ini blog aku yang punya...suka hati aku lah apa aku nak kata....maki hamun ke...carut ke...kata nista ....aku punya suka...tak suka....please get out dari sini....ada faham....


saje nak bagi tau....blog ini bukan pro pakatan rakyat...dan jauh panggang dari api....penyokong parti kongkek negara ( BN ) ...dan tiada kena mengena dengan mereka yang dah mampos......muakakakaka!!!
SOKONG HIMPUNAN BLACKOUT 505.......JOM LIKE DI SINI

.

Search This Blog

PENYAPU SIAL

terNOW...!!!!

SPR semakin merapu dengan menghalalkan pengundi hantu....bermakna mengalakkan pilihanraya yang kotor....apakah tindakan anda semua ?

petisyen melalui blog ini : jika perhimpunan aman blackout 505 dan petisyen pilihanraya masih gagal untuk mengalahkan penipuan yang di lakukan oleh SPR dan UMNO - BN...wajar kita sebagai rakyat lancarkan BERSIH 4.0 dan turun ke jalanraya..!!

04 June 2013

banggang punya KSN...dia sendiri berpolitik boleh....penjawat awam yang lain tidak boleh...mamak haramjadah nie patut berhenti dari jadi KSN....masuk politik sepenuh masa dari pada membodek BN sepanjang masa walaupun masih memegang jawatan penjawat awam....!!!!

Penjawat awam yang masih berpolitik boleh dikena tindakan, kata Dr Ali Hamsa

nak kata mamak...pun bukan.....rupa mirip 200% keling paria....tu pasal cakap lidah bercabang...kaki bodek yang terlampau...perosak imej kakitangan awam...

 

KUALA LUMPUR, 4 Jun — Penjawat awam yang masih berpolitik akan dikenakan tindakan berdasarkan peraturan, pekeliling dan undang-undang yang termaktub di bawah Jabatan Perkhidmatan Awam (JPA), kata Ketua Setiausaha Negara Tan Sri Dr Ali Hamsa hari ini.

Beliau berkata semua ketua jabatan diminta memantau dan mengambil tindakan atau melaporkan kepada JPA sekiranya masih terdapat penjawat awam yang masih berpolitik terutamanya di media sosial. Katanya tempoh berpolitik sudah tamat sebaik sahaja keputusan Pilihan Raya Umum ke-13 diketahui, dan kini tibalah masa untuk penjawat awam menjadi tonggak pentadbiran negara ke arah menjayakan agenda transformasi negara.

"Sekarang, masa kakitangan awam untuk bergerak ke hadapan dan meneruskan usaha-usaha agenda transformasi nasional dengan kadar segera," katanya kepada pemberita selepas menutup Persidangan Tahunan Persatuan Suri dan Anggota Perkhidmatan Awam Malaysia (Puspanita) 2013 di sini.

Beliau berkata demikian ketika diminta mengulas kenyataan Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak semalam yang meminta rakyat termasuk penjawat awam supaya tidak terbabit dalam politik berlebihan kerana menyebabkan masa terbuang untuk negara maju ke hadapan.

Ketua Setiausaha Negara berkata penjawat awam kini perlu berfikir ke hadapan, iaitu lebih produktif dalam mengoptimumkan penggunaan sumber-sumber terhad, lebih cepat dalam membuat keputusan dan tepat dalam merangka dasar atau program demi kepentingan rakyat.

Katanya, penjawat awam juga perlu mempunyai integriti, kreatif and inovatif dalam menggunakan pelbagai pendekatan untuk meningkatkan keberkesanan penyampaian perkhidmatan awam, termasuk menggunakan saluran media sosial dalam menyampaikan maklumat mengenai dasar-dasar awam kerajaan.

Ditanya mengenai perkembangan rancangan mewujudkan Sistem Saraan Transformatif (SST) bagi menggantikan Sistem Saraan Malaysia, Ali berkata proses penyediaan SST yang meliputi 81 skim perkhidmatan pada tahap pertama dijangka selesai menjelang akhir November ini.

"Pada bulan Julai pula, kita akan menyelesaikan enam skim perkhidmatan dan bakinya akan diselesaikan kemudian. Ini merupakan satu proses yang berterusan yang akan turut meliputi kesemua 289 skim perkhidmatan apabila siap kelak," jelas beliau. — Bernama

 

 

penyapu sial

 

 

dengan siapa anjing ini sebenarnya nak mengugut....dia pikir majoriti kakitangan awam takut dengan mamak pembodek tak sedar diri ini .pigidahhhh...dia ber politik boleh....orang lain tidak...orang yang cakap lidah bercabang tak boleh di ikut kata katanya .

mamak ini patut berhenti dari jadi kakitangan awam kalau masih nak membodek BN walaupun dalam perintah am BAB G kakitangan awam dengan jelas menyatakan kakitangan awam tidak boleh berpolitik kecuali dengan kebenaran ketua jabatan...

habis tu mamak nie dapat kebenaran ke..???atau hanya dia seekor sahaja ada special punya...sebab dia keturunan mamak paria...!!!

 

ini dia  perangai sebenar mamak paria yang kaki bodek untuk samun duit rakyat sampai rm 60 k....

 

Setia kepada kerajaan, kata KSN baru kepada kakitangan awam


KUALA LUMPUR, 24 Jun — Ketua Setiausaha Negara yang baru dilantik menggesa kakitangan awam supaya setia kepada kerajaan dan tidak mudah diperbodohkan oleh "janji kosong" pembangkang.

Barisan Nasional (BN) dan Pakatan Rakyat (PR) telah cuba meraih sokongan 1.4 juta kakitangan awam, peti undi untuk kerajaan yang dilihat semakin berubah kerana isu skim gaji baru-baru ini.

"Mereka perlu tahu. Jangan terpedaya dengan janji kosong," kata Ketua Pengarah Unit Kersama Swasta (UKAS), Datuk Seri Dr Ali Hamsa dalam respon kepada soalan yang diajukan oleh akhbar New Straits Times berkenaan janji pembangkang.

"Sebagai kakitangan awam, kita perlu taat kepada Raja dan kerajaan. Ianya penting supaya kita sedar peranan sebagai kakitangan awam dan melaksanakan tugas kita dengan sempurna," kata ketua penjawat awam itu yang baru dilantik awal minggu ini, dalam satu temuramah bersama akhbar berbahasa Inggeris tersebut.

Kerajaan pada Mac lalu telah memansuhkan cadangan untuk melaksanakan skin Saraan Baru Perkhidmatan Awam (SBPA) yang telah menimbulkan kemarahan kakitangan awam sedangkan pilihan raya perlu dilaksanakan dalam tahun ini.
 

Di bawah skim berkenaan, Ketua Setiausaha akan menerima kenaikan gaji sehingga RM60,000 dan mereka dalam Perkhidmatan Utama akan menerima kenaikan RM36,000, perbezaan besar berbanding kakitanga bawahan yang hanya menerima kenaikan serendah RM1.70.

Cuepas, payung penjawat awam di negara ini menuntut kerajaa menangguhkan SBPA selepas mengkritik pelaksanaan skim tersebut kerana mereka tidak dijemput untuk berunding.
Perdana menteri kemudiannya memansuhkan cadangan tersebut dan hanya menambah baik skin sedia ada, Skim Saraan Malaysia (SSM), tindakan yang menyaksikan kerajaan perlu membelanjakan sejumlah RM6 billion.

Di bawah SSM yang "ditambah baik", Najib mengumumkan gaji Ketua Setiausaha dan Pegawai Turus I hanya akan ditambah sebanyak tujuh peratus.

Kakitangan awam di peringkat pengurusan dan professional dengan Gred 1 hingga 54, akan mengalami kenaikan gaji sehingga 13 peratus.

Pada Febuari lalu, Naib Presiden PKR, Nurul Izzah Anwar telah menjelaskan Bajet Alternatif PR telah menjanjikan gaji minima sekitar RM1,100 untuk kakitangan awam jika mereka menawan Putrajaya.

Beliau berkata, mereka mahu mengurangkan jurang pendapatan kumpulan bawahan dan atasan apabila melihat banyak kepincangan dalam pembayaran gaji dan pendapatan di bawah SBPA.

"Pakatan Rakyat komited untuk membentuk sistem pendapatan yang lebih setara, berbanding insentif bulanan sebanyak RM500 bagi guru seperti di dalam Buku Jingga."

No comments:

Post a Comment