ini blog aku yang punya...suka hati aku lah apa aku nak kata....maki hamun ke...carut ke...kata nista ....aku punya suka...tak suka....please get out dari sini....ada faham....


saje nak bagi tau....blog ini bukan pro pakatan rakyat...dan jauh panggang dari api....penyokong parti kongkek negara ( BN ) ...dan tiada kena mengena dengan mereka yang dah mampos......muakakakaka!!!
SOKONG HIMPUNAN BLACKOUT 505.......JOM LIKE DI SINI

.

Search This Blog

PENYAPU SIAL

terNOW...!!!!

SPR semakin merapu dengan menghalalkan pengundi hantu....bermakna mengalakkan pilihanraya yang kotor....apakah tindakan anda semua ?

petisyen melalui blog ini : jika perhimpunan aman blackout 505 dan petisyen pilihanraya masih gagal untuk mengalahkan penipuan yang di lakukan oleh SPR dan UMNO - BN...wajar kita sebagai rakyat lancarkan BERSIH 4.0 dan turun ke jalanraya..!!

13 August 2009

Banteras fenomena hina Islam, hapus duri dalam daging ...Utusan Merapu

Apa yang tidak kena dengan Islam di negara ini hingga mencetuskan kritikan hingga sampai ke tahap menghina?

Adakah penganut Islam di negara ini menindas kaum dan agama lain? Atau ada paksaan ke atas kaum dan agama untuk menerima Islam?

Rasanya tidak. Sejak Islam mula bertapak di kepulauan Melayu ia tidak pernah dipaksakan ke atas sesiapa.

Di zaman penjajahan Inggeris, ketika Inggeris membawa masuk berbondong kaum lain dari negara asal mereka, Islam tidak pernah dipaksakan ke atas mereka.

Malah sejak dari dahulu mereka tidak pernah dihalang atau dilarang daripada mengamalkan apa juga agama, budaya dan adat resam yang dianuti.

Perkara itu berterusan hingga negara mencapai kemerdekaan dengan Islam menjadi agama rasmi Persekutuan.

Atas semangat kerjasama, toleransi dan saling hormat menghormati orang Islam menerima kehadiran bukan Islam sebagai bukan sahaja sebahagian daripada rakyat negara ini, tetapi juga sebagai jiran dan rakan.

Apabila ada penganut agama lain memeluk Islam semuanya dilakukan atas sifat sukarela dan kerana tertarik dengan ajaran agama ini. Langsung tidak ada paksaan.

Namun apabila ada pihak bukan Islam yang mula memberikan komen dan pandangan terhadap Islam, yang kebanyakannya lebih bersifat mengkritik dan menghentam maka sudah tentu ada timbul rasa kurang senang.

Walaupun setakat ini momentum tindakbalas yang diberikan terhadap komen-komen yang ada antaranya sampai ke tahap menghina itu masih rendah tetapi jika tidak dikawal ia boleh menjadi serius.

Setakat ini kritikan dan komen-komen biadap itu ada masih belum disahut dijawab. Tetapi ia tidak penganut Islam di negara ini tidak kisah.

Sebab itu kerajaan perlu bertindak segera menyekat individu tertentu daripada terus meniup angin kebencian terhadap orang Islam di negara ini.

Golongan yang sudah kehabisan idea dan menjadikan serangan terhadap Islam sebagai usaha mendapatkan sokongan politik tidak boleh dibiarkan membiak di negara ini.

Perlu diingat bahawa Malaysia dibina atas asas toleransi dan hormat menghormati antara agama dan kaum.

Itu merupakan resipi kepada kejayaan dan kemakmuran yang dikecapi hari ini. Tidak ada kaum dan keturunan yang tertinggal.

Oleh itu jika kerajaan lambat bertindak, dibimbangi keamanan dan kesejahteraan yang dibina selama ini akan lenyap sekelip mata.

Kemungkinan itu boleh berlaku jika golongan berfikiran cetek dan dangkal yang menggunakan agama dan kaum sebagai modal kempen politik dibiarkan berleluasa.

Sebab itu kerajaan perlu menyiasat secara terperinci bagi mengesan dan mengambil tindakan terhadap individu mahupun kumpulan yang menghina Islam.

Golongan ini adalah duri dalam daging dan gunting dalam lipatan kepada keamanan serta keharmonian masyarakat berbilang kaum dan agama di Malaysia.

Mereka tidak boleh dibiarkan berterusan menghina dan menginjak Islam kerana kesannya pasti Ini bukan soal mempertahankan Melayu dan Islam. Tetapi untuk

mempertahankan kepentingan semua. Jika sesuatu yang buruk berlaku sudah pasti kesan akan dirasai semua tidak kira sama mereka Melayu atau bukan Melayu, Islam atau bukan Islam.

Sebab itu pihak berkuasa perlu bertindak menyiasat dan mengesan golongan menghina Islam ini demi kepentingan rakyat negara ini secara keseluruhannya.



penyapu sial

artikel picisan oleh Utusan.....sah hendak melaga-lagakan keharmonian kaum dan menimbulkan sentimen anti-bukan Melayu oleh pembaca Utusan yang majoritinya sudah tentu Melayu Islam. Rakyat bukan Melayu tidak pernah mempertikaikan, apa lagi menghina agama Islam seperti yang dicetuskan oleh penulis badut ini

tapi kalau yang terlibat itu Umno maka didiamkan sahaja. Contoh SMS perkauman yang dihantar oleh orang Umno mengapa tiada polis yang bertindak. Sedangkan email/blog/sms yangmengecam Sultan Perak kejap sahaja kena tangkap. Raja Petra pun pernah ditangkap.

Tulisan blogger pro Umno yang jelas perkauman tidak pernah diambil kisah oleh polis. Pi gi dah..... Satu Malaysia maknanya satu undang2 untuk pro Umno dan satu undang2 untuk bukan Umno...

Hina Islam???... Tahukah anda mengapa jadi begini??? cari la root cause/punca , jangan tackle on the symptoms . Puncanya adalah UMNO.. Yang pertama menghina Islam adalah UMNO. Malaysia telah dilabel oleh UMNO sebagai negara Islam pada nama sahaja... Pada implementation atau isinya adalah kosong belaka.. Bukankah ini hanya mempermain-mainkan islam.. Kalau orang yang mengaku mereka Islam tetapi sangat berani mempermain-mainkan Islam maka inilah yang memburukkan nama Islam. Non- Muslim tu tak bolehlah nak marah mereka kerana mereka tak tahu.. Kenalah educate supaya mereka faham.. Ini tidak UMNO cuba nak mengelirukan lagi ada la... Tapi UMNO memang patut buat macam tu pun.. Kalau tidak GE13 mereka akan kalah teruk... Kemenangan UMNO sebelum ini pun hasil daripada usaha mereka mengelirukan pandangan Non-muslim tentang Islam...Supaya, orang nampak siapa yang cakap pasal Islam dilabel sebagai extremist..

Yang menghina Islam ada lah orang melayu berugama Islam yang menyalah gunakan kuasa. Yang menghina Islam ia lah orang melayu berugama Islam yang merampok khazanah negara. Yang menghina Islam ia lah orang melayu berugama Islam yang mengamalkan budaya rasuah.

Lebih keji lagi ketika melakukan perbuatan jijik ini mereka berselindung di sebalik ugama Islam. Pada zahir nya mereka mempamerkan imaj alim dan warak tetapi hakikat nya, mereka hanya lah binatang2 yang hanya tahu memuaskan nafsu serakah.

Orang bukan melayu dan bukan Islam di negara ini mempunyai persepsi yang negatif terhadap ugama Islam dan bangsa melayu kerana mual dengan sifat munafik golongan melayu/Islam yang kini sedang berkuasa.

Orang2 melayu berugama Islam yang menjadi pemimpin2 UMNO dan barua2 mereka di PDRM, SPR, SPRM, jabatan Peguam Negara, badan kehakiman, perkhidmatan awam dan media arus perdana yang sabenar nya menghina Islam

Nauzubillah...Doa : jauhkan lah aku dari bahaya UMNO..


Siapakah yang menghina Islam apabila membuat tuduhan palsu kes liwat ke atas musuh politik dengan memperalatkan segala institusi negara seperti polis, pejabat peguam negara, mahkamah dan macam-macam lagi hingga memalukan rakyat beragama Islam negara ini terutamanya! Ulama-ulama penyokong UMNO sanggup bersekongkol dan membisu seribu bahasa! Apa, ingat rakyat bodoh dan butakah? Ingat rakyat percayakah sumpah (laknat) Saiful dalam masjid? Mula-mula pertuduhannya Sdra Anwar yang dgn ganas meliwat Saiful tetapi ditukar liwat suka sama suka pulak! Kenapa Saiful tak didakwa sama? Menjijikkan tetapi relevan bagi orang-orang UMNO semata-mata mahu menjatuhkan musuh politik mereka walaupun tuduhannya palsu, fitnah dan terang-terangan menghina Islam!

2 comments:

  1. mufti keluar suara apabila terkena pada umno, kerana umnolah yang beri gaji dan wang untuk makan dan berbini.

    Jadi puak islam inilah yang suka hina islam.bilamana membiarkan sister in islam yang celupar tentang undang-undang islam....dan mufti yg di peretanggungjawabkan buat bisu je.

    kes yang begitu jelas ialah kes liwat anwar ibrahim semua mufti senyap dan buat bisu. tiada teguran kepada kerajaan tentang kiash anwar dan saiful.

    Sebab yang terlibat ialah kerajaan umno dan bn kalau keluar suara dan teguran nanti kerusi mufti bolos dari punggungnya.

    amat malang muftisendiri dan bijak pandai ugama islam serta ustaz ramai jadi syaitan bisu. yang lebih malang lagi bersekedudukan dengan wajah wajah syaitan.

    puak yang hina islam biasanya datang dari rumpun islam juga. kalau puak kafir yang hina islam memang kerja dia kerana syurga tiada baginya. dan memang puak kafir kerjanya untuk islam dari dunia ini.

    hanya islam seperti puak yang umno yang dikatkan islam lebih suka hina islam dan pernah pemimpin umno hina keperibadian nabi yang agong nabi muhammmad rasullulah.

    contuh terkahir replika gergasi najib razaj dibina bersama dewa muruga dikuil hindu. ini lagi jelas ciri ciri kehinduannya pada diri beliau.

    ada pemimpin umno bakar lilin dikuil hindu. tida pun puak uno dan mufti tegur. Begitu juga bertafakur ditugu. tiada mufti tegur dan tiada pemuda umno dan umno buat kenyataan dan demo .

    Semuanya double standard yang ada pada pemimpin umno.

    ReplyDelete
  2. Depa ini daklah tak mau laksana dan tegakkan Islam sebagai hukum ALLAH s.w.t di Tanahair tapi hanya termaktub di perlembagaan saja kemudian mereka caci dan perlekehkan mereka yg mau laksanakannya serta menghina Islam secara terus terang dgn berkata "Kalau Islam memerintah maka banyak orang yg kena pancung, potong tanganm huru-hara berlaku dsbnya. Sedangan ALLAH s.w.t sudah menyebut didlm AlQuran pada Surah Baqarah Ayat 208 yang bermaksud:

    "Wahai orang yg beriman masuklah Islam seluruh/sepenuhnya dan jangan mengikut langakh syaitan sesungguh syaitan itu adalah musuh yg nyata."

    Daripada hari Merdeka hingga sekarang sentiasa didengar pemimpin berkata menerapkan nilai2 Islam tapi sampai sekarang dah sudah 52 tahun Merderka tapi Islam di Malaysia ini masih belum lagi sempurna di terapkan sedangkan Islam itu pun sudah sempurna sejak sebelum kewafatan Junjungan kita Nabi Mohammad s.a.w lagi. Sebagaiman didlm AlQuran Surah AlMaidah Ayat 3 yang bermaksud:

    "Pada hari ini ALLAH telah menyempurnakan agama kamu dan sudah mencukupkan nikmat kamu dan ALLAH sudah merehdai Islam itu sebagai agama kamu."

    Malahan lebih teruk dpd itu cuba bayangkan sebelum Orang Inggeris meninggalkan tanahair kita ini sekolah yg bercampur boleh dikira dgn jari tapi apabila mereka sudah pergi semua sekolah di Malaysia ini sudah jadi sekolah bercampur (maka berlakulah berbagai gejalah sosial yg dak dapat dibanteras hingga sekarang) begitu juga dengan orang yg berhijab atau bertudung sekurang2nya, contohnya lihat saja dikancah TV berapa kerat yg berpakaian bersifat sebagai seorang Muslimah yg sebenar.

    Itu sebab negara kita sentiasa di landa berbagai Musibah dan berbagai masalah yang tak berhenti2 sedangkan ALLAH sudah mengulangi tiga kali didalam satu surah supaya melakasanakan hukum ALLAH s.w.t dimuka bumi ini spt berikut:

    DiDalam Surah Maidah ayat 44, 45 dan 47 yg bermaksud:

    Sesiapa yg tidak melaksanakan hukum ALLAH maka meraka adalah orang yang Kafir (44) Zalim (45) dan Fasik (47).

    Maka renungkan lah begitu dasyhatnya kalau orang Islam tidak mau melaksanakan Islam sepenuhnya - maka mereka yg mengaku pemimpin Islam yg tak mau laksanakan Islam sepenuhnya itu maka tunggulah sajalah ketika mengadap ALLAH nanti pada Hari Kiamat dan terimalah hukuman dariNYA.

    ReplyDelete