ini blog aku yang punya...suka hati aku lah apa aku nak kata....maki hamun ke...carut ke...kata nista ....aku punya suka...tak suka....please get out dari sini....ada faham....


saje nak bagi tau....blog ini bukan pro pakatan rakyat...dan jauh panggang dari api....penyokong parti kongkek negara ( BN ) ...dan tiada kena mengena dengan mereka yang dah mampos......muakakakaka!!!
SOKONG HIMPUNAN BLACKOUT 505.......JOM LIKE DI SINI

.

Search This Blog

Loading...

terNOW...!!!!

SPR semakin merapu dengan menghalalkan pengundi hantu....bermakna mengalakkan pilihanraya yang kotor....apakah tindakan anda semua ?

petisyen melalui blog ini : jika perhimpunan aman blackout 505 dan petisyen pilihanraya masih gagal untuk mengalahkan penipuan yang di lakukan oleh SPR dan UMNO - BN...wajar kita sebagai rakyat lancarkan BERSIH 4.0 dan turun ke jalanraya..!!

04 January 2014

ahmad pondan menteri CAP AYAM kata kerajaan BARANG NAIK bantu dengan menaikan harga barang dan membodohkan rakyat

3 barang naik, 10 kerajaan bantu, kata Ahmad Maslan

Meskipun rakyat terbeban dengan kenaikan kos sara hidup terutamanya kenaikan harga petrol, gula dan tarif elektrik, namun mereka tidak perlu melupakan 10 bantuan yang masih diberikan kerajaan, kata Datuk Ahmad Maslan (gambar).

Timbalan Menteri Kewangan itu berkata 10 bantuan rakyat itu termasuk Bantuan Rakyat 1Malaysia, bantuan kepada nelayan dan pesawah serta peruntukan kesihatan yang 99% disubsidikan kerajaan.

"Ini bukan pengumuman baru yang saya sebutkan. Tidak ada negara dalam dunia ini memberikan pakej bantuan sebanyak ini kepada rakyat.

"Apabila tidak disebut mereka lupa dan menerima (tohmahan pembangkang). Saya tak nafi memang ada kenaikan itu," katanya kepada pemberita di Ibu Pejabat Lembaga Hasil Dalam Negeri di Putrajaya hari ini.

Ahmad berkata bantuan lain yang diberikan kerajaan adalah bantuan persekolahan, baucer buku kepada pelajar universiti, buku teks sekolah percuma dan faedah Pinjaman Tabung Pendidikan Tinggi Nasional yang dikurangkan kepada 1%.

Katanya, Tenaga Nasional Berhad telah pun memaklumkan kepadanya sebanyak 70% pengguna tidak terkesan dengan kenaikan tarif elektrik sebaliknya bagi pengguna yang terjejas adalah rumah tertentu, premis perniagaan dan kilang.

"Bagi pengurangan subsidi gula sebanyak 43 sen, RM400 juta penjimatan digunakan untuk menaik taraf kesihatan rakyat dengan pertambahan 6,800 jururawat baru, 50 lagi tambahan Klinik 1Malaysia tahun ini, dan beberapa buah hospital baru.

“Kita tarik subsidi barangan yang agak tidak sihat dan digantikan kepada kesihatan rakyat. Sepatutnya ia dipersetujui.

"Penarikan subsidi 20 sen kepada petrol dan diesel, penjimatan sebayak RM4.4 bilion disalurkan kepada BR1M dan tambahan insurans," katanya yang turut mengulangi cabaran mengemukakan negara seluas Malaysia yang tidak mengalami kenaikan inflasi.

Ahmad turut menyambut baik 11 langkah penjimatan kerajaan yang diumumkan Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak kerana selain rakyat perlu berjimat mengatasi kenaikan kos sara hidup, kerajaan juga perlu berjimat mengurangkan kadar fiskal negara.

"Kerajaan juga bukan sekadar berhasrat mengawal defisit tetapi hutang negara melalui penjimatan dan pengenalan sumber pendapatan baru kepada negara," katanya yang menyebut Jawatankuasa Fiskal yang dipengerusikan Perdana Menteri akan meneliti perkara yang perlu.

Gerakan Turun Kos Sara Hidup (Turun) telah mengadakan demonstrasi membantah kenaikan kos sara hidup pada malam ambang tahun baru yang dihadiri kira-kira seramai 5,000 orang.

Antara tuntutan Turun terhadap kenaikan kos sara hidup adalah peningkatan tarif elektrik, pengurangan subsidi gula dan petrol, tambang bas sekolah dan pelbagai kenaikan harga lain yang telah diumumkan kerajaan.

Dalam sidang media itu juga, Ahmad mengumumkan antara 10 bantuan yang disalurkan kerajaan termasuk subsidi gas dan tepung gandum, pemotongan cukai pendapatan kepada mereka yang layak, subsidi dan harga rumah yang 20% lebih murah berbanding harga pasaran dan bantuan daripada Jabatan Kemajuan Masyarakat.

 

 

penyapu sial

 

 

kalau diwar-warkan kepada org kampung dan org ulu pasti mereka akan yakin dan percaya kepada percakapan MAT TEMBERANG INI.

dapat brim rm650....sehari hanya rm1.80 ...itu bantuan kerajaan ..kenaikan harga barang yang rakyat kena tanggung termasuk berbagai cukai sehari lebih rm 18...mamat ni bangga masa belajar di U dulu dapat CGPA 3.8 ,universiti manalah yanag bagi...matematik mudah pon tak tau kira

BR1M satu tahun satu kali dan bukan tiap2 hari. Barang makanan pula diperlukan setiap hari! Tak boleh pakai menteri ini.

bodo mmg sah terlalu bodo.universiti mana yg bg pointer sampai 3.8 lebih kat mangkuk ni?cukup kerajaan naikkan minyak,tol ngan elektrik maka akan melibatkan hampir semua kenaikkan lain.memang bodoh,bengong,bangang,bengap,bahlol,bongok dah ntah apa2 lg yg sewaktu dgnnya.macam "haramjadah" kata najib.