ini blog aku yang punya...suka hati aku lah apa aku nak kata....maki hamun ke...carut ke...kata nista ....aku punya suka...tak suka....please get out dari sini....ada faham....


saje nak bagi tau....blog ini bukan pro pakatan rakyat...dan jauh panggang dari api....penyokong parti kongkek negara ( BN ) ...dan tiada kena mengena dengan mereka yang dah mampos......muakakakaka!!!
SOKONG HIMPUNAN BLACKOUT 505.......JOM LIKE DI SINI

.

Search This Blog

terNOW...!!!!

SPR semakin merapu dengan menghalalkan pengundi hantu....bermakna mengalakkan pilihanraya yang kotor....apakah tindakan anda semua ?

petisyen melalui blog ini : jika perhimpunan aman blackout 505 dan petisyen pilihanraya masih gagal untuk mengalahkan penipuan yang di lakukan oleh SPR dan UMNO - BN...wajar kita sebagai rakyat lancarkan BERSIH 4.0 dan turun ke jalanraya..!!

30 September 2011

memang patut Negeri Johor di burukkan...jenayah memang tinggi...tapi kecoh seantero dunia...sedangkan....KELANTAN YANG BERPULUH TAHUN DIBURUKKAN tidak di ambil kira...dasar munafik UMNOPORNO....!!!

APABILA Ketua Menteri P.Pinang, Lim Guan Eng sentuh sikit pasal Johor kononnya, maka hiruk pikuk media pencacai dan pengampu Umno termasuk beberapa pemimpin yang bankrap idea mengulas dan mencaci Lim Guan Eng. Hampir seminggu isu tersebut dimainkan di dalam media, dan semalam di TV 3 suku, berita berkenaan Lim Guan Eng ini menjadi pembuka tirai dan penutup tirai berita.

Mulanya tersasul dengan menyebut kononnya Lim Guan Eng memburukkan Johor di Australia, bila menyedari ianya suatu kesilapan yang membodohkan maka diubah dari Australia kepada Singapura pula. Bila disemak tiada bukti di dalam teks ucapan rasmi Lim Guan Eng, maka rakaman audio/visual pun jadilah asalkan dapat dibuat modal sampai basi. Biasalah, video hitam putih pun TV3 suku sanggup kutip di dalam tong sampah.

Jikalah benar Lim Guan Eng sentuh Johor seperti yang mereka dakwa itu, itu baru sekali beliau menyebut. Itu pun Lim Guan Eng nafikan dan beliau akan membuat laporan Polis terhadap rakaman visual yang ditayangkan hampir setiap malam itu bagi mengesahkan kebenarannya. Katalah memang benar, itu baru kali pertama Johor dikatakan sedemikian.

Baik, cuba kita renung kembali berapa tahun pula Negeri Kelantan diburuk-burukkan samada oleh pemimpin mahu pun kerajaan negeri di bawah Bn bahkan pemimpin Kerajaan Pusat sendiri? Semenjak mula PAS mengambil alih Kelantan, lebih 21 tahun Kelantan diburuk-burukkan malahan di sabotaj sehingga rakyat Kelantan sudah lali' mendengarnya. MB Kelantan, Tuan Guru Nik Aziz tetap bersabar dan Sultan Kelantan juga relaks' sahaja melihat gelagat dan aksi badut-badut' murahan ini. Tidak menjadi pelik di Kelantan, pemimpin Umno Kelantan juga sama-sama menghina negeri berkenaan. Pelik apanya, Sultan Kelantan pun mereka pernah tabal'kan yang lain. Kalau tidak percaya, cuba tanya Anuar Musa yang kini menjadi orang kuat `Red Warrior' itu.

Adakah kita lupa ada seorang pemimpin Umno yang kini menjadi Ketua Menteri Melaka yang terlibat dengan rasuah semasa pemilihan Umno dulu, beliau pernah mengeluarkan arahan kepada semua Jabatan Kerajaan Negeri Melaka agar tidak melawat Kelantan? Adakah tindakan itu sesuatu yang bijak dan patut dipuji? Mengapa ketika itu tidak diperdebatkan dan di mana suara tokoh-tokoh atau cendikiawan di dalam negara ini yang berani bersuara? Mengapa kali ini mereka berebut-rebut untuk muncul di kaca TV menghentam Lim Guan Eng?

Muhyiddin selaku TPM pun mahu terlibat sama mengutuk dan meminta Lim Guan Eng memohon maaf kepada Kerajaan Negeri Johor. Beliau tidak pernah pun meminta maaf selaku Menteri yang dulu ada kes budak sekolah mati sewaktu mengikuti perkelahan akibat kecuaian pihak sekolah. Adakah Muhyiddin pernah meminta maaf apabila terdapat sekolah yang melarang pelajar dari mengambil peperiksaan? Lebih baik Muhyiddin suruh KM Melaka itu memohon maaf kepada Kerajaan Negeri Kelantan terlebih dahulu kemudiannya ia boleh ditiru oleh Lim Guan Eng.

Kerajaan Negeri di bawah Pakatan Rakyat boleh dikatakan kerap kali diburukkan oleh pemimpin Umno termasuk ditokok tambah oleh media syaitan ini. Kerajaan Negeri Kedah di bawah PAS pernah diburukkan kononnya tidak mengambil tahu tentang kesusahan rakyat Kedah di musim banjir yang lalu. Begitu juga di Selangor, walaupun terbukti dalam Laporan Audit Negara bahawa Selangor sewaktu di bawah PR adalah terbaik pengurusan kewangannya, negeri ini tetap diburukkan oleh pemimpin Umno dan media. Kerajaan Pusat juga pernah memburukkan negara luar untuk menunjukkan negara kita ini lebih baik.

Jelas, semua ini adalah serangan yang sengaja dilakukan kepada pemimpin Pembangkang khususnya kepada Pakatan Rakyat agar rakyat dapat diperbodohkan. Mereka sudah kehabisan modal untuk mencari kelemahan pemimpin Pakatan Rakyat. Mereka ingin tonjolkan mereka lebih baik daripada Pakatan Rakyat sedangkan rakyat semakin bijak menilai tindak tanduk mereka. Politik murahan dari mereka menunjukkan tanda-tanda kejatuhan rejim Umno/Bn di dalam PRU akan datang.

WFAUZDIN NS

UMNOPORNO bangsat lahanat yang melupuskan bangsa dan agama sendiri....!!!

Daripada 5.08 juta penduduk Singapura, Melayu cuma 13 peratus

JUMLAH penduduk Singapura kini mencecah 5.18 juta orang - peningkatan sebanyak 2.1 peratus daripada 5.08 juta tahun lalu.

Pertambahan tersebut disebabkan kenaikan pada jumlah warga dan bukan penduduk Singapura.
Kini terdapat 3.26 juta warga Singapura - kenaikan sebanyak 0.8 peratus iaitu daripada 3.23 juta pada tahun lalu.
Kaum Cina membentuk 74 peratus jumlah penduduk, diikuti dengan kaum Melayu dengan 13 peratus dan India dengan 9.2 peratus.

Penduduk Melayu kini berjumlah 506,600 orang - kenaikan sebanyak 0.5 peratus atau 2,700 orang berbanding 503,900 pada 2010.

Perangkaan terbaru yang mendedahkan jumlah terkini penduduk Singapura sehingga lewat Jun lalu itu diumumkan Jabatan Statistik semalam.

Jumlah bukan penduduk - iaitu warga asing yang berada di sini untuk bekerja, belajar atau tinggal di sini tetapi tidak diberikan status penduduk tetap - meningkat 6.9 peratus kepada 1.39 juta tahun ini berbanding 1.31 juta tahun lalu.

Namun kadar kenaikan tersebut berkurangan daripada jumlah tinggi 15 peratus pada 2007 dan 19 peratus setahun kemudian.

Sementara itu, jumlah penduduk tetap jatuh sebanyak 1.7 peratus kepada 532,000 orang berbanding 541,000 tahun lalu.

Ini berbanding dengan pertumbuhan sebanyak 1.5 peratus tahun lalu dan sekurang-kurangnya kenaikan 6 peratus setiap tahun antara 2005 dengan 2009.

Menyentuh tentang jumlah penduduk yang semakin tua, kadar penduduk Singapura yang berusia 45 tahun ke atas turut bertambah.

Usia median penduduk meningkat daripada 37.4 tahun pada 2010 kepada 38 tahun, tahun ini.

Nisbah jumlah penduduk pada usia bekerja berbanding penduduk tua telah berkurangan.

Terdapat 7.9 penduduk berusia 15 hingga 64 tahun bagi setiap penduduk berusia 65 tahun dan ke atas tahun ini - satu kemerosotan sebanyak 8.2 peratus tahun lalu.

Lebih ramai penduduk wanita berbanding lelaki, dengan nisbah jantina adalah 972 lelaki bagi setiap 1,000 wanita tahun ini - berkurangan sebanyak 974 daripada tahun sebelumnya.

Kadar penduduk yang belum berumah tangga naik daripada 30 peratus pada 2000 kepada 32 peratus tahun lalu.

Kadar bagi golongan yang bercerai atau berpisah juga meningkat daripada 2.5 peratus kepada 3.3 peratus dalam tempoh yang sama sementara kadar penduduk yang berkahwin berkurangan daripada 62 peratus kepada 59 peratus bagi tempoh yang sama.

Profil pendidikan penduduk juga bertambah maju sejak kebelakangan ini.

Sekitar 49 peratus penduduk yang bukan pelajar berusia 15 tahun ke atas tahun lalu mempunyai sekurang-kurangnya kelayakan posmenengah - kenaikan daripada 33 peratus pada tahun 2000.

Jumlah siswazah universiti juga bertambah dengan banyaknya, daripada 12 peratus pada 2000 kepada 23 peratus tahun lalu.

Sekitar 3.12 juta atau 82 peratus penduduk Singapura tinggal di flat Lembaga Perumahan dan Pembangunan (HDB) pada tahun ini.

kempen Malaysia sebagai rumah kedua YAHUDI......Warga Israel telah dibenarkan memasuki UPM

Hubungan Malaysia-Israel merupakan isu yang sensitif bagi umat Islam di Malaysia. Malaysia dan kebanyakan negara Islam tidak mengiktiraf negara Israel dan tidak mengadakan hubungan dengan Israel.

Dan Jabatan Imigresen Malaysia menetapkan negara Israel haram dilawati oleh rakyat Malaysia. Ini kerana Malaysia tidak mengiktiraf negara terbabit.

Biarpun secara rasminya Malaysia tidak pernah mengiktiraf kewujudan Negara Yahudi itu namum beberapa pemimpin Negara dan pemimpin UMNO sendiri mengenepikan sensitivity umat Islam di Malaysia.

Berikut adalah beberapa insiden lawatan warganegara Malaysia ke Israel dan kemasukkan warga Israel ke Malaysia yang dipetik dari Wikipedia :

Pada 6 Julai 1994, Pengerusi Kumpulan Melewar Corporation Bhd. dan MBf, Tunku Abdullah Tuanku Abdul Rahman telah membuat pengakuan bahawa beliau telah berkunjung ke Israel pada bulan Jun 1994. Pengakuan Tunku Abdullah ini telah disiarkan dalam Utusan Malaysia dan mengejutkan ramai pihak. Beliau dikatakan rakyat Malaysia pertama melawat negara Israel sejak 1957. Tunku Abdullah merupakan adik kepada Yang diPertuan Agong.

Pada 17 Julai 1994, Berita Harian melaporkan Tunku Abdullah dijemput menemui Yizhak Rabin dan Shimon Peres. Potensi pelancongan rakyat Malaysia ke Baitul Maqdis amatlah besar.

Dalam kes Gilad Feldman dari Israel, beliau tidak dapat hadiah utama 2GB iPod Nano dari “LiewCF.com Survey 2006” kerana tidak ada hubungan antara Malaysia dengan israel.

Pada 21 Mac 1997 pasukan kriket Israel dibenarkan menyertai pertandingan bertaraf antarabangsa itu di Kuala Lumpur. Kebenaran itu diberikan oleh Perdana Menteri Malaysia , Dr Mahathir Mohamad atas semangat kesukanan .Mereka hadir dalam Kejohanan kriket Trofi Majlis Kriket Antarabangsa (ICC). Kehadiran mereka mengundang demontrasi oleh mahasiswa di perkarangan Universiti Malaya. Turut ditahan ialah Mahfuz Omar dari PAS.

Pada 29 Julai 2008 Pasukan bola sepak Chelsea dari Britain yang melakukan perlawanan persahabatan dengan Malaysia mengundang kontroversi. Ini kerana pasukan itu mempunyai dua warga Israel iaitu pengurus pasukan, Avram Grant dan pemain pertahanan, Tal Ben Haim.

Pada 21 Julai 2011, Pasukan bola sepak Chelsea sekali lagi menjadi sasaran ejekan sebahagian besar penonton yang mengejek seorang pemain Chelsea yang berasal dari Israel iaitu Yossi Benayoun. Perkara itu telah menjadi bahan utama bualan seluruh dunia yang menuduh Malaysia mempunyai sifat perkauman yang tinggi kepada rakyat Israel. Pengurus Chelsea Villa Boas meminta Football Association of Malaysia (FAM) membuat kenyataan rasmi dan memohon maaf diatas kejadian yang berlaku. FAM akur dengan permintaan Chelsea, dan meminta maaf diatas sikap penonton.

Itu adalah antara insiden yang telah dilaporkan oleh kebanyakkan media massa, namun begitu tanpa kita sedari sekitar june 2011 yang lalu sekali lagi sensitiviti ummat Islam Malaysia dibakul sampahkan oleh pemimpin UMNO.

Malah pemimpin tersebut iaitu Ahmad Shabery Cheek Menteri Belia dan Sukan dengan bangganya bergambar beramai-ramai dengan peserta yang menyertai pertandingan itu..

Pertandingan yang dimaksudkan ialah ‘Muaythai World Champion’ terbitan Image Group dan The Group Entertainment dibawah pengawasan World Muaythai Council (WMC).

Ianya telah berlangsung sekitar June 2011 yang lalu di Dewan Putra 3, Kolej Pendeta Za’aba bertempat di Universiti Putra Malaysia (UPM), Serdang yang dianjurkan oleh AXN Astro untuk rancangan 'The Challenger Muaythai’

Pertandingan yang menawarkan hadiah wang tunai berjumlah USD$100.000,00 dan gelaran ‘Muaythai World Champion’ dijadualkan mula disiarkan mulai 15 September 2011 di AXN (Astro channel 701) dan AXN HD (Astro B.yond channel 721).

Seramai 16 peserta telah dari berbagai Negara telah mengambil bahagian antara negaranya ialah Malaysia, Thailand, Israel dan South Africa.

penarikan tauliah untuk henti isu zakat di bincang dan puak puak UMNOPORNO dalam majlis agama islam boleh merompak wang zakat sesuka hati....!!!

Penarikan Tauliah Adalah Untuk Menghentikan Isu Zakat Diperbincangkan

menteri agama pukimak...tak malukah...amanah jaga agama...tetapi orang islam merempat minta sedekah di gereja...pukimak jenis macam ini patut mampos aje!!!

menteri agama pukimak bina istana  hasil dari rompakan wang zakat selangor...???...ikut 100% perangai BABI...!!!

Langkah tersebut adalah semata-mata untuk:

MENGHENTIKAN PERBINCANGAN BERKAITAN PENTADBIRAN ZAKAT DI SELANGOR

Lihat sendiri.

Sewaktu isu SERBUAN JAIS ke atas GEREJA DUMC, isu pentadbiran zakat heboh diperkatakan.

Rata-rata, semua mempersoalkan apakah yang telah berlaku dengan zakat Selangor sehingga keluarga2 Islam yang miskin terpaksa minta pertolongan gereja untuk sesuap nasi.

Isu MURTAD telah mula bertukar arah kepada isu PENTADBIRAN ZAKAT yang pincang. Maka, langkah drastik terpaksa diambiil untuk menghentikan ombak keraguan rakyat ke atas pentadbiran zakat di Selangor.

Maka, demi menghentikan persoalan2 rakyat langkah2 ini diambil:

  • Tarik tauliah Khalid Samad
  • Dakwa Khalid Samad di Mahkamah Syariah kerana beri ucapan pasal Gaza dan Palestine
  • Tarik tauliah Dr Rani
  • Buat konspirasi untuk pecat MB Selangor supaya isu murtad dapat dihidupkan semula

Hasilnya, sekarang ini, masyarakat umum tidak lagi memperbincangkan isu pentadbiran zakat. Yang dibincang adalah pendakwaan Khalid Samad serta penarikan tauliah ke atas pemimpin2 PAS.

LEMBAGA ZAKAT SELANGOR MESTI DIAUDIT OLEH SEBUAH BADAN BEBAS DAN LAPORAN DIDEDAHKAN KEPADA RAKYAT UMUM

Untuk pengetahuan semua, kutipan zakat di Selangor bagi tahun 2011 (Januari ke Jun 2011) untuk tempoh 6 bulan sahaja adalah berjumlah RM128 juta.

Malangnya, laporan2 ini hanya disediakan oleh Lembaga Zakat Selangor.(Sila lihat di sini)

Sebuah badan audit bebas wajar  dilantik untuk mengaudit Pusat Zakat Selangor dan membentangkan laporan audit mereka kepada Dewan Undangan Negeri.

Kita juga  mahu SELCAT melantik sebuah badan audit yang bebas dan bertaraf antarabangsa untuk menjalankan audit ke atas Lembaga Zakat Selangor.

Rasanya, inilah tanggungjawab kita seluruh Selangor untuk memastikan setiap sen wang zakat sampai kepada mereka yang memerlukannya.

Selagi kita terus bercakap tentang zakat, selagi itulah puak2 MAIS ini tak tidur malam.

Tak hairanlah mereka begitu..sebab segala kutipan zakat  depa rompak dan guna macam kepala emak bapak depa punya reta....dasar pukimak majlis agama islam...!!!

jahatnya menteri perogol amah...klip video tak di senangi atau perangai menteri pembodek yang di benci rakyat....!!!

Rais dakwa video 'Undilah' tak disenangi rakyat

 

Menteri Penerangan Komunikasi dan Kebudayaan Datuk Seri Rais Yatim berkata klip video "Undilah" tidak sesuai ditayangkan kerana ia mengandungi babak yang tidak disenangi segolongan masyarakat.

"Klip video itu juga mengandungi iktibar yang tersirat yang mengelirukan beberapa pihak," katanya kepada pemberita selepas merasmikan Program Merakyatkan Seni bagi kawasan Parlimen Pasir Salak di Kampung Gajah hari ini.

Katanya penarikan semula penyiaran klip video 'Undilah' sebelum ini dibuat kerana ia tidak mendapat kelulusan Lembaga Penapisan Filem.

"LPF bukan terletak di bawah tanggungjawab kementerian saya sebaliknya terletak di bawah Kementerian Dalam Negeri yang akan menentukan kedudukan penayangan klip video itu sama ada boleh ditayangkan atau tidak,"katanya.

Suruhanjaya Komunikasi dan Multimedia Malaysia sebelum ini menyatakan klip video "Undilah" belum mendapat kelulusan LPF untuk siaran, dan oleh itu, ia tidak sepatutnya disiarkan menerusi televisyen.

Mengenai program merakyatkan seni, Rais berkata tujuannya untuk memberi peringatan kepada orang Melayu agar tidak lupa akar umbi budaya, seni dan bahasa dalam konteks membina negara.

"Kaum-kaum lain pula cuba berazam mengekalkan budaya mereka sementara orang Melayu mengetepikan soal perpecahan menerusi siasah dan bersatu di bawah panji-panji seni budaya kita,"katanya.

Rais berkata 180 program Merakyatkan Seni yang diadakan setiap tahun akan diselitkan dengan pengertian 1Malaysia dan penterjemahan transformasi kerajaan ke arah pembaharuan yang positif. - Bernama

Pak Lah: Tiada sebab SKMM wajar sekat klip Undilah

KUALA LUMPUR, 24 Sept — Tun Abdullah Ahmad Badawi menegaskan tiada sebab bagi pengawal selia stesen penyiaran menghalang penyiaran klip video Undilah kerana pengumuman khidmat awam seumpama itu ke udara demi kepentingan umum sejak pilihan raya umum pertama.

Suruhanjaya Komunikasi dan Multimedia Malaysia (SKMM) telah mengarahkan agar stesen penyiaran lokal tidak lagi menyiarkan klip video itu, yang dilancarkan sempena Hari Malaysia minggu lalu. Arahan itu difahamkan dikeluarkan oleh SKMM awal minggu ini.

“Saya merasakan ia (klip video) baik. Saya seronok mendengar (klip video itu),” kata bekas perdana menteri ini.

“Saya mendapati lagu ini bukan (memihak) mana-mana kumpulan atau parti, liriknya menggalakkan, merangsang orang ramai tentang kepentingan pilihan raya,” kata beliau pada majlis rumah terbuka Aidilfitri di sini hari ini, dengan merujuk kepada klip Marilah Mengundi yang lazimnya akan dimainkan ketika pilihan raya.

“Saya tidak melihat apa-apa sebab mengapa SKMM wajar ambil tindakan ini,” katanya.

Dalam satu kenyataan awal hari ini, SKMM berkata klip video Undillah belum mendapat kelulusan Lembaga Penapisan Filem (LPF) untuk siaran, dan oleh itu, ia tidak sepatutnya disiarkan menerusi televisyen sehingga ia telah mendapat kelulusan.

Agensi itu berkata, hasil pemantauan pematuhan secara rutin dibuat menunjukkan pengumuman khidmat awam yang dihasilkan oleh pemuzik Pete Teo belum mendapat kelulusan LPF.

SKMM menambah, di bawah Akta Komunikasi dan Multimedia 1998, semua penyiar mesti menghentikan penyiaran klip video berkenaan.

Banyak pihak termasuk mereka yang menjayakan penerbitan klip itu mengkritik tindakan SKMM yang melarang stesen penyiaran lokal daripada menyiarkan bahan itu.

Selain Ahli Parlimen Gua Musang Tengku Razaleigh Hamzah dari Umno turut menjayakan klip itu ialah Timbalan Menteri Pelajaran Datuk Dr Wee Ka Siong dan Timbalan Menteri Kesihatan Datuk Rosnah Abd Rashid Shirlin.

Personaliti lain termasuklah Ahli Parlimen Petaling Jaya Utara Tony Pua, Ahli Parlimen Lembah Pantai Nurul Izzah Anwar, Ahli Parlimen Shah Alam Khalid Samad dan Adun Seri Setia Nik Nazmi Nik Ahmad.

Pelakon Afdlin Shauki dan penulis lirik kontroversial Namewee merupakan antara individu terpilih untuk mendendangkan lagu Undilah ciptaan komposer Pete Teo.

Video klip berdurasi 4.38 minit itu turut menampilkan 40 personaliti termasuk ahli politik Barisan Nasional dan Pakatan Rakyat.

Sehubungan itu, Abdullah yang melepaskan jawatan perdana menteri April 2009 bertanya sama ada lesen atau kelulusan diperlukan untuk menyiarkan klip pengumuman khidmat awam. -TMI

Pertama klip video berkenaan memaparkan Tengku Razaleigh Hamzah, Ahli Parlimen Gua Musang yang satu ketika pernah menjadi Presiden Parti Semangat 46 dan Rais Yatim adalah Timbalan Presidennya.

Kerana Rais kini sudah menjadi Menteri Penerangan, Komunikasi dan Kebudayaan di bawah panji UMNO BN, maka beliau sudah tidak lagi menghormati Ku Li?

Apakah salah besar bagi pemuzik Peter Teo memaparkan wajah Ku Li di dalam video klip berkenaan semata-mata kerana Ku Li kini menjadi pemimpin yang diketepikan di dalam UMNO pimpinan Najib?

Kedua, Pak Lah sendiri merasakan ia (klip video) baik dan beliau seronok mendengar (klip video itu).

Apakah Rais terlupa bahawa beliau terhutang budi, maruah dan jasa Pak Lah yang telah mengenepikan tuduhan terhadapnya di dalam isu "rogol amah"?

Dan Pak Lah juga yang bertindak mengekalkan Rais Yatim sebagai anggota kabinet sekalipun pada ketika itu nama Rais sudah pudar ekoran skandal tersebut?

Amat tidak patut bagi Rais Yatim untuk tidak berterima kasih kepada kedua-dua bekas pemimpin tersebut dan amat tidak wajar hanya semata-mata kerana video klip berkenaan telah membariskan beberapa tokoh yang tidak disenangi oleh UMNO yang ada kini maka diharamkan penayangan video klip berkenaan. Jahatnya kamu Rais!

 

gb

29 September 2011

Janganlah TIRU Cara Salam UMNOPORNO....muakakaka....!!!

Geli rasanya apabila tengok orang yang hampir seusia bersalam begitu....nak membodek bior ler berpada..ni tak...tak kena gaya rupanya...ceh hamba tebusan politik PORNO...!!!

hapus kuota 30 % bumiputera....najib ikut celah burid bintang seks MCA...dan UMNOPORNO bakal terlungkup...!!!

Adakah Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak mengikut kata Presiden MCA, Datuk Seri Chua Soi Lek berhubung penghapusan kuota ekonomi?

Berucap pada Khazanah Megatrends Forum 2011 di sini semalam, Najib memberi peringatan bahawa kuota Bumiputera akan digugurkan satu hari nanti, tetapi menegaskan kerajaan harus terus membantu bakat-bakat terbaik kaum itu bagi memastikan wujudnya persekitaran bisnes yang berdaya saing.

Beliau berkata Model Baru Ekonomi (MBE) menggalakkan tindakan afirmatif berdasarkan meritokrasi dan ‘kita harus menggalakan hak Bumiputera’.

Sementara itu, Soi Lek meminta kerajaan mementingkan keupayaan merit dan bukannya kuota dalam memastikan perkongsian tulen antara bumiputera dan bukan bumiputera mencapai matlamatnya.

Ini kerana, jelasnya dalam perniagaan di kebanyakan sektor seperti pembinaan, peniaga bumiputera lebih banyak mendapat kelebihan berbanding bukan bumiputera.

Katanya, perkembangan itu tidak sihat dan memerlukan perhatian serius daripada kerajaan kerana jika ia berterusan, peniaga bumiputera tidak akan mampu disaingi oleh pihak lain yang lebih layak.


Beliau berkata demikian selepas perasmian Kongres Ekonomi Cina bertajuk Peranan Masyarakat Cina Mencapai Sasaran Model Baru Ekonomi (MBE) dan Rancangan Malaysia Kesepuluh (RMK-10) di sebuah hotel di ibu negara pada 14 Ogos tahun lalu.

Terdapat keperluan hindari sistem kuota, kata Najib

Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak hari ini berkata terdapat keperluan untuk menghindari sistem kuota kepada bumiputera dalam membina kapasiti mereka kerana pendekan itu tidak mencapai tujuan ia diperkenalkan.

Sebaliknya, Najib berkata, kuota ekuiti 30 peratus itu hanya menghalang usahawan bumiputera daripada mempertingkatkan kemampuan mereka.

"Kami mahu menghindari kuota tetapi kami akan menyokong supaya mereka (usahawan bumiputera) terus berkembang.

"Sekiranya kamu memberi mereka kuota, mereka akan
bersenang-lenang dan akhirnya tidak memperolehi kepakaran untuk mengurus perniagaan mereka," katanya.

Menjawab soalan daripada hadirin semasa sesi soal-jawab Forum Megatrends Khazanah 2011 di Kuala Lumpur, Najib berkata penetapan kuota "tidak membawa apa-apa makna".

"Kamu perlu meninggalkan kuota. Tetapi kamu mesti menyokong mereka (Bumiputera) dalam cara yang akan membolehkan mereka berkembang dari usahawan kecil dan sederhana untuk menjadi lebih besar dan menjadi jaguh serantau.

"(Usahawan bumiputera) akan menjual saham-saham mereka apabila harga tinggi dan hanya akan tinggal peratusan kecil daripada jumlah yang diperuntukkan untuk bumiputera (dalam pegangan mereka)," katanya.

Oleh itu, perdana menteri berkata kerajaan akan menggunakan pendekatan berlainan dalam tindakan afirmatif bagi mengesan bumiputera yang cekap, teruji dan boleh berjaya serta menyokong mereka supaya akan lebih berdaya saing.

"Kami telah mengenal pasti lebih daripada 1,000 syarikat melalui Teraju, dan kita akan melihat bagaimana untuk membantu syarikat-syarikat ini menjadi lebih besar dan lebih maju," katanya, merujuk kepada agensi kerajaan yang ditubuhkan bagi menyelia hal-ehwal ekonomi bumiputera.

Katanya, dengan menyokong "bumiputera bijak", bukan sahaja akan memperkembangkan bakat dalam masyarakat itu tetapi juga mengelakkan bantahan daripada rakan-rakan bukan bumiputera mereka.

"Jadi, anda perlu menggalakkan calon bumiputera yang sesuai. Sekiranaya anda berbuat demikian, bukan sahaja mereka akan berjaya, tetapi bukan bumiputera juga tidak akan merasa iri hati terhadap mereka," katanya.

Najib, yang juga Presiden Umno, berkata sudah tiba masanya kerajaan beralih daripada budaya "mengenali seseorang” (know who) kepada budaya "tahu melakukannya" (know how) dalam masyarakat.

"Tindakan afirmatif akan berasaskan lebih dan lebih lagi pada meritokrasi.

"Pendekatan baru ini diharapkan dapat membina satu kelas baru usahawan bumiputera yang lebih berdaya tahan dan boleh berjaya dalam jangka masa panjang," katanya.

Najib sebelum ini telah mengumumkan hasrat kerajaan untuk meliberalisasikan ekonomi dari kuota berasaskan kaum melalui Model Ekonomi Baru (MEB), tetapi menerima tindak balas negatif daripada kumpulan-kumpulan berkepentingan kaum. -mk

penyapu sial

Penghapusan kuote 30% bumiputera adalah termasuk di dalam perancangan Najib untuk mengekalkan kuasanya dan UMNO BN yang kini sedang nazak.

Ia adalah untuk mendapatkan kembali undi bukan-Melayu yang sudah menolak BN di dalam PRU yang lalu terutama di kawasan bandar

Sekarang siapa sebenarnya yang menjadi pengkhianat bangsa jika bukan Najib dan UMNO?

Ia adalah langkah terdesak Najib dan UMNO untuk meraih sokongan kaum bukan Melayu terhadap BN.

Pun kita akan saksikan, bukan-Melayu tidak berkeinginan menyokong BN lagi.

Tanpa kuota 30%, yang bakal terhapus ialah Melayu UMNO - parti yang hidupnya selama ini bergantung kepada kuota itu.

dan NAJIB hanya nak selamatkan orang orang kaya dalam UMNO dan parti komponenya Barisan NATIONAL kerana merekalah yang membantu UMNO dalam segala segi termasuk kewangan.

rakyat tak dapat apa,.. rakyat hanya bantu undi UMNO sahaja sehingga merosakan lagi ekonomi rayat yang semakin hari disusahkan oleh rejim UMNO.
itulah kemenangan UMNO.

adik beradik iblis dan syaitan penyebar lidah kesesatan....ikut jejak utusan , akhbar THE STAR pun terikut jadi tukang fitnah...!!!

The Star Online

 

Yang dikatakan oleh Setiausaha Agung DAP Lim Guan Eng tentang hukum hudud ialah, kesemua ahli Jawatankuasa Eksekutif Pusat (CEC) parti akan meletak jawatan jika undang-undang jenayah Islam itu dipaksa menjadi sebahagian daripada Dasar Bersama Pakatan Rakyat.

Pendirian itu dibuat sebagai tanda kepimpinan DAP bertanggungjawab sepenuhnya dengan prinsip perjuangannya yang berpegang kepada Perlembagaan Persekutuan dan Dasar Bersama Pakatan Rakyat.

Tetapi yang dilaporkan oleh The Star pula ialah kononnya Guan Eng mengugut untuk meletak jawatan dari Majlis Kepimpinan Pakatan Rakyat, dan ini telah mencetuskan kecaman dan kritikan pihak kawan dan lawan terhadap DAP.

Menurut Setiausaha Politik kepada Setiausaha Agung DAP, Zairil Khir Johari, apa yang sebenarnya dikatakan oleh Guan Eng adalah, jika hukum hudud dimasukkan dalam Dasar Bersama atau Buku Jingga Pakatan Rakyat, semua ahli CEC DAP akan melepaskan jawatan mereka dalam parti.

“Ia tidak bererti DAP ugut untuk keluar dari Majlis Kepimpinan Pakatan Rakyat atau keluar dari Pakatan Rakyat. Tidak timbul soal DAP akan meninggalkan Pakatan Rakyat,” katanya.

Dalam surat terbukanya hari ini kepada The Star yang telah menyiarkan dua versi berita yang sama, beliau berkata akhbar harian yang dikuasai MCA itu pada mulanya telah menyiarkan berita yang tepat pada 25 September 2011.

Bagaimana pun, katanya, versi berita yang sama pada 26 September 2011 telah diubah dan dipalsukan menjadi kononnya Guan Eng telah mengugut untuk meletak jawatan daripada Majlis Kepimpinan Pakatan Rakyat jika hudud dijadikan sebahagian daripada Dasar Bersama atau Buku Jingga.

Beliau menuntut supaya The Star menjelaskan bagaimana berita yang sama boleh diubah sebegitu rupa, dan mengapa berita yang tepat ditukar menjadi berita palsu.

Isu hukum hudud yang sering menimbulkan kontroversi telah dibangkitkan apabila Tun Dr Mahathir Mohamad mencabar PAS Kelantan supaya melaksanakannya segera, walau pun bekas Perdana Menteri itu sendiri yang penghalang terbesar sewaktu berkuasa dahulu.

Apabila Menteri Besar Kelantan Datuk Nik Aziz Nik Mat menyahut cabaran Mahathir, Pengerusi DAP Karpal Singh telah mengingatkan semua pihak bahawa perkara itu bertentangan dengan Perlembagaan Persekutuan serta tidak ada dalam Dasar Bersama Pakatan Rakyat.

Karpal turut meminta semua pihak yang terlibat supaya berbincang dengan lebih mendalam di kalangan kepimpinan Pakatan.

Lidah rasmi UMNO, iaitu Utusan Malaysia serta media kawalan BN termasuk TV3 telah memutarbelitkan isu untuk memburukkan Pakatan, walau pun UMNO sendiri telah menolak sebarang usaha untuk melaksanakan undang-undang hudud.

Semalam, setiausaha agung parti-parti komponen Pakatan serta wakil mereka telah bermesyuarat dan mendapati laporan media kawalan UMNO dan BN adalah bohong, dan tidak timbul isu DAP keluar dari Pakatan.

Ketua Pemuda DAP Anthony Loke yang hadir di mesyuarat itu menjelaskan kepimpinan Pakatan Rakyat saling menghormati pendirian dan perbezaan ideologi parti masing-masing, dan kerana itu berpegang kepada Dasar Bersama.

“Sekarang Tun Mahathir tiba-tiba menjadi pengacau dan jurucakap kepada UMNO untuk membangkitkan perkara itu. Tetapi dalam masa yang sama, semua orang faham UMNO sebenarnya tak nak hukum hudud.

“Apa yang dibangkitkan itu sebenarnya tak timbul kerana ia merupakan isu yang sudah lama, ia pula ia tidak dinyatakan di dalam Buku Jingga. Kalau tak ada dalam Buku Jingga, itu bukanlah dasar Pakatan Rakyat

Rundingan rahsia dan tipu helah dalam Petronas wajar di hentikan...!!!

Pentadbiran Najib mesti menghentikan fitnah terhadap agenda ekonomi Pakatan Rakyat dan membentuk semula perancangan kewangan Negara yang kukuh, bermula dengan mendedahkan rahsia yang menyelaputi syarikat minyak Negara, Petronas. Ini sahaja dapat menghasilkan berbilion ringgit di dalam tabung Negara, mengaktifkan semula ekonomi dan membantu berjuta rakyat Malaysia di dalam melalui keadaan sukar sekarang ini, kata ahli ekonomi dan ketua-ketua pembangkang.

Dari 1974 hingga 2010, Petronas melaporkan ia beroleh keuntungan sebanyak RM700 bilion. Ini merupakan satu lawak jenaka. Bagi Petronas untuk menghasilkan keuntungan yang sedikit dalam jangkamasa yang panjang iaitu 36 tahun, merupakan suatu penghinaan kepada kebijaksanaan seseorang. Jika dibandingkan dengan pendedahan WikiLeaks bahawa Petronas merupakan syarikat ke-13 paling untung di dunia, ini adalah amat tidak masuk akal dan ini menunjukkan betapa teruknya rasuah sebenarnya..

Petronas ditubuhkan di bawah Akta Pembangunan Petroleum pada tahun 1974 dan telah menikmati kadar kenaikan harga petroleum yang tinggi pada dekad yang lalu. Petronas mendapat keuntungan pra-cukai sebanyak RM90.5 bilion bagi tahun berakhir 31 Mac 2011. Selain cukai, Petronas telah membayar kepada kerajaan dividen sebanyak RM30 bilion pada tahun 2009, yang merupakan kenaikan dari RM24 bilion pada tahun 2008, RM20 bilion pada tahun 2007, RM13 bilion pada tahun 2006 dan hanyalah RM9.1 bilion pada tahun 2005.

Tetapi ura-ura mengatakan bahawa minyak merupakan pilihan besar yang diberikan kepada syarikat-syarikat kroni yang rapat dengan kuasa pemerintahan hebat di dalam parti Umno Najib.Pihak-pihak ketiga ini dikatakan telah diberi keizinan untuk membenarkan pilihan jual beli di dalam pasaran minyak global, yang disokong oleh minyak Petronas sendiri. Disebabkan kenaikan harga minyak yang mendadak sejajar dengan permintaan dunia, ini telah memberi pihak-pihak kroni keuntungan yang besar dan tidak sama sekali akan kembali ke Negara ini.

Sudah tentu, semua rahsia dan tipu daya ini mesti disiasat dan dihentikan. Ia adalah seperti membenarkan pihak-pihak ini merampas keuntungan yang sepatutnya milik Petronas. Dan ini juga mungkin menyebabkan laporan hasil terkumpul adalah sangat rendah. Siapakah pihak-pihak ini, siapa yang memberi mereka hak-hak ini dan yang penting sekali, hentikan urusan ini dengan kadar segera kerana wang tersebut adalah milik rakyat. Ia merupakan kekayaan bangsa dan sekarang, simpanan minyak kita mula berkurang..

Baru-baru ini, pembocoran saluran diplomatik Amerika telah membuat pendedahan bahawa seorang pegawai Petronas, Mohd Azhar Osman Khairuddin, memberitahu jurucakap kedutaan mengenai simpanan minyak dan gas Malaysia yang semakin berkurang. Conoco Philips Malaysia juga telah mengesahkan perkara tersebut, tanpa penemuan baru hasil minyak Malaysia akan berkurang pada kadar 10 peratus setiap tahun, dari 550,000 tong sehari pada tahun 2008 kepada 490,000 tong sehari pada tahun 2009 dan 450,000 tong sehari pada tahun 2010.

Kita semua  mahukan ‘Royal Commission of Inquiry’ terhadap Petronas. Kekayaan minyak milik rakyat dan audit yang benar dan menyeluruh mesti diadakan. Kita meminta Petronas agar menjawab terus ke Parlimen untuk bertanggungjawab dan ketelusan.

Sepatutnya terdapat lebih banyak ketelusan diaplikasikan di syarikat minyak Negara. Kita menyeru penasihat Petronas, Mahathir Mohamad yang juga merupakan bekas Perdana Menteri untuk mengambil tindakan kerana  Tun Mahathir adalah orang yang terbaik di dalam usaha malakukan reformasi di Petronas ini. Akta Pembangunan Petroleum haruslah dikaji semula dan semua klausa yang dimasukkan untuk melindungi rahsia sepatutnya dilupuskan..

Hakikatnya, membasmi rasuah adalah kunci kepada segala penyelesaian permasalahan. Sebagai contoh Selangor – dalam jangkamasa 3 tahun ini telah berjaya mempunyai simpanan tunai tertinggi di dalam 28 tahun sejarahnya. Penyelesaian yang tidak berkesan pada masa pemerintahan BN berkesan sekarang, ini kerana pentadbiran Pakatan telus dan ikhlas melaksanakan tugas.Tanpa rasuah, seperti Pulai Pinang..

28 September 2011

kempen plastik dari pemimpin plastik POYO UMNOPORNO

 

Semua pasti-parti politik sedang sibuk berunding, menyusun strategi dan mengumpul modal sebagai kekuatan untuk mengharungi suatu gambaran yang disebut sebagai “kempen politik terkotor dalam kempen-kempen kotor yang pernah berlaku”.

Isyarat ini jelas menunjukkan bahawa kerajaan Najib Razak bukan sahaja terdesak, malah akan membelanjakan wang rakyat dalam kempen Barisan Nasional, termasuk segala sumber khazanah negara juga akan dimanipulasi secukup-cukupnya. Ibarat batang tebu yang sudah pecah diramas namun masih dipulas lumat untuk memerah hasilnya lagi.

Di sebalik kegiatan kempen yang agresif ditunjukkan oleh UMNO-BN, ia mengundang beberapa persoalan kepada kita.

Contohnya, salah satu kempen terbaru yang sedang dijalankan oleh UMNO-BN ialah “pemukiman” ADUN dan Ahli Parlimen mereka di Kuala Selangor, dan dengarnya akan diperluaskan di tempat lain.

Pertama, atas nama apa pun program UMNO-BN itu, baik pemukiman atau mesyuarat, orientasi kegiatan itu adalah jelas sebagai satu kempen pilihan raya. Laporan telah menunjukkan bahawa ADUN dan Ahli Parlimen UMNO-BN pergi berjumpa dan bermalam di rumah-rumah rakyat. Soal rakyat terima atau tidak, bukan isunya.

Tetapi kita ingin bertanya, jika UMNO-BN menggunakan kaedah ini atas nama mesyuarat atau pemukiman apa sekali pun, pemukiman apakah jenisnya ini? Bermukim di rumah orang kampung dan bermesyuarat di rumah penyokong BN?

Bukankah ini sudah jelas sebagai suatu kempen pilihan raya (yang jika dilakukan oleh Pakatan, sudah tentu Suruhanjaya Pilihan Raya akan mengamuk bising kononnya melanggar undang-undang)?

Persoalannya ialah Perdana Menteri belum lagi membubarkan Dewan Rakyat, jadi bagaimana SPR gagal melihat perlanggaran kod etika ini? Bukankah kempen politik (pilihan raya) baik secara formal atau tidak, mestilah diadakan di dalam waktu berkempen, bukan dalam keadaan sebegini.

Atas justifikasi undang-undang manakah yang SPR gunakan ketika ini? Atau SPR sewaktu Najib mencanangkan Malaysia akan menjadi negara demokrasi terbaik di dunia, minggu lalu?

Kedua, ini penting buat semua rakyat memahami adakah pendekatan politik UMNO-BN khususnya Najib Razak ini benar-benar ikhlas dan mencerminkan kejujuran UMNO untuk berubah.

Memahami tangungjawab seorang pemimpin atau wakil rakyat, amatlah penting bagi kita dalam konteks demokrasi di zaman moden ini.

Tugas dan tanggungjawab wakil rakyat bukanlah sibuk bermalam di rumah orang kampung, itu tidak menunjukkan apa-apa makna yang baik dan indah pun. Tugas sebenar wakil rakyat ialah menyelesaikan masalah dan keperluan orang ramai.

Menyelesaikan masalah orang ramai adalah kerja di pejabat, sama ada pejabat kerajaan atau pejabat wakil rakyat. Dan apabila wujud keperluan bagi wakil rakyat untuk melawat rakyat, tapak projek atau tapak bencana, lakukanlah lawatan seperti kelaziman amalan politik kita, itu sudah memadai dan lebih semula jadi sifatnya.

Tanda-tanda ketidakikhlasan wakil rakyat, baik yang tidak buat kerja atau pemalas atau sekadar menabur janji ialah dengan melakukan lawatan dan bermalam di rumah orang tanpa apa-apa sebab penting, melainkan ada udang di sebalik batu.

Strategi kempen sebegini tidak perlu dicontohi oleh rakyat dalam menilai keikhlasan orang politik. Sebaliknya inilah budaya yang menyebabkan wakil rakyat kita semakin malas untuk bekerja dan menipu orang ramai dengan gula-gula “bermalam di rumah rakyat”.

Jumpa rakyat itu penting, tetapi bermalam di rumah rakyat itu, sepatah kata Hishamudin Rais “poyo”.

Inilah realiti politik pasca Mac 2008. Perangai kebanyakan ahli politik UMNO-BN sudah semakin plastik dan segala program untuk rakyat juga bertambah plastik.

Dengan sedikit seloroh, kerana itu kebanyakan kerajaan negeri Pakatan Rakyat, termasuk Pulau Pinang, memperkenalkan kempen anti beg plastik untuk menjaga alam sekitar daripada tercemar dengan buangan plastik. Memang ada sedikit baiknya plastik tapi keburukannya lebih memudaratkan kehidupan.

Sama seperti janji-janji untuk jadikan Malaysia negara demokratik terbaik di dunia, ianya juga bersifat plastik.

Cakap siang pandang-pandang; jika rakyat masih tidak nampak helah di depan mata ini, alamat gelap masa depan semua.

Statistik bernombor yang ada sekadar menunjukkan bebanan yang sedang ditanggung oleh rakyat semakin bertambah. Bukankah antara rakyat yang sedang teruk menangggung ini juga adalah pengundi UMNO-BN?

Jangan mudah terpedaya dengan helah bermukim atau bermuka manis. Setakat dihulur sedikit wang ringgit untuk disesali bertahun-tahun kemudian, itu bukan jalan keluarnya. Perubahan perlu tulen dan bukan sekadar janji-janji manis

27 September 2011

Polis Pukul Orang Awam lagi...Memang Samseng Berlesen Melampau lampau Yang Sengaja Di Bela Oleh Kerajaan UMNOPORNO...!!!

Pekerja syarikat pembersihan sisa pepejal dakwa dipukul polis

JITRA: Seorang pekerja syarikat pembersihan sisa pepejal mendakwa dipukul oleh anggota polis ketika sedang menjalankan tugas di sebuah taman perumahan di Kodiang, dekat sini, pada 11.30 pagi, Sabtu lalu.

Mohd Ridzuan Mohd Noor, 23, berkata ketika kejadian dia sedang mengangkut sampah di kawasan itu dan dia menegur seorang lelaki yang tidak membuang sampah ke dalam tong sampah yang disediakan di situ.

"Saya hanya menegur supaya dia buang sampah ke dalam tong sampah. Mungkin dia tidak puas hati dengan teguran saya dan dia terus tinggikan suara dan masa tu berlaku pertengkaran mulut.

"Dia juga mengugut nak tembak saya kalau dia ada pistol sebelum dia beredar dari tempat itu," katanya ketika ditemui pemberita di sini hari ini.

Katanya, kira-kira 30 minit selepas kejadian pertengkaran mulut berlaku, dia didatangi lima lelaki lain yang datang dan memukulnya tanpa sebab.

"Depa (mereka) menendang saya hingga jatuh. Kemudian depa heret saya dengan tangan bergari bawa saya ke Balai Polis Kodiang dengan menaiki motosikal. Sampai di balai, saya dibawa masuk ke dalam sebuah bilik dan dipukul.
"Kemudian lelaki yang bertengkar dengan saya datang ke bilik itu dan turut memukul saya sebelum saya dibawa masuk ke dalam lokap tanpa sebab. Masa tu baru saya tau dia (lelaki yang bertengkar dengannya) adalah anggota polis," kata mangsa.

Dia berkata, dia ditahan di dalam lokap kira-kira setengah jam sebelum anggota polis tersebut melepaskannya.

"Selepas kejadian itu, saya pergi ke Hospital Jitra untuk mendapatkan rawatan dan doktor memberitahu pipi kiri, bahu dan tulang rusuk kiri ada kesan lebam. Saya juga membuat laporan polis tentang kejadian itu di Ibu Pejabat Polis Daerah Kubang Pasu," katanya.

Sementara itu, Ketua Polis Daerah Kubang Pasu, Supt Ibrahim Mohamad Yusof ketika dihubungi berkata, beliau menerima laporan tentang kejadian itu.

"Kita sudah membuka kertas siasatan berhubung kejadian itu dan siasatan sedang dijalankan," katanya. - BERNAMA

 

penyapu sial

Mentang-mentang ada kuasa, ada pistol, ada gari - maka boleh berbuat sesuka hati.

Sebelum ini sudah ada berita polis merompak, polis membunuh, polis lakukan jenayah. Polis kini seumpama penjenayah yang dilindungi undang-undang, samseng yang berlesen.

Persepsi negatif rakyat terhadap polis akan terus ada selagi pembersihan total tidak dilakukan oleh kerajaan terhadap PDRM. Pangkat dan gaji mereka sentiasa dinaikkan tetapi lansung tidak membantu menaiktarafkan professionalime mereka.Tindakan polis sendiri yang menyebabkan mereka dibenci oleh rakyat.

Inilah hasil daripada slogan "Kepimpinan Melalui Teladan"
Kalau KPN sendiri boleh pukul OKT di dalam lokap apakan lagi sang pecacai-pecacai dibawah, akan bertambah besar kepala lah.
Kan kah Negara kita ini dah dianugerahkan sebagai Negara Polis oleh Mahathir al-Kutty.

PERKOSA mula tunjuk kote tak bersunat tak bertempat...

Sebagaimana yang dilaporkan oleh Malaysiakini hari ini, PERKASA mula  menunjukkan kejantanan bacul mereka dengan menganggu ceramah Mat Sabu, Timbalan Presiden PAS. Sambutan Aidilfitri dan ceramah Timbalan Presiden malam kelmarin, tercemar apabila beberapa penyokong PAS cedera akibat dibaling batu dan air botol, . Lebih kurang 100 ekor budak-budak PERKOSA berhimpun di tepi jalan utama yang terletak kira-kira 60 meter dari pentas ceramah. Mereka membawa sepanduk dan kain rentang seperti "Mat Sabu Pembohong", "Mat Sabu Perosak Bangsa" dan "Mat Sabu Hina Pejuang".

Kononnya mereka mahu menyerahkan memorandum bantahan kepada Mat Sabu, tetapi ianya dihalang oleh para penyokong PAS. Mengapa di situ memorandum mahu diserahkan? Bukankah itu merupakan satu tindakan provokasi dan mengapa pihak berkuasa gagal bertindak pantas? Bayangkan jika ini berlaku kepada Najib, sudah tentu ada tangkapan awal dibuat.


PERKOSA jangan ingat kami di dalam PR takut untuk berdepan dengan mereka. Kalau kami boleh berdepan dengan ratusan atau ribuan FRU dengan berbagai senjata, usahlah PERKOSA cuba untuk bermain api dengan PAS atau PR. Kami di dalam PR cuba sedaya upaya untuk mematuhi peraturan dan undang-undang tetapi jika PERKOSA hadir untuk memaksa kami melanggar undang-undang, kami juga bersedia untuk melayan kamu.

Beberapa hari yang lepas, ceramah Ketua Umum DS Anwar juga diganggu oleh beberapa ekor pemuda diketuai oleh kepala beruk Lokman Adam. Ceramah juga terganggu dengan `black out' secara tiba-tiba. Ini lah kerja kumpulan bacul dan dayus yang mendapat sokongan dari pemimpin yang bacul dan dayus. Mereka takut untuk berdepan melalui debat, tetapi mahu tunjuk berani dengan cara kotor sebegitu.

Fracas during Mohd Sabu ceramah at Seremban

Kepada penyokong-penyokong PR terutamanya PAS dan PKR yang seringkali pemimpin mereka diganggu, kita harus belajar dari peristiwa ini. Persiapkan para petugas kita untuk menghadapi segala kemungkinan. Jelas, tumpuan mereka ini hanya kepada DS Anwar dan Mat Sabu. Justeru itu, persediaan mesti ada jika kita menganjurkan ceramah bagi kedua-dua tokoh ini.

Sekiranya berlaku apa-apa terhadap tetamu yang memberi ceramah terutamanya pemimpin utama kita, pihak Penganjur dianggap gagal memastikan keselamatan mereka. Kita tidak harus bergantung sangat kepada pihak Polis kerana kita sudah tahu apa yang akan dibuat oleh Polis jika berlaku sesuatu

26 September 2011

pembunuh bertukar posisi dengan penyamun ...jahanam rakyat malaysia...SPRM tukar pegawai dituduh samun pengurup wang...muakakakaka...!!!

 

Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) bertindak menukar tiga pegawainya yang disyaki menyamun pengurup wang rakyat asing pada 15 September lalu, ke bahagian pentadbiran jabatan itu.

Timbalan Ketua Pesuruhjaya (Pengurusan dan Profesionalisme) SPRM, Datuk Zakaria Jaffar, berkata pertukaran itu bagi memastikan ketiga-tiga pegawai berusia 20 hingga 35 tahun itu tidak terbabit dalam kes penyiasatan sepanjang siasatan polis.

"SPRM memandang serius kes ini dan tidak akan melindungi pegawai-pegawai berkenaan yang didakwa terbabit dalam perbuatan jenayah.

"Justeru tindakan diambil untuk menukar pegawai-pegawai berkenaan ke Bahagian Pengurusan Sumber Manusia berkuatkuasa serta merta dan hanya akan menjalankan tugasan pentadbiran sepanjang siasatan polis," katanya kepada pemberita selepas majlis perasmian penyerahan Kompleks Pejabat SPRM Kelantan di Kota Bharu hari ini.

Tiga pegawai SPRM yang dilaporkan bertugas di Ibu Pejabat SPRM Putrajaya sebelum ini ditahan kerana disyaki menyamun seorang pengurup wang rakyat asing kira-kira RM900,000 pada 15 September lalu di Lapangan Terbang Antarabangsa Kuala Lumpur (KLIA).

Zakaria berkata, pihaknya kini sedang menjalankan siasatan dalaman berhubung kes itu bagi menentukan sebarang pelanggaran peraturan yang serius dan jika terdapat pelanggaran, SPRM tidak akan teragak-agak untuk mengambil tindakan yang lebih berat dan setimpal.

Beliau berkata, ketiga-tiga pegawai terbabit terdiri daripada pegawai berpangkat Pemangku Penolong Pesuruhjaya (Gred P48), Penolong Kanan Penguasa (Gred P32) dan Penolong Penguasa (Gred P29).

Sementara itu, Zakaria berkata, bangunan baru SPRM Kelantan bernilai RM24.6 juta itu akan beroperasi sepenuhnya pada 1 November ini.

Beliau berkata, bangunan yang mula dibina pada Ogos 2008 di atas tanah seluas 0.727 hektar di Mukim Kenali, berhampiran bandar Kota Baharu itu dilengkapi pelbagai prasarana termasuk bilik temubual dan rakaman saksi, bilik menunggu saksi serta tiga unit lokap untuk lelaki dan wanita selain kemudahan untuk golongan kelainan upaya seperti lif, bilik air dan kawasan parkir khas.

"Aspek keselamatan turut diberi perhatian khusus dengan dilengkapi kamera litar tertutup (CCTV) di luar dan dalam kawasan bangunan, tingkap yang dipasang jeriji besi serta pintu masuk yang dilengkapi sistem 'kad akses'," katanya.

Majlis penyerahan replika kunci itu disempurnakan oleh Pengarah Kanan Cawangan Kerja Bangunan Am, Jabatan Kerja Raya Kuala Lumpur, Datuk Dr Amer Hamzah Mohd Yunus kepada Zakaria.

 

Bernama

 

penyapu sial

kenape tak tuduh di bawah sek kanun acara jenayah -SAMUN BERKAWAN!

ADA PILIH KASIH PULAK! SEBAB MENYAMUN TU SEMUA TU PANGKAT BESAR? KEBAL DARI UNDANG UNDANG K?

MACAM HARI TU 6 ORANG PEGAWAI IMIGRESEN KENA TAHAN BAWAH ISA 3 BULAN JE LEPAS TU BEBAS! BUAT DUIT RASUAH RATUS RIBU KERANA LEPAS MASUK PENDATANG INDON/PATI!

Hudud belum sesuai dilaksana di Malaysia konek konek pemimpin UMNOPORNO tersepit di celah jubor MCA,GERAKAN dan YAHUDI....!!!

Naib Presiden Umno Datuk Seri Ahmad Zahid Hamidi berkata hukum hudud belum dapat dilaksanakan kerana masalah kesesuaian dalam masyarakat majmuk negara ini.

Beliau berkata sebagai orang Islam, keyakinan terhadap hukum hudud itu tidak timbul tetapi kesesuaian pelaksanaannya menyebabkan ia tidak dapat dilakukan kerana rakyat yang berbilang kaum.

"Masalah (berhubung isu Hudud) yang dihadapi oleh DAP dan PAS, biarlah mereka selesaikan tetapi pendirian kita sebagai kerajaan Barisan Nasional (BN), hukum hudud belum sesuai dilaksanakan di negara ini, " katanya kepada pemberita selepas melancarkan program 'Kami Anak 1Malaysia' membabitkan 2,000 pelatih dan 500 bekas pelatih Program Latihan Khidmat Negara(PLKN) di Bagan Datoh hari ini.

Ahmad Zahid yang juga Menteri Pertahanan berkata Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak dan seluruh kepimpinan kerajaan BN berpendirian sama bahawa hukum hudud belum sesuai dilaksanakan.

Mengenai cadangan mewujudkan jawatan Timbalan Pengerusi BN kedua dilantik daripada kalangan parti komponen, beliau berkata perkara ini perlu dibawa pada mesyuarat majlis tertinggi BN.

"Perkara ini tidak boleh dilontarkan tanpa dibawa ke mesyuarat majlis tertinggi kerana sebarang keputusan perlu mendapat persetujuan sebulat suara kerana itu merupakan konvensyen BN dari dulu," tambahnya.

Bernama

penyapu sial

Hukum hudud itu hukum Allah yg sesuai dilaksanakan di mana-mana dan sesuai sepanjang zaman... Menteri seolah-olah berkata bahawa"Allah tidak pandai buat hukuman? sbb xsesuai kat Malaysia?".... apa status akidah menteri ni?..aku pun tak tau...

kita menumpang bumi Allah suka-suka je cakap x boleh laksana kan di malaysia...malaysia ni umno yg buat ke.....bodoh punya pemimpin...x layak jadi pemimpin zahid ni....

agak2 tahun bila sesuai tu? dah 54 tahun asik tak sesuai je.. adakah ALLAH tak pandai buat undang2 sampai ianya jadi tak sesuai plak..

memang tak boleh bila2 pun sbb takut dgn MCA dn Gerakan..harapkn keris terjulur je..huhu

UMNO Lebih Takut Pada MCA dari Allah

'MCA akan berpisah dengan Umno jika laksana hudud'
Hazlan Zakaria, Sep 23, 11, 12:09pm


MCA hari ini mengulangi pendiriannya yang anti-hudud sehingga akan sanggup berpisah dengan sekutu lamanya, Umno, jika parti Melayu itu melaksanakan perundangan Islam itu.

Presidennya, Datuk Seri Chua Soi Lek berkata, jika Umno mahu melaksanakan hudud, MCA tidak mahu menjadi sebahagian daripadanya.

Beliau menegaskan demikian dalam satu sidang akhbar selepas mengiringi Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak merasmikan persidangan menjadikan negara berpendapatan tinggi satu realiti, di Subang Jaya hari ini.

Bagaimanapun, katanya, beliau memahami bahawa sebagai orang Islam, orang Melayu dalam Umno mesti menerima hudud tetapi beliau menghargai hakikat bahawa tiada pemimpin Umno yang mendesak pelaksanaannya, tidak seperti PAS yang mahu berbuat demikian.

"Apa yang jelas ialah MCA menentang hudud," katanya dengan tegas.

Chua mengulas kenyataan Timbalan Presiden Umno, Tan Sri Muhyiddin Yassin semalam bahawa Umno sebagai parti orang Islam, mesti menerima undang-undang hudud, sambil berkata bukan lagi masanya bagi perundangan Islam itu dilaksanakan di Malaysia yang penduduknya berbilang agama.

 

 

penyapu sial

Jelaslah selama ini UMNO tunduk pada MCA (dan MIC) dan menolak hukum Allah. UMNO letak MCA dan MIC lebih tinggi dari kehendak Allah SWT. UMNO sanggup humban hukum Allah SWT semata-mata mahu melihat MCA dan MIC gembira.

Tidak hairanlah kerana selama UMNO wujud pun yang memberi wang kepada UMNO untuk beroperasi adalah MCA. Jadi, apabila MCA berkata mereka tidak mahu hukum Allah SWT, maka UMNO tunduk patuh.

Mengata Dulang Paku Serpih, Mengata Orang Dia Yang Lebih

Namun, pemimpin2 UMNO seperti Dr Mahathir Muhammad Iskandar Kutty secara azali MEMBENCI HUKUM ALLAH. Maksudnya, MCA tak perlu minta, Dr Mahathir secara sukarela akan pastikan hukum Allah SWT dihinjak dan dihina di Malaysia.

Dr Mahathir membenci Islam lebih dari dia benci Yahudi. Dr Mahathir boleh berkawan dengan Yitzhak Rabin dan boleh pastikan hukum Islam tidak dilaksana di Kelantan.

25 September 2011

"Najib teruja naik bas untuk temu rakyat"...pukimak ini teruja nak menipu rakyat...kalau berani naiklah bas awam renti renti jangan ada protokol rasmi...kalau ada pelir lah...!!!





BERNAMA online di dalam salah satu berita bertajuk "Najib teruja naik bas untuk temu rakyat" melaporkan bahawa ia merupakan kali pertama Perdana Menteri menaiki bas bersama isterinya Rosmah.
[Bernama]
Sebelum ini Tun Dr Mahathir Mohamad menegur wakil rakyat BN supaya mengubah imej mewah yang ditonjolkan sehingga menyebabkan rakyat berasa jijik dengan parti itu.
[Malaysiakini]

Berita Najib naik bas bersama isteri sebenarnya satu berita yang amat pelik. Tidak mungkin Perdana Menteri yang biasa hidup mewah dilimpahi kesenangan hasil keringat rakyat, sanggup bersusah payah menaikki bas.
Lebih pelik, bila Rosmah Mansor dilaporkan turut sama mengikuti Najib. Ini berita mustahil, patut jadi benda ke lapan paling ajaib dalam dunia




Sama juga dengan berita, Rosmah tak suka bershopping, mana mungkin orang akan percaya! kambeng pun tak akan percaya.

Namun selepas di tinjau  pelbagai sumber di internet, barulah faham. Rupanya Rosmah bersama Najib menaikki bas mewah. Maka tak hairanlah...memang pukimak dalam haramjadah 2 makluk perosak rakyat nie...kalau berani naiklah yang macam ini baru tau...jangan nak glamer untuk tipu rakyat aje...nak tau bas mewah si lahanat nie naik setaraf dengan jet peribadi  dia nie...ada berani naik la macam nie kalau nak tau.....baru tau kesusahan rakyat ..ni hanya terkangkang  dalam bas sambil smbang sembang bagaimana nak tambah kekayaan  dengan merampok rakyat dan menghapuskan tentangan  pembangkang.!!!

Bila UMNO Juga Mahu Hukum Hudud...Raja IBlis Dan Syaitan Tertanggal Gusi Ketawa mendengarnya...!!!

Isu ini timbul bila Tun Mahathir cabar PAS agar laksanakan hukum Hudud kerana beliau tidak lagi berkuasa. Tahukah Mahathir bahawa hukum Islam tidak perlu menanti kamu berkuasa atau tidak, bahkan jika kamu mati sekali pun hukum ini akan terus diperjuangkan sehingga tertegaknya hukum Allah di muka bumi ini.

Kita mahu didik masyarakat agar faham soal hukum Hudud dahulu. Atau Didikan beginikah Yang Nak Di amalkan...!!!?

TPM, Muhyiddin pula cuba berlapik kononnya Umno memang mahu laksanakan hukum Hudud tetapi bukan sekarang. Masyarakat perlu diasuh dan dididik terlebih dahulu tentang hukum ini sebelum ianya mahu dilaksanakan. Berapa lama Umno mahu mengambil masa untuk mendidik masyarakat? Daripada Mahathir muda sampai Mahathir sudah hampir lupa-lupa ingat' masih tidak selesai lagi mendidik masyarakat? Berapa tahun Umno berkuasa di negara ini? Apa didikan Umno agar masyarakat memahami hukum Hudud?

Berilah masa berkurun-kurun sekalipun kepada Umno, tetapi selagi politik dipisahkan dari agama usah diharap masyarakat akan memahami hudud. Bagaimana hudud mahu dipelajari oleh masyarakat, sedangkan guru-guru agama yang mengajar di dalam masjid dan surau tidak boleh membicarakan tentang hukum hudud? Ahli-ahli politik berugama Islam tidak boleh bercakap soal agama di dalam masjid, jauh sekali untuk menceritakan tentang hukum Hudud. Mahu beri tazkirah pun perlu ada Tauliah. Apabila ada penceramah atau guru yang menyebut tentang kewajipan hukum ini, mereka pasti akan digam' atau di cop sebagai berpolitik' di dalam masjid. Beginikah caranya Muhyiddin mahu asuh masyarakat tentang hukum Hudud?

Jelas, sejak dari dulu, kini dan mungkin selamanya Umno tidak akan berusaha ke arah mendidik masyarakat tentang hukum ini. Jika beginilah keadaannya, usah dimimpi negara kita akan dapat melaksanakan hukum tersebut melainkan Umno kita kuburkan. Kita tidak mahu berbicara tentang DAP terutamanya Karpal Singh sekiranya beliau menentang perlaksanaan hukum ini. Sebabnya, pertama, Karpal Singh Non-Muslim dan bukan kewajipan beliau untuk menegakkan hukum Islam. Kedua, Karpal Singh menentang hukum Hudud berlandaskan ilmu perundangan yang ada pada beliau iaitu Perlembagaan Negara sekarang tidak akan membenarkan Hukum Hudud dilaksanakan.

Kita tabik kepada DS Anwar, beliau secara jelas menyokong perlaksanaan Hukum Hudud. Tabik juga kepada Mursyidul Am PAS yang tegas menyebut jika Kerajaan Pusat benarkan Hukum hudud dilaksanakan di Kelantan, dan jika DAP menentangnya maka PAS sanggup kehilangan DAP. Ertinya, di antara Tuan Guru Nik Aziz, Anwar dan Muhyiddin, mereka bertiga adalah Islam tetapi hanya Muhyiddin yang berbeza pendapat. Tuan Guru Nik Aziz mahu kepada hukum Hudud, Anwar pula menyokongnya tetapi Muhyiddin pula mahu ditangguhkan sehingga masyarakat tahu tentang hukum ini.

Persoalannya, apakah Umno ada menunjukkan usaha-usaha ke arah itu? Samasekali tidak, bahkan bertambah teruk lagi. Ini membuktikan Umno tidak pernah ikhlas untuk menuju ke arah itu. Bagaimana mungkin pemimpin Umno mahu terima hukum Hudud sedangkan perkara asas di dalam Islam iaitu menutup aurat pun pemimpin Umno tidak berani menegur isteri mereka. Bagaimana mereka mahu kepada Hudud di dalam keadaan mereka melantik perasuah menjadi pemimpin. Tidak percaya, kita boleh bertanya kepada Isa Samad atau Ali Rustam.

Di dalam keadaan media kawalan mereka bertindak sebagai `lidah syaitan' pembawa fitnah dan mengaibkan orang, inikah yang dikatakan Muhyiddin masyarakat perlu dididik terlebih dahulu? Jelas dan nyata, Umno bukan pilihan buat kita jika kita mahu melaksanakan hukum Islam.

kesian Pak lah...pasai SKMM lahanat yang Terlampau Buat lawak politik Bodoh...dia sampai terkejut dan mengigau dari tido...!!!



Tun Abdullah Ahmad Badawi menegaskan tiada sebab bagi pengawal selia stesen penyiaran menghalang penyiaran klip video Undilah kerana pengumuman khidmat awam seumpama itu ke udara demi kepentingan umum sejak pilihan raya umum pertama.

Suruhanjaya Komunikasi dan Multimedia Malaysia (SKMM) telah mengarahkan agar stesen penyiaran lokal tidak lagi menyiarkan klip video itu, yang dilancarkan sempena Hari Malaysia minggu lalu. Arahan itu difahamkan dikeluarkan oleh SKMM awal minggu ini.

“Saya merasakan ia (klip video) baik. Saya seronok mendengar (klip video itu),” kata bekas perdana menteri (gambar) ini.

“Saya mendapati lagu ini bukan (memihak) mana-mana kumpulan atau parti, liriknya menggalakkan, merangsang orang ramai tentang kepentingan pilihan raya,” kata beliau pada majlis rumah terbuka Aidilfitri di sini hari ini, dengan merujuk kepada klip Marilah Mengundi yang lazimnya akan dimainkan ketika pilihan raya.

“Saya tidak melihat apa-apa sebab mengapa SKMM wajar ambil tindakan ini,” katanya.



Dalam satu kenyataan awal hari ini, SKMM berkata klip video Undillah belum mendapat kelulusan Lembaga Penapisan Filem (LPF) untuk siaran, dan oleh itu, ia tidak sepatutnya disiarkan menerusi televisyen sehingga ia telah mendapat kelulusan.

Agensi itu berkata, hasil pemantauan pematuhan secara rutin dibuat menunjukkan pengumuman khidmat awam yang dihasilkan oleh pemuzik Pete Teo belum mendapat kelulusan LPF.

SKMM menambah, di bawah Akta Komunikasi dan Multimedia 1998, semua penyiar mesti menghentikan penyiaran klip video berkenaan.

Banyak pihak termasuk mereka yang menjayakan penerbitan klip itu mengkritik tindakan SKMM yang melarang stesen penyiaran lokal daripada menyiarkan bahan itu.

Selain Ahli Parlimen Gua Musang Tengku Razaleigh Hamzah dari Umno turut menjayakan klip itu ialah Timbalan Menteri Pelajaran Datuk Dr Wee Ka Siong dan Timbalan Menteri Kesihatan Datuk Rosnah Abd Rashid Shirlin.

Personaliti lain termasuklah Ahli Parlimen Petaling Jaya Utara Tony Pua, Ahli Parlimen Lembah Pantai Nurul Izzah Anwar, Ahli Parlimen Shah Alam Khalid Samad dan Adun Seri Setia Nik Nazmi Nik Ahmad.

Pelakon Afdlin Shauki dan penulis lirik kontroversial Namewee merupakan antara individu terpilih untuk mendendangkan lagu Undilah ciptaan komposer Pete Teo.

Video klip berdurasi 4.38 minit itu turut menampilkan 40 personaliti termasuk ahli politik Barisan Nasional dan Pakatan Rakyat.

Sehubungan itu, Abdullah yang melepaskan jawatan perdana menteri April 2009 bertanya sama ada lesen atau kelulusan diperlukan untuk menyiarkan klip pengumuman khidmat awam.


penyapu sial


nampaknya SKMM pun dah terlampau...dia nie pun dah jadi ahli komponen BN....kuasa dia dah semakin terlampau....jangan terperanjat satu hari nanti dia akan tiru budaya SPRM...campak tertuduh dari tingjat tertinggi dan  ada waktu terluang pergi merompak orang awam bila tak cukup pulus bila bapak anjing UMNOPORNO tak cukup bagi  makan...!!!

Bila KPN ( Ketua Pembodek Negara ) cuba berpolitik KANGKUNG...baik letak jawatan dan jadi calon BN Daaaa,,,....!!!!!!

Dalam pandangan seumpama yang jarang-jarang dikeluarkan, Ketua Polis Negara Tan Sri Ismail Omar mengingatkan, kerajaan Barisan Nasional (BN) boleh kalah dalam pilihan rayau mum jika tidak menangani isu berkaitan Akta Keselamatan Dalam Negeri (ISA) dengan baik.

Pendirian itu digariskan dalam satu buku berkaitan dengan 1 Malaysia yang diterbitkan sebelum pengumuman pentadbiran Najib mengenai ISA minggu lalu.

Menurut Ismail (gambar), isu ISA iaitu undang-undang yang diperkenalkan pada 1960, akan terus menjadi topik politik yang hangat untuk diperbincangkan dan pihak pembangkang akan terus menagih simpati dan sokongan pengundi.

Ismail yang menggantikan Tan Sri Musa Hassan September 2010 berkata, walaupun kerajaan berjanji untuk melihat semula akta tersebut khususnya dalam hal tanpa perbicaraan, namun banyak pihak yang meragui langkah itu.

Penggubalan dan penguatkuasaan ISA terletak di tangan kerajaan pusat, yang diterajui oleh BN sejak negara merdeka.

“Kerajaan dikatakan akan tetap menggunakan ISA sebagai serampang dua mata. Pada pihak kerajaan ISA penting untuk mengekalkan keamanan dan mengawal keselamatan negara tetapi pihak pembangkang terus menangih simpati dan sokongan pengundi,” kata beliau.

Justeru katanya, “jika kerajaan tidak dapat mengurus isu ini dengan baik, ia akan membawa kepada kekalahan dalam pilihan raya umum akan datang.”

Ismail mengatakan demikian dalam satu bab bertajuk “Keamanan dan Keselamatan Ke Arah Pembentukan Negara Maju” dalam buku berjudul “1 Malaysia Menjana Negara Sejahtera dan Bahagia Menjelang 2020”.

Buku itu dikeluarkan sebelum Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak menerusi perutusan khas sempena Hari Malaysia mengumumkan pentadbirannya akan memansuhkan ISA dan menggantikan dengan dua undang-undang baru.

Ismail berkata, tindakan pantas dan ‘pre-emptive’ yang diambil oleh Polis Diraja Malaysia dalam menangkap elemen-elemen utama dalam kumpulan-kumpulan militan seperti Jemaah Islamiah (JI), Darul Islam (DI), Al-Qaeda dan Kumpulan Abu Sayyaf sejak 2001 merupakan faktor utama Malaysia terus selamat daripada sudut ancaman kumpulan militan di rantau ini.

Dalam tulisannya, Ismail juga menarik perhatian bahawa senario politik yang disaksikan pada Mac 2008 dijangka berlaturan pada masa-masa akan datang.

“Dalam pilihan raya umum ke-12, negeri Selangor, Pulau Pinang, Kedah dan Perak jatuh ke tangan parti pembangkang. Di peringkat Parlimen pula, BN gagal memperoleh dua pertiga majoriti.

“Ini menyebabkan keadaan politik di peringkat negeri tidak menentu dan rapuh. Keadaan ini dijangka berlarutan pada masa-masa akan datang,” kata Ismail.

Tambah beliau, pemerintah di peringkat negeri hanya memperoleh majoriti mudah seperti yang dapat dilihat di negeri Perak.

Perikatan Pakatan Rakyat menguasai kerajaan negeri itu pada pilihan raya umum 2008 tetapi tumbang awal 2009 apabila tiga wakil rakyatnya bertindak keluar parti masing-masing.

Dalam perutusan khas Hari Malaysia Khamis lalu, Najib mengumumkan bahawa ISA akan dimansuhkan dan dua undang-undang baru yang sesuai akan digubal bagi memelihara keamanan, kesejahteraan, kesentosaan serta kerukunan hidup rakyat dan negara.

Kata Perdana Menteri, dua undang-undang baru itu akan digubal di bawah “semangat serta payung” Perkara 149 Perlembagaan Persekutuan bagi mencegah perbuatan subversif, keganasan terancang dan perbuatan jenayah.

Najib menjelaskan, undang-undang baru itu akan memperuntukkan tempoh tahanan polis yang lebih pendek daripada yang dijalankan pada masa ini.

Katanya, apa-apa tahanan lanjut hanya boleh dibuat dengan perintah mahkamah kecuali undang-undang berkaitan keganasan, masih dikekalkan bawah kuasa menteri.

Dalam ucapan sulung selepas mengambil alih tampuk pemerintahan pada 3 April 2009 Najib telah berjanji untuk mengkaji ISA secara komprehensif.

Perdana Menteri turut mengumumkan bahawa Akta Buang Negeri 1959 akan dimansuhkan di samping akan mengkaji semula beberapa undang-undang lain bagi memastikan ia memenuhi kehendak semasa.

Kajian semula komprehensif ini akan melibatkan Akta Kediaman Terhad 1933 dan Akta Mesin Cetak dan Penerbitan 1984 di mana prinsip pembaharuan tahunan akan dihapuskan dan digantikan dengan pengeluaran lesen sehingga dibatalkan.

Malah, kerajaan juga akan mengkaji semula Seksyen 27 Akta Polis 1967 dengan mengambil kira peruntukan Perkara 10 Perlembagaan Persekutuan tentang kebebasan berhimpun dengan prinsip menentang sekeras-kerasnya demonstrasi jalanan.

Beliau juga berkata kebenaran berhimpun akan diberi selaras dengan kaedah-kaedah yang akan ditetapkan kelak dengan mengambil kira norma-norma di peringkat antarabangsa.

Kroni Dan Suku Sakat UMNO-BN pukimak Selangor Semakin Terseksa Dan Terdesak....!!!!

 

Kita  bersetuju dengan  kenyataan  Timbalan Perdana Menteri, Tan Sri Muhyiddin Yassin bahawa ada pihak yang tertekan sejak Pakatan Rakyat menerajui negeri tersebut dan mereka adalah kroni dan suku sakat Umno-BN.

Selama ini, golongan tersebut telah mengaut kekayaan menerusi pemberian projek secara terus, menjadi orang tengah dan para pelobi.

Ini mengulas kenyataan Muhyiddin yang berharap rakyat Selangor memilih BN dalam pilihan raya akan datang setelah rakyat kini didakwa "terseksa" bawah Pakatan.

Kenyataan timbalan perdana menteri itu membuktikan Umno-BN semakin terdesak untuk menagih simpati rakyat negeri ini.Mungkin inilah yang dimaksudkan oleh perdana menteri yang orang Umno suka syok sendiri..

Yang tertekan ini juga adalah ahli perniagaan yang merasuah pegawai kerajaan dan orang politik untuk mendapatkan pertolongan dan pengecualian dari beberapa polisi dan syarat-syarat termasuklah melibatkan perumahan kos rendah bagi mengejar keuntungan berganda.

Lebih malang lagi, projek disiapkan dengan ala kadar menjadikan golongan berpendapatan rendah semakin tertekan..Ketika pentadbiran Umno-BN, tegasnya, ahli perniagaan berkenaan 'terlalu berkuasa'dan undang-undang tidak mampu menakutkan mereka, kerana mereka mendapat 'keizinan' dan 'dilindungi' orang politik.

Golongan yang tertekan juga adalah individu atau kumpulan tertentu yang menjadi orang tengah untuk mendapatkan projek atau tender dengan cara membodek orang politik bagi mendapat bayaran komisyen tinggi..

Golongan ini  juga tidak mempunyai modal atau kepakaran tetapi sekadar cukup ''menjual air liur kepada ahli politik.

Golongan ini tanpa segan silu berkunjung dan bersidai di pejabat orang politik, senario ini telah berlaku semenjak Muhyiddin menjadi menteri besar Johor dan ia masih berterusan sehingga sekarang.

Banyak projek besar bernilai jutaan dan bilion diberikan kepada kroni-kroni dan kemudian menjual tender tersebut kepada syarikat lain semata-mata untuk mendapatkan komisyen dengan kata lain untung atas angin tanpa mengusahakan sesuatu yang melibatkan keringat sendiri.

Tinjauan pendapat mendapati rakyat Selangor gembira dengan corak pentadbiran dan pengurusan pakatan rakyat yang tidak membenarkan golongan tertentu bersidai di pejabat menteri besar atau pegawai kanan kerajaan. Fenomena ini begitu meluas dilihat ketika pentadbiran Umno sebelum ini..

Sudah tentu, kroni Umno-BN tersebut tertekan kerana tidak lagi boleh membodek orang politik dan pegawai kerajaan kerana Kerajaan Selangor mengamalkan pentadbiran yang telus dan bertanggungjawab.

Apa-apa pun,  mereka yang tertekan di bawah Pakatan Rakyat hanyalah golongan kecil yang tidak menjejaskan sokongan padu rakyat Selangor dalam pilihan raya umum tidak lama lagi.

Manakala bagi rakyat biasa bila ditanya, sudah tentu Muhyiddin dan pemimpin Umno-BN lain akan terlopong melihat sokongan rakyat terhadap Pakatan yang telah berjaya meningkatkan taraf hidup rakyat dengan pelbagai bantuan menerusi program Merakyatkan Ekonomi Selangor (MES).

Dalam tempoh empat tahun, kerajaan pakatan rakyat Selangor  telah berbelanja lebih RM500 juta untuk rakyat dan sebahagian besarnya disalurkan untuk skim pemberian air percuma.

Mana mungkin rakyat Selangor tertekan dengan pemberian air percuma ini dan program-program kebajikan lain yang diberikan kerajaan Pakatan Rakyat.Amat memalukan apabila Muhyiddin sebagai orang nombor dua dalam pentadbiran negara dan nombor dua dalam parti membuat kenyataan sebegini dan memalukan dirinya sendiri,,

Siapa Yang Sebenarnya 'Terseksa' Muhyiddin?

SHAH ALAM 24 SEPT : Dakwaan timbalan perdana menteri bahawa rakyat Selangor terseksa di bawah pentadbiran tiga tahun Pakatan Rakyat di negeri ini disifatkan sebagai tindakan terdesak Umno Barisan Nasional.

Ketua Penerangan Keadilan Selangor, Shuhaimi Shafie berkata Tan Sri Muhyiddin Yassin kini semakin terpaksa melakukan perang saraf apabila mendapati rakyat Selangor sebenarnya sudah cukup selesa dengan pentadbiran PR yang lebih mengutamakan kebajikan rakyat.

"Rakyat Selangor hari ini bukan terseksa, yang terseksa sebenarnya adalah pimpinan-pimpinan kanan Umno dan Barisan Nasional kerana tidak dapat menipu duit rakyat untuk kepentingan mereka.

"Malah rakyat Selangor secara keseluruhan semakin selesa dan bukan terseksa," katanya pada satu majlis rumah terbuka DUN Sri Muda hari ini.

Tambah Shuhaimi yang juga ADUN Sri Muda, kisah dongeng betapa penting untuk Umno merampas kembali Selangor demi menyelamatkan rakyat di negeri ini tidak akan berjaya kerana warga Selangor sedia maklum apa yang mereka mahukan.

"Rakyat di Selangor hari ini cukup berterima kasih kepada kerajaan negeri dan juga di atas kepimpinan Menteri Besar Selangor, Tan Sri Khalid Ibrahim yang sudah menjalankan terlalu banyak program-program yang memberikan manfaat terbaik kepada rakyat.

"Malah mereka cukup bersyukur apabila Umno BN kalah di negeri Selangor dan Insya-Allah sokongan yang kita terima semakin meningkat dari hari ke hari," tambahnya lagi.

Beliau dalam pada itu berkata, dakwaan songsang Muhyiddin itu semalam di Sekolah Menengah Kebangsaan Meru, Klang disifatkan sebagai tindakan menggelabah beliau yang tidak sabar mahu merampas tampuk pemerintahan negara.

"Jadi kita lihat sejak akhir-akhir ini ada percanggahan pendapat di antara Muhyiddin Yassin dan Najib Razak dan ini menggambarkan wujud kecelaruan yang besar daripada segi agenda memajukan negara atau pun memastikan kemenangan Umno dan BN di seluruh negara," katanya.

Shuhaimi berkata malah beliau yakin pada pilihan raya umum ke 13, rakyat di negeri Selangor tidak akan berpaling tadah untuk mengundi BN sebaliknya lebih ramai yang akan menyatakan sokongan mereka kepada PR untuk menuju ke Putrajaya.

Dalam pada itu, dakwaan Muhyiddin turut dibidas oleh beberapa pimpinan lain PR yang turut sama menyifatkan beliau dan sekutunya semakin tertekan untuk merampas semula Selangor dengan menggunakan apa jua taktik.

Menurut ADUN Bukit Antarabangsa, Azmin Ali, Najib sebagai perdana menteri sendiri pernah menyatakan tekad akan merampas Selangor dengan apa cara sekali pun.

Justeru ujarnya yang juga timbalan presiden PKR, perkembangan negara mutakhir ini yang menyaksikan warga asing diberikan status kewarganegaraan sebagai bukti , pemerintah sanggup melakukan apa sahaja untuk mengekalkan kuasa.

"Ini memang kenyataan yang dikeluarkan sendiri oleh Najib yang beliau akan merampas Selangor dengan apa jua cara sekali pun dan ini menunjukkan Umno sanggup
menggunakan cara-cara yang kotor dan jijik serta tidak menghormati keputusan yang dibuat oleh rakyat negeri Selangor dan langsung tidak mempunyai komitmen untuk menyuburkan demokrasi di dalam negara dan di negeri Selangor.

"Sebab itu Umno terpaksa menggunakan cara kotor termasuk memberikan kad pengenalan kepada warga asing semata-mata untuk menjamin kelangsungan politik mereka," katanya.

Dalam pada itu, ADUN Sri Andalas, Dr Xavier Jayakumar berkata, tindakan Umno-BN yang menggunakan bangunan-bangunan kerajaan seperti sekolah bagi tujuan berkempen hakikatnya tidak disenangi rakyat.

"Saya ingin tegaskan di sini, pada masa yang sama rakyat di negeri Selangor tidak sabar menantikan PRU 13 akan datang untuk tubuhkan kerajaan baru menuju ke Putrajaya," katanya. -tvsnews

Your link text here.

undefined

24 September 2011

Jangan nak Kelentong....UMNO lah penghalang HUDUD sebenarnya.....

Setelah kecewa dengan isu komunis dan kemerdekaan kini Umno/BN menggunakan skrip lama iaitu isu Hukum Hudud bagi memecahbelahkan PR dan penyokong masing-masing. Hari ini akhbar pencacai meletakkan isu ini di muka depan, tidak lain tidak bukan untuk mensensasikan isu ini supaya PAS dan DAP berpecah belah dan rakyat tidak yakin dengan perpaduan dalam PR.

Semua ini adalah tanda-tanda PRU 13 semakin hampir. Isu ini dijadikan serampang dua mata iaitu untuk memecahbelahkan PR dan juga untuk mengalihkan tumpuan rakyat dari isu lain yang merimaskan BN.

Saya mengharapkan pimpinan segera membuat kenyataan bersama dan jangan dibiarkan isu ini dimaipulasi oleh Umno/BN yang jahat dan batu api ini.

Kenyataan bersama pimpinan PR mesti dilakukan segera kerana sesungguhnya isu ini sebenarnya sudah lama selesai cuma ianya disensasikan berulang-ulang kali oleh pencacai Umno/BN sendiri guna untuk mendapat keuntungan politik murahan mereka.

Ayuh pimpinan apa tunggu lagi ....................!!!!!!!!!!

Hakikat sebenarnya bukan DAP yang mesti menghormati PAS sebaliknya Umno lah yang wajib menghormati PAS dalam isu ini kerana bukan DAP yang menjadi penghalang utama kepada pelaksanaan hudud tetapi Umno sendiri yang berbuat demikian dari dulu, kini dan entah sampai bila.

Bekas Perdana Menteri, Mahathir Mohamad pernah menghantar surat kepada kerajaan Kelantan seolah-olah mengugut supaya tidak melaksanakan hudud di Kelantan sebaik sahaja Kanun Jenayah Syariah negeri Kelantan di luluskan di Dewan Udangan Negeri Kelantan beberapa tahun lepas. Jadi siapa sebenar penghalang kepada hukum Hudud DAP atau Umno?

Kalau Umno/BN benar-benar ikhlas mahu ianya dilaksanakan maka sila pinda perlembagaan negara supaya negeri diberi kuasa untuk mengamalkan undang-undang jenayah mereka sendiri khususnya Hukum Hudud!!!!!!!!!!!!!!!!

 

mutaligat

rahsia besar pukimak boyfriend altantuya terlondeh...nafsu buas bagaimana bangsat nie suntut altantuya begitu juga nak meliwat kerajaan negeri selangor mengikut nafsunya sendiri...!!!

Patutlah Najib Altantuya terliur sampai ke sudah nak rampas Selangor dari Pakatan Rakyat.

Rupa-rupanya ada udang di sebalik megi!

Dengan kedudukan kewangan kerajaan negeri yang sangat kukuh, wang TUNAI berjumlah RM1.1 bilion berada dalam simpanan, jelas tidak syak lagi Najib Altantuya akan sanggup menggunakan apa saja taktik dan tipu helah bagi memastikan Selangor kembali ke pangkuan Umno-APCO.

Jika nilai sebesar itu diterjemahkan dalam bentuk syarikat, pasti mana-mana bank berebut-rebut mahu menghulur pinjaman kerana yakin dengan prestasi kewangan dan amanah dalam menguruskan perbelanjaan di samping mengamalkan etika jimat cermat walaupun mempunyai dana yang besar.

Tetapi malangnya, Najib Altantuya tidak kira semua itu, pada hemat berpaksikan syaitannya, siapa pun yang akan menjadi Menteri Besar tidak penting asalkan wang rakyat RM1.1 bilion tersebut menjadi miliknya dan Rosmah Mansor.

Ketua Audit Negara sekarang, Ambrin Buang pasti tidak terkejut dengan pengumuman Khalid Ibrahim selaku Menteri Besar kerana atas nasihat dan tunjuk ajar Penasihat Kewangan Negeri yang juga Ketua Pembangkang Anwar Ibrahimlah Selangor kini berada pada kedudukannya sekarang.

Jelas sekali matlamat Najib Altantuya hanyalah berpaksikan nafsu syatian semata-mata dan bukannya mahu membela nasib rakyat seperti mana yang kerap dimainkan pemimpin Umno-APCO hinggalah letusan tsunami Mac 2008 membadai melenyapkan keangkuhan parti yang semakin reput dari dalam itu.

Dan diharapkan agar lebih 280 ribu pengundi hantu yang diimport dari Indonesia akan bertukar hatinya dengan izin Allah SWT memangkah Pakatan Rakyat apabila tiba masanya nanti, amin...

berkaitan...

Dalam tempoh enam bulan tahun ini, Kerajaan Negeri Selangor berupaya menambah simpanan tunai sebanyak RM200 juta, menjadikannya RM1,100 juta.

“Jumlah ini merupakan rekod kewangan paling baik negeri bertuah ini dalam tempoh 28 tahun,” kata Menteri Besar, Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim.

Beliau menyatakan demikian pada Majlis Santapan Malam anjuran Kerajaan Negeri Selangor Darul Ehsan di Pusat Konvensyen Shah Alam, malam tadi.

Selain Yang di-Pertuan Agong, Tuanku Mizan Zainal Abidin, turut berangkat ialah Raja Permaisuri Agong, Tuanku Nur Zahirah dan Sultan Selangor, Sultan Sharafuddin Idris Shah.

Menurutnya, pada akhir tahun lepas, simpanan tunai Kerajaan Negeri Selangor berjumlah sebanyak RM918 juta.

Secara keseluruhan, katanya, kejayaan Selangor memperkasa pembangunan dan melestarikan kemajuannya adalah dengan restu, nasihat dan sokongan penuh Tuanku Sultan terhadap kerajaan negeri sekarang yang mengamalkan tadbir urus yang telus, bertanggungjawab, berhemah dan berhemat.

Katanya, Negeri Selangor juga telah menunjukkan peningkatan yang begitu ketara di dalam jumlah pelaburan dalam negeri.

Jelasnya, semenjak 2008 hingga Jun 2011, Selangor telah berjaya menarik pelaburan berjumlah lebih RM35,000 juta.

Ini bermakna, ujarnya Kerajaan Negeri Selangor sekarang bukan sahaja berjaya meningkatkan hasil negeri tetapi juga berjaya melaksanakan pengurusan kewangan dengan cekap dan berkesan.

“Walhal pada awalnya adalah menjadi kekhuatiran yang teramat sangat dalam diri patik selaku peneraju Kerajaan Negeri yang baharu untuk memikul amanah majoriti rakyat majmuk di negeri Selangor yang inginkan pembaharuan dalam erti kata hasil mahsul negeri dinikmati secara adil dan saksama dalam kalangan rakyat majmuk di negeri ini,” ujarnya.

Beliau menambah, demi kemaslahatan negeri dan rakyat negeri ini seluruhnya pula, Kerajaan Selangor sekarang melaksanakan dasar “Merakyatkan Ekonomi Selangor” yang mengandungi pelbagai program kebajikan bagi membantu rakyat majmuk pelbagai peringkat agar dapat sama-sama menikmati hasil pembangunan dan kemajuan negeri ini.

Menurutnya, melalui dasar itu, beliauk dan barisan kepemimpinan di peringkat negeri, daerah, mukim dan kampung bersependapat bahawa hasil bumi negeri Selangor ini adalah milik rakyat Sultan Selangor.

Oleh itu, katanya limpahan daripada hasil pembangunan dan kemajuan negeri ini sewajarnya dikembalikan kepada seluruh rakyat negeri Selangor supaya sama-sama menikmatinya.

Katanya, dengan penduduk negeri berjumlah 5.3 juta orang yang terdiri daripada Melayu sekitar 49 peratus; Cina sekitar 29 peratus, India sekitar 16 peratus, dan keturunan lain sekitar 6 peratus, mereka tanpa mengira kelainan bahasa, agama, latar belakang pendidikan dan kecondongan politik, adalah layak menerima bantuan menurut program dan skim yang ditawarkan oleh kerajaan negeri sejak Jun 2008, sejajar dengan misi menjadikan Selangor sebuah negeri idaman, maju dan berkebajikan.

Beliau berkata, sejak dasar itu diperkenalkan 100 hari selepas menerajui pentadbiran Negeri Selangor hinggalah Jun 2011; sejumlah RM500 juta telah disalurkan terus kepada rakyat Selangor.

Selain itu, katanya Skim Air Percuma 20 meter padu berjumlah melebihi RM387 juta, Skim Tabung Warisan (RM1.8 juta), Hadiah Anak Masuk Universiti (RM19 juta), Skim Usia Emas dan OKU (RM49 juta) dan Skim Mikro Kredit Luar Bandar dan Kemiskinan Bandar yang kini melebihi RM2 juta dan berbagai-bagai bantuan kemasyarakatan yang akan diberikan secara berterusan.

Dalam bidang pelaburan pula, beliau bersyukur kerana negeri Selangor terus didatangi oleh para pelabur dari dalam dan dari luar negara.

Katanya, sejak Januari hingga 30 Jun tahun 2011 ini sahaja jumlah pelaburan negeri Selangor bernilai sebanyak RM5,200 juta iaitu 18 peratus dari keseluruhan pelaburan di dalam negara.

Beliau menambah, pelaburan tersebut terdiri dari pelaburan domestik sejumlah RM2,100 juta dan pelaburan asing berjumlah RM3,100 juta.

“Ini bermakna Selangor berada di tempat teratas dalam keseluruhan pelaburan di dalam negara,” katanya.

Menurutnya, dari jumlah RM5,200 juta pelaburan tersebut terdapat sebanyak 135 projek yang terdiri dari 89 projek baharu dan selebihnya 46 projek sedia ada.

“Hal ini menjadikan Selangor jauh meninggalkan negeri-negeri lain yang kebanyakannya mempunyai tidak lebih dari 50 projek,” katanya lagi.

Jelasnya, melalui pelaburan RM5,200 juta di atas Selangor telah berjaya membuka ruang pekerjaan sebanyak 10,000 pekerjaan yang kebanyakannya di dalam bidang elektronik dan elektrikal produk.

“Selangor berbangga menjadi penyumbang terbesar cukai dalam negara iaitu sebanyak 21 peratus pada 2010 dan kita menjangkakan jumlah yang sama dapat kita unjurkan pada tahun ini jika tidak jumlah yang lebih besar,” katanya.

Rakyat Selangor juga, kata beliau menikmati hasil dari pengurusan hasil pasir yang kini dijalankan secara tersusun kerajaan negeri melalui anak syarikat kerajaan negeri; Kumpulan Semesta Sdn Bhd di mana peningkatan hasil pasir amat ketara sekali.

Katanya, pada tahun 2007, kutipan royalti hasil pasir hanya RM4 juta, 2009 sejumlah RM 5 juta dan pada 2010 melonjak kepada RM11 juta.

Menurutnya lagi, manakala pada tahun ini setakat bulan Jun telah mencapai kepada RM12 juta.

“Sejak ditubuhkan hingga setakat Jun 2011, Kumpulan Semesta telah berjaya mengumpul keuntungan berjumlah hampir RM50 juta,” katanya.