ini blog aku yang punya...suka hati aku lah apa aku nak kata....maki hamun ke...carut ke...kata nista ....aku punya suka...tak suka....please get out dari sini....ada faham....


saje nak bagi tau....blog ini bukan pro pakatan rakyat...dan jauh panggang dari api....penyokong parti kongkek negara ( BN ) ...dan tiada kena mengena dengan mereka yang dah mampos......muakakakaka!!!
SOKONG HIMPUNAN BLACKOUT 505.......JOM LIKE DI SINI

.

Search This Blog

PENYAPU SIAL

terNOW...!!!!

SPR semakin merapu dengan menghalalkan pengundi hantu....bermakna mengalakkan pilihanraya yang kotor....apakah tindakan anda semua ?

petisyen melalui blog ini : jika perhimpunan aman blackout 505 dan petisyen pilihanraya masih gagal untuk mengalahkan penipuan yang di lakukan oleh SPR dan UMNO - BN...wajar kita sebagai rakyat lancarkan BERSIH 4.0 dan turun ke jalanraya..!!

07 February 2014

Jimat RM7 juta hasil pecat kakitangan PKNS Yang Pemalas Dan Tidak Mendatangkan Hasil...!!!


















Pemecatan 22 kakitangan anak syarikat PKNS bagi menjimatkan perbelanjaan operasi, kata Menteri Besar Selangor, Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim.

Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim mempertahankan tindakan memecat 22 kakitangan anak syarikat Perbadanan Kemajuan Negeri Selangor (PKNS) bagi menjimatkan perbelanjaan operasi sebanyak RM7 juta.

Menteri besar Selangor itu berkata, pemecatan tersebut adalah mengikut prosedur yang dibuat dalam perjanjian dengan kakitangan PKNS tersebut.

"Prosedur penamatan kontrak mematuhi terma dan syarat mengikut perjanjian yang dibuat sebelum ini.

"Penamatan kontrak ini akan menjimatkan kos operasi PKNS sebanyak RM7 juta setahun," katanya yang juga pengerusi PKNS pada sidang media di pejabatnya di Shah Alam, selangor hari ini.

Selasa lalu, anak syarikat PKNS, Perbadanan Kemajuan Negeri Selangor Holdings Sdn Bhd (PHSB) dilapor memecat kakitangannya tanpa sebarang sebab munasabah dengan notis 24 jam berkuatkuasa serta-merta.

Kontroversi pemecatan tersebut berlaku ketika kemelut politik dalaman PKR Selangor masih bergolak antara kem Abdul Khalid dengan Timbalan Presiden PKR, Mohamed Azmin Ali.

Surat penamatan khidmat 22 kakitangan tersebut ditandatangani Pengerusi PHSB, Datin Paduka Norazlina Zakaria.

Sementara itu, Abdul Khalid berkata, pemecatan tersebut dibuat selaras dengan ikrar integriti yang ditandatangani kerajaan negeri Selangor dengan Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) dan Transparency International Malaysia (TIM).

"Penamatan kontrak 22 kakitangan PHSB adalah hasil polisi ikrar integriti yang dilaksanakan dalam PKNS bagi mematuhi urus tadbir korporat yang baik.

"Mengikut saluran ikrar integriti, terdapat kakitangan PKNS memberi maklumat bahawa peluang kenaikan pangkat kakitangan tetap dalam PKNS terbantut apabila organisasi dan jabatan baru diwujudkan diketuai orang luar dengan gaji tinggi," katanya.

Beliau berkata, pengambilan kakitangan kontrak juga dilakukan tidak mengikut prosedur, tanpa menerusi pengiklanan secara terbuka, malah menyebabkan timbulnya masalah pertindihan tugas dengan kakitangan lama.

"Kakitangan baru diambil juga menyebabkan berlaku pertindihan tugas kerana mereka melakukan kerja yang sama dengan pekerja lama.

"Mereka juga dipilih masuk bukan secara menerusi pengiklanan, tetapi dipilih terus masuk oleh lembaga pengarah dalam PKNS," katanya.

Abdul Khalid berkata, pemecatan tersebut dilakukan secara rapi dan mereka yang dipecat juga diberikan pampasan yang sepatutnya.

"Saya mengarahkan Pengurus Besar PKNS baru, Azlan Alfiah untuk membuat kajian terperinci organisasi termasuk isu melibatkan sumber manusia.

"Beliau menghantar laporan strategi pemulihan pengurusan dan beliau mencadangkan PKNS melaksanakan penyusunan semula organisasi serta-merta," katanya yang merujuk kepada tindakan pemecatan kakitangan PKNS.

Isu pemecatan tersebut mendapat perhatian banyak pihak termasuk Ahli Parlimen Langat yang juga Timbalan Presiden Kongres Kesatuan Sekerja Malaysia (MTUC), Abdullah Sani membidas langkah tersebut sebagai tidak munasabah.

Abdullah mendakwa, terdapat pekerja dipecat yang bertentangan dengan Akta Pekerja di bawah Seksyen 10.

Abdul Khalid sebelum ini turut menerima kritikan keras daripada kepimpinan partinya sendiri susulan pemecatan Azmin sebagai ahli lembaga pengarah anak syarikat negeri tersebut.

Berikutan kemelut tersebut, Abdul Khalid dibidas pemimpin tertinggi parti PKR apabila Ketua Umum PKR, Datuk Seri Anwar  Ibrahim mengecam langkah pemecatan tersebut kerana tidak mengikut prosedur.




penyapu sial




RM7 juta setahun utk 22 kakitangan, atau $26,000 setiap org sebulan?
Ini negeri Selangor bukan negeri2 BN yang korup dan malas.
Patut di PECAT!



No comments:

Post a Comment