ini blog aku yang punya...suka hati aku lah apa aku nak kata....maki hamun ke...carut ke...kata nista ....aku punya suka...tak suka....please get out dari sini....ada faham....


saje nak bagi tau....blog ini bukan pro pakatan rakyat...dan jauh panggang dari api....penyokong parti kongkek negara ( BN ) ...dan tiada kena mengena dengan mereka yang dah mampos......muakakakaka!!!
SOKONG HIMPUNAN BLACKOUT 505.......JOM LIKE DI SINI

.

Search This Blog

terNOW...!!!!

SPR semakin merapu dengan menghalalkan pengundi hantu....bermakna mengalakkan pilihanraya yang kotor....apakah tindakan anda semua ?

petisyen melalui blog ini : jika perhimpunan aman blackout 505 dan petisyen pilihanraya masih gagal untuk mengalahkan penipuan yang di lakukan oleh SPR dan UMNO - BN...wajar kita sebagai rakyat lancarkan BERSIH 4.0 dan turun ke jalanraya..!!

04 March 2012

NFCorp perjelaskan temberangnya berkepak sampai ke Singapura....!!!!

 

Pusat Fidlot Corporation (NFCorp) berkata mereka berniat untuk menjual daging keluaran mereka ke luar negara kerana pasaran tempatan adalah sangat kecil dan tidak mampu memenuhi pengeluaran mereka, selepas pembangkang mendedahkan perniagaan pasaraya di Singapura yang dikaitkan dengan pengarah syarikat itu.

Pengerusi NFCorp, Datuk Seri Mohd Salleh Ismail menjelaskan projek penternakan lembu fidlot itu membina pasar di Singapura dan akan melakukan perkara yang sama di Indonesia kelak.

Menurut beliau tindakan seperti itu adalah satu keperluan memandangkan Pusat Fidlot Nasional akan menghasilkan 78,000 tan daging lembu menjelang 2015 apabila pusat penyembelihannya mula beroperasi, lebih daripada keperluan rakyat Malaysia.

NFC ditubuhkan pada 2007 bagi membekalkan jaminan makanan simpanan daripada daging import.

"Bila kita mempunyai daging yang terlalu banyak, pasaran Malaysia tidak akan membeli kesemuanya jadi kami perlu mencari pasaran luar untuk berniaga," katanya kepada The Malaysian Insider semalam.

"Kami tiada kontrak dengan kerajaan (untuk menjual daging) ... Kami hanya ada kontrak untuk menyembelih lembu. Kamu fikir di mana kami nak jual semua itu?"

Salleh merujuk kepada dakwaan beliau dan keluarganya menggunakan RM250 juta dana NFC dan membuat pinjaman dengan bank komersial untuk membuka pasaraya di Singapura.

Bagaimanapun, beliau enggan memberikan respon berkenaan tuduhan keluarganya dikaitkan dengan Pasaraya Farmhouse, sebaliknya mengatakan NFCorp akan mengeluarkan kenyataan bagi menjelaskan perkara itu dalam keadaan yang lebih "teratur."

Pengarah Strategik PKR Rafizi Ramli semalam menuduh Pasaraya Farmhouse akan menjadi penyewa tetap di pusat beli belah The Star Vista di Singapura, tetapi dinafikan pemiliknya, CapitalMalls Asia hari ini.

Rafizi kemudiannya membuat pembetulan, berkata beliau keliru antara The Star Vista dengan Rochester Mall, yang mana Pasaraya Farmhouse dikatakan penyewa terbesar di tingkat dua.

Salleh juga berkata, NFC berniat untuk menyokong penternak tempatan dan mengembangkan pasaran daging lembu Malaysia, dan menegaskan tiada pihak yang sepatutnya ditentang untuk memajukan sosio-ekonomi.

"Kenapa Rafizi menentangnya? Kalau kami akan membeli daripada petani dan menjualnya kepada masyarakat di seluruh dunia, apa salahnya?" katanya, dan menambah projek berkenaan masih lagi berada di landasan yang betul bagi mencapai sasarannya.

NFC dikatakan projek yang yang akan memberikan impak tinggi di bawah Rancangan Malaysia Kesembilan (RMK9) dan mensasarkan Gemas akan menjadi Lembah Daging bagi mengurangkan penggantungan terhadap daging import.

NFCorp yang memantau NFC, menjadi tajuk perbualan selepas termasuk dalam Laporan Tahunan Ketua Audit Negara 2010, dan berterusan dikaitkan dengan Datuk Seri Shahrizat Jalil.

Pengerusi NFCorp Salleh – merupakan bekas ketua penyelidik Sains Makanan di Universiti Pertanian Malaysia (UPM) – adalah suami kepada Shahrizat. Beliau menjalankan syarikat itu bersama-sama tiga anak mereka.

PKR telah membuat beberapa siri pendedahan termasuk pinjaman RM62 juta yang digunakan untuk tanah, hartanah, dan perbelanjaan lain yang tidak berkaitan penternakan lembu.

Timbalan Perdana Menteri Tan Sri Muhyiddin Yassin mengumumkan Putrajaya akan membentuk juruaudit bebas bagi menyiasat akaun NFCorp.

Parti pembangkang telah mendesak kerajaan membekukan aset NFC bagi mengelakkan syarikat itu terus menggunakan dana kerajaan sementara siasatan masih dilakukan.

Jabatan Siasatan Jenayah Komersial minggu lepas berkata mereka mencadangkan kepada Peguam Negara supaya kesemua pengarah NFCorp didakwa atas alasan pecah amanah

 

 

 

penyapu sial

 

Pak Salleh dan geng komplot Fidlot, nak bagi penjelasan biarlah masuk akal. Kita ni rakyat berfikiran bukannya lembu yang kamu cuba bela kat fidlot. Sejak 2007 sampai sekarang 2012, masih tak dapat capai matlamat utama fidlot iaitu mengurangkan impot lembu. Kamu dengan senang lenang gi beli kondo mewah, kereta mewah dan supermaket dengan duit rakyat! Masih tak paham lagi kenapa rakyat mengeluh? Pastilah kamu tak paham sebab kamu biasa makan daging mewah sedangkan rakyat biasa cuma dapat ikan bilis.

Lagi satu benda yang tak masuk akal, begitu susah nak bina pusat penyembelihan sampai nak masa 8 tahun (2007 - 2015)? Kalau sebilangan duit diberikan kat para penternak2 mereka akan berjaya sekurang2 dapat bina pusat penyembelihan. Satu lagi perkara mengejutkan, kilang teknologi tinggi Lynas boleh dibina dalam masa sebegitu singkat dan kamu nak masa 8 tahun untuk bina pusat penyembelihan lembu dengan dana rakyat? Nak buat lawak biar masuk akal.

pasaran malaysia pun masih x tertampung dh beli supemaket kt s`pore,jgn wat lawak la Pak  salleh..oooiiiiii

otak kalau dah lembu, lembu jugak jawapannya...!! hahaha....Kamu tak perlu buka supermarket di setiap negara untuk mengeksport daging lembu!