ini blog aku yang punya...suka hati aku lah apa aku nak kata....maki hamun ke...carut ke...kata nista ....aku punya suka...tak suka....please get out dari sini....ada faham....


saje nak bagi tau....blog ini bukan pro pakatan rakyat...dan jauh panggang dari api....penyokong parti kongkek negara ( BN ) ...dan tiada kena mengena dengan mereka yang dah mampos......muakakakaka!!!
SOKONG HIMPUNAN BLACKOUT 505.......JOM LIKE DI SINI

.

Search This Blog

terNOW...!!!!

SPR semakin merapu dengan menghalalkan pengundi hantu....bermakna mengalakkan pilihanraya yang kotor....apakah tindakan anda semua ?

petisyen melalui blog ini : jika perhimpunan aman blackout 505 dan petisyen pilihanraya masih gagal untuk mengalahkan penipuan yang di lakukan oleh SPR dan UMNO - BN...wajar kita sebagai rakyat lancarkan BERSIH 4.0 dan turun ke jalanraya..!!

17 February 2012

Runtuh dan Bergelap ...Berjuta Hangus Dikerjakan Perompak Dan Lanun UMNO BN Terengganu

 

Menteri Besar, Datuk Seri Ahmad Said menganggap kejadian lampu Stadium Sultan Ismail Nasiruddin Shah terpadam lebih 30 minit ketika perlawanan Liga Super 2012 antara Terengganu dan Kedah malam kelmarin adalah insiden yang amat memalukan.

Menurutnya, beliau juga kesal kerana sehingga kini permasalahan lampu limpah itu belum ada jalan penyelesaian malah pihak yang bertanggugjawab juga masih belum berjumpa dengan pihaknya sehingga kini.

“Ini yang membuatkan saya marah dan perkara ini sesuatu yangmemalukan, sepatutnya pihak yang bertanggungjawab sama ada Majlis Bandaraya Kuala Terengganu (MBKT) ataupun Persatuan Bola Sepak Negeri Terengganu (PBSNT) memaklumkan keadaan yang sebenar.

“Sampai sekarang pun, tidak ada pihak yang datang jumpa saya beri penjelasan dan menceritakan keperluan sebenar ataupun beri penjelasan kepada Exco berkaitan. Ini kerja mereka dan kita tidak perlu panggil untuk beri penjelasan kepada kita,” katanya.

Beliau berkata demikian ketika ditemui selepas mempengerusikan Mesyuarat Exco di Wisma Darul Iman, di sini semalam.

Dalam pada itu, Ahmad berkata, perkara itu sudah dimaklumkan kepada pihak terbabit kerana Kerajaan Negeri memerlukan maklumat teknikal secara terperinci sebelum kerja-kerja membaik pulih dilakukan.

“Saya dah bagitahu dulu, kalau kita nak pasang lampu 800 lux kita perlu pasang lebih 900 lux kerana pencahayaan ini akan menurun atau sebaliknya.

“Tetapi kita tak dapat maklumat yang sebenar, dari segi teknikal mereka perlu bagitahu kita. Bila kita pasang 800 lux mereka kata cukup, tiba-tiba cakap tak cukup balik kerana perlu melebihi 1,200 bagi memenuhi standard antarabangsa,” katanya.

Bagaimanapun katanya, sekiranya lampu 1,200 lux dipasang maka tiang lama sudah tidak boleh digunakan lagi sedangkan Kerajaan Negeri sudah membelanjakan peruntukan sebanyak RM1 juta untuk pemasangan lampu limpah 800 lux.

“Sekarang kita kena buat balik, pasang kabel dan tiang baru, maka apa yang dilakukan sebelum ini membazir. Ini yang saya kesal dan sebab itu saya merungut kerana kita tidak diberitahu perkara sebenar dan apa yang diperlukan.

“Kalau kita buat sekarang mesti orang marah pada kita, orang akan kata kita bodoh dan tak ada pengalaman. Buat kerja membazir, lepas buat pasang balik,” katanya.

Sementara itu, beliau berkata, apa yang berlaku pada malam kelmarin berkemungkinan disebabkan masalah teknikal memandangkan stadium itu sudah lama dan pihak bertanggungjawab seharusnya menanganinya segera dengan mengemukan laporan teknika berhubung perkara itu.

“Kita tengok lah macam mana, kalau susah sangat kita bermain pada waktu siang, susah lah kita kalau perkara ini berpanjangan dan saya tidak suka perkara sebegini berlaku,” katanya. -SH

 

 

penyapu sial

 

Stadium runtuh diikuti dengan stadium bergelap menyebabkan perbelanjaan berjuta ringgit seperti mencurah garam ke lautan hasil dari tiada keberkatan.Sesuatu yang tidak berkat itu tidak mampu bertahan lama. Ia pasti hancur binasa kesudahannya.

Tanda "gelap" adalah juga berkemungkinannya kerajaan UMNO BN bakal menghadapi zaman kegelapannya tidak berapa lagi. InsyaAllah.

malu konon...stadium baru pakai runtuh satu dunia tahu..xmalu pulak...negeri kaya minyak tp nk bina stadium elok2 xmampu..nk gak seleweng2..tukarlerr rakyat ganu pemerintah anda..buatla perubahan..