ini blog aku yang punya...suka hati aku lah apa aku nak kata....maki hamun ke...carut ke...kata nista ....aku punya suka...tak suka....please get out dari sini....ada faham....


saje nak bagi tau....blog ini bukan pro pakatan rakyat...dan jauh panggang dari api....penyokong parti kongkek negara ( BN ) ...dan tiada kena mengena dengan mereka yang dah mampos......muakakakaka!!!
SOKONG HIMPUNAN BLACKOUT 505.......JOM LIKE DI SINI

.

Search This Blog

PENYAPU SIAL

terNOW...!!!!

SPR semakin merapu dengan menghalalkan pengundi hantu....bermakna mengalakkan pilihanraya yang kotor....apakah tindakan anda semua ?

petisyen melalui blog ini : jika perhimpunan aman blackout 505 dan petisyen pilihanraya masih gagal untuk mengalahkan penipuan yang di lakukan oleh SPR dan UMNO - BN...wajar kita sebagai rakyat lancarkan BERSIH 4.0 dan turun ke jalanraya..!!

04 March 2012

UMNOPORNO taja ceramah Hasan pundek Ali untuk belia....habis duit rakyat di kerjakan....!!!

 

hassan  pundek  berapi rapi  beri ceramah mengutuk  PR sana sini...tak payah la nak pimpin JATI....beras JATI tak mau kamu yang tak JATI  hancus 50%  moral kerana jawatan dan duit....!!!!

 

Kementerian Belia dan Sukan (KBS)  di dakwa menaja ceramah bekas Pesuruhjayanya, Datuk Hasan Ali kepada belia melalui peruntukan RM30 juta disalurkan melalui Cawangan Pembangunan Strategik dan Urat Saraf kementerian berkenaan.

menurut  maklumat  yang di perolehi bahawa KBS turut menggunakan cawangan berkenaan sebagai unit khas untuk menghadapi pilihan raya, sedangkan tiada peruntukan khas yang disalurkan kepada cawangan berkenaan, sebaliknya peruntukan diperolehi daripada unit-unit lain di dalam KBS.

Kami mendapat maklumat bahawa sejumlah RM30 juta disalurkan kepada cawangan berkenaan bagi membiayai ceramah Dr Hasan Ali di seluruh negara, dan ini jelas melihatkan Umno Barisan Nasional (BN) menggunakan cawangan ini sebagai unit untuk melaksanakan tugas mereka meraih undi golongan muda sebagai persiapan menghadapi pilihan raya.

keadaan itu jelas menunjukkan Umno BN menggunakan dana belia bagi tujuan politik.Kewujudan unit khas ini tidak pernah diperakui oleh Jabatan Perkhidmatan Awam (JPA). Sehubungan itu, kami mendesak satu audit keseluruhan dilaksanakan terhadap unit ini bagi melihat dari mana dan ke mana dana disalurkan, kerana unit ini tidak mendapat peruntukan khas untuk menjalankan aktiviti mereka..

kita juga  turut menuntut penjelasan KBS berhubung peruntukan yang diumumkan oleh Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak kepada belia sebanyak RM10 juta, namun hanya RM2 juta yang disalurkan kepada belia, sedangkan baki RM8 juta tidak diketahui di salurkan ke mana.

Kerajaan tidak menggunakan dana yang disalurkan kepada belia dengan berkesan , tetapi yang nyata hanya syarikat-syarikat kroni yang mendapat keuntungan daripada aktiviti-aktiviti seperti Himpunan Sejuta Belia dan sebagainya..

Penganjuran Himpunan Sejuta Belia pada tahun lalu, dan Himpunan Jutaan Belia yang bakal berlangsung Mei ini dilihat tidak memberikan manfaat sepenuhnya kepada belia.

Himpunan Jutaan Belia dan Himpunan Sejuta Belia itu tidak memberikan manfaat, kecuali program bersifat karnival dan hiburan, sedangkan lebih baik sekiranya peruntukan jutaan ringgit itu disalurkan kepada persatuan belia kerana mereka lebih dekat dengan golongan berkenaan dan dari situ akan dapat melakukan aktiviti yang lebih berfaedah untuk generasi muda..

 

 

penyapu sial

 

Biasalah Badut2 upahan.Mencuri,memboros dan mengaib DUIT Rakyat adalah permainan mereka.

No comments:

Post a Comment