ini blog aku yang punya...suka hati aku lah apa aku nak kata....maki hamun ke...carut ke...kata nista ....aku punya suka...tak suka....please get out dari sini....ada faham....


saje nak bagi tau....blog ini bukan pro pakatan rakyat...dan jauh panggang dari api....penyokong parti kongkek negara ( BN ) ...dan tiada kena mengena dengan mereka yang dah mampos......muakakakaka!!!
SOKONG HIMPUNAN BLACKOUT 505.......JOM LIKE DI SINI

.

Search This Blog

terNOW...!!!!

SPR semakin merapu dengan menghalalkan pengundi hantu....bermakna mengalakkan pilihanraya yang kotor....apakah tindakan anda semua ?

petisyen melalui blog ini : jika perhimpunan aman blackout 505 dan petisyen pilihanraya masih gagal untuk mengalahkan penipuan yang di lakukan oleh SPR dan UMNO - BN...wajar kita sebagai rakyat lancarkan BERSIH 4.0 dan turun ke jalanraya..!!

29 November 2013

salahguna duit zakat tak habis habis ...inilah padahnya bila ikut nasihat keling paria mahakutty supaya bersahabat dengan syaitan yang di kenali....dana zakat habis di kekah kepada kroni....OKU jadi mangsa..!!!!

Seorang lelaki kurang upaya telah membuat laporan kepada Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) berhubung dakwaan penyalahgunaan dana zakat di Johor.

Azizan Jaafar berkata, beliau telah membuat laporan itu bulan lepas selepas beliau mendakwa mendapati nilai bantuan yang berupa barangan yang diterimanya jauh lebih rendah daripada yang dinyatakan dalam arahan penghantaran.

Azizan, yang menjadi kurang upaya ekoran satu kemalangan, menganggarkan kos barangan tersebut ialah RM700 dan bukannya RM4,500 seperti yang dinyatakan.

Berikutan itu, katanya, beliau enggan menandatangani arahan penghantaran tersebut.

Menurutnya, barangan tersebut berupa enam cawan untuk bekam (satu kaedah penyembuhan tradisional) dan sebuah alat pemanas tuala.

Menurut Azizan beliau tahu harga runcit pemanas tuala itu hanya RM480 manakala cawan tersebut yang pernah dibelinya sebelum ini, hanya berharga RM44 setiap satu.

Oleh itu, harga bagi enam cawan tersebut adalah RM264, katanya ketika dihubungi.

Semakan di internet menunjukkan bahawa pemanas tuala itu selaku pensteril berharga anntara AS$90 (RM290.75) hingga AS$120 (RM387.68). Bagaimanapun, harga pensteril autoklaf industri (industrial autoclave steriliser) boleh mencecah ribuan ringgit.

E-Stores menjual cawan bekam serendah RM20 untuk sekotak enam biji, bergantung kepada jenama.

Yang dihantar kepada Azizan ditandakan dengan jelas sebagai "towel warmer" dan bukannya pensteril autoklaf industri manakala bungkusan untuk cawan bekam itu sama dengan yang dijual di E-Stores.

Azizan berkata pembekal kepada Majlis Agama Islam Johor (MAIJ) telah meluluskan bantuan sebanyak RM4,500 tetapi pembekal hanya boleh memberi kepadanya sebanyak RM2,700.

"Ini mendorong saya untuk membuat laporan kepada SPRM. Pegawai SPRM datang ke rumah saya pada 29 Oktober untuk mengambil gambar barangan yang dihantar dan menghubungi saya pada 31 Oktober untuk memintanya jangan menggunakan barangan kerana ia boleh diklasifikasikan sebagai bukti," katanya.

SPRM Muar, di mana Azizan membuat laporan tersebut,  seorang pegawai di situ berkata prosedur dalaman melarang mereka daripada membuat sebarang pengesahan

 

perembat  lain duit zakat

 

pelopor  rembat duit zakat

Jamil Khir Kena "Checkmate"

satu bangsa pukimak sama sahaja....mca dan umno satu bangsa perompak dan penyamun....Yen Yen belanja RM2.71 juta melancong tatkala rakyat dipaksa berjimat

Bekas Menteri Pelancongan, Datuk Seri Dr Ng Yen Yen (gambar) membelanjakan RM2.71 juta untuk lawatan ke luar negara dari 2010 hingga Januari tahun ini ketika kerajaan menggesa rakyat berjimat-cermat dan mengubah cara hidup bagi berdepan dengan kenaikan kos sara hidup.

Sektor pelancongan kini merupakan perolehan asing kedua terbesar Malaysia dan penyumbang ketujuh terbesar kepada sektor ekonomi negara dengan menyumbang RM47.2 Keluaran Negara Kasar (KNK) pada 2012.

Namun lawatan Dr Ng mencetus kemarahan rakyat dan pembangkang melihat jumlah itu sebagai perbelanjaan melampau.

Dalam jawapan bertulis kepada Lim Guan Eng (DAP - Bagan), Menteri Pelancongan dan Kebudayaan, Datuk Seri Mohamed Nazri Abdul Aziz, berkata pada 2010, Dr Ng bersama delegasi membelanjakan RM1.28 juta bagi lawatan pada Januari, April, Mei, Jun, Ogos, September dan Oktober pada tahun tersebut.

Pada 2011, Dr Ng bersama delegasi membelanjakan RM814,142 bagi perjalanan luar negara pada Mei, Julai, Ogos dan November.

Tahun lalu, sebanyak RM588,547 kos perbelanjaan ke luar negara yang dibuat pada Januari, Mac, Julai dan November. Lawatan terakhir dibuat pada Januari tahun ini dan beliau bersama delegasinya membelanjakan RM35,400.

Dr Ng dilantik menjadi menteri pelancongan dari April 2009 sehingga Pilihan Raya Umum ke-13 (PRU13) selepas beliau tidak dipilih semula ke jawatan itu.

Beliau tidak dipilih menganggotai Kabinet namun Nazri melantiknya sebagai Pengerusi Lembaga Penggalakan Pelancongan Malaysia.

Semasa menjadi menteri pelancongan, pembangkang membangkitkan isu Dr Ng boros berbelanja ketika di luar negara.

Paling kuat memberi kritikan adalah Ahli Parlimen Seremban, Anthony Loke yang menggelar Dr Ng sebagai “menteri melancong”.

Loke mendakwa Dr Ng ‘boros’ membelanjakan RM3 juta bagi menganjurkan Persidangan Pelancongan Asia Pasifik 2012 (Pata) yang berlangsung pada April dengan menggunakan RM1.8 juta bagi membuka enam laman Facebook sebagai sebahagian kempen media sosial.

Julai tahun ini, Loke mengingatkan Nazri supaya memerhatikan Dr Ng dengan meminta beliau memastikan Dr Ng “menjalankan tugasnya”.

Nazri berkata, Dr Ng dipilih kerana pengalamannya sebagai bekas menteri pelancongan dan beliau mahu menarik pelancong dari China.

“Kami mahu pasaran yang lebih besar dari negara China. Dr Ng boleh membantu kerana beliau boleh bertutur dalam bahasa Mandarin,” katanya

 

 

 

penyapu sial

 

satu malaysia bangsa pukimak...tinggal bangsa india  keling pukimak tak declare lagi = bangsa UMNO pukimak perompak dan penyamun rakyat malaysia...bravo....!!!!

berkawan dengan syaitan inilah natijahnya...layan sangat ego bapak syaitan yang meperkayakan kroni haramjadah .....rakyat semakin melarat....!!!

 

Apakah negara ini diuruskan untuk kesejahteraan rakyatnya atau untuk melayan ego kepada seorang bekas perdana menteri yang semakin nyanyuk dan tidak habis-habis mencampuri urusan negara walaupun sudah 10 tahun bersara?

Bekas Perdana Menteri, Mahathir Mohamad ,yang mengaku baik  bersahabat  dengan syaitan yang di kenali  (gambar) memberikan amaran kepada kerajaan, memansuhkan sistem Permit Import (AP) kereta akan menyebabkan riwayat dua kenderaan nasional Proton dan Perodua tamat.

Kenyataan beliau hadir selepas bekas Menteri Kewangan, Daim Zainuddin yang berkhidmat dalam Kabinetnya menggesa kerajaan memansuhkan sistem AP agar rakyat Malaysia dapat membeli kereta dengan lebih murah.

"Memansuhkan AP bermakna harga kereta yang lebih murah untuk rakyat," kata Daim.

Bapak syaitan  ini berkata, tanpa sistem AP, kenderaan import akan membanjiri pasaran tempatan menyebabkan Proton dan Perodua gagal untuk bersaing.

“Orang Melayu dan Bumiputera lain tidak akan berjaya masuk ke dalam perniagaan automotif tanpa sistem AP kerana mereka tidak biasa dengan pasaran,” katanya lagi.

Tidakkah syaitan ini  berfikir bagaimana pula dengan ramai rakyat Malaysia disenaraihitamkan oleh institusi kewangan kerana tidak mampu untuk membayar hutang kenderaan yang mahal?

Baru-baru ini dalam satu Seminar Kebangsaan Maqasid Syariah 2013 anjuran Persatuan Ulama Malaysia (PUM), Setiausaha Penasihat Syariah Bank Islam Malaysia Berhad (BIMB), Mohd Nazri Chik, berkata sehingga Mac 2013, angka hutang isi rumah meningkat kepada 82.9 peratus dan merupakan yang tertinggi di rantau ini.

Katanya, pinjaman terkumpul bagi pembelian harta kediaman dan kenderaan iaitu 64 peratus adalah bahagian terbesar pinjaman isi rumah.

Ertinya, pinjaman untuk membeli kenderaan antara penyumbang kepada hutang isi rumah rakyat Malaysia kerana harga kereta di negara ini merupakan yang kedua tertinggi di dunia seperti dinyatakan dalam kajian sebuah laman web berpengaruh berpengkalan di Amerika Syarikat (AS) www.jalopnik.com.

Akhbar perniagaan The Edge melaporkan pada September, kajian Jalopnik mendapati Malaysia berada di tangga kedua selepas Singapura bagi 10 negara yang mempunyai harga kereta termahal di dunia.

Apakah rakyat Malaysia perlu diseksa membayar harga mahal untuk membeli kenderaan hanya kerana untuk menyelamatkan Proton dan Perodua?

Di atas rasional apa harga Proton di negara luar jauh lebih murah berbanding di negara ini?

Sudah pasti kerana jika harga terlalu mahal, ia pasti tidak akan dibeli oleh rakyat di negara jiran seperti di United Kingdom, Indonesia dan negara-negara Arab.

Mengapakah rasional yang sama tidak dapat digunakan dalam negara ini?

Kerana pasaran di Malaysia terlalu kecil untuk mengeluarkan kenderaan dengan jumlah besar untuk mengurangkan kos pengeluaran.

Jumlah pengeluaran yang kecil menyebabkan kos pengeluaran menjadi lebih mahal berbanding jumlah pengeluaran lebih besar.

Mengapa kita perlu mempunyai kenderaan nasional walaupun pasaran dalam negara terlalu kecil?

Kerana untuk memuaskan hati seorang pemimpin yang mahukan segala-galanya walaupun beliau mengetahui Malaysia masih belum bersedia.

Hanya kerana mahu memberikan AP kenderaan kepada beberapa tokoh korporat Melayu dan Bumiputera, majoriti rakyat Malaysia terpaksa membayar hutang isi rumah yang tinggi setiap bulan.

Hanya kerana orang Melayu dan Bumiputera tidak biasa dengan pasaran automatif, majoriti rakyat disenaraihitamkan oleh institusi kewangan kerana tidak mampu membayar hutang kenderaan.

Sudah sampai masa bagi Perdana Menteri, Najib Razak untuk membuat pilihan.Sama ada untuk melayan ego bapak syaitan ini  atau menjaga kebajikan rakyat Malaysia yang memberikan beliau peluang untuk memerintah bagi penggal kedua.

Jika orang Melayu dan Bumiputera terlalu lemah dan tidak biasa dengan perniagaan automotif, masih banyak sektor perniagaan yang boleh menjadikan mereka kaya.

Sektor pertanian umpamanya. Itulah asal-usul kepada majoriti orang Melayu.Tahukah anda menjual hasil pertanian juga boleh menyebabkan perniagaan anda berkembang ke peringkat antarabangsa?

padan muka...buat pedajjal dalam senyap...bini simpanan kaki bedal kena " tibai " dengan bekas drebarnya...!!!!

zahida membuat fitnah terhadap drebarnya....???

Shafie Apdal pernah mengadakan hubungan sulit  dengan Zahida Rafique....wau...????....dengan berskandal boleh kumpul duit banyak banyak....duit sape yang ko tibai haaa...!!!

Bekas pemandu peribadi kepada pelakon Zahida Rafik, memfailkan saman fitnah terhadap pelakon wanita berkenaan ekoran penyiaran satu artikel dalam sebuah akhbar harian, tahun lalu.

Saman difailkan di Pejabat Pendaftar Mahkamah Tinggi, pagi kelmarin, melalui Tetuan Daim & Gamany.

Noor Azman Azemi, 39, selaku plaintif menamakan Zahida atau nama sebenarnya Zahida Mohamed Rafiq, 37, sebagai defendan.

Menurut penyataan tuntutan yang dikemukakan kepada mahkamah, Noor Azman yang merupakan anak saudara kepada penyanyi popular era 80-an, Dayangku Intan itu mendakwa, defendan telah mengeluarkan kata-kata fitnah kepada pemberita akhbar berkenaan yang menyebabkan penyiaran sebuah artikel bertajuk ‘Zahida Rafik Terkedu’ pada 3 Mac tahun lepas.

Kenyataan itu dibuat selepas Zahida membuat satu laporan polis yang memohon plaintif disiasat di bawah Seksyen 406 Kanun Keseksaan di Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Ampang Jaya.

Menurut penyataan tuntutan itu lagi, akhbar berkenaan telah melaporkan bahawa Zahida kerugian sebanyak RM200,000 selepas wang itu dilarikan pemandu peribadinya yang diarah memasukkan wang berkenaan ke akaun bank milik Zahida.

Artikel itu turut menyebut bahawa pemandu peribadinya gagal dihubungi dan telah melarikan diri selepas Zahida menyerahkan wang tersebut.

Plaintif mendakwa perkataan-perkataan yang disiarkan itu palsu, tidak berasas dan disiarkan dengan niat jahat.

Plaintif mendakwa telah mengalami kecederaan teruk terhadap karektor, penghormatan, reputasi peribadi, dan menjejaskan peluangnya mendapat pekerjaan.

Plaintif menuntut gantirugi am; gantirugi teruk; gantirugi teladan; faedah empat peratus setahun ke atas jumlah gantirugi, serta satu perintah injunksi menghalang defendan mengulangi perkataan fitnah itu; dan kos.

 

 

penyapu sial

 

 

dulu kaki bedal tibai anunya zahida....lepas tu zahida tibai pemandunya...nasib baik tak kena anunya....kah kah kah...kalau kena mati berangan la si kaki bedal....yang jadi mangsa rakyat jugak.....RM 200 k banyak maaa.....dasar penyamun UMNOPORNO kaki skandal....!!!

25 November 2013

woiii...bodoh ,banggang , babi sial punya najib....!!! memang lah pelaburan swasta tidak terjejas dengan sistem cuti baru di Johor....pelabur terjejas pasal banyak penghianat negara jenis macvam kamu yang kerjanya merompak khazanah dan rakyat negara ini....bahlul...!!!!

Pelaburan swasta tidak terjejas dengan sistem cuti baru di Johor, kata Najib

Cuti pada hari Jumaat dan Sabtu yang diumumkan di Johor baru-baru ini tidak akan menjejaskan pelaburan sektor swasta negeri berkenaan, kata Datuk Seri Najib Razak (gambar) hari ini.

Perdana Menteri itu berkata, perubahan sistem cuti tersebut tidak tertakluk kepada swasta untuk mengikutnya dan mereka masih boleh beroperasi seperti biasa.

"Mengenai di Johor, kita masih melihat akan isu tersebut. Ia adalah keputusan negeri dan kita sedang melihat daripada aspek kepentingan pelabur.

"Swasta tidak menerima kesannya dan boleh beroperasi seperti biasa, hanya perkhidmatan awam perlu mematuhinya," katanya.

Menurut Najib, perkhidmatan awam di negeri Johor akan mengalami sedikit rombakan agar selari dengan perubahan cuti itu.

"Kita perlu membuat beberapa rombakan. Di bawah peruntukan Perlembagaan terdapat cuti di peringkat negeri dan juga pusat.

"Kami akan dapatkan keterangan lanjut tentangnya," kata Najib.

Semalam, Menteri Besar Johor Datuk Seri Mohamed Khaled Nordin juga berkata sektor swasta tidak terikat dengan pengumuman sistem cuti baru tersebut.

Sebelum itu, laporan media di Singapura melaporkan keputusan tersebut akan menjadikan negeri Johor kurang menarik untuk pelaburan selain ia tidak tepat pada masanya berikutan kerjasama dalam pelbagai sektor semakin meningkat antara Johor dan republik itu.

Bagaimanapun, Khaled berkata ia bukan masalah utama memandangkan Johor pada tahun 1994 pernah melaksanakan sistem cuti sedemikian dan tidak akan memberi impak besar kepada ekonomi negeri tersebut.

Pertukaran cuti hujung minggu itu dititahkan Sultan Johor Sultan Ibrahim Sultan Iskandar pada majlis Doa Kesyukuran, Majlis Terimaan, Majlis Mengadap Takzim dan Majlis Darjah dan Pingat sempena sambutan ulang tahun keputeraan baginda di Dewan Jubli Intan Sultan Ibrahim di Muar baru-baru ini

 

 

penyapu sial

 

 

apa pulak kena mengena peluang pelabur swasta  dengan cuti jumaat...pelabur swasta  lebih takutkan perangai perompak dan pelanun macam kamu...depa takut kamu tibai duit mereka dengan pelbagai cukai dan akta serta janji kelabu asap puak puak kamu....!!!!

malaysia kena intip dengan singapura...tapi najib buat bodoh ajer...apa kena blackmail pasal gambar altantuya dengan najib di singapura ke...????

najib kena ugut dengan singapura pasal gambar  seperti  ini...????....tu pasal buat bodoh ajer negara ini kena intip....!!!

Singapura merupakan rakan utama kumpulan risikan "5 Eyes" yang memintas telefon dan memantau rangkaian komunikasi di Kuala Lumpur, ia didedahkan di dalam dokumen sama yang dikeluarkan pendedah maklumat Edward Snowden.

Kumpulan media berpengkalan di Australia, Fairfax Media melaporkan hari ini akhbar harian Belanda, NRC Handelsblad menamakan Singapura sebagai kunci utama "pihak ketiga" yang menyalurkan lima negara tersebut akses ke dalam saluran komunikasi di Malaysia.

Akhbar tersebut menerbitkan sebuah peta yang menunjukkan cengkaman Amerika Syarikat ke atas saluran komunikasi trans-Pasifik melalui kemudahan pemintasan di Pantai Barat Amerika Syarikat, Hawaii dan Guam.

Kemudahan fasiliti tersebut memintas semua kabel trafik merentas Lautan Pasifik, dan berhubung dengan Australia dan Jepun, Singapura adalah sebahagian daripada pembinaannya seperti yang ditunjuk dalam peta.

Menurut Fairfax, Malaysia dan Indonesia menjadi sasaran utama bagi kedua-dua perisikan Australia dan Singapura sejak tahun 1970-an, kerana kebanyakan telekomunikasi dan trafik Internetnya akan melalui kepulauan bandar raya negara tersebut.

Pada bulan Ogos, Fairfax juga melaporkan perisikan Singapura merupakan rakan kongsi agensi pengintipan elektronik Australia, Defence Signals Directorate, bagi meneroka kabel SEA-ME-WE-3 yang beroperasi dari Jepun, melalui Singapura, Djibouti, Suez dan Selat Gibraltar ke Utara Jerman.

Perbuatan tersebut didakwa didalangi oleh syarikat pengendali telekomunikasi Singapura, Singapore Telecommunications Limited (SingTel), salah sebuah syarikat yang dimiliki agensi pelaburan kerajaannya, Temasek Holdings.

Syarikat tersebut memiliki Peter Ong, ketua perkhidmatan awam Singapura yang dahulunya bertanggungjawab dalam hal ehwal keselamatan negara dan penyelarasan risikan, diberikan jawatan dalam lembaga sebagai wakil kerajaan.

Singtel juga dipercayai memperluaskan hubungan antara Australia dan Singapura dalam perisikan dan pertahanan sejak 15 tahun lalu, menurut pendedahan tersebut.

Bulan lepas, Snowden mendedahkan Amerika Syarikat menjalankan pengintipan mereka di kedutaan di Kuala Lumpur bagi memintas dan memantau rangkaian komunikasi telefon.

Menerusi peta yang diterbitkan oleh majalah Jerman Der Spiegel dan diteliti oleh Fairfax, menunjukkan 90 kemudahan pengawasan elektronik di seluruh dunia, termasuk di pejabat kedutaan AS di Jakarta, Bangkok, Phnom Penh dan Yangon.

Peta yang bertarikh 13 Ogos 2010, bagaimanapun tidak menunjukkan sebarang kemudahan seperti di Singapura, Australia, New Zealand, Britain, dan Jepun, yang merupakan sekutu rapat AS.

Pada bulan Ogos, sumber perisikan Australia telah mengesahkan alat perisikan rahsia XKeyscore – yang juga didedahkan oleh Snowden – digunakan untuk mengintip Malaysia dan negara-negara Asia Pasifik yang lain.

Program XKeyscore yang digunakan sejak tahun 2008 tersebut telah dikatakan berjaya menangkap pengganas daripada risikan yang diperoleh menerusi penggunaan alat tersebut

 

 

penyapu sial

 

 

tu yg tak nampak.. yg nampak pun buat bodoooo je.. jet2 pejuang Singapura melintasi ruang udara malaysia di Johor dan juga pekerja Singapura bebas keluar masuk Pulau Pisang tanpa mendapat kebenaran dari imegresen Malaysia. Selepas terlepas Pulau Batu Puteh, heboh nak rak dunia cerita pasal Pulau Pisang, itu ini begitu begini.. last2 diam entah kemana. hangat2 tahi manusia bau je mengalah segalanya tapi langsung tak berguna..

mb kedah sibuk nak kaji semula perjanjian pajakan pulau pinang .... lebih baik kaji semula perjanjian air antara s'pore dan malaysia yg berat sebelah dah lah kena initp perjanjian air kena kelentong ........half past six punya mind..

dasar keparat  geng2 ketuanan melayu BABI SIAL DAN PUKIMAK.....tu dia....,kah!kah!kah!

22 November 2013

kami lagi pelik bila SPR jadi jurutonggeng UMNO laknatullah....dari dulu,kini dan selamanya selagi UMNO haramjadah memerintah....!!!!

SPR 'pelik' Anwar nafi sebut pengundi Bangladesh

Pengerusi Suruhanjaya Pilihan Raya Tan Sri Abdul Aziz Yusof berkata beliau hairan dengan kenyataan ketua pembangkang Datuk Seri Anwar Ibrahim yang menafikan menuduh kerajaan membawa masuk 40,000 pengundi warga Bangladesh dalam pilihan raya umum lalu.
Abdul Aziz yang dipetik dalam laporan Utusan Malaysia hari ini menyebut, pembangkang berkali-kali mendakwa bahawa kerajaan dengan kerjasama Jabatan Perdana Menteri dan Majlis Keselamatan Negara membawa masuk 40,000 pengundi luar.

“Saya cukup pelik apabila ada orang yang sanggup menafikan perkara yang pernah disebut apatah lagi perkara itu diulang-ulang walaupun telah dinafikan kami dan kerajaan.

“Malah, hasil bedah siasat pilihan raya umum ke-13 yang dilakukan SPR, tidak ada satu pun aduan yang diterima daripada pengurus negeri mahupun petugas tentang cubaan pengundi hantu mengundi dan ini jelas menunjukkan tuduhan itu adalah fitnah,” katanya seperti dipetik Utusan Malaysia.

Beliau mengulas kenyataan Anwar semalam bahawa dakwaan 40,000 pengundi hantu dari Bangladesh turun mengundi dalam pilihan raya lalu mula ditimbulkan oleh penulis blog pro-Umno dan bukannya oleh pemimpin Pakatan Rakyat.

Anwar berkata, beliau telah membuat semakan dan mendapati pemimpin Pakatan Rakyat tidak pernah membuat kenyataan seperti itu.

Jelasnya, Pakatan hanya membuat dakwaan berhubung kewujudan pengundi luar tetapi tidak menyebut bahawa pengundi tersebut adalah pengundi Bangladesh.

Anwar mengulas laporan akhbar semalam berhubung kenyataan Perdana Menteri Bangladesh Sheikh Hasina yang menafikan dakwaan bahawa 40,000 rakyatnya diterbangkan ke Malaysia untuk mengundi pada Mei lalu.

Anwar pada 2 Mei lalu mendakwa bahawa Jabatan Perdana Menteri menjadi dalang satu operasi rahsia menerbangkan pengundi meragukan dari pelbagai lokasi di Sabah dan Sarawak ke semenanjung Malaysia hampir setiap hari menjelang hari pembuangan undi.

Menurut Anwar, PKR mempunyai senarai penumpang tersebut yang sebahagian besarnya adalah warganegara asing.

Menurutnya, menjelang hari mengundi pada 5 Mei sekurang-kurangnya 40,500 orang telah dibawa ke semenanjung menerusi hampir 16 penerbangan setiap hari.

Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak bagaimanapun ketika membentangkan Bajet 2014 bulan lalu mengaitkan bahawa Pakatan Rakyat mendakwa 40,000 pengundi itu adalah pengundi Bangladesh.

Dakwaan mengenai 40,000 pengundi Bangladesh itu juga diulangi Najib ketika ditemuramah dalam satu program CNN.

Pengerusi bersama BERSIH Datuk S Ambiga dalam reaksinya awal bulan ini berkata tindakan Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak yang terus-menerus menafikan mengenai dakwaan tersebut sebagai satu helah untuk mengelak dari menjawab dakwaan penipuan dalam pilihan raya.

 

 

penyapu sial

 

 

Kenapa ya org yg 'pendek akal' selalu dapat tempat yg baik dlm agensi Kerajaan selepas dia bersara. Antara kriteria penting mesti boleh menjadi lembu yg dicucuk hidung, kuda tunggangan, jadi kaldai politik kepada tuannya, kuda trojan dan macam-macam watak yg dia sendiri tdk sedar dia bercakap kdg-kdg bangang ada dan bengang pun ada. Ini sdh masuk karektor dua alam. Sebelah kaki ke langit dan sebelah kaki ke bumi. Diberi makan dia makan masa nk menyondol dia boleh buat apa pun.

PR cakap ada usaha utk membawa org asing utk mengundi dgn mengunakan pesawat MAS dan Airasia..jadi pada pengerusii SPR aka lembu UMNO...jgn pelik ..rakyat yg pelik pasal gaji dibayar oleh rakyat tapi sanggup jadi hamba dan balaci UMNO... haram syurga pada manusia yg mengkhianti amanah rakyat....

Aku lagi pelik bila SPR tak siasat kenyataan DSA selepas pengundian awal dengan bukti nama, kad pengenalan dan status kewarganegaraan.

“Warganegara tersebut termasuk India, Bangladesh, Filipina, Indonesia. Soalan saya bagaimana orang dalam kategori warganegara ini boleh dibawa masuk sebagai pengundi awal di bawah tentera dan polis." -DSAI

“Malah, hasil bedah siasat pilihan raya umum ke-13 yang dilakukan SPR, "tidak ada satu pun aduan yang diterima daripada pengurus negeri mahupun petugas tentang cubaan pengundi hantu mengundi dan ini jelas menunjukkan tuduhan itu adalah fitnah,” katanya seperti dipetik Utusan Malaysia."

Habis tu yg berpuluh laporan polis siap ngan puluhan bukti video camna plak...tu x dikira aduan kot...

pulak dah....tiba tiba bila negara jadi bangkrap di kerjakan penyamun UMNO....rompakan ke atas rakyat di KL rupanya ikut jadual yang di rancang...bagusnya datuk bandar penyamun kerja goyang buah menteri menteri perompak persekutuan....wa tabik sama lu bro....!!!!

datuk bandar penyamun sedang goyang buah menteri perompak....bravo...jaga periuk nasi sendiri pentingkaaannn.....!!!!

Datuk Bandar Kuala Lumpur Datuk Seri Phesal Talib mengesahkan kenaikan cukai taksiran pada Januari 2014 akan diteruskan seperti dirancang.

Bagaimanapun, katanya, mungkin terdapat beberapa semakan pada penilaian dan kadar supaya tidak membebankan rakyat.

Ditanyaz sama ada keputusan itu tergesa-gesa, beliau menjawab, menjadi hak mereka menyemak penilaian harta tanah setiap lima tahun, memandangkan kali terakhir ia dilakukan pada 21 tahun lalu.

Kenyataan itu dilihat berbeza dengan kenyataan anggota Parlimen Lembah Pantai Nurul Izzah Anwar bahawa menteri Wilayah Persekutuan telah berjanji menilai secara serius bantahan daripada wakil rakyat sekitar Kuala Lumpur.

 

 

penyapu sial

 

 

Nak tahu jika tak ada halangan mayor ini sekolah rendah kat mana? dan sekolah menagah kat mana? dan sekolah agama kat mana? . JIka di semak setiap 5 tahun sekali !! kenapa terlajak sampai 21 tahun ??? baru naik ? . terlajak akal boleh sekolah .. terlajak cukai boleh belah !!!

Shopping Complex (tak perlu sebut nama) hutang cukai pintu DBKL bertahun tahun sampai hampir 50 juta !! DBKL kecut !! sampai Syarikat tersebut nak kontrakan sebuah Blok bagunan di berikan pada DBKL dengan nilai yang sama DBKL tolak !! kalau dengan orang kaya takut !! dengan rumah rakyat nak tunjuk belang hidung !!!

Sebuah Kelab Golf dalam KL !! tak bayar cukai pintu ( tak perlu sebuat nama) DBKL kecut !! tak berani !! main sorong tarik !!

Udah lah DBKL !! jangan nak tunjuk hero pada orang kampung aja !! tapi degan saudagar besar !! DBKL !! menikus !!!

Kalau nak cari duit pun gunalah cara lain dan berhemah dan jangan rakyat yang menjadi mangsa.... Disyorkan semak semula kadar gaji pegawai atasan DBKL dan pak menteri .... kalau gaji depa boleh turun sehingga 20% barulah cukai pintu boleh naik.. Apa macam ada berani ke ?

KEPADA PENYOKONG BN YANG ADA 30 - 40% DI KUALA LUMPUR ! KORANG ADALAH MANGSA KORBAN PERTAMA BN UNTUK CUKAI TARIF. JANGAN LUPA HAL NI SAMPAI BILA-BILA, JANGAN JADI MUDAH LUPA NANTI. INI BAYARAN YANG MENYAKITKAN HATI

BANDAR-BANDAR LAIN SELURUH MESIA YANG BAWAH BN, SIAP SEDIALAH DENGAN KENAIKAN CUKAI TARIF DITEMPAT KORANG PULA !

isteri perompak tak gembira cukai pintu naik......banyakkan cincin rosmah di beri gembira takkkk.....????....lawak haramjadah dari menteri penyamun persekutuan yang kaki minum arak sampai mabuk mabuk.....!!!!

muka kaki mabuk  dah pandai buat lawak bodoh....mana tak bini dia pun kaki mabuk....kah kah kah...

Selepas pertemuan dengan anggota-anggota Parlimen, Menteri Wilayah Persekutuan Datuk Seri Tengku Adnan Mansor hari ini berjanji akan menyemak semula cukai taksiran di Wilayah Persekutuan.

Katanya, seperti ramai penduduk Kuala Lumpur, isterinya juga tidak puas hati dengan kenaikan tarif cukai yang tidak berubah sejak 21 tahun lalu itu.

Tengku Adnan berkata, kerajaan akan memastikan penyelesaian yang tidak terlalu membebankan rakyat tetapi enggan menyatakan sama ada kadarnya akan diturunkan berapa banyak.

Menurutnya, Dewan Bandaraya Kuala Lumpur (DBKL) menerima 2,500 aduan berhubung kenaikan kadar itu dan salah seorang pengadu isterinya sendiri.

"Ketika isteri saya beritahu kadarnya... sebuah emper (penthouse) miliknya bernilai RM40,000, dan kini naik kepada RM170,000. Dan beliau sangka harus membayar RM170,000.

"Saya kata, bukan RM170,000. Enam peratus daripada RM170,000... Sudah tentu dia merungut kerana ia lebih sekali ganda daripada apa yang dia bayar.

"Saya kata, OK kamu boleh merungut, tulislah pada Bandaraya," Tengku Adnan memberitahu pemberita di ibu pejabat Dewan Bandaraya Kuala Lumpur.

 

 

 

penyapu sial

 

 

Harta kamu banyak bahkan 7 keturunan pun makan tk habis, alah isteri tak gembira konon taksiran cukai naik. Lawak bodoh habis cow nan hingga aku ketawa pecah perut sampai kedengaran ke dalam kondo lembu kat ijat.UMNO punya skrip . . . . SUAMI ISTERI JADI PELAKUN kah kah...isteri dia gembira bila dpt cincin juta2 beg jenama mewah intan belian..

"Saya kata, OK kamu boleh merungut, tulislah pada Bandaraya," Tengku Adnan memberitahu pemberita di ibu pejabat Dewan Bandaraya Kuala Lumpur.

Hahaha lawak lagi tak payah tulis ke bandaraya hanya tepon datuk bandar je pasti kecik teloq datuk tu last-last isteri ku nan dikecualikan...hahaha menteri kabinet "bapak biawak"

Ni la Pemimpin UMNO.. Depa bukan kira Derita Rakyat..Depa Ikut Selera Bini depa

Pergi mampuslah dengan pemimpin UMNO... semua kaki rasuah dan penindas rakyat..!!

bangkrap negara bila nak cover perut boroi UMNO-BN RM 10 biliion....DBKL di sahkan turut sama jadi perompak rakyat tahun 2014

Datuk Bandar Kuala Lumpur, Datuk Seri Ahmad Phesal Talib hari ini mengesahkan pemilik hartanah di ibu kota akan dikenakan tarif cukai baru bermula Januari 2014.

Beliau berkata, kenaikan itu disebabkan peningkatan kadar penilaian semula yang dilakukan oleh Dewan Bandaraya Kuala Lumpur (DBKL).

"Kenaikan cukai pintu bukan disebabkan kenaikan peratusan cukai baru tetapi peningkatan itu adalah penilaian semula hartanah yang dilakukan oleh DBKL.

"Kadar baru itu akan diumumkan oleh Menteri Wilayah Persekutuan, Datuk Seri Tengku Adnan Tengku Mansor selepas tarikh tutup bantahan berhubung kenaikan cukai baru itu," katanya pada satu sidang media selepas pertemuan bersama Ahli parlimen Kuala Lumpur di Ibu Pejabat DBKL hari ini.

Katanya, Tengku Adnan akan mencari jalan terbaik bagi memastikan kenaikan kadar cukai itu tidak membebankan rakyat.

Tengku Adnan yang turut hadir di sidang media itu berkata penilaian semula nilai hartanah diperlukan bagi DBKL setelah 21 tahun tidak melakukan kajian.

“Ia sebenarnya memberi faedah kepada pemilik hartanah. Keputusan kami akan bersifat menang-menang untuk kedua-dua pihak.”

Beliau turut tidak menolak kemungkinan memberikan kadar diskaun terhadap cukai baru itu.

Katanya, dana yang bakal diperoleh melalui pembaharuan cukai itu nanti akan digunakan untuk pembangunan bandar dan penyelenggaraan.

“DBKL menerima dana daripada kerajaan namun apa yang kami cuba lakukan adalah mencari dana sendiri melalui cukai taksiran dan jenis cukai yang lain.”

Ketika ditanya mengapa DBKL tidak menggunakan dana sendiri bagi membiayai projek dan proses naik taraf, beliau berkata wang tersebut tidak boleh disentuh yang merupakan deposit selamat DBKL.

Dalam pertemuan bersama ahli parlimen Kuala Lumpur hari ini, beliau meminta wakil rakyat itu menyampaikan kepada umum berhubung apa yang cuba dilakukan DBKL.

Katanya, ini bagi mengelak kekeliruan di kalangan pemilik hartanah yang menerima surat daripada DBKL berhubung kadar baru cukai pintu.

Tengku Adnan berkata daripada 500,000 surat yang dihantar, 2,500 jawapan bertulis telah diterima daripada pemilik yang menyatakan bantahan.

“Jumlah yang dicetak dalam surat itu bukanlah jumlah sebenar yang harus dibayar. Jumlah itu hanyalah kadar sewa tahunan hartanah. Jumlah yang perlu dibayar hanya peratusan kecil daripada kadar sewa tahunan yang belum lagi diputuskan,” katanya.

Sementara itu, ahli Parlimen Batu PKR Chua Tian Chang yang ditemui selepas mesyuarat itu berkata semua ahli Parlimen Kuala Lumpur termasuk Barisan Nasional (BN) tidak berpuas hati terhadap kenaikan nilai taksiran baru itu.

Katanya, mereka telah mencadangkan beberapa formula seperti penangguhan kenaikan untuk tempoh enam bulan dan membuat penilaian semua terhadap kenaikan nilai taksiran DBKL.

"Nampaknya DBKL tidak bersedia menangguh atau membatalkan kenaikan nilai taksiran ini. Bagaimanapun, menteri telah bersetuju untuk menyemak semula dua perkara iaitu kadar cukai ditimbang semula seperti kediaman 6% dan komersil 12%.

"Menteri bersetuju mempertimbangkan kadar lebih rendah selain kerajaan mempertimbangkan pemberian diskaun terhadap kadar yang akan dibayar.

Beliau berkata ahli Parlimen Kuala Lumpur tidak meyakini proses diskaun itu akan berlaku sambil menyatakan pendirian rakyat tidak harus dibebankan dengan kadar kenaikan berbanding kadar inflasi.

"Kenapa tidak ikut Indeks Harga Pengguna untuk dijadikan panduan? Sekarang mereka gunakan potensi sewa sebagai panduan. Kami akan mengemukakan bantahan di Parlimen agar kenaikan itu dikaji semula kerana saya percaya DBKL tidak mempunyai sumber manusia yang cukup untuk mendengar kes demi kes.

"Tahun lalu Datuk Bandar mengakui tanpa kenaikan cukai pintu, DBKL mampu menyediakan segala kemudahan yang diperlukan dan memungut lebih dana kerana lebih banyak rumah dibina di Kuala Lumpur selain berada dalam bajet yang selesa,” katanya

 

 

penyapu sial

 

 

ini bukan jalan penyelesaian namanya....kutip berapa banyak duit sekali pun kalau dasar perut boroi perabih duit rakyat yang tak terkawal tiada guna...perompak dan penyamun ini yang selesa rakyat pulak yang mampos....dahla gaji sikit haramjadah pun tak naik...segala barang semuanya naik ...menteri menteri dengan ijazah palsu dari tong sampah dengan tiada segan silu beri alasan tipu berbatu batu...

selesaikan ketirisan duit rakyat dari rasuah,pecah amanah ,penyelewengan dan sebagainya baru kewangan negara dapat di jimatkan dan tak perlu naik itu dan ini...

nampaknya negara dah semakin bangkrap bila segala barang dan perkhidmatan naik....patutnya kerajaan membela rakyat dan menjamin ekonomi negara stabil dengan mencari sumber yang boleh menjana pendapatan negara terutamanya dengan menjemput pelabur asing melabur di negara ini...patutnya dah ramai pelabur asing yang masuk boleh menaikkan ekonomi negara....nampaknya pelabur asing pon takut...sbb banyak sangat mulut perompak dan penyamun sedang menganga...!!!

19 November 2013

dah jadi barua tonggeng buntut untuk najib dan rosmah...kini kata pelantikannya sebagai duta tabur fitnah ke indonesia bukan imbuhan politik...bro??...lu ingat rakyat semuanya bodoh macam lu ka..????

Zahrain Mohamed Hashim (gambar) berkata pengalaman beliau sebagai ahli perniagaan, ahli korporat dan ahli politik merupakan aset cukup berharga bagi membantu tugas barunya sebagai Duta Besar Malaysia di indonesia.

Sambil menolak anggapan banyak pihak di Malaysia kononnya pelantikan beliau merupakan imbuhan politik, Zahrain yang secara rasmi menjalankan tugas sebagai Duta Besar mulai hari ini, berkata tugas itu merupakan amanah dan tanggungjawab besar yang penuh dengan cabaran.

"Pelantikan saya tidak harus dipersoalkan sebab saya percaya dalam membuat keputusan untuk menghantar saya sebagai Duta Besar di sini, saya yakin dan percaya banyak perkara telah diambil kira oleh kerajaan.

"Menjadi seorang Duta Besar ini bukan hanya apa yang disebut 'wine and roses' (kegembiraan atau kebanggaan).. .kita mesti lakukan (tugas) dengan penuh tawaduk sebab kita di negara orang dan kita ingin mendapat kepercayaan daripada rakyat negara itu," katanya dalam satu temu bual di Jakarta.

Zahrain, bekas anggota Parlimen Bayan Baru, Pulau Pinang dari parti PKR yang kemudiannya keluar parti dan menjadi anggota Parlimen Bebas pada penggal Parlimen sebelum ini, pada petang ini menyerahkan watikah tauliah pelantikannya sebagai Duta Besar kepada Presiden Indonesia, Susilo Bambang Yudhoyono, di Istana Merdeka.

Beliau pada 2 Oktober lalu menerima watikah tauliah pelantikan sebagai Duta Besar Malaysia ke Indonesia daripada Yang di-Pertuan Agong Tuanku Abdul Halim Mu'adzam Shah di Istana Negara, Kuala Lumpur.

Zahrain, sebelum ini juga merupakan Pengerusi PKR Pulau Pinang, Pengerusi Hongkew Holdings Sdn Bhd dan juga penaung kepada pelbagai pertubuhan bukan kerajaan seperti Pertubuhan Pembangunan Kaum India Pulau Pinang, PertubuhanPembangunan dan Kebajikan Rakyat Malaysia dan Pertubuhan Kebajikan Sahabat Islam.

Duta Besar Malaysia itu berkata beliau yakin pengalamannya sebagai ahli perniagaan, ahli korporat dan ahli politik menjadi nilai tambah kepada beliau dalam menggalas cabaran barunya sebagai seorang diplomat.

"Dalam bidang diplomasi ini, bukan hanya protokol yang kita bincang, tetapi banyak perkara berkenaan dengan perniagaan, pelaburan, perdagangan dan hubungan," katanya.

Zahrain meminta semua pihak agar jangan hanya melihat latar belakang beliau sebagai ahli politik tetapi semua pengalaman dalam bidang-bidang yang beliau telah ceburi itu yang akan banyak membantunya dalam bidang diplomatik.

"Saya tidak menafikan bahawa saya orang baru, tapi saya mendapat sokongan, dorongan staf yang saya telah berkenalan di Kedutaan Besar dan rakan-rakan di Wisma Putra yang telah memberi tunjuk ajar dan tips yang baik, untuk saya berkhidmat sebagai seorang diplomat," katanya.

Mengenai hubungan dua hala, Zahrain menyifatkan hubungan erat yang sedia terjalin antara Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak dan Presiden Indonesia Susilo Bambang Yudhoyono adalah sungguh mesra.

Namun beliau tidak menafikan bahawa isu remeh temeh memang berlaku kerana Malaysia dan Indonesia berkongsi banyak perkara seperti persamaan dari segi bahasa, budaya dan agama serta sempadan bersama, tetapi apa yang lebih penting ialah mencari jalan untuk menyelesaikan masalah-masalah itu dengan cara yang terbaik.

Beliau kini membuat persiapan untuk acara perundingan tahunan Malaysia-Indonesia, yang telah dipersetujui pada 19 Disember di Bogor apabila Najib dan Yudhoyono akan sekali lagi berpeluang duduk semeja berbincang isu-isu yang masih tertunggak antara kedua-dua negara.

Satu daripada perkara penting akan dilihat oleh kedua-dua negara ialah usaha meningkatkan jumlah perdagangan, dengan Malaysia dan Indonesia telah menetapkan sasaran untuk mencapai angka AS$30 bilion menjelang tahun 2015.

Jumlah perdagangan dua hala pada tahun lalu ialah AS$20 bilion dan pada tahun ini dijangka mencapai AS$21 bilion.

Dalam usaha untuk menambah jumlah perdagangan dan meningkatkan jumlah pelaburan dua hala itu, Zahrain berkata beliau akan bekerjasama dengan Kedutaan Besar Indonesia di Kuala Lumpur untuk memantapkan jaringan supaya hubungan erat antara kedua-dua negara bukan hanya di peringkat pegawai kerajaan atau menteri kabinet, malah juga di peringkat ahli perniagaan.

Satu lagi bidang yang akan diberikan tumpuan oleh Zahrain ialah pelancongan kerana pada hari ini Indonesia sudah menjadi pelanggan Malaysia yang ketiga terbesar selepas Singapura dan China dan sehubungan itu usaha sedang digiatkan untuk menarik lebih ramai pengunjung dari Indonesia sempena Tahun Melawat Malaysia 2014.

Untuk tujuan itu, usaha sedang dibuat untuk menambah jumlah penerbangan dari beberapa bandar utama di Indonesia dan Malaysia termasuk usaha syarikat Malaysia Airlines (MAS) menambah hak pendaratan di Surabaya dan Yogyakarta.

MAS pada masa ini hanya terbang ke Jakarta, Bali dan Medan, manakala Firefly terbang ke Aceh, Medan, Pekan Baru dan Batam, destinasi yang lain adalah oleh syarikat penerbangan AirAsia.

Tidak kurang pentingnya juga, kata Zahrain ialah tumpuan beliau kepada usaha meningkatkan lagi hubungan media antara kedua-dua negara kerana beliau berpendapat media merupakan rakan kongsi penting dalam soal hubungan dua hala.

Ini kerana objektifnya adalah sama iaitu untuk menyampaikan maklumat yang tepat dan benar kepada pembaca atau masyarakat, bagi mengelakkan sesuatu berita itu diputarbelitkan dan untuk tujuan itu beliau bersedia untuk bercakap kepada media terutamanya bila ada isu yang timbul.

Beliau juga berharap tidak ada pihak datang ke Indonesia untuk memfitnah dan memburukkan Malaysia dan menasihatkan mereka yang ada hasrat sedemikian supaya tidak melakukannya, terutamanya bagi mengelakkan perbuatan itu sampai ke tahap mereka boleh dianggap sebagai pengkhianat kepada negara

 

 

penyapu sial

 

 

Bukan imbuhan politik?....Orang percaya ke?.....Kalau bukan imbuhan politik..."No Way" nak dapat jadi Duta Besar tu?.....Itulah imbuhan dari Najib selepas jadi alat BN menghentam Anwar Ibrahim & PR.....this bastard Got BIG lubang to CARI MAKAN loh!

DBKL jadi perompak .....penduduk KL mula lancarkan bantahan...!!!

juara keseluruhan merompak  penduduk KL....

 

Sekurang-kurangnya 30 persatuan penduduk di Kuala Lumpur akan bersatu untuk menentang cadangan Dewan Bandaraya Kuala Lumpur (DBKL) untuk menaikkan kadar cukai taksiran yang dilihat terlalu tinggi.

Wakil persatuan penduduk Bukit Bandaraya, Bangsar Baru, Lucky Garden dan Bangsar Park akan bertemu hari ini untuk membincang cadangan menghimpunkan sekurang-kurangnya 30 persatuan seumpama itu di Kuala Lumpur.

Presiden Persatuan Penduduk Bukit Bandaraya Datuk Mumtaz Ali berkata, kali terakhir mereka berkumpul adalah ketika membincangkan Draf Pelan Bandaraya KL 2020, dimana mereka telah membentuk persefahaman di kalangan 30 persatuan penduduk untuk mendengar pandangan mereka.

"Dalam mesyuarat esok (Selasa), kita akan berbincang kemungkinan bergabung tenaga dengan mereka semula bagi memastikan suara kita berkesan," kata Mumtaz

Beliau juga sedang merancang untuk menyediakan contoh surat bantahan untuk digunakan oleh semua penduduk yang terlibat bagi membolehkan mereka membuat bantahan secara individu.

Semalam, ahli parlimen Pakatan Rakyat di Kuala Lumpur meminta penduduk Kuala Lumpur agar membantah cadangan kenaikan kadar taksiran itu dengan menghantar surat bantahan sebelum 17 Disember.

DBKL sudah mula menghantar notis kepada pemilik rumah dan bangunan di Kuala Lumpur bagi memaklumkan cadangan kenaikan cukai taksiran antara 100 % hingga 1000% atau lebih.

Notis itu bagaimanapun menyebut, jika ada bantahan terhadapnya, ia hendaklah dibuat sebelum 17 Disember.

"Kami mahu penduduk membuat bantahan secara individu. Kami akan kumpulkan surat-surat ini dan akan digabung bersama dengan bantahan daripada persatuan sebelum dihantar.

"Kami buat begini bagi memastikan bantahan kami tidak ditolak dengan alasan tidak banyak bantahan yang mereka terima," jelas Mumtaz.

Beliau juga memaklumkan, Menteri Wilayah Persekutuan Datuk Seri Tengku Adnan Mansor yang menyertai majlis makan malam anjuran persatuan penduduk Bangsar Baru Sabtu lalu dalam ucapan ringkasnya telah berkata akan melihat bantahan itu.

"Menteri telah menjelaskan isu kenaikan cukai taksiran itu kerana ia menjadi isu hangat kini dan berjanji akan melihat jika ada bantahan mengenainya," kata Mumtaz.

Menurut Mumtaz, ahli Parlimen Lembah Pantai Nurul Izzah Anwar yang turut menyertai majlis itu juga berjanji akan membawa isu ini ke parlimen.

Beliau menambah, apabila contoh surat bantahan itu selesai, ia akan dikongsikan dengan semua yang terlibat dengan harapan semua mereka akan menghantar bantahan itu.

Setiausaha persatuan penduduk Bangsar Baru Prem Kumar Nair pula berkata, mesyuarat hari ini juga akan membincangkan memorandum yang akan mereka hantar kepada Tengku Adnan dan Datuk Bandar Kuala Lumpur Datuk Seri Ahmad Phesal Talib.

"Kami akan berbincang bagaimana untuk membantah cadangan ini secara bersama. Kami adalah pihak yang terlibat dan kita akan meminta justifikasi kepada cadangan kenaikan ini daripada pihak yang mengendalikannya," kata Prem kepada The Malaysian Insider.

Tengku Adnan sebelum ini mempertahankan cadangan itu dengan berkata ia dilakukan kerana tidak ada kenaikan sejak 21 tahun lalu.

Katanya, penduduk mempunyai masa sehingga 17 Disember untuk menyampaikan maklum balas kerana ia bukan keputusan akhir lagi dan menambah kerajaan akan mempertimbangkan bantahan dan berbincang cara untuk menyelesaikannya dengan pendekatan yang boleh diterima semua pihak.

Dalam sidang media semalam Nurul Izzah berkata, kadar baru itu tidak boleh diterima sama sekali dan alasannya sangat mengarut.

"Alasan kadar taksiran tidak naik selama 21 tahun tidak cukup baik. Jika kenaikan hendak dibuat ia hendaklah secara perlahan-lahan bukan serentak begini," katanya.

"Ia akan membebankan mereka yang menyewa rumah di KL. Pemilik pula terpaksa menaikkan kadar sewanya kerana cukai taksiran ini."

Naib Presiden PKR itu berkata, kenaikan itu tidak boleh diterima kerana perkhidmatan DBKL menurun sejak beberapa tahun kebelakangan ini.

Ahli Parlimen Wangsa Maju, Dr Tan Kee Kwong menyokongnya dengan berkata, harga gula dan minyak juga telah meningkat.

"Kos kehidupan sedang meningkat, macam mana rakyat hendak menghadapi semua ini," katanya

 

 

penyapu sial

 

 

DBKL dari dulu sampai lanie x habis habis menyusahkan penduduk KL...dah la kehidupan makin terhimpit dengan kos sara hidup semakin meningkat di tambah lagi dengan kesesakan keadaan sekeliling di sana menambahkan lagi penderitaan hidup penduduk kl...dulu setakat samun sana sini kini dah jadi perompak di siang hari...melampau tu...macam tak cukup di beri makan oleh kerajaan UMNO-BN...wajar kita tentang tindakan yang mencekik darah rakyat...!!!!

punca shahidan kassim bela BINI NAJIB perabih duit rakyat terbongkar...tengok gambar nie....

BODEK MAUT SHAHIDAN KASSIM....PATUT LAH SOKONG SEGALA AKTIVITI HARAM BINI NAJIB.....BAZIR DUIT RAKYAT TAK PE  YA....KAH KAH KAH

Datuk Seri Shahidan Kassim (gambar) mempertahankan lawatan isteri Perdana Menteri, Datin Seri Rosmah Mansor ke luar negara baru-baru ini serta menegaskan rakyat patut berbangga atas jemputan tersebut.

Menteri di Jabatan Perdana Menteri tersebut berkata, lawatan itu adalah jemputan rasmi dan isteri Perdana Menteri telah menjalankan tanggungjawabnya sepanjang lawatan tersebut.

"Kita patut berbangga kerana sebuah kerajaan menjemput isteri Perdana Menteri, rakyat Malaysia patut berbangga.

"Lawatan tersebut bukan seronok-seronok, tetapi beliau telah menjalankan tanggungjawabnya," kata Shahidan dalam satu sidang media di lobi Parlimen hari ini.

Shahidan menegaskan proses meluluskan lawatan tersebut telah dijalankan secara telus dan dibawa ke kabinet untuk dibincangkan terlebih dahulu.

"Ia telah dilakukan secara telus, dipohon kepada kabinet dan kemudiaannya diluluskan," katanya lagi.

Apabila ditanya sama ada lawatan tersebut menguntungkan dan memberi manfaat kepada negara, Shahidan berkata hasil lawatan tersebut akan didedahkan kepada umum selepas ini.

"Apa yang saya boleh katakan ialah lawatan ini menguntungkan dan sangat positif.

"Tentang hasil daripada lawatan tersebut, saya akan bentangkan kemudian," katanya lagi.

 

 

penyapu sial

 

 

penyamun tentu bela perompak sekapal...tak kan semua orang tak tau...nak bela tu berpada pada lah...duit rakyat yang jadi mangsa bukan duit kamu....kah kah kah

Lawatan atas jemputan memang bagus tapi kos perbelanjaan lawatan tu jangan membazir dan hasil lawatan mesti ada nilai dan kesan baik utk negara. Itu yg dipertikaikan oleh rakyat. Jgn kerana isteri PM pergi atas jemputan peribadi dianggap sebgai urusan kerajaan dan guna wang rakyat secara rakus dan membazir.

17 November 2013

sama sama rasis...sepadanlah utusan jamban dan sultan songsang....kah kah kah....!!!!

Utusan Malaysia puji pendirian Sultan Selangor dalam isu Allah

Sultan Songsang menerima pujian daripada akhbar  jamban milik Umno, Utusan meloya  kerana pendiriannya yang tidak berkompromi membenarkan bukan Muslim di negeri tersebut merujuk Tuhan mereka dengan kalimah Allah.

Dalam kolum Awang Selamat menerusi edisi Ahad Utusan Meloya , Mingguan Meloya, tindakan Sultan Songsang  (gambar) dipertahankan kerana membuktikan peranannya dalam memelihara kesucian agama Islam.

"Sultan tidak diam diri dan teragak-agak untuk bertindak apabila kedudukan Islam terancam," kata Awang Selamat.

Awang Selamat juga menyifatkan gesaan Sultan Songsang  agar bukan Islam tidak merujuk kalimah Allah sebagai Tuhan adalah amaran kedua yang dikeluarkan pada tahun ini dan mesej yang cuba disampaikan adalah jelas dan terang.

"Ia sangat bermakna untuk semua Muslim dan Awang berharap tidak ada pihak yang cuba mengambil kesempatan terhadap titah Sultan demi menjaga keharmonian dalam negeri," katanya.

Awang juga memberi amaran supaya menghentikan sebarang provokasi melibatkan dalam isu kalimah Allah kerana kesabaran umat Islam juga mempunyai batasnya.

"Provokasi dijangka dalam pelbagai bentuk tetapi kesabaran umat Islam juga mempunyai batasnya.

"Awang berharap pihak berkuasa akan mengambil tindakan tegas dan pencegahan kerana isu ini sudah menjadi isu keselamatan. Jangan tunggu sehingga ia terlambat,” katanya.

Rabu lalu, Sultan songsang mengarahkan supaya penggunaan kalimah Allah dalam`Bible' dan penerbitan Herald versi Bahasa Melayu dihentikan serta merta.

Baginda bertitah, ia bagi mengelak kekeliruan dalam kalangan umat Islam di Selangor khususnya dengan penggunaan kalimah Allah oleh penganut agama lain.

Sehubungan itu, baginda meminta rakyat Selangor supaya menghormati dan mematuhi keputusan Muzakarah Jawatankuasa Fatwa Negeri Selangor serta undang-undang berhubung penggunaan kalimah Allah.

"Ini kerana kalimah Allah bagi umat Islam adalah merujuk kepada Tuhan Yang Satu (Esa) seperti yang terdapat di dalam surah Al-Ikhlas," titah baginda menerusi kenyataan media yang dikeluarkan Setiausaha Dewan Diraja Selangor, Hanafisah Jais di sini.

Pada 14 Oktober lalu, Mahkamah Rayuan menghalang Gereja Katolik daripada menggunakan kalimah Allah dalam akhbar mingguan berbahasa Melayu Herald sebagai rujukan kepada Tuhan bagi agama Kristian.

Isu kalimah Allah bermula pada awal 2009 apabila Kementerian Dalam Negeri (KDN) membatalkan permit akhbar Herald menggunakan kalimah Allah merujuk kepada tuhan.

Tindakan tersebut menyebabkan gereja mengemukakan saman kepada kerajaan kerana melanggar hak dalam Perlembagaan.

Mahkamah Tinggi kemudian membenarkan semakan keputusan dan membatalkan pengharaman oleh KDN untuk menggunakan kalimah Allah oleh Herald.

Hakim turut menjelaskan gereja mempunyai hak dalam Perlembagaan untuk menggunakan kalimah Allah dalam akhbarnya kerana agama selain Islam boleh mengamalkannya secara aman dan harmoni.

Katanya, meskipun Islam adalah agama Persekutuan, ia tidak memberi kuasa kepada kerajaan menghalang gereja menggunakan kalimah Allah dalam penerbitannya

 

 

penyapu sial

 

 

siapa awang selamat nie....tukang angkat sampah ,penjilat taik atau penjilat burid rosmah...apa tarafnya dia nak bagi amaran kepada rakyat yang menyokong penggunaan kalimah Allah oleh orang bukan islam dalam komuniti mereka...sape pulak sultan yang memandai mandai nak melarang rakyat bukan muslim di negerinya dari mengguna kalimah Allah dalam komunitinya...sebelum mengajar rakyat...ajar dulu anak kamu yang songsang...!!!

kat sabah dan sarawak tak de hal pun...janganlah nak double standarad ...apa beza sabah dan sarawak dengan semenanjung...kat indon bersepah kalimah Allah di gunakan di gereja...kenapa awang selamat dan sultan songsang tak melalak kat depa tu...ada berani ka...isu bukan apa pasal politik nak tipu umat islam dan menindas bukan bukan islam itu ajer...

kalau nak pertahan kalimak Allah....pertahan dulu HUDUD ALLAH SWT.....baru betul....kalau sajer nak pertahan hanya kalimah Allah ...pergi mampos lah dengan lu semua....!!!!