ini blog aku yang punya...suka hati aku lah apa aku nak kata....maki hamun ke...carut ke...kata nista ....aku punya suka...tak suka....please get out dari sini....ada faham....


saje nak bagi tau....blog ini bukan pro pakatan rakyat...dan jauh panggang dari api....penyokong parti kongkek negara ( BN ) ...dan tiada kena mengena dengan mereka yang dah mampos......muakakakaka!!!
SOKONG HIMPUNAN BLACKOUT 505.......JOM LIKE DI SINI

.

Search This Blog

PENYAPU SIAL

terNOW...!!!!

SPR semakin merapu dengan menghalalkan pengundi hantu....bermakna mengalakkan pilihanraya yang kotor....apakah tindakan anda semua ?

petisyen melalui blog ini : jika perhimpunan aman blackout 505 dan petisyen pilihanraya masih gagal untuk mengalahkan penipuan yang di lakukan oleh SPR dan UMNO - BN...wajar kita sebagai rakyat lancarkan BERSIH 4.0 dan turun ke jalanraya..!!

26 June 2010

Speaker Didesak Siasat Najib Kerana Berbohong Semasa PRK Sibu



Ahli Parlimen Kuching, Chong Chieng Jen meminta supaya Speaker menyiasat kenyataan jawapan Perdana Menteri dalam Dewan Rakyat yang dianggap satu pembohongan bahawa kerajaan Umno-Barisan Nasional tidak menjanjikan apa-apa projek atau program semasa kempen pilihan raya kecil Sibu 16 Mei lalu.

Sebaliknya Datuk Seri Najib Razak berkata kerajaan hanya melaksanakan projek atau program yang telah dirancang lebih awal daripada PRK tersebut.
Walau bagaimanapun Chieng Jen berkata bukti ucapan Najib yang disiarkan secara meluas dalam 'youtube' membuktikan Najib membuat janji berbentuk rasuah kepada penduduk Rajang Park pada malam sebelum hari pengundian

Beliau menggunakan Peraturan Mesyuarat 36(12) berhubung jawapan bertulis Perdana Menteri mengenai jumlah peruntukan yang diumumkan semasa PRK Sibu.
Ketika ditemui di lobi parlimen tengahari tadi Chieng Jen berkata jawapan tersebut mengelirukan kerana jawapan Najib bercanggah dengan hakikat yang berlaku semasa kempen PRK Sibu.

"Ini adalah satu pembohongan yang besar dan nyata kerana di dalam 'youtube' kita telah melihat satu video klip di mana ucapan Najib di Rejang Park sehari sebelum hari mengundi beliau telah berkata 'you help me, I help you, you give me Robert Lau for Sibu, I give you RM3 million'.

"Ini adalah satu kesalahan di bawah Akta Kesalahan Pilihan raya dan menjadi satu perjanjian dalam pilihan raya kecil itu."Seramai 93,000 orang telah menonton apa yang Najib cakap, mana boleh pegawai di Jabatan Perdana Menteri mengatakan Perdana Menteri tidak membuat janji," tegas beliau.

No comments:

Post a Comment