ini blog aku yang punya...suka hati aku lah apa aku nak kata....maki hamun ke...carut ke...kata nista ....aku punya suka...tak suka....please get out dari sini....ada faham....


saje nak bagi tau....blog ini bukan pro pakatan rakyat...dan jauh panggang dari api....penyokong parti kongkek negara ( BN ) ...dan tiada kena mengena dengan mereka yang dah mampos......muakakakaka!!!
SOKONG HIMPUNAN BLACKOUT 505.......JOM LIKE DI SINI

.

Search This Blog

Loading...

terNOW...!!!!

SPR semakin merapu dengan menghalalkan pengundi hantu....bermakna mengalakkan pilihanraya yang kotor....apakah tindakan anda semua ?

petisyen melalui blog ini : jika perhimpunan aman blackout 505 dan petisyen pilihanraya masih gagal untuk mengalahkan penipuan yang di lakukan oleh SPR dan UMNO - BN...wajar kita sebagai rakyat lancarkan BERSIH 4.0 dan turun ke jalanraya..!!

03 July 2013

dasar anjing bangsat ...SPRM patut siasat taib mahmud bukan mendera pengadu salah laku kepala penyamun sarawak itu...!!!!

playboy  penyangak tua nak mampos  satu satunya di dunia...!!!

Ahli Parlimen Bandar Kuching, Chong Chieng Jen dikunjungi tiga pegawai Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) semalam, sehari selepas pendedahannya berkaitan senarai tanah keluarga Ketua Menteri Sarawak Tan Sri Abdul Taib Mahmud.

Mereka datang untuk mendapatkan dokumen senarai pendedahannya sehingga menyebabkan Chong terkejut.

"Saya hanya individu biasa. Jika saya boleh mendapatkan dokumen itu daripada Pejabat Pendaftar Tanah, apakan lagi SPRM?"

"Jika kata 10 penyiasat mereka buat kerja, tiada alasan untuk mereka tidak memiliki dokumen sebegini," tambah beliau lagi.

Pada Isnin, Ahli Parlimen DAP itu mendedahkan dokumen senarai tanah seluas hampir 100,000 ekar bernilai RM1 bilion yang didakwa milik ahli keluarga Abdul Taib.

Chong kemudian mempersoal keupayaan SPRM dalam menjalankan siasatan ke atas ketua menteri itu yang disifatkannya sebagai tidak serius.

Chong dalam ucapannya di Parlimen pada Isnin mendakwa Abdul Taib dan keluarganya memiliki 24 plot tanah yang diperoleh bawah aras nilai pasaran serta menunjukkan dokumen berkaitan enam tanah berjumlah 89,025 hektar, terletak kira-kira lapan kilometer dari Kuching.

Beliau turut mendedahkan syarikat yang ada kaitan dengan Abdul Taib, Polar Red Sdn Bhd, Magna Wide Sdn Bhd, CMS Lands Sdn Bhd, Monarda Sdn Bhd, Radiant Lagoon Sdn Bhd, Miracle Harvest Sdn Bhd dan Worldsign Harvest Sdn Bhd.

Turut menyatakan gesaan supaya SPRM mengambil tindakan tegas ialah Ahli Parlimen Sibu, Oscar Ling Chai Yew yang menyifatkan bukti itu mencukupi untuk mendakwa Taib.

"Dokumen yang didedahkan Chong Isnin lalu adalah bukti jelas salah kuasa Taib dan lebih daripada cukup untuk SPRM mengambil tindakan," katanya.

Ahli Parlimen Stampin, Julian Tan Kok Ping, pula berkata SPRM perlu membuktikan sikap profesionalisme dalam menangani kes melibatkan Taib.

"Sudah lama orang tunggu Taib dibawa ke muka pengadilan. SPRM perlu menunjukkan profesionalisme," katanya.

Baru-baru ini, SPRM dalam kenyataan media berkata kes yang mengaitkan Ketua Menteri Sarawak dan keluarganya yang tersebar luas di YouTube sedang diteliti.

Sebuah badan bukan kerajaan (NGO) antarabangsa, Global Witness (GW) secara menyamar berunding dengan sepupu Abdul Taib dan beberapa orang untuk mendapatkan ribuan hektar tanah hutan.

NGO berpangkalan di London itu turut menyifatkan pendedahan berkenaan sebagai rasuah sistematik.

SPRM dalam satu kenyataan hari ini pula menegaskan, sebuah pasukan khas melibatkan 10 pegawai giat menjalankan siasatan dan lebih 20 individu yang disebutkan dalam video, diambil keterangan.

Mac lalu, GW mendakwa ahli keluarga Abdul Taib dan rakan perniagaannya melakukan penyalahgunaan lesen pembalakan untuk memperkayakan diri mereka.

SPRM dalam kenyataan sama juga menafikan siasatan pihaknya tidak mendapat kerjasama pihak terlibat.

Abdul Taib yang berkuasa selama 32 tahun berdepan dakwaan penyalahgunaan kuasa, bagaimanapun menolak tuduhan itu dengan melabel SPRM sebagai "nakal"

 

 

penyapu sial

 

SPRM tidak layak dapat kerjasama saya, kata Taib Mahmud

tak dapat kerjasama dari yang di tuduh jadi tak perlu siasat...lepas tu siasat pulak si pengadu...ini apa punya bodoh tahap sial SPRM ini...sampai bila hendak jadi anjing penjilat buntot UMNO...sampai ke lubang taik ke...!!!

bila SPRM sendiri pun dah tak ada konek...apa yang boleh di harap darinya...hanya wayang untuk menuntup kecurangan para pemimpin BN..

nampak gayanya  tak pasal pasal nanti pengadu kes ini pula kena dakwa macam kes rafizi ramli...tertuduh yang tak tau malu dengn segala bukti yang terdedah menjurus kepadanya dengan berani menyaman balik si pengadu..

aku tengah tunggu....bila perompak dan pencuri kecil kecilan menyaman polis yang menangkapnya...kah kah kah

malaysia negara kuku hanya satu satu di dunia....pencuri boleh menyaman tuan rumah yang di curi nya....kah kah kah....!!!

apa pasal nak tangkap aku...aku nak mencuri aku punya suka lah...ko apa peduli...kerana ko benarkan aku mencuri...kah kah kah...