ini blog aku yang punya...suka hati aku lah apa aku nak kata....maki hamun ke...carut ke...kata nista ....aku punya suka...tak suka....please get out dari sini....ada faham....


saje nak bagi tau....blog ini bukan pro pakatan rakyat...dan jauh panggang dari api....penyokong parti kongkek negara ( BN ) ...dan tiada kena mengena dengan mereka yang dah mampos......muakakakaka!!!
SOKONG HIMPUNAN BLACKOUT 505.......JOM LIKE DI SINI

.

Search This Blog

terNOW...!!!!

SPR semakin merapu dengan menghalalkan pengundi hantu....bermakna mengalakkan pilihanraya yang kotor....apakah tindakan anda semua ?

petisyen melalui blog ini : jika perhimpunan aman blackout 505 dan petisyen pilihanraya masih gagal untuk mengalahkan penipuan yang di lakukan oleh SPR dan UMNO - BN...wajar kita sebagai rakyat lancarkan BERSIH 4.0 dan turun ke jalanraya..!!

29 September 2012

selepas manjakan kroni pukimak tajudin ramli... kini titik peluh rakyat di perah lagi sampai lumat....Kerajaan UMNO pimpinan Najib haramjadah cuba sembunyi hutang Syed Mokhtar....!!!!

tajudin ramli  dan penipu rakyat

kroni musibat UMNO yang Najib cuba manjakan sampai bangkrap negara....!!!!

Kita  mengesyaki bahawa kerajaan cuba menyembunyikan isu berhubung hutang komersil ditanggung syarikat milik jutawan Tan Sri Syed Mokhtar Al-Bukhary yang didakwanya bakal menyebabkan "malapetaka ekonomi" kepada negara.

Mreka cuba sembunyikan sesuatu tentang hutang komersial empayar perniagaan taikun Syed Mokhtar Al-Bukhary.

Ia adalah malapetaka ekonomi yang hanya menunggu masa untuk meletup,Keadaan itu mungkin sama seperti keadaan yang berlaku sebelum ini ketika kumpulan syarikat Renong Bhd menanggung hutang RM20 juta daripada bank tempatan.

Di fahamkan  kumpulan syarikat milik Syed Mokhtar kini menanggung hutang lebih RM34 bilion daripada institusi kewangan.

mana babi sial menteri menteri dan ulamak ulamak UMNO....projek emel tak masuk akal kompeni kesayangan adik najib dah bangkrap ....semuanya membisu mulut di sumbat pelir najib ....!!!!

Januari lepas, anak syarikat yang 70 peratus dimiliki Tricubes Bhd - Tricubes NCR JV Sdn Bhd - telah dianugerahkan projek bernilai RM6 juta oleh Kementerian Dalam Negeri untuk menyelenggara perkakasan dan perisian pasukan polis serta server sistem pengurusan mudah alih yang dipertingkatkan (EMMS).

Syarikat tersebut telah dianugerahkan projek kontroversi e-mel 1Malaysia pada April tahun lepas sebagai saluran digital yang ditetapkan untuk badan-badan kerajaan, berkomunikasi dengan orang ramai.

Projek itu mencetuskan kritikan awam sengit kerana semua badan kerajaan dikehendaki membayar bagi setiap e-mel yang dihantar menggunakan akaun e-mel 1Malaysia.

Yang jelas  projek  berkenaan  adalah  bertujuan untuk "menyelamatkan" Tricubes.

Tricubes berkata sekuritinya, yang ketika ini didepositkan dengan Bursa Malaysia Depository Sdn Bhd, akan kekal didepositkan walaupun sekuriti digugurkan daripada senarai rasmi Bursa Securities.

Secara alternatifnya, pemegang sahamnya yang berhasrat untuk memegang sekuriti mereka dalam bentuk sijil fizikal, boleh mengeluarkan sekuriti ini daripada akaun Sistem Depositori Pusat (CDS) pada bila-bila masa selepas sekuriti itu digugurkan daripada senarai rasmi Bursa Securities.

Selepas pengguguran penyenaraian, Tricubes akan terus beroperasi tetapi sebagai entiti tidak tersenarai.

Ia masih boleh meneruskan operasinya dan juga penyusunan semula korporat manakala pemegang saham masih boleh menerima ganjaran daripada prestasi syarikat.

Bagaimanapun, pemegang saham akan memegang saham yang tidak lagi disebut harga dan diniagakan di Bursa Securities

DAN RAMALAN RAKYAT TELAH MENJADI KENYATAAN....INILAH APABILA SYARIKAT KRONI YANG ADA HUBUNG KAIT DENGAN ADEK NAJIB DIBERIKAN PROJEK YANG TIDAK MASUK AKAL..

najib jantan pundek lagak pondan....cakap sorang sorang dia berani...ajak debat pastinya telurnya di celah burid bini....jantan dayussss....!!!

Datuk Seri Anwar Ibrahim mencabar Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak mendengar perbahasannya berhubung Bajet 2013 yang dibentangkan beliau, Isnin ini.

Anwar selaku Ketua Pembangkang akan membahaskan cadangan Bajet 2013 Isnin ini.

"Saya cabar najib untuk turut hadir dan mendengar perbahasan Isnin ini."Jika selama ini Barisan Nasional (BN) hanya tahu mengkritik apa yang pembangkang lakukan, beliau (Najib) mesti berani juga untuk hadir Isnin ini," tegas beliau ketika ditemui pemberita selepas pembentangan Bajet 2013. - Sinar

Ada kejantanan kah Najib..? Time bentang belanjawan 2013 berdentum dentam sindir PR, isnin ni ada berani ke bersemuka dalam perbahasan..?

sure aku pasti najib akan jadi pondan ...telurnya terkepit  di celah burid rosmah botox  bini puakanya...pasti dia akan tanya dengan juak juak haramjadahnya....nak bahas ke ni...patut ke kita bahas...???.....pastinya juak juak pembodek akan kata....buang masa ....tak payah layan....otak sengkek....fikiran mereng....itulah mentaliti orang tak bertamadun...!!!!

27 September 2012

UPDATE ...Babi sial dan pukimak punya keling paria Gopinath Jayaratnam Budak India yang Hina ISLAM.....dah patut lu punya lancau kasi potong habis bila wa jumpa lu.....!!!!

Penghinaan demi penghinaan terhadap Allah dan Nabi Muhammad SAW dibuat secara terbuka, terang-terangan tanpa sebarang perasaan takut kepada undang-undang.Kerana apa?..kerana kita terlalu berlembut dalam hal ni, adakah cukup dengan sekadar permohonan maaf?

Gambar Gopinath Jayaratnam di atas sudah tersebar luas di laman sosial Facebook. Diharap pihak Polis Di Raja Malaysia dan SKMM hendaklah menyiasat secara terperinci dan membawa anak muda di atas ke muka pengadilan. Sampai bila Umat Islam ingin dicerca. Apakah perlu menunggu sehingga berlaku pertumpahan darah barulah tindakan drastik akan diambil?

Berdasarkan maklumat di Facebook beliau, anak muda ini bernama Gopinath Jayaratnam. Bekerja sebagai juruteknik makmal di Tip Top Meat Sdn Bhd. Berasal dan tinggal di Klang. Pernah belajar dalam jurusan Industrial Biotechnology di Universiti Industri Selangor.

Kau dah hina agama kami? mintak maaf? semudah itu? Jangan kan temberang sangatlah,masuk akal ke akaun kena hack, lepas tu kau cakap nak tutup akaun dan kemudian kau buka balik?.

Kalu si hackers tu hack akaun kau, dah tentu2 dia tukar Password…Ini betul-betul kaki temberang, agak-agaknya kalau kita hina agama mereka dengan sehina-hinanya lepas tu kita minta maaf ok ke ?

Siap share lagi artikel yg menghina Islam :Taj Mahal – A Hindu Temple-Palace, artikel yg ni tarikh 4 julydi, antara petikan artikel  h itu menyebut “Bahawa Islam adalah betul-betul jahat sangat berasas. Ia bukan agama, tetapi satu cara untuk menghalalkan rogol, pembunuhan, rampasan dan pemusnahan.”..makna dia dah lama menyokong perkara2 yg menghina Islam…kalo dia tak sokong…dia takkan share benda nih…aku tak caye langsung fb dia kena hack…

Lepas tu korang tengok, page apa yang dia LIKE…

Adakah ni masih belum cukup membuktikan betapa bencinya dia pada islam?..cukup-cukuplah berlembut dalam hal ni, makin teruk kita dipijak nanti, ni maklumat Gopinath si bangsat ni:-Gopinath A/L Jayaratnam.
I/C : 860928435109.
Alamat : NO. 54 Jalan 49 Seruling Kawasan 3 Taman Klang Jaya 41200 Klang.Selangor.
Kereta : Iswara Hijau (WGY 8326)

Rumah dia kena serang semalam, sebelum polis tiba

Dey thambi..akaun lu kenaq hack ea..ni natang pe? tu 26 MAY…lame betul akaun lu kena hack..lu sudah kena thambi…memang dia anti islam..

 

laporan polis telah di buat...

 

26 September 2012

menteri dan kementerian pendidikan bahlol...cikgu jadi tolol....murid otak terjojol....BERSIH 3.0 Masuk Dalam Soalan Percubaan SPM 2012....kah kah kah....!!!!

Banggang tahap gaban...otak dah di selaputi taik...dalam peperiksaan pun dah sanggup di cemari unsur unsur yang tak relevan...salah satu virus penjajah UMNO yang lebih bahaya dari ideologi komunis...Soalan Pendidikan Moral a.k.a Pendidikan Politik

keling pundek rakyat malaysia ini pun tumpang sekaki hina Islam...jaga jaga kalau wa jumpa sama lu....lu punya lancau wa kasi potong....!!!!

faktor utama, bukan sahaja di sbbkan video yg menghina nabi junjungan  malah  pemimpin  UMNO pukimak tergamak yang juga  tergamak menghina islam dengan memperlekeh hukum hudud   itu juga  menyebabkan  kaum lain pun berani untuk membuat penghinaan....kalo hina kat depan2 aku kan bagus jugak dari kat fb,senang aku kasi potong habis   dia punya lancau....!!!!

Bodoh Tak Boleh Di Ajar....Kalau terdesak pun , janganlah sampai ke tahap ini....buat malu kaum ajer...Buku Latihan 1Malaysia dengan Ilustrasi Wajah Najib....!!!

ada pelirkah najib untuk jahit mulut keling kutty nak mampos mahathir....!!!!

Pilihan raya hanya boleh diadakan apabila Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak berani 'menjahit' mulut Tun Dr Mahathir Mohamad.

Bagaimanapun, tidak diketahui bila pilihan raya boleh diadakan kerana Najib  kuncup pelirnya  untuk  menutup mulut Dr Mahathir.

Hari demi hari Najib melihat kenyataan demi kenyataan Dr Mahathir yang makin memburukkan lagi peluangnya untuk mendapatkan kemenangan yang diharap-harapkannya untuk Umno dan Barisan Nasional.

Dengan keadaan sedemikian, Najib tidak mampu mengadakan pilihan raya dalam keadaan peluangnya kian diburukkan seperti yang berlaku kepada Pak Lah (bekas Perdana Menteri, Tun Abdullah Ahmad Badawi) pada tahun 2008 dahulu.

Menyuruh Najib menjahit mulut Mahathir samalah seperti menyuruh tikus menggantung loceng ke leher kucing.

Kenyataan Mahathir yang menyatakan "kita adalah syaitan yang orang kenal" akhirnya menyebabkan Umno dan BN dipanggil sebagai 'parti syaitan' dengan begitu meluas di ruang maya.

Mahathir menggunakan simpulan bahasa atau idiom Inggeris tetapi tindakannya itu menyebakan Umno dan BN dipanggil sebagai 'parti syaitan' dengan begitu meluas di ruang maya..

Bekas Perdana Menteri juga, , menghakis keyakinan rakyat yang mahukan kerajaan yang stabil apabila memberi gambaran jika Umno dan BN menang pilihan raya umum akan datang sekalipun, kerajaan pimpinan parti itu akan kekal lemah.

Malah, Mahathir menyifatkan kerajaan yang kekal lemah itu menjejaskan pembangunan dan tidak baik untuk perniagaan.

Memburukkan lagi peluang Najib ialah apabila bekas Presiden Umno itu memberi gambaran bahawa kerajaan Najib ialah kerajaan yang menghampiri rasuah..

Mahathir dilaporkan mengakui bahawa tindakan pentadbiran Najib membuat pemberian tunai kepada rakyat Malaysia menghampiri kepada pembelian undi.

Mahathir memang kata perbuatan Najib itu menghampiri kepada pembelian undi atau rasuah. Tetapi, yang rakyat faham ialah kerajaan Najib mengamalkan rasuah untuk mendapatkan sokongan.

Perkataan menghampiri yang Mahathir gunakan itu hanya untuk melunakkan tetapi yang sebenarnya memang beli undi secara terang-terangan.

indek jenayah menurun tak payah hudud....ketua gerombolan kepong hampir putus jari di kerat penjenayah....barang tak hilang tapi jari hampir hilang....pastinya ada yang tak beres....UMNO kalau tak menipu bukan UMNO namanya....itulah padah akibatnya...!!!!

ISTERI kepada Datuk Norizan Ali (gambar kecil), Datin Roslinda Kamaruddin hadir bersama anak perempuannya untuk melihat keadaan suaminya di Hospital Ampang. 

 

Ketua Pemuda Umno Kepong, Datuk Norizan Ali terpaksa lari sejauh 20 meter menyelamatkan diri ke rumahnya selepas diserang oleh dua penjenayah di depan rumahnya di Ampang, awal pagi tadi.

Kejadian pada jam 3.30 pagi itu, mangsa berusia 41 tahun itu melarikan diri dalam keadaan cedera parah di bahagian perut, tangan dan jari tangan hampir terputus akibat ditikam dengan senjata tajam oleh dua penjenayah yang dipercayai warga Indonesia.

Ketua Polis Selangor, Datuk Tun Hisan Tun Hamzah berkata, siasatan awal mendapati berlaku pergelutan diantara mangsa dan dua penjenayah terbabit.

"Motif kejadian masih dalam siasatan, kami dapati barangan berharga mangsa tidak hilang, telefon bimbit dan cincin milik mangsa berada di lokasi kejadian. Senjata penjenayah pula tidak ditemui," katanya.

Menurutnya, polis akan mengambil keterangan daripada mangsa selepas keadaannya sembuh.

"Kami juga masih menunggu laporan perubatan. Keadaan mangsa stabil, doktor menasihatkannya berehat," katanya.

Tun Hisan berkata, difahamkan jiran memberitahu terdapat kenderaan yang mencurigakan berkeliaran di kawasan perumahan berkenaan sebelum ini.

"Dua kenderaan milik mangsa pernah dipecahkan sebelum ini, difahamkan kes kejadian pertama tidak dilaporkan," katanya.

Siasatan awal kes berkenaan disiasat mengikut Seksyen 394 Kanun Keseksaan mendatangkan cedera ketika samun. -

 

SH

 

 

penyapu sial

 

 

polis perlu buka mata seluas-luasnya. PDRM mendakwa indeks jenayah menurun, sedangkan jenayah terus-terusan berlaku.

Kali ini jenayah berlaku lagi dan terkena kepada seorang Ketua gerombolan sendiri, masih mahukah mengaburi mata rakyat kononnya kadar jenayah telah menurun? Pun masih nak putarbelitkan angka jenayah untuk menunjukkan kononnya Malaysia paling selamat?

kalu warga indon yang buat,siapa dalang yang bawa masuk pendatang asing, yang bermaharajalela dimalaysia sekarang,janji masuk poket...kadar jenayah turun konon,bleh blah laa...skrg di malaysia pun dah tak selamat.ketua gerombolan  pun kena tikam,apalah kami yang kerdil ini.

akhirnya lembu betina NFC lembah pantai kena sembelih dengan raja tong taik....elok la lepas kena sembelih sisa sisa nya pun kena buang dalam tong taik...kah kah kah....!!!!

Menteri Wilayah Persekutuan dan Kesejahteraan Bandar, Datuk Raja Nong Chik Raja Zainal Abidin telah menyatakan hasratnya untuk bertanding kerusi Parlimen Lembah Pantai pada pilihan raya umum ke-13, kepada pucuk pimpinan Barisan Nasional (BN).

Ketua Umno Lembah Pantai itu berkata, beliau telahpun memaklumkan perkara tersebut kepada Perdana Menteri.

"Saya telah banyak kali memberitahu Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak sebelum ini, sekiranya saya dicalonkan dalam pilihan raya ke-13 kelak, saya mahu bertanding di Lembah Pantai walaupun ia dikatakan sukar untuk dimenangi, berbanding Putrajaya dan Labuan," katanya.

Beliau berkata demikian kepada pemberita selepas menghadiri Program Pencegahan Jenayah anjuran Persatuan Alumni kaum India Universiti Malaya (PANI-UM) dengan kerjasama Persatuan Kemajuan dan Kebajikan Masyarakat Lembah Pantai di Taman Bukit Angkasa, Pantai Dalam di sini, Ahad.

Kerusi Lembah Pantai disandang Nurul Izzah Anwar daripada Parti Keadilan Rakyat (PKR) dengan mengalahkan Ketua Wanita Umno Datuk Seri Shahrizat Abdul Jalil pada pilihan raya umum 2008.

Ditanya mengapa beliau memilih bertanding di Lembah Pantai, Raja Nong Chik berkata, beliau menetap di kawasan itu, lebih 25 tahun dan berkhidmat kepada masyarakat setempat dalam apa jua keadaan.

"Saya mempunyai banyak pengalaman dalam menyelesaikan pelbagai masalah dan isu-isu berkaitan masyarakat setempat dan bukannya seperti beberapa anggota politik lain yang hanya aktif ketika musim pilihan raya sahaja.

"Sudah tiba masanya untuk saya berkhidmat sebagai wakil rakyat dan benar-benar membuat kerja untuk warga Lembah Pantai.

"Bagaimanapun, saya akur sekiranya pucuk pimpinan memilih calon lain untuk kerusi Parlimen Lembah Pantai," katanya.

Mengenai Program Pencegahan Jenayah anjuran PANI-UM itu, beliau mahu penduduk setempat dan persatuan penduduk bekerjasama dengan pihak polis dalam menangani kejadian jenayah, di sekitar Lembah Pantai.

Katanya, penduduk perlu berperanan mencegah jenayah dan mengamalkan langkah keselamatan bagi mengelak diri menjadi mangsa serta melaporkan sebarang aktiviti jenayah, termasuk penagihan dadah atau mencuri kenderaan.

 

BERNAMA

 

 

penyapu sial

 

 

Patutlah Najib menyatakan beliau gembira Sharizat ambil cuti 3 minggu (atau memang perancangan Najib arahkan Shahrizat bercuti?) Rupa-rupanya ada perancangan lain, untuk meletakkan kawan karib Rosmah Mansor, iaitu Raja Nong Chik, menteri bertaraf senator, untuk bertanding di Lembah Pantai. Kini Nong Chik melilau di sekeliling Lembah Pantai untuk pamer diri sebagai calon Lembah Pantai, menyerang Ahli Parlimen sekarang, Nurul Izzah Anwar.

Dia konfiden menang sebab dah banyak sumbang sejadah....patut lah perangai macam haramjadah....kah kah kah

Elok lah Raja Nong Chik masok lembah pantai bagi jalan mudah Nurul Izzah menang. Sebabnya semua penduduk sana dah tahu Nong Chik ni tak clean....dengan sejarahnya. Kalau di letak Shahir Samad susah juga Nurul Izzah nak menang. Betul tak?

kecoh lubuk taik UMNO....anwar naik jet pinjam dia sibuk....najib naik jet kerajaan untuk kegunaan peribadi macam kepala mak bapak dia punya pecacai pecacai bangsat ini mulut terkucil bagai di sumbat pelir najib dengan tetek rosmah....!!!!

 

anwar cuma  di beri pinjam.....

PM tong sampah 1 malaysia....guna jet peribadi macam kepala mak bapak dia....kos di rembat dari titik peluh rakyat....!!!

Media tong najis  babi Umno BN sengaja membesar-besarkan isu DSAI  menaiki jet bagi manakut-nakutkan ahli korporat supaya tidak membantu pemimpin Pakatan Rakyat (Pakatan).

Dengan berbuat demikian, tokoh-tokoh korporat takut berurusan dengan pimpinan Pakatan kerana bimbang perniagaan mereka akan terjejas.

Orang yang curi bilion ringgit, curi tanah ratus ribu ekar tidak diisukan. Tapi, menaiki jet dijadikan isu besar. Kononnya untuk menakut-nakutkan ahli korporat supaya jangan bantu Pakatan Rakyat. Kalau bantu akan jadi isu besar dan bakal jejas perniagaan  sebagai  mengulas laporan akhbar Utusan Malaysia hari ini berkenaan isu tersebut.

DSAI  dan beberapa pimpinan Pakatan lain menggunakan pesawat itu kerana menghadapi masalah penerbangan ketika dalam perjalanan dari Labuan ke Kota Kinabalu semasa menghadiri sambutan Hari Malaysia di Sabah dan Sarawak pada 15 September lalu.

Mereka ke sana untuk menerima penyertaan tokoh politik Sabah, Tan Seri Ibrahim Menudin ke dalam KEADILAN.

Ada masalah daripada Labuan ke Kota Kinabalu. Masa itu tiada penerbangan petang. Jadi mereka  terpaksa atur bot laju. Tapi  oleh kerana  DSAI  ada masalah naik bot selama dua jam…Maka ada seorang rakan membantu memberi pinjam jet..

Pemilik jet  tersebut tidak mempunyai kepentingan politik di mana-mana negeri yang ditadbir Pakatan.Dia cuma bantu…macam kereta  rosak, beliau pinjam kereta orang. Itu tak jadi masalah.  kerana dia tiada apa-apa kepentingan.

 

 

Pinjam jet macam pinjam kereta kawan, kata Anwar

KUALA LUMPUR: Datuk Seri Anwar Ibrahim hari ini mengibaratkan jet peribadi yang dipinjam kepada beliau adalah sama seperti “kita memberi kawan kita untuk pinjam kereta” dan tidak harus diperbesarkan.

Beberapa blog dan media tempatan hari ini menyiarkan gambar Anwar dan pemimpin Pakatan Rakyat lain menggunakan pesawat mewah itu untuk berkempen di Sabah dan Sarawak baru-baru ini.

Penggunaan jet mewah itu menimbulkan persoalan sama ada Ketua Pembangkang “dibiayai” oleh pihak tertentu atau pun terpaksa berhutang budi kepada pemilik pesawat itu.

Bagaimanapun Anwar mendakwa beliau bertanya terlebih dahulu kepada pemilik pesawat itu tujuan meminjam jet itu kepadanya.

"Saya sudah tanya dulu, ada kepentingan atau tidak, tetapi dia kata tiada," katanya di sidang media di lobi Parlimen.

Anwar tidak mengenal pasti siapa pemilik pesawat itu tetapi berkata pihak yang ingin tahu boleh menghubungi Jabatan Penerbangan Awam.

Gambar Anwar di dalam pesawat di muat naik di laman Twitter oleh Naib Presiden Parti Keadilan Rakyat (PKR) Tian Chua pada 15 September lalu sebelum di siarkan oleh beberapa laman blog selepas itu. -antarapos


 

 

penyapu sial

 

 

Anwar pakai pengawal peribadi (dari syarikat keselamatan) dikecohkan. Anwar guna bas yang disewakan oleh Tan Sri Khalid pun dikecohkan. Kini Anwar naik jet peribadi yang dipinjam dari rakan pun dikecohkan. Sungguh cemburu dan irihati besar puak UMNO ini. Tetapi Najib & Rosmah berbelanja berjuta-juta wang rakyat ke luarnegara mereka menikus.

zahid hamidi pakai jet peribadi kawanya pergi MEKAH tempoh hari , kenapa UMNO tak bising.

DAH LAMA NAJIB, MAHATHIR DAN MUHYIDIN NAIK JET KERAJAAN UNTUK TUJUAN UMNO KENAPA TAK BISING???? jet tu wang rakyat bukan wang UMNO

UMNO LAGI KECOH KALAU ANWAR NAIK KERUSI PM MALAYSIA

24 September 2012

bila laki pemimpin UMNO dayus...dah la tolak hudud...bini bini puaka mereka memalukan negara dan cuba merosakan akhlak orang lain....!!!!

Isteri PM, Rosmah Mansor (kanan) bersama Ketua Menteri Sarawak, Tan Sri Taib Mahmud (dua, kiri) dan isteri, Puan Sri Ragad Kurdi Taib hadir pada Majlis Istiadat Perkahwinan Diraja Puteri Sultan Brunei Pengiran Anak Puteri Hajah Hafizah Sururul Bolkiah dan pasangannya Pengiran Muhammad Ruzaini di Istana Nurul Iman di sini, kelmarin.

Hanya bini PM Malaysia dan bini Taib Mahmud lain dari yang lain... mintak Rosmah lihat sekeliling!!

Sultan Brunei juga tidak dayus... menjaga aurat tanggungannya.... lihatlah keluarga perempuan Sultan Brunei..

Sultan Brunei, Sultan Hassanal Bolkiah (lima, kanan) serta Raja Isteri Pengiran Anak Hajah Saleha (enam, kiri) berkenan bergambar dengan Puteri Sultan Brunei Pengiran Anak Puteri Hajah Hafizah Sururul Bolkiah dan pasangannya Pengiran Muhammad Ruzaini pada Majlis Istiadat Perkahwinan Diraja di Istana Nurul Iman di sini, hari ini.

Turut kelihatan Putera Mahkota Brunei Pengiran Muda Haji Al-Muhtadee Billah dan Pengiran Anak Isteri Pengiran Anak Sarah Pengiran Salleh Abdul Rahaman serta anakanda-anakanda Sultan Brunei yang lain.

23 September 2012

syaitan yang di kenali jenis pejuang kaki lima tong taik ....satu dunia kutuk amerika pasal isu hina islam...puak puak bangsat ini sibuk pulak marahkan Tweet Ngeh Koo Ham....!!!

Bangang  punya  pencacai Umno.... kunun marah sangat  dengan  Tweet Ngeh Koo Ham yang kata "banyak buang masa dan tenaga sahaja." - Yang dia tujukan kepada Khairy.

Bila satu dunia kutuk Amerika pasal filem yang hina Nabi SAW   tapi sebab  politik busuk  dan bangang yang teramat  sangat, Umno  lahabau  ini gi kutuk Ngeh Koo Ham pula!

Ini betul-betul buang masa dan tenaga namanya! Maka amat betullah sebagaimana yang Ngeh katakan itu! Ha! ha! ha! 

Berbeza sekali dengan pihak PAS. Mereka tidaklah marah menggila macam Umno bila mereka mulai faham maksud sebenar tweet Ngeh itu. PAS turut menghantar Ketua Pemudanya Nasarudin Tantawi danTimbalannya, Nik Abduh, Ketua Penerangan Pemuda, Ust Ridhuan Md Nor, Khairil Faizi dan lain-lain pimpinan pemuda.

Selain itu lain-lain pemimpin pusat terdiri dari Dr Zulkifli Ahmad, Salehudin Ayub dan Tuan Man Tuan Ibrahim juga turut serta.

Ketua Pemuda PAS turut ditemani pemimpin kanan PAS Pusat

Nampaknya , kesemua pemimpin tertinggi Umno yang taraf ‘lima bintang' akur dengan saranan Ngeh "banyak buang masa dan tenaga sahaja."

Maka sebab itu mereka tidak menghadirkan diri. Mereka hanya menghantar pemimpin gerombolan pelacur murahan tahap ‘kaki lima’ parti tersebut sahaja untuk buat demo. Lihat gambar berikut :

 

Ketua Pemuda Beruk  Umno, Khairy hanya ditemani mereka yang berada di kaki lima Umno sahaja. Mana pi yang lain?

Maka pemimpin tahap ‘kaki lima’ umno ini pun buatlah perhimpunan aman kat masjid Kampung Baru dengan kehadiran tak sampai pun 1000 peserta!

Dimana-mana negeri di seluruh dunia, ummat Islam marah dan mengutuk Amerika di depan kedutaan Amerika; tapi Khairy , asang akidah songsang  , Ibrahim Katak dan pemuda Umno buat demo di masjid Kampung Baru? Nampak tak ? Kamera lebih banyak dari peserta .....

 

Nak tunjuk Khairy berdemo satu dunia?

Nak tahu bagaimana hebatnya depa hentam filem Amerika itu.....jom tgk video di bawah nie...Ha! ha! ha! Memang tahap ‘kaki lima!’ Satu dunia marahkan Amerika, di Malaysia, Umno punya bangang dia gi tibai Ngeh Koo Ham!


22 September 2012

pengerusi SPR anjing UMNO adalah seorang penipu besar....!!!!

Pengerusi suruhanjaya pilihan raya (SPR) Tan Sri Abdul Aziz Mohd Yusof  adalah  seorang  “penipu besar” kerana telah membawa fakta yang salah dalam pendaftaran undi di Selangor.

Menurut  setiausaha agung PKR, Datuk Saifuddin Nasution Ismail, berkata beliau berdiri teguh dengan laporan audit partinya yang terkini, mengatakan ia bukan hanya untuk menafikan laporan SPR. “Dia (Abudl Aziz) boleh cakap apa sahaja alasan yang dia suka, tetapi saya tetap mengatakan laporan kita adalah tepat,” kata ahli parlimen Machang itu 

Pada sidang media hari ini, Abdul Aziz mendedahkan tentang terdapatnya unsur penipuan yang berlaku dalam audit daftar pemilih yang dilakukan oleh PKR di negeri Selangor.

Pengerusi SPR itu berkata, penipuan dikesan sewaktu dijemput dalam sebuah program radio Bernama bersama-sama Saifuddin baru-baru ini.

“Gambar itu telah diubah,” kata Abdul Aziz kepada media, dengan menambah parti itu telah menipu dengan laporannya.

Abdul Aziz turut menunjukkan gambar-gambar hasil penyiasatan yang dilakukan oleh pasukan penyisat SPR Selangor ke Kampung Sungai Pusu yang menunjukkan 32 keluarga yang menetap di kampung tersebut menggunakan satu alamat yang terletak di pondok tersebut.

Tetapi Saifuddin menafikan kenyataan pengerusi SPR tersebut mengambil gambar daripadanya untuk mengesahkan, semasa program tersebut, beliau hanya menunjukkan gambar tersebut dari iPadnya.

“Dalam hal ini, saya boleh katakan dia penipu besar,” kata Saifuddin. “Saya tunjuk gambar ini.

“Kecuali kalau daya ingatannya kuat, dia perlu untuk ke tempat yang sama dan buktikan dia salah.

“Saya akan pastikan bahawa alamat ini adalah pondok dan bukan tempat meletak motorsikal,” kata Saifuddin lagi.

Kerajaan Selangor yang diperintah Pakatan Rakyat berkata mereka tidak akan mengadakan pilihan raya serentak dengan persekutuan kecuali bila SPR dapat membersihkan daftar pemilih yang akan digunakan dalam pilihan raya akan datang.

Dalam statistik terbaru SPR digazet pada 16 Ogos,  SPR merekodkan jumlah pemilih berdaftar seramai 13,052,374 orang di mana 12,778,127 orang adalah pengundi biasa dan 274,247 orang adalah pengundi tidak hadir yang terdiri daripada tentera, polis dan pengundi luar negara.

Selangor mempunyai pengundi luar negeri yang paling tinggi iaitu 597 orang manakala Wilayah Persekutuan Kuala Lumpur mempunyai jumlah pengundi tidak hadir paling tinggi iaitu seramai 40,543 orang.

pendidikan lembu.... aku setuju dengan cakap si sembab nie....kerajaan UMNO beri pendidikan kepada rakyat lebih baik dari amerika syarikat ,britain dan jerman...kah kah kah...!!!

betul kata si sembab tu....lembu pun boleh...negara luar mana boleh..kah kah kah....!!!!

PENDIDIKAN MALAYSIA LEBIH BAIK DARI NEGARA MAJU KATA MUHYIDDIN - INI BUKTINYA!!

Timbalan Perdana Menteri kita...merangkap Menteri yang bertanggungjawab memberikan projek fidlot bernilai RM250 juta kepada syarikat keluarga Sharizat mengumumkan bahawa Generasi muda negara ini mendapat pendidikan  LEMBU yang lebih baik berbanding pelajar di Amerika Syarikat, Britain dan Jerman...dan aku setuju dengan kenyataan beliau itu...

Berikut adalah pengumuman beliau yang dengan rasa tidak bersalahnya berbangga dengan kenyataan tersebut...

Jom mari kita lihat pembangunan yang telah dilakukan oleh kerajaan Malaysia di bawah seliaanya terhadap pendidikan bagi rakyat negeri Sabah....

Yang ini adalah..
Sekolah kebangsaan Tampulan Telipok Kota Kinabalu Sabah  Malaysia

Yang ini pulak adalah..Sekolah Kebangsaan Pula Bait,SempornaSabah,Malaysia

Sabah selama ini dianggap sebagai deposit tetap BN setiap kali pilihanraya...
tempat BN yang paling selamat selain Sarawak..

Tetapi...


inilah balasan yang diberikan kepada rakyat Sabah..
kehidupan rakyat Sabah tidak dijaga seperti yang sepatutnya..
tidak berbaloi dengan sokongan yang diberikan oleh rakyat Sabah terhadap BN...

Maknanya....


sekolah kat  amerika ,Britain dan jerman lagi teruk lah dari yang ni yer..?

pandai  sungguh menteri  UMNO ini ... beri  pendidikan di negara ini sampai LEMBU pun  boleh duduk di kondo dan berkata  kata...

Lembu  Betina Shahrizat: Saya tiada kaitan dengan projek lembu

Lembu  Betina Shahrizat: Lembu itu laki saya, bukan saya!

 

20 September 2012

memang lahabau....rompak subsidi rakyat untuk beri makan menteri menteri pencuri kerajaan UMNO-BN...!!!

Slip Pendapatan Bulanan bagi Menteri Penuh Malaysia termasuk Ketua-Ketua Menteri

  1. Gaji Pokok RM18,000
  2. Elaun Keraian RM10,500.00
  3. Elaun Perumahan RM10,800.00 - Kebanyakan menteri ada rumah sendiri, jadi tuntutan ini masuk poket mereka sajalah
  4. Elaun Wakil Rakyat RM10,650.00 -
  5. Elaun parking RM 5,700.00

Jumlah pendapatan bulanan RM55,650.00 yg wajib terima samada sakit atau tidak kerja

Lain-lain kemudahan

  1. Bercuti keluar negara sekali setahun terutama selepas persidangan Dewan Negara- semua perbelanjaan ditanggung oleh kerajaan termasuk tiket penerbangan,hotel, duit poket sebanyak RM50,000.00. Kalau tidak bercuti keluar negara seorang menteri boleh menuntut sebanyak RM50,000.00 tanpa resit.
  2. Bil letrik percuma ditanggung oleh kerajaan Malaysia
  3. Bil Air percuma ditanggung oleh kerajaan Malaysia
  4. Bil telefon percuma ditanggung oleh kerajaan Malaysia
  5. Peruntukan perkakasan dapor/perhiasan rumah dll boleh dituntut setahun sekali sebanyak RM40,000.00
  6. Sebuah kereta Mercedes S320, di lengkapi dgn talipon bimbit, satu driver, minyak percuma. Kalau pakai pemandu kementerian, dapatlah duit percuma.
  7. Semua pemberian derma spt kpd perkahwinan, kematian atau pemberian kpd badan kebajikan kebajikan boleh dituntut.
  8. Boleh mengadakan rumah terbuka setiap hari raya, segala perbelanjaan ditanggung oleh kerajaan. Kebiasaan Menteri menuntut sebanyak RM400,000.00
  9. Setiap menteri biasanya tuntutan mereka sebanyak RM45,000.00 semua elaun perbelanjaan tidak termasuk elaun-elaun dalam slip pendapatan bulanan

 

 

penyapu sial

 

jangan lupa semua elaun menteri,timbalan dan ahli parlimen tu sebenarnya ditanggung oleh RAKYAT malaysia.

dah di tanggung nak sapu 1 malaysia lagi dengan memerah rakyat jadi hamba abdi depa...memang haramjadah puak puak UMNO lahanat ini...!!!!

rejim UMNO amalkan kuku besi ala NAZI...tindas SUARAM untuk tutup mulut isu skandal Najib altantuya...!!!!

Siasatan di Perancis terhadap dakwaan rasuah dalam perolehan kapal selam Scorpene oleh kerajaan Malaysia, akan diteruskan walaupun jika kerajaan memutuskan untuk mendakwa Suaram atau mengambil apa-apa tindakan terhadapnya, kata NGO hak asasi manusia itu hari ini.

Anggota sekretariat Suaram, Cynthia Gabriel berkata, pihaknya telah dimaklumkan oleh peguamnya bahawa kes Scorpene akan diteruskan dan  berkata tindakan terhadap Suaram itu tidak akan memberi kesan terhadap kes di Perancis itu.

Manakala pengumuman Menteri Perdagangan Dalam Negeri, Koperasi dan Kepenggunaan, Datuk Ismail Sabri Yaakob bahawa Suruhanjaya Syarikat Malaysia (SSM) akan mencadangkan kepada Pejabat Peguam Negara tuduhan yang akan difailkan terhadap Suara Inisiatif Sdn Bhd  wajar di kritik  sedangkan pengarah dalam lembaga pengarah dan pengarah eksekutif Suaram masih lagi berada di ibu pejabat SSM, untuk disoal.

Bagaimana menteri itu boleh membuat kesimpulan tersebut sedangkan siasatan masih berjalan di dalam bangunan SSM..???

18 September 2012

shahrijat ...jaga lu punya kain maa...banyak taik lembu maaa ...manyak busuukkk maaaa.....kasilah cuci bersih maaa.......lain kali jangan sibuk kacau lain olang punya kain maa...!!!

Kita nak mengingatkan Ketua Wanita Lembu Umno, Shahrizat Jalil supaya tidak mencampuri dasar Agenda Wanita Malaysia yang dilancarkan Pakatan Rakyat baru-baru ini.

Ini kerana Umno BN hanya mampu merancang tetapi gagal melaksanakan agenda wanita termasuk meletakkan sekurang-kurangnya 30 peratus wanita di peringkat pembuat keputusan..

Berapa ramaikah wanita yang dicalonkan untuk menjadi Ahli Parlimen di kalangan BN? Malah Umno BN juga gagal meletakkan 30 peratus wanita untuk menjadi Ahli Parlimen.

Menteri Wanita Lembu  pun diletakkan di bawah PM Najib Razak. Tidak adakah   lembu lembu wanita dalam BN yang layak untuk memangku jawatan itu?

Kita  mengulas  kenyataan Shahrizat kononnya pelancaran Agenda Wanita Malaysia oleh Datuk Seri Anwar Ibrahim Khamis lalu sebagai ketinggalan zaman.

Shahrizat mendakwa semua yang ingin diperjuangkan Pakatan Rakyat sudah dilakukan BN sejak merdeka lagi.

Kita juga mencabar bekas Menteri Pembangunan  Lembu  Wanita, Keluarga dan Masyarakat itu menyenaraikan kejayaan mengangkat martabat wanita di bawah pemerintahan Umno BN.

Tidak ada pencapaian yang dilakukan oleh mereka! Cuma perancangan tetapi implementasinya gagal. Setiap perancangan itu sepatutnya disusuli dengan tindakan..

Dalam memperjuangkan wanita, Pakatan Rakyat lebih ke depan termasuk meletakkkan lebih ramai calon sebagai Ahli PArlimen.Kerajaan Selangor di bawah Pakatan Rakyat juga memberi lebih peranan kepada golongan itu untuk menjadi Ahli Mesyuarat Kerajaan Negeri (Exco).

Di Selangor, kita mempunyai hampir 40 peratus bilangan wanita dalam barisan exco dan juga sebagai Adun. Ia melebihi indeks yang disasarkan BN..

Indeks Global Jurang Gender menunjukkan wanita Malaysia menduduki tangga paling bawah jika dibandingkan dengan negara-negara Asean lain membuktikan Umno BN mendiskriminasikan wanita.

Dalam Indeks Global Jurang Gender sedunia 2012, Malaysia di tangga 97 daripada 135 negara, lebih rendah dari Filipina di tangga 28, Afrika Selatan, (14), Cuba (20), Mozambik (26), Argentina (28), Sri Lanka (31), Kazakhtan (49), Thailand (60), Bangladesh (69), Brunei (76), Indonesia (90).

Wanita perlu diletakkan setaraf dengan kemampuan mereka dalam menyumbang secara signifikan kepada politik, sosial dan ekonomi di Malaysia.Dalam hal-hal tertentu, wanita patut diberi peluang untuk membuat keputusan tanpa diskriminasi. Sebab itu kalau  berjaya memerintah, Pakatan Rakyat bersetuju meletakkan 40 peratus wanita sebagai menteri penuh..

 

 

penyapu sial

 

betina sial tak sedar diri....diri bergelumang dengan najis lembu...ada hati nak sibuk hal orang lain...x malu....!!!

Umno Parti Copy Paste....Dulu UMNO terberak kutuk anwar pasal 16 september...Kini menjilat najis sendiri...mana pergi 49 orang Ahli Parlimen yang takutkan anwar pergi belajar berkebun di Taiwan....dah habis berkebun ke belum...???

8 September

Seramai 49 anggota Parlimen BN berlepas ke Taiwan bagi melakukan lawatan sambil belajar mengenai teknologi pertanian yang diamalkan di negara kepulauan itu namun didakwa pembangkang sebagai langkah untuk menyekat perubahan pemerintahan.

 

 

penyapu sial

 

dah lah kutuk...rupanya tak ada konek....dulu kutuk pasal angan angan 16 september anwar sampai bawa lari 49 ahli parlimen ke taiwan...kini copy paste idea PR....betul 2 muka tak malu .maruah celah buntut ,haramjadah dan pukimak bangsa UMNO ini...!!!

dasar penyamun BN menketedarah duit rakyat....Songlap RM200,000 Geran Bantuan Setengah Juta

Satu laporan dibuat terhadap Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) berhubung penyelewengan geran bantuan kebajikan Perdana Menteri (PM) sebanyak RM500,000 yang diberikan kepada Persatuan Bekas Polis Malaysia (PBPM).

Laporan oleh Ketua Penyelaras Solidariti Anak Muda Malaysia (SAMM), Badrul Hisham Shaharin atau dikenali Chegu Bard itu dibuat di Georgetown, Pulau Pinang, semalam.

Ia berikutan pendedahan satu set dokumen membuktikan bagaimana geran bantuan tersebut diseleweng sebanyak RM200,000 untuk dibayar kepada orang tengah sebagai komisen.

Dokumen yang ditemui Chegu Bard di rumahnya di Nibong Tebal 12 September lalu itu menyebut pada 28 Mac 2012 bahawa Kementerian Kewangan telah memaklumkan kepada PBPM mengenai peruntukan sebanyak RM500,000.

Manakala surat maklum balas dari PBPM kepada kementerian mengenai penerimaan tersebut juga telah dinyatakan pada 6 April 2012.

Dokumen tersebut, jelas menyebut nama seorang pemimpin tertinggi BN yang membantu PBPM mendapatkan geran bantuan.

Dalam minit mesyuarat persatuan merekodkan bahawa PBPM perlu membayar RM200,000 kepada sebuah syarikat yang kononnya menjadi orang tengah bagi mendapatkan geran tersebut.

“Mesyuarat pertubuhan tersebut menyebut dengan jelas nama Datuk Seri Chua Soi Lek pada 19 November 2012 berlaku pertemuan di mana persatuan mohon bantuan untuk dapatkan sumbangan dari Jabatan Perdana Menteri,” dedah Chegu Bard dalam kenyataannya.

“Ini membuktikan korupsi dalam negara sudah semakin teruk, apabila bantuan geran kebajikan pun mesti melalui orang tengah untuk dibayar komisen,” kata beliau lagi.

“Pendedahan ini juga meyakinkan bahawa pemimpin BN yang terlibat membantu PBPM mendapatkan geran tersebut, menjelaskan amalan rasuah dan korup senantiasa menjadi rutin dalam kehidupan mereka.

“Pendedahan ini perlu segera diambil tindakan bagi mengheret mereka yang terlibat menjadi orang tengah serta menyalahgunakan kuasa bagi mendapat komisen dan rasuah dari mereka yang memerlukan,” tegas Chegu Bard.

Stadium Runtuh Di Terengganu....bukan Ultraman punya angkara....tapi....ULTRA UMNO PUKIMAK yang jadi dalangnya...kah kah kah....!!!

penyapu sial
lom penuh ke tembolok umno..xhabis2 disana sini dia rasuahkan duit utk telankan..penyamun dan lanun jd pemerintah kerajaan yg jadi kerosakan mcm ni

projek lunyai 1 malaysia...pembekal kroni UMNO haramjadah punca komputer sampah di serahkan kepada murid murid sekolah....!!!!

Gambar: Mohd Pauzi menunjukkan Netbook 1Malaysia milik anaknya yang terpaksa dibaiki.

Berdozen Netbook 1Malaysia yang diedarkan kepada pelajar di daerah  Termerloh , Pahang  terpaksa dihantar ke kedai komputer untuk dibaiki atas pelbagai kerosakan.

Ada antara ibu bapa yang ditemui kecewa kerana hanya sempat menggunakan produk itu dalam tempoh seminggu, malah lebih teruk ada yang mendakwa langsung tidak boleh menggunakannya sejak diterima tiga bulan lalu.

Mohd Pauzi Abdul Ghani, 32, dari Bandar Bera, berkata, dia sedikit terkilan apabila dimaklumkan anaknya, netbook berkenaan langsung tidak boleh digunakan.

Menurutnya, netbook yang diterima anaknya dalam satu majlis pengagihan Jun lalu itu cuba dihidupkan, namun langsung tidak boleh berfungsi.

“Saya sedikit terkilan kerana sudah membeli modem untuk mengakses internet tetapi netbook pula rosak, saya hantar baiki pada 19 Jun lalu dan hari ini baru siap dibaiki,” katanya sewaktu mengambil semula netbooknya di salah sebuah kedai komputer, di sini.

Mohd Pauzi berkata, sebagai bapa penerima, dia tidak menafikan sumbangan kerajaan dalam membantu pelajaran anaknya, tetapi sedikit terkilan apabila produk yang dibekalkan tidak berkualiti.

“Saya takut benda-benda macam ini dimanipulasikan pihak tertentu, mungkin pembekal sendiri tidak mengetahui produk mereka tidak berkualiti, tambahan pula ia diedarkan dalam kuantiti yang banyak dari kilang," katanya.

Mohd Pauzi berkata, dia dimaklumkan memang ramai ibu bapa yang mengeluh mengenai produk itu kerana ada yang baru pakai seminggu sudah rosak.

Sementara itu seorang lagi bapa, Wahid Ahmad Salleh berkata, anaknya juga langsung tidak sempat menggunakan netbook tersebut.

“Anak saya punya pun sama, dapat dalam keadaan sudah rosak, terpaksa hantar ke kedai untuk dibaiki,” katanya.

Tinjauan kelmarin turut mendapati dalam tempoh itu tiga pelanggan datang ke kedai semuanya berkaitan netbook yang rosak.

Di imaklumkan kebanyakan ibu bapa menghantar netbook yang rosak pada Jun lalu iaitu selepas menerima pengagihan secara berkelompok di salah sebuah sekolah, di sini.

Menurut pekedai, ada juga ibu bapa yang marahkan mereka sedangkan mereka langsung tidak mengetahui hujung pangkal produk itu.

“Kami hanya bantu orang ramai, kebanyakan netbook yang dihantar mengalami masalah hardisk, motherboard dan screen rosak,” katanya.

Sementara itu, Pengerusi Jawatankuasa Penerangan, Sains, Teknologi dan Inovasi Pahang, Datuk Mohd Sharkar Shamsudin menggesa Suruhanjaya Komunikasi dan Multimedia Malaysia (SKMM) memastikan produk dibekalkan itu berkualiti supaya tidak menyusahkan orang ramai.

“Kita akan usahakan penyelesaian isu ini kerana kita tidak mahu bantuan yang diberikan kerajaan menjadi bebanan pula kepada ibu bapa apabila produk tidak berkualiti,” katanya. -SH

 

 

penyapu sial

 

 

Itu namanya Janji Ditepati.Tapi kualiti belum jamin dipercayai.kroni pukimak di sayangi....janji musibat  masyuukkkk   di utamakan....!!!

17 September 2012

18 tahun BN perintah Sabah...habuk pun tarak...rakyatnya masih merempat...memang betullah janji di tepati...di mana BN berkuasa di situ rakyat merempat....!!!

Bekas Timbalan Menteri Perumahan dan Kerajaan Tempatan, Datuk Seri Lajim Ukin memberitahu mesti ada sebab kenapa beliau meninggalkan Umno serta sanggup kehilangan gaji.

Beliau menyatakan demikian ketika berucap di hadapan lebih 200 orang penduduk Kampung Bawan, Membakut bersempena Program Ambang Hari Malaysia di Sabah petang semalam.

"Saya hilang gaji sebagai timbalan menteri, tetapi saya tetap meninggalkan Umno Barisan Nasional.

"Kerana saya lihat dalam Umno sudah banyak kepincangan berlaku terutamanya dalam soa kroni serta melibatkan kewangan," jelasnya.

Jelasnya lagi, beliau meletakkan kebajikan rakyat Sabah lebih utama, walaupun Barisan Nasional merupakan lubuk emas untuk beliau mengumpul harta kekayaan.

Ahli Parlimen Beaufort itu turut menyatakan kalau beliau sanggup keluar dari Umno kenapa tidak rakyat Sabah membuat perubahan pada pilihanraya nanti.

"Umno Barisan Nasional telah memerintah Sabah selama 18 tahun namun apa yang Sabah dapat dari hasil pemerintahan mereka.

"Walaupun Sabah kaya namun negeri ini terus ketinggalan dari negeri-negeri di Semenanjung," katanya

Tambahnya lagi, sepanjang beliau bersama Umno apa yang ingin beliau lihat adalah perubahan kepada rakyat namun sebaliknya berlaku yang mana rakyat terus miskin tetapi pemimpin Umno BN terus membolot kekayaan.

"Rakyat Sabah hanya diumpan dengan jalan raya hanya selebar 8 kaki tapi keuntungan semuanya dibolot oleh mereka yang berkuasa.

"Saya yakin jika Pakatan Rakyat diberi peluang untuk memerintah, hak kebajikan dan pembangunan Sabah akan diutamakan," sambung beliau lagi.

Lajim memberitahu, Pakatan Rakyat akan menjadikan kebajikan rakyat lebih utama bukannya sepertimana dilakukan oleh Umno BN yang lebih mementingkan kroni.

"Bukan mudah untuk saya menyertai pembangkang, banyak risiko terutama dari pihak berkuasa.

"Yang tidak pernah ada fail di Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) pun boleh diwujudkan," kata beliau sambil disambut tepukan orang ramai.

Sambil berseloroh, Lajim mengatakan ada satu janji Umno BN yang belum dilaksanakan dan kebanyakan penduduk mengatakan 'jambatan ajaib'.

"Yang mana di Kampung Berunai, jambatan telah disiapkan namun jalan tidak ada dan rakyat terpaksa menggunakan jambatan yang lama.

"Itulah jambatan ajaib, jambatan siap tetapi tiada jalan, malah rakyat masih menggunakan jambatan yang lama," ujarnya lagi.

 

 

Harakah Daily

biar PAS jaga nasib orang melayu kerana UMNO pukimak pelingkup masadepan dan maruah orang melayu

PAS jaga Melayu jika Umno kalah di dalam PRU13, inilah jawapan untuk Datuk Seri Najib.Najib selaku Presiden Umno jangan duduk perasan Umno sahaja boleh menjaga Melayu.

Sudah 55 tahun Umno diberi peluang bukan satu masa yang pendek tetapi terbukti Umno gagal menjaga Melayu. Melayu bukan diangkat martabat, sebaliknya bertambah merempat.

Bukti PAS boleh menggantikan Umno untuk menjaga orang Melayu boleh dilihat rekod pemerintahan di Kelantan yang berjaya menjelaskan hutang lapuk BN sebanyak RM220 juta daripada hutang peninggalan BN sebanyak RM718 juta.

Negeri Kelantan berjaya diturunkan kadar kemiskinan daripada nombor 2 kepada 6.Sebelum Umno hendak mendabik dada mereka yang jaga Melayu, Umno tolong jawab terlebih dahulu tuduhan ini.

Bukankah Umno yang menghilangkan 1.3 juta hektar tanah rezab Melayu selepas merdeka? Umno yang menyekat 118 projek ke Kelantan sejak 1991 (RMK6).

Kenapa Umno yang berkuasa tidak menambah kerusi di Kelantan dan Terengganu pada PRU 2004? Umno mesti bertanggungjawab terhadap kehilangan saham bumiputera sebanyak RM52 bilion.

Najib janganlah duduk ulang pita rakaman lama bila berhadapan pengundi Melayu, kononnya DAP yang akan dominan dalam PR manakala Soi Lek, Presiden MCA bila bercakap dengan orang Cina, kata Pas yang akan menguasai PR. Mana satu yang benar, memang  kedua-duanya  pembohong besar

Umno hanya memainkan isu Melayu apabila sokongan politik semakin terhakis dengan meniupkan sentimen kononnya umno pembela Melayu.

DAP dijadikan kambing hitam kononnya menindas Melayu dan Islam walaupun hakikatnya telah dibuktikan dengan fakta di Pulau Pinang, banyak projek diperolehi oleh kontraktor Melayu sedangkan yang menangis ialah kontraktor Umno yang menjadi broker dan makan komisyen.

Faktanya,  kontraktor Melayu dapat 100% daripada nilai projek JPS dan 98% daripada nilai projek JKR yang di bawah kendalian kerajaan negeri.

Ertinya Melayu mampu, yang tidak mampu hanya Melayu Umno.Peruntukan untuk Jabatan Agama Islam Pulau Pinang semasa zaman Umno hanya RM12.5 juta telah meningkat zaman YAB Lim Guan Eng sebanyak RM64 juta (2012).

Hampir lima tahun DAP yang memerintah Pulau Pinang, tidak ada sebuah masjid dan surau diroboh sebaliknya ketika Umno memerintah Selangor, Surau Jubli Perak Bandar Baru Bangi, Surau al-Rahmah Seksyen 8, Surau Puchong Perdana ditutup manakala Masjid Bujal, Kemaman dan Surau Kampung Berembang Ampang diruntuh.