ini blog aku yang punya...suka hati aku lah apa aku nak kata....maki hamun ke...carut ke...kata nista ....aku punya suka...tak suka....please get out dari sini....ada faham....


saje nak bagi tau....blog ini bukan pro pakatan rakyat...dan jauh panggang dari api....penyokong parti kongkek negara ( BN ) ...dan tiada kena mengena dengan mereka yang dah mampos......muakakakaka!!!
SOKONG HIMPUNAN BLACKOUT 505.......JOM LIKE DI SINI

.

Search This Blog

terNOW...!!!!

SPR semakin merapu dengan menghalalkan pengundi hantu....bermakna mengalakkan pilihanraya yang kotor....apakah tindakan anda semua ?

petisyen melalui blog ini : jika perhimpunan aman blackout 505 dan petisyen pilihanraya masih gagal untuk mengalahkan penipuan yang di lakukan oleh SPR dan UMNO - BN...wajar kita sebagai rakyat lancarkan BERSIH 4.0 dan turun ke jalanraya..!!

29 January 2012

masih ada pukimak pukimak dalam PAS yang bersekongkol dengan Hassan PUKIMAK yang wajar juga di pecat dari PAS belum di ambil sebarang tindakan....adakah hendak menunggu sampai mereka ini menjadi menantu bapak syaitan ( UMNO ) baru nak di ambil tindakan...????

 

Ada beberapa perkara yang pelik dan luar biasa yang telah berlaku sewaktu dan selepas pemecatan Hasang Ali:

  • Apa urusan Ustaz Nasaruddin berada di rumah Hasan Ali? Ini kerana Hasan Ali baru sahaja dipecat oleh AJK PAS Pusat. Beliau adalah umpama seorang banduan dan pesalah yang baru sahaja menerima hukuman. Apakah logik Perdana Menteri Malaysia berada di sisi Mona Fendey sejurus selepas Mona Fendey dijatuhkan hukuman mati? Begitulah peliknya keberadaan Ustaz Nasa di rumah Hasan Ali sejurus selepas Hasan Ali dipecat dari menjadi ahli PAS
  • Adanya Ustaz Azhar Yaakub di rumah Hasan Ali. Bukan setakat itu, Ustaz Azhar Yaakub juga dijadualkan berceramah bersama Hasan Ali di dalam "Road Show" Hasan Ali. Antaranya, yg dijadualkan pada hari 17 January 2012 di Dewan Orang Ramai Meru.


UStaz Azhar Yaacob yang sama ini juga adalah Timbalan Pesuruhjaya PAS 1 bagi negeri Wilayah Persekutuan. Pada waktu yang sama, Dr Azhar Yaacob yang sama sebelum ini meminta supaya nama beliau dirahsiakan sebagai pemegang jawatan dalam PAS kerana beliau adalah pensyarah UTM.

  • Media UMNO memberi SEPENUH lipuitian dan waktu prima kepada Hasan Ali. MEdia UMNO yang sama ini jugalah yang telah memfitnah mangsa2 di Memali dengan panggilan2 seeprti komunis, pengganas dsbnya.
  • Hasan Ali diberi sepenuh masa untuk mempertahankan diri beliau dan menjelaskan diri beliau. Namun, setiap jemputan dan panggilan kepada beliau untuk menghadiri mana-mana mesyuarat ditolak mentah-mentah oleh beliau
  • Hasan Ali menyatakan terdapat parasit-parasit di dalam PAS yang sedang menghancurkan PAS. Namun, sehingga hari ini beliau tidak dapat menamakan siapakah parasit2 tersebut.
  • Dalam ucapan beliau di rumah beliau malam beliau dipecat , beliau menyatakan yang beliau mendapat didikan dari arwah Ustaz Fadzil Nor. Pada waktu yang sama, Arwah Ustaz Fadzil Nor yang sama pernah menyatakan sekiranya Barisan Alternatif menang, maka Perdana Menteri adalah Anwar Ibrahim. Kita persoalkan apakah benar Hasan Ali dididik oleh Ustaz Fadzil Nor?
  • Pemecatan Hasan Ali adalah dengan sebulat suara. Tiada suara di dalam PAS Pusat yang membantah kerana cadangan tersebut datang dari Mursyidul Am serta Presiden PAS sendiri. Adakah ini pun Hasan Ali mahu membantah?
  • Hasan Ali kata dia mahu memperjuangkan akidah Islam. Hanya 2-3 bulan lepas, Dato Najib Tun Razak secara terbuka menolak perlaksanaan hukum Hudud di Kelantan. Pada waktu yang sama, DAP menghormati Enakmen Syariah Kelantan yang mengandungi undang2 hudud tersebut. Soalnya sekarang, adakah HAsan Ali boleh berkompromi dgn penolakan hukum hudud oleh UMNO yang terang jelas bersalahan dengan akidah Islamiyyah?

Cukuplah 8 fakta yang pelik yang perlu kita semua fikirkan.

 

 

sumber :TB

skandal “kondo dan lembu” wajar di dedahkan ....dari kepala lembu sampai najis lembu....!!!!

 

Semua rakyat Malaysia tidak kira pegangan agama, politik mahu pun kaum yang cintakan negara perlu bersatu untuk mendesak kerajaan pusat menubuhkan segera Suruhanjaya Siasatan Diraja mengenai penyelewengan melampau “lembu dan kondo” NFC.

Empat sebab kenapa rakyat perlu bersatu padu menentang penyalahgunaan wang rakyat untuk kepentingan peribadi pemimpin UMNO-Barisan Nasional dan keluarga mereka.

Pertama:

Pinjaman oleh NFCorp berjumlah RM250 juta dengan kadar faedah 2 peratus dari kerajaan persekutuan untuk memperomosikan penternakan lembu.Ada khabar bahawa terdapat pembelian kondominium di Kuala Lumpur dan Singapura, pembelian sebidang tanah di Precint 10 Putrajaya, pelancongan ke luar negara, dan gaji tinggi yang tidak masuk akal untuk keluarga Menteri Pembangunan Wanita, Keluarga dan Masyarakat Datuk Seri Shahrizat Jalil.

Kedua:

Beberapa personaliti politik tertinggi tanah air juga dikaitkan dengan skandal ini atau mungkin terlibat secara langsung.Personaliti itu perlu ke hadapan, jelaskan kepada rakyat, dan mereka yang terlibat itu bukan sahaja Shahrizat, malah Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak yang juga bekas Pengerusi Jawatankuasa Kabinet Mengenai Projek-projek Bernilai Tinggi yang meluluskan projek NFC pada 2006.(Selain Najib,) Timbalannya Tan Sri Muhyiddin Yassin yang menjadi Menteri Pertanian dan Industri Asas Tani ketika itu dan menteri sekarang Datuk Seri Noh Omar.Malah, bekas Perdana Menteri Tun Abdullah Ahmad Badawi juga perlu ke hadapan kerana beliaulah yang mempengerusikan kabinet sebelum pilihan raya umum 2008..

Ketiga:

Kelewatan Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia yang mengambil masa lebih lima bulan selepas Laporan Ketua Audit Negara mendedahkan penyelewengan NFC.

Keempat:

Usaha terbaharu personaliti-personaliti politik untuk “menutup” dan lari dari tanggungjawab skandal itu.Sehubungan itu, konspirasi-konspirasi skandal NFC/NFCorp boleh dijadikan tanda aras atau simbol kegagalan Najib dan ‘pengikutnya’ yang kononnya mahu melawan rasuah dan pelbagai lagi korupsi.Walau pun tanpa skandal “kondo berisi lembu” itu, Malaysia telah pun menjunam teruk ke tangga 60… Paling rendah sejak 17 tahun lalu menurut Laporan Indeks Persepsi Rasuah Transparency International 2011..Malaysia akan terus menjunam lebih teruk dan buruk lagi tahun ini sekiranya skandal NFC ini tidak disiasat secara telus..

UMNO suburkan budaya fitnah....kita wajib kuburkan bersama sama pengikut totoknya....Umno jadikan keluarga musuh politik sasaran politik bangkainya....!!!!

 

Lim Guan Eng menuduh Umno menjadikan anak-anaknya sebagai sasaran politik dan mendakwa anak perempuannya telah menjadi mangsa serangan oleh Naib Presiden Umno Datuk Seri Dr Ahmad Zahid Hamidi.

Menteri Pertahanan ini mengatakan program latihan Khidmat Negara kini diterima dengan meluas dan mendapat kepercayaan ibu bapa untuk memupuk kesan positif dalam diri anak-anak mereka dan menggunakan anak perempuan Ketua Menteri Pulau Pinang itu sebagai contoh.

Beliau dilaporkan berkata Penasihat DAP Lim Kit Siang melihat cucu perempuannya, yang memasuki Kem Balik Pulau, telah berubah lebih baik selepas menghadiri program itu.

“Anak lelaki (Kit Siang) dan Ketua Menteri Pulau Pinang (Lim Guan Eng) juga memberitahu saya tentang kesan positif dari program itu dan berterima kasih kepada saya,” kata Zahid dipetik Bernama.

Bagaimanapun Lim (gambar) menafikannya dan berkata kenyataan Zahid “tidak benar”.

“Anak perempuan saya budak yang baik dan ia sama sebelum atau selepas menyertai program ini. Ayah saya dan saya tidak pernah memberitahu Menteri Pertahanan seperti yang didakwa olehnya dan kami tidak berterima kasih kepadanya,” kata Lim dalam kenyataan media hari ini.

Beliau menggesa pemimpin Barisan Nasional (BN) agar tidak menggunakan anak-anaknya sebagai modal politik, menambah seluruh keluarganya “sedih” dengan kenyataan Zahid.

“Ia keluarga saya dan saya sayangkan anak perempuan kami dan mahu melindungi hak peribadinya. Kami telah melindunginya dari publisiti supaya dia boleh membesar dan menikmati kehidupan bersama rakan-rakan seperti kanak-kanak normal.

“Kami berharap Datuk Seri Ahmad boleh menghormati hak peribadi anak perempuan saya dan jangan heret dia ke dalam permainan politik,” tambah Lim.

Setiausaha Agung DAP ini menegaskan ia bukan kali pertama anak-anaknya menjadi sasaran Umno dan menekankan bagaimana anak lelakinya yang berumur 15 tahun dikecam pemimpin Umno atas dakwaan mencabul kehormatan rakan sekolah.

Blog Umno juga mendakwa Lim membayar RM200,000 untuk menutup skandal itu dan memindahkan anak lelakinya ke sekolah lain.

Pihak pentadbiran sekolah mengesahkan tiada kejadian sedemikian berlaku seperti yang didakwa blog Umno.

Gambar yang didakwa mangsa yang dihebahkan di Internet sebenarnya adalah juara catur yang menetap di Hong Kong dan tidak pernah mengenali anak lelaki Lim.

“Saya gesa Umno dan pemimpin BN melemparkan segala pembohongan terhadap saya dan jangan libatkan anak-anak saya, Mereka masih belajar dan tidak terlibat dalam politik.

“Adakah pemimpin Umno dan BN sudah ketiadaan idea dan terpaksa menggunakan kaedah penipuan terhadap pemimpin Pakatan Rakyat dan anak-anak kami?” soal Lim.Lim Guan Eng menuduh Umno menjadikan anak-anaknya sebagai sasaran politik dan mendakwa anak perempuannya telah menjadi mangsa serangan oleh Naib Presiden Umno Datuk Seri Dr Ahmad Zahid Hamidi.

Menteri Pertahanan ini mengatakan program latihan Khidmat Negara kini diterima dengan meluas dan mendapat kepercayaan ibu bapa untuk memupuk kesan positif dalam diri anak-anak mereka dan menggunakan anak perempuan Ketua Menteri Pulau Pinang itu sebagai contoh.

Beliau dilaporkan berkata Penasihat DAP Lim Kit Siang melihat cucu perempuannya, yang memasuki Kem Balik Pulau, telah berubah lebih baik selepas menghadiri program itu.

“Anak lelaki (Kit Siang) dan Ketua Menteri Pulau Pinang (Lim Guan Eng) juga memberitahu saya tentang kesan positif dari program itu dan berterima kasih kepada saya,” kata Zahid dipetik Bernama.

Bagaimanapun Lim (gambar) menafikannya dan berkata kenyataan Zahid “tidak benar”.

“Anak perempuan saya budak yang baik dan ia sama sebelum atau selepas menyertai program ini. Ayah saya dan saya tidak pernah memberitahu Menteri Pertahanan seperti yang didakwa olehnya dan kami tidak berterima kasih kepadanya,” kata Lim dalam kenyataan media hari ini.

Beliau menggesa pemimpin Barisan Nasional (BN) agar tidak menggunakan anak-anaknya sebagai modal politik, menambah seluruh keluarganya “sedih” dengan kenyataan Zahid.

“Ia keluarga saya dan saya sayangkan anak perempuan kami dan mahu melindungi hak peribadinya. Kami telah melindunginya dari publisiti supaya dia boleh membesar dan menikmati kehidupan bersama rakan-rakan seperti kanak-kanak normal.

“Kami berharap Datuk Seri Ahmad boleh menghormati hak peribadi anak perempuan saya dan jangan heret dia ke dalam permainan politik,” tambah Lim.

Setiausaha Agung DAP ini menegaskan ia bukan kali pertama anak-anaknya menjadi sasaran Umno dan menekankan bagaimana anak lelakinya yang berumur 15 tahun dikecam pemimpin Umno atas dakwaan mencabul kehormatan rakan sekolah.

Blog Umno juga mendakwa Lim membayar RM200,000 untuk menutup skandal itu dan memindahkan anak lelakinya ke sekolah lain.

Pihak pentadbiran sekolah mengesahkan tiada kejadian sedemikian berlaku seperti yang didakwa blog Umno.

Gambar yang didakwa mangsa yang dihebahkan di Internet sebenarnya adalah juara catur yang menetap di Hong Kong dan tidak pernah mengenali anak lelaki Lim.

“Saya gesa Umno dan pemimpin BN melemparkan segala pembohongan terhadap saya dan jangan libatkan anak-anak saya, Mereka masih belajar dan tidak terlibat dalam politik.

“Adakah pemimpin Umno dan BN sudah ketiadaan idea dan terpaksa menggunakan kaedah penipuan terhadap pemimpin Pakatan Rakyat dan anak-anak kami?” soal Lim.

UMNO-APCO putarbelit kenyataan....Saya tidak khianati Palestin, jangan putarbelit kenyataan, tegas Anwar

 

Datuk Seri Anwar Ibrahim memberi amaran kepada mana-mana pihak termasuk Pemuda Umno supaya tidak memutarbelit kenyataan kononnya Ketua Pembangkang itu mengkhianati aspirasi rakyat Palestin.

Dalam satu kenyataan ringkas, Anwar (gambar) menegaskan temubual bersama Wall Street Journal banyak membincangkan isu yang berkaitan dengan dasar luar negara dan Palestin.

“Saya tuntas menegaskan bahawa kemahuan dan hak rakyat Palestin mesti dibela dan itu merangkumi hak untuk mendirikan negara sendiri serta tidak terus dizalimi.

“ Saya juga mengungkapkan bahawa jika syarat ini dipenuhi maka wajarlah hak rakyat Israel juga dihormat,” kata Ketua Umum PKR ini.

Jelas Anwar jawapan yang diberikan berbunyi: “Saya menyokong semua usaha melindungi keselamatan negara Israel.”

Beliau menambah akan membuka hubungan diplomatik dengan negara Yahudi sekiranua Israel menghormati aspirasi rakyat Palestin.

Terdahulu Pemuda Umno menuduh Anwar mempertahankan “rejim zionis Israel” selepas ketua pembangkang itu dikatakan menyokong semua usaha melindungi keselamatan Israel.

Pengerusi Biro Antarabangsa dan Aman Pemuda Umno Datuk Ahmad Zaki berkata rakyat Palestin yang harus diberikan perlindungan, dipertahankan dan disalurkan bantuan kemanusiaan selepas dizalimi Israel.

Beliau berkata kenyataan Anwar menunjukkan sikap menyokong dan mengampu “rakan-rakan tertentu” beliau yang kebanyakan daripada mereka berdiri teguh di belakang rejim Zionis.

Tegas Anwar, pendirian beliau sejajar dengan prinsip perjuangan PKR yang menjunjung tinggi aspek keadilan sejagat dan membela hak mereka yang dizalimi.

“Selain itu pandangan saya ini ternyata selari dengan Resolusi 1397 Majlis Keselamatan Pertubuhan Bangsa-Bangsa Bersatu (PBB) dan Inisiatif Keamanan Arab yang berteraskan Penyelesaian Dua Negara atau lebih dikenali sebagai Two-State Solution,” katanya.

Malaysia secara konsisten menolak untuk mengadakan hubungan diplomatik dengan Israel walaupun hubungan komersial wujud antara syarikat-syarikat swasta di dua negara itu.

Permusuhan Israel dengan negara Islam di Timur Tengah merupakan isu utama bagi majoriti Melayu Islam di Malaysia.

Anwar menambah dasar Malaysia adalah bersedia menghormati hak rakyat Palestin dan Israel untuk menikmati keamanan.

“Akan tetapi kesediaan kita pastinya bergantung kepada syarat selagi mana hak rakyat Palestin tidak dicerobohi.

“Justeru saya memberi amaran keras kepada mana-mana pihak yang cuba memutar belit kenyataan saya semata-mata mahu menyebar fitnah kononnya saya mengkhianati aspirasi rakyat Palestin,” katanya.

 

 

penyapu sial

 

hoi babi sial pukimak muhyidin dan pemuda UMNO....sebelum hang tuduh orang lain jadi ejen yahudi ....mu jawab yang ini dulu...

siasat menteri bawa masuk Yahudi

Zahid Hamidi yang berjiwa yahudi


cakap keling ....Pemuda Umno dakwa Anwar sokong Zionis....tapi seluruh jentera UMNO rupanya talibarut YAHUDI.....!!!!

 

 
Pemuda Umno menuduh Datuk Seri Anwar Ibrahim mempertahankan “rejim zionis Israel” selepas ketua pembangkang itu dikatakan menyokong semua usaha melindungi keselamatan Israel.

Pengerusi Biro Antarabangsa dan Aman Pemuda Umno Datuk Ahmad Zaki berkata rakyat Palestin yang harus diberikan perlindungan, dipertahankan dan disalurkan bantuan kemanusiaan selepas dizalimi Israel.

Beliau berkata kenyataan Anwar menunjukkan sikap menyokong dan mengampu “rakan-rakan tertentu” beliau yang kebanyakan daripada mereka berdiri teguh di belakang rejim Zionis.

Anwar dalam temubual dengar Wall Street Journal baru-baru ini berkata beliau menyokong “semua usaha untuk melindungi Israel”, kenyataan itu turut disiarkan dalam media arus perdana yang dikuasai Umno.

Tetapi akhbar perniagaan antarabangsa itu menulis bahawa Anwar hanya akan membuka hubungan diplomatik dengan negara Yahudi itu jikalau ia menghormati aspirasi rakyat Palestin.

“Adakah PKR kini bersetuju dan menyokong serangan ke atas Gaza selama ini, atas dasar menjaga keselamatan Israel?” tambah Ahmad Zaki.

Malaysia secara konsisten menolak untuk mengadakan hubungan diplomatik dengan Israel walaupun hubungan komersial wujud antara syarikat-syarikat swasta di dua negara itu.

Permusuhan Israel dengan negara Islam di Timur Tengah merupakan isu utama bagi majoriti Melayu Islam di Malaysia.

 

 

TMI

 

penyapu sial

 
malaun nie kata...

Malaysia secara konsisten menolak untuk mengadakan hubungan diplomatik dengan Israel walaupun hubungan komersial wujud antara syarikat-syarikat swasta di dua negara itu.


cakap lidah keling ..dah ramai spesis keling dalam umno...tgk shahrizat teringat rizal merican...dia ni melayu tulin ke...perasan mamak pukimak....manusia dua alam...sifat munafik...aku tak tau ler dia ni bangsa dan ugama apa....sebijik cakap macam kafir laknat...melayu pukimak nie...sembelihan dia sepatutnya tak boleh di makan....haram...dah jatuh tahap kafir laknat....hubungan komersil macam mana???....yang aku nampak hubungan kome sial.....tak ada beza...cakap berlapik konon...kalau dah ada hubungan  komersial..maknanya  memang ada hubungan ....tetap ada hubungan...walau pun beribu alasan di beri...

Nyata sekali kenyataan Anwar telah diputarbelikan oleh pengampu UMNO. Ini menunjukkan betapa  keji dan zalimnya para pengampu UMNO. Tidak salahnya kita berbaik-baik dengan negara-negara yang mahu berbaik-baik dengan kita, termasuk Israel, jika ia memang ikhlas dan mahu menerima terma dan syarat yang  kita tetapkan. Syarat yang Anwar tetapkan ialah Israel mengiktiraf negara Palestin dan menghormati hak rakyat Palestin. Dulupun Malaysia tidak mengiktiraf negara-negara komunis, tetapi kini negara-negara seperti Rusia, China dan Cuba menjadi rakan baik Malaysia. Fikirkanlah pengampu UMNO!!!

 

nah baca ini...

bagaimana  kerajaan yang di terajui oleh UMNOPORNO  bersubahat dengan Yahudi...kunun tunjuk baik  dengan rakyat  palestine dalam masa yang  sama bersubahat dengan dengan yahudi menikam rakyat palestine dari belakang....

 

Warga Israel boleh sertai kejohanan antarabangsa di Malaysia

Siasat menteri bawa masuk Yahudi



28 January 2012

Video seks 2.0....kumpulan bohjan tua datuk tonggeng tak puas hati dengan anwar....!!!!

 

Laporan muka depan di akhbar Utusan Malaysia milik Umno semalam yang memetik salah seorang anggota Trio 'Datuk T' mengenai video seks baru yang didakwanya membabitkan Datuk Seri Anwar Ibrahim adalah merupakan satu lagi percubaan untuk mencemarkan reputasi ketua pembangkang itu...

Kenyataan Datuk Shuib Lazim yang juga bekas bendahari PERKASA, dalam Utusan Malaysia adalah satu percubaan yang jelas untuk meletakkan asas bagi video seks baru yang direka bertujuan untuk mencemarkan reputasi Anwar.

Kita boleh  menjangkakan lebih banyak pita lucah seumpama itu akan direka dan diedarkan memandangkan pilihan raya umum ke-13 semakin hampir dan  ia adalah taktik "kotor dan tidak bertamadun" Umno dan BN.

Mac tahun lalu, Trio 'Datuk T' - Shuib, ahli perniagaan Datuk Shazryl Eskay Abdullah dan bekas ketua menteri Melaka, Tan Sri Abdul Rahim Thamby Chik - telah menayangkan kepada wartawan di Kuala Lumpur sebuah video aksi seks seorang lelaki yang mirip Anwar dengan seorang wanita.

Anwar telah membuat laporan polis menafikan yang beliau adalah lelaki dalam video tersebut, manakala trio Datuk T didapati bersalah menayangkan bahan pornografi di khalayak ramai.

Mengenai cabaran Shuib supaya Anwar membuktikan yang mereka salah melalui ujian forensik atau berdepan dengan satu lagi pendedahan video yang "lebih dahsyat",kita  menyifatkannya sebagai satu taktik "yang memalukan dan terdesak" Umno.

Semalam, 'Trio Datuk T' mencabar Anwar membuktikan yang mereka salah atau berdepan dengan satu lagi pendedahan video yang "lebih dahsyat".

Dalam laporan muka Utusan Malaysia itu, Shuib dilaporkan berkata video baru itu dirakamkan pada 12 dan 13 Januari tahun lalu di Thailand.

Shuib berkata beliau sendiri telah menonton rakaman video ini selepas diberikan oleh seorang lagi anggota trio Datuk T, Shazryl Ekay.

Shuib menambah Anwar perlu segera menyaman Trio Datuk T jika mana-mana penganalisis forensik antarabangsa boleh membuktikan bahawa pelaku dalam video seks pertama yang didedahkan Mac tahun lalu, adalah bukan Anwar.

tembelang jadi pondan najib jadi tanda tanya....

 

Kita  rasa amat kesal terhadap keengganan pihak Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Abdul Razak menyahut seruan Datuk Seri Anwar Ibahim untuk berdebat secara terbuka.Alasan yang diberikan begitu memual dan menjengkelkan.

Sikap ini menampakkan betapa purbanya cara berfikir kepimpinan parti ini dan betapa gentarnya UMNO untuk berbicara secara bersemuka mengenai hak rakyat..

Anwar mengajak Najib berdebat mengenai beberapa isu kritikal semasa – politik, ekonomi dan kebajikan rakyat - yang sedang hangat diperkatakan kini.

Namun sehingga kini Najib dikatakan tidak bersedia.Sikap  bacul  macam ini jelas menunjukkan Umno belum berhenti dari muslihatnya untuk terus memperbodoh dan menindas minda rakyat.

Dengan ini , kuasa memerintah negara terus kekal di tangan dan pelbagai penyelewengan mudah diteruskan tanpa sekatan.Apa yang kita pasti, sikap ini adalah manifestasi dari lesunya daya fikir dan intelek kepimpinan mereka dalam menghadapi realiti politik semasa dunia yang mengamalkan budaya telus dan terbuka..

Sesungguhnya, kita berpendirian bahawa  debat antara pemimpin adalah tradisi mana-mana kepimpinan silam bagi semua tamadun..

Hakikatnya, budaya debat adalah amalan lumrah para ilmuan dan kepimpinan silam. Melaluinya, kebenaran akan lebih terserlah dan “insight” baru dapat dicernakakan demi kepentingan negara dan rakyat.

Lebih penting,  rakyat diberi peluang menilai secara empirikal dan adil akan ketrampilan dan keikhlasan kepimpinan yang akan diberikan amanah mengurus negara pada masa depan.

Inilah demokrasi sebenar yang dituntut oleh rakyat.

Kita pun merasa aneh mengapa pula jantan celaka seekor ini  tidak punyai keberanian menyahut cabaran ini. Sedangkan, beliau sendiri dikatakan selalu mempamirkan gaya pidato dan cakap cakap yang berdegar degar  yang tidak kurang hebatnya semasa berucap di khalayak umum di mana-mana..

Lagi pun beliau sebenar lebih beruntung kerana dikelilingi ratusan pegawai dan pembantu yang bersiap siaga dengan bekalan idea dan maklumat jika diperlukan...

Sesungguhnya,ini menunjukkan betapa hina dan rendahnya pandangan Umno/BN terhadap rakyat Malaysia yang bersifat majmuk ini.

Selepas memerintah negara selama 54 tahun, jika benarlah rakyat masih belum mampu menerima debat kepimpinan secara terbuka, bukankah ini merupakan bukti kegagalan UMNO/BN sendiri?..

Sehubungan itu,kita  berpendapat , pemimpin yang enggan bersemuka dan bertentang mata memberikan persepsi ketidakikhlasan dan ketidakjujuran.

Ia mempamirkan bahawa ada rahsia yang mahu disorokkan. Apakah sebenarnya mahu disembunyikan dari rakyat itu? Umno/BN wajib menjelaskannya...!!!

skandal betina pundek ' first lady of shopping ' bakal menjahanamkan persiapan PRU -13 Najib dan UMNOPORNO.....!!!!

 

Isu kemewahan hidup isteri Perdana Menteri, Datin Seri Rosmah Mansor hangat kembali dan terkini isu perbelanjaan mewah Rosmah semasa di Sydney, Australia didedah akhbar negara itu.

Meskipun sebelum ini, Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak sedang giat dalam program turun padangnya ke negeri-negeri bagi mempersiapkan jentera pilihan raya, namun pendedahan Sydney Morning Herald menjejaskan imej Najib.

Satu artikel dalam akhbar Australia Sydney Morning Herald tulis kolumnis Andrew Hornery yang menggelar Rosmah sebagai "First Lady of Shopping' kerana dikatakan telah membelanjakan RM300,000 membeli-belah di butik mewah pereka fesyen di Sydney, Carl Kapp.

Kolumnis itu dalam satu kenyataanya mempertahankan dakwaannya bahawa Rosmah membelanjakan lebih RM300,000 semasa lawatannya ke Australia.

"FLOM (wanita pertama Malaysia) dakwa saya membesar-besarkan secara liar lawatan sambil membeli-belahnya di Sydney?

"Saya tetap pertahankan setiap kata-kata saya. Sumber saya amat kukuh," kata Hornery dalam Twitternya.

Selain perbelanjaan A$100,000 (RM325,000) di sebuah butik, Hornery juga mendakwa Rosmah dan suami menginap di emper (penthouse) bernilai A$20,000 (RM65,100) semalam, meminta "parkir valet untuk limousinnya" dan menerbangkan pereka fesyen ke Malaysia untuk mengenakan pakaian yang ditempahnya.

Sebelum ini, Rosmah ada menyatakan penafiannya tentang dakwaan itu dan menggelarkan dakwaan itu sebagai satu tuduhan liar.

Rosmah mendapat perhatian masyarakat sejak Najib menjadi Perdana Menteri.Kehidupan mewahnya diperkatakan khalayak selain didakwa banyak mempengaruhi keputusan yang dibuat Najib dalam isu-isu dasar kerajaan.

Ramai yang tidak senang dengan kelibat Rosmah selaku wanita pertama yang dilihat terlalu menonjol bukan dengan imej positif, sebaliknya dengan imej yang menggoyahkan imej Najib.

Isu perbelanjaan mewahnya semasa menginap disebuah hotel di Dubai seperti yang didedahkan Timbalan Presiden Parti Keadilan Rakyat (KeADILan), Azmin Ali turut menjadi bulana umum.

Azmin mendakwa, kos penginapan Najib dan Rosmah di hotel mewah Atlantis di Dubai lebih RM100,000 hanya untuk semalaman.

Rakyat turut dimaklumkan, jumlah perbelanjaan lawatan rasmi Perdana Menteri dan isterinya dari tahun 2008 hingga 2011 iaitu dimana mereka membelanjakan RM 1,739,332.85 (2008), RM 4,811,837.48 (2009) RM 5,140,307.99 (2010) dan RM 5,427,172.26 sehingga Jun 2011.

Memetik keratan sebuah akhbar Australia pula, seorang wanita Pertama yang tidak dinamakan turut membelanjakan A$150,000 (RM487,000) bagi membeli mutiara di gedung mewah di sana.

Kesempatan membeli belah itu diambil ketika Najib dan isterinya, yang juga menggelarkan dirinya ‘Wanita Pertama Malaysia’ berlepas ke Perth untuk mengetuai delegasi Malaysia ke Mesyuarat Ketua-Ketua Kerajaan Komanwel (CHOGM).

Antara yang turut serta dalam delegasi berkenaan ialah Menteri Penerangan Komunikasi dan Kebudayaan, Datuk Maglin Dennis D’Cruz, Timbalan Menteri di Jabatan Perdana Menteri Datuk Mashitah Ibrahim dan Presiden PPP, Datuk M Kayveas.

Ekoran daripada itu, Najib dan isterinya, Rosmah Mansor yang sebelum ini dikatakan membeli cincin berlian berharga RM24 juta, terus menerima kritikan.

Dalam pada itu, pada 31 Ogos lalu, Najib dilaporkan sebuah akhbar telah bercuti ke Perth (Australia) dengan menaiki pesawat rasmi Kerajaan Malaysia nombor pendaftaran 9M-NAA.

Menurut laporan tersebut, pesawat tersebut yang berlogokan 1Malaysia dimiliki oleh Jet Premier One (M) Sdn Bhd, anak Syarikat Penerbangan Malaysia Bhd (MAS) iaitu sebuah entiti milik Kerajaan Malaysia melalui pegangan saham oleh Khazanah Nasional Bhd.

Jumlah kos penyewaan sebuah pesawat Airbus A319 yang digunakan oleh Najib sewaktu percutiannya di Perth, Australia pada Hari Kemerdekaan, tahun ini berjumlah RM9.1 juta.

Dalam jawapan bertulis kepada soalan yang dikemukakan oleh ahli Parlimen Lembah Pantai Nurul Izzah Anwar, Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Datuk Seri Mohamed Nazri Abdul Aziz berkata kekerapan penggunaan pesawat itu adalah meliputi 155 sektor di dalam dan luar negara.

Katanya, kos penggunaan berjumlah RM9.1 juta itu meliputi kos bahan api pesawat, caj tempat dan kendali, sajian serta logistik krew pesawat."

Rosmah juga sebelum ini pernah dikaitkan dengan kemasukan cincin buatan Jacob & Co pada harga RM24 juta.

Kemasukan barangan diatasa nama Rosmah Mansor itu didedahkan oleh Pengerusi Solidariti Anak Muda Malaysia (SAMM), Badrul Hisham Shaharim yang katanya mendapat maklumat daripada sumber Kastam.

Rosmah menafikan pembelian cincin itu dan menyatakan ianya sekadar untuk pameran sulit di suatu lokasi yang dirahsiakan dan telahpun dihantar ke Singapura.

Walaupun Rosmah menafikannya, namun hingga kini perisytiharan keluarnya barangan itu kononnya ke Singapura masih menjadi tandatanya.

Selain itu, Ketua Wanita KeADILan, Zuraida Kamaruddin pula ada mendedahkan dakwaan kononnya Rosmah memperoleh wang bagi membeli sekurang-kurangnya 11 beg tangan mewah jenama Birkin.

Zuraida berkata, sekiranya anggaran kasar, Rosmah membelanjakan minima RM638,000 hingga maksima RM5,192,000 untuk membeli beg tangan berkenaan.

Kini nama Rosmah meniti semula dibibir masyarakat selepas Shahrizat 'remuk' dibelasah kerana skandal kelemahan projek NFC yang dikendalikan oleh suaminya, Dato' Seri Mohammad Salleh.

Rosmah dilihat sukar berperang dengan akhbar luar negara apabila setiap dakwaan yang dihadapinya hanya mampu dinafikan tanpa mengambil tindakan undang-undang ke atas akhbar berpengkalan di Sydney itu.

Apakah sebenarnya yang berlaku, pastinya tindakan 'penafian' tidak cukup untuk menggambarkan Rosmah benar-benar tidak melakukan apa yang didakwa akhbar Sydney itu.

Sebaliknya seperti kata Naib Presiden PAS, Dato' Mahfuz Omar, Rosmah harus mengambil tindakan undang-undang ke atas akhbar berkenaan, dan sekiranya tidak, ia mendatangkan interpretasi bahawa dakwaan akhbar itu benar.

Lebih penting lagi, apakah serangan ke atas Rosmah ini sebenarnya menggugat 'nama baik' yang sedang dirintis Najib bagi menghadapi pilihan raya umum, ramai veteran Umno-BN melihatnya sebagai suatu 'beban' kepada Presiden Umno itu.

Rakyat sedang menantikan tindakan Rosmah mahupun Najib, dan ramai yang mahu agar isu itu bukan sekadar dibiarkan berlalu begitu sahaja tanpa siasatan pihak berkuasa seperti Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM).

Jika gagal diatasi, ianya pasti boleh merencatkan keghairahan Najib dalam menentukan tarikh pilihan raya umum ke-13.

sibuk menfitnah...malaun dan firaun di saman RM 10 juta ...!!!

 

 

Bekas timbalan presiden PKR Senator Syed Husin Ali hari ini memfailkan saman fitnah RM10 juta terhadap ahli parlimen Kulim-Bandar Baharu, Datuk Zulkifli Noordin dan Utusan Melayu (M) Berhad.

Saman tersebut berhubung tulisan Zulkifli dalam blognya yang mendakwa Syed Husin pernah berjumpa untuk menawarkan supaya mengosongkan kerusinya.

Turut dinamakan dalam saman yang difailkan di Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur pagi ini, ialah ketua pengarang kumpulan Utusan, Datuk Aziz Ishak.

Writ saman tersebut difailkan pagi ini melalui firman guaman Tetuan M/s Edwin Lim Suren dan Soh.

Saman itu difailkan ekoran penyiaran artikel oleh Utusan Malaysia

bertajuk "Zul Noordin nafi dakwaan Syed Husin" dan satu posting dalam blog oleh Zulkifli.

Tulisan dalam blog itu, yang turut disiarkan oleh Utusan Malaysia, mendakwa Syed Husin berjumla dengan Zulkifli dan meminta ahli parlimen Kulim-Bandar Baharu itu mengosongkan kerusinya.

Jika beliau berbuat demikian, Zulkifli akan ditawarkan jawatan dalam anak syarikat milik kerajaan Selangor oleh Ketua Umum PKR Datuk Seri Anwar Ibrahim, dengan imbuhan bulanan antara RM50,000 dan RM60,000 sebulan.

Zulkifli juga mendakwa dalam tulisan blog tersebut bahawa Anwar menjanjikan pampasan yang sama kepada Syed Husin sekiranya beliau mengosongkan kerusi timbalan presiden untuk memberi laluan kepada Azmin Ali.

bomoh UMNOPORNO ramal BN bakal berkuasa semula dengan kemenangan 5 negeri sahaja....kah kah kah.....!!!!

 

MAKLUMAT terbaru yang dipetik dari unit risikan Majlis Tertinggi Umno menyatakan bahawa BN hanya akan menang di lima buah negeri sekiranya pilihanraya umum ke 13 diadakan sekitar Mac hingga Jun tahun ini.Justeru itu, bagi meningkatkan kembali sokongan terhadap mereka, sumber itu juga turut menyatakan pilihanraya umum sudah pasti akan diadakan pada bulan Disember tahun ini.Lima negeri tersebut adalah Sarawak, Sabah, Pahang, Terengganu dan Johor.Manakala lain-lain negeri akan menyaksikan pertarungan sengit seperti Perak, Selangor, Kedah, Negeri Sembilan dan Perlis.

Adalah dipercayai, maklumat ini adalah berdasarkan hasil kajian yang dilakukan oleh unit khas yang dilantik selain daripada maklumat risikan polis dan tentera sepanjang November hingga Disember tahun lalu.Suruhanjaya Pilihanraya (SPR) dikhabarkan sudah memanggil kembali surat arahan pengosongan premis milik kerajaan seperti sekolah, balai raya dan dewan orang ramai yang dihantar akhir Disember tahun lalu.

Antara faktor yang menyebabkan pembubaran parlimen tidak diadakan pada bulan Mac seperti ramalan sesetengah pihak adalah kerana isu skandal Pusat Feedlot Kebangsaan (NFC)yang kini masih dalam siasatan pihak berkuasa terutama Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) selain dari senarai calon pilihanraya yang masih belum dikemukakan kepada ibu pejabat Umno di PWTC.

Penangguhan rayuan kes fitnah liwat Anwar Ibrahim sehingga tiga bulan juga dikatakan antara faktor utama kerana pembebasan Anwar dilihat mampu mengembalikan semula keyakinan rakyat terhadap Pakatan Rakyat setelah isu pemecatan bekas Pesuruhjaya PAS Selangor, Hasan Ali kini selesai.Najib selaku Perdana Menteri rejim telah dimaklumkan perkara ini dan meminta Umno mengemukakan laporan segera kepada ibu pejabat tentang langkah-langkah yang perlu dilakukan untuk mengembalikan semula sokongan yangterus merosot di sebalik pemberian Bantuan Rakyat 1Malaysia (BR1M) yang sedang dalam proses pengagehan.

Negeri-negeri yang menjadi tumpuan seperti Selangor dan Perak sudah diarahkan supaya mengadakan program lebih kerap termasuk turun padang setiap dua minggu sebagai langkah susulan meningkatkan lagi tahap penerimaan rakyat terutama di kawasan bandar dan pinggir bandar yang memihak Pakatan Rakyat.Menurut laporan itu lagi, jentera pilihanraya sudah diminta supayabekerjasama dengan SPR bagi menambah senarai daftar pengundi termasuk memasukkan sekali nama isteri anggota penjawat awam seperti polis dan tentera sebagai pengundi pos bagi memastikan kemenangan berpihak kepada mereka.

Kelantan dan Pulau Pinang sudah dianggap gagal kerana laporan tersebut juga menyebut aliran sokongan kekaltidak berubah dengan negeri pimpinan Tuan Guru Nik Aziz Nik Mat dijangka memperolehi kerusi hampir sama seperti pilihanraya umum Mac 2008 lalu.Pulau Pinang pula kekal milik Pakatan Rakyat dengan dijangka penurunan sedikit majoriti undi di beberapa kawasan parlimen 'panas' seperti Bukit Gelugor, Nibong Tebal, Bukit Mertajam dan Kepala Batas.

Ketua Menteri, Lim Guan Eng dijangka tidak menghadapi masalah mempetahankan kerusi parlimen Bagan selain kekal memegang kerusi DUN Air Putih dengan sedikit penurunan majoriti tetapi masih dalam keadaan selamat.Perak dijangka kembali kepada Pakatan Rakyat dengan mandat lebih besar berbanding pilihanraya umum Mac 2008, dengan menyaksikan pertambahan kerusi DUN daripada 31 pada empat tahun lalu kepada 37 kerusi, selain berupaya menguasai 13 kerusi parlimen daripada 23 kerusi yang terdapat di negeri tersebut. - SUMBER

24 January 2012

wow...sekapal penyamun coverline in making....satu lagi sandiwara hebat dari laki lembu betina yang bercuti....berapa banyak nak tipu daaaa....songlap tetap songlap...jangan bagi sejuta dalih daaa....!!!!

 

NFCorp dakwa kekeliruan entiti dalam laporan audit Ketua Audit Negara

Pengerusi Fidlot Nasional Corp (NFCorp) Datuk Seri Mohamad Salleh Ismail hari ini berkata, entiti perniagaan yang dilaporkan dalam Laporan Ketua Audit Negara mengalami kecelaruan bukanlah NFCorp.

Menurutnya, pihak pengaudit telah terkeliru antara NFCorp, sebuah syarikat persendirian, dengan Pusat Fidlot Nasional (NFC), syarikat kepunyaan Kementerian Pertanian dan Industri Asas Tani.

"Berlaku kekeliruan terhadap dua entiti berkenaan. NFC merupakan syarikat kepunyaan kerajaan, dan NFCorp merupakan entiti perniagaan keluarga kami," katanya kepada The Malaysian Insider dalam perbualan telefon dari Mekah.

"Itu merupakan tindakan yang tidak menguntungkan syarikat, kepada kami, dan isteri saya kerana Ketua Audit melaporkan berkenaan jabatan kerajaan, bukan berkenaan syarikat.

Bila ditanya mengapa beliau tidak mengesahkan berkenaan perkara itu sebelum ini, Salleh menjelaskan pihaknya hanya menyedari timbulnya kekeliruan itu apabila penyiasatan dilakukan terhadap NFC dan NFCorp.

Tambahnya, adalah tidak adil media memburukkan NFCorp dan isterinya, Datuk Seri Shahrizat Jalil, yang turut di libatkan ke dalam kontroversi tersebut.

"Kami berusaha untuk meningkatkan sosio-ekonomi sepertimana yang dilakukan kerajaan, dan ianya memang tidak adil untuk menyerang isteri saya kerana beliau tidak terlibat berkenaan projek tersebut," katanya.

Ibrahim yang merupakan Presiden Pertubuhan Pribumi Perkasa semalam mendesak Ketua Audit Negara mengeluarkan kenyataan rasmi mengesahkan isu kontroversi skandal Pusat Fidlot Nasional (NFC) tidak berada dalam keadaan bercelaru.

Ahli Parlimen Pasir Mas itu berkata demikian selepas perjumpaan dengan Pengerusi NFCorp, Datuk Mohamad Salleh Ismail dan 11 anggota NGO lain, dan beliau turut menjelaskan pejabat ketua audit telah mengesahkan tidak berlaku sebarang kecelaruan dalam syarikat tersebut.

Tambah Ibrahim, pejabat ketua audit mungkin telah melakukan sedikit kesilapan kerana tidak kesemua kakitangan pejabat terbabit mendapat latihan secukupnya.


Skandal NFC telah menjadi topik hangat tahun lepas apabila Laporan Ketua Audit Negara 2010 mendapati terdapat kecelaruan terhadap projek ternakan lembu yang diuruskan keluarga Shahrizat itu.

Semenjak itu, beberapa siri pendedahan telah dibuat PKR, termasuk pembelian dua unit kondominium mewah di Bangsar, Kuala Lumpur, dan pertuduhan menggunakan dana berkenaan untuk kegunaan peribadi keluarganya.

Pembangkang turut mendakwa keluarga Shahrizat menggunakan hampir RM600,000 daripada dana NFC untuk membayar hutang kad kredit mereka pada 2009.

Namun demikian, NFCorp menafikan dakwaan tersebut dan menegaskan perbelanjaan kad kredit tersebut digunakan hanya untuk tujuan perniagaan.

Syarikat itu turut menafikan dakwaan dan tuduhan dana RM250 juta itu dimasukkan ke dalam akaun mereka sebelum perjanjian pinjaman berkenaan ditandatangani.

Shahrizat telah memohon cuti selama tiga minggu kepada perdana menteri selepas pendedahan bukti terbaru rasuah dalam projek NFC.

Timbalan perdana menteri, Tan Sri Muhyiddin Yassin minggu lepas mengumumkan kerajaan akan melantik firma audit untuk menyemak dan mengaudit akaun NFC.

 

 

TMI

 

 

 

penyapu sial

 

 

jantan lembu kepala butoh....ibrahim katak pukimak....sape mereka ini yang cuba mendesak jabatan audit negara menyemak kembali lapuran yang telah di buat...kalau kakitangan tak terlatih tak payah ler nak buat kerja mengaudit....kalau suruh si katak mengaudit...negara jadi makin bangkrap...sampai katak katak boleh duduk dalam seluar dalam dia sebab dah tak cukup makan kerana dah bangkrap...

Jadi seolah olah Ketua Audit Negara tak tahu buat kerja...! Secara tidak langsung itulah yg nak dikatakan oleh Pengerusi Lembu SeMalaysia ni. Hahaha... carilah cara lain nak lepaskan diri....!!!

kepada jantan lembu....tak adil kata kamu...kepala butoh bapak kamu....bini kamu tu sape....tido bertelanjang dengan kamu atas katil tu tak ada kaitan apa apa....ko pikir kami ini apa aaa...maca kamu lembu...harap jadi bapak lembu...otak lembu...sape sebenar kamu nak lembukan...rakyat???....arrrr...sorry ...rakyat bukan lembu yang boleh di sumbat di kondo dan di chalet secara paksa rela daa...ingat rakyat tak boleh di beli dengan kad kredit lembu kamu....!!!!

Hai Ibrahim Katak, kalau kau rasa Pegawai Audit Negara tidak dilatih untuk kerja-kerja yang mereka buat, kamu ingat kamu lebih pandai untuk membuat komen yang sembrono tu! piiraah, Lihat cermin la sikit, jangan nak mengampu Salleh tu kot kot dapat habuan konon, trik kau dalam kocek la wei,...Lembu betul Pak Brahim nih.....

wokey wa nak kasi speaking sikit...wa trik ini lembu punya celita maaa....kalau dia otak lembu memag dia tak paham bahasa english-lembu....aka...ENGBU...!!!!!!

NFCorp is a private company, so money from NFC is channelled into NFCorp which was spent on condos, cars, holidays , credit cards etc... of course RM180m is a hell lot of money and NFCorp is indeed a Fat Cow...there shoud not be any mess in NFCorp!

NFC is used to draw-down money from Ministry of Finance via Ministry of Agriculture & Agro-Based Industry... Of course NFC is in the mess for producing only 3,000 ++ cows instead of 60,000 heads per year ....

What is these Datuk "Duo" trying to spin! It was made cristal clear from day one that NFC belong to the Goverment and the other belongs to Sharizat's family!
.

apa lagi betina pundek dan jantan celaka....saman lah kalau berani kerana benar....jangan berani cakap depan akhbar dan tv sendiri....kalau ada maruah ....kalau bukan pembunuh altantuya....!!!!

 

"Dah agak dah," ini lah luahan hati wa  apabila Datin Seri Rosmah Mansor ( gambar ) mendakwa beliau "menjadi mangsa".

Sabtu lalu, akhbar Australia Sydney Morning Herald (SMH) melaporkan isteri Perdana Menteri itu berbelanja sehingga A$100,000 (RM325,000) di sebuah butik di Sydney dua minggu lalu.

Ketika ditemui dalam sambutan Tahun Baru Cina anjuran MCA hari ini, Malaysiakini memetik isteri Perdana Menteri itu berkata: "Semua itu karut, dibesar-besarkan secara liar dan tidak benar".

"Saya selalu menjadi mangsa," dakwa Rosmah ketika ditanya tentang laporan SMH tentang tabiat berbelanjanya.

Bagaikan mengundang simpati, Rosmah yang mengiringi suaminya Datuk Seri Najib Tun Razak ke majlis sambutan itu berkata, beliau berkali-kali menghadapi tuduhan sedemikian.

Ketika terus ditanya adakah laporan mengenai perbelanjaan sehingga RM325,000 itu benar, Rosmah berkata: "Saya tidak ada masa untuk melayan semua ini".

Mengulas lanjut penafian Rosmah, kita  mengesa  agar Najib dan Rosmah mengambil tindakan undang-undang terhadap akhbar tersebut.

Heret akhbar tersebut ke muka pengadilan di Australia dan kemukakan tuntutan hukuman dan ganti rugi paling maksimum ke atas SMH jika benar laporan itu karut, dibesar-besarkan secara liar dan tidak benar...kalau rasa diri tu memang benar .

Tetapi  jika Rosmah dan Najib enggan berbuat demikian, ia memberikan keyakinan kepada rakyat bahawa apa yang dilaporkan itu betul seperti yang berlaku dalam keengganan Najib mengambil tindakan undang-undang terhadap begitu banyak akhbar di serata dunia yang mendakwa tentang kaitan beliau dengan pembunuhan Altantuya Shaariibuu.

Kalau benar tidak bersalah, takut apa mengheret akhbar tersebut ke mahkamah di Australia...

Tengku Razaleigh Hamzah pernah menyaman akhbar luar negara di negara akhbar itu sendiri dan oleh kerana beliau tidak bersalah, beliau menang kes tersebut dan mendapat ganti rugi yang lumayan pula..

Kalau Rosmah mendapat ganti rugi yang lumayan hasil tindakan undang-undang ke atas SMH itu, rakyat tidak marah kalau beliau berbelanja besar-besaran dengan wang ganti rugi itu.

Kalau dapat ganti rugi RM24 juta, rakyat tidak marah kalau isteri Perdana Menteri itu mahu membeli cincin berlian semahal ganti rugi yang diperolehi itu.

Kalau dapat ganti rugi lumayan dari SMH, rakyat juga tidak marah kalau Rosmah mahu memborong di semua butik terkemuka di seluruh dunia, beli beg tangan Birkin banyak-banyak, semuanya rakyat tak marah.

Rakyat lebih suka lagi kalau Rosmah menderma, maklumlah sebelum ini beliau menderma sehingga RM1.5 juta kepada Tabung Gaza. Mana dia dapat duit, kita tak taulah...agaknya menabung dari kecil  macam yang di war war kan sebelum ini.

 

Dalam seksyen 'Private Sydney' SMH, kolumnis Andrew Hornery menggelar Rosmah sebagai first lady of shopping (wanita pertama membeli belah), kerana didakwa membelanjakan A$100,000 (RM325,000) di sebuah butik di Sydney.

Rosmah dan Najib juga didakwa menginap di penthouse bernilai A$20,000 (RM65,100) semalam, meminta "parkir valet untuk limousinnya" dan menerbangkan pereka fesyen negara itu ke Malaysia untuk mengenakan pakaian yang ditempahnya.

23 January 2012

tuan lembu yang pemalas vs lembu yang punya otak.....kah kah kah....!!!!

DASAT LA LEMBU KAT MALAYSIA
MANA ADA KAT NEGARA LAIN?
LEMBU DUDUK KONDO
LEMBU GUNA KAD KREDIT
LEMBU TUNGGU BAS

LEMBU NI NAK BALIK GEMAS
KETA MERC DIA HABIS MINYAK
KAD KREDIT DAH TAK LEH PAKAI
TUAN DIA PULAK TENGAH BERCUTI
JADI KENA BALIK NAIK BAS

lembu nie pulak ada otak beb....tak macam tuan lembu di atas...dah la tuan dia anak beranak  keturunan mamak  pecacai angkat najis....semua jenis  bangsa pemalas...malas itu dan ini...cari kerja tak mahu...hanya menumpang  duit lembu aje...demi pemalasnya untuk gembala lembu dan bagi makan....tuan dia yang memang dasar kaki pemalas  ajar lembu lembu tu duduk di kondo kunun senang jaga...nak bagi makan pulak di ajar lembu tu guna kad kredit senang syarikat  pembekal rumput  sumbat rumput di kondo...

nak bergerak sana sini naik merc  brabus  beb...la nie tuan dia dah bercuti...kad kredit dah kena blok...tak leh nak pakai...minyak habis...akhirnya tersadai...di pondok bas .....kah kah kah....!!!!

betina puaka berjolisakan di australia lagi....penjelasan 2 manusia celaka dan puaka di tuntut...kalau fitnah saman aje akhbar australia....!!!!

 

Rakyat sedang menunggu apakah penjelasan Datin Seri Rosmah Mansor dan juga suaminya Datuk Seri Najib Razak terhadap laporan akhbar Australia  semalam

Semalam, akhbar Sydney Morning Herald (SMH) melaporkan isteri Perdana Menteri itu berbelanja sehingga A$100,000 (RM325,000) di sebuah butik di Sydney dua minggu lalu.

Jika sekali lagi akhbar Australia membuat laporan tidak benar mengenai tabiat berbelanja mewah Datin Seri Rosmah Mansor, maka satu tindakan undang-undang perlu diambil terhadap akhbar dan sumber berita akhbar tersebut.

Jika Rosmah dan Najib enggan berbuat demikian, ia memberikan gambaran kepada rakyat bahawa apa yang dilaporkan itu betul seperti yang berlaku apabila Najib enggan mengambil tindakan undang-undang terhadap begitu banyak akhbar di serata dunia yang pernah mendakwa tentang kaitan beliau dengan kes Altantuya Shaariibuu.

Kalau banyak kali sangat dilihat takut mengambil apa-apa tindakan undang-undang, rakyat akan percaya apa yang dilaporkan mengenai Najib dan keluarganya itu benar..

 

Sebelum ini, akhbar Australia yang lain membuat laporan yang didakwa tidak benar mengenai tabiat berbelanja Rosmah tetapi Najib dan keluarganya tidak pula mengambil sebarang tindakan undang-undang terhadap akhbar itu.

Rakyat yang berfikiran waras sudah tidak tahan lagi melihat wujudnya watak seperti itu di negara ini yang mengingatkan mereka kepada Laila Trabelsi, wanita yang mengambil kesempatan atas kedudukannya sebagai isteri Presiden Tunisia..

Bagaimana pun jika laporan akhbar Australia itu memang benar berlaku dan bukan rekaan semata-mata, satu siasatan terperinci tentang kehidupan mewah isteri Perdana Menteri itu mesti dijalankan segera.

Mesti disiasat dari mana sumber kewangannya sehingga Rosmah dilaporkan begitu bermewah-mewah dalam kehidupannya sehingga dilihat melebihi dari kemampuan isteri seorang Perdana Menteri..

Apa yang berlaku itu,  memperlihatkan Rosmah mempunyai kekayaan yang sangat luar biasa yang menimbulkan pelbagai tanda tanya.

kita  juga menggesa supaya Najib dan Rosmah serta anggota kerajaan dan keluarga masing-masing segera mengisytiharkan harta mereka.

Jangan lagi membuat pelbagai alasan yang menipu rakyat untuk mengelakkan harta mereka diisytiharkan...