ini blog aku yang punya...suka hati aku lah apa aku nak kata....maki hamun ke...carut ke...kata nista ....aku punya suka...tak suka....please get out dari sini....ada faham....


saje nak bagi tau....blog ini bukan pro pakatan rakyat...dan jauh panggang dari api....penyokong parti kongkek negara ( BN ) ...dan tiada kena mengena dengan mereka yang dah mampos......muakakakaka!!!
SOKONG HIMPUNAN BLACKOUT 505.......JOM LIKE DI SINI

.

Search This Blog

terNOW...!!!!

SPR semakin merapu dengan menghalalkan pengundi hantu....bermakna mengalakkan pilihanraya yang kotor....apakah tindakan anda semua ?

petisyen melalui blog ini : jika perhimpunan aman blackout 505 dan petisyen pilihanraya masih gagal untuk mengalahkan penipuan yang di lakukan oleh SPR dan UMNO - BN...wajar kita sebagai rakyat lancarkan BERSIH 4.0 dan turun ke jalanraya..!!

14 April 2012

UmnoPORNO ‘jaga’ tujuh kerusi DUN Kelantan baik-baik maaaaa....!!!!

 

Di sebalik keyakinan Umno-Barisan Nasional (BN) untuk menawan Kelantan,parti Melayu terbesar itu “dikira cukup baik” jika dapat mempertahankan tujuh kerusi Dewan Undangan Negeri (DUN) yang dimenangi empat tahun lalu pada pilihan raya umum ke-13 nanti.

Adalah sukar untuk Umno-BN Kelantan untuk merampas kerajaan negeri pimpinan Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat itu.Kalau Umno dapat mempertahankan tujuh kerusi itu sudah dikira cukup baik bagi Umno...

Walaupun matlamat Umno-BN Kelantan sama seperti matlamat PAS-Pakatan Rakyat untuk menawan Putrajaya namun banyak sebab mengapa parti itu tidak boleh menawan Kelantan yang diperintah PAS sejak lebih 20 tahun lalu.

Selain tiada isu besar yang boleh mengubah aliran sokongan pengundi Umno Kelantan juga berdepan dengan masalah dalaman yang serius.Harapan Umno untuk rampas Kelantan, itu harapan dari dulu... macam kita mahukan Putrajaya. Kalau sekarang sukar bagi Umno kerana sokongan rakyat kepada PAS masih kukuh, tiada isu besar yang boleh ubah sokongan itu dan Umno sendiri berpecah... Umno Kelantan menghadapi perpecahan dalaman yang serius.

Umno ada masalah dalaman, macam mana nak rampas Kelantan? Kalau tiada perpaduan sesama ahli macam mana nak menang seperti kes Umno Bahagian Tanah Merah yang kini sudah dibawa ke mahkamah.

Umno-BN kini menguasai tujuh kerusi DUN Kelantan yang kesemuanya berjumlah 45 kerusi.

Sebelum ini Pengerusi Perhubungan Umno Kelantan Datuk Seri Mustapa Mohamed bahawa parti itu akan memberi tumpuan khusus terhadap 23 kawasan DUN daripada 45 kerusi dalam usaha untuk merampas negeri itu daripada PAS pada pilihan raya umum ke-13 nanti.

Mustapa dilaporkan berkata keyakinan untuk menawan Kelantan adalah berdasarkan perubahan yang berlaku di peringkat akar umbi kini seperti yang ditunjukkan pada pilihan raya kecil DUN Galas dan Manek Urai.

PAS berkeyakinan untuk mempertahankan Kelantan cuma bimbang akan strategi kotor yang akan digunakan Umno-BN termasuk membawa masuk pengundi hantu.

Ini yang kita bimbang kerana perkara ini pernah berlaku di Terengganu yang jumlah pengundi meningkat secara tiba-tiba dan sedang berlaku di Selangor  dan Umno tidak boleh menang jika bertanding secara adil dan demokratik.

 

penyapu sial

 

Tok pa  nie  ckp mcm budak2 dulu mcm tu juga nk rampas kelantan smpi awang adek di tabal jd mb awal2 lg. sampai masa awang adek pun masuk parit, kalau tahu nk kalah dok diam2 jaga baik2 harta yg ada nanti kena korek bila pr ambil alih p jaya. Nasihat gua lu jaga diri lu sudahlah org lain dia punya pasallah , kalau byk sgt duit bg wa sikit nanti wa bagi balik lepas pru, kah kah kah