ini blog aku yang punya...suka hati aku lah apa aku nak kata....maki hamun ke...carut ke...kata nista ....aku punya suka...tak suka....please get out dari sini....ada faham....


saje nak bagi tau....blog ini bukan pro pakatan rakyat...dan jauh panggang dari api....penyokong parti kongkek negara ( BN ) ...dan tiada kena mengena dengan mereka yang dah mampos......muakakakaka!!!
SOKONG HIMPUNAN BLACKOUT 505.......JOM LIKE DI SINI

.

Search This Blog

PENYAPU SIAL

terNOW...!!!!

SPR semakin merapu dengan menghalalkan pengundi hantu....bermakna mengalakkan pilihanraya yang kotor....apakah tindakan anda semua ?

petisyen melalui blog ini : jika perhimpunan aman blackout 505 dan petisyen pilihanraya masih gagal untuk mengalahkan penipuan yang di lakukan oleh SPR dan UMNO - BN...wajar kita sebagai rakyat lancarkan BERSIH 4.0 dan turun ke jalanraya..!!

29 August 2009

SPRM dan Polis Kaki Pukul? Biasalah...

Peguam bakal dedah bukti SPRM dera saksi. Apa nak hairan?




Sudah menjadi resam setiap kali muncul kes yang melibatkan mereka yang berkuasa tidak kira sama ada kes besar atau kecil, kes rasuah, kes yang melibatkan kematian, kes pencurian pasti akan perlahan-lahan lenyap seolah kejadian tersebut tidak pernah berlaku.

Beratus kematian dicatatkan dibawah tahanan polis dan baru baru ini kita dikejutkan kematian Kugen dan juga juga kematian Teoh dibawah tahanan SPRM.

Method yang didakwa digunapakai oleh SPRM bagi mengambil keterangan kes dikatakan keras dan dakwaan sehingga ada yang menggunakkan besi untuk memukul.




Tetapi adakah ini suatu perkara yang pelik bagi anda? Persoalannya adakah cuma pihak SPRM sahaja yang menggunakan method yang sedemikian dalam mendapatkan keterangan saksi?

Apa yang akan saya catatkan merupakan senario dan proses yang saya fikir biasa yang perlu dilalui oleh orang yang ditangkap atau didakwa yang berada didalam tahanan Polis mahupun Penjara. Layanan yang mereka bakal terima berbeza-beza bergantung kepada kes dan juga sokongan kewangan yang mereka perolehi dari pihak keluarga.

Misalnya seseorang yang ditahan dibawah Seksyen 379 Kanun Keseksaan kerana mencuri akan dibawa kebalai bersama barang bukti, kemudian akan diletakkan didalam lokap sehingga keesokkan hari. Bagi mereka yang mempunyai duit dapatlah menikmati makanan luar yang lazat dan rokok yang berharga RM50 sekotak. Bagi mereka yang ditangkap kes dadah pula, jika mempunyai wang, mereka dapat menukar keputusan air kencing dengan mudah. Bagi mereka yang tiada wang, terpaksa bermalam di Hotel California atau lebih dikenali sebagai lokap. Pada keesokkan hari mereka akan ke mahkamah untuk mendapatkan perintah tahanan reman. Setelah itu mereka akan pulang semula ke lokap.

Hari ketiga biasanya mereka akan dibawa keluar untuk diambil keterangan oleh IO (Investigating Officer) Ketika waktu inilah mereka yang ditangkap akan merasai melalui seolah berada di neraka dunia.

Adakah saya keterlaluan? anda nilai sendiri.

Jika anda pergi kemana-mana Balai Polis terutamanya Ibu Pejabat Polis, jika anda pergi ke bilik tempat mengambil keterangan pasti akan akan temui suatu rak atau almari khas tempat tersimpan segala peralatan yang sangat membantu mereka dalam mendapatkan keterangan daripada orang yang didakwa. Tak percaya? kalau anda punya keberanian pergilah periksa.


Sepatutnya wartawan Al-Islam yang menceroboh gereja itu mengunakkan keberanian dia untuk masuk ke setiap balai untuk memeriksa kesahihan laporan dan penulisan ini.

Peralatan dan method yang biasanya digunakan bergantung kepada kretiviti IO kes masing-masing. Mereka yang ditahan kes curi terutamanya terpaksa mengakui beberapa kes lain walaupun kes tersebut bukan dilakukan oleh mereka. Disebabkan diasak dan tidak tahan dipukul dan diseksa, akhirnya mereka terpaksa mengakui kesalahan orang lain. Yang menyedihkan mereka terpaksa menjalani hukuman bukan diatas kesalahan mereka. Tidak hairanlah dikatakan Polis Malaysia diantara Polis yang terbaik didunia dalam menyelesaikan sebarang kes.

Tiub getah untuk dilibas dibawah tapak kaki dan bahagian belakang badan dengan perlahan tetapi tanpa henti untuk mengelakkan kesan ketara tetapi menghasilkan impak yang menyakitkan. Lilin untuk dititik ditempat-tempat yang sensitif termasuk kemaluan, besi dan kayu digunakan untuk memukul perut sehingga senak (tetapi cara ini tidak berapa glamour dan menyeronokkan), rotan pelbagai saiz dan kadang-kadang rotan kerusi lama juga digunakan dan macam-macam lagi.

Walaubagaimanpun saya mengambil keputusan untuk memecahkan penulisan ini kepada beberapa bahagian memandangkan ia melibatkan proses yang panjang sehingga pesalah tersebut dibebaskan dari penjara.


http://www.youtube.com/watch?v=jYbaveZ0NYY&eurl=http%3A%2F%2Fdemokrazi.blogspot.com%2F&feature=player_embedded

Hafiz Ismail

No comments:

Post a Comment