ini blog aku yang punya...suka hati aku lah apa aku nak kata....maki hamun ke...carut ke...kata nista ....aku punya suka...tak suka....please get out dari sini....ada faham....


saje nak bagi tau....blog ini bukan pro pakatan rakyat...dan jauh panggang dari api....penyokong parti kongkek negara ( BN ) ...dan tiada kena mengena dengan mereka yang dah mampos......muakakakaka!!!
SOKONG HIMPUNAN BLACKOUT 505.......JOM LIKE DI SINI

.

Search This Blog

terNOW...!!!!

SPR semakin merapu dengan menghalalkan pengundi hantu....bermakna mengalakkan pilihanraya yang kotor....apakah tindakan anda semua ?

petisyen melalui blog ini : jika perhimpunan aman blackout 505 dan petisyen pilihanraya masih gagal untuk mengalahkan penipuan yang di lakukan oleh SPR dan UMNO - BN...wajar kita sebagai rakyat lancarkan BERSIH 4.0 dan turun ke jalanraya..!!

31 July 2013

peruntukan untuk kaum penyamun lagaknya ....berbilion di bazirkan untuk PDRM...namun komplain tak cukup anggota dan peralatan...agaknya segala komisen yang di sapu kaum APCO dan sekutu penyamun UMNO-PORNO masih tak mencukupi kot...!!!!

Polis tidak boleh dipersalahkan

polis tak boleh di persalahkan...wak luuuu.....tengok gambar ni....memang bangsat...polis rupanya  dalang segala keganasan terhadap orang awam....!!!!

 

PUTRAJAYA: Polis tidak boleh dipersalahkan dalam peningkatan kejadian pembunuhan menggunakan senjata api yang dilihat seolah-olah berleluasa sejak kebelakangan ini.

Menteri Dalam Negeri Datuk Seri Dr Ahmad Zahid Hamidi berkata sebaliknya semua pihak perlu memahami bahawa polis di Malaysia menghadapi kekurangan jumlah anggota dan peralatan berbanding negara maju.

“Sebagai contoh, di New York, Amerika Syarikat, seorang polis berkhidmat untuk 35 penduduk berbanding seorang polis di Malaysia berkhidmat untuk 700 penduduk untuk sesuatu kawasan,” katanya.

Beliau berkata demikian pada sidang akhbar selepas menerima kunjungan hormat Pesuruhjaya Tinggi Australia ke Malaysia, Miles Kuppa di pejabatnya di sini hari ini, sebagai mengulas kejadian tembak yang sering dilapor sejak kebelakangan ini termasuk melibatkan individu berprofil tinggi.

Semalam Pengasas Arab Malaysian Bank, Hussain Ahmad Najadi maut manakala isterinya cedera ditembak dari jarak dekat di parkir kereta selepas keluar dari sebuah tokong Cina, Kuan Yin Temple, di Lorong Ceylon, di ibu negara.

Kejadian itu berlaku dua hari selepas aktivis antijenayah yang juga Pengerusi MyWatch R. Sri Sanjeevan cedera ditembak di persimpangan berdekatan Taman Awana Indah, Jempol, Negeri Sembilan.

Selain dua kes berprofil tinggi itu, satu lagi kes tembak dilaporkan semalam di Bukit Mertajam, Pulau Pinang menyebabkan seorang cedera dan pada Ahad malam pula seorang lelaki maut dan dua parah ditembak oleh lelaki yang menaiki sebuah kereta ketika ketiga-tiga mereka sedang minum di bahagian luar sebuah restoran di Kampung Simee di Ipoh.

Sambil mengakui bahawa antara faktor peningkatan kadar jenayah berpunca daripada pembebasan tahanan di Simpang Renggam, Ahmad Zahid berkata kementerian menerusi pelbagai agensinya akan mempertingkat kawalan keselamatan di sempadan negara yang menjadi lokasi untuk menyeludup senjata.

Kementerian juga akan mempertimbangkan pembelian peralatan baharu untuk anggota polis dan menambah lebih banyak litar kamera tertutup (CCTV) bagi membanteras kejadian jenayah pada masa depan, katanya.

Mengenai penyebaran fahaman Syiah di Malaysia, Ahmad Zahid berkata kementerian akan bekerjasama dengan Majlis Fatwa Kebangsaan dan Majlis Hal Ehwal Agama Islam Negeri untuk mengekang fahaman itu. -Bernama

 

Polis Sambut Baik Peruntukan RM5.4 Bilion

 

KUALA LUMPUR, 29 Ogos (Bernama) -- Peruntukan RM5.4 bilion untuk Polis Diraja Malaysia (PDRM) dalam Bajet 2009 menunjukkan komitmen kerajaan untuk memperkasakan PDRM, kata Timbalan Ketua Polis Negara Tan Sri Ismail Omar.

Katanya peruntukan tersebut akan digunakan sebaik mungkin oleh PDRM, terutamanya dalam aspek pengurusan dan pembangunan PDRM yang lebih sistematik.

"Peruntukan ini dapat kita gunakan bagi membeli peralatan baru untuk pencegahan jenayah dan pembinaan balai-balai polis yang berkemudahan lengkap," katanya ketika dihubungi Bernama di sini hari ini.

Ismail juga berkata langkah menaikkan elaun bayaran insentif khas untuk anggota PDRM daripada RM100 kepada RM200, juga akan menaikkan lagi semangat anggotanya untuk bekerja dengan penuh semangat.

Beliau berkata PDRM juga menyambut baik keputusan kerajaan untuk memberi galakan cukai ke atas pemasangan alat kawalan keselamatan di premis kilang dan pengesan kenderaan bagi meningkatkan keselamatan barangan.

"Alat kawalan keselamatan seperti kamera litar tertutup (CCTV) amat penting dalam penyelesaian kes-kes jenayah. Saya percaya CCTV yang lebih berkualiti dan berteknologi dapat dipasang oleh premis-premis selepas ini," katanya.

Sementara itu, Naib Pengerusi Yayasan Pencegahan Jenayah Malaysia (MCPF) berkata Elaun Modal Dipercepatkan untuk alat kawalan keselamatan akan memberi peluang kepada sektor swasta untuk memasang lebih banyak CCTV bagi mencegah jenayah yang kian meningkat.

"Kalau dulu hanya kilang dapat elaun terbabit, tetapi sekarang semua pihak seperti hotel dan bank pun dapat. Maka semua pihak terbabit akan memasang CCTV atau alat penggera yang berteknologi tinggi.

"Dengan ini pemilik premis hotel, kilang dan bank dapat memantau operasi seharian mereka dengan efisyen dan ini sama sekali dapat meminimakan kadar jenayah," katanya.

Beliau juga berpendapat peruntukan RM220 juta untuk pembinaan balai polis dan pondok polis baru di seluruh negara dapat meningkatkan prestasi anggota polis dan meningkatkan keyakinan masyarakat terhadap PDRM.-- BERNAMA

Bajet 2013: RM591 juta jayakan usaha kurangkan jenayah: Najib

KUALA LUMPUR: Usaha menambah bilangan jawatan baru Polis Diraja Malaysia (PDRM) adalah antara langkah untuk mengurangkan jenayah dengan peruntukan berjumlah RM591 juta disediakan tahun depan.

Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak berkata, sebanyak 1,000 buah motosikal juga akan disediakan dengan peruntukan RM20 juta bagi kegunaan Unit Rondaan Bermotosikal yang akan ditubuhkan untuk memantau kawasan perumahan.

"Selain itu, sejumlah RM70 juta akan diperuntuk untuk menambah bilangan anggota Pasukan Sukarelawan Polis (PVR) seramai 10,000 orang bagi membantu polis membanteras jenayah," katanya ketika membentangkan Belanjawan 2013 di Dewan Rakyat hari ini. Najib berkata, peruntukan kepada PDRM itu juga meliputi penambahan 496 unit sistem kamera litar tertutup (CCTV) di 25 Pihak Berkuasa Tempatan di seluruh negara.

Katanya, penambahan anggota itu penting sebagai persediaan kementerian untuk berhadapan dengan fasa kedua Bidang Keberhasilan Utama Negara (NKRA) Program Transformsi Kerajaan (GTP) Mengurangkan Jenayah yang akan memberi tumpuan jenis jenayah dan kawasan yang lebih luas serta penglibatan menyeluruh pihak berkepentingan dalam usaha mencegah jenayah.

Sementara itu, Perdana Menteri berkata, sebanyak 4,025 persatuan penduduk yang berdaftar dengan Jabatan Pendaftaran Pertubuhan akan diberikan geran berjumlah RM10,000 bagi menggalakkan aktiviti rondaan di kawasan kejiranan yang dilakukan persatuan terbabit.

Najib berkata, kerajaan juga menyasarkan penubuhan 6,500 Kawasan Rukun Tetangga (KRT) baharu bagi mempertingkatkan peranan KRT dalam membantu menjaga keselamatan kawasan perumahan.

Katanya, bagi pemberian geran kepada persatuan penduduk, kerajaan memperuntukkan sebanyak RM40 juta, manakala RM39 juta disediakan untuk membiayai aktiviti KRT di seluruh negara.

Perdana Menteri berkata, bagi meningkatkan imej Pasukan Ikatan Relawan Rakyat Malaysia (Rela), seramai 300,000 anggota Rela yang aktif akan dibekalkan dengan sepasang pakaian seragam melibatkan peruntukan sebanyak RM90 juta. - BERNAMA

 

 

penyapu sial

 

 

 

Apakah peruntukan berbilion-bilion untuk polis selama ini masih belum mencukupi untuk mengatasi kekurangan anggota dan peralatan PDRM?atau memang sengaja untuk menutupi kelemahan dari segi pentadbiran dan salah laku PDRM itu sendiri..???

atau peruntukan besar..komisyen pun besar..kiri kanan sapu lastly ini jadinya..perabih duit rakyat sahaja.

Sekarang kejadian tembak-menembak (sehingga menyebabkan kematian & kecederaan parah) semakin menjadi-jadi tetapi pihak polis mendabik dada dengan angkanya yang menyatakan "kadar jenayah semakin menurun dan Menteri KDN sebelum ini pula membuat perisytiharan menyatakan negara Malaysia paling selamat di Asia Tenggara.

Seperkara yang perlu direnungkan ialah, kejadian jenayah berleluasa sehingga negara menjadi seperti negara sangkar samseng bermaharajalela sekarang ini adalah kerana kita mempunyai seorang Menteri KDN yang mempunyai rekod jenayah memukul orang awam yang kesnya masih berjalan di mahkamah.

Dan kita mempunyai seorang KPN yang diisytiharkan oleh mahkamah sebagai orang bertanggungjawab terhadap kematian tahanan di dalam penjara!

macammanan nak selesaikan masaalah kadar jenayah yang semakin menganas dan meningkat saban hari bila kepala negara juga seorang penjenayah yang di tuduh membunuh dan mengebom wanita monggolia...!!!

polis jahat terlibat dadah dan menjadi mafia bersenjata dalam cubaan membunuh saksi...siasatan wajar di jalankan dan bukan mengugut pihak lain tutup mulut isu ini.....!!

Kita menuntut agar pendedahan Pengerusi badan Pemantau Jenayah, My Watch, R Sri Sanjeevan berhubung penglibatan polis dengan sindiket jenayah disiasat.

Begitu juga  dengan  tahap keselamatan terhadap Sanjeevan ditingkatkan selepas cubaan bunuh terhadapnya pada 27 Julai lalu.

Kita mengulangi desakan supaya polis siasat secara terperinci percubaan bunuh ini termasuk dakwaan anggota polis terlibat dalam sindiket jenayah dan kegiatan haram,

Kita  tidak menolak bahawa insiden yang menimpa Sanjeevan seperti yang dinyatakan oleh mantan Ketua Polis Negara, Tan Sri Musa Hassan mungkin memiliki kaitan langsung dengan hasrat beliau untuk mendedahkan perkara itu..

SanjeevanSri Sanjeevan, 29, parah di bahagian rusuk kanan selepas ditembak dua lelaki bermotosikal di simpang jalan di Taman Cempaka, Bahau kira-kira 4.30 petang dua hari lalu.

Mangsa kini dilaporkan stabil selepas dipindahkan ke Hospital Tuanku Ja’afar , Seremban setelah mendapat rawatan di Hospital Jempol. Polis mengklasifikasikan kes itu sebagai cubaan bunuh di bawah Seksyen 307 Kanun Keseksaan.

Sanjeevan sebelum itu mendakwa menerima ancaman pada 11 April 2013 apabila diserang empat lelaki bersenjata parang di ‘basement’ sebuah hotel di Kuala Lumpur, diikuti ancaman diekori beberapa lelaki mencurigakan di Terminal LCCT Sepang.

Insiden tembakan yang melibatkan beliau dua hari lalu turut berlaku beberapa jam selepas beliau memuatnaik tulisan di akaun Twitter miliknya bahawa beliau menerima ugutan tembak dipercayai dari anggota polis.

polis banggang atau zahid hamidi yang paling banggang...sibuk nak dera pemimpin dan penyokong pakatan rakyat...polis yang ramai pon jadi makan gaji buta dan barua politik UMNO....!!!!

   

Adakah punca jenayah semakin meningkat sekarang ini berpunca dari kekurangan bilangan anggota polis dan kekurangan peralatan?

Zahid Hamidi nak salahkan apa pula atau siapa pula selepas ini? Kenyataan dari seorang menteri  banggang  kepala samseng  sebegini hanya menambahkan lagi kerisauan rakyat. Ini bermakna selagi nisbah polis dan rakyat belum 1:35, maka selagi itu jenayah sukar dikawal. Berapa pula nisbah polis dan rakyat tahun 70an, 80an dulu?

Berita 30 Julai 2013 - Polis tidak boleh dipersalahkan dalam peningkatan kejadian pembunuhan menggunakan senjata api yang dilihat seolah-olah berleluasa sejak kebelakangan ini.

Menteri Dalam Negeri, Datuk Seri Dr. Ahmad Zahid Hamidi berkata, sebaliknya semua pihak perlu memahami bahawa polis di Malaysia menghadapi kekurangan jumlah anggota dan peralatan berbanding negara maju.

"Sebagai contoh, di New York, Amerika Syarikat, seorang polis berkhidmat untuk 35 penduduk berbanding seorang polis di Malaysia berkhidmat untuk 700 penduduk untuk sesuatu kawasan,” katanya.

 

 

penyapu sial

 

 

zahid hamidi...nyanyi bangau oh bangau...polis makan gaji buta jaga pemimpin politik UMNO yang terlampau...maka jenayah tidak tidak terkawal....kata indeks jenayah makin turun...tapi kenapa mengelabah sangat...sampaikan cari alasan yg tidak manasabah...inilah budaya haprak pemimpin UMNO yang tak pernah mengaku kelemahan diri sendiri....!!!!

30 July 2013

rakyat yang dah sedar dari kena tipu ..nak salahkan internet pulak punca kebanyakan rakyat keliru...apa punya banggang menteri bangsat seekor ini...!!!

  

woii  mat  mulut berbuih....rakyat lagi keliru dengan isu ini....PM 47 %...bangla+nepal+vietnam+kemboja=pengundi hantu....!!!!

Cadangan untuk menyekat akses internet yang diumumkan Menteri Komunikasi dan Kebudayaan, Ahmad Shabery Cheek tidak dapat menyelesaikan masalah kekeliruan rakyat.

Kegagalan kerajaan bertindak adil adalah punca rakyat menjadi keliru.Apabila rakyat tidak dapat merasai kerajaan berlaku adil kepada semua, maka akan timbul pelbagai persepsi dan tanggapan sehingga wujudnya tohmahan kepada kerajaan di internet..

Sebelum ini, Ahmad Shabery sebagai berkata, kerajaan akan mengkaji semula kemudahan dan akses internet di Malaysia bagi mengelak sebarang kekeliruan yang timbul akibat penggunaan internet.

Sikap kerajaan yang melakukan "dwi-standard" dalam banyak perkara termasuk kaum, agama dan berkaitan dengan parti politik menyebabkan rakyat menjadi keliru.

Rakyat menjadi keliru adalah akibat sikap dwi standard kerajaan dan agensi penguatkuasa yang semakin ketara.Contohnya, apabila agensi kerajaan bertindak secara cepat apabila melibatkan para pemimpin Pakatan Rakyat tapi sebaliknya lambat apabila berdepan dengan pemimpin BN.

Begitu dalam soal sensitiviti antara kaum, kerajaan dilihat cepat apabila bertindak pada pihak yang mencemuh Melayu dan Islam tapi tidak pada pihak yang mencemuh agama-agama yang lain..

Jasbir Chahl digesa beri keterangan di Perancis dan bukan cakap merapu seperti orang yang telah di beli maruahnya oleh kerajaan UMNO-BN...!!!

  

 

Broker pembelian kapal selam Scorpene, Jasbir Singh Chahl sepatutnya membantu siasatan berhubung skandal kapal selam itu dengan memberi keterangan di Mahkamah Perancis sekiranya beliau serius membantu rakyat Malaysia memahami isu ini dengan lebih jelas.

Ini kerana keterangan Jasbir di mahkamah lebih penting berbanding penjelasan beliau tentang hubungan antara wanita Mongolia, Altantuya Shaariibuu dan penganalisis politik, Abdul Razak Baginda.

Jasbir tidak perlu mengulas hubungan mereka berdua kerana beliau memang tiada kaitan dalam isu itu tetapi apa yang kita tahu daripada latar belakang kes, Jasbir adalah individu pertama yang memulakan rundingan pembelian kapal selam Scorpene seperti didedahkan siasatan pihak berkuasa Perancis.


Kita juga tahu Jasbir kemudiannya bertindak menyaman Razak di mahkamah selepas berlaku pertikaian antara mereka kerana antara tahun 1997 dan 1998, Razak dengan bantuan  Najib Razak ketika itu sebagai Menteri Pertahanan mengambil alih rundingan yang dijalankan oleh Jasbir...

Kenyataan Jasbir itu sekaligus mendedahkan bahawa siasatan di Perancis masih berlangsung dan menunjukkan usaha NGO Suaram membangkitkan isu ini di Malaysia masih relevan diteruskan.

29 July 2013

Betul ke nie Zahid polis tidak terlibat dengan tembakan pengerusi MyWatch..???...dah bunuh tahanan dalam penjara dan wanita monggolia ,dah terlibat bebaskan taiko besar samseng RM 5 juta dan dah melakukan keganasan di perhimpuan BERSIH yang lepas lepas...tak kan kerja busuk macam ini polis tak buat kot...???..

 

Datuk Seri Dr. Ahmad Zahidi Hamidi hari ini mengatakan polis tidak terlibat dalam kes tembakan Pengerusi MyWatch R. Sri Sanjeevan.

Menurut Menteri Dalam Negeri itu, beliau akan memastikan polis akan mempercepatkan penyiasatan kes itu dan menahan mereka yang terlibat.

"Saya sendiri mengenali beliau dan saya pasti tiada polis yang terlibat dalam kejadian," katanya dalam satu sidang media selepas Majlis Berbuka Puasa di Penjara Sungai Buloh.

Semalam, Sri Sanjeevan, 29, cedera diperut akibat ditembak seorang pembonceng motosikal apabila mangsa yang memandu kereta jenis BMW menurunkan cermin kereta untuk merokok.

Kejadian itu berlaku pada 4.30 petang di satu persimpangan berdekatan Taman Awana Indah di Jempol, Negri Sembilan.

Sebelum insiden itu, Sri Sanjeevan menghantar tweet di @SanjeevanSS: "A @PDRMsia cop told some syndicate fellow that he’ll get them firearm & told them to fire few shots at my house to scare me/family!".

(Seorang anggota polis memberitahu beberapa anggota sindiket bahawa dia akan mendapatkan senjata api buat mereka dan menyuruh mereka melepaskan beberapa tembakan di rumah saya bagi menakutkan saya/keluarga).

 

 

penyapu sial

 

 

pecah rekod kalau perompak dan pencuri dengan ikhlas mengaku yang dia buat kerja keji macam tu...mana ada mau mengaku ....ini budaya orang UMNO-BN....budaya baling tangan sembunyi batu.....kalau boleh orang lain nak di kambing hitamkan...!!!!

28 July 2013

Pengarah Pendaftar Pertubuhan (ROS) jadi anjing UMNO....tergamak berbohong di bulan puasa....bikin malu umat islam .....tak takut tuhan ke...nak mengampu biarlah berpada pada....!!!!

Pengarah Pendaftar Pertubuhan (ROS) Datuk Abdul Rahman Othman (gambar) mesti membuktikan bahwa ahli DAP berharap untuk menubuhkan parti baru, atau beliau akan dihadapkan di mahkamah kerana bertindak jahat dan telah prejudis hendak mengharamkan DAP dengan apa cara sekali pun dengan pemalsuan dan pembohongan yang direka-reka. Datuk Abdul Rahman berkata ROS tidak akan melayan permohonan oleh ahli DAP untuk menubuhkan sebuah parti baru.

Ini keterlaluan kerana pimpinan DAP langsung tidak menimbangkan mahupun mambangkitkan cadangan untuk menubuhkan sebuah parti baru di dalam atau diluar mesyuarat Jawatankuasa Eksekutif Pusat (CEC). DAP memang  kesal dengan tindakan Datuk Abdul Rahman yang secara sedar membuat pembohongan sedemikian di saat beliau berpuasa di bulan Ramadan. ROS telah membiarkan dirinya dipergunakan sebagai alat politik UMNO bagi mengalahkan DAP di saat UMNO tidak mampu mengalahkan DAP dalam pilihanraya umum dengan membatalkan pendaftaran DAP.

Jelas sekali bahawa Datuk Abdul Rahman telah membuat keputusan awal berkaitan isu tersebut sebelum siasatan selesai dan memang bersungguh-sungguh mahu mengharamkan DAP. DAP wajib menentang usaha terbaru BN untuk menghancurkan DAP ini di dalam dan luar mahkamah. DAP  wajar bertahan dengan usaha tidak bertanggungjawab untuk mensabotaj mandat popular rakyat melalui pilihanraya yang telah memberi DAP 38 kerusi Parlimen dan 107 kerusi DUN, sehingga menjadi parti politik kedua terbesar di Malaysia.

Kita tahu DAP sentiasa bekerjasama sepenuhnya dengan pihak ROS dan memberi apa sahaja maklumat yang diperlukan dan DAP tidak ada apa-apa untuk disembunyikan. Di atas permintaan Datuk Abdul Rahman, Lim Guan Eng  telah bertemu dengan beliau di Pejabat Ketua Menteri di Pulau Pinang bersama Setiausaha Organisasi Kebangsaan DAP sebelum pilihanraya umum. Tidak ada pun Datuk Abdul Rahman bercakap tentang melakukan pemilihan semula CEC bagi menyelamatkan parti. Sebaliknya Datuk ABdul Rahman memberi jaminan bahawa beliau tidak akan membuat sebarang keputusan sehingga siasatan selesai dijalankan.

Namun dengan bertindak prejudis terhadap isu ini, Datuk Abdul Rahman jelas memungkiri janji. walaupun DAP telah dengan jujur mengakui kesilapan yang dibuat ketika mengumumkan keputusan pemilihan tanpa tekanan daripada mana-mana pihak. Jelas sekali ROS besungguh mahu menghukum DAP kerana ia bertindak jujur.

DAP telah mengarahkan peguam mereka untuk melihat kepada penipuan terbaru oleh Datuk Abdul Rahman ini dan menimbang kemungkinan untuk mengambil tindakan saman fitnah terhadap beliau dan akhbar The Star kerana membuat pembohongan kononnya mereka  ada menyatakan harapan untuk menubuhkan sebuah parti baru.

 

 

penyapu sial

 

 

ROS,SPR,PDRM mahu pun Jabatan Pendaftaran - mereka semua jabatan dan ajensi pemerintah.Ketua-ketua depa semua "Yang Mengikut Perintah".Mana yang berani nak kata "TIDAK"(NO) kepada UMNO/BN apatah lagi PM.Itulah sebabnya kena "bunuh" ibunya dulu UMNO/BN baru ada keadilan,kaki tangan kerajaan buat kerja jujur dan ikhlas.Selagi UMNO/BN berkuasa hakim dimahkamah pun tak boleh percaya

INI AKIBAT PEMIMPIN2 MEREKA SUKA BER-KAWAN LEBIH BAIK DENGAN SYAITAN..MAKAPENGIKUT MEREKA RELA DILEMBUKAN .Ingatlah sampai sekarang ada beribu2 alasan mereka untuk mnghalang PAKATAN RAKYAT menggunakan satu lambang/bendera SUPAYA spr dpt
menghalang penggunaan pelbagai bendera parti.TIPUUU dn SAPUUU...satu malaysia..rakyat sentiasa dibodohkan dulu Pencapaian KRONI2 diutamakan...

pemimpin negara kepala samseng....anjing anjing suruhannya lagi besar lagak samsengnya....sudah ada rekod bunuh tahanan dalam penjara kini aksi lebih berani dengan bunuh saksi yang mahu dedah penglibatan PDRM dalam kes dadah pulak....!!!!

Pengerusi MyWatch ada senarai polis disiasat kerana dadah mati kena tembak

Beberapa jam sebelum ditembak, R Sri Sanjeevan ada menyatakan beliau memiliki senarai nama pegawai polis yang disiasat secara dalaman kerana terlibat dalam sindiket dadah.

Pengerusi MyWatch itu menyatakan demikian kepada Rafizi Ramli (gambar), Pengarah Strategi PKR ketika mereka bertemu di majlis berbuka puasa Jumaat lalu di rumah Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim.

"Saya beritahu supaya berhati-hati kerana senarai itu adalah pegawai polis yang sedang disiasat. Saya tidak begitu memberi galakan kepada Sanjeevan," katanya.

Terkejut dengan kejadian yang menimpa Sanjeevan itu, Rafizi juga mengakui agak terkilan kerana menasihati Sanjeevan bahawa ia tidak masa sesuai untuk membuat pendedahan kerana siasatan polis masih berlangsung.

Bagaimanapun, katanya, Sanjeevan pada pertemuan itu menyatakan ia skandal besar dan kesalahan yang dilakukan serius serta membabitkan jumlah dadah yang besar.

"Mengikut Sanjeevan, pegawai polis yang disiasat itu berdepan kemungkinan didakwa mengikut peruntukan undang-undang yang membawa hukuman mati. Beliau yakin ia kes serius," katanya.

Rafizi dan Sanjeevan kemudian bersetuju untuk bertemu minggu depan untuk meneliti senarai berkenaan.

Beliau berkata, kenyataan Sanjeevan kepadanya juga konsisten dengan kenyataan bekas Ketua Polis Negara, Tan Sri Musa Hassan, sejurus selepas kejadian tembak.

Sementara itu, rakan Sanjeevan, Vel Paari - bekas Ahli Jawatankuasa Kerja Pusat MIC - terkejut dengan kejadian berkenaan, apatah lagi mereka baru sahaja bertemu dua hari lalu untuk merancang menikmati tosai, minggu depan.

Ketua Pemuda MCA, Datuk Dr Wee Ka Siong juga sedih dengan kejadian cubaan bunuh terhadap Sanjeevan dan berharap polis segera menahan dan mengheret mereka ke muka pengadilan.

 

 

penyapu sial

 

contah contoh samseng  telur UMNO yang  di lindungi....eloklah samseng lindungi samseng....!!!

 

apa nak heran....kepala negara boleh bunuh wanita monggalia dengan C4 melalui 2 ekor anjing suruhan dari PDRM...budaya ini di ikuti oleh menteri samseng dalam negeri yang kaki pukol orang , keganasan PDRM ke atas tahanan semakin menjadi jadi yang menyebabkan semakin ramai tahanan terkorban di penjara dan kini semakin berani pulak bunuh saksi yang mempunyai bukti pegawai atasan PDRM terlibat dengan sindikit dadah

apalah nak jadi negara KUKU ini...inilah budaya yang di tonjolkan oleh UMNO selama 50 memerintah negara...samseng samseng semakin dilindungi ...rakyat semakin di takut takutkan...akhirnya keselamatan dalam negara tidak menjamin keselamatan untuk rakyat...selagi UMNO memerintah negara inilah jadinya...

demi menjamin keselamatan rakyat ...UMNO-BN wajib di tolak di PRU 14 nanti......ameeennn

25 July 2013

calon PAS kalah di kuala besut antara rasuah BN , pengundi yang buta kayu atau salah strategi ...!!!!

Sebagaimana diramal, Barisan Nasional (BN) memenangi pilihan raya kecil (PRK) Kuala Besut dengan meningkatkan jumlah majoritinya dari 2,434 pada pilihan raya umum ke-13 (PRU13) kepada 2,952 undi di kerusi berhampiran dengan kubu kuat PAS di Kelantan.

Tengku Zaihan Che Ku Abdul Rahman menang bergaya kali ini dengan mengalahkan calon PAS, Endut @ Azlan bin Yusof atau lebih dikenali masyarakat setempat dengan nama Che Long, dengan majoriti yang sedikit  besar.walaupun separuh biliion  di taburkan kepada pengundi besut  dengan janji yang tidak pasti.

Benar Che Long popular di kalangan masyarakat setempat iaitu 71.6 peratus lebih dikenali berbanding calon BN 14.2 peratus (tidak kenal kedua-duanya, 14.2 peratus) berdasarkan kajian Ilham Centre, tetapi popular tidak semestinya disukai.

Ini kerana, mengikut kajian Ilham Centre, sebuah badan pengkaji pilihan raya, 77.2 peratus dari pengundinya memilih faktor parti calon berbanding hanya 12.8 peratus faktor keperibadian calon.

Kajian juga menunjukkan 82.7 peratus pengundi Kuala Besut yakin dengan kelebihan BN yang mempunyai sumber kewangan yang besar  untuk membeli hati pengundi.

BN yang membelanjakan hampir setengah bilion ringgit atau RM19,000 bagi setiap pengundi untuk pilihan raya ini berjaya memenanginya.

Kenapa pengundi Kuala Besut tidak mengundi calon PAS?

Faktor terbesar adalah kedudukan Kuala Besut yang terpencil dari arus perdana politik tanah air yang mahukan perubahan.

Presiden PAS, Datuk Seri Abdul Hadi Awang sendiri mengakui penduduk Kuala Besut perlu memperkasa penggunaan IT mereka untuk membolehkan mereka terdedah kepada maklumat semasa tanpa dikawal BN.

Dalam PRU13, pengundi bandar yang terdedah kepada penggunaan internet dan media sosial menolak BN dan mengundi Pakatan Rakyat (PR) hampir di semua bandar utama di Malaysia kecuali Kangar melalui wakil mereka sama ada PAS, PKR atau DAP.

Di samping itu, kenangan lama perpecahan penduduk kawasan itu antara PAS dan Umno mengongkong mereka dari mendekati PAS walaupun PAS sudah berubah.

Isu kafir mengkafir dan sembahyang dua iman masih menjadi stigma yang tidak boleh mendekatkan penyokong Umno yang meninggalkan PAS sebelum ini.

Usaha PAS untuk menampilkan seorang ahli perniagaan dan bercakap tentang ekonomi berbanding dengan tradisi meletakkan calon 'ustaz' dan bercakap mengenai agama semata-mata, belum berjaya memecahkan tembok minda.

Isu-isu yang dimainkan PAS dalam menyerang Umno juga nampaknya berjaya dipatahkan dengan baik oleh BN dengan menggunakan kuasa wang mereka.

Misalnya, apabila PAS memainkan isu empangan yang rosak di bawah tangan calon BN, rakyat bertanya balik, siapa yang boleh memberi penyelesaian kepada masalah mereka, PAS atau Umno?

PAS berjaya mendedahkan isu tetapi BN melalui pengarah pilihan rayanya, Tan Sri Muhyiddin Yassin yang datang dengan penyelesaian iaitu pengumuman peruntukan RM35 juta untuk membaiki balik empangan itu.

Begitu juga kemiskinan. PAS memang berjaya mendedahkan betapa miskinnya penduduk Kuala Besut tetapi siapa yang boleh menyelesaikannya, PAS atau BN?

Pengumuman PAS bahawa mereka tidak mahu jawatan menteri besar bahkan Datuk Seri Ahmad Said akan terus jadi memegang jawatan itu walaupun menang dalam PRK ini lebih memburukkan keadaan.

Ia menghantar signal salah kepada pengundi. Kalau PAS menangpun, parti itu bukan boleh menyelesaikan kemiskinan mereka, BN juga yang mampu, melalui Ahmad Said di Terengganu dan kerajaan Pusat yang dikuasai BN.

Jika begitu, buat apa undi PAS? Baik kekal bersama BN, duit dapat, penyelesaian kepada masalah jelas kelihatan dan masa depan lebih cerah.

 

 

penyapu sial

 

 

BN sedia membuat apa sahaja...mengkorbankan separuh billion itu bukan sebarang masalah
apabila ia merompak  beribu ribu billion harta pusaka rakyat

Yang menyedihkan ialah rakyat di luar Bandar masih belum memahami dengan sepenuh
bagaimana kuasa ini di salah gunakan dan pembaziran kekayaaan negara

malaysia bolih menjadi negara terkaya di Asia ,,,,lebih maju berbanding dengan Singapura
dibawah pemimpinan baru  dengan syarat  Bn mesti di halau keluar dari PutraJaya

bulan ramadhan yang mulia...ada seekor betina gila yang sanggup berbogel kerana BN....lepas bogel keliling kampung kemudian salut bendera BN....lepas tu boleh beraksi ala alvin dan vivian sex blogger penyokong BN....kah kah kah....!!!!

 

lepas bogel...boleh salut dengan bendera BN....kah kah kah....BN sex facebooker....kah kah kah....!!!!

23 July 2013

RCI sabah hanya wayang UMNO untuk memerintah negara secara haram...

Suruhanjaya Siasatan Diraja (RCI) berhubung pendatang haram di Sabah tidak bermakna jika kerajaan tidak bertindak terhadap penemuannya, 

Daftar pemilih 2013 penuh dengan pengundi yang memegang kad pengenalan meragukan dan siasatan menyeluruh perlu dibuat.Ini akan menjadi satu usaha tidak bermakna jika penemuan RCI tidak diendahkan dan daftar pemilih tidak dibersihkan

Ia juga menunjukkan Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) tidak bertanggungjawab dalam memastikan kepercayaan rakyat terhadap suruhanjaya tidak dicabuli.

Permohonan kad pengenalan Malaysia dibahagi kepada tiga kategori iaitu P1, P2 dan P3 manakala P1 dan P2 untuk permohonan yang tidak boleh diproses di kaunter.

P3 pula ialah kategori kad pengenalan untuk pemohon yang tidak lulus dan dibatalkan. Nombor kad pengenalan yang dikeluarkan kepada pemohon dalam resit sementara juga dibatalkan.

Pada Januari, Ketua Jabatan Kad Pengenalan Jabatan Pendaftaran Negara (JPN) Ruslan Alias memberitahu RCI, ada 130,549 kad pengenalan bermasalah.

Daripada jumlah itu,  hanya 8,553 daripada kad pengenalan bermasalah sudah disiasat bermakna 105,297 lagi belum.

Seramai 49,159 pengundi dalam daftar pemilih dapat dikesan pada pilihan raya umum ke-13 (PRU13) daripada 105,297 pemegang kad pengenalan P1 dan P2.

Seramai 23,179 memiliki kad pengenalan dalam kategori P1 dan 25,980 pengundi dalam senarai P2 pada PRU13.

RCI yang diketuai bekas Hakim Sabah dan Sarawak, Tan Sri Steve Shim Lip Kiong mendapati  sejumlah 4.9 peratus pengundi di Sabah menggunakan kad pengenalan dalam kategori P1 dan P2

 

 

penyapu sial

 

 

RCI sebenarnya wayang .Selepas keseluruhan persembahan selesai, semua peserta pulang ke rumah dan itulah yang berlaku

PRU 13 negeri Sabah wajar di batalkan dan tidak sah kerana pendatang tanpa izin telah mengundi untuk UMNO dan BN

Kita mempunyai RCI polis, Lingam dan lain-lain ........... dan kita mempunyai jumlah penuh cadangan tetapi ia hanya sekadar - cadangan!

Sudah tentu tiada apa yang akan dilakukan! Apabila cadangan oleh jawatankuasa yang diketuai oleh bekas Ketua Hakim mahkamah tertinggi untuk melaksanakan IPCMC boleh diabaikan dengan sewenang-wenangnya, apakah peluang penemuan RCI ini ??? melainkan di sorok di bawah karpet semata mata...!!!!

projek lembu untuk menipu rakyat di teruskan .... 3 kontrak untuk topi GE13, 3 syarikat, tetapi dengan tokeh haramjadah yang sama....!!!!

 

Suruhanjaya Pilihan Raya  yang berat sebalah dan kaki putar alam  berada di bawah tekanan  sekali lagi, menjelang pilihanraya kuala besut , ianya telah di dakwa  melanggar peraturan tadbir urus dan ketelusan dengan pemberian kontrak untuk membekalkan topi untuk GE13 kepada syarikat-syarikat yang dikawal oleh orang yang sama yang membekalkan dakwat kekal tercemar.

Jika suruhanjaya itu tidak boleh dipercayai walaupun mengikuti proses dalam pemberian kontrak, bagaimana ia boleh dipercayai untuk memantau pilihan raya yang bebas dan adil?

Yang dapat keutungan dari projek haram dengan SPR ini  adalah Nash Ventures Sdn Bhd, yang mana Shamsia Mansoor adalah pengarah, Ayumi Resources Sdn Bhd, yang mana Norsiah Yusoff adalah pengarah, dan Bumi Services Sdn Bhd, yang mana Mohamed Salleh Mohd Alli adalah pengarah.

Shamsia dipercayai menjadi isteri Mohamed Salleh kerana dia tinggal di alamat yang sama dengan Mohamed Salleh, manakala Norsiah dipercayai menjadi ketua kerani akaun Mohamed Salleh.

Ini  adalah skandal terbesar  SPR yang tergamak  melakukan rundingan terus dengan tiga syarikat yang berbeza, yang dikaitkan dengan orang yang sama, untuk membekalkan sesuatu yang semurah seperti  topi  untuk pilihanaraya.

Ia juga tidak layak untuk  buat  rundingan terus di bawah pekeliling dari perbendaharaan yang dikecualikan kontrak tender terbuka yang  memihak kepada rundingan langsung.

Ada sesuatu yang berlaku di sebalik tabir, sama ada rakan-rakan yang baik atau ada perkiraan khas, kita tidak tahu tetapi kita   berhak bertanggungjawab untuk mempersoalkannya

Kepimpinan SPR juga perlu  di paksa  menjawab kenapa orang seperti Mohamed Salleh boleh menjadi begitu berpengaruh bahawa dia boleh berunding terus dengan SPR.

Pendedahan  awal di Parlimen juga menunjukkan  Bersepadu Challenger (M) Sdn Bhd, yang juga dikaitkan dengan Mohamed Salleh, merupakan pembekal dakwat kontroversi kekal digunakan dalam GE13.

 

 

 

penyapu sial 

 

Jawapannya sangat mudah, 70 peratus pergi  si polan A  ..... 30 peratus pergi si polan B
supaya semua orang menang menang ... ini menunjukkan  bagaimana ia di agihkan mengikut selera kaum perompak dan penyamun ...

tengok... kerajaan haramjadah kita bazirkan  wang di seluruh tempat, dan kini pembaziran sebegini  diluluskan oleh jabatan perbendaharaan, yang berada dibawah bidang kuasa najib altantuya

SPR benar-benar tersepit kali ini. Apa lagi yang boleh mereka meletakkan  diri mereka keluar dari keadaan ini menjijikkannya ini? Dan untuk memberi  kakitangan EC  bonus  adalah perbuatan yang melampau lagi menjijikkan!

Jika pengundi Kuala Besut masih boleh mengundi UMNO / BN, ini bermakna negara semakin di timpa kecelakaan gara gara memilih pemimpin yang rasuah serta menipu dalam serba serbi untuk mengutamakan kroni

Dengan sekumpulan kloni  haramjadah  masih duduk dalam SPR, bagaimana kita boleh mempercayai mereka lagi? Mereka adalah lebih buruk daripada Ah Long, menghisap darah dan wang daripada rakyat tanpa apa-apa malu.

JAKIM goyang pelir dan hanya pandai rembat duit zakat umat islam bila biarkan betina islam masuk ratu cantik miss malaysia world 2013

KUALA LUMPUR 18 Julai - Seramai empat gadis Islam merupakan antara 20 peserta yang dipilih sebagai finalis pertandingan Miss Malaysia World 2013 yang akan berlangsung di sebuah hotel di ibu negara pada 2 Ogos ini.

Pemilihan finalis untuk pertandingan ratu cantik itu dibuat dalam satu sesi interbiu tertutup yang berlangsung di sini pada 12 Julai lalu dan majlis memperkenalkan mereka berlangsung baru-baru ini.

Mereka dipilih berdasarkan kemampuan membawa diri dengan penuh keyakinan, personaliti dan cara mereka mengikut tema pertandingan iaitu 'Kecantikan Dengan Tujuan'.

Peserta yang dinobatkan sebagai Miss Malaysia World 2013 akan mewakili negara pada pertandingan Miss World 2013 yang akan berlangsung di Jakarta, Indonesia pada 28 September nanti.

Penganjur pertandingan, Datuk Anna Lim ketika dihubungi mengesahkan penyertaan empat finalis beragama Islam pada pertandingan ratu cantik itu tahun ini.

"Mereka dibenarkan menyertai pertandingan ini selagi tidak berpakaian bikini atau sut renang," katanya.

Menurutnya, selain gelaran utama, peserta turut akan merebut lapan lagi gelaran yang disediakan iaitu Miss Fashion Metrojaya, Miss Body Beautiful Wacoal, Miss Beautiful Eyes Optimax, Miss Personality, Miss Photogenic, Miss Beautiful Skin dan Miss Elegance.

Katanya, Miss Malaysia World 2013 akan membawa pulang wang tunai RM30,000 dan menjadi duta bagi beberapa produk.

Fatwa yang dikeluarkan di bawah Seksyen 34 Akta Pentadbiran Undang-Undang Islam (Wilayah-Wilayah Persekutuan) 1993 melarang orang Islam menyertai pertandingan ratu cantik.

Fatwa itu menyatakan adalah haram dan berdosa bagi orang Islam menyertai atau menganjurkan atau menyumbangkan apa-apa bentuk sumbangan untuk penganjuran apa-apa pertandingan ratu cantik.

Selepas fatwa dikeluarkan, Rahima Orchient Yayah merupakan peserta Melayu terakhir yang memenangi Miss Malaysia World 1994 dan sebelumnya Erra Fazira pada 1992.

Isu penyertaan wanita Islam dalam pertandingan ratu cantik mendapat perhatian semula apabila tiga gadis Melayu menyertai pertandingan itu di Selangor pada 1997.

Selain itu pada 2011, lima wanita Islam menyertai pertandingan Ratu Cantik Borneo (MBB) 2011 di Kuching, Sarawak walaupun sudah diberi kaunseling oleh Jabatan Agama Islam Sarawak dan mendapat bantahan pelbagai pihak.

 

 

penyapu sial

 

INI DAH TERANG-TERANG HINA FATWA
DALAM BULAN SUCI PULAK TU
JAKIM JANGAN BANYAK TIDOQ SANGAT
BULAN POSA KENA LIGAT SIKIT

Islam jadi cacamarba bila ulamak takut dan tidak berani menegakkan hukum dan menzahirkanya dengan tegas! Jangan salahkan yang jahil, tapi salahkan yang bijak pandai tapi takut sebab lebih sayangkan pangkat dan darjat anugerah manusia dari darjat dan kemuliaan yang dijanjikan Allah.

khabarnya JAKIM cuma bleh bertindak terhadap kasta bawahan.. bg gulongan atas kayangan..
JAKIM tiada taring/kukunya..

goyang pelir dan rembat duit zakat yang dia pandai...!!!!

teksi 1 malaysia sudah jadi Rompak Rakyat 1 Malaysia..... projek sarang kroni buat duit atas jerih perit pemandu teksi......!!!!

Teksi 1Malaysia (TEKS1M) bukan sahaja tidak membantu, malah tambah membebankan pemandu teksi.

Kebimbangan  dengan TEKS1M berikutan Suruhanjaya Pengangkutan Awam Darat (SPAD) tidak mendedahkan butiran mengenai syarat perjanjian jual beli.

Urusan atau perjanjian sewabeli teksi ini berlaku antara pemandu teksi dengan siapa atau syarikat mana?

Konsortium Teksi ataupun SPAD Sdn Bhd? Dan, berapa lama tempoh bayarannya, adakah lima, tujuh atau sembilan tahun? Berapa pula bayaran bulanannya?..

Turut  juga di persoal syarat TEKS1M adalah  pembelian Proton Exora untuk dijadikan teksi kerana ia membebankan pemandu teksi.

Dengan harga RM64,000 sebuah dan berenjin Campro ini, mampukah pemandu teksi menanggungnya?

Sedangkan Proton Saga BLM berharga RM36,000 pun, ramai gagal di tengah jalan sebab tak mampu tanggung kos penyelenggaraan yang tinggi..

Pemberian permit tidak memberi impak daripada segi meningkatkan pendapatan pemandu teksi yang hanya memperoleh kira-kira RM1,500 sebulan.

Perancangan tunggang-langgang begini dilihat hanya menambah beban pemandu teksi dan pastinya, menambah satu lagi kroni yang akan mengaut keuntungan di atas penat jerih pemandu.

Dengan pendapatan semasa pemandu sekitar RM1,500 sebulan, kehidupan akan jadi lebih sengsara...!.

22 July 2013

tak salah kerana miskin ambil bantuan BN....tapi jangan sampai jadi HAMBA BN....!!!!

walaumacammana  miskin sekali pun tapi tolong jangan ambik yang  ini....bahaya akidah dan iman wooiiiiiii.....!!!!

 

Kita  meminta pengundi Dewan Undangan Negeri (DUN) Kuala Besut supaya tidak 'menghambakan diri' dengan memilih Barisan Nasional (BN) semata-mata untuk bantuan yang diberi parti pemerintah itu.

Pengundi Kuala Besut jangan jadi hamba dengan bantuan-bantuan BN. Pasal apa Umno curah banyak wang?
Sebab nak menang, kalau kalah peta politik akan berubah, gugat kuasa politik Umno

Pengundi boleh mengambil bantuan yang diberi BN tetapi perlu berfikir sebelum mengundi kerana BN  bakal menindas mereka.Kerana miskin, tak salah dapat RM500, RM200 tapi salah kalau dapat RM500, jadi hamba kepada pemerintah.

Kalau kata perlu undi BN untuk dapatkan bantuan, itu tidak masuk akal. Perlu tanya diri sendiri, kita ada pilihan..

BN setakat ini sudah mengumumkan 10 projek dan bantuan untuk penduduk Kuala Besut yang dianggarkan bernilai RM387,490,750.
Antara projek terbaru ialah projek RM250 juta pedalaman Kuala Sungai Besut dan pemasangan benteng pemecah ombak yang diumumkan Timbalan Perdana Menteri, Tan Sri Muhyiddin Yassin.

Sebenarnya  semua projek itu hasil perjuangan dan kempen PAS selama ini yang mendedahkan kepincangan tadbir urus kerajaan.
Sebaliknya, pengundi Kuala Besut harus mengambil peluang pilihan raya kecil (PRK) untuk mewujudkan kerajaan setara antara BN dan Pakatan Rakyat (PR).

Kita menyeru  pengundi memberi sokongan kepada Endut@Azlan Yusof, calon PAS yang lebih dikenali sebagai Che Long di Kuala Besut, dan kita  yakin PAS mampu mengulangi kemenangan pada 1999.

Siapa kata ini kawasan Umno? Tidak. Tahun 1999 dahulu PAS menang. Cuma, kita perlu tanamkan kekuatan itu sebagai  merujuk kemenangan ke atas Terengganu hingga membentuk kerajaan negeri pada tahun berkenaan.

Kita  juga tidak menolak kemungkinan BN akan mengadakan pilihan raya semula jika PAS menang kerusi itu yang sebelum ini dimenangi BN melalui calonnya, Dr Abd Rahman Mokhtar.

DUN Kuala Besut ialah kawasan pertama mengadakan PRK selepas pilihan raya umum ke-13 berakhir berikutan Abd Rahman meninggal dunia. - 22 Julai, 2013.

dubur comeback...kerajaan kena liwat dengan najib ,saiful dan UMNO....rayu kes liwat untuk humbankan anwar ibrahim ke penjara....!!!!

Rayuan terhadap keputusan kes Fitnah II adalah cubaan Umno BN untuk mengheret semula Datuk Seri Anwar Ibrahim ke penjara.

Sebelum ini Mahkamah Tinggi telah membebaskan Anwar dari tuduhan tersebut pada Januari tahun lalu dan umum mengetahui ia merupakan konspirasi politik peringkat tertinggi untuk menjatuhkan Anwar.

Malah,  konspirasi itu turut melibatkan institusi seperti polis dan pejabat peguam negara diketuai Tan Sri Abdul Gani Patail.Rayuan ini tak sepatutnya difailkan. Semua orang tahu Gani Patail (peguam negara) orang suruhan Umno. Mahkamah dan polis hanya digunakan untuk menindas dan memenjarakan Anwar..

Mengulas kes rayuan berkenaan yang akan berlangsung di Mahkamah Rayuan Putrajaya, esok, ekoran rayuan kerajaan terhadap pembebasan Anwar, 9 Januari tahun lalu.

Kes tersebut, yang sebelum ini dilihat sebagai konspirasi kedua mengaibkan Anwar, dijangka sekali lagi menarik perhatian media dalam dan luar negara apabila ia dibicara di peringkat rayuan.

Umno BN kini kehabisan modal untuk melakukan apa sahaja bagi menyekat kebangkitan Pakatan Rakyat ke Putrajaya, termasuk memenjarakan semula Anwar.

Itu cara terbaik Umno-BN mematahkan kemaraan Pakatan Rakyat ke Putrajaya dalam pilihan raya umum akan datang. Mereka fikir cara terbaik untuk terus berkuasa ialah memenjarakan Anwar...

Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur pada Januari tahun lalu membebaskan Anwar atas tuduhan meliwat bekas pembantunya, Mohd Saiful Bukhari Azlan di Kondominium Desa Damansara antara jam 3.10 dan 4.30 petang pada 26 Jun 2008.

Anwar, 65, yang juga ketua pembangkang dan ahli parlimen Permatang Pauh, didakwa mengikut Seksyen 337B Kanun Keseksaan. Jika sabit kesalahan beliau boleh dipenjara sehingga 20 tahun dan sebatan

 

 

penyapu sial

 

 

Awat yang Melayu yang mengaku kununnya islam ni tak serik-serik menabur fitnah? Tuhan depa tu tokong kat busut anai-anai kot. Kan Allah swt mengingatkan bahawa apabila datangnya manusia fasik membawa khabar berita, siasatlah. Ini tidak, depa tak siasat orang fasik ni malahan membenarkan tuduhan fasikun ni. Minta simpang le.

Tak cukup lagi ker dengan pengakuan bpk Saiful yg kata perkara tu satu fitnah walau pun akhirnya menarik balik pengakuannya. Alaahh.. sama macam kes Bala SD1 kemudian muncul SD2.

20 July 2013

untung besar tapi jadi penyamun....TNB lubuk sarang penyamun UMNO dan kroni....dah untung RM 2 billion tapi sibok nak menyamun rakyat....!!!!!

Mari kita belajar matamatik baru gaya umno bn.....

Makcik Ani niaga karipap..hari hari niaga untung..maka makcik ani putuskan nak naikkan harga jualan karipapnya..akibat harganya mahal.Pelangan mula boikot karipap jualan makcik Ani.

Makcik Ani rugi.jualannya tak laku.banyak yg tak habis.bagi mengatasi kerugian..makcik Ani naikkan lagi harga karipapnya..

Kah kah kah..apa punya niaga ni..

Begitulah berlaku pada TNB..korang sedar tak..untuk merembat wang negara. Mantan PM iaitu dr setan M telah menswastakan syarikat penjana tenaga yg dulunya milik kita semua..hak kerajaan Malaysia.

Penjana benas ( IPP) ini rata2nya milik cina YTL dan krony Dr M.tak sudah dengan krony..IPP ini diberi suntikan subsidi sebanyak 22 bilion setahun baginpembekalan gas dan lain2.. hingga hari ini..tiada sebarang audit dilakukan bagaimana wang cukai rakyat digunakan oleh krony Dr M ini.

TNB teraniaya..mereka dipaksa membeli tenaga dari krony ini drngan harga tinggi dan jual kembali kpd pengunna iaitu rakyat.bisnes kongkalikong ini beryerusan sampai hari ini..sila googles knp bekas ceo TNB tan sri ani arrof letak jawatan..googles dan baca..fahami bagaimana liciknya Dr M menipu kita semua dan mengaut keuntungan berpuluh bilion setiap tahun dengan duit cukai kita semua!!!

Dalam kontek ini..kenapa sebuah syarikat besar..tunggal..tiada persaingan.. untung tetapi masih menaikkan takrif elektrik?

Boleh tak kita rakyat Malaysia. .terutama yg sokong BN bergikir sejenak..wang kita sebanyak 22 bilion setahun diberi kpd krony2..dalam masa yg sama..subsidi rakyat semakin lama semakin dikurangkan?

Ingat..semakin dikurangkan subsidi..bermakna kos terpaksa ditanggung oleh kita semua..

Mengapa 22 bilion subsidi krony tidak pernah disentuh?

Apa perasaan anda bila membaca berita niaga..untung besar..tiba2 nak naikkan kos?

18 July 2013

kes menteri samseng dalam negeri tibai bisnesman selesai di luar mahkamah...agaknya berapa duit si zahid haramjadah jolok kat mamat tu untuk settle ini kes...????

Kes saman seorang ahli perniagaan terhadap Datuk Seri Ahmad Zahid Hamidi yang sebelum ini didakwa memukulnya, diselesaikan di luar mahkamah.

Ia berikutan kedua-dua pihak mencapai persetujuan itu di Mahkamah Tinggi Shah Alam hari ini.

Peguam kepada Menteri Dalam Negeri itu, Datuk Shamsul Bahrin memberitahu pemberita pampasan akan diputuskan untuk dibayar tanpa campur tangan peguam kedua-dua pihak.

Amir Bazli Abdullah, 41 memfailkan tuntutan saman pada 4 Julai, 2007 dengan mendakwa Ahmad Zahid menumbuknya di muka pada 16 Januari 2006 di Kelab Reakreasi Country Heights di Kajang, menyebabkan kecederaan tulang hidungnya dan mata. - 18 Julai, 2013.

Zahid tiba di mahkamah jam 2.30 petang dengan diiringi polis tetapi enggan memberi sebarang ulasan kepada pemberita.

Amir Bazli Abdullah turut mengesahkan mereka mencapai persetujuan itu.

"Saya berpuas hati tetapi tidak boleh mendedahkan butirannya," kata beliau.

Peguamnya, Karpal Singh, berkata Hakim Rohani bertindak sebagai perantara kepada Ahmad Zahid dan Amir Bazli dalam pertemuan 90 minit itu tanpa kehadirannya.

Beliau berkata, tarikh perbicaraan pada 27 Ogos depan Hakim Mahkamah Tinggi batal berikutan persetujuan

Amir memfail saman terhadap Ahmad Zahid pada Julai 2007 dengan mendakwa bekas timbalan menteri itu menumbuknya di muka di Kelab Rekreasi Country Heights, Kajang pada 16 Januari 2006.

Amir juga mendakwa Ahmad Zahid mengancam untuk membunuhnya dan dikurung secara salah di kediaman Ahmad Zahir di Country Heights. 18 Julai, 2013.

Ahmad Zahid bagaimanapun menafi semua tuduhan berkenaan.

 

 

penyapu sial

 

 

banyak atau sikit tak jadi hal...tapi kes berlagak sudah berlaku...x payah nak nafi itu dan ini...yang penting taiko nie dah belasah orang...apa yang kita takut ...ada putar belit...biasalah kalau otak UMNO...kalau tak membelit bukan UMNO namanya...silap silap duit tak dapat ...blackmail yang dapat...almaklum lah mamat tu bisnessman...apa apa perlu kelulusan kerajaan untuk meneruskan perniagaannya...

ahmad said bela penyamun tanah UMNO.... Wakil rakyat Umno berhak dapat tanah katanya....bapak penyamun luluskan perompakan tanah kepada gerombolan penyamun....rakyat trengganu mampos tiada tanah....pakat pakat ajak rakyat hidup bawah jambatan nampak gayanya....!!!!

Kerajaan Terengganu tidak akan menarik balik tanah yang dianugerah kepada empat orang pemimpin Umno Besut bagi menghargai jasa individu berkenaan sebagai wakil rakyat, kata Datuk Seri Ahmad Said.

Menteri Besar Terengganu itu berkata wakil rakyat berhak memohon dan memiliki tanah seperti anak negeri lain dan mereka memiliki satu hektar tanah setiap seorang diBukit Dendong dan Mukim Tembila di Besut.

"Dasar kita semua rakyat Terengganu, berhak mendapat lot tanah. Jadi dia wakil rakyat, dia berhak minta. Apa salahnya, dia dapat secara (yang betul).

"Buat apa nak serah (balik kepada kerajaan negeri). Hak dia. Rakyat biasa kita hampir 20,000 lot.

"Takkan kerana empat orang ini, kita nak itu (tarik balik)," memetik kenyataan beliau 

Ahmad Said menyerahkan hampir 12,000 tapak rumah dan hampir 8,000 tapak pertanian sejak mengambil alih sebagai menteri besar pada 2008.

Sementara itu, Ahli Jawatankuasa PAS, Dr Dzulkefly Ahmad pada sidang media di Kuala Besut pagi ini mencabar Timbalan Perdana Menteri, Tan Sri Muhyiddin Yassin untuk mengarahkan mereka memulangkan semula tanah itu.

Dzulkefly berkata tindakan itu bagi membuktikan bahawa kerajaan BN benar-benar menepati slogan 'Rakyat didahulukan'.

Beliau mendakwa tanah berkenaan diberi ketika Datuk Seri Idris Jusoh menjadi Ahli Dewan Undangan Negeri (Adun) Jerteh.

Selain Idris, tiga lagi pemimpin Umno yang didakwa menerima tanah ialah Ahli Parlimen Besut ketika itu, Datuk Abdullah Muhamad Zain, Adun Kota Putera Muhammad Pehimi Yusof, dan Adun Hulu Besut Nawi Mohamad.

Nawi yang juga Adun Hulu Besut pada Isnin lalu mengakui beliau mendapat tanah berkenaan dan menjelaskan rakyat lain juga layak menerima tanah daripada kerajaan negeri

 

 

penyapu sial

 

 

jasa amendernya mat said @ mat sial oooiiii....itu perompakan namanya...dah pulun gaji dan pelbagai elaun serta dapat jawatan dalam syarikat ( GLC ) itu dan ini tak cukup kah lagi...hak rakyat hang semua pii pulun...rakyat nak mohon tanah susah nah nak dapat...hang senang senang pi bagi tanah kat depa....depa semua tu dah kaya raya...inilah bala bila pilih pemimpin yang suka mengambil kesempatan hak rakyat...

aku pikir kita semua rakyat baik pakat pakat buat rumah bawah jambatan....!!!!

bonus kerajaan UMNO-BN kepada rakyat yang mengundinya.....1,079 Kamera AES Akan Dipasang Di Seluruh Negara...tahniah kerana anda seorang yang banyak duit untuk di faraidkan kepada kerajaan penyamun ini....!!!!

Kementerian Pengangkutan hari ini mendedahkan, sebanyak 1,079 kamera perangkap kelajuan kontroversi Sistem Penguatkuasaan Automatik (AES) akan dipasang seluruh negara.

Dalam jawapan bertulis daripada soalan Ahli Parlimen Segambut Lim Lip Eng di Dewan Rakyat, lokasinya belum dikenal pasti tetapi bakal ditentukan oleh Institut Penyelidikan Keselamatan Jalan Raya (MIROS).

"Sebanyak 1,079 kamera AES masih belum dipasang di seluruh negara.

"MIROS sedang mengenal pasti lokasi kawasan kerap kemalangan berdasarkan kriteria lebih terperinci menguna pakai data kemalangan kebangsaan yang terkini," kata jawapan bertulis Kementerian Pengangkutan.

Jawapan bertulis kementerian itu juga menyatakan kerajaan mengutip RM20 juta daripada 673,339 saman yang dikeluarkan sehingga 11 Jun 2013.

"Sehingga 11 Jun 2013, sebanyak 628,045 kesalahan memandu melebihi had laju dan 45,294 kesalahan tidak mematuhi lampu isyarat merah.

"Jumlah kutipan kompaun yang diterima bagi tempoh sama ialah RM20,020,500," kata kementerian lagi.

Putrajaya, bagaimanapun enggan mendedahkan terma dan syarat perjanjian konsesi berikutan ia dokumen terperingkat/rahsia dan tidak dapat dinyatakan dalam Dewan Rakyat.

Projek swasta bernilai RM700 juta itu bermula dengan 14 kamera dalam fasa percubaan tetapi JPJ berikrar melancarkan lebih banyak kamera menjelang akhir 2013. -TMI

15 July 2013

rejim haramjadah taib mahmud perbodohkan rakyat sarawak supaya jadi primitif dengan duduk diam diam di Bakun...!!!

kepala LANUN  1 malaysia dan kepala PENYAMUN 1 sarawak  sedang berborak  macammana  nak  gasak hak rakyat....!!!!

 

Walaupun ia akan bertukar menjadi taman negara, masyarakat pribumi boleh tetap tinggal di kawasan Bakun dengan syarat mereka menukar gaya hidup, kata anggota Parlimen Santubong, Datuk Wan Junaidi Tuanku Jaafar.

"Boleh boleh tinggal di taman negara tetapi tidak boleh lagi mengamalkan pertanian pindah," kata Wan Junaidi kelmarin

Ditanya bagaimana mereka akan mengekalkan kehidupan, Wan Junaidi yang juga timbalan menteri dalam negeri berkata, penduduk pribumi perlu belajar menetap dan melibatkan diri dengan kawasan pertanian kekal.

"Mereka masih boleh hidup kerana mereka bergantung hidup dengan berkumpul dan memburu, dan terdapat haiwan. Tetapi mereka tidak boleh tebang pokok.

"Mereka boleh minta daripada kerajaan kawasan tertentu untuk pertanian dan mereka harus menetap di situ," kata Wan Junaidi, yang juga anggota majlis tertinggi Parti Pesaka Bumiputera Bersatu Sarawak (PBB).

Dalam notis yang mewartakan Bakun sebagai taman negara yang dimuatkan di akhbar Sarawak Borneo Post Selasa lalu, Ketua Menteri Tan Sri Taib Mahmud menyenaraikan 18 pulau sekitar empangan Bakun yang akan dimasukkan dalam cadangan itu.

 

 

penyapu sial

 

 

Penduduk Pribumi tak boleh tebang pokok....permit tabang balak dah abis kena faraidh....he he he

penduduk berkenaan tidak di benarkan tebang pokok...hanya taib mahmud dan kaum kerabat serta kroni 4 ekor penyamun UMNO-BN di benarkan tebang pokok...dia nak perbodohkan lagi rakyat sarawak supaya tidak mengetahui dunia politik di luar...almaklumlah bila duduk primitif macam tu mana ada internet....so senang kena tipu...!!!

rakyat yang lemah sentiasa diperhati dan dikenakan segala macam undang-undang dan tindakan bertujuan untuk melindungi nafsu serakah kroni dan segala macam bentuk penyelewengan

selepas hasil balak dipunggah oleh kroni bn baru buat projek hidro elektrik bakun,asalnya kerajaan pusat punya tapi jual pada kerajaan negeri,dah berpuluh tahun masih tak siap,penduduk peribumi seperti penan,kayan dan kenyah dihambat seperti penduduk asing

Aku harap r'yat bakun jangan 1 pun ikut kata2 puak LANUN TAIB ni.....kerana bukan bapak taib yg menerokai kawasan bakun....jangan takut...kami kaum IBAN sentiasa dibelakang anda.....nyahkan keturunan TAIB dari bumi bakun.....puiii...

be end boleh tebang pokok, hapuskan penempatan mereka semata2 untuk mengaut keuntungan dan akibatnya org asli pula yang perlu korbankan segala budaya dan cara hidup mereka untuk terus memuaskan nafsu serakah taib dgn rejim be end!!!!!

Sudah sampai masanya rejim Taib Mahmud ditukar dan dihumban dalam Empangan Bakun kerana berterusan merosakkan kehidupan rakyat pribumi..

nasha buntot UMNO dan NGO pondan berbulu babikan ISLAM cari publisiti murahan...sebelum sibuk dengan ancaman pihak luar ...selesaikan dulu masaalah UMNO yang memperlekehkan islam dulu....!!!!

 

sibuk dengan isu kalimah Allah....tapi anjing anjing di atas  yang menghina islam tiada satu pun di ambil tindakan...mana pejuang pejuang islam JUBOR kamu....!!!!

Bekas Timbalan Presiden PAS, Nasharudin Mat Isa dan beberapa badan bukan kerajaan (NGO) Melayu-Islam mendesak mendesak kerajaan Malaysia menutup kedutaan Vatican City di negara ini.

Kenyataan itu hadir susulan kenyataan Duta Vatican City ke Malaysia, Biskop Joseph Marino berikutan sokongan duta itu terhadap penggunaan kalimah Allah di kalangan penganut Kristian.

“Marino dengan sengaja dan berniat jahat membuat kenyataan yang boleh mengeruhkan hubungan Islam-Kristian di Malaysia sekali gus perlu memohon maaf kepada seluruh umat Islam.

"Kenyataannya bercanggah dengan pendirian rasmi kerajaan Malaysia merupakan perbuatan sengaja, lebih-lebih lagi dalam bulan Ramadan.

"Kita menuntut Menteri Luar, Datuk Seri Anifah Aman memanggil Marino dan diberi kata dua,” kata Nasharudin pada kenyataan yang dipetik dari Mingguan Malaysia hari ini.

NGO yang melontarkan pandangan sama ialah Yayasan Nassar, Pertubuhan Jalur Tiga (Jati), Pertubuhan Muafakat Sejahtera Masyarakat Malaysia (Muafakat), Ikatan Muslimin Malaysia (Isma).

Selain itu, Gabungan Pertubuhan-Pertubuhan Pembela Islam (Pembela), Kelab Wartawan Muda Malaysia (KWMM), Persatuan Pengguna Islam Malaysia (PPIM), Pertubuhan Permuafakatan Majlis Ayahanda Malaysia dan Suara Anak Muda 1Malaysia.

Timbalan Presiden Jati, Datuk Aidit Ghazali pula, berkata kenyataan duta berkenaan membawa ancaman serius jika tidak dibendung kerajaan berikutan isu itu sensitif di kalangan umat Islam di negara ini.

Katanya, tindakan tegas itu wajar kerana Marino melanggar had sebagai seorang duta sebagaimana peruntukan Konvensyen Vienna mengenai Hubungan Diplomatik 1961.

Beliau juga menyifatkan Marino mencampuri urusan dalaman Malaysia dengan menyokong penggunaan kalimah Allah bagi penganut Kristian di negara ini.

Marino dalam wawancara dengan sebuah portal berita kelmarin menyokong pendirian gereja Katholik di Malaysia berhubung isu penggunaan kalimah Allah di kalangan penganut Kristian di negara ini.

Semalam, Menteri di Jabatan Perdana Menteri Datuk Seri Jamil Khir Baharom, berkata kenyataan Marino itu tidak sepatutnya berlaku kerana ia menimbulkan kegelisahan awam serta boleh menggugat perpaduan. 14 Julai, 2013.

 

 

penyapu sial

 

 

sibuk nak jaga kalimah Allah...tapi hukum Allah SWT yang wajib di tegakkan ko orang biarkan UMNO sepak dalam tong sampah...islam apa macam ini...!!!

kalau nak cari makan sekali pun janganlah melampau sangat sampai nak menipu rakyat kunun kamu tu pejuang islam yang tulin...tak payah la nak berlakon...mahathir hina islam dgn khir baharom rembat duit zakat , chua soi lek perlekehkan islam ,dan muhyiddin  menghina islam  ..kenapa diam apa .mulut kena sumbat dengan pelir najib kot...!!!

inilah dia  pejuang JUBOR yang hanya cari makan cari publisiti murahan untuk jawatan senator  yang perabih duit rakyat....!!!!

13 July 2013

akta hasutan punca menteri samseng dalam negeri 'mati pucuk'....!!!!

 

cakap berdegar degar  rupanya mati pucuk....kah kah kah

 

Akta Hasutan 1948 menjadi isu hangat dan polimik yang besar bukan sahaja di Dewan Parlimen tetapi juga di tepi-tepi jalan dan warung-warung dimana rakyat biasa memberikan reaksi yang berbagai-bagai. Ia menjadi hangat kerana Najib telah berjanji untuk memansuhkan Akta ini pada tahun lepas sebagai salah satu janji pilihanraya beliau.Keadaan menjadi hangat apabila ada pihak dalam BN dan rakyat sendiri merasa takut jika Akta itu dipinda atau dimansuhkan.

Akta ini  wajar  dihapuskan kerana terlalu di salah guna  untuk menekan pihak pembangkang  oleh yang berkuasa. Akta ini digubal pada tahun 1948 sejurus selepas wujudnya Persekutuan Tanah Melayu yang menggantikan Malayan Union semasa itu.

Akta ini sudah berusia dan ia telah berada dengan kita sejak begitu lama. Tetapi ia mula menjadi isu kerana pimpinan UMNO dan BN sendiri mengambil kesempatan menyalahgunakan .

Dulunya Akta ini tidak mudah untuk diperjuangkan oleh pihak pembangkang yang menganggapnya sebagai satu Akta yang terlalu menekan dan bertentangan dengan kebebasan bersuara dan sebagainya. Pembangkang tidak pernah berjaya untuk membawa ia diperbincangan dimana-mana kerana kekuatan UMNO dan BN selama ini begitu kuat dan tidak mudah untuk digoyahkan oleh mana-mana pihak termasuk pembangkang.

Akta ini adalah Akta yang sangat tua, malahan lebih tua dari Perikatan atau BN. Sekarang UMNO dan BN sedang dalam keadaan yang paling lemah, maka apabila berada dalam keadaan lemah maka ia mempergunakan untuk menekan  pembangkang yang memperjuangpenghapusannya. UMNO begitu lemah kepimpinannya kerana pimpinannya tidak mempunyai kudrat pemikiran untuk memperkuatkan diri maka itu ia bersandar kepada akta lapuk itu untuk mempertahankan diri .

Bagi setengah pendapat Akta ini amat penting kerana kita tidak tahu dan mampu menjangka apa yang akan berlaku kepada negara kita suatu hari nanti. Jika sampai ketahap sesiapa sahaja boleh bercakap dan melakukan apa sahaja yang mereka mahu tanpa sekatan kerana politik, akhirnya negara kita akan berada di dalam kekecuhan. Tidak ada sesiapa yang boleh bebas sepenuhnya dalam hidup ini.

Najib mahu memenuhi kehendak semua pihak kerana beliau ‘desperate’ untuk mendapatkan mandat rakyat dalam pilihanraya 13 yang baru selesai itu. Itulah sebabnya kita kedengaran beliau tunduk kepada tekanan kepada pihak yang membangkang beliau dan menjanjikan pemansuhan Akta ini. Hasilnya tidak pun berbaloi kerana rakyat tetap tidak memberikan sokongan padu kepada BN itu dalam PRU yang lepas.

Akta yang begitu penting dan telah digunapakai sejak sebelum merdeka lagi perlu  dipinda oleh pembangkang jika mereka berjaya mengambilalih kepimpinan dari UMNO dan BN itu. 

Sekarang nampaknya Zahid Hamidi begitu kuat dan lantang mempertahankan Akta ini. Jika Zahid benar-benar komited untuk mempertahankan Akta ini beliau seharusnya bersedia untuk menjadi korban semata-mata kerana menegaskan pendirian beliau untuk mempertahankan Akta ini.

Kita mempunyai keraguan terhadap beliau samada beliau benar-benar tegas mempertahankan Akta ini dengan ‘conviction’ nya yang tinggi. Kita tidak mahu beliau nampak garang semata-mata untuk mendapatkan penyatuan sokongan perwakilan UMNO dalam pemilihan parti tidak lama lagi.

Jika Zahid akhirnya berundur kerana desakan peribadi dan politik UMNO sahaja maka itu bukannya pemimpin berwibawa. Itu adalah pemimpin ‘mati pucuk’ namanya. 

Jadilah lah pemimpin yang ‘effective’ kepada negara walaupun mungkin tidak popular dalam jangka masa yang pendek ini. Tetapi Akta ini amat perlu dipinda  semata-mata untuk menjaga kestabilan negara untuk jangka masa yang panjang  dan bukan di salahguna..

Pindaan kepada Akta ini sewajarnya  ia tidak mudah dilakukan  secara sewenang-wenangnya oleh pihak yang sedang berkuasa yang lemah sekarang. Mereka  ada kecenderungan menyalahguna terutamanya  oleh pimpinan yang lemah dan tumpuan perlu dibuat terhadap isu penyalahgunaan oleh mereka yang  ‘mati pucuk’ .

12 July 2013

sukan malaysia ( SUKMA ) semakin meriah.....rogol berganti ganti 3 x 1 acara baru tajaan kerajaan UMNO-BN ...!!!!

Tiga atlet Sukma didakwa rogol pegawai pengiring

Tiga atlet bola baling lelaki Sukan Malaysia (SUKMA) 2013 hari ini masing-masing mengaku tidak bersalah di tiga Mahkamah Sesyen di Petaling Jaya atas pertuduhan merogol seorang pegawai pengiring pasukan bola baling itu, Khamis lepas.

Megat Farzeril Faiz Megat Razali, 19, Mohammad Shaizzad Md Shafie, 19, dan Adib Adha Ismail, 18, masing-masing memohon dibicarakan selepas pertuduhan dibacakan di hadapan tiga hakim iaitu Yasmin Abdul Razak, Abu Bakar Manat dan Rozina Ayob.

Mengikut pertuduhan, mereka didakwa merogol wanita berusia 20 tahun itu di sebuah bilik di Universiti Putra Malaysia (UPM), Serdang, antara jam 4 pagi hingga 4.10 pagi, 4 Julai lepas.

Megat Farzeril Faiz didakwa merogol wanita itu pukul 4 pagi, Mohammad Shaizzad pula pada jam 4.05 pagi dan Adib Adha pula 4.10 pagi.

Mereka didakwa mengikut Seksyen 376 (1) Kanun Keseksaan yang membawa hukuman penjara maksimum 20 tahun dan boleh dikenakan sebatan, jika sabit kesalahan.

Mahkamah membenarkan kesemua tertuduh masing-masing diikat jamin RM10,000 dengan seorang penjamin berserta syarat tambahan iaitu Adib Adha dan Mohammad Shaizzad perlu melapor diri di balai polis berdekatan sebulan sekali.

Mereka juga diperintahkan supaya tidak menganggu mangsa dan saksi pendakwaan sehingga kes selesai. Mahkamah menetapkan 20 Ogos untuk sebutan kes itu.

Terdahulu, Timbalan Pendakwa Raya Tan Gin Jian tidak menawarkan sebarang jaminan bagi kesemua tertuduh dengan alasan kes itu berprofil tinggi kerana dikhuatiri semua tertuduh akan mengganggu mangsa dan saksi pendakwaan yang terdiri daripada rakan tertuduh sendiri.

Beliau juga memohon supaya ketiga-tiga kes itu dibicarakan bersama.

Mahkamah membenarkan permohonan itu dan memerintahkan kes itu dibicarakan di hadapan Hakim Abu Bakar.

Peguam Stephanie Wong, yang mewakili Adib Adha memohon jaminan RM5,000 berserta syarat tambahan dikenakan terhadap anak guamnya iaitu melaporkan diri di balai polis berdekatan selain akan memastikan dia tidak mengganggu mangsa dan siasatan polis.

Peguam Datuk Suraj Singh, yang mewakili Megat Farzeril dan Mohammad Shaizzad, memohon supaya kedua-dua anak guamnya dibenarkan diikat jamin selain memberi jaminan mereka tidak akan mengganggu mangsa.

Suraj berkata Megat Farzeril yang membantu ibunya berniaga hanya berpendapatan RM800 sebulan dan dia perlu menanggung empat beradik manakala Mohammad Shaizzad masih menuntut di sebuah kolej tempatan.

Peguam pemerhati Ranjit Singh yang bertindak bagi pihak mangsa, memohon kepada mahkamah agar mengeluarkan perintah larangan kepada pihak media supaya tidak mendedahkan sebarang nama dan identiti mangsa.

Suraj yang menyokong permohonan Ranjit, berkata: "Media juga harus diberi amaran supaya tidak membuat penilaian dalam kes ini sehingga mahkamah membuat keputusan".

Mahkamah membenarkan permohonan itu.

Sebelum prosiding bermula, ketiga-tiga tertuduh kelihatan menangis sambil memeluk ahli keluarga masing-masing yang hadir di mahkamah.

 

Bernama

 

 

penyapu sial

 

 

rogol perseorangan dan rogol bergilir acara sukma 2014 di Perlis. Perlis perlu mohon peruntukan tambahan untuk bina gelanggang baru untuk cara ini. akan bertambah meriah ..

Aku masih ingat atlet boling rogol gadis bawah umur.... kebal dia dari undang-undang...memula aku ingatkan atlet bukan Islam sebab ada acara minum arak dulu sebelum kejadian rogol...Rupa-rupanya orang Islam.

Pemimpin BN BOrek, Pengikut BN Rintik. Jika Peminpin B buat jenayah tak dihukum, maka kejahatan BN diwarisi oleh rakyatnya. Bertepatan dengan hadis Nabi SAW. Bangsa Yahudi dahulu binasa kerana diklangan golongan pemimpin mencuri tidak dihukum (potong tangan) tapi dikalangan rakyat mencuri dihukum(potong tangan). 

Binasa bukan semestinya tsunami atau gempa bumi , tapi binasa aklak dan moral dikalangan bangsa itu. Tengok sekarang dari penjenayah hingga kemangsa semuanya melayu setiap hari. bangsa lain(CINA, India, banglades, indo, filipina) ada terlibat tapi kadang kadang.

Dalam cerita Nujum pak belalang

Apa dia selalu,kadang-kadang, jarang jarang ?

Jawapanya

Penjenayah dan mangsa Jenayah

 

1.Selalu - Bangsa Melayu

2 Kadang kadang - Indon, banglades, myamar,filipina.

3.Jarang jarang - cina dan india.

 Apa implikasinya? Nak lepaskan mereka dengan alasan masa depan cerah seperti pemain boling negara?????? Dalam Islam, berzina pun dah salah, ini kan pulak memaksa orang lain "berzina".

Ini patut dirotan dan dipenjara. Sedarkah kita bahawa puak ni telah minum arak sebelum merogol?

Inilah generasi baru yang amat digemari puak BN.

semua bakal lepas dari tuduhan dgn alasan masa depan masih cerah...