ini blog aku yang punya...suka hati aku lah apa aku nak kata....maki hamun ke...carut ke...kata nista ....aku punya suka...tak suka....please get out dari sini....ada faham....


saje nak bagi tau....blog ini bukan pro pakatan rakyat...dan jauh panggang dari api....penyokong parti kongkek negara ( BN ) ...dan tiada kena mengena dengan mereka yang dah mampos......muakakakaka!!!
SOKONG HIMPUNAN BLACKOUT 505.......JOM LIKE DI SINI

.

Search This Blog

PENYAPU SIAL

terNOW...!!!!

SPR semakin merapu dengan menghalalkan pengundi hantu....bermakna mengalakkan pilihanraya yang kotor....apakah tindakan anda semua ?

petisyen melalui blog ini : jika perhimpunan aman blackout 505 dan petisyen pilihanraya masih gagal untuk mengalahkan penipuan yang di lakukan oleh SPR dan UMNO - BN...wajar kita sebagai rakyat lancarkan BERSIH 4.0 dan turun ke jalanraya..!!

19 January 2012

Pengadai maruah Rakyat. campak RM10 bilion untuk Rakyat, tapi benarkan RM40 bilion di kebas untuk kroni.

 

Muhyiddin Yassin  broker kroni NFC berkata kerajaan membelanjakan kira-kira RM300 juta setahun untuk subsidi gula manakala kira-kira RM10 bilion setahun pula untuk subsidi diesel dan petrol serta banyak lagi subsidi lain dibayar kerajaan bagi memastikan beban harian rakyat dikurangkan.

"Kalau syarikat-syarikat minyak ini mengenakan harga minyak diesel dan petrol mengikut harga pasaran, RM10 bilion ini mesti keluar daripada poket kita (rakyat). Tetapi tuan-tuan tahu tak, siapa bayar RM10 bilion ini? Kerajaan yang bayar.

"Tak baikkah kerajaan BN?" soal Muhyiddin sambil disambut gemuruh "baik" oleh masyarakat yang  mungkin kena kencing  yang membanjiri setiap sudut Dewan Masyarakat Tawau..

Memang kerajaan BN baik. Buktinya kepada rakyat mereka beri RM10bilion untuk subsidi diesel dan petrol TETAPI kepada KRONI iaitu Pengeluar Tenaga Bebas (IPP) untuk menjana elektrik mereka beri RM40bilion. Manakala wang yang tiris akibat RASUAH, PENYALAHGUNAAN KUASA dan KETIDAKCEKAPAN MENTADBIR lesap sebanyak RM20bilion. Baik sungguh kerajaan MUhyiddin NFC ini.

No comments:

Post a Comment