ini blog aku yang punya...suka hati aku lah apa aku nak kata....maki hamun ke...carut ke...kata nista ....aku punya suka...tak suka....please get out dari sini....ada faham....


saje nak bagi tau....blog ini bukan pro pakatan rakyat...dan jauh panggang dari api....penyokong parti kongkek negara ( BN ) ...dan tiada kena mengena dengan mereka yang dah mampos......muakakakaka!!!
SOKONG HIMPUNAN BLACKOUT 505.......JOM LIKE DI SINI

.

Search This Blog

terNOW...!!!!

SPR semakin merapu dengan menghalalkan pengundi hantu....bermakna mengalakkan pilihanraya yang kotor....apakah tindakan anda semua ?

petisyen melalui blog ini : jika perhimpunan aman blackout 505 dan petisyen pilihanraya masih gagal untuk mengalahkan penipuan yang di lakukan oleh SPR dan UMNO - BN...wajar kita sebagai rakyat lancarkan BERSIH 4.0 dan turun ke jalanraya..!!

25 August 2013

jalur temberang keris telanjang .....punca rakyat dingin kibar jalur gemilang...!!!!

 

jalur temberang  keris telanjang  pengaruhi  jalur gemilang punca rakyat  nak muntah  di paksa  kibar  bendera beruk  macam tu...

Kegagalan kerajaan menyediakan peluang ekonomi yang baik selain majoroti rakyat tidak menyokong kerajaan sedia ada menjadi kayu pengukur hilangnya minat rakyat untuk mengibar jalur gemilang disaat menjelang hari kemerdekaan hujung bulan ini.

Perkara ini berlaku apabila pemimpin yang menjadi pemerintah tidak menghiraukan kebuntuan rakyat terhadap ekonomi dan keadaan hidup yang menekan.

Sikap kerajan yang mempolitikkan segala isu menyebabkan rakyat muak dan menolak Umno/BN.Rakyat telah menolak kerajaan minoriti BN selain sejarah yang di momokkan kepada rakyat semuanya berkisar kepada sejarah perjuangan pemimpin Umno dan bukannya sejarah pejuang kemerdekaan negara.

Walhal rakyat sekarang yang celik mula memahami sejarah merasakan bahawa ianya tidak betul kerana fakta-fakta lain menyatakan kumpulan lain turut terlibat namun tidak dinyatakan dalam elemen kemerdekaan...

Selain itu , hasil keputusan Pilihan Raya Umum Ke-13 (PRU-13) yang menyaksikan 51 peratus rakyat memilih untuk membuat perubahan namun pemerintahan Umno-BN merampas kuasa melalui  penipuan dalam  pilihan raya seperti yang dikemukakan melalui petisyen pilihan raya menambahkan lagi ‘bengkak’ kemarahan rakyat.

Budaya rasuah, kronisme dan salah guna kuasa pemimpin-pemimpin Umno/BN yang semakin mencengkam rakyat juga antara punca rakyat tidak menghiraukan apa sahaja usaha kerajaan termasuk kempen kibar jalur gemilang.

polis tak buat kerja hakiki tapi ketagih nak menyalahguna ordinan darurat....!!!!

polis dok ketagih nak tangkap orang...!!!

Buat pertama kalinya, peguam utama Putrajaya secara umum mengatakan tahanan tanpa bicara gagal mengekang jenayah sejak zaman dahulu namum polis menggunakannya kerana mereka "ketagih" dengannya.

Peguam Negara Tan Sri Abdul Gani Patail berkata kebanyakan suspek yang ditahan tanpa bicara akan dibebaskan namun tidak meningkatkan tahap keselamatan awam.

"Ini kerana tahanan kembali kepada aktiviti lama mereka selepas dibebaskan," katanya selepas satu forum pencegahan jenayah kelmarin di Petaling Jaya.

Beliau bagaimanapun berkata kebergantungan polis terhadap Akta Ordinan Darurat (EO) untuk menahan penjenayah tegar kerana mereka "ketagih" dengannya.

Sejak menghentikan penggunaan EO, Bukit Aman menggesa penggunaan semula akta itu yang membenarkan tahanan tanpa bicara.

Menteri Dalam Negeri Datuk Seri Dr Ahmad Zahid Hamidi turut menggesa pengenalan akta serupa bagi mengekang jenayah yang semakin meningkat di negara ini.

Sejak Mei, 35 kes tembakan dilaporkan diseluruh negara yang mengorbankan 24 nyawa.

Melalui penggunaan semula EO, tahanan boleh ditahan di pusat tahanan sehingga dua tahun.

Menteri Dalam Negeri boleh memperbaharui arahan penahanan selama dua tahun dan meneruskan kitaran berkenaan tanpa henti.

Gani berkata kepada forum pihak berkuasa perlu memadamkan rekod tahanan tiga bulan selepas mereka dibebaskan daripada pusat tahanan di bawah EO dan ia bermakna tiada sebarang tindakan boleh dilakukan pihak polis.

"Kita akan kekalkan akta itu jika kita contohnya mengekalkan cap jari mereka," katanya, merasionalkan alasan tidak menerima pengenalan akta pencegahan.

Mengaitkan bagaimana EO menjadi seperti hari ini, Gani berkata ia tidak melalui Parlimen dan tidak pernah berniat untuk digunakan secara kekal.

"Ia diluluskan Agong atas nasihat badan eksekutif berikutan insiden rusuhan 13 Mei pada 1969," katanya.

"EO diperkenalkan untuk memenuhi keperluan semasa kerana berlaku kehilangan nyawa dan harta selama beberapa hari berikutan insiden 13 Mei," katanya.

Gani menambah, tahanan EO pada ketika itu berdepan pendakwaan di mahkamah dengan memfailkan writ habeas corpus dan Pejabat Peguam Negara perlu respon.

Katanya, walaupun selepas penarikan balik EO pada 2011, tiada bukti daripada 1,567 kertas penyiasatan yang diserahkan dilakukan oleh bekas tahanan.

Gani berkata terdapat banyak lagi undang-undang, termasuk Kanun Keseksaan yang boleh digunakan untuk menahan dan mendakwa pesalah.

"Kita perlu menggunakan akta sedia ada untuk menghukum penjenayah ganas seperti Botak Chin dan lanun di Sabah pada masa itu," katanya.

Wong Swee Chin atau dikenali sebagai Botak Chin adalah antara penjenayah ganas dan berbahaya pada 1960 dan 1970 di Malaysia. Dia dikenali dengan rompakan pada siang hari, termasuk kes melibatkan jumlah wang yang besar.

Gani juga percaya dengan prinsip seseorang tidak bersalah sehingga dibuktikan bersalah dan cara terbaik menguruskan suspek adalah melalui pendakwaan di mahkamah.

"Akta pencegahan adalah melanggar hak asasi manusia dan kebebasan sedangkan Perlembagaan Persekutuan menetapkan ianya perlu dipelihara," katanya, dan menambah komuniti antarabangsa memuji tindakan Malaysia memansuhkan EO dan juga Akta Keselamatan Dalam Negeri.

 

 

penyapu sial

 

 

Sepatutnya akta nie dah lama dan mansuhkan tp oleh kerana keuntungan dan kepentingan politaik ubn,maka diniarkan saja.Tapi bila mana kerajaan Kelantan bercakap tentang hudud,da bekas PM ubn kata sapa2 nak makan sup tangan boleh g kelantan,mundur la dan macam2 lagi.Cakap ulama akhirat tak nak ikut,tapi cakap ulama donia cakap bukan main lagi ikut.Bila berlaku bunuh sana sini pakat salah orang tu,orang ni.Bila ajak kembali kepada Islam 1001 alasan diberi.Nyawa rakyat biasa macam tak da harga lagi.

Pak Menteri bercakap ikut syok sendiri.Tak sorang pun dikalangan pak menteri yang kena bunuh atau kena tenbak,kalau kat luar negara lama dah pak menteri mampos.Macam KPN bercakap pihak polis tak takut dengan geng samseng,dia bercakap senang,yang mati bukan kpn tapi anggota dia dan rakyat biasa yang jadi mangsa.Dengar cakap kpn macam nak runtuh donia.cukup la setakat nie tulis banyak2 wat sakit ati ja!

negara malaysia negara sarkas bila 2 kambing hitam Di bebaskan, Altantuya Pula Di Tuduh Letupkan Diri Sendiri Guna C4....Sebenarnya Najib Dan Rosmah Wajib Di tangkap Dan Di dakwa dalam kes ini....!!!!

najib dan rosmah tuduh  arwah altantuya  bunuh diri guna C4...!!!!

Sedari  dari awal  lagi  kes pembunuhan Altantuya menyaksikan perbicaraan melibatkan Azilah dan Sirul ditangguh dan ditangguh sehingga selepas pilihan raya untuk memberi laluan Barisan Nasional menang PRU tersebut.

Kemenangan ini membolehkan kedua-dua ‘kambing hitam’ ini dibebaskan.Perihal ini sudah disebut dan kita  sudah menjangka keputusan mahkamah Rayuan yang membebaskan anggota Unit Tindakan Khas, Cif Inspektor Azilah Hadri dan Koperal Sirul Azhar Umar, daripada pertuduhan membunuh penterjemah Mongolia, Altantuya Shaariibuu.

Apabila BN kekal, rakyat bukan sahaja tidak mengetahui apakah motif pembunuhan dan siapa yang arah pembunuhan Altantuya, malah pembunuhnya juga dibebaskan.

Dalam kes yang berprofil tinggi, walaupun sudah mengaku melakukan pembunuhan malah menyebut diri sebagai ‘kambing hitam’ kerana menjadi pembunuh upahan, namun akhirnya dibebaskan.

Apakah ia satu keputusan menang-menang demi saling melindungi? Lihatlah bagaimana keadilan tidak berada di tempatnya, tetapi berada di tangan pemerintah yang lagi zalim  dan bertambah samseng.

Keputusan ini juga seharusnya memberikan ‘motivasi’ besar kepada pihak tertentu untuk terus menjalankan kerja ‘black-ops’ dengan jaminan dibebas sekiranya tertangkap dan dibicarakan.

Pihak tertentu termasuk  yang  melibatkan anggota polis yang menjilat buntot orang  atasan mampu berbuat apa sahaja kerja jahat, pasti akhirnya terlepas hukuman dan dibebaskan. Maka tidak hairanlah jika selepas ini lebih banyak kes pembunuh upahan terlepas begitu sahaja. Konspirasi akhirnya berjaya apabila si pembunuh, individu yang mengarah pembunuhan, orang tengah, semuanya selamat. Rekod imigresen Altantuya terus hilang, bersama rekod bahan letupan yang diseludup keluar.

Pendedahan mengenai kematian tragis Altantuya telah banyak  di dedahkan oleh pelbagai  pihak  termasuk  pihak lain khususnya apabila melibatkan skandal penyelewengan pembelian kapal selam Scorpene.

Negara hari ini menjadi  tempat  pihak berkuasa bersarkas  apabila membayangkan ‘sebenarnya’ Altantuya membunuh dirinya sendiri, kemudian bangun dan meletupkan pula dirinya menggunakan bom C4 demi menghilangkan bukti.

 

 

penyapu sial

 

 

Di benua kita ni tak ada yg mustahil. Kucing boleh beranak Lembu, puteri Permata boleh beranak mutiara,kayu boleh bertukar jadi besi. Apa nak dihairankan? Apa pun,ada jembalang tak lena tidur menunggu giliran. Fikir2kan lah...

Nampaknya Malaysia adalah satu2nya nagara paling ajaib didonia.Rakyat mati kena bunuh tapi tak ada pembunuh,mcm kes beng hok mati sebab tingkap tolak mendiang tu,tahanan mati dalam penjara polis pun tak da di dakwa jadi pembunuh.Ajaib,ajaib sungguh nagara kita malaysia tercinta nie

isa doraemon UMNO kena rompak cuma kes terpencil....itu tanda indek jenayah semakin menurun...tak payah nak berkeriau isu ini...macam biasalah semalam ko rompak rakyat hari ini rakyat taji ko balik.....negara masih aman kan....kah kah kah!!!!

Empat lelaki bersenjata parang  telah memecah masuk rumah Pengerusi Felda Tan Sri Mohd Isa Abdul Samad dan mengikat lima anggota keluarga ahli politik berkenaan dalam kejadian di Nilai Springs Villa, di Nilai, Negri Sembilan, kelmarin

Dalam kejadian kira-kira pukul 3.30 pagi itu, tiga lelaki terbabit memasuki banglo itu ketika anggota keluarga Mohd Isa iaitu dua anak perempuannya, seorang menantu lelaki, seorang cucu dan anak saudara selain seorang pembantu rumah sedang tidur.

Ketua Polis Daerah Nilai Supt Mohd Yusoff Awang berkata ketika kejadian Mohd Isa dan isteri berada di sebuah lagi kediaman beliau di Seremban.

"Ketika semua mangsa sedang nyenyak tidur dalam bilik masing-masing tiba-tiba mereka dikejutkan dengan kehadiran tiga lelaki bersenjatakan parang dipercayai rakyat asing.

"Kesemua mangsa termasuk seorang pembantu rumah yang berusia dalam lingkungan 20 hingga 30-an dikumpul dalam sebuah bilik dan diikat oleh penjenayah berkenaan," katanya pada sidang akhbar hari ini.

Beliau berkata lelaki terbabit kemudian menggeladah kediaman itu dan melarikan empat telefon bimbit serta dua peti besi yang mengandungi barang kemas serta jam berjenama milik ahli politik itu yang dianggar bernilai ribuan ringgit.

Katanya siasatan awal mendapati penjenayah memecah masuk kediaman itu melalui pagar belakang dan bertindak mengacukan parang terhadap seorang anggota polis bantuan yang berada di pondok pengawal di hadapan rumah itu dan mengikatnya.

"Seorang daripada suspek mengawal anggota polis bantuan itu manakala tiga lagi suspek masuk ke rumah mangsa selepas mengumpil tingkap rumah di bahagian belakang," katanya.

Mohd Yusoff berkata semua mangsa berjaya melepaskan diri dengan bantuan seorang anggota polis bantuan lain yang tiba selepas semua suspek beredar.

Jumlah kerugian sedang ditafsir oleh mangsa dan pihak polis sedang memburu semua suspek terlibat, katanya yang meminta mereka yang mempunyai maklumat mengenai kejadian itu supaya menghubungi balai polis berhampiran bagi membantu siasatan.

Sementara itu, Mohd Isa dan anggota keluarganya enggan ditemui pemberita kerana masih trauma dengan kejadian itu. - Bernama

 

 

penyapu sial

 

Rumah menteri kena rompak lagi. Sebelum ini rumah bangalow Menteri Belia dan Sukan, Khairy Jamaluddin telah  pun  dipecahmasuk oleh perompak.

Masihkah menteri boleh mendabik dada menyatakan negara kita paling selamat...tapi Menteri KDN, Pemandu dan KPN masih bertegas menyatakan kadar jenayah dah turun.

Sekarang satu demi satu terkena batang hidung, beberapa hari lepas Bekas ketua Wanita UMNO Bukit hangus mati ditikam, pada bulan lalu banglo Rahim Tamby Chik diceroboh, dari berita di atas rumah bekas Ketua Polis Melaka dan jirannya di Taman Sentosa kena rompak dan kini rumah exco di pecahmasuk. Beberapa rumah artis juga menjadi sasaran seperti Wardina, Mawi dan terbaru rumah Aznil dan Imuda.

Kebenaran itu tidak boleh disembunyi atau ditipu. Ia akan muncul juga bahawa kadar jenayah tidak turun seperti yang digembar-gemburkan.

Anggota polis nampak gayanya lebih memberi tumpuan untuk menyekat parti politik pembangkang dengan segala kekuatan FRU, CID, SB dan sebagainya ditambah untuk mengekang kebangkitan rakyat dan mempertahankan kerajaan UMNO BN yang dah nak tumbang.

Sedangkan persoalan jenayah diabaikan dan dipandang remeh.

lagi pun jamgan lupa Isa samad kan banyak duit....setakat kena rompak 30k - 40k,.....duit tu kira derma dah lah, duit yang baki pon tidak akan habis sehingga isa samad mati.....nak takut apa...

Pemimpin rompak duit rakyat, last2 rakyat rompak pemimpin balik..pemimpin xsedar kot yg semua tu Allah nk tunjuk balasan balik..tupun belum diambil kira dgn mangsa2 politik yang lain...ramai lagi yang teraniaya..if xsedar lagi xtahulah...skrg ni Allah bg 'cash' je dkt dunia, xperlu tgu akhirat dh...cuma menunggu waktu tiba sahaja...

22 August 2013

gerombolan perompak dan penyamun melayu no otak kitar semula pemimpin perembat duit lembu....!!!

Lantikan Lembu Betina Shahrizat bazirkan wang rakyat

Tidak rasional dan tiada kewajaran melantik semula lembu betina  Shahrizat Abdul Jalil kepada kedudukan penasihat khas kepada Perdana Menteri dalam isu berkaitan wanita sedangkan kredibiliti beliau sudah jelas terpalit dengan skandal Perbadanan Fidlot Nasional (NFC) membabitkan suami dan keluarganya

Pelantikan Shahrizat ini tiada tambah nilainya di dalam agenda wanita. Ini kerana beliau sendiri gagal memartabat dan membawa nama baik wanita sewaktu memegang portfolio sebagai Menteri Pembangunan Wanita, Keluarga dan Masyarakat pada 2009 yang akhirnya meletakkan jawatan pada April 2012 selepas ahli keluarganya terlibat dengan kontroversi NFC.

Jika benar Shahrizat dilantik, beliau akan kembali ke jawatan yang pernah disandangnya suatu ketika dahulu dan wang rakyat akan dibazirkan sekali lagi untuk membayar gaji beliau sebagai seorang menteri pelancap duit lembu.

Sharizat bukan sahaja mempunyai latar belakang berkaitan skandal lembu NFC, beliau juga adalah seorang menteri yang meletakkan jawatan kerana menipu lembu.

Jadi tidak wajar beliau dilantik kepada kedudukan penasihat khas Perdana Menteri dalam hal ehwal wanita. Pelantikan ini juga hanya membazir wang pembayar cukai dan rakyat.

Apa yang kita  lihat hanya akan menghabiskan duit rakyat untuk membayar gaji seseorang yang tidak layak untuk memegang jawatan ini, 

Perdana Menteri  Najib Razak, perlu berpendirian teguh untuk memerangi rasuah dan sebaiknya membatalkan hasrat pelantikan tersebut.

Tiada keperluan melantik Shahrizat sebagai penasihat khas sedangkan lebih ramai lagi wakil wanita yang selayaknya dilantik ke jawatan itu.

Seorang pemimpin seperti Shahrizat adalah umpama berada dihujung karier politiknya dan rakyat tentu  rugi membayar gaji beliau sebagai menteri lembu.

Tak perlu lantik Shahrizat. Ramai lagi calon wanita yang layak dan Najib juga mempunyai penasihat berkaitan wanita di dalam Kementerian Wanita dan Keluarga yang di pegang oleh Rohani Karim..

Shahrizat juga pernah dilantik senator lembu selepas kalah dalam PRU 12 lalu di Parlimen Lembah Pantai kepada Nurul Izzah Anwar.

Beliau kemudiannya dilantik sebagai Menteri Hal Ehwal Pembangunan Wanita dan Sosial pada 2008.

Beliau juga dijangka akan mempertahankan jawatan Ketua Wanita Lembu  pada pemilihan Umno yang dijadualkan pada 12 Oktober depan.

 

penyapu sial

 

Proksi mamak kutty kena ada memantau.Spesis parasit  lembu  ini  memperkuda perumah  monggolia  yang tidak serik dijajah,takut berubah,menyalak bila selamat dan diupah.Ugama dikebelakangkan,dunia diperebutkan.Kemusnahan bagai api dalam sekam.Wargasing makin mencengkam dan mengancam.Adakah wujud tokoh penggerak sejati yang dapat menyelamatkan Malaysia.Cepatlah bertindak  sebelum ,barah  kutty  makin parah...!!!

21 August 2013

mengalahkan firaun....UMNO ingat dialah satu satunya kera-jaan di dunia yang mampu memajukan negara........chitttt....bullshittttt...!!!!

cakap merapu dari tua yang semakin nyanyuk...!!!

Mana-mana kerajaan yang mentadbir Malaysia termasuk Umno sekalipun adalah menjadi tanggungjawabnya untuk membangunkan rakyat dan negara ini.

Selama 57 tahun Umno memerintah Malaysia takkanlah mereka langsung tidak boleh membuat perubahan, tidak gunalah Umno menjadi kerajaan yang memerintah.

Ini sebagai mengulas kepada surat terbuka bekas Perdana Menteri, bapak syaitan yang di kenali Mahathir  kutty  Mohamad yang berkata tidak mungkin rakyat dapat menikmati kesenangan hidup seperti sekarang tanpa bantuan dari parti pemerintah Umno.

Kita sememangnya  cukup sedih dengan kenyataan bekas Perdana Menteri itu seolah-olah lansung   tiada kelas pemikiran kerana bercakap  merapu  seperti itu.

Umno sebagai kerajaan ada pelbagai sumber kewangan untuk mentadbir negara termasuk pelbagai bentuk cukai, kerana rakyat tidak bayar cukai kepada pembangkang.

Kalau pembangkang yang keluarkan kenyataan sepertikita  itu tidaklah berasa pelik. Memberi pembangunan dan kesenangan kepada rakyat sudah menjadi tugasnya..

Dengan sumber yang ada melalui cukai khazanah negara menjadi perkara biasa dan tidak menjadi pelik kerajaan Umno membangunkan negara kerana cukai yang diperoleh daripada rakyat perlu dikembalikan semula kepada rakyat.

Keadaan berbeza di negeri yang diperintah oleh Pakatan Rakyat, nama sahaja memerintah tetapi banyak kekangan yang dibuat oleh kerajaan Pusat. Kerajaan negeri mempunyai sumber yang terhad, tetapi Kelantan berjaya membayar hutang kerajaan sebelum ini satu kejayaan yang baik.

Bapak syaitan yang di kenali yang semakin nyanyuk Mahathir  kutty Mohamad  berkata dalam surat terbukanya kepada ahli parti itu, bekas perdana menteri  bangsat  ini  paling lama berkhidmat itu berkata setiap orang Melayu dan penyokong Umno pasti mendapat sesuatu bagi diri mereka.

Beliau juga turut membandingkan kerajaan diperintah Umno dengan negara lain apabila tidak ada kerajaan yang mampu menawarkan seperti mana yang parti itu beri.

"Pergilah ke negara lain yang sama miskin seperti kita dulu, sama dijajah dan sekarang merdeka, lihat keadaan mereka masih miskin, masih tidak bersekolah sehingga rakyat di negara mereka terpaksa berhijrah ke Malaysia demi mencari rezeki kerana kerajaan mereka tidak berjaya memajukan.

berita terhot ....pencuri lembu jadi penasihat perompak kapal selam scorpene...tahniah shahjilat , tahniah najib pundektuya , tahniah rosmah pundektua gemuk gedempol....anda bertiga makin membangkrapkan negara....!!!!

Betina  lembu  Shahrizat Jalil (gambar) mengesahkan pelantikannya sebagai penasihat kepada Perdana Menteri  Najib pundektuya untuk menguruskan hal ehwal wanita  lembu.

Bekas Menteri Pembangunan Wanita, Keluarga dan Masyarakat  lembu  itu akhirnya memberikan respon berhubung desas-desus pelantikannya yang mula dilaporkan oleh media kelmarin.

“Ya, saya adalah penasihat  lembu kepada Jabatan Perdana Menteri,” katanya

kelmarin Menteri Pembangunan Keluarga, Wanita dan Masyarakat, Datuk Rohani Abdul Karim menafikan tanggapan bahawa Ketua Wanita Umno itu akan dilantik sebagai penasihat di kementeriannya.

Semalam, media melaporkan Shahrizat dijangka akan dilantik sebagai penasihat khas  lembu  kepada Perdana Menteri dalam isu berkaitan wanita lembu  dan jawatan itu bertaraf menteri lembu.

Shahrizat juga akan mempertahankan jawatan Ketua Wanita lembu  pada pemilihan Lembu Lembu  Umno dan setakat ini, hanya penyanggak  minyak dan gas  pengerang   Azalina Othman Said menyatakan hasrat untuk mencabar Shahrizat.

Shahrizat juga pernah dilantik sebagai penasihat khas   kepada Perdana Menteri berhubung Hal Ehwal Pembangunan Wanita dan Sosial pada 2008, walaupun beliau tewas dalam pilihan raya pada tahun berkenaan.

Beliau kemudiannya dilantik sebagai Menteri Pembangunan Wanita , Keluarga dan Masyarakat Lembu  pada 2009 selepas beliau memenangi jawatan Ketua Wanita Lembu  selepas menewaskan penyandang jawatan berkenaan,  Rafidah Aziz. taiko lesen AP

Beliau kemudiannya mengangkat sumpah sebagai Senator  Lembu  pada 2009, namun meletakkan jawatannya pada April 2012,selepas ahli keluarganya  di sahkan  terbabit dengan skandal kontroversi National Feedlot Corporation (NFC) dan tidak bertanding dalam pilihan raya umum ke-13

 

 

penyapu sial

 

 

betina lembu comeback...tak bertanding PRU dan jadi kaki kipas lembu pun boleh jadi penasihat lembu kepada perompak kapal selam...apataknya perompak scorpene pun penaung kepada perompakan rakus lembu lembu NFC...terang terang bangkai bangkai haramjadah ini menglembukan rakyat..PRU 14 kita sebagai rakyat kena kasi ajar ini bangkai bangkai yang mencuri wang rakyat...kali ini jangan kasi can bangkai bangkai ini menipu lagi dalam PRU 14...kejar sampai dapat pengundi dann tong tong undi hantu yang datang untuk membantu menipu PRU.

pengundi bangsat sokong BN memang kaki berhutang dan kaya raya....BN Laksana CCRIS dan Senarai Peminjam Ingkar pun mereka masih bergumbira...tahniah pengundi bangsat BN kerana anda tergamak menyusahkan kehidupan pengundi yang tak menyokong BN...~!!!!

Perbadanan Tabung Pendidikan Tinggi Nasional (PTPTN) akan melaksanakan Sistem Maklumat Rujukan Kredit Pusat (CCRIS) dengan kerjasama Bank Negara bagi menyenaraikan peminjam ingkar, bermula bulan ini.

Menteri Pendidikan Kedua Datuk Seri Idris Jusoh berkata CCRIS merupakan sistem pangkalan data Bank Negara yang menyimpan maklumat kredit peminjam yang telah dilaporkan oleh institusi kewangan.

Menerusi pendekatan ini peminjam PTPTN yang ingkar menerima kesan seperti peminjam institusi kewangan lain, terutama membabitkan kelulusan permohonan pinjaman, kad kredit, sewa beli dan sebagainya, kata Idris.

Beliau ditemui pemberita pada majlis mesra bersama pelanggan dan sambutan Aidilfitri PTPTN, di sini kelmarin

"Institusi kewangan atau bank akan menilai dan menganalisis setiap pinjaman, baki pinjaman, rekod bayaran balik serta bilangan bulan tertunggak yang terlibat. Ini akan mempengaruhi kelulusan permohonan atau jumlah pinjaman," katanya.

Idris berkata pelaksanaan CCRIS tidak bertujuan membebankan peminjam PTPTN sebaliknya mahu menggalakkan budaya pembayaran balik sebagai kemudahan pembiayaan pendidikan kepada generasi seterusnya.

Pada masa yang sama, beliau berkata PTPTN merangka beberapa penyelesaian bagi membantu peminjam yang disenarai dalam CCRIS termasuk membayar keseluruhan tunggakan serta membuat komitmen bayaran secara ansuran melalui potongan gaji atau Arahan Tetap bank.

"Selain itu peminjam juga mempunyai pilihan dengan membuat penjadualan atau penstrukturan semula pinjaman mereka yang tertakluk kepada syarat-syarat yang telah ditetapkan oleh PTPTN," katanya.

Sehingga 30 Jun lepas PTPTN telah meluluskan pembiayaan pendidikan kepada 2.2 juta pelajar dengan amaun keseluruhan berjumlah RM49.9 bilion.

 

 

 

penyapu sial

 

Inilah satu satu "hadiah" UMNO BN untuk pengundinya  yang amat "setia" setelah kembali berkuasa selepas pilihanraya.

Nampaknya pengundi bangsat ini  tidak serik-serik dengan kezaliman dan penindasan mereka selama ini..

Sekalipun telah menawarkan penghapusan PTPTN, Rakyat  otak  lembu ini masih sayang  dengan hutang menimbun dan sanggup pula di ambil tindakan kerananya  namun pakatan Rakyat perlu mempastikan tindakan kerajaan UMNO BN ini yang mahu menyenaraikan Peminjam PTPTN ke CCRIS ditentang habis-habisan di dalam dan di luar parlimen.Pedulikan dengan pengundi totok  celah katak BN...!!!

Majoriti yang menyokong pakatan rakyat wajar di utamakan .

Penggangguran di Malaysia  belum lagi selesaikan bangsat  bangsat BN ini  nak paksa mahasiswa menganggur untuk bayar? Tidak ada orang tak mahu bayar kalau ada duit tapi masalah sekarang Mahasiswa tak ada duit dan ada yang menggangur hampir bertahun lamanya.

Untuk pengetahuan (Bagi you buat side income FOREX trading mesti tahu punya) negara luar seperti Jepun, England dan USA menganggap pengganguran sebagai racun yang boleh merosakkan ekonomi negara. Meningkat sahaja penganguran biarpun 0.1% terus sahaja menteri kewangan negara diaorang buat mesyuarat tergempar kerana kes penganguran adalah satu kes yang serius.

Menteri kewangan Malaysia pula  makin bodoh bila kerap sangat  makan tahi lembu tinggalan lembu  puki shahrizat jalil  kalau penganguran meningkat Menteri automatik balik rumah dan kasi duit untuk big mama belanja. Ini bezanya menteri kewangan sini dengan menteri kewangan negara diaorang. Pilih pemimpin beragama Melayu inilah akibatnya.

Ternyata ramai graduan menganggur atau yg bekerja dgn jawatan dibawah tahap sebenar bagi pemilik ijazah,anda dituntut membayar balik pjman PTPTN dlm apa jua keadaan. Dalam pada itu cuba buat bancian berapa ramai graduan dikalangan anak2 menteri dan pembesar negara yg menganggur..

Tangan sendiri pangkah undi
Badan sendiri tanggong beban
Sekarang bukan masa tudoh menudoh
Diri yang pilih BN
Dirilah yang merana papa kedana

Memilih BN berarti ada cita cita menjadi bangsat di bumi sendiri

Pemimpin senang lenang hidup mewah makan rasuah
Rakyat jadi bangsat hidup merempat

BERSATU KITA BERSATU untok menjadi hantu
DENGAN SETIA BERGANDING BAHU buleh pulak jadi lembu
JIWA TEGUH BERPADU rakyat tongong pemimpin bengong
KITA RUMPUN MELAYU sokong OMNU kudakayu

AMNU TERUS MARA semacam orang gila
UNTUK RAKYAT MALAYSIA jadi papa kedanaaaaa

18 August 2013

tentera yahudi samakan Suria KLCC dengan Gaza .. agaknya takut kehilangan sokongan sekutu UMNO nya di malaysia.... terpaksa berlakon minta maaf....!!!!

Pasukan Pertahanan Israel (IDF) memohon maaf atas kesalahan menerbitkan gambar sebuah pusat membeli belah di Malaysia, Suria KLCC di blog milik mereka www.idfblog.com (gambar) dengan meletakkan keterangan lokasinya di Semenanjung Gaza.

IDF menjelaskan keterangan gambar berkenaan yang disiarkan oleh sebuah blog berbahasa Inggeris merupakan satu kesilapan dan telah menggeluarkan gambar berkenaan.

Blog yang menyerupai risalah pelancongan itu bertujuan memberi gambaran Gaza tidak berhadapan dengan krisis kemanusiaan.

“Apa jua yang anda dengar di media, Gaza bukanlah sebuah penjara terbuka,” jelas blog tersebut.

Kiriman blog berkenaan menggambarkan sebuah pusat membeli belah, imej hotel mewah, penduduk Gaza bermain di tepi pantai dan menikmati suasana malam.

Lokasi sebenar pusat beli belah itu didedahkan oleh portal Intifada di pusat membeli belah terkenal Malaysia di Suria KLCC.

Perkara ini didedahkan oleh sebuah portal berita Israel Haaretz, yang memetik kenyataan jurucakap IDF memohon maaf melalui akaun Twitter atas kesalahan gambar dan keterangan.

“Apabila kesilapan itu diketahui, gambar tersebut segera dikeluarkan. Kiriman itu mempunyai 17 gambar lain yang tepat tentang keadaan di Gaza," katanya.

Jurucakap itu berkata ini bukan pertama kali gambar yang salah mengenai Gaza.

Semasa operasi pertahanan, media Palestin turut tersilap menyiarkan gambar yang didakwa diambil di Gaza.

Satu kes melibatkan satu gambar kanak-kanak yang terkorban diterbitkan oleh Briged Izz ad-Din al-Qasam, sayap tentera Hamas. Kemudian tentera Israel membuktikan gambar itu diambil di Syria beberapa minggu awal

 

 

penyapu sial

 

lepas nie agaknya....tentera yahudi bolehlah bom sekali suria KLCC sebab dah sama macam di Gaza....kah kah kah....!!!

17 August 2013

budaya anjing anjing UMNO bila gagal dapat apa yang di rancang buat 360 darjah pusingan U...alahai zahid...dulu kaki pukol kini jadi broker perpaduan pulak...kini nak menafikan pulak....!!!!

Zahid Hamidi nafi jadi broker kerajaan perpaduan

dulu bukan main hebat...cakap berdegar degar nak tangkap anwar...kini boleh pulak menafikan jadi barua broker perpaduan dengan anwar....apa ko tak takut kena liwat dengan najib ke zahid...????

Ahmad Zahid Hamidi (gambar) hari ini menafikan menjadi broker kerajaan perpaduan antara kerajaan Barisan Nasional (BN) dan Pakatan Rakyat (PR).

Kenyataan Menteri Dalam Negeri itu hadir selepas Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak turut membuat kenyataan sama menafikan khabar angin tentang perkara tersebut, serta menyifatkan ianya sebagai satu spekulasi yang sengaja ditimbulkan oleh pihak pembangkang.

"Tak adalah, jangan membuat spekulasi lah.

"Kalau berita itu datang daripada Perdana Menteri kita boleh tulis," kata Ahmad Zahid

Najib semalam berkata dakwaan berkenaan hanyalah “daya imaginasi” kerana tidak ada sebarang usaha ke arah mewujudkan sebuah kerajaan perpaduan antara BN dan PR.

Katanya, perbincangan mengenai kerajaan perpaduan tidak mungkin berlaku selagi pihak pembangkang terutamanya Datuk Seri Anwar Ibrahim serta kepimpinan Pakatan Rakyat masih tidak menerima keputusan pilihan raya umum ke-13 (PRU13) dan menerimanya.

“Satu-satunya perjanjian politik yang ada ialah usaha yang dilakukan oleh bekas Naib Presiden Indonesia Jusuf Kalla sebelum PRU13 bagi mendapat persetujuan agar mengelak daripada menyerang antara satu sama lain dan menerima keputusan pilihan raya.

“Menurut Jusuf Kalla, Anwar telah berhubung dengan beliau sebelum PRU13 bagi mendapatkan perjanjian politik agar menghormati keputusan rakyat yang mana telah dipersetujui namun Anwar enggan berbuat demikian kerana mendakwa berlaku penipuan dalam proses PRU13,” kata Najib dalam satu kenyataan diedarkan oleh Pejabat Perdana Menteri semalam.

Perdana menteri menjelaskan pengesahan Anwar berhubung kerajaan perpaduan merupakan satu “ciptaan dan rekaan” kepentingan politik pihak pembangkang.

Asia Sentinel melaporkan pada Isnin Anwar mendedahkan Najib telah menghubunginya untuk mencadangkan agar diadakan kerajaan perpaduan antara Umno dan PKR.

Anwar berkata beliau menolak cadangan berkenaan berikutan isu asas mesti diselesaikan dahulu seperti menghentikan serangan perkauman ke atas kaum Cina dan India melalui akhbar milik Umno, Utusan Malaysia

 

 

penyapu sial

 

 

macam biasalah kalau dengar dari mulut jantan celaka altantuya...itu cuma hanya POYOOOOOOOOOOO....!!!!

Helikopter Anti pengganas Intip Ketua Pemuda MCA... Baru Padan Muka..Tiru Budaya UMNO Mengendap Geng Sendiri.....Elok Lah Tu...Bagus Pergi Melingkup....!!!

kepala gengster  negara  belaan  BN

Ketua Polis Negara yakin polis dapat menangkap suspek yang menghantar helikopter bagi merakam gambar rumah Ketua Pemuda MCA Datuk Dr Wee Ka Siong menggunakan sebuah helikopter kawalan jauh.

Menurut Tan Sri Khalid Abu Bakar (gambar), pihak polis sudah menerima laporan dari bekas timbalan menteri pendidikan itu dan kini sedang menyiasat kes itu.

"Beliau ada membuat laporan kepada kita, dan kini kita kita dalam proses meneliti rakaman tersebut.

"Bagaimanapun saya yakin tiada masalah untuk menangkap suspek yang menjadi dalang dalam insiden tersebut, katanya dalam satu sidang media selepas Majlis Pelancaran Desa Selamat Zon Selangor dan Majlis Sambutan Aidilfitri, di Putrajaya hari ini.

Beliau bagaimanapun enggan mengulas lanjut mengenai butiran terkini perkembangan kes tersebut.

"Masih terlalu awal jadi jangan timbulkan spekulasi," tegas Khalid lagi.

Semalam Wee mendakwa terdapat sebuah sebuah helikopter kawalan jauh merakam video rumahnya di Bukit Kiara secara rahsia baru-baru ini.

Dalam sidang medianya tersebut mendedahkan helikopter dengan enam kipas (hexacopter) yang dilengkapi kamera itu ditemui di atas bumbung balkoni rumahnya pada 8 Ogos lalu oleh jirannya, seorang kanak-kanak lelaki berusia 14 tahun.

Wee kemudiannya menonton video tersebut yang dirakam dari helikopter mendapati ia dilakukan oleh dua orang lelaki.

Mereka menggendalikan helikopter itu dari satu gelanggang bola keranjang terbuka untuk merakam video rumah Wee dan jiran-jirannya.

Menurut Wee, berdasarkan kajian yang dilakukan melalui internet, sebuah kamera dalam hexacopter bernilai AS$399 (RM1,309) biasanya digunakan oleh Agensi Perisikan Pusat Amerika Syarikat untuk mengesan pergerakan pengganas.

"Adakah saya seorang pengganas? Mengapa saya mesti tertakluk kepada semua ini? Sila berlaku adil kepada saya," kata Wee.

Beliau berkata terdapat lima rakaman video dalam kamera dan salah satu daripadanya jelas menunjukkan wajah dua lelaki di belakangnya.

"Salah satu daripada mereka yang terlibat dipercayai dari China. Dia bercakap loghat Cina yang pekat dalam video itu," katanya.

Kejadian ini dipercayai berlaku menjelang pemilihan MCA yang akan berlangsung tidak lama lagi.

 

 

penyapu sial

 

bab bab mengendap  nie...memang UMNO pakar buat kerja jijik macam ini...lebih lebih lagi  anjing anjing yang ada dalam KDN di beri upah buat kerja tersohor macam ini...penjenayah makin berluasa...jenayah tembak menembak semakin  bermaharajalela...tapi anjing anjing ini tergamak mengambil upah buat kerja mudah mengintip sesama sendiri...aha baru padan muka...!!!

dulu  sibuk  kerja mengintip pembangkang sekarang  nie tukar trend  intip geng sendiri....apataknya  serupa dengan bahan letupan C4 hanya satu satunya di malaysia di gunakan oleh kementerian  pertahanan begitu juga  helikopter  ini yang hanya di pakai  oleh  kementerian yang di dokong oleh yahudi di negara ini...

begitulah jenis politik  yang gila kuasa...sampai  anjing anjing  pdrm  di beri makan untuk kerja kerja mengintip...!!!

dah tak der kerja lain... selain dari makan gaji buta...!!!!

12 August 2013

gagal benteras jenayah kerana majoriti kekuatan polis di gunakan intip pembangkang....!!!!

 

Penjelasan Menteri Dalam Negeri,Datuk Seri Ahmad Zahid Hamidi berhubung peningkatan penjenayah sehingga 260,000 orang akibat pemansuhan Ordinan Darurat (EO) pada 2011 adalah akibat Polis Diraja Malaysia (PDRM) terlalu menumpukan usaha mengintip pemimpin Pakatan Rakyat (PR) dan bukan mencegah jenayah..

Ahmad Zahid bersikap tidak adil dengan mempersoalkan kegagalan PDRM dalam mengawal jenayah namun membiarkan pasukan itu menjadikan fokus utama tugasan mereka untuk mengintip pemimpin PR.

Orang ramai menggesa Menteri Dalam Negeri itu menambah bilangan anggota polis dalam memerangi jenayah dan membuat rondaan kepada 50 peratus kekuatan sedia ada atau 56,000 anggota supaya jumlah itu memadai bagi membanteras jenayah yang makin berleluasa kini.

Oleh itu, rakyat Malaysia meminta PDRM segera menambah kemudahan dan anggota apabila hanya 9 peratus daripada 112,583 anggota polis yang dikerah untuk mengawal jenayah.

Jika perkiraan Ahmad Zahid benar apabila 260,000 penjenayah bermaharajalela di jalanan, kewujudan semula EO bukan satu langkah bijak sehingga  pasukan keselamatan lain serta anggota pengaman Pertubuhan Bangsa-Bangsa Beersatu (PBB) perlu dikerah bagi menyelesaikan masalah jenayah dalam negara.

Ahmad Zahid dalam satu wawancara bersama Minguan Malaysia semalam mendedahkan berdasarkan perkiraan PDRM terdapat kira-kira 266,000 penjenayah yang bermaharajalela di dalam negara berikutan pemansuhan Akta Ordinan Darurat (EO) pada 2011.

Katanya, angka itu diperoleh berdasarkan 2,600 suspek yang dibebaskan dari Penjara Simpang Renggam yang berhubung dengan 10 orang kanan mereka yang menjadikan jumlah 26,000 dan mengukuhkan lagi pengaruh mereka apabila bertemu dengan 10 pemimpin kanan lain yang menjadikan jumlah keseluruhan seramai 260,000 orang.

Beliau menjelaskan secara holistik, statistik jenayah menurun tetapi terdapat peningkatan jenayah berat atau dipanggil jenayah indeks selain jumlah anggota polis dan aset yang mesti ditambah namun belum dapat dilaksanakan.

BN menang dengan penipuan undi awal dan undi pos ...!!!!

Undi awal dan undi pos yang kontroversi kerana membolehkan Barisan Nasional (BN) menang 22 kerusi Parlimen dan seterusnya menguasai lagi Putrajaya

Tanpa undi pos dan undi awal juga, MIC tidak akan ada dua wakilnya dalam kabinet iaitu Datuk Seri Dr S Subramaniam (Segamat) dan presidennya, Datuk Seri G Palanivel (Cameron Higland).

Tanpa undi jenis ini, BN juga akan hilang beberapa kerusi di Johor dan Wilayah Persekutuan akan jatuh ke tangan Pakatan Rakyat.

Apa yang lebih penting lagi, tanpa 22 kerusi Parlimen ini, Pengerusi BN, Datuk Seri Najib Razak akan mempunyai jumlah kerusi 111 sahaja iaitu jumlah kerusi yang sama dengan kerusi yang dimenangi Pakatan Rakyat.

Kajian menunjukkan bentuk pengundian pilihan raya 2013 dan mengesahkan pembezaan antara bandar dan luar bandar di Malaysia di samping swing 20 peratus pengundi Cina dari BN.

Ini bermakna  tanpa undi awal dan undi pos, BN akan hilang 22 kerusi Parlimen.

Penemuan ini sudah tentu menyedihkan ahli politik pembangkang kerana sejak beberapa tahun lepas mereka berkempen supaya undi pos dimansuhkan dengan alasan ia membuka ruang untuk menipu.

Ekoran keputusan pilihan raya 5 Mei lalu, PKR, DAP dan PAS telah memfailkan petisyen untuk membatalkan keputusan di beberapa kerusi.

Bantahan utama mereka adalah tentang penipuan dalam undian pos dan undi awal, dengan menunjukkan bagaimana mereka hanya mendapat undi yang sangat sedikit dalam undi ini berbanding pengundian biasa di seluruh negara.

Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) memaklumkan, terdapat 372,000 pengundi awal dan pengundi pos di seluruh negara di kalangan petugas keselamatan, petugas SPR dan media.

Kehadiran mereka dalam beberapa kawasan sangat penting kerana pertembungan yang sengit. Secara puratanya terdapat 1,100 pengundi pos dan 800 pengundi awal bagi setiap kerusi Parlimen.

Selepas menganalisa data itu,kita  merumuskan, BN boleh kehilangan sehingga 30 kerusi Parlimen jika tidak ada undi awal dan undi pos.

Kerusi-kerusi itu adalah:

Segamat (93.3% pengundi pos dan undi awal untuk BN), Bagan Serai (82.6% BN), Muar (87.2% BN), Pulai (88.8% BN), Jerai (74.2% BN), Balik Pulau (89.5% BN),Machang (79.2% BN), Labis (89.75% BN), Kuala Selangor (71.7%for BN), Beaufort (71.7%for BN), Kuala Kangsar (76%for BN), Hulu Selangor (83.9% BN), Sungai Besar (75.1% BN), Baram (89.2% BN), Kulim-Bandar Baharu (88.8% BN), Pasir Gudang (89% BN), Tangga Batu (86.4% BN), Titiwangsa (78.9% BN), Tasek Gelugor (68% BN), Tenom (87.6% BN), Bentong (89.9% BN), Cameron Highlands (91.3% BN), Merbok (80.5% BN), Ketereh (81.6% BN), Setiawangsa (81.9% for BN), Mas Gading (72.3% BN), Keningau (78.4% BN).

Antara mereka yang menang kerana undi pos dan undi awal adalah Presiden MIC, Palanivel. Dia menang kerusi Cameron Highland dengan majoriti 462 undi selepas mendapat 91.3 peratus undi pos dan undi awal.

Calon lain adalah Datuk Chua Tee Yong, anak presiden MCA. Dia menang kerusi Labis dengan 353 undi majoriti selepas mendapat 89.7 peratus undi pos dan undi awal.

Implikasi dari undi pos dan undi awal dalam pilihan raya ini sudah pasti menyebabkan masyarakat awam  dan pembangkang akan terus menekan SPR membuat reformasi dalam proses pilihan raya.

07 August 2013

PERKOSA yang mengigau ,syaitan yang di kenali semakin nyanyuk dan Pak Lah kaki tidur....!!!!

pak lah ....untung tido  lena tanpa  mengigau tapi sempat juga halang jambatan bengkok  dari keling pundek mahathir sampai ke singapura...!!!!

 

PERKOSA...mengigau berlebih lebihan...tapi jadi pondan  bila hanya   goyang pelir dalam seluar ketika  najib lelong KTMB tanjung pagar dan pulau batu putih kepada singapura

 

Saranan mantan Perdana Menteri Tun Abdullah Ahmad Badawi atau lebih dikenali sebagai Pak Lah melalui buku terbarunya 'Awakening: The Abdullah Badawi Years In Malaysia' menempelak Perkasa atas dasar memperjuangkan ideologi sesuatu kaum dan menolak pandangan kaum yang lain segera ditolak Perkasa.

Setiausaha Agungnya, Syed Hasan Syed Ali meminta mantan Perdana Menteri itu agar segera bangun dari tidur dan melihat realiti dan perjuangan yang dilakukan oleh Perkasa selama ini.

Katanya, perjuangan Perkasa bukanlah semata-mata menolak ideologi kaum lain kerana pada Pilihan Raya Umum ke-13 (PRU13) yang lalu, Perkasa turut memberi sokongan kepada parti komponen dalam Barisan Nasional (BN) seperti MCA, MIC dan Gerakan.

"Pak Lah seharusnya memberikan bukti kukuh mendakwa Perkasa menolak fahaman kaum lain. Kami bukan sahaja menolak kaum bukan Melayu tetapi turut menyelar pemimpin Melayu yang lemah, bodoh, dan mengamalkan kronisme.

"Beliau sebenarnya kecewa kerana Perkasa yang menggesa beliau untuk meletakkan jawatan. Pak Lah seharusnya mencermin diri sendiri kerana semasa pemerintahannya BN gagal mengekalkan dua pertiga kerusi di Parlimen.

"Pak Lah harus melihat beliau telah menghampakan bukan sahaja BN malah turut ditolak oleh kaum bukan Melayu," katanya 

Mengulas mengenai sokongan Tun Dr Mahathir Mohamad, katanya Mahathir sememangnya seorang pejuang bangsa Melayu beriringan dengan aspirasi negara sambil menegaskan sokongan Mahathir atau juga dikenali sebagai Che Det adalah kerana Perkasa berada di jalan yang benar.

Katanya, Mahathir enggan memberi sokongan kepada Pak Lah adalah kerana mengetahui beliau tidak berada di landasan yang betul.

"Jika Pak Lah seorang Perdana Menteri yang hebat, pastinya beliau kekal sebagai Perdana Menteri hingga ke saat ini malah lebih lama dari Mahathir," katanya yang turut mengucapkan salam aidilfitri dan maaf zahir batin kepada Perdana Menteri kelima itu.

Sementara itu Ahli Parlimen Jerlun Datuk Othman Aziz menyifatkan sifat perkauman yang diamainkan Perkasa tidak ubah seperti apa yang diperjuangkan oleh DAP.

Katanya, orang Melayu akan melihat isu yang dimainkan DAP sebagai rasis begitu juga sebaliknya pandangan orang Cina terhadap Perkasa.

"Jika dahulu aspirasi 'Malaysian Malaysia' hanyalah isu yang ditulis di atas kertas namun DAP kini berani menterjemahkan terhadap penindasan orang Melayu di Pulau Pinang dengan menolak mereka tinggal di tanah besar," dakwanya

Katanya, apa yang diperjuangkan Perkasa tidak seteruk Namewee mahu pun pasangan Alvin dan Vivian yang terang-terangan menghina bangsa dan agama.

Pak Lah melalui bukunya 'Awakening: The Abdullah Badawi Years In Malaysia' berkata Perkasa melalui Datuk Ibrahim Ali dan Datuk Zulkifli Noordin mendesak agenda kanan, terutama konsep Ketuanan Melayu, dan mengambil pendekatan keras terhadap mereka yang dilihat sebagai musuh Melayu dan Islam.

Menjelang pilihan raya lalu, Perkasa mencetuskan kontroversi apabila mengugut untuk membakar Al-Kitab, Bible berbahasa Melayu, dan juga video menunjukkan Zulkifli mengkritik agama Hindu.

Menyentuh konsep Ketuanan Melayu, Abdullah berkata ia tidak seharusnya bermaksud sebagai kuasa mutlak Melayu

 

 

penyapu sial

 

 

PERKOSA setelah gagal membodek najib untuk jawatan menteri dan senator maka ia berbalik semula menjilat buntot bapak syaitan yang di kenali...tindakan yang sia sia ini semakin nampak jeleknya setelah ia menyatakan sokongan berterusan terhadap syaitan yang di kenali dan malah menempelak bekas kaki tido yang tidak sealiran dengan dengan sifunya.

walaupun ianya menyatakan sokongan terhadap parti komponen yang lain yang terdiri MCA dan MIC...ianya umpama satu sandiwara ...cakap depan lain cakap belakang lain..NGO perkauman yang lidah bercabang ini wajar di haramkan kewujudan bersama sama parti sifu sesat yang di naungi iaitu UMNO....!!!!

PERKOSA  beri sokongan kepada bapak syaitan yang di kenali  bermakna menyokong perompakan  keling ini dengan  mengamalkan kronisme dan mengalakkan ajaran sesat  ke atas rakyat

06 August 2013

bodek sampai celah ketiak...beginilah bini pemimpin yang lakinya di ' nasi kangkang ' pedajjalkan syiah pedajjalkan islam juga.....!!!!

antara barang naik ,nyawa murah , sheriff yang pemalas dan jesse labu yang mengganas....!!!!

Akhbar The New Paper dari Singapore pada 31 Julai, telah menerbitkan sebuah artikel bertajuk 'Selamat datang ke Malaysia di mana kematian adalah murah dan untuk kekal hidup sangat mahal' yang turut menyatakan bahawa untuk mengupah seorang pembunuh hanya memerlukan $2,000 (RM5,000). Artikel ini tentunya mengejutkan beberapa pimpinan politik yang telah lama 'terlena' malahan merimaskan Ketua Polis Negara sehingga kunun kunun  mengamuk sakan Pegawai Tertinggi Polis kita.

Ketua Polis Negara  Khalid Abu Bakar menyifatkan laporan muka depan sebuah akhbar Singapura, The New Paper, mengenai kejadian jenayah di Malaysia baru-baru ini, berniat jahat. Sebaliknya Khalid menegur akhbar tersebut agar mengawasi hal ehwal jenayah di dalam negara sendiri daripada membuat satu spekulasi yang tidak benar mengenai jenayah di Malaysia. "Ia adalah satu kenyataan jahat, eloklah dia jaga rumah sendiri daripada menjaga rumah orang," katanya kepada pemberita semasa menghadiri Majlis Jalinan Ramadan Bersama Pasukan Beruniform di sini kelmarin.

Tentu media Singapore itu ada 'nas dan dalil' untuk berkata sedemikian. Jika ternyata tidak benar, kita harap pihak kerajaan kita melalui Kementerian Dalam Negeri berani untuk menyaman akhbar tersebut. Penafian atau mengeluarkan kenyataan emosi hanya di TV3 suku atau di Utusan Meloya sahaja tidak cukup kerana media di Singapore sudah kenal dan faham sangat berita-berita dari lidah media kawalan kerajaan ini. Mereka tahu, media seperti ini sanggup menipu atau menfitnah parti-parti Pembangkang di negara sendiri apa dihairankan jika media ini membelasah media luar yang mengkritik negara ini.

Jadi, sewajarnya lah kerajaan mengambil tindakan tegas ke atas media berkenaan jika benarlah negara kita ini sebenarnya aman sentosa tanpa ada kejadian tembak mati berturut-turut di dalam tempoh sebulan. Ada berani? kita rasa memang kerajaan minoroti 47% ini akan berani bertindak kerana mereka dakwa kerajaan mereka bermaruah. Kita akan salute jika kerajaan kita berbuat demikian bagi menutup aibnya kita sebagai rakyat Malaysia yang selama ini yakin negara kita paling aman di dunia...di ulangi sekali  lagi...paling aman....kah kah  kah...

negara paling aman di dunia  dengan index  jenayah semakin menurun   dan  cuma  ada  banyak  kes  minggu   main  tembak  tembak antara jesse labu  dan sheriff labi  yang pemalas ....kah kah kah....

nasib baik di PRU 13 Najib gagal rampas selangor kalau tidak rezab hampir cecah RM3 Bilion habis di kitai....!!!!

Laporan kewangan terkini dari Jabatan Perbendaharaan Kerajaan Negeri Selangor menunjukkan rezab Kerajaan Negeri Selangor terus meningkat dari RM2.7 bilion sebelum ini kepada hampir mencecah RM3 bilion.

Menurut Menteri Besar, Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim, wang rezab itu kemudiannya akan diuruskan mengikut satu garis panduan yang akan diumumkan dalam Belanjawan 2014 pada bulan November akan datang.

“Dalam Belanjawan November nanti kita akan terangkan bagaimana kita mentadbirkan rezab negeri, bagaimana penggunaannya jika perlu.

“Hanya lima tahun lepas kita asyik sibuk memastikan simpanan kita terkumpul, baru kali ini kita dah ada simpanan terkumpul dan sekarang kita boleh buat beberapa program menggunakannya dengan lebih tertib dan lebih efisyen,” kata Abdul Khalid .

Beliau berkata demikian selepas merasmikan Program Jom Shopping Bantuan Raya di Pasaraya Besar Econsave, Pandamaran di sini.

Ujar, Abdul Khalid memberitahu pada ketika ini Kerajaan Negeri tidak menetapkan sasaran jumlah tertentu yang perlu ada dalam rezab Kerajaan Negeri.

Sebaliknya menurut beliau, jumlah rezab tersebut bergantung kepada keadaan ekonomi semasa.

“Terpulang pada keadaan ekonomi negeri, kalau ekonomi meningkat, hasil negeri meningkat dan tentulah simpanan negeri dipertingkatkan.

“Ekonomi ini ada turun naik, kalau ekonomi turun kita boleh gunakan rezab ini untuk menolong Kerajaan Negeri dalam pentadbiran,” ujar Abdul Khalid lagi.

 

 

 

penyapu sial

 

 

nasib baik UMNO BN Selangor di bawah pimpinan Najib gagal untuk merampas Selangor di dalam PRU13 yang lalu. Jika tidak, habis dikitainya dan lunyailah wang rezab Selangor yang 3 billion itu.

satu untuk engkau...lima  untuk Rosmah...satu untuk aku.....kah kah  kah ...!!

Tertarik dengan  kenyataan MB Selangor: "Ekonomi ini ada turun naik, kalau ekonomi turun kita boleh gunakan rezab ini untuk menolong Kerajaan Negeri dalam pentadbiran".

Seluruh rakyat sesebuah negeri itu perlu sedar dan sentiasa siap sedia untuk melalui masa gawat dan kesempitan. Mereka hendaklah sanggup merobah sikap untuk berjimat cermat atau berhemah dalam perbelanjaan setiap masa supaya dapat mengharungi sebarang ujian dan dugaan dalam kehidupan ini dengan penuh keselesaan.

Ini terjadi sebab rakyat Selangor pilih pemimpin yang waras jadi pemerintah. Kalau diaorang pilih gila seperti Noh Udang dan pemimpin tidak siuman seperti Ex ketua menteri Melaka, hancurlah ekonomi Selangor.

kenapa UMNO perlu di hapuskan kewujudannya....suka fitnah tak masuk akal merata rata....terkini Ahli Parlimen Seputeh Jadi Mangsa Fitnah oleh puak puak kafir lahanat UMNO yang tak takut dosa di bulan puasa....!!!!

Pengerusi DAP Selangor, Teresa Kok menafikan telah mengeluarkan kenyataan wang zakat yang dikutip di negeri itu perlu diagihkan kepada kaum Cina.

Fitnah itu difahamkan telah disebarkan oleh seseorang  (  puak lahanat UMNO )  di internet.

Beliau yang juga ahli Parlimen Seputeh menulis di laman mikro Twitternya, perkara tersebut tidak benar dan mendakwa ada orang kurang waras telah menyebarkan fitnah terhadapnya.

“Ada orang gila buat fitnah dalam internet bahawa saya minta duit zakat diberi kepadaorang Cina.

“Ada orang fitnah dalam bulan Ramadan,” tulisnya.

 

Antara satu salinan “print screen” Facebook yang disebarkan menyatakan Teresa, hasil pilihan orang Melayu telah mengeluarkan kenyataan bahawa duit zakat orang Islam yang dikutip di negeri Selangor seharusnya diagihkan dan diserahkan juga kepada kaum itu yang juga membayar cukai.

 

 

penyapu sial

 

 

ini di antara sebab kenapa  PAS  wajib kafirkan UMNO....kerana perbuatan sebegini tak melambangkan UMNO  berugama islam...islam tak mengajar umatnya menfitnah dan  mengadu domba satu sama lain...di bulan puasa  yang mulia  manusia  bangsat  yang tak berugama  tergamak menabur fitnah tak habis habis...tu pasal bangsa melayu yang kununnya mengaku  berugama islam perok peranda sekarang ini...

keluarga  jadi huru hara akibat  terjerumus dengan kegiatan  yang tak di ingini gara gara   berbuat kerja kerja haramjadah  termasuk menfitnah...

inilah perangai org yg d katakan berakidah tauhid sanggup buat fitnah d bulan yg mulia ini...fitnah kpd org bkn islam plk tu.

Biasalah...strategi terkini tentera parti syaitan dikenali.....yg giler kuasa...jadi fitnah menjadi senjata mereka.....tak kira dibulan yg mulia nie.....

UMNO ini hidup atas dasar fitnah. Kalau tidak memfitnahkan orang lain, entah mana nak cari penyokong ?

Tapi, penyokong yang mudah terperdaya dengan fitnah UMNO ini sudah tentu orang-orang yang bodoh atau pun rencat otak.

04 August 2013

calon Umno Permatang Pauh tabur fitnah....Anwar, Karpal buat laporan polis ...!!!!

inilah rupa anjing bangsat melayu  yang suka menabur fitnah...

Calon Umno bagi kerusi Parlimen Permatang Pauh, Dr Mazlan Ismail   kini menjadi perhatian apabila Datuk Seri Anwar Ibrahim dan peguamnya, Karpal Singh membuat laporan polis terhadapnya selepas akhbar mendedahkan beliau menerima 6,000 surat yang mendakwa Ketua Pembangkang itu membayar RM50 juta kepada Karpal itu sebagai rasuah sejak 2008.

Surat yang tidak diketahui pengirimnya tidak mempunyai asas kukuh dalam undang-undang dan kita menyelar tindakan Dr Mazlan yang mendedahkan perkara itu di media arus perdana, calon Umno ketika Pilihan Raya 2013 itu  seharusnya membawa perkara itu kepada pengetahuan Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM).

Karpal berkata, pihaknya juga akan memfailkan saman fitnah terhadap Dr Mazlan.

Laporan media semalam menyebut Dr Mazlan mendedahkan lebih 6,000 surat yang tidak diketahui pengirimnya telah dihantar ke alamat rumahnya yang mana mendakwa Anwar membayar Karpal lebih RM50 juta sejak 2008 bagi kos guaman dan rasuah untuk hakim dan peguambela.

Karpal mempersoal Mazlan dan media kerajaan untuk tampil mengemukakan buktinya.

"Cabaran saya kepada Mazlan supaya keluarkan akaun bank, nombor cek, dan nama individu yang membuat dakwaan ini," katanya.

Pengerusi DAP itu juga kemudiannya menggesa Peguam Negara Tan Sri Gani Patail mengambil tindakan untuk mempertahankan sistem perundangan. "Dakwaan ini bertentangan dengan sistem kehakiman," katanya lagi.

Beliau berkata  bertahun-tahun beliau mempertahankan Anwar adalah atas dasar persahabatan mereka dan bukannya atas faktor kewangan.

"Menuduh saya menerima rasuah adalah dakwaan serius dan saya tidak akan berdiam diri," kata Karpal memberi amaran.

 

 

penyapu sial

 

 

macam ini rupa bangsat melayu yang nak jatuhkan melayu....inilah budaya UMNO tergamak jatuh kan bangsa melayu sambil mengadai maruah kepada bangsa asing....!!!!

kerajaan UMNO - BN jadikan isu video menyambul Aidilfitri bersama tiga ekor anjing sebagai isu nasional untuk tutup isu pemimpinnya ada yang terlibat dengan skandal arak dan judi....!!!!.......

rembat duit zakat ....JAKIM kata  halal.....sbb tiada fatwa mengenainya

yang ini pun JAKIM kata halal jugak....JAKIM hanya goyang pelir dalam seluar....!!!!

Maznah Mohd Yusof, jurulatih anjing yang mencetuskan kontroversi apabila videonya menyambul Aidilfitri bersama tiga ekor anjing dimuat naik semula hari ini menegaskan tidak akan membuat permohonan maaf kerana tindakannya itu bukanlah satu kesalahan.

"Saya tiada niat untuk menghina Islam dan saya tidak akan memohon maaf untuk sesuatu yang saya anggap bukan satu kesalahan," katanya.

Video bertajuk "1 Hari di Hari Raya" mencetuskan kontroversi menjelang Aidilfitri yang bakal tiba apabila Maznah, atau dikenali sebagai Chetz dikatakan menghina Islam dengan perlakuannya seolah-olah membantu anjingnya berwudhuk dalam video berkenaan.

“Jikalau saya memohon maaf untuk video itu, ia bermaksud saya bersetuju bahawa saya membuat sesuatu yang bertentangan dengan ajaran Islam. Video itu bukan menghina Islam. Membuat tuduhan bahawa saya ingin menghina Islam ialah seperti memfitnah saya,” kata jurutera berumur 38 tahun itu 

Video berkenaan turut menyiarkan kata-kata "Raikanlah Aidilfitri bersama-sama, tanpa mengira spesies, warna dan asal-usul (dengan menunjukkan gambar tiga anjing itu).

Ia turut memuatkan ucapan "Selamat Hari Raya Aidilfitri, Maaf Zahir dan Batin dari Chetz sekeluarga" dengan gambar seorang lelaki duduk bersama tiga ekor anjing di atas sofa.

Beliau  mengaku adalah pembikin asal video berusia tiga tahun itu, Chets bagaimanapun mengatakan video itu dimuat naikkan semula tanpa kebenarannya.

Tajuk video berkenaan juga jelasnya telah diubah oleh orang yang memuat naikkan semula video itu untuk menggambarkan dia menghina Islam.

Chetz turut mempersoalkan tindakan beberapa pihak yang menuduhnya menghina Islam sedangkan dia memastikan anjingnya sentiasa bersih.

"Adakah salah untuk saya bersihkan anjing-anjing saya? Saya bersihkan seluruh badan anjing-anjing itu. Dalam video saya, saya hanya mencuci tangan saya.

Chetz berkata dia kini bimbang tentang keselamatannya, anjing-anjingnya serta keluarganya selepas menerima ancaman bunuh menerusi SMS.

“Saya telah membuat laporan polis semalam tentang orang-orang yang telah memuat naikkan video itu semula dan menuduh saya menghina Islam. Hari ini saya akan membuat lagi satu laporan polis mengenai ancaman bunuh yang saya terima,” katanya.

Kita  melihat kerajaan "terlebih bertindak" berhubung video kontroversi berkenaan apabila menjadikannya sebagai isu nasional.Sepatutnya dipanggil dan beri nasihat atau pun apa  yang  dia (Maznah)perlu  jelaskan. Panggil bagi teguran. Jangan jadikan isu nasional..

Sementara  itu  Jabatan Kemajuan Islam Malaysia (Jakim) meutuskan video berkenaan menghina Islam dan akan mengambil tindakan terhadap Maznah.

Kita  turut membandingkan beberapa pemimpin Barisan Nasional (BN) yang secara terang-terangan terlibat dengan kegiatan perjudian dan penjualan arak namun tiada sebarang tindakan dikenakan terhadap mereka.

Orang Islam pegang San Miguel, syarikat perjudian, (Jakim) tak ada kenyataan.Pihak berkuasa agama itu perlu memfokuskan kepada isu yang lebih besar.

Maznah ditahan pada Rabu dan direman selama dua hari di Segamat bagi membantu siasatan berhubung rakaman video klip berkenaan.

Beliau kemudiannya dibebaskan dengan jaminan polis.

 

 

penyapu sial

 

 

ini bermakna JAKIM = JAKUN memang menghalalkan orang islam minum dan menguasai saham arak dan perjudian tetapi pegang anjing di kira haram....JAKIM adalah badan BABI SIAL ....!!!!

JAKIM tidak keluarkan fatwa mengenai pemimpin UMNO dan kelaurga mereka yg memiliki saham syarikat arak....adakah benda haram itu dibenarkan mengikut telunjuk iblis dan syaitan yang ada dalam JAKIM

perompak VIP duit zakat  si  jamil khir tak ada pulak keluar sebarang fatwa yang mengatakan haram....tapi amil zakat yang daif yang terembat duit zakat di anggap haramjadah....!!!!

nampaknya wujud  JAKIM hanyalah alat politik untuk menghabiskan  harta umat islam di samping jadi alat propaganda  kerajaan UMNO- BN....badan haramjadah ini wajar di bubarkan...tak ada faedah  umat islam bernaung  di bawahnya...selagi ianya menjadi alat  pemuas nafsu kerajaan UMNO-BN

sheriff lobo PDRM jadi pondan...malaysa jadi negara koboi bila satu lagi kes tembakan menjadikan minggu yang paling menakutkan...!!!!

negara koboi....bila pdrm pun jadi sheriff lobo yang kuat makan gaji buta dan  kerjanya memburu pihak pembangkang ajer...!!!!

Tujuh kes tembak melibatkan senjata api kebanyakan darinya merupakan kes bunuh jarak dekat dan dua darinya merupakan kes berprofil tinggi.

Kejadian terbaru berlaku di Cheras Perdana hari ini pada jam 1.30 petang.

Bekas pesalah B Balamurali, 36 ditembak tiga kali didada oleh dua lelaki yang menceroboh rumahnya lalu menembaknya di ruang tamu rumah.

"Dua suspek dilihat ditempat kejadian menunggang motosikal Yamaha LC," kata Asisten Komisioner Abdul Rashid Abdul Abdul Wahab.

Balamurali baru saja dibebaskan dari penjara pada Jun lalu dan menurut rekod mangsa disabitkan dengan enam kesalahan termasuk mencuri dan yang berkait dengan dadah.

Peningkatan kes tembakan menggemparkan negara apabila tujuh hari berturut-turut menyebabkan polis digesa menumpukan semula sepenuhnya menyelesaikan kes pembunuhan berbanding menangani kes saman bloger dan menangkap pelatih anjing juga aktvis hak asasi manusia.

Polis dan Menteri Dalam Negeri menyalahkan kejadian tembak bunuh kerana pemansuhan Akta Ordinan Darurat (EO) dimana mereka mendakwa menyebabkan penjenayah bebas kembali membalas dendam membunuh pemberi maklumat.

Dakwaan itu bagaimana pun ditolak pemimpin pembangkang yang mengkritik polis hanya mahu perkenalkan undang- undang baru tapi tidak mahu meningkatkan usaha siasatan untuk menangkap suspek.

Dilaporkan terdapat lebih dari 20 kes yang melibatkan pembunuhan senjata api pada berapa bulan kebelakangan ini termasuk seminggu lalu membabitkan kes berprofil tinggi seperti aktivis dan pengasas bank.

Sabtu lepas pemantau jenayah Pengerusi Mywatch R Sri Sanjeevan (gambar) ditembak didada oleh dua penunggang motosikal ketika mangsa yang sedang memandu kereta BMW dan berhenti di persimpangan lampu isyarat di Taman Cempaka Negeri Sembilan kira kira 4.30 petang sehingga menyebabkan mangsa berada dalam keadaan kritikal.

Bagaimanapun mangsa kini dilaporkan semakin pulih dan stabil.

Sehari selepas itu, seorang pemilik syarikat keselamatan Jasrafveendeerjeet Singh, 25, ditembak mati sekurang- kurangnya empat tembakan.

Tembakan turut mengenai rakannya hingga menyebabkan kecederaan kepada dua rakannya ketika mereka sedang minum di sebuah restoran di Ipoh.

Ia disusuli dengan pembunuhan Pengasas Bank Arab Malaysian Hussain Ahmad Najadi dan isterinya di lorong Ceylon di Kuala Lumpur.

Hussain yang berumur 75 tahun itu ditembak dua kali didada dan mati ditempat kejadian.

Isterinya pula cedera.

G Santhana Samy ditembak di bahagian peha kanan oleh suspek ketika beliau sedang dalam perjalanan di Jalan Mengkuang, Bukit Mertajam pada masa yang sama.Dia dibawa ke Hospital Kulim bagi mendapatkan rawatan.

Rabu lalu, seorang pemandu Kilang N Jeevandran 26 ditemui mati dengan kesan dua kesan tembakan dibadannya di Permai Utama Parit Buntar.

Semalam saudagar emas Wong Fi Yui nyaris maut apabila ditembak tiga kali oleh pembunuh upahan.

Bagaimana pun mangsa hanya cedera di bahagian bahu ketika dia berhenti di persimpangan lampu isyarat Pandan Indah.

Ketua Pegawai Eksekutif Unit Pengurusan Prestasi Dan Pelaksanaan (Pemandu) Datuk Seri Idris Jala mengistihatkan kerajaan akan menggunakan undang-undang sedia ada dan undang-undang baru akan diperkenalkan bagi menangani masalah jenayah yang serius.

 

 

penyapu sial

 

 

jenayah sebegini sememangnya mendapat restu dari kepala negara yang juga penjenayah tegar nombor satu...beliau sendiri pun tiada satu orang boleh mendakwanya atas tuduhan membunuh wanita monggolia dan jangan haraplah ianya tidak menjadi ikutan.so pdrm buat kerja apa kalau tak goyang buah pelir makan gaji buta ...tunggu sasaran yang mudah...lebih senang tangkap pembangkang dari kejar penjenayah...!!!!

malaysia boleh di istiharkan negara koboi satu malaysia....bila :

  1. PM laki bini sendiri bunuh wanita monggolia...najib daan rosmah
  2. menteri KDN pula seorang samseng kaki pukol orang...zahid hamidi
  3. anak anak menteri jadi samseng ikut perangai bapaknya ...nazri aziz
  4. pdrm pukol dan belasah sampai mati banduan di penjara

03 August 2013

dulu duit lembu habis di joli untuk keluarga mamak lembu shahrizat kini duit peneroka pulak kena tibai....!!!

satu lagi projek hancus dan bungkus  kerajaan haramjadah BN...

 

budak setan  bantut ini terlibat...????

Pemimpin tertinggi negara juga wajar dipersalahkan dalam penyelewengan syarikat usahasama Felda berjumlah RM30 jutadi mana  kerajaan  di dakwa cuai dan tidak teliti sebagai punca ia berlaku.

Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) hari ini mendakwa dua individu, Ketua Pegawai Eksekutif KPFQ Foods Sdn Bhd, Datuk Sarchu Sawal dikatakan menyalahgunakan RM16.9 juta sementara Pengarah KPFQ, Datuk Tan Han Kook melesapkan RM13.1 juta.

Kita  menggesa supaya siasatan terhadap kes ini tidak dihadkan semata-mata kepada kesalahan dan penyelewengan yang melibatkan kepimpinan KPFQ Sdn Bhd.

Tetapi perlu diluaskan kepada aspek kecuaian (negligence) dan ketidaktelitian pimpinan tertinggi negara yang terbabit supaya ada kebertanggungjawaban kerana agensi ini adalah di bawah tanggungjawab mereka.

KPFQ Foods Sdn Bhd adalah syarikat usahama (joint venture) di antara Koperasi Permodalan Felda Malaysia Berhad (KPFMB) dan Silver Bird Group Berhad (SBGB) yang ditubuhkan khusus untuk menjadi ejen pemasaran bagi barang makanan dan pertanian dari rancangan Felda di seluruh negara.

KPFQ diilhamkan melalui projek Gedung Makanan Negara yang dilancarkan oleh  Najib Tun Razak oada 3 September 2009.
Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak juga mengumumkan projek Gedung Makanan Negara akan membabitkan pelaburan sebanyak RM750 juta oleh Felda dalam tempoh 10 tahun."Oleh yang demikian, kes penyelewengan dana melibatkan KPFQ Foods Sdn Bhd perlu diteliti dalam konteks pentadbiran korporat dan tata kelola yang lebih besar.

Tambahan lagi, akhir-akhir ini banyak dana rakyat digunakan untuk membiayai projek usahasama di antara agensi kerajaan dan swasta dan yang paling membimbangkan  adalah kes ini mempunyai pertalian dengan Silver Bird Group Berhad (SBGB) iaitu pemegang saham terbesar dalam SBGB adalah Tabung Haji dan Tan Sri Vincent Tan.

Ini menunjukkan bahawa SBGB adalah sebuah syarikat perniagaan yang ada hubungan yang baik dengan kerajaan. kes ini adalah salah satu lagi kes wang rakyat disalahguna, mempunyai persamaan dengan skandal penternakan lembu Pusat Fidlot Kebangsaan (NFC).
Adalah amat memalukan apabila penyelewengan terkini membabitkan dana dan kebajikan peneroka Felda, bila mana penyelewengan NFC sebelum ini berkaitan kebajikan penternak miskin.

SPRM memulakan siasatan berikutan projek itu gagal dimulakan di sebalik `10 juta ringgit’ dimasukkan oleh bank dan syarikat berkaitan kerajaan (GLC).Menurut penyiasat yang hadir di mahkamah semalam, Sarchu dan Tan menandatangani 47 banker’s acceptance, kemudahan terpantas menyalurkan wang, ke dalam syarikat.

Kedua-dua tertuduh dikatakan menyewa syarikat untuk membekalkan makanan di bawah Projek Bekalan Makanan Nasional

kelajuan bukan punca utama kemalangan tetapi kerajaan UMNO-BN yang dah bangkrap guna taktik menurunkan halaju kebangsaan untuk perangkap dan menyamun kantung rakyat...!!!!

ya betul pak jib...biar hilang nyawa..janji tipu di tepati...janji pulus masyukkkk.....nyawa  rakyat  tiada bernilai  di jiwa kamu....!!!!

ini peluang menipu dan merampok rakyat sepuas puasnya....!!!!

kita sebagai rakyat  telah di bebani  berbagai  kenaikan harga barangan sejak  kerajaan barang naik  berkuasa semula secara haram  dengan kenaikkan harga ayam, kenaikkan harga sayur, kenaikkan harga gas dan yang terkini  kenaikkan harga tiket bas.Namun rakyat di tipu juga dengan taktik  penurunan yang diumumkan baru-baru ini. Daripada 110 turun menjadi 100, dari 90 turun menjadi 80, ini cukup bermakna buat semua pengguna jalanraya sempena musim perayaan.

Kononnya, demi mengurangkan statistik kadar kemalangan jalanraya di musim raya, halaju kebangsaan diberi diskaun oleh pihak kerajaan. Hanya seratus kilometer sejam sahaja kelajuan maksimum di seluruh rangkaian lebuhraya seantero Malaya, rangkaian lebuhraya yang dikatakan terbaik di dunia. Hanya 100km/j untuk semua jenama kereta.

Persoalannya, benarkah kelajuan itu faktor utama kemalangan jalanraya di Malaysia? Atau sebenarnya penurunan hadlaju kebangsaan ini sebuah skim cepat saman/samun ?

Kesusahan dan kesengsaraan rakyat adalah sebenarnya antara faktor utama kemalangan jalanraya, bukan faktor kelajuan semata-mata. Tipikal rakyat Malaysia khususnya yang telah berkahwin dan punyai anak, walau macamana susah dan sempitnya kehidupan, hari raya wajib disambut. Hari raya tidak bermakna tanpa balik kampung, tidak kira samada kampung suami ataupun isteri. Biasanya dua-dua kampung menjadi destinasi, yang kerap menjadi titik perbalahan adalah untuk memilih kampung siapa di malam dan pagi raya pertama.

Bila ekonomi rakyat tidak seberapa, kenaikkan kos sara hidup tidak terkawal, maka rakyat perlu memilih risiko balik kampung dalam keadaan kondisi kenderaan yang 'longgar'. Jika selenggara sekalipun, lazimnya rakyat akan tanya apa yang murah untuk tayarnya, untuk minyak hitamnya, untuk keperluan 'spare-part'nya demi menjimatkan kos. Jika ada bahagian yang perlu ditukar atau diperbaiki, maka tangguhlah dulu kerana rakyat nak balik raya, banyak kosnya. Ketika ini juga tayar terpakai cukup laris di pasaran. Ori atau lokal, untuk jimat kos, ambillah lokal. Kalau ada tiruan, ambil tiruan.

Risiko ini diambil bukan memperjudikan keselamatan sendiri sahaja, tetapi juga nasib pengguna jalanraya yang lain. Akibat penyelenggaraan kenderaan yang sangat tidak sempurna, jalanraya menjadi medan bahana biarpun tanpa kelajuan.

Rakyat yang tertekan dengan sosial kehidupan seperti masalah kewangan yang membawa kepada masalah rumahtangga, akan lebih banyak berkhayal ketika memandu. Tidak fokus ketika memandu dan boleh menyebabkan kecelakaan.

Skop penyelenggaraan kenderaan secara tidak selamat ini juga bukan dipraktik dari kalangan individu sahaja, malah pengusaha bas, pengusaha lori juga akan memilih jalan penjimatan yang sama demi mengurangkan kos untuk menjana sedikit lebihan keuntungan. Tayar celup pun tidak mengapa, asal barang boleh jalan.

Berapakah banyaknya kenderaan yang tidak berada dalam kondisi yang baik di atas jalanraya ketika ini?

Dalam masa yang sama, rakyat mencari duit lebih untuk sambut Aidilfitri, maka kerja pun lebih masa. Bagi pemandu bas dan lori, trip juga perlu lebih dari biasa dan untuk ambil trip lebih dari biasa, perlukan tenaga tahan mengantuk yang luar biasa. Di sini juga jalanraya terdedah kepada bahaya akibat pemandu yang mengantuk dan tidak cukup kuderat kerana telah mengulang trip dalam hari yang sama. Ini lebih seram, lori dan bas bergerak secara automatik sekali sekala tanpa pemandu.

Rakyat mencari sesuap nasi, mana-mana kontraktor kelas rendah perlu belajar rasuah untuk dapat sub-projek, projek tampal jalan seumpamanya. Tetapi oleh kerana sudah keluar kos luar jangka untuk dapat projek, maka kos tar berkualiti untuk menampal jalan juga terpaksa dikurangkan. Akhirnya jalan kembali berlubang juga dalam tempoh masa yang tidak dijangka, jauh lebih awal dari sepatutnya. Lihatlah bagaimana jalanraya di negara ini banyak berlubang, walaupun telah ditampal, jalan tetap kembali berlubang.

Cuma lebuhraya menjadi pilihan yang lebih selamat berbanding jalan biasa. Lebuhraya tidak berlubang, hanya berlendut dan kurang rata. Namun bagi rakyat yang menghargai masa dan wang ringgit, apakah berbaloi untuk membayar tol dalam keadaan kesesakkan lebuhraya yang melampau? Jika duit bukan soal, pasti tiada masalah untuk bayar tol walaupun lalulintasnya tidak lancar sepanjang jalan.

Percayalah, jika rakyat tidak susah, 'spare-part' tiruan dan tayar terpakai tidak akan laku di pasaran maka jalanraya lebih selamat. Jika rakyat ada kemampuan, pemandu bas dan lori tidak ambil trip lebih dari sepatutnya, lebih baik duduk rumah rehat dan bermain dengan anak, maka jalanraya lebih selamat.

Bukan sahaja jalanraya lebih selamat, malah jalanraya akan lebih berkualiti, mampu dicengkam oleh tayar dan tidak berlubang sekiranya rakyat tidak memberi dan menerima rasuah, yang juga berpunca dari kehidupan yang sempit. Tiada lagi rakyat yang tertekan ketika memandu, jika kehidupan berjalan baik tanpa masalah kewangan dan seterusnya rumahtangga aman.

Sebenarnya kesusahan dan kesengsaraan rakyat menjadi punca utama mengapa jumlah kemalangan jalanraya di negara ini meninggi setiap tahun. Statistik kemalangan tidak mampu dikurangkan melainkan berlaku revolusi rakyat, di mana ketika itu rakyat senang dan tenang dengan kualiti kehidupan yang baik. Hidup ketika itu juga tidak dalam tergesa-gesa seperti hari ini, malah rakyat tidak perlu diugut supaya dikurangkan kelajuan. AES juga tidak perlu ketika itu.

Justeru itu, tindakan kerajaan menurunkan halaju kebangsaan sebenarnya untuk perangkap rakyat, bukan untuk mengurangkan statistik kemalangan jalanraya. Tiada hujah kukuh yang mengatakan kelajuan faktor utama kemalangan.

Apakah dalam notis yang singkat, semua pemandu akan menyedari bahawa halaju kebangsaan telah dikurangkan bermula hari ini? Apakah ada papantanda sementara di sepanjang jalan? Bukan semua orang tengok berita, dan bukan semua orang maklum penurunan ini, ia perangkap!

Bermula hari ini hingga 18 ogos, semua mesin kamera AES akan menjalankan operasi 'menjala' dan 'memukat', tidak lagi memancing. Inilah yang dinamakan Skim Cepat Saman, kita sangka kita patuh halaju kebangsaan, rupa-rupanya kita terlebih 10km/j. Maka penuhlah kantung kerajaan untuk bayar BRIM tahun hadapan.