ini blog aku yang punya...suka hati aku lah apa aku nak kata....maki hamun ke...carut ke...kata nista ....aku punya suka...tak suka....please get out dari sini....ada faham....


saje nak bagi tau....blog ini bukan pro pakatan rakyat...dan jauh panggang dari api....penyokong parti kongkek negara ( BN ) ...dan tiada kena mengena dengan mereka yang dah mampos......muakakakaka!!!
SOKONG HIMPUNAN BLACKOUT 505.......JOM LIKE DI SINI

.

Search This Blog

terNOW...!!!!

SPR semakin merapu dengan menghalalkan pengundi hantu....bermakna mengalakkan pilihanraya yang kotor....apakah tindakan anda semua ?

petisyen melalui blog ini : jika perhimpunan aman blackout 505 dan petisyen pilihanraya masih gagal untuk mengalahkan penipuan yang di lakukan oleh SPR dan UMNO - BN...wajar kita sebagai rakyat lancarkan BERSIH 4.0 dan turun ke jalanraya..!!

29 February 2012

pundek kutty cuba tipu rakyat lagi....Kilang Lynas selamat dari segi ‘fakta dan saintifik’.....kepala butoh opah hang la najib....!!!!

 

Datuk Seri Najib Razak mengetepikan kebimbangan yang dibangkitkan peserta demonstrasi anti-Lynas, menegaskan loji pembersihan nadir bumi bernilai RM700 juta di Kuantan adalah selamat dari segi “fakta dan saintifik”.

Perdana Menteri mendakwa pembangkang menggunakan isu itu untuk mendapatkan sokongan politik dengan menyerang kerajaan.

“Tetapi apa yang mereka lakukan ini tidak menemui sebarang penyelesaian.

“Kita mahu mencari penyelesaian yang boleh diterima tetapi pada masa sama tidak akan menjejaskan pelaburan kita,” katanya kepada pemberita selepas menghadiri satu majlis di sini kelmarin

Ribuan peserta anti-Lynas menyertai perhimpunan aman pembangkang di Kuantan  kelmarin, bantahan terbesar terhadap pembinaan kilang nadir bumi yang dijangka memulakan operasi hujung tahun ini.

Kumpulan anti-Lynas, Himpunan Hijau memberikan tempoh 24 jam kepada Putrajaya untuk menutup kilang Lynas di Gebeng atau akan berdepan demonstrasi yang lebih besar

Perhimpunan tersebut sebagai bantahan terhadap keputusan Lembaga Perlesenan Tenaga Atom (AELB) pada 20 Januari, yang memberikan lesen kendalian sementara kepada syarikat perlombongan dari Australia itu, yang mana akan memulakan operasinya.

Pengkritik mengatakan Lynas tidak memberikan jaminan yang secukupnya untuk mengendalikan sisa radioaktif tahap rendah yang akan terhasil di kilang itu, yang melahirkan kebimbangan sekiranya loji nadir bumi itu akan mendedahkan penduduk terhadap radiasi.

Tetapi Najib mengatakan kerajaan telah mengkaji semula operasi Lynas Corp dan syarikat itu telah diberikan garis panduan ketat untuk dipatuhi.

“Kita tidak akan memberikan lesen kendalian melainkan kami berpuashati bahawa penduduk tempatan boleh menerima projek ini selamat,” katanya.

Beliau berkata salah satu syarat yang dikenakan terhadap Lynas Corp adalah sisa toksik yang dihasil ditempatkan di satu lokasi yang jauh dari penempatan penduduk.

 

 

penyapu sial

 

buat banggunan runtuh ,buat jambatan pun runtuh bahkan buat stadium pun turut runtuh....demi untung cekik duit haram berlipat ganda....jangan harap lah ada jaminan keselamatan kepada penduduk...cakap mulut dan burid dia boleh la...suruh dia buat rumah kat situ baru tau...dasar pandy kutty tak tau malu....

“Kita tidak akan memberikan lesen kendalian melainkan kami berpuashati bahawa penduduk tempatan boleh menerima projek ini selamat,” katanya.

penduduk tempatan rasa tak selamat....sebab tu buat demo. susah sangat ke nak paham?

 

Fakta dan saintifik juga membuktikan stadium runtuh 3 tahun tak dapat repair lagi! kah kah kah kah....

Najib Jangan tipu rakyat lagi lah! Australia pun tak mahu logi dibina di Australia dan jika logi ada selamat dibina, Australia pun telah luluskan pembinaan logi ini!

Apa pula fatwa Sahibus Samahah taik kucing kurap kaki songlap Dato Sri Harussani Zakaria? Senyap je...