangkang dilihat seolah-olah cuba menafikan apa yang dilaksanakan kerajaan dan akhirnya menghasut rakyat untuk menyokong mereka.

"Sehubungan itu semua pihak harus memainkan peranan supaya dakyah politik parti pembangkang ini tidak lagi mempengaruhi rakyat keseluruhan demi masa depan mereka.

"Inilah antara trend yang menyebabkan kita kehilangan sokongan di banyak kawasan bandar dalam pilihan raya negeri Sarawak baru-baru ini," katanya kepada pemberita selepas merasmikan program memasyarakatkan Seni Budaya dan Pelancaran Kampung Tanpa Wayar di Kampung Dalam, dekat sini.

Rais ditanya mengenai trend sokongan masyarakat di kawasan bandar di Sarawak dalam pilihan raya umum negeri itu minggu lalu, yang rata-rata memihak kepada parti pembangkang.

Rais berkata fenomena itu harus diatasi bagi mengelak ia terus mempengaruhi rakyat di seluruh negara dalam pilihan raya umum akan datang.

"Setelah melihat perkembangan di Sarawak, boleh dikatakan semua pekan kita kehilangan mandat, ini bermakna jarum pembangkang telah berjaya mempengaruhi rakyat di kawasan berkenaan.

"Kita tidak boleh membiarkan trend ini berterusan untuk menghadapi cabaran yang lebih besar," katanya.


BERNAMA




penyapu sial


kerajaan komunis dan yahudi pun buat pembanggunan jugak...depa tak mengungkit pun sebab tau itu tanggung jawab...yang kerajaan UMNO pukimak mengungkit apahal...apa pembangkang bukan rakyat negara ini ke...???...

tak payah nak sibuk dan mengampu la...rais..dengan sibuk melalak sana sini menyalahkan pembangkang...jangan ingat rakyat lupa pembanggunan lubang jubor dan dubor yang ko orang war warkan saban hari...bukan semua orang semakin suka dengan kerajaan umno-bn...malah makin meluat....

23 April 2011

UMNO BN Bermati- matian Mahu Cemar Nama Baik Anwar ...demi dendam kesumat dan ingin bermaharajalela menindas rakyat...!!!!



antara pelacur dan gigola belaan UMNO pukimak naungan najib laknat...!!!

Tv3 selesai merakamkan siri laporan terbaru merangkumi tuduhan- tuduhan seks terhadap Datuk Seri Anwar Ibrahim ketika Ketua Pembangkang itu bergelut dengan fitnah video lucah 'Datuk T', sumber- sumber memberitahu Tv Selangor.

Laporan yang bakal disiarkan di Buletin Utama itu akan menyaksikan S. Nallakarupan membuat pelbagai dakwaan terhadap Anwar, sumber- sumber yang rapat dengan bekas pemimpin MIC itu mengesahkan.

“Kemungkinan besar dakwaan- dakwaan Nallakarupan itu akan disiarkan dalam tempoh terdekat untuk memberikan lebih tekanan kepada Anwar, “ kata sumber itu tanpa mengulas lanjut.

Kebanyakan dakwaan- dakwaan Nalla itu “bukan perkara baru,” cuma disadurkan dengan butir- butir terperinci dalam usaha meyakinkan rakyat terutama pengundi Melayu, kononnya Anwar pemimpin tidak bermoral.

Rasanya tidak perlu dihuraikan rekod Nalla, seorang rakan karib Anwar yang kemudian merajuk dan berpaling tadah apabila tidak dipilih menjadi calon untuk pilihanraya kecil Ijok pada tahun 2006.

Hakikatnya adalah, dakwaan dan tuduhan terhadap Anwar diperhebatkan di Tv3 dan media arus perdana kawalan UMNO sejak pilihanraya Sarawak.

Walaupun PRN Negeri itu sudah berlalu, namun serangan terhadap Anwar tetap dipanjangkan dan menimbulkan persepsi BN, khususnya UMNO, sedang mempersiapkan diri untuk menghadapi pilihanraya umum dalam tempoh terdekat.

Awal minggu ini, Parti Keadilan Rakyat memberi amaran kepada rakyat bahawa Peguam Negara Tan Sri Abdul Gani Patail tetap akan mencari ikhtiar untuk mendakwa Anwar bersabit video lucah Datuk T.

Ramalan itu terbukti benar apabila pejabat Peguam Negara memulangkan kertas siasatan kepada polis kerana tidak berpuas hati dengan rumusan yang dibuat oleh badan itu.

Justeru arahan diberi kepada polis untuk menyiasat lagi kes video lucah tanpa terikat kepada sebarang tarikh untuk menyiapkan siasatan.

Pada masa sama, Berita Harian, sebuah lagi akhbar kawalan UMNO memetik sumber- sumber sebagai mendakwa sebuah agensi penyiaran Korea Selatan kononnya mengesahkan pelaku dalam video 'Datuk T' sepadan dengan badan Anwar menerusi ujian bio metrik.

Semua “fakta- fakta” ini adalah untuk mempengaruhi rakyat, khususnya pengundi Melayu supaya menolak Anwar dan pada masa sama merencatkan hubungan PKR pimpinan Anwar dengan PAS dan DAP.

Perkembangan terbaru memberi petanda jelas bahawa rakyat Malaysia harus bersedia untuk disajikan dengan pelbagai fitnah terhadap Anwar bersabit video 'Datuk T'.

Pada masa sama, individu- individu seperti Nalla dan Umi Hafilda dipergunakan untuk menabur tuduhan- tuduhan lain terhadap Anwar.

Kenapa begitu banyak tumpuan diberikan oleh kerajaan pimpinan UMNO, polis dan pejabat Peguam Negara terhadap kes Anwar ?

Jawapannya berkait dengan Piliharaya Umum ke- 13 dan pemilihan UMNO yang akan datang. Kedua- duanya mempunyai impak besar ke atas kelangsungan jangka hayat politik Datuk Seri Najib Tun Razak.

Para strategis UMNO menjangka peluang parti itu menguasai pengundi Melayu atas pagar akan cerah jika ia berjaya memusnahkan kredibiliti Anwar sebagai pemimpin Islam dan menampilkan beliau sebagai peliwat dan kaki perempuan.

Analisis yang dijalankan oleh Biro Tata Negara menunjukkan pengundi Melayu amat menitik- beratkan soal agama dan moral – justeru itu Anwar menjadi sasaran tuduhan seks bertalu- talu dalam hasrat UMNO untuk memberi isi kepada persepsi itu.

Justeru tidak sukar memahami kenapa video lucah 'Datuk T' dimainkan di kem- kem BTN sebagaimana yang didedahkan oleh Timbalan Ketua Menteri Pulau Pinang, Datuk Mansor Othman.

Pengundi atas pagar kaum Melayu memegang kunci untuk memastikan sama ada Najib akan dapat merebut balik majoriti dua pertiga di Parlimen atau kecundang terus di medan pilihanraya kepada Pakatan Rakyat pimpinan Anwar.

Jika Najib tewas atau gagal menawan balik majoriti dua pertiga BN, usia remaja beliau sebagai PM dan Presiden UMNO akan mendapat saingan hebat daripada gandingan Mahathir Mohamad dan Muhyiddin Yassin.

Walaupun pemilihan UMNO masih dilihat sebagai jauh lagi, garisan- garisan pertempuran (battlelines) sedang pun dilakar dan kem- kem tertentu dibentuk dan dipupuk.

Kunci kepada siapa sokong siapa dan siapa lawan siapa akan berpaksi kepada pencapaian Najib pada PRU 13 – jika BN menang majoriti dua pertiga – Najib akan dijulang sebagai penyelamat maruah Umno.

Jika tidak, beliau dan gagasan 1Malaysia akan dikritik sebagai penyebab maruah Melayu tergadai di bumi sendiri.

Berasaskan sifir politik ini, bukanlah menjadi misteri kenapa Anwar Ibrahim harus ditumbangkan dalam apa cara sekalipun sebelum Najib mengadakan pilihanraya umum.

Hanya apabila yakin cabaran Anwar sudah ditumpulkan, kredibiliti dan maruah beliau sudah musnah di mata rakyat, maka hanya pada masa itu, Najib akan mendapat “ilham” untuk memanggil pilihanraya umum.

Sementara menunggu detik itu, rakyat khususnya pengundi Melayu harus melazimkan diri dengan membaca “cerita bukan-bukan” mengenai Anwar di muka depan Utusan Malaysia, Berita Harian dan menonton topik yang sama menerusi RTM serta TV3.



Wira Arjuna

UMNO kepala butoh bising bila kena tuba dengan cina...tapi lupa depa bagi bagi tuba bangsa sendiri bertahun tahun lamanya....!!!!



yang ini UMNO pukimak tuduh cina tuba melayu di memali...bila mana pemimpin cina dah lari keluar negara pada masa itu untuk cuci tangan....pemimpin pukimak cina masa tu di syaki dari kerala india berbinkan kutty .....


Melayu memberi sokongan padu kepada UMNO semata-mata kerana memperjuangkan hak mereka. Sokongan Melayulah yang membolehkan UMNO berkuasa di Malaysia sehingga kini. Dari tahun 1946 hingga 2011, di manakah Melayu diletakkan oleh UMNO? Adakah Melayu menjadi bangsa yang menguasai ekonomi di tanah tumpah darah datuk nenek mereka?

Melayu terkebelakang jika dibandingkan dengan orang Cina walaupun UMNO menjadi teras kepada Parti Perikatan dan Barisan Nasional. Mengapa? UMNO tidak tolong naikkan Melayu. Mereka hanya naikkan Melayu di sekeliling mereka dan diri mereka sendiri. Adakah pemimpin UMNO yang miskin? Tiada. Jadi wakil rakyat satu penggal pun dah kaya. Jadi ketua bahagian pun kaya-raya.

Semua orang tahu bagaimana mereka kebas peruntukan dalam Dasar Ekonomi Baru. Akibatnya Melayu hanya dapat kumpul 18% ekuiti sepanjang dasar itu. Ada RM54 bilion saham. RM52 bilion disapu datuk-datuk dan tan sri- tan sri dalam UMNO dan di sekeliling pemimpin UMNO. Yang tinggal apa? RM2 bilion. Yang lain-lain tu sudah pun berpindah tangan kepada bukan Bumiputera.

Tanah Simpanan Melayu pun kena kebas. Dari 3 juta hektar yang ditinggal British, kini hanya ada 1.7 juta hektar. Semuanya dirompak oleh UMNO kononnya atas nama pembangunan. Janji nak ganti, tetapi tak ganti-ganti sampai la ni.

Kalau dicampur dengan rasuah, penyelewengan, penyalahgunaan kuasa, dan entah apa-apa lagi, tak tahulah berapa laksa. Macam mana Melayu nak bangun kalau macam tu? Pengaliran wang secara haram ke luar negara ratus-ratus juta. Tanggung kerugian pun ratus-ratus juta. Beri barang mahal nak mampus. Janji komisyen masuk. Mungkin juga untuk isi tabung UMNO!

Melayu beri susu kepada UMNO. UMNO beri tuba kepada Melayu. Kelih tak kelih depa tuduh Cina balas susu dengan tuba. Sendiri bagi tuba kepada bangsa sendiri buat-buat tak nampak. Itulah UMNO. Kalau Cina tak sokong BN kerana mereka meluat dengan kelaku pemimpin BN apa salahnya? Baguslah begitu.

Melayu yang tak sedar-sedar kena tuba tu apa hal pula? Sepatutnya Melayu kena ikut macam Cina. Bagi tuba kepada BN. Biar mereka mati beragan. Naikkan Pakatan Rakyat!!! Kalau Pakatan pun buat perangai yang sama, kasi punah sampai akar umbi. Ganti pula dengan yang lain. Apa susahnya?

Apabila Cina bagi tuba kepada BN, orang Melayu yang kena tuba masih terhegeh-hegeh sokong UMNO. Tak mau bagi hilang hak Melayu konon. Dah hilang entah banyak mana tak sedar-sedar. Nak tunggu sampai tak dak apa-apa lagikah? Bangunlah Melayu. Kita pun kena bagi tuba kepada UMNO dan BN. Kuasa itu di tangan kita dalam sistem demokrasi. Nak takut apa. Apa UMNO boleh buat kalau Melayu tak sokong depa? UMNO dah hanyut dalam Laut Qalzum, habih lemaih. Nak buat apa lagi?

pulaukan Utusan porno....juara segala pukimak UMNO 1 malaysia....!!!



MCA menggesa rakyat Malaysia supaya memulaukan akhbar Utusan Malaysia kerana mecadangkan gerakan '1Melayu, 1Bumi' diutamakan. Parti itu mendakwa cadangan itu adalah untuk menghalalkan diskriminasi kaum.

Timbalan ketua publisiti MCA, Loh Seng Kok berkata konsep 1Melayu, 1Bumi yang diilhamkan oleh akhbar milik Umno itu bertujuan menghukum masyarakat Cina kerana melaksanakan hak demokrasi mereka membuat pilihan semasa pilihan raya.

Dalam kenyataan medianya dalam bahasa Mandarin, lewat petang semalam, Loh berkata semua rakyat Malaysia yang berfikiran waras perlu memulaukan alhbar berkenaan dan mempercepatkan lagi edaran Utusan Malaysia yang terus menjunam.
"Pendirian akhbar itu mempersendakan konsep pentadbiran Najib berhubung 1Malaysia dan cuba menyemai benih jahat di minda orang ramai. Konsep lapuk itu pasti dibidas oleh masyarakat antarabangsa.

"Adakah Utusan Malaysia mahu meneladani Afrika Selatan dan Amerika Syarikat (yang satu ketika dulu) mengamalkan dasar apartheid dan pengasingan kaum?” soalnya.




Loh berkata Utusan Malaysia wajar diingatkan bahawa BN terdiri daripada 13 parti komponen yang mewakili pelbagai masyarakat berbilang kaum, justeru '1Melayu, 1Bumi' tidak baik bagi perikatan itu.

Paling penting katanya jika akhbar Melayu itu mahu dihormati setiap rakyat, ia harus komited terhadap konsep 1Malaysia dan membantu membina jambatan di kalangan rakyat pelbagai bangsa.

Setiausaha agung DAP Lim Guan Eng mencabar presiden MCA Datuk Seri Dr Chua Soi Lek supaya mengenakan tekanan ke atas Umno supaya 'menegur' Utusan Malaysia berhubung artikel itu.





"Lakukannya Chua! Bagi tahu Umno supaya arahkan akhbarnya untuk menarik balik cadangan penubuhan '1Melayu, 1Bumi' ataupun MCA sepatutnya berundur dari BN,” kata Lim (kiri) dalam satu kenyataan.

Penolong Ketua Pengarang Kumpulan Utusan Datuk Zaini Hassan dalam ruangan Cuit tiga hari lalu, berkata DAP telah berjaya menjadi parti Cina yang telah menyatupadukan orang Cina.

Zaini berkata pada pandangannya Umno harus melancarkan gelombang perpaduan bangsa "1Melayu, 1Bumi".

orang dayak sarawak keturunan altantuya monggolia....kalau lah depa ramai yang tau ....saudara mereka di C4 oleh najib guruji dan rosmah botox....mampuslah kena sumpit di PRU 13 nanti....!!!!

Antara Monggolia, Dayak dan Altantuya

Memang sudah menjadi kelaziman Umno untuk menyediakan bekalan peluru bertujuan mengelaburi pemikiran rakyat. Perhatian Najib Razak terhadap isu yang terkait dengan Altantuya ini ada sebabnya juga. Iaitu, hal ini sangat bersabit dengan maruah isterinya, Rosmah Mansur. Raja Petra Kamarudin (RPK) pernah menulis tentang perihal Rosmah yang berada di tempat kejadian itu, pada malam Altantuya Shaariibuu dibunuh.





Oleh sebab keperluan membersihkan nama Rosmah itulah, maka kenyataan RPK dikeluarkan di peringkat umum. Sebenarnya, demi menyelamatkan Najib, memadailah dengan kenyataan Najib sebelum ini dan lafaz sumpah keramatnya di masjid yang berbunyi, “Sumpah! Saya tidak kenal siapa itu Altantuya!”

Jadi, dalam kenyataan RPK yang terbaru itulah maka nama Rosmah diulang sebut bahawa, mustahil juga Rosmah berada di tempat kejadian di hutan itu.

“Takkan Rosmah berani berada di hutan itu?” tanya RPK lagi bagi membuktikan keraguannya itu. Segala ‘dosa’ RPK seolah-olah bagaikan terhapus lupus dengan sebab pengakuan secara terbuka di media perdana yang dikawal kerajaan itu.

Jadi, kenyataan RPK itu disiarkan bukanlah sangat dengan tujuan mahu menyental nama Najib yang terpalit dihumban najis untuk keperluan politik dan Pilihan Raya Sarawak, tetapi sebaliknya untuk membersihkan nama Rosmah tentunya.

Ini kerana, isu Altantuya masih jua diulang-ulang oleh Pakatan Rakyat di dalam mana-mana kempen pilihan raya sekali pun. Di samping itu, hal Altantuya ini dijawab RPK dengan tujuan menjerat Anwar juga kerana nama-nama individu yang dijebak dengan tokoh itu turut disebutkan juga.

Sebenarnya, RPK adalah sebutir peluru baharu yang sama seperti video seks Datuk T yang disembunyikan lalu dikeluarkan sempena meraikan pilihan raya agar peristiwa ini kelihatan lebih meriah.

Peluru-peluru tipu daya ini lebih berbisa dibanding bom C4 yang tidak pula disebut oleh RPK baru-baru ini. Bercakap mengenai Altantuya, bukanlah cakap mengenai Mongolia, atau kononnya hubungan sulit (jika ada) antara kedua-dua mereka.

Tetapi, ia melibatkan komisen kapal selam Scorpene juga dan penggunaan bom C4 yang sudah lama menjadi soal teka teki berkaitan tempoh masa Najib menjawat jawatan Menteri Pertahanan itu.

Rakyat bertanya mengenai komisen dan bagaimana caranya bom C4 digunakan? Adakah ia memerlukan pengesahan dan kelulusan Menteri Pertahanan? Semua itu tidaklah dapat dijawab RPK kerana kenyataan beliau baru-baru ini seolah-olah mahu menyelamatkan maruah Rosmah sahaja.

Persoalan tentang bom C4, Azilah Hadri dan Sirrul Azhar itu tetap kekal tidak dijawab RPK. Ia terus kekal sebagai misteri X-Files yang tidak jua terungkap, lalu dikambus waktu yang terus berlalu.




Sebenarnya, kalau pun RPK tidak mengeluarkan kenyataan di TV3 itu, sudah lama kenyataan RPK itu diragui sebelum ini. Tapi, keraguan terhadap catatan RPK itu kerap disembunyi dan disimpan dalam kantung hati masing-masing.

“Betul ke apa yang Raja Petra tulis-tulis dalam laman web dia tu?” seorang teman bertanya. Saya mengangkat bahu menandakan isyarat tidak tahu. Saya fikir, satu-satunya isu berkaitan Rosmah yang belum juga Rosmah bersumpah ialah wawancara yang dijalankan oleh C4 Production berhubung ilmu sihir.

C4 Production adalah satu kumpulan yang tidak diketahui siapakah dalangnya sebelum ini, telah turun menyiasat ke kampung halaman Rosmah dan di situlah mereka menemu bual orang-orang kampung Rosmah mengenai perihal beliau.

Kalau dakwaan saudara-mara Rosmah itu benar, kita mendapat malu satu dunia. Ilmu sihir ini bukanlah perkara main-main. Tuduhan dan dakwaan sudahpun jelas dan terang-terang dimuatkan dalam Youtube, disaksikan seluruh dunia.

“I rasa, kumpulan yang buat temu bual tentang Rosmah dan ilmu sihir ini pun, kumpulan Raja Petra juga,” kata seorang penggiat media alternatif kepada saya dulu. Beliau yang mempunyai hubungan yang rapat dengan pengamal media itu, mungkin berjaya menjejak pasukan itu dengan sumbernya sendiri.

Jika benar pasukan C4 Production itu dibentuk oleh RPK, maka hanya ada dua cara bagi ‘membersihkan’ nama Rosmah. Pertama RPK perlu sebut bahawa kesemua pihak yang ditemu bual itu adalah orang-orang upahan di kampung itu sahaja.

Kedua, Rosmah sendiri perlu bersikap seperti Najib yang bersumpah di masjid bahawa dia tidak kenal dan tiada kaitan atau kena-mengena dengan Altantuya. Maka, Rosmah mesti tiru aksi Najib lalu bersumpah, “Sumpah! Saya tak pernah main ilmu sihir untuk memikat Najib, suami saya sekarang ini”.

Tetapi, adakah Rosmah berani bersumpah begitu dalam masjid? Kita tunggu dan lihat. Dan, jika benar Youtube Rosmah Puaka kelolaan C4 Production itu bukannya hasil tangan dan bikinan RPK, maka hendaklah RPK berikhtiar keras membersihkan nama dan imej Rosmah yang terpalit dengan amalan gelap; amalan sihir yang ditentang keras oleh Islam dan lain-lain agama samawi itu.

Ketika RPK bercakap tentang pembunuhan Altantuya ini, mujurlah Najib, Rosmah dan seluruh rakyat keturunan Dayak di Sarawak tidak mengetahui hubungan pertalian dan ikatan persaudaraan Altantuya dengan Dayak Borneo sememangnya sudah terjalin begitu lama.

Hubungan darah Altantuya terhadap Dayak di Kalimantan, Sarawak dan kepulauan Borneo ini terkait dengan semangat kebangsaan Mongol di Mongolia. Bangsa Mongol bukan hanya menyerang Baghdad di Iraq sehingga mengeruhkan sungainya dengan kitab-kitab Islam yang mereka bakar.

Scorpene. Punca kematian Altantuya?



Malah, Mongol pernah menyerang Melayu Champa juga pada suatu masa dahulu. Titisan darah bangsa Mongol ini kemudiannya turun menjadi Dayak di Kalimantan dan Sarawak pada hari ini. Syahadan, maka menjadilah mereka sebagai bangsa Dayak yang kaum wanita mereka itu cantik rupawan belaka.

Tidak hairan jika mantan Perdana Menteri, Dr Mahathir Mohamad pernah mengiktiraf bahawa Orang Sungai sebagai bangsa yang cantik. Najib dan Mahathir mungkin juga berkongsi citarasa yang lebih kurang sama, iaitu citarasa Mongolia. Siapa tahu?

Tetapi, soal citarasa terhadap wanita untuk kedua-dua mereka itu tidaklah penting sangat. Yang penting ialah bangsa Dayak di Sarawak mesti diingatkan bahawa darah Altantuya turut mengalir dalam tubuh dan jasad mereka.

Jika Altantuya dari Mongolia dibunuh kejam dengan bom C4, gara-gara tuntutan komisen kapal selam Scorpene ketika Najib menjadi Menteri Pertahanan, apa jaminan masa depan Dayak Sarawak berketurunan Mongolia, bahawa mereka akan mendepani masa depan yang cerah di bawah pentadbiran Najib yang didakwa terlibat dengan pembunuhan seorang saudara mereka dari Mongolia, iaitu Altantuya?


H Fansuri