ini blog aku yang punya...suka hati aku lah apa aku nak kata....maki hamun ke...carut ke...kata nista ....aku punya suka...tak suka....please get out dari sini....ada faham....


saje nak bagi tau....blog ini bukan pro pakatan rakyat...dan jauh panggang dari api....penyokong parti kongkek negara ( BN ) ...dan tiada kena mengena dengan mereka yang dah mampos......muakakakaka!!!
SOKONG HIMPUNAN BLACKOUT 505.......JOM LIKE DI SINI

.

Search This Blog

PENYAPU SIAL

terNOW...!!!!

SPR semakin merapu dengan menghalalkan pengundi hantu....bermakna mengalakkan pilihanraya yang kotor....apakah tindakan anda semua ?

petisyen melalui blog ini : jika perhimpunan aman blackout 505 dan petisyen pilihanraya masih gagal untuk mengalahkan penipuan yang di lakukan oleh SPR dan UMNO - BN...wajar kita sebagai rakyat lancarkan BERSIH 4.0 dan turun ke jalanraya..!!

05 April 2012

Hasan pundek Ali wajib serahkan video murtad kepada agensi agama...

Datuk Dr Hasan Mohamed Ali “wajib” menyerahkan video bukti gejala murtad yang dimilikinya kepada Jabatan Agama Islam Selangor (Jais) untuk tindakan selanjut termasuk menentukan kesasihan video itu.

Video yang didedahkan Hasan dalam satu sidang media khas pagi  kelmarin wajar disiasat dengan terperinci dan tindakan perlu diambil sekiranya benar.

Pada sidang media pendedahan video murtad itu Hasan berkata pihaknya mempunyai tiga versi video berkenaan dan hari itu  beliau hanya mendedahkan dua daripada tiga video tersebut dengan durasi 16 dan 42 minit yang menayangkan pengakuan sepasang suami isteri yang telah kembali kepada Islam selepas murtad.

Wajib serahkan...memang patut kerana pihak berkuasa agama ada kuasa untuk siasatan dan mengambil tindakan, (Hasan) wajib bagi.

“Jais perlu lakukan sisatan terperinci kerana isu murtad ini perlu ditangani. Jais juga perlu kaji perkara ini agar tidak berulang"

Pada sidang media itu juga , Hasan, Adun Gombak Setia berkata tidak menolak untuk menyerahkan video bukti gejala murtad itu kepada Jais sekiranya agensi agama itu memerlukannya.

Timbalan Menteri di Jabatan Perdana Menteri Datuk Dr Mashitah Ibrahim berkata agensi agama negeri termasuk Jais mempunyai kuasa untuk mengambil tindakan terhadap mana-mana gerakan yang terlibat dalam kegiatan Kristianisasi.

Beliau menambah pihaknya masih belum mendapat maklumat daripada Jais tentang video murtad yang didedahkan Hasan.

“Saya lihat gerakan ini ada, tidak dinafikan...tapi kita berhati-hati takut salah tuduh. Kalau nak tuduh orang memesongkan umat Islam perlu ada bukti yang cukup, yang penting masyarakat perlu tahu gerakan ini wujud.

“Kalau kita lihat sasaran gerakan ini adalah orang yang rapuh akidah dan yang mempunyai masalah kemiskinan. Kalau ada bukti tindakan perlu diambil kerana agensi agama ada peruntukan itu,” katanya.

Menyedari pertikaian akan berlaku, Mashitah menegaskan semua pihak perlu memandang positif isu kegiatan Kristinasi menambah ia bukan isu perkauman tetapi agama.

“Memang ada pertikaian berlaku tapi ambil positif...ini bukan masalah perkauman tetapi agama, saya tidak lihat isu ini perlu dilihat dari sudut perkauman,” katanya.

Beliau menambah video bukti milik Hasan perlu diserahkan kepada Jais dengan segera.

“Jais perlu siasat sama ada video itu benar atau tidak supaya kita tak salah. Siasat sejauh mana kebenaran video itu. Kemudian jumpa individu dalam video itu untuk tahu maklumat mereka,” katanya.

Sementara itu, Jais berkata isu murtad bukan di bawah bidang kuasa agensi itu tetapi Majlis Agama Islam Selangor (Mais).

“Murtad di bawah Mais, Jais tiada kuasa penuh,” kata pegawai Jais.

 

 

penyapu sial

 

nama aje jabatan agama...dah main tolak menolak dah....tak guna ada jabatan agama...kalau hal hal yang berkaitan dengan agama lansung tak boleh di praktikkan..selagi UMNOPORNO berkuasa...!!!

Semua orang boleh cakap ada bukti tapi tunjukan kepada pihak yang bertangungjawab baru betul. Ini tidak nak tunjung konon yang dia seorang saja yang berjuang habis apa menteri yang dilantik utk jaga agama islam buat makan gaji buta ke. Please lah be more matured Hasan Ali . Orang sekarang bukan zaman u lagi mempunyai banyak ruang untuk dapatkan info dan juga boleh nilai yang mana betul dan direka,

isu murtad yg di mainkan oleh Hasan Ali sebenarnya bukanlah sesuatu yg baru.malah ianya telah bermula sejak berabad abad lamanya.cuma yg berbeza ialah cara dan perlaksanaan yg sentiasa berubah mengikut perjalanan zaman yg dilalui.Apa yg cuba di timbulkan oleh Hasan Ali,tentang isu murtad,jika kita renungkan dgn lebih mendalam ianya sekadar memperlihatkan lagi kelemahan dan kekalutan yg sedang melanda institusi agama Islam skrg.Hasan Ali yg menggunakan slogan IMR utk wadah perjalanan politik baru beliau,melihat isu murtad ini boleh meraih populariti dan perhatian masyarakat seterusnya menjadikannya isu ini perform terbaik utk beliau meraih sokongan masyarakat dlm perjalanan politik baru beliau.

Hasan mendapat layanan istimewa dari media2 kerajaan,utk mensasikan lagi isu ini,hanya kerana beliau mnjadikan pas dan pakatan sebagai sasaran dan pihak yg selalu di salahkan dalam setiap isu yg di bawa beliau.Dgn menyalak dan menunding jari menyalahkan pihak lain,beliau meletakan pandangan dan tangapan masyarakat agama lain semakin negetif dan terpesong pada agama islam yg suci ini.Cukup la kita di malukan dgn kesilapan dn kealpaan kita walaupun yg memegang kuasa tertinggi dlm permerintahan negara adalah org yg beragama islam.peristiwa penari tiang gadis islam yg seksi adalah perkara yg amat memalukan dan mereka di hukum mengikut undang2 islam namun sekali kita di aibkan dgn denda sebanyak rm25.perlukah lagi kita salahkan pihak lain dan kemudian berpura seperti kita adalah umat yg paling lantang mempertahankan kesucian dan akidah umat kita.bersama lah kita menjadikan umat kita. .umat islam dgn ilmu dan kefahaman yg cukup,keranan itulah senjata yg paling sempurna dn ampuh dlm menghadapi semua isu dan kegelinciran akidah.AMINNN

Penat lah tengok sandiwara politik ni. Pokoknya ramai orang islam miskin dan terpinggir, itu hakikatnya. Jadi apa yang berhormat dengan yang berkhidmat nak buat? Mana dia belas ehsan dan kasih sayang yang patut ditunjuk. Janganlah asyik mengecam. Sikit sikit cakap orang rapuh akidah, sikit-sikit cakap orang lain tak betul, orang kurang penghayatan dan sebagainya. General statement macam tu anak aku pun boleh cakap. Persoalannya sekarang wang zakat, bantuan dan sebagainya sampai ke ke tangan orang yang memerlukan? Kalau buat masjid, istana beratus juta tapi orang islam masih melarat apa gunanya?seatus juta boleh membantu 10,000 umat islam dalam bentuk bantuan perniagaan 10,000 tiap seoramg daripada 1 masjid bertatah marmar dan permata

No comments:

Post a Comment