ini blog aku yang punya...suka hati aku lah apa aku nak kata....maki hamun ke...carut ke...kata nista ....aku punya suka...tak suka....please get out dari sini....ada faham....


saje nak bagi tau....blog ini bukan pro pakatan rakyat...dan jauh panggang dari api....penyokong parti kongkek negara ( BN ) ...dan tiada kena mengena dengan mereka yang dah mampos......muakakakaka!!!
SOKONG HIMPUNAN BLACKOUT 505.......JOM LIKE DI SINI

.

Search This Blog

PENYAPU SIAL

terNOW...!!!!

SPR semakin merapu dengan menghalalkan pengundi hantu....bermakna mengalakkan pilihanraya yang kotor....apakah tindakan anda semua ?

petisyen melalui blog ini : jika perhimpunan aman blackout 505 dan petisyen pilihanraya masih gagal untuk mengalahkan penipuan yang di lakukan oleh SPR dan UMNO - BN...wajar kita sebagai rakyat lancarkan BERSIH 4.0 dan turun ke jalanraya..!!

12 July 2013

calit jari ke celup jari semuanya idea pembelit SPR untuk menipu rakyat....tak payahlah pakai dakwat kununnya kekal...pakai ajer inai...lagi murah , tahan lama dan menjimatkan dari menolong merompak rakyat dan mengkayakan kroni..!!!!.

 

Kaedah mencelup jari ke dalam dakwat kekal dicadangkan Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) dalam pilihan raya kecil Kuala Besut mengelirukan dan tidak menyelesaikan masalah sebenar.

Dahulu SPR kata dakwat tidak digoncang. Kemudian mungkin calitan kurang baik. Sekarang minta jari pula dicelup pulak..kalau dah dakwat  yang kualiti nya ciput dengan bajet  melampau yang mengkayakan kroni  tiada gunanya.

Sehingga kini, isu asas masih gagal dijawab SPR, iaitu sifat dakwat kekal dan tempoh ketahanannya.Namun pengendali pilihan raya  yang penipu  itu berdolak-dalik memberi alasan, kali ini dengan kaedah pelaksanaan bagi iaitu mencelup jari telunjuk kiri ke dalam dakwat kekal.

Pergi ke India dan Indonesia untuk belajar kaedah pelaksanaan dakwat kekal yang betul jika niat nak jalankan pilihanraya adil  dan telus. Namun kesalahan SPR sebelum ini  sangat besar dan serius.

Dalam pada itu, 1,469 laporan polis telah dibuat berhubung kegagalan dakwat kekal, namun belum ada sebarang tindakan diambil Jabatan Perdana Menteri (JPM)

Menteri Jabatan Perdana Menteri (JPM) mesti jelaskan bagaimana masalah ini boleh berlaku. Kita mahu selesaikan masalah ini sebaik mungkin.

Kegagalan menyebabkan wang rakyat dibazirkan untuk kerja sia-sia..

No comments:

Post a Comment