ini blog aku yang punya...suka hati aku lah apa aku nak kata....maki hamun ke...carut ke...kata nista ....aku punya suka...tak suka....please get out dari sini....ada faham....


saje nak bagi tau....blog ini bukan pro pakatan rakyat...dan jauh panggang dari api....penyokong parti kongkek negara ( BN ) ...dan tiada kena mengena dengan mereka yang dah mampos......muakakakaka!!!
SOKONG HIMPUNAN BLACKOUT 505.......JOM LIKE DI SINI

.

Search This Blog

PENYAPU SIAL

terNOW...!!!!

SPR semakin merapu dengan menghalalkan pengundi hantu....bermakna mengalakkan pilihanraya yang kotor....apakah tindakan anda semua ?

petisyen melalui blog ini : jika perhimpunan aman blackout 505 dan petisyen pilihanraya masih gagal untuk mengalahkan penipuan yang di lakukan oleh SPR dan UMNO - BN...wajar kita sebagai rakyat lancarkan BERSIH 4.0 dan turun ke jalanraya..!!

24 January 2012

wow...sekapal penyamun coverline in making....satu lagi sandiwara hebat dari laki lembu betina yang bercuti....berapa banyak nak tipu daaaa....songlap tetap songlap...jangan bagi sejuta dalih daaa....!!!!

 

NFCorp dakwa kekeliruan entiti dalam laporan audit Ketua Audit Negara

Pengerusi Fidlot Nasional Corp (NFCorp) Datuk Seri Mohamad Salleh Ismail hari ini berkata, entiti perniagaan yang dilaporkan dalam Laporan Ketua Audit Negara mengalami kecelaruan bukanlah NFCorp.

Menurutnya, pihak pengaudit telah terkeliru antara NFCorp, sebuah syarikat persendirian, dengan Pusat Fidlot Nasional (NFC), syarikat kepunyaan Kementerian Pertanian dan Industri Asas Tani.

"Berlaku kekeliruan terhadap dua entiti berkenaan. NFC merupakan syarikat kepunyaan kerajaan, dan NFCorp merupakan entiti perniagaan keluarga kami," katanya kepada The Malaysian Insider dalam perbualan telefon dari Mekah.

"Itu merupakan tindakan yang tidak menguntungkan syarikat, kepada kami, dan isteri saya kerana Ketua Audit melaporkan berkenaan jabatan kerajaan, bukan berkenaan syarikat.

Bila ditanya mengapa beliau tidak mengesahkan berkenaan perkara itu sebelum ini, Salleh menjelaskan pihaknya hanya menyedari timbulnya kekeliruan itu apabila penyiasatan dilakukan terhadap NFC dan NFCorp.

Tambahnya, adalah tidak adil media memburukkan NFCorp dan isterinya, Datuk Seri Shahrizat Jalil, yang turut di libatkan ke dalam kontroversi tersebut.

"Kami berusaha untuk meningkatkan sosio-ekonomi sepertimana yang dilakukan kerajaan, dan ianya memang tidak adil untuk menyerang isteri saya kerana beliau tidak terlibat berkenaan projek tersebut," katanya.

Ibrahim yang merupakan Presiden Pertubuhan Pribumi Perkasa semalam mendesak Ketua Audit Negara mengeluarkan kenyataan rasmi mengesahkan isu kontroversi skandal Pusat Fidlot Nasional (NFC) tidak berada dalam keadaan bercelaru.

Ahli Parlimen Pasir Mas itu berkata demikian selepas perjumpaan dengan Pengerusi NFCorp, Datuk Mohamad Salleh Ismail dan 11 anggota NGO lain, dan beliau turut menjelaskan pejabat ketua audit telah mengesahkan tidak berlaku sebarang kecelaruan dalam syarikat tersebut.

Tambah Ibrahim, pejabat ketua audit mungkin telah melakukan sedikit kesilapan kerana tidak kesemua kakitangan pejabat terbabit mendapat latihan secukupnya.


Skandal NFC telah menjadi topik hangat tahun lepas apabila Laporan Ketua Audit Negara 2010 mendapati terdapat kecelaruan terhadap projek ternakan lembu yang diuruskan keluarga Shahrizat itu.

Semenjak itu, beberapa siri pendedahan telah dibuat PKR, termasuk pembelian dua unit kondominium mewah di Bangsar, Kuala Lumpur, dan pertuduhan menggunakan dana berkenaan untuk kegunaan peribadi keluarganya.

Pembangkang turut mendakwa keluarga Shahrizat menggunakan hampir RM600,000 daripada dana NFC untuk membayar hutang kad kredit mereka pada 2009.

Namun demikian, NFCorp menafikan dakwaan tersebut dan menegaskan perbelanjaan kad kredit tersebut digunakan hanya untuk tujuan perniagaan.

Syarikat itu turut menafikan dakwaan dan tuduhan dana RM250 juta itu dimasukkan ke dalam akaun mereka sebelum perjanjian pinjaman berkenaan ditandatangani.

Shahrizat telah memohon cuti selama tiga minggu kepada perdana menteri selepas pendedahan bukti terbaru rasuah dalam projek NFC.

Timbalan perdana menteri, Tan Sri Muhyiddin Yassin minggu lepas mengumumkan kerajaan akan melantik firma audit untuk menyemak dan mengaudit akaun NFC.

 

 

TMI

 

 

 

penyapu sial

 

 

jantan lembu kepala butoh....ibrahim katak pukimak....sape mereka ini yang cuba mendesak jabatan audit negara menyemak kembali lapuran yang telah di buat...kalau kakitangan tak terlatih tak payah ler nak buat kerja mengaudit....kalau suruh si katak mengaudit...negara jadi makin bangkrap...sampai katak katak boleh duduk dalam seluar dalam dia sebab dah tak cukup makan kerana dah bangkrap...

Jadi seolah olah Ketua Audit Negara tak tahu buat kerja...! Secara tidak langsung itulah yg nak dikatakan oleh Pengerusi Lembu SeMalaysia ni. Hahaha... carilah cara lain nak lepaskan diri....!!!

kepada jantan lembu....tak adil kata kamu...kepala butoh bapak kamu....bini kamu tu sape....tido bertelanjang dengan kamu atas katil tu tak ada kaitan apa apa....ko pikir kami ini apa aaa...maca kamu lembu...harap jadi bapak lembu...otak lembu...sape sebenar kamu nak lembukan...rakyat???....arrrr...sorry ...rakyat bukan lembu yang boleh di sumbat di kondo dan di chalet secara paksa rela daa...ingat rakyat tak boleh di beli dengan kad kredit lembu kamu....!!!!

Hai Ibrahim Katak, kalau kau rasa Pegawai Audit Negara tidak dilatih untuk kerja-kerja yang mereka buat, kamu ingat kamu lebih pandai untuk membuat komen yang sembrono tu! piiraah, Lihat cermin la sikit, jangan nak mengampu Salleh tu kot kot dapat habuan konon, trik kau dalam kocek la wei,...Lembu betul Pak Brahim nih.....

wokey wa nak kasi speaking sikit...wa trik ini lembu punya celita maaa....kalau dia otak lembu memag dia tak paham bahasa english-lembu....aka...ENGBU...!!!!!!

NFCorp is a private company, so money from NFC is channelled into NFCorp which was spent on condos, cars, holidays , credit cards etc... of course RM180m is a hell lot of money and NFCorp is indeed a Fat Cow...there shoud not be any mess in NFCorp!

NFC is used to draw-down money from Ministry of Finance via Ministry of Agriculture & Agro-Based Industry... Of course NFC is in the mess for producing only 3,000 ++ cows instead of 60,000 heads per year ....

What is these Datuk "Duo" trying to spin! It was made cristal clear from day one that NFC belong to the Goverment and the other belongs to Sharizat's family!
.

No comments:

Post a Comment