ini blog aku yang punya...suka hati aku lah apa aku nak kata....maki hamun ke...carut ke...kata nista ....aku punya suka...tak suka....please get out dari sini....ada faham....


saje nak bagi tau....blog ini bukan pro pakatan rakyat...dan jauh panggang dari api....penyokong parti kongkek negara ( BN ) ...dan tiada kena mengena dengan mereka yang dah mampos......muakakakaka!!!
SOKONG HIMPUNAN BLACKOUT 505.......JOM LIKE DI SINI

.

Search This Blog

terNOW...!!!!

SPR semakin merapu dengan menghalalkan pengundi hantu....bermakna mengalakkan pilihanraya yang kotor....apakah tindakan anda semua ?

petisyen melalui blog ini : jika perhimpunan aman blackout 505 dan petisyen pilihanraya masih gagal untuk mengalahkan penipuan yang di lakukan oleh SPR dan UMNO - BN...wajar kita sebagai rakyat lancarkan BERSIH 4.0 dan turun ke jalanraya..!!

29 December 2012

PM dan menteri pertahanan seleweng wang pencen tentera untuk tutup mulut Deepak

Perdana Menteri, Najib Razak dan Menteri Pertahanan,  Zahid Hamidi  telah menyalah guna kuasa apabila menggunakan wang pencen anggota tentera menutup mulut Deepak Jaikishan dari terus membuat siri pendedahan berkaitan skandal pembunuhan Altantuya Shariibuu.

Wang pencen itu digunakan dalam urus niaga melibatkan bayaran RM30 juta untuk membeli 80 peratus saham terbitan Astacanggih dan RM130 juta untuk membeli 200 ekar tanah dari Awan Megah Sdn Bhd (Awan Megah).

Urus niaga itu, dibiayai sepenuhnya oleh Bakti Wira Development Sdn Bhd, sebuah syarikat pelaburan hartanah miliki penuh Boustead Holdings Berhad, milik Lembaga Tabung Angkatan Tentera (LTAT).

Sedangkan, modal dan aktiviti Boustead Holdings Berhad banyak bergantung kepada caruman dari potongan gaji anggota tentera yang disalurkan melalui LTAT

Bayaran RM130 juta terhadap 200 ekar tanah yang statusnya masih belum dipindah milik kepada Awan Megah sekaligus bermakna Zahid Hamidi mengambil RM130 juta dari caruman anggota tentera.

Wang itu kemudian digunakan untuk membayar syarikat milik seorang pimpinan Umno tanpa sebarang tukaran aset kerana tanah berkenaan belum dipindah milik kepada Awan Megah.

Nilaian RM130 juta bagi 200 ekar tanah itu pula dibuat semata-mata atas dasar persetujuan antara penjual dan pembeli tanpa menggunakan penilaian bebas..

Kita menyifatkan urus niaga itu bukan atas pertimbangan komersial dan panduan pelaburan LTAT.Ia dibuat semata-mata untuk menutup mulut Deepak dan memadamkan skandal ini. Maka, tindakan tidak berwaspada Zahid Hamidi menyalah guna kuasa dengan mengarahkan LTAT membayar RM160 juta mengesahkan pendedahan Deepak itu benar .

Pendedahan  bayaran yang dibuat Deepak terhadap pihak tertentu yang dikaitkan dengan Najib Razak, wajar  di ketengahkan  memandangkan jelas pendedahan itu ada kredibiliti dan kebenarannya..

hebatnya ayahanda PUKIDA dalam memperjuangkan islam....hebat betul projek "Amar makruf, Nahi mungkar" dia nie...yang penting dia tak jual dadah.....cuma jual arak ajer...tak ada apa apa kan......ha ha ha ha

Pengakuan Awie (Kini bergelar "Ayahanda" PEKIDA): Saya memang membuka sebuah kelab di Ipoh. Ini bidang saya iaitu hiburan dan kami ada live band di kelab tersebut.

Kelab dengan nama Malai Rock Station (MRS) ini sudah tiga bulan dibuka. Sejak itu orang mula menfitnah dan menipu saya. Persepi manusia memang begitu dari zaman 80an, kalau rock sahaja mesti jual dadah - kosmo

Hasil carian Facebook "Malai Rosck Station Bistro" Fanpages di link ini - menemui beberapa pakej promosi "MENARIK":

Pakej promosi 1 bertarikh 14hb. Disember, 2012: Hye there MRS lover !!! Its a Beach Wear Party 2morrow nite 14th Dec 2012 @ Malai Rock Station ... Come on party people , Hop in n have some fun here @ Malai Rock Station ...1st , 2nd n 3rd Best dress gonna go back with surprises !!! Hey People its worth it ... Tell ur frens n be here 2morrow ... There's a few package of drink is ready for u guys... What r u waiting for !!! Enter if dare !!! From the management of MRS "we love u we serve u". "Rock Is Everyone Style >>> PESTA BIKINI

Pakej promosi 2 bertarikh 16hb. Disember, 2012: Hi there MRS lover !!! Its a ROCK NITE TONITE... 16th Dec 2012 @ Malai Rock Station ... Come on party people , Hop in n have some fun here @ MRS !!! BEST ROCK ATTIRE will get PRIZES from us !!! Come on dress it up as Rock n Roll superstar !!! Hey People its worth it ... Tell ur frens n be here 2nite ... Local band (ipoh) Holy Snake is super good ...let's Rock with them... There's a few package of drink is ready for u guys... 2bottles of chivas/black label = rm588 only... 2bucket of Tiger Beer = rm138 only ... 1 long island Tower = rm158 only ... What r u waiting for !!! Enter if dare !!! From the management of MRS "we love u we serve u". "Rock Is Everyone Style". Pls kol +6055485036... >>> PESTA ARAK MURAH

*Hebat betul "Ayahanda" Awie... Perniagaan berlandaskan slogan "Amar makruf, Nahi mungkar" & betul jugak cakap "Ayahanda" Awie, dia bukan jual dadah... Dia jual MINUMAN KERAS jerrr... Hahaha...

 

 

penyapu sial

 

 

Hancur lah melayu iongang tongeng olih ayahanda pekida mabuk mundar mandir tanpa arah hancus umno bn haram jadah parti syaitan

BN UMNO memang haram jadah galak pengikut2 nya ikut syaitan, rakyat dibodohkan dgn duit BRIM dll sdngkan tu bukan duit BN UMNO haram jadah, mereka hanya jalankan amanah. Sebab itu takut kalau kalah sebab akan terbongkar semua apa kebusukan haramjadah

Jd juri maharaja lawak bkn main lg sound peserta jhn persenda agama tp dia jd kapir dan xsedar lg,live bkn main lmbut gigi dr lidah...puuuiiihhhh

PEKIDA = PEKEMBAR BERMAKSUD :-
= PRTBUHAN KEBAJIKAN ISLAM & DAKWAH
= PRTBHAN KEBANGSAAN MELAYU BERSATU
= SATU AYAHANDA, SATU LAGI PRESIDEN 

FUNGSI UTAMA :-
= KUASA MEMBERI LESEN ARAK/JUDI DLL
= HASIL HALAL/HARAM PUKUL RATA
= PERBODOHKAN RAKYAT DUNIA/AKHIRAT
= SONGLAP DUIT SANA SINI
= JUAL ARAK
= PERKAYAKAN KRONI
= TIPU SANA SINI
= PESTA MAKSIAT
= PERLINGKUPKAN UGAMA DAN MELAYU
= INI MAZHAB BARU KE...?

ALIF MIM NUN WAU = SIRKIS

lembu lembu UMNO bawa bendera PAS....bau bangkai nya rakyat tak kan tertipu....!!!!

lembu lembu UMNO bertopengkan bendera PAS...alahai tak kan tak kenal lansung lembu lembu ini...sebijik lembu UMNO...rakyat tak kan terpedaya...bikin malu kaum mamak pulau pinang ajer...

Diusunglah bendera-bendera PAS oleh lembu-lembu berserban yang mengaku ahli-ahli PAS di P.Pinang membantah permohonan Lim Guan Eng untuk menggunakan nama "Allah' di dalam kitab Kristian terjemahan Melayu itu.

Tebal mana pun serban mereka, jika sudah lembu semua kenal dengan bau lembu. TV3 suku yang memang tugasnya mencari bangkai apa pun akan berselera dengan bangkai yang ditawarkan. Apa masalahnya dengan isu Kalimah Allah? Bukankah di P.Pinang di bawah Lim Guang Eng sekarang ini terdapat larangan penggunaan Kalimah Allah yang telah diwartakan? Jadi, apa yang lembu--lembu takut sangat?

Lim Guan Eng di dalam Konvensyen DAP baru-baru hanya menyuarakan kehendak penganut agama Kristian sahaja. Ertikata lain, Lim Guan Eng 'mohon' sahaja. Beliau tidak memaksa atau mengugut jauh sekali untuk menentang. Apabila Lim Guan Eng memohon, maka siapakah yang berkuasa menentukan permohonannya itu? Tidak salah untuk sesiapa jua memohon, tetapi perlu akur jika keputusan sudah dibuat.

Sekarang ini, ada negeri yang sudah diwartakan larangan penggunaan Kalimah Allah digunakan di dalam kitab Kristian, ada negeri yang belum wartakan. Pendirian kita  sama seperti pendirian PAS iaitu Kalimah Allah hanya untuk agama Islam sahaja. Tetapi, mana-mana penganut agama lain boleh bertanya atau memohon apa yang mereka perlukan tetapi pemerintah mesti buat keputusan yang mana mereka mesti patuhi keputuisan tersebut.

Demontrasi lembu-lembu yang mengaku PAS itu satu demontrasi yang menunjukkan bekunya hati mereka. Kononnya ahli PAS tetapi semenjak dari dulu wajah yang sama juga muncul sebagai pencacai murahan.

anak jerung UMNOPORNO kena penjara pasal makan rasuah...emak jerung UMNOPORNO bela lembu di kondo tiada tindakan apa apa....lain kali kalau nak makan rasuah tiru kak ijat ko main juta juta ....makan rasuah buatlah di kondo...gerenti tak kena punya....!!!!

apalah malang main rasuah ratus ribu dah kena 8 tahun jel...

tengok ni ...akak  ko yang bela lembu juta juta di kondo tak kena apa apa...malah dapat gelaran datuk lembu lagi

: Ketua Bahagian UMNO Pandan, Abd Ghani Ismail (gambar), dihukum penjara lapan tahun dan denda hampir RM1 juta oleh Mahkamah Sesyen di sini, hari ini, selepas didapati bersalah atas 10 tuduhan menerima rasuah berjumlah RM193,512, enam tahun lalu.

Hakim Rozilah Salleh menjatuhkan hukuman penjara lapan tahun dan denda berjumlah RM977,560 terhadap Abd Ghani Ismail, 46, bagi semua tuduhan dihadapinya.

Rozilah turut menolak permohonan tertuduh untuk penangguhan pelaksanaan hukuman penjara dan denda sementara menunggu rayuannya didengar di Mahkamah Tinggi.

Mengikut rekod, pada 8 Feb 2011, ketika dibacakan lapan pertuduhan terhadapnya di Mahkamah Sesyen Ketua UMNO Bahagian Pandan tersebut pengsan dalam kandang tertuduh.

Kemudiannya pada 28 Jun pula beliau telah diperintah membela diri oleh Mahkamah Sesyen Kuala Lumpur terhadap 10 pertuduhan rasuah membabitkan RM193,512, antara Mei 2006 dan Mac 2007 terhadapnya.

 

 

penyapu sial

 

 

ringan pula hukuman makan rasuah untuk ahli UMNO. sepatutnya harta si perasuah mesti dirampas dan orang tersebut mesti dilucutkan warganegara dia barulah betul. Sebab dia sudahpun mengkhianat amanah yang diberikan.

ni baru BILISnya.mana yang JERUNG serta RAKSAKSAnya.IBARAT irama dan lagu...RASUAH TIDAK BOLEH DIPISAHKAN DARI UMAT um NO dan B angkai N egara.
slogan SAPUU SATU MALAYSIA RAKYAT AKAN DIPERBODOHLEMBUKAN DAHULU.......
PENCAPAIAN KRONI DIUTAMAKAN memang jd
pegangan DULU KINI DAN SELAMAYA mereka.

anak jerung UMNOPORNO kena penjara pasal makan rasuah...emak jerung UMNOPORNO bela lembu di kondo tiada tindakan apa apa....lain kali kalau nak makan rasuah tiru kak ijat ko main juta juta ....makan rasuah buatlah di kondo...gerenti tak kena punya....!!!!

apalah malang main rasuah ratus ribu dah kena 8 tahun jel...
tengok ni ...akak  ko yang bela lembu juta juta di kondo tak kena apa apa...malah dapat gelaran datuk lembu lagi

: Ketua Bahagian UMNO Pandan, Abd Ghani Ismail (gambar), dihukum penjara lapan tahun dan denda hampir RM1 juta oleh Mahkamah Sesyen di sini, hari ini, selepas didapati bersalah atas 10 tuduhan menerima rasuah berjumlah RM193,512, enam tahun lalu.

Hakim Rozilah Salleh menjatuhkan hukuman penjara lapan tahun dan denda berjumlah RM977,560 terhadap Abd Ghani Ismail, 46, bagi semua tuduhan dihadapinya.

Rozilah turut menolak permohonan tertuduh untuk penangguhan pelaksanaan hukuman penjara dan denda sementara menunggu rayuannya didengar di Mahkamah Tinggi.

Mengikut rekod, pada 8 Feb 2011, ketika dibacakan lapan pertuduhan terhadapnya di Mahkamah Sesyen Ketua UMNO Bahagian Pandan tersebut pengsan dalam kandang tertuduh.

Kemudiannya pada 28 Jun pula beliau telah diperintah membela diri oleh Mahkamah Sesyen Kuala Lumpur terhadap 10 pertuduhan rasuah membabitkan RM193,512, antara Mei 2006 dan Mac 2007 terhadapnya.

 

 

penyapu sial

 

 

ringan pula hukuman makan rasuah untuk ahli UMNO. sepatutnya harta si perasuah mesti dirampas dan orang tersebut mesti dilucutkan warganegara dia barulah betul. Sebab dia sudahpun mengkhianat amanah yang diberikan.

ni baru BILISnya.mana yang JERUNG serta RAKSAKSAnya.IBARAT irama dan lagu...RASUAH TIDAK BOLEH DIPISAHKAN DARI UMAT um NO dan B angkai N egara.
slogan SAPUU SATU MALAYSIA RAKYAT AKAN DIPERBODOHLEMBUKAN DAHULU.......
PENCAPAIAN KRONI DIUTAMAKAN memang jd
pegangan DULU KINI DAN SELAMAYA mereka.

sebabkan harta benda dan hak peneroka FELDA terlingkup....protes ANAK minta Isa samad doraemon perasuah besar letak jawatan

patung isa samad pukimak ini wajar di bakar....bukan di sebat aje...perasuah tak tau malu ini di lantik jadi pengerusi FELDA untuk tutup  skandal najib  altantuya dan ziana zain di port dickson beberapa tahun dahulu.

Protes anjuran Kumpulan Anak-anak Peneroka Felda Kebangsaan (ANAK) hari ini bertembung dengan kumpulan pro FELDA dan Barisan Nasional (BN) di Ibu Pejabat FELDA di Jalan Semarak di sini.

ANAK yang diketuai oleh Pengerusinya, Mazlan Aliman berarak sejauh 500 meter dari Masjid Universiti Teknologi Malayia (UTM) sepatutnya menyerahkan memorandum di ibu pejabat FELDA, namun terhalang apabila kumpulan pro FELDA dengan jumlah sekitar 300 peserta mengadakan sekatan di jalan masuk ke pejabat FELDA tersebut, di samping sekatan daripada 100 anggota polis daripada kedua-dua pihak.

Tindakan itu kemudiannya menyaksikan Timbalan Pengerusi Lajnah Tanah dan Wilayah PAS Pusat, Razman Zakaria selaku wakil daripada kumpulan protes ANAK berunding dengan pihak polis untuk membolehkan mereka menyerahkan memorandum tersebut.

Sepanjang perarakan itu, mereka melaungkan slogan “Undur Isa Samad”, “Hancur Isa Samad”, dan “Felda Bebas, bebas Felda”.

Rundingan tersebut kemudiannya menyaksikan enam wakil daripada ANAK dibenarkan untuk menyerahkan memorandum tersebut termasuk Mazlan Aliman, Ahli Parlimen Kubang Kerian, Salahuddin Ayub, dan ahli Parlimen Kuala Krai, Hatta Ramli yang berkerusi roda dibenarkan untuk menyerahkan memorandum tersebut.

Mazlan Aliman dalam ucapannya menegaskan, empat kandungan memorandum tersebut antaranya adalah mendesak Pengerusi FELDA, Tan Sri Isa Samad supaya meletakkan jawatan dengan kadar segera bagi menghentikan kekacauan di dalam FELDA; mengembalikan semula tanah seluas 360,000 hektar tanah yang dipajak kepada Felda Global Venture Holdings (FGVH); menghentikan penjualan minyak kepada Israel; dan juga menghentikan campurtangan politik di dalam FELDA.

“Perdana Menteri (Datuk Seri Najib Razak) jangan sambung kontrak Isa Samad,” kata Mazlan merujuk kepada kontrak Isa yang bakal tamat 31 Disember depan.

“Tindak tanduk Isa telah merosakkan reputasi FELDA dan menjejaskan perjalanan FELDA pada keseluruhannya.

“Latar belakang beliau yang dikaitkan rasuah dan pelantikannya sebagai Pengerusi FELDA adalah kesilapan besar dilakukan Perdana Menteri,” jelas Mazlan dalam memorandum yang diserahkannya.

Memorandum tersebut kemudiannya diterima oleh dua wakil daripada FELDA.

Sejurus selesai memorandum itu diserahkan, wakil daripada ANAK, termasuk R. Tanggam kemudiannya “menyebat” patung Isa menggunakan rotan, sebagai simbolik meluahkan rasa tidak puas hati mereka.

Protes yang bermula selepas selesai solat Jumaat itu kemudiannya tamat jam 3.30 petang dalam keadaan aman.

28 December 2012

palsukan akuan bersumpah PI Bala....Najib jantan celaka dan rosmah betina puaka terlibat....wajib di sebat di depan Yang Di Pertuan Agong....!!!!

Polis harus memulakan siasatan pendedahan Deepak Jaikishan dengan menyiasat rekod panggilan telefonnya kepada Najib Razak dan isteri, Datin Seri Rosmah Mansor

Siasat semua nombor telefon yang Deepak hubungi. Kena serah semua nombor telefon yang dihubungi – Orang kanan Najib, Rosmah dan adik Najib. Beritahu semua.

Dapatkan rekod (panggilan) antara Deepak dengan mereka. Kemuka apa yang ada dalam senarai.

Mengikut  satu laporan Deepak dihubungi Rosmah melalui panggilan telefon antara jam 6 hingga 7 petang pada 3 Julai 2008 dan mengajaknya berbincang di rumah Datuk Seri Najib Razak.

Deepak kemudian mengatur pertemuan antara penyiasat persendirian, P Balasibramaniam dengan adik Najib, Datuk Nazim Razak di The Curve, Damansara pada pagi 4 Julai 2008 bagi menarik semula akuan sumpah pertama.

Justeru  itu  kita mencadangkan polis untuk menghubungi semua syarikat telekomunikasi di negara ini untuk mempercepat siasatan.

Kita  hairan, Peguam Negara, polis yang cekap sebelum ini tiba-tiba senyap. SPRM dan polis tak ambil apa-apa tanggungjawab.

Pendedahan Deepak bukan sahaja menyentuh Perdana Menteri dan keluarganya tetapi kepentingan negara...

 

 

Deepak: PAS cadang serah memo kepada Agong

KUALA LUMPUR: PAS bercadang menyerahkan memorandum kepada Yang Dipertuan Agong, Sultan Abdul Halim Mu'adzam Shah berhubung pendedahan usahawan Deepak Jaikishan.

Penyerahan itu akan dilakukan jika agensi berkaitan seperti Polis DiRaja Malaysia (PDRM), Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) dan Jabatan Peguam Negara terus membisu dengan pendedahan Deepak tersebut.

Naib Presiden PAS, Datuk Mahfuz Omar, berkata pihaknya memberi masa sehingga dua minggu untuk agensi-agensi terbabit memulakan siasatan terhadap pendedahan yang dilakukan usahawan karpet berkenaan.

"Kita memberi tempoh sehingga dua minggu untuk SPRM, polis dan Jabatan Peguam Negara memberikan respons berhubung pendedahan Deepak ini.

"Jika tidak, kita tidak teragak-agak untuk menyerahkan memorandum ke bawah Yang Dipertuan Agong terhadap ketiga-tiga agensi," tegas beliau pada sidang media, di Pejabat Agung PAS, hari ini.

Mahfuz berkata pendedahan Deepak itu merupakan satu pendedahan yang bukan sahaja menyentuh maruah perdana menteri, dan keluarga, sebaliknya turut menyentuh maruah negara dan Yang Dipertuan Agong itu sendiri.

Mana siasatan

Beliau turut membangkitkan persoalan mengapa tiada sebarang respons atau siasatan segera dilakukan terhadap pendedahan Deepak walaupun banyak pihak mendesak untuk melakukannya (siasatan).

"Saya hairan mengapa di saat kita dikatakan memiliki anggota polis yang cekap, SPRM yang telus, peguam negara yang hebat, dalam hal Deepak ini mereka ini seolah-olahnya telah 'disemadikan'.

"Saya tidak kata apa yang didedahkan Deepak itu benar atau tidak. Sebaliknya ia perlu disiasat segera memandangkan ia bukan satu perkara kecil," kata beliau lagi.

Dalam pada itu, Mahfuz meminta Deepak membuktikan hubungan rapat yang didakwanya bersama Najib dan isteri, Datin Seri Rosmah Mansor bagi pengetahuan umum.

Katanya, Deepak boleh mendedahkan nombor telefon Najib, mahupun Rosmah kepada umum dan pihak polis agar disiasat segera.

"Deepak mengakui dia mempunyai hubungan yang rapat dengan Najib, Rosmah. Boleh telefon bila-bila masa.

Jadi, saya minta Deepak buktikan dengan memberi nombor telefon kepada mereka kepada polis dan kemudiannya meminta syarikat telekomunikasi mendapatkan rekod perbualan antara mereka selama ini," tegas Mahfuz lagi.

Deepak, sebelum ini membuat pendedahan kepada media alternatif mengaitkan penglibatan Najib, Rosmah dan adik Najib berkaitan akaun bersumpah kedua penyiasat persendirian, P. Balasubramaniam.

Biarkan MCA hina HUDUD.... UMNO, PERKASA, PEKIDA & JATI memang pejuang ISLAM kepala BUTOH....!!!!....kote depa semua nie dah patut kena kerat.....!!!!

KALENDAR TAHUN 2013 HINA HUDUD, DIEDARKAN KEPADA ORANG RAMAI!!!!!!!

PEMUDA UMNO/PERKASA/PEKIDA/JATI SEMUA PAKAT SENYAP MEMBISU TERKELU LIDAH!!!!

Kalendar tahun 2013 hina HUDUD yang dipercayai dicetak dan ditaja/biayai oleh MCA, rakan sekutu karib paling akrab dan disayangi serta disanjungi UMNO semenjak belum Merdeka.

Nak tahu juga dimana perginya suara garang bengis Pemuda UMNO/PERKASA/JATI/PEKIDA/PESILAT yang dok terlalak terlong memekik memekak kononnya akan pertahankan Islam sampai sanggup mati bermandikan darah, hancur badan berkecai tulang.

Najib bilang undi UMNO adalah undi pertahankan Islam dan aqidah.

Ini sampai dah buat kalendar 2013 apa cerita.

Dulu dalam Persidangan Agung Tahuan MCA didepan Najib Razak, Presiden MCA @ Raja Porno Malaysia, Chua Soi Lek hina HUDUD, Najib tersenyum dan hadiahkan MCA RM30juta.

Yang kerja buat/cetak/edar kalendar 2013 hina HUDUD boleh dapat berapa juta pula???????

MCA TERDESAK ATAU UMNO YANG NAZAK?

 

-omakkau

 

 

 

penyapu sial

 

 

kalendar 2013 dan pru13 diterbitkan sebagai tanda umno dan mca dah nak mampos......insyaAllah....

PM laki bini sendiri kepala penjenayah dah tentu kadar jenayah semakin tinggi

Kadar jenayah yang tinggi di Malaysia disebabkan oleh hubungan rapat antara pemimpin negara dan pemimpin kongsi gelap

Apabila penjenayah rapat dengan ‘orang atas’, yang teraniaya adalah masyarakat.Peningkatan bilangan rakyat Malaysia yang bimbang ke atas keselamatan mereka di rumah dan di jalanan menyebabkan mereka mempersoalkan pentadbiran Najib yang seringkali mengembar-gemburkan kejayaan mengurangkan jenayah, bakal bertukar menjadi antara isu utama pilihan raya umum (PRU) akan datang.

Baru-baru ini kumpulan pemerhati jenayah, MyWatch, mendakwa pegawai polis berpangkat tinggi terlibat dengan penggubahan wang haram, termasuk perjudian haram, pelacuran, mengatur perlawanan bola sepak, malah turut mempunyai hubungan dengan pemimpin kongsi gelap.

Kadar jenayah tinggi dikaitkan secara langsung dengan sindiket yang berurusan dengan pelacuran, perjudian, dan pinjaman wang haram..

Kesan “domino” aktiviti haram berkenaan sambil menambah masalah jenayah dalam negara ini tidak akan dapat diselesaikan selagi akar kepada permasalahan itu sendiri tidak dicabut.

Jenayah ini macam roda. Kalau wujud aktiviti maksiat seperti judi, pelacuran, loan shark (ceti haram), selagi itu ada jenayah. Contohnya bila orang kalah judi, mereka mula merompak. Jenayah tidak akan habis jika aktiviti-aktiviti maksiat ini terus ada.

Diantara sebab kegagalan kerajaan untuk meyakinkan masyarakat bahawa mereka berada dalam keadaan selamat adalah kerana ia hanya memberikan tumpuan kepada jenayah jalanan dan bukannya jenayah secara keseluruhan.

Jenayah lebih besar seperti pecah rumah, rompakan, samun, curi kenderaan dan bunuh.Overall (secara keseluruhan) perlu diambil kira. Ini yang menyebabkan masyarakat rasa tak selamat..

MyWatch turut mempersoalkan KPN sekarang kerana tidak mengambil tindakan dan senyap terhadap bukti kesalahan yang kumpulan tersebut akan dedahkan kepada umum kecuali Tan Sri Ismail Omar bersetuju untuk berjumpa dengan mereka.

Beberapa penculikan berprofil tinggi, rompakan dan kes-kes serangan, termasuk peningkatan penggunaan senjata, menyebabkan ahli parlimen pembangkang dan orang awam mempersoalkan dakwaan unit kecekapan Putrajaya itu bahawa kadar jenayah di negara ini telah menurun dengan ketara sejak inisiatif di bawah itu Program Transformasi Kerajaan (GTP) dimulakan dua tahun lalu.

Ahli politik pembangkang menuduh kerajaan persekutuan terlalu sibuk mengintip orang awam dan menangani persepsi negatif terhadap kelemahan pihak berkuasa dalam mengurangkan jenayah daripada pertempuran sebenar, menunjukan ketidakseimbangan bajet untuk siasatan jenayah .

Pengarah Bidang Keberhasilan Utama Negara (NKRA) PEMANDU Eugene Teh pada Julai mengeluarkan statistik segar menunjukkan bahawa indeks jenayah di Malaysia menurun sebanyak 10.1 peratus dari Januari hingga Mei tahun ini apabila dibandingkan dengan tempoh sama tahun lepas.

PEMANDU sebelum itu mengeluarkan angka fakta indeks jenayah menurun sebanyak 11.1 peratus dari tahun 2010 hingga tahun lepas manakala jenayah jalanan menurun 39.7 peratus dalam tempoh sama.

Pentadbiran Datuk Seri Najib Razak juga menuduh media memainkan laporan jenayah dan menegaskan kes terpencil dan tidak tepat menunjukkan peningkatan dalam kadar jenayah di seluruh negara

 

 

penyapu sial

 

 

Inilah HaramJadahnya bilamana Undang Undang Islam tidak dilaksanakan ,Tiada Berkatnya sebabnya tertubuhnya kerajaan sekarang(Pusat)dengan merasuah rakyat(Pengundi),ugut mengugut adalah Kerukunan Kerajaan Sekarang(BN).Umpama DAJJAL yg memerintah negara ini.

Salah satu contoh ceti haram. Begitu senang sekali iklan ceti haram ditampal di mana-mana tempat awam. Kenapa pihak PDRM tidak menyamar sebagai bakal peminjam dengan menghubungi nombor telefon yang tertera pada iklan tersebut untuk memerangkap ahli sindiket cfeti haram? Setakat buang sahaja iklan tersebut tidak dapat membanteras kegiatan ceti haram @ ah long.

27 December 2012

Memang Dasar Bajingan Tengik UMNO-BN -APCO....Penipu Dan Perompak Rakyat NO 1.....Rebat RM200 Telefon Untuk Tolong Syarikat Kroni

Syarat rebat telefon pintar bernilai bawah RM500 menunjukkan PM Najib Razak bukan mahu membantu anak muda sebaliknya mahu mengkayakan kroni yang terlibat dalam syarikat komunikasi.

Ini bukan mahu tolong anak muda tapi nak tolong kroni syarikat telekomunikasi. Mereka yang akan dapat faedah.Pasti banyak untung daripada rebat ini.

Kalau syarat macam ini, siapa anak muda yang hendak beli telefon pintar sedangkan harganya ribuan ringgit, bukan RM500..

Perdana Menteri ketika membentang Bajet 2013 pada 28 September lalu, mengumumkan pemberian rebat RM200 pembelian telefon pintar kepada belia berusia antara 21 hingga 30 tahun.

Ia terbongkar selepas Suruhanjaya Komunikasi dan Multimedia Malaysia (SKMM) dalam laman webnya, menyatakan itu hanya untuk telefon pintar yang berharga maksimum RM500 sebelum kenyataan berkenaan dipadam hari ini.

Kita menyifatkan kerajaan Umno BN tidak ikhlas memberi rebat RM200 itu berikutan mereka mengenakan  syarat  ketat yang tidak masuk akal.

Syaratnya tidak ikhlas...Langsung tidak bertepatan dengan keadaan semasa.

Sekarang telefon pintar mahal, mana ada harga RM500? Nampaknya, rebat itu hanya gimik kerajaan Umno BN, bukan serius mahu tolong orang muda..

Adalah lebih baik internet dinaik taraf dengan menambah jalur lebar internet setiap kawasan..

 

Rebat RM200 hanya untuk telefon pintar harga RM500.

Suruhanjaya Komunikasi dan Multimedia Malaysia (SKMM) menjelaskan bahawa rebat RM200 untuk telefon pintar yang diumumkan dalam Bajet 2013 hanyalah untuk telefon pintar yang berharga maksimum RM500.

 SKMM telah menerbitkan kriteria berikut dalam lamanwebnya:

  1. Warganegara Malaysia berumur 21 tahun hingga 30 tahun.
  2. Berpendapatan bulanan RM3000 ke bawah.
  3. Model telefon pintar 3G yang diluluskan dengan harga maksimum RM500.
  4. Pelanggan jalur-lebar mudah-alih sedia ada atau pakej baru.
  5. Hanya satu telefon pintar untuk seorang belia.

Menurut notis yang disiarkan semalam, program rebat di bawah Inisiatif Jalur Lebar Kebangsaan (NBI) telah diperuntukkan sejumlah RM300 juta oleh kerajaan yang akan memberi manfaat kepada 1.5 juta belia.

Permohonan untuk rebat adalah terbuka dari 1 Januari hingga 31 Disember 2013 dan para belia yang berminat boleh memohon melalui lamanweb SKMM.

Setem biru kelihatan di sudut kanan laman web yang bertulis Janji Ditepati, Mulai 1 Januari 2013, Bajet 2013.

Bagaimanapun, Malaysiakini mendapati lamanweb tidak boleh diakses sejak pagi ini.

Pada 28 September, di bawah Bajet 2013, Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak mengumumkan rebat RM200 bagi pembelian telefon pintar 3G untuk belia berumur 21 hingga 30 tahun, dengan pendapatan bulanan RM3,000 ke bawah atau tanpa pendapatan bulanan, daripada peniaga yang dibenarkan bawah Pakej Komunikasi Beli

 

 

penyapu sial

 

 

Hidup najib penuh pura2 dan tipumuslihat.smartphone atau rebat 200 jika liputan internet d tahap menyedihkan tak guna juga tepon pintar itu...buat keputusan syok sendiri itu pm......pui.

jika tidak siasat dakwaan yang di dedahkan oleh deepak....hantar aje memo kepada yang di pertuan agong....!!!

Kita mengulangi gesaannya supaya pihak berkuasa menyiasat dakwaan peniaga permaidani Deepak Jaikishin terhadap Perdana Menteri, Datuk Seri Najib serta ahli keluarganya berhubung kontroversi kes pembunuhan warganegara Mongolia Altantuya Shaariibuu.

Jika tidak, satu memorandum wajar  di hantar kepada Yang di-Pertuan Agong.. kita juga mengecam Jabatan Peguam Negara, Polis dan Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) yang didakwa berdiam  diri  terhadap tuduhan yang serius itu.

Perkara itu, membabit maruah perdana menteri, keluarga beliau, negara dan juga Yang di-Pertuan Agong.
Deepak sebelum ini dalam temuramahnya dengan beberapa media antaranya Malaysiakini mendakwa Najib mempunyai peranan dalam isu penarikan balik pengakuan berkanun (SD) pertama penyiasat persendirian P Balasubramaniam pada tahun 2008 yang mengaitkan Najib dengan Altantuya.

Deepak juga sebelum ini mendedahkan beberapa perkara antaranya melibatkan isteri Najib, Datin Seri Rosmah Mansor serta adiknya Datuk Nazim Razak

26 December 2012

betina sundal janda tak rasmi pemenang 6 oskar pecacai terbaik UMNO nak kahwin sikit pun aku tak galat...buat apa ambil sisa orang tak rasmi.....!!!

 

liwat saya dulu kata umi....kang melepas ....tak ada can lagi....bila aku dah kahwin dengan  bollywood star  nanti

Umi Hafilda sudah mahu kahwin. Melepas aku .............mungkin itu yang didetik di dalam hati seseorang yang tak sedar diri bila membaca berita, Umi Hafilda, pencacai Umno hendak kahwin. Pulak tu kahwin dengan 'bollywood'....ha3. Mungkin itu yang diidamkan oleh Umi. Baginda yang pernah mengawan  dengan Umi tak jealous ke?

Umi bukan tidak cantik ....putih melepak lagi .....itu kata seorang sahabat  bila dia bertembung dengan Umi disebuah restoran di Muar tidak lama dahulu.

"Siap pasang bodyguard lagi, tapi cantik juga ye, putih melepak" kata sahabat  itu disambut dengan ketawa oleh kawan-kawan yang lain.

Media melaporkan semalam bahawa pencacai Umno, pembohong dan pemfitnah itu akan berkawan dengan seorang pakar terapi kecantikan, Dr Zaman Khan tidak lama lagi.

Menurut Mingguan Malaysia, Zaman Khan, 33, berasal dari Pakistan dan perkahwinan tersebut bakal dihadiri pembesar-pembesar negara.

Umni adalah adik kepada Timbalan Presiden PKR, Azmin Ali dan Pengacara terkenal Azwan Ali. Kedua-dua mereka dikatakan tidak mempunyai hubungan yang baik dengan Umi lantaran Umi yang sering membuat fitnah dan berbohong dalam isu-isu yang berkaitan dengan politik dan keluarga.

Binatang Binatang UMNO Di Pahang Makin Melampau .... Ikat Tangan Ketua Penerangan ANAK Macam Hamba Abdi

Maran: Kembara Oren Selamatkan Felda peringkat Pahang, kelmarin kecoh apabila Ketua Penerangan Persatuan Anak-Anak Peneroka Felda (Anak), Noraza Muda yang mengetuai konvoi ditahan dan diikat tangannya.

Tindakan tersebut dilakukan bagi menghalang Noraza dan peserta konvoi memasuki kawasan Felda Kampung Awah, Chenor.

Pengarah Pilihan Raya Pas Maran, Shamsuri Hussin yang turut menyertai program berkenaan berkata, pada awalnya konvoi berjalan dengan lancar dari Felda Bukit Kepayang, Bera.

"Suasana bermula apabila konvoi tiba di Felda Kampung Awah. Noraza ditahan dan diikat kedua belah tangannya.

Katanya, tindakan tersebut menimbulkan kemarahan peserta konvoi dan berlaku ketegangan di kawasan tersebut.

Menurutnya, keadaan kembali reda apabila Ketua Polis Daerah Maran, Pemangku Deputi Superintendan, Sulaiman A. Hamid campur tangan dan mengarahkan Noraza yang ditahan selama 15 minit di sebuah pondok dilepaskan.

Katanya, hasil rundingan dengan penduduk, konvoi dibenarkan memasuki kawasan Felda dan meneruskan program penerangan jelajah di Markas Pas di dalam kawasan Felda itu.

Shamsuri berkata, insiden berkenaan cukup mengecewakan dan pihaknya mengutuk tindakan tidak bermoral pihak yang menghalang jelajah berkenaan.

Menurutnya, peserta konvoi juga terkilan dengan tindakan pihak yang mencetuskan provokasi.

“Perbuatan ini melanggar Perlembagaan dan undang-undang yang memberi hak kepada semua rakyat negara ini untuk ke mana sahaja dan berhimpun dengan aman.

“Pemuda Pas Maran yakin bahawa sebahagian besar peneroka dan penduduk Felda kini matang dalam berpolitik, mereka tahu untuk memilih pimpinan dan wakil dalam memperjuangkan hak dan kebajikan mereka.

Kelmarin, Kembara Oren di Negeri Sembilan kecoh apabila ratusan penduduk menghalang laluan konvoi berkenaan.

Sebelum ini pada 3 November insiden yang sama berlaku di Felda Lawin Selatan, Gerik Perak.

 

 

penyapu sial

 

 

Mana polis? Kalau samseng UMNO boleh bertindak sewenang-wenangnya,negara ni sudah tak ada undang-undang lagi.Ayuh kita sama-sama sertai undang-undang rimba ini.

jenis peneroka tak sedar diri, org nak tolong selamatkan generasi anak2 masadepan dia nak sekat, dengar dulu penerangan dan buat pertimbangan..bukan bertindak semberono, kita ada undang2. jenis melayu tak boleh berfikir..

7 Perkara Momokan UMNO takutkan rakyat....tetapi rakyat bukan bodoh sangat untuk menilainya

Tujuh perkara ini diasak betul-betul kepada rakyat terutamanya yang tidak begitu celik IT dan warga tua di kampung-kampung. Mereka yang menerima pandangan hanya dari satu lorong (one way) dan tidak mempunyai otak kreatif terus mempercayainya.

Cuba sama-sama kita renung dan kaji tujuh perkara ini sejauh manakah kebenaran dan kesahihannya. Saya akan membuat matemetik politik berhubung perkara ini dengan memberi jawaban seringkas mungkin.

Tujuh perkara itu ialah;

  1. Konon sekiranya Pakatan Rakyat menang dalam pilihan raya ke-13 ini negara akan jadi huruhara.

    Kononnya akan berlaku huruhara sekiranya Pakatan Rakyat menang. Bentuk huruhara yang diuar-uarkan kepada rakyat kononnnya akan berlaku situasi perbalahan kaum seperti 13 Mei 1969. Mari kita tanya siapakah yang akan mencetuskan keadaan itu kalau ia benar berlaku? Apakah orang Cina, atau orang Melayu atau orang India? Di pihak Pakatan Rakyat pasti tidak akan memulakan kerana mereka suka kerana menang. Jadi potensi kalau berlaku yang akan memulakan ialah pihak yang membuat momokan itu.

    Sehubungan itu disebarkan kononnya tentera akan mengambil alih kerajaan ini kalau Pakatan menang. Kenapa? Apakah tentera tidak menghormati kepada demokrasi? Sediakan tentera untuk mengambil tindakan demikain. Di sinilah jelas pihak yang membuat spekulasi itu hanya menuduh semata-mata bagi menakut-nakutkan rakyat dari mengundi Pakatan Rakyat. Tentera boleh mengambil alih kerajaan kalau kerajaan tidak stabil dan berlaku huruhara.

    Ternyata juga pihak yang membuat isu berfikiran jahat, dengki dan tidak boleh menerima hakikat berlaku perubahan hatta pun untuk kebaikan rakyat.

  2. PAS menjadi alat kepada DAP.

    PAS menjadi sasaran dituduh sebagai alat DAP. Pihak yang membuat tuduhan itu telah merendah-rendahkan martabat para pemimpin PAS. Mereka mengira pemimpin PAS budak-budak yang tidak ada prinsip. Tuduhan ini asalnya datang dari beberapa pemimpin PAS sendiri yang tidak dapat 'menguah' dan popular dari kalangan ahli PAS kerana kesongsangan politik mereka.

    PAS sebagai sebuah parti berwibawa ia mempunyai perlembagaan tubuhnya. PAS berpegang kepada perlembagaan yang dikonsepkan dari ajaran al Quran, Hadith, Qias ulama dan ijtihad pemimpin. Sesiapa pun tidak boleh memperalatkan PAS kerana ia ada perlembagaan. Seperkara lagi yang membuat keputusan didalam PAS ialah ahlinya bukan saja segelintir pemimpin. PAS ada muktamar dan persidangannya bagi menentukan hala tujuan dan matlamatnya. PAS dipancu secara jemaah bukan individu apa lagi otokrasi.

    Tuduhan begitu adalah datang dari mereka yang tidak tahu kaedah atau memahami apa itu pertubuhan dan organisasi.

  3. Anwar akan jual Malaysia kepada Yahudi atau kuasa asing.

    Kononnya kalau Pakatan Rakyat menang dan Anwar jadi PM, negara ini akan menjadi milik kuasa asing, Amerika dan Yahudi. Negara asing akan memerintah negara ini. Ini juga tuduhan dangkal dan tidak berasas. Mereka yang membuat tuduhan ini sekali lagi tidak tahu konsep sesebuah negara dibangunkan secara demokrasi. Kalau benar Anwar ada bermaksud begitu ia tidak semudah untuk menjual anak kucing. Dalam Pakatan Rakyat ada PAS dan DAP. Peraturan demokrasi dan semangat pakatan ini kena fahami.

    Dakyah dan fitnah itu boleh dilihat kepada perjuangan Anwar kini. Kalau Anwar ingin menjualkan negara ini kepada kuasa asing beliau tidak akan mempertahankan prinsipnya semasa dalam BN dulu. Beliau ikut kehendak Mahathir termasuk membenarkan wang negara dirompak dan disamun semewahnya oleh Mahathir dan kuncu-kuncunya. Orang yang mempertahankan hak negara, prinsip bangsa dan maruah tanah air tidak akan berbuat demikian.Sekali lagi dinyatakan rakan Pakatan Rakyat PAS terutamanya tidak akan membenarkannya.

  4. Negara akan bankrup.

    Negara ini akan bankrup sekiranya Pakatan Rakyat memerintah. Ini dirujukkan kepada beberapa polisi dan dasar membantu rakyat yang dicadangkan oleh Pakatan Rakyat seperti mana terkandung dalam Buku Jingga. Antara perancangan kerajaan itu termasuk, menghapuskan tol di lebuh raya, menghapuskan PTPTN, menurunkan kadar cukai harga kereta, memberi tambahan 15% royalti petroleum kepada negeri-negeri yang menghasilkan minyak dan gas.

    Penurunan kadar itu bagi meringan beban rakyat, ia dibuat dari formula dengan menghapuskan rasuah dan memansuhkan bayaran-bayaran yang tidak sepatutnya. Ironisnya kalau segala pembangunan yang dilaksanakan oleh kerajaan hari ini tidak pula dianggap sebagai bankrup. Perhatikan betapa banyak wang negara dibazirkan artau pun digunakan tidak pada tempatnya. Penyelewengan, rasuah dan bayaran-bayaran tidak wajar berlaku itu semua merugikan negara.

    Jelas ia hanya tuduhan semata-mata bagi mencerminkan kelemahan dan kebobrokan kerajaan Pakatan Rakyat. Walhal yang sudah terbukti menyeleweng, samun harta rakyat dan khianat ke atas rakyat dan negara ialah pemimpin kerajaan hari ini.

    Ini boleh dirujukan kepada berbagai skandal berlaku yang melibatkan wang rakyat dan negara mengalami kerugian berbillion ringgit. Contoh paling baru ialah bagaimana projek lembu gemuk (NFC) wang rakyat dimanipulasikan untuk kepentingan individu.

  5. Pembangkang tidak ada pengalaman.

    Pihak parti kerajaan selalu menguar-uarkan Pakatan Rakyat tidak boleh memerintah kerana mereka tidak ada pengalaman. Ini hujah yang cetek dan naif sekali. Hujah kebudak-budakan. Memang Pakatan Rakyat tidak ada pengalaman dalam soal ini kerana belum pernah menjadi kerajaan. Kalau orang yang berpendapat demikian cerdik dan tidak 'ssumbat' dan masuk air dia tidak akan tergamak memberi hujah demikian. Macam mana Pakatan Rakyat mempunyai pengalaman sebab belum memerintah. Hal yang sama juga berlaku kepada BN dulu, sebelum tahun 1971 ia juga tidak ada pengalaman. Dan Umno sendiri asalnya tidak pun wujud, ia diwujudkan kemudian. Umno semasa mula menjadi kerajaan tidak ada pengalaman dan mereka dibimbing oleh British.

    Pengalaman akan ada apabila ia menjadi kerajaan. Setelah itu baru dapat diukur ada pengalaman mampu atau tidak. Pandangan atau panduan awal boleh dibuat ke atas empat kerajaan negeri yang diperintah oleh Pakatan Rakyat ketika ini; Kelantan, Kedah, Pulau Pinang dan Selangor. Baru empat tahun (kecuali Kelantan) Pakatan Rakyat memerintah sudah nampak perubahan positif sekurang-kurang dari aspek kemanusian dan integriti. Ia boleh disaksi sendiri. Jangan saksi atau baca butiran dan dakyah dilemparkan menerusi media massa tetapi cuba selidik sendiri.

    Pencapaian dari segi ketelusan (integriti) kerajaan Pakatan Rakyat jauh lebih baik daripada kerajaan negeri-negeri lain. Misalnya Kelantan dalam keadaan ditekan dan dihindik namun negeri itu masih berjaya membawa rakyat selari dengan negeri-negeri lain, sebaliknya pembangunan dari segi rohanian dan kemanusiaan Kelantan mendahului negeri-negeri diperintah oleh BN. Hutang kerajaan Kelantan dengan federal jauh lebih rendah berbanding dengan Pahang, Johor, Melaka, Perlis dan lain-lain.

  6. Pembangkang tidak tunai janji.

    Ini satu lagi tuduhan dangkal dan kurang cerik. Apabila BN melaungkan slogan "Janji ditepai" mereka menuduh pembangkang tidak menunaikan janji. Ini dirujuk kepada manifesto pilihan raya dikemukakan oleh Pakatan Rakyat. Contoh diambil ialah Selangor. Jikalau manifesto yang dirujuk, bukan saja Pakatan Rakyat tidak menunaikan janji tetapi BN juga banyak janji-janji yang diikrarkan dalam manifesto tidak ditunaikan.

    Orang yang sihat akan dapat berfikir kenapa janji manifesto itu tidak ditunai semuanya, sebabnya Pakatan Rakyat tidak berjaya membentuk kerajaan Pusat. Sekiranya Pakatan Rakyat menguasai Malaysia semua janji itu akan dipenuhi kerana sebahagian besar janji perlu dilaksanakan bila kewangan mencukupi. Sesetengah bukan kerajaan Pakatan Rakya sengaja tidak mahu laksanakan tetapi terhalang disebabkan perbezaan kerajaan. Contohnya kerajaan Kelantan tidak dapat untuk merancakkan industeri berat kerana tidak ada kelulusan dan kerjasama dari kerajaan Pusat yang memegang atau berkuasa ke atas bidang-bidang tertentu.

  7. Malaysia akan jadi seperti Singapura.

    Tuduhan ini juga merupakan imiginasi yang tidak berasas sama sekali. Kononya kalau Pakatan Rakyat memerintah Malaysia akan jadi seperti Singapura... orang Melayu tidak akan berkuasa dan Islam tidak akan berdaulat. Hujah yang digunakan kononnya DAP akan mengubah corak pemerintahan Malaysia ke arah republik dan liberal tanpa menjadikan bangsa dan agama sebagai asasnya. Tuduhan ini satu fitnah besar yang datang dari orang yang tidak mendapat pendidikan secara teratur.

    Kebimbangan seperti ini seharusnya tidak timbul kalau mereka - si penuduh mengenali sejarah bagaimana nasib dan apa yang berlaku ke atas Singapura dahulu. Siapa yang menyerahkan Singapura kepada Lee Kuan Yew? Apakah orang itu kini berada didalam Pakatan Rakyat? Tuduhan atau anggapan demikian oleh Umno seperti meludah ke muka sendiri. Apa yang menimpa ke atas Singapura tetap dijadikan azimat dan iktibar bukan saja kepada Melayu tetapi Cina juga.

    Kalau takdirlah DAP berhasrat menjadikan Malaysia seperti Singapura, apakah parti itu cukup kuat dan berkuasa? Dan apakah Melayu di dalam Umno akan hanya melihat saja tatkala Melayu dan Islam di dalam Pakatan Rakyat bangkit mempertahankan kehendak DAP itu? Kalau itulah berlaku maka jelas yang ada hasrat untuk menjadikan Malaysia seperti Singapura adalah Melayu di dalam Umno. Perlu diketahui Malaysia tidak boleh dijadikan seperti Singapura selagi perlembagaan tidak dirombak... sedangkan untuk merombak perlembagaan orang Cina memerlukan 2/3 kuasa di parlimen. Juga bukan semudah itu kerana ada bab-bab tertentu di dalam perlembagaan negara ianya tidak boleh diubah meskipun ada kuasa 2/3.

Itulah di antara tujuh perkara yang dijaja oleh UBN untuk mengabui mata rakyat agar tidak menyokong Pakatan Rakyat. Kesemua tuduhan itu direkacipta yang terbit dari ilusi rasa gerun dan takut UBN kepada kemampuan Pakatan Rakyat. Sebenarnya selain dari tujuh perkara itu ada beberapa perkara lagi yang ditimbul dan dimainkan untuk mengelirukan rakyat.

tapis calon kalau SPRM telus...tiada seekor haramjadah haramjadah UMNO yang lulus jadi calon PRU 13 nanti...!!!!

Ura-ura UMNO hendak menghantar senarai nama calon-calon parti itu ke SPRM dahulu merupakan isu yang agak menarik juga. Jika begitu elok kita alu-alukan usaha itu kerana kata pemimpin besar UMNO ia akan memastikan calon-calon yang bakal diturunkan nanti adalah bersih dari elemen rasuah.

Tetapi yang lebih menarik lagi boleh kah Najib dan ramai pemimpin yang lain yang sedang berkuasa dapat menjadi calon nanti? Bagaimana dengan Menteri-Menteri Besar sekarang pula? Kalau di siasat betul-betul berkemungkinan Najib, Muhyiddin dan ramai lagi Menteri-Menteri yang lain tidak layak menjadi calon kali ini.

ATAU tindakan ini hanya untuk mengabui mata rakyat dengan menunjukan calon-calon UMNO yang lama yang kita tahu terlibat dengan rasuah dapat di bersihkan nama mereka dari imej rasuah mereka. Lain-lain perkataan SPRM akan mengumumkan yang calon-calon yang akan diturunkan itu telah dibersihkan nama mereka.

kita sendiri sebagai rakyat sudah mengetahui tahap mana kredibilitinya...yang pasti SPRM memang tiada konek memburu jerung jerung perasuah yang besar besar...tak payah jauh kes sharizat lembu ,musa aman dengan skandal rm 40 juta dan kapal selam altantuya rm 3 billion terus di sorok bawah karpet raya betina puaka betina pundek 1 malaysia.

Tetapi kita tidak menjangka apa yang di sebut itu adalah serius. Jika UMNO benar-benar serius,kita rasa tidak ada seorang pun akan layak menjadi calon, termasuk lah Perdana Menteri sendiri.

Tidak usah lah kita hiraukan isu itu Ia tidak akan berlaku. Yang rasuah akan tetap diturunkan sebagai calon nanti.

25 December 2012

gempar....najib haramjadah dan rosmah betina puaka lawat kawasan banjir guna kenderaan canggih

Mangsa banjir di Kuantan   terkejut  ungka  dengan  kehadiran "Makhluk" ganjil timbul sewaktu banjir melanda Bandar Kuantan semalam...Objek yang serupa  seperti  kapal selam Scorpion berlegar-legar dikawasan sekitar penduduk.Menurut salah seorang penduduk Kampung, kapal selam Scorpion itu dinaiki oleh Najib dan Rosmah untuk melawat mangsa banjir..almaklum lah PRU 13 hampir tiba..ini lah masa memancing  undi  di air keroh..turut serta dalam lawatan di syaki ibrahim al kataki , zul kulum dan ularmak tepi seluar dalam rosmah  fathul baring...

sumber berita....utusan penipu 

Barang Nipu....Perdaya Penyokong Sendiri....Air Mineral BN Selangor Tidak Patuh Piawaian

Air mineral yang diedar BN Selangor semasa program-programnya di dapati menyalahi peraturan air mineral, malah logo halal yang dilekat di botol itu diragui kesahihannya.

Pembekalan air mineral percuma berjenama ‘Nurani Rakyat’ dalam kempen Sayangi Selangor itu tidak pernah disahkan kualitinya mengikut piawaian yang ditentukan kerajaan.

Ia melanggari Akta Makanan 1983, Akta Perihal Dagangan 2011, dan Sijil Perakuan Halal Jakim.Sebab itu kita minta Kementerian Kesihatan, Kementerian Perdagangan Dalam Negeri & Hal Ehwal Pengguna dan Jabatan Kemajuan Islam Malaysia (Jakim) siasat dan ambil tindakan..

Air mineral berbotol yang dikeluarkan syarikat komersil mematuhi sepenuhnya piawaian, sedangkan pembekalan produk yang dibuat syarikat BN langsung tidak tertera dibiar melanggari undang-undang.

Sepatutnya pada botol ini tertulis jenis punca air dan lokasi diperolehi, kandungannya dan nama syarikat yang membotolkan, tapi langsung tak dinyatakan..

Kita  turut mempersoal kesahihan logo halal Jakim yang dipapar pada produk berkenaan.

Manakala jenis penutup botol air mineral itu berwarna biru, tanda kepada jenis air galian bawah tanah, namun diragui sumbernya.

Bagaimana kalau  kita katakan air ini berpunca dari air paip Syabas? (Syarikat Bekalan Air Selangor)..

Sendiri jadi menteri sendiri buat peraturan, sendiri yang langgar. BN tipu rakyat di program anjurannya. Ini penyalahgunaan logo yang jelas. Kita yakin dalam masa kempen pilihan raya, air ini akan dibekalkan secara meluas di program anjuran mereka...

Pengeluaran produk tersebut menyalahi semua peraturan berkenaan.Bagi kesalahan di bawah Akta Perihal Dagangan 2011, syarikat atau institusi yang melakukan kesalahan boleh didenda sebanyak RM10 juta, manakala RM2 juta bagi kesalahan individu..

Manakala penyalahgunaan sijil dan logo halal Jakim atau Jabatan Agama Islam Negeri boleh didenda maksimum RM5 juta kerana kesalahan memperdaya atau mengelirukan pengguna

 

 

penyapu sial

 

Biasalah tu bagi syarikat kroni yang buat air minuman bukan dari syarikat yang bertauliah. Syarikat bertauliah akan pastikan setiap kualiti barang mesti mencapai standard piawai yang ditetapkan. Tapi kalau syarikat kroni yang buat, diaorang hanya penting untung dari segalanya tak peduli apa - apa peraturan yang ditetapkan. Itulah bezanya antara cara kerja syarikat kroni dan cara kerja syarikat bertualiah

Maruah bangsa melayu bukan di tangan parti syaitan yang di kenali UMNOPORNO....

adalah bangsa tidak bermaruah bila minda di kuasai oleh parti PORNO UMNOPORNO....

Maruah suatu bangsa yang disebut sebagai bangsa yang tersohor dan mulia bukanlah meletakkan masa depan nya pada tangan orang lain. Oleh kerana meletakkan masa depan dalam tangan orang lain, mereka telah jatuh maruah kebawah pada beberapa darjat nya. Siapakah yang menyebabkan bangsa Melayu jadi demikian?

Sesudah 55 tahun merdeka, nampak nya peranan orang Melayu ialah merelakan diri dihimpun dalam stadium, atas padang dan dalam dewan2 besar , memulia dan memuja Haji Najib altantuya. Takkanlah setelah 55 tahun merdeka, itu kerja orang Melayu?

Apa dah jadi kepada orang Melayu? Inilah akibatnya, apabila kita menyerah soal membangunkan bangsa dan negara kepada orang lain. Kita meletakkan kepercayaan memajakkan pembentukan masa depan kita dalam tangan orang lain. Orang lain tersebut memanipulasi minda kita dan menakutkan kita untuk percaya bahawa tanpa mereka, maka kita tidak ada masa depan. Kita kehilangan maruah, harga diri dan jatidiri. Kita pun memuja dan memulikan sang dewata mulia  haji Najib altantuya bin tong rosak dan UmnoPORNO-APCO.

Demikianlah apa yang sudah berjaya dilakukan oleh UmnoPORNO. Kalau UmnoPORNO  tidak ada, maka masa depan orang Melayu akan gelap. Dimana maruah orang Melayu jika demikian? Masa depan sendiri bukan ada dalam tangan sendiri? Setelah 55 tahun, bangsa Melayu dibentuk minda mereka untuk percaya bahawa kebahagiaan serta kesejahteraan mereka bergantung kepada UmnoPORNO  dan bukan pada kebenaran nya, melalui usaha mereka sendiri.

Kaum yang merdeka minda, mesti bertanya apakah yang mereka boleh lakukan melalui kerajaan sebagai wadahnya, untuk mencapai matlamat? Kerajaan bukan sesuatu yang kita sendiri ciptakan yang kemudiannya menindas serta menghimpit kita.

Dalam agama kita, kita pun biasa mendengar ustaz dan tok lebai membaca ayat2 Quran yang bermaksud- Allah tidak akan mengubah nasib atau keadaan sesuatu kaum, kecuali kaum itu mengubah apa yang ada dalam diri mereka. Dan kita juga mendengar- Allah tidak akan mengubah nikmat yang ada pada sesuatu kaum, sehinggalah kaum tersebut mengubah apa yang ada dalam diri mereka sendiri.

Apa maksud ayat2 tersebut? Maksudnya, bukanlah Haji Najib atau UmnoPORNO  atau orang lain yang akan mengubah dan mentransformasikan kaum Melayu. Yang mengubah dan mentransformasi kita ialah diri kita sendiri- usaha kita sendiri dengan nilai kehidupan yang ada dalam diri kita.

Kita tidak akan dapat mengubah masyarakat dan kerajaan yang korap jika, dalam diri kita tidak ada nilai membenci rasuah dan korapsi. Kita tidak ada mengubah kerajaan dan system yang tidak cekap, jika dalam diri kita sendiri, tidak ada nilai membenci kelembapan dan ketidakcekapan. Dalam diri kita, kita mesti bangkitkan nilai2 seperti ini dan bersama2 dengan ramai kawan2 lain, mempamirkan dan menterjemahkan keperibadian bangsa kita yang sebenarnya.

Maruah kita sebagai orang Melayu boleh dinilai daripada banyak mana kita bergantung kepada orang lain dan banyak mana kita meyakini bahawa perubahan kah, transformasi kah, reformasi kah, bergantung sebetulnya pada diri kita sendiri. Iaitu melalui usaha kita sendiri.

Berdikari, jatidiri ialah pokok segala kemajuan yang sebenarnya untuk setiap individu dan jika dipamirkan dalam kehidupan ramai, ia merupakan punca ketangkasan dan tenaga. Bantuan dari pihak lain hanya akan mendatangkan kesan2 melemahkan, tapi pertolongan dari dalam diri sendiri, menguat dan menyegarkan. Apa yang dilakukan untuk sesuatu kaum oleh pihak lain, pada sebahagiannya, menyedut ransangan dan kemestian melakukan sesuatu untuk kehidupan oleh yang empunya diri. Dan dimana kaum itu tertakluk oleh arahan yang berlebihan dan perkerajaan yang berlebihan, kecenderungan yang tidak dapat dielakkan ialah mereka jadi kaum yang lemah.

Bila orang Melayu tolak UmnoPORNO, bukan bererti mereka membelakangkan keMelayuan mereka. Kebangsaan dan agama tetap ada pada mereka. Bila mereka menolak UmnoPORNO, yang sebenarnya mereka lakukan ialah membebaskan minda daripada ketakutan dan tahyul bahawa tanpa UmnoPORNO, orang Melayu akan binasa.

Masa depan kita, kita yang tentukan sendiri. Mana2 kerajaan yang muncul nanti, akan berdepan dengan suatu kaum yang benar2 berani menyatakan maruah diri mereka. Bila bangsa Melayu sudah kuat, mana2 kerajaan akan berkerjasama dengan kaum Melayu, bukan menindas dan mengeksploitasi mereka.

SPRM perlu tapis diri sendiri dulu kemudian baru tapis calon perdana menteri dan seterusnya untuk calon PRU 13 nanti....

Pengumuman oleh presiden Umno Datuk Seri Najib Razak bahawa semua calon pilihanraya Barisan Nasional perlu ditapis oleh SPRM disambut dingin di kalangan kebanyakan ahli partinya sendiri.

Pengumuman tersebut dilihat sebagai respon kepada cadangan Lembaga Penasihat Pencegahan Rasuah supaya setiap parti politik yang bertanding perlu menyerahkan senarai calon untuk dinilai oleh SPRM.

Kita bersetuju secara prinsip bahawa setiap calon yang bertanding pada pilihanraya ke-13 yang digelar sebagai ‘mother-of-all election’ ini, terdiri daripada lelaki dan wanita yang beramanah, penuh integrity dan kompetensi.

Ini kerana kekayaan dan khazanah negara dan negeri yang akan diamanahkan pada tiap ahli parlimen dan ahli dewan undangan negeri adalah amat tinggi nilainya, dan dalam banyak keadaan ianya boleh menggelapkan mata si pemegang amanah tersebut.

Walau bagaimana pun SPRM tidak perlu dilibatkan dalam proses pra-penilaian ini  kerana :

1. SPRM tidak diberikan tauliah dan kuasa untuk menilai calon-calon pilihanraya. Apa yang mereka boleh lakukan adalah untuk menyiasat dan mendakwa dengan bukti yang kukuh terhadap mana-mana pihak yang terlibat dengan kesalahan yang boleh dihukum di bawah bidangkuasa SPRM.

 

Timbul persoalan kelak tentang apakah tindakan yang akan diambil oleh SPRM terhadap calon-calon yang mereka telah sahkan terlebih awal sebelum pilihanraya sebagai ‘bersih’, namun selepas itu, mereka menerima bukti kukuh untuk disabitkan dengan kesalahan di bawah akta pencegahan rasuah yang berkaitan.

2. laporan SPRM ini nanti, pastinya mengandungi ayat penafian (disclaimer) yang berbunyi, “Laporan penilaian ini disediakan berasaskan makluman yang dibekalkan oleh pihak calon, sehingga tarikh laporan ini. SPRM tidak bertanggungjawab terhadap sebarang kesalahan dan kesilapan dalam menjalankan prosedur penilaian ini”.

Timbul persoalan tentang kualiti laporan tersebut, samada ianya cukup komprehensif untuk menilai setiap sumber pendapatan dan harta yang terkumpul oleh pihak calon tersebut.

3. SPRM perlu selesaikan kes-kes tertunggak yang bertimbun, bukan sekadar mendakwa ‘ikan bilis’, tetapi perlu komited untuk mendakwa ‘si jerung’ dan ‘syaitan-syaitan yang dikenali’ daripada terus bermaharajalela.

Tiap calon perlu membuat pengisytiharan harta secara sukarela untuk rakyat mengukur dan menilai tahap kekayaan yang dikumpul oleh mereka, sebelum dan selepas menjawat jawatan.

Sudah tiba masanya untuk budaya politik baru di Malaysia. Calon-calon bukan sekadar mengisytiharkan janji dan manifesto, tetapi turut mengisytiharkan harta mereka. Tiada alasan untuk mengelak daripada tindakan ini. Seorang yang beramanah dan berintegriti tidak perlu takut pada cadangan ini.

Hanya yang sebaliknya, takut untuk menyahut cabaran ini. Untuk rekod, semua EXCO Pemuda PAS, telah mengisytiharkan harta mereka secara sukarela pada muktamar tahunan baru-baru ini.

Walaupun bukan semua akan bertanding, ini adalah satu langkah pencegahan awal agar budaya rasuah tidak menyelinap masuk sesama ahli PAS yang kelak bakal menjadi parti terpenting dalam pakatan kerajaan memerintah.

Ternanti respon daripada Pemuda UMNO? .....Jangan haraplah ....Jauh panggang dari api.

Apapun, rakyat pasti teruja untuk melihat Datuk Seri Najib menunjukkan tauladan dengan membenarkan SPRM bebas menilai harta-harta yang dikumpul oleh beliau dan Datin Seri Rosmah, untuk dinilai dan diukur oleh rakyat jelata. Integriti berkait rapat dengan tindakan, bukan sekadar ucapan.

Kita  lebih bersetuju untuk pihak SPRM menilai calon-calon untuk jawatan perdana menteri. Itu yang lebih utama. Apa pandangan anda?

24 December 2012

habis modal dan nak ajak berbahas pun tiada konek akhir UMNOPORNO sekutu APCO buat kerja KOMUNIS ....!!!!

Melalak melolong lah  bagai kena polong  pemimpin Umporno terutamanya Timbalannya, Si muka sembab dan otak lembam  apabila tiada wakil kaum Melayu di dalam CEC Parti DAP. Hujah beliau, ini menunjukkan DAP parti perkauman. Betapa cerdiknya Si Lembam  ini  membuat tafsiran sedemikian yang menyebabkan ramai yang bertanya ada berapa orang kaum India atau Cina berada di dalam MT Umporno, kecuali jika ada pun 'separuh india' atau Kutty.

Masalahnya tidak kira berapa orang Cina atau Melayu berada di saf kepimpinan sesebuah parti asalkan mereka bersih dari rasuah. Bagaimana dengan saf utama yang berada di dalam Umporno berbanding dengan DAP? Jauh langit dari bumi. Saf kepimpinan DAP lebih terbukti bersih dari saf Melayu di dalam Umporno.

Ketua Pemuda Umporno pernah terlibat di dalam politik wang sewaktu pemilihan di dalam parti mereka tetapi sekadar diberi amaran, melainkan si Isa Doraemon sahaja yang digantung. Ali Ketam dari Melaka pun terbabit dengan rasuah politik wang tetapi masih menjadi bos di Melaka. Ketua Wanita? Hah...Kak Ijat lagi dahsyat, sehinggakan satu dunia tahu kisah keluarga Kak Ijat bela lembu dalam kondo. Inilah di antara beberapa contoh saf yang ada di dalam Umporno. Itu belum diambil cerita Khir anak Toyol yang pernah berhajat mahu menjadi Ketua Pemuda Umporno.

Apa pula kisah pemimpin di dalam DAP yang melakukan perbuatan seperti yang tokoh-tokoh Umporno telah lakukan. Jawapannya, tiada. Ertinya, walaupun Cina tetapi mereka bersih dari Melayu yang berada di saf kepimpinan Umporno sekarang.

Hujah Si Lembam hanya sebagai hujah bodoh. Hujah yang menunjukkan betapa takutnya beliau dan parti sekutu Apco itu kepada DAP. Mereka tahu, kekuatan DAP banyak membantu kekuatan PR. Hakikatnya, jika ada pun wakil Melayu di dalam DAP, Si Lembam tetap akan memburukkan DAP juga tetapi hujahnya berbeza.

Yang pastinga beliau  akan berhujah pula bahawa masih ada orang-orang Melayu yang sanggup menjadi pemimpin di dalam parti "Komunis DAP". Hujah DAP itu komunis sudah sinonim dengan ahli-ahli Umporno. Tidak mengapa, asalkan 'Komunis' ini tidak membunuh umat-umat Islam di Memali. "Komunis" ini tidak rampas tanah rezab Melayu. "Komunis" ini juga tidak hina Raja-Raja Melayu.

Rakyat sekarang melihat Umporno sudah kekeringan idea untuk menyerang PR. Apa lagi yang boleh dilakukan oleh Umporno untuk menunjukkan parti mereka masih kuat dan gagah, sedangkan Presiden mereka terkenal dengan gelaran "Roti Canai Kosong tanpa telor"?

Akhirnya, mereka terpaksa kembali kepada cara komunis yang sebenar iaitu lakukan keganasan dan baling batu dan cat kepada musuh mereka. Itu baru real punya kerja Komunis!!

tanya rosmah ...biar sampai pantat dia jawab....

 

Pemuda PKR   yang akan menganjurkan pengiriman massa poskad kepada Datin Seri Rosmah Mansor, isteri Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak, untuk mengenakan tekanan terhadapnya yang berdiam diri terhadap siri pendedahan oleh ahli perniagaan Deepak Jaikishan.

Rosmah perlu menjawab pendedahan Deepak, dia tidak harus hanya berdiam diri.Dia adalah wanita yang paling berkuasa di negara ini, jadi kita berharap dia akan tampil menjawab soalan-soalan ini, rakyat mahu tahu kebenarannya

Deepak, antara lain, mendakwa Rosmah meminta bantuannya untuk mendapat penyiasat persendirian P Balasubramaniam membuat akuan bersumpah (SD) kedua, untuk menyangkal SD pertama yang mengaitkan perdana menteri dengan warganegara Mongolia Altantuya Shariibbuu.

Bagi tujuan ini, Pemuda PKR telah dicetak poskad khas untuk isteri perdana menteri, yang memaparkan kartunnya dengan perkataan Tanya Rosmah dan tiga soalan dalam ruang dialog.

Ianya berbunyi: Benarkah sumpah Najib yang menyatakan tidak kenal Altantuya? Benarkah Deepak diarah untuk paksa PI Bala batal akuan bersumpah yang kait hubungan Najib dengan Altantuya? dan Kenapa hingga sekarang diam diri daripada sebarang komen selepas pendedahan Deepak?

Cetakan pertama 50,000 poskad yang dilancarkan di Petaling Jaya semalam, akan diedarkan di pantai barat.

Lebih banyak lagi akan dicetak kemudian untuk diedarkan ke seluruh negara dan pada perhimpunan mega Pakatan Rakyat pada 12 Januari.

Orang ramai  juga boleh menulis soalan mereka sendiri pada poskad tersebut apa yang mereka mahu tanya kepada Rosmah dan pihak  pemuda PKR akan mengumpulnya pada 12 Januari dan menghantarnya kepada beliau.

Mereka juga boleh mengeposkannya sendiri..

 

 

Pendedahan Deepak: AMK edar 50,000 poskad Tanya Rosmah

PETALING JAYA 21 DISEMBER: Angkatan Muda KEADILAN (AMK) akan mengedar 50,000 poskad kepada orang ramai untuk bertanya kepada Datin Seri Rosmah Mansor sendiri kebenaran pendedahan Deepak Jaikrisnan, kata ketuanya, Shamsul Iskandar Mohd Akin.

“Ini usaha dan idea anak muda,” katanya ketika berucap pada Jelajah Merdeka Rakyat Suara Anak Muda di Dataran Anak Muda, Taman Petaling Utama di sini, malam tadi, sambil memuji dan menghargai mereka yang komited mahukan perubahan.

Namun, beliau yakin bukan hanya pemimpin muda yang berani membangkitkan pelbagai isu, malah ramai yang sukarela bekerjasama untuk menjayakan program Pakatan Rakyat.

Ketua Angkatan Muda KEADILAN (AMK) Selangor, Azmizam Zaman Huri, pula berkata anak muda golongan penting bagi mempertahan kemenangan Pakatan di Selangor, seterusnya menawan Putrajaya pada Pilihan Raya Umum (PRU) ke-13 kelak.

Beliau berkata, tenaga anak muda perlu untuk mengesan pengundi berikutan 130,000 daripada 450,000 pengundi baru di Selangor, gagal dikesan.

“Anak muda juga digalakkan untuk mendaftar sebagai sukarelawan pilihan raya bagi memastikan tiada penyelewengan.

“PRU sudah dekat tapi berdepan dengan Umno yang menggunakan sepenuhnya media arus perdana. Kita di ambang kemenangan.

Justeru, ayuh anak muda kita jadi jentera pilihan raya,” katanya -KD

bila negara di perintah kepala penjenayah....bisnes wang haram dia peduli apa....!!!!

kepala penjenayah yang  bakal memenangi pilihanraya untuk menjadi PM secara menipu  tak kisah dengan bisnes wang haram

  1. Pendedahan yang dibuat oleh Global Finance Integrity (GFI) bahawa Malaysia mencatatkan pengaliran keluar modal haram berjumlah USD 64.38 billion pada tahun 2010 adalah sesuatu yang sangat mengejutkan ramai pihak. Jumlah ini meletakkan Malaysia pada tangga ketiga jumlah wang haram terbesar di belakang China dan Mexico.
  2. Apa yang tidak mengejutkan kita ialah usaha kerajaan menyekat media arus perdana dari membuat pendedahan lanjut. Ianya adalah satu tindakan sia-sia apabila mengambilkira pandangan PM sendiri di dalam Perhimpunan Agung UMNO baru-baru ini bahawa masyarakat kini didorong oleh teknologi ICT dan menjadikan mereka khususnya golongan muda lebih bermaklumat.
  3. Kita juga boleh menjangkakan bahawa kerajaan akan segera menempelak angka GFI ini sebagai menyimpang. Ianya berdasarkan kenyataan dangkal PM tahun lepas yang menyangkal angka GFI tahun 2000 - 2009 sebanyak RM 662.6 billion lalu mendedahkan angka rasmi kerajaan yang kononnya jauh lebih kecil iaitu sebanyak RM 135.4 billion bagi tempoh yang sama.
  4. Variasi tersebut adalah dijangkakan kerana perbezaan pada kaedah pengiraan tetapi pertikaian angka ini telah menjadi akademik semata-mata. Sama ada angka Kerajaan yang betul atau pun angka GFI, hakikatnya PM sendiri telah mengakui wujudnya modal haram yang berbilion ringgit nilainya.
  5. Pendedahan ini adalah signifikan kerana ianya membuktikan wujudnya wang komisyen rasuah yang besar berlegar di dalam ekonomi kita. Ianya juga membuktikan usaha tidak sah kumpulan penyangak ekonomi untuk mengelak cukai dan membawa keluar hasil negara melalui kaedah pelaburan hartanah, deposit akaun luar pesisir dan sebagainya bagi menokok kekayaan peribadi mereka.
  6. Contoh kekayaan kumpulan penyangak ekonomi ini antara lainnya terbongkar melalui kes perceraian anak Ketua Menteri Sarawak yang membenarkan kekayaan luar biasa keluarga Tan Sri Abdul Taib Mahmud. Jumlah tuntutan perceraian menantunya sahaja menjangkau RM 100 juta ringgit! Maka tidak hairan sekiranya jumlah wang haram ini menjangkau nilaian berbilion ringgit.
  7. Laporan GFI setebal 94 mukasurat ini mendedahkan beberapa petunjuk penting mengenai punca pengaliran wang haram tersebut. Antaranya ketidaktelusan akaun firma dana kekayaan berdaulat (SWF), pengaruh petro-dolar dan penipuan dalam inbois dagangan.
  8. Secara langsung petunjuk-petunjuk ini mendorong kita untuk mempersoalkan kredibiliti Khazanah, Petronas dan syarikat-syarikat berkaitan kerajaan (GLC). Ianya sekaligus mengukuhkan persepsi bahawa institusi-institusi ini telah dipergunakan secara sistematik untuk menambah kekayaan ahli-ahli politik pemerintah UMNO-BN, ahli keluarga mereka dan kroni.
  9. Bank Negara, Suruhanjaya Sekuriti, Suruhanjaya Syarikat dan LHDN sebenarnya cukup berupaya menjejak transaksi meragukan melalui instrumen forensik audit di samping keupayaan pihak SPRM dan PDRM membina kes jenayah komersil ke atas pihak-pihak terlibat.
  10. Malah Ketua Audit Negara boleh mengambil pendekatan lebih aktif dengan menggunakan kuasa yang diperuntukkan kepadanya melalui Perkara 5(d) Akta Audit 1957 yang membolehkan beliau memperinci akaun-akaun syarikat swasta yang menggunakan dana awam (GLC seperti Khazanah dan Petronas) bagi mewujudkan sikap kebertanggungjawaban.
  11. Teguran yang diberikan ibarat mencurah air ke daun keladi. Cara terbaik kini ialah menggunakan kesedaran tersebut untuk menukar rejim korup sedia ada pada PRU ke-13 dengan kepimpinan baru yang jujur dan adil.
  12. Antara langkah awal yang pasti ialah dengan membuat pengisytiharan harta sebagaimana yang telah dipelopori oleh saf kepimpinan Dewan Pemuda PAS Malaysia bagi menjamin ketelusan kepentingan ahli politik dan penjawat awam.

 

 

penyapu sial

 

apa nak herankan juak juak cilanat dia memang dah biasa buat kerja haram menjahanamkan ekonomi negara...dia peduli apa...muka cibai macam ini mana tau malu....

penjenayah macam ini apa pun dia buat dia kira itu yang islam tuntut suruh buat...tu pasal ularmak sokongannya tak konek nak beri fatwa apa yang dia buat....

 

mana fathur bari pundek....haramjadah sani mufti lesbian ini buat ....kenapa senyap....jubor kamu dah kena perah dengan bini najib ke...???

20 December 2012

BERITA TERGEMPAR....jenis haiwan pemakan terbaru di temui.......

patutlah negara menghampiri bangkrap dan rakyat semakin merempat... bina jalan termahal di dunia 0.9km RM14.9 Juta

Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) Cawangan Sabah  di gesa menyiasat secara menyeluruh terhadap jalan satu lorong  yang di bina  berjarak 0.9 km berharga RM14.9 juta yang dianggarkan jalan paling mahal di Malaysia dan mungkin di dunia.

Jalan raya yang menghubungkan bangunan Yayasan Sabah yang dinamakan juga Menara Tun Mustapha ke Dewan Undangan Negeri (DUN) Sabah jaraknya hanya 0.9 km. Malah jalan ini dibina bagi menghubung pejabat Ketua Menteri Sabah yang terletak di menara itu ke bangunan Dewan Undangan Negeri Sabah yang hanya berjarak 0.9 km.

Difahamkan bahawa Jabatan Kerja Raya Negeri Sabah mengumumkan bahawa kos jalan tersebut adalah RM14.9 juta. Harga yang cukup luar biasa sedangkan menurut kajian, kos sebatang jalan adalah kira-kira RM1 juta sahaja paling tinggi.

Itupun kalau melibatkan laluan yang lebih banyak dan mempunyai jambatan dan sebagainya. Sedangkan jalan antara bangunan Yayasan Sabah dengan DUN Sabah ini hanya satu lorong sahaja iaitu satu lorong pergi dan satu lorong balik. Di tengah-tengah jalan ini pula bukannya ada sebarang pembahagi jalan antara kedua-dua laluan pergi balik itu.

Mohamed Azmin Ali, Timbalan Presiden KEADILAN merangkap Ahli Parlimen Gombak telah mengemukakan soalan tambahan di Dewan Rakyat sebelum ini berkaitan isu jalan tersebut, namun malangnya tidak ada sebarang penjelasan diberikan nampaknya ada sesuatu telah disembunyikan.

Jadi kita  meminta agar SPRM melakukan siasatan dan pendakwaan berkaitan skandal jalan termahal tersebut terhadap:

  1. Ketua Menteri Sabah , Datuk Seri Musa Aman,
  2. Datuk Seri Panglima Joseph Pairin Kitingan, Timbalan Ketua Menteri merangkap Menteri Pembangunan Infrastruktur dan
  3. Pengarah JKR Negeri Sabah
  4. Syarikat yang diberikan kontrak oleh JKR

Kita  juga mendesak agar siasatan dibuat terhadap perolehan tender projek jalan tersebut yang mungkin wujud unsur-unsur rasuah dan penyelewengan dana awam yang melibatkan kos luar biasa pembinaan jalan tersebut berharga RM14.9 juta.

Ketelusan, keadilan dan integriti SPRM sangat penting dalam menyiasat skandal pembinaan jalan termahal di Malaysia dan di dunia tersebut bagi mengheret penjenayah ke muka pengadilan.

kita mahu betina puaka di siasat...!!!

Berikutan  pendedahan Deepak 12 Disember lalu yang menceritakan secara teliti latar belakang akuan bersumpah kedua oleh penyiasat persendirian, P Balasubramaniam berkaitan siasatan terhadap pembunuhan warga Mongolia, Altantuya Shariibuu.

Deepak sebelum ini diketahui rapat dengan Rosmah yang disifatkan sebagai seorang kakak menyatakan, Datuk Seri Najib Razak turut terlibat dalam proses penyediaan akuan tersebut, dan ia adalah atas permintaan Rosmah.

Pendedahan itu menimbulkan beberapa soalan yang memerlukan siasatan polis.Apakah kepentingan Najib dan Rosmah dalam pembunuhan Altantuya sehingga mengarahkan Deepak agar memastikan pengeluaran akuan bersumpah kedua tersebut berlaku? Apakah penglibatan mereka?

Menurut Deepak, Balasubramaniam menyatakan beliau dan keluarga diugut untuk membolehkannya membuat akuan bersumpah kedua tersebut.Sekiranya perkara ini benar, apakah peranan Najib, Rosmah dan adik Perdana Menteri, Nazim Razak dalam ugutan itu? Apa yang mereka mahu selindungi?

Sedangkan, Balasubramaniam turut menegaskan, hanya akuan bersumpah pertamanya yang sah.

Justeru , ia turut menimbulkan persoalan apakah Najib tidak memberitahu perkara sebenar apabila beliau bersumpah tidak pernah bertemu Altantuya.

Siapa pula yang mengarahkan Altantuya dibunuh oleh pegawai Unit Tindakan Khas (UTK), Koperal Sirul Azhar Omara dan Cif Inspektor Azilah Hadri kerana ternyata mereka dijadikan ‘kambing hitam’

Deepak turut memberitahu, SPRM lebih berminat untuk menutup kes tersebut sebelum ini, Jadi apakah benar SPRM menutup siasatan kes tersebut?

 

 

penyapu sial

 

tunggu Saiful Bukhari aka kaki liwat buat U turn pulak.

kroni UMNO cuba menghalalkan rompakan ke atas poket rakyat....Kontraktor AES cabar arahan Majlis Perbandaran Sepang di mahkama

Beta Tegap Sdn Bhd, salah sebuah syarikat yang menerima kontrak pemasangan Sistem Penguatkuasaan Automatik (AES), mencabar arahan Majlis Perbandaran Sepang di mahkamah supaya membuka dua kamera perangkap laju itu yang dipasang di Selangor.

“Permohonan semakan kehakiman akan didengar pada 14 Februari,” kata seorang peguam pemegang konsesi tersebut, Alex De Silva, 

Pihak Berkuasa Tempatan Sepang dalam surat bertarikh 6 Disember mengarahkan Beta Tegap membuka dua kamera yang dipasang di Lebuhraya Utara-Selatan dan Lebuhraya Lembah Klang Selatan dalam tempoh 14 hari.

Beta Tegap cuba untuk membuktikan phak berkuasa tempatan tidak mempunyai bidang kuasa di dua lebuh raya tersebut, tetapi kedudukan undang-undang syarikat mungkin akan akan dibangkitkan kerana ia adalah sebuah syarikat swasta yang memasang kamera tersebut, manakala saman trafik dikeluarkan oleh Jabatan Pengangkutan Jalan (JPJ) yang mana dianggap pihak berkuasa sah untuk mengeluarkan apa-apa cabaran terhadap undang-undang.

Peguam Negara (AGC) sudah mengarahkan semua prosiding mahkamah berkaitan dengan saman AES dihentikan untuk mengkaji isu undang-undang yang dibangkitkan walaupun ia berkata saman tersebut masih sah.

Ketua Menteri Pulau Pinang Lim Guan Eng dalam satu kenyataan hari ini mengakui kenyataan AGC itu sebagai “undang-undang yang betul” tetapi menegaskan “tidak perlu kelewatan dalam meletakkan pengakhiran kepada kaedah kotor ini yang membenarkan dua syarikat kroni BN untuk mengaut keuntungan berdasarkan komisen dikenakan ke atas setiap saman trafik yang kelihatan seperti penguatkuasa untuk mengurangkan kemalangan”.

Kelmarin di laporkan  Putrajaya  akan membekukan kamera AES untuk mengelakkan saman berganda dengan sistem saman polis yang boleh menambahkan kesusahan kepada pengguna jalan raya.

Difahamkan bahawa Menteri Pengangkutan Datuk Seri Kong Cho Ha merupakan salah seorang daripada beberapa menteri yang mempertahankan pelaksanaan AES.

Projek swasta bernilai RM700 juta bermula pada bulan September dengan 14 kamera fasa percubaan tetapi Jabatan Pengangkutan Jalan (JPJ) berikrar untuk melancarkan sebanyak 831 kamera menjelang akhir 2013 untuk menangkap pemandu laju dan mencegah lebih banyak kematian di jalan raya.

Pihak polis yang menguatkuasakan undang-undang hadlaju, berkata mereka akan meneruskan penguatkuasaan dan meletakkan perangkap kelajuan mudah alih berhampiran kamera AES, meningkatkan prospek denda dua kali bagi pemandu ingkar.

“Kerajaan sedang mempertimbangkan membekukan pelaksanaan AES disebabkan pertindihan sistem saman. Ini akan menyebabkan kesusahan "

Beliau juga menyatakan beberapa ahli parlimen dari Barisan Nasional (BN) juga meminta kerajaan untuk menghentikan pelaksanaan sehingga semua pandangan dipertimbangkan.

Sumber lain berkata kerajaan mahu memastikan AES akan membantu memastikan pemandu mengikut had laju sepanjang perjalanan mereka dan bukannya hanya di kawasan-kawasan di mana kamera tersebut diletakkan.

“Sistem ini bertujuan untuk menguatkuasakan had laju dan memastikan keselamatan jalan raya,” katanya.

 

 

penypu sial

 

Beta Tegap  mengelupur kepanasan hanya  kerana  2 kamera untuk  di  hapuskan  seperti yang diarahkan, jadi tidak boleh "cari makan"? atau  untuk memberi makan  komisen  kepada perasuah  yang sedia mengangga mulut untuk di suapkan.

Mengapa tidak untuk setiap satu kilometer mereka (polis, JPJ dan juga Kementerian Pengangkutan) meletakkan satu kamera. Kemudian anda akan membuat lebih banyak wang untuk syarikat-syarikat kroni kerana setiap kenderaan  akan menerima pelbagai saman .

kemudiaan biarkan setiap syarikat kroni meletakkan kamera  di jalan-jalan kampung  tentu lagi masyukkkk punya...!!!

Menteri Pengangkutan tterus senyap ... nampaknya dia mempunyai kepentingan dalam projek  kotor ini untuk mengumpul wang tanpa usaha.

Menteri-menteri BN, dan AG, hanyalah  sekumpulan monyet yang berjalan di sekitarnya, mempunyai idea melaksanakan satu skim yang tidak betul pemikirannya. Bagaimana ini  membolehkan  mereka untuk terus memerintah negara? Semua yang mereka fikirkan adalah bagaimana untuk menjadikan kroni mereka kaya.

majlis peguam di minta mendedahkan nama peguam penghianat negara yang menjadi barua najib dan rosmah di mana terlibat menulis akuan bersumpah PI Bala

Majlis Peguam sekali lagi  di minta  mendedahkan nama peguam yang terlibat dalam menulis akuan bersumpah kedua P Balasubramaniam (gambar) berkenaan dengan pembunuhan Altantuya Shaariibuu pada tahun 2006.

Peguam yang bergelar “Tan Sri” itu tidak sepatutnya menulis akuan bersumpah kedua Balasubramaniam tanpa merujuk kepada penyiasat persendirian itu, dengan mengatakan Balasubramaniam sudah mengaku membuat pembohongan dalam akuan bersumpah tersebut semasa beliau menandatangani dokumen itu.

Ini adalah  merupakan  salahlaku professional yang dilakukan oleh peguam bergelar “Tan Sri” itu.

Presiden Majlis Peguam, Lim Chee Wee  wajar  di tegur  kerana  menyalah anggap karekter Deepak Jaikishan dan tidak menyiasat dakwaan ahli perniagaan itu.

Deepak, yang juga menjadi punca kepada kontroversi dalam kes akuan bersumpah Balasubramaniam, menyebut nama peguam dibelakang akuan bersumpah kedua ketika temuramah beliau bersama lidah rasmi PAS, Harakah.

Tetapi apabila temuramah itu disiarkan oleh “TVPAS” di Youtube, nama peguam tersebut dipadamkan.

Kita  mahu  majlis peguam  mendedahkan identiti peguam dan menyiasat sama ada beliau telah melanggar undang-undang profession dengan membuat akuan bersumpah tanpa merujuk kepada Balasubramaniam.

Tetapi memetik kenyataan Lim dalam portal berita Free Malaysia Today mengenai dakwaan  tersebut , ketua Majlis Peguam itu hanya memilih untuk mengkritik Deepak dengan berkata “latar belakang ahli perniagaan tersebut menjadi isu utama”.

Adakah Majlis Peguam sudah menyiasat latar belakang Deepak sehingga presiden boleh mempertikaikan kredibiliti beliau di khalayak orang ramai, atau adakah ini sekadar khabar angin yang disebarkan di ruang maya?

Deepak  juga telah terlibat dalam kes saman dimana beliau diwakili oleh peguam R. Sivarasa dan N. Surendrantersebut, dan Lim boleh memanggil pendakwaraya tersebut untuk bertemu anak guamnya untuk mendedahkan identiti peguam tersebut dalam kes Balasubramaniam.

Bala mungkin mengaku terhadap kesalahan membuat akuan bersumpah palsu, dan apakah peguam tersebut mengambil kira pandangan itu semasa menyediakan akuan bersumpah itu, dengan menerima arahan dari Bala dan memberitahu kesan dari mengesahkan akuan bersumpah yang ditulis beliau untuk pengesahan?

Menyebut Seksyen 42 dan 99 Akta Profesion Undang-Undang, 1976,  Majlis Peguam boleh melaporkan aduan kepada kepada badan disiplin, dan tidak perlu menunggu yang lain untuk melaporkannya.

Seksyen 42 mengatakan tujuan Majlis Peguam untuk “mengangkat keadilan tanpa mengira kepentingan ahlinya, tanpa dipengaruhi oleh ketakutan atau pilih kasih”.

Apakah tidak ada kuasa untuk menyiasat? Majlis Peguam tidak ada kuasa? Tidakkah ada lagi peguam di dalam Majlis Peguam untuk menyiasat perkara ini?

Terdapat misteri yang menyelubungi identiti peguam yang menulis akuan bersumpah kedua Balasubramaniam mengenai kes pembunuhan Altantuya Shaariibuu pada tahun 2006.

Dalam sidang medianya yang kemudian, Balasubramaniam, ditemani oleh peguam M. Arulampalam telah menarik balik akuan bersumpah pertamanya, yang mengatakan beliau dipaksa untuk menandatanganinya.

Beliau kemudian membuat akuan bersumpah kedua, yang kemudiannya didakwa beliau pada 2009 dilakukan oleh peguam lain tanpa persetujuannya.

Deepak menjadi sebutan apabila blogger Raja Petra Kamaruddin mendedahkan peranannya dalam penyiasat persendirian itu menarik akuan bersumpah pertamanya.

pengerusi SPR sendiri ahli anjing UMNO....dakwa Ambiga dan Bersih ada agenda partisan....apa cerita nie bro....lawak bangkrap mana yang hang pakai..???

Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) kelmarin  mempersoalkan kemampuan Datuk Ambiga Sreenevasan untuk memastikan “pemantau dari kalangan orang ramai” Bersih 2.0 memastikan mereka mematuhi undang-undang dan tidak mengganggu kerja badan penggendali pilihan raya itu.

Timbalan pengerusi SPR, Datuk Wan Ahmad Wan Omar, dilaporkan oleh portal berita berbahasa Melayu mengatakan Bersih 2.0 ditubuhkan oleh mereka yang mempunyai agenda partisan.

Beliau (gambar) memberitahu  bahawa pengamal undang-undang itu, yang merupakan pengerusi bersama badan pemantau pilihan raya itu sebagai “mengenali selok-belok undang-undang”, namun beliau mempersoalkan kemampuan beliau.

“Datuk S Ambiga seorang yang mengetahui undang-undang, namun mampukah beliau menjaga ahli yang terlibat dalam Jom Pantau PRU 13?” katanya.

“Bukan semua yang tahu undang-undang, dengan keadaan pilihan raya yang semakin dekat, mungkin pelancaran kempen ini akan menyebabkan pelbagai masalah timbul.”

Pergerakan itu mendesak kerajaan untuk membersihkan proses pilihan raya, dan pada awal minggu ini mengumumkan akan mendapatkan “lebih ramai pemantau dari kalangan orang ramai” sebagai mata dan telinga untuk memantau proses pilihan raya pada hari mengundi.

Wan Ahmad berkata SPR tidak menafikan hak rakyat Malaysia untuk menjadi pemerhati dalam pilihan raya, namun mereka tidak boleh mengganggu kerja-kerja pihak penguatkuasa dan SPR.

“Kita nak ingatkan agar Bersih 2.0 yang melancarkan kempen ini supaya tidak mengganggu urusan pilihan raya ini,” katanya.

Bersih 2.0 melancarkan “Jom Pantau” dan “Jom 100” tetapi Ambiga pada Isnin lalu berkata kempen akan diperluaskan bulan hadapan bagi memberi tekanan kepada pihak berkuasa.

Aktivis itu menegaskan pilihan raya tidak akan bersih seperti yang dikehendaki oleh Bersih 2.0 dan caranya ialah meningkatkan jumlah pengundi dan mahu orang ramai memantau sebarang keraguan pada hari mengundi.

Ambiga berkata, rancangan terbaru Bersih 2.0 datang dari kekecewaan selama bertahun-tahun kerana usaha perubahan kerajaan dan SPR masih belum memuaskan hati.

Beliau mengatakan SPR “tidak ikhlas” kerana hanya baru-baru ini sahaja SPR menubuhkan unit khas untuk membersihkan daftar pengundi.

Ambiga turut tidak berpuas hati kerana SPR tidak dapat melunaskan lapan tuntutan yang diminta Bersih 2.0, seperti semua parti diberi akses media adil dan bebas, membenarkan pemantau antarabangsa pada hari mengundi, dan komitmen dalam memastikan politik kotor dihentikan sebelum atau semasa kempen.

Bersih 2.0 adalah gabungan 82 buah badan bukan kerajaan (NGO) yang sudah menganjurkan tiga perhimpunan besar-besaran di Kuala Lumpur bagi menuntut reformasi pilihan raya semenjak 2007.

 

 

penyapu sial

 

anjing pukimak ini tak mau pemerhati bersih 2.0 memantau kerja kerja menipu pilihanraya yang SPR buat untuk memenangkan UMNO sedangkan pengerusi dan ahli SPR sendiri majoritinya ahli UMNO...dah tentu bersikap partisan terhadap UMNO

OK, kita boleh batalkan rancangan "Jom Pantau PRU13" dengan syarat keraajaan membenarkan pemerhati luar.....boleh? Tak boleh?? Kenapa?? Apabila Pengerusi SPR sendiri menyatakan bahawa tidak menjadi kesalahan sekiranya ada pegawai2 SPR yang menjadi ahli parti politik ia dengan tersendirinya menunjukkan bahawa SPR mempunyai ciri2 berpartisan. SPR bukan sahaja perlu bersikap tidak berat sebelah malah wajib DILIHAT dari perspektif orang ramai tidak berat sebelah. Jika tidak rakyat akan mengandaikan pihak EC ada agendanya tersendiri untuk parti tersebut!