ini blog aku yang punya...suka hati aku lah apa aku nak kata....maki hamun ke...carut ke...kata nista ....aku punya suka...tak suka....please get out dari sini....ada faham....


saje nak bagi tau....blog ini bukan pro pakatan rakyat...dan jauh panggang dari api....penyokong parti kongkek negara ( BN ) ...dan tiada kena mengena dengan mereka yang dah mampos......muakakakaka!!!
SOKONG HIMPUNAN BLACKOUT 505.......JOM LIKE DI SINI

.

Search This Blog

Loading...

terNOW...!!!!

SPR semakin merapu dengan menghalalkan pengundi hantu....bermakna mengalakkan pilihanraya yang kotor....apakah tindakan anda semua ?

petisyen melalui blog ini : jika perhimpunan aman blackout 505 dan petisyen pilihanraya masih gagal untuk mengalahkan penipuan yang di lakukan oleh SPR dan UMNO - BN...wajar kita sebagai rakyat lancarkan BERSIH 4.0 dan turun ke jalanraya..!!

15 July 2013

rejim haramjadah taib mahmud perbodohkan rakyat sarawak supaya jadi primitif dengan duduk diam diam di Bakun...!!!

kepala LANUN  1 malaysia dan kepala PENYAMUN 1 sarawak  sedang berborak  macammana  nak  gasak hak rakyat....!!!!

 

Walaupun ia akan bertukar menjadi taman negara, masyarakat pribumi boleh tetap tinggal di kawasan Bakun dengan syarat mereka menukar gaya hidup, kata anggota Parlimen Santubong, Datuk Wan Junaidi Tuanku Jaafar.

"Boleh boleh tinggal di taman negara tetapi tidak boleh lagi mengamalkan pertanian pindah," kata Wan Junaidi kelmarin

Ditanya bagaimana mereka akan mengekalkan kehidupan, Wan Junaidi yang juga timbalan menteri dalam negeri berkata, penduduk pribumi perlu belajar menetap dan melibatkan diri dengan kawasan pertanian kekal.

"Mereka masih boleh hidup kerana mereka bergantung hidup dengan berkumpul dan memburu, dan terdapat haiwan. Tetapi mereka tidak boleh tebang pokok.

"Mereka boleh minta daripada kerajaan kawasan tertentu untuk pertanian dan mereka harus menetap di situ," kata Wan Junaidi, yang juga anggota majlis tertinggi Parti Pesaka Bumiputera Bersatu Sarawak (PBB).

Dalam notis yang mewartakan Bakun sebagai taman negara yang dimuatkan di akhbar Sarawak Borneo Post Selasa lalu, Ketua Menteri Tan Sri Taib Mahmud menyenaraikan 18 pulau sekitar empangan Bakun yang akan dimasukkan dalam cadangan itu.

 

 

penyapu sial

 

 

Penduduk Pribumi tak boleh tebang pokok....permit tabang balak dah abis kena faraidh....he he he

penduduk berkenaan tidak di benarkan tebang pokok...hanya taib mahmud dan kaum kerabat serta kroni 4 ekor penyamun UMNO-BN di benarkan tebang pokok...dia nak perbodohkan lagi rakyat sarawak supaya tidak mengetahui dunia politik di luar...almaklumlah bila duduk primitif macam tu mana ada internet....so senang kena tipu...!!!

rakyat yang lemah sentiasa diperhati dan dikenakan segala macam undang-undang dan tindakan bertujuan untuk melindungi nafsu serakah kroni dan segala macam bentuk penyelewengan

selepas hasil balak dipunggah oleh kroni bn baru buat projek hidro elektrik bakun,asalnya kerajaan pusat punya tapi jual pada kerajaan negeri,dah berpuluh tahun masih tak siap,penduduk peribumi seperti penan,kayan dan kenyah dihambat seperti penduduk asing

Aku harap r'yat bakun jangan 1 pun ikut kata2 puak LANUN TAIB ni.....kerana bukan bapak taib yg menerokai kawasan bakun....jangan takut...kami kaum IBAN sentiasa dibelakang anda.....nyahkan keturunan TAIB dari bumi bakun.....puiii...

be end boleh tebang pokok, hapuskan penempatan mereka semata2 untuk mengaut keuntungan dan akibatnya org asli pula yang perlu korbankan segala budaya dan cara hidup mereka untuk terus memuaskan nafsu serakah taib dgn rejim be end!!!!!

Sudah sampai masanya rejim Taib Mahmud ditukar dan dihumban dalam Empangan Bakun kerana berterusan merosakkan kehidupan rakyat pribumi..