ini blog aku yang punya...suka hati aku lah apa aku nak kata....maki hamun ke...carut ke...kata nista ....aku punya suka...tak suka....please get out dari sini....ada faham....


saje nak bagi tau....blog ini bukan pro pakatan rakyat...dan jauh panggang dari api....penyokong parti kongkek negara ( BN ) ...dan tiada kena mengena dengan mereka yang dah mampos......muakakakaka!!!
SOKONG HIMPUNAN BLACKOUT 505.......JOM LIKE DI SINI

.

Search This Blog

terNOW...!!!!

SPR semakin merapu dengan menghalalkan pengundi hantu....bermakna mengalakkan pilihanraya yang kotor....apakah tindakan anda semua ?

petisyen melalui blog ini : jika perhimpunan aman blackout 505 dan petisyen pilihanraya masih gagal untuk mengalahkan penipuan yang di lakukan oleh SPR dan UMNO - BN...wajar kita sebagai rakyat lancarkan BERSIH 4.0 dan turun ke jalanraya..!!

27 September 2013

operasi lalang dialah bapak syaitannya....tu pasal nyayuk tua ni sokong....bukan baik untuk rakyat....tapi baik untuk kerajaan UMNO-BN menindas pembangkang ....!!!!

syaitan nyanyuk sokong tahan tanpa bicara, baik untuk rakyat

syaitan yang di kenali Mahathir  kutty  Mohamad (gambar) hari ini menyokong langkah kerajaan membuat pindaan untuk mengukuhkan Akta Pencegahan Jenayah (PCA) yang dibentangkan baru-baru ini di Dewan Rakyat bagi menahan seseorang individu tanpa bicara.

Bekas perdana menteri itu paling lantang mengecam pentadbiran Datuk Seri Najib Razak yang memansuhkan beberapa akta kontroversi sebelum ini menyifatkan langkah tersebut baik demi kepentingan rakyat.

"Saya berpendapat undang-undang (pindaan PCA) tersebut baik untuk kepentingan rakyat," kata Mahathir  kutty  semasa sidang media di Sunway Universiti hari ini.

Najib pada 2011 telah memansuhkan beberapa akta yang menahan seseorang tanpa bicara, antaranya Akta Keselamatan Dalam Negeri (ISA) dan Ordinan Darurat (EO)

 

 

penyapu sial

 

lepas ni abis la pembangkang jika najib ikut telunjuk syaitan tua ini ....syaitan tua dah mula menghasut....dulu masa syaitan ini jadi PM...dia yang jadi dalang tahan penyokong pembangkang tanpa bicara masa operasi lalang tahun 80 an ....dia nilah jadi dalang terujudnya ISA dan jadi penagih tegar yang melanyak pembangkang secukupnya dengan akta haramjadah ini...tak heranlah  nyanyuk tua ini sokong akta ini 100 %

 

24 September 2013

bahana phobia abu mayat chin peng.....ahmad zahid buat silap atau sengaja temberang kununnya kerajaan ada bagi peluang untuk chin peng pulang ke negara ini...???

chin peng .....salah seorang  wira negara  yang menentang  gabungan penjajahan  british -UMNO....di usia menjelang kematiannya teringin mati di negara ini sebagai warganegara yang taat setia.!!!

ahmad zahid...kunun nampak macam wira rupanya penghianat negara....halau rakyat  yang taat setia kepada  negara semata mata  tak mau rakyat  tentu halatuju politik negara  yang  bersih dan bebas dari segala  perbuatan rasuah ,pecah amanah ,rasuah , rasis  dan anti agama...!!!

 

Chin Peng menulis sekurang-kurangnya 10 surat kepada kerajaan bagi memohon kebenaran untuk kembali ke Malaysia selepas termeterai Perjanjian Perdamaian Hatyai 1989 antara Parti Komunis Malaya (PKM) dan kerajaan Malaysia. Semua permohonannya ditolak.

Peguam, Leong Cheok Keng, berkata Chin Peng menulis surat terakhir kepada setiausaha mantan Perdana Menteri, Tun Abdullah Ahmad Badawi sebelum mengambil tindakan mahkamah.

"Dalam salah satu suratnya, dia merayu diberi kebenaran melawat keluarganya menggunakan pas lawatan sosial. Dia berjanji akan datang secara aman. Rayuan itu turut ditolak," katanya .

Perkara itu diberitahu Chin Peng kepada Leong semasa berbincang mengenai permohonannya kepada mahkamah untuk diberi kebenaran memasuki Malaysia. Leong adalah salah seorang peguam yang mewakili Chin Peng.

Pengakuan Leong bercanggah dengan kenyataan Menteri Dalam Negeri, Datuk Seri Dr Ahmad Zahid Hamidi di Dewan Rakyat semalam bahawa Putrajaya sudah dua kali menawarkan Chin Peng untuk kembali tetapi pemimpin PKM itu menolaknya.

Leong yang juga Ahli Dewan Undangan Negeri (Adun) Malim Nawar, Perak berkata, Chin Peng pernah memberitahunya bahawa wakil terawal berunding dengan kerajaan mengenai permohonannya itu ialah menerusi bantuan peguam di Teluk Intan, iaitu mendiang David Chai.

"Chin Peng memberitahu kami dia mahu pulang dalam tempoh setahun selepas termeterainya perjanjian tetapi mendapati permohonannya ditolak dan selepas itu beliau mula mendapatkan khidmat guaman," katanya di Bangkok, ketika beliau bersama 300 yang lain memberi penghormatan terakhir kepada pemimpin komunis itu, semalam.

Leong berkata, Chin Peng memaklumkan kepada peguamnya mengenai rundingan terdahulu bersama kerajaan bagi menguatkan lagi hujahnya. Dia mengemukakan permohonan di Mahkamah Tinggi pada Mac 2005 tetapi kalah dalam perbicaraan kerana gagal mengemukakan surat beranak dan bukti kewarganegaraan.

Semasa di Mahkamah Rayuan pada 2008, salah seorang juri, Datuk Abdul Malik Ishak, berkata buku yang ditulis Chin Peng mengandungi butiran penuh penjajahan British pada 16 Jun 1948 bertajuk "Alias Chin Peng - My Side History" tidak boleh diterima sebagai hujah.

"Semuanya boleh ditulis. Perkara asasnya adalah: Mana dokumen anda? " soal Abdul Malik.

Chin Peng mendakwa, dia tidak dapat mengemukakan dokumen pengenalannya kerana dirampas polis sewaktu dia cuba melarikan diri di Kampar.

Katanya, dia layak kembali ke Malaysia kerana dilahirkan di Sitiawan, , Perak pada 20 Oktober 1923.

Mayat Chin Peng dibakar di Bangkok semalam namun masih belum diketahui di mana abu mayatnya akan disimpan.

Ahli keluarganya masih membisu berhubung isu berkenaan meskipun ahli politik masih berdebat sama ada abunya boleh dibawa pulang ke Sitiawan atau sebaliknya.

Ahmad Zahid berkata, kerajaan menentang abu Chin Peng dibawa pulang kerana dibimbangi akan dipuja sebagai seorang pejuang.

 

 

 

penyapu sial

 

 

pengerusi PKM - melayu
setiausaha PKM - china...

presiden UMNO...najib
setiausaha UMNO...ku nan...

kita tak pernah dengar pulak si ku nan nie buat keputusan hala tuju negara...menyalak lebih adalah...yang kita nampak meranap ekonomi dan sistem perundangan serta sistem berpolitik bersih negara adalah najib....ini bermakna presiden lebih berkuasa dari setiausaha...setiausaha lebih kepada pak turut presiden...

tapi yang pelik bila tang sebut chin peng....tiba tiba bila sebut PKM...setiausaha lebih berkuasa dari pengerusi.....pengerusi PKM berbangsa melayu boleh pulak di terima dan di layan sebagai warganegara...apa bezanya...kecuali sifat perkauman yang melampau yang tak bertempat..

sedang mengadaikan ekonomi dan maruah melayu kepada kaum china yang lain adalah UMNO itu sendiri....jangan salahkan orang lain...salahkan diri sendiri dulu...kalau tak masakan kaum cina boleh berleluasa menguasai ekonomi negara dengan kebenaran UMNO juga .

ingatlah...komunis tak amalkan rasuah ,pecah amanah ,khianat kepada negara dan rasis...UMNO lah yang buat semua kerja kerja jahat yang tidak di buat oleh komunis...tak salah sokong komunis tapi lebih dasyat kesalahan jika menyokong UMNO....terutamanya dari pemimpin pemimpin cap ayamya yang phobia tak tentu pasal...dulu phobia warna sekarang phobia abu mayat pulak....kah kah kah....!!!!

23 September 2013

seekor menteri cap ayam terus melancap depan rakyat....Kerajaan tidak pernah naikkan harga minyak katanya.....cuba check kelulusan akedemik mangkuk hayun ini.....manatau lulus darjah 6 tapi mengaku lulusan universiti dengan ijazah palsu...kah kah kah....!!!

 

Putrajaya tidak pernah menaikkan harga minyak sebaliknya ia adalah berdasarkan pasaran global semasa kata Timbalan Menteri Kewangan Datuk Ahmad Maslan (gambar).

Ahmad ketika sesi soal jawab Dewan Rakyat di Parlimen hari ini menegaskan, kerajaan hanya mengurangkan jumlah subsidi sedia ada kerana majoriti yang mendapat manfaat daripada subsidi bahan api adalah golongan berpendapatan tinggi.

"Sebenarnya kerajaan tidak menaikkan harga minyak. Harga minyak ditentukan oleh pasaran dunia. Kerajaan cuma mengurangkan subsidi.

"Lain...mana sama daripada RM1 subsidi untuk diesel kita kurangkan RM0.80, daripada RM0.83 subsidi untuk RON95, kita kurangkan kepada RM0.63, itu fakta dan hakikat yang sebenar, harga minyak ditentukan oleh turun naik harga pasaran dunia," katanya menjawab soalan ahli Parlimen Kangar Shaharuddin Ismail.

Jelas ahli Parlimen Pontian itu lagi, selain mereka berpendapatan tinggi, warga asing turut menikmati kadar subsidi bahan api.

"RM2,000 juta sebulan wang rakyat telah hangus, dan satu lagi mengikut kajian IMF 80% subsidi ini dinikmati oleh mereka yang berpendapatan tinggi, kita bagi subsidi kepada orang kaya," katanya.

"Struktur subsidi sekarang adalah banyak dinikmati oleh golongan berpendapatan tinggi yang berkemampuan serta warga asing, mereka menggunakan kenderaan berkuasa tinggi berbanding dengan golongan sasar yang hanya menggunakan kereta berkuasa kecil dan bermotosikal," katanya lagi.

Justeru Ahmad Maslan menegaskan Putrajaya perlu menstruktur semula subsidi agar kumpulan sasar benar-benar mendapat manfaat daripada perbelanjaan kerajaan menanggung subsidi berkenaan.

"Sehubungan itu kaedah pemberian subsidi di Malaysia perlu distruktur semula agar pemberian subsidi lebih fokus dan menepati kumpulan sasar. Subsidi bersasar bukan subsidi tersasar," katanya.

Pakar ekonomi Putrajaya, Datuk Seri Abdul Wahid Omar sebelum ini berkata inflasi Malaysia dijangka meningkat kepada 2.3 peratus tahun ini selepas kenaikan harga minyak.

Ramalan Menteri di Jabatan Perdana Menteri itu selari dengan beberapa kajian kewangan yang menyatakan kadar semasa inflasi Malaysia pada 2 peratus akan meningkat berikutan harga bahan bakar lebih mahal.

Putrajaya sebelum ini mengumumkan pemotongan subsidi bahan api dn menyaksikan kenaikan harga minyak sebanyak RM0.20 sen bagi petrol RON95 menjadi RM2.10 seliter manakala diesel kepada RM2 seliter itu boleh menjimatkan kerajaan sebanyak RM3.3 bilion setahun.

Petrol berkualiti tinggi RON97 bagaimanapun kekal berdasarkan kepada harga pasaran

 

 

penyapu sial

 

 

tu dia cara menteri menteri UMNO-BN merompak rakyat...guna iq darjah 6 untuk temberang rakyat akhir terdedah guna ijazah palsu untuk jadi menteri...kah kah kah...bikin malu orang pontian oiiiii...

satu lagi mangsa minyak urat aljub...lebih baik makan nasi bubur berlauk daripada makan nasi kosong...kosong macam otak ko jugaklah

Memang la kerajaan tak umumkan menaikkan harga minyak dari RM1.90 ke RM2.10. Tapi awak mengurangkan subsidi sebanyak 20 sen seliter menyebabkan rakyat terpaksa bayar RM2.10 se liter sekarang ni.....kesannya sama saja. Rakyat bayar lebih macam kerajaan naikkan harga minyak juga. Ahmad Maslan bagi jawapan yg membodohkan rakyat....jadi menteri zimbabwe dah patut dia nie.. ptuih...

chin peng yang dah mati pun lebih mulia dari katak PERKOSA yang mati pucuk....bapak katak menangguk di air keruh ...apa yang kau mahu setaannnn...!!!!

Perkasa dakwa PAS ziarah Chin Peng untuk menang undi Cina

puak puak UMNO tak berhenti henti  menfitnah chin peng...

sampai chin peng dah mati pun  juak juak melayu  haramjadah  ini  termasuk PERKOSA yang mati pucuk menfitnah  chin peng...!!!!


apa yang ko dapat dari membodek UMNO....???...tindakan mati pucuk ketua PERKOSA yang sering menangguk di air keruh...cari nama untuk publisiti murahan....dapat caci maki dari rakyat akhirnya kroni kroni UMNO yang dapat jawatan senator dan GLC...kah kah kah....

Pertubuhan Pribumi Perkasa Malaysia (Perkasa)  yang   mati pucuk  telah mengecam pemimpin PAS yang hadir ke Bangkok, Thailand untuk memberi penghormatan terakhir kepada bekas Setiausaha Agung Parti Komunis Malaya (PKM), Chin Peng dan menyifatkan tindakan ini hanya untuk memenangi undi Cina.

Menurut bapak katak  Ibrahim Ali (gambar no 3 ), tindakan pemimpin PAS itu bertujuan mengukuhkan kedudukan politik mereka.

“Ini semua politik dan untuk meraih undi pengundi Cina terutama bekas ahli PKM. Chin Peng ini manusia kufur.

"Bagaimana pemimpin PAS yang beragama Islam ini boleh memberi penghormatan kepada pemimpin kafir seperti Chin Peng?” katanya..

Bekas Ahli Parlimen Pasir Mas itu turut menyelar kenyataan Timbalan Presiden PAS Mohamad Sabu yang menyamakan isu Chin Peng dengan Abu Jahal pada zaman Nabi Muhammad dan Firaun di Mesir.

“Sejarah Abu Jahal di Mekah dan Firaun di Mesir berbeza dengan Chin Peng. Apakah Mat Sabu tidak mengetahui sejarah Islam? Chin Peng bukan warganegara Malaysia dan telah membunuh ramai askar Melayu Islam.

“Selepas peristiwa pembukaan Mekah, Allah dan Rasul melarang orang kafir memasuki Mekah. Besar implikasinya. Ramai lagi orang kafir mati di Mekah tetapi Rasullulah SAW tidak memberi penghormatan malah berdoa untuk orang kafir,” katanya.

Di laporkan  Pemimpin PAS Kedah Fadzil Baharom hadir ke tokong Wat That Thong di Bangkok bagi memberi penghormatan terakhir kepada mendiang Chin Peng kira-kira jam 7 petang kelmarin.

Menurutnya, memberi penghormatan terakhir bukanlah bermakna dirinya komunis atau mengikut ideologi fahaman itu tetapi sekadar minatnya terhadap sejarah dan Chin Peng adalah salah satu lembaran sejarah Malaysia.

Bekas setiausaha agung Parti Komunis Malaya itu atau nama sebenarnya Ong Boon Hua dilahirkan di Sitiawan, Perak pada tahun 1924.

Kita  tidak bersetuju dengan tindakan kerajaan menghalang abu mayat Chin Peng dibawa pulang ke Malaysia kerana  tiada apa yang perlu ditakutkan dengan abu mayat pemimpin komunis itu.

Islam sendiri tidak pernah menghalang mayat musuh agama untuk dijauhkan daripada tempat suci dan keadaan seumpama turut berlaku di Mekah.

Kematian Chin Peng menimbulkan kontroversi setelah keengganan kerajaan UMNO membenarkan abu Chin Peng disemadikan di kampung halamannya di Sitiawan, Perak.

Pendirian kerajaan itu di atas alasan ribuan rakyat Malaysia terkorban dan tercedera di tangan komunis...

Akhbar milik Umno Utusan Meloya  mendakwa semalam tarikh kematian Chin Peng sengaja diubah bagi membolehkan ia diselarikan dengan sambutan Hari Malaysia...

Akhbar edisi Ahad, Mingguan Malaysia mengatakan Chin Peng meninggal dunia pada petang 15 September dan bukannya 16 September seperti dilaporkan.

Dakwaan akhbar ini  nampaknya berniat jahat dan biadap sebagaimana  ia menfitnah pakatan rakyat sebelum ini dan sehingga kini... Dia dah mati. Kenapa tak boleh biarkan mendiang bersemadi dengan aman..?

Sehari sebelum jasadnya hendak dibakar, kerajaan Malaysia masih mahu memutar-belit fakta.

 

 

penyapu sial

 

 

sudah lah berahim oiiii...tak payahlah nak cari publisi murahan...apa yang lu mau berahim...bini rosmah tak mau pandang sama lu...konek pendek mati pucuk pulak...

lu kata beri penghormatan terakhir kepada chin peng itu kufur...siapa lu nak bagi fatwa...

habis tu yang hang tergamak pi sokong parti MCA ,galakan lesen judi dan arak menolak hudud dan menganiayai rakyat dengan pelbagai akta dan cukai yang zalim tu tak kufur ke berahim oiii...!!!!

lu dan juak juak lu yang kufur nak tuduh orang lain pulak yang kufur...pi lah mengaji agama sampai khatam lah dulu...!!!!

masyarakat kepala butoh melayu dan SPR pukimak pelancap demokrasi jijik di negara ini...!!!!

2 ekor bapak pelancap demokrasi....!!!!

Si bangsat SPR yang celaka dan penipu.Lansung tak  beramanah dan tak takut kepada Allah, kalau tak kerana si bangsat @ muka puki  mak dia  pengerusi  SPR ini negara kita sekarang tentunya telah  dipimpin oleh pemimpin yang adil, amanah dan takut kepada Allah. Malangnya, hasil-hasil kerja si SPR, terutamanya Pengerusinya yang celaka dan laknat itu, maka kita lihat di hadapan kita si zalim terus mengganas mengianiya rakyat.

Bukan hanya SPR semata-mata, anjing anjing puki UMNO yang  rela menjilat burid rosmah rela hati membenarkan kerajaan yang  ada  sekarang ini terus  menzalimi rakyat tidak kira tua dan muda, OKU mahu pun ibu tunggal, kamu juga bersubahat dengan rejim yang zalim sekarang.

Kamu dengan dengan SPR yang celaka itu bezanya kamu bodoh dan mereka cerdik. Mereka cerdik dapat habuan hasil dari kebodohan kamu yang memangkah.

Ya, ini keputusan mahkamah. Tiada kaitan dengan politik? Apakah kamu fikir  kami  ini bodoh macam kamu kamu di sana...boleh menerima alasan banggang seperti ini..  Apalah gunanya menjadi kerajaan jika tidak dapat merangka undang-undang yang adil.

Jika PR yang menjadi kerajaan sekarang, pastinya  si pembunuh Altantuya tidak  akan  terlepas seperti sekarang.. Bahkan, binatang berupa manusia yang mengarahkan Altantuya itu dibunuh akan turut dihukum. Malangnya, ada di antara kita yang tidak mahu melihat keadilan berlaku.

pukimak pukimak ini  tidak suka kepada keadilan dilaksanakan di negara ini. Mereka hanya nampak fulus BRIM yang akan dibawa hingga mampus. Mereka tidak peduli harga barang-barang naik, harga minyak naik, berhutang PTPTPN dan berbagai lagi tidak termasuk cukai GST yang akan memburu mereka. Itulah masyarakat kepala butoh  kaum Melayu  yang otaknya masih mempertahan  perkara perkara yang kotor lagi menjijikan  walaupun memudaratkan diri sendiri. Lantaran  itu SPR berani mempersendakan demokrasi di negara ini kerana rakyat kita masih ramai yang bengap dan mudah di liwat puak puak haramjadah yang berleluasa menindas rakyat.

14 September 2013

papagomo di timpa bala...mahkamah perintahkan bayar rm 500 k kerana jadi tukang fitnah UMNO no 1 negara....padan muka.....!!!!

padan muka...dah betui  namanya pun dah PAPA - GOMO...tak pe boleh suruh UMNO bayar

Mahkamah Tinggi hari ini memerintahkan blogger pro-Umno, Papa Gomo perlu membayar RM500,000 kepada seorang ahli perniagaan bagi bayaran ganti rugi terhadap satu tuntutan saman fitnah.

Perintah itu dibuat selepas mahkamah mengenal pasti Papa Gomo sebagai Wan Muhammad Azri Wan Deris (gambar).

Ahli perniagaan, Abdul Razak Mohd Noor memfailkan saman RM10 juta terhadap Papagomo, mendakwa blogger itu secara tersirat menyatakan beliau penipu yang memperolehi jutaan ringgit dalam Sukan Komanwel.

Dalam keputusannya hari ini, Hakim Vazeer Alam Mydin Meera memerintahkan Papa Gomo membayar RM200,000 bagi ganti rugi am dan RM300,000 ganti rugi teladan.

Beliau juga membenarkan injunksi untuk menghentikan Papagomo daripada terus memfitnah Abdul Razak.

Vazeer juga memerintahkan Papa Gomo membayar kos RM50,000 kepada ahli perniagaan itu.

Dalam keputusannya, Vazeer berkata, Papa Gomo tidak insaf dengan tindakannya dan ia kelihatan dalam kelakuannya ketika memberi keterangan dalam perbicaraan tuntuntan saman fitnah itu.

Beliau berkata, keputusan itu akan memberi pengajaran kepada blogger yang memuat naik artikel berbentuk fitnah dalam ketanpanamaan (anonymity)

 

 

penyapu sial

 

 

Jangan lagi percaya apa saja yg dia tulis yg tidak disertakan dengan fakta. Dia tukang fitnah, bukan saya kata tetapi mahkamah yang kata.....padan muka...bior dia muflis....!!!...begitu lah alkisahnya kesudahan hikayat seorg pengembala keldai..

utusan lambang melayu...???.....ohh tidak....najib bodoh banget di kencingi bini dia....utusan tu sebenanya lidah syaitan....!!!!!

Akhbar milik Umno, Utusan Malaysia adalah lambang kejayaan bangsa Melayu di negara ini kata Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak.

Najib menyifatkan sejak 70 tahun penubuhan akhbar berkenaan ia bertujuan untuk memperjuangkan komuniti Melayu.

"Jika Utusan sebagai suara lidah keramat Melayu, lambang imej Utusan juga lambang kejayaan orang Melayu," kata Najib dalam ucapan perasmian bangunan baru akhbar berkenaan di Kuala Lumpur hari ini.

Jelas Najib, Utusan ditubuhkan atas semangat kebangsaan yang tinggi dan sejarah membuktikan ia lahir atas jerih perih masyarakat Melayu.

"Peranan Utusan Malaysia diakui membuka minda rakyat kepada maklumat mutakhir ... memang benar jika dilihat sejarah, Utusan adalah milik Melayu yg begitu berjasa kepada negara," kata Najib, dan juga Pengerusi Umno.

Umno adalah pemegang saham majoriti Utusan Malaysia selepas diambil alih pada tahun 1961 walaupun mendapatkan bantahan termasuk mogok pekerja akhbar itu.

Najib dalam ucapan perasmiannya turut menggesa agar syarikat berkaitan kerajaan (GLC) dan syarikat milik Melayu dan Bumiputera untuk membeli iklan daripada akhbar berkenaan bagi membantu kelangsungan mereka.

"Saya harap kepada badan kerajaan, GLC,dan syarikat Bumiputera mereka menghargai Utusan dengan pengiklanan lebih kepada Utusan. Ini sahaja dapat letakkan Utusan di atas landasan lebih kukuh," katanya.

Najib turut menambah, sebagai ketua kerajaan, beliau yakin, peranan akhbar berkenaan akan akhirnya membawa kepada pengukuhan Malaysia sebagai negara bangsa.

Utusan sebelum ini menimbulkan kontroversi apabila laporan muka hadapan akhbar berkenaan memaparkan tajuk "Apa Lagi Cina Mahu" sejurus selepas Pilihan Raya Umum 2013.

Laporan berkenaan menimbulkan reaksi negatif pelbagai pihak yang mengkritik penerbitan berkenaan.

Kenyataan Najib itu dilihat sebagai restu kerajaan kepada akhbar berhaluan kanan itu.

Perdana menteri itu juga turut berkata, pihaknya akan menukar nama Jalan Enam di hadapan bangunan baru Utusan Melayu kepada Jalan Utusan, bersempena dengan nama syarikat penerbitan tersebut

 

 

penyapu sial

 

 

akhabar bangsat ini lambang melayu bior betul....???....utusan bukan lambang Melayu apa tah lagi sebagai lidah Melayu.. Utusan adalah lidah rasmi UMNO. Hanya ahli UMNO yg baca dan percaya Utusan=lidah syaitan....syaitan yang di kenali....
Bila UMNO tumbang dalam PRU 14 nanti,Utusan Meloya lidah durjana ni pun secara automatiknya akan berkubur sama

Ini lah dia komen dari seorang yang dikata kan "pemimpin". Nak menggunakan perkataan keramat pun salah tempat. Kalau dah jahil tu, nak buat macamana. Jenis najis pun tak tahu, ini kan "keramat". Hancur lebur malaysia dengan pemimpin macam ni. Dunia dah akhir zaman pun. Pemimpin bukan ahlinya.

Hati kalau dah benak, minda kalau dah hitam, sekuat mana pun Utusan cuba menyedarkan orang Melayu, taik juga yang mereka kata wangi. Mungkin mereka dah tak nampak taik tu sebagai najis lagi sebab taik pun boleh dibuat baja untuk menyuburkan kedangkalan pemikiran mereka

12 September 2013

ulamak sesat UMNO cuba menegakkan benang basah...buah dia nie dah patut kena jentik baru kata ketentuan Allah...ingatlah semua kebaikan datang dari Allah SWT tetapi semua kejahatan datang dari syaitan ..........UMNO...!!!!

Tiada subsidi dalam Islam, hanya ada cukai, kata ulama Umno

 

betul tu tiada subsidi dalam islam....tu pasal  kamu ambil peluang lari anak dara orang ( gambar di atas  dia  )  kahwin di sempadan siam....kah kah kah

Ulama Umno, Fathul Bari Mat Jahya mempertahankan kenyataannya mengaitkan kenaikan harga barang merupakan ketentuan Allah, serta menegaskan konsep "subsidi" tidak digunapakai di dalam ekonomi Islam.

Fathul Bari mendakwa Ketua Pemuda PAS yang juga Ahli Parlimen Temerloh Nasrudin Hassan dan bekas Mufti Perlis, Prof Datuk Dr Mohd Asri Zainul Abidin memutar-belit kenyataannya dan menegaskan tujuan asal artikel beliau ditulis dalam sebuah akhbar berbahasa Melayu adalah untuki memberi kefahaman kepada masyarakat.

"Mereka sebenarnya telah memutar belitkan kenyataan saya, saya sebenarnya bercakap tentang kenaikan harga minyak menurut perspektif akidah. Bagaimana kita nak mendekati isu ini.

"Saya bercakap dalam konteks sabar, saya bukan bercakap dalam konteks melarang kita dalam mempersoalkan perkara itu secara berhemah," katanya

Beliau juga memetik ayat Al-Quran: "Aku (Allah) uji mereka, dengan kematian dengan kekurangan harta benda, dengan hilangnya kerosakan tanam-tanaman dan sebagainya, dan berilah khabar gembira kepada orang sabar."

Katanya, konsep "subsidi" yang digunakan oleh kerajaan ketika ini tidak berlandaskan ekonomi Islam.

"Dalam ekonomi Islam tidak ada istilah subsidi, di zaman Saidina Umar al Khattab, beliau merupakan antara tokoh ekonomi yang merangka perkembangan ekonomi Islam.

"Subsidi tidak ada, cukai ada," katanya lagi.

Menurut Fathul Bari, pemberian "subsidi" oleh kerajaan tidak sampai kepada kumpulan sasaran yang lebih memerlukan memandangkan mereka yang kaya juga menerimanya.

"Sepatutnya, subsidi atau hibah (hadiah) ini diberikan kepada golongan sasar, seperti apa yang berlaku pada hari ini.

"Orang yang mewah kehidupannya juga merasai subsidi tersebut," katanya.

Beliau turut menjelaskan gambaran oleh Nasrudin dan Mohd Asri terhadap kenyataannya seolah-olah semua adalah takdir Allah juga tidak tepat, sebaliknya berkata orang ramai perlu mencari ikhtiar dalam menangani kenaikan harga barang.

"Mereka (Nasruddin dan Asri) sekarang ini cuba nak membawa saya ke situasi mengatakan semua adalah takdir Allah tanpa usaha... itu salah, mereka cuba putar belit kenyataan saya.

"Yang saya cuba sampaikan adalah ikhtiar, kita kena sabar. Selepas ini saya menulis sebuah artikel berkenaan dengan kaedah kita mempersoalkan perkara tersebut," katanya lagi.

Fathul Bari turut mengakui tajuk artikelnya telah diubah dan beberapa perenggan dipadamkan oleh penyunting akhbar Sinar Harian.

"Tajuk asalnya 'Bagaimana sikap kita dalam menghadapi kenaikan harga minyak'. Kedua, dua perenggan saya dipadamkan... tapi ini hak mutlak editor," kata Fathul Bari.

Sebelum ini, Nasrudin dan Mohd Asri membidas kenyataan ulama Umno tersebut sebagai tidak berasas dan mengelirukan orang ramai kerana menjadikan Allah sebagai alasan terhadap kenaikan harga barang.

"Apakah jika anda ke kedai lalu penjual menjual barang dengan harga yang mahal, maka adakah dia boleh menyatakan 'Allah yang menaikkan harga bukan saya?" soal Mohd Asri dalam akaun Facebooknya.

Minggu lalu, Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak mengumumkan kenaikan harga petrol dan diesel sebanyak 20 sen seliter.

Menurut Najib kerajaan ketika ini menanggung subsidi sebanyak 83 sen seliter bagi RON95 dan RM1 seliter bagi diesel dan menegaskan pentadbirannya masih lagi memberikan banyak subsidi lain kepada rakyat.

 

 

penyapu sial

 

 

fathul nie jangan jadi ulama yg hanya menyokong boss dia shj...jgn gunakan Islam utk menghalalkan segala2nya...kene ada otak bila bercakap...saya hormat ilmu yg beliau ada tp bila ckp brg naik minyak naik harga sume adalah ketentuan Allah saya rasa x adil utk letak sume nya berdasarkan alasan itu...sememangnya tanpa ragu segala benda yg terjadi di dunia ini adalah ketentuan Allah...tp Allah dah beri kita akal fikiran dan tanggungjawab sbg pemimpin jadi kenalah gunakan sebaik mungkin...rakyat bukan marah dan x paham keperluan kenaikan harga minyak dan barang tetapi kenapa rakyat shj yg perlu menanggung?...sepatutnya apabila nk berjimat mcm2 lagi cara patut dibuat dahulu...ya mungkin dlm Islam tiada istilah subsidi ttp x bermakna subsidi adalah haram..

kalau jumpa si fathul nie ko jentik je telur dia dy, lepas tu ko bagitau dia "jentikan tadi tu ketetapan Allah..."

sudah ler wahai fathul bari, ko ingat rakyat Malaysia bodoh ke??? jangan guna agama untuk mempertahankan kepentingan politik murahan ko tu.....subsidi memang tiada dalam agama tetapi menjaga KEBAJIKAN rakyat adalah tugas WAJIB pihak pemerintah....perkara asas ini pun ko tak faham macam mana ko nak jadi ulama???

11 September 2013

pemimpin yang merasa nilai perjuangan boleh di jual / di gadaikan boleh tiru macam zahrain melalak macam anjing....boleh juga tiru macam azlina main belon acah dengan shahrizat sampai terpijak taik lembu..!!!!....

anjing yang melalak 24 jam untuk  UMNO sebelom PRU 13 dan selepas PRU 13 dapat habuan jadi duta ke indonesia...!!!

azlina...main belon acah dengan jantan rosmah...ada harapan dapat jawatan dalam GLC....!!!!

Ahli Parlimen Pengerang, Azalina Othman Said yang sebelum ini gah dengan keputusan mahu mencabar Shahrizat Jalil bagi jawatan Ketua Wanita Umno, dilaporkan akan membatalkan hasratnya itu setelah dinasihatkan untuk berbuat demikian.

Orang yang memberi nasihat itu juga diberitakan akan memastikan Azalina diberi jawatan kanan dalam Pergerakan Wanita Umno, selain kedudukan dalam syarikat berkaitan kerajaan atau GLC berikutan kesediaannya akur dan dan tunduk kepada nasihat tersebut.

Siapakah lagi dalam negara ini yang begitu berkuasa untuk memberi nasihat sambil membuat tawaran sedemikian selain daripada Perdana Menteri, malah sesiapa pun yang mendengar berita ini pasti tahu bahawa tiada orang selain Najib yang boleh boleh berbuat demikian.

Kenapakah Najib sanggup berbuat demikian?

Azalina ketika dihubungi sebuah portal berita menyatakan, beliau tidak akan mencabar Shahrizat dan akan membuat kenyataan rasmi mengenainya pada 20 September nanti. Ini secara langsung mengesahkan bahawa beliau membatalkan hasratnya itu dan bersetuju dengan tawaran serta ganjaran yang dijanjikan kepadanya oleh Perdana Menteri.

Maka, tindakan Najib ini bukan saja menghancur-leburkan transformasi yang diciptanya sendiri, malah tawaran jawatan dan kedudukan kepada Azalina ini boleh juga ditafsirkan sebagai perbuatan rasuah.

Bukankah antara intipati transformasi politik Najib ialah ingin menyuburkan demokrasi serta menggalakkan sesiapa saja bertanding melalui pindaan perlembagaan Umno yang dicadangkannya?

Oleh kerana sayangnya Najib kepada Shahrizat, yang menjadi perbualan ramai dalam Umno bahawa Ketua Wanita itu pernah berbudi baik kepada Najib dan Rosmah suatu ketika dahulu, Najib bukan saja sedia memberi jawatan penasihat bertaraf menteri kepada Shahrizat untuk memastikan kedudukannya lebih kukuh, malah sanggup pula memujuk dan menawarkan ganjaran kepada Azalina.

Dalam hal ini, Shahrizat bukan saja mendapat dua kali untung iaitu jadi penasihat dan kekal sebagai Ketua Wanita, bahkan Azalina juga mendapat untung sama hasil daripada rasa kasih sayang Najib dan keluarganya kepada Shahrizat yang mungkin berpanjangan sepanjang hayat itu.

Sebelum ini, apabila Azalina mengumumkan mahu mencabar Shahrizat, ramai yang memuji keberaniannya itu walaupun penerimaan Wanita Umno terhadapnya agak berbelah-bagi. Tetapi oleh kerana beliau pemimpin Umno yang paling awal menawarkan diri untuk bertanding, keberaniannya mencabar Shahrizat yang terbelenggu dengan isu lembu NFC tetap juga mendapat pujian dan sanjungan.

Di samping menawarkan iltizam untuk membawa perubahan kepada Wanita Umno melalui pengalaman kepimpinan sebagai bekas Ketua Puteri Umno dan menteri, Azalina juga turut membuka fanpage Azalina Untuk Wanita Umno di facebook untuk menunjukkan keseriusannya mencabar Shahrizat.

Walaupun satu demi satu Wanita Negeri dan pemimpin Umno lainnya menyatakan sokongan dan menghujahkan ketidaksesuaian Azalina memimpin Wanita, beliau dilihat tidak tergugat sama-sekali dengannya. Di ketika kes lama Azalina diungkit dan disebarkan juga, beliau juga tidak terganggu dengannya.

Beliau terus menyatakan kesungguhan untuk terus melawan, meskipun tidak ramai yang yakin kemenangan berpihak kepadanya. Azalina terus berkempen dan menemui pelbagai kelompok Wanita Umno di seluruh negara dengan harapan "silent majority" akan berpihak kepadanya berikutan isu-isu berkaitan Shahrizat masih panas dan berkesan lagi kepada kebanyakan orang.

Azalina akhirnya mula mendapat simpati dan diterima sebagai pencabar, tambahan pula seorang lagi calon yang diharapkan untuk menentang Shahrizat iaitu Halimah Sadique membatalkan hasratnya untuk bertanding kerana mengalami patah kaki dan terpaksa berehat selama tiga bulan.

Namun apabila akhirnya Azalina tunduk kepada pujukan dan nasihat Najib agar membatalkan hasrat melawan Shahrizat, ramai yang kecewa dan merasakan percubaan Azalina selama ini hanyalah acah-acah saja. Barulah kini difahami bahawa Azalina sebenarnya sudah membuat "kerja rumah" di sebalik gah pengumumannya mahu mencabar Shahrizat itu dan hasratnya yang sebenar ialah memancing kedudukan dan ganjaran daripada Najib.

Najib pula yang mahu mempertahankan Shahrizat kerana budi lama, dalam masa yang sama turut juga mahu menunjukkan Umno yang dipimpinnya dilihat harmoni dengan kurangnya jawatan utama dipertandingkan sehingga akhirnya terlupa kepada transformasi yang dijulangnya kini sudah mula dihempasnya ke lantai.

Dengan tangan Najib sendiri terlibat untuk mengelakkan pertandingan, terbukti sudah bahawa transformasinya selama ini hanyalah palsu belaka.

Kini, sementara Shahrizat bakal kekal lagi sebagai Ketua Wanita dan dan mendapat pula jawatan sebagai penasihat bertaraf menteri dan Azalina juga mendapat kedudukan dalam Wanita dan ganjaran dalam GLC yang mungkin akan diumumkan dalam waktu yang terdekat ini, persoalannya ialah apa Wanita Umno dapat?

Yang menyokong Shahrizat tidak dapat apa-apa, yang mahukan Azalina juga tidak memiliki apa-apa. Mereka hanya kekal sebagai alat. Malah Wanita Umno terus berketuakan seorang pemimpin yang sudah tercemar imej dan kredibilitinya.

Jika sebelum ini apabila beberapa bekas pemimpin PKR seperti Ezam Mohd Nor dijadikan senator dan Zahrain Hashim pula dijadikan duta besar ke Indonesia, ramai yang beranggapan bahawa jika inginkan habuan dan ganjaran daripada Najib, mestilah memaki-hamun Umno dan menjadi ahli parti pembangkang dahulu sebelum kemudiannya kembali kepada Umno dan memuji Umno serta Najib pula, rupa-rupanya mengacah-acah mahu bertanding sesuatu jawatan seperti yang dilakukan oleh Azalina turut taktik yang berbaloi juga.

Kepada mana-mana pemimpin yang merasakan nilai perjuangan mereka boleh dijual atau digadaikan dengan tukaran habuan, kedudukan atau ganjaran, bolehlah mencuba mana-mana taktik yang terbukti berkesan ini, terutama ketika Najib mahu menunjukkan kepada dunia beliau seorang pemimpin paling hebat dengan kejayaan mewujudkan suasana aman, damai dan harmoni ketika menerajui Umno.

 

 

 

shahbudindotcom

syaitan yang di kenali kembali nyanyuk...nafi tahu Projek IC

syaitan yang di kenali menjadi nyanyuk kembali berkata  hari ini , beliau tidak pernah mendengar mengenai "Projek IC" sehingga baru-baru ini dan tidak pernah mengeluarkan mana-mana perintah berkaitan pemberian kad pengenalan secara sembarangan kepada pendatang asing di Sabah.

Bekas perdana menteri yang berpakaian sut kelabu lengkap dengan tali leher merah dan kemeja ungu dan berusia 88 tahun itu mengundang tawa mahkamah yang penuh sesak apabila dengan sinis berkata:”Terima kasih banyak kepada pegawai Manoi Kurup yang memberitahunya bahawa Projek IC juga dikenali sebagai Projek M, M maknanya untuk Mahathir.

“Saya tidak pernah tahu mengenai Projek IC sehinggalah baru-baru ini,” katanya ketika memberi keterangan di hadapan Suruhanjaya Siasatan Diraja (RCI) berhubung dengan pendatang haram di Sabah.

Dr Mahathir mendakwa, beliau tidak kisah apabila namanya digunakan, dan berkata namanya digunakan di banyak tempat dan beliau digelar perkauman dan seorang ultra.

“Saya tidak pernah peduli dan kisah mengenai perkara itu,” katanya dan menambah tidak pernah memberi sebarang arahan kepada bekas Ketua Menteri Sabah, Tan Sri Harris Salleh atau mana-mana individu merujuk kepada pemberian kad pengenalan kepada pendatang asing.

Mahkamah Tinggi Kota Kinabalu hari ini dikawal lebih ketat daripada biasa dengan jumlah pengunjung lebih ramai sejak RCI bermula, apabila tersebar mengenai saksi ke-209 RCI ialah saksi paling terkemuka. Polis memeriksa lebih 140 orang yang memasuki ruang mahkamah dengan alat pengesan logam.

Ramai yang lain, kebanyakannya penyokong Dr Mahathir menunggu dengan sabar di luar mahkamah. Tun Siti Hasmah Ali, isteri Dr Mahathir adalah yang pertama masuk ke dalam mahkamah kira-kira jam 9.24 pagi sebelum perdana menteri paling lama berkhidmat itu memasuki mahkamah, beberapa minit kemudian.

 

 

penyapu sial

 

 

nie apa  citer...sah  tua kutuk keling nak mampos ni nyanyuk tahap gaban...

Sabah IC Project 'Lawful' - Tun M

Si-Pengkhianat ini mengakui dia bagi kerakyatan secara besar-besaran kepada pati disabah dengan alasan mereka itu semua beragama moslem dan dipaksa atau dinasihat supaya mengundi party yang ditubuh oleh simamakutty sendiri....tapi sekarang bila dipanggil untuk memberi keterangan dihadapan ahli2 Rci's ,sipengkhianat ini bercakap bohong lagi seperti mana yang dibuat di dalam isu-isu Rci's video linggam.......

syaitan ini memang mempunyai lidah bercabang dan bercakap bohong adalah ciri-ciri syaitan....ahli2 perkosa yang keturunan melayu tulen dinasihatkan supaya jauhkan diri mereka dari syaitan ini.....kerana sehari nanti kamu akan secara unconsciously lead by sisyaitan ini ke neraka....harap maklum....rakyat sabah telah menerima hakikat yang pati disabah akan kekal disini selagi party umno-barua diberi mandat memerintah malaysia...

seekor lagi iblis kata ...tak mau ikut UMNO-BN style boleh berambus keluar negara

tak mau sistem pendidikan malaysia boleh berambus  keluar negara...kata iblis lusoh...!!!

iblis lusoh....TAK SUKAAA.....KELUARRRRRRR!!!!

iblis pertama yang kata  keluar kalau tak suka

Datuk Seri Idris Jusoh berkata kerajaan tidak akan menghalang mana-mana pihak mengambil keputusan menghantar anak mereka ke luar negara kerana tidak meyakini sistem pendidikan di Malaysia.

Menurut Menteri Pendidikan II itu, tiada sebarang tindakan dapat diambil untuk menghentikan rancangan Putrajaya meneruskan pelaksanaan Pelan Pembangunan Pendidikan Malaysia 2013-2025 (PPPM) kerana ianya telah dirasmikan.

"Kalau ada kata sistem tak baik dan nak hantar anak ke luar negara kita tak halang, tapi kita nak pastikan sistem kita bertambah baik," katanya kepada pemberita selepas sesi dialog anjuran Karangkraf di Shah Alam awal hari ini.

Menurut Idris, sebagai sebuah kerajaan, Putrajaya tidak akan berdolak-dalih lagi meskipun pelan berkenaan menerima reaksi negatif daripada pertubuhan persatuan Cina seperti Dong Zhong dan juga parti politik dari Pakatan Rakyat (PR).

"Beri ruang kementerian untuk laksana sebaik-baiknya dulu, nak tembak-tembaklah, tapi beri ruang dulu," katanya.

Ahli Parlimen Besut itu menegaskan, kerajaan telah merencana pelan berkenaan dengan segala perincian, termasuk mengambil kira pandangan 55,000 pihak berkepentingan daripada dalam dan luar negara.

"Kerajaan akan terus melaksanakannya, lagi pun ia telah dilancarkan," kata Idris.

Mengambil kira kepentingan pembangunan sistem pendidikan negara, Idris menegaskan, kementeriannya mensasarkan untuk mencapai objektif mereka melalui pelaksanaan pelan berkenaan, yang mana terpaksa mengorbankan beberapa bantahan sesetengah pihak.

"Kerajaan dah rancang blueprint ini dan akan laksanakan, kerana pelan ini telah diberi perincian, kita tak boleh dolak-dalih.

"Kita tidak boleh ikut kehendak semua orang, kita kena tahu objektif kita. Kita kena tahu apa yang terbaik," tegasnya.

Dong Zong yang dianggotai 77 persatuan Cina sebelum ini berkata tidak menolak kemungkinan untuk membawa isu berkenaan ke mahkamah memandangkan pelan berkenaan dakwa mereka mengancam bahasa ibunda mereka.

PR pula melihat terdapat enam aspek yang menjadikan yang dilancarkan Menteri Pendidikan, Tan Sri Muhyiddin Yassin pada Jumaat bukan satu platform menyeluruh.

Jawatankuasa Pendidikan Pakatan Rakyat berkata ketiadaan maklum balas daripada Kementerian Pendidikan terhadap pendedahan spesifik sistem pendidikan gagal memberi keyakinan bahawa PPPM akan dilaksanakan dengan betul dan cekap

 

penyapu sial

 

 

standard answer dari Menteri2 BN... kalau tak suka policies kerajaan.. you leave the country... nanti senang depa nak pulun negara...

Another idiot in the cabinet. Eloknye duduk dalam kabinet dapur je.

bila time pru ke 14 nanti muka muka penyundal ini jadi peminta sedekah kepada rakyat pijak semut pun tak mati...memang sial pemimpin UMNO - BN nie...!!!!

rakyat memang dah lama muak dengan UMNO....nak perintah negara sampai kiamat tapi hadapi krisis kredibiliti yang teruk....!!!!

krisis kredibiliti...UMNO terlibat dengan  amalan budaya porno dan aksi lucah di khalayah ramai....rakyat makin menyampah...!!!!

Rakyat   sememangnya sudah lama  muak dengan Umno.ini  kerana  Umno sedang berhadapan krisis kredibiliti yang serius.

Umno hari ini ada masalah kewibawaan yang sangat terukUmno  perlu menampilkan bukan sahaja pemimpin parti, tetapi juga dasar yang di bawa mereka untuk bertanding dalam pemilihan Umno yang dijadualkan penghujung tahun ini.

Mereka bertanding atas dasar apa, apa agenda mereka?Oleh sebab Umno  tidak menunaikan janji pada Pilihan Raya 2013, sekaligus menjadikan rakyat muak dengan parti Melayu itu.

Penyokong Umno curiga dengan kewibawaan pemimpin dan dasar Umno ... kalau Umno nak kuat sebagai parti induk pemerintahan negara, kembalikan kewibawaan, dan tunjukkan kewibawaan yang lebih tinggi untuk diyakini dan perlu buktikan parti itu berwibawa.

Umno buat pertama kalinya akan mengadakan pemilihan berdasarkan format berbeza berbanding sebelum ini, yang menyaksikan 150,000 ahli parti dominan dalam Barisan Nasional (BN) itu akan mengundi memilih kepimpinan parti