ini blog aku yang punya...suka hati aku lah apa aku nak kata....maki hamun ke...carut ke...kata nista ....aku punya suka...tak suka....please get out dari sini....ada faham....


saje nak bagi tau....blog ini bukan pro pakatan rakyat...dan jauh panggang dari api....penyokong parti kongkek negara ( BN ) ...dan tiada kena mengena dengan mereka yang dah mampos......muakakakaka!!!
SOKONG HIMPUNAN BLACKOUT 505.......JOM LIKE DI SINI

.

Search This Blog

terNOW...!!!!

SPR semakin merapu dengan menghalalkan pengundi hantu....bermakna mengalakkan pilihanraya yang kotor....apakah tindakan anda semua ?

petisyen melalui blog ini : jika perhimpunan aman blackout 505 dan petisyen pilihanraya masih gagal untuk mengalahkan penipuan yang di lakukan oleh SPR dan UMNO - BN...wajar kita sebagai rakyat lancarkan BERSIH 4.0 dan turun ke jalanraya..!!

24 April 2012

Bukan aje jadi bangkrap....malah Felda Akan Dijual...!!!

 

Penyenaraian Felda Global Ventures Berhad (FGVH) di Bursa Saham Malaysia akan merugikan Felda kerana Koperasi Permodalan Felda (KPF) hilang kuasa atas asetnya.

20 peratus kepentingan Felda dijual kepada syarikat luar negara.Penyenaraian FGVH tidak wajar, tetapi terpulang kepada peneroka bertindak menyelamatkan Felda dan masa hadapan generasi muda peneroka..

Peneroka Felda seluruh negara perlu melakukan penambahbaikan bagi mantapkan operasi Felda dan KPF.KPF perlu mewujudkan Bank Koperasi Felda sendiri untuk memudahkan peneroka membuat pinjaman kewangan.

KPF wajar menyediakan skim pinjaman­ mikrokredit untuk kemudahan isteri dan anak peneroka untuk melakukan perniagaan yang dapat menjana ekonomi Felda..

Begitu juga  kewujudan  pasukan pemantau terdiri daripada generasi muda Felda untuk memantau operasi Felda.Pasukan pemantau berperanan memantau jumlah perahan minyak, pengeluaran minyak dan hasil serta pemasaran...

Sementara itu, Persatuan Anak Peneroka Felda Kebangsaan (Anak) akan menyerahkan resolusi yang dicapai pada Konvensyen Hala Tuju Felda kepada Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak Mei depan.

Pengerusinya, Mazlan Aliman berkata, resolusi itu diserahkan untuk meminta Najib menimbang penyenaraian Felda Global Ventures Holdings (FGVH) Berhad ke Bursa Saham dijangka Jun nanti.

23 April 2012

Skandal Shafie Apdal - Zahida....kaki bedal buat penafian yang longgar dan amal budaya mengugut yang tegar....!!!

 

Kaki bedal betina dan parti PAS , Shafie Afdal hari ini secara terbuka menafikan dengan sekeras-kerasnya dakwaan bekas pemandunya, Noor Azman Azemi yang mengaitkan beliau dengan pembayaran wang dalam jumlah yang besar kepada seorang artis Zahida Rafik sejak beberapa tahun lalu.

Dalam satu kenyataan dikeluarkan petang ini, Menteri Kemajuan Luar Bandar dan Wilayah itu berkata, segala maklumat yang disebutkan dalam laporan polis yang dibuat oleh Noor Azman, yang dibuat bulan lalu, adalah tidak benar sama sekali.

“Saya mengikuti dengan rapat beberapa laporan dalam media dan blog-blog tempatan yang telah mengaitkan nama saya dengan satu laporan polis oleh seorang yang bernama Noor Azman bin Azemi yang bertarikh 13 Mac 2012, yang mendakwa bekerja sebagai pemandu di bawah saya, dan mengaitkan saya dengan pembayaran wang yang sebegitu banyak kepada seorang artis bernama Zahida Binti Mohamed Rafik,” kata beliau yang juga Naib Presiden Umno.

Shafie berkata, tindakan segelintir pihak yang menyebarkan laporan polis tersebut sebagai berniat jahat yang bermotifkan kepentingan politik pihak tertentu.

Dalam kenyataannya, Shafie turut menegaskan, beliau tidak akan teragak-agak untuk mengambil tindakan undang-undang terhadap mana-mana pihak yang berterusan memfitnah dan mengaitkan namanya dengan isu tersebut.

Zahida sebelum ini membuat laporan polis terhadap Noor Azman yang dikatakan telah melarikan sejumlah RM200,000 wang syarikatnya setelah meminta pemandunya itu memasukkan wang tersebut dalam akaun syarikat perniagaan milik keluarganya.

Minggu lalu, Noor Azman pula membuat laporan polis mendakwa bahawa seorang menteri Kabinet menyerahkan wang sejumlah RM1.5 juta kepada Zahida.

Spekulasi itu terus meruncing apabila beberapa pemimpin parti politik pembangkang membuat sidang akhbar menyebarkan dakwaan tersebut dengan mengaitkan nama Shafie sebagai menteri terbabit yang memberikan wang beberapa kali kepada Zahida dalam jumlah yang besar.

Noor Azman, 38, yang bekerja sebagai pemandu peribadi Zahida sejak tiga tahun lalu mendedahkan skandal itu dalam laporan polis terhadap artis itu, yang menuduhnya melarikan wang RM200,00. Tuduhan Zahida terhadap Noor Azman itu dilaporkan sebuah akhbar pada 3 Mac lalu.

Berikut kenyataan penuh Datuk Seri Shafie:

“Saya mengikuti dengan rapat beberapa laporan di dalam media dan blog-blog tempatan yang telah mengaitkan nama saya dengan satu laporan polis oleh seorang yang bernama Noor Azman bin Azemi (No. K/P: 740214146237) No report AMPANG/007017/12 yang bertarikh 13 Mac 2012 yang mendakwa bekerja sebagai pemandu di bawah saya, dan mengaitkan saya dengan pembayaran wang yang sebegitu banyak kepada seorang artis bernama Zahida Binti Mohamed Rafik,” katanya.

“Dengan ini, saya ingin menyatakan bahawa semua yang tertera di dalam laporan polis berkenaan adalah TIDAK BENAR sama sekali dan kenyataan-kenyataan iringan oleh individu yang menyebarluaskan salinan laporan polis berkenaan adalah BERNIAT JAHAT dan BERUNSUR POLITIK semata-mata.

“Sehubungan dengan itu, saya bersedia mengambil tindakan undang-undang terhadap sesiapa saja yang terus-terusan memfitnah saya dan mengaitkan saya dengan perkara ini.

 

 

penyapu sial

 

1) Penafian Datuk Shafie Apdal sudah dijangka, tetapi mengapa mengambil masa begitu lama untuk memberikan respons?

2) Penyebaran luas sebuah laporan polis oleh mana-mana pihak tidak bersalahan dengan mana-mana undang-undang. Datuk Shafie boleh bila-bila masa membuat laporanbalas sekiranya benar laporan polis oleh Noor Azman itu satu fitnah. Tetapi ia tidak dilakukan oleh Shafie, sebaliknya hanya mengugut "bersedia mengambil tindakan undang-undang terhadap sesiapa saja yang terus-terusan memfitnah saya dan mengaitkan saya dengan perkara ini".

3) Mengenai "wang yang banyak". Selain di dalam laporan polis Noor Azman, ia terkandung juga di dalam laporan polis Zahida Rafik sendiri yang tersiar di dalam sebuah akhbar tempatan sebelum ini.

Pelakon Zahida Mohamed Rafik, 37, kerugian RM200,000 dilarikan pemandu peribadinya selepas diarah memasukkan wang berkenaan ke dalam akaun banknya.

Zahida yang popular menerusi filem komedi Anak Mami The Movie menyerahkan wang tunai berkenaan kepada lelaki berusia 37 tahun itu pada kira-kira jam 11 pagi Rabu lalu dan sejak itu suspek gagal dihubungi serta dipercayai sudah melarikan diri. -hmetro (3 Mac 2012)

4) Ada lagi persoalan yang belum berjawab: Benarkah Datuk Shafie Apdal sudah bernikah dengan artis berkenaan? Penafian cuma berlaku oleh Zahida Rafik, tetapi di dalam kenyataan Shafie di atas, tidak ada penafian tersebut. Blogger UMNO di SINI ada mengesahkan Datuk sudah bernikah dengan Zahida. Apakah Datuk tidak mengambil tindakan ke atas blogger berkenaan?

5) Datuk Shafie menganggap laporan polis yang dibuat ke atasnya adalah BERNIAT JAHAT dan BERUNSUR POLITIK semata-mata. Bagaimana pula kes Datuk Shafie yang sebelum ini memfitnah PAS sebagai parti ajaran sesat satu ketika dahulu? Mahukan Datuk Shafie menarik balik fitnah tersebut atau bersedia menghadapi kemungkinan untuk dikenakan tindakan undang-undang kerana memfitnah parti tersebut?

Hmmm...akhirnya penafian yang goyah ini pun tak apa...janji boleh masuk dalam berita arus perdana. Penyokong tegar akan percaya bulat-bulat. Lepas ni dia pergi angkat sumpah kat masjid...lagi penyokong tegar percaya...

Dakwaan tak dibuat. Siasatan polis ala kadar.....sudahnya tutup kes....

Selera Kepala Mafia 1 Malaysia Dari Monggolia Hingga Ke Kazakhstan

 

Rupanya Kazakhstan dan Mongolia itu adalah negara berjiran agaknya berhampiran  dengan negara go head go stand  dalam negara setan ( 1 malaysia 1 malaun )

Rupa paras Ayah Altantuya, Dr Steve Syaariibuu yang asal dari Monggolia itu ada iras-iras sikit dengan pemimpin komunis negara Kazakhstan, Nursultan Nazarbayev....!!!

Nampaknya, selera  anak  betina Najib jantan celaka ini  pun saling tak tumpah, ikut macam selera bapanya.

Kalau Najib digossipkan begitu berselera dengan etnik Monggolia, anak perempuannya pula turut berselera dengan etnik yang tidak jauh sangat bezanya, iaitu etnik Kazakhstan....!!!

Anak beranak ini nampaknya memang ada persamaannya.Cuma bezanya, Najib menafikan ada hubungan atau pernah mengenali wanita Monggolia yang mati dibunuh kejam dengan bom C4 , senjata terkawal tentera dan tidak boleh diambil dengan mudah tanpa prosedur yang ketat.

Sebaliknya, anak Najib ini telah pun bertunang dengan pemuda Komunis dari etnik Kazakh itu....spesis mafia terkenal russia....elok la besan berbesan  termasuk  etnik mafia terkenal dunia....mafia mana yang mampu seludup senjata bahaya  C4 dari kem tentera  kalau tak spesis etnik dari malaysia yang mampu membuat  kapal selam scorpene tidak boleh menyelam bila sampai di malaysia...!!!

mahathir keling pundek dengkikan anwar...rupanya najib jantan celaka cadangkan PPTN samun duit rakyat selamatkan kroni pukimak...!!!

Kita  tidak sabar menunggu respon si keling pundek Mahathir kutty. Samada rakyat Malaysia terpaksa menerima hakikat dokumen hitam putih di atas ataupun menelan kata-kata si keling pundek ini  bulat-bulat?

Hakikatnya, UMNO dan Barisan Nasional kepanasan di dalam isu PTPTN ini. Mereka sedar kewujudan PTPTN hanyalah untuk mengkayakan kroni2 mereka yang telah membuka banyak kolej2 swasta.

Tanpa PTPTN, ramai kroni UMNO akan bangkrap meniaga.

Yang lebih merisaukan UMNO/BN adalah isu PTPTN akan menyedarkan rakyat Malaysia betapa UMNO sanggup menyusahkan rakyat demi kekayaan segelintir rakyat UMNOPUTRA.

Mudah sahaja. Kalau tidak mahu PTPTN, undi Pakatan Rakyat.

 

penyapu sial

 

paling bodo sekali rakyat kena tipu ialah mathematik dlm kira harga minyak..RON 97, harga tanpa subsidi...kira ikut pasaran la...RM2.90 sekarang...pastu minyak 95 RM3.52 tanpa subsidi, dah tolak subsidi jadi RM 1.90...lojik ke minyak rendah mutu lebih mahal dari yg baik...RM 1.62 subsidi......kira kalu mathematik sekolah rendah pun leh kira...cuci wang le tu...kalu RON 95 sama dhn RON 97 pun..subsidi baru RM1.00 je...RM0.62 tu pi mana....poket ke...tapi rasanya RON 95 mesti lg rendah harganya dlm pasaran, maknanya lagi banyak le kena kebas.... menteri nak menipu tapi tak bijak mathematik..

DBKL Tidak Izinkan Guna Dataran Merdeka....kita tukar bangun bantah di jalanraya.....baru padan muka depa....!!!!

Jawatankuasa Pemandu Bersih 3.0 akan meneruskan rancangan Duduk Bantah di Dataran Merdeka pada 28 April bagi menuntut pilihan raya bersih dan adil meskipun Dewan Bandaraya Kuala Lumpur (DBKL) menolak permohonan mereka.

Gambar: Desakan supaya semua pemimpin SPR letak jawatan dari Bersih 3.0

Pengerusi Bersama, Datuk Ambiga Sreenevasan berkata, beliau langsung tidak terkejut dengan penolakan DBKL itu dan akan meneruskan rancangan mereka tanpa menghantar surat rayuan kepada DBKL.

"Saya tidak terkejut dengan keputusan DBKL ini dan Bersih tegaskan, kita akan terus Duduk Bantah di Dataran Merdeka. Lagipun kerajaan dan polis sudah berjanji akan memberikan kerjasama kepada Bersih.

"Pihak polis pun ada panggil Bersih untuk isi beberapa borang, jadi kita akan teruskan tanpa kebenaran DBKL," kata beliau pada sidang media di Dewan Perhimpunan Cina Kuala Lumpur-Selangor, hari ini.

Jawatankuasa Pemandu Bersih, Maria Chin Abdullah menerima surat tersebut pagi tadi.

DBKL dalam surat tersebut memberi alasan permohonan Bersih 2.0 tidak diluluskan kerana aktiviti yang dicadangkan tidak bersesuaian dengan penggunaan Dataran Merdeka yang telah ditetapkan oleh DBKL.

Menurutnya, acara-acara yang dibenarkan diadakan di Dataran Merdeka hanyalah acara-acara yang bertahap Nasional sahaja, contohnya sambutan hari Kebangsaan, Hari Wilayah Persekutuan dan acara-acara lain yang setaraf dengannya.

Dataran Merdeka dataran kita

Sementara itu, seorang lagi Pengerusi Bersama Bersih 2.0, Datuk A. Samad Said senada dengan Ambiga bahawa mereka tidak akan berganjak daripada rancangan asal.

Malah tegasnya, jika DBKL ingin menyusahkan mereka, mereka juga akan menyusahkan DBKL.

"Apa yang dilakukan itu tidak bererti kita tidak akan berlawan. Kita akan berlawan. Kita tidak mahu memberikan mereka jalan yang mudah. Kalau mereka susahkan kita, kita akan susahkan mereka juga.

"Yang terakhir surat daripada Dewan Bandaraya Kuala Lumpur. DBKL menjangkakan bahawasanya Dataran Merdeka itu mereka punya, bukan rakyat punya. Saya sendiri akan berada di situ kalau tidak ada halangan.

"Kalau ada halangan pun saya akan berada di situ kerana saya merasakan Dataran Merdeka itu dataran kita semua, hak kita," tegasnya. -HD

 

 

penyapusial

 

Kalau DBKL tidak izinkan DUDUK & BANTAH di Dataran Merdeka, jangan tersentak dan terperanjat apabila rakyat BANGUN & BANTAH di jalanraya!