ini blog aku yang punya...suka hati aku lah apa aku nak kata....maki hamun ke...carut ke...kata nista ....aku punya suka...tak suka....please get out dari sini....ada faham....


saje nak bagi tau....blog ini bukan pro pakatan rakyat...dan jauh panggang dari api....penyokong parti kongkek negara ( BN ) ...dan tiada kena mengena dengan mereka yang dah mampos......muakakakaka!!!
SOKONG HIMPUNAN BLACKOUT 505.......JOM LIKE DI SINI

.

Search This Blog

PENYAPU SIAL

terNOW...!!!!

SPR semakin merapu dengan menghalalkan pengundi hantu....bermakna mengalakkan pilihanraya yang kotor....apakah tindakan anda semua ?

petisyen melalui blog ini : jika perhimpunan aman blackout 505 dan petisyen pilihanraya masih gagal untuk mengalahkan penipuan yang di lakukan oleh SPR dan UMNO - BN...wajar kita sebagai rakyat lancarkan BERSIH 4.0 dan turun ke jalanraya..!!

27 July 2011

Ini anjing sudah banyak melampau...dia bikin wayang maaa...patut lu jadi bapak anjing bukan itu kerajaan sama itu peguam negara gilaaa...!!!

 SPR tuding jari pada Peguam Negara, kerajaan

 

Timbalan Pengerusi Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) Datuk Wan Ahmad Wan Omar mengakui badan itu tidak mempunyai kuasa meminda undang-undang pilihan raya, kecuali selepas mendapat ‘restu’ Pejabat Peguam Negara.


“Untuk mengubah sistem pilihan raya, usul perlu dibawa ke Pejabat Peguam Negara. Kemudian bil ini akan dibentangkan di Parlimen oleh Menteri Undang-undang dan dibahaskan di Dewan Rakyat.


“SPR tiada kuasa. Dalam hal ini, kerajaan yang memerintah yang mempunyai kelebihan untuk menggubal undang-undang,” kata Wan Ahmad dalam forum ‘Apa Selepas 9 Julai?’ anjuran Sinar Harian, sebuah akhbar terbitan Karangkraf di Shah Alam, hari ini.
Dalam hujah balas, Pengerusi Bersih 2.0, Datuk Ambiga Sreenevasan mengulangi lapan tuntutan Bersih 2.0 dan menyatakan perkara tersebut tidak mustahil dilaksanakan.


Beliau berkata, alasan bahawa SPR tiada kuasa sebagai tidak masuk akal kerana cadangan pelaksanaan sistem biometrik yang datang dari badan itu juga perlu dipersetujui parti politik dan NGO.


“SPR mempunyai kuasa besar untuk mengarahkan badan-badan kerajaan melaksanakan pembaharuan pilihan raya. Kalau SPR mengatakan parti politik dan NGO sebagai pelanggan mereka, mengapa saranan Bersih tak didengar. Bukankah penyokong Bersih juga adalah rakyat Malaysia yang juga adalah pelanggan kepada SPR?


“Bersih mengundang semua parti politik termasuk dari Barisan Nasional untuk menyertai tuntutan. Jangan anggap kami sebagai musuh.
“Jika SPR komited ingin melaksanakan pembaharuan dalam sistem pilihan raya, kami akan berjuang bersama anda,” kata Ambiga sambil diberikan tepukan gemuruh oleh hadirin.


Sementara itu, pensyarah Universiti Kebangsaan Malaysia (UKM), Profesor Shamsul Amri Baharuddin menjelaskan ketidakyakinan rakyat terhadap SPR menyebabkan rakyat bangkit berdemonstrasi pada 9 Julai lalu.


“Kesukaran SPR untuk melaksanakan perubahan perlu diselesaikan. Ini membibitkan perasaan syak wasangka dikalangan rakyat,” hujah Shamsul yang turut dijemput sebagai ahli panel.


Kira-kira 600 hadirin memenuhi auditorium utama Karangkraf bagi mendengar debat yang dipengerusikan Pengarah IDEAS, Wan Saiful Wan Jan.

No comments:

Post a Comment