ini blog aku yang punya...suka hati aku lah apa aku nak kata....maki hamun ke...carut ke...kata nista ....aku punya suka...tak suka....please get out dari sini....ada faham....


saje nak bagi tau....blog ini bukan pro pakatan rakyat...dan jauh panggang dari api....penyokong parti kongkek negara ( BN ) ...dan tiada kena mengena dengan mereka yang dah mampos......muakakakaka!!!
SOKONG HIMPUNAN BLACKOUT 505.......JOM LIKE DI SINI

.

Search This Blog

terNOW...!!!!

SPR semakin merapu dengan menghalalkan pengundi hantu....bermakna mengalakkan pilihanraya yang kotor....apakah tindakan anda semua ?

petisyen melalui blog ini : jika perhimpunan aman blackout 505 dan petisyen pilihanraya masih gagal untuk mengalahkan penipuan yang di lakukan oleh SPR dan UMNO - BN...wajar kita sebagai rakyat lancarkan BERSIH 4.0 dan turun ke jalanraya..!!

29 February 2012

pundek kutty cuba tipu rakyat lagi....Kilang Lynas selamat dari segi ‘fakta dan saintifik’.....kepala butoh opah hang la najib....!!!!

 

Datuk Seri Najib Razak mengetepikan kebimbangan yang dibangkitkan peserta demonstrasi anti-Lynas, menegaskan loji pembersihan nadir bumi bernilai RM700 juta di Kuantan adalah selamat dari segi “fakta dan saintifik”.

Perdana Menteri mendakwa pembangkang menggunakan isu itu untuk mendapatkan sokongan politik dengan menyerang kerajaan.

“Tetapi apa yang mereka lakukan ini tidak menemui sebarang penyelesaian.

“Kita mahu mencari penyelesaian yang boleh diterima tetapi pada masa sama tidak akan menjejaskan pelaburan kita,” katanya kepada pemberita selepas menghadiri satu majlis di sini kelmarin

Ribuan peserta anti-Lynas menyertai perhimpunan aman pembangkang di Kuantan  kelmarin, bantahan terbesar terhadap pembinaan kilang nadir bumi yang dijangka memulakan operasi hujung tahun ini.

Kumpulan anti-Lynas, Himpunan Hijau memberikan tempoh 24 jam kepada Putrajaya untuk menutup kilang Lynas di Gebeng atau akan berdepan demonstrasi yang lebih besar

Perhimpunan tersebut sebagai bantahan terhadap keputusan Lembaga Perlesenan Tenaga Atom (AELB) pada 20 Januari, yang memberikan lesen kendalian sementara kepada syarikat perlombongan dari Australia itu, yang mana akan memulakan operasinya.

Pengkritik mengatakan Lynas tidak memberikan jaminan yang secukupnya untuk mengendalikan sisa radioaktif tahap rendah yang akan terhasil di kilang itu, yang melahirkan kebimbangan sekiranya loji nadir bumi itu akan mendedahkan penduduk terhadap radiasi.

Tetapi Najib mengatakan kerajaan telah mengkaji semula operasi Lynas Corp dan syarikat itu telah diberikan garis panduan ketat untuk dipatuhi.

“Kita tidak akan memberikan lesen kendalian melainkan kami berpuashati bahawa penduduk tempatan boleh menerima projek ini selamat,” katanya.

Beliau berkata salah satu syarat yang dikenakan terhadap Lynas Corp adalah sisa toksik yang dihasil ditempatkan di satu lokasi yang jauh dari penempatan penduduk.

 

 

penyapu sial

 

buat banggunan runtuh ,buat jambatan pun runtuh bahkan buat stadium pun turut runtuh....demi untung cekik duit haram berlipat ganda....jangan harap lah ada jaminan keselamatan kepada penduduk...cakap mulut dan burid dia boleh la...suruh dia buat rumah kat situ baru tau...dasar pandy kutty tak tau malu....

“Kita tidak akan memberikan lesen kendalian melainkan kami berpuashati bahawa penduduk tempatan boleh menerima projek ini selamat,” katanya.

penduduk tempatan rasa tak selamat....sebab tu buat demo. susah sangat ke nak paham?

 

Fakta dan saintifik juga membuktikan stadium runtuh 3 tahun tak dapat repair lagi! kah kah kah kah....

Najib Jangan tipu rakyat lagi lah! Australia pun tak mahu logi dibina di Australia dan jika logi ada selamat dibina, Australia pun telah luluskan pembinaan logi ini!

Apa pula fatwa Sahibus Samahah taik kucing kurap kaki songlap Dato Sri Harussani Zakaria? Senyap je...

perompak tak mengaku menyamun......kah kah kah.....NFCorp dah kenyang rembat duit rakyat tuduh pihak lain kelirukan rakyat....

 

Pusat Fidlot Corporation (NFCorp) kelmarin  telah  membidas Ketua Publisiti DAP Tony Pua kerana cuba mengelirukan rakyat dengan “memberikan kenyataan yang terpilih kepada media.”

“Kenyataan Pua tidak mencerminkan maklumat penuh dan gambaran sebenar tentang kelulusan pinjaman kerajaan untuk program NFC (Pusat Fidlot Nasional).

“Perjanjian pinjaman perlu dibacakan bersama perjanjian pelaksanaan, kuasa syarikat seperti yang terdapat dalam memorandum dan artikel persatuan dan dokumen yang berkaitan,” kata NFCorp dalam satu kenyataan.

Kata NFCorp, Pua  dalam kenyataannya tidak menjelaskan tentang klausa-klausa penting dalam perjanjian pinjaman yang ditandatangani pada 6 Disember 2007.

“Mengikut undang-undang, artikel persatuan mewakili pemahaman antara pemegang saham syarikat berdasarkan hubungan antara satu sama lain dan kuasa syarikat sebagai sebuah entiti sah tentang bagaimana ia menjalankan perniagaan di bawah undang-undang dan selaras dengan Akta Syarikat 1965,” katanya.

“Di bawah Jadual Tiga dalam memorandum NFCorp dan artikel persatuan, Artikel 19 (K) NFCorp berhak 'untuk membuat pelaburan dan menggunakan wang syarikat bukan secara tiba-tiba tetapi mengikut keperluan,” tambah NFCorp.

NFCorp menyifatkan pasaran hartanah adalah “menarik dan selamat, lebih dilindungi dan kurang tarikan berbanding yang lain”, dan pelaburan-pelaburan itu boleh dijual sekiranya syarikat memerlukan wang untuk pelaksanaan loji gas bio, fasa dua dan tiga pusat ternakan dan kilang makanan ternakan.

Terdahulu, Pua berkata secara jelas NFCorp telah memungkiri syarat-syarat perjanjian dengan menggunakan dana untuk tujuan lain selain daripada yang dibenarkan dan mendesak kesemua aset perlu dibekukan segera.

“NFC telah melanggar syarat-syarat perjanjian dengan menggunakan dana untuk tujuan lain. Ia terbukti bahawa pengarah-pengarah NFC menggunakan wang dari dana pinjaman itu untuk membeli hartanah di Kuala Lumpur dan Singapura.

“Ekoran pengesahan polis bahawa pindahan aset secara tidak sah merupakan jenayah pecah amanah, justeru kami menyeru polis membekukan pindahan atau jualan aset yang dimiliki Pusat Fidlot Nasional (NFC) dan lembaga pengarah NFCorp,” katanya.

Semalam polis memohon Peguam Negara supaya pengarah NFCorp didakwa atas kesalahan pecah amanah selepas pemimpin pembangkang mendakwa sebahagian daripada RM250 juta pinjaman mudah kerajaan telah digunakan untuk tujuan lain.

NFCorp, yang dimiliki oleh suami dan tiga anak Datuk Seri Shahrizat Abd Jalil, merupakan syarikat yang bertanggungjawab menguruskan NFC.

NFC mula menjadi topik hangat setelah syarikat itu tersenarai dalam Laporan Tahunan Ketua Audit Negara 2010.

 

 

penyapu sial

 

 

tindakan haramjadah ,sial dan pukimak juak juak UMNOPORNO menghalalkan cara....kena puak dia berbagai dalih diberi...kalau kena orang lain menyalahguna kontrak pinjaman  di tuduhnya....memang dasar pukimak UMNOPORNO nie....

dah kenyang makan duit haram dari hak milik rakyat....tahi dia pun nak di sembur minyak wangi....!!!!

makan duit rakyat sedap tapi sekrang nak berdolak dalih pulak...

Agak agak la mau ke A-G laksanakan tanggungjawab dakwa pengarah NFCorp sekutu perompak ,penyamun,punyundal dan kaki fitnah sekapal dengannya....????

 

Peguam Negara  di gesa  mengambil tindakan sewajarnya berhubung cadangan pihak polis supaya mendakwa pengarah Pusat Fidlot Corporation (NFCorp) atas dakwaan pecah amanah dan bertindak atas fakta kes yang dikemukakan polis.

Pihak polis sudah menjalankan tanggungjawab dengan berkesan apabila mencadangkan perkara itu kepada peguam negara dan beliau seharusnya bertindak kerana bukti-bukti yang dikemukakan sudah jelas.

Peguam Negara tidak mempunyai pilihan selain mendakwa mereka kerana ia adalah atas saranan pihak polis.Polis sudah menjalankan tanggungjawab mereka dengan sangat berkesan, dan peguam negara harus bertindak atas fakta-fakta kes..

Polis telah memohon kepada Peguam Negara supaya pengarah NFCorp didakwa atas kesalahan pecah amanah selepas pemimpin pembangkang mendakwa sebahagian daripada RM250 juta pinjaman mudah kerajaan telah digunakan untuk tujuan lain.

Ketua Pengarah Jabatan Siasatan Jenayah Komersial (JSJK) Bukit Aman Datuk Syed Ismail Syed Azizan telah mengesahkan perkara itu

NFCorp, yang dimiliki oleh suami dan tiga anak Datuk Seri Shahrizat Abd Jalil, merupakan syarikat yang bertanggungjawab menguruskan skandal Pusat Fidlot Nasional (NFC).

NFCorp bagaimanapun semalam melahirkan rasa terkejut dan keliru dengan kenyataan Syed Ismail itu.Mereka menyifatkan kenyataan itu “terlalu awal”, dan mempersoalkan motif di sebaliknya kenyataan itu dengan mendakwa Syed Ismail bertindak di luar bidang kuasanya.

NFCorp terkejut dan keliru dengan kenyataan yang terlalu awal oleh Syed Ismail walaupun beliau mengaku siasatan masih berjalan dan masih belum lengkap.

Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak semalam berkata tindakan mendakwa NFCorp terpulang kepada peguam negara, dan menegaskan tidak semua penyiasatan akan berakhir dengan pendakwaan.

Peguam negara mempunyai kuasa mutlak di bawah Perlembagaan untuk memutuskan sekiranya kes itu mempunyai bukti yang kukuh untuk di bawa ke mahkmah.

NFC mula menjadi topik hangat setelah syarikat itu tersenarai dalam Laporan Tahunan Ketua Audit Negara 2010.

Sejak itu, PKR mula membuat pendedahan berterusan terhadap skandal NFC, termasuk tuduhan penyalahgunaan dana kerajaan jutaan ringgit untuk pembelian tanah, hartanah, dan perbelanjaan tidak berkaitan dengan projek ternakan lembu tersebut.

Sejak pendedahan tersebut dibuat, Shahrizat telah berhadapan dengan tuntutan meletak jawatan termasuk daripada barisan kepimpinan Umno sendiri. Namun beliau enggan melakukan tindakan sedemikian sebaliknya tetap bertegas projek itu tiada kaitan dengan dirinya.

Ketua Wanita Umno itu turut membuat permohonan cuti selama tiga minggu daripada perdana menteri apabila tuduhan rasuah dibongkar. Beliau telah menyambung semula tugasnya sebagai menteri.

Timbalan Perdana Menteri Tan Sri Muhyiddin Yassin mengumumkan Putrajaya akan melantik juru audit bebas bagi menyemak dokumen kewangan NFCorp, namun enggan mewujudkan Suruhanjaya Diraja bagi menyiasat NFC.

25 February 2012

Audit penuh kerugian di lakukan Mahathir dan kalau boleh kasi hukum gantung sampai mati ini pundek tua tak sedar diri jika 100% di dapati bersalah....!!!!

 

Audit   penuh  wajar di jalankan  terhadap kerugian akibat skandal kewangan yang didakwa berlaku sewaktu pentadbiran bekas Perdana Menteri, Tun Dr Mahathir Mohamad.

Langkah itu perlu kerana pentadbiran sekarang "nampaknya seperti tidak mengambil sebarang pengajaran daripada (skandal yang lalu).Rakyat Malaysia terkejut dan marah dengan komen sinis bekas Perdana Menteri, Mahathir Mohamad yang menjustifikasikan tindakan kerajaan menyelamatkan MAS yang mengakibatkan kerugian dana awam, atas alasan terdapat kes yang lebih teruk daripada itu selepas beliau (Dr Mahathir) bersara.

Kita  menyifatkan alasan Mahathir semalam untuk menerangkan tindakan menyelamat MAS membabitkan RM1.8 bilion sewaktu pentadbirannya sebagai "akal sesat seekor beruk yang kena siplis tak mampos mampos".

Bekas perdana menteri itu membidaskan pihak media yang menurutnya hanya memberi tumpuan kepada perkara itu, sedang orang lain, contohnya pengganti beliau, Datuk Seri Abdullah Ahmad Badawi, juga kerugian sejumlah besar wang awam.

Kita  menganggap penyelesaian antara bekas pengerusi MAS, Tan Sri Tajudin Ramli dan pihak pengurusan Danaharta Nasional Bhd, sebagai kesinambungan contoh yang dibuat oleh Dr Mahathir, dan berkata sudah tiba masa untuk menyiasatnya.

Oleh itu,  sudah tiba masanya untuk melakukan audit penuh kerugian RM100 bilion dalam skandal-skandal kewangan selama 22 tahun Tun Dr Mahathir menjadi perdana menteri, "terutama apabila kerajaan Najib nampaknya seperti tidak mengambil sebarang pengajaran daripadanya

Pekida+ Hasan Ali dan Jati + PERKOSA = BURID UMNOPORNO....!!!!!

 

Samseng no 2 UMNOPORNO pukimak  , Pertubuhan Kebajikan dan Dakwah Islamiah Malaysia (Pekida) akan menyokong perjuangan yang dibawa Jati, pertubuhan bukan kerajaan (NGO) yang diasaskan bekas anggota PAS Datuk Dr Hasan Ali, baru-baru ini.

Presidennya, Jamaluddin Yusof berkata ini kerana konsep yang diperjuangkan Jati adalah selari dengan Pekida iaitu menjaga dan mempertahankan agenda umat Islam serta Melayu di negara ini.

"Kita berharap Hasan (Ali) akan meneruskan perjuangan beliau dan Jati, dan kita dengan perjuangan kita bersama Pekida.

"Di samping itu, kita juga bersedia mengadakan perbincangan bersama NGO lain jika ada aktiviti yang selaras dengan prinsip perjuangan kita, iaitu meningkatkan perpaduan umat Islam di negara ini," katanya kepada pemberita selepas mesyuarat jawatankuasa tertinggi Pekida Pahang hari ini.

Selasa lepas, Hasan, bekas exco Selangor itu, menubuhkan Jati yang bertujuan mempertahankan agenda Islam, Melayu dan kedaulatan raja bersesuaian keadaan semasa yang menyaksikan orang Melayu semakin berpecah belah.

Dalam pada itu, Jamaluddin berkata Pekida tidak mempunyai apa-apa kaitan dengan Permuafakatan Majlis Ayahanda 1Malaysia (Permas) walaupun ada di kalangan anggota pertubuhan tersebut adalah bekas anggota Pekida.

"Ada di kalangan ayahanda-ayahanda yang membuat keputusan untuk menyertai Permas, jadi secara langsung, mereka bukan lagi anggota Pekida, ini bermakna apa sahaja kegiatan mereka, tidak lagi mempunyai kaitan dengan Pekida," katanya sambil menasihati Permas agar tidak berprasangka buruk terhadap pihak lain demi menjaga perpaduan di kalangan NGO serta rakyat Malaysia.

Beliau juga menyeru Pekida di setiap daerah dan negeri, yang belum menjalani proses 'pemutihan' di kalangan mereka, supaya segera melaksanakannya bagi mengubah sikap anggota pertubuhan itu.

Program pemutihan dijalankan pertubuhan itu sejak 2008 bagi memperbaiki sikap negatif di kalangan anggota pertubuhan tersebut, yang didakwa terlibat dalam aktiviti 'samseng', sekaligus menjejaskan nama baik Pekida -  sumber Bernama

 

 

 

penyapu sial

 

 

pemutihan ke apa ke...samseng tetap samseng selagi  berjubor di bawah burid UMNO....Beras JATI hancus 100% hassan ali pulak dah jadi geng syaitan 666...elok la tu...kesemuanya di bawah satu payung bapak  syaitan UMNOPORNO...merugikan umat melayu dan islam....rasuah dan penyalahgunaan kuasa menjadi jadi...sampai tergamak jadi agen yahudi....tuduh orang lain pulak yang terlibat dengan yahudi....!!!!

keling pundek mahathir kutty berpura pura tidak tau skandal MAS....!!!!

 

Tun Dr Mahathir Mohamad  berpura-pura dan cuba lari daripada tanggungjawabnya berhubung skandal Malaysia Airlines (MAS) di mana sewaktu beliau menjadi Perdana Menteri, syarikat penerbangan yang menjadi kebanggaan negara merudum teruk dalam masa satu dekad sahaja.

Keling kutty haramjadah ini  takut menghadapi cabaran Datuk Zaid Ibrahim yang memintanya “menulis sebuah buku” tentang mengapa MAS diswastakan kepada Tan Sri Tajudin Ramli pada 1994, dengan memberi alasan beliau (Mahathir) bukanlah ketua syarikat penerbangan yang rugi itu.

si pundek ini  cuba menulis semula sejarah 22 tahun menjadi Perdana Menteri seolah-olah beliau tidak tahu apa-apa dengan apa yang berlaku dalam pelbagai kementerian di bawah pentadbirannya..

Beliau  cuba menggambarkan seolah-olah beliau tidak terlibat dalam beberapa krisis besar negara sepanjang pemerintahannya termasuk:

  • Krisis kehakiman paling teruk dalam sejarah negara dengan pemecatan Ketua Hakim Negara Tun Salleh Abas dan hakim-hakim lain;

  • Zaman paling gelap pencabulan hak asasi manusia dengan menggunakan Akta Keselamatan Dalam Negeri (ISA) apabila membuat penangkapan besar-besaran di bawah Operasi Lalang pada 1987; dan

  • Pelbagai skandal kewangan lain termasuk skandal MAS dan “jenayah kejam tanpa penjenayah” seperti skandal kewangan Mahathir yang pertama pada tahun 1983 – skandal RM2.5 bilion Bumiputra Malaysia Finance (BMF).

Nyanyuk tua ini  hilang kredibiliti apabila cuba menafikan beliau tidak bertanggungjawab dalam skandal MAS yang menyebabkan kerugian puluhan bilion ringgit.

Sedangkan,  Tajudin Ramli yang diamanahkan menjaga MAS telah mendakwa bahawa Mahathir telah memaksa beliau (Tajudin) membeli MAS untuk membantu menyelamatkan Bank Negara selepas bank pusat itu mengalami kerugian pertukaran asing kerana spekulasi dalam mata wang asing oleh kerajaan UMNO-BN.

Tajudin telah menguasai 29 peratus saham MAS pada 1994 daripada Bank Negara membayar RM8 seunit saham sedangkan harga pasaran ketika itu hanyalah separuh daripada nilai tersebut.Tajudin  juga  mendakwa beliau enggan membeli MAS tetapi menuduh Mahathir memaksanya atas alasan “khidmat negara”.

Tajudin telah mengambil pinjaman RM1.8 bilion untuk membeli syarikat penerbangan itu tetapi beliau telah menandatangani perjanjian “overriding” yang membolehkannya menjual kembali kembali kepada kerajaan, dan kerajaan akan membayar ganti rugi terhadap sebarang kerugian yang ditanggungnya dengan menggunakan wang rakyat.

Justeru itu , keling kutty paria ini  tidak boleh berlakon kononnya tidak tahu tentang apa yang sebenarnya terjadi dan perlu bertanggungjawab dan berani menjelaskan pekara sebenar demi rakyat dan negara.

ikut pundek rosmah...najib jadi PM untuk menteri BN sahaja....transformasi 1 malaysia kepala BUTOH hang la Najib....!!!!

Tak jemput pemimpin Pakatan, amalan biasa


 

Dakwaan pemimpin Pakatan Rakayat tidak dijemput menghadiri mesyuarat Menteri Besar dan Ketua Menteri ke-114 Selasa lalu tidak berbangkit kerana ia merupakan amalan biasa dan tidak bertentangan dengan Perlembagaan Persekutuan, kata Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak.

Malah, katanya, mesyuarat yang berlangsung dua hari lalu, adalah mesyuarat "penyelarasan" antara kerajaan Pusat dan Kerajaan Negeri, yang diamalkan sejak dulu lagi.

"Jadi kita hadkan menteri besar dan ketua menteri BN sahaja.

"Itu sebab diberi tumpuan bukan sebab peruntukan perlembagaan, kehendak perlembagaan tetapi penyelarasan," katanya selepas mempengerusikan mesyuarat Majlis Tertinggi Umno malam ini.

Sehubungan itu, menurut Najib yang juga pengerusi BN, tidak berbangkit dengan mengetepikan daripada memanggil menteri besar dan ketua menteri di negeri-negeri yang diterajui oleh Pakatan untuk hadir pada mesyuarat berkenaan.

"Dia pun banyak mesyuarat, tapi tidak jemput kita. Kita pun nak complaint. Dia berpakat sama dia, tak mengapa. Kita nak buat kerja penyelarasan," katanya sinis sambil diiringi gelak ketawa.

Bagaimanapun, Najib berkata pihaknya berpendirian semua mesyuarat yang dikehendaki mengikut perlembagaan, seperti Majlis Tanah Negara, Majlis Tempatan dan juga yang melibatkan jawatankuasa kewangan negeri tertentu.pihaknya, tetap menjemput pemimpin Pakatan yang terbabit.

"Atas peruntukkan perlembagaan, kita memang menghormati perlembagaan," katanya.

Najib mengulas kenyataan Menteri Besar Selangor Tan Sri Khalid Ibrahim yang membidas tindakan perdana menteri kerana mempengerusikan Mesyuarat Menteri Besar dan Ketua Menteri ke-114 di Putrajaya pada Selasa lalu tanpa membabitkan pemimpin Pakatan.

Sambil menyifatkan tindakan Najib itu sebagai "amat tidak professional", abdul Khalid berkata mesyuarat berkenaan sewajarnya dinamakan sahaja Mesyuarat Menteri Besar dan Ketua Menteri BN.

 

NAJIB DENGAN ANGAN-ANGAN TRANSFORMASI
BERSLOGANKAN 1 MALAYSIA
NAMPAK MACAM BENGONG KELULUT
BUAT MESYUARAT MENTERI BESAR DAN KETUA MENTERI
TAPI TAK JEMPUT NEGERI2 YANG DITADBIR PAKATAN RAKYAT

ALASAN DIA MACAM BUDAK-BUDAK TADIKA BERINGUIH
NEGERI PAKATAN RAKYAT PUN TAK JEMPUT BN
KALAU ADA MESYUARAT ANTARA NEGERI-NEGERI NI

KALAU LAGU TU TAK PAYAH LA KECOH KATA 1MALAYSIA
MENJANA TRANSFORMASI APA BARANG?
NAJIB...NAJIB...
HANG KATA MESYUARAT TU MESYUARAT PENYELARASAN
ANTARA KERAJAAN NEGERI DAN KERAJAAN PUSAT
PASAI PA HANYA NEGERI DIPERINTAH BN SAJA YANG DIPANGGIL?
ADAKAH NEGERI2 DI PERINTAH PAKATAN BUKAN DALAM MALAYSIA?

ATAUPUN

ADAKAH NAJIB NI PM UNTUK UMNO BN SAJA?
KALAU LAGU TU BAIK BUAT MESYUARAT DI PWTC SAJA
TAK PAYAH LA KAT PUTRAJAYA
PASAI PUTRAJAYA TU MILIK SEMUA RAKYAT MALAYSIA
PUTRAJAYA DIBINA GUNA DUIT CUKAI RAKYAT MALAYSIA
BUKAN PAKAI DUIT UMNO BN

24 February 2012

UMNOPORNO Lembukan Helmi Untuk Malukan Elizabeth & PKR

Seperti yang dijangka, Umno kini sedang memfokus kepada Elizabeth Wong, Ahli dewan undangan negeri Selangor yang dihormati dan cuba memalukan beliau dengan menggali fakta mengenai hubungan sulit beliau dengan Hilmi Malek, bekas teman lelakinya yang telah bersetuju untuk membuat temuramah eksklusif dengan surat khabar Umno walaupun mendakwa bahawa diri beliau dalam bahaya.

Adalah sangat pelik kerana Hilmi sepatutnya dikehendaki di Malaysia dan dia dijumpai di Indonesia. Kenapa pihak berkuasa Malaysia tidak meminta pihak berkuasa Indonesia menghantarnya balik?...

Sememangnya ada sesuatu yang tidak kena dengan episod ini. Mula-mula sekali, tidak banyak yang Hilmi boleh buat untuk menjatuhkan Eli, mungkin hanya dengan memalukan Eli dan PKR dari segi politik.

Beliau telah meletak jawatan semasa skandal itu terbongkar pada 2009 tetapi disebalik protes daripada rakyat kawasan yang menyukai beliau disebabkan dedikasi serta kerja keras yang dicurahkan beliau, pemimpin pembangkang, Anwar Ibrahim dan Presiden PKR Wan Azizah telah meminta beliau mengekalkan jawatan.

Selepas bercuti satu bulan untuk pulih daripada terkejut dan trauma, Eli tidak lagi memandang ke belakang. Beliau telah menyumbang kepada Perakuan Kebebasan Maklumat pertama di negara. Semasa peristiwa bersejarah PKR, pemilihan satu undi satu ahli , beliau telah memenangi jumlah undian terbanyak dalam merebut kerusi majlis tertinggi.

Baru-baru ini, beliau telah memulakan kempen terhadap Syabas yang dikawal oleh ahli perniagaan kaya Umno, Rozali Ismail. Jadi tidak sukar untuk mengesan daripada parti mana musuh beliau. Eli memegang portfolio pelancongan, hal ehwal pengguna dan persekitaran dalam Kerajaan Negeri Selangor. Sebelum ini beliau pernah bertelingkah dengan rakan sekerjanya yang dipecat, Hassan Ali yang merupakan Ahli Dewan Undangan Negeri Gombak Setia.

Musuh beliau akan kecewa sekiranya mereka berharap dapat menjatuhkan beliau daripada konstitusi Bukit Lanjan. Beliau semakin popular kini. Lagipun, tidak ramai rakyat Malaysia akan percaya pada penipuan lelaki sepeti Hilmi yang orang Melayu sendiri anggap merosakkan imej lelaki Melayu...jantan dayus melayu ini yang kunun nampak macho tapi  berperangai pondan dengan koneknya terkapit dek burid UMNOPORNO...!!!

Inilah masalahnya dengan orang Umno. Mereka tidak pernah berfikir panjang dan menyedari bahawa tindak-tanduk mereka itu akan merosakkan maruah bangsa Melayu sendiri. Lihat sahaja cara mereka memburu Anwar. Anwar adalah antara sebilangan kecil pemimpin Melayu yang berbakat. Beliau mampu menarik perhatian dunia. Orang penting seperti Al-Gore pernah keluar daripada majlis makan malam rasmi demi menunjukkan sokongan kepadanya tetapi orang yang cemburu seperti Mahathir dan Najib melemparkan fitnah liwat ke atasnya. Mereka memburukkan bangsa mereka sendiri untuk kuasa politik...

Sama juga dengan Hilmi. Dia seperti seperti manusia bodoh dan sama ada dia mendedahkan gambar-gambar itu atau tidak, dia akan kelihatan seperti seorang jantani tidak bermaruah ( tiada konek). Membuka pekung sendiri. Eli sangat bijak dan berkuasa manakala dia, seorang jantan  Melayu yang perlu jual gambar untuk wang. Inilah yang dirasakan oleh orang ramai dan inilah yang akan menjadi anggapan terhadap jantan  Melayu – ‘jualan murah’ –berterima-kasihlah pada Umno.

Menurut Kosmo, akhbar berbahasa Melayu yang mewawancara Hilmi di Batam, Indonesia, bekas pekerja PKR itu mengakui pernah mempunyai hubungan intim dengan Eli tetapi menyangkal dakwaan yan dia membocorkan gambar-gambar Eli yang terdedah dan sedang tidur kepada akhbar yang dikuasai Umno seraya memulakan skandal itu pada 2009.

"Saya tak tahu siapa yang bocorkan gambar-gambar tersebut. Yang saya tahu telefon bimbit itu telah lama tiada,” ujar Hilmi yang berusia 36 tahun.

Hilmi juga enggan mengatakan jika dia telah mengambil gambar-gambar tersebut tetapi mengakui bahawa kebanyakkan laporan media mengenai kontroversi itu adalah salah.

“Saya tak lari kerana rasa takut. Saya tak mahu mengeruhkan situasi. Saya juga tak mahu jadi bahan sarkas politik,” ujarnya lagi.

Kini sudah 3 tahun berlalu. Mengapa pergi begitu lama dan kenapa khabar angin mengatakan dia bimbang akan nyawanya. Sememangnya jelas bahawa ada lebih dari yang kita nampak mengenai perkara ini dan juga ia angkara Umno.

Selangor kekal sebagai negeri utama yang mahu ditawan semula pada PRU 13 dan PM Najib Razak telah mengumumkan bahawa BN akan melakukan apa jua cara untuk menawannya kembali. Tidak perlulah orang bijak pandai menfasirkannya untuk rakyat.

Hilmi juga ada menyebut beliau mahu memulakan hidup baru dan mancari perlindungan politik di Eropah dan berharap agar polis Malaysia tidak mencarinya.

“Saya mahu mulakan hidup baru,” kata beliau.

“Keselamatan saya tidak dapat dipastikan di Malaysia kerana ugutan yang dibuat kepada saya oleh pemimpin Malaysia yang menggunakan saya sebagai umpan politik untuk pihak berkuasa,” dia juga ada memberitahu perkata tersebut kepada pegawai imigresen menurut akhbar Indonesia, Detik.

Jika benar kata-katanya itu, sudah tentulah pihak Umno yang mengancam nyawanya dan bukan pihak pembangkang. Ini kerana, pembangkang akan cuba menutup mulutnya dan apa yang dia perlu buat ialah kembali dan menyerah diri kepada pihak polis. Tiada sebab dia berada dalam ketakutan kecualilah musuhnya itu adalah pihak kerajaan.

Alternatif lain adalah dia telah dibayar untuk berbohong untuk memalukan Eli, Kerajaan Negeri Selangaor dan Parti PKR.

Tidakkah ini mengingatkan kita kepada pita rakaman seks Datuk T terhadap Anwar? Ia sangat bodoh. Ia adalah contoh terbaik politik kotor dan tidakkah melampau untuk mencari perlindungan politik hanya kerana perkara sebegini dan sesuatu yang berlaku pada tahun 2009? Jika Hilmi didapati bersalah, hukumannya sudahpun berakhir. Lihat saja trio Datuk T, mereka bebas dengan sedikit bayaran denda..

Mengenai orang yang mengancam hidupnya, nasihat kita  pada Hilmi adalah, balik sahaja dan laporkan kepada polis. Kecualilah jika itu polis Umno, mereka akan mencari Hilmi pula.Kita  percaya dia ni menipu selepas menerima sejumlah wang yang besar daripada mereka yang mempunyai sebab untuk memalukan Eli dan Pakatan Rakyat. ...!!!

yahudi datang berlabuh ,melayu UMNO dan pemuda baculnya berserta PERKOSA dan beras JATI jadi hampas.......konek tak ada.....tiba tiba buat demo ikut telunjuk keling pundek mahathir kutty yang dah nyanyuk kunun anwar agen yahudi....keling mabuk mana nak dia tipu nie...????

Anwar Ibrahim hanya menghantar Mr Balu untuk menghadapi puluhan pemuda Umno yg berdemo di HQ Keadilan

Ketika Pakatan Rakyat mengambil sikap berdemonstrasi di hadapan kedutaan US dalam isu bakar Al-Quran, Barisan Nasional pula hadir ke Tropicana kononnya membantah kenyataan Anwar.

Menurut laporan yang diterima, lebih kurang 50 penyokong Umno kini sedang berarak menuju ke HQ PKR. Manakala pihak polis dan FRU tidak bertindak seperti yang diharapkan.

Lebih pelik dan menghairankan, mengapa golongan munafiq ini tidak berada di Pelabuhan Klang dan melihat sendiri betapa banyaknya kontena yang tertera lambang kemegahan zionis iaitu ZIM dengan bintangnya sekali.

PERKASA turut berada dalam kumpulan ini. Merujuk kepada gambar di atas, dua orang macha berbaju oren itu adalah wakil PERKASA. JATI pula tidak kelihatan, mungkin kerana mereka belum cukup seJATI.

Petang kelmarin di WestPort, tiada seekor  pun  wakil Umno yg hadir...malah PERKOSA dan JATI lansung tak kelihatan...macam pundek depa nie...! ...nampaknya konek mereka  dah kena cantas dek yahudi kot...!!!!..Apakah mereka sebenarnya sokong kemasukkan anasir yahudi? Di mana Pejuang Islam seJATI? Apakah kita semua hanya pasrah membenarkan zionis keluar masuk negara ini?

Kalau anda tidak mampu berjuang lwn Israel di Westbank, kini sekurang-kurangnya anda boleh berjuang lawan Israel di Westport kerana mengikut jadual di bawah ini, pelabuhan-pelabuhan dalam negara akan menerima kunjungan lebih banyak kapal Israel.

 

Haifa (Israel) - Port Klang

Ashdod - Port Klang

Ashdod (Israel) - Tanjung Pelepas (Malaysia)

Masih bisu dan terkedu, regim melayu porno UMNO-APCO  masih gagal menjawab penghantaran Sawit bagi membantu ekonomi Israel. Kini terbongkar satu lagi data apabila satu carian di laman web http://www.linescape.com/ telah menemukan dengan jadual sebuah syarikat perkapalan yang membuat penghantaran terus dari Israel ke Malaysia. Penghantaran melalui sebuah syarikat perkapalan ZIM (yang punya kepentingan Israel) dibuat terus dari Haifa (Israel) terus ke Perlabuhan Kelang di Selangor.

Dr. Mahathir Mohamad ( keling kutty )  dalam satu kenyataannya (klik untuk baca) dilaporkan menyatakan Israel membekalkan butiran perdagangan antara Malaysia dan Israel kononya untuk membantu Anwar Ibrahim.

Sebagai orang lama dan licik politik, Dr. Mahathir memang bijak bermain politik persepsi. Kenyataan ini jelas bagi membantu Najib yang terkapai - kapai dengan pendedahan - demi pendedahan bagaimana Malaysia sebenarnya hipokrit dengan sikapnya dalam isu Palestin - Israel dan tak secara  lansung menfitnah anwar  untuk memburuk kredibiliti beliau di PRU 13 nanti...

Tindakan orang tua kutuk tak mampus mampus  yang jijik sampai ke usus...bila keturunan makan benda dan melakukan kan perkara perkara haram jadi darah daging ...tak heran seluruh keturunannya dan pengikut pengikutnya   jadi banjingan banjingan  haramjadah terhadap  bangsa dan agamanya sendiri...

di bawah ini  video mengesahkan mahathir keling kutty  ini dah nyanyuk 100%....

 

Ayuh kita tolak kumpulan yang mengaku menjaga agama, menjaga akidah dan juga mengaku pejuang agama, tetapi dengan sengaja membenarkan setiap umat Islam dalam negara ini lari akidahnya kerana mendokong negara Israel! Negara haram Israel akan terus melebarkan jajahannya, akan terus menggali BaitulMaqdis, dengan bantuan negara munafiq seperti Malaysia.

Secara strategiknya untuk menumbangkan Israel, kita terlebih dahulu perlu menumbangkan Israel Glokal! Asalkan Bukan Umno menjadi sentimen paling berkesan dalam menumbangkan sebuah regim legasi penjajah yang meneruskan agenda penaklukan BaitulMaqdis!

22 February 2012

I Help You, You Help Me....hakim dan peguam jadi kantraktor lebuhraya.....budaya rasuah dan pecah amanah UMNOPORNO makin membarah....!!!!

Projek Lebuhraya KIDEX untuk Hakim dan Peguam UMNO

 

Krisis perlembagaan Perak masih lagi segar di ingatan rakyat Malaysia, khususnya tuduhan bahawa permohonan Zambry Kadir dipercepatkan sementara menafikan permohonan lawan politiknya Nizar Jamaluddin pula.

Watak utama kemelut ini merupakan Hafarizam Harun, penasihat undang-undang UMNO, mewakili Zambry ketika itu, dan bekas penasihat undang-undang UMNO dan Ketua Hakim Negara ketika itu, Ahmad Zaki.

Justeru, kedua-dua individu ini mestilah berhadapan dengan perhatian umum berkenaan penglibatan mereka di dalam rampasan Perak oleh Barisan Nasional dan kontroversi terbaru melibatkan mereka di dalam pemberian konsesi RM2.2 bilion Lebuhraya Kinrara-Damansara (KIDEX). Hafarizam merupakan pengarah untuk kedua-dua belah syarikat yang menerima konsesi tersebut, iaitu Emrail Sdn Bhd dan Zabima Engineering Sdn Bhd sementara isteri Zaki Azmi merupakan pengarah di dalam Emrail, sebuah syarikat yang tidak mempunyai rekod di dalam pembinaan lebuhraya. Kenyataan syarikat tersebut sendiri menyatakan mereka berhasrat menjadi "Syarikat Kejuruteraan Rel Utama di Malaysia dan Rantau ini."

 

Mengambilkira kontroversi penganugerahan konsesi ini, Perdana Menteri mestilah respon segera berkenaan isu-isu ini:

  1. Pendirian PM berkenaan Seksyen 9 Kod Etika Hakim 2009:

"Seorang hakim akan, pada masa perlantikan atau mana-mana masa kemudiannya sekiranya diminta oleh Ketua Hakim Mahkamah Persekutuan membuat perisytiharan bertulis semua asetnya kepada Ketua Hakim Mahkamah Persekutuan."

Merujuk kepada peruntukan ini, Ketua Hakim Negara pada masa ini, Ariffin Zakaria mestilah meminta Zaki Azmi membuat perisytiharan aset beliau dan keluarganya secara bertulis berikutan tuduhan-tuduhan ini.

  1. Mendedahkan sebab dan kriteria pemberian tender kepada Zabima Engineering dan Emrail. Apakah syarikat-syarikat lain yang dipertimbangkan, dan adakah tender terbuka dibuat demi memastikan kepentingan orang ramai terpelihara?
  2. Bagaimanakah pemberian konsesi dan pakej kontrak ini selari dengan dasar pentadbiran ini, khususnya Model Ekonomi Baru, Inisiatif Pembaharuan Strategik dan lain-lain lagi?
  3. Apakah terma lengkap konsesi, kadar tol dan perkongsian keuntungan?

Di dalam smsnya kepada Malaysian Insider, Hafarizam mendakwa bahawa syarikat-syarikatnya diserang memandangkan mereka merupakan antara bilangan kecil syarikat Bumiputera yang dianugerahkan projek ini. Malang sekali apabila sebuah isu tentang ketelusan dan kebertanggungjawaban yang akan memberi impak kepada semua rakyat sekali lagi dilihat dari perspektif kaum. Hakikatnya, sekiranya tuduhan ini terbukti benar, sekelompok kecil kroni akan sekali lagi mendapat durian runtuh sedangkan ramai rakyat Malaysia, termasuk majoriti masyarakat Bumiputera terpaksa menjadi mangsa projek ini. Terma perjanjian antara kerajaan dan syarikat-syarikat yang dipilih mesti didedahkan agar projek ini tidak menjadi satu lagi konsesi yang membebankan rakyat Malaysia.

Rakyat Malaysia mempunyai harapan besar terhadap konsesi generasi kedua dan ketiga memandangkan piawai-piawai baru yang dijanjikan kerajaan. Usah kita lupa rekod buruk Kerajaan BN di dalam pemberian konsesi sebelum ini.

Jawapan telus daripada Perdana Menteri mampu meyakinkan rakyat bahawa mereka tidak akan dibebani dengan lebih banyak "bail-out" dan penswastaan semula

Rakyat khususnya bertanya, apa sudah jadi dengan janji Program Transformasi Kerajaan untuk mengurangkan ketirisan dan pembaziran wang rakyat untuk pembangunan negara dan perbelanjaan operasi dengan memastikan ketelusan di dalam pemberian kontrak? Jelas sekali, kerajaan harus membuktikan pemberian projek lebuhraya ini dibuat secara telus demi kepentingan rakyat.

Jika tidak, rakyat akan terus menolak jaminan BN dalam isu transformasi ekonomi dan membuat keputusan mereka di dalam pilihan raya akan datang.

 

 

Nurul Izzah Anwar

 

 

Hafarizam: Kontrak bukan habuan tapi merit

Penasihat undang-undang Umno Datuk Mohd Hafarizam Harun menafikan dakwaan bahawa dua syarikat yang dianugerahkan konsesi lebuh raya RM2.2 bilion dan dikaitkan dengan dirinya adalah sebagai habuan atau ganjaran kerana peranannya membantu BN merampas Perak dari Pakatan Rakyat.

Sebaliknya, Hafarizam berkata bahawa kedua-dua syarikat itu menghadapi "persaingan sengit" semasa proses tender. Namun pengalaman mereka menyiapkan projek landasan berkembar keretapi dari Rawang ke Ipoh sepanjang 179 kilometer diambil kira.

"Kami mempunyai rekod pencapaian yang baik (dalam projek landasan berkembar) dari Rawang ke Ipoh. (Dakwaan) habuan untuk Perak, saya fikir ini tuduhan keterlaluan.

"Ini langsung tidak mempunyai kaitan sama sekali. Kami menang atas merit! Kami adalah antara beberapa syarikat bumiputera yang dianugerahkan. Mengapa serang kami apabila ada yang lain ... Saya pasti awak juga tahu siapa yang lain yang juga dapat," katanya dalam teks pesanan ringkas kepada Malaysiakini.

Hafarizam diminta mengulas dakwaan oleh penulis blog Raja Petra Kamaruddin yang mendakwa kerajaan persekutuan mengamalkan kronisme dalam penganugerahan projek Lebuhraya Kinrara-Damansara.

Raja Petra berkata Hafarizam adalah ahli lembaga pengarah di kedua-dua syarikat - Emrail Sdn Bhd dan Zabima Engineering Sdn Bhd yang mendapat konsesi lebuh raya itu.

Selain penasihat undang-undang Umno itu, Raja Petra juga mendedahkan bahawa seorang lagi pengarah Emrail adalah Nik Sazlina Mohd Zain, isteri bekas Ketua Hakim Negara Tun Zaki Azmi.

Beliau membayangkan bahawa Hafarizam dan Zaki mungkin diberi habuan untuk peranan masing-masing dalam pergelutan di mahkamah selepas BN merampas kerajaan negeri Perak pada Februari 2009.

Hafarizam adalah antara peguam yang mewakili Menteri Besar Perak sekarang, Datuk Seri Zambry Abdul Kadir, manakala Zaki pula adalah Ketua Hakim Negara ketika itu. Zaki bagaimanapun tidak menduduki mana-mana panel yang membicarakan kes berkenaan. -mk

penyapu sial

Perkara sebergini tidak ada dalam kepala / pemikiran Hassan Ali, Harussani, Ibrahim Ali dan yang sealiran hanya yang dilaungkan melayu..melayu..melayu.

Lantaklah nak agih kepada siapa mereka tak ambil berat kerana habuan juga pasti diterima oleh mereka ini.
Siapakah yang salur peruntukan kepada NGO-NGO ini? Tanya Jabatan Perdana Menteri, tanya Biro Tatanegara, apakah peruntukan dari hasil rakyat dipergunakan?

Peguam dgn hakim ada kepakaran buat lebuhraya ke? Bangang betul melayu yg masih menyokong umno....Hantu raya UMNO. Dah bela kena bagi makan

salah satu sebab UMNOPORNO wajar di haramkan kewujudannya.....pandai sepahkan najis sana sini tapi suruh orang lain cuci.......macam ini ke pejuang bangsa melayu dan islam ( pada nama aje )....!!!!!!!!

Exco Kerajaan Negeri Kedah, Dato’ Amiruddin Hamzah pernah mendedahkan penyelewengan kerajaan BN dulu menguruskan sebuah GLC iaitu Seri Temin Development Corporation (M) Sdn. Bhd. (STDC). Beliau mendedahkan bagaimana STDC telah membelanjakan lebih RM8 juta untuk sumbangan, walhal RM7.5 juta tidak diluluskan oleh Lembaga Hasil Dalam Negeri untuk pelepasan cukai.

Akibatnya STDC terpaksa juga menjelaskan cukai sebanyak RM3.1 juta di samping denda atau penalti kira-kira RM1 juta, menjadikan jumlah keseluruhan yang terpaksa dibayar oleh STDC di bawah kerajaan PR sekarang ialah sebanyak RM4.1 juta.

Semua beban yang ditinggalkan oleh BN itu terpaksa dijelaskan oleh kerajaan kini.

Pendedahan Amiruddin benar-benar menyebabkan semua ADUN BN yang sedang bersidang dalam DUN panas punggung. Tapi sehingga ke hari ini mereka masih gagal untuk memberi penjelasan kepada rakyat. Ya, memang tiada penjelasan yang dapat diberikan sebab semuanya sudah jelas.

Laporan pihak Audit berhubung perbelanjaan tidak wajar dan bayaran yang dibuat tanpa sokongan dokumen sepatutnya cukup banyak. Antaranya ialah sumbangan terhadap Mesyuarat Perwakilan Umno Padang Terap - RM10 ribu (23.01.2007), lawatan Pemuda Umno ke Indonesia - RM10 ribu (14.03.07), lawatan Puteri Umno ke Indonesia – RM5 ribu (18.03.07), sumbangan kepada Umno Kedah – RM200 ribu (19.04.07),

sumbangan petugas BN pilihanraya kecil Ijok – RM5 ribu (13.05.07), sumbangan T-shirt dan wang saguhati konvoi Pergerakan Pemuda Umno Padang Terap – RM4 ribu (22.05.07), sumbangan kepada Umno Cawangan Padang Kerasak Naka – RM5 ribu (30.05.07) dan membekal cenderamata untuk perwakilan Umno Bahagian Padang Terap – RM26,150.00 (01.01.08).

Seterusnya ialah pemasangan billboard untum mesyuarat perwakilan Umno Padang Terap – RM10 ribu (01.01.08), sewa khemah dan meja bulat untuk mesyuarat perwakilan Umno Bahgian Padang Terap – RM10 ribu (16.01.08), membekal kain tudung kepada ahli Puteri Umno – RM20 ribu (03.02.08) dan makan minum untuk mesyuarat perwakilan Umno Bahagian Padang Terap – RM21,700.00 (15.02.08).

Menteri Besar masa itu Datuk Seri Mahdzir Khalid turut menggunakan wang STDC untuk menerbitkan kalendar peribadi beliau yang diberi percuma kepada rakyat dengan kos RM80 ribu (06.12.07 & 20.02.08). Banyak lagi pembayaran yang disifatkan oleh Audit sebagai ‘tidak berkepentingan dan tidak berkaitan dengan aktiviti dan objektif penubuhan STDC’ namun tidak mungkin disiarkan sepenuhnya dalam ruangan yang terhad ini.

STDC yang ditinggalkan kepada kerajaan PR adalah sebuah syarikat bermasalah, banyak hutang dan gawat. Namun kebijaksanaan pentadbiran baru berjaya memulihkan syarikat tersebut sekalipun terbeban dengan hutang-hutang yang ditinggalkan.

Pada 2007 STDC mengalami kerugian sebanyak RM2.56 juta, manakala pada 2008 kerugiannya ialah sebanyak RM144,467.00. Kerugian tidak boleh dibebankan sepenuhnya kepada pengurusan baru kerana mereka mengambilalih selepas tiga bulan tahun 2008. Pada tahun 2009 keuntungan STDC ialah RM333,978.00 dan tahun 2010 keuntungan sebanyak RM826,110.44.

Satu lagi perkara menarik ialah jumlah emolument untuk ahli-ahli lembaga pengarah. Di masa BN, emolument untuk ahli lembaga pengarah ialah RM125,200 (2006) dan RM251,800 (2007). Bagi tahun 2008 antara Januari hingga Mac sahaja, emolument yang diberi ialah sebanyak RM50,900. Bagi mereka untung atau rugi bukan persoalan, yang penting SDTC seolah-olah dijadikan tempat mengaut kekayaan.

Ia berbeza sama sekali dengan emolument yang diterima ahli lembaga pengarah di zaman PR. Pada tahun 2009 ahli lembaga pengarah hanya menerima keseluruhan RM53,500 manakala bagi tahun 2010 cuma RM8,000.

Semua catatan yang dibuat adalah berdasarkan fakta hitam putih (bukan video hitam putih). Ia bukan rekaan macam video seks bikinan Datuk Trio. Sebab itu apabila Dato’ Amiruddin membentangkan di Sidang DUN, semua ADUN BN tidak dapat menyanggah. Semua media talibarut BN tidak mengungkapkan walaupun sepatah perihal penyelewengan pengurusan GLC di zamam BN itu.

Sekarang terserah kepada jentera penerangan parti kena hidupkan balik isu ini dan serang BN habis-habisan sehingga mereka tersungkur terus.

 

 

selatan online

UMNO guna MAFIA CIKAI di sembrong....menteri hisap puting di minta bertanggung jawab......!!!!

lagak menteri hisap puting di sebelah kanan....sambil memegang keris dan menonggak arak  lagak kepala samseng 1 malaysia....!!!

 

Datuk Seri Hishammuddin Hussein  di minta  bertanggungjawab berhubung serangan fizikal terhadap Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim di Sembrong, Johor Ahad lalu.

Apa yang mendukacitakan, insiden itu berlaku dalam kawasan parlimen Hishammuddin sendiri yang juga Menteri Dalam Negeri.

Sangat memalukan apabila keganasan itu berlaku dalam kawasan Menteri Dalam Negeri sendiri.

Macam mana nak jaga keselamatan negara, keselamatan dalam kawasan sendiri pun tak boleh jaga.

Mengulas serangan sekumpulan samseng penyokong Umno terhadap Anwar pada malam 19 Februari lalu yang mengakibatkan kereta yang diguna Ketua Umum PKR itu rosak dan cerminnya pecah.

Anwar ketika itu dalam siri program ceramah jelah PKR di Pejabat Keadilan Sembrong.

Ekoran itu, laporan polis juga telah dibuat di Balai Polis Kluang pada hari yang sama.

Lebih memalukan  tindakan tidak bertamadun itu berlaku dikala pemimpin kaum lain menggunakan pentas debat sebagai medan berhujah.

Sedangkan orang Melayu khususnya Umno pula masih dengan politik lama mereka menggunakan pendekatan menakutkan-nakutkan rakyat dengan serangan fizikal.

Memang mengecewakan. Di saat pemimpin politik Cina boleh berdebat secara bertamadun di ibu negara Kuala Lumpur, dan boleh disaksikan oleh rayat, pemimpin Melayu pula takut berdebat, dan guna samseng  sambil  merujuk debat antara Setiausaha DAP Lim Guan Eng dengan Presiden MCA Lim Kit Siang baru-baru ini.

Sehubungan itu, kita  mendesak satu penjelasan konkrit dari Hishamuddin berhubung insiden yang memalukan itu.

 

 

berita berkaitan....

 

Sembrong: Seorang dilastik, lelaki tua dibaling kayu...

 

PKR menafikan ceramahnya di Jalan Mersing, Sembrong pada malam Ahad lalu di mana kereta Ketua Pembangkang Datuk Seri Anwar Ibrahim diserang dengan lontaran batu, kayu dan mercun sehingga kemek dan cerminnya pecah itu diadakan tanpa permit.

“Majlis yang mendapat permit dari pihak polis itu diganggu dari awal hingga akhir oleh pihak yang tidak bertanggungjawab.

“Tujuan mereka ialah untuk menimbulkan kekecohan dan huru-hara,” kata Ketua Penerangan PKR, Johor Syed Hamid Ali (kiri) dalam satu kenyataan memperincikan apa yang sebenarnya berlaku pada malam berkenaan.

Menurut beliau, pada kejadian itu, lebih 100 orang yang dipercayai kakitangan dan anak-anak muda yang diupah oleh Umno tempatan telah melakukan segala macam provokasi untuk mengganggu dan mencederakan orang ramai dan pemimpin yang hadir di situ.

“Mereka membuat bising dan menjerit-pekik; buat rioh-rendah dengan membunyikan enjin motorsikal, air horn dan siren.

“Kemudian, berpuluh-puluh anak muda yang bermotosikal terus mengganggu lalu lintas; batu, telor, botol plastik dan mercun bola berterbangan ke arah penceramah dan orang ramai,” katanya.

Syed Hamid juga berkata pada malam itu, tidak kurang 4,000 orang membanjiri ruang di hadapan pejabat Cabang Semberong di Batu 4 Jalan Mersing, Kluang untuk mendengar ucapan daripada pemimpin-pemimpin parti peringkat negeri dan pusat.

Antara mereka termasuk ketua umum PKR itu sendiri, dirinya, ahli parlimen Kapar S Manikavasagam dan ADUN Mengkibul Ng Lam Wah.

“Ketika rombongan Anwar sampai di tempat ceramah kira-kira jam 11.30 (malam), suasana menjadi semakin ribut.

“Beliau dan rombongannya diserbu dan dikepung. Pergelutan kecil berlaku sebelum Anwar berjaya diselamatkan.

“Kami diberitahu, seorang mengalami cedera ringan di dahi dipercayai akibat dilastik; seorang lelaki tua cedera dibaling kayu; bendera PKR dibakar; cermin kereta Anwar pecah dan pintunya kemek,” katanya.

Sehubungan dengan kejadian itu, katanya PKR menuntut supaya pihak polis bertanggungjawab untuk melakukan penyiasatan secara profesional.

Syed Hamid juga berkata Menteri Dalam Negeri Datuk Seri Hishammudin Hussein selaku Ketua Bahagian Umno Semberong dan ahli parlimen kawasan itu juga perlu bertanggungjawab atas peristiwa buruk dan memalukan itu.

Kejadian itu antara beberapa siri gangguan yang disaksikan sejak beberapa minggu kebelakangan ini apabila pemimpin Pakatan cuba menggempur kubu-kubu BN, khususnya Umno menjelang pilihan raya umum akan datang.

Pada 13 Februari lalu, kunjungan Anwar ke Felda Tun Ghafar Baba, di Machap, Alor Gajah juga dicemari oleh penyokong Umno yang mengganggu ceramah beliau.

anwar ibrahim on motorbike in pekanManakala pada Jumaat lalu pula sekatan jalan raya didirikan daripda menghalang pemimpin dan penyokong Pakatan daripada menghadri ceramah yang dijadualkan di kubu Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak di Pekan.

Malah, Anwar terpaksa membonceng motosikal untuk menuju ke lokasi cermahnya.

 

 

malaysiakini

apaaa......kumpulan JATI di kepalai hassan pundek ali makin hancus 50% lagi bila ada kaitan dengan kumpulan syaitan '666"....????

Jati yang diterajui oleh Datuk Dr Hasan Mohd Ali yang dipecat daripada PAS telah dilancarkan di Shah Alam Convention Center, Shah Alam petang ini.

Walaupun perjuangan tiga jalurnya ialah untuk memartabatkan Islam, Melayu dan institusi Diraja, namun logo Jati dilihat mempunyai persamaan dengan 'logo setan' yang direka bentuk berdasarkan nombor '666'.

"MANUSIA MERANCANG,ALLAH JUGA MERANCANG,SEBAIK-BAIK PERANCANGAN

ADALAH PERANCANGAN ALLAH"

KEBETULAN ATAU SEMEMANGNYA DIRANCANG????

Di bawah adalah link di mana Logo Setan itu.

http://artbackwash.blogspot.com/2008/05/satans-logo.html

 

 

 

penyapu sial

 

dah elok la tu...perangai tak semengah dia pun kini dah serupa dengan nada bapak syaitan UMNOPORNO...apa nak di herankan ....!!!

Jakim hanya pandai nasihat masyarakat Islam tidak terpengaruh emel meragukan produk halal....habis tu JAMIL mengaku AMIL rembat duit zakat PPZ tu produk halal ke...????

 

 

Ketua Pengarah Jabatan Kemajuan Islam JAKIM menasihatkan umat Islam di negara ini agar tidak terlalu mempercayai e-mel berantai E-mel berantai yang mendakwa satu-satu produk itu tidak halal kerana dipercayai mengandungi unsur babi dan bahan haram, sebaliknya mereka perlu merujuk kepada badan berkenaaan terlebih dahulu bagi menentukan kesasihannya.

Ketua Pengarah JAKIM Datuk Othman Mustapha berkata, sebahagian e-mel itu sengaja disebarkan pihak tertentu yang berniat jahat untuk menjatuhkan perniagaan pesaing mereka.

“Kemungkinan begini boleh berlaku memandangkan senario persaingan dunia perniagaan sekarang,” katanya kepada Sinar Harian.

Menurut Othman, Jakim tidak pernah membuat pengesahan sesuatu produk itu dikatakan haram hanya berdasarkan spekulasi, tetapi menurutnya, Jakim akan membuat kajian secara terperinci terlebih dahulu sebelum membuat keputusan.

Beliau turut mengulas permasalahan pengguna berhubung isu penggunaan beberapa kod nombor E yang didakwa sebagai tanda haram.

Jelasnya, tidak semua nombor E yang digunakan untuk membuat sesuatu produk makanan berasaskan daripada sumber yang haram kerana bahan-bahan tambahan ini boleh bersumberkan daripada tumbuhan, sintetik, mikrob, semulajadi, kimia dan haiwan.

“Pengguna mesti peka mengenai jenis aditif makanan dan tahap kandungan yang dibenarkan untuk digunakan dalam sesuatu produk makanan.

"Pihak industri makanan dan barang gunaan bertanggungjawab untuk mengenal pasti status sumber aditif makanan yang digunakan supaya tidak akan menimbulkan keraguan kepada pengguna Islam.

“Manakala bahagian Hab Halal akan memastikan syarikat yang memohon sijil halal wajib mengisytiharkan kesemua ramuan termasuk aditif makanan yang digunakan berserta dokumen yang kukuh seperti sijil halal yang diiktiraf dan analisis makmal,” katanya.

Sehubungan itu, jelasnya, sekiranya produk tersebut merupakan produk tempatan dan mendapat sijil Pengesahan Halal Malaysia, maka ia boleh digunakan tanpa waswas tetapi sekiranya produk tersebut bukan produk tempatan serta tidak mendapat sijil pengesahan halal Malaysia walaupun menggunakan e-kod yang sama, terpulang kepada pengguna untuk menilainya.

Tegas Othmanb, Jakim tidak akan terlepas pandang kerana dalam proses pensijilan halal, pemohon perlu mengisytiharkan kesemua bahan ramuan digunakan dan akan melalui proses verifikasi dokumen dan seterusnya pengauditan di lapangan.

“Buat masa ini, Jakim mengiktiraf 56 badan Islam daripada 23 negara yang mengeluarkan sijil halal. Oleh itu Jakim hanya membenarkan logo halal Malaysia atau logo diiktiraf sahaja dibenarkan dijual di pasaran Malaysia.

“Jakim juga menjalankan pemantauan dan penguatkuasaan logo halal bersama agensi seperti Jain, KPDNKK, Kementerian Kesihatan, JPV, Kastam dan pihak berkuasa tempatan untuk memastikan tiada penipuan bahan ramuan dan logo halal. Bahkan Jakim membuat pemantauan logo halal melalui lama sosial facebook, email dan SMS palsu,” katanya.

Tambah Othman, apa juga produk sama ada makanan dan sebagainya apabila sudah disahkan atau dicop logo halal Malaysia maka ia adalah suci dan halal serta tidak ada keraguan lagi.

Orang ramai yang mempunyai keraguan dinasihatkan merujuk Portal Halal Malaysia - www.halal.gov.my yang menyediakan pelbagai maklumat berkaitan persijilan halal Malaysia.

Portal Halal Malaysia yang dilancarkan pada 2007 bertindak sebagai pusat sehenti dengan dilengkapi ruangan info halal, direktori halal, kemudahan aduan dan capaian ke atas sistem permohonan sijil halal.

Kemudahan carian halal adalah berdasarkan kod bar, diskripsi produk dan nama syarikat yang telah diberikan sijil halal.

Namun begitu, budaya merujuk sumber di Internet terutama berkaitan maklumat seumpama ini di kalangan masyarakat masih rendah.

 

 

penyapu sial

 

jakim.....rasuah tu haram. bukan nya halal. tegurlah yang berasuah tu dulu. ni yang penting.

Kalau amanah orang Islam sendiri diragukan dalam pentadbiran wang Zakat, maka macam-macam lagilah keraguan orang Islam terhadap apa-apa yang dikatakan sebagai "halal", bukan?

produk halal ke ?...tidak beri bantuan zakat kepada umat islam yang miskin dan amat memerlukan sampai mengemis di gereja........!!!!

kalau di Johor  wang zakat habis di rembat  oleh keluarga di raja Johor  buat kembara mahkota  seluruh negeri johor....hengat kita orang tak tau ke..???....produk halal  ke..???

 

tu pasal zakat tak wajib  di bayar.....kepada  penyamun dan lanun jabatan agama tadbiran UMNOPORNO....!!!!

felda bankrup....cubaan pertama perompak besar umat melayu felda gagal....Mesyuarat Agung Perwakilan Khas KPF dibatal

 

Koperasi Permodalan Felda Malaysia Berhad (KPF) hari ini memaklumkan Mesyuarat Agung Perwakilan Khas yang dijadualkan berlangsung esok telah dibatalkan atas perintah Mahkamah Tinggi Kuantan yang melarang sebarang perbincangan berkenaan penyenaraian Felda Global Ventures Holdings Berhad (FGVH).

Setiausahanya, Abidin Abd Rahman dalam satu kenyataan berkata pembatalan mesyuarat yang dijadualkan di Dewan Perdana Felda, Anjung Felda itu berdasarkan Injunksi Interim yang dikeluarkan mahkamah berkenaan pada 17 Febuari lalu.

“Pembatalan ini disebabkan oleh perintah Mahkamah Tinggi Kuantan, melalui perintah injunksi interim,” jelasnya dalam kenyataan tersebut.

Mahkamah Tinggi Kuantan pada 17 Febuari lalu telah mengeluarkan injunksi interim melarang KPF (defendan) berbincang atau membuat keputusan untuk melupuskan ekuitinya kepada FGVH.

Injunksi itu telah dipohon oleh lapan pemegang saham (plaintif) KPF melalui peguam Harris Abdullah.

Antara permohonan yang dibuat plaintif adalah injunksi interim yang melarang sebarang perbincangan, menguatkuasakan sebarang keputusan, dan melupuskan samada kesemua atau sebahagian ekuiti yang dimiliki oleh defendan dalam Felda Holding dan sepuluh anak syarikat milik FGVH.

Persatuan Anak Peneroka Felda Kebangsaan (Anak) secara rasmi menyerahkan keputusan mahkamah itu kepada KPF di ibu pejabatnya, di Jalan Semarak semalam.

Putrajaya telah menyatakan hasrat untuk menyenaraikan FGVH pada April ini seperti yang diumumkan ketika pembentangan Belanjawan 2012 lalu.

Namun begitu, tindakan tersebut mendapat tentangan hebat daripada banyak pihak termasuk pembangkang dan penentang utama penyenaraian berkenaan Anak.

Anak, melalui presidennya, Mazlan Aliman sebelum ini mendakwa, Felda Holdings Berhad (Felda) akan mengalami defisit berjumlah RM1.5 bilion setahun sekiranya rancangan penyenaraian FGVH diteruskan.

 

 

penyapu sial

 

 

Teruskan perjuangan wahai peneroka,perompak besar akan sentiasa mencari jalan untuk mempastikan kegilaan mereka menjadi kenyataan,lanun-lanun ini tidak mendahulukan peneroka tetapi poket mereka.

PERKOSA pundek cari publisiti murahan....apa kelas nak berdebat dengan lu ...!!!!.....Anwar patut berdebat dengan Ibrahim Ali bukan Najib, kata Perkasa

 

pondan pondan melayu tak de konek  hanya mampu hunus keris  plastik....rupanya geng pembaham  bangsa sendiri....tak malu....!!!!

 

Pertubuhan Pribumi Perkasa (Perkasa) menegaskan tidak wajar untuk pembangkang mengheret Datuk Seri Najib Razak berdebat semata-mata mahu memberi publisiti kepada Ketua Pembangkang Datuk Seri Anwar Ibrahim.

Tegas Setiausaha Agung Perkasa Syed Hassan Syed Ali, Anwar yang juga Ketua Umum PKR sepatutnya berdebat dengan presiden pertubuhan bukan kerajaan (NGO) itu iaitu Datuk Ibrahim Ali.

“Adalah tidak wajar mengheret perdana menteri ke pentas politik murahan untuk memberi publisiti kepada Anwar. Tidak ada keperluan untuk Najib melayan hasrat karut Anwar.

“Anwar perlu berdepan dengan presiden Perkasa dulu berdebat berhubung sokongannya kepada Israel kerana rakyat mahu lihat apa motif beliau menyokong Yahudi,” katanya dalam satu kenyataan.

Desakan agar debat antara Najib dan Anwar diadakan semakin hebat selepas debat antara Presiden MCA, Datuk Seri Dr Chua Soi Lek dan Setiausaha Agung DAP Lim Guan Eng minggu lepas.

Pelbagai pihak tampil memberikan pendapat dan galakan, tidak kurang yang menghalang, yang rata-ratanya ahli Umno, terhadap cadangan debat kedua-dua pemimpin tersebut.

Setiausaha Agung Umno, Datuk Seri Tengku Adnan Tengku Mansor telah memberi bayangan bahawa peminpin Umno bersedia pada bila-bila masa untuk berdebat, dan rakan sejawatannya dari Pakatan menyahut seruan itu.

Bagaimanapun Najib, Presiden Umno setakat ini enggan untuk berdebat secara terbuka dengan Anwar.

Anwar telah berulang kali menjemput Najib untuk sesi debat terbuka dan mencabar beliau berbincang berkenaan polisi dan hala tuju kerajaan.

“Elok berdepan dengan Ibrahim sesuai namanya Anwar Ibrahim sama-sama dari kem Kemunting.

“Maka barulah dikatakan debat buku dan ruas,” tambah Syed Hassan.

 

 

 

 

penyapu sial

 

 

Debat apa? Parlimen adalah tempat paling sesuai untuk berebat, tapi, Ibrahim Ali tidur kat dalam.

Rakyat ingin saksikan Ketua Pembangkang yang dipilih rakyat dengan PM lantikan UMNO ... tak sebut pun tentang katakkk ...

Siapa Ibrahim katak?...MP yang pakai ticket orang lain!!!...Tunggulah sampai lu boleh menang dalam GE13 baru cakap!!!

sebelum ni cabar lim guan eng.. skarang cabar anwar ibrahim.. kata NGO.. kalau dah rasa kuat sangat.. daftar la jadi parti politik.. jangan la sembunyi di belakang NGO.. kita tengok kat mana dia berani bertanding... kalau setakat 1 kerusi kat pasir mas yang menang atas tiket pas tu.. baik tak payah..

dia ini seekor anjing yang tiada konek hanya jadi budak pejabat UMNOPORNO ...bikin malu kaum aje.....!!!!