ini blog aku yang punya...suka hati aku lah apa aku nak kata....maki hamun ke...carut ke...kata nista ....aku punya suka...tak suka....please get out dari sini....ada faham....


saje nak bagi tau....blog ini bukan pro pakatan rakyat...dan jauh panggang dari api....penyokong parti kongkek negara ( BN ) ...dan tiada kena mengena dengan mereka yang dah mampos......muakakakaka!!!
SOKONG HIMPUNAN BLACKOUT 505.......JOM LIKE DI SINI

.

Search This Blog

PENYAPU SIAL

terNOW...!!!!

SPR semakin merapu dengan menghalalkan pengundi hantu....bermakna mengalakkan pilihanraya yang kotor....apakah tindakan anda semua ?

petisyen melalui blog ini : jika perhimpunan aman blackout 505 dan petisyen pilihanraya masih gagal untuk mengalahkan penipuan yang di lakukan oleh SPR dan UMNO - BN...wajar kita sebagai rakyat lancarkan BERSIH 4.0 dan turun ke jalanraya..!!

22 May 2011

mestikah kita boikot kedai mamak kerana gara gara pukimak ini..????




Penyokong/pendokong Pakatan Rakyat patut  memboikot kedai-kedai mamak. Ini kerana lebih ramai penyokong/pendokong Pakatan Rakyat yang minum/makan di kedai mamak berbanding penyokong/pendokong UMNO.

Penyokong/pendokong UMNO biasanya berjumpa dan menghabiskan masa di "Coffee House" di hotel-hotel seluruh Malaysia. Mereka berbuat begitu kerana mereka banyak duit.Tidak seperti penyokong/pendokong PR yang sentiasa sengkek dan takda duit. Terpaksa menghilangkan dahaga di restoran2 mamak.

Dengan sokongan KIMMA@KIMMAK@PUKIMAK  yang terbuka kepada UMNO jelas satu penghinaan pada penyokong/pendokong Pakatan Rakyat. Maka, wajiblah kita MEMBOIKOT kedai-kedai Mamak. Biar kedai-kedai Mamak ni bergantung harap kepada orang2 UMNO yang majoriti lebih suka minum/makan di Coffee House.

Mamak2 kat MAlaysia ni tak sedar diri. Di mata UMNO, mereka ni setaraf dengan "pariah" aje. MElayu2 UMNO ni, sebelah mata pun tak pandang diorang ni. Tapi, mereka ni terhegeh-hegeh nak sokong UMNO.

Cumanya, yang kita hairan, mamak2 yang buka kedai runcit, rata-rata penyokong Pakatan Rakyat terutamanya PAS. Dengan kata lain, kalau kedai runcit tu tuan punyanya adalah mamak, maka jangan terus boikot kerana rata-rata mereka ni penyokong kita.

Ada satu kedai mamak di Kampung Tunku, PJ dekat dgn Sekolah Menengah Sri Aman yang menjadi penyokong PAS yang sangat tegar mengalahkan kita sendirii. KEdai runcit dia siap jual Harakah walaupun masa Mahathir pegi ban Harakah.

Rasanya, petanda paling mudah adalah mereka ni jual Harakah/Suara Keadilan/Roket atau tidak.

Jarang kita  tengok restoran-restoran Mamak jual Harakah/Suara Keadilan/Roket. TAPI, semua restoran Mamak ni jual Utusan Meloya/Berita Hairan dan semua akhbar UMNO.

Jadi, kalau kedai runcit/kedai buku/stall suratkhabar tak jual akhbar kita, pakat2 kita boikot.Sekarang ni pun dah banyak restoran MElayu. Pakat pakat lah minum kat restoran MElayu.Teringat reformis Nora masuk kedai Mamak lepas tu nampak gambar Mahathir. Terus Reformis Nora tu bangkit sambil meludah dan keluar dari restoran Mamak tu.

Kita kena ajar sikit diorang ni. Biar diorang respek sikit kat kita. Diorang kena ingat langit tinggi rendah. Jangan mudah2 ludah kat muka kita lepas tu harap kita nak dokong diorang.

Kita tak mintak diorang tunjuk sokongan kepada kita secara terbuka. Tapi, hormatlah pada kita penyokong/pendokong Pakatan Rakyat. Kalo ko buleh tunjuk sokongan kepada UMNO/BN, kitorang pun boleh tunjuk protes kitorang.

No comments:

Post a Comment