ini blog aku yang punya...suka hati aku lah apa aku nak kata....maki hamun ke...carut ke...kata nista ....aku punya suka...tak suka....please get out dari sini....ada faham....


saje nak bagi tau....blog ini bukan pro pakatan rakyat...dan jauh panggang dari api....penyokong parti kongkek negara ( BN ) ...dan tiada kena mengena dengan mereka yang dah mampos......muakakakaka!!!
SOKONG HIMPUNAN BLACKOUT 505.......JOM LIKE DI SINI

.

Search This Blog

PENYAPU SIAL

terNOW...!!!!

SPR semakin merapu dengan menghalalkan pengundi hantu....bermakna mengalakkan pilihanraya yang kotor....apakah tindakan anda semua ?

petisyen melalui blog ini : jika perhimpunan aman blackout 505 dan petisyen pilihanraya masih gagal untuk mengalahkan penipuan yang di lakukan oleh SPR dan UMNO - BN...wajar kita sebagai rakyat lancarkan BERSIH 4.0 dan turun ke jalanraya..!!

22 December 2009

ah long cop JAKIM....Halal semuanya.....
























Pengutip hutang yang dilantik institusi perbankan tidak dibenarkan mengganggu orang yang berhutang termasuk membuat panggilan lebih tiga kali seminggu.

Timbalan Menteri Kewangan, Datuk Chor Chee Heung berkata, larangan itu terkandung dalam garis panduan dan amalan pengutipan hutang adil yang dikeluarkan Bank Negara Malaysia (BNM).

Beliau berkata, garis panduan ini membenarkan institusi perbankan menggunakan khidmat pengutip hutang tetapi melarang mereka menggunakan kekerasan dan mengamalkan tingkah laku tidak beretika ketika menjalankan tugas.

"Langkah ini selaras dengan usaha BNM untuk memperkukuhkan lagi struktur perlindungan serta tahap profesionalisme proses pengutipan hutang," katanya menjawab soalan Senator Dr. M. Malasingam pada Sidang Dewan Negara di sini hari ini.

Malasingam bertanya apakah langkah pemantauan yang dibuat bagi mengatasi perbuatan ganas pengutip hutang yang dilantik bank komersial.

Chee Heung berkata, orang yang berhutang boleh membuat aduan kepada institusi perbankan berkenaan sekiranya tidak berpuas hati dengan tingkah laku pengutip hutang yang dilantik.

"Jika institusi perbankan ini memberikan reaksi tidak memuaskan, aduan selanjutnya boleh dibuat kepada BNM," katanya.


utusan meloya

No comments:

Post a Comment