ini blog aku yang punya...suka hati aku lah apa aku nak kata....maki hamun ke...carut ke...kata nista ....aku punya suka...tak suka....please get out dari sini....ada faham....


saje nak bagi tau....blog ini bukan pro pakatan rakyat...dan jauh panggang dari api....penyokong parti kongkek negara ( BN ) ...dan tiada kena mengena dengan mereka yang dah mampos......muakakakaka!!!
SOKONG HIMPUNAN BLACKOUT 505.......JOM LIKE DI SINI

.

Search This Blog

terNOW...!!!!

SPR semakin merapu dengan menghalalkan pengundi hantu....bermakna mengalakkan pilihanraya yang kotor....apakah tindakan anda semua ?

petisyen melalui blog ini : jika perhimpunan aman blackout 505 dan petisyen pilihanraya masih gagal untuk mengalahkan penipuan yang di lakukan oleh SPR dan UMNO - BN...wajar kita sebagai rakyat lancarkan BERSIH 4.0 dan turun ke jalanraya..!!

30 June 2011

Sandiwara porno UMNOPORNO ...Pejabat UMNOPORNO Disimbah Cat kuning Geng UMNOPORNO......modal celah jubor Rosmah ke...???

Pejabat Umno Bahagian Cheras dan Bandar Razak di Kuala Lumpur disimbah cat kuning dan dilempar bangkai ayam awal pagi tadi.

Pejabat Umno Bandar Tun Razak dilempar enam ekor bangkai ayam - dua semalam dan empat awal pagi tadi. Manakala Pejabat Umno Cheras dilempar empat ekor bangkai ayam selain disimbah cat kuning.

Ketua Umno bahagian, Datuk Syed Ali Alhabshee berkata, kejadian itu disedari pekerjanya awal pagi tadi.

“Bila mereka datang pejabat mereka ternampak simbahan cat kuning di dinding dan terdapat empat ekor bangkai ayam.

“Pekerja saya telah membuat laporan polis di Balai Polis Pudu,” katanya ketika dihubungi hari ini.

Syed Ali mendakwa pihak yang tidak bertanggungjawab itu cuba mencetuskan provokasi supaya ahli Umno bertindak balas terhadap Perhimpunan Bersih yang dirancang 9 Julai depan.

Jangan berlakonlah. ... Orang ramai  dah  tahu niat kamu!!!

BAEKKK PUNYA... ANDA PENDUKUNG UMNOPORNO PASTI SUKA... BETINA PELACUR 1 MALAYSIA MENGALU ALUKAN SOKONGAN ANDA......JANTAN DAYUS TAK ADA KOTE UMUMKAN UNTUK BINI PUNDEK TOKEH KARPET RAYA

UMNOPORNO/BN PENYAMUN PUKIMAK  SUDAH MASIH ADA IDEA UNTUK MENYAMUN POKET KAU, MAK BAPAK KAU,ADIK KAU,NENEK,ATOK KAU UNTUK MENGISI SHOPPING BANK ACCOUNT ROSMAH MANSOR..BILA KORNAG TOPUP RM10 MISALNYA..SO 60SEN SECARA PAKSA RELA AUTOMATIK AKAN DISAMUN KE AKAUN KERAJAAN UMNOPORNO/BN BANGSAT CELAKO,,TAK KIRALAH KORANG SETUJU KER TAK..ROSMAH MANSOR MANA PEDULI

 

MEMANG PUKIMAK UMNOPORNO INI....PATUT KASI MAMPOS AJER PARTI DAN  PENDUKUNG PENDUKUNG TAK ADE  KOTE MACAM NI...PATRIOT DAN PERKOSA KUNUN...MIKA MIKA SEMUA MACAM SETAN....

nampak ko orang semua...pakai baju kuning tak ada lambang BERSIH pun kena tangkap...punya phobia pukimak pukimak UMNOPORNO nie....!!!

Polis yang  telah menempatkan nama mereka dimata
rakyat sebagai "Barua Umno" no 1 dalam negara.Tangkapan yangmenaikkan
kemarahan rakyat apabila YB Lee Boon Chye (MP Gopeng) hanya memakai
baju kuning dan tiada berlambang,namun disebabkanPOlis kini menjadi penjilat
pungkok pemimpin Umno maka merekaakan menjalankan kerja-kerja
jijik walaupun bertentangan dengan undang-undang dan perlembagaan negara.

Diberitakan..rata-rata pengunjung pasar tersebut tidak berpuashati
dengan tangkapan yang dibuat,lalu ada yang mengeluarkan makianseperti
"Babi punya polis" dan "Pukimak punya mata-mata" dua ayat yang sudah
menjadi sinonim dengan anggota PDRM.

macam ini ke namanya pejuang melayu kalau kerjanya asyik nak menghianat aje...!!!

Paku ditabur sekitar kawasan tempat letak kereta program solat hajat dan pidato khas sempena Himpunan Bersih 2.0 di Stadium Tertutup Melawati, Shah Alam yang berakhir tengah malam tadi,

Seorang aktivis PAS Shah Alam, Mohd Khairul Afandi Ibrahim  menemui ratusan paku dan benda tajam yang ditabur selepas aduan orang ramai.

Lambakan paku yang ditemui Unit Amal PAS

Menganggapnya sebagai sabotaj, beliau berkata, mereka menghabiskan lebih sejam untuk membersihkan kawasan itu dan menempatkan Unit Amal supaya gangguan tidak berlanjutan.


Ribuan hadir program yang menampilkan antaranya Timbalan Presiden PAS, Mohamad Sabu; Khalid Samad (Ahli Parlimen Shah Alam); Charles Santiago (Ahli Parlimen Klang) dan Ketua Pemuda Pas, Nasrudin Hasan Tantawi serta wakil sekrertariat Bersih, Arumugam.

provokasi melampau polis dan UMNOPORNO gagal sekat perhimpunan BERSIH 2.0

Pihak penganjur telah menyediakan 1,000 orang juru gambar untuk merakam insiden-insiden provokasi yang dicetuskan oleh pihak UMNOPORNO dan talibarut pukimak  sepereti PERKOSA DAN KUNCU KUNCU HARAMJADAHNYA dalam Himpunan Aman Bersih 2.0 pada 9 Julai ini.

Walaupun Himpunan Bersih 2.0 adalah himpunan aman, tetapi pihak-pihak tertentu termasuk pihak polis diyakini tetap berusaha mengganggunya dengan mencetuskan pelbagai provokasi.Dalam masa yang sama, peserta-peserta himpunan pula bagaimanapun dilarang sama sekali mencetuskan sebarang provokasi pada himpunan iitu. Malah sebelum Himpunan Aman Bersih 2.0 berlangsung, pihak polis dan Umno telah pun melakukan pelbagai provokasi melampau.

 Terbaru, mereka telah merancang menggunakan kumpulan silat yang dipimpin oleh Omardin untuk mencetuskan provokasi. Pada hal kumpulan silat tidak sepatutnya diperalatkan seperti itu.Tindakan provokasi dari pihak polis pada Himpunan Bersih 2.0 diyakini lebih menjadi-jadi berbanding pengalaman pada himpunan aman lain termasuk Hiimpunan Bersih 1.0 yang lalu.

Pasukan silat sendiri, menurut beliau, sepatutnya tidak membenarkan dirinya diperalatkan seperti itu, tetapi faham dengan kedudukannya sebagai warisan seni negara yang sepatutnya tampil dengan budi pekerti yang mulia, sifat keadilan dan kesabaran.
Namun, kesediaan pasukan silat lincah menbiarkan dirinya diperalatkan seperti itu yang ditambah pula dengan kenyataan Omar Din sendiri untuk mencetuskan provokasi, jelas memperlihatkan mereka nak berperang pula dengan peserta-peserta himpunan itu.
Sebagai pewaris silat, mereka sepatutnya bukan berperang dengan rakyat, tetapi membela rakyat dan mempertahankan keadilan. Himpunan aman Bersih 2.0 diadakan untuk membela rakyat dan menegakkan keadilan, tetapi kenapa pula kumpulan silat hendak menghalangnya?
Kita  juga kesal dengan tindakan provokasi Perkasa dan Pemuda Umno yang turut mengganggu perancangan himpunan itu dengan turut merancang untuk mengadakan himpunan pada hari yang sama dengan Himpunan Aman Bersih 2.0 pada 9 Julai ini.
Kenapa mereka juga nak turun pada 9 Julai? Pada hal mereka boleh turun pada 8 atau 9 Julai. Ini jelas menunjukkan mereka sememangnya ingin mencetuskan provokasi pada himpunan itu..
Kita juga turut kesal kerana pihak Umno, semalam, telah pun melakukan provokasi melampau dengan mengadakan himpunan di pejabat PKR.
Pihak polis sendiri, , turut mencetuskan provokasi dari awal lagi, sehingga telah melakukan 85 tangkapan sehingga petang ini hanya kerana mereka memakai baju Bersih 2.0.
Namun, kita yakin segala tindakan yang dilakukan itu tidak akan berjaya menghalang kebangkitan rakyat, malah ia telah menjadikan orang ramai lebih bersemangat untuk menjayakan perhimpunan tersebut.
Perhimpunan itu pasti tetap diadakan walaupun cuba dihalang oleh pelbagai pihak dengan pelbagai cara kerana ia adalah himpunan aman yang tidak menyalahi Perlembagaan Persekutuan, bagi menyuarakan bantahan kita terhadap politik kotor Umno BN dalam pilihanraya di negara kita..

Dulu Fobia Hijau.. Sekarang Fobia Kuning...penyakit orang yang takut kehilangan kuasa...!!!

Jika dulu, mereka fobia dengan warna hijau. Sehinggakan apa saja yang berwarna hijau, telah dinyahhijaukan. Sekarang ini mereka fobia dengan warna kuning pula. Sehingga keluar 'fatwa' bahawa warna kuning diharamkan terutama pada 9 julai 2011 nanti. Kah Kah Kah...

Sesiapa yang berpakaian kuning atau seumpamanya apatah lagi baju T BERSIH, akan ditangkap dan disumbat ke lokap selama 24jam.

Kelmarin, keluar berita seorang pemuda telah dihalau oleh seorang AJK masjid dengan angkuhnya daripada menunaikan solat di masjid semata-mata kerana pemuda tersebut memakai baju kuning BERSIH [klik sini!]

Alahai.. Sampai macam tu sekali?

Pakai baju BERSIH pun salah? Agaknya mereka ini suka pakai baju KOTOR. Lepas ni, semua murid-murid dikehendaki memakai baju KOTOR ke sekolah. Nak masuk masjid pun kena pakai baju KOTOR. Kalau tak, kena halau dan dihumban ke lokap. Nak buat macam mana kan. Kalau otak dah KOTOR, memang tak dapat terima benda-benda BERSIH ni. Orang PENGOTOR memang tak sukakan KEBERSIHAN. Heheh..

Fobia dengan warna kuning? Orang yang fobia dengan warna dan perkataan kuning, digelar XANTHOPHOBIA. Adakah anda tergolong antara spesies tersebut? Jika YA, sila buat memorandum agar Kerajaan memansuhkan apa sahaja yang berwarna kuning di Malaysia ni.

Selepas ini, lampu isyarat kuning akan ditukarkan kepada warna biru. Pili bomba juga tidak lagi berwarna kuning. Buku telefon, Yellow Pages akan ditukarnama menjadi Blue Pages mungkin. Nama penyakit demam kuning akan menjadi demam merah. Pokok-pokok pisang juga akan ditebang. Kasut Pua Chu Kang hanya akan dijual dengan warna hitam sahaja. Hasil penjualan ubat gigi juga dijangka meningkat mendadak kerana orang ramai bimbang ditangkap kerana gigi kuning. Nak buang air besar? Pastikan 'hasil'nya tidak berwarna kuning.

Kepada pengguna Digi, anda boleh mula berkira-kira untuk bertukar ke rangkaian lain seperti Celcom atau Maxis kerana dikhuatiri signal Digi hanya akan tinggal 1 bar atau zero. Sebab maskot Digi, Yellow Man kemungkinan besar akan di penjara dan dihukum gantung mandatori. Watak power rangers kuning, teletubbies kuning dan Spongebob juga akan diharamkan. Manakala watak Bumble Bee dalam cerita Tranformers yang baru menjengah pawagam juga akan di'censored'!

Begitulah betapa hebatnya fenomena kuning BERSIH yang sedang melanda Malaysia sekarang ini hingga menimbulkan rasa fobia teramat sangat bagi pihak yang berkenaan. Tetapi, kenapa semua itu dikatakan HARAM? Sedangkan aurat isteri dibiarkan terdedah, halal pula? Artis seksi-meksi, tidak pula dikutuk. Sedangkan selebriti yang berpewatakan muslimah pula dikecam teruk? Judi, arak, masih halal dijual?

600 Pemuda UMNO berpakaian merah lambang ahli parti komunis nak bakar HQ PKR

ADA SESIAPA NAK BUNUH BERUK NIE....KALAU NAK BUNUH ...BIOR PAKAI SENAPANG GAJAH....SENAPANG BIASA TAK LUT PASAL NAJIB PUKIMAK YANG PUNYA...MUAKAKAKAKA....ADA HATI NAK BODEK NAJIB KUNUN...PIRRRAHHHH...KENA KENCING DENGAN NAJIB AJE LAH...!!!

Ahli jawatankuasa Pemuda Umno Lokman Noor Adam telah mengetuai kumpulan 600 ahlinya sekitar pukul 10.30 malam tadi, mengadakan perhimpunan haram menghalang laluan di depan ibu pejabat PKR dengan membuat laungan kuat.

Hairan.. Balai Polis dekat saja tu.. tapi kenapa Polis takut untuk bertindak sedangkan jelas itu adalah perhimpunan haram.. sedangkan yang pakai dan jual 'T' Shirt kuning ditangkap mereka..

Adakah kerana mereka dari UMNO mereka bebas melakukan apa saja? kalau begitu income tax tu.. potong dari Ahli UMNO sajalah...

ekitar 600 anggota Pemuda Umno yang bermotosikal mengepung ibu pejabat PKR di sini lewat malam tadi, dilihat sebagai satu tindakan mengugut menjelang Himpunan Bersih 2.0 pada 9 Julai ini, susulan SMS ugutan bunuh diterima ketua mereka Khairy Jamaluddin.

Mereka tiba di blok pejabat di Tropicana di sini, beberapa pintu dari balai polis, mendakwa ugutan bunuh diterima Khairy kelmarin, datang daripada parti pembangkang itu.

Parti komponen Pakatan Rakyat itu membantah dakwaan tersebut.

Ahli jawatankuasa Pemuda Umno Lokman Noor Adam mendakwa dia mengetuai kumpulan 600 ahlinya sekitar pukul 10.30 malam tadi, menghalang laluan di depan ibu pejabat PKR dengan membuat laungan kuat.

Kata beliau, tindakan ahli-ahli Pemuda Umno dari Selangor dan Kuala Lumpur adalah untuk menghantar “mesej yang jelas kepada PKR bahawa kami tidak takut dan kami bersedia untuk berhadapan dengan mereka lebih awal.”

Khairy, yang kini berada di luar negara berkata, beliau menerima ugutan bunuh menerusi SMS kelmarin, meminta pihaknya membatalkan perhimpunan balas yang hendak diadakan menentang Himpunan Bersih 2.0.

Tindakan Pemuda Umno ini diadakan beberapa jam selepas wakil Bersih 2.0, Pemuda Umno dan Perkasa dipanggil polis berhubung perhimpunan mereka bulan depan.

Setiausaha Agung PKR Saifuddin Nasution Ismail memberitahu  bahawa sekitar 300 ahli Pemuda Umno kebanyakannya bermotosikal bergerak dari Shah Alam tetapi tidak dihalang oleh polis meskipun membawa bendera Umno.

“Mereka memberikan ucapan di luar (pejabat PKR), mengancam jika Himpunan Bersih diteruskan, mereka akan mencederakan Datuk Ambiga Sreenevasan dan Datuk Seri Anwar Ibrahim,” kata beliau.

Ambiga merupakan pengerusi Bersih manakala Anwar pula Ketua Umum Pakatan Rakyat.

“Mereka juga mengugut mahu membakar ibu pejabat (PKR),” kata Ahli Parlimen Machang ini.

Saifuddin berkata beliau telah membuat laporan polis di balai polis yang terletak bersebelahan ibu pejabat PKR.

Bagaimanapun Lokman memberitahu  bahawa dia tidak mengugut PKR dengan kasar.

“Kami telah memberi arahan keras agar tidak membakar ibu pejabat mereka.

Kami bukan macam mereka,” katanya.

penyapu sial

sudahlah khairy dan UMNOPORNO tak payah nak mereka reka cerita kunun ada orang yang nak bunuh kamu...nasib baik aje kamu hidup di malaysia...kalau kamu hidup di negara dunia ketiga ....dah lama kamu puak puak haramjadah di kasi mamposkan...pasal negara ini kepala butoh emak bapak kamu punya kamu boleh buat sesuka hati....polis pun jadi anjing busuk kepada kamu...

kalau ada ugutan bunuh...sila buat laporan polis...jangan pandai menyalak macam beruk jalanan aje...ini menunujukkan kepondanan kamu...

kalau nak merusuh nak tunjuk kamu tu penegak kebenaran...hah pergi aje ke tanjung pagar...tuntut hak bangsa melayu nak kena gadai dek najib dan kepala kepala puak penyamun parti melayu lahabau kamu...pulau batu putih da pulau pisang tak nak pulak kamu buat bising....macam lah rakyat tak tau pemuda UMNO menang aje sorak tapi...KOTE TAK ADA....!!!

29 June 2011

54 tahun Umno BN perintah tapi sangat BACUL dengan Perhimpunan Bersih...!!!

 

Sungguh mengaibkan Umno BN yang telah mengurus negara hampir selama 54 tahun, masih menggunakan pendekatan ugutan dan menakut-nakutkan rakyat bagi menghalang perhimpunan aman Bersih 2.0 pada 9 Julai ini.

Segala ancaman dan tekanan pemerintah BN terhadap aktivis perhimpunan itu adalah manifestasi dari ketakutan dan kecemasan melulu mereka kepada keberanian rakyat dalam menyatakan ketidakpuasan hati mereka terhadap sistem pilihan raya negara ini.

Lojiknya, selepas sekian lama mentadbir negara dan sistem pilihan raya pula memang dijalankan secara telus dan adil, BN dan Umno seharusnya menerima pandangan dan suara rakyat ini secara jantan dan berjiwa besar.
Kritikan rakyat terhadap kaedah pilihan raya diurus di negara ini terlalu banyak rasionalnya.
SPR sendiri berulang kali menyatakan bahawa sistem yang ada memang banyak kelemahannya.

Malah, mengakui tidak berupaya memperbaikinya berasaskan peruntukan undang-undang yang sedia ada.
Lebih jauh,persepsi rakyat kini, SPR bukan sahaja banyak kelemahan, malah amat ketara menunjukkan sikap memihak dan gagal mengurus undi rakyat secara telus, adil dan meyakinkan.

Justeru, kita kesal terhadap tindakan menyekat dan menangkap para aktivis Perhimpunan Bersih yang sedang dilakukan sekarang.Kita juga kecewa dengan kaedah pihak berkuasa dan instrumen pemerintah yang menggunakan pendekatan melabel kelompok rakyat yang menyokong perhimpunan secara aman.

Lebih buruk,ada pula media pendokong Umno yang menggunakan pendekatan ekstremis agama dan rasis dalam usaha mereka menyekat suara rakyat ini.Dalam hal ini tindakan pemerintah menahan 30 aktivis PSM serta menuduh mereka cuba menghidupkan semula ideologi komunis adalah tindakan terburu-buru dan cemas yang melulu..

Adalah menjadi hak asasi rakyat untuk berhimpun secara aman dan menyuarakan hasrat mereka sesuai dengan apa yang ada di dalam perlembagaan.Kenyataan Pengerusi Suhakam, Tan Sri Hasmy Agam yang telah menyeru pihak berkuasa membenarkan Perhimpunan Bersih ini seperti yang diperuntukkan dalam perlembagaan adalah amat dipersetujui dan disokong.

Lapan tuntutan Perhimpunan Bersih itu adalah suara hati nurani rakyat yang sudah sekian lama disuarakan melalui pelbagai saluran.Sekiranya ia dilaksanakan sepenuhnya, sudah pasti negara dapat mewujudkan sistem pemilihan kepimpinan negara yang lebih utuh, dipandang tinggi oleh rakyat dan dihormati masyarakat antarabangsa..

Anehnya, jika pilihanraya yang bersih akan menguntungkan kesemua pihak –pemerintah dan yang diperintah, mengapa pula Umno terlalu takut dengan pilihan raya yang bersih...kecuali memang mereka ingin kekal berkuasa  dengan cara  menipu dalam pilihanraya seterusnya..

SPR izin saya pangkah SEMUA UNDI POS untuk BN & UMNO

DEMO BERSIH mengajak rakyat berfikir dan menilai dengan kemampuan akal paling minima akan penipuan yang dibuat BN-UMNO melalui SPR. Apabila rakyat prihatin kata undi pos adalah undi bonus untuk menangkan calon BN-UMNO, maka orang BN-UMNO tak percaya atau buat-buat tidak tahu.

Rakyat yang jahil (kata lembut) atau “bodoh” (kata kasar) sahaja yang percaya bahawa SPR itu telus dan kononnya kerajaan Malaysia jujur dalam mengendalikan pilihanraya di Malaysia.


Sudah berapa tahun, rakyat kena tipu. Sudah berapa tahun calon-calon dari parti lain dariparti BN kalah di kebanyakan tempat pilihanraya kerana penipuan UMNO. Cuba kira berapa kali. Kalau tidak kerana rakyat SEDAR penipuan ini, BN-UMNO akan terus menipu rakyat. Kalau tidak kerana parti-parti dari Pakatan Rakyat tidak bersungguh mematahkan pelbagai bentuk penipuan sebelum ini, pasti tidak ada calon PR yang akan menang dalam PRU.

PR kata mereka akan terus masuk bertanding dalam PRU walaupun SPR terus menipu. Sampai bila SPR mahu menipu. Sampai hari kiamat? Tidak semua rakyat bodoh dan tolol. Rakyat akan BERSIHkan SPR.

Pada tahun 1999, seorang bekas tentera membuat pengakuan bahawa beliau yang pangkah SEMUA UNDI POS!

Kerajaan Malaysia mahupun SPR tidak berani saman atau ambil tindakan atau ISAkan bekas pegawai tentera ini. Ia menunjukkan bahawa memang benar BN-UMNO mengeksploitasi undi POS.

JOM berjalan untuk demokrasi dalam DEMO BERSIH secara aman 9 Julai 2011, 2ptg di Kuala Lumpur

berapa rosmah betina sundal mau bayar...bila ada ubat awet muda aka awet botox...muakakakaka...!!!

 

Semasa zaman Firaun, pernah Nabi Musa menawarkan mukjizat agar Firaun sentiasa muda. Beliau permulaannya bersedia tetapi dibantah ditipu oleh menterinya Haman. Keinginan sentiasa muda ini merupakan fitrah manusia. Ia berkait rapat untuk hidup selamanya dan keinginan tidak mahu mati.

Bagaimana umat yang terdahulu sehingga menjangkau usia ribuan tahun. Umur Nabi Noh a.s mencecah 1,000 tahun. Nabi Ibrahim a.s mencecah 450 tahun. Bagaimana wajah mereka yang lambat tua itu berbanding sekarang apabila mencecah lebih setengah abad dah mula kerepot. kerana itulah banyak ubatan dan kajian untuk menghalang proses penuaan.

Kalaulah benar wujud ubat sedemikian, nescaya berapa harganya, pasti mereka sanggup bayar. golongan hartawan, jutawan, billionaire yang duit menimbun yang dah takde nilai buat mereka. Apalah sangat kalau ada ubat bernilai ratusan ribu sekalipun, pasti mereka membelinya.

Kalaulah Rosmah selaku isteri PM sanggup menghabiskan RM 1 Juta untuk beg-begnya sahaja... agaknya berapa beliau sanggup beli pil awet muda ini???? yelah!! untuk terus kekal muda. Boleh setara wajah Ziana zain ataupun semuda Althantunya pun dah OK. Taklah jemu najib melihatnya....

lidah syaitan pukimak UMNOPORNO nak taja perang antara agama....!!!!

 

Seperti biasa akhbar yang menjadi Utusan dan lidah syaitan punya kerja. Kali ini dituduhnya Pertubuhan Kristian salurkan dana untuk BERSIH. 

"Biskop Katolik Dr Paul Tan Chee Ing hari ini mengecam apa yang dilabelnya sebagai tindakan “Hentam Kristian” berikutan laporan di Utusan Malaysia yang mendakwa dana bagi perhimpunan BERSIH 2.0 dibiayai oleh pertubuhan Kristian. Beliau yang juga presiden Catholic Bishops Conference of Malaysia berkata akhbar milik Umno itu seolah-olah mempunyai lesen bagi menerbitkan dakwaan liar serta tanpa bukti bagi mengeruhkan hubungan masyarakat Kristian dan Islam di negara ini." (Malaysiakini)

Ertinya, modal mereka kering kontang untuk menggagalkan Perhimpunan aman oleh BERSIH. Berbagai cara telah digunakan termasuk cara malam tadi di mana ada ugutan mahu mahu membakar Ibu Pejabat PKR di Tropicana. Ramai yang telah ditahan kerana memakai baju kuning BERSIH termasuk yang baca puisi berkaitan BERSIH.

Mereka sanggup mainkan sentimen kaum dan agama demik mempertahan sang Penguasa. Pihak yang kita bantah, SPR terus membisu dan menjadi penonton `pergelutan' di antara kebenaran dan kebathilan ini, sedangkan mereka lah punca semua ini. Tidakkah mereka merasa berdosa? Tidak mungkin, ini adalah kerana mereka mempunyai jiwa yang terlalu kecil dan kehidupan mereka tidak ubah seperti robot.

Tidak masuk akal langsung perhimpunan BERSIH ini dibiayai. Rata-rata yang akan hadir nanti mereka semua gunakan wang poket sendiri. Mereka beli baju BERSIH bukan diberi percuma seperti baju 1 Malaysia atau `Patriot'. Justeru itu, akhbar Utusan lidah syaitan ini sudah sampai masanya untuk dikuburkan.

Bil elektrik ketua penyamun dan perompak RM160,000 sebulan

 

Kerajaan diminta menjelaskan kos tinggi penyelenggaraan kediaman rasmi perdana menteri dan timbalannya ketika rakyat diseru berjimat ekoran pengurangan subsidi barangan keperluan.

Ini perlu kerana rakyat diminta mengubah cara hidup mereka bagi menyesuaikan diri dengan persekitaran ekonomi sekarang.Apabila mendidik orang ramai supaya berjimat, ia sepatutnya bermula dengan pemimpin..RM48 juta dibelanjakan antara tahun 2006 hingga 2010 bagi penyelenggaran kediaman kedua-dua pemimpin negara itu.

Begitu tinggi perbelanjaannya sedangkan kediaman itu tidak digunakan sepenuh masa hampir RM33 juta dibelanjakan untuk menyewa kediaman lain semasa tempoh itu. Sewa dibayar kepada Perbadanan Putrajaya.RM3.5 juta lagi dibelanjakan untuk kerja baik pulih, RM10.2 juta bagi bil elektrik dan RM1.9 juta untuk bil air.

Kita tidak tahu sebesar mana keluarga perdana menteri dan timbalannya sehingga hari ini,Jka jumlah itu dibahagikan sepanjang lima tahun dan dikira mengikut bulan, kerajaan membelanjakan RM160,000 untuk bil elektrik dan RM33,000 untuk bil air bagi kedua-dua kediaman rasmi.Ini cukup untuk bayar bil elektrik kita untuk selama 100 tahun dan air pula cukup untuk 6,000 orang..

 

28 June 2011

Dah melampau...Polis ,KDN dan UMNOPORNO reka tuduhan palsu mengaitkan perhimpunan BERSIH 2.0 dengan gerakan menghidupkan ideologi komunis...!!!

ANASIR ...Abdul Rahim (tengah) menunjukkan baju-T tertera imej bekas pemimpin PKM yang dirampas daripada sekumpulan lelaki dan wanita.

Abdul Rahim  ANJING PEMBODEK UMNOPORNO  (tengah) kunun kunun menunjukkan baju-T tertera imej bekas pemimpin PKM yang dirampas daripada sekumpulan lelaki dan wanita...rakyat jangan tertipu dengan dakwaan sebegini...baju baju sebegini boleh di cetak oleh pihak yang terdesak untuk mengekalkan kuasa  bagi menfitnah pakatan rakyat...dan tak secara lansung  menghidupkan kembali akta ISA

KEPALA BATAS: Baju-T memaparkan imej tokoh komunis dan gerila Argentina, Ernesto ‘Che’ Guevara atau dikenali sebagai El Che dan beberapa bekas pemimpin Parti Komunis Malaya (PKM) seperti Chin Peng dan Rashid Maidin antara barangan dirampas daripada sekumpulan 31 lelaki dan wanita yang ditahan dalam sebuah bas dekat Plaza Tol Sungai Dua, Butterworth, kelmarin.

Bas dinaiki kumpulan dari Sungai Petani, Kedah dipercayai dalam perjalanan untuk menghasut orang ramai membenci kerajaan sambil membawa sejumlah baju-T itu termasuk risalah Parti Sosialis Malaysia (PSM), pembesar suara dan kain rentang.

Kumpulan berkenaan membabitkan 17 lelaki dan 14 wanita berusia antara 16 hingga 64 tahun diketuai Ahli Parlimen Sungai Siput, Dr Michael Jeyakumar.

Polis yang mendapat maklumat mengenai kumpulan terbabit menahan bas dinaiki mereka di Plaza Tol Sungai Dua kira-kira jam 12 tengah hari serta merampas barangan yang diletakkan di ruang bagasi.
Timbalan Ketua Polis Pulau Pinang, Datuk Abdul Rahim Jaafar berkata, ahli kumpulan itu memakai baju-T kelabu mempunyai lambang gunting yang memotong dacing.

Menurutnya, polis yang menjalankan pemeriksaan lanjut menemui sejumlah baju-T merah tertera perkataan ‘Kesatria’ serta gambar bekas pemimpin PKM seperti Chin Peng, Rashid Maidin, Suriani Abdullah serta gambar pemimpin gerila Argentina itu.

“Turut dirampas beberapa naskhah akhbar PSM, bendera PSM serta kain rentang tertera tulisan ‘Udahla Tu...Bersaralah’ yang berbaur hasutan agar membenci dan menentang kerajaan selain risalah Bersih 2.0.
“Kumpulan itu ditahan dan dibawa ke Ibu Pejabat Polis Daerah Seberang Prai Utara (SPU) untuk diambil keterangan,” katanya.

Abdul Rahim berkata, kumpulan berkenaan membawa barangan berkaitan fahaman komunis yang diharamkan dipercayai untuk ke perhimpunan Bersih 2.0.
Katanya, kumpulan itu ditahan kerana boleh mengancam keselamatan orang ramai selain membawa unsur menghasut rakyat membenci kerajaan.

Menurutnya, kes disiasat mengikut Seksyen 122 Kanun Keseksaan (mengumpulkan senjata dan sebagainya dengan niat hendak berperang melawan Yang Dipertuan Agong, Raja atau Yang Dipertua Negeri).
Sementara itu, semua mereka kecuali seorang remaja direman tujuh hari bermula semalam bagi membantu siasatan

mymetro


penyapu sial


nampaknya polis ,KDN dan UMNOPORNO memang berpakat mewujudkan PKM supaya  mudah menggunakan akta ISA bagi menekan rakyat....rakyat  yang menyokong pakatan rakyat bakal menerima  padah...bila fitnah sebegini berleluasa dan polis  dengan sewenang wenang nya akan menyumbat  rakyat yang menentang kerajaan dalam penjara tanpa bicara...
kalau dah boleh membunuh orang sesuka hati...tak heran polis polis anjing sebegini boleh  bertindak mengurung rakyat  sesuka hati...kalau nak sangat  komunis tu wujud...wa leh wujudkan tak der hal punya...wa mau tanya apa lebihnya UMNOPORNO+APCO dengan komunis...!!!...ingat ...kalau wa di beri  2 pilihan...antara UMNO dan komunis...wa lebih suka komunis...sebab komunis tak naik harga minyak dan barang keperluan  sesuka hati 5 x setahun...komunis tak bagi can perasuah,tak buat banggunan  bila siap  terus runtuh...komunis tak biarkan bintang sex jadi presiden parti...komunis juga tak larikan anak sultan....menghina raja raja...komunis tak juga menghina dan mencaci maki islam...komunis tak fitnah musuh dengan video seks palsu hitam putih seperti yang UMNOPORNO sedang buat

Aku Perdana Menteri, aku punya sukalah....aku peduli apa...rakyat bodoh macam keldai undi aku...!!!

 

Aku ni kan perdana menteri, suka aku lah nak buat apa dengan duit negara aku ni. Apasal yang korang suka sangat dengki kat aku?.

Dulu Madey jadi Perdana Menteri... dia pun rembat billion-billion jugak...

Dollah jadi Perdana Menteri, dia tidur... tapi menantu dia rembat billion-billion jugak.

Lani zaman aku lah pulak merembat billion-billion-billion sebab aku Perdana Menteri.. !!

Ketika rakyat menderita akibat kenaikan harga minyak, barang dan kos sara hidup, kerajaan pula membelanjakan hampir RM49 juta setahun untuk membiayai kos kediaman rasmi Perdana Menteri dan Timbalannya.

Lebih tepat, sejumlah RM48,789,115.03 dibelanjakan termasuk kos sewa, kos baik pulih, bil elektrik dan bil air, lapor Harakahdaily.

Perkara itu dimaklumkan Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Datuk Seri Mohamad Nazri Aziz dalam jawapan bertulisnya terhadap soalan Siti Zailah Mohamad Yusof (PAS-Rantau Panjang).

Zailah dalam soalannya mahu Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak menyatakan jumlah kos tahunan yang terpaksa ditanggung kerajaan bagi membiayai kedua-dua rumah pemimpin negara itu bermula tahun 2006 hingga 2010.

Dalam perincian jawapan yang diberikan itu, Nazri menjelaskan kos sewa untuk dua kediaman rasmi itu berjumlah RM32,972,115.55, kos baik pulih RM3,581,744.78, bil elektrik RM10,267,868.15 dan bil air RM1,967,386.55 untuk satu tahun.

Mengulas jawapan kerajaan itu, Zailah ketika ditemui di Parlimen hari ini berkata, rakyat perlu menilai bagaimana kehidupan pemimpin mereka dalam keadaan rakyat disuruh berjimat.

“Kita boleh tengok, rakyat disuruh berjimat, tapi pemimpin negara belanja kos rumah sahaja hampir RM50 juta setahun,” katanya"

Nak sangat UMNOPORNO tuduh hidupkan komunis,,,,sedangkan parti haramjadah ini bergelumang dengan najis komunis buat buat tak tau...!!!

 

Kita  menafikan keras dakwaan kerajaan bahawa mereka mempunyai agenda untuk memerangi Yang di-Pertuan Agong dan cuba menghidupkan Parti Komunis Malaya (PKM).

Kenyataan Menteri Dalam Negeri, Datuk Seri Hishammuddin Hussein dan Timbalan Ketua Polis Pulau Pinang, Datuk Abdul Rahim Jaafar adalah tidak berasas dan tidak masuk akal serta satu pembohongan bermotifkan politik dan sandiwara pihak kerajaan.

Jadi kita meminta kesemua mereka yang direman dibebaskan serta merta dan pihak kerajaan meminta maaf atas tohmahan yang tidak berasas ini.Sehingga awal pagi ini, 35 aktivis PSM dan Suara rakyat Malaysia (Suaram) yang ditahan di Tol Sungai Dua sekitar pukul 3.30 petang kelmarin masih belum dibebaskan.

Mereka termasuk Ahli Parlimen Sungai Siput, Dr. Jeyakumar Devaraj dalam rangka lawatan ke Sungai Ara, Pulau Pinang untuk menghadiri kempen 'Udah Lah.. Bersaralah!!'

 

Menyifatkan dakwaan itu sebagai melucukan,  PSM ialah parti berdaftar yang menjalankan aktiviti secara sah dan ianya sudah diketahui umum.Kita berasa lucu bahawa pemerintah cuba mengaitkan PSM dengan komunis dengan terjumpanya beberapa T-shirt dan barangan yang mempunyai imej pemimpin komunis.

Untuk makluman polis, ini adalah skrip zaman perang dingin di mana hari ini semua bahan ini boleh didapati di pasaran dan dijual secara umum tanpa sebarang sekatan.Selain itu, kerajaan Malaysia juga mempunyai hubungan politik dengan Parti Komunis Cina, Vietnam, Cuba dan lain-lain..

Jadi yang sebenarnya tangkapan itu adalah tindakan terancang pihak polis untuk menghalang perhimpunan Bersih 2.0 dan cuba mewujukan suasana darurat bagi membolehkan tangkapan besar-besaran dilakukan.Pihak media Umno BN telah menghebohkan tohmahan dan pembohongan ini untuk menakutkan orang ramai menjelang perhimpunan Bersih 2.0.

"PSM menyokong penuh perhimpunan Bersih 2.0 walaupun kempen Udahlah...Bersaralah PSM tidak ada kena mengena dengan Bersih 2.0, tetapi pihak polis cuba mengaitkan dua aktiviti tersebut untuk menyekat perhimpunan Bersih 2.0," katanya.

Sementara itu, penangkapan anggota PSM itu sangat bertentangan dengan pendirian kerajaan sebelum ini.Kerajaan sebelum ini telahpun memberikan pengampunan kepada beberapa pemimpin PKM malah menganugerahkan sejumlah ekar tanah kepada mereka.

Saya tidak tahu Menteri Dalam Negeri, Datuk Seri Hishamuddin, sedar atau buat buat tak tau akan hal sebegini.Kita  juga tidak menolak kemungkinan tindakan mengaitkan dengan Komunis sebagai usaha untuk membenarkan Akta Dalam Negeri (ISA) digunakan untuk menangkap pemimpin Bersih seperti Operasi Lalang pada tahun 1987.

Umno yang sebenarnya wajar  diperangi kerana  cuba mengalihkan  isu sebenar dengan mendakwa PSM cuba memerangi Agong.

Umno dakwanya tidak senang dengan tindakan PSM yang menyebarkan maklumat tentang kepincangan pentadbiran negara kepada rakyat melalui kempen mereka ...

27 June 2011

Bakal bintang seks UMNO PORNO ...Ketua Puteri & Setiausaha UMNOPORNO Bahagian Jerlun Digugurkan Kerana Kes PORNO...!!!

muakakakaa....ada banyak lagi dalam team UMNOPORNO...boleh set dengan datuk temberang  berlakon ranjang  video kelabu taik anjing 

Ketua Puteri Umno Jerlun Yusmawati Yaacob dan Setiausaha Umno bahagian itu, Jasmi Mohd Ismail digugurkan daripada jawatan masing-masing ekoran kes berkhalwat yang sedang mereka hadapi di Mahkamah Syariah, lapor media hari ini.

Gambar: Yusmawati kelihatan sedang meninggalkan Mahkamah Rendah Syariah Jitra, di Kedah, pada 22 Jun lalu di atas dakwaan berkhalwat, manakala Mohd Jasmi (gambar sisipan) turut didakwa dengan pertuduhan sama. -- Foto THE STAR

Pengerusi Umno Kedah Datuk Paduka Ahmad Bashah Md Hanipah berkata, surat berkaitan pengguguran jawatan itu dikeluarkan oleh Setiausaha Agung Datuk Seri Tengku Adnan Mansor, 24 Jun lalu.

“Kes ini merupakan kes yang pertama di Kedah dan saya yakin mereka telah pun menerima surat pengguguran jawatan itu,” katanya dipetik Utusan Malaysia hari ini.

Isnin lalu, Yusmawati dan Jasmi mengaku tidak bersalah di Mahkamah Rendah Syariah Kubang Pasu atas tuduhan bersekedudukan di sebuah rumah pada bulan lalu.

Mereka yang bukan mahram ditahan dalam serbuan oleh Jabatan Hal Ehwal Agama Islam Negeri Kedah di sebuah rumah di Taman Tunku Sarina di sini pada pukul 1.20 pagi, 11 Mei lalu.

Jasmi dan Yusmawati didakwa bersekediaman, bersekedudukan, berkurung atau bersembunyi tanpa ikatan sah mengikut Seksyen 9(1)(2) Enakmen Kanun Jenayah Syariah (Kedah) 1988.

Menurut Ahmad Bashah, ekoran perkembangan itu, Naib Ketua Puteri Umno Jerlun, Siti Hajar Ahmad Hayazi dilantik memangku jawatan Ketua Puteri sehingga pemilihan peringkat parti diadakan kelak.

Kata beliau, pelantikan berkenaan selaras dengan Fasal 12.8 Peraturan Pergerakan Puteri Umno.

Tambah beliau, bagi jawatan pengganti Jasmi pula akan diputuskan oleh Ketua Umno Jerlun, Datuk Abu Hasan Sharif.

datuk Temberang pow budak....bapak budak " mengamuk" sakan....muakakakaka...!!!

Seorang bapa kesal apabila anaknya yang masih bersekolah diperalat trio ‘Datuk T’ yang mengupah mereka sebagai penyokong sewaktu muncul di Kompleks Mahkamah Jalan Duta Jumaat lalu.

Hal itu didedahkan Suhaimi Ali, 47, bapa kepada pelajar berusia 17 tahun yang mendapat tahu anaknya diupah RM50 untuk ‘bekerja’ selama tiga jam pada hari berkenaan.

“Saya terkejut dan tak tahu, tiba-tiba tengok (dia) masuk akhbar,” kata Shuhaimi yang berang kerana anaknya, Faisal Syafiq, 17, diperalat dan diperdaya trio ‘Datuk T’.

Beliau yang menetap di Projek Perumahan Rakyat (PPR) Taman Wahyu, Jalan Kuching di sini, dimaklumkan anaknya, kira-kira 30 pelajar sekolah lain turut ditawar RM50 atas tujuan sama.

Baju BERSIH tak boleh masuk masjid....tapi baju JUDI ,ARAK dan ntah ntah baju pompuan telanjang bogel pun halal di bawa masuk ke masjid...!!!

agaknya  baju yang ada gambar macam nie pun boleh di pakai di dalam masjiid kot....!!!....gila sasau punya UMNOPORNO...!!!

"Nampaknya semakin kelam kabut Islam di Malaysia ini. Pakai Baju BERSIH tak boleh solat di masjid. Pakailah Baju Iklan ARAK ke, Baju Ikan JUDI ke. Bukan ke banyak Baju Iklan ARAK dan JUDI yang secara sedar atau tak sedar orang bawa solat di Masjid. Bawa sekali Utusan Malaysia Harian Metro  boleh tengok keputusan JUDI dalam MASJID !....Inilah dia UMNOPORNO nama aje mengaku islam tapi tergamak memporak perandakan Islam itu sendiri...!!!

Dihalau keluar masjid kerana pakai baju Bersih

KUALA LUMPUR, 27 Jun: Dewan Pemuda PAS kawasan Sepangar berasa kesal dengan sikap angkuh salah seorang ahli jawatankuasa Masjid Bandaraya, Likas, yang menghalau seorang pemuda daripada menunaikan solat di masjid itu semata-mata kerana memakai baju Bersih.

Blog Pemuda PAS Sepanggar melaporkan kejadian yang berlaku di masjid tersebut kelmarin dapat dilihat oleh seluruh ahli kariah yang turut sama bersolat di masjid tersebut.

Pemuda yang tidak mahu namanya dikenali itu, sememangnya sering bersolat di masjid tersebut telah dihalau keluar dari masjid ketika selesai bersolat Maghrib.

Selain menghalau pemuda tersebut, AJK masjid tersebut telah mengeluarkan kata-kata kesat dengan MENUDUH PEMUDA TERSEBUT SEBAGAI MUNAFIK.

Tidak cukup dengan kata-kata kesat, beliau turut menolak pemuda tersebut dengan kasar. Situasi yang memalukan itu akhirnya dileraikan oleh salah seorang ahli kariah yang masuk campur.

Ahli kariah itu dengan nada yang tegas telah menegur AJK masjid tersebut kerana sikapnya yang memalukan itu. Beliau membela pemuda tadi, dan memarahi AJK masjid tersebut kerana menghalau anak muda dari bersolat semata-mata kerana mamakai baju Bersih.

Justeru, Dewan Pemuda PAS kawasan Sepangar melihat perkara itu sepatutnya tidak berlaku. Sehubungan itu, DPP Sepangar menggesa agar Jawatankuasa Masjid Bandaraya segera mengambil tindakan terhadap AJK masjid tersebut di atas sikapnya yang merosakan imej Masjid Bandaraya yang sememangnya terkenal di kalangan para pengunjung dan pelancong.

Sumber: harakahdaily"

beruk nasional kelapaq nak minta di bunuh makhluk tertentu....muakakakaka...!!!!

 

Lawak betoi la bila KP berbangsa Umno, si Khairy Jamaluddin hari ni dakwa dia pun terima ancaman terhadap keselamatannya melalui SMS... kahkahkah...

Agak agak la KJ oii, makhluk mana la agaknya yang nak bunuh hang tu yerk... kahkahkah...

Ikut kata twitternya, selain dari dia... setiausaha Pemuda jugak berbangsa Umno, Megat Firdouz dan beberapa pemimpin pergerakan berbangsa Umno itu menerima SMS memberi amaran kat depa tentang risiko perhimpunan 9 Julai yang dirancang oleh beberapa pihak berhubung pilihan raya yang adil dan bebas.

Haha... awat yang hang tak dapat dulu dari si Ambiga tu? Tetiba ja lepaih Ambiga hang pulak yang terkena? Sapa la agaknya yang nak bunuh hangpa tu yerk? Hangpa kena ingat, kalau si Ambiga tu terima ugutan... ramai yang tak heran pasai dia tu memang banyak musuhnya terutama selepaih dia sibuk nak himpun rakyat bangkit dalam BERSIH 2.0 tuh... Dia golongan kuning dan hang ni pulak golongan merah, golongan Patriot yang jelas menentang arus Datuk Ambiga... kahkahkah...

shalehudin 

 

Rakyat Tak Gentar Dengan Tekanan & Ugutan peralatkan Yang Di pertuan Agong....!!!

Pihak berkuasa akan menggunakan apa sahaja ruang dan segala bentuk undang-undang untuk menyekat perhimpunan aman Bersih 2.0 termasuk menggunakan nama Yang di-Pertuan Agong.

Senario seperti itu memang berlaku di Malaysia apabila suara rakyat mengatasi suara kerajaan, 

Penahanan 30 anggota parti itu yang disiasat di bawah Seksyen 122 Kanun Keseksaan kerana didakwa melakukan kesalahan jenayah memerangi Yang di-Pertuan Agong, jelas membuktikan usaha terdesak pemerintah untuk menghalang rakyat menyuarakan hak mereka. 

Dalam hal ini senang sahaja. Kalau kerajaan beri arahan, kita tidak ikut, dan Agong restu ikut Perlembagaan seperti Akta Keselamatan Dalam Negeri (ISA) atau apa sahaja. Jadi mereka boleh katakan begitu. Semua undang-undang, kalau anda pertikai, mereka boleh kata anda melanggar perintah Yang di-Pertuan Agong...

Portal The Malaysian Insider melaporkan, 30 aktivis PSM termasuk ahli parlimen Sungai Siput, Dr Michael Jayakumar Devaraj dihadapkan ke mahkamah petang ini untuk mendapatkan perintah tahanan reman.

Mereka akan disiasat di bawah Seksyen 122 Kanun Keseksaan kerana dikatakan melakukan kesalahan jenayah memerangi Yang di-Pertuan Agong.

Kesemuanya aktivis PSM ini ditahan semalam di plaza Tol Sungai Dua ketika dalam perjalanan untuk menghadiri satu majlis berkaitan Bersih 2.0 di Pulau Pinang.

Selain itu beberapa anggota Angkatan Muda Keadilan (AMK) dan PAS juga turut ditahan kerana memakai pakaian berwarna kuning di beberapa tempat seperti Kapar dan Ampang

Roadshow Bersih 2.0 di Uptown Shah Alam turut dikepung polis dan Timbalan sayap pemuda parti itu ditahan ketika sedang minum di sebuah restoran manakala satu lagi roadshow di Assam Jawa, Kuala Selangor turut diganggu Polis.

Kita  menjangkakan keadaan akan menjadi lebih tegang dan tidak mustahil provokasi polis akan menjadi lebih keras demi menakutkan rakyat dari menyertai himpunan aman ini.

Walau bagaimanapun apa jua cara yang digunakan kerajaan, ia tidak akan mampu menghalang kuasa dan kehendak rakyat yang mahukan sebuah pilihan raya adil dan bersih dilaksanakan di negara ini. Memang cukup terdesak mereka ini. Tak makan akal. Tapi ini yang mereka lakukan sekarang ini. Kita jangkakan akan ada perkara yang lebih teruk akan berlaku tetapi rakyat mereka tidak dapat lawan..

Polis dakwa aktivis PSM cuba hidup fahaman komunis

Tiga puluh aktivis Parti Sosialis Malaysia (PSM) yang ditahan semalam di plaza tol Sungai Dua, ditahan reman mengikut Seksyen 122 Kanun Keseksaan kerana didakwa berniat untuk memerangi Yang di-Pertuan Agong, kata Timbalan Ketua Polis Pulau Pinang, Datuk Abdul Rahim Jaafar hari ini.

Aktivis tersebut menyertai siri kempen "Udah La Tu Bersaralah" yang dilancarkan pada 24 Jun, menjelang perhimpunan BERSIH 2.0 bagi menuntut pembaharuan sistem pilihan raya.

Mereka yang ditahan termasuk ahli parlimen Sungai Siput, Dr D Jeyakumar. Seorang lagi dibebaskan kerana di bawah umur.

Bernama melaporkan Abdul Rahim berkata, siasatan polis mendapati sekumpulan aktivis PSM yang ditahan di plaza Tol Sungai Dua itu cuba menghidupkan semula fahaman komunis.

Beliau berkata ini berdasarkan pelbagai barangan yang dirampas polis daripada aktivis berkenaan dilihat mempunyai kaitan dengan fahaman Parti Komunis Malaya (PKM).

"Antaranya risalah dan baju T yang tertulis nama Chin Peng, Rashid Maidin dan Suriani Abdullah, kesemua mereka ini mempunyai kaitan dengan PKM," katanya kepada pemberita di Kepala Batas hari ini.

Abdul Rahim berkata, mereka dilihat cuba menghidupkan balik fahaman komunis dengan menyebarkan risalah-risalah berkaitan berkenaan kepada rakyat di beberapa kawasan di Kepala Batas.

"Polis terpaksa menahan kesemua mereka kerana membawa unsur menghasut rakyat untuk membenci kerajaan dan ini adalah sesuatu yang serius serta boleh mengancam keselamatan negara," katanya.

Semalam, 14 wanita dan 17 lelaki yang ditahan itu dibawa ke ibu pejabat Polis Daerah Seberang Perai Utara (SPU) di sini untuk diambil kenyataan mereka.

Abdul Rahim berkata seorang daripada aktivis berkenaan dibebaskan kerana masih di bawah umur manakala 30 yang lain kini direman bagi membantu siasatan.

Katanya perintah reman bagi kesemua mereka yang berusia 18 hingga 64 tahun itu dikeluarkan oleh Mahkamah Majistret Butterworth hari ini.

Beliau berkata perintah reman dibuat mengikut Seksyen 122, Kanun Keseksaan kerana berniat untuk memerangi Yang di-Pertuan Agong.

Dalam reaksinya, setiausaha agung PSM, S Arutchelvan menyifatkan tindakan polis itu sebagai tidak masuk akal dan cuba menggambar parti itu sedemikian untuk menakut-nakutkan orang ramai. 

 

BERNAMA Hasut Rakyat Benci Ambiga...untuk cetuskan huruhara supaya mudah UMNOPORNO mengekalkan kuasa melalui tindakan GESTAPO nya...!!!

Orang Melayu mesti selidiki siapa Ambiga

KUALA LUMPUR: Rakyat Malaysia, terutama orang Melayu diminta meneliti siapa sebenarnya Datuk Ambiga Sreenevasan sebelum mengikut telunjuknya yang meminta rakyat supaya mengadakan perhimpunan haram pada 9 Julai ini.

Penganalisis politik berpendapat orang Melayu harus melihat kembali sejarah tindak-tanduk Ambiga yang pernah menimbulkan kemarahan umat Islam, terutama orang Melayu di negara ini sebelum secara membuta tuli mengikut kehendak dan telunjuknya.

Bekas Presiden Majlis Peguam itu adalah orang yang bertanggungjawab menerima memorandum menuntut pelaksanaan Suruhanjaya Antara Agama (IFC) pada 21 Ogos 2001. Majlis Peguam menerima memorandum untuk menuntut pelaksanaan 14 tuntutan IFC yang jelas sekali bertentangan dengan Perlembagaan Persekutuan.

Dalam kes Lina Joy yang murtad, Ambiga mempertikaikan pelaksanaan hukum syariah di bawah Perkara 121(1A) Perlembagaan Persekutuan dengan menyatakan kebebasan beragama turut termaktub kepada semua penganut agama Islam.

Beliau turut mengadakan forum mengenai memeluk agama Islam pada 9 Ogos 2008 yang membincang dan mempertikaikan secara terbuka Perkara 121 (1A). Biarpun mendapat bantahan orang Islam, Majlis Peguam yang diterajui Ambiga tetap meneruskan forum itu.

Justeru penganalisis politik berpendapat tindak tanduk Ambiga memperlihatkan diri beliau sebagai seorang yang tidak menghormati undang-undang dan Perlembagaan dan dengan itu orang Melayu terutamanya harus memikirkan semula hasrat untuk menyertai perhimpunan haram 9 Julai yang diketuainya.

Penganalisis politik bebas dari Universiti Teknologi MARA (UiTM), Prof Datin Paduka Dr Ramlah Adam, berkata sebagai seorang peguam, Ambiga sudah tentu arif mengenai undang-undang dan Perlembagaan negara.

“Ambiga tahu sekiranya penganjuran sesuatu perhimpunan tidak mendapat permit polis, maka perhimpunan itu tidak boleh dilakukan. Kita tidak faham kenapa dia tetap juga mahu meneruskan perhimpunan haram itu, walaupun mendapat bantahan pelbagai pihak,” katanya.

Tegasnya keperluan untuk menganjurkan perhimpunan haram itu juga tidak jelas kerana jika penganjur ingin menyuarakan rasa tidak puas hati terhadap Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR), mereka boleh menggunakan saluran betul seperti membuat kenyataan di surat khabar dan media elektronik, bukannya mengadakan demonstrasi haram.

Pemerhati politik dari Universiti Perguruan Sultan Idris (UPSI), Prof Datuk Dr Zainal Kling pula menyifatkan semua golongan yang terbabit dalam penganjuran perhimpunan haram itu adalah tidak layak dan tidak patut menjadi pemimpin, termasuk Ambiga.

Katanya, mereka terlampau mengikut parti politik tertentu yang memperjuangkan ideologi politik masing-masing sedangkan mereka sendiri pun tidak ’bersih’.

“Mereka sebenarnya lebih baik melakukan tunjuk perasaan sebagai parti politik dan bukan sebagai NGO.

“Jadi orang akan faham maksud dan matlamat mereka (pemimpin politik), terutama orang awam mengenai kacau bilau dalam parti masing-masing seperti PKR yang tidak bersih, DAP yang selalu bermaharajalela atau autokratik dan PAS yang tidak mengikut atau sudah lari daripada perjuangan asal mereka,” katanya.

Zainal turut menyifatkan tujuan perhimpunan haram itu adalah semata-mata untuk melindungi ‘kekotoran'’ yang sedang berlaku dalam parti pembangkang.

“Mereka sedang cuba melahirkan keadaan kacau-bilau, huru-hara dan anarki yang semua ini berniat memberi isyarat buruk di mata dunia dan mereka meniru taktik yang sedang dilakukan oleh negara yang menghadapi huru-hara,” katanya.

Rakyat patut mengambil iktibar dan memerhati perilaku serta taktik parti pembangkang yang menggunakan politik semata-mata untuk kepentingan kekuasaan mereka sendiri, katanya. – BERNAMA ( BERNANAH )

 

Tidak hairan mengapa terdapat sms ugutan bunuh terhadap Ambiga. Ia adalah kerana wartawan BERNAMA sendiri mengapi-apikan melalui tulisan di atas yang cuba untuk menghasut rakyat membenci pengerusi perhimpunan Bersih 2.0 tersebut.

Jika berlaku sesuatu yang tidak diingini ke atas Ambiga, BERNAMA perlu dipertanggungjawabkan kerana menghasut.

najib pukimak memang pondan atau Pakatan Rakyat sebagai anak jantan

Najib hari ini membuat kenyataan mengelirukan apabila mencabar Pakatan Rakyat supaya berdepan dengan Barisan Nasional (BN) sebagai "anak jantan" dan bukan mengadakan Himpunan Bersih 2.0 pada 9 Julai ini.

Najib mendakwa matlamat utama Himpunan Bersih 2.0 adalah mahu menimbulkan huru-hara dalam negara.

"Pada pembangkang (Pakatan Rakyat) bila mereka melihat kita terus bergerak ditambah pula kemenangan pada pilihan raya kecil yang lalu dan pilihan raya negeri Sarawak, jadi bagaimana mereka mahu merampas momentum ini sebab momentum ini ada pada kita.

“Mereka buat kesimpulan untuk mendapatkan kuasa dengan mengadakan Himpunan Bersih 2.0, bukan untuk serahkan memorandum kepada Yang di-Pertuan Agong atau mahu sistem pilihan raya yang adil tapi nak buat huru-hara.

“Waktu pilihan raya, kalau anak jantan yang sebenar bila pilihan raya, bertandinglah . . . kalau berani, kalau bukan anak jantan buatlah di jalanan dan berdepan dengan undang-undang,” katanya ketika merasmikan Perhimpunan Agung Tahunan Parti Progresif Penduduk di sini.

Kenyataan Perdana Menteri itu tersasar kerana Pakatan Rakyat sememangnya akan bertanding pada pilihan raya umum ke-13, malah itulah nadi utama segala aktiviti parti politik.

Namun pada masa sama, Pakatan, sebagai sebuah gagasan “anak jantan”, mahukan sebuah pilihan raya yang bersih dan adil, justeru, ia memberi sokongan bulat kepada Perhimpunan Bersih 2.0.

Bersih 2.0 adalah anjuran pertubuhan-pertubuhan bukan kerajaan termasuk gabungan pelajar Islam dan Abim.

Pengerusi Bersih Ambiga Sreenevasan beberapa kali mengundang parti komponen BN untuk bersama-sama dalam gerakan bagi memperkasakan Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) namun ia mendapat sambutan dingin.

Oleh kerana itu, amat mudah untuk pemimpin seperti Najib menyerang Bersih sebagai kononnya alat pembangkang untuk mencetuskan huru hara.

Dalam ucapannya hari ini, Najib juga merujuk kepada kemenangan BN di Sarawak sebagai bukti “momentum” atau rentak memenangi pilihanraya ada ditangan BN.

Sebenarnya Pakatan Rakyat melipatgandakan kemenangannya dari tujuh kerusi kepada 15 kerusi pada PRN Sarawak April lalu.

Pilihan raya itu juga memaksa Ketua Menteri Abdul Taib Mahmud untuk mengumumkan tempoh persaraan beliau selepas pemerintahan 30 tahun yang dibelit dengan dakwaan rasuah dan penyelewengan kuasa.

Jangan lupa kemenangan Pakatan itu diraih walaupun Barisan Nasional menguasai segala jentera kerajaan, media arus perdana dan menabur wang yang dikatakan berjumlah kira-kira RM500 juta ringgit untuk mengekalkan majoriti dua pertiganya.

Walaupun menang, jumlah undi untuk BN di Sarawak merosot kepada 54.5 peratus berbanding 62.9 peratus pada pilihan raya negeri sebelumnya.

Justeru, janganlah dibanggakan sangat kemenangan BN di Sarawak.

Najib juga mendakwa BN tidak pernah memanipulasi pilihan raya seperti mana yang didakwa Pakatan Rakyat.

“Kalau kata pilihan raya ini tidak adil kenapa kita nak serah Selangor, kenapa nak serah Pulau Pinang, kenapa PAS boleh perintah 20 tahun di Kelantan.

“Kalau kata kita manipulasi pilihan raya sudah tentu semua negeri akan jadi milik BN, kita tidak manipulasi pilihan raya tapi kita didokong rakyat,” kata Najib.

Alasan lapuk yang diguna pakai sejak zaman Tun Dr Mahathir ini mudah dijawab.

Tsunami politik yang melanda Malaysia tahun 2008 menyebabkan segala undi pos, pengundi hantu dan amalan-amalan lain tidak cukup untuk menongkah arus sokongan luar biasa rakyat terhadap PR.

Kotak-kotak undi pos dan pengundi hantu hanya memadai untuk mengurangkan jurang sokongan yang diperolehi oleh calon-calon PR di Selangor, Pulau Pinang, Kedah dan Kelantan namun tidak cukup untuk menafikan mereka kemenangan.

Namun begitu, di Perak, majoriti tipis Pakatan Rakyat membolehkan Umno cepat-cepat merampas semula negeri itu kerana tiga wakil rakyat Parti Keadilan Rakyat dan DAP sanggup lompat keluar diselubungi dakwaan mereka menerima ganjaran lumayan.

Oleh itu penguasaan PR di beberapa negeri tidak harus dijadikan contoh untuk menghalalkan SPR sebagai sebuah badan yang bersih dan berkecuali atau pun BN tidak memanipulasi proses pilihanraya.

Hakikat ialah pilihanraya di negara ini sentiasa dibayangi oleh masalah ketelusan undi pos dan pengundi hantu.

Pada zaman Mahathir, fenomena itu diburukkan lagi dengan pemberian kerakyatan kepada warga asing untuk membolehkan mereka mengundi BN di Sabah.

Kini projek IC Sabah dikatakan menular di Semenanjung selain masalah pemindahan pengundi dari satu kawasan ke kawasan lain.

Berlatarbelakangkan semua ini, tidak harus timbul keraguan dalam tekad pembangkang mahukan sebuah SPR yang berwibawa.

Pada masa sama “kejantanan” Pakatan untuk menghadapi Umno-BN pada PRU akan datang tidak juga perlu diragukan.

Persoalannya adakah Najib dan Umno anak jantan yang sanggup bertanding secara adil, tanpa menguasai media arus perdana, dan tanpa menggunakan kemudahan awam serta dana rakyat untuk menyogok pengundi.

Jika jawapan adalah YA, saya yakin penganjur Bersih tidak akan keberatan untuk membatal gerakan mereka. -wira arjuna

Najib: Kalau anak jantan tanding PRU, bukan buat demo 9 Julai

KUALA LUMPUR, 26 Jun — Dilihat sebagai nada yang semakin keras, Datuk Seri Najib Razak hari ini mencabar Pakatan Rakyat supaya berdepan dengan Barisan Nasional (BN) sebagai “anak jantan” dan bukan turun di jalan untuk mengadakan Himpunan Bersih 2.0 pada 9 Julai ini.

Pengerusi BN ini berkata, matlamat utama Himpunan Bersih 2.0 bukan mahu menyerahkan memorandum kepada Yang di-Pertuan Agong, tetapi mahu menimbulkan huru-hara dalam negara.

“Pada pembangkang (Pakatan Rakyat) bila mereka melihat kita terus bergerak ditambah pula kemenangan pada pilihan raya kecil yang lalu dan pilihan raya negeri Sarawak, jadi bagaimana mereka mahu merampas momentum ini sebab momentum ini ada pada kita.

“Mereka buat kesimpulan untuk mendapatkan kuasa dengan mengadakan Himpunan Bersih 2.0, bukan untuk serahkan memorandum kepada Yang di-Pertuan Agong atau mahu sistem pilihan raya yang adil tapi nak buat huru-hara.

“Waktu pilihan raya, kalau anak jantan yang sebenar bila pilihan raya, bertandinglah . . . kalau berani, kalau bukan anak jantan buatlah di jalanan dan berdepan dengan undang-undang,” katanya ketika merasmikan Perhimpunan Agung Tahunan Parti Progresif Penduduk di sini.

Najib menegaskan bahawa BN tidak pernah memanipulasi pilihan raya seperti mana yang didakwa Pakatan Rakyat.

“Kalau kata pilihan raya ini tidak adil kenapa kita nak serah Selangor, kenapa nak serah Pulau Pinang, kenapa PAS boleh perintah 20 tahun di Kelantan.

“Kalau kata kita manipulasi pilihan raya sudah tentu semua negeri akan jadi milik BN, kita tidak manipulasi pilihan raya tapi kita didokong rakyat... tapi kita jangan buat sesuatu yang boleh timbulkan huru-hara di jalanan sebab kuasa politik di tangan rakyat bukan di jalanan,” katanya.

Bersih memutuskan mengadakan perhimpunan besar-besaran pada 9 Julai di ibu negara untuk mendesak Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) melakukan transformasi dalam sistem pilihan raya.

Himpunan Bersih kali pertama diadakan pada 2007 dan berjaya menggerakkan kira-kira 50,000 orang sebelum disuraikan oleh polis dengan menggunakan gas pemedih mata dan meriam air. -TMI

Jika Najib boleh mencabar jika anak jantan, bertanding dalam pilihanraya, maka kita juga boleh mencabar Najib anak jantan, jangan sekat perhimpunan aman Bersih 2.0 yang menuntut sistem pilihanraya di negara ini dijalankan dengan bersih,telus dan adil!

Jika yakin SPR sudah jalankan secara bersih, telus dan adil, kenapa takut dengan perhimpunan walaupun berjuta rakyat menyertainya?

Tetapi apabila kamu sendiri tahu bahawa pilihanraya itu telah dilaksanakan dengan kotor dan penuh penipuan, itu sebab perhimpunan walaupun 5 orang dirasakan semacam 5 juta orang.

Ia umpama mimpi ngeri buat UMNO BN. Kerana sejarah telah membuktikan, BN gagal memnguasai majoriti 2/3 parlimen sehingga begitu ramai menteri kabinet kecundang dan terkangkang untuk mempertahankan parlimen masing-masing selepas perhimpunan Bersih I pada tahun 2007.

UMNO BN boleh halang rakyat berhimpun, boleh gagalkan BERSIH 2.0, boleh memperkudakan SPR sepuas hati, TETAPI hukuman rakyat dan hukuman Allah tetap berjalan. Jika kuasa rakyat dihalang, maka kuasa Tuhan akan mengambil tempat menggantikan kuasa rakyat. Rakyat akan mengangkat dan menadah tangan mereka ke hadhrat Ilahi agar Dia segera campurtangan demi kebenaran dan keadilan di dalam negara ini. Agaknya mampukah Najib dan polis menghalang kuasa Tuhan?

 

 

 

 

 

Ini sebab sebabnya...harga minyak, gula, elektrik naik...!!!

Soalan menarik untuk diketahui mengapa akhir-akhir ini harga-harga yang dikaitkan dengan subsidi seperti minyak, gula dan elektrik asyik naik, naik, nain mk? Di sini Tok Non ingin menyenaraikan akan sebab musababnya agar rakyat dapat buka mata.

1) Cara mudah kerajaan BN cari duit. Depa mana reti pikiag nak menjana pendapatan negara melalui hasil lain selain dari 'seluk poket rakyat' ambik duit sebagai sumber pendapatan. Rakyat bawahan merah bijik mata pulun cari duit, depa senang-senang tadah kantung.

2) Untuk menggunakan duit tersebut membiayai BN hadapi pilihanraya umum ke 13. Umumnya jentera BN tak boleh bergerak tanpa duit. Biaya bilik gerakan, makan minum, kempen, merasuah pengundi semua perlu duit. Nak bawak masuk pengundi Sabah mai tukar alamat, nak cetak VCD lucah untuk diedarkan kepada rakyat perlu duit, upah Datuk SK buah sumpah laknat bukan free tu saja habis berjuta-juta, nak upah pelakon mirip Anwar.. semua perlu duit. bagi BN biar rakyat marah sekejab tarif lektrik naik, lepas tu rakyat suka balik dapat rasuah sepuluh dua dekat pilihanraya.

3) Untuk kroni BN makan besar. Harga barang naik macam mana pun, kroni BN dan suku sakat mereka tetap kaya raya, senang lenang. Rosmah Mansor masih dapat keluar negara saban waktu, boleh shopping kat mana-mana dunia pun tanpa had belanja, sebab yang biaya dia semua duit rakyat.

Ada satu soalan/alasan yang dicipta oleh agent propaganda BN, bagi merasionalisasikan kenaikan harga minyak, gula dan tarif elektrik iaitu: Kerajaan perlukan duit untuk kebajikan rakyat, kalau semua duit diguna untuk subsidi harga barang, macam mana nak buat pembangunan untuk rakyat?

Jawapannya: Boleh sebenarnya jika kerajaan BN menguruskan negara dengan kos sebenar. Maksudnya berbelanja tanpa 'mark up' dari harga sebenar. Mengikut Laporan Audit 2009 kerajaan BN telah membazir sebanyak RM40 Billion apabila kos projek yang dibuat kerajaan tidak seperti harga sepatutnya.

Nak cerita mudah kat orang kampung macam ni... kalau kata kos sebenar sebuah jambatan yang dibuat dalam kampung cuma RM100 ribu, tapi harga depa letak ialah RM1 juta. Maknanya RM900 ribu lagi puak-puak tu sapu sama ada untuk peribadi, kroni, parti politik, beli undi pemilihan UMNO dan sebagainya. Itu yang dipanggil ketirisan.

Inilah punca duit negara tak pernah cukup, penyamun tarbus BN dok sapu. Kalangan rakyat yang tak tau apa-apa simpati bukan main dekat kerajaan, walhal depa tarik subsidi tu 'demi tembolok' mereka dan kroni. Tiada kena mengena dengan kebajikan rakyat.

Perangi Himpunan Bersih 2.0 bukti Umno lebih zalim dari Hitler...!!!

Tindakan keras polis yang menahan rakyat dari memakai baju kuning termasuk t-shirt Bersih 2.0, membuktikan kezaliman Umno yang memperkakaskan pihak berkuasa itu.Umno Barisan Nasional (BN) sepatutnya tidak takut dan memerangi himpunan Bersih 9 Julai ini kerana ia merupakan himpunan aman menuntut perubahan dalam sistem pilihan raya.

Kita tidak minta perubahan yang memihak kepada Pakatan Rakyat. Kita minta perubahan yang tunduk kepada peraturan dan ketelusan, mengulas tindakan polis yang giat menangkap orang ramai yang memakai t-shirt Bersih 2.0.Terbaru, lima anggota Angkatan muda KEADILAN (AMK) Kapar ditahan polis sewaktu bersiar-siar di pusat membeli belah Klang Parade petang tadi, dengan memakai t-shirt Bersih. Timbalan Ketua AMK Pusat, Khairul Anuar Zainuddin pula ditahan malam semalam atas ‘kesalahan’ sama.

Difahamkan, kira-kira 30 orang ditahan di balai polis Kepala Batas atas perbuatan itu – berdasarkan catatan twitter.
Mengulas lanjut,sambil  menyifatkan tindakan polis merampas t-shirt Bersih 2.0 itu sebagai bukti keganasan dan kezaliman berterusan pimpinan Umno BN.Di Malaysia ini, betapa ganas dan zalimnya pimpinan Umno. Sampai kita pakai baju kuning jual baju Bersih pun dianggap kesalahan..

Punya phobia UMNOPORNO sampai sanggup menjadi penzalim mengalahkan Hitler bagi menganiayai rakyat yang berjuang menuntut keadilan  dalam proses pilihanraya

najib haramjadah...i know what u did last summer in PD with ziana zain...!!!

lembutnya tapak tangan u.....macam ziana zain...!!!

Datuk Seri Anwar Ibrahim menempelak perdana menteri ekoran kenyataanya bahawa "mencari kebenaran" adalah paling penting untuk menentukan sama ada lelaki dalam video seks adalah Anwar.

Memandangkan pakar asing dilaporkan berkata video - yang menunjukkan pasangan melakukan aksi seks dalam sebuah bilik - 99.99 peratus menyerupai Anwar, maka Datuk Seri Najib Tun Razak telah berkata rakyat boleh menghakimi sendiri ketulenan video tersebut.

Anwar berkata Najib dan isterinya, Rosmah Mansor tidak layak bercakap tentang moral, walaupun ketua umum PKR itu tidak menjelaskan secara terperinci mengenainya.

Katanya, beliau telah dicabar untuk mendedahkan apa yang beliau tahu tentang Port Dickson.

Anwar merujuk kepada satu skandal yang didakwa berlaku pada pertengahan tahun 1980-an, ketika berucap dalam ceramah di Pokok Sena, Kedah malam tadi.

Bagaimanapun, kata Anwar, bukan cara beliau untuk mencerca atau memfitnah hanya untuk menang.

Sebaliknya, Anwar yang juga ahli parlimen Permatang Pauh itu berkata, beliau mahu menang dengan moral yang mantap.

Berucap kepada kira-kira 700 hadirin, Anwar berkata kerajaan Najib tidak memberi respons sewajarnya terhadap semua isu yang dibangkitkan oleh pembangkang.

Menteri Sotong pertahankan anjing peliharaan UMNOPORNO...Lebih Ramai Ditangkap Lebih Banyak Kerusi UMNO BN Melayang

Menteri Dalam Negeri Datuk Seri Hishammuddin Hussein petang ini mempertahankan polis menahan 30 aktivis Bersih 2.0 di Pulau Pinang di bawah Seksyen 122 Kanun Keseksaan sambil berkata ada alasan untuk menjustifikasikan tindakan mereka.

Polis Pulau Pinang pagi tadi mengumumkan bahawa perintah reman akan dibuat mengikut Seksyen 122 Kanun Keseksaan kerana mereka berniat untuk memerangi Yang di-Pertuan Agong.

Hishammuddin berkata beliau belum lagi diberi butiran mengenai tahanan mereka tetapi laporan awal menunjukkan aktivis berkenaan ada agenda lain tersembunyi.

“Saya belum menerima satu laporan lengkap. Tetapi laporan awal menunjukkan pergerakan yang dikatakan sebagai demonstrasi aman, ada agenda lain,” katanya di sini hari ini

 

penyapu sial

Menteri KDN ini sudah melampau dengan  mempertahankan tindakan polis yang menahan aktivis Bersih 2.0 dengan menuduh mereka mempunyai "agenda lain"(?).

Tak dinyatakan apa "agenda lain" itu selain dari spekulasi liar, namun yang ia ia adalah luahan keresahan dan ketakutan UMNO BN terhadap permintaan dan tuntutan rakyat agar pilihanraya yang bersih dan adil dilaksanakan.

Tangkap seberapa ramai yang anda mahu.

26 June 2011

UMNOPORNO - APCO upah mat saleh mabuk dengan gambar palsu untuk fitnah Anwar dan tipu melayu....orang melayu otak dekat celah jubor najib dan rosmah lahanat aje mudah kena tipu...!!!

Lebih 10 dekad Anwar dicop ejen Amerika Syarikat, alat Barat dan alat Yahudi. Tiba-tiba saja dua orang Mat Saleh mabuk dari Amerika Syarikat menjadi dewa pujaan pengganut ajaran UMCO mengeluarkan kenyataan bahawa pelakon video lucah yang heboh satu dunia itu adalah Anwar Ibrahim.

Laporan Hany Farid and Lorenzo Torresani dari Dartmouth College di Hanover, New Hampshire, Amerika Syarikat, pada 4 Jun, terdapat persamaan 99.99 % lelaki dalam klip video itu, apabila dibandingkan dengan foto Anwar berdasarkan analisis pengenalpastian wajah.

;

Kedua Mat Saleh mabuk itu tidak syak lagi adalah individu yang ditunjukkan oleh APCO penasihat UMCO Be End. Kalau mai dari APCO, maka tak payah buat kajian pun dah tahu hasilnya. Lebih kurang Zul Kulim jugak, bayaq upah suruh dia cakap apa-apa pun.

Tandatanya yang timbul ialah bagaimana mereka mengenalpasti tubuh Anwar yang sebenar, sedangkan mereka tidak pun datang menyiasat jasad Anwar sendiri? Ia hanya berdasarkan beberapa foto yang dibekalkan oleh pihak tertentu. Tidak mustahil jika mereka dibekalkan foto yang diambil dari video fitnah itu sendiri sebagai rujukan untuk dua Mat Saleh mabuk itu. Jadi, memang samalah!

Hanya rakyat Malaysia yang pekak, bengong, bodoh, bengap, tolol, bahlol, wailon, tak dak akai, terencat, sembab, gila saja yang nak percaya konspirasi jahat bikinan Iblis Laknatullah hangpa tu.

Najib pukimak punya angkara...1 malaysia rakyat di mangsakan dahulu.....duit rakyat macam duit pukimak emak bapak dia punya....!!!

Kita  sifatkan Najib kini telah menjadi pengkhianat kepada rakyat apabila melantik Isa Samad sebagai Pengerusi Felda dan Felda yang kini telah meminjam RM6 bilion dari KWSP yang merupakan wang rakyat.

Sebelum ini apabila Isa Samad yang diketahui umum bahawa dirinya sendiri punyai rekod tidak bersih atas kesalahan rasuah yang telah disabitkan terhadapnya sebelum ini, tetapi pemimpin umno bn cuma menutup mata terhadap isu ini dengan mudahnya menerima perlantikan Isa ke jawatan penting itu..

Kita  katakan bahawa Najib pengkhianat rakyat, dahulu cash money Felda lesap sejak beliau (Najib) ambil alih Felda, sekarang sudah lantik Pengerusi baru dengan kuasa dan perkenan Najib Felda nak baham duit KWSP pula dengan olahan ayat pinjam.

Kita  mempersoalkan kemana dan apa tujuannya wang sebanyak itu dipinjam ?

Media sebelum ini telah melaporkan bahawa Wang Felda telah susut sebanyak RM2.75 bilion dalam masa 5 tahun. Pada tahun 2004 iaitu tahun Datuk Seri Najib mengambil alih Felda wang Felda ada RM4.08 bilion telah mengucup kepada RM1.35 bilion pada tahun 2009.

Kita tahu Felda mengalami kerugian demi kerugian seperti yang di dedahkan oleh NGO ANAK dan juga Datuk Seri Anwar Ibrahim dalam kenyataannya yang meyebut bahawa kerugian pelaburan di seberang laut oleh Felda dalam tempoh 2007 hingga 2010 itu berjumlah hampir RM500 juta.

6 biilion adalah wang rakyat yang dikumpul sekian lama dalam KWSP, mana boleh dipinjamkan kepada pihak lain sesuka hati, sepatut nya Najib ber berbincang dan tanya pandangan rakyat, apa maknanya rakyat didahulukan jika pinjam dulu baru umum, itupun setelah berita ini didedahkan oleh media rakyat.

 

 

Kenapakah Jika Isa Samad tidak membuat pinjaman melalui mana-mana bank di Malaysia dan wang KWSP dijadikan mangsanya.

Hal ini jadi berlaku kerana pemimpin yang tidak bertanggungjawab, wang rakyat dimanipulasi sewenang-wenangnya tanpa mengambil kata sepakat dari mejoriti pencarum KWSP iaitu rakyat.

Rakyat Malaysia telah diperkuda UMNO BN selama 52 tahun, maka oleh sebab itu mereka (UMNO-BN) rasa tidak mengapa jika buat sesuatu yang menyalahi nilai hak rakyat dan bagi mereka kuasa sebagai pemerintah akan terus berada ditangan UMNO BN serta selesa memerintah walaupun dengan cara yang zalim.

Justeru berita ini perlu disampaikan kepada rakyat untuk menumbangkan UMNO BN di Putrajaya pada PRU13 nanti.

BERSIH DiTembok Besar China.Tak Nampak Seekor Halam Pun Polis UMNOPORNO...!!!

BERSIH berlangsung secara aman di negeri China tanpa ditembak air jahat dan gas pemedih mata Polis.

Malahan pihak keselamatan di sana begitu sopan menjaga agar demontrasi kuning BERSIH berjalan dengan lancar. Itulah yang sepatutnta Polis Malaysia lakukan bukan dengan mengugut nak menangkap orang itu orang ini. Kenapa di China boleh berlaku dengan aman tapi di negaraku 1Malaysia macam-macam ugutan dibuat? Kenapa?

SPR mengaku ternak Hantu...!!!

Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) mengakui kewujudan pengundi hantu dalam sistem pilihan raya di negara ini, khususnya dalam kes melibatkan rumah ibu kepada Timbalan Presiden KEADILAN, Mohamed Azmin Ali.

Pada satu kenyataan media, Setiausaha SPR, Kamaruddin Mohamed Baria mengakui enam individu secara salah didaftar ke alamat rumah Ahli Parlimen Gombak itu.

Mengikut Malaysiakini, Kamaruddin berkata, lima keturunan Cina dan seorang Melayu didaftar di alamat rumah Azmin dan mengakui senario itu berlaku di kawasan lain.

Mengakui SPR memiliki bidang kuasa terhad bagi mengatasi masalah itu, beliau meminta pengundi hantu di rumah Azmin dan kawasan lain supaya membuat penukaran alamat yang dipercayai berdasarkan alamat kad pengenalan.
Sebelum ini, Azmin berdasarkan senarai pemilih yang diwarta 13 Mei 2011, mendapati rumah ibunya yang tinggal berseorangan, turut didiami 11 pengundi termasuk lima orang Cina.
Selain rumah beliau, 45 pengundi hantu juga didaftar di alamat rumah orang lain di sekitar kawasan kediaman ibunya.

Azmin pada Konvensyen Pilihan Raya KEADILAN Sabtu lalu, mencabar Timbalan Pengerusi SPR, Datuk Wan Ahmad Wan Omar meletak jawatan dalam tempoh 48 jam jika beliau berjaya membuktikan wujud penipuan pendaftar pemilih tetapi Wan Ahmad sehingga kini gagal berbuat demikian, malah memberi bermacam-macam alasan rapuh.