ini blog aku yang punya...suka hati aku lah apa aku nak kata....maki hamun ke...carut ke...kata nista ....aku punya suka...tak suka....please get out dari sini....ada faham....


saje nak bagi tau....blog ini bukan pro pakatan rakyat...dan jauh panggang dari api....penyokong parti kongkek negara ( BN ) ...dan tiada kena mengena dengan mereka yang dah mampos......muakakakaka!!!
SOKONG HIMPUNAN BLACKOUT 505.......JOM LIKE DI SINI

.

Search This Blog

terNOW...!!!!

SPR semakin merapu dengan menghalalkan pengundi hantu....bermakna mengalakkan pilihanraya yang kotor....apakah tindakan anda semua ?

petisyen melalui blog ini : jika perhimpunan aman blackout 505 dan petisyen pilihanraya masih gagal untuk mengalahkan penipuan yang di lakukan oleh SPR dan UMNO - BN...wajar kita sebagai rakyat lancarkan BERSIH 4.0 dan turun ke jalanraya..!!

12 June 2012

patut lah mahathir keling kutty pun boleh kata hanya orang bodoh otak lembu aje yang masih mengampu UMNO-BN.....presiden parti PPP ( pundek x3 ) tak lepas peluang tompang sekaki....!!!!

Patutlah Tun Mahathir kata hanya yang bodoh saja bersama UMNO/BN kini.. memang benar rupanya.. korang bacalah apa Presiden PPP dari BN ni kata..

Cadangan melaksanakan penggunaan dakwat kekal dalam sistem pilihan raya
adalah langkah ke belakang dan ibarat "kembali ke Zaman Batu", kata
Presiden Parti Progesif Penduduk (PPP) Datuk Seri M Kayveas.

Menurutnya, negara seperti India dan Pakistan melaksanakan sistem dakwat
kekal kerana mereka tiada sistem pendaftaran warganegara yang
sistematik seperti MyKad di negara ini.

Dakwanya lagi, langkah itu juga adalah membazir dan akan menakutkan sesetengah pihak untuk keluar mengundi.

"Gadis-gadis cantik dengan kuku mereka yang dirias rapi, mereka tidak akan keluar dan mengundi.

"Adakah mereka akan menyembunyikan (jari yang dicalit dakwat kekal)
selama tiga bulan dari teman lelaki mereka?" kata Kayveas secara
berseloroh di Konvensyen PPP Wilayah Persekutuan petang tadi.

Dalam ucapannya, Kayveas turut menempelak Pakatan Rakyat yang menurutnya
berkempen "setiap malam selama 365 hari" tetapi mempertikaikan tempoh
kempen sedia ada selama tujuh hari.

"Saya nak cadangkan kepada
SPR (Suruhanjaya Pilihan Raya), kalau hari ini calon dinamakan, esok
kita mengundi," katanya separa serius disambut gelak tawa kira-kira
1,000 perwakilan dalam Dewan Tun Ismail PWTC.

'TEKUN pada parti tertentu saja'

Dalam ucapan sama, Kayveas turut membidas penggunaan media sosial yang
menurutnya digunakan golongan muda yang dipengaruhi pembangkang untuk
menyebarkan "maklumat yang tidak betul" tentang kerajaan.

"Sekarang pembangkang punya cara, bangun pagi buka laptop fitnah orang.

"Empat puluh peratus rakyat Malaysia guna media sosial tetapi kebanyakan maklumat dalam media sosial tidak betul," katanya.

Sementara itu, Pengerusi PPP Wilayah Persekutuan, Datuk A Chandrakumanan menggesa kerajaan mengkaji semula pemberian pinjaman Tabung Ekonomi Kumpulan Usaha Niaga (TEKUN) yang menurutnya disalurkan hanya kepada "parti tertentu sahaja".

"Pemberian pinjaman TEKUN perlu dikaji semula kerana ia hanya diberi melalui parti tertentu dan
kami harap perlu diberi melalui semua parti.

"Saya fikir kita akan dapat lebih banyak sokongan (rakyat) dengan cara itu," katanya
tanpa menamakan secara khusus parti yang dimaksudkannya.