ini blog aku yang punya...suka hati aku lah apa aku nak kata....maki hamun ke...carut ke...kata nista ....aku punya suka...tak suka....please get out dari sini....ada faham....


saje nak bagi tau....blog ini bukan pro pakatan rakyat...dan jauh panggang dari api....penyokong parti kongkek negara ( BN ) ...dan tiada kena mengena dengan mereka yang dah mampos......muakakakaka!!!
SOKONG HIMPUNAN BLACKOUT 505.......JOM LIKE DI SINI

.

Search This Blog

terNOW...!!!!

SPR semakin merapu dengan menghalalkan pengundi hantu....bermakna mengalakkan pilihanraya yang kotor....apakah tindakan anda semua ?

petisyen melalui blog ini : jika perhimpunan aman blackout 505 dan petisyen pilihanraya masih gagal untuk mengalahkan penipuan yang di lakukan oleh SPR dan UMNO - BN...wajar kita sebagai rakyat lancarkan BERSIH 4.0 dan turun ke jalanraya..!!

12 January 2012

lancau punya Pengarah MAIWP....Wang zakat boleh digunakan untuk mempertahankan kedaulatan Islam ke atau kedaulatan tembolok kroni kroni pukimak hang....????

‘Wang zakat boleh digunakan untuk mempertahankan kedaulatan Islam,’ kata Pengarah MAIWP

muka pukimak dan haramjadah....muka tak tau malu...gaji ribu ribu  tapi rembat duit zakat....rupanya penyamun jaga duit zakat....lepas nie tak wajib bayar zakat di pejabat agama tajaan umnoporno.....!!!

Pengarah Majlis Agama Islam Wilayah Persekutuan (MAIWP) hari ini berkata wang zakat dibenarkan untuk digunakan oleh menteri berkaitan keagamaan, dirinya dan mana-mana pegawai MAIWP kerana ia merupakan satu langkah untuk “mempertahankan kedaulatan institusi Islam”.

Datuk Che Mat Che Ali menafikan dakwaan menyalahgunakan RM63,650 wang zakat bersama-sama Datuk Seri Jamil Khir Baharom (gambar) kerana dana zakat dan sumber daripada kerajaan dimasukkan ke dalam akaun yang sama.

“Zakat boleh digunakan untuk mempertahankan maruah dan kedaulatan Islam,” katanya di sini ketika pengumuman pungutan zakat di Bangunan Perkim.

“Penggunaan wang zakat untuk kes guaman adalah demi mempertahankan kedaulatan Islam,” katanya merujuk kepada kenyataan Mufti Wilayah Persekutuan Kuala Lumpur, Datuk Wan Zahidi Wan Teh semalam.

“Pembayaran tersebut kami gunakan dana daripada kerajaan. Bila kerajaan beri dana, tak kira RM500,000 atau RM700,000, duit itu masuk akaun yang sama.

“Akaun kami disemak oleh Ketua Audit Negara, jadi kami tidak boleh membuka akaun sesuka hati,” kata Che Mat, yang juga merupakan Ketua Pengarah Jabatan Agama Islam Wilayah Persekutuan (JAWI).

Jelasnya, jawatan dan tanggungjawabnya sebagai Setiausaha MAIWP dan Jamil Khir sebagai Pengerusi membolehkaan kos guaman mereka dibiayai menggunakan dana daripada duit zakat untuk tuntutan qazaf oleh Ketua Pembangkang Datuk Seri Anwar Ibrahim yang menamakan mereka sebagai responden.

Menurut Che Mat, pertambahan zakat pada 2011 sebanyak 24 peratus kepada RM431 juta daripada 100,497 pembayar membuktikan masyarakat Islam meletakkan kepercayaan kepada mereka.

“Sebagai hamba Allah, kami hanya menjalankan tugas dengan amanah,” katanya.

PKR membuat laporan polis berhubung perkara ini dan menamakan Jamil Khir, Che Mat dan Shahsudin Hussein atas kesalahan penyalahgunaan wang zakat.

Pengarah Komunikasi PKR, Nik Nazmi telah mengedarkan risalah daripada Ketua Audit Negara Tan Sri Ambrin Buang kepada Pengerusi PAC Datuk Seri Azmi Khalid yang bertarikh 21 November yang mengesahkan sejumlah RM63,650 telah digunakan untuk membiayai kos guaman mereka.

PKR telah mengeluarkan bukti bahawa laporan Ambrin menunjukkan dana tersebut telah digantikan semula pada bulan Disember, enam bulan selepas kes tersebut.

penyapu sial

Klu amil ambil wang zakat dikatakan curi, klu menteri ambil wang zakat dikatakan pinjam. Sama je hukumnya, cuma menteri ada kuasa boleh lah bg alasan pinjam. Pertahankan Islam adalah melaksanakannya bukan menolak hukum Islam digunakan, macam mana gunakan wang zakat untuk cari jalan tak laksanakan Qazaf? Inilah dikatakan menteri Umno lebih sekular dari sekular, Almarhum Prof Dr Ahmad Ibrahim bertungkus lumus cuba mengangkat darjat Mahkamah Syariah lebih tinggi jika tidak usahanya kuasa Mahkamah Syariah sangatlah terhad, ada pulak menteri agama yang sanggup biarkan mahkamah sivil lebih berkuasa dari mahkamah Syariah. Ini dinamakan mempertahankan Islam?

Tak usah lah pertahan benda yg jelas salah..mengaku je la yg kamu tak amanah. Lagi banyak cakap, dosa berganda..dosa bohong, fatwa jahat dan bikin hukum sendiri, menghalal yg di haramkan Allah..mana dia ulama' shaitan bisu yg pileh bulu kasi fatwa? Mungkin tengah cari kitab yg boleh menghalalkan yg haram!!!

pengarah MAIWP pun dah jadi haram jadah....duit zakat semua sapu...pastu kata nk jaga kedaulatan islam....

ape kaitan kes hang ngan ancaman terhadap islam...xde kaitan...
tu kes peribadi kan... bukan nya terhadap agama...atau adakah hang claim diri mewakili islam?
hahaha...hang ingat hang rasul ke apa...