ini blog aku yang punya...suka hati aku lah apa aku nak kata....maki hamun ke...carut ke...kata nista ....aku punya suka...tak suka....please get out dari sini....ada faham....


saje nak bagi tau....blog ini bukan pro pakatan rakyat...dan jauh panggang dari api....penyokong parti kongkek negara ( BN ) ...dan tiada kena mengena dengan mereka yang dah mampos......muakakakaka!!!
SOKONG HIMPUNAN BLACKOUT 505.......JOM LIKE DI SINI

.

Search This Blog

terNOW...!!!!

SPR semakin merapu dengan menghalalkan pengundi hantu....bermakna mengalakkan pilihanraya yang kotor....apakah tindakan anda semua ?

petisyen melalui blog ini : jika perhimpunan aman blackout 505 dan petisyen pilihanraya masih gagal untuk mengalahkan penipuan yang di lakukan oleh SPR dan UMNO - BN...wajar kita sebagai rakyat lancarkan BERSIH 4.0 dan turun ke jalanraya..!!

31 May 2013

ketua menteri penyamun naik gaji, Buletin TV3 Suku Menipu Lagi...rakyat naik bot karam mampos lagi....!!!!

Selama 55 tahun kerajaan BN pegang Sabah dan Sarawak sampai sekarang tak settle2 lagi ke nak buat jalan? aik janji ditepati kah begitu? Nikmat dari BN kah begitu? macai2 BN apa macam?nak jadikan buletin tv3 suku sebagai rujukan lagi x?kalau tak pon utusan? Kita tahu hasil kekayaan negeri sarawak sangat kaya tapi rakyatnya?em..dah lah gaji KM si tua  nak mampos tu pon di naik kan,

tak berbaloi dengan kemajuan  yang ada di negeri sarawak...ketua menteri makin menyamon...sendiri naikkan gaji...rakyat  mampos dia peduli apa

isunya bukan setakat anak tiri...ini adalah modus operandi penyamun tua....bila rakyat mundur di sana , mudah untuk di pulas tangannya mengikut kehendak ketua penyamuan tua...ada alasan pembanggunan tidak masuk di sana supaya kemudahan internet tidak masuk di sana so rakyat jadi buta dengan suasana politik  penyamun yang sedia ada.

tu dia tuhan pemberi rezeki kepada rakyat...undi BN dapat rezeki sebegini....rezeki lah tu...

sementara di semenanjung yang serba serbi ada kemajuan pembanggunan akan di gunakan akta purbakala untuk mencegah mendapat  maklumat  terkini politik penyamun  pemimpin UMNO-BN durjana...maka   arahan terkini nak di warta penulis blog akan di lesen untuk mudah di ugut dan di penjara...itulah modus operandi penyamun durjana untuk memundurkan pemikiran rakyat  supaya mengingatkan bahawa hanya UMNO-BN pemberi rezeki dan bukan Allah SWT yang punya kuasa....lahanat...!!!!

PRU14 nanti sokong lar BN lagi tau yer rakyat sarawak dan sabah sekali...!!!!

rakyat cuba di perbodoh akhirnya kena tipu

Kenaikan harga barang secara senyap, Cukai Barangan dan Perkhidmatan (GST) yang akan dilaksanakan tidak lama lagi serta Sistem Penguatkuasaan Automatik (AES) yang tetap diteruskan  semakin menghimpit kehidupan rakyat.

Inilah nasib rakyat Malaysia, tetapi mereka cuba di perbodoh , akhirnya mereka kena tipu juga,..

Barisan Nasional (BN) tidak menang dalam Pilihan Raya Umum ke 13 (PRU-13) pada 5 Mei lalu.

Mereka tidak layak membentuk kerajaan dan Najib Tun Razak merupakan seorang Perdana Menteri yang tidak mendapat mandat majoriti rakyat .

BN tidak menang kerana dalam keadaan menipu dengan dibantu oleh semua agensi kerajaan khususnya Suruhanjaya Pilihanraya (SPR) .BN telah melakukan rampasan kuasa secara terang terangan.

Mereka dibantu ‘papan’ siaran televisyen yang sampai masuk ke setiap rumah dan dibantu oleh dana berpuluh bilion ringgit. Dalam keadaan semua ini pun mereka hanya mampu perolehi 46% undi popular. Menipu pun kalah, bagaimana jika tidak menipu..

Lebih 60% pengundi sebenarnya memilih Pakatan Rakyat tetapi penipuan dalam bentuk pengundian lebih dari sekali menjadikan peratusan itu merundum kepada 51 peratus.

Di sinilah gunanya dakwat kekal yang tidak kekal maka BN menang dengan penipuan terancang.

Para pengundi CIMB (Cambodia, Indonesia, Myanmar & Bangla) adalah taktik diversion atau mengalih perhatian, ketika penipuan sebenar ialah pengundian lebih dari sekali khususnya yang melibatkan 278,000 pengundi awal dan pos yang terdedah kepada manipulasi apabila telah hilang dakwat di jari.

Ini diburukkan lagi dengan lambakkan kertas undi di akhir sesi pengiraan undi yang membolehkan BN menang tipis di banyak kerusi parlimen di saat-saat akhir..

 

 

penyapu sial

 

 

Depa kata Melayu dah kaya. Sebab tu depa tak mahu pendidikan percuma.
Depa kata Melayu dah kaya. Sebab tu depa tak mahu kereta murah.
Depa kata Melayu dah kaya. Sebab tu depa tak mahu tol dihapuskan.
Depa kata Melayu dah kaya. Sebab tu depa tak mahu kadar elektrik/air dikurangkan.
Depa kata Melayu dah kaya tapi bergantung harap pada BR1M.
Bak kata pepatah Melayu, "Sesal dahulu berpendapatan, Sesal kemudian makan tahi le."

Ini beza dengan orang Cina (yang dituduh UMNO sebagai pengkhianat).
Lama dah Cina kaya tapi depa tetap mahu pendidikan percuma.
Lama dah Cina kaya tapi depa tetap mahu tol dihapuskan.
Lama dah Cina kaya tapi depa tetap mahu kadar elektrik/air dikurangkan.
ama dah Cina kaya tapi depa tetap mahu BR1M.
Siapa Cerdik? Cinakah? Melayukah?

Baru-baru ini depa kata Cina boikot apa saja yang kaitan dengan UMNO seperti Roti Gardenia. Tahu kenapakah? Yang aku tahu, depa marah dengan sikap monopoli orang kaya dari UMNO. Semua yang boleh mendatangkan keuntungan, semuanya diambil depa. Cuba selidik dah berapa syarikat cina yang diambilalih oleh Melayu UMNO ni? Kalau Cina dok pegang gula, sudah tentu hari ini harga gula tidak akan melambung seperti la ni. Siapa yang jahat? Cinakah? Melayukah?

Ingat, Ingat, Ingat. Kulit tu yang makan kulitnya sendiri. HARAMJADAH punya manusia durjana

Rakyat dibahlolkan , pencapaian entah kemana!!!@#£%&•

malangnya bila kepala penjenayah memerintah.... negara di perintah lebih teruk dari komunis....lebih teruk dari bekas rejim apartheid zimbabwe...Nurul Izzah dihalang masuk ke Sabah...!!!

 

rejim bangsat  yang mengenakan zon larangan  terhadap rakyatnya sendiri....!!!!

Naib Presiden PKR Nurul Izzah Anwar ditahan oleh pihak imigresen kelmarin ketika cuba untuk masuk ke Sabah di Lapangan Terbang Antarabangsa Kota Kinabalu (KKIA).

pejabat ketua menteri yang terlibat dengan rasuah rm 40 juta yang memberi arahan zon larangan masuk

"Mereka akan hantar saya pulang. Saya sedang berurusan dengan jabatan Ketua Menteri Sabah," kata beliau dipetik dari laporan The Star Online.

Timbalan Setiausaha Agung PKR Darell Leiking yang sedang menunggu ahli Parlimen Lembah Pantai itu di KKIA menulis di akaun Twitternya mengatakan dia sedang menunggu semakan sama ada Nurul Izzah disenarai hitamkan.

"Saya ditahan oleh imigresen Sabah dan diarah pulang oleh pejabat ketua menteri Sabah. Beginilah nasib demokrasi pasca-PRU13. Just you wait BN" tulis Nurul melalui akaun twitter @n_izzah pada kira-kira jam 7.30 petang tadi.
Katanya, beliau tidak dibenarkan berjumpa Darell yang juga anggota Parlimen Penampang dan bertindak sebagai peguamnya.

Nurul Izzah adalah naib presiden PKR kedua tidak dibenarkan masuk ke Sabah.

Sebelum ini, Naib Presiden PKR Chua Tian Chang dihalang masuk oleh imigresen Sabah tidak lama selepas insiden Lahad Datu pada bulan Februari.

"Terdapat ahli Parlimen lain yang tidak akan dibenarkan masuk ke Sabah. Apabila ditanya nama (mereka yang tidak akan) dibenar masuk, (pihak imigresen berkata ia) dianggap rahsia," tambah beliau lagi.

 

 

penyapu sial

 

 

rejim gerombolan penyangak dan perasuah negara tidak boleh lagi di benarkan memerintah negara...kalau beginilah cara demokrasi yang di tunjukkan kepada rakyat....nampaknya regim ini wajib di gulingkan dengan apa cara..

tindakan melampau ini tidak wajar di lakukan oleh pemimpin yang berfikiran matang kecuali kalau pemimpin itu bernafsu binatang .

dah la menang PRU menipu..sekarang ini di tambah lagi pentadbiran bersifat kuku besi...komunis pun tak seteruk macam ini...rejim apartheid lebih baik dari perangai busuk macam ini..

hanya pesalah yang takut dengan bayang bayang sendiri melakukan tindakan bodoh sebegitu.. .

29 May 2013

turun harga kereta ....JANJI TIPU di tepati....!!!!

 

Kerajaan BN  nampaknya semakin berhadapan dengan kemarahan rakyat jika janji untuk turunkan harga kereta tidak ditunaikan selepas mereka menang Pilihanraya Umum yang lalu. Selaras dengan motto kelentong 300 %"Janji Di Tepati" yang dilaung-laungkan menjelang PRU-13 itu, Kerajaan telah berjanji menurunkan harga kereta antara 20 peratus dan 30 peratus.

Namun, melihat kepada kenyataan yang dibuat oleh JF Apex Securities bahawa kerajaan mungkin mengambil masa yang lebih lama untuk menurunkan harga kereta memandangkan langkah itu boleh menjejaskan penguasaan pasaran Proton.

Firma penyelidikan itu berkata kajian daya maju perlu dilakukan untuk melihat impak keseluruhan bagi mengelak gangguan ke atas ekosistem automotif negara. "Kami tidak menjangkakan perubahan dalam tempoh beberapa bulan akan datang, sementara menunggu perkembangan terkini semakan ke atas Dasar Automotif Negara," kata JF Apex. Malah, JF Apex juga berkata pasaran kereta terpakai akan teruk terjejas jika harga kereta dikurangkan antara 20 peratus dan 30 peratus menerusi pengurangan duti eksais antara 75 peratus dan 105 peratus, yang menyumbang kepada sebahagian besar harga kereta.

Jika ini keadaannya, maka sudah pasti rakyat akan tertipu lagi kali ini....!!!!

legasi najib perdana menteri haram PRU 13

Sekurang-kurangnya lapan sebab mengapa sebilangan besar rakyat Malaysia terutama generasi muda mempertikaikan legitimasi Datuk Seri Najib Razak sebagai Perdana Menteri Malaysia selepas Pilihan Raya Umum ke-13 (PRU-13), 5 Mei lalu.

Ini menyebabkan bantahan sejuta pengundi Malaysia, kebanyakannya generasi muda daripada pelbagai kaum terhadap keputusan PRU-13 menerusi ceramah “Black 505” di seluruh negara.

Rakyat tunjuk rasa tidak puas hati mereka kerana menganggap PRU-13 paling kotor sepanjang 13 kali pilihan raya umum negara kerana berlakunya politik wang yang tidak beretika melalui strategi UMNO/BN “Duit Duit Duit”, “Tipu Tipu Tipu” dan “Takut Takut Takut”.

Selain itu, amalan persempadanan semula kawasan pilihan raya yang menguntungkan UMNO/BN, yang mana satu undi di Putrajaya (16,000 pengundi) sama nilainya dengan satu undi di Kapar (140,000+ pengundi) hingga menjadi satu penghinaan terhadap prinsip “seorang, satu undi, satu nilai”.

Sekiranya PRU-13 bersih, bebas dan adil, undi popular yang dimenangi Anwar dan Pakatan Rakyat pasti melebihi 60 peratus malah mencapai dua pertiga jumlah keseluruhan, memberikan majoriti kerusi Parlimen kepada PR (mencecah 125 kerusi Parlimen terdiri daripada 45 untuk PKR dan masing-masing 40 untuk DAP dan PAS) bukannya 89 kerusi untuk PR dan 133 kerusi untuk BN seperti sekarang.

Pemerintahan Najib tiada  legitimasi sebagai kerajaan 1Malaysia meskipun mengangkat sumpah untuk menjadi Perdana Menteri untuk semua kaum, kerana meningkatnya polarisasi kaum.

Najib bertanggungjawab memulanya dengan kenyataannya bahawa keputusan PRU-13 adalah “tsunami Cina” sedangkan ia adalah tsunami rakyat Malaysia, bandar, separa bandar dan anak muda.

Ini diikuti satu siri reaksi provokasi, mengapi-api dan perkauman serta kempen seperti tajuk akhbar lidah UMNO, Utusan Malaysia: “Apa Lagi Cina Mahu”; ucapan bekas Hakim Mahkamah Rayuan, Mohd Noor Abdullah, merupakan ucapan paling rasis dan menghasut pernah dibuat di Malaysia dalam tempoh 44 tahun.

Kabinet Najib tidak mewakili semua rakyat Malaysia, satu kesedaran terlewat yang membawa kepada cadangan BN menamatkan parti berasaskan kaum, dengan menggabungkan semua parti komponen dalam satu perikatan menjadi parti berbilang kaum.

Rejim pemerintahan Najib juga semakin menekan dan tidak demokratik, berikutan kerjasama Menteri Dalam Negeri dengan Ketua Polis Negara yang paling “bersifat politik” dengan menafikan hak asasi manusia dan tidak demokratik terhadap pemimpin Pakatan Rakyat serta aktivis sosial lain  apabila menahan, mendakwa dan tindakan keras terhadap kebebasan berhimpun dan bersuara.

Contoh terkini adalah ancaman Menteri Dalam Negeri, Ahmad Zahid Hamidi, untuk memburu pengguna media sosial pro-Pakatan Rakyat sama ada di Facebook, Twitter, YouTube atau blog, berikutan dakwaan tidak masuk akal bahawa DAP membelanjakan RM108 juta tentera siber “Red Bean Army” untuk memburuk-burukkan UMNO/BN di alam siber.

Najib juga mempengerusikan Kabinet dengan dua Menteri tidak sah (Paul Low dan Abdul Wahid Omar dan tiga Timbalan Menteri tidak sah (P. Waythamoorthy, J Loga Bala Mohan dan Ahmad Bashan Md Hanipah) kerana semua mereka belum mengangkat sumpah sebagai Senator sebelum mengangkat sumpah sebagai sebagai menteri

Kelima-lima mereka berada di awang-awangan Perlembagaan sejak 11 hari lalu, kerana belum mengangkat sumpah sebagai Senator dan mereka sendiri tidak berani mengakui mereka adalah Menteri dan Timbalan Menteri yang sah.

Sandiwara perlembagaan yang berpanjangan itu memalukan Yang di-Pertuan Agong dan juga imej negara di peringkat antarabangsa, hanya menggariskan persoalan serius mengenai legitimasi Kabinet dan jawatan Perdana Menteri Najib.

 

 

penyapu sial

 

 

Apa lagi benda @ perkara HARAM yang dilakukan dek BN ni terutama UMNO????? Mungkin belum makan daging BABI lagi kot? Entah dah ada yang menjamahnya tapi tak berani mengaku aje.

RASUAH = MAKAN DAGING BABI. Sama tak? Kalau sama, dah tentu ramai Melayu yang sudah "makan daging babi".

UMNO menganggap ianya tuhan orang melayu yang bebal serta kunun kununnya pemberi rezeki kepada keseluruhan orang melayu dan bangsa bangsa lain....banggang punya mentaliti....!!!!

ini dia  tuhan orang melayu yang bebal sokmo....!!!

 

UMNO bersikap terlalu angkuh sehingga menganggap partinya begitu penting dan tempat bergantung bagi semua rakyat, terutama orang Melayu.

Seolah-olah UMNO itu seperti “tuhan” yang menganggap dia pemberi rezeki kepada orang Melayu dan seolah-olah tanpa UMNO orang akan mati.

Buka setakat itu, malah seolah-olah tanpa UMNO, Raja Melayu akan hilang kuasa dan pupus dan agama Islam di negara ini akan terancam.

UMNO juga menunjukkan keangkuhan menerusi media kawalan mereka membuka pekung sikap hipokrit dan pembohongan terhadap gagasan 1Malaysia tajaan Perdana Menteri, Najib Razak sendiri.

Setiap rakyat Malaysia bekerja keras demi meneruskan kehidupan, bagaimanapun, sikap bongkak UMNO menggambarkan kepada rakyat betapa kejinya permainan politik mereka berhadapan sindrom penafian akibat ditolak majoriti rakyat pada Pilihan Raya Umum ke-13 (PRU-13) baru-baru ini.

Kenyataan itu adalah rentetan polemik “Apa lagi Cina mahu” yang dimainkan Utusan Malaysia sehingga saat ini seolah-olah ingin memberitahu rakyat Malaysia bahawa apa yang diperoleh Cina adalah hasil pemberian dan ehsan UMNO.

“Bayangkan jika demikian sikap UMNO kepada bangsa Cina, bagaimana pula sikap mereka kepada bangsa sendiri (Melayu)?

Najib adalah hipokrit terulung daripada UMNO. Apa jadi dengan konsep 1Malaysia? Suatu impian sebuah negara yang inklusif iaitu semua bangsa sebagai stakeholders yang sama taraf dalam sebuah negara hancur berkecai.

BN mendapat 133 kerusi Parlimen tetapi kalah dalam undi popular. Ia disalahkan pula kepada “Tsunami Cina”. Adakah ini langkah pertama Najib mahu menonjolkan dirinya lebih Melayu daripada Melayu lain?

operasi pondan nak selamatkan imej najib haramjadah tapi rakyat makin menyampah....!!!!

Dengan Mencari gaduh dengan bangsa lain terutama nya dengan bangsa Cina, kemudian menakutkan tokoh pembangkang dengan penangkapan dan menggunakan polis, semua ini mesti dilihat dalam konteks menyelamatkan kote Najib yang  semakin lembik dan  pondan.

Tidak ada perkara baru yang dikatakan oleh Zahid Hamidi bila dia kata polis akan bertindak bebas dari gangguan ahli politik. Itulah cara nya sejak dahulu lagi. Biarkan penjawat awam melakukan kerja mereka. Zahid cakap macamlah kita budak2 bodoh. Kalau Zahid cakap kepada budak kecik dan orang buta huruf, tak mengapalah. Zahid lupa bahawa tahap pemikiran kita pun sama seperti tahap pemikiran Zahid yang ada PhD itu.

Semua penangkapan orang politik mesti mendapat perakuan dari menteri dalam negeri. Kedua, Zahid tidak sebut bahawa polis hanya boleh bertindak mengikut peruntukan undang undang. Polis pun tak boleh buat ikut suka hati. Ini bukan dunia ke3 dimana polis guna kayu cotar membelasah rakyat sendiri. Dalam negara ini, kita bertindak mengikut peruntukan undang2. Tidak perlu Zahid berceramah dan bersyarah kepada kita, apa polis boleh dan tidak boleh buat.

Langkah2 kepondanan  Najib adalah bayangan strateji yang dirancang oleh bilik perang bacul  Najib. Imej Najib mesti diselamatkan dari tanggapan Najib seorang yang mempunyai kote  yang  lembik dan pondan. Imej Najib mesti diselamatkan dari tanggapan Najib kurang bersemangat Melayu. 

Najib mesti dikekalkan sebagai presiden UMNO dengan cara apa pun. Jika tidak, masa depan pendukung utama bilik perang  bacul Najib seperti JJ dan Alies Nor akan muram dan gelap. Bukan itu sahaja, masa depan semua yang bergantung kepada Najib akan muram.

Oleh yang demikian, Najib mesti di gambarkan sebagai Melayu lebih dari Melayu lain dan kerajaan Najib melalui macai Najib seperti Zahid Hamidi mesti kelihatan sebagai kerajaan yang tegas dan yang bukan main main.

Langkah pertama ialah menyalahkan orang Cina kerana prestasi UMNO yang tidak baik. Memang benar, UMNO menambah kerusi parlimen nya, tapi gagal meningkatkan sokongan orang Melayu kepada parti tersebut. UMNO berjaya mendapat 88 kerusi. Tapi kerusi itu semua kecil2 belaka hasil dari persempadanan yang menguntungkan UMNO. Dalam PRU13 ini, UMNO mendapat sekitar 3.0 juta undi dari orang Melayu. 3 juta untuk 88 kerusi. Erti dalam satu kerusi, jumlah pengundi Melayu secara purata hanya 34,000 orang.

PKR dan PAS antara mereka mendapat 3.88 juta undi Melayu. Mereka mendapat 51 kerusi. Bererti dalam suatu kawasan, jumlah pengundi Melayu untuk gabungan PAS dan PKR secara purata ialah 76 ribu orang Melayu.


UMNO menambah banyak kerusi kerana kawasan mereka kecil. PAS dan PKR mendapat sokongan yang lebih besar daripada orang Melayu berbanding UMNO.

 Ahli UMNO sahaja jumlah mereka 3.2 juta. Adakah UMNO hanya mendapat undi dari ahli mereka sahaja? Jika ya- maka UMNO mewakili ahli nya sahaja dan bukan rakyat Melayu.

Orang UMNO mesti membaca menembusi kelentong Najib. Najib mesti disalahkan kerana pencapaian terburuk UMNO. Sebab dia janji semua dibawah langit. BR1M pertama RM2 billion. BR1M kedua dia belanja RM3.5 billion. Dalam masa 2 tahun Najib memBR1Mkan rakyat dengan RM5.5billion. berapa ramai penerima BR1M? tahun pertama operasi, seramai 4 juta orang. Tambahan RM1.5billion pada tahun ke2 BR1M beroperasi, bererti pertambahan seramai 3 juta penerima BR1M baru. Jumlah penerima BR1M selama 2 tahun beroperasi ialah 7 juta orang.

Najib rasuah 7 juta orang, tapi hanya dapat 3 juta undi orang Melayu? Sedangkan kita tahu 95% penerima BR1M ialah orang Melayu yakni sekitar 6.65 juta. Makna nya, walaupun dirasuah sebanyak RM500 seorang, Najib tidak berjaya mendapat sokongan orang Melayu.

Itu dari sudut BR1M. jika UMNO hanya dapat 3.0 juta undi Melayu, berapa ramai orang Melayu yang tidak mengundi UMNO dan berapa ramai yang mengundi PR. Antara PKR dan PAS mereka mendapat 3.88 juta undi. Jika 80% pengundi mereka ialah orang Melayu, PAS dan PKR mendapat 3.1 juta pengundi Melayu. Ini berti gabungan PKR dan PAS mendapat seramai atau lebih pengundi Melayu seperti UMNO.

DAP mendapat 1.74 juta undi. Katalah dari angka tersebut, 10% atau 170,000 pengundi adalah orang Melayu. Ertinya, PR secara keseluruhan mendapat 3.28 juta pengundi Melayu. Keputusan nya: UMNO=3.0 juta pengundi Melayu; PR= 3.28 juta pengundi Melayu.

Walaupun belanja berbilion, walaupun berpropaganda siang dan malam, walaupun berjuta placards I love PM diedarkan, Najib gagal. Jadi berhentilah Najib dari memekik dan memekak 1Malaysia dan Transformasi Malaysia. Berhentilah dari berlakun kerana PRU13 sudah tamat dan Najib gagal. 

 

 

penyapu sial

 

 

Nampak bersemangat sungguh DS Najib. Tapi adakah beliau membantu menigkatkan ekonomi Melayu.

Rasis beliau hanya lakunan. Projek juta2 dan billion sapu dek kroni beliau bangsa lain juga. Orang Melayu tetap melopong.
Melayu UMNO tetap gembira mereka ditipu.

25 May 2013

adegan SPR anjing BN....berani bercakap bagi pihak BN tapi ikut perangai najib haramjadah takut berdebat isu kelemahan SPR bila di ajak pembangkang....!!!!

Kenyataan dari timbalan pengerusi SPR dengan terang dan jelas mengutuk pembangkang (PR).menunjukkan  SPR bercakap dan mengendalikan PRU  bagi  memenangkan BN  bila mana  pembangkang mengambil keputusan untuk turun ke jalanraya pun.

SPR tiada hak mengutuk sebegitu rupa.Yang peliknya SPR hadir dimajlis penerangan PRU yang dianjurkan oleh BN tetapi menolak untuk berdebat dengan pembangkang dengan alasan pembangkang boleh menghantar petisyen di mahkamah.Pelik sungguh perangai pengadil pilihanraya di negara kita.

Nampak jelas SPR bercakap bagi pihak BN walaupun sepatutnya tiada kenyataan yang dibuat untuk mengutuk pihak yang bartanding.Pembangkang ada hak membantah dengan cara apapun asalkan bukan kekerasan dan SPR sebagai pengadil tiada hak mempersoalkannya.

Sepatutnya SPR tampil dengan bukti jelas bahawa mereka tidak menyebelahi BN dan menjawab semua pertikaian pembangkang mengenai pendaftaran warga asing yang diberi IC, penggunaan dakwat kekal dan lain lain rasa tidak puas hati pembangkang.Bukan sekadar mengatakan SPR tiada kuasa kerana sebagai pengadil, SPR mesti adil dalam semua segi.Lagipun kalau SPR ada kuasa yang tidak terhad untuk mengubah peraturan piliharaya, kenapa SPR tiada hak untuk memastikan semua pengundi adalah warga negara yang sah.

Lebih pelik lagi apabila timbalan pengerusi SPR boleh menyatakan tindakan pemuda dari kuantan adalah salah di sisi undang undang dan boleh didakwa tanpa menyatakan kelalaian SPR mendaftar namanya dua kali yang membolehkan dia mengundi dua kali.Kenapa pemuda itu yang salah, SPR tidak salah?

Satu lagi hal yang pelik, ialah apabila timbalan pengerusi menyatakan kehairannya kepada tindakan pemuda itu membawa keluar kertas undi kerana menurutnya banyak mata yang menyaksikannya jadi mana mungkin dia boleh menyeludup kertas undi tersebut.Timbalan pengerusi SPR agaknya lupa bahawa dalam hampir kesemua keputusan PRU yang diwartakan, ada jumlah kertas undi TIDAK DIKEMBALIKAN dicacatkan, ke mana perginya kertas undi ini.

Perkara ini melondehkan kelemahan SPR mengendalikan pilihanraya Malaysia bukan mempersoalkan tindakan pemuda itu membawa keluar kertas undi.Sudahlah tidak mahu mengaku salah, disalahkan pula orang lain dengan angkuhnya.

Inikah sikap SPR di negara kita? SPR bukan pengadil tetapi bertindak mempertahankan parti yang memerintah! Seperti dalam perlawanan bola sepak, SPR menjadi pemain kedua belas bagi team BN.

jika biji saga boleh di tukar jadi biji kelentit...maka proton saga akan jadi proton kelentit ....kah kah kah

biji saga 

 

proton kelentit....kah kah kah

Mula-mula dulu namanya; Kementerian Pelajaran, lepas itu tukar kepada Kemeterian Pendidikan. Tahun 2004 tukar semula kepada Kementerian Pelajaran, 2013 tukar balik semula kepada Kementerian Pendidikan.

Kementerian Pelajaran kini dikenali sebagai Kementerian Pendidikan, kata Timbalan Perdana Menteri Tan Sri Muhyiddin Yassin hari ini.

Beliau, yang juga menteri pendidikan berkata perubahan nama kementerian itu diluluskan Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak, Rabu lepas. BERNAMA

 

jadi kelentit bila....

Projek di khaskan  untuk kroni:
- Tukar signboard Kementerian, Jabatan, Sekolah > fulus
- Tukar letterhead Kementerian, Jabatan, Sekolah > fulus
- Tukar name tags Kementerian, Jabatan, Sekolah > fulus
- Tukar signage kenderaan Kementerian, Jabatan, Sekolah > fulus
- Tukar Buku Persediaan Mengajar > fulus

Kalau biji saga boleh ditukar jadi biji kelentit , Muhyiddin akan tukar, janji kroni dapat fulus!

proton saga...???....>>>>>>>>proton kelentit....kah kah kah...!!!!

24 May 2013

Termakan Hasutan Rakyat Kerajaan UMNO-BN Umumkan Harga Minyak Turun RM0.50 Berkuatkuasa Pada 25.05.2013

Penurunan Harga Minyak akan berkuat-kuasa pada 25 Mei 2013 iaitu esok. Kabinet Baru Barisan Nasional  semalam mengesahkan bahawa semua harga minyak akan diturunkan sebanyak RM0.50 sen,di semua stesen minyak di seluruh negara. Perkara ini disahkan oleh seorang menteri kabinet selepas selesai mesyuarat tengahari semalam.

Kabinet dalam Mesyuarat nya petang semalam , sebulat suara bersetuju untuk menghapuskan cukai yang dikenakan pada premis-premis syarikat minyak, dengan itu harga minyak mampu diturunkan sebanyak 35 peratus untuk setiap kategori akan berkuatkuasa pada pukul 12 malam  esok.

Sumber itu juga menegaskan, penurunan harga tersebut juga akan dapat dinikmati oleh semua kenderaan yang mengisi minyak di stesen dalam negara ini. Kabinet berharap penurunan harga minyak ini dapat mengurangkan bebanan rakyat.

Berikut adalah senarai minyak yang terlibat dengan penurunan harga,

1.Minyak Angin (Cap kapak dan cap Tombak)
2.Minyak Senyonyong (Cap Dacing dan Cap Senduk)
3.Minyak Gamat ( Keluaran Pak Mat,Veteran Umno Yang Boikot Air Asia)
4.Minyak Dagu dan Minyak Tumit
5.Minyak Pengasih dan Minyak Meluat
6.Minyak Belacak

 

 

Hahahahhahaha..Jangan marah....!!

cubaan tutup peyelewengan dan penipuan pru...dengan lagak samseng....zahid hamidi guna akta zimbabwe melalui KDN rampas akhbar ketiga tiga parti....!!!!

antara akhbar yang di rampas oleh rejim zimbabwe malaysia

Akhbar milik parti Pakatan Rakyat (PR) PAS, PKR dan DAP dirampas oleh Kementerian Dalam Negeri (KDN) di beberapa kawasan di seluruh negara.

Harakah milik PAS, Suara Keadilan milik PKR dan The Roket milik DAP dirampas oleh pegawai-pegawai KDN di beberapa negeri termasuk Negeri Sembilan, Melaka dan Kedah.

“Ya Harakah dirampas di beberapa tempat pagi ini,” kata pengarang Harakah Zulkifli Sulong .

Harakah yang dirampas adalah Edisi Jumaat 24-26 Mei yang memaparkan tajuk muka depan “GST hadiah BN untuk rakyat”.

Portal Harakahdaily melaporkan Pengurus Pemasaran Harakah, Ahmad Faisal Tawang mengatakan kelmarin  beliau menerima pangggilan telefon daripada pengedar-pengedar yang memaklumkan pihak KDN menjalankan operasi merampas Harakah.

Katanya, KDN bukan sahaja merampas Harakah di kedai-kedai malah turut menyerbu premis pengedar. Di Melaka dianggarkan lebih 500 naskah Harakah dirampas manakala di Alor Setar Kedah pula dilaporkan sebanyak 1,000 naskah.

Rampasan di Kedah itu dilaporkan dibuat di atas lori, sebelum sempat akhbar itu diturunkan untuk diagih kepada pengedar dan dijual.

“Di Seremban Negeri Sembilan pejabat pengedar turut diserbu oleh KDN. Tetapi di Kedah pihak KDN tidak menunjukkan kad penguatkuasa dan surat dari KDN yang sah sebelum bertindak,” katanya dipetik dari Harakahdaily.

KDN mengesahkan menjalankan operasi menguatkuasakan Akta Mesin Cetak dan Penerbitan 1984 (Pindaan) 2012 dan merampas sebanyak 1,408 Suara Keadilan, 1,062 Harakah dan 70 The Rocket.

“Tindakan penahanan ini diambil atas kegagalan mematuhi syarat-syarat yang telah ditetapkan di dalam Akta Mesin Cetak dan Penerbitan 1984 (Pindaan) 2012 di bawah Seksyen 5 iaitu Kesalahan Untuk Mencetak, Mengimport, Menerbit Akhbar Tanpa Permit, tidak mematuhi syarat-syarat permit iaitu untuk edaran ahli-ahli sahaja seperti yang telah ditetapkan oleh Kementerian Dalam Negeri,” kata KDN dalam satu kenyataan petang ini.

“Operasi penguatkuasaan ini telah dilaksanakan di premis-premis yang menjual tabloid di seluruh negara bermula pada 22 Mei 2013 dengan mengambil kira tindakan pemantauan dan teguran yang telah dilakukan oleh pihak Kementerian Dalam Negeri sebelum ini.”

Kelmarin  ahli Parlimen Batu PKR Chua Tian Chang, ahli PAS Tamrin Ghafar dan aktivis Haris Ibrahim ditahan kerana menghasut dan di bawa ke balai polis Jinjang untuk disoal siasat dan penahanan.

Difahamkan kesemuanya ditahan secara berasingan dalam tindakan keras polis hari ini. Ini adalah siasatan ketiga polis mengenai hasutan semenjak pilihan raya 5 Mei.

 

 

penyapu sial

 

taktik macam ini dah biasa di buat di zaman mahatahi...kita nak tengok berapa lama dia boleh tahan untuk merampas akhbar2 pembangkang...dia pikir rakyat bodoh sangat nak tunduk dengan telatah samseng zahid hamidi..

internet ada no hal punya...boleh dapat banyak info walau pun begitu teruk dia nak sorokkan fakta sebenar...kalau dia cuba tutup saluran internet...dia bakal tanggung akibat dari perbuatan terkejinya...tunggulah...suara dan kuasa rakyat ada di mana mana...

sokong dedahkan penyelewengan dan penipuan pru di kira menghasut...rejim najib amalkan undang undang zimbabwe di negara ini...balai polis jinjang jadi pusat operasi penahanan pemimpin pembangkang....!!!!

Tian Chua, Haris, Tamrin ditahan semalaman di Lokap Jinjang

Pemimpin Pakatan Rakyat (PR) Chua Tian Chang dan aktivis politik Haris Ibrahim, ditahan di bawah Akta Hasutan semalaman di Lokap Berpusat Kuala Lumpur di Balai Jinjang .

Pemimpin Pakatan Rakyat (PR) Chua Tian Chang dan Tamrin Ghafar, serta aktivis politik Haris Ibrahim, ditahan di bawah Akta Hasutan semalaman di Lokap Berpusat Kuala Lumpur di Balai Jinjang hari ini.

Ketiga-tiga mereka yang ditahan sekitar tengahari tadi dimasukkan ke lokap berkenaan sekitar jam 5 petang tadi.

Ketika sidang media, peguam mewakili Haris, Gobin Singh Deo berkata, pihaknya bagaimanapun tidak dimaklumkan “kenyataan menghasut” bagaimana yang telah dikeluarkan kesemua pemimpin pembangkang berkenaan sehingga menyebabkan mereka ditahan.

“Mereka telah ditahan dan akan di bawa ke lokap untuk permohonan reman ... kita baru dimaklumkan ketiga-tiga mereka akan ditahan, untuk siasatan kesalahan di bawah Seksyen 4 (1) (c) Akta Hasutan dan seksyen 124 Kanun Keseksaan.

“Polis akan bawa mereka esok jam 11 pagi untuk permohonan reman, kemudian terpulang kepada majistret sama ada untuk teruskan reman atau sebaliknya,” katanya.

Individu pertama yang ditahan dan didakwa di bawah akta berkenaan adalah aktivis mahasiswa, Adam Adli Abdul Halim di kompleks mahkamah Jalan Duta pagi tadi.

Ahli Parlimen Batu Tian Chua telah ditahan di LCCT pada pukul 12.30 tadi semasa menunggu pesawat untuk ke Kuala Terengganu.

Sementara Haris, aktivis pergerakan Asal Bukan Umno (ABU) ditahan pada waktu sama semasa sedang makan tengahari di Segambut sejurus memberikan sokongan kepada Adam Adli di mahkamah.

Anak kepada bekas timbalan perdana menteri Tun Ghafar Baba, Tamrin yang merupakan bekas ahli Parlimen Batu Berendam turut ditahan ketika sedang makan di Bangsar.

Tian Chua diwakili peguam, New Sin Yew manakala Tamrin diwakili Dr Dzulqarnain Lukman.

Turut hadir di balai polis Jinjang adalah Pengerusi Bersama Bersih Datuk Ambiga Sreenevasan dan ahli Parlimen Lembah Pantai Nurul Izzah Anwar untuk memberikan sokongan kepada ketiga-tiga mereka.

Pihak polis turut dilihat telah mengepung kawasan sekitar balai polis berkenaan tepat jam 6 petang tadi dan melarang mana-mana pihak daripada melakukan demonstrasi pembebasan ketiga-tiga mereka dengan meletakkan kon dan tali penghadang polis.

Adam Adli telah didakwa di bawah seksyen 4(1) (b) Akta Hasutan 1948 (Akta 15), yang mana sekiranya didapati bersalah, pelajar Universiti Pendidikan Sultan Idris (UPSI) boleh dikenakan tindakan denda tidak lebih daripada RM5,000 atau penjara tidak lebih tiga tahun.

Beliau walau bagaimanapun mengaku tidak bersalah dan dibebaskan dengan diikat jamin sebanyak RM5,000.

Hakim Norsyaridah Awang membebas dan melepaskan Adam yang hadir berbaju T hitam diwakili peguam, Datuk Ambiga Sreenevasan, N. Surendran, Afiq M. Noor, dan Shamsul Iskandar Mat Akin.

Hakim ketika pendakwaannya berkata ucapan Adam yang dibuat pada 13 Mei di Dewan Perhimpunan Cina Kuala Lumpur dan Selangor mempunyai kecenderungan bagi membangkitkan rakyat Malaysia supaya cuba menukar kerajaan pemerintah dengan cara yang tidak sah.

Adam bagaimanapun mengaku tidak bersalah dan minta dibicarakan.

“Ini akta hasutan Perdana Menteri (Datuk Seri Najib Razak) sudah kata akan hapuskan, tetapi beliau masih gunakan akta ini untuk mendakwa Adam.

Hakim bagaimanapun berpendapat cadangan pemansuhan akta berkenaan masih sedang dikaji diperingkat cadangan dan bersifat pramatang, menjadikan akta berkenaan masih boleh digunakan.

Antara kenyataan Adam yang terkandung dalam kertas pertuduhan yang dibacakan hari ini adalah :”Ambil butiran saya, buat laporan polis, kerana hari ini, saya nak ajak semua yang ada di sini, kita harus susun dan kita akan turun ke jalan raya untuk rampas kembali kuasa kita! Boleh atau tidak?! Boleh atau tidak?! Boleh atau tidak?! Kita tak banyak masa lagi, semua siap sedia, beli kasut, beli tracksuit, beli seluar jeans, sedia kita akan turun ke jalan raya sebab akhirnya dalam dunia ketiga macam negara Malaysia, pilihan raya takkan tumbangkan kerajaan kita.

“Yang boleh tumbangkan kerajaan hanyalah kuasa rakyat. Sedara, ingat, ini sahaja peluang yang kita ada ...”

Menteri Dalam Negeri Datuk Seri Dr Ahmad Zahid Hamidi dan Ketua Polis Negara Tan Sri Khalid Abu Bakar, kedua-duanya yang baru dilantik selepas Pilihan Raya 2013 telah memberi amaran dan berikrar akan mengambil tindakan tegas terhadap golongan yang menyeru agar rakyat berhimpun di jalan raya bagi membantah keputusan Pilihan Raya 2013.

 

 

penyapu sial

 

 

tu dia penipuan kerajaan haram UMNO-BN....!!!!

betul tu ....kalau dah menipu dalam pru macam mana kita nak tumbang kerajaan haram secara demokratik...kita rakyat mengundi dengan adil tapi mereka melalui SPR yang penipu telah menjalankan kerja kerja menipu terang terangan untuk memenangkan UMNO-BN...melalui pengundial awal yang meragukan ,undi pos yang meragukan...dakwat kekal yang tak kekal dan pengundi bangla,nepal dan myanmar yang di angkut berduyun duyun dengan bas dan siap di eskot dengan polis lagi...

kita sememangnya tiada pilihan lain sekira mahkamah masih menolak petisyen yang bakal di kemuka oleh pembangkang ...kita kena gunakan kuasa rakyat di jlanraya untuk menumbangkan kerajaan haram yang sedia ada.

TSUNAMI MAMAK LEMBU....kerana langgar AKTA LEMBU....Rafizi Ramli akan dibicarakan...untungnya pencuri LEMBU....yang buat aduan kena DAKWA....apa kita rakyat nie hidup di Zimbabwe ke...????

aku punya tsunami kau baru tau...aku swing ko orang kalau kacau lembu lembu aku...!!!!

rafizi cuba di lembukan oleh wanita lembu sharizat melalui akta LEMBU....!!!

Anggota Parlimen Pandan Mohd Rafizi Ramli (gambar) akan dibicarakan di Mahkamah Sesyen bagi tuduhan melanggar Akta Bank dan Institusi-institusi Kewangan (Bafia) kerana didakwa mendedahkan maklumat sulit perbankan berkaitan isu Perbadanan Fidlot Kebangsaan (NFC).

Ini berikutan keputusan Mahkamah Rayuan hari ini menolak permohonannya untuk mengetepikan tuduhan itu.

Panel tiga anggota yang dipengerusikan Hakim Datuk Seri Mohamed Apandi Ali berkata rayuan itu tidak mempunyai merit.

“Dakwaan bahawa tuduhan itu bercanggah dengan dasar awam tidak mempunyai bukti,” katanya.

Apandi juga memerintahkan perbicaraan kes ini dipercepatkan kerana ia melibatkan kepentingan awam.

Kes ini akan disebut di Mahkamah Sesyen Shah Alam pada 10 Jun.

Pada pendengaran rayuan itu hari ini, peguam R.Sivarasa, yang mewakili Rafizi, berkata tuduhan terhadap anak guamnya itu patut diketepikan atas alas an ia bercanggah dengan dasar awam.

Katanya pendakwaan terhadap Rafizi, 37, atas tuduhan melanggar Bafia adalah bersifat menindas dan menyalah guna proses mahkamah, manakala pendakwa raya pula mempunyai niat jahat apabila mendakwanya.

Apandi memberitahu Sivarasa bahawa pendakwa raya, yang juga Peguam Negara, diberi kuasa budi bicara di bawah Perlembagaan Persekutuan.

Katanya walaupun mahkamah itu mempunyai kuasa, termasuk di bawah Kanun Aturcara Jenayah, untuk mengetepikan tuduhan, tetapi ia mestilah bagi keadaan khusus dan tertentu sahaja.

Timbalan Pendawka Raya Nahra Dollah tidak memberi sebarang hujah secara lisan tentang kenyataan panel itu bahawa mereka telah membaca hujah bertulis yang dikemukakan pihak pendakwa dan Rafizi.

Pada Ogos tahun lepas, Rafizi dihadapkan ke mahkamah atas tuduhan mendedahkan empat dokumen mengandungi profil pelanggan Public Bank berhubung ringkasan imbangan NFC, National Meat and Livestock Sdn Bhd, Agroscience Industries Sdn Bhd dan pengerusi NFC Datuk Seri Mohamad Salleh Ismail.

Beliau didakwa mendedahkan dokumen itu kepada perunding media Yusuf Abdul Alim dan pemberita akhbar 'The Star', Erle Martin Carvalho di ibu pejabat Parti Keadilan Rakyat (PKR) di Merchant Square, Petaling Jaya pada 7 Mac tahun lepas.

Pada 10 September tahun lepas, Rafizi, yang juga pengarah strategi PKR, memfailkan permohonan untuk mengetepikan tuduhan itu.

Apabila permohonan itu ditolak Mahkamah Tinggi pada 23 Nov tahun lepas, beliau mengemukakan rayuan kepada Mahkamah Rayuan.

Sivarasa memberitahu pemberita pihaknya akan mengemukakan rayuan di Mahkamah Persekutuan berhubung keputusan itu.

 

 

penyapu sial

 

oh negara haram ku malaysia...indah sungguh mempunyai undang undang terpilih untuk kroni kroni yang tertentu sahaja..

jenayah VIP di lindumgi....jenayah kecil kecilan kunun kununnya di perangi...bila negara di kuasai penjenayah...pemimpin kroni terselamat...rakyat yang mendedahkan jadi mangsa pendakwaan...

umpama pencuri masuk rumah...tuan rumah kena dakwa...pasal tak pasang alarm ,grill dan kunci kebal...!!!!

sewajar dalam kes melibatkan jenayah ...segala akta yang melibat melindungi kerahsian akaun invidu berkenaan terbatal sama sekali bila mempunyai bukti yang jelas...nampaknya dalam kes ini...adalah cubaan untuk menutup segala salah laku pengendalian duit lembu dari di ketahui umum...langkah jijik yang wajar di tentang .

23 May 2013

yang rompak dan samun harta rakyat tak di gari dan di dakwa...malah makin glamer lagi...haramjadah punya kerajaan haram UMNO-BN..!!!!

adam adli di gari anjing anjing peliharaan UMNO....puhhh...memang sial punya anjing anjing UMNO-BN...dedah penyelewengan dan penipuan dalam PRU di anggap penjenayah....bergari pulak tu...ko orang pikir ini negara emak bapak UMNO punya ke...buat sesuka hati....akta hasutan kunun....beritau rakyat  tentang  isu isu berkenaan di kira  menghasut....ini akal letak kat mana..???...sebar gambar macam ini pun di larang....ko orang ingat aku takut dengan ancaman anjing anjing peliharaan UMNO...!!!....boleh jalan daaaa....!!!!

puhhh...penjenayah VIP ...glamer sakan dapat bermanja manja  dengan pelindung penjenayah VIP...ini undang undang apa yang bapak anjing ini pakai...1 undang uundang untuk kroni...1 undang undang untuk menindas rakyat...untung sharizat  curik  juta juta  duit lembu...lansung tak bergari....dapat layanan vip pulak tu oleh najib....itu lah UMNO...pelindung penjenayah no 1 di dunia....!!!!!

22 May 2013

kerajaan minoriti gasak sampai tergolek ( GST ) ...satu penipuan dan penganiayaan BN kepada rakyat

BN boleh memberikan RM1,200 untuk BR1M setahun kerana mendapat balik daripada cukai barangan dan perkhidmatan (GST), yang akan membebankan setiap keluarga RM5,000 setahun.

Pengumuman Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Senator Datuk Seri Idris Jala baru-baru ini bahawa kerajaan pusat akan menjana pendapatan RM27 bilion setahun dengan kadar GST sebqanyak 7% membongkarkan satu penipuan besar BN kepada rakyat.

Cukai GST 7% ini akan menaikkan kadar inflasi tetapi impak paling buruk adalah kepada golongan berpendapatan rendah kerana cukai GST merangkumi semua barangan yang dibeli dan dijual.

Dengan kos tambahan ke atas rakyat Malaysia sebanyak RM27 bilion setahun, maka setiap rakyat Malaysia tanpa mengira dewasa atau kanak-kanak akan dibebankan sebanyak RM1,000 seorang setiap tahun.

Dengan kata lain,sebuah keluarga 5 orang terpaksa membayar RM5,000 setahun.

Itulah,  sebabnya Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak begitu yakin dapat membayar BR1M sebanyak RM1,200 setahun kepada setiap keluarga kerana telah mendapat balik RM5,000 setahun daripada mereka menerusi cukai GST.

Sememangnya BN akan untung banyak sedangkan rakyat Malaysia, khususnya yang berpendapatan rendah, akan rugi besar.

Justeru  itu ,  Pakatan Rakyat secara prinsip menolak sistem cukai penggunaan ini atau consumption tax kerana rakyat teramai belum lagi mempunyai pendapatan yang munasabah bagi mampu menjalani kehidupan yang bermaruah dan mapan.

Macam mana boleh hidup lebih bermaruah bila hanya 60 peratus dari isirumah mempunyai pendapatan kurang dari RM3,000 sebulan?

Menurut Laporan Tahunan Bank Negara 2012, Malaysia merupakan negara yang banyak berhutang dengan hutang peribadi setiap keluarga adalah RM 755 billion or 81% GDP (gross domestic product).

Pertumbuhan hutang keluarga adalah 11%, yang lebih tinggi daripada pertumbuhan GDP sebanyak 7.8%.

Kita tidak boleh persalahkan rakyat berhutang bila kerajaan Malaysia berhutang sampai RM502 bilion pada akhir 2012, hamper 55% GDP..

Lagipun,  keluarga Malaysia membayar 50% daripada pendapatan untuk membayar balik hutang.

Dengan kata lain selepas membayar hutang, mana cukup untuk perbelanjaan makanan, pengangkutan, pendidikan dan keperluan asas lain?.

Sehubungan itu, PR akan melawan cadangan cukai GST 7% di Parlimen dengan mengingatkan BN bahawa sebagai sebuah kerajaan minoriti dengan undi popular 47% sahaja, ia tidak berhak mengenakan cukai GST ke atas majoriti rakyat.

malaysia semakin bangkrap...gaji penyangak rakyat sarawak lebih tinggi dari gaji perompak scorpene ...dewan penyangak dah luluskan ...dewan perompak bila lagi...!!!

dah kaya bertambah kaya...tak cukup menyangak hasil mahsul rakyat sarawak...kali ini  duit rakyat  sarawak  pun tergamak di tibai...gerombolan persatuan penyangak dah luluskan!!!

 

gaji PM nampak seciput tapi ...side income dari bini pundek  betina sial gemuk gedempol lebih beberapa kali lipat dari gaji taib mahmud...penyangak...gerombolan perompak bila lagi  nak luluskan duit rakyat di bahagi bahagikan..????

sumber pendapatan side income dari pendapatan haram betina sundal dalam bisnes  beg beg tangan , kasut kasut  mahal dan cincin  cincin berlian serta  juga meniaga karpet raya ....masyukkk mengalah income PM bacul 1 malaysia

 

 

Gaji Taib Mahmud naik dari RM13,000 ke RM39,000

KUCHING: Bernama semalam melaporkan, gaji bulanan ketua menteri Sarawak akan naik tiga kali ganda mula 1 Januari 2012 iaitu dari RM13,000 ke RM39,000 sebulan.

Turut dinaikkan tiga kali ganda adalah gaji timbalan ketua menteri, menteri, pembantu menteri dan anggota dewan undangan negeri Sarawak.

Ia dilakukan di bawah rang undang-undang yang diluluskan hari ini oleh Dewan Undangan Negeri (DUN) Sarawak.

Rang Undang-undang Anggota Pentadbiran dan Anggota Dewan Undangan Negeri (Gaji, Pencen dan Gratuiti) 2013 juga memperuntukkan kenaikan gaji untuk Speaker DUN, timbalan speaker dan setiausaha-setiausaha politik.

Gaji untuk Ketua Menteri akan naik daripada RM13,000 kepada RM39,000; Timbalan Ketua Menteri, RM11,500 kepada RM35,000; menteri kanan dan speaker DUN RM9,000 kepada RM30,000; menteri, RM9,000 kepada RM27,000; pembantu menteri dan timbalan speaker, RM7,000 kepada RM21,000; anggota dewan undangan negeri, RM4,500 kepada RM15,000 dan setiausaha politik, RM3,000 kepada RM9,000.

Rang undang-undang itu juga menetapkan kenaikan gaji itu berkuat kuasa dari 1 Jan tahun lepas. Kali terakhir pindaan gaji dibuat ialah pada 1992.

Menteri Kewangan Kedua Datuk Seri Wong Soon Koh berkata semakan gaji itu dibuat berikutan peningkatan jangkaan daripada rakyat.

"Sarawak adalah sebesar Semenanjung dan banyak Anggota Dewan Undangan Negeri perlu menjaga kawasan yang luas terutama mereka yang berkhidmat di kawasan luar bandar," katanya.

Wong berkata rang undang-undang baharu itu akan berkuat kuasa minggu depan dan kenaikan gaji itu dijangka membabitkan RM17 juta daripada dana negeri, termasuk bayaran tunggakan dari tahun lepas.

Dengan kenaikan gaji ini, ketua menteri Sarawak mempunyai gaji yang lebih besar dari Perdana Menteri.

 

 

 

penyapu sial

 

 

walau gaji perompak lebih rendah dari gaji penyangak....jangan lupa hasil side income lubang lubang burid untuk merompak rakyat dapat mengalahkan pendapatan haram taib mahmud ini.

mereka bergasak nak tengok siapa yang lebih banyak gajinya...rakyat juga yang mampos dahulu di mangsakan akibat kenaikan harga minyak ,barang keperluan dan pelbagai cukai yang karut marut yang menjerut leher rakyat .

minoriti perintah majoriti ....rakyat wajar persoalkan kredibiliti kerajaan haram UMNO-BN...!!!

Rakyat Malaysia berhak mempersoalkan mengapa sistem pilihan raya negara membenarkan kerajaan minoriti terus berkuasa, Sambil  itu kita  menyelar tindakan autokratik dan keras kerajaan menghukum mereka yang berani  melawan arus.

Kita  juga turut mengecam Menteri Samseng Dalam Negeri yang baru  Ahmad Zahid Hamidi kerana meminta rakyat Malaysia yang tidak berpuas hati dengan sistem pilihan raya negara agar berhijrah.

Kita mencabar naib presiden Umno itu untuk berdebat sehari penuh di parlimen, samaada   Lim Guan Eng  sebagai  Ketua Menteri Pulau Pinang  atau  Penasihat DAP Lim Kit Siang ataupun Ketua Pembangkang Datuk Seri Anwar Ibrahim.

Ahmad Zahid   di anggap sebagai “bongkak” dan hanya berani di depan media dan kemera TV BN untuk menyelar  ahli ahli pakatan rakyat

Ahmad Zahid menimbulkan kontroversi minggu lalu apabila menulis di dalam akhbar milik Umno Utusan Malaysia mengatakan rakyat Malaysia yang tidak berpuas dengan kemenangan BN kerana sistem “first past the post” boleh berpindah ke negara lain.

“Pemimpin-pemimpin parti pembangkang khususnya PKR dan DAP telah mengelirukan anak-anak muda Cina dan para pengikut yang buta politik untuk berpakaian serba hitam sebagai tanda protes terhadap keputusan PRU-13 yang dianggap memihak kepada mereka mengikut undi popular,” tulis Ahmad Zahid.

“Jika golongan ini mahu menerima pakai list system atau single transferable vote seperti mana yang digunakan oleh negara-negara republik, sepatutnya mereka berhijrah ke negara-negara berkenaan untuk mempraktikkan kepercayaan politik mereka,” tambah beliau lagi.


Pilihan raya 5 Mei menyaksikan perpecahan golongan bandar-luar bandar Malaysia.

Walaupun pertama kali hilang undi popular semenjak 1969, BN masih lagi memerintah negara dengan 133 kerusi Parlimen berbanding PR yang hanya mendapat 89 kerusi.

Rakyat ada hak untuk menyoal demokrasi jenis apa yang ada di Malaysia yang membenarkan kekuasaan minoriti ke atas majority..

Dalam satu forum pada 13 Mei lalu, aktivis mahasiswa Adam Adli Abdul Halim dilaporkan telah mencadangkan untuk mengadakan demonstrasi jalanan, dengan berkata: “Pilihan raya tidak akan menyingkirkan kerajaan, kuasa rakyat yang akan lakukannya.”

Disebabkan itu, beliau kini direman di bawah Akta Hasutan 1948 dan Kanun Keseksaan.

Pemimpin pergerakkan Asalkan Bukan Umno (ABU) Haris Ibrahim juga pada forum sama berkata kerajaan hanya boleh ditumbangkan menerusi demonstrasi jalanan.

Walau bagaimanapun, PR telah menjauhkan diri daripada gesaan demonstrasi jalanan selepas keputusan Pilihan Raya 2013 meskipun mendakwa terdapat banyak penipuan berlaku.

Ketua Pembangkang Datuk Seri Anwar Ibrahim menegaskan minggu lalu PR akan kekal mengadakan perhimpunan tertutup “untuk meluahkan rasa marah” terhadap penipuan undi pada pilihan raya umum 5 Mei baru-baru ini.

Pengarah Komunikasi PKR Nik Nazmi Nik Ahmad telah didakwa di bawah Akta Perhimpunan Aman (PAA) 2012 minggu lalu ekoran kegagalan memberitahu pihak polis dalam tempoh 10 hari untuk berhimpun di Stadium MBPJ, Kelana Jaya pada 8 Mei lalu. Beliau bagaimanapun mengaku tidak bersalah.

persempadanan semula ...pakatan rakyat perlu sekat tindakan SPR memanipulasi kawasan pilihanraya untuk bantu UMNO-BN menang menipu PRU

Ahli Parlimen Pakatan Rakyat (PR) perlu  menggunakan peningkatan kerusi Parlimen mereka untuk memastikan kawasan pilihan raya dilakar semula secara adil apabila Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) melakukan persempadanan semula akhir tahun ini.

Tindakan  itu akan menyebabkan peningkatan jumlah kerusi dan undi majoriti dua pertiga diperlukan untuk mengesahkan perubahan sebelum diluluskan oleh Dewan Rakyat.

Pemerintah Barisan Nasional (BN) tidak mempunyai majoriti dua pertiga di Parlimen dengan hanya 133 kerusi berbanding PR 89 kerusi dan memerlukan undi dari ahli Parlimen pembangkang untuk mengesahkan aktiviti itu.

Jika mereka (SPR) tidak menambah kerusi dan proses hanya melibatkan pengarisan semula sempadan, ini adalah bahaya kerana ia membenarkan manipulasi dan tidak perlu undi dua pertiga..

Pada masa lalu mereka (BN) menang besar dalam pilihan raya kerana aktiviti persempadanan semula sentiasa memihak kepada mereka… mereka memindahkan sokongan PR  ke kerusi lain

Sejajar dengan desakan kempen “satu undi, satu nilai” DAP, ahli parlimen PR perlu  berjuang habis-habisan untuk menggunakan kuasa Parlimen bagi memastikan pengundi lebih adil tersebar tidak seperti keadaan sekarang.

Pertuduhan pengagihan pengundi yang tidak adil telah digunakan sebagai hujah utama oleh Ahli Parlimen  PR untuk menyokong pertuduhan manipulasi berpihak kepada BN telah menyebabkan gabungan pemerintah itu terus berkuasa.

Dalam artikel terbaru portal berita FZ.com, Ketua Eksekutif Institut Demokrasi dan Hubungan Ekonomi (IDEAS) Wan Saiful Wan Jan membangkitkan persempadanan kawasan pilihan raya yang sedia ada tidak logik dari segi saiz dan bilangan pengundi.

“Putrajaya mempunyai 15,791 pengundi berbanding Kapar yang mempunyai 144,159 pengundi. Ini tidak masuk akal.

“Dan kita mempunyai kerusi DUN Sri Serdang dengan 72,769 pengundi jauh lebih tinggi dari kerusi Parlimen Putrajaya,” beliau dipetik sebagai berkata.

Perkara ini juga telah menarik perhatian media antarabangsa.

Dalam Wall Street Journal semalam, wartawan Hong Kong Philip Bowring memberikan pandangan mengapa PR kalah pilihan raya walaupun menang 51 peratus undi popular

keputusan yang ahli Parlimen pembangkang dan kumpulan masyarakat sivil menyalahkan  sebagai  manipulasi kawasan pilihan raya.

Terima kasih kepada amalan berat sebelah anti-bandar melampau dan pemansuhan peraturan yang mengawal saiz relatif kawasan pilihan raya, kawasan pilihan raya terbesar mempunyai sembilan kali lebih ramai pengundi daripada paling kecil..

Atas dasar itu, dan mengambil kira bilangan kerusi dilawan sengit, pembangkang mungkin akan perlu menang sekurang-kurangnya 58 peratus undi popular untuk mendapatkan majoriti kerusi.”

Dengan pilihan raya berakhir dan usaha akan dilakukan untuk mencabar sesetengah keputusan melalui petisyen pilihan raya, langkah seterusnya bagi PR adalah untuk menumpukan kepada proses persempadanan semula.

21 May 2013

siapa putar belit...zahid anda perlu cakap yang benar...utusan putar belit anda buat buat tak tau...bila portal lain lapor yang benar ..kamu rasa malu kamu kata mereka putar belit kenyataan anda....anda sebenarnya bermain api...!!!!..

Menteri   samseng Dalam Negeri  Ahmad Zahid Hamidi  semalam  memberi amaran kepada portal berita Malaysiakini supaya lebih bertanggungjawab dalam menyiarkan berita.

Beliau berkata portal berita itu perlu berpegang kepada etika kewartawanan tanpa memutarbelitkan berita atau kenyataan asal menjadi kontroversi.

“Anda (wartawan Malaysiakini) selalu putar belitkan kenyataan, selalu sangat. Perkara yang tak ada anda buat ada, anda tulis elok-elok.

“Saya pantau setiap perkataan, ayat, perenggan, setiap berita di Malaysiakini. Anda jangan main api dengan saya. Anda selalu putar belit.

“Tolong cuba menulis mengikut etika kewartawanan okay?,” katanya kepada wartawan portal itu pada sidang media sempena hari pertama beliau bertugas di kementerian itu, di sini hari ini.

Ahmad Zahid juga menegaskan beliau tidak akan memohon maaf kepada Setiausaha Agung DAP Lim Guan Eng berhubung kenyataannya menggesa mereka yang tidak berpuas hati dengan keputusan pilihan raya di Malaysia supaya berhijrah ke negara di mana mereka boleh mempraktikkan kepercayaan politik mereka, yang menurutnya telah disalah tafsir.

“Dia (Lim) yang patut minta maaf kepada saya, sebab salah tafsir kenyataan saya. Bukan saya minta maaf kepadanya,” katanya dengan nada serius. — Bernama

 

 

penyapu sial

 

 

zahid ...zahid.....utusan tulis berita tu ikut etika kewartawanan ke...cakap ikut sedap mulut ajer...kuman seberang laut nampak bapak gajah depan mata pun buat buat tak nampak...jenis manusia gila kuasa awak ni...baru pegang jawatan menteri dalam negeri dah sibuk nak mengugut orang lain...jaga mulut anda...nanti jangan sampai rakyat cilikan mulut anda...

kemenangan PRU 13 di curi UMNO-BN.....TRIBUNAL RAKYAT perlu di tubuhkan untuk menyiasat penipuan yang di lakukan SPR

Walaupun “Tribunal Rakyat” yang ditubuhkan  mungkin tiada kuasa perundangan tetapi menjadi “kuasa moral” untuk mendedahkan penipuan pilihan raya..

Usaha  perlu di teruskan untuk menubuhkan tribunal  berkenaan , walaupun mendapat kritikan daripada Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR).

Memang benar ia tidak ditubuhkan di bawah mana-mana undang-undang atau statut. Itulah sebabnya ia dipanggil Tribunal Rakyat..

Ia akan menjadi satu tribunal untuk mengumpulkan bukti dan apa yang kita ada ialah kekuatan moral untuk membuktikan penipuan yang kita dedahkan. Itu adalah matlamat utama, mengumpul bukti..

Pada 6 Mei, sehari selepas pilihan raya umum ke-13 (PRU13), Bersih 2.0 mengumumkan rancangan untuk menubuhkan tribunal bagi menyiasat beratus-ratus laporan penipuan yang didakwa berlaku semasa pilihan raya.

Gabungan lebih 80 badan bukan kerajaan tersebut menegaskan faktor utama keputusan pilihan raya yang menyebelahi Barisan Nasional (BN) adalah kerana penyelewengan, serta tidak akan mengiiktiraf keputusan tersebut sehingga mereka mengenalpasti ke semua tuduhan penipuan.

Selepas PRU13, BN terus mengekalkan pemerintahan mereka sejak negara Merdeka pada 1957 tetapi dengan majoriti lebih kecil di Parlimen.

BN mempertahankan kuasa dalam pilihan raya 5 Mei dengan hanya 133 kerusi Parlimen, lebih 21 daripada syarat 112 kerusi Parlimen untuk menang majoriti mudah.

Pembangkang Pakatan Rakyat (PR) enggan menerima kekalahan tersebut, sebaliknya mempertahankannya dengan kemenangan undi popular sebanyak 51 peratus berbanding BN 48 peratus — keputusan sama yang diperoleh pemerintah pada 1969 selepas kehilangan undi popular.

PR juga akan memfailkan petisyen pilihan raya untuk mencabar keputusan di dalam 27 kerusi Parlimen di mana BN menang dengan majoriti kecil, yang didakwa mereka hasil penipuan semasa pilihan raya.

Pengarah strategi PKR Rafizi Ramli juga telah berkata aduan yang sama akan dibawa ke dalam “Tribunal Rakyat” Bersih 2.0, di mana bukti yang akan dibawa PR akan dilihat dengan lebih serius berbanding undang-undang dalam mahkamah.

Tribunal itu akan dipengerusikan oleh panel lima anggota, yang akan terdiri daripada individu yang mempunyai reputasi baik dan bukan ahli mana-mana parti politik ataupun daripada kumpulan Bersih 2.0 sendiri.

Panel tersebut akan mengeluarkan rangka untuk mereka menjalankan siasatan, selain membuat keputusan mengenai terma rujukan yang sesuai, sebelum memulakan sebarang sesi pendengaran.

Penubuhan tribunal itu mengambil masa lama daripada yang dirancang kerana kerumitan skop siasatan, serta pemilihan ahli-ahli panel.

Asalnya mahu ia dilakukan pada bulan Jun tetapi ia kelihatan mustahil pada ketika ini. Panel itu   akan di umumkan dalam masa dua atau tiga minggu.

Tetapi apabila panel memulakan pendengaran mereka, ia terpulang kepada ahli untuk membuat keputusan mereka..

Walaupun tedapat bantahan besar ke atas pengendalian PRU13, SPR menegaskan mereka telah menjalankan pilihan raya secara adil dan berjaya, serta memberikan jumlah tinggi yang keluar mengundi sebanyak 84.84 peratus sebagai bukti keyakinan terhadap sistem pilihan raya di Malaysia.

“Kami telah berjaya menjalankan pilihan, sebanyak 85 peratus pengundi keluar... kami telah jalankan tugas dengan baik berdasarkan jumlah keluar mengundi,” kata Timbalan Pengerusi SPR Datuk Wan Ahmad Wan Omar minggu lepas.

PR telah menganjurkan perhimpunan besar-besaran di seluruh negara untuk menunjukkan rasa tidak puas hati terhadap keputusan PRU13, malah Ketua Umum PKR Datuk Seri Anwar Ibrahim mendakwa kemenangan PR telah dicuri.

20 May 2013

UMNO tuduh HINDRAF mempunyai kaitan dengan penganas tamil eelam ( LTTE ) tapi akhirnya jilat najis mereka dengan mengiktiraf PERKASA INDIA tersebut dan melantik ketuanya jadi timbalan menteri...!!!!

Terdapat laporan polis yang dibuat oleh orang awam mengatakan Hindu Rights Action Force (Hindraf) memang mempunyai hubung kait dengan puak pelampau pemberontak Harimau Pembebasan Tamil Eelam (LTTE)

Kita tidak boleh menyokong atau mempunyai urusan kewangan dengan organisasi seperti itu kerana ia akan memberikan implikasi yang serius.

Tapi malangnya kabinet  najib  yang  di menangi dari  pilihanraya umum 13  yang  penuh penipuan  telah mengiktiraf HINDRAF dan menerima masuk  HINDRAF  sebagai komponen BN  di mana pengerusinya telah di lantik  sebagai timbalan menteri.

wakil pengganas tigers eelam di lantik sebagai timbalan menteri...

Ini bermakna  tidak secara lansung  kabinet najib  mengiktiraf   pengganas tamil eelam  yang mana HINDRAF mempunyai hubungkait dengannya seperti yang di laporkan oleh Utusan .

 

Ada laporan polis kaitkan Hindraf dengan LTTE

 

malah HINDRAF  pernah secara terbuka pula mengistiharkan  bahawa  UMNO adalah  musuh  mereka .Pelik bukan..akhirnya  UMNO jilat  najis musuh mereka sendiri .

 

kabinet najib adalah kabinet pengganas maka tak heran lah kalau  HINDRAF  sebuah pertubuhan pengganas  yang sama taraf dengan PERKASA  melayu UMNO di terima masuk jadi ahli gabungannya..tapi yang peliknya  kenapa PERKASA yang berkobar kobar semangat  perkauman melayunya  tidak di iktiraf  malah di lantik dengan  sebarang jawatan menteri   malah sekurang kurang nya sebagai senator.

 

zul kolom penyokong gay dan mahatahi  bapak syaitan yang di kenali  mempunyai pengaruh kuat dalam PERKASA

adakah PERKASA telah di kencingkan oleh UMNO dan HINDRAF  sendiri...malah banyak nyamuk nyamuk  politik kurap  seperti  mahatahi dan zul kolom mendokonginya namun sebelah mata pun najib tak pandang  atau najib sendiri pun tahu mereka ini adalah kaki kencing yang lansung tak boleh di percayai yang boleh merosakkan UMNO dari dalam...!!!!