ini blog aku yang punya...suka hati aku lah apa aku nak kata....maki hamun ke...carut ke...kata nista ....aku punya suka...tak suka....please get out dari sini....ada faham....


saje nak bagi tau....blog ini bukan pro pakatan rakyat...dan jauh panggang dari api....penyokong parti kongkek negara ( BN ) ...dan tiada kena mengena dengan mereka yang dah mampos......muakakakaka!!!
SOKONG HIMPUNAN BLACKOUT 505.......JOM LIKE DI SINI

.

Search This Blog

terNOW...!!!!

SPR semakin merapu dengan menghalalkan pengundi hantu....bermakna mengalakkan pilihanraya yang kotor....apakah tindakan anda semua ?

petisyen melalui blog ini : jika perhimpunan aman blackout 505 dan petisyen pilihanraya masih gagal untuk mengalahkan penipuan yang di lakukan oleh SPR dan UMNO - BN...wajar kita sebagai rakyat lancarkan BERSIH 4.0 dan turun ke jalanraya..!!

31 October 2013

polis ambil jalan mudah aka makan gaji buta...nak tangkap penyebar gambar penembak kes rompak... tapi malas nak buru pembunuh berkenaan takut terbongkar aktiviti pemberian ic palsu di taja oleh syarikat kawalan keselamatan kroni UMNO....????

Polis sedang mengesan individu pertama yang bertanggungjawab menyebarkan gambar mayat pegawai wanita selepas ditembak pengawal keselamatan di sebuah bank di Subang Jaya pada 23 Oktober lepas.

Ketua Polis Selangor Datuk Mohd Shukri Dahlan berkata siasatan menyeluruh sedang dijalankan dengan fokus utama mengesan individu pertama yang menyebarkan gambar mangsa sehingga berleluasa di laman sosial.

Beliau berkata polis juga akan menyiasat petugas bank terbabit memandangkan gambar yang disebar adalah dari rakaman kamera litar tertutup (CCTV) di premis itu.

"Kita masih siasat dari mana asal penyebaran gambar ini malah kita juga sudah ambil rakaman percakapan dua anggota polis. Kita akan lakukan siasatan terperinci," katanya dalam sidang media di Ibu Pejabat Polis Kontinjen Selangor hari ini.

Dalam kejadian itu, Norazita Abu Talib, 37, ditembak dengan senjatapi jenis 'pump gun' oleh suspek ketika mangsa membuka peti besi di bilik kebal bersama-sama seorang lagi pegawai bank.

Suspek kemudian melarikan sejumlah RM450,000 dari bilik kebal itu.

Rakaman video selama 32 saat, yang dipercayai sedutan CCTV memaparkan insiden itu, juga tersebar di laman sosial.

Bagaimanapun, Mohd Shukri enggan mengulas lanjut berkaitan suspek namun mengesahkan 11 individu, termasuk tiga anggota keluarga lelaki itu, ditahan bagi membantu siasatan setakat ini. - Bernama

 

 

penyapu sial

 

 

pelik sungguh negara kuku nie...penyebar gambar di buru...penjenayah sebenar di biarkan sahaja...lebih sudu dari kuah...nak ambik yang senang supaya selamat kan  skandal   syarikat kroni dan rakyat boleh di tipu...kan indek jenayah semakin menurun...kann kannnnn UMNO kannnn...UMNO kannnn...!!!

minta siasat macamana mangkuk pembunuh tu boleh dapat ic & senjata dari syarikat keselamatan? tiada tapisan atau lepas tangan atau ada 'masyuk' ?

masa pru ke 13 rayu undi golongan kasta rendah...kini dah dapat kuasa semula kerajaan BN berjiwa haramjadah.. Kerajaan BN belum sedia ambil alih pembinaan rumah kos rendah.!!!

ini dia seekor mahluk dari kerajaan BN berjiwa haramjadah...!!!

Cadangan Persatuan Pemaju Hartanah dan Perumahan (Rehda) agar pembinaan rumah kos rendah diambil alih oleh agensi kerajaan dan pemaju hartanah negeri masih belum sedia diteliti kerajaan.

Menteri Kesejahteraan Bandar, Perumahan dan Kerajaan Tempatan Datuk Abdul Rahman Dahlan (gambar) berkata, kerajaan sememangnya mengambil tanggungjawab untuk membina lebih banyak rumah kos rendah akan tetapi berdepan dengan masalah kapasiti yang terhad.

“Kami mengambil tanggungjawab tersebut namun dalam industri ini, kerajaan mempunyai kapasiti terhad. Saya faham dari mana datangnya cadangan itu. Namun seperti yang saya katakana, kita mencari formula terbaik dan dinamik.

“Apabila rumah kos rendah tidak lagi menjadi keperluan maka kita akan memudahkan beberapa syarat. Rehda dan kerajaan mempunyai hubungan yang baik. Kami ada halatuju yang sama bagi memastikan industri perumahan berkembang dan mampu menyumbang kepada pembangunan negara.

“Pihak kerajaan menghargai apa yang telah dilakukan oleh Rehda dengan membina banyak rumah kos rendah. Ia idea yang baik dan akan diteliti kemudian,” katanya selepas menghadiri Jamuan Makan Malam Rehda 2013 di Bukit Kiara, Kuala Lumpur malam tadi.

Timbalan Presiden Rehda Datuk Fateh Iskandar Mohamed Mansor semasa berucap di majlis tersebut mencadangkan agar pembinaan rumah kos rendah untuk golongan berpendapatan rendah dibangunkan oleh agensi di bawah kerajaan persekutuan serta pemaju hartanah negeri.

Katanya, pandangan ini harus diteliti kerajaan supaya rakyat Malaysia dapat memiliki rumah idaman mereka.

“Salah satu cadangan yang telah dikemukakan Rehda kepada pihak kerajaan adalah menukar kuota rumah kos rendah pemaju hartanah swasta kepada rumah mampu milik. Namun ini tidak bermakna kepentingan rumah kos rendah diabaikan.

“Bagi menambah faedah kepada rakyat, kami mencadangkan pembinaan rumah kos rendah untuk golongan berpendapatan rendah dijalankan oleh agensi kerajaan seperti Syarikat Perumahan Negara Berhad (SPNB), pemaju hartanah negeri serta Jabatan Perumahan Negara.

“Rehda menyokong usaha kerajaan bagi membina lebih banyak rumah mampu milik bagi memenuhi peningkatan populasi yang semakin meningkat. Rehda turut memainkan peranan bekerjasama dengan pelbagai agensi kerajaan bagi mencari penyelesaian yang boleh diterima pakai oleh semua pihak yang berkepentingan,” katanya.

Semasa berucap di majlis itu, Abdul Rahman turut menyatakan penghargaan kepada pemaju rumah swasta yang menjadi tulang belakang kepada industri perumahan negara.

Katanya, kerjasama yang baik dengan pihak kerajaan dapat merealisasikan aspirasi rakyat untuk memiliki rumah sendiri selain jaminan polisi perumahan kerajaan tidak akan membebankan pemaju perumahan swasta di negara ini.

“Saya sedar pihak pemaju berdepan dengan kenaikan harga barang pembinaan maka dengan skim pembinaan rumah mampu milik atau MyHome yang diumumkan kerajaan dalam Bajet 2014, beberapa insentif menarik kepada pemaju hartanah dalam membina rumah mampu milik telah diumumkan.

“Di bawah skim itu, harga rumah yang berharga di antara RM45,000 hingga RM170,000 seunit, subsidi RM30,000 akan diberi kepada pemaju rumah mampu milik bergantung kepada kriteria yang dinyatakan dalam skim tersebut.

“Diharapkan insentif tersebut dapat membantu masalah kewangan yang dihadapi pemaju dalam membina rumah mampu milik dan kerajaan berharap banyak pemaju yang akan menyahut seruan kerajaan ini,” katanya

 

 

penyapu sial

 

 

Mereka hanya berminat untuk mendirikan rumah mewah kerana mendapat keuntunan yang besar....kerajaan dan pemaju perumahan 2 x 5 ajer...satu geng untuk melanunkan rakyat...kalau tak masakan harga rumah kerajaan haramjadah ini tak mampu mengawalnya sedang kuasa mutlak dah ada padanya.

SPR nak siasat dakwaan BN langgar peraturan pilihan raya....ini macam selupa itu anjing yang BN kasi makan mau gigit tuan dia punya bontot....ada berani ka....???....sudahlah aziz kurap....hentikan sandiwara mu....!!!!

Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) akan menyiasat dakwaan mengatakan Barisan Nasional (BN) melanggar peraturan pilihan raya kecil oleh PAS di Sungai Limau hari ini.

Pengerusi SPR Tan Sri Abdul Aziz Mohd Yusof (gambar) berkata, akan menyemak dengan pihak SPR Kedah mengenai perkara tersebut bagi mendapatkan penjelasan lanjut.

"Saya akan tanya pihak SPR negeri dan minta mereka memberikan penjelasan," kata Abdul Aziz

Menurut Abdul Aziz, pihaknya belum menerima sebarang aduan mengenai perkara tersebut, bagaimanapun menegaskan pihaknya ada menerima laporan PAS yang melanggar peraturan pilihan raya semasa hari penamaan calon lalu.

"Setakat laporan yang kami terima, PAS telah melanggar peraturan semasa penamaan calon.

"Mereka bersyarah menggunakan pembesar suara di hadapan dewan sehingga mengganggu petugas SPR menjalankan kerja," katanya.

Pesuruhjaya PAS Kedah Datuk Mahfuz Omar hari ini menuduh BN melanggar peraturan pilihan raya apabila menggunakan poster gambar Menteri Besar Datuk Mukhriz Mahathir sebagai bahan kempen di Sungai Limau.

"Adakah BN menghantar dua orang calon sebab saya tengok ada dua poster calon N20, Dr Sohaimi dan Datuk Mukhriz.

"Kain rentang dan poster yang diletak menunjukkan seolah-olah calon adalah Mukhriz," kata Naib Presiden PAS itu yang mempersoalkan corak berkempen sedemikian oleh pemimpin BN.

Ahli Parlimen Pokok Sena tersebut menuduh BN cuba mengelirukan pengundi Sungai Limau apabila meletakkan poster sedemikian.

"Saya tak tahu jika ia bertujuan untuk mengelirukan pengundi.

"Jadi, mereka gunakan populariti Mukhriz," katanya.

PRK Dun Sungai Limau diadakan berikutan kematian penyandangnya, Tan Sri Azizan Razak setelah lebih empat bulan mengalami masalah kesihatan serius.

Azizan menyandang kerusi DUN itu selama lima penggal dan pada Pilihan Raya Umum ke-13 (PRU13) lalu, beliau mengalahkan sepupunya, Fazillah Mohd Ali daripada BN dengan majoriti sebanyak 2,774 undi

 

 

penyapu sial

 

TAK SAH JADI UMNO KALAU TAK KELIRU DAN TAK TIPU. MESTI SPR BELAJAR DGN UMNO ATAU PUN UMNO BELAJAR DGN SPR BAB KELIRU MENGELIRU DEPA ANJING ANJING BAJINGAN INI MEMANG TERER

Yang AKU masih keliru kenapa pengerusi ini masih belum diganti....anjing nie dah expired...otak dia dah berkuman...tu pasal cakap dia macam orang sasau...kah kah kah

patutlah hutang negara semakin mengunung....perompak barisan najis beri kroni gaji melambung tinggi tapi rakyat yang sengsara


Tidak wajar gaji terlalu tinggi dibayar kepada pegawai kanan termasuk berstatus kontrak di Jabatan Perdana Menteri (JPM) dalam keadaan subsidi rakyat rbanyak dipotongPerdana Menteri, Najib Razak sepatutnya  mengurangkan perbelanjaan tidak perlu jika beliau serius mahu membantu rakyat yang kini berdepan kos sara hidup tinggi ekoran tindakannya memotong subsidi gula, minyak masak dalam bajetnya baru-baru ini.Najib harus ingat peruntukan jabatannya melonjak 13 peratus berbanding tahun lalu iaitu RM250 bilion kepada RM264 bilion..Ini  mengulas  kenyataan  yang menunujukkan gaji pegawai kanan JPM yang disifatkan melampau kerana lebih tinggi berbanding gaji penjawat awam yang lainPada pembentangan Bajet 26 Oktober lalu,

Najib memotong subsidi rakyat sebanyak RM7.3 bilion.Kita di maklumkan   gaji tahunan, elaun dan bonus Ketua Pegawai Eksekutif (CEO) Agensi Inovasi Malaysia RM830,500 (gaji bulanan kira-kira RM69,000).CEO Suruhanjaya Pengangkutan Awam Darat (SPAD) bergaji tahunan RM480,000 (sebulan RM40,000, elaun tahunan RM162,000, bonus RM60,000).CEO TalentCorp bergaji bulanan RM30,000 tidak termasuk elaun kereta RM5,000 sebulan.Gaji bulanan semua CEO ini lebih tinggi daripada penjawat awam seperti Ketua Setiausaha Negara bergaji sebulan hanya RM23,577..Nampaknya  ada pegawai JPM  yang  berstatus kontrak  ini  dibayar gaji setaraf pegawai tinggi penjawat awam.Contohnya, gaji Pengarah Pengurusan Unit Penyampaian dan Pengurusan Prestasi (PEMANDU) setaraf dengan JUSA A/B penjawat awam bergaji maksimum RM49,000 sebulan, Pengarah Bersekutunya bersamaan JUSA C penjawat awam bergaji maksimum RM31,600 sebulan.

Jawatan Pengurus Kanan pula bersamaan penjawat awam Gred 54 bergaji maksimum RM21,000 sebulan..Oleh itu  kita mendesak Najib supaya menjimatkan wang rakyat dengan menghentikan kewujudan agensi baru Yayasan Hijau kerana fungsinya bertindih dengan agensi sedia ada seperti Pihak Berkuasa Pembangunan Tenaga Lestari Malaysia (SEDA) serta Pusat Inovasi dan Kreativiti Global Malaysia (MAGIC)

 

 

penyapu sial

 

 

Umat Melayu bukannya BODOH tapi selalu diperbodohkan oleh UMNO atas alasan "Melayu akan hilang kuasa kalau UMNO tidak memerintah". Jadi Melayu yang cerdik (dgn Phd berjela-jela) pun akan jadi BODOH. Semangat perkauman telah mematikan pemikiran logikal yang ada pada otak depa tu. Lagipun dengan memperbodohkan Melayulah, baru UMNO boleh hidup. Entahlah bila umat Melayu nak sedar. Dalam UMNO pun dah mula "pecah perut" dan isi busuk dah mula ...

19 October 2013

Cenderahati, makan-makan = rasuah adalah amalan sejati Umno

Amalan politik wang adalah lumrah untuk tujuan berpolitik, lebih-lebih lagi menjelang tempoh pemilihan parti, kata pemimpin Umno di peringkat bahagian.

Mereka bagaimanapun berkata politik wang yang dimaksudkan mereka adalah dalam bentuk "cenderahati" ataupun "bayaran makan-makan" memandangkan perkara itu adalah subjektif.

"Mana-mana parti ada politik wang. Cuma kadang-kala orang tersalah tafsir kata politik wang adalah wang yang diberi. Ia perlu bagi tujuan berkempen," kata sebuah sumber Umno bahagian dari Melaka

Bersependapat dengan beliau, Ketua Penerangan Umno Johor, Datuk Samsol Bari Jamali menegaskan, ketika tempoh berkempen menjelang pemilihan Ahli Majlis Tertinggi dan Naib Presiden Umno, calon yang berkempen sudah pasti membelanjakan wang yang banyak untuk jentera mereka.

"Tapi pada masa sama banyak pihak yang bergerak, jumpa orang dekat-dekat nak pemilihan ni. Dah tentu banyak pakai duit.

"Takkan jentera yang tolong kita tu sukarelawan? Macam mana dengan duit minyak, makan minum mereka?" soal Samsol Bari yang juga merupakan Ketua Umno Bahagian Ayer Hitam.

Jelasnya, amalan politik wang terbahagi kepada dua bahagian, termasuk politik wang negatif yang berlaku apabila mana-mana calon memberikan "sumbangan" kemudiannya meminta agar perwakilan mengundi mereka.

"Itu persepsi orang. Tetapi politik wang yang tak sihat yang kita tak mahu.

"Sekarang pemilihan dah sampai Cawangan, macam mana nak bagi duit dekat 150,000 perwakilan ini? Kalau sorang seringgit pun dah RM150,000.

"Jelaskan maksud politik wang yang macam mana sebenarnya. Kalau dia (calon) kata 'nah ambil duit ni, kemudian undi aku' itu baru dinamakan politik wang yang tidak sihat," ujarnya.

Menurut Samsol Bari, prestasi seseorang calon itu lebih dinilai oleh perwakilan daripada wang yang ditabur memandangkan perwakilan Umno kini bersikap lebih matang.

"Parti mana menjelang pemilihan macam Umno ni tak guna duit? DAP? Mustahil. Semua sama.

"Lagipun calon yang bertanding ni penyandang, orang dah kenal dan boleh menilai melalui prestasi mereka. Bagi saya soal prestasi dalam parti lebih signifikan berbanding duit," katanya.

"Kalau dulu dia dah bertanding kemudian tak buat apa-apa perubahan, takkan kali ini perwakilan akan pilih dia lagi sebab dia banyak tabur duit?".

Sumber Umno bahagian di Kedah turut melihat amalan politik wang sebagai sesuatu yang lumrah, namun pemilihan pada hari ini masih bergantung kepada "wahyu" Ketua Bahagian.

"Nampak pemilihan kali ini bergantung kepada wahyu Ketua Bahagian, kalau mereka kata kekalkan ketiga-tiga maka akan kekal lah," katanya merujuk kepada tiga penyandang kerusi Naib Presiden; Datuk Seri Dr Ahmad Zahid Hamidi, Datuk Seri Shafie Apdal, dan juga Datuk Seri Hishammuddin Hussein.

"Dijangka, malam ini wahyu untuk kekalkan ketiga-tiga penyandang Naib Presiden akan sampai," katanya merujuk kepada malam tadi.

Trend ketika pemilihan sayap Ketua Pemuda, Ketua Wanita dan Ketua Puteri Umno minggu lalu, katanya, menunjukkan status quo ketiga-tiga pemimpin berkenaan akan kekal.

Kempen Shafie, yang juga Menteri Luar Bandar dan Pembangunan Wilayah, jelas sumber dari Melaka, merangkumi kesemua 13 jabatan di bawahnya, termasuk iklan di akhbar-akhbar arus perdana.

Manakala Hishammuddin, katanya, menggunakan jabatan di bawah selaiannya sebagai pemangku Menteri Pengangkutan bagi tujuan berkempen.

"Tapi Hishammuddin ini nampak macam lembik," tambahnya.

Berkenaan Ahmad Zahid pula, beliau melihat ketokohan Islam dan tegas memberikan kelebihan kepadanya untuk dipilih para perwakilan.

Sumber dari Umno bahagian di Johor bagaimanapun mengakui wujudnya "permainan politik wang yang kotor" apabila beliau "diminta" untuk mengundi calon-calon yang memberikan "sumbangan" kepadanya.

Sepanjang proses pemilihan sayap sehingga tempoh pemilihan hari ini, sumber yang enggan dinamakan itu telah menerima sejumlah RM1,400 daripada calon yang bertanding.

"Minimum mereka beri RM50, tapi ada juga yang beri RM100," katanya, sambil menambah pemberian sumbangan itu hanya dikhususkan untuk perwakilan yang akan mengundi hari ini.

"Majoriti yg bagi duit akan kata: 'Saya harap awak dapat berfikir dengan baik dan beri undi kepada saya'," katanya.

"Boleh dikatakan setiap calon akan hulur. Mereka tak jumpa semua, tapi jumpa mereka yang jadi perwakilan sahaja. Adakan makan-makan.

"Biasanya wakil calon atau calon itu sendiri akan turut serta," kata sumber itu lagi

 

 

penyapusial

 

 

Ini sajalah politik orang melayu......makan free, bas free, jalan jalan makan angin free, dapat cenderahati........bodoh bahlul....dari mana duit rasuah itu datang itu yang kita nak tau...bukan sedikit jumlahnya...takkan nak guna duit poket sendiri  percuma sahaja melainkan duit tu di rembat  dari khazanah untuk rakyat atau ada tokeh judi atau kepala kongsi gelap yang menajanya ....UMNO dengan rasuah berpisah tiada...biasalah ...i help u....u help me....!!!!

Karier politik kaki tido tamat hari ini...bermula karier mamak pundek mengaku melayu bakal memimpin melayu UMNO yang butakayu....!!!!

masa jadi PM sempat tido....kini  dah tamat karier boleh terus tido...pak lah....!!!

ade ke rupa melayu  mamat  bangla ni...???....bangla import  tiba tiba mengaku melayu....nampaknya orang melayu UMNO butakayu...bila pilih bangla jadi pemimpin melayu....negero pun boleh pimpin orang melayu apa...kah kah kah....!!!

Abdullah Ahmad Badawi (gambar) hari ini secara rasmi mengakhiri karier politiknya apabila tidak mempertahankan jawatan sebagai Ketua Umno Bahagian Kepala Batas yang dipegang selama 35 tahun.

Kekosongan ini bakal diisi oleh pemenang yang bertanding jawatan itu diantara Datuk Seri Reezal Merican dan penyandang Timbalan Ketua Bahagian, Datuk Hilmi Rashid.

Abdullah adalah perdana menteri Malaysia kelima yang berkhidmat dari 2003 hingga 2009.

Baliau juga merupakan Presiden Umno dalam tempoh sama dan adalah ahli Parlimen Kepala Batas sejak tahun 1978.

Abdullah tidak bertanding dalam Pilihan Raya Umum 2013 untuk memberi laluan kepada Reezal yang pernah berkhidmat sebagai setiausaha politiknya.

 

 

 

 

penyapusial

 

 

jahanamnya melayu bila orang hitam kulit gelap keturunan entah apa tah tiba tiba mengaku melayu nak jadi pejuang melayu....melayu sudah jadi ME-LAYU....BUTA KAYU...di tipu mamat bangla ni.....nasib ko lah  melayu bangsat  UMNO....kah kah kah....!!!!

bukan pistol dan gari hilang di laut rupa hilang bila polis jadi ahli kongsi gelap....tak suka jadi polis boleh berambus jadi ahli kongsi gelap ...kah kah kah....

Temerloh: Seorang anggota polis dan seorang wanita adalah antara empat yang diberkas bersama sejumlah dadah dan pelbagai senjata berbahaya dalam serbuan di sebuah rumah di Taman Bahagia Indah, di sini malam semalam.

Ketua Polis Daerah Temerloh, Asisten Komisioner Abdul Aziz Salleh berkata dalam serbuan Ops Cantas Khas dan Ops Tapis pada pukul 8.50 malam itu, polis turut merampas sepucuk pistol, gari dan lapan butir peluru hidup daripada anggota polis berkenaan.

Polis turut menemui pelbagai jenis dadah selain lapan pedang samurai, sepucuk senapang angin dan lima pistol mainan, hasil pemeriksaan di rumah berkenaan, katanya dalam sidang media, di sini hari ini.

Abdul Aziz berkata, polis juga tidak menolak kemungkinan mereka yang ditahan anggota kumpulan kongsi gelap.

"Polis masih menyiasat sama ada kumpulan ini juga geng yang melakukan aktiviti samun dan pecah rumah berdasarkan penemuan barangan seperti tujuh jam tangan dan 19 telefon bimbit," katanya.

Menurutnya semua suspek yang berusia antara 21 dan 27 tahun terbabit tidak mempunyai rekod lampau, namun kesemua mereka positif dadah.

Beliau berkata kes disiasat mengikut beberapa seksyen Akta Senjata 1960 selain Akta Dadah Berbahaya.

"Anggota polis yang ditahan turut akan disiasat mengikut Akta Polis 1967," katanya. -Bernama

 

 

penyapu sial

 

 

sebab itu tak hairan mengapa begitu banyak senjata api milik PDRM dilaporkan hilang seperti yang didedahkan oleh Audit Negara.

Ia tidak jatuh ke dalam laut, tapi oleh kerana berita di atas tentang penglibatan anggota polis dengan kongai gelap, semakin jelas kemana senjata itu semua pergi...Menghadapi musang berbulu ayam seperti ini lebih sukar dari yang sebenar..

RM1.08 bilion Duit Petronas Lebur Untuk Selamatkan Kroni...????

Sebanyak RM1.08 bilion wang syarikat milik negara Petronas digunakan untuk menampung kerugian sebuah hospital mewah swasta, Prince Court Medical Centre (PCMC) sejak penubuhannya pada tahun 2008.

Lebih mendukacitakan, pembinaan hospital bernilai RM544 juta yang juga turut ditanggung Petronas tidak pernah mengalami keuntungan dan yang menyukarkan keadaan, tidak ada seorang pun Ahli Parlimen boleh mendapat akses kepada status kewangan menyeluruh Petronas melainkan Perdana Menteri kerana tertakluk pada Seksyen 3(2) Akta Pembangunan Petroleum.

Pada tahun 2008 PCMC mengalami kerugian RM111 juta, RM192 juta kerugian pada tahun 2009 dan RM450 juta kerugian pula pada tahun 2010.Hingga tahun berakhir 31 Disember 2011, jumlah kerugian yang dicatatkan hospital mewah swasta yang ditanggung Petronas itu ialah RM1.08 bilion.

Adakah wajar wang negara, wang rakyat digunakan untuk menampung kerugian syarikat swasta?.Prestasi yang ditunjukkan PCMC jauh berbeza dengan hospital-hospital swasta yang lain.

Mengikut Laporan Kewangan IHH Healthcare 2012, Parkway Pantai yang mempunyai rangkaian hospital swasta di malaysia dan Singapura mencatat perolehan RM4.75 bilion dalam tahun 2012 manakala RM818 juta keuntungan.

Dalam hal ini  Petronas tidak sepatutnya terlibat dalam aktiviti perniagaan di luar bidang seperti hartanah dan kesihatan dan sepatutnya memberi tumpuan kepada industri petroleum dan gas sepertimana yang dipraktikkan oleh syarikat-syarikat petroleum yang lain.

Apa yang berlaku ini mewujudkan satu keperluan mendesak agar hal ehwal kewangan Petronas diawasi memandangkan ia merupakan syarikat pengeluar minyak negara  supaya tiada penyalahguna kuasa serta amalan tidak telus yang menyebabkan pembaziran wang yang sepatutnya di peruntukkan untuk rakyat .

 

 

penyapusial

 

kerugian yang   sengaja  di biarkan di tanggung oleh Petronas demi menyelamatkan kroni..

12 October 2013

melayu bangsat UMNO bersatu hanya semasa menyanyikan lagu Umno aje...!!!

Keputusan pemilihan bagi sayap Umno akan diketahui malam ini, mungkin lewat malam. Saya tidak sedar waktu dan hari pemilihan bagi sayap Umno khususnya Pemuda berlaku hari ini. Pertandingan Pemuda tidak mendapat perhatian saya kerana umum sudah yakin yang Khairy Jamaluddin Abu Bakar akan menang agak besar kali ini.

Saya menjangkakan kemenangan bagi Khairy ini dua bulan dahulu lagi. Khairy ‘is the noticeable victor’ dan itu pun yang sepatutnya berlaku. Justeru tidak payah memberikan komen panjang tentang pertandingan Pemuda. Bagi saya pada hakikatnya tidak ada pertandingan dalam sayap Pemuda itu.

Ramai Pemuda yang saya temui berkata, mereka sudah muktamad akan memberikan kemenangan kepada Khairy Jamaluddin. Proses pengundian hari ini hanyalah proses ‘formality’ sahaja. Khairy akan menang. Bak kata adat, ‘perundingan berlaku dalam gelap, adat berlalu dalam terang’.

Saya tidak faham tentang apa yang berlaku dalam sayap Wanita. Ada yang mengatakan yang Shahrizat akan menang dan mempertahankan jawatan Ketua Wanita Malaysia kerana beliau mendapat sokongan padu Perdana Menteri. Tetapi tidak kurang ramai yang mahukan kemenangan itu diperolehi oleh orang lain memandangkan Shahrizat mempunyai ‘baggage’ yang besar untuk dipikul bersama oleh parti dalam menghadapi pilihan raya nanti. Shahrizat bagi puak-puak ini adalah beban besar untuk parti.

Puteri Umno sememangnya saya tidak dapat memberikan pandangan kerana sayap ini nampaknya ramai yang berbakat tetapi bakat mereka akan menjadi tumpul oleh kerana budaya negatif yang jelas dalam Umno itu. Sayap ini sememangnya terlalu jauh dari mengetahui apakah dia Umno itu dan apa yang perlu ada dalam parti itu. Di antara pemimpin Puteri yang jelas hanyalah perebutan jawatan dan tidak tahu samada mereka tahu apa dia perjuangan dan kehendak moral parti itu.

Yang menarik ialah keputusan pemilihan Majlis Tertinggi (MT) minggu hadapan terutamanya keputusan bagi jawatan Naib Presiden parti. Keputusan pertandingan dalam sayap-sayap parti hari ini sedikit sebanyak akan mempengaruhi keputusan pertandingan Naib Presiden Umno itu. Jika Khairy dan Sharizat memenangi jawatan ketua Pemuda dan Wanita maka peluang untuk Zahid dan Shafie Apdal mengekalkan jawatan masing-masing adalah cerah.

Masuk satu keluar satu. Jika Hishamudin seperti yang dijangka oleh banyak pihak akan terkeluar maka yang akan bersama Shafie dengan Zahid Hamidi adalah salah seorang dari empat calon yang lain. Ramai yang menelah Mukhriz akan memenangi salah satu dari tiga Naib Presiden itu, tetapi ramai juga yang menelah beliau akan tewas kerana beberapa sebab. Pertamanya, beliau masih baru dan Mukhriz belum tentu kepimpinannya. Mereka menganggap Mukhriz akan diketahui boleh memimpin atau tidak jika Dr Mahathir sudah tiada dalam politik lagi.

Keduanya, Mukhriz pernah menjadi calon popular Ketua Pemuda Umno Malaysia dan beliau akhirnya menduduki tempat yang tercorot di antara tiga calon Ketua Pemuda semasa itu. Bahagian Pemuda yang mencalonkan beliau sendiri tidak mengundi beliau dalam pertandingan itu.

Lagi pula tidak boleh diperkecilkan kemampuan Isa Samad dalam pertandingan Naib Presiden ini. Begitu juga Ali Rustam. Kedua-dua mereka ini masih muda dan mempunyai pengalaman luas dalam memelihara parti dalam pilihan raya. Isa mempunyai hubungan peribadi yang kuat dengan ahli peringkat bawahan kerana sifat beliau senang didekati dan dijumpai.

Sifat mudah dihubungi ini banyak memberikan markah kepada Isa yang masih muda dan baru sahaja berumah tangga itu. Secara peribadi saya mengenali Isa ini puluhan tahun dan saya merasakan sifat mudah berjumpa dan sikap terbuka beliau menerima pandangan rakan dan taulan di sekeliling beliau.

Kita mesti mengakui tiada kelebihan istimewa diantara mereka yang bertanding ini dan jika ada unsur permainan wang dalam pemilihan ini Mukhriz mungkin tercicir kerana bermain dengan wang juga memerlukan kemahiran dan pengalaman. Cara hendak membayar pengundi pun perlu kemahiran.

Saya terlihat yang permainan wang berlaku dalam pemilihan ini seperti juga dalam pemilihan yang lalu. Kita mesti ingat, pemimpin Umno yang menang sejak dua lebih dekad yang lalu terpaksa bermain dengan wang. Itu sudah menjadi budaya dan budaya itulah yang menjahanamkan parti itu.

Mereka pandai menambat hati perwakilan yang ramai itu. Mereka percaya jika kambing ditambat, kambing itu mesti diberi makan. Siapa yang menambat banyak kambing dan pandai pula memberi makan rumput dengan secukupnya, kambing itu tidak akan ke mana-mana.

Begitulah kaedahnya dalam pertandingan kali ini dan sebelumnya. Kalau ramai yang menjemput makan kenduri tak payahlah memasak sendiri. Harga barang dapur pun terlalu mahal dan makan kenduri kahwin boleh juga menjimatkan perbelanjaan sendiri.

Sekarang minggu terakhir makan kenduri dan insyaallah hujung minggu ini akan tahulah tiga pengantin yang paling cantik di pelamin Umno itu. Ramai juga yang tidak mahu menghadiri kenduri itu, kerana mereka tahu mereka bersatu semasa bersanding sahaja dan akan bercerai berai selepas beberapa ketika sahaja nanti.

Jangkaan ramai mungkin salah kerana kita tidak tahu dengan sebenarnya sikap perwakilan semasa mengundi itu nanti. Isa Samad tidak pernah di jangka menang jawatan Naib Presiden suatu ketika dahulu, memenangi undi tertinggi. Kali ini mungkin terjadi lagi. Mungkin yang begitu popular juga akan tumpas dan kejadian ini bukannya luar biasa untuk berlaku.

Apa pun hasilnya Umno akan tetap berpecah belah. Ada juga waktu-waktu dan ketikanya mereka bersemangat dan bersatu. Selalunya mereka akan bersatu serta berganding bahu semasa menyanyikan lagu Umno sahaja. Lepas menyanyi mereka bergaduh kembali sehingga mereka kembali menyanyi di majlis yang lain pula

 

 

aspan alias

 

 

penyapu sial

 

 

hanya pertunjukkan sahaja ....nampak bersatu......tetapi bila dapat  projek  mereka sanggup berbunohan  sesama sendiri....itulah UMNO  bangsat selama lamanya

10 October 2013

SPRM di telan jerung rasuah....ketuanya tak bermaya di kerjakan burid rosmah laki najib al juburi...!!!!

SPRM tiada penyiasatan terpilih tetapi pendakwaan bukan kuasa kami, kata Abu Kassim

tak bermaya....di kerjakan burid rosmah laki najib aljuburi....perangai anjing tua yang nak mampos di balun Allah SWT di padang masyar nanti....!!!

Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) tidak pernah menjalankan penyiasatan terpilih dan hanya fokus kepada kumpulan "kambing hitam", kata Ketua Pesuruhjayanya, Tan Sri Abu Kassim Mohamed (gambar).

Abu Kassim menegaskan "tiada jerung" yang mereka tidak siasat sekiranya menerima laporan, namun pendakwaan bukanlah di bawah bidang kuasa mereka, sebaliknya Jabatan Peguam Negara.

"Tiada jerung yang kita tidak siasat. Contohnya kes Kak Jat, kita dah siasat habis, tetapi tiada kes yang boleh mengaitkan beliau," katanya merujuk kepada isu Pusat Fidlot Nasional (NFC) yang mengaitkan Ketua Wanita Umno, Datuk Seri Shahrizat Abdul Jalil.

"Kalau setakai 'pakai kot' kita boleh tuduh, memang sedap. Kita ikut peraturan. Kes PKFZ kita telah tuduh," katanya merujuk kepada bekas Menteri Pengangkutan, Datuk Seri Ong Ka Ting yang telah dituduh di mahkamah terhadap isu Zon Bebas Cukai Pelabuhan Klang (PKFZ).

Abu Kassim turut menegaskan pihak ketua jabatan di setiap kementerian perlu mengambil tindakan terhadap perkara yang dibangkitkan oleh Laporan Audit Negara dengan melaksanakan saranan mereka.

"Kami ni orang luar. Takkan anak dengan bapak bergaduh kami perlu campur tangan," katanya ketika Wacana Sinar Harian bertajuk Laporan Audit: Ketirisan atau Terlepas Pandang di Auditorium Karangkraf, di Shah Alam.

Tegasnya lagi, SPRM tidak mempunyai kuasa apabila sesuatu kes dibawa oleh Laporan Ketua Audit sebelum dibentangkan di Parlimen, namun ketua jabatan tidak mempunyai sekatan.

"Mereka perlu ambil inisiatif itu," katanya.

Ketua Audit Negara juga jelasnya mempunyai kekangan untuk tidak boleh mendedahkan kes-kes berkenaan kepada pihaknya sebelum dibentangkan di Parlimen.

"Kami pun tahu sesuatu isu itu sama seperti rakyat biasa yang lain. Jadi apabila memulakan penyiasatan kami sudah terlambat," katanya.

Selain Abu Kassim, antara panel yang dijemput adalah Ketua Audit Negara, Tan Sri Ambrin Buang; Pengerusi Jawatankuasa Kira-Kira Wang Negara (PAC), Datuk Nur Jazlan Mohamed; dan ahli Parlimen Petaling Jaya Utara, Tony Pua.

 

 

penyapu sial

 

mangsa SPRM yang tak pilih kambing hitam...mati di bunuh di banggunan SPRM...gara gara enggan jadi barua UMNO-BN

mangsa SPRM yang tak mampu untuk di dakwa....awas...ko usik aku ...aku bilangi rosmah supaya sepit konek kamu dengan burid dia sampai kamu tak bermaya...!!!!

ya betul pak kassim....kamu tiada kuasa mendakwa jerung yg besar2....tapi kamu terlalu berkuasa terhadap mereka yang buat rasuah kecil kecilan...sampai tergamak bunuh mereka di banggunan SPRM...kamu ini anjing pemakan rasuah dan makan gaji buta...!!!

cakap ja hang ni barua umno kan senang!! jangan duk putar belit la,, kalau rakyat bawahan rasuah 20 ringgit pun hang siasat sampai lubang cacing dan sumbat penjara

05 October 2013

phobia dengan pengaruh pemimpin komunis yang dah mati...tapi dalam masa yang sama kata negara komunis boleh beri sumbangan besar kepada agenda Asia...tu dia pemimpin lancau UMNO-BN cakap tak serupa bikin....!!!!

Malaysia, China boleh beri sumbangan besar kepada agenda Asia, kata Najib

pemimpin lancau UMNO-BN lidah  biawak...dalam negara  tipu orang cina...di luar negara  berbuat baik dengan negara cina....cakap tak serupa bikin...!!!

mangsa penipuan pemimpin lancau  UMNO...perjanjian damai  kerajaan UMNO-BN pada tahun 1980 an telah menafikan hak chin peng sebagai warganegara kembali  ke negeri kelahirannya di setiawan ,Perak...!!!!

Malaysia dan China boleh memberikan sumbangan besar ke arah memacukan agenda Asia dengan meneruskan tradisi kerjasama mereka dalam mengejar cita-cita bersama, kata Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak hari ini.

Beliau berkata memandangkan Asia memainkan peranan penting dalam hal-ehwal dunia, keputusan yang dibuat di peringkat negara, dua hala dan serantau akan mempunyai impak mendalam kepada ekonomi global.

"Kita boleh tunjuk menerusi tindakan kita yang pengaruh Asia akan melahirkan keamanan dan kemakmuran - di negara kita, rantau kita dan dunia kita.

"Sama ada mengenai hubungan perdagangan dua hala ataupun usaha antarabangsa untuk membina ekonomi global lebih mapan, kita lebih kuat apabila kita bekerjasama," kata beliau dalam ucaptama di Persidangan Ekonomi Malaysia-China.

Turut hadir ialah Presiden China Xi Jinping. Xi tiba di Malaysia semalam bagi lawatan negara selama tiga hari.

Najib berkata program lima tahun untuk kerjasama ekonomi dan perdagangan yang ditandatangani oleh kedua-dua menteri perdagangan turut menandakan permulaan peringkat baharu hubungan di antara kedua-dua negara.

"Dan ia menetapkan matlamat jelas kepentingan bersama kita: merapatkan hubungan dua hala dan ekonomi; menghasilkan kerjasama kukuh antara kedua-dua negara," kata Najib, yang juga Menteri Kewangan.

Program itu akan menyaksikan dagangan dua hala kedua-dua negara mencecah AS$160 bilion menjelang akhir tahun kelima.

Najib berkata bidang kerjasama yang diliputi termasuk pertanian, tenaga dan sumber mineral; pembuatan dan kejuruteraan.

Perdana Menteri turut berkata presiden China itu telah berkongsi sentimen sama dengan beliau dan menzahirkan pertemuan mereka menggunakan ungkapan Mandarin, bermakna "sekali jumpa dah rasa macam kawan lama". –

Bernama

 

 

penyapu sial

 

 

manusia banjingan macam ini pun boleh ada kat dunia ini ..cakap tak serupa bikin...tipu orang cina di negara ini dengan isu perkauman dalam masa yang sama berbuat baik dengan negara cina...pigidahhhh....

Najib, jangan lupa suruh PRESIDENT CHINA XI terima balik cina Malaysia yang di halau balik ke Negeri China....ada  berani ka....kah kah kah

hiburan percuma untuk tipu pengundi rupanya k-pop rembat duit rakyat sesuka hati....!!!!

najib perompak besar  duit  rakyat

Perbezaan jawapan antara menteri dan bekas menteri Kementerian Belia dan Sukan (KBS) mengenai kedatangan penyanyi K-pop dari Korea membawa kepada perlunya   siasatan dibuat ke atas pegawai dan pihak terlibat.

Rakyat mahu  KBS membuat siasatan terhadap pegawai dan pihak yang terlibat dalam perundingan dengan penaja K-pop ekoran alasan yang diberi menteri tersebut, Khairy Jamaluddin Abu Bakar  yang tidak masuk akal.

Alasan yang kononnya terpaksa membayar RM1.6 juta akibat penaja menarik diri pada saat akhir membuktikan kerajaan tidak berhemah menguruskan perbelanjaan kerana jelasnya ia adalah duit rakyat.

Kita  turut mempersoalkan sekiranya KBS tidak mendapat persetujuan daripada pihak penaja, bagaimana kerajaan membayar wang pendahuluan kepada kepada penyanyi K-pop untuk datang ke Malaysia kerana ia adalah urusan standard bagi memjemput artis membuat persembahan.

Kita mahu siasatan terperinci dijalankan kerana alasan yang diberi terlalu mudah. Ini menunjukkan bahawa kerana kesilapan dan kecuaian pihak yang berunding dengan penaja K-pop menyebabkan kerugian RM1.6 juta, iaitu duit rakyat..

Sehari selepas Khairy Jamaluddin mengakui pihak kementeriannya membayar RM1.6 juta untuk membawa tiga kumpulan K-Pop ke Malaysia untuk mengadakan konsert, penyandang jawatan itu Datuk Seri Ahmad Shabery Cheek menegaskan wang itu datang daripada para penaja.

Menurut Menteri Komunikasi dan Penerangan itu, kementerian menerima RM20 juta daripada penaja korporat dari dalam dan luar negara untuk sambutan itu.

Beliau berkata, wang tajaan berkenaan telah dimasukkan ke dalam akaun Majlis Sukan Negara oleh para penaja di mana ia tidak diambil kira oleh pihak Jabatan Audit Negara.

Mengikut laporan Ketua Audit Negara yang dibentangkan Selasa lalu, terdapat sejumlah wang sebanyak RM12.61 juta telah dibelanjakan oleh KBS sebagai Program Pemberian Bantuan (HBN).

Kos asal yang diperuntukkan KBS ialah RM15 juta namun pada mesyuarat Parlimen yang lepas, KBS memohon pembekalan tambahan untuk HBN sebanyak RM12 juta.

Kini mengikut laporan Ketua Audit Negara, terdapat sejumlah RM12.61 juta lagi dibelanjakan untuk HBN yang menjadikan kos sebenar HBN kepada RM67.61 juta.

03 October 2013

bukan felda ajer buat bisnes sampai bangkrap tapi isa doraemon tak lepas peluang buat bisnes haram beli apartment di london...pun masih kata ada can jadi naib presiden parti melayu penyamun..kah kah kah!!!!

Isa Samad (gambar) hari ini menafikan isu pembelian kompleks apartmen mewah di London yang kini sedang di siasat Suruhanjaya Pencegahan Rasuah (SPRM) akan menjejaskan peluangnya merebut jawatan naib presiden Umno dalam pemilihan Oktober ini.

Menurut Pengerusi Felda Holdings itu, pembelian apartmen mewah tersebut bukannya untuk keperluan sendiri tetapi dibeli oleh Felda Investment Corp (FIC).

"Mana ada jejas, tidak ada isu pun. Ini dinamakan perniagaan, bukan Felda saja beli hartanah di luar negara, KWSP, Tabung Haji termasuk Mara pun beli juga. Jadi apa masalahnya?

"Ini berkaitan urusan perniagaan. Tidak ada kena mengena dengan politik. Pemilihan itu cerita lain," katanya dalam satu sidang di Menara Felda, Kuala Lumpur hari ini.

Pembelian kompleks apartmen mewah Felda bernilai £98 juta (RM497 juta) itu sedang disiasat oleh SPRM dan dijangka menjejaskan peluang Isa dalam merebut jawatan naib presiden Umno.

Difahamkan terdapat ketidakpuasan hati di kalangan pemimpin Umno berhubung perbelanjaan besar Felda Investment Corp (FIC) UK Properties untuk Grand Plaza Serviced Apartments di kawasan Bayswater, London yang terkenal di kalangan rakyat Malaysia yang menetap di ibu kota United Kingdom (UK) itu.

Malah beliau juga mempertahankan tindakan Felda membeli hartanah itu dengan menyifatkan ia kos yang berpatutan sekiranya dibandingkan dengan pulangan yang bakal diperolehi.

"Kompleks Grand Plaza di London, logiklah dengan lokasi yang kita dapat, tempat yang strategik. Kita jadikan ia sebagai satu halal kitchen ia bukan pelaburan sangat menguntungkan.

"Malah Grand Plaza juga amat popular dalam carian tertinggi internet google kerana itu kita jangka akan mendapat semula pulangan modal pada tahun depan," katanya lagi.

Beliau yang dilihat kurang senang apabila ditanya mengenai peluangnya dalam pemilihan Umno kelak mengatakan pembelian kompleks tersebut dibuat sebelum proses pemilihan.

"Tidak ada kena mengena pun pembelian dibuat sebelum pemilihan lagi, dan proses ini memakan masa bukan dibuat sehari dua tetapi lebih daripada itu.

"Kalau kata ia akan menjejaskan peluang dalam Umno sebab saya Pengerusi Felda, takkanlah hendak dibekukan semua aset syarikat untuk bertanding. Sebab itu saya kata perniagaan ialah perniagaan, politik ialah politik," kata Isa.

Ditanya adakah beliau yakin dapat merebut jawatan naib presiden Umno, Isa dengan ringkas menjawab beliau mewakili pemimpin lama.

"Pemilihan ini juga satu perkara yang serius untuk merebut jawatan Majlis Tertinggi Umno. Ia bukan seperti pemilihan PAS, PKR.

"Hendak kata terlalu yakin, tidak. Namun, sebagai pemimpin lama saya tahu apa yang Umno inginkan. Saya juga tidak ada pakatan. Saya bersendirian dalam Umno dan ia terserah pada jawatankuasa" kata Isa.

Isa turut menafikan ada unsur rasuah dalam pembelian kompleks tersebut hingga menyebabkan ia disiasat oleh SPRM.

Isa merupakan salah seorang daripada tiga pencabar kepada tiga penyandang jawatan naib presiden Umno iaitu Menteri Dalam Negeri Datuk, Seri Dr Ahmad Zahid Hamidi; Menteri Kemajuan Luar Bandar dan Wilayah, Datuk Seri Shafie Apdal dan Menteri Pertahanan, Datuk Seri Hishammuddin Hussein.

 

penyapu sial

 

isa doraemon teruskan lagenda kak ijat....dulu kak ijat beli kondo untuk ternak lembu...isa doraemon tak lepas peluang beli apartment untuk ternak biji benih kelapa sawit di london....kah kah kah

bertambah seekor lagi otak pembelit dan penipu geng geng otak cap ayam...jadi ke tak jadi naib presiden parti penyamun ada aku kisah...yang aku kisah duit rakyat termasuk peneroka felda habis di tarah untuk penuhi nafsu haramjadah penyamun doraemon dan talibarutnya..

selagi melayu melayu bangsat masih kekalkan parti haramjadah ini menerajui negara...ekonomi negara semakin parah di kerja kan geng geng doraemon penyanggak sebegini .

lawak bodoh menteri cap ayam UMNO....pistol di rembat di darat rupanya hilang di laut .....sewa kat lanun kot....kah kah kah.....!!!!

aku bersetuju dengan kata ketua penjilat najis ( KPN )....memang banyak pistol  jatuh ke laut...depa semua nak jadi lanun...ko orang peduli apa..!!!

Menteri Dalam Negeri Datuk Seri Dr Ahmad Zahid Hamidi (gambar) hari ini bersetuju dengan kenyataan Ketua Polis Negara Tan Sri Khalid Abu Bakar bahawa kehilangan pistol anggota polis seperti didedahkan Laporan Ketua Audit Negara 2012 berkemungkinan kerana jatuh ke dalam laut.

Ahmad Zahid ketika ditemui di lobi Parlimen hari ini berkata, beliau percaya pistol yang dilaporkan hilang dalam audit berkenaan terjatuh ketika melakukan operasi.

"Saya setuju, dalam operasi kadang-kala (pistol) terjatuh dalam laut. Tapi saya percaya tiada penyelewengan," katanya kepada pemberita.

"Saya minta polis kuatkan SOP dan menjaga peralatan mereka, termasuk pistol supaya tak jatuh ke dalam laut lagi," katanya

 

 

penyapu sial

 

 

Berapa ramai polis laut kat malaysia ni? ...polis darat dah tak de kerja di darat...cari makan di laut kot ...kah kah kah

kapal selam pun boleh jatuh ke laut sedangkan pistol yang kecil itu...

Lain kali jatuh ke dalam jamban pulak..Nampak sangat  Malaysia di ketawakan oleh negara lain. Jadi Rakyat berasa malu dgn kelakuan kamu semua.

macam mana rakyat nak merasa bangga sebagai rakyat Malaysia setelah mempunyai menteri dalam kabinet kerajaan yang sedemikian rupa...cap ayam selamanya

01 October 2013

akhbar tong taik tabur fitnah atas abu mayat chin peng...tuduh Chin Peng sebar fahaman komunis melalui Islam,

chin peng  walau pun seorang komunis lebih mulia dari akhbar tong taik utusan  kepunyaan melayu bangsat...yang kerjanya menfitnah dan makan rasuah

akhbar tongtaik atau nama  longkangnya utusex....dah habis modal menyiar cerita cerita fitnah rupanya penyebar fikiran sex di kalangan lembu lembu melayu UMNO...!!!

Akhbar milik Umno Utusan Malaysia hari ini mendakwa Setiausaha Agung Parti Komunis Malaya (PKM) menjalankan rancangan propaganda memenangi hati orang Melayu dengan menaja penubuhan badan Islam dan mendekati orang Melayu supaya dapat meyakinkan mereka bahawa Islam dan komunisme tidak bertentangan antara satu sama lain.

Laporan itu menyatakan dalam satu mesyuarat Jawatankuasa Pusat PKM yang berlangsung di Beijing dan dipengerusikan oleh Chin Peng sekitar akhir 1962 dan awal 1963, ketua PKM itu menyarankan agar anggota komunis mendekati masyarakat Melayu dengan cuba memahami budaya dan adat resam mereka.

"Untuk meraih sokongan umum, kader PKM yang ditugaskan dalam kerja 'Min Yuen' iaitu memberi maklumat, mendapatkan bekalan makanan serta ubat-ubatan untuk komunis, mereka telah dicadangkan supaya menyusup masuk ke dalam aktiviti masyarakat.

"Kader ini juga akan menunjukkan keprihatinan terhadap kehidupan orang Melayu dan menampakkan kesediaan untuk membantu mereka pada bila-bila masa.

"Apabila sudah diterima oleh masyarakat setempat, mudahlah untuk kader menjalankan gerakan dengan menubuhkan 'Hsueh Hsih Cell' dalam kalangan orang Melayu telah dikenal pasti menunjukkan minat dan kecenderungan terhadap fahaman komunis di mana sasarannya ialah golongan remaja dan kanak-kanak," menurut akhbar itu yang memetik dokumen rasmi beberapa pemimpin PKM yang belum pernah didedahkan kepada umum sebelum ini.

Menurut laporan tersebut, kebanyakan saranan yang dikemukakan Chin Peng diterima anggota Jawatankuasa Pusat PKM yang hadir pada mesyuarat di Beijing walaupun penggunaan nama samaran Melayu oleh anggota komunis Cina dibantah oleh pengerusi parti, Musa Ahmad atas alasan isu agama dan kaum agak sensitif bagi orang Melayu yang mungkin melihatnya sebagai usaha untuk mengelabui mata mereka.

Chin Peng bagaimanapun mengetepikan pandangan Musa itu dengan menekankan yang kader PKM memang cukup terlatih dari segi penguasaan bahasa termasuk dialek sehingga mampu meyakinkan orang Melayu.

"Keyakinan Chin Peng itu dipercayai berdasarkan kejayaan anasir komunis menyusup masuk ke dalam badan agama di awal penubuhan PKM selain mempengaruhi individu dengan latar agama untuk menyertai gerakan itu walaupun pada asalnya atas dasar perjuangan nasionalis.

"Antara pemimpin PKM yang mempunyai latar pendidikan agama ialah Musa dan Shamsiah Fakeh. Musa mendapat pendidikan agama di Sekolah Agama Al Mashor, Pulau Pinang ialah Presiden Persatuan Penuntut Melayu Al Mashor dari 1939 hingga 1941," dedah laporan itu.

 

 

penyapu sial

 

 

orang melayu keturunan melayu bangsat ajer yang percaya cerita fitnah dan bohong macam ini.....yang tolak hudud dan tolak islam dalam dalam segala aspek kehidupan  termasuk dalam sistem pemerintahan di negara ini lebih bahaya dari komunis....!!!