ini blog aku yang punya...suka hati aku lah apa aku nak kata....maki hamun ke...carut ke...kata nista ....aku punya suka...tak suka....please get out dari sini....ada faham....


saje nak bagi tau....blog ini bukan pro pakatan rakyat...dan jauh panggang dari api....penyokong parti kongkek negara ( BN ) ...dan tiada kena mengena dengan mereka yang dah mampos......muakakakaka!!!
SOKONG HIMPUNAN BLACKOUT 505.......JOM LIKE DI SINI

.

Search This Blog

PENYAPU SIAL

terNOW...!!!!

SPR semakin merapu dengan menghalalkan pengundi hantu....bermakna mengalakkan pilihanraya yang kotor....apakah tindakan anda semua ?

petisyen melalui blog ini : jika perhimpunan aman blackout 505 dan petisyen pilihanraya masih gagal untuk mengalahkan penipuan yang di lakukan oleh SPR dan UMNO - BN...wajar kita sebagai rakyat lancarkan BERSIH 4.0 dan turun ke jalanraya..!!

10 October 2013

SPRM di telan jerung rasuah....ketuanya tak bermaya di kerjakan burid rosmah laki najib al juburi...!!!!

SPRM tiada penyiasatan terpilih tetapi pendakwaan bukan kuasa kami, kata Abu Kassim

tak bermaya....di kerjakan burid rosmah laki najib aljuburi....perangai anjing tua yang nak mampos di balun Allah SWT di padang masyar nanti....!!!

Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) tidak pernah menjalankan penyiasatan terpilih dan hanya fokus kepada kumpulan "kambing hitam", kata Ketua Pesuruhjayanya, Tan Sri Abu Kassim Mohamed (gambar).

Abu Kassim menegaskan "tiada jerung" yang mereka tidak siasat sekiranya menerima laporan, namun pendakwaan bukanlah di bawah bidang kuasa mereka, sebaliknya Jabatan Peguam Negara.

"Tiada jerung yang kita tidak siasat. Contohnya kes Kak Jat, kita dah siasat habis, tetapi tiada kes yang boleh mengaitkan beliau," katanya merujuk kepada isu Pusat Fidlot Nasional (NFC) yang mengaitkan Ketua Wanita Umno, Datuk Seri Shahrizat Abdul Jalil.

"Kalau setakai 'pakai kot' kita boleh tuduh, memang sedap. Kita ikut peraturan. Kes PKFZ kita telah tuduh," katanya merujuk kepada bekas Menteri Pengangkutan, Datuk Seri Ong Ka Ting yang telah dituduh di mahkamah terhadap isu Zon Bebas Cukai Pelabuhan Klang (PKFZ).

Abu Kassim turut menegaskan pihak ketua jabatan di setiap kementerian perlu mengambil tindakan terhadap perkara yang dibangkitkan oleh Laporan Audit Negara dengan melaksanakan saranan mereka.

"Kami ni orang luar. Takkan anak dengan bapak bergaduh kami perlu campur tangan," katanya ketika Wacana Sinar Harian bertajuk Laporan Audit: Ketirisan atau Terlepas Pandang di Auditorium Karangkraf, di Shah Alam.

Tegasnya lagi, SPRM tidak mempunyai kuasa apabila sesuatu kes dibawa oleh Laporan Ketua Audit sebelum dibentangkan di Parlimen, namun ketua jabatan tidak mempunyai sekatan.

"Mereka perlu ambil inisiatif itu," katanya.

Ketua Audit Negara juga jelasnya mempunyai kekangan untuk tidak boleh mendedahkan kes-kes berkenaan kepada pihaknya sebelum dibentangkan di Parlimen.

"Kami pun tahu sesuatu isu itu sama seperti rakyat biasa yang lain. Jadi apabila memulakan penyiasatan kami sudah terlambat," katanya.

Selain Abu Kassim, antara panel yang dijemput adalah Ketua Audit Negara, Tan Sri Ambrin Buang; Pengerusi Jawatankuasa Kira-Kira Wang Negara (PAC), Datuk Nur Jazlan Mohamed; dan ahli Parlimen Petaling Jaya Utara, Tony Pua.

 

 

penyapu sial

 

mangsa SPRM yang tak pilih kambing hitam...mati di bunuh di banggunan SPRM...gara gara enggan jadi barua UMNO-BN

mangsa SPRM yang tak mampu untuk di dakwa....awas...ko usik aku ...aku bilangi rosmah supaya sepit konek kamu dengan burid dia sampai kamu tak bermaya...!!!!

ya betul pak kassim....kamu tiada kuasa mendakwa jerung yg besar2....tapi kamu terlalu berkuasa terhadap mereka yang buat rasuah kecil kecilan...sampai tergamak bunuh mereka di banggunan SPRM...kamu ini anjing pemakan rasuah dan makan gaji buta...!!!

cakap ja hang ni barua umno kan senang!! jangan duk putar belit la,, kalau rakyat bawahan rasuah 20 ringgit pun hang siasat sampai lubang cacing dan sumbat penjara

No comments:

Post a Comment