ini blog aku yang punya...suka hati aku lah apa aku nak kata....maki hamun ke...carut ke...kata nista ....aku punya suka...tak suka....please get out dari sini....ada faham....


saje nak bagi tau....blog ini bukan pro pakatan rakyat...dan jauh panggang dari api....penyokong parti kongkek negara ( BN ) ...dan tiada kena mengena dengan mereka yang dah mampos......muakakakaka!!!
SOKONG HIMPUNAN BLACKOUT 505.......JOM LIKE DI SINI

.

Search This Blog

Loading...

terNOW...!!!!

SPR semakin merapu dengan menghalalkan pengundi hantu....bermakna mengalakkan pilihanraya yang kotor....apakah tindakan anda semua ?

petisyen melalui blog ini : jika perhimpunan aman blackout 505 dan petisyen pilihanraya masih gagal untuk mengalahkan penipuan yang di lakukan oleh SPR dan UMNO - BN...wajar kita sebagai rakyat lancarkan BERSIH 4.0 dan turun ke jalanraya..!!

03 February 2014

dasar bangsat jabatan agama....dah la gemar bermain politik malah pau wang zakat umat islam...tergamak biarkan umat sebangsa dan seagama minta sedekah /angpow di tokong...!!!

Pelik, rumah ibadat penuh


















ALOR SETAR - Tinjauan Sambutan Tahun Baru Cina mendapat kejutan, apabila  menyaksikan lebih 100 orang berbagai bangsa berkumpul di sekitar rumah ibadat di Simpang Kuala, dekat sini,kelmarin
Rupa-rupanya, golongan tertentu dipercayai pengemis, gelandangan, orang miskin, peminta sedekah dan bangsa asing ini berkumpul menantikan pemberian wang angpau dilakukan di hadapan rumah ibadat terbabit.

Sungguh menyedihkan, apabila segelintirnya berkerusi roda sambil membawa satu bekas minuman kosong, malah ada juga yang berpakaian lusuh sambil membawa anak kecil duduk di atas tikar mengkuang.

Penduduk tempatan yang hanya ingin dikenali sebagai Kak Noridah, 40, berkata, dia bersama beberapa penduduk tempatan menyaksikan golongan terbabit dipercayai sudah berkumpul di sekitar rumah ibadat terbabit sejak malam 30 Januari lagi.

Golongan terbabit bukannya bersembahyang di dalam rumah ibadat berkenaan, sebaliknya menunggu pemberian wang angpau. Tak kira umur, bangsa mahupun jantina semuanya ada. Peliknya, majoritinya dilihat adalah berbangsa Melayu.

Entah datang dari mana sebahagiannya, sebab ada segelintir dilihat bukan penduduk tempatan. Bayangkan, kalau dari malam semalam (kelmarin) mereka sudah berkumpul di kiri kanan laluan ini, jadi di mana mereka tidur..

Mengikut kata, sepasang suami isteri yang sempat diajak berbual berkata, pemberian wang kepada peminta sedekah yang berkumpul di hadapan rumah ibadat terbabit bertujuan amal.

“Aktiviti memberi wang angpau dilakukan setahun sekali bersempena Tahun Baru Cina. Ia dianggap sebagai kerja amal demi membantu mereka yang memerlukan,” katanya.

Katanya, sesiapa yang berkemampuan akan memberi wang kepada golongan tertentu yang berkumpul di kawasan berkenaan selepas keluar bersembahyang dari rumah ibadat terbabit.

Menurutnya, dia sekeluarga turut menghulurkan sedikit wang derma, namun hanya buat mereka yang tidak larat dan cacat sahaja kerana kebanyakannya dilihat masih mampu bekerja.






penyapu sial





Pendedahan di atas memang mengejutkan. Langkah tokong berkenaan mengagihkan bantuan kepada golongan daif memang terpuji, dan tiada pula niat untuk mengeji dan menghina umat Islam yang beratur sebagai peminta sedekah kerana ada kemungkinan benar bahawa mereka adalah dari golongan yang amat memerlukan bantuan.

Namun satu perkara yang bermain di benak iaitu apakah dan dimanakah peranan MAIK dan Jabatan Kebajikan Masyarakat selama ini?

Ia juga menimbulkan satu persoalan, masjid-masjid pun tidak pernah melakukan untuk mengagihkan bantuan tanpa mengira kaum dan agama sepertimana yang dilakukan oleh tokong berkenaan.

Jadi ke mana pergi wang zakat yang every years kita wajib bayar tu beb? So i tertanya mana perginya beb takkan lu UMNO pun nak pau duit zakat beb untuk big mama belanja???

Tulah since tempat kejadian berlaku di kedah. Bagus - bagus PR memerintah sana, lu tetap nak pilih perompak memerintah di sana. Walaupun PR memang ada lambat sikit nak bantu golongan susah (apakan daya kerajaan persekutuan UMNO menganak tiri kerajaan yang diperintah PR) tapi at least diaorang akan tunai janji diaorang.

Kalau UMNO Forever - ever diaorang biar lu all melarat. Tapi dah pilih UMNO untuk memerintah negeri kedah lu all terimalah tahinya yang bakal UMNO berikan nanti.

PENGALAMAN KAWAN  SAYA MINGGU LEPAS MINTA ZAKAT UNTUK ADIK ANGKAT YATIM PIATU UMUR 14 TAHUN. TINGGAL BESAMA NENEK UMUR 80.

KAKITANGAN PEJABAT ZAKAT ALOR SETAR JAWAB BUKAN ASNAF. TAK LAYAK.

DEPA STAFF PUSAT ZAKAT ASNAF KA?

PAKAI BAJU KOT, TIE KERETA PAJERO GUNA DUIT ZAKAT.

LAIN KITA JANGAN BAYAR ZAKAT KAT PUSAT ZAKAT TETAPI BAYAR TERUS PADA PENERIMA ZAKAT