ini blog aku yang punya...suka hati aku lah apa aku nak kata....maki hamun ke...carut ke...kata nista ....aku punya suka...tak suka....please get out dari sini....ada faham....


saje nak bagi tau....blog ini bukan pro pakatan rakyat...dan jauh panggang dari api....penyokong parti kongkek negara ( BN ) ...dan tiada kena mengena dengan mereka yang dah mampos......muakakakaka!!!
SOKONG HIMPUNAN BLACKOUT 505.......JOM LIKE DI SINI

.

Search This Blog

terNOW...!!!!

SPR semakin merapu dengan menghalalkan pengundi hantu....bermakna mengalakkan pilihanraya yang kotor....apakah tindakan anda semua ?

petisyen melalui blog ini : jika perhimpunan aman blackout 505 dan petisyen pilihanraya masih gagal untuk mengalahkan penipuan yang di lakukan oleh SPR dan UMNO - BN...wajar kita sebagai rakyat lancarkan BERSIH 4.0 dan turun ke jalanraya..!!

28 June 2012

Bakal Besan Najib Ditangkap di Dubai....sementara bakal besan Maira Nazarbayev bakal kena tangkap dengan kerajaan peranchis...elok la tu dah memang keluarga mafia....kah kah kah...

Maira Nazarbayev- bakal besan Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak dipercayai ditangkap di Dubai ketika dalam perjalanan ke Eropah untuk satu percutian.

Memetik satu  sumber, melaporkan ibu kepada Daniyar Nazarbayez itu ditahan Jumaat lalu oleh polis Dubai ekoran notis dikeluarkan pihak Interpol, bagi pihak kementerian hal ehwal dalaman Kazakhstan.

“Dia (Maira) ditahan di Dubai sekarang. Dia diwakili oleh tiga firma undang-undang AS dan dia memiliki firma hubungan Awam berpengkalan di New York untuk membantu pertahankan imejnya,” kata sumber itu...

Dia ditahan di Lapangan Dubai pada 22 Jun,” kata sumber itu lagi.

Bagaimanapun tidak dapat mengesahkan secara rasmi penahanan tersebut daripada pihak berkuasa Dubai, 

Maira dilapor tiba di Dubai pada 18 Jun dari Amerika Syarikat, ketika dalam perjalanan menuju ke Eropah untuk bercuti bersama keluarga dan rakan-rakannya.

Anaknya, Daniyar- bertunang dengan anak perempuan Najib, Nooryana Najwa Jun tahun lalu.

New York Post sebelum ini melaporkan Daniyar menipu bapa tirinya, Bolat Nazarbayez seunit kondominum mewah berharga AS$20 juta (RM60 juta). Ia berdasarkan dokumen mahkamah yang difailkan Bolat, yang juga abang kepada presiden Kazakhstan di Mahkamah Agung Manhattan, Amerika Syarikat.

Akhbar itu juga melaporkan Maira dikehendaki pihak berkuasa kerana terlibat dalam kes jenayah termasuk penculikan dan peras ugut.

Bila Pemuda UMNO pun dah malu pakai baju UMNO......sure mat bangla teringin pula memakainya....!!!!

UMNO Baru sudah pun tumbang kerana sekarang ini kita tidak nampak lagi ciri-ciri UMNO yang ada pada UMNO Baru yang tertubuh pada bulan Februari 1998 itu.

Nama UMNO itu memang ada tetapi UMNOnya sudah tidak ada lagi. Jika benar UMNO itu masih ada, kita tidak akan mengalami keadaan kegusaran di kalangan pemimpinnya kerana UMNO itu pada hakikatnya merupakan parti baik pada asalnya.

Tetapi segala apa yang ada pada asasnya dalam UMNO itu sudah tidak wujud lagi. Jika UMNO itu masih wujud pilihanraya sepatutnya telah diadakan tetapi oleh kerana ‘attribute’ UMNO itu sudah tidak wujud lagi maka pilihanraya masih belum dapat di adakan.

Kita  berkata demikian kerana UMNO yang hakiki itu tidak takut untuk memanggil pilihanraya kerana UMNO itu mempunyai ‘attribute’ yang baik pada asalnya dan rakyat tidak teragak-agak untuk menyokongnya. Tetapi parti yang bernama UMNO sekarang ini sentiasa dalam kegelisahan untuk menghadapi rakyat dan jika ia berada di dalam kegelisahan itu bukannya UMNO. UMNO itu hanya wujud pada kulitnya sahaja.

Lagi pula kita boleh lihat sekarang, kita tidak melihat ahli-ahli UMNO memakai baju-T parti itu lagi. Tidak seperti dulu.. ahli-ahli UMNO sendiri malu untuk mengenakan baju-T parti itu kerana mereka tahu parti itu menjadi alat dan bahan lawak oleh rakyat yang sudah bermaklumat. Mereka tidak lagi memandang tinggi kepada UMNO itu dan ini disedari oleh pemimpin-pemimpin dan ahli-ahli parti itu sendiri.

Kalau dahulu anak-anak muda berbangga mengenakan pakaian yang berlambangkan UMNO tetapi kini mereka tidak mahu mengenakan pakaian berlambangkan UMNO itu dikhalayak ramai. Selalunya apabila ‘mood’ pilihanraya sampai anak-anak muda akan mengenakan pakaian UMNO itu dengan bangga dan megah.

Sekarang ini pemuda-pemuda UMNO sendiri menyorok-nyorok apabila mengenakan pakaian UMNO itu. Ini merupakan keadaan yang sangat berlainan semasa dahulu. Itulah sebabnya kita katakan UMNO itu sudah mati dan tidak bernyawa lagi. Dalam pada kita sedang tertunggu-tunggu pilihanraya ini, kita tidak mendengar suara Ketua Pemuda nya akhir-ahir ini.

Kita kadang-kadang tidak teringat kepada Ketua Pemuda UMNO Kebangsaan kerana sudah lama kita tidak mendengar suaranya sekarang ini. Dalam pengalaman dahulu, dalam keadaan sekarang pemuda itulah yang nampak bergerak dan bergiat di mana-mana. Jika scenario ini berterusan maka kita  berkeyakinan yang UMNO akan menjadi sejarah tidak lama lagi. Ketua Pemuda UMNO tidak nampak dimana-mana akhir-akhir ini. Mungkin beliau tidak berapa sihat agaknya.

Kita tidak nampak lagi pemuda-pemuda di cawangan-cawangan bergerak seperti dahulu. Yang bergerak sekarang hanyalah Presidennya dan kadangkala Timbalam Presidennya sahaja. Bagaimana sebuah parti yang mengaku gagah perkasa tidak bergerak diperingkat akar umbi?

Sekarang ini hanya Najib sahaja yang berusaha melakukan semua kerja sedangkan ahli-ahli dan pimpinan di bawah tidak berbuat apa-apa.. Najib ini seperti peranan Syawal ibni Zulkaedah di dalam filem arahan P. Ramlee, Ahmad Albab… semua kerja Syawal yang buat..Najiblah manager, Najib jugalah postman, Najib jugalah kerani dan Najib jugalah jadi jaga! Syawal berkahwin dengan Mastura dengan mas kawinnya FREE.

UMNO mempunyai ahli seramai 3.3 juta orang, tetapi tidak bergerak diperingkat akar umbi. Jadi UMNO itu ibarat seorang yang gemuk dan mempunyai tubuh yang besar tetapi mereka tidak dapat bergerak kerana berat badan yang keterlaluan. Ia seolah-olah seorang badan yang besar tetapi apabila berjalan mengheret kaki dan tidak berdaya untuk membuka langkah.

Sesungguhnya UMNO mampu jika pemimpin-pemimpin sekarang mahu berkorban untuk menyelamatkan parti itu. Tetapi semua tahu yang mereka (pemimpin-pemimpin) tidak mahu berkorban untuk keselamatan parti mereka. Mereka sanggup melihat parti mereka tersungkur, namun untuk berkorban tidak sekali.

Barisan pimpinan tertinggi UMNO masih dalam ‘denial syndrome” dan tidak mahu mengaku yang mereka sedang ditolak oleh rakyat yang mengundi. Keahlian yang ramai berjuta orang itu tidak dapat membantu pimpinan untuk memenangkan UMNO itu. Malah keahlian yang ramai itu menjadi beban kepada parti itu dengan masalah dalaman yang berlaku disetiap peringkat parti itu.

Jika keahlian yang ramai itu boleh diharapkan untuk memenangkan UMNO tidak mungkin parti itu menjadi sebegini lemah. ‘Bottom line’nya ialah apakah keputusan rakyat apabila sampai dalam bilik mengundi itu.Apabila sampai dalam bilik mengundi, semasa itu tidak ada lagi ahli UMNO atau apa-apa parti sekali pun. Pengundian akan digerakkan oleh perasaan yang ada dalam naluri masing-masing pengundi.

Kita mesti ingat seramai 1.5 juta ahli UMNO memilih untuk menyokong calon pembangkang dalam PRU yang lalu. Apakah UMNO mampu untuk menghalang perkara yang sama dari berlaku dalam PRU yang akan datang ini? ‘Intuition’ kita  berkata tidak ada siapa yang mampu untuk menghalang ahli-ahli UMNO memberikan undi kepada calon pembangkang.

Najib dan Muhyiddin tidak mampu untuk menghalangnya walaupun berbagai-bagai cara untuk membeli perasaan rakyat sedang dilakukan oleh mereka. 

27 June 2012

wahai haji najib ....jaga lembu pun tak terurus....nak jaga panda....tu ha ramai janda yang berlambak lambak baik kamu jaga...!!!

Kerajaan ternyata tidak tahu keutamaan antara panda dan janda,Kerajaan  juga  tidak tahu keutamaan untuk orang muda, sama seperti kerajaan tidak tahu keutamaan antara panda dan janda,..

Ini  merujuk kepada dua ekor beruang panda yang disewa oleh Malaysia daripada negara China.kerajaan ternyata lebih suka mengutamakan perkara-perkara yang membazirkan wang negara.

 Haji Najib  Tong Rosak ini  mendakwa, tindakan menyewa panda itu untuk meningkatkan kesedaran kepada kerja-kerja perlindungan.Itu untuk panda. Bagaimana pula kesedaran kepada kerja-kerja perlindungan entah berapa ratus ribu janda di negara ini?..

Apa yang berlaku itu, , jelas membuktikan kerajaan langsung tidak tahu keutamaan.Kerajaan Najib tak tahu keutamaan dan nampak benar tak tahu keutamaan antara panda dan janda.Akhbar The Star melaporkan kerajaan berbelanja sehingga RM20 juta untuk memelihara dan menjaga dua ekor panda itu.

Berapa kerajaan berbelanja untuk setiap janda yang tidak berkemampuan di negara ini? Untuk dua ekor panda belanja RM20 juta, untuk janda bagi RM500 duit BR1M sahajakah?..

Kita  menyifatkan perjanjian penyewaan panda itu ternyata merugikan Malaysia.Kalau mati kerajaan Malaysia kena bayar ganti rugi. Kalau panda itu beranak dalam penjagaan Malaysia, anak itu jadi milik syarikat China berkenaan.

Orang kampung yang pawah kambing atau lembu lebih pandai buat perjanjian dari kerajaan Malaysia...Najib  di sifatkan sengaja mereka-reka dakwaan untuk mewajarkan tindakan kerajaan terhadap tindakannya berbelanja begitu besar untuk dua ekor panda itu.

Najib kata tindakan kerajaannya menyewa panda itu akan menjadi pengalaman pendidikan untuk rakyat Malaysia.Adakah orang Alor Setar akan naik bas beratus-ratus kilometer untuk melancong di Kuala Lumpur kerana hendak tengok dua ekor panda itu kononnya untuk menimba pengalaman pendidikan?...

Sebelum itu, seruan Najib dalam laman Facebook berbahasa Cinanya supaya orang ramai menamkan dua ekor panda itu dibalas oleh rakyat dengan pelbagai persendaan.

Sebahagiannya mengambil peluang memperolokkan Najib dan isterinya Rosmah Manosr dengan menamakan panda itu sebagai "cincin dan beg beg", "Altantuya dan Scorpene" dan "Rara dan Suahsuah".

 "Lembu pun tak boleh jaga. Najib, u nak panda? Kesian panda tu".

26 June 2012

terlalu taksub dengan universiti halimunan... Akhirnya Pemuda UMNO Arau Buat Laporan Polis terhadap status PHD MB Perlis....!!!!

Ketua Pemuda Umno cawangan Bandar Arau membuat laporan status Phd milik Mohd Isa.

KANGAR: Seorang ahli Pemuda Umno Arau membuat laporan polis terhadap Menteri Besar Perlis, Datuk Seri Mohd Isa Sabu mengenai status ijazah doktor falsafah (Phd) beliau.

Syed Atif Syed Abu Bakar yang juga Ketua Pemuda Umno cawangan Bandar Arau membuat laporan tersebut di Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Kangar tengah hari tadi.

“Menteri Besar telah menggunakan gelaran itu dalam dokumen dan majlis rasmi kerajaan negeri dipercayai diperolehi dari sebuah institusi pengajian tinggi yang tidak mendapat tauliah atau akreditasi daripada agensi pemberi tauliah yang diamanahkan oleh kerajaan Malaysia mahupun kerajaan Amerika Syarikat.

“Saya membuat laporan ini supaya pihak polis dan kerajaan Malaysia menyiasat status Phd milik Mohd Isa atas dasar intergriti yang berkaitan dengan unsur-unsur jenayah penghinaan akademik yang serius dan menyalahi undang-undang negara,” katanya dalam laporan polis tersebut.

Atif berkata, rakyat Perlis bercakap mengenai status Phd milik Menteri Besar itu.

“Sebelum ini, kami mengadakan peraduan menawarkan hadiah RM10, 000 dalam Facebook untuk membolehkan orang ramai mengesahkan status Phd tersebut.

“Bagaimanapun, selepas peraduan itu dibuat lawan web rasmi kerajaan negeri telah mengeluarkan gelaran Phd tersebut,” katanya.

Ahli Umno Pauh, Abdul Halim Sani yang hadir sama di IPD Kangar hari ini mendakwa Mohd Isa menggunakan Phd dari Universiti New Port, Amerika Syarikat.

Bagaimanapun, menurut Syed Atif, universiti tersebut tidak wujud sama ada di Amerika Syarikat atau di tempat lain.

 

 

penyapu sial

 

Aku sampai nak pitam nak dapatkan PHD...diorg ni main tenyeh bubuh je or pakai saluran politik. Hasil thesis mcm hampeh...

semuanya adalah akibat tiada iman yg kukuh....sebab itu tak yakin akan ada hari perbicaraan di hadapan Allah...pastikan umno kalah dlm pru13..ABU.

Bedebah kau kepala umno perlis...Patutnya ditembak dengan senapang gajah. umno tipu umno 

hahaha....Media pencacai tak berani nak ambilnya sebagai berita muka depan.

Dr najib tak nak buat phd jugak ke... dr penipu, dr. haram jadah dan pelbagai gelaran dah cukup tesis untuk dapat gelaran dr tu... macam menantunya fadzley..

 

Takut Tarian Punggung ke apa...????....Mula-mula buat buat tidak kenal, hari ini isteri pulak yang kenal...!!!

Mula-mula Menteri Pertahanan Datuk Seri Ahmad Zahid Hamidi berkata, beliau tidak kenal Persatuan Veteran Tentera Malaysia (PVTM) mahupun pengerusinya Mohd Ali Baharom.

Tetapi dalam sidang medianya hari ini, Ahmad Zahid berkata, isteri beliau mengenali Mohd Ali kerana mereka berasal dari kampung yang sama.

"Siapa mereka itu?" soalnya kembali ketika ditanya mengenai tuntutan persatuan berkenaan - antaranya untuk mendapatkan elaun sehingga RM1,000 kepada bekas tentera berusia lebih 60 tahun.

"Saya tidak pernah kenal dia," katanya lagi dalam sidang media di Kementerian Pertahanan sebelum ini.

Namun dalam sidang medianya hari ini, Ahmad Zahid berkata, "Saya tidak mahu gaduh dengan orang-orang yang kurang betul, nanti saya jadi tidak betul jugak," yang ditujukan kepada Mohd Ali.

Ahmad Zahid hari ini membuat sidang media bagi menafikan dakwaan Mohd Ali kononnya isteri beliau mengugutnya.

"Jadi isteri saya nasihatkanlah kepada Ali, tetapi Ali hanya ambil satu ayat sahaja, yang saya baca balik, itu bukan satu ugutan. Mengapa dia rasa ugutan? Sebab Ali, dia biasa ugut orang, jadi bila dia kena lagu tu, dia rasa terugutlah.

"Pada hal, saya tidak fikir, mengapa isteri saya nak ugut Ali, seorang presiden sebuah persatuan yang besar yang didokong termasuk balu-balu tentera," katanya sinis.

Isteri Zahid telah menghantar 16 SMS kepada Mohd Ali berkaitan dengan rancangan Mohd Ali mahu mengadakan demonstrasi 29 Jun namun ia dibatalkan kerana Mohd Zahid tidak ada.

Sebelum ini, Mohd Ali bersama sekumpulan bekas tentera pimpinannya telah membuat senaman punggung di depan rumah Pengerusi Bersama Bersih 2.0 Datuk Ambiga Srevanasan.

Ekoran tindakan Ali dan kumpulannya itu, sokongan orang India terhadap Umno jatuh merudum kerana simpati dengan apa yang berlaku ke atas Ambiga.

"Ambiga dan Bersih 2.0 sekarang umpama Uthayakumar dan Hindraf dalam pilihan raya 2008," kata anggota Parlimen Telok Intan, M.Manogaran dalam satu majlis.

Hampir kesemua pengkaji politik bersetuju, sokongan besar pengundi India kepada Pakatan Rakyat dalam pilihan raya 2008 disebabkan isu Hindraf pimpinan Uthayakumar ketika itu.

UMNO dan Najib jantan lahanat memang haramjadah....depa mengugut orang awam dengan tema Merdeka

 

Barisan Nasional (BN) sedang mengugut rakyat dengan tema Janji Ditepati untuk perayaan Merdeka tahun ini.

Tema itu bercanggah dengan idea kebebasan yang dikaitkan dengan kemerdekaan dan berkata Datuk Seri Najib Razak telah menggunakan perayaan hari cuti nasional untuk "propaganda politik yang sempit".

 "sebalik dari mesej kebebasan yang dapat diterima oleh semua", BN telah memilih tema yang "bercanggah dengan kemerdekaan dan sebaliknya menggugut dan mengfragmentasi rakyat Malaysia."

 "sesiapa pun boleh melihat ini adalah slogan pilihan raya" yang "gagal untuk memberi inspirasi kepada rakyat untuk bersatu."

Ia sepatutnya melangkaui politik parti dan bukan satu slogan BN yang cuba untuk memerangkap rakyat dalam satu jaring..

Kerajaan kelmarin mengumumkan tema untuk Hari Malaysia dan perayaan Hari Kemerdekaan pada 16 September dan 31 Ogos, di mana Najib akan bertemu dengan orang ramai di satu acara malam di Stadium Nasional di Bukit Jalil.

Presiden Umno itu telah berkempen di seluruh negara dengan lawatan Jelajah Janji Ditepati untuk bulan lalu di mana beliau telah menuduh pihak pembangkang merupakan kerajaan yang tidak boleh diharapkan dan tidak menunaikan janji mereka.

Strategi ini kelihatan bertujuan memenangi sokongan untuk BN, yang popularitinya jauh ketinggalan di belakang populariti perdana menteri.

Ahli parlimen Pekan itu telah mendapat sokongan 65 peratus dalam satu tinjauan pendapat Merdeka Center bulan lalu tetapi kerajaannya cuma mendapat sokongan 48 peratus dalam tinjaun pendapat yang dibuat selepas perhimpunan Bersih pada 28 April.

Ini  menunjukkan hakikat  dengan pengumuman  itu  bahawa "sudah pasti bahawa pilihan raya tidak akan berlaku sebelum 16 September."

Propaganda ini dimulakan Ketua Setiausaha Negara yang baru, yang memberitahu kakitangan kerajaan supaya tidak percaya janji-janji kosong pihak pembangkang,Ini  merujuk kepada kenyataan Datuk Seri Ali Hamsa kepada 1.4 juta kakitangan kerajaan pada Ahad yang lalu.

Merdeka sepatutnya tentang kebebasan minda, dan kebebasan dari ketakutan perubahan. Sebaliknya, kerajaan sedang berkata, kalau kamu ubah, kamu akan kehilangan ini dan itu,,,

 

 

penyapu sial

 

BN = Barang Naik .....Memang Janji Di tepati

Siasatan skandal Scorpene dan pembunuhan Altantuya menghantui Najib dengan PRU 13 yang makin hampir....!!!!

Kerajaan Malaysia akan menjawab dakwaan berkenaan pembelian dua buah kapal selam Scorpene , sebagai maklum balas terhadap skandal tersebut yang dilihat cubaan untuk mencalarkan imej Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak memandangkan pilihan raya bakal dilaksanakan tidak berapa lama lagi.

Menteri Pertahanan Datuk Seri Ahmad Zahid Hamidi dijangka akan memberikan jawapan terhadap dakwaan penjualan dokumen rahsia tentera laut negara ini kepada syarikat pembinaan kapal selam Perancis DCNS bagi memudahkan mereka memenangi bidaan tersebut dengan harga €1 billion (RM4 billion) pada 2002.

Najib yang pada masa itu merupakan menteri pertahanan, telah menafikan dakwaan tersebut. Tiada bukti yang mengaitkan beliau dengan rasuah berhubung proses jual beli berkenaan, dan penentang beliau sengaja menimbulkan perkara itu semata-mata mahu mencalarkan imejnya selaku perdana menteri memandangkan pilihan raya umum ke-13 semakin hampir.

Kerajaan pimpinan Najib sedang berhadapan tekanan untuk memberikan penjelasan selepas dokumen itu didedahkan di mahkamah di Perancis oleh kumpulan hak asasi manusia Malaysia, (Suaram) dan disebarkan secara meluas di media online.

Dokumen yang turut mengandungi rekod rampasan pihak berkuasa Perancis dalam serbuan di pejabat DCNS menunjukkan bukti pembayaran yang dibuat dua syarikat yang dimiliki oleh bekas penganalisis politik, Razak Baginda, yang juga merupakan bekas pembantu Najib yang bertanggungjawab menguruskan pembelian tersebut.

Dokumen berkenaan yang turut dipaparkan di laman media online, Asia Sentinel turut memaparkan laporan yang disediakan DCNS yang menyatakan kontrak pertahanan yang besar memerlukan “pemindahan wang yang besar kepada individu dan / atau organisasi”.

Di Malaysia, biasanya ... kerajaan pemerintah adalah pihak yang lebih banyak memperolehi manfaat,” kata dokumen terbabit, merujuk kepada pemerintahan Umno, yang kini diketuai oleh Najib.

Dokumen lain pula menyebut, bekas ketua eksekutif DCNS berkata, Perimekar, salah satu daripada syarikat Razak Baginda berperanan sebagai tidak lebih daripada “agensi pelancongan” yang diwujudkan bagi mencetuskan “pengkayaan yang tidak adil kepada pemegang sahamnya.”

Joseph Brahan, peguam yang mewakili Suaram di mahkamah di Perancis memberitahu Reuters bahawa dokumen berkenaan adalah asli dan itu adalah salinan asalnya.

“Kami tidak boleh membuktikan wang itu disalurkan kepada Umno. Namun kami boleh membuktikan wang itu wang rasuah. Jika tidak kerana rasuah, untuk apa mereka dibayar,” kata Breham.

Pegawai-pegawai di DCNS, yang dimiliki oleh sebahagian syarikat pertahanan elektronik kumpulan Thales, bagaimanapun tidak dapat dihubungi. Pegawai kerajaan Malaysia juga tidak akan bertindak balas terhadap permintaan untuk memberikan komen berhubung perkara itu.

Satu sumber yang rapat kepada kerajaan Malaysia berkata bahawa Suaram telah banyak dikaitkan kepada pembangkang, yang mana bertujuan untuk menjatuhkan kerajaan Barisan Nasional (BN) dalam pilihan raya, yang mana Najib mesti lakukan Mac depan.

Penyokong kerajaan mengatakan bahawa pendakwaan sivil, seperti yang dibawa oleh Suaram, adalah perkara biasa di Perancis dan tiada tanda-tanda bahawa jenayah telah dilakukan.

Breham berkata kepada kepada pemberita pada sidang akhbar di Bangkok bulan lepas bahawa dokumen sulit tentera laut Malaysia telah dijual kepada DCNS oleh satu firma Razak Baginda, Terasasi, pada harga €36 juta. Ahli-ahli politik pembangkang telah mengatakan bahawa jika dakwaan itu benar, ia menunjukkan pengkhianatan kepada negara.

Kerajaan Malaysia telah mengakui bahawa Perimekar menerima €114 juta bagi perkhidmatan sokongannya, tetapi masih belum memberikan kenyataan berhubung peranan Terasasi yang berpangkalan di Hong Kong.

Dokumen berkenaan juga menyebut hubungan Razak Baginda dengan Altantuya Shaariibuu, jurubahasa dan model Mongolia yang dibunuh menggunakan bahan letupan gred tentera di Kuala Lumpur pada tahun 2006.

Razak Baginda telah dibebaskan daripada tuduhan tersebut, namun dua pengawal peribadi Najib telah disabitkan kesalahan dan dipenjarakan atas kesalahan membunuh wanita itu. Razak Baginda dipercayai telah berpindah ke Eropah dan tidak dapat dihubungi untuk mendapatkan kenyataan.

Dakwaan-dakwaan yang muncul daripada mahkamah Perancis telah membantu pembangkang merangsang Malaysia. Gabungan itu dijangka untuk memenangi pilihan raya tetapi kemenangan adalah jauh dari yang dijangkakan selepas pembangkang telah memperolehi kemenangan mengejut pada tahun 2008 yang menggemparkan cengkaman kuasa BN yang telah memerintah lebih separuh abad.

Mana-mana implikasi bahawa perjanjian Scorpene adalah satu tindakan rasuah cukup untuk menggagalkan beliau (Najib),,,,

 

 

penyapu sial

 

nak jawab kat mana ....kat parlimen malaysia...???....kat parlimen yg penuh dengan lembu lembu porno UMNO...jangan haraplah...!!!

kalau kote tak terkucil  ....jawab di mahkamah perancis sana....baru lagak anak jantan....ini tidak melalak macam pondan depan media pengampu negara ini...apa ke jadahnya ( memang haramjadah manusia macam ini...!!! )

24 June 2012

Penari punggung ' terkedu' dan ' sembelit ' bila kena 'gertak' dengan bini Zahid Hamidi

NONE

NONE

Persatuan Veteran Tentera Melayu menangguhkan rancangannya untuk berdemonstrasi di hadapan Kementerian Pertahanan pada 29 Jun ini, kata presidennya Mohd Ali Baharom.

Menurut Ali, penangguhan itu dilakukan kerana Menteri Pertahanan, Datuk Seri Zahid Hamidi tidak berada di pejabat Kementerian Pertahanan (Mindef) pada tarikh tersebut.

"Kami dapat risikan Datuk Seri Zahid Hamidi tiada di Mindef pada tarikh itu. Dia ingin lari ke kem komando Mersing untuk rehat selama dua hari," katanya.

Pada masa yang sama juga, Ali mendakwa isteri Zahid Hamidi juga menghantar SMS memberikan amaran kepadanya berhubung perhimpunan tersebut.

Ali kemudian menunjukkan satu kiriman SMS di telefon bimbitnya yang berbunyi: "Perlu diingat Datuk Seri Zahid Hamidi bukan sendirian dan (dia) bermaruah. Saya tak fikir orang-orang akan berdiam diri dan senang-senang nak buat kacau bilau depan Mindef".

Sementara itu, ketika dihubungi, isteri Zahid Hamidi, Datin Seri Hamidah Khamis enggan memberikan sebarang komen berkenaan dakwaan Ali itu.

Beliau sebaliknya mencadangkan Malaysiakini menghubungi Zahid sendiri berhubung perkara tersebut.
Pada masa sama, Ali berkata SMS itu tidak sedikit pun menggentarkan semangat PVTM untuk terus berdemo dan menuntut pembelaan buat veteran tentera.

"Kalau saya tiup wisel, beribu-ribu (ahli PVTM) akan turun ke Mindef. Saya tak ambil 'pot' pun dengan SMS itu," katanya dengan nada tegas dan yakin pada sidang media petang kelmarin.

Beliau bagaimana pun tetap menggesa Zahid mengambil berat akan kebajikan veteran tentera terutamanya mereka yang bersara tanpa pencen.

Beliau menggariskan 11 tuntutan veteran tentera dan di antaranya adalah pemberian saguhati tahunan kepada mereka yang tidak berpencen.

Ali menggesa Jabatan Hal Ehwal Veteran Tentera (JHEV) supaya mengagihkan dana rayuan Hari Pahlawan kepada presiden-presiden kelab tentera secara adil dalam program khas.

Selepas membacakan tuntutan-tuntutan itu, beliau memberikan Zahid tempoh 136 jam untuk berdialog dengan PVTM.

Jika gagal berbuat demikian, PVTM akan menggesa Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak untuk memecat Zahid.
"Kita ramai-ramai akan turun Mindef (minta Najib) pecat Zahid Hamidi sebagai Menteri Pertahanan," katanya.

Jadi Tukang Fitnah PRO Sekali Lagi UTUSAN PUNDEK di ' POW ' Lim Guan Eng ......!!!!

 

Kerana menipu kononnya Lim Guan Eng mahu menghapuskan Dasar Ekonomi Baru (DEB), Mahkamah Tinggi di sini kelmarin  mendapati lidah rasmi UMNO, Utusan Malaysia, telah melakukan fitnah.

Justeru, mahkamah mengarahkan Utusan membayar pampasan RM200,000 kepada Ketua Menteri Pulau Pinang itu serta RM20,000 kos mahkamah.

Guan Eng menyaman Utusan terhadap satu tulisan bertajuk “DEB: Guan Eng Tetap Berdegil” bertarikh 15 Mac 2008 yang mendakwa kononnya Setiausaha Agung DAP tersebut mahu menghapuskan DEB.

Tulisan itu mengandungi perkataan berunsur fitnah dan berniat jahat kerana Guan Eng tidak pernah mengatakan beliau mahu menghapuskan DEB.

Beliau telah menjelaskan bahawa apa yang dikatakannya adalah pentadbirannya di Pulau Pinang akan bebas daripada kronisme, korupsi dan sistem yang tidak berkesan.

Ini adalah kemenangan kedua Guan Eng menyaman Utusan. Pada Disember tahun lalu, mahkamah mendapati sengaja memfitnah Guan Eng dengan niat jahat.

Artikel Utusan bertajuk “Kebiadaban Guan Eng” yang disiarkan pada 20 Disember 2010 cuba menggambarkan Guan Eng dan DAP seolah-olah anti-Melayu dan anti-Islam, dan terbukti dakwaan Utusan itu palsu.

debat juga bukan budaya mereka yang tiada konek

FGVH: Pengkhiana​tan Melayu Terbesar Oleh Pukimak Melayu UMNO....!!!!

Umno meneruskan siri-siri   merosakkan  bangsa sendiri setelah sekian lama menghapuskan tulisan jawi, bahasa Melayu yang dipinggirkan dalam Pengajaran dan Pembelajaran Sains dan Matematik Dalam Bahasa Inggeris (PPSMI) dan kegagalan dalam Dasar Ekonomi Baru.

Terbaru, aset Felda yang berharga milik rakyat Malaysia yang majoritinya orang Melayu menjadi mangsa penggadaian seterusnya.

Ladang, tanah dan segala perniagaan milik sepenuhnya warga Felda dan negara, difaraidkan sesama sendiri dan syarikat asing melalui usaha penyenaraian di Bursa Saham.

Apa yang memilukan, peneroka dan kakitangan Felda yang berpuluh tahun membangunkan Felda, diberikan saham terkecil iaitu 2.5 peratus dan 3 peratus sahaja. Tetapi mereka sanggup memberi ruang kepada Syarikat Asing dari luar negara memegang sekitar 20 peratus saham dalam Felda Global Ventures ini.

Tidak mustahil dimasa akan datang syarikat asing atau mereka yang tidak kena mengena dengan Felda yang akan menjadi pemilik aset berharga Felda ini setelah saham-sahamnya terjual.

Bukan sekadar masalah pengagihan saham tersebut yang utamanya, tetapi melibatkan tanah-tanah Felda dan aset berharga milik rakyat dan negara ini satu pengkhianatan. Apatah lagi menyerahkan urusan sebesar itu dikendalikan oleh individu yang terpalit dengan rasuah yang diakui partinya sendiri.

Ini adalah satu pengkhianatan kepada bangsa Melayu yang mendiami kawasan Felda dan seluruh negara. Kita menyeru kepada seluruh rakyat Malaysia, khususnya warga Felda supaya segera menggantikan Umno yang lama memerintah dan terus bertindak gagal dengan memberi undi kepada PAS dan rakan-rakan Pakatan Rakyat.

Kita tidak punyai masa yang lama lagi untuk menunggu berapa banyak lagi aset negara berpontensi terjual di bawah pemerintahan Umno BN hari ini.

23 June 2012

PM KATA DEBAT BUKAN BUDAYA KITA....DEBAT PIALA PERDANA MENTERI BUDAYA SAPA PULAK TU? ....ITU BUDAYA 3T....TAKUT BINI...TAKUT PRU DAN TAKUT DEBAT ....KOTE TAK ADA....LAH BANGGANG....!!!

Najib: Debat bukan budaya kita

Perdana Menteri Datuk Seri Najib Abdul Razak terus mengelak apabila ditanya mengenai cabaran yang dikemukakan ketua pembangkang Datuk Seri Anwar Ibrahim untuk mengadakan debat.
Katanya debat tidak semestinya dilihat sebagai satu budaya tetapi mesti dilihat mengikut kepada keadaan.

"Kita tengok keadaan. Kalau perlu debat antara pemimpin, perlulah ada debat. Tapi ia bukan budaya politik secara menyeluruh dalam sistem kita.

"Yang penting sekali rakyat ada maklumat secukupnya (dalam) membuat pilihan.

"Dan kita beri peluang parti-parti politik untuk menyiarkan manisfesto masing-masing bila sampai pada masanya," katanya dalam sidang media selepas mempengerusikan mesyuarat majlis tertinggi Umno di ibu negara petang ini.

Ditanya sekiranya lanjut sekiranya beliau menolak untuk berdebat dengan Anwar, Najib sekadar berkata rakyat ada maklumat secukupnya untuk membuat keputusan.

"Saya tak kata apa. Saya kata itu bukan... Yang penting sekarang ini rakyat ada maklumat secukupnya untuk membuat keputusan sama ada agenda kita lebih baik atau pembangkang," katanya.

Najib turut berkata, bukan soal debat yang menjadi keutamaan, sebaliknya, maklumat kepada rakyat mesti dikhabarkan.

"Sama ada kemampuan kita laksanakan, tunaikan ataupun pembangkang (yang) lebih meyakinkan rakyat," kata Najib lagi.

22 June 2012

dilema keluarga mafia malaysia - russia ....dah kena dah ....penipu tipu penyamun....

Jika Daniyar Nazabayez boleh menipu bapa tirinya sendiri, tidak mustahil beliau juga boleh menipu bakal bapa mertuanya iaitu Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak.

Mengulas mengenai bakal menantu Najib yang banyak terlibat dalam banyak kes penipuan dan jenayah.

Takkan Najib ingin bermenantukan seorang penjenayah? Kalau bapa tirinya senidiri boleh ditipu, tak mustahil Najib pun boleh ditipu. Ini dah macam penipu (Daniyar) menipu penyamun (Najib)...

Justeru itu kita mendesak Najib menyatakan pendirian terhadap status pertunangan anak perempuannya  kerana ia melibatkan maruah negara dan imej Perdana Menteri sendiri.

Portal New York Post minggu lalu mendedahkan Daniyar, 24, menipu bapa tirinrussia - ya Bolat Nazarbayez, seunit kondominium bernilai USD20 juta (RM60 juta).

Daniyar turut memalsukan dokumen kelulusan hingga membolehkannya belajar di Universiti Columbia iaitu tempat beliau berkenalan dengan Noryana Najwa.

Portal itu turut melaporkan ibu Daniyar, Maira Nazarbayez dikehendaki pihak berkuasa dalam kes jenayah termasuk penculikan dan peras ugut.

Penipuan dilakukan Daniyar bukan perkara remeh kerana ia melibatkan nilai yang besar dan menjadi buah mulut masyarakat dunia.

Lebih memalukan, Najib juga dikaitkan dengan skandal Scoorpene dan pembunuhan model Monggolia, Altantuya Shariibu yang kini turut menjadi perhatian antarabangsa.

UMNO Gentil Biji pemandu teksi RM2.25 Juta Setahun

Kerajaan UMNO / BN tidak berikan permit teksi  kepada pemandu teksi   sebaliknya Regim Zalim UMNO berikan permit kepada para kroni mereka, antaranya Ketua UMNO Bahagian, barua UMNO, keluarga para menteri dan chukong-chukong Cina yang juga terdiri daripada para “along” (peminjam duit tanpa lesen).

Setiap permit disewakan kepada pemandu teksi dengan kadar sewaan RM25 sehari.

RM25 sehari X 30 hari = RM750 sebulan
RM750 X 12 bulan = RM9000 setahun

250 permit x RM9000 =RM2,250,000 Hasil gentil biji.

dan kita percaya pemandu teksi mampu menilai tawaran yang lebih baik untuk kehidupan mereka, antara permit dan empat tayar kereta.

Kalau mahu empat tayar, sokong Umno. Mahu permit teksi, kamu sokong Pakatan Rakyat. Insya-Allah,..Sogokan itu hanya taktik Umno BN untuk meraih undi pemandu teksi semata-mata.

Apa beza dasar PR  dengan dia (Umno) untuk bela pemandu teksi. Sudah di umumkan  berulang kali, siapa ada permit teksi, dia mesti bawa. Kalau tak bawa, kena bagi balik.

Ada ketua Umno cawangan pegang 250 permit teksi. Bekas menteri ada 30 permit teksi. Ketua Pemuda Umno (bahagian) ada 15 permit teksi. Buat apa ini?

Perniagaan besar kamu ambil, drebar teksi pun kamu ambil. Lepas itu, laung Hidup Melayu..

Kita panggil semua tan sri yang pegang banyak permit. Tanya jika mahu permit, mesti bawa teksi tapi boleh satu sahaja. Selebihnya, bagi balik. Tak sanggup bawa, bagi balik kepada drebar teksi.

Tapi Umno jawab apa? Dia bagi empat tayar. Kita  hendak tanya pemandu teksi, kamu nak permit teksi atau empat tayar?..

Baru-baru ini, kerajaan Umno BN cuba menawan hati pemandu teksi dengan membuat sogokan empat tayar melalui program Teksi Rakyat 1Malaysia (TR1Ma).

Ia dibuat dengan menyogok baucar bernilai RM520 untuk ditukar dengan empat tayar tetapi pemandu teksi perlu keluar duit poket sendirti jika harga melebihi had yang ditawar.

UMNO punya kerja....Dosa rakyat menegur Sultan, jika Sultan melakukan kesilapan....lebih besar dari menghina tuhan dan rasulnya ....?????

 

Dato' Mufti tolong berikan satu Nas atau Hadith sahih yang mengatakan berdosa jika rakyat menegur Sultan.

dan sila jelaskan, apakah hukumnya Mufti yang diamanahkan untuk menegur kesilapan umat Islam, termasuk Sultan Johor, (jika Sultan melakukan kesilapan) tetapi membiarkan kesilapan atau kealpaan itu terus berlaku?

dan  Apa pula hukumnya Sultan di sesebuah negeri perabiskan duit perbendaraan negeri (duit rakyat tu tau) sebab Sultan tersebut suka berjudi?

belum lagi bab  sultan dan anak anak raja seblum jadi sultan  jadi kaki zina...x dapat zina dia merogol mana mana pompuan yg dia minat x kira anak dara ,isteri atau janda orang habis dia tibai...turun temurun pulak tu  dari awal keturunan sampai sekarang nie...semua kaki kongkek betina..the zone dan atas kapal private tempatnya...apa jadahnya....!!!

lebih dasyat lagi tibai duit zakat majlis agama islam negeri untuk kembara sana sini....!!!

dan perlu diingat, Sultan atau Raja bukannya maksum....juga perlu diingat, tiada satu nas atau hadithpun yang mengatakan Sultan atau Raja itu terlepas daripada soalan kubur...!!!

 

 

penyapu sial

 

Kat Malaysia ni DERHAKA kepda IBUBAPA tak menjadi KESALAHAN kot ........tapi jngn DERHAKA kpd RAJA kerana mungkin DOSAnya lebih besar darI DERHAKA kpd TUHAN !!!

NAK ikutkan hati....batalkan ajer sultan2 kat mesia ni . Menghabiskan borehhh. 

Cuba kita tanya sultan2 kat mesia ni..apa tugas awak2 semua kat mesia ni!!!!!!!! setakat jadi president bola sepak seumur hidup...buat ape....!!!!! .taraf bolasepak mesia setaraf vietnam,laos, filiphina jerrrr...HAMPEHHHHHHHHHHHHH.

 

isu www1 adalah kecil. kecil di pihak sultan johor dan kecil dpd pihak nizar. 

YG MEMBESARKANNYA ADALAH UMNO....BATU API BESAR. 

nizar pemimpin rakyat. dlm keadaan sedang berjuang memerangi penyelewengan umno yg banyak, isu www1 membuat nizar dlm mood perjuangan menyebut apa yg dilabel umno sebagai derhaka terhadap sultan. 

sultan taklah tersinggung sangat dgn nizar . tp bila umno himpun rakyat konon sokong sultan maka sultan lagila emosi. 

itu punca isu kecik jadi besar yg dicetus oleh umno....PAKAR FITNAH!

Taktik lancau....Murad diugut ejen UMNO

Bekas Penolong Gabenor Bank Negara, Datuk Abdul Murad Khalid (gambar) telah diugut untuk membuat akuan bersumpah mengaitkan Anwar Ibrahim dengan tuduhan RM3 bilion..

Murad ini kita tahu, dua tiga hari lepas telah didatangi oleh ejen-ejen kerajaan,  ugut dia jangan sesekali membuat kenyataan penafian.

Walaupun dia (Murad) telah mengunjungi Permatang Pauh (Anwar) ketika menerima rawatan di Munich dan minta maaf kerana dia telah dipaksa, keluarganya diugut..kita tahu semuanya. Tapi tak mengapa, teruskan permainan..

Kita  berpendapat, kita harus tunggu cabaran daripada Pekan (Datuk Seri Najib Razak) dan Pagoh (Tan Sri Muhyiddin Yassin) untuk kita dedahkan pula. Berani tak mereka membuat cabaran terbuka seperti ini?..

Terdahulu, Anwar yang juga Ketua Pembangkang mencabar MP BN berdiri membangkitkan isu tuduhan kononnya beliau menyorokkan RM3 bilion.

Berikutan kegagalan kesemua MP BN menyambut cabaran Anwar itu menyebabkan kita menangkis tuduhan tersebut dengan membacakan pengakuan bersumpah bekas Pengarah Siasatan Badan Pencegah Rasuah (BPR), kini Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM), Abdul Razak Idris.

Jabatan Audit Negara Perlu Siasat Kontrak RM30.8 juta kepada anak nong taik...!!!

Jabatan Audit Negara  di gesa  menyiasat kontrak bernilai RM30.8 juta yang didakwa ditawar secara rundingan terus oleh Kementerian Belia dan Sukan kepada syarikat milik anak Menteri Wilayah Persekutuan dan Kesejahteraan Bandar Raja Nong Chik Raja Zainal Abidin.

Projek bagi membekalkan kelengkapan Institut Kemahiran Belia Negara (IKBN) Bandar Penawar Johor itu diberikan kepada Istijuara Sdn Bhd yang dimiliki oleh anak Raja Nong Chik, Raja Farhana Raja Nong Chik yang berusia 26 tahun.

Ketua Audit Negara juga wajar mengesahkan keadaan peralatan yang dibekalkan oleh Istijuara kepada IKBN Bandar Penawar..Jawapan Raja Nong Chik bahawa kontrak ini dianugerahkan sebelum beliau menjadi menteri tidak menjawab persoalan berkenaan kontrak dimeterai pada tahun 2010 itu ketika beliau sudahpun menjadi menteri.

Pendedahan ini sendiri tidak dinafikan Raja Nong Chik apabila berhadapan dengan media baru-baru ini,..Sewajarnya Raja Nong Chik boleh menjadi contoh kepada anggota kabinet yang lain dengan tampil ke hadapan bagi mengisytiharkan asetnya.

Dengan ini beliau dapat memulihkan kewibawaan imej pimpinan Umno yang mendapat projek-projek kerajaan secara terus selama ini...

21 June 2012

skandal lembu shahrizat dan jantan lembunya jadi filem....ramai berlumba lumba nak jadi pelakon...pelakon asal cerita komidi penipu rakyat ini tak nak join sama ke...????

 

Pengarah Strategi KEADILAN, Rafizi Ramli  kelmarin menerima banyak tawaran dari orang ramai untuk menjadi pelakon filem komedi bercorak satira tentang skandal National Feedlot Corporation (NFC).

“Ramai hubungi saya. Ada yang telefon, tanya kalau ada peluang jadi pelakon. Lebih-lebih lagi selepas saya berceramah. Ini lucu. Orang ramai begitu bersemangat.

“Tapi, masih pada peringkat awal. Proses memilih pelakon pun belum dimulakan,” katanya yang menjangka durasi filem dijangka selama 45 minit.

Beliau berkata, pengarah filem itu, Hishamuddin Rais tidak mahu publisiti meluas kerana mengganggu penulisan skrip dan tumpuan proses pengambaran.

“Kita akan buat sidang media. Mungkin perkenalkan pengarah dan sebagainya,” kata Rafizi kepada Keadilan Daily selepas menghadiri Mesyuarat Biro Politik 13 Jun lalu.

Ditanya sama ada beliau bercadang membawa filem itu ke pawagam, Rafizi tidak yakin pengurusan mana-mana panggung wayang berani untuk menayangkannya.

“Ada yang beranikah? Saya tak yakin. ‘Pecah panggung’ nanti. Kita cadang guna konsep wayang pacak sebab ia sesuai dijadikan tayangan dalam program atau ceramah,” katanya.

Skandal NFC menggemparkan negara apabila pendedahan demi pendedahan dilakukan KEADILAN berhubung penyelewengan dana sebanyak RM250 juta oleh NFCorp dimiliki keluarga Ketua Wanita Umno, Datuk Seri Shahrizat Jalil.

Hasil tekanan KEADILAN, suami Shahrizat yang juga Pengerusi Esekutif NFCorp, Datuk Seri Dr Mohamad Salleh Ismail dihadapkan ke mahkamah atas dua tuduhan pecah amanah dan dua tuduhan melanggar Akta Syarikat.

Sebelum ini, KEADILAN mendedahkan pinjaman RM250 juta digunakan untuk tujuan selain penternakan lembu.

Antaranya membeli dua unit kondominium mewah di Kuala Lumpur, tiga unit kondo di Singapura, dua lot tanah di Putrajaya dan kereta Mercedez Benz selain sebuah apartmen mewah di Kazakhstan.

17 June 2012

kaya raya dari penjual burger jadi penjilat CIBAI......!!!!!

Zamil terima jutaan ringgit daripada Umno BN pujuk MP Pakatan keluar parti 

Bekas Pengerusi Parti Kesejahteraan Insan Tanah Air (Kita) Kedah, Zamil Ibrahim menerima komisen berjuta-juta ringgit daripada Umno BN untuk memujuk Ahli Parlimen Pakatan Rakyat berpaling tadah.

Sebelum  ini  Zamil merupakan  hanya  seorang penjual burger sebelum mengecapi kemewahan sejak kebelakangan ini.

Zamil merupakan bekas Angkatan Muda KEADILAN Kedah. Dia keluar parti bersama-sama Ezam Mohd Nor. Kemudian dia menyertai Kita. Sebelum ini, dia hanya penjual burger. Isterinya pula hanya penjual kosmetik tradisional.

Komisen yang diperoleh daripada Umno BN membolehkan dia hidup senang dan tinggal di banglo mewah di Kedah. Tidak mungkin kekayaannya hari ini hasil jualan burger dan ubat tradisional..

Begitu juga latar belakang  Zamil adalah  merupakan  bekas tahanan di Pulau Jerjak bagi kes dadah.

Kita  cabar dia (Zamil) menafikan perkara ini jika pendedahan  ini  tidak benar...

Terdahulu, Ahli Parlimen Shah Alam, Khalid Samad mendedahkan di Parlimen semalam, Zamil antara individu yang ada dalam rakaman video cubaan membeli Ahli Parlimen Pakatan.

Zamil bertindak sebagai salah seorang ejen kepada Umno BN untuk memujuk dua Ahli Parlimen Pakatan untuk lompat parti dengan tawaran RM2 juta.

Zamil dipercayai menerima komisen berdasarkan dialog dalam rakaman tersebut.

Kununnya  Zamil mendakwa dia berbuat demikian untuk negara tanpa apa-apa kaitan dengan UMNO. Banyak duit Zamil??? Jual burger dan jual ubat mampu sia-siakan berjuta-juta RM untuk pujuk MP PKR?

duit  dari pekerjaan haram ini  pun tergamak  dia tibai....al maklumlah  burger  yg dia pernah jual mana nak laku...bila perilaku pun serabai....burger pun bau macam bau cibai....

akhirnya tukar kerjaya  jadi penjilat cibai UMNOPORNO.....!!!!

pemimpin mana yang berkudis.....bila yang dapat FREE tiba tiba kena bayar pulak....????

sultan Johor punya hal....

Alhamdulillah Sultan Kelantan  tak  teruja  ikut menunjuk nunjuk  untuk beli no plat mahal.....Kisah nombor plat kereta sejak dua menjak ini sangat hebat diperkatakan sehingga berlaku himpunan menyatakan taat setia dan kasih mereka pada rakyat.

Itu kisah di negeri Johor.Di Kelantan  juga punya cerita pasal no plat kereta. Jika di Johor popular dengan no plat WWW1 ( seperti gambar di atas ), Sultan Kelantan Sultan Muhammad ke-5 juga punyai nombor yang glamer.

 

sultan Kelantan punya hal....

Tuanku Sultan  menggunakan no plat jawi MUHAMMAD 5 dan nombor plat hanyalah percuma. Seseorang Raja tidak punya masalah untuk menguna apa pun nombor plat kereta dan menurut seorang kawan, di Johor ada juga nombor plat TMJ kepunyaan kerabat Johor.

Ini menunjukkan Sultan boleh menggunakan nombor plat secara percuma (betul atau tidak aku tidak pasti) Namun begitu, Kita merasa kagum dengan Sultan Kelantan , Sultan Muhammad ke-5 bila sanggup menggunaka nombor plat tulisan jawi yang hampir sekian lama tidak diguna kecuali di billboard kelantan yang masih mewajibkan penggunaan tulisan jawi.

Allahamdullillah kita  punya Sultan yang sealiran dengan Kerajaan Negeri yang dicintai Negeri Kelantan. 

ekor cicak vs ekor biawak = PR ke Putrajaya....!!!!

Rakyat Johor  di seru  untuk membuat perubahan dengan menyokong Pakatan Rakyat menuju Putrajaya sepertimana yang ditunjukkan oleh beberapa tokoh Umno dan bekas pemimpin polis dan tentera yang kini menyertai perjuangan gabungan itu.

Bahkan, kita  juga menggesa supaya rakyat negeri ini tidak menjadi seperti "ekor cicak" dalam usaha untuk menuju perubahan supaya tidak ketinggalan.

Kita berharap orang Johor juga ikut buat perubahan. Kita tidak mahu orang negeri lain berubah, Johor tak berubah.

Johor jadi ekor cicak. Ekor cicak kita tahu lah, putus ekor dia... (bunyi ekor menggelepar) tinggal situ saja. Jangan!. Johor mesti buat perubahan sama...

Rakyat perlu menjadi hakim untuk menentukan pemerintahan dalam menepati maksud demokrasi. Jika Johor bagaikan 'ekor cicak',  Maka Melaka  juga  seharusnya  jadi ekor  biawak' .....!!!!

rakyat di kenakan dulu malaun malaun kroni di utamakan....kalau MAS mau kasi untung sama kroni....silalah tiru yang ini....kurangkan penerbangan banyakkan penumpang untuk 1 destinasi....pastinya AIRASIA tak mampu mengubahnya....kah kah kah....!!!

jika masih menyuap lagi ke mulut penyamun dan perompak UMNO-BN dan membiarkan virusnya melata tanpa di ubati ( lebih baik kasi mati)....maka rakyat akan kembali ke zaman wawasan malaun 2020 ..seperti di bawah ini....!!!!

selain meratah rakyat....UMNO nie ada bawak penyakit bawaan vektor yang sangat bahaya lebih bahaya dari HIV....dah patut di hukum bunuh aje...sebab tiada siapa yang berani bagi penawar kepadanya....!!!

tengok nie...ni lah gambaran 54 tahun UMNO memerintah....rakyat di ratah....!!!

ehem ....wayang mau elak jatuh kemaluan ke..??? ....keluarga mafia cuba spin cerita....Daniyar Nazarbayev kini di Sandhurst, walaupun ada keraguan latar belakang akademik...!!!

Daniyar Nazarbayev telah mendaftar di Maktab Tentera Sandhurst sejak tahun lepas, walaupun terdapat keraguan terhadap bakal menantu Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak apabila kelayakan akademik untuk memasuki Universiti Columbia di Amerika Syarikat.

Difahamkan dari sumber-sumber keluarga yang pemuda berusia 24 tahun itu adalah dalam perjalanan pentauliahan untuk tentera biasa pegawai yang mengambil masa 48 minggu.

“Daniyar berada di Sandhurst sekarang. Mereka menerimanya tahun lepas,” kata sumber  itu lagi .

Menurut laman web kolej tersebut, Akademi Ketenteraan Diraja Sandhurst di Surrey adalah dimana “semua pegawai Tentera British dilatih dan bertanggungjawab memimpin tentera.”

“Lebih 80 peratus Pegawai Kadet adalah penuntut lepasan universiti, namun sebahagiannya dengan A-Level dan yang setaraf. Yang lainnya adalah tentera yang berkhidmat dan dipilih untuk menjalani latikan Pegawai dan ada dari luar negara, dipilih oleh tentera sendiri untuk berlatih di akademi terkenal dunia.

“Tidak mustahil untuk mana-mana pihak menjalani latihan menggunakan duit mereka sendiri,” kata laman web tersebut.

Ibu Daniyar, Maira menafikan dakwaan semalam yang yang beliau dan anaknya disaman oleh suaminya, dan menegaskan perkahwinannya masih bertahan.

Beliau juga menambah pertunangan dengan anak Najib masih berterusan walaupun timbulnya surat dari mahkamah yang difailkan suaminya di mahkamah di New York.

Selasa lalu, beberapa akhbar luar negara termasuk New York Post melaporkan Daniyar disaman dengan ibunya kerana menipu bapa tirinya Bolat Nazarbayez, abang kepada Presiden Kazakhtan Nursultan Nazarbayev. Beliau juga didakwa menipu kelayakan akademiknya untuk memasuki Universiti Columbia di Amerika Syarikat.

Pertunangan Daniyar dengan anak perempuan Najib Nooryana Najwa dilakukan dengan penuh meriah di sini Jun tahun lalu.

“Saya tidak pernah bertengkar dengan suami saya,” kata Maira Nazarbayev kepada New York Post dalam satu temu ramah yang disiarkan Jumaat lalu.

“Saya menganggap kami masih berkahwin dan mempunyai hubungan yang baik dengan suami saya. Dan saya tidak pernah melihat dokumen berkaitan perceraian. Saya tidak pernah menandatangani sebarang dokumen,” tambahnya.

Namun, New York Post memetik dokumen mahkamah yang difailkan Bolat Nazarbayez di New York, menuduh Daniyar menipunya sejumlah US$20 juta (RM63 juta) rumah kondominium di Wall Street disamping memasuki universiti terbaik melalu “penipuan” kertas kelayakan daripada sekolah tinggi di Kazakhtan yang tidak dimasukinya.

Daniyar, dikatakan bertemu Nooryana di Columbia, graduan lepasan Ivy League pada 2010.

Akhbar itu turut melaporkan Maira telah menukar nama keluarga Daniyar daripada Kesikbayev kepada Nazarbayev untuk setaraf dengan presiden Kazakhtan selepas mengahwini Bolat pada 2001.

Maira berkata Bolat terkejut mengetahui perkara itu apabila dihubunginya beberapa minggu lalu, dan menegaskan beliau tidak mengambil sebarang tindakan perunangan terhadap dirinya dan Daniyar.

Beliau turut menafikan tuduhan Daniar dibuang sekolah dan menipu untuk memasuki Columbia University, berkata ianya di reka dan satu penipuan.

Ahli Parlimen Barisan Nasional (BN) menolak ianya tidak berkaitan dengan pentadbiran Najib berhubung khabar angin tersebut.

Pemimpin BN berkata  awal minggu ini ia hanyalah “isu peribadi” dan tidak menjejaskan reputasi presiden Umno itu.

Ini bukan kali pertama hubungan Najib dan Kazakhtan menjadi isu. Akhbar Indonesia, Kompas juga pernah mendakwa pada Ogos tahun lalu bahawa bakal menantu Najib mempunyai hubungan dengan mafia di Rusia.

“Maira Nazarbayev, yang menetap dan hidup  ala  Imelda Marcos, dikaitkan dengan mafia Rusia,” kata akhbar berkenaan yang disiarkan pada 4 Ogos, 2011.

Bagaimanapun, akhbar itu tidak mengesahkan dakwaannya. Najib menafikan dakwaan akhbar itu dan akhbar berkenaan juga telah mengemukakan permohonan maaf.

Maira dalam satu kenyataan juga menegaskan keluarganya telah merancang untuk bercuti di Eropah beberapa minggu lagi dan beliau akan “ memperuntukan masa berharga itu dengan keluarganya dan yang tersayang.”

Sikap tidak bertanggungjawab BN punca Malaysia terus berhutang....!!!!

Kita menyalahkan Barisan Nasional (BN) hari ini kerana menyebabkan Malaysia terus berhutang apabila Putrajaya menambah perbelanjaan RM13.8 billion akan meningkatkan bajet defisit untuk 2012.

Tindakan itu sebagai perbelanjaan fiskal tidak bertanggungjawab dan perbelanjaan lebihan itu hanya akan meletakkan bajet defisit Malaysia kepada RM59.7 billion, kadar tertinggi yang pernah dialami Malaysia.
Ini akan meletakkan defisit Malaysia seperti Keluaran Dalam Negara Kasar (KDNK) dengan lebih 6 peratus pada 2012, yang mana lebih tinggi daripada 4.7 peratus, lebih-lebih lagi dengan kelembapan ekonomi dunia yang turut dirasai Malaysia..

kita turut memberi amaran perbelanjaan tambahan itu akan menyaksikan hutang kerajaan meningkat mendadak melebihi RM500 billion hingga hujung tahun. Suku pertama tahun ini, hutang kerajaan di paras RM470 billion.
Ini, adalah sebelum “liabiliti luar jangka”, yang di sifatkan sebagai pinjaman untuk diselesaikan oleh pembayar cukai jika syarikat seperti Malaysia Airlines (MAS) diselamatkan oleh kerajaan.

Anggaran liabiliti luar jangka ini pada akhir 2012 kira-kira RM110 bilion.Jika liabiliti luar jangka ditambah kepada hutang pegawai kerajaan, hutang mengikut nisbah KDNK akan menjadi 65 peratus pada penghujung kempen of 2012, yang merupakan lebih 55 peratus daripada had berkanun merujuk kepada nisbah KDNK...

Khamis lalu, Putrajaya membentangkan satu rang undang-undang tambahan meminta RM13.8 bilion untuk dibelanjakan tahun ini, yang mencetuskan kebimbangan kepada pentadbiran Najib yang mungkin tidak akan dapat mengawal defisit dan had tertinggi hutang berkanun.

Akta yang dientangkan di Dewan Rakyat oleh Menteri Kewangan Datuk Seri Najib Razak, memperuntukkan RM360 juta untuk Suruhanjaya Pilihan Raya, RM113 juta kepada Jabatan Perdana Menteri, RM446 juta kepada Kementerian Kerja Raya, dan RM11.2 billion untuk “perbendaharaan perkhidmatan awam” memandangkan pilihan raya yang semakin hampir.

Sebelum ini di laporkan ahli Parlimen BN akan menerima RM1.5 juta setiap seorang untuk diperuntukkan kepada kawasan mereka bagi menghadapi pilihan raya yang dijangka dilaksanakan selepas Belanjawan 2013 pada 28 September.

Perdana menteri turut mengakui baru-baru ini kerajaan mempertimbangkan untuk mengulangi pemberian BR1M bernilai RM500 kepada komuniti berpendapatan rendah yang menelan belanja RM2.6 billion.

Permintaan bagi dana lebih kepada ahli Parlimen BN, dan tidak sesen pun kepada Pakatan Rakyat.

Sementara itu RM30 juta daripada RM112 juta yang diperuntukkan kepada Jabatan Perdana Menteri adalah untuk “Unit Penjenamaan Nasional”, yang mana adalah bukan keperluan.

Kita tertanya-tanya kenapa rakyat Malaysia memerlukan unit penjenamaan apabila sudah ada kementerian seperti Menteri Pelancongan dan agensi seperti MATRADE.

Syarikat yang baik akan menghasilkan produk yang bagus dengan kerajaan yang bagus yang mengenakan polisi yang cukup untuk meningkatkan profil negara. Cuba fikir seperti Samsung yang telah dibuat oleh Korea dan Apple yang dibuat oleh Amerika Syarikat, tanpa Unit Penjenamaan Nasional...

Kita juga turut mempersoalkan keperluan untuk menambah RM360 juta kepada SPR, menjelaskan agensi itu telah gagal dalam tugas utama mereka membersihkan sistem pilihan raya.

Namun demikian, strategi BN adalah menggunakan pembayar cukai untuk membiayai “perbelanjaan tidak bertanggungjawab” bukan benda baru.

Kita mengingatkan kerajaan telah memohon tambahan dana RM13.2 billion Jun tahun lalu, dan RM10.3 billion pada Mac tahun ini untuk Belanjawan 2011.

Sejak 1997, Malaysia telah menunjukkan 15 tahun bajet defisit dengan hutang yang semakin meningkat daripada RM89 billion kepada RM470 billion sehingga Mac tahun ini.Kadar hutang meningkat lima kali ganda sejal 1997 dengan KDNK hanya berkembang tiga kali ganda.

Najib yang juga menteri kewangan berkata, lewat bulan lalu kerajaan akan memastikan kadar hutang Malaysia tidak akan melebihi kadar siling di bawah Akta Pinjaman (Tempatan) dan Akta Perbelanjaan Kerajaan kerana pengurusan dan pembiayaan kewangan.

Beliau menambah hutang negara berada di paras 53.5 KDNK, yang berjumlah RM881 billion pada 2011 selepas semakan, menjadikan Malaysia RM13 billion kepada DD peratus kadar hutang.

15 June 2012

anak menteri nong taik dapat projek RM 30 juta...anak haramjadah bekas menteri jolok jolok bontot tak lepas peluang jolok kantung duit rakyat RM 280 juta.....!!!!

Projek sistem baru kawalan trafik yang mengancam ruang udara negara di dapati diberi kepada keluarga menteri.

Dalam carian syarikat Suruhanjaya Syarikat Malaysia (SSM), tertera nama Ikhwan Hafiz Jamaluddin iaitu ahli keluarga bekas Menteri sebagai Pengarah Tirai Variasi Sdn Bhd Advanced Air Traffic System (M) Sdn Bhd.

Kita  turut mempersoal adakah menjadi norma Kerajaan Umno BN menganugerahkan satu daripada projek kerajaan kepada keluarga menteri.

Apakah alasan Kementerian Pengangkutan dan Jabatan Penerbangan Awam (DCA) memberi kontrak sistem yang cukup penting ini secara rundingan tertutup?...

Tirai Variasi adalah pemegang saham utama Advanced Air Traffic System (M) Sdn Bhd yang dianugerahkan kontrak bernilai RM280 juta itu.

Kementerian  berkenaan patut menafikannya jika dakwaan itu tidak benar.

Bagaimanapun, carian media mendapati Ikhwan adalah anak kepada Datuk Seri Jamaluddin Jarjis, bekas Menteri Sains, Teknologi dan Inovasi.

Pada 8 Jun lalu, Izzah bersama-sama Naib Presiden KEADILAN, N Surendran dan Tian Chua menyerahkan memorandum kepada DCA mengenai sistem baru Human Trafic Interface yang membahayakan ruang udara negara.

Sistem itu turut dibangunkan bersama syarikat Selex Sistemati Integrati dari Itali yang dikaitkan dengan pelbagai tuduhan rasuah di Itali, Cyprus, Panama dan Namibia.

dah kena dah ....haramjadah najib ....jodoh penyangak dengan penyamun....

 

Dakwaan bakal menantu PM menipu diperbesar-besarkan'

Dapat bakal menantu yang penipu dan penyangak pun masih kata isu itu dibesar-besarkan?

Walaupun ia berlaku di keluarga "sebelah sana" tetapi bukan keluarga disebelah sana itu bakal menjadi besan "sebelah sini"?

Ada banyak persamaan sebenarnya diantara sebelah sana dengan sebelah sini.

kata Tiga Abdul... "dah kenah dah...penyangak dengan penyamun ..." Birds of the same feather flock together

Dan satu lagi hal mengenai penipuan Daniyar memalsukan dokumen untuk memasuki Columbia Universiti, hal tersebut memang ada juga di keluarga sebelah sini.

Menantu Rosmah yang bernama (Dr) Fazley Yaakob pernah menggemparkan negara kerana penyanyi itu dikatakan mempunyai Ijazah Sarjana dan Ijazah Doktor Falsafah (Ph.D) palsu dalam bidang pentadbiran perniagaan. 

Apabila Rosmah satu ketika dikritik hebat oleh rakyat kerana berbelanja besar di Australia, ditambah dengan isu cincin dan beg tangan, Rosmah tiba-tiba mendapat anugerah doktor kehormat dari Universiti Curtin.

Satu keluarga nampaknya memiliki ijazah-ijazah beli dan kini tambah seorang lagi dari Kazakhstan yang dapat ijazah dengan penipuan.

New York Post dikatakan sengaja besar-besar isu penipuan Daniyar. Najib dan isterinya Rosmah memandang isu itu kecil dan ia tidak menjejaskan pertunangan anaknya dengan si penipu itu. Mungkin keluarga Najib sedang menanti isu yang lebih besar yang akan dibongkar barulah beliau akan mengaku dan akur.

 

penyapu sial

 

memang le kecil. baru. RM62 juta je. orang kat sini lagi kaw2 dia sapu.komisyen minta billion2 ma.

lagi dasyat ada yang tergamak menipu lembu RM 250 JUTA....lansung tak bayar satu sen....malah nak saman lagi orang yang dedah penyelewengan ini...dah tamak melampau lampau ...nak saman orang  untuk dapat duit free juta juta....inilah haramjadahh namanya

mudah2an Allah haram jadahkan para pemimpin kita terutamanya para menteri yang menipu dan memperbodohkan RAKYATNYA. Amin

 

14 June 2012

18 SX....hadiah misteri dari ladang lembu NFC menanti.....kah kah kah.....!!!!!!

keluarga hantu mafia rusia-malaysia....menantu hantu tentulah di restu sebab sekufu dengan keluarga penipu....

Laporan terbaru yang mengaitkan bakal menantu perdana menteri, Daniyar Nazarbayev, dengan dakwaan menipu telah diperbesar-besarkan oleh akhbar The New York Post, demikian menurut sumber yang dekat dengan isteri perdana menteri.

Sumber tersebut berkata, dakwaan berhubung warga Kazakhstan itu juga tidak melibatkan keluarga perdana menteri.

"Isu itu telah diperbesar-besarkan. Ia semata-mata melibatkan keluarga di sebelah sana," kata sumber itu lagi yang menambah, pertunangan di antara Daniyar dan anak perdana menteri, Nooryana Najwa, tidak terjejas.

Beliau mengulas laporan The New York Post yang mendakwa Daniyar terlibat dalam penipuan.

Dokumen mahkamah yang difailkan di Mahkamah Agung Manhattan mendakwa, Daniyar menipu bapa tirinya seunit kondominium bernilai AS$20 (RM62 juta).

Sumber berkata, kes berkenaan hanya melibatkan keluarga Daniyar kerana kes tersebut berlangsung di antara ibu Daniyar, Maira Nazarbayev yang bercerai dengan bekas suami, Bolat Nazarbayev.

Bolat merupakan adik kepada presiden Kazakhstan, Nursultan Nazarbayev.

Sumber itu menyebut, isu tersebut juga tidak boleh diulas lebih panjang kerana masih berlarutan di mahkamah Amerika Syarikat.

Selain dakwaan menipu aset bapa tirinya, dokumen mahkamah itu juga menyebut bahawa Daniyar memalsukan dokumen untuk memasuki Columbia Universiti, di mana beliau bertemu Nooryana.

Daniyar didakwa memalsukan dokumen untuk memberikan gambaran bahawa dia berkelulusan daripada sekolah tinggi di Kazakhstan, menurut akhbar The New York Post.

Sumber akhbar itu berkata, dia sebenarnya bersekolah di Switzerland dan tidak menamatkan pelajaran.

Sumber Malaysiakini ketika ditemui di satu majlis yang dihadiri isteri perdana menteri pada malam tadi berkata, dakwaan tersebut juga diperbesar-besarkan untuk menggambarkan bahawa Daniyar sanggup menipu untuk masuk ke univeraiti dan memikat hati anak perdana menteri.

kalau nak pilih " syurga" PUKIMAK pilih lah pemimpin di bawah.....kalau pilih pemimpin di atas....insyaalah..." syurga " Allah SWT menanti....!!!!

antara dua darjat....satu darjat babi panggang.....satu lagi darjat harum mewangi bunga bunga di syurga !!!

tepuk dada tanyalah iman....!!!

BERSIH akibatkan rugi RM1.8 juta melalak bagai ibu babi kehilangan anak....yang hilang berjuta juta di kulom kerabat pukimak sharizat dan berbilion bilion lagi oleh si kafir lahanat keling kutty mahathir anak beranak kenapa di diamkan aje....!!!!

 

Kalau BN kata kerajaan rugi RM1.8 juta sebab himpunan Bersih yang menuntut penyucian Suruhanjaya Pilihan Raya agar adil dan telus, kita juga boleh kata bahawa rakyat akan rugi dengan pengagihan RM1.5 juta di setiap kawasan Parlimen mereka sebab dana awam cukai yang dikenakan terhadap rakyat Malaysia dicopet sesuka hati.

Contohnya , kalau sekarang BN mengusai 139 Parlimen, ini bererti RM208.5 juta wang cukai rakyat akan dilantak puak-puak ini. Berapa banyak yang akan sampai kepada keluarga Melayu, India, Kadazandusun, Iban, Orang Ulu yang miskin, tak pula diketahui.

Dan kalau tambah lagi RM41.5 juta, maka genaplah RM250 juta yang serupa nilainya dengan korban skandal lembu NFC yang dijadikan modal beli kondo mewah dan kereta mewah melibatkan anak-beranak Shahrizat Jalil.

Asalkan BN menang, peduli apa dia pada rakyat..

Entah berapalah sangat hamba rakyat kawasan Parlimen yang akan merasa dan berapa pula orang atas (Bahagian, Cawangan, JKKK) akan sapu?

Tun Mahathir sendiri pernah tegur UMNO hal rasuah merasuah ni tapi dia pun dua kali lima juga. Dah namanya UMNO-BN, sampai ada orang kata UMNO ni ditakdirkan parti rasuah… sudahlah integriti pun tak ada … kalau bukan duit, apa lagi yang boleh dibuat modal kempen mereka?

Kalau dibelek-belek, sejak dulu lagi kerajan BN ni selalu rugi. Tak perlu Bersih 3.0 pun dia boleh rugi.

Tahun lepas kita sudah dengar syarikat penerbangan Malaysia MAS mencatatkan kerugian RM478 juta dan kerugian yang terkumpul sehingga kini ialah RM1.2 billion!

Lepas tu MAS rugi lagi suku ke tiga tahun ini sebanyak RM171 juta kemudian ada ura-ura pula Khazanah Nasional Berhad iaitu syarikat milik kerajaan pemegang terbesar saham MAS mau menyuntik sehingga RM9 billion pelan pembiayaan gunakan wang rakyat! Mak aai…pak aaaiiii... sikitnya…!!!

Berbalik pada dakwaan Hisham anak Tun Hussein  si sotong yang asik dengan putingnya , agak-agaknyalah, adakah Menteri Dalam Negeri itu akan beritahu rakyat secara terbuka harga sebiji shell tear smoke dan grenade tear smoke yang tembak ke atas peserta himpunan aman Bersih 3.0 yang lalu dan berapa pula harga seliter air kimia yang disembur?

Sudahlah rugi dan merugikan… yang menanggungnya siapa lagi kalau bukan kita, rakyat Malaysia yang bayar cukai hari-hari!

Oh, mungkin ada yang kata dia tak perlu bayar cukai pun. Mungkin orang ini hanya fikirkan cukai pendapatan. Mungkin dia lupa dia kena bayar tol lebuh raya, kena bayar caj perkhidmatan telefon, TV satelit, cukai perkhidmatan restoran dan entah apa lagi yang mengempiskan poket....

lawak buntut babi dari menteri kepala butoh UMNO....Garam dan botol air bukti cubaan tumbang kerajaan.

cara inilah yang lebih bahaya....ni yang boleh gulingkan kerajaan...tak nak citer pulak...!!!

“Garam dan botol” yang digunakan oleh penunjuk perasaan Bersih adalah bukti bahawa pembangkang telah menggunakan perhimpunan pada 28 April untuk tumbangkan kerajaan dalam stail protes Arab Spring, Datuk Seri Nazri Aziz memberitahu Parlimen hari ini.

Kenyataan Menteri di Jabatan Perdana Menteri itu telah mencetuskan kritikan dari ahli Parlimen Pakatan Rakyat (PR) yang menuntut kerajaan meminta maaf kerana tidak memberi bukti kukuh untuk dakwaan kerajaan bahawa perhimpunan Bersih itu satu cubaan menjatuhkan kerajaan.

“Jangan memandang rendah garam dan botol. Kalau disokong oleh orang awam, ia boleh menumbangkan kerajaan. Pembangkang ingin dapatkan lebih dari 100,000 untuk menyertai Bersih untuk menumbangkan kerajaan tetapi mereka tidak mendapat nombor itu,” Nazri berkata hari ini.

Beliau berkata bahawa keputusan pemimpin kumpulan Bersih menolak sebarang tempat alternatif kepada perhimpunan 28 April lalu di Dataran Merdeka dan penyokong Bersih yang bertindak ganas memprovokasikan pihak berkuasa adalah bukti cubaan menjatuhkan kerajaan Barisan Nasional (BN).

Jawapan Nazri itu kepada soalan parlimen oleh Ahli Parlimen Ipoh Timor Lim Kit Siang telah serta-merta mendorong ahli pembangkang menuntut supaya Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak meminta maaf dan menarik balik kenyataannya yang dikatakan tidak berasas.

“Perhimpunan haram Bersih telah cuba untuk menggulingkan kerajaan dengan menggunakan taktik yang sama di Dataran Tahrir, Mesir; Dataran Hijau, Libya dan Dataran 7 November, Tunisia dengan memilih Dataran Merdeka yang juga merupakan dataran bersejarah.

“Walaupun Stadium Merdeka ditawarkan sebagai satu alternatif untuk kepentingan keselamatan awam, ia ditolak tanpa sebarang sebab yang baik,” Nazri berkata.

Ahli Parlimen Padang Rengas itu juga berkata bahawa penyokong Bersih telah “bertindak ganas dan memprovokasikan pihak berkuasa” untuk mencapai “objektif mereka untuk membuatkan pihak berkuasa bertindak dan membuktikan kepada rakyat Malaysia dan komuniti antarabangsa bahawa kerajaan adalah ganas dan tidak berperikemanusiaan.”

“Bersih, yang mempunyai niat baik, telah dihijack oleh pembangkang, yang tidak yakin untuk memenangi pilihanraya dengan adil” beliau memberitahu Parlimen.

Ini mendorong Lim untuk serta-merta flay respons menteri itu kerana “gagal sepenuhnya untuk memberi sebarang bukti untuk menyokong dakwaan bahawa ada cubaan menjatuhkan kerajaan.”

“Adakah perdana menteri cukup berani untuk meminta maaf dan menarik balik dakwaan beliau? Bolehkan sekadar garam dan botol air mineral menumbangkan kerajaan persekutuaan? Adakah Barisan Nasional (BN) begitu lemah?” beliau berkata.

Tetapi Nazri berkata Mesir, Libya dan Tunisia semua telah melihat perubahan regim “dengan menggunakan telefon bimbit sahaja.”

Putrajaya kelmarin juga telah mendakwa PR telah memprovokasikan penunjuk perasaan di perhimpunan untuk pilihan raya yang adil pada 28 April untuk “menjadi agresif” dan menentang satu arahan mahkamah untuk menyekat mereka dari memasuki Dataran Merdeka.

Najib juga telah mendakwa bulan lalu bahawa Bersih adalah satu cubaan menjatuhkan kerajaan, manakala Menteri Dalam Negeri Datuk Seri Hishammuddin Hussein berkata ada elemen dalam perhimpunan itu yang mahu kematian dan tumpahan darah.

Kementerian Dalam Negeri berkata semasa masa menyoal dalam Parlimen kelmarin bahawa ia telah menempatkan 9,274 orang pegawai polis pada hari itu “berdasarkan maklumat yang kami memperolehi bahawa kami akan menghadapi ancaman dari penunjuk perasaan.”

“Dalam satu acara countdown pada 26 April, pembangkang dan NGOs telah menghasut lebih dari 3,000 orang yang hadir supaya menjadi agresif,” Timbalan Menteri Dalam Negeri Datuk Abu Seman Yusop berkata, menambah bahawa pemimpin PR telah memberitahu peserta untuk “mengambil Dataran Merdeka kalau ia hanya dikawal oleh polis.”

Ahli Parlimen Masjid Tanah itu berkata ia mempunyai maklumat bahawa ahli sukarelawan dari Unit Amal PAS, Angkatan Tentera Muda PKR dan Pasukan Tindakan DAP (DAPAT) diberitahu “apa jua yang berlaku, mereka akan berada di Dataran Merdeka”.

Beliau berkata semasa perhimpunan, para penunjuk perasaan telah membaling botol, topi keledar dan batu ke arah polis dan juga melemparkan kata-kata kesat seperti “babi, anjing, binatang”.

 

 

penyapu sial

 

harap aje jawatan menteri....nak mengampu najib pakai lah otak sendiri janganlah sampai taraf pemikiran tahap pungkoq babi...

tak ada bukti toksah lah nak cakap merapu... menteri macam ini merosak kan lagi imej kerajaan yang memerintah....dia pikir sape yang hendak di kelentongnya ....kalau BERSIH nak guling cara kekerasan buat apa guna botol dan garam....sekurang kurang molotov cocktail yang patut hinggap ke pantat bini menteri pukimak macam ini....dah lama dah kerajaan haramjadah ini di gulingkan....!!!!

13 June 2012

atas arahan najib dan menteri sotong dalam negeri...967 Gas Pemedih Mata Dilepaskan Pada Bersih 3.0 dengan niat membunuh...???

Sebanyak 967 butir gas pemedih mata telah dilepaskan dalam perhimpunan Bersih 3.0 pada 28 April lalu.

umlah itu lebih tiga kali ganda berbanding dalam perhimpunan Bersih 2.0, iaitu sebanyak 262 butir.

Tembakan yang dilepaskan dalam Bersih 3.0 itu termasuk 909 butir 'shell tear smoke' dan 58 butir 'grenade tear smoke'.

Perkara itu dimaklumkan oleh Menteri Dalam Negeri Datuk Seri Hishammuddin Hussin dalam jawapan bertulis kepada soalan Ahli Parlimen Batu Gajah Fong Po Kuan.

Dalam jawapan itu, Hishammuddin turut memberitahu kerajaan telah menanggung kos keseluruhan sebanyak RM1.8 juta akibat daripada penganjuran perhimpunan itu. 

Fong Po Kuan dalam soalan lisannya meminta Menteri Dalam Negeri menyatakan jumlah tembakan gas pemedih mata yang dilepaskan oleh anggota yang bertugas, perbelanjaan pada hari tersebut.

Sementara itu, Hishammuddin memandang serius sebarang pelanggaran Peraturan sedia ada (SOP) yang telah ditetapkan dan dua anggota polis telahpun didakwa di mahkamah.

"Sekiranya terdapat mana-mana anggota keselamatan terbukti bersalah melanggar SOP yang telah disediakan, tindakan undang-undnag akan tetap diambil terhadap anggota berkenaan," katanya...

 

penyapu sial

 

Hampir seribu kanister gas pemedih mata dilepas... Bukankah nak membunuh namanya itu?

Bersih 3.0 berlangsung serentak di lebih daripada 60 tempat tetapi semuanya berlangsung dengan aman dan tenteram kecuali di Kuala Lumpur. Bersih 3.0 mempunyai matlamat dan objektif yang jelas, iaitu menuntut pilihanraya yang bersih dan adil. BN menolak tuntutan Bersih 3.0 kerana mereka tahu BN tak mungkin menang dalam GE-13 kalau pilihan raya itu bersih dan adil. Oleh itu tuntutan Bersih 3.0 wajib ditolak walupun berlaku kelumuran darah dan kematian. UMNO akan pertahankan Putrajaya, dengan apa cara sekalian pun, ditegaskan oleh Najib pada suatu ketika dahulu. 

Najib terkejut melihat bilangan yang hadir pada 428 dan merasa tertekan. Oleh itu polis diarahkan untuk bertindak keras terhadap penyokong-penyokong Bersih. Penyokong Bersih terus dibelasah polis walupun dalam perjalanan pulang ke rumah masing-masing. Saya ulang………walaupun dalam perjalanan pulang ke rumah masing-masing. 

Soalan yang timbul di sini: Mengapa polis terus membelasah penyokong Bersih walaupun mereka sedang dalam perjalanan pulang ke rumah masing-masing?

Lepas geram ? Atau atas arahan Najib dan Hishamuddin ?
tapi yang pasti.....

Kanister stok lama kasi abis boleh beli stok baru, oder lagi byk kasi standby takut tak cukup, konon akan ada byk lagi perhimpunan "haram". Jadik ada peluang gerombolan buat duit haramjadah.

lembu lembu tak dapat duit kopi nak goyang ponggong depan zahid hamidi....kah kah kah....!!!!

Menteri didakwa tak tunai janji, veteran tentera akan demo

Persatuan Veteran Tentera Malaysia (PVTM) akan mengadakan satu lagi demonstrasi - kali ini dengan mensasarkan Kementerian Pertahanan dan menterinya, Datuk Seri Ahmad Zahid Hamidi.

Presiden persatuan itu, Mohd Ali Baharom berkata, demonstrasi pada 29 Jun itu akan dibuat kerana PVTM kecewa dengan menteri yang antara lainnya didakwa tidak menunaikan janjinya sebelum ini.

“Veteran kecewa kerana tidak dihargai sebagai contoh tentang isu kebajikan dan layanan menteri kepada persatuan bekas tentera.

“Sebelum ini juga Datuk Zahid ada berjanji seperti nak beri pencen kepada bekas tentera. Tetapi tak beri.

"Kemudian beliau juga berjanji nak memberi saguhati kepada bekas tentera yang tak pencen," katanya ketika menghubungi Malaysiakini semalam

Beliau menjangkakan seramai 2,000 orang bekas tentera akan menyertai demonstrasi pada 11.30 pagi di hadapan bangunan Kementerian Pertahanan di Kuala Lumpur.

PVTM yang diketuai Mohd Ali sebelum ini meraih populariti melalui demonstrasi "senaman punggung" ke atas pengerusi bersama BERSIH 2.0 pada 15 Mei.

Susulan perhimpunan pada 15 Mei, PVTM menerima kecaman pelbagai kecaman daripada pelbagai pihak, termasuk oleh ketua Pemuda Umno Khairy Jamaluddin.

PVTM yang berang dengan kritikan tersebut kemudiannya mengancam untuk mengadakan satu lagi demonstrasi ke atas Khairy.

Bagaimanapun, cadangan untuk ke mengadakan demonstrasi di hadapan rumah MP Rembau itu dibatalkan kerana Mohd Ali mengatakan, ketua pemuda itu telah memohon maaf kepadanya.

 

penyapu sial

 

Ini kes tak dapat duit kopi yang dijanji ler ni.

Hati panas. Dah puas menonggeng alih-alih UMNO tak bayar. UMNO tak bayar sebab senaman tersebut telah menyebabkan "saham" UMNO merudum teruk....

Sekarang Ahmad Zahid Hamidi, apa lagi... tunggu  aje depan MINDEF nanti.

TONGGENG BONTOT  KHIANAT PADA KAUM MELAYU YANG BERBUDI BAHASA& TERTIB,MEMALUKAN MELAYU ISLAM ....BONTOT LEMBU  NI PUN UGUTAN TONG KOSONG SAJA ADA ZAHID KISAH ? JANJI DITEPATI,BONTOT DIGOYANGI TAPI ANGIN PEKUNG KELUAR DAA...KAH KAH KAH

Hina sultan....Nizar saman TV3 suku , Utusan pundek...!!!

 

kosmo pukimak ini yg hina sultan johor....tak ambil pot ka...????

 

Bekas Menteri Besar Perak, Datuk Seri Mohammad Nizar Jamaluddin akan menyaman TV3 dan Utusan Malaysia kerana memfitnahnya dalam isu nombor pendaftaran WWW1.

Menurut beliau, laporan media kawalan Umno itu memutar belit kenyataan kononnya beliau menuduh Sultan Johor, Sultan Ibrahim Sultan Iskandar menggunakan duit rakyat RM520,000 untuk membida WWW1.

“Mesej tweeter saya tidak lebih daripada pandangan seorang rakyat. RM520,000 boleh dibelanjakan kepada perkara lain yang lebih bermanfaat. Itu hanya pandangan.

“Tapi TV3 dan Utusan Malaysia putar belit. Mereka lapor saya tuduh Sultan Johor guna wang rakyat untuk beli nombor plat,” katanya pada sidang media di lobi Parlimen hari ini.

Ahli Parlimen Bukit Gantang itu juga sedia menghadap Sultan Johor pada bila-bila masa bagi menyatakan perkara sebenar.

yang pukimak ini....kebal pulak...boleh pulak hina sultan dan raja raja....!!!

Beliau berkata, pihaknya akan mengutus surat untuk mohon menghadap ke Istana Johor.

“Saya ingin menyatakan seikhlas-ikhlas hati di hadapan semua, saya teringin untuk menghadap, memohon maaf dan menceritakan kepada Baginda hal yang sebenarnya supaya kemelut ini dapat dihentikan,” katanya.

Dalam pada itu, Nizar turut mempertikai tindakan berat sebelah polis kerana gagal bertindak ke atas laporan Kosmo walaupun terang-terangan mempersenda Sultan Johor dalam isu berkenaan.

Hujung bulan lalu, Nizar yang juga Timbalan Pesuruhjaya PAS Perak, mempersoalkan pembelian nombor pendaftaran kenderaan WWW1 oleh Sultan Ibrahim dalam twitternya.

 

12 June 2012

menantu hantu...elok la tu kerabat penipu....bakal bapak mertua bapak hantu.....menantu jadi anak hantu.... apa punya pukimak keluarga PM 1 malaysia....kah kah kah

 

Dokumen mahkamah Amerika Syarikat mendakwa warganegara Kazakhtan Daniyar Nazarbayev, yang bertunang dengan anak perempuan Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak, terlibat dalam penipuan.

menantu hantu....!!!

Dokumen mahkamah yang difailkan di Mahkamah Agung Manhattan mendakwa, dia menipu bapa tirinya seunit kondominium bernilai AS$20 (RM62 juta) dan memasuki Universiti Columbia menggunakan dokumen palsu.

Menurut The New York Post hari ini, dokumen mahkamah itu menyebut, Daniyar memalsukan dokumen untuk memberikan gambaran bahawa dia berkelulusan daripada sekolah tinggi di Kazakhstan.

emak bapak hantu.....yang tengah dah jadi langsuir....kah kah kah....!!!

Bagaimanapun, sumber akhbar itu berkata, dia sebenarnya bersekolah di Switzerland dan tidak menamatkan pelajaran.

Rekod Columbia masih menunjukkan Daniyar masih dalam senarai bekas pelajar dan bergraduasi pada 2010.

The New York Post melaporkan jurucakap Columbia sudah dihubungi tetapi enggan mengulasnya.

 

 

malaysiakini