ini blog aku yang punya...suka hati aku lah apa aku nak kata....maki hamun ke...carut ke...kata nista ....aku punya suka...tak suka....please get out dari sini....ada faham....


saje nak bagi tau....blog ini bukan pro pakatan rakyat...dan jauh panggang dari api....penyokong parti kongkek negara ( BN ) ...dan tiada kena mengena dengan mereka yang dah mampos......muakakakaka!!!
SOKONG HIMPUNAN BLACKOUT 505.......JOM LIKE DI SINI

.

Search This Blog

PENYAPU SIAL

terNOW...!!!!

SPR semakin merapu dengan menghalalkan pengundi hantu....bermakna mengalakkan pilihanraya yang kotor....apakah tindakan anda semua ?

petisyen melalui blog ini : jika perhimpunan aman blackout 505 dan petisyen pilihanraya masih gagal untuk mengalahkan penipuan yang di lakukan oleh SPR dan UMNO - BN...wajar kita sebagai rakyat lancarkan BERSIH 4.0 dan turun ke jalanraya..!!

13 June 2012

atas arahan najib dan menteri sotong dalam negeri...967 Gas Pemedih Mata Dilepaskan Pada Bersih 3.0 dengan niat membunuh...???

Sebanyak 967 butir gas pemedih mata telah dilepaskan dalam perhimpunan Bersih 3.0 pada 28 April lalu.

umlah itu lebih tiga kali ganda berbanding dalam perhimpunan Bersih 2.0, iaitu sebanyak 262 butir.

Tembakan yang dilepaskan dalam Bersih 3.0 itu termasuk 909 butir 'shell tear smoke' dan 58 butir 'grenade tear smoke'.

Perkara itu dimaklumkan oleh Menteri Dalam Negeri Datuk Seri Hishammuddin Hussin dalam jawapan bertulis kepada soalan Ahli Parlimen Batu Gajah Fong Po Kuan.

Dalam jawapan itu, Hishammuddin turut memberitahu kerajaan telah menanggung kos keseluruhan sebanyak RM1.8 juta akibat daripada penganjuran perhimpunan itu. 

Fong Po Kuan dalam soalan lisannya meminta Menteri Dalam Negeri menyatakan jumlah tembakan gas pemedih mata yang dilepaskan oleh anggota yang bertugas, perbelanjaan pada hari tersebut.

Sementara itu, Hishammuddin memandang serius sebarang pelanggaran Peraturan sedia ada (SOP) yang telah ditetapkan dan dua anggota polis telahpun didakwa di mahkamah.

"Sekiranya terdapat mana-mana anggota keselamatan terbukti bersalah melanggar SOP yang telah disediakan, tindakan undang-undnag akan tetap diambil terhadap anggota berkenaan," katanya...

 

penyapu sial

 

Hampir seribu kanister gas pemedih mata dilepas... Bukankah nak membunuh namanya itu?

Bersih 3.0 berlangsung serentak di lebih daripada 60 tempat tetapi semuanya berlangsung dengan aman dan tenteram kecuali di Kuala Lumpur. Bersih 3.0 mempunyai matlamat dan objektif yang jelas, iaitu menuntut pilihanraya yang bersih dan adil. BN menolak tuntutan Bersih 3.0 kerana mereka tahu BN tak mungkin menang dalam GE-13 kalau pilihan raya itu bersih dan adil. Oleh itu tuntutan Bersih 3.0 wajib ditolak walupun berlaku kelumuran darah dan kematian. UMNO akan pertahankan Putrajaya, dengan apa cara sekalian pun, ditegaskan oleh Najib pada suatu ketika dahulu. 

Najib terkejut melihat bilangan yang hadir pada 428 dan merasa tertekan. Oleh itu polis diarahkan untuk bertindak keras terhadap penyokong-penyokong Bersih. Penyokong Bersih terus dibelasah polis walupun dalam perjalanan pulang ke rumah masing-masing. Saya ulang………walaupun dalam perjalanan pulang ke rumah masing-masing. 

Soalan yang timbul di sini: Mengapa polis terus membelasah penyokong Bersih walaupun mereka sedang dalam perjalanan pulang ke rumah masing-masing?

Lepas geram ? Atau atas arahan Najib dan Hishamuddin ?
tapi yang pasti.....

Kanister stok lama kasi abis boleh beli stok baru, oder lagi byk kasi standby takut tak cukup, konon akan ada byk lagi perhimpunan "haram". Jadik ada peluang gerombolan buat duit haramjadah.

No comments:

Post a Comment