ini blog aku yang punya...suka hati aku lah apa aku nak kata....maki hamun ke...carut ke...kata nista ....aku punya suka...tak suka....please get out dari sini....ada faham....


saje nak bagi tau....blog ini bukan pro pakatan rakyat...dan jauh panggang dari api....penyokong parti kongkek negara ( BN ) ...dan tiada kena mengena dengan mereka yang dah mampos......muakakakaka!!!
SOKONG HIMPUNAN BLACKOUT 505.......JOM LIKE DI SINI

.

Search This Blog

PENYAPU SIAL

terNOW...!!!!

SPR semakin merapu dengan menghalalkan pengundi hantu....bermakna mengalakkan pilihanraya yang kotor....apakah tindakan anda semua ?

petisyen melalui blog ini : jika perhimpunan aman blackout 505 dan petisyen pilihanraya masih gagal untuk mengalahkan penipuan yang di lakukan oleh SPR dan UMNO - BN...wajar kita sebagai rakyat lancarkan BERSIH 4.0 dan turun ke jalanraya..!!

11 June 2013

gempar....!!!!....menteri samseng KDN langgar had RASUAH pilihanraya di PRU 13 yang lalu ....!!!!

 

Menteri  samseng  Dalam Negeri  Ahmad Zahid Hamidi  telah melanggar Akta Kesalahan Pilihan Raya 1954 dengan membelanjakan melebihi jumlah yang ditetapkan, iaitu RM200,000 dalam kempennya menjelang pilihan raya umum ke-13.

 Zahid dikatakan mengedarkan RM100 dan 5kg beras kepada 24,000 orang di Bagan Datoh, yang jika dikira melebihi RM200,000.

Berdasarkan itu, PKR  akan memfailkan petisyen pilihan raya berhubung perkara itu minggu ini.

Petisyen itu termasuk 35 petisyen pilihan raya melibatkan kawasan Parlimen dan Dewan Undangan Negeri (DUN) seluruh negara yang difailkan PR bermula hari ini hingga Rabu ini.

PKR  mempunyai bukti berupa rakaman video menjelaskan Ahmad Zahid yang kini Menteri Dalam Negeri berkempen dalam pilhan raya lalu melebihi had ditetapkan.

Zahid Hamidi  juga ada membuat satu kenyataan yang umum yang ada rekod video mengaku bahawa beliau ada memberikan wang RM100 dan sekampit beras 5 kilogram (kg) jika tidak silap kepada 24,000 orang di Bagan Datok.

RM100 termasuk beras 5 kg anggaran RM15 kepada 24,000 orang maka jumlahnya lebih kurang RM2 juta lebih. Belanja pilihan raya hadnya RM200,000 sahaja..

Dengan kes tersebut maka PR memutuskan memfailkan dua petisyen bagi kawasan parlimen berkenaan. 35 petisyen pilihan raya difailkan PR adalah 25 kerusi Parlimen dan 10 DUN dengan PKR (19 – Parlimen dan satu – DUN), PAS (empat – Parlimen dan sembilan – DUN) manakala DAP (dua – Parlimen).

Serentak dengan petisyen itu,  PR turut akan memfailkan tindakan undang-undang terhadap Suruhanjaya Pilihanraya (SPR) selain perkara bersangkutan dengan dalam tempoh tiga minggu.

Pertama, saman terhadap Pengerusi dan Timbalan Pengerusi SPR dan ahli-ahli SPR di atas kegagalan melaksanakan dakwat kekal.

Yang kedua, satu petisyen pilihanraya menuntut mahkamah menyemak senarai pengundi yang dicemari pengundi hantu di Sabah berdasarkan keterangan dibuat di Suruhanjaya Diraja setakat ini dan kajian dalaman PKR..

Selanjutnya adalah tindakan undang-undang bagi menisytiharkan pindaan Seksyen 9A yang menghalang kesahihan daftar undi dicabar di mahkamah bertentangan dengan perlembagaan.

Pasukan PKR yang akan mengambil tindakan itu diketuai pakar perlembagaan, Profesor Dr Abdul Aziz Bari.

 

 

penyapu sial

 

Duit tabung umno dah campor gaul dengan duit haram dari judi dan arak.Ingat kau menang dengan cara menipu dan guna duit haram , tak malu kah jumpa Allah nanti.Itu pasal apabila terlalu banyak makan duit tak betul, sholat susah nak buat dan hanya sholat baru amalan kita diterima.Anak anak jadi macam setan, bini tak bertudung adalah disebabkan hati dah jadi buta.Jangan lagak lah, neraka Allah amat pedih terutama mereka yang memikul amanah Allah.

No comments:

Post a Comment