ini blog aku yang punya...suka hati aku lah apa aku nak kata....maki hamun ke...carut ke...kata nista ....aku punya suka...tak suka....please get out dari sini....ada faham....


saje nak bagi tau....blog ini bukan pro pakatan rakyat...dan jauh panggang dari api....penyokong parti kongkek negara ( BN ) ...dan tiada kena mengena dengan mereka yang dah mampos......muakakakaka!!!
SOKONG HIMPUNAN BLACKOUT 505.......JOM LIKE DI SINI

.

Search This Blog

terNOW...!!!!

SPR semakin merapu dengan menghalalkan pengundi hantu....bermakna mengalakkan pilihanraya yang kotor....apakah tindakan anda semua ?

petisyen melalui blog ini : jika perhimpunan aman blackout 505 dan petisyen pilihanraya masih gagal untuk mengalahkan penipuan yang di lakukan oleh SPR dan UMNO - BN...wajar kita sebagai rakyat lancarkan BERSIH 4.0 dan turun ke jalanraya..!!

24 January 2014

rosmah botox hasut bini wakil rakyat jadi sepertinya...songlap duit rakyat kemudian beri kepada anak beli kondo mewah dan buat filem lucah....kah kah kah....!!!!

Isteri wakil rakyat perlu aktif bantu suami, kata Rosmah

 


salah satu  cara rosmah mencuri duit rakyat selain dari projek PERMATA...naik jet kerajaan sesuka hati  walaupun dia bukan bertaraf menteri..

 


anak  dapat sponsor beli kondo dari ibu yang pencuri duit rakyat

 


anak dia juga dapat sponsor ibu dia buat filem lucah....hasil duit yang di rompak dari rakyat INIKAH NAK DI JADIKAN CONTOH  BINI WAKIL RAKYAT.....ALAMAK LINGKUP LAH NEGARA....PUIIIII.....!!!!

Isteri perdana menteri, Datin Seri Rosmah Mansor (gambar) berkata isteri wakil rakyat perlu memainkan peranan lebih aktif dalam membantu suami masing-masing selaras dengan keperluan dan tuntutan masyarakat demi kesejahteraan rakyat. Rosmah yang juga Yang Dipertua Badan Amal dan Kebajikan Tenaga Isteri-isteri Menteri dan Timbalan Menteri (Bakti) berkata selain mengiringi suami sebagai tetamu kehormat dalam sesuatu majlis, mereka juga proaktif menganjurkan program berorientasikan kebajikan rakyat di kawasan masing-masing.

 "Sesungguhnya program-program mendekati rakyat jelas membuktikan peranan penting yang dimainkan oleh isteri wakil rakyat dan pada masa sama membantu merapatkan hubungan suami dan rakyat," katanya. Beliau berkata demikian pada Majlis Perasmian Program Tahunan Isteri Wakil-wakil Rakyat Barisan Nasional (BN) Se-Malaysia 2013/2014 yang dirasmikan Menteri Besar Johor Datuk Seri Mohamed Khaled Nordin di Nusajaya hari ini.

Turut hadir isteri timbalan perdana menteri selaku Naib Yang Dipertua Bakti, Puan Sri Noorainee Abdul Rahman dan isteri Menteri Besar Johor Datin Seri Rosni Omar merangkap Yang Dipertua Badan Amal Tenaga Isteri Wakil-wakil Rakyat Negeri Johor (Juita). Kejohanan kali ini disertai 560 orang yang mewakili 14 buah negeri termasuk anggota Bakti. Rosmah berkata, peranan tersebut juga perlu dilakukan isteri-isteri wakil rakyat di negeri yang bukan di bawah kepimpinan BN supaya mereka dapat menggandakan usaha untuk memenangi hati rakyat untuk kembali menyokong BN. "Untuk melaksanakan tanggungjawab ini, isteri-isteri wakil rakyat harus melengkapkan diri dengan ilmu pengetahuan dalam pelbagai bidang termasuk pengetahuan asas dalam media sosial," katanya. Beliau turut meminta semua pihak supaya bersatu-padu agar tidak memberikan ruang kepada pembangkang untuk memporak-perandakan mereka



penyapu sial



kah kah kah...ibu pencuri dan sponsor filem lucah sedang beri tazkirah kepada bini bini wakil rakyat supaya aktif menjadi sepertinya....lingkup negara maka banyaklah industri filem lucah....selagi betina dapat peluang berlagak menjadi PM kangkung negara ini...selagi itu dia buat sesuka hati...siallll punya betina....!!!

dah kena boo kenapa xsedar lg? Yg orang  lagi menyampah & meluat kat Najib sbb kamu gak lah. Menyibuk dah mcm menteri/ PM.

bila menteri sukan berangan jadi pejuang tengik kalimah Allah....pertubuhan bacul PERKOSA mula menyinga....lawan jangan tak lawan...gaduh jangan tak gaduh...kita nak tengok siapa jadi juara sandiwara kalimah Allah...kah kah kah....!!!!



 perkasa= PERKOSA=PONDAN....keris panjang dah berkarat ...inikan keris pendek...kah kah kah....!!!!

 
 tergamak sungguh PERKOSA  memperlekehkan menteri  sukan yang BERHATI MULIA   kah kah kah...!!!


Pertubuhan Pribumi Perkasa (Perkasa)  mempersoalkan kenyataan Ketua Pemuda Umno Khairy Jamaluddin Abu Bakar berkenaan penyelesaian 10 perkara yang membenarkan bible Bahasa Melayu menggunakan perkataan Allah. Kumpulan pendesak Melayu itu menegaskan, Khairy, yang juga Menteri Belia dan Sukan tidak seharusnya menjadi jurucakap Putrajaya memandangkan perkara berkenaan bukanlah di bawah bidang kuasa pemimpin muda itu. "Perkasa ingin menanya kepada YB Khairy, apa dia 10 perkara penyelesaian Putrajaya dalam isu bible Bahasa Melayu? "Tolong senaraikan 10 perkara itu?

Apakah ada sebut kebenaran penggunaan kalimah Allah dalam bible Bahasa Melayu dalam 10 perkara itu?" soal Setiausaha Agung Perkasa Syed Hassan Syed Ali , di Kuala Lumpur. Khairy  berkata Putrajaya komited dengan penyelesaian 10 perkara yang mengatakan bible Bahasa Melayu boleh menggunakan perkataan Allah, namun rampasan bible berkenaan terletak di bawah bidang kuasa kerajaan negeri Selangor. Putrajaya juga jelas Khairy ingin "meredakan ketegangan" berkenaan perdebatan atas isu tersebut, meskipun penyelesaian terhadap 10 perkara itu dimeterai pada 2011 bersama pemimpin Kristian. "Kurang komen isu ini lebih baik. Sudah tentu kerajaan persekutuan komited kepada penyelesaian 10 Perkara dan perkara itu jelas. "Apabila berkata tentang enakmen, ia sepenuhnya di bawah pertimbangan kerajaan negeri," katanya. 

Perkasa bagaimanapun menasihati Khairy agar beliau seharusnya mengeluarkan kenyataan berhubung soal parti, bukannya soal pentadbiran Putrajaya. "Jangan jadi jurucakap Putrajaya sebab kamu itu hanya menteri belia dan sukan. Bukan perdana menteri atau menteri yang menjaga hal ehwal Islam," tegas Perkasa dalam kenyataannya. "Sebagai ketua Pemuda Umno dan BN (Barisan Nasional) selayaknya bercakap hak berkaitan parti bukan hal urusan kerajaan kecuali kementerian kamu," tambahnya. Perkasa turut berkata, pihaknya langsung tidak mendapati kenyataan Khairy berhubung titah Yang di-Pertuan Agong sempena ulang tahun kelahirannya baru-baru menetapkan perkataan Allah adalah hak eksklusif Muslim. "Kami tak membaca di mana-mana media komen YB Khairy berkaitan titah Tuanku Yang Di-Pertuan Agong itu," katanya.

Pertubuhan itu turut menggesa Menteri di Jabatan Perdana Menteri Datuk Seri Jamil Khir Baharom memberi penjelasan berhubung 10 perkara berkenaan. "Perkasa desak menteri yang menjaga hal ehwal Islam DS Jamil Khir perjelaskan 10 perkara yang dimaksudkan itu apakah membabitkan kebenaran pengunaan kalimah Allah dalam bible Bahasa Melayu?" "Perkasa masih simpan rekod bahawa YB Khairy antara orang terawal yang berada di sebuah gereja yang terbakar beberapa tahun lalu tetapi tidak nampak muka di mana-mana masjid dan surau yang telah dilempar kepala dan isi babi sebelum ini. "Apakah itu perjuangan seorang ketua Pemuda Umno?" soal pertubuhan berkenaan itu lagi.



penyapu sial



biasalah..manusia ni kalu x ade apa2..dia punya salakan mengalahkan anjing peliharaan!!...Jangan bimbang Perkasa bukan ada Kuasa pun....tunjuk rotan pendek dia boleh laaa...habuk pon tarakkkk ha ha ha...kepala babi di surau dan masjid...melayu UMNO yang punya kerja....tu pasal khairy tak nampakkan muka....kah kah kah....bodoh piang melayu UMNO nih....!!!

22 January 2014

ulamak dan mufti UMNO sponsor tokeh filem lucah betina sial rosmah botox sekeluarga....agaknya fatwa betina ustazah sesat mashitah ibrahim di gunapakai sebagai darurat merembat duit rakyat dan menaja filem lucah....!!!










Kita melahirkan rasa kesal kerana banyak adegan "lucah" dipaparkan dalam filemThe Wolf of Wall Street yang dilapor diterbitkan syarikat yang diasaskan rakyat Malaysia Riza Aziz anak tiri rosmah mansor bini  nasi kangkang PM 1 Kangkung Malaysia Kejayaan di peringkat global tidak bermaksud perlu menurut rencah negara Barat.Kita  rasa sangat sedih.

Kita  berasa  hairan mengapa orang Islam tergamak buat filem yang banyak adengan-adegan lucah dalamnya. Jangan ajak  umat Islam negara ini terima segala apa sahaja yang global. Kita disaran supaya maju dalam negara dan menerokai hingga peringkat antarabangsa dengan jayanya tapi bukan begini caranya yang nyata terlalu bercanggah dengan kehendak islam..

Portal hiburan The Hollywood Reporter (THR) kelmarin melaporkan, The Wolf of Wall Street kelmarin dilaporkan diharamkan di Malaysia ekoran kandungan dan bahasa yang eksplisit.

Riza adalah anak kepada isteri Perdana Menteri  1 Kangkung Malaysia   Rosmah Mansor bersama bekas suami pertamanya yang sebelum ini dilaporkan membeli satu unit kondominium mewah berharga RM 100 juta di New York.

Akhbar Daily Mail melaporkan negara UAE telah memotong satu pertiga filem tersebut lantaran aksi lucah serta dialog mengandungi perkataan kurang sopan diucapkan yang tidak bersesuaian dengan budaya Timur Tengah.

Pengkritik filem turut menyatakan filem yang keterlaluan mengangkat citra ‘dadah, seks dan wang' itu turut merakamkan lebih 500 kali penggunaan perkataan lucah dan kurang sopan.


Justeru itu  kita menyokong   300 % pengharaman filem kerana ia pastinya merosakkan ahklak rakyat  negara ini yang telah sedia ada rosak oleh pemerintah anti islam di negara ini. Filem tersebut terlalu banyak adegan-adegan lucah dan ia tidak sesuai sekali ditayangkan di panggung-panggung di negara ini..




 penyapu sial




 





duit haram yang tidak di ketahui puncanya di laburkan dalam  pelaburan haram...duit yang tiada keberkatan akan ke situ jadinya .punca yang haram  akan menjadi sumber haram selamanya walaupun di campurkan dengan pelaburan yang bersih...inikan yang ternyata haram...anak rosmah nie kaya sangat  bapak  dan mak dia  jutawan segera ke...yang aku pasti duit rakyat yang di rembat   telah di gunakan dalam  industri haram ini. emak bapak dia pun buat kerja haram...

kita tak heran anak anak dia akan akan buat kerja kerja  setan ...untung lah kamu di dunia kerana kerja kerja haram  kamu di lindungi oleh undang undang kangkung ciptaan kamu...siapa yang berani ambil tindakan terhadap keluarga kamu .sedang keluarga kamu bunuh orang monggolia tiada siapa yang berani mendakwa di negara ini . duit projek permata dan komisen kapal selam  kemungkinan besar terlibat dengan industri haram keluarga ini....

itu pasal keluarga ini kita boleh gelar keluarga anak haram = haramjadah . sekadar penafian buat apa...perompak besar dan budak kecik tak cukup akal pon boleh buat  penafian sebegitu .biar rakyat menilai  telatah kangkung perangai busuk keluarga mafia 1 kangkung malaysia ini. adakah duit pelaburan itu hasil menabung  dari kecil  anak dia sejak dalam burid rosmah  juga....tepuk dada tanya burid rosmah....kah kah kah....!!!!

mana ulamak dan mufti UMNO....mana harussani haramjadah , fathul bacul  bari dan mashitah ustazah pelacur...mana..???...bagi lah fatwa kalau berani...nampaknya mika mika semua sudah terkena tempias burid rosmah...senyap menyepi bermakna anda semua memang sponsor filem lucah  bini PM 1 kangkung malaysia...memalukan....bila orang tau serba serbi dalam agama menjadi bacul ,dayus dan pengecut bila berhadapan dengan situasi begini...nampaknya agama boleh di jual beli dengan filem lucah....bravo....selamat beraya di neraka kelak...!!!

14 January 2014

jais kata ok ikut SOP kerajaan selangor ...mais pulak kong kali kong....sape sebenar yang BUGHAH dan BAGHAL sebenarnya...!!!!

 

apa ko pikir kalimah Allah tu melayu UMNO yang punyakah..???...tengok nie ikan pun guna kalimah Allah....!!!

 

Jabatan Agama Islam Selangor (Jais) akan menggunakan Prosedur Operasi Standard (SOP) yang ditetapkan kerajaan negeri Selangor untuk operasi dan serbuan mereka, kata Pengarahnya Ahmad Zaharin Mohd Saad.

Ahmad Zaharin ketika ditemui pemberita menegaskan, Bible berbahasa Melayu dan Iban yang dirampas penguatkuasa agama Selangor itu juga masih berada dalam simpanan mereka.

"Kita akan berterusan gunakan SOP yang ada, kita akan ikut tiada masalah.

"SOP (baru) sebenarnya lebih kurang sama, cuma kita kena maklumkan kepada kerajaan. Itu (untuk operasi) akan datang," katanya selepas upacara mengangkat sumpah sebagai pengarah Jais di Istana Bukit Kayangan, Shah Alam petang tadi.

Beliau bagaimanapun berkata, sebagai sebuah agensi di bawah kerajaan Selangor, arahan dan keputusan exco negeri perlu dipatuhinya.

"Kalau exco punya keputusan kita kena ikut. Saya pun bawah kerajaan negeri, jadi kita kena ikut. Prosesnya (siasatan) masih panjang," katanya.

Ahmad Zaharin yang memulakan tugas sebagai pengarah Jais berkuatkuasa 2 Januari lalu bagaimanapun enggan mengulas lanjut tempoh siasatan berkenaan rampasan bible di pejabat Persatuan Bible Malaysia (PBM), atas alasan ia akan mengganggu proses siasatan.

"Kalau kita bawa ke mahkamah anda akan tahu. Tak bawa pun anda tahu. Perkara itu masih dalam siasatan. Kita tak boleh nak ganggu siasatan.

"Bible itu masih dalam simpanan Jais. (simpan) sehingga tamat siasatan saya tidak boleh jawab. Saya kena tulis surat kepada Kementerian Dalam Negeri seperti diputuskan mesyuarat exco," katanya lagi.

Serbuan Jais terhadap pejabat PBM sebelum ini mencetuskan rasa tidak puas penganut Kristian dan juga beberapa pemimpin politik.

Ekoran perkara itu, SOP dan prosedur Jais seterusnya diubah, dengan memperuntukkan setiap serbuan melibatkan perkara sensitif memerlukan mereka mendapat persetujuan Majlis Agama Islam Selangor (Mais) dan juga kerajaan negeri.

Pengerusi Mais, Datuk Mohamad Adzib Mohd Isa bagaimanapun menegaskan Jais tidak terikat dengan SOP baru berkenaan kerana Jais menjalankan siasatan berdasarkan Enakmen Ugama Bukan Islam (Kawalan Perkembangan di Kalangan Orang Islam) 1988.

SOP sebelum ini tidak memperuntukkan pihak berkuasa agama itu memaklumkan serbuan mereka kepada kerajaan negeri.

ada pemimpin UMNO sendiri pun inginkan pengerusi SPR aka anjing UMNO di pecat....pengerusi SPR dan yang lain tak malukah...!!!

satu satu warisan terbaek UMNO yang masih tinggal....yang lain pemimpin UMNO  dah jadi busuk sampai ke lubang taik

anjing UMNO selamanya  wajib di pecat..

Pemimpin Umno, Datuk Saifudin Abdullah menyertai pelbagai pihak mendesak agar ahli Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) terutama pengerusinya, Tan Sri Abdul Aziz Yusof diberhentikan.

Beliau berkata, pengerusi SPR yang bebas sangat diperlukan ketika keyakinan awam terhadapnya semakin menurun.

"Kita memerlukan sesaorang yang tekun, bebas dan seorang yang tidak bercakap bagi pihak Barisan Nasional (BN).

"Awak tidak membantu BN sebenarnya," kata Saifudin merujuk kepada ahli SPR yang bercakap seolah-olah mewakili BN, dalam satu forum malam kelmarin

Pengerusi baru Bersih 2.0, Marina Chin menuntut agar semua ahli SPR dipecat kerana masyarakat awam sudah kehilangan keyakinan kepada mereka.

Katanya, petisyen akan dilancar selepas ini untuk membuat tuntutan itu dan diserahkan kepada Yang di-Pertuan Agong.

Kenyataan ini datang ketika bekas pemimpin SPR, Tan Sri Rashid Abdul Rahman, berkata persempadanan semula dibuat untuk mempastikan sesetengah pihak kekal berkuasa.

Pengerusi SPR, Tan Sri Aziz baru-baru ini berkata, Pakatan Rakyat perlu menyokong persempadanan semula kawasan pilihan raya kerana ia untuk kebaikan semua pihak termasuk mereka.

Ketua Pembangkang Datuk Seri Anwar Ibrahim sebelum ini menegaskan Pakatan tidak akan menyokong persempadanan semula kawasan pilihan raya itu kalau ia dikendalikan oleh ahli SPR yang ada.

Bersih 2.0 menuntut dihentikan persempadanan semula kawasan pilihan raya yang sedang dilaksanakan oleh SPR sehingga masalah berkaitan dengannya diselesaikan.

"Bersih 2.0 sekeras-kerasnya dengan ini, sekali lagi menggesa supaya persempadanan semula yang sedang berlangsung dihentikan serta merta sehingga senarai pengundi dibersihkan, dan SPR yang baru perlu dilantik dengan penglibatan langsung masyarakat sivil.

"Kenyataan Tan Sri Abdul Rashid Abdul Rahman ini melengkapkan lagi episod panjang kecurangan dan salah laku yang terpalit ke atas SPR selama ini.

"Bagaimanapun, kami percaya kecurangan ini boleh dihentikan. Namun ia perlu dilakukan sekarang," kata kenyataan yang dikeluarkan oleh Jawatankuasa Pemandu Bersih 2.0 itu.

 

 

 

penyapu sial

 

 

anjing UMNO itu tersangat ketagih nak UMNO mengekalkan kuasa melalui penipuan pru...so anda buatlah  sesuka hati anda tak payah tunggu persetujuan pemimpin PR...buat  lah jangan cakap banyak....buatlah kalau berani....dan kita akan lancar demo setiap hari depan  banggunan SPR....!!!

13 January 2014

noh omar cuba guling kerajaan selangor...tuduh kerajaan selangor ingkar titah sultan...habis tu sultan ingkar perintah Allah SWT....macammana....!!!!

Menteri Besar Selangor khianati Sultan dalam isu kalimah Allah, kata Umno

geng perampas kuasa  di selangor di kepalai kepala lanun noh omar...berani menyorok di sebalik burid sultan...!!!!

sultan haramjadah ingkar perintah  Allah SWT....Noh OMar berani bersekongkol....!!!

Menteri Besar Selangor Tan Sri Khalid Abdul Ibrahim dituduh mengkhianati Sultan apabila beliau baru-baru ini meletakkan sekatan ke atas pihak berkuasa agama ketika menjalankan tugas mereka di negeri itu.

Ketua Umno Selangor Datuk Seri Noh Omar berkata, apabila Khalid mengangkat sumpah di hadapan Sultan Selangor maka beliau telah berjanji untuk menegakkan dan melindungi integriti dan kesucian agama Islam sebagai agama rasmi negeri.

Noh bagaimanapun berkata Khalid tidak mematuhinya apabila beliau baru-baru ini mengumumkan bahawa Jabatan Agama Islam Selangor (Jais) perlu mendapatkan kelulusan daripada exco negeri sebelum menjalankan sebarang serbuan yang boleh dianggap sensitif .

Pengumuman Khalid adalah rentetan serbuan kontroversi Jais terhadap premis Pertubuhan Bible Malaysia (PBM) minggu lepas yang menyaksikan mereka merampas lebih daripada 300 buah Bible versi bahasa Melayu dan Iban.

Sebagai Menteri Besar, Noh berkata Khalid perlu membantu Sultan dalam mempertahankan agama.

"Kenyataan beliau terhadap peraturan baru ini memberi makna bahawa beliau tidak menghormati undang-undang di Selangor," kata Noh .

Majlis Agama Islam Selangor (Mais) bagaimanapun, mempertahankan Jais dan mengatakan jabatan itu tidak perlu memaklumkan kepada mana-mana pihak sebelum menjalankan apa-apa serbuan kerana ia akan mengganggu proses siasatan.

Pengerusi Mais Datuk Mohamad Adzib Mohd Isa menegaskan bahawa serbuan Jais di PBM minggu lepas telah diperuntukkan di bawah Enakmen 1988 (Kawalan Penyebaran Di Kalangan umat Islam).

"Kami memuji Mais tetapi kenyataan menteri besar menunjukkan bahawa kerajaan negeri tidak memahami konteks kebebasan agama seperti di bawah Artikel 11 (4) Perlembagaan Persekutuan," kata Noh.

Noh juga berkata, Umno Selangor telah membuat kira-kira 100 laporan polis berkenaan penggunaan isu kalimah Allah dan memberi amaran kepada penganut Kristian bahawa jika isu ini berterusan, Umno akan mengadakan perhimpunan besar tidak lama lagi untuk memerangi sesiapa yang tidak menghormati undang-undang.

Terdahulu, Noh diiringi oleh lebih daripada 1,000 ahli Umno dan ahli-ahli beberapa NGO Islam Ulu Langat dan Serdang, berarak kira-kira 500 meter dari Masjid Jamek Kajang ke pejabat cawangan Umno Ulu Langat untuk menunjukkan pendirian mereka mengenai isu Allah .

Perarakan itu berakhir dengan pembakaran patung Paderi Lawrence Andrew, editor mingguan Katolik, Herald.

Lawrence sedang disiasat kerana menghasut apabila beliau berkata bahawa gereja-gereja di Selangor akan terus menggunakan perkataan Allah dalam perhimpuanan Bahasa Malaysia mereka.

Kenyataan beliau telah diambil sebagai satu cabaran kepada perintah Sultan Selangor yang mengarahkan bahawa orang bukan Islam di negeri itu dilarang daripada menggunakan perkataan Allah

 

 

 

penyapu sial

 

 

Yang mengkhianati agama & Sultan sebenarnya ialah UMNO. Memburukkan nama Islam bila Muhyiddin & UMNO pada mulanya bercadang untuk protes di depan gereja, menghina tempat ibadat agama lain.

Jelas sekali tindakan UMNO bercanggah dengan ajaran Islam. Islam sendiri tidak melarang agama lain dari menggunakan perkataan "Allah". Lihat saja penjelasan dari Dr. Asri, bekas mufti Perlis.

Hakikatnya, larangan menggunakan perkataan Allah untuk bukan Muslim hanyalah rekaan manusia, rekaan ulama & mufti politik UMNO, bukan ajaran Islam. Sedangkan seluruh dunia Islam pun ketawa dengan tindakan kuncu-kuncu UMNO ini.

Tak timbul soal menghianati sultan. Semua kerajaan negeri termasuk negeri yg diperintah olih umno pun berhak mengetahui serta memantau setiap tindakan yang dilakukan olih agensi2 dibawah pentadbirannya.

noh JANGAN NAK BERLAGAK PANDIR. SELAMA NI SIAPA YANG MENJADI PUAKA BESAR YANG MENGHAPUSKAN HAK KEISTEMEWAAN RAJA2 MELAYU ?

tu ha...tak der kerja lain kan kan kan...pergi pantau  sultan tu yang banyak bercanggah amalannya dalam islam....jangan sibuk nak pantau kalimah Allah...

04 January 2014

ahmad pondan menteri CAP AYAM kata kerajaan BARANG NAIK bantu dengan menaikan harga barang dan membodohkan rakyat

3 barang naik, 10 kerajaan bantu, kata Ahmad Maslan

Meskipun rakyat terbeban dengan kenaikan kos sara hidup terutamanya kenaikan harga petrol, gula dan tarif elektrik, namun mereka tidak perlu melupakan 10 bantuan yang masih diberikan kerajaan, kata Datuk Ahmad Maslan (gambar).

Timbalan Menteri Kewangan itu berkata 10 bantuan rakyat itu termasuk Bantuan Rakyat 1Malaysia, bantuan kepada nelayan dan pesawah serta peruntukan kesihatan yang 99% disubsidikan kerajaan.

"Ini bukan pengumuman baru yang saya sebutkan. Tidak ada negara dalam dunia ini memberikan pakej bantuan sebanyak ini kepada rakyat.

"Apabila tidak disebut mereka lupa dan menerima (tohmahan pembangkang). Saya tak nafi memang ada kenaikan itu," katanya kepada pemberita di Ibu Pejabat Lembaga Hasil Dalam Negeri di Putrajaya hari ini.

Ahmad berkata bantuan lain yang diberikan kerajaan adalah bantuan persekolahan, baucer buku kepada pelajar universiti, buku teks sekolah percuma dan faedah Pinjaman Tabung Pendidikan Tinggi Nasional yang dikurangkan kepada 1%.

Katanya, Tenaga Nasional Berhad telah pun memaklumkan kepadanya sebanyak 70% pengguna tidak terkesan dengan kenaikan tarif elektrik sebaliknya bagi pengguna yang terjejas adalah rumah tertentu, premis perniagaan dan kilang.

"Bagi pengurangan subsidi gula sebanyak 43 sen, RM400 juta penjimatan digunakan untuk menaik taraf kesihatan rakyat dengan pertambahan 6,800 jururawat baru, 50 lagi tambahan Klinik 1Malaysia tahun ini, dan beberapa buah hospital baru.

“Kita tarik subsidi barangan yang agak tidak sihat dan digantikan kepada kesihatan rakyat. Sepatutnya ia dipersetujui.

"Penarikan subsidi 20 sen kepada petrol dan diesel, penjimatan sebayak RM4.4 bilion disalurkan kepada BR1M dan tambahan insurans," katanya yang turut mengulangi cabaran mengemukakan negara seluas Malaysia yang tidak mengalami kenaikan inflasi.

Ahmad turut menyambut baik 11 langkah penjimatan kerajaan yang diumumkan Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak kerana selain rakyat perlu berjimat mengatasi kenaikan kos sara hidup, kerajaan juga perlu berjimat mengurangkan kadar fiskal negara.

"Kerajaan juga bukan sekadar berhasrat mengawal defisit tetapi hutang negara melalui penjimatan dan pengenalan sumber pendapatan baru kepada negara," katanya yang menyebut Jawatankuasa Fiskal yang dipengerusikan Perdana Menteri akan meneliti perkara yang perlu.

Gerakan Turun Kos Sara Hidup (Turun) telah mengadakan demonstrasi membantah kenaikan kos sara hidup pada malam ambang tahun baru yang dihadiri kira-kira seramai 5,000 orang.

Antara tuntutan Turun terhadap kenaikan kos sara hidup adalah peningkatan tarif elektrik, pengurangan subsidi gula dan petrol, tambang bas sekolah dan pelbagai kenaikan harga lain yang telah diumumkan kerajaan.

Dalam sidang media itu juga, Ahmad mengumumkan antara 10 bantuan yang disalurkan kerajaan termasuk subsidi gas dan tepung gandum, pemotongan cukai pendapatan kepada mereka yang layak, subsidi dan harga rumah yang 20% lebih murah berbanding harga pasaran dan bantuan daripada Jabatan Kemajuan Masyarakat.

 

 

penyapu sial

 

 

kalau diwar-warkan kepada org kampung dan org ulu pasti mereka akan yakin dan percaya kepada percakapan MAT TEMBERANG INI.

dapat brim rm650....sehari hanya rm1.80 ...itu bantuan kerajaan ..kenaikan harga barang yang rakyat kena tanggung termasuk berbagai cukai sehari lebih rm 18...mamat ni bangga masa belajar di U dulu dapat CGPA 3.8 ,universiti manalah yanag bagi...matematik mudah pon tak tau kira

BR1M satu tahun satu kali dan bukan tiap2 hari. Barang makanan pula diperlukan setiap hari! Tak boleh pakai menteri ini.

bodo mmg sah terlalu bodo.universiti mana yg bg pointer sampai 3.8 lebih kat mangkuk ni?cukup kerajaan naikkan minyak,tol ngan elektrik maka akan melibatkan hampir semua kenaikkan lain.memang bodoh,bengong,bangang,bengap,bahlol,bongok dah ntah apa2 lg yg sewaktu dgnnya.macam "haramjadah" kata najib.

GEMPAR....!!!! pegawai JAIS terlupa semalam dia TIDUR samaada dengan babi @pelacur jalanan@ isterinya....!!!!.

Jais kata terlupa beritahu saya dan MB, kata Exco Agama Selangor

pengarah JAIS  terlupa samada dia tido dengan babi @pelacur jalanan @  bini dia

Exco agama kerajaan negeri Selangor, telah mengarahkan Pengarah Jabatan Agama Islam Selangor (Jais) membuat laporan kepada beliau segera mengapa tindakan mereka ke atas Persatuan Bible Malaysian (PBM) tidak diberitahu kepadanya dan juga pejabat Menteri Besar.

Ketika dihubungi hari ini, Sallehen berkata, beliau telah memanggil Pengarah Ahmad Zaharin Mohd Saad dan Pengarah Penguatkuasaan Jais ke pejabatnya hari ini.

Dalam pertemuan hari ini, Sallehen meminta kedua-duanya memberikan penjelasan tentang serbuan itu dan kegagalan mereka memaklumkan kepada beliau sebelum ia dilakukan.

Semalam ketika dihubungi, Sallehen yang juga Timbalan Pesuruhjaya PAS Selangor terkejut kerana tindakan Jais itu tidak diketahui oleh beliau.

"Baru sekarang saya tahu," kata Sallehen

"Mereka kata terlupa dan serbuan itu dibuat kerana Jais rasa ia melanggar Enakmen 1988 tentang penggunaan nama Allah.

"Mereka membuat itu tanpa memberitahu saya dan juga pejabat Menteri Besar," kata Salehin hari ini.

Tengahari semalam Jais menyerbu pejabat PBM di Damansara Kim dan merampas kira-kira 300 Bible berbahasa Melayu dan Iban.

Dua pegawai PBM iaitu pengerusinya Lee Min Choon dan Sinclair Wong diarahkan ke Balai Polis Damansara untuk diambil keterangan mereka dan hanya dilepaskan dua jam kemudian.

Sallehen berkata, dia telah telah meminta Pengarah Jais membuat laporan segera hari ini juga mengenainya.

"Kita akan baca laporan itu sebelum membuat apa-apa kenyataan," katanya.

Sallehen berkata, dia merancang untuk bertemu Lee dan Wong Isnin ini bagi mendengar cerita mereka pula.

"Saya tidak boleh sekadar mendengar satu pihak. Saya akan mendengar daripada kedua-dua belah pihak tentang hal ini," kata Sallehen yang mula dilantik menjadi exco Selangor selepas pilihan raya umum Mei lalu.

Sallehen menambah, sebarang tindakan yang hendak diambil Jais perlu mendapat perkenan Sultan Selangor terlebih dahulu.

"Ini bukan isu mahu naik harga. Ini melibatkan agama dan mesti dikendalikan dengan teliti kerana terlalu banyak sensitivitinya.

"Islam adalah agama yang cantik dan penuh kasih sayang. Jika ada masalah pun, kita mesti selesaikannya tanpa menimbulkan masalah yang lain pula," katanya.

Tahun lepas, Sultan Selangor telah mengeluarkan perintah agar nama Allah hanya boleh digunakan oleh orang Islam sahaja di Selangor.

 

 

penyapu sial

 

 

Segala pegawai JAIS harus di buang kerja dengan serta merta. Ini bukan terlupa tapi menderhaka pada kerajaan negeri. Bughal

kena tanya pihak Istana.sebab larangan juga dr pihak Istana dan hal ehwal ugama Islam juga JAIS boleh bertindak dr arahan singgahsana.malah pihak istana pun 2 x 5 dengan UMNO....politik BABI UMNO....!!!!