ini blog aku yang punya...suka hati aku lah apa aku nak kata....maki hamun ke...carut ke...kata nista ....aku punya suka...tak suka....please get out dari sini....ada faham....


saje nak bagi tau....blog ini bukan pro pakatan rakyat...dan jauh panggang dari api....penyokong parti kongkek negara ( BN ) ...dan tiada kena mengena dengan mereka yang dah mampos......muakakakaka!!!
SOKONG HIMPUNAN BLACKOUT 505.......JOM LIKE DI SINI

.

Search This Blog

terNOW...!!!!

SPR semakin merapu dengan menghalalkan pengundi hantu....bermakna mengalakkan pilihanraya yang kotor....apakah tindakan anda semua ?

petisyen melalui blog ini : jika perhimpunan aman blackout 505 dan petisyen pilihanraya masih gagal untuk mengalahkan penipuan yang di lakukan oleh SPR dan UMNO - BN...wajar kita sebagai rakyat lancarkan BERSIH 4.0 dan turun ke jalanraya..!!

31 July 2011

jijik pemimpin UMNOPORNO pulau pinang serupa macam bapak anjing 1 malingsia....!!!

yang ini muka tapau seluar dalam ....patut la otak dia selupa dengan budak kaki liwat nie...!!!

Seorang pemimpin UMNO Pulau Pinang yang sebelum ini sering buat kecoh dengan publisiti murahan, kini buat satu lagi gimik politik iaitu hadiahkan coli dan seluaq dalam pada KM Lim Guam Eng. Apa yang nak digambarkan di sini ialah begitulah kotornya mentaliti UMNO menjadikan apa yang berkaitan dengan wanita sebagai objek untuk dipersendaguraukan.

Malunya jadi ahli UMNO melihat perangai pemimpin mereka. Kepada masyarakat Non Muslim pula, perbuatan tersebut betul-betul menjatuhkan maruah umat Islam..

Kalau macam tu perangai orang yang mengaku Islam, apa lagi yang bukan Islam mahu contohi dari Islam. Akibat hilang negeri UMNO dah jadi sasau. Kalau hilang pula Pusat tak dapatlah nak digambarkan bagaimana pula gelagat mereka.

Cukuplah, kalau kita umat Islam mahu selamatkan maruah Islam dari terus dilihat jijik oleh pihak yang belum Islam, marilah umat Islam semua bersatu menghancurleburkan UMNO sehingga tercabut akar umbinya sekali.

lain kali buangkan aje bayi di depan pintu rumah presiden UMNOPORNO...atau pengetua bapak anak haram ali ketam...tarbiyah merekalah perkara begini berleluasa.....!!!!

 Lagi tinggal bayi baru lahir

Sepasang suami isteri yang ingin menjamu selera di sebuah kedai makan di Shahab Perdana di sini terkejut apabila seorang gadis meninggalkan bayi lelaki yang dipercayai baru lahir kepada mereka.

Dalam kejadian kira-kira pukul 9.30 malam tadi, Ahmad Zaidi Muin, dan isterinya, Marina Midon, masing-masing berusia 34 tahun didatangi seorang gadis meminta isterinya memegang sebentar seorang bayi yang berbungkus dengan tuala berwarna coklat dengan alasan untuk ke tandas.

"Ketika itu kami baru tiba dari Kuala Nerang untuk menjamu selera di kedai makan kegemaran kami dan boleh dikatakan tiap minggu kami akan ke sini.

"Saya baru sahaja meletakkan kereta sebelum seorang gadis berusia lingkungan awal 20-an datang meminta kami jaga bayinya untuk ke tandas namun selepas sejam, dia tidak muncul-muncul," katanya di sini, malam tadi.

Menurut Ahmad Zaidi, dia dan isterinya kemudian membawa bayi itu ke rumah abangnya di Pokok Sena sebelum dinasihatkan membuat laporan polis.

"Kami kemudian membawa bayi lelaki ini ke Balai Polis Alor Setar kira-kira pukul 12 malam untuk melaporkan hal ini kerana bimbang kami dituduh menculik bayi tersebut," katanya yang sudah lapan tahun berkahwin dan belum dikurniakan cahaya mata

Tambahnya, tiada sebarang dokumen atau surat ditinggalkan oleh gadis tersebut kepada mereka.

Dia juga percaya bayi ini baru dilahirkan kerana terdapat kesan darah pada muka bayi ini. Ahmad Zaidi dan isteri juga berhasrat untuk mengambil bayi ini sebagai anak angkat mereka.

Sementara itu, Ketua Polis Daerah Kota Setar, Asisten Komisioner Adzaman Mohd. Jan mengesahkan pihaknya menerima laporan mengenai kes tersebut dan bayi lelaki itu dibawa ke Hospital Sultanah Bahiyah untuk rawatan lanjut.

"Bayi berkenaan dirujuk kepada Jabatan Kebajikan Masyarakat untuk tindakan

penyapu sial

gadis yang tiada dara itu memang benggong tapi cerdik sedikit dari manusia spesis anjing yang buang anak merata rata...dia macam tau aje orang tu tak ada anak...tapi bior lah sengal sikit...buangkan aje kat depan rumah presiden UMNOPORNO atau depan rumah ali ketam...sebab depa tu layak jadi bapak angkat anak haram...muakkakaka

MIC black mail UMNOPORNO...nak mintak jawatan menteri ke....????

MIC Beri "Amaran" Kepada Najib..Kalau Tidak PRU Kantoii..??

Presiden MIC Datuk G Palanivel hari ini mengingatkan Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak bahawa kerajaan boleh memilih bagi tidak mengendahkan MIC dengan membiarkan BN menanggung risikonya.

Ini kerana, kata Palanivel semasa ucapannya pada mesyuarat agung tahunan ke-65 parti itu di Pusat Konvensyen Antarabangsa Putrajaya (PICC), permintaan untuk bantuan bagi masyarakat India akan memberi kesan kepada sokongan 850,000 undi masyarakat India.

"BN harus sedar tentang masalah masyarakat kami kerana jika tidak berhati-hati kita mungkin dalam bahaya hilang kedudukan dalam politik di negara ini.

"Jika tuan (PM Datuk Seri Najib Abdul Razak) boleh penuhi (permintaan kami), kami beri jaminan undi masyarakat India akan kembali kepada BN,” katanya sambil diberi tepukan gemuruh oleh ahli MIC.

Jadi pondan gula-gula politik baru Najib Razak

Perdana Menteri sekali lagi mahu perbodohkan rakyat serta mahu mengambil semula hati rakyat yang telah membenci kerajaan Umno-Bn setelah terdedahnya kezaliman kerajaan terhadap rakyat yang berhimpun secara aman baru-baru ini.

Jika benar kerajaan pimpinan najib razak berhasrat mahu ubah nasib rakyat, mengapa tidak lakukannya sejak beliau dilantik sebagai perdana menteri, langkah ini diambil setelah bertahun lamanya dan ia menggambarkan dengan sendirinya betapa tidak bertanggungjawabnya pemimpin ini.

Najib mengambil langkah ini kerana angin pilihan raya umum 13 telah makin terasa dan makin hampir, maka janji politik yang bersifat gula-gula PRU ini muncul secara tiba-tiba walhal pada hakikatnya beliau (Najib) sebenarnya gagal unruk membela dan menyelesaikan masalah rakyat bawahan.

Slogan rakyat didahulukan jelas tinggal slogan dan dilihat sebagai reatorik untuk menipu rakyat . BN ternyata gagal dalam banyak tindakan dan langkah yang dilakukan termasduk semasa pentadbiran Najib.

Nampaknya  beliau (Najib) tidak ubah seperti khunsa kerana meneruskan tradisi berahsia dan takut untuk lakukan pengumuman tarikh pilihan raya.

Sekiranya Kementerian Pelajaran Malaysia tidak umum tarikh peperiksaan SPM, seminggu lagi peperiksan menjelang baru diumumkan, kemungkinan calon (pelajar) SPM tersebut gagal amat tinggi, begitulah yang Umno-Bn lakukan terhadap Pakatan Rakyat, sebab itulah kita katakan Umno-Bn umpama khunsa.

Justeru itu kita sebagai rakyat yang punyai pemikiran yang dinamik, peka dengan isu dan maklumat terkini yang berlaku,mari sama-sama lakukan perubahan demi untuk menyelamatkan Negara Malaysia dari terus dikuasai Umno-Bn yang mempedulikan hak rakyat secara jujur dan total.

Berilah undi anda kepada Pakatan pada PRU 13 yang akan menjelang.

polis porno raja anjing di malaysia hanya pandai tengok PORNO aje...tak menyiasat tapi beri andaian yang negatif....!!!

Shuhardi Md Isa

 

Shuhardi Md Isa, lelaki yang didakwa berlakon sebagai Allahyarham Baharudin Ahmad yang meninggal dunia dalam perhimpunan BERSIH 2.0 di ibu negara pada 9 Julai lalu, hari ini menafikan dirinya bersembunyi, melarikan diri dan enggan bekerjasama dengan polis.

Shuhardi yang ditemui pada satu sidang akhbar di Kuala Lumpur, sebaliknya berkata beliau tidak pernah menerima sebarang surat rasmi memintanya menghadirkan diri bagi membantu siasatan dari mana-mana balai polis.

"Bukankah polis lebih profesional dan tahu segala prosuder jika mahu seseorang itu memberi keterangan berhubung apa-apa kes? Saya tidak bersembunyi, datanglah ke rumah saya dengan tertib. Saya akan bekerjasama dengan mereka (polis)," katanya.

Shuhardi yang juga Setiausaha Agung Persatuan Usahawan Konsultan dan Pengarah Islam Malaysia (Uruskop) menjelaskan, beliau terpaksa tampil memberi penjelasan berhubung kekeliruan kematian Allahyarham Baharudin kerana ia jelas
menjatuhkan maruah dirinya.

"Saya masih hidup... yang meninggal Allahyarham Baharudin. Saya ingat perkara ini dah selesai dan saya tidak perlu tampil beri keterangan kerana ada blogger-blogger yang mengeluarkan gambar saya dengan mengatakan saya adalah Allahyarham Baharudin, telah meminta maaf kepada saya.
Kekeliruan

funeral baharudin bersih protester

"Tapi semalam bila saya lihat komen Timbalan Ketua Polis Negara, Datuk Seri Khalid Abu Bakar yang berkata saya dipercayai menyembunyikan diri, saya terpaksa mendedahkan perkara ini," katanya.

Beliau berkata polis sepatutnya menyiasat mereka yang mengeluarkan kenyataan mengelirukan mengenai dirinya daripada menumpukan siasatan ke atas dirnya sendiri.

"Saya yakin pihak polis mampu membuat siasatan berdasarkan maklumat dalam internet tanpa perlu melibatkan saya. Malah saya rasa polis sepatutnya siasat mereka yang keluarkan kenyataan keliru mengenai mereka. Saya rasa sepatutnya saya yang menyaman mereka (blogger) yang salah dengan mengaitkan nama saya itu," katanya.

Shuhardi Md Isa

 

"Tetapi kerana kenyataan maaf dan pembetulan fakta yang dibuat seawal 10 Julai, maka saya menganggap perkara ini tidak perlu diperpanjangkan, malangnya kira-kira seminggu selepas peristiwa Bersih itu, pihak polis dan media masih mengaitkan nama saya," katanya.

Beliau berkata kekeliruan tersebut terlebih dahulu telah dijelaskan oleh anaknya menerusi "facebook" dengan menjelaskan bahawa gambar yang disiarkan bukanlah gambar Shuhardi yang pengsan dalam perhimpunan tersebut.

Bapa kepada dua isteri dan 10 anak ini mendakwa tidak berkomplot dengan mana-mana pihak tertentu untuk berlakon dalam apa jua "aksi" kematian serta tidak mengenali Allahyarham Baharudin (kanan) sendiri.

NONE

"Saya juga tidak kenal dengan mana-mana wartawan atau jurugambar yang datang buat liputan.Saya bukanlah "desperate" untuk dapatkan sogokan yang tidak bermaruah kerana Alhamdulillah saya hidup mewah," katanya.

Suhardi berkata beliau bersedia memberikan kerjasama dengan pihak polis.

 

Bernama

 

 

penyapu sial

 

Tu pun polis tak boleh pikir.... amat mustahil utk Shuhardi nak berlakon pada waktu kejadian kerana dia pun tak kenal Arwah Baharudin. Selain itu mana Shuhardi tahu Baharudin akan meninggal dunia pada hari tu.
First time saya tgk kat youtube... ada pencacai kata orang mati hidup balik tu.. saya dah boleh agak... ini mesti silap orang.. mesti yang siarkan itu tersilap ingatkan Shuhardi tu arwah Baharudin. Kesilapan itu memang boleh berlaku kerana semua perakam tidak kenal antara satu sama lain dan penyiaran ke youtube mungkin dilakukan secara tergesa-gesa tanpa dirujuk siapa sebenarnya dlm video tu tersebut...

30 July 2011

cincin RM 24 Juta hasil menabung atau mengelentong...Alasan Rosmah betina sundal di tolak....!!!

 

Penafian isteri Perdana Menteri, Rosmah Mansor bahawa beliau bukan pemilik sebentuk cincin berlian RM24 juta yang diimport dari Amerika Syarikat wajib di tolak

Penafian "bongkak dan angkuh" Rosmah tidak boleh diterima kerana ia tidak menangani isu dokumen-dokumen Kastam bersabit cincin itu yang dikemukakan oleh Gerakan Solidariti Anak Muda Malaysia (SAMM kepada Suruhanajaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) dua minggu lalu.

Tabiat boros Rosmah akhirnya akan memberi kesan kepada pentadbiran negara yang berada di bawah naungan suaminya sendiri.

Ada bukti jelas dalam rekod kastam menunjukkan kemasukan sebentuk cincin berharga lebih RM24 juta pada 16 April lalu atas nama beliau sebagai penerima.

Sikap boros dan sombong beliau yang kita lihat banyak sangat menghancurkan negara ini dan kerana itu Rosmah boleh cakap apa sahaja seperti juga Imelda Marcos yang langsung tidak mempedulikan protes dan suara rakyat. Dan akhirnya kehancuran Marcos penyumbang besarnya adalah Imelda..

Kita tidak membuat sebarang tuduhan melulu ke atas Rosmah, namun ia bersandarkan kepada bukti yang  telah sedia ada.

Mengenai cincin ini  kita  tidak melemparkan sebarang tuduhan cuma  pada peringkat awalnya pada 8 Julai beberapa dokumen yang membuktikan ada kemasukan sebentuk cincin belian berharga RM24.45 juta yang dalam nama penerima ada tertera nama Rosmah Bin Mansor.

Jadi kita  minta  Rosmah atau mana-mana pihak untuk menyatakan kebenaran..

Sikap berdolak-dalih dan angkuh isteri Perdana Menteri menimbulkan 1001 persoalan manakala alasan pihak tertentu kononnya cincin itu dibawa masuk bagi tujuan pameran 'sulit' sebelum di bawa keluar ke Singapura tidak logik sama sekali.

"Kalau (cincin) masuk untuk (tujuan) pameranlah.. (sedangkan) kalau dia buat pameran fesyen (biasa pun), dia paksa semua media untuk siarkan pameran fesyen dia. Kalau dia buat pameran berlian RM24 juta.. takkan dia tidak panggil media.

Bila kita tanya pameran di mana? Pameran di sebuah tempat sulit, Bila? Di tarikh yang sulit. Siapa tetamu jemputan tengok pameran ini, oh tetamu yang sulit. Kita merasakan mereka sedang mencipta alasan demi alasan untuk membela Rosmah bin Mansor...

Terdahulu sebuah  blog  Edyesdot.com mendedahkan bahawa pameran sulit tersebut berlangsung pada 17-19 April 2011, di sebuah tempat yang turut dirahsiakan.

Berlian itu kemudian dibawa ke Singapura empat hari selepas itu dengan menggunakan borang K2 yang dikeluarkan Kastam di Raja Malaysia sebagai bukti pengeluaran.

Namun borang tersebut menimbulkan banyak keraguan termasuk status pegawai yang menurunkan tandatangan ke atas borang kastam berkenaan.

Persoalan kita  pula ialah....kalau masuk untuk pameran, kenapa tidak masuk prosedur untuk masuk pameran?..

Semalam, ketika mengiringi suaminya untuk lawatan rasmi ke Kedah, Rosmah dipetik berkata bahawa beliau difitnah oleh blogger tertentu sebagai memiliki sebentuk cincin berlian RM24 juta.

"Tak ada apa yang kita  nak cakap (mengenai pembelian cincin lebih RM24 juta) sebab kita tidak ada masa hendak layan perkara seumpama ini. Ikut sedap dia (blogger) saja hendak cakap (tuduh),” kata beliau.

Bagaimanapun Rosmah tidak menjelaskan dokumen-dokumen Kastam bersabit pengimportan cincin itu atau pun siasatan SPRM mengenainya...

Penulis Twitter Wanita ditangkap polis KEPALA BUTOH rejim BETINA SUNDAL Rosmah Mansor

 

Polis mengeledah rumah penulis blog Chan Lilian di Pulau Pinang dan merampas komputer meja dan modem miliknya, dalam siasatan mereka berhubung tweet yang dihantarnya bulan lalu.

Chan (kiri), seorang juruvideo, sedang disiasat di bawah Seksyen 4 (1) Akta Hasutan kerana mesej tweetnya itu, serta Seksyen 27 (5) Akta Polis kerana didakwa mengambil bahagian dalam perhimpunan BERSIH 2.0 pada 9 Julai lalu di Kuala Lumpur.

Jika sabit kesalahan, Chan menghadapi hukuman penjara sehingga tiga tahun, denda tidak lebih daripada RM5,000, atau kedua-duanya sekali.

Semalam, empat pegawai polis dari unit jenayah siber Brickfields, Kuala Lumpur, menyoalsiasat Chan selama kira-kira satu jam di ibupejabat polis (daerah timur laut) Jalan Petani, Pulau Pinang.

Mereka kemudiannya pergi ke rumah Chan di Tanjung Bungah dan menghabiskan masa selama dua jam mencari "bukti".

Mereka juga menyemak lapan fail dalam komputer Chan, mengambil gambar akaun Twitter beliau dan melukis gambar rajah kawasan di situ.

Pasukan polis, yang diketuai pegawai penyiasat ASP Ridzuan Ibrahim, beredar kira-kira jam 8.30 malam, dengan membawa komputer dan modem Chan.

Ditanya pemberita mengenai rampasan komputer Chan, Ridzuan enggan mengulas dan beredar dari situ.

Chan yang ditemani peguam Tham Shien Shyong berkata: "Ini adalah harga yang terpaksa saya bayar kerana menyuarakan fikiran saya."

Bercakap kepada pemberita kemudiannya di luar rumahnya, Chan bertegas beliau tidak mempunyai sebarang niat untuk menghasut sesiapa, "tweet saya terhad kepada (900 ahli) tetapi privasinya telah disalahgunakan."

Chan, yang merupakan kakitangan sementara di sebuah unit kerajaan Pulau Pinang, bertekad tidak akan berhenti menggunakan tweet kerana dia mempunyai hak kepada kebebasan bersuara.

Jasa jasa Najib di kenang sebagai kepala BAPAK ANJING JANTAN CELAKA BARUA YAHUDI warisan terakhir PM dari UMNOPORNO...!!!!

 

Najib, jejak politik beliau pertama kali menjadi ahli parlimen ialah pada umur 23 tahun; menggantikan sang bapa yang meninggal dunia mengejut. Malah sejak pulang belajar dari England, Najib sudah bertugas di Bank Negara dan Petronas.

Pencapaian-pencapaian Najib pernah dijadikan dokumentari propaganda; ditayang di TV1 seawal beliau memegang jawatan. Antara tujuan dokumentari itu antara lain untuk menimbulkan rasa "gerun" di hati rakyat terbanyak - sedangkan boleh dipersoal, separuh pencapaian Najib tak lain kerana dia anak seorang PM.

Apakah tanpa nama Razak di belakang nama Najib, beliau boleh jadi Menteri Besar Pahang pada umur 29, mahupun sebagai timbalan menteri pada umur 25?

Dengan semua kemudahan dan peluang luar biasa yang terbentang itu, Najib tentulah tak pernah berfikir dan bersusah-payah sepertimana ramai anak muda seangkatannya. Jauh lagi mengharap Najib benar-benar merasai perih-payah sebagai orang bawah. Kalau di kampung saya, anak ketua kampung yang berangan untuk juga menjadi ketua kampung akan dicemuh kawan-kawan…

Betapa presiden-presiden Filipina yang masuk-keluar Istana Malacanang juga berlegar-legar selingkar sembilan keluarga tuan-tuan tanah di Filipina. Bangsawan ini mampu miliki kekayaan, tanah serta ladang maha luas diwarisi sejak zaman penjajah Sepanyol. Presiden Filipina sekarang, Benigno C. Aquino III pun bukanlah seorang yang terkenal cemerlang gagasan pembangunan dan politik ke atas bangsanya, meski keperibadian-politiknya beliau tetap sahaja seorang yang dikatakan demokratik.

Kini sedikit-sebanyak kita boleh bertanggapan bahawa "lusuhnya" Rumah Putih tak lain apabila George W Bush si anak memasuki dan mendiaminya selama dua penggal. Tak biasa dalam sejarah kepresidenan Amerika Syarikat, anak-beranak atau suami-isteri bergiliran memegang jawatan presiden. Berbanding Bush si ayah yang tak sempat melancarkan perang ke atas Iraq, Bush Jr jualah yang lengkapkan misi itu. Saya kira itulah sumbangan terbesar Bush kepada tamadun manusia.

Dengan layanan buruk, kecaman melulu dan tindakan anti demokrasi menjelang demonstrasi BERSIH 9 Julai lalu, dilatari kemunafikan elit penguasa, Pak Samad melontar sebuah harapan. Katanya dalam temubual yang sama dengan portal Malaysiakini, "Bapak harapkan dalam pilihanraya yang akan datang ini mereka (kerajaan UMNO-BN pimpinan Najib) mundurlah ataupun jatuh."

Rakyat tak pernah memilih Najib sebagai PM. Abdullah Badawi yang memberikan kunci Seri Perdana kepadanya - sementara era politik anak-cucu dan menantu sudah mulai dipertikai.

Maka PRU ke-13 bakal jadi tanda aras sama ada rakyat bersedia meleraikan sistem pemikiran politik feudal atau tidak. Dari kata-kata Pak Samad, fahamlah kita bahawa biarlah Najib jadi PM terakhir dari UMNO yang mewakili sistem sebegini. Selepas lebih 50 tahun, sekarang peluang bagi bangsa kita bebas dari cengkaman golongan bangsawan dengan sebuah zaman baru yang waras dan adil perlu segera ditempa.

 

majlis tertinggi YAHUDI MELAYU MALAYSIA tetapkan PERHIMPUNAN perompak dan penyamun pada 29 November hingga 3 Disember...Jom kita beramai ramai kesana dengan berbaju KUNING BERSIH ....!!!!

 

Majlis Tertinggi Umno yang bermesyuarat hari ini menetapkan perhimpunan agung parti itu bagi tahun ini akan dilangsungkan pada 29 November hingga 3 Disember depan.

Presidennya, Datuk Seri Najib Razak berkata perasmian perhimpunan itu akan diadakan pada 29 November manakala bagi ketiga-tiga sayap - Pergerakan Pemuda, Wanita dan Puteri pula adalah pada 30 November.

Perhimpunan penuh sayap berkenaan dijadualkan berlangsung pada 30 November manakala perhimpunan agung penuh berlangsung selama tiga bermula 1 Disember.

Umno sebelum ini memutuskan pemilihan di peringkat cawangan, bahagian dan Majlis Tertinggi yang dijadualkan tahun ini, ditangguhkan selama 18 bulan.

Keputusan itu dibuat bagi membolehkan Umno memberi tumpuan kepada proses pemantapan dan pemulihan parti bagi menghadapi pilihan raya umum ke-13 yang akan datang.

Bercakap dalam sidang media selepas mempengerusikan mesyuarat tertinggi Umno petang ini, Najib juga berkata jawatankuasa pengurusan memutuskan badan perhubungan negeri Kedah mengambil alih pentadbiran Umno Padang Serai "sehingga masalah di peringkat bahagian dapat diselesaikan".
Najib berkata jawatankuasa itu turut mengumumkan pelepasan penggantungan keahlian empat anggota Umno bahagian Rantau Panjang.

Mereka ialah Datuk Mohd Zain Ismail (bekas Ketua Umno bahagian); Ghazali Ismail (bekas timbalan Ketua bahagian); Fauziah Che Wok (bekas Ketua Wanita Bahagian) dan Fauzi Omar (bekas Ketua Pemuda Bahagian) yang digantung keanggotaan selama tiga ahun pada September 2008.

Dua anggota lagi iaitu Rosli Hasan (Bahagian Bukit Katil, Melaka) digantung iga tahun mulai Mac 2009 manakala Amran Mat (Bahagian Kuala Krai, Kedah) digantung setahun mulai Mac 2009.

Sementara itu, Bernama melaporkan, semasa ditanya sama ada warna merah akan menjadi simbol perjuangan Umno pada
pilihan raya umum akan datang memandangkan kebanyakan negeri memilih warna itu ebagai strategi kempen mereka, Najib berkata terpulang kepada negeri kerana merah merupakan warna Umno.

"Kita pilih warna yang sesuai, Kelantan dan Kedah memilih gelombang merah, Terengganu pula gelombang biru, terpulang... (ini) kerana merah merupakan satu warna yang agak menyala dan dapat menaikan semangat anggota dan penyokong Umno," katanya.

 

Mengenai strategi pembangkang yang akan menjalankan kempen politik secara agresif pada Ramadan, sedangkan beliau sendiri akan mengurangkan aktiviti turun adang ke negeri-negeri kerana berehat untuk menjalani pembedahan kecil di lutut ada Isnin ini, Najib berkata Umno akan menumpukan kepada program berbentuk ibadat pada bulan puasa.

"Pembangkang dalam kepala mereka hanya politik. Bulan puasa kita buat ibadat dan bagi sumbangan kepada anak yatim dan warga tua," katanya.

penyapu sial

penyamun pun ada buat perhimpunan agung..waah!! hebat....jom kita try usik depa...mana tau depa semua makin gelabah nanti...lepas nie ntah apa pulak penyakit phobia depa

29 July 2011

pukimak punya bini jantan celaka...mintak peruntukan lebih untuk beli barang kemas lebih banyak lagi ke..???....betina pundek nie ADUN /MP mana...????

Selepas mendapat peruntukan RM211 juta bagi tahun 2010 dan 2011, isteri Perdana Menteri, Datin Seri Rosmah Mansor mahu peruntukan yang lebih untuk Program Permata Negara (Permata).

Bernama hari ini melaporkan Rosmah yang juga pengerusi Jawatankuasa Kerja Penyelerasan Permata Negara berkata, peruntukan itu kononnya bagi memperluaskan pembangunan pusat berkenaan di kawasan memerlukan, terutama di luar bandar.

Rosmah juga berkata penubuhan pusat itu untuk 'memastikan' kanak-kanak terutama di bawah usia empat tahun, dapat mengikuti proses pembelajaran terbaik, lebih sistematik dan saintifik.

Sebelum ini, Pakatan Rakyat menyelar peruntukan RM211 juta yang disifatkan tidak wajar ketika rakyat menanggung kesengsaraan berikutan kenaikan kos kehidupan akibat kenaikan harga barang dan harga minyak.

Kuasa yang diberikan kepada Rosmah yang menggelar dirinya sebagai 'Wanita Pertama Malaysia' mengendalikan program Permata juga dianggap tidak relevan.

Ini kerana ia sepatutnya diletakkan di bawah kendalian Kementerian Pelajaran yang menterinya Timbalan Perdana Menteri, Tan Sri Muhyiddin Yassin.

Pada Mei lalu, kerajaan memberi alasan menaikkan harga gula sebanyak 20 sen sekilogram, bagi menjimatkan wang negara sebanyak RM116.6 juta, sedangkan Permata memperoleh peruntukan yang hampir sama dengan jumlah subsidi berkenaan untuk tahun ini.

Rosmah baru-baru ini menimbulkan kegemparan berikutan pendedahan bahawa beliau membeli sebentuk cincin berlian berharga RM24.45 juta dari syarikat pengeluar berlian terkenal Amerika Syarikat, Jacob & Co.

Sebelum ini, Rosmah yang digelar 'Imelda Marcos Malaysia' membelanjakan sebanyak RM4,498,0949.99 juta wang rakyat untuk mengadakan Sidang Kemuncak Wanita Pertama di Ibu negara Oktober tahun lalu.

Dalam rangka lawatan ke Arab Saudi, Oman dan Bangladesh, beliau membelanjakan sebanyak RM134,317.76, selain suaminya sendiri Najib Razak membelanjakan RM8.7 juta untuk mengadakan lawatan ke 42 negara seluruh dunia..

Malah, Rosmah turut berbelanja mewah dengan menghabiskan lebih RM100,000 bagi penginapan hotel mewah, Atlantis di Dubai hanya untuk tempoh semalaman.

bukan mabuk kerana todi aje...si jantan celaka nie rupanya tercekik najis babi...!!!

 

 

Bila PM 1 Malaysia kesal tentang orang Cina dan India lupa akan sejarah, tertanya pulak kita  PM 1 Malaysia ni fahamkah tentang sejarah? Bercakap tentang sejarah, ia punya falsafahnya tersendiri.

Kita masih teringat akan kata-kata guru sejarah , bahawa orang yang tak tahu akan sejarah seumpama orang yang telah pitam, tak sedar diri dan mungkin telah hilang akal. Biasanya orang yang sedar dari pitam akan bertanya, mengapa aku pitam dan apa puncanya. Begitu juga dengan orang yang baru nak pulih ingatan, akan cuba menyorot kembali apa yang telah berlaku. Itulah huraian mudah tentang sejarah.

Bagi PM 1 Malaysia perspektif sejarah mengikut falsafah BN yang memegang kuasa kini mungkin berbeza dengan apa yang sebenar. BN mungkin terasa bahang sokongan orang Cina dan India selama ini semakin merosot dan sehari demi sehari telah menunjukkan penurunan.
Tak hairan bila Presiden MIC sendiri sedar bahawa sebagai minoriti rakyat Malaysia, orang India tak begitu yakin untuk mengekalkan sokongan terhadap BN. MIC juga yakin bahawa BN yang ditunjangi UMNO semakin lari dari konsep seperti mana Parti Perikatan yang mula diwujudkan dulu.

MCA pula sudah lama sedar akan perkembangan yang kurang sihat berlaku dalam BN. Selain berpandangan serupa dengan MIC, mereka juga sedar bahawa konsep parti perikatan yang diberi jenama baru dalam Barisan Nasional telah hilang. Apa yang diamalkan kini jelas bertentangan dengan konsep perikatan yang sebenarnyaa.

Jadi untuk PM 1 Malaysia mengulas (selain mengugut) terhadap sokongan orang Cina dan India yang tak mengenangi sejarah, supaya segera sedar. Tetapi dalam masa yang sama mereka sedar bahawa apa yang PM 1 Malaysia cakap, serupa jugaklah dengan orang yang telah pitam mengatakan dia tak pitam. Atau seorang yang telah mabuk todi, perasan dia tak mabuk-mabuk, padahal dia dah langgah (teguk) berbotol-botol dah...kalau tak pun mabuk tersangat mabuk kerana banyaknya tercekik najis babi....

patut lah mencanak pengundi hantu..rupanya dapat kelulusan UMNOPORNO...JPN dah jadi sayap kanan UMNOPORNO...lepas nie nak beranak mintak aje kelulusan UMNOPORNO...!!!

Notis:

"Info Prihatin JPN:

Jika anda kehilangan MyKad akibat tercicir tanpa disedari kecuali yang berumur dibawah 18 tahun atau melebihi 60 tahun dan kes kecurian, kemalangan serta bencana alam.

Sila dapatkan surat sokongan daripada Pejabat UMNO (Di tingkat 1 atas Restoran Nasi Kandar Pelita) untuk permohonan pengurangan separuh daripada denda asal kehilangan MyKad."

Kalau "Prihatin" sangat, kenapa nak kena isi borang..? bagi je lah Diskaun... JPN ni sayap kanan UMNO ke sampaikan nak bagi Diskaun pun nak kena tunggu kelulusan UMNO..?

3-0....Agenda Rakyat Tawan Malaysia PRU-13.....jommmmmm.....!!!!



INI BUKAN SEKADAR 3-0 MALAYSIA WAJAR  KALAHKAN SINGAPURA. MALAM TADI....!!!

POSTER INI MAKNA NYA ;

ANAK MUDA SIAP SEDIA UNTUK


BERSIH 3.0 !

BERSIH 3.0 !

BERSIH 3.0 !



BERSIH 3.0 ADALAH MATLAMAT ANAK MUDA MALAYSIA !!!....JOM AYUHHHHH....KITA SEMUA MEREALISASIKAN SUPAYA REGIM UMNOPORNO DOKONGAN BAPAK ANJING 1 MALAYSIA DI TUMBANGKAN....!!!

Bukan Mat Sabu yang membakar....HKL terbakar tiada berita di TV

 

Seorang lelaki warga Indonesia yang mendapat taraf penduduk tetap (PR) rentung dalam kebakaran di unit kecemasan Hospital Kuala Lumpur (HKL) di sini, awal pagi tadi.

CEMAS...kelihatan orang awam menunggu di luar bangunan Hospital Besar Kuala Lumpur manakala jentera Bomba dan Penyelamat menghampiri pintu masuk bahagian kecemasan zon kuning berikutan kebakaran sebuah bilik yang menempatkan pesakit di ICU. Foto: Mohd Yusni Ariffin

Dalam kejadian kira-kira jam 12.30 pagi, mangsa, Dedy Mulia Abdul Ghani, 33 yang dipercayai menghidap sakit mental sedang dirawat di hopsital berkenaan gagal diselamatkan selepas terperangkap di dalam bilik di wad terbabit.

Pengarah Penguat Kuasa Bomba Kuala Lumpur, Azizan Ismail, berkata, anggota bomba menerima panggilan pada jam 12.34 pagi dan sampai ke tempat kejadian tujuh minit selepas itu.

Menurutnya, dua jentera bomba dari Balai Bomba Chow Kit dan Sentul dikerahkan ke tempat kejadian untuk memadamkan kebakaran.

“Ketika sampai di HKL, kita dapati kakitangan hospital sedang berusaha memadam kebakaran itu menggunakan alat pemadam api.

“Kami mengambil alih memadamkan kebakaran di wad terbabit yang diselubungi asap tebal,” katanya ketika dihubungi awal pagi tadi.

Menurut Azizan, bomba berjaya mengawal kebakaran daripada merebak ke tempat lain dan api dapat dipadam sepenuhnya dalam tempoh setengah jam.

“Kakitangan hospital juga berjaya memindahkan seramai 15 pesakit ke wad lain. Bagaimanapun, Dedy yang terperangkap di dalam bilik terbabit gagal diselamatkan,” katanya.

Beliau berkata, pihaknya sedang menjalankan siasatan lanjut kejadian terbabit bagi mencari punca kebakaran dan bagaimana mangsa terperangkap di dalam bilik itu. -hm

penyapu sial

muakakakaka....kalau mat sabu yang bakar...bukan tunggu malam baru masuk TV...berita pukol 6.30 pagi.4.30 ptg dan pukol 5.30 petang dah merapu di siarkan dek tv pengampu nie...biasala tak ada modal politik...

anjing pengampu yang jelas menipu....

Pihak Polis mengatakan Mat Sabu berlakon dan berbohong dilanggar land rover Polis. Masaalahnya adalah video di bawah ini tidak mengandungi muka ataupun wajah Mat Sabu. Cuma yang kelihatan adalah dua orang membonceng motorsikal sahaja.

Apa yang bolehkita katakan  bahawa video dibawah hanya lakonan semata-mata selepas berlakunya peristiwa itu...jadi jangan percaya  cakap  polis anjing pengampu UMNOPORNO....!!!


muhyiddin nak guling najib.....jumpa 100 MP BN

 

Datuk Seri Najib Razak bakal menerima nasib sama dengan Tun Abdullah Ahmad Badawi yang disingkirkan sebagai Perdana Menteri.

Ia berikutan pertemuan Timbalan Perdana Menteri bersama 100 ahli parlimen BN semalam yang dilihat sebagai langkah awal Tan Sri Muhyiddin Yassin meluaskan pengaruhnya.

Malah Muhyiddin juga meluluskan geran segera sebanyak RM100,000 bagi setiap ahli parlimen BN yang ditemuinya- satu tindakan yang dianggap membelakangkan Najib.

Kita  tidak menolak kemungkinan bahawa wujudnya konspirasi antara Muhyiddin Yassin bersama ahli parlimen BN (berkenaan)..

Ia merupakan proses awal untuk menyingkirkan Najib kerana dianggap gagal memperbaiki rekod buruk BN sejak zaman kejatuhan Paklah, malah dianggap lebih teruk dari mantan PM itu.

Pertemuan untuk meluluskan geran berkenaan hanyalah alasan Muhyiddin untuk mendapat sokongan.

Beliau serterusnya meningkatkan  usaha untuk memerangkap Najib yang dibuat secara tersirat, termasuk mengheret namanya dalam perbicaraan skandal Scorpene di mahkamah Perancis.

Sebenarnya  Umno telah berpecah kepada dua kumpulan iaitu Najib yang disokong sepupunya, Datuk Seri Hishamuddin Hussein, manakala Muhyiddin mendapat sokongan Menteri Pertahanan, Datuk Zahid Hamidi dan Ketua Pemudanya, Khairy Jamaluddin.

Zahid Hamidi juga pernah mengumumkan kesedian kerajaan untuk menjadi saksi perbicaraan Scorpene di mahkamah Perancis, yang disifatkan sebagai cubaan untuk mengenakan Najib.

Ia termasuk pendedahan Zahid mengenai kehilangan enjin pesawat TUDM ketika Najib menjadi menteri pertahanan dan timbalan perdana menteri.

Melalui sumber dalaman umno yang diperoleh mengesahkan bahawa Najib dan isterinya, Datin Seri Rosmah Mansor kini dianggap sebagai liabiliti kepada parti itu.

Kerajaan UMNO-BN tidak boleh lagi berselindung dengan pergeseran yang jelas berlaku di dalam pentadbiran mereka..Polemik ini dilihat semakin tajam didalam pentadbiran kerajaan UMNO-BN..

Sebelum ini Paklah pernah dipersalahkan apabila lima negeri jatuh ke tangan Pakatan Rakyat dan meletakkan jawatannya sebagai perdana menteri dan presiden Umno selepas Pilihan Raya umum Mac 2008.

Paklah mengumumkan keputusannya melepaskan jawatan berikutan tekanan hebat dari dalam Umno yang memintanya menyerahkan kuasa kepada Najib yang ketika itu merupakan timbalannya.

pukimak punya najib ...peralatkan budak budak PKLN...!!!

 

Najib dan gerombolannya  telah menaiki kereta api laju Express Rail Link, dari Putrajaya menuju ke stesen KL Sentral bagi mengedarkan bendera Jalur Gemilang menjelang sambutan hari kebangsaan pada 31 Ogos ini dan ketibaannya pada 2.10 petang dikatakan disambut 1,000 orang yang menunggu sejak 11 pagi.

Gambar diatas adalah sekeping gambar yang membuktikan Najib masih mempunyai sokongon yang kuat dari Rakyat Malaysia… tapi jika diperhatikan betul-betul yang menjadikannya ramai adalah Pelatih PLKN

Demi menggembirakan Najib, pelatih-pelatih PLKN telah diangkut dan dibariskan bagi menyambut ketibaannya disepanjang laluan untuk beliau merasmikan kempen Kibarkan Jalur Gemilang di KL Sentral..

OBJEKTIF

Program Khidmat Negara akan dilaksanakan bagi mencapai objektif yang telah digariskan seperti berikut:

1.Meningkatkan semangat patriotisme di kalangan generasi muda.
2.Memupuk perpaduan kaum serta integrasi nasional.
3.Membentuk perwatakan positif menerusi nilai-nilai murni.
4.Menyemarakkan semangat kesukarelaan.
5.Melahirkan generasi muda yang lebih cergas,cerdas dan penuh keyakinan diri.

Tak ada pun dikatakan Program Khidmat Negara akan dilatih untuk menyambut kenamaan.....

Ia sudah menjadi satu tabiat  bangsat bangsat dan pukimak pukimak  UMNOPORNO  BN... menggunakan pelatih PLKN, pelajar sekolah, penjawat awam... untuk beratur, berbaris.. nak tunjukkan huh betapa ramainya yang datang sokong atau sambut Najib.

 "auta" dan "temberang" lama UMNO. Kemudiaan disusuli dengan BERNAMA dan sekalian wartawan pencacai melaporkan ribu-ribu yang hadir (semua didarab 10, jika yang datang 300 maka ditulis 3,000).

Rakyat sudah masak "kelentong" kewartawanan darjat longkang ini.

Dan PM itu, memang tidak bermaruah kerana memaksa pelatih PLKN untuk menyambut kedatangannya.

Dan mungkin dengan sebab itu juga beliau akan jatuh dari kerusi PM dengan tidak bermaruah juga.wa yakin rakyat pasti akan pancung dia punya kepala yang sudah goyang...dia punya barang ksi anjing liar makan... di PRU 13 nanti....!!!!

28 July 2011

polis anjing UMNOPORNO memang penipu...rakaman dalam video rekaan polis bukan Allahyarham Baharuddin Ahmad

Keluarga Allahyarham Baharuddin Ahmad hari ini tampil menafikan lelaki dalam rakaman CCTV yang ditayangkan polis di saluran televisyen perdana adalah beliau.

Menurut anak saudaranya, Azhar Kassim, pihak keluarga menolak sekeras-kerasnya lelaki dalam video tersebut adalah arwah Baharudin dan mereka juga kesal dengan tindakan polis menayangkan video itu.

“Video itu bukan arwah, kami menafikan sekeras-kerasnya itu adalah beliau.
“Setakat ini pihak peguam keluarga memperincikan beberapa alasan kami menolak bahawa itu adalah Baharudin,” kata Azhar 

Menurut Azhar, mereka ada alasan yang kukuh mengapa lelaki dalam video itu bukan arwah Baharudin.
“Kami ada alasan yang kukuh dan kuat kerana video yang ditunjukkan tidak selari dengan gambar arwah semasa dibawa keluar daripada Avenue K oleh pegawai perubatan.

“Mulanya gambar yang ditunjuk, pakai seluar jeans, tapi masa dibawa keluar pakai seluar hitam. Tapi keluarga menegaskan bahawa semasa keluar dari rumah untuk ke perhimpunan Bersih, arwah pakai baju putih berseluar hitam,” kata beliau


Selain itu, bentuk fizikal arwah Baharudin yang amat dikenali ahli keluarganya menguatkan lagi keyakinan mereka lelaki dalam video itu bukan beliau.


“Kalau tengok video itu, rupa yang kononnya Baharudin adalah cengkung, tapi muka sebenar arwah bentuk bulat.
“Manakala cara jalan arwah tidak sama, kami percayai arwah sebelum ini jatuh berdekatan KLCC, takkan boleh berlari masuk,” ujarnya.
Azhar seterusnya menyifatkan tayangan video itu sebagai mengganggu siasatan yang masih lagi berjalan ke atas kematian Baharudin.
“Sepatutnya polis berbincang dengan keluarga dan peguam sebelum keluarkan video itu, ini sedang mengganggu siasatan. Tindakan polis hanya mahu melepaskan batuk di tangga, nak senang semuanya,” katanya.


Pengarah Keselamatan Dalam Negeri dan Ketenteraman Awam (KDNKA) Bukit Aman, Datuk Salleh Mat Rasid Jumaat lalu mendakwa kononnya tulang rusuk Baharudin patah mungkin disebabkan rawatan kecemasan yang diberikan ke atasnya.


Beliau turut mendakwa kononnya gigi lelaki berusia 58 tahun itu mungkin patah disebabkan tiub bantuan pernafasan yang dimasukkan ke dalam mulutnya.


Salleh juga mendakwa, tiada gas pemedih mata dilepaskan di KLCC dan tiada anggota polis berada di lokasi Baharudin meninggal dunia.


kenyataan pukimak lahanat muhyiddin cuba memaksa pembangkang dan rakyat menerima pakai cara SPR melakukan penipuan dalam pilihanraya

 

Kenyataan Timbalan Perdana Menteri paling pukimak 1 malaysia , Muhyiddin anak pukimak Yassin yang dipetik dari Malaysiakini hari ini bahawa PAS terlalu ORTODOK kerana menolak Biometrik adalah suatu kenyataan yang cukup cetek, sempit dan  kurang ajar  serupa guna otak babi

Kenyataan Pengerusi Multimedia Development Corporation (MDEC), Tan Sri Abdul Halim Ali baru-baru ini bahawa portal rasmi Kerajaan Negeri Kelantan yang dipimpin oleh PAS menduduki tangga ke-6 daripada 1,145 laman web yang dinilai diperingkat kebangsaan jelas membuktikan bahawa PAS menjuarai penggunaan Teknologi Maklumat di dalam segala bentuk urusan khususnya yang berkaitan dengan urusan pentadbiran Kerajaan Negeri.

Keputusan PAS menolak Biometrik adalah daripada kajian yang teliti. PAS tidak menolak kemajuan. PAS tidak pernah menolak Teknologi Maklumat lebih-lebih lagi jika ia menyumbang kepada kesejahteraan hidup rakyat khususnya kepada sektor ekonomi. PAS menolak Biometrik kerana jelas, masalah pengundi hantu dan pengundi berganda tidak akan dapat diselesaikan melalui Biometrik serta dilihat sebagai satu lagi helah’ projek baru’ yang cuba ‘dihalalkan’ oleh sebuah pemerintah yang diketahui rakyat menjuarai ketirisan di dalam menguruskan kewangan Negara.

Cukuplah dengan isu komisen pembelian kapal selam Scorpene yang meragukan, kerugian Sime Darby sebanyak RM1.5 Billion, penyelewengan PKFZ dan sebagainya, rakyat sudah cukup muak dengan parti pemerintah yang sentiasa cuba menangguk di air yang keruh.

Satu lagi projek Barisan Nasional (BN) yang akan memenuhkan perut kroni-kroni mereka tanpa ada sekelumit pun hasilnya kepada rakyat.

Malah, cadangan itu dilihat cuba membunuh 2 ekor burung dengan seketul batu, satu permainan kotor SPR untuk memastikan Barisan Nasional (BN) terus berkuasa dengan berselindung disebalik ketelusan dan integriti.

Kenyataan Timbalan Perdana Menteri itu bahawa Sistem Biometrik yang dicadangkan SPR adalah untuk memperbaiki pendaftaran dan pengesahan pengundi serta mengatasi masalah pengundi hantu dan pengundi berganda jelas membuktikan bahawa kenyataan PAS sebelum ini bahawa masalah pengundi hantu dan pegundi berganda sememangnya wujud. Malah kenyataan itu juga membuktikan bahawa Timbalan Perdana Menteri itu sengaja buat buat  tidak tahu dimanakah punca masalah pengundi berganda dan pengundi hantu itu serta solusi yang tepat dan relevan untuk diketengahkan. Hakikat satu kenyataan yang tidak bebas dan berbaur politik.

Biometrik hanyalah kaedah pengesahan kali ke-2 selepas MYKAD. Dengan menggunakan kaedah cap jari yang unik, MYKAD juga mempunyai No.Kad Pengenalan yang unik di mana tidak mungkin lebih daripada seorang akan mempunyai Cap Jari dan No.Kad Pengenalan yang sama. Selepas pengesahan MYKAD, pengesahan kali ke-2 akan digunakan dengan menggunakan Cap Jari untuk memadankan Cap Jari itu dengan No.Kad Pengenalan di mana kedua-duanya perlulah dimasukkan terlebih dahulu oleh SPR atau oleh JPN ke dalam PENGKALAN DATA masing-masing.

Malah Cap Jari itu juga boleh dimasukkan oleh JPN ke dalam PENGKALAN DATA mereka dan kemudiannya disalinkan ke PENGKALAN DATA SPR. Begitu juga sebaliknya.

Kaedah yang dicadangkan untuk digunapakai oleh SPR milik kaedah yang sedia ada seperti di JPN dan di KWSP di mana No.Kad Pengenalan telah dipadankan dengan Cap Jari pemegang MYKAD dan pencarum KWSP di dalam PENGKALAN DATA mereka.

Rakyat harus tahu, sebelum mana-mana pengesahan dilakukan, No.Kad Pengenalan dan Cap Jari haruslah dimasukkan terlebih dahulu ke dalam PENGKALAN DATA.

Terbukti, paparan daftar pengundi SPR yang berganda, dengan No.Kad Pengenalan yang sama di beberapa tempat mengundi yang berbeza serta memiliki lebih dari satu No.Kad Pengenalan Baru walaupun merujuk kepada No.Kad Pengenalan Lama yang sama jelas membuktikan bahawa maklumat berganda yang dimasukkan terlebih dahulu oleh SPR dan JPN ke dalam PENGKALAN DATA adalah puncanya. Yang sememangnya di lakukan dengan sengaja. Yang mana satukah harus rakyat percaya dengan tahap krisis keyakinan yang sedia ada?

Krisis keyakinan itulah yang harus diselesaikan terlebih dahulu oleh parti yang memerintah dan bukannya SISTEM BIOMETRIK. Cadangan SPR dan Kerajaan Barisan Nasional(BN) terlalu jauh dihadapan sehingga lupa kepada perkara pokok yang harus ditangani terlebih dahulu. Adakah kegopohan itu kerana mereka tertekan? Adakah kerana KUASA dilihat sebagai HARTA persendirian, sehingga matlamat menghalalkan cara? Si bangsat  Muhyiddin sudah lupa dengan KRISIS KEYAKINAN itu sehingga beliau sendiri berfikiran ORTODOK.

SISTEM BIOMETRIK hanyalah aplikasi capaian yang digunakan sebagai pengesahan peringkat Ke-2 selepas pengesahan MYKAD. Manipulasi kepada PENGKALAN DATA khususnya kepada No.Kad Pengenalan dan Cap Jari yang dimasukkan terdedah luas untuk dikhianati lebih-lebih lagi oleh mereka-mereka yang dilihat tidak bebas dan tidak bersih di dalam mengendalikannya.

Selagi perkara pokok tidak diatasi, selagi itu penggunaan dakwat kekal serta 7 cadangan BERSIH 2.0 RELEVAN buat masa ini.

 

kenyataan kepala butoh najib tak lebih hanya nak menipu rakyat....!!!

 

Kenyataan  kepala butoh Najib untuk melindungi kepentingan rakyat amat memualkan sekali.Ini mengulas laporan akhbar Utusan semalam yang bertajuk ‘Lindungi kepentingan rakyat’. Perdana Menteri Malaysia itu yang juga Presiden UMNO dipetik berkata “Justeru, sebagai Perdana Menteri, adalah menjadi tanggungjawab saya melindungi secara serta-merta kepentingan rakyat berbanding sesetengah kelompok..

Kita  menyeru supaya Najib tidak berbohong dan ikhlas dalam mengungkapkan ucapan tersebut. Ini adalah kerana seluruh rakyat Malaysia amat sedar bahawa apa yang diungkapkan oleh presiden UMNO itu adalah tidak benar dan bertentangan sama sekali dengan realiti yang berlaku.

Bagaimana dengan projek-projek membazir yang dilakukan oleh kerajaan?! Bagaimana dengan perjanjian pembelian senjata yang mengorbankan harta rakyat?! Mengapa royalti di tarik sewaktu PAS memerintah Terengganu suatu ketika dahulu? Mengapa royalti tidak diberi kepada kerajaan negeri Kelantan? Adakah ini juga termasuk dalam slogan ‘Lindungi kepentingan rakyat?’

Ini tidak termasuk lagi dengan indeks rasuah yang memalukan, adakah ini melambangkan kerajaan melindungi kepentingan rakyat? Bagaimana pula dengan perobohan rumah di Kampung Berembang? Adakah ini juga melindungi kepentingan rakyat? Bagaimana pula dengan perobohan rumah Allah iaitu masjid Bujal di Terengganu ? Adakah ini juga termasuk dibawah slogan ‘ Melindungi Kepentingan Rakyat’?! tanya beliau yang hairan dengan kenyataan Najib semalam.

Kalau benar Najib ingin melindungi kepentingan rakyat mengapa rakyat menjadi mangsa kezaliman pihak berkuasa sewaktu menyertai himpunan aman BERSIH baru-baru ini? 

Kita  turut menuntut kerajaan bertanggungjawab sepenuhnya terhadap kezaliman yang berlaku baru-baru ini dalam perhimpunan aman BERSIH.


Kita tak mahu peristiwa seperti Memali berulang kembali dalam sejarah Malaysia” ..

27 July 2011

betul betul anjing...mau kasi surat sama bapak anjing pun kasi tangkap jugak ka...aiyyaaaa...!!!


10 orang temasuk enam anggota Angkatan Muda Keadilan (AMK) yang ditahan polis di stesen Sentral Kuala Lumpur siang tadi dibebaskan kira-kira jam 5.50 petang selepas diambil keterangan.

Kesemua mereka yang ditahan di Balai Polis Travers itu sebelum ini disoal siasat dibawah Seksyen 105, Kanun Prosedur Jenayah.

Terdahulu, mereka ditahan kira-kira jam 2.50 petang ketika sedang berbaris bersama pelatih PLKN menyambut ketibaan Datuk Seri Najib Razak untuk merasmikan kempen Kibarkan Jalur Gemilang di sini.

Antara yang ditahan termasuklah Timbalan Ketua Penerangan AMK Rozan Azin Mat Rasip, Exco AMK Pusat, Zaki Yamani, Zulfikar Ali Ariffin, Manivannan Gowindasamy, Chegu Sekar dan pembantu ahli parlimen Ampang, Mohamad Fareez Kamal Intidzan.

Insiden berlaku apabila Zaki cuba masuk ke dalam laluan Najib bagi menyerahkan sepucuk surat kepada Perdana Menteri itu.

Sebaik sahaja beliau masuk sambil memanggil "Datuk Seri", empat pengawal peribadi Najib terus memegangnya dan mengheret beliau keluar dari tempat tersebut dan diserahkan kepada anggota polis yang sedia berkawal.

Najib juga dilihat sempat melihat ke arah Zaki dan pergelutan yang berlaku yang hanya berjarak kira-kira satu meter darinya.

Seorang rakannya, Zulfikar pula ditahan apabila cuba menayakan kepada polis kenapa Zaki ditahan dengan cara kasar.

Ekoran itu kesemua mereka yang memakai baju kuning itu ditahan pihak polis

babi sial dan pukimak punya polis....polis jangan jadi samseng mau ugut rakyat pulak....ingat PRU 13 pakatan rakyat memerintah nanti lu orang akan mampos wa kasi tau.....!!!...



Ketua Polis Negaradi gesa   menarik semua ancaman kepada orang awam yang membuat laporan mengenai keganasan polis yang dilakukan terhadap peserta Bersih 2.0, 9 Julai lalu.
Polis juga seharusnya bertindak adil dengan menyiasat kejadian tembakan gas pemedih mata yang dilepaskan pasukan polis di KL Sentral pada hari itu.

Dalam kejadian tersebut, pengawal Datuk Seri Anwar Ibrahim mengalami kecederaan teruk sehingga remuk tulang pipi akibat terkena tembakan kanister gas, manakala Ahli Parlimen Shah Alam, Khalid Samad turut mengalami kecederaan parah di kepala.
Ini  mengulas kenyataan Timbalan Pengarah Jabatan Siasatan Jenayah Bukit Aman, Datuk Acryl Sani Abdullah yang mengatakan orang ramai yang membuat dakwaan palsu terhadap polis akan dikenakan tuduhan jenayah.

Acryl dilapor berkata individu yang membuat laporan palsu terhadap pegawai dan anggota polis ketika perhimpunan 9 Julai lalu akan didakwa mengikut Seksyen 182 Kanun Keseksaan.

“Ia tugas pasukan polis untuk secara adil menyiasat semua aduan awam mengenai salahlaku polis. Ancaman seperti itu dikira menanam ketakutan ke dalam publik dan menghalang mereka dari melaporkan aduan terhadap jabatan polis...

Berdasarkan undang-undang, perbuatan berkenaan berupaya mengakibatkan kematian dan boleh dianggap sebagai satu cubaan membunuh
.
Kita  menggesa siasatan kejadian di laluan bawah KL Sentral itu dikelaskan sebagai cubaan membunuh di bawah seksyen 37 Kanun Acara Jenayah dan meneliti sebab itu...

Ini anjing sudah banyak melampau...dia bikin wayang maaa...patut lu jadi bapak anjing bukan itu kerajaan sama itu peguam negara gilaaa...!!!

 SPR tuding jari pada Peguam Negara, kerajaan

 

Timbalan Pengerusi Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) Datuk Wan Ahmad Wan Omar mengakui badan itu tidak mempunyai kuasa meminda undang-undang pilihan raya, kecuali selepas mendapat ‘restu’ Pejabat Peguam Negara.


“Untuk mengubah sistem pilihan raya, usul perlu dibawa ke Pejabat Peguam Negara. Kemudian bil ini akan dibentangkan di Parlimen oleh Menteri Undang-undang dan dibahaskan di Dewan Rakyat.


“SPR tiada kuasa. Dalam hal ini, kerajaan yang memerintah yang mempunyai kelebihan untuk menggubal undang-undang,” kata Wan Ahmad dalam forum ‘Apa Selepas 9 Julai?’ anjuran Sinar Harian, sebuah akhbar terbitan Karangkraf di Shah Alam, hari ini.
Dalam hujah balas, Pengerusi Bersih 2.0, Datuk Ambiga Sreenevasan mengulangi lapan tuntutan Bersih 2.0 dan menyatakan perkara tersebut tidak mustahil dilaksanakan.


Beliau berkata, alasan bahawa SPR tiada kuasa sebagai tidak masuk akal kerana cadangan pelaksanaan sistem biometrik yang datang dari badan itu juga perlu dipersetujui parti politik dan NGO.


“SPR mempunyai kuasa besar untuk mengarahkan badan-badan kerajaan melaksanakan pembaharuan pilihan raya. Kalau SPR mengatakan parti politik dan NGO sebagai pelanggan mereka, mengapa saranan Bersih tak didengar. Bukankah penyokong Bersih juga adalah rakyat Malaysia yang juga adalah pelanggan kepada SPR?


“Bersih mengundang semua parti politik termasuk dari Barisan Nasional untuk menyertai tuntutan. Jangan anggap kami sebagai musuh.
“Jika SPR komited ingin melaksanakan pembaharuan dalam sistem pilihan raya, kami akan berjuang bersama anda,” kata Ambiga sambil diberikan tepukan gemuruh oleh hadirin.


Sementara itu, pensyarah Universiti Kebangsaan Malaysia (UKM), Profesor Shamsul Amri Baharuddin menjelaskan ketidakyakinan rakyat terhadap SPR menyebabkan rakyat bangkit berdemonstrasi pada 9 Julai lalu.


“Kesukaran SPR untuk melaksanakan perubahan perlu diselesaikan. Ini membibitkan perasaan syak wasangka dikalangan rakyat,” hujah Shamsul yang turut dijemput sebagai ahli panel.


Kira-kira 600 hadirin memenuhi auditorium utama Karangkraf bagi mendengar debat yang dipengerusikan Pengarah IDEAS, Wan Saiful Wan Jan.

jangan anggap rakyat bodoh...UMNOPORNO di ingatkan...!!!

 

Umno-Barisan Nasional(BN) diingatkan supaya tidak lagi memperbodohkan rakyat hari ini dengan penggunaan media tradisional yang dikuasai mereka...

Malah, rakyat khususnya generasi muda hari ini bebas berfikir serta mendapatkan maklumat biarpun ia cuba disembunyikan pentadbiran Umno-BN.

Kerajaan tidak seharusnya melayan rakyat seperti di era 1980-an walaupun radio nasional cuba mengembalikan nostalgia lama..

Kita  menyifatkan zaman ini sebagai zaman kebangkitan rakyat dan menyeru BN melihat sendiri bukti itu pada waktu ini.

Ini  termasuk kebangkitan masyarakat peneroka yang menyedari mereka ditipu oleh Felda selama bertahun-tahun, dan kini mula bangkit menyaman Felda, bahkan mereka sudah memenangi beberapa kes terhadap organisasi yang seharusnya menjaga kebajikan mereka.

Selain itu, rakyat juga sudah mula berani bangkit membantah saman ekor, kenaikan tol dan harga barangan lain.

Bukti paling jelas dan masih segar jelasnya, ditunjukkan rakyat pada himpunan Bersih 2.0 yang berlangsung 9 Julai lalu bagi menuntut pilihan raya yang adil, bersih dan telus.

Namun apa yang menyedihkan , kebangkitan rakyat itu dicop sebagai penentang kerajaan dan pro pembangkang.

Kalaulah, kerana kesempitan hidup, mereka terpaksa berhimpun membantah kenaikan harga barang, maka hilangkan status mereka sebagai rakyat jelata parti pemerintah, mereka akan dicop rakyat pro pembangkang yang tidak harus dibantu.

Kini, apabila mereka berani untuk berhimpun menuntut sesuatu yang lebih besar dari keperluan hidup mereka iaitu satu sistem pilihanraya yang lebih adil dan bersih demi masa depan anak-anak dan cucu-cucu mereka, mereka terus dicop sebagai peserta perhimpunan haram yang patut ditembak dengan air asid dan pemedih gas mata atas dakwaan cuba menjatuhkan kerajaan..

Kerajaan kini begitu angkuh sehingga menganggap semua yang dilakukan mereka dikatakan semuanya betul - dan semua yang dilakukan rakyat salah belaka.Dengan semangat slogan ‘Malaysia Boleh’ kerajaan jelasnya berani melakukan apa sahaja semata-mata demi kuasa dan kerana mereka menguasai media.

Tapi, beringatlah kerajaan bahawa pada hari ini semakin banyak rakyat yang tidak mempercayai media perdana!Rasa tidak puas hati rakyat semakin melebar… dan mereka sayangkan negara – tetapi jangan pula kerajaan salah anggap – sayang negara mereka bermaksud sayang kerajaan pemerintah. Pada saat mereka sayang negara, mereka juga benci pemimpin yang ego, sombong, tamak, rakus dan zalim..

 

padah bagi kerajaan kurang ajar bela polis lagi kurang ajar...kerajaan bayar pampasan ketuk ketampi bogel...cuba mak lu di ketuk ketampikan macam tu...lu tak ada rasa malukah...???

Penderitaan wanita berusia 28 tahun yang dipaksa membuat ketuk ketampi dalam keadaan berbogel sambil dirakamkan oleh pihak polis di balai Petaling Jaya berakhir hari ini apabila mereka yang bertanggungjawab dan kerajaan bersetuju membayar pampasan.

Penyelesaian kes itu dicatatkan di hadapan hakim Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur Datuk Lau Bee Lan. Bagaimanapun jumlah pampasan yang dibayar itu tidak didedahkan.

Hemy Hamisa Abu Hasan Saari, yang sudah mendirikan rumah tangga dan mempunyai tiga orang anak juga tidak hadir di mahkamah hari ini.

Beliau diwakili oleh peguam Datuk Baljit Singh Sidhu dan Hazizah Kasim manakala kerajaan diwakili oleh Nor Mastura Ayob.

Mimpi ngerinya bermula enam tahun lalu apabila video yang dirakamkan diedarkan sehingga sebuah Suruhanjaya Siasatan Diraja terpaksa ditubuhkan dan dipengerusikan oleh bekas Ketua Hakim Negara Tun Dzaiddin Abdullah.

Ketika memfailkan saman ke atas kerajaan pada 2005, Hemy menuntut pampasan sebanyak RM10 juta dan berkata apa yang berlaku “adalah tidak adil” kepada dirinya kerana dimalu sedemikian di khalayak umum oleh tindakan polis berkenaan.

Pada Januari 2006, kerajaan meluluskan peraturan melarang tahanan yang bogelkan membuat ketuk ketampi dan mencangkung selepas panel inkuiri mendapati tindakan itu bukan sahaja menghina tetapi mencabuli hak asasi manusia serta tidak dapat diterima mengikut Islam.

Bagaimanapun sehingga hari, pihak berkuasa masih meneruskan amalan ketuk ketampi sambil berbogel bagi mencari dadah atau barangan lain yang disembunyikan di bahagian tertentu tubuh seseorang.

malaysiakini

Rais rogol amah....NGO indon tuntut keadilan....

 

Badan Nasional Penempatan dan Perlindungan Tenaga Kerja Indonesia (BNP2TKI), sebuah badan bukan kerajaan (NGO) Indonesia, akan menangani kes rogol seorang amah Indonesia berusia 46 tahun yang melibatkan seorang menteri Kabinet Malaysia.


Ketua BNP2TKI, Jumhur Hidayat menugaskan Kepala Balai Pelayanan Penempatan dan Perlindungan Tenaga Kerja Indonesia (BP3TKI), unit pelayanan teknis di bawah BNP2TKI, Jawa Tengah, AB Rochman, menemui keluarga mangsa di rumahnya, Banjarnegara, Jawa Tengah.


“Kami akan tangani kes ini. Jika benar, kami mengkedepankan pemulihan hak-hak mangsa,” kata Jumhur dalam satu kenyataan media kepada VIVAnews.com, hari ini.


Jumhur berkata, BNP2TKI akan berkoordinasi dengan KBRI Kuala Lumpur dan pihak terkaitan untuk menyelesaikan kes berkenaan.
“Pemerintah wajib memberi perlindungan terhadap tenaga kerja Indonesia walau manapun berada. Kerana itu, jika mangsa merasa rugi, BNP2TKI sedia menyelesaikan kes itu sesuai dengan undang-undang,” katanya.


Isu itu didedahkan WikiLeaks melalui Rocky Bru tetapi Menteri Penerangan, Komunikasi, dan Kebudayaan Malaysia, Rais Yatim menafikan terlibat dalam kejadian itu selepas memdiamkan diri sejak hal itu didedah kepada umum.


Rais juga hari ini mendapat sokongan Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak yang selama ini gagal membersihkan namanya dari kes pembunuhan warga Monggolia, Altantuya Shaariibu.

amah indon di dahulukan...syok di utamakan...rais perogol amah kecut telor nak saman ROCKY BRU...

 

Menteri Penerangan, Kebudayaan dan Komunikasi, Datuk Seri Dr Rais Yatim tidak berani mengambil tindakan undang-undang terhadap blogger Rocky Bru kerana takut ‘orang dibelakang’ penulis itu.
Rocky Bru atau nama sebenarnya Ahiruddin Attan merupakan individu terawal mendedahkan laporan NGO hak pekerja Indonesia, Migrant Care mengenai salahlaku seks melibatkan seorang Menteri Malaysia terhadap pembantu rumahnya, tahun ini.
Pengarah Komunikasi Keadilan, Nik Nazmi Nik Ahmad berkata demikian ketika ditanya mengenai tindakan saman Rais ke atas penulis blog Amizuddin Ahmad atau Sharpshooter.

Pada 19 Julai lalu, Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur memerintahkan Amizuddin membayar ganti rugi RM300,000 kepada Rais atas dakwaan memfitnah menteri itu dalam satu artikel. Hakim Datin Zabariah Mohd Yusof juga memerintahkan Amizudin membayar kos RM100,000 kepada Rais.

“Rais takut. Lihat siapa dibelakang mereka. Kalau dia betul serius, dia akan saman semua pihak,” kata Nik Nazmi.
“Mungkin kerana Amizuddin ahli KEADILAN dan mereka (Rocky Bru) bukan, maka tindakan tak diambil. Kita tak boleh halang seseorang hanya kerana dia ahli KEADILAN. Perkara pokok adalah kejujuran. Jelas tindakan Rais ini berkepentingan politik,” ujar Nik Nazmi.

Dalam pada itu, Nik mendakwa penubuhan Majlis Media sebagai ‘dua langkah mundur kebelakang kerana pembabitan menteri seperti Rais Yatim dan Menteri Dalam Negeri, Datuk Seri Hishamuddin Hussein.
“Sepatutnya tiada pembabitan eksekutif dalam Majlis ini. Kalau majlis media itu dipengerusikan bersama oleh Menteri Informasi dan Menteri Dalam Negeri, ia bererti dua langkah mundur ke belakang, daripada satu langkah ke depan,” kata Nik.
Dalam konteks media Malaysia yang masih dikekang Akta Penerbitan dan Mesin Cetak dan Akta Penyiaran dengan permohonan media berlesen sebagai suatu halangan,

Majlis itu dilihat tidak berperanan mengangkat martabat kebebasan media kerana kekangan Akta Penerbitan dan Mesin Cetak dan Akta Penyiaran.


“Kalau masih tak bersedia untuk majlis media, sepatutnya hanya ditubuhkan satu jawatankuasa media untuk menggariskan syor untuk membebaskan media dari cengkaman kerajaan, dalam masa yang sama bertanggungjawab dalam laporan. Media yang harus tentukan,” kata Nik Nazmi.

26 July 2011

guna blogger yahudi tonjol perangai pukimak najib terhadap islam...

 

Dakwaan terhadap Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak yang mengupah blogger Amerika pro-Israel, mencerminkan sikap sebenarnya terhadap Islam.Mengulas laporan Free Malaysia Today semalam mendakwa Najib dan Ketua Menteri Sarawak , Tan Sri Abdul Taib Mahmud menggunakan blogger berkenaan bagi memperbaiki imej masing-masing.

Ini jelas menunjuk sikap sebenar Najib dan Umno yang tidak mementingkan Islam tapi berkepentingan politik,..Najib kena  perjelaskan kerana selama ini mereka lantang dalam perjuangan mempertahankan Islam. Menuduh Pakatan mengunakan agen asing, Yahudi tapi dia (sendiri) yang menggunakan blogger pro-Israel..


Sikap membisu Utusansek 1 Malaysia dan Pertubuhan Pribumi Perkosa dalam hal itu. sangat sangat di kesali.Jika sebelum ini Utusan Malaysia dan Perkasa yang pernah memfitnah Pakatan Rakyat sebagai anti-islam tapi bila isu upah blogger pro-israel ini timbul, mereka diam membisu..

.Semalam, sebuah portal Free Malaysia Today melaporkan bahawa Najib dan Taib mengupah sekumpulan blogger Amerika pro-Israel yang dikesan menjalankan kempen memfitnah Islam.


Salah seorang blogger tersebut, Caleb Howe, sebelum ini pernah membangkitkan kata-kata bersifat kebudak-budakkan di halaman sosial twitter, 23 April tahun lepas dengan memburukkan Islam.


Howe dan pasukannya telah terlibat dalam beberapa kempen yang dilihat sebagai anti-Islam di Twitter mereka, termasuk mempersenda Nabi Muhammad.


Beliau juga dikaitkan dengan Josh Trevino, blogger sayap kanan Amerika di belakang ‘Red State’, blog ‘New Ledger’ dan sebuah syarikat Perhubungan awam bernama Strategik Rogue Services.


Perkhidmatan Rogue didakwa telah bekerja dengan Barisan Nasional (BN) sejak zaman bekas Perdana Menteri, Tun Abdullah Ahmad Badawi.

25 July 2011

tiba tiba bapak anjing 1 malaysia berkokok untuk bersubahat dengan suruhanjaya penipu rakyat menggunakan biometrik dalam PRU....

Tiba-tiba, Dato' Najib Tun Razak menyatakan kesediaan beliau untuk membantu SPR mengimplementasi sistem biometrik. Kesediaan ini sekaligus menolak penggunaan dakwat kekal dalam proses pilihanraya di Malaysia.

Sungguh menghairankan apabila Perdana Menteri Malaysia begitu beriye-iye mahu mengimplementasi sistem Biometrik sedangkan sistem dakwat kekal lebih praktikal dan jauh lebih murah.

Yang kita  nampak adalah sistem biometrik ini memerlukan hubungan dengan sistem "database" yang dikawal oleh Kerajaan melalui SPR dan Jabatan Pendaftaran Negara. Dengan kata lain, sistem Biometrik masih membolehkan Barisan Nasional mempunyai kawalan terhadap data dan maklumat.

Manakala sistem dakwat kekal menyebabkan kerajaan Barisan Nasional hilang kawalan sama sekali terhadap proses pembuangan undi.

Biometrik = Masih boleh dimanipulasi UMNO/BN

Dakwat Kekal = TIADA RUANG UNTUK MANIPULASI.

Tak hairanlah Najib beriye-iye mahu

PEGAWAI SPR PUN BERKOKOK MAHU BIOMETRIK

Timbalan Pengerusi SPR, Wan Ahmad Wan Hashim juga menolak penggunaan dakwat kekal. Hujahnya adalah dakwat kekal ini terlampau kuno dan terkebelakangan. Hanya layak digunakan oleh negara-negara yang tidak membangun ataupun negara dunia ketiga seperti Zimbabwe, Afghanistan, Indonesia dsbnya.

Timbalan Pengerusi SPR, Wan Ahmad Wan Hashim, dilaporkan berkata:

Jelasnya, SPR juga akan memperkenalkan sistem biometrik kerana  tidak mahu pusing balik sejarah untuk calit dakwat," kata Wan Ahmad lagi.

Pengerusi SPR pula system biometrik yang digunakan oleh Kementrian Dalam Negeri (pimpinan Hishamuddin Tun Hussein) akan digunakan oleh SPR. Beliau menerangkan serba sedikit tentang bagaimana sistem itu akan digunakan SPR:

“Pemegang kad pengenalan perlu meletakkan jarinya pada alat biometrik dan maklumat yang tertera pada skrin akan sama dengan kad pengenalan yang dibawa. Sebaik disahkan, SPR akan memeriksa sama ada nama pembawa kad pengenalan itu disenaraikan dalam daftar pemilih.

“Jika namanya ada dalam senarai, barulah kita berikan kertas undi. Mereka yang sudah mengundi tidak boleh lagi mengundi di tempat lain kerana nama mereka sudah ditanda dalam bank data,” katanya pada sidang media, di sini semalam.

jangan lupa....ini merupakan ...

Helah Guna Biometrik Tolak Dakwat Kekal hanyalah semata mata hendak menipu pilihanraya bagi mengekalkan kuasa...!!!!

 

malah tak berkesan kerana mudah di manupulasi...tengok nie


.SPR Baru nak Akui Wujud Pengundi Hantu sebab dia sendiri penternaknya...dah KANTOIII...berlakon kunun nak minta tolong BERSIH kan...poodah...sendili ternak sendili kasi BERSIH lah...!!!

Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) secara tidak langsung telah mengakui wujudnya "klon" kepada kad pengenalan pengundi dalam daftar pemilih yang dikeluarkan mereka.

Pengakuan itu dibuat Timbalan Pengerusi SPR Datuk Wan Ahmad Wan Omar selepas 16 hari himpunan Bersih 2.0 berlangsung.

Kenyataan tersebut disiar di akhbar The Star bertarikh 24 Julai 2011 di bawah tajuk ”EC: Help us purge ‘clones’ from electoral roll”.

Beliau antara lain menyatakan bahawa pengundi hantu benar-benar wujud dalam daftar pemilih SPR dan meminta parti politik dan individu tertentu tampil memberi maklumat kepada SPR untuk membersihkan daftar pemilih.

Ini  merupakan bukti bahawa desakan Pakatan Rakyat supaya daftar pemilih perlu dibersihkan adalah berasas.

"Ini merupakan kenyataan “U-turn” SPR mengenai pengundi hantu yang selama ini tidak pernah diakui malah menuduh Pakatan Rakyat mengada-adakan cerita untuk melunturkan kayakinan rakyat kepadanya.

"Pembersihan daftar pemilih adalah termasuk dalam tuntutan Bersih 2.0. Pengakuan SPR ini merupakan suatu kejayaan kepada Bersih 2..

Sebelum ini, SPR enggan percaya bahawa wujud pengundi hantu dalam daftar pemilih mereka malah menolak tuntutan bersih agar daftar pemilih dibersihkan...mula mula enggan percaya..sebab nak tutup tembelang penipuannya...

Sehinggalah Bersih mengadakan himpunan besar-besaran kali kedua pada 9 Julai lalu, namun SPR tetap dengan pendirian mereka untuk mengenepikan tuntutan bersih itu.

Pada 21 Julai lalu,  satu fakta  di dedahkan bahawa Mariam Binti Su memiliki dua kad pengenalan berbeza iaitu 720616025472 dan 720610025738 tetapi mempunyai satu nombor kad pengenalan lama yang sama iaitu A2278510. Beliau memiliki dua hak mengundi di Dun Kuala Ketil, Parlimen Baling.

Murugan A/L Subramaniam pula dilahirkan pada 2 Oktober 1973 dan memiliki nombor kad pengenalan lama A2909056. Dua identiti Murugan A/L Subramaniam memiliki tarikh lahir, nombor kad pengenalan lama, jantina, lokaliti, daerah mengundi, Dun, Parlimen dan Negeri yang sama.

Hanya 4 digit terakhir kad pengenalan iaitu 5201 dan 5877 yang membezakan identiti Murugan A/L Subramaniam. No kad pengenalan pertama Murugan A/L Subramaniam adalah 731002025877 dan kad pengenalan kedua adalah 731002025201.

Ianya boleh disemak melalui pautan SPR http://daftarj.spr.gov.my/NEWDAFTARJ/DaftarjBM.aspx.

Kes Mariam Su dan Murugan Subramaniam telah membuktikan dua kesalahan besar yang dilakukan oleh Jabatan Pendaftaran Negara (JPN) dan SPR.

Pertamanya JPN telah mengeluarkan satu kad pengenalan lama dimiliki oleh dua identiti dan keduanya SPR telah membenarkan seorang pemilih memiliki hak mengundi lebih daripada sekali.

Ini telah bertentangan dengan Perkara 119(1) Perlembagaan Malaysia yang menyatakan “tiada sesiapa pun boleh mengundi dalam pilihanraya yang itu juga, dalam lebih daripada satu bahagian pilihanraya”.

Standard Operation Procedure(SOP) bagi kedua-dua jabatan Kerajaan ini perlu dikaji semula. Sistem komputer JPN dan SPR telah menggunakan SOP yang salah..

Kita  hairan kenapa sistem pengkalan SPR membenarkan pertindanan kad pengenalan lama dan SPR pula menerima data yang salah tersebut untuk didaftarkan sebagai pemilih yang sah.

Jika pilihanraya di adakan pada waktu terdekat maka pilihanraya umum ke-13 akan menggunakan daftar pemilih yang diragui.

Oleh itu kita  mendesak agar ditubuhkan suatu Suruhanjaya Diraja mengkaji sistem perjalanan pilihanraya dalam negara kita yang dilihat bermasalah...

UMNOPORNO dan juak juak haramjadah macam PUKI BABI...semuanya di katakan berlakon memudaratkan diri sendiri....!!!

Ini adalah gambar mata lebam Anwar pada tahun 1998 ketika ditangkap oleh polis. Pemimpin umporno berkata Anwar tumbuk matanya sendiri untuk mendapat simpati...

Kelmarin  di TV3 suku  dengan nada sombong menyindir Anwar kononnya Anwar berlakon sakit untuk mendapat simpati...

Ini pula gambar pengawal peribadi Anwar yang tercedera teruk di mukanya... Ini semua berlakon dan pengawal Anwar menembak dirinya sendiri agaknya...

Kematian mendiang Teoh Beng Hock juga dikatakan membunuh diri sendiri... pemimpin umporno menuduh DAP sengaja sensasikan kematian ini...Teoh Beng Hock sebenarnya bunuh diri sendiri kerana disiasat isu bendera harga RM2.80.. Mengapa tidak ada lakonan semula terjun bangunan dari tingkat 14....suruh jer nazri aziz lakon semula terjun dari tingkat 14....sudah tentu rakyat akan percaya cakap nazri aziz....

Allahyarham Ahmad Sarbani juga dikatakan membunuh diri sendiri ketika disiasat oleh SPRM...mungkin ramai yang tertanya-tanya bagaimana agaknya cara siasatan SPRM hingga orang sanggup bunuh diri...wa punya friend juga pernah disoal siasat oleh SPRM Pulau Pinang selama 10 jam ....tak ada pula dia  rasa nak terjun bangunan SPRM....SPRM wajib BERSIHkan dirinya dari menjadi alat pencacai umporno..

Kematian Kugan juga penuh misteri..adakah Kugan juga mencederakan diri sendiri...polis apco bukankah baik dan mesra...mereka juga lemah lembut macam pondan siam...mana mungkin mereka boleh cederakan Kugan...

Ahli Parlimen Shah Alam, YB Khalid Samad menerima 6 jahitan kerana cedera semasa demo BERSIH...Adakah ini juga berlakon untuk meraih simpati...

Mat Sabu juga turut dituduh berlakon sakit untuk meraih simpati...skru dilutut juga adalah palsu..Mat Sabu dituduh terjatuh sendiri melanggar pembahagi jalan dan bukannya dilanggar oleh kereta polis apco...

Maka rakyat wajib percaya cakap polis apco dan pemimpin umporno sebab mereka tidak pernah berbohong...jadi apa salahnya jika rakyat minta lakonan semula...bukankah polis apco telah lakonkan semula cara suraikan demo BERSIH...rakyat minta  lakonkan semula naik motor..selepas itu polis apco kejar dan akhirnya  langgar pembahagi jalan dan akhirnya lutut  dimasukkan skru....baru rakyat bertambah percaya...

Yang ini pasti lakonan terbaik dan lawak terbaik 2011 mengalahkan maharaja lawak..tengok tu...parang dan bom..sebab itu polis apco gelar BERSIH sebagai PERUSUH.....oooooi polis apco.... gunalah tektik baru..ini taktik lama daaaaa....rakyat tak percaya daaaa..