ini blog aku yang punya...suka hati aku lah apa aku nak kata....maki hamun ke...carut ke...kata nista ....aku punya suka...tak suka....please get out dari sini....ada faham....


saje nak bagi tau....blog ini bukan pro pakatan rakyat...dan jauh panggang dari api....penyokong parti kongkek negara ( BN ) ...dan tiada kena mengena dengan mereka yang dah mampos......muakakakaka!!!
SOKONG HIMPUNAN BLACKOUT 505.......JOM LIKE DI SINI

.

Search This Blog

PENYAPU SIAL

terNOW...!!!!

SPR semakin merapu dengan menghalalkan pengundi hantu....bermakna mengalakkan pilihanraya yang kotor....apakah tindakan anda semua ?

petisyen melalui blog ini : jika perhimpunan aman blackout 505 dan petisyen pilihanraya masih gagal untuk mengalahkan penipuan yang di lakukan oleh SPR dan UMNO - BN...wajar kita sebagai rakyat lancarkan BERSIH 4.0 dan turun ke jalanraya..!!

28 March 2012

najib PM Pundek amal gali lubang tutup lubang....PM cuba selindung skandal dengan bidaan baru NFC

Putrajaya  di tuduh cuba untuk melindungi skandal RM250 juta Pusat Fidlot Nasional (NFC) dengan membuat penawaran baru terhadap skandal ternakan lembu terbabit dan mempertahankan Perdana Menteri daripada bertanggungjawab terhadap skandal terbabit.

Isu utama skandal tersebut adalah Datuk Seri Najib Razak turut terlibat dalam perkara itu, apabila beliau meluluskan RM250 juta projek berkenaan kepada Pusat Fidlot Corporation (NFCorp), syarikat yang diusahakan oleh suami Datuk Seri Shahrizat Abdul Jalil.

Ini menunjukkan kecuaian Perdana Menteri yang mana menjurus kepada kemungkinan penyalahgunaan (pinjaman) dan juga jenayah pecah amanah..

Perkara itu belum terjawab, dan beliau sebaliknya membuat bidaan baru ... ini menunjukkan niat beliau untuk melindungi kesalahannya memberikan kontrak tersebut kepada pihak yang tidak layak.

Dua pengumuman yang dibuat kerajaan berhubung kes tersebut yang masih lagi tidak dilaksanakan :

  • kerajaan tidak menjelaskan mengapa NFCorp masih lagi dibenarkan untuk menjalankan aktivitinya sedangkan Najib telah mengarahkan aset syarikat dibekukan

  • kerajaan belum lagi mengumumkan butiran lengkap berkenaan audit “bebas” yang dijalankan ke atas NFCorp.

Sehingga hari ini, skop audit, tanggungjawab juruaudit dan bila ia akan bentangkan di Parlimen masih lagi menjadi tanda tanya..

Rakyat  perlu tahu apa yang dilakukan audit berkenaan supaya salah laku dapat dikenal pasti dan mengelakkan sebarang bukti dihapuskan.

Menteri Pertanian dan Industri Asas Tani Datuk Seri Noh Omar semalam berkata Putrajaya akan memulakan bidaan tender untuk mengambil alih NFC daripada NFCorp yang mana Pengerusi Eksekutifnya menerima tuduhan menyalahgunakan dana RM250 juta.

Menurut beliau cadangan untuk menjemput syarikat lain meneruskan projek tersebut telah diumumkan Najib sebelum ini dan timbalannya Tan Sri Muhyiddin Yassin telah ditugaskan untuk memastikan projek tersebut terus berjalan.

No comments:

Post a Comment