ini blog aku yang punya...suka hati aku lah apa aku nak kata....maki hamun ke...carut ke...kata nista ....aku punya suka...tak suka....please get out dari sini....ada faham....


saje nak bagi tau....blog ini bukan pro pakatan rakyat...dan jauh panggang dari api....penyokong parti kongkek negara ( BN ) ...dan tiada kena mengena dengan mereka yang dah mampos......muakakakaka!!!
SOKONG HIMPUNAN BLACKOUT 505.......JOM LIKE DI SINI

.

Search This Blog

PENYAPU SIAL

terNOW...!!!!

SPR semakin merapu dengan menghalalkan pengundi hantu....bermakna mengalakkan pilihanraya yang kotor....apakah tindakan anda semua ?

petisyen melalui blog ini : jika perhimpunan aman blackout 505 dan petisyen pilihanraya masih gagal untuk mengalahkan penipuan yang di lakukan oleh SPR dan UMNO - BN...wajar kita sebagai rakyat lancarkan BERSIH 4.0 dan turun ke jalanraya..!!

08 June 2013

masa nak buat jambatan kedua pulau pinang....inilah projek barisan nasional untuk rakyat pulau pinang...bila jambatan runtuh...kunun ini sebenarnya projek kerajaan pakatan ...kepala BUTOH lu NAJIB....!!!!

Keratan akhbar yang pernah mengampu Najib sebagai pemimpin pertama menggunakan jambatan kedua Pulau Pinang.

Dengan penuh riak, angkuh dan bangga, mereka menyatakan ini adalah "Projek Untuk Rakyat Pulau Pinang Daripada Barisan Nasional."

Sekarang ini jawapannya!!! Bukankah ini juga projek Barisan Nasional atau dah tak nak mengaku dan hendak persalahkan kerajaan Pulau Pinang??

 

 

penyapu sial

 

project tak iklas, banyak rasuah jadi quality kerja terok. Tengok MMR2 k.L nyaris runtuh, patut kontractor yang mananggung repair, tapi nak cover kroni kes di tutup.Sampai bila nak tipu rakyat, tapi Allah tahu, tak malu kah makan rasuah/komisen dari project project mega ini.Lepas itu bagi keluarga makan, Jadi senang dunia tapi tak dapat takwa.Wang rakyat satu gunung habis jika amalkan rasuah/komisen pada setiap project, Islam tak ajar berasuah, bermegah megah dengan project

2 comments:

  1. Cergas Murni Sdn. Bhd, sebuah syarikat kontraktor yang dilantik oleh PDC pada tahun 2010

    Tidak sampai seminggu selepas insiden bot karam di Belaga di mana bapa Guan Eng, Kit Siang segera menuding jari dan menyalahkan Kerajaan Negeri, Ketua Menteri dan Barisan Nasional, tragedi runtuhan susur keluar Jambatan Kedua Pulau Pinang seharusnya menjadikan Lim Guan Eng sebagai sasaran tudingan.

    Projek berkenaan memang projek kerajaan pusat tetapi yang mengendalikan projek tersebut adalah kerajaan negeri yang diketuai oleh Lim Guan Eng. Kontraktor yang dilantik adalah kontraktor kerajaan negeri.

    Menghalakan kesalahan kepada Kerajaan Pusat bukanlah sesuatu yang wajar dilakukan oleh DAP dan kerajaan negeri Pulau Pinang. Persoalan mengapa DAP dan Lim Guan Eng tidak pernah bertanggungjawab atas segala masalah yang ditimbulkannya bukanlah perkara baru.

    Hampir kesemua masalah yang diutarakan membabitkan dirinya akan dialihkan kepada kerajaan pusat. Keserakahan merampas tapak perumahan mampu milik untuk warga marhein di Taman Manggis sebagai contoh, dipersalahkan kepada kerajaan pusat. Kemudian apabila penyelesaian cuba dibuat, Guan Eng berdolak dalih dan kemudian mengumumkan bahawa tapak baru yang katanya lebih luas dan lebih dekat dengan pusat bandar.

    Biarpun kemudiannya diketahui bahawa pengumum tersebut adalah penipuan semata-mata namun Guan Eng langsung tidak berasa bersalah dan malu.

    Tragedi runtuhnya susur keluar Jambatan Kedua Pulau Pinang itu bakal menyaksikan Guan Eng berdrama lagi. Apatah lagi tiada mana-mana pihak dari kalangan UMNO dan Barisan Nasional yang menuding jari kepadanya sepantas yang dilakukan oleh bapanya, Lim Kit Siang.

    Yang pasti tekanan akan dilakukan oleh para pecacai DAP dan pemuja tegar Lim Guan Eng untuk menyalahkan Kerajaan Pusat selain memutar belitkan fakta sedia ada.
    Posted by Melayu Berwawasan at 6:00 PM
    Email This
    BlogThis!
    Share to Twitter
    Share to Facebook
    Comments 0 Comments. Mmemang SSIAL pun PEnyapu Sial ni hahaah

    ReplyDelete
  2. banggang...kes belaga dah jelas salah kerajaan negeri...kerajaan memang sengaja memundurkan rakyat sendiri supaya rakyat tidak memperolehi pembanggunan dan terceruk duduk di pedalaman dengan ini kemudahan internet dan komunikasi tidak di capai jadi senang untuk di tune kepala hotak mereka oleh kerajaan haram BN..kalau betul kerajaan bertanggung buatlah jambatan seperti jambatan pulau pinang yang merentangi sungai...atau upgradekan jadi perkhidmatan feri yang berkualiti tinggi...ini tidak pemimpin sendiri kaya seorang diri rakyat pulak di biarkan mompos untuk urus keperluan diri...pemimpin apa macam ini...

    isu jambatan runtuh..memang betul itu projek keraajan pusat...tapi persoalannya adakah ianya mendapat persetujuan kerajaan negeri...dan kalau bersetuju...dari segi apakah kerajaan negeri bersetuju...secara umum kerajaan negeri bersetuju dan bekerjasama jika ianya melibatkan kepentingan rakyat umumnya dan bukan kepentingan segelintir kroni..umum juga mengetahui segala projek kerajaan pusat adalah projek rasuah untuk kroni dan ini tidak boleh di nafikan...dari gambar gambar propaganda di atas pun dah menunjukkan ini adalah projek kroni.....bila rasuah berleluasa maka untung projek tinggal seciput..maka kat situ lah bermula kerja kerja curi barang di amalkan yang mengakibat kan kualiti pembinaan hancus...maka keruntuhan pun berlaku

    keterangan lanjut ..sila baca ini..

    kontraktor kroni jambatan runtuh

    manakala projek taman manggis BN rupanya kaki kencing

    ReplyDelete