ini blog aku yang punya...suka hati aku lah apa aku nak kata....maki hamun ke...carut ke...kata nista ....aku punya suka...tak suka....please get out dari sini....ada faham....


saje nak bagi tau....blog ini bukan pro pakatan rakyat...dan jauh panggang dari api....penyokong parti kongkek negara ( BN ) ...dan tiada kena mengena dengan mereka yang dah mampos......muakakakaka!!!
SOKONG HIMPUNAN BLACKOUT 505.......JOM LIKE DI SINI

.

Search This Blog

terNOW...!!!!

SPR semakin merapu dengan menghalalkan pengundi hantu....bermakna mengalakkan pilihanraya yang kotor....apakah tindakan anda semua ?

petisyen melalui blog ini : jika perhimpunan aman blackout 505 dan petisyen pilihanraya masih gagal untuk mengalahkan penipuan yang di lakukan oleh SPR dan UMNO - BN...wajar kita sebagai rakyat lancarkan BERSIH 4.0 dan turun ke jalanraya..!!

03 February 2012

"Keimanan" anjing gila UMNO ini Tak Boleh Pakai Dia Kuat Menipu....!!!!

 

Kita  mempersoalkan ‘keimanan’ bekas Naib Presiden Pas, Datuk Dr Hasan Mohamed Ali kerana tindakannya melempar tuduhan yang dianggap melulu terhadap Pakatan Rakyat (PR).

Jika Hasan seorang yang baik dan beriman, beliau tidak menuduh PR bercita-cita, mahu menjadikan Malaysia negara republik, sekali gus menggugurkan Perkara 153 Perlembagaan Negara yang menjamin hak dan keistimewaan orang Melayu.

Tuduh itu tidak logik, jauh panggang dari api. Dia hanya mahu mengapi-apikan sentimen rakyat supaya membenci PR..Sekarang dia cakap ikut sedap mulut saja, tipu orang sana sini, seolah-olah dia tahu semua perkara. Orang macam ini tak boleh pakai sebab suka menipu,..

Jika Hasan seorang yang beriman, beliau tidak akan melemparkan tuduhan melulu serta tidak berasas terhadap orang lain.

Kita semua tahu kenapa dia dipecat.Kalau Pas sendiri pecat Hasan, kita pun tahu Hasan jenis orang macam mana dan sekarang siapa dia untuk bercakap tentang Pas? Beliau tidak ada jawatan lagi dalam Pas dan kenyataannya tidak menggambarkan kenyataan parti itu..

Bukan sahaja Pas, malah DAP dan PKR juga berjuang pertahankan Perlembagaan Negara.Hasan hendak cari populariti sebab itulah tuduh PR macam-macam. Sekiranya PR berjaya menawan Putrajaya, keutamaan  adalah mempertahankan kedaulatan undang-undang, bukan meminda..

Hasan tidak layak bercakap mengenai hal itu kerana beliau (bekas) anggota Pas.Kita tidak mahu ulas lagi mengenai dakwaan, kononnya PR berhasrat menggugurkan Perkara 153 dan menubuhkan negara republik.Kalau hendak tahu lagi mengenai perkara ini, tanya Hasan sahaja. Sebagai bekas ahli Pas, kenyataan Hasan tidak patut diulas oleh pemimpin PAS..

Lagi pun kalau  semua orang nak tahu Hasan Ali sememangnya  ‘anjing  Suruhan’ Umno Yang Tak Boleh Dipercayai .Jadi Agenda sebenar .Hasan Ali sudah jelas terbongkar dengan kenyataan terbarunya yang dangkal, bebal dan berasaskan fitnah semata-mata seraya menzahirkan beliau adalah orang suruhan Umno ..

Semasa berceramah di Bangi baru-baru ini dilaporkan Hasan berkata apabila Pakatan Rakyat mengambil alih tampuk kuasa Putrajaya, DAP akan menggabungkan Malaysia dengan Singapura untuk menubuhkan sebuah republik. Di samping itu, Hasan Ali juga mendakwa DAP akan memansuhkan Artikel 153 Perlembagaan Persekutuan dan menghapuskan elemen-elemen Islam di negara kita.

Motif politiknya sebagai orang suruhan UMNO sudah terbongkar. kita berasa terkilan kerana Hasan Ali tergamak menjual harga dirinya dengan menipu rakyat untuk mendapatkan publisiti murahan.

Katanya memperjuangkan Islam, tetapi yang keluar dari mulutnya bukan sahaja fitnah yang bahaya tetapi juga merupakan sindiran yang menderhaka dan berunsur hasutan yang bertujuan untuk mengapi-apikan sentimen perkauman..

Kita  percaya taktik fitnah taraf UMNO ini tidak akan dipercayai umum. DAP adalah sebuah parti yang berasaskan Perlembagaan Persekutuan dan tidak mengambil pendirian yang mencabar teras-terasnya.

Sebagai bukti pendirian DAP dalam mempertahankan kerangka kenegaraan yang sedia ada, termasuk sistem Demokrasi Berparlimen dan Raja Berperlembagaan,

Tiga perkara yang terkandung dalam Deklarasi Shah Alam yang baru sahaja dibentangkan, dibahas dan diluluskan dengan sebulat suara oleh para pewakilan dalam Persidangan Kebangsaan DAP 2012 Disember lepas.

  1. Mempertahankan sistem Demokrasi Berparlimen dan Raja Berperlembagaan dengan Seri Paduka Baginda Yang di-Pertuan Agong sebagai Ketua Negara. DAP komited untuk menjunjung Perlembagaan Persekutuan Malaysia sebagai undang-undang yang paling agung negara dan meluhurkannya dalam semangat Merdeka 1957 dan Perjanjian Malaysia 1963.
  2. Memelihara kedudukan istimewa orang Melayu dan Bumiputra serta hak-hak kaum-kaum lain, seperti yang termaktub dalam Artikel 153 Perlembagaan Persekutuan.
  3. Memastikan kedudukan Islam sebagai agama Persekutuan serta kebebasan untuk mengamalkan agama-agama lain dengan aman dan damai, seperti yang termaktub dalam Artikel 3 dan 11 Perlembagaan Persekutuan.

Petikan di atas jelas membuktikan komitmen DAP untuk menjunjung dan mempertahankan teras-teras Perlembagaan Persekutuan.

Dan jika benar DAP mempunyai hasrat untuk merendahkan status Islam, kenapakah Kerajaan Pakatan Rakyat pimpinan Setiausaha Agung DAP Lim Guan Eng di Pulau Pinang meningkatkan berkali-kali ganda peruntukan tahunan untuk hal ehwal Islam?

Kenapakah di Pulau Pinang jauh lebih banyak bantuan diberi berbanding dengan Kerajaan BN untuk pembesaran tapak perkuburan, pembangunan Sekolah Agama Rakyat dan program-program sambutan kebesaran Islam? ...

Dengan fitnah dan tuduhan yang melampau ini, peranan Hasan Ali sebagai musuh dalam selimut sudah tidak diragui.

Sesungguhnya seseorang yang begitu cepat berpaling tadah dan menyongsangkan pendiriannya tidak layak dipercayai..

Oleh itu semua ahli PAS diseru memberi fokus kepada persiapan Pilihan Raya Umum ke-13 dan tidak perlu melayan isu-isu yang dibangkitkan oleh bekas Exco Selangor  Hasan Mohd Ali.

Hasan berhak memperkatakan apa sahaja yang beliau mahu namun kita  tidak wajar melayannya, lebih-lebih lagi bekas Pesuruhjaya PAS Selangor itu juga sudah dipecat dari parti itu.

Kita ambil sikap tak layan lah sebab kita anggap dia bukan lagi ahli PAS dan dia nak kata apa pun itu pandangan dia.

Dalam konteks parti ini bukan tumpuan utama buat masa ini sebab seluruh jentera kita harus fokus kepada pilihan raya,

Walau apapun, kita akan pantau perkembangan anjing gila ini  dan bagaimana serangan dia kepada PAS maupun PR

Kalau kita lihat serangan itu bersifat fitnah atau sebagainya, kemungkinan ada pihak akan ambil tindakan undang-undang secara peribadi.

Mengulas penubuhan pertubuhan bukan kerajaan (NGO) Jati oleh si Hasan ini , kita  yakin ianya tidak menjejaskan PAS maupun PR sama-sekali.

Malah sebagai sebuah negara demokrasi, Hasan sememangnya berhak berbuat demikian dan PAS maupun PR  sama sekali tidak menghalang.

Nak tubuh NGO Jati ke apa ke, ikut dia la sebab negara kita dasar terbuka dan dia bebas untuk tubuhkan apa-apa dia mahu..

dan  penubuhan NGO Jati itu juga bukan satu ancaman kepada PAS dan PR

Malah kita  juga yakin ahli PAS sendiri tidak mudah terpengaruh dengan isu yang dibawakan anjing gila  ini .

Melalui tinjauan yang dijalankan dalam kalangan ahli parti, penubuhan Jati dan pelbagai isu yang dibawakan Hassan tidak menjejaskan pendirian dan kesetiaan ahli terhadap parti.

 

 

penyapu sial

 

Jangan kata orang Islam, orang bukan Islam pun merasa jelek dan jijik dengan perlakuan Hassan Ali.

Benarlah, dia telah dilemparkan ke lembah suuq (kehinaan)...

Cakap tak serupa bikin ~ Prinsip Minafikun. Halal haram bukan matlamat dan penghalang. Yang penting, misi harus diutamakan dan dicapai.

Cakap orang cina, ini manusia yang manusia pun tak serupa manusia, hantu pun tak serupa hantu. Kenapa ma? Sebabnya ialah dia 'cuba' jadi manusia dan pada masa yang sama, dia adalah hantu.
Kalaulah DHA ni benar-benar ikhlas terhadap Islam, adakah dia akan berbuat sedemikian? La ni Orang Islam amat mengenali hang KECUALI orang Melayu (terutama yang dok dalam UMNO piang).

Kalau kau ikhlas terhadap Islam, sudah tentu kau bukan hentam PAS sahaja malahan hang akan hentam Menteri Agama yang guna zakat? Hang akan hentam isteri PM yang pakaiannya tidak Islamik. Hang akan hentam NFC? ..... tapi apa yang hang buat, DHA ni? dok bising pasal suatu benda yang belum wujud atau tak mungkin wujud. Yang daha wujud depan mata, hang tak komen. Haram jadah punya munafikun. Patut le muka kau makin hari makin lebar, nur pun makin pudar, ..